PDA

Bekijk Volledige Versie : Morgenavond Muslim driving school



Charlus
11-01-10, 21:52
BBC2, 23:00
Reportage over moslimvrouwen die hun rijbewijs willen halen en door culturele verschillen niet zomaar bij elke rijschool terecht kunnen.
(VPRO-gids)

Wat denken verschillende mensen als eerste? Ik betrapte mezelf op: "jaja, op gewone rijscholen vragen de cursistes er gewoon om dus de instructeurs weten niet beter, moslima's zijn daarvan natuurlijk niet gediend". Aiaiai.

Eke
12-01-10, 22:54
Het was een uitzending om van te genieten...Heb je gekeken, Charlus ?

De grootmoeder van 58 jaar, die na jaren lang zorgen voor haar familie eindelijk iets deed voor zichzelf : rijlessen nemen en de hort op gaan ! Nou ja, okay, ook toch een beetje om te zorgen : om haar man naar het ziekenhuis te kunnen rijden voor behandelingen e.d.


Daar zit je dan als moslima van 58, samen met een instructeur in 1 ruimte. De eerste man die dat mocht in haar leven, buiten haar familiekring. Waarom dan geen instructrice ??? "Die kletsen me teveel !!!!" :hihi:

De Pakistaanse vrouw die haar 3 kinderen wilde kunnen vervoeren en die met een rood hoofd achter het stuur zat (hum....ze is niet de enige vrouw in deze ;) ), maar ze zette door !

De rijschool met een niqaab-dragende eigenaresse die haar niqaab-dragende autochtone vriendin les gaf. Twee meiden met sluiers voor hun gezicht...maar ze konden wel goed draaien met hun hoofd en rondkijken.
De Engelse vader die zei dat z'n dochter alles mocht dragen wat ze wilde...
zo lief...als je weet wat zich allemaal heeft afgespeeld in het verleden...

Weet je, Charles, ik vind dat de reportage ook in Nederland uitgezonden kan worden omdat ze gaat over gewone, aardige mensen en niet over 'problemen met moslims'. Het geeft een relaxed beeld van nieuwkomers (in dit geval Pakistani) ..... en een prima beeld van levenslust !!!!