PDA

Bekijk Volledige Versie : Irak-rapport kraakt harde noten



Aït Ayt
12-01-10, 16:52
Edit: suspected copyright infringement

fisherman1969
12-01-10, 17:14
Ongelooflijk dat BALKENDE een ,,veeg ,,uit de pan krijgt door een commissie die tenminste een neutraal verslag heeft gegeven !
Ja dat komt er van als je een eerlijk en deskundig man van Joodse afkomst
aan het hoofd zet van de commissie van onderzoek !
Of uh ??? is DAVIDS uiteindelijk niet zo betrouwbaar :(

mark61
12-01-10, 17:22
Tis één grote poppenkast. Bakellende drukt zijn snor, de lafaard. Geef toch gewoon toe dat het er alleen maar om ging de VS te likken. En dan 'it wozn't me' gaan roepen. Wat een droplul.

En de PvdA geluidjes maken. Ze moesten zonodig regeren, dus die enquête lieten ze vallen als een baksteen. Dan moet je nou ook je bek houden.

Steun verlenen aan de invasie van een soeverein land en de moord op tienduizenden onschuldige burgers. Bah. Iedereen weet bovendien dat er juridisch geen verhaal van te brouwen valt.

Stel schijnheilen bij elkaar.

mark61
12-01-10, 17:38
Dutch inquiry says Iraq war had no mandate

An inquiry into the Netherlands' support for the invasion of Iraq says it was not justified by UN resolutions.

The Dutch Committee of Inquiry on Iraq said UN Security Council resolutions did not "constitute a mandate for... intervention in 2003".

The inquiry was launched after foreign ministry memos were leaked that cast doubt on the legal basis for the war.

The Netherlands gave political support to the 2003 invasion of Iraq, but had no military role.

The report demolishes the Dutch case for supporting the invasion, says the BBC's Europe correspondent Jonny Dymond.

It could also be taken to reinforce the international case against the Iraq war, he says.

The report accuses ministers of a selective use of intelligence reports, and says Prime Minister Jan-Peter Balkenende "gave little or no leadership to debates over the Iraq question", which was steered by the foreign minister at the time, Jaap de Hoop Scheffer.

Mr Balkenende formally thanked the committee for its report, but said he needed time to study it before responding.

Political loyalty

Mr Balkenende decided to join the "coalition of the willing" assembled by US President George W Bush because, he said, Saddam Hussein had consistently flouted UN resolutions and possessed weapons of mass destruction.

The Dutch parliament opposed the decision to back the invasion.

Committee chairman, Willibrord Davids, said the Netherlands' loyalty to its alliance with the US and UK had taken precedence over the need to ensure the legality of the invasion.

The committee said there had been no UN mandate for the attack, putting the decision to join at odds with international law.

It said "the wording of [UN Security Council] Resolution 1441 cannot reasonably be interpreted as authorising individual member states to use military force".

Iraq's breach of Resolution 1441, which gave Iraq "a final opportunity to comply with its disarmament obligations", was used by the coalition, and the Netherlands, to justify its invasion.

However, a memo from the time by Dutch foreign ministry lawyers, subsequently leaked, suggested the war was in fact illegal under international law.

The inquiry said there was no evidence to support rumours that the Dutch military took part in the invasion.

While the government has always said its military was not involved, questions had been raised because Dutch troops were taking part in exercises nearby at the time.

Dutch forces became part of the stabilisation force that was deployed to Iraq in the years after the war.

The Dutch parliament is likely now to consider whether the prime minister misled parliament, and whether to launch a formal parliamentary inquiry.

tanger'73
12-01-10, 17:59
Men zou er beter aan doen om gewoon de fout eerlijk te erkennen en daaraan politieke consequenties verbinden. Nederland was gewoon fout om de Amerikanen blindelings in uitsluitend diens belangen te volgen. Dat Nederland op basis van informatie dat geheel op losse schroeven stond, daar toch aan gehoor gaf. Zelfs de Nederlandse inlichtingendienst voorzag de Nederlandse regering van genuanceerde informatie, dat van massavernietigingswapens geen sprake was. Maar kennelijk waren de aanmoedigingen van de CIA en de handelsbeloften van de Amerikanen doorslaggevend genoeg om de conclusies van de volkerenbond en menig Europese bondgenoot naast zich neer te leggen en de Amerikanen op de hak te volgen, samen als een soort huurling in de coalition of the willing.

tanger'73
12-01-10, 19:21
Die incompetente smeerlappen en k*tpartij, van één PVV op z'n zachtst gezegd. is tegen alle verwachtingen in ook al tegen dit debacle en dringt aan op het aftreden van de premier. Een partij die kosten noch moeite gelegen laat om het liefst alles dat naar islam riekt onmiddelijk en simplistisch uit de weg te ruimen en een aanbidder is van de neocons, deze tour in het debat opgaat is nog walgelijker.

Aït Ayt
12-01-10, 19:27
Die incompetente smeerlappen en k*tpartij, van één PVV op z'n zachtst gezegd. is tegen alle verwachtingen in ook al tegen dit debacle en dringt aan op het aftreden van de premier. Een partij die kosten noch moeite gelegen laat om het liefst alles dat naar islam riekt onmiddelijk en simplistisch uit de weg te ruimen en een aanbidder is van de neocons, deze tour in het debat opgaat is nog walgelijker.

wilders gebruikt elk incident om aan te geven dat de ander moet opstappen.. maakt hem waarschijnlijk verder niet uit waar het om gaat.. hij beweerde met droge ogen het rapport nog niet gelezen te hebben maar balkenende moest alvast maar vertrekken..

overigens mag balkenende wat mij betreft inderdaad opstappen.. de fouten die gemaakt zijn onder zijn leiding zijn groot en dat veegt hij vervolgens allemaal van tafel..

tanger'73
12-01-10, 19:35
wilders gebruikt elk incident om aan te geven dat de ander moet opstappen.. maakt hem waarschijnlijk verder niet uit waar het om gaat.. hij beweerde met droge ogen het rapport nog niet gelezen te hebben maar balkenende moest alvast maar vertrekken..

overigens mag balkenende wat mij betreft inderdaad opstappen.. de fouten die gemaakt zijn onder zijn leiding zijn groot en dat veegt hij vervolgens allemaal van tafel..


Balkenende is voor wat mij betreft al heel lang uitgerangeerd, maar de PVV geeft hiermee al voor de zoveelste keer het bewijs dat ze de nonchalante kiezer open en bloot bedriegen en totaal ongeschikt zijn. Verbazingwekkend dat niemand daar doorheen ziet, hoe zwakzinnig je ook bent? Das unbehagen in der cultuur is kennelijk zó groot om achter iedere pias aan te lopen?

fisherman1969
12-01-10, 20:12
Die incompetente smeerlappen en k*tpartij, van één PVV op z'n zachtst gezegd. is tegen alle verwachtingen in ook al tegen dit debacle en dringt aan op het aftreden van de premier. Een partij die kosten noch moeite gelegen laat om het liefst alles dat naar islam riekt onmiddelijk en simplistisch uit de weg te ruimen en een aanbidder is van de neocons, deze tour in het debat opgaat is nog walgelijker.

Als buitenstaander werkt dit op m,n lachspieren :lol:
Eerst wordt de premier door een commissie o.l.v een Jood nog wel op niet mis te vertaande wijze op z,n vingers getikt vervolgens krijgt ..............
hoe kan het niet anders de P.V.V het op z,n bord ,omdat ze tegen die oorlog waren of niet soms?? ik weet het echt niet meer wat hebben die er mee te maken ze zaten niet eens in de regering .
En de P.V.D.A weet ook zgn van toeten nog blazen .
Niet dat ik achter de P.V.V of Wilders sta wat hun andere standpunten betreft ,maar in dit geval hebben ze er niks mee te maken , en natuurlijk buiten ze elke politieke blunder uit dat doen al die partijen toch ??
De P.V.D .A smult al bij voorbaat en dan die andere partijen nog die al anti oorlog waren.
Zal mij ook niks verwonderen als dit kabinet valt over zoveelste miskleun,
waar er anderen van profiteren !ook dat is politiek :stomp:
En daarom vallen sommige hier al bij voorbaat Wilders en de P.V.V al aan , zo geef je deze vaak ,,achterlijke idioot ,,genoemde wel gratis een veer in z,n reet , dat is pas stom hoor!

tanger'73
12-01-10, 20:28
Als buitenstaander werkt dit op m,n lachspieren :lol:
Eerst wordt de premier door een commissie o.l.v een Jood nog wel op niet mis te vertaande wijze op z,n vingers getikt vervolgens krijgt ..............
hoe kan het niet anders de P.V.V het op z,n bord ,omdat ze tegen die oorlog waren of niet soms?? ik weet het echt niet meer wat hebben die er mee te maken ze zaten niet eens in de regering .
En de P.V.D.A weet ook zgn van toeten nog blazen .
Niet dat ik achter de P.V.V of Wilders sta wat hun andere standpunten betreft ,maar in dit geval hebben ze er niks mee te maken , en natuurlijk buiten ze elke politieke blunder uit dat doen al die partijen toch ??
De P.V.D .A smult al bij voorbaat en dan die andere partijen nog die al anti oorlog waren.
Zal mij ook niks verwonderen als dit kabinet valt over zoveelste miskleun,
waar er anderen van profiteren !ook dat is politiek :stomp:
En daarom vallen sommige hier al bij voorbaat Wilders en de P.V.V al aan , zo geef je deze vaak ,,achterlijke idioot ,,genoemde wel gratis een veer in z,n reet , dat is pas stom hoor!


Gut o gut, wat is je probleem, voel je je aangesproken, kom je aandacht te kort? Wat heeft een Jood in een commissie weer eens volgens jou zienswijze geflikt? Kortom, lekker belangrijk allemaal weer deze niks van te maken interuptie van je.

fisherman1969
12-01-10, 20:37
Men zou er beter aan doen om gewoon de fout eerlijk te erkennen en daaraan politieke consequenties verbinden. Nederland was gewoon fout om de Amerikanen blindelings in uitsluitend diens belangen te volgen. Dat Nederland op basis van informatie dat geheel op losse schroeven stond, daar toch aan gehoor gaf. Zelfs de Nederlandse inlichtingendienst voorzag de Nederlandse regering van genuanceerde informatie, dat van massavernietigingswapens geen sprake was. Maar kennelijk waren de aanmoedigingen van de CIA en de handelsbeloften van de Amerikanen doorslaggevend genoeg om de conclusies van de volkerenbond en menig Europese bondgenoot naast zich neer te leggen en de Amerikanen op de hak te volgen, samen als een soort huurling in de coalition of the willing.

Ja vind ik ook , wat een fantastich rapport heeft de heer W.DAVIDS toch geleverd .:tik:
Een hele voorgeschieddenis enz waarin Saddam Hoessijn konstant hoog spel speelde ,hij had schijt aan alles , en gaf steeds meer aanleiding tot wantrouwen.
En wat een stommitiet om de nederlandse inlichtingen dienst , volkomen te negeren en niet te vergeten de Volkeren bond
En zo kunnen we nog ff doorgaan .het rapport bevat naar ik meen 500!!!! pagina,s.
Dat alles was dan voldoende om IRAK aan te vallen ???
Logisch dat het nu wordt uitgebuit door vriend en vijand, en sommigen nu al draaien ....(ja daar is ie weer ) als : een paling in een emmmer vol snot :jumping:

tanger'73
12-01-10, 20:50
Ja vind ik ook , wat een fantastich rapport heeft de heer W.DAVIDS toch geleverd .:tik:
Een hele voorgeschieddenis enz waarin Saddam Hoessijn konstant hoog spel speelde ,hij had schijt aan alles , en gaf steeds meer aanleiding tot wantrouwen.
En wat een stommitiet om de nederlandse inlichtingen dienst , volkomen te negeren en niet te vergeten de Volkeren bond
En zo kunnen we nog ff doorgaan .het rapport bevat naar ik meen 500!!!! pagina,s.
Dat alles was dan voldoende om IRAK aan te vallen ???
Logisch dat het nu wordt uitgebuit door vriend en vijand, en sommigen nu al draaien ....(ja daar is ie weer ) als : een paling in een emmmer vol snot :jumping:


Wat is dat toch met die heer W. Davids de Jood bij je? Je bent duidelijk over een nacht antisemiet geworden? Antisemieten, daar ben ik snel klaar mee.

Amaeru
12-01-10, 20:52
In de boekhandel kost het 30 euro, maar hier is het onderzoeksrapport gratis te downloaden:

https://www.onderzoekscommissie-irak.nl/#pagina=1119

fisherman1969
12-01-10, 21:33
Gut o gut, wat is je probleem, voel je je aangesproken, kom je aandacht te kort? Wat heeft een Jood in een commissie weer eens volgens jou zienswijze geflikt? Kortom, lekker belangrijk allemaal weer deze niks van te maken interuptie van je.

Aha daar komt de aap uit de mouw , omdat ik je een slag voor ben ga je zo reageren , normaal deugd er natuurlijk niks van zo,n rapport al was het alleen maar om het feit dat een iemand van joodse komaf er bij betrokken zou zijn maakt het totaal onbelangrijk , maar ja nu moet je kiezen .
DAT deed je bij voorbaat al door...
Een partij er bij trekken die er totaal niets mee te maken heeft (en dat druist tegen mijn eerlijkheid in ).
Want hoe je het gaat wenden of keren uiteindelijk komen we toch weer jullie stokpaardje terecht :niks deugd alleen wat jullie eigen visie !
De onenigheid in de kamer/ regeren loopt al jaren en dit is het hoogte punt.
Trouwens typisch Nederlands ik weet al jaren niet beter.
En aan dacht heb ik niet nodig die krijg ik zowie zo wel als je de waarheid onder de ogen brengt . :nl:

fisherman1969
12-01-10, 21:36
In de boekhandel kost het 30 euro, maar hier is het onderzoeksrapport gratis te downloaden:

https://www.onderzoekscommissie-irak.nl/#pagina=1119

Moet er toch niet aan denken al deze 500 blz te lezen :corcky:

tanger'73
12-01-10, 21:42
Aha daar komt de aap uit de mouw , omdat ik je een slag voor ben ga je zo reageren , normaal deugd er natuurlijk niks van zo,n rapport al was het alleen maar om het feit dat een iemand van joodse komaf er bij betrokken zou zijn maakt het totaal onbelangrijk , maar ja nu moet je kiezen .
DAT deed je bij voorbaat al door...
Een partij er bij trekken die er totaal niets mee te maken heeft (en dat druist tegen mijn eerlijkheid in ).
Want hoe je het gaat wenden of keren uiteindelijk komen we toch weer jullie stokpaardje terecht :niks deugd alleen wat jullie eigen visie !
De onenigheid in de kamer/ regeren loopt al jaren en dit is het hoogte punt.
Trouwens typisch Nederlands ik weet al jaren niet beter.
En aan dacht heb ik niet nodig die krijg ik zowie zo wel als je de waarheid onder de ogen brengt . :nl:

Een slag voor of achter, dat zal me bij jou een worst wezen. Nogmaals je legt in je eigen schrijven hier specifiek de nadruk op de Jood W. Davids, waarom?

Naast dat interesseerd me je hele opinie omtrent dit debacle totaal niet. Wat deze commissie brengt is al oud zeer. Het is al algemeen bekend dat George Bush en tony Blair hebben gelogen en bedrogen. Daar heb ik deze rapport heus niet bij nodig om dat in te zien hoor. Kennelijk zie je de nalatenschap van Bush en Blair ook al als discreet? iedereen die laatsgenoemde inmiddels al bewezen leugenaars in de wereld heeft gevolgd, is gewoon een van hen. Die waarheid van jou kan je lekker op je hoofd schrijven, met je expliciete verwijzing naar een Jood in een commissie.

Aït Ayt
12-01-10, 21:53
Balkenende is voor wat mij betreft al heel lang uitgerangeerd, maar de PVV geeft hiermee al voor de zoveelste keer het bewijs dat ze de nonchalante kiezer open en bloot bedriegen en totaal ongeschikt zijn. Verbazingwekkend dat niemand daar doorheen ziet, hoe zwakzinnig je ook bent? Das unbehagen in der cultuur is kennelijk zó groot om achter iedere pias aan te lopen?

ja ben bang van wel..

wilders is sluw.. hij praat altijd in kindertaal zodat elk woord en elke zin makkelijk te begrijpen is voor iedereen.. daarbij is zijn boodschap meestal anti en zwart-wit.. daarmee appelleert hij bij een breed publiek.. mensen vinden het leuk wanneer politici een veeg uit de pan krijgen.. het kan me ergens wel voorstellen.. zoals je ziet heerst er in den haag een afschuifcultuur.. politici nemen zelden verantwoordelijkheid voor hun daden.. ook balkenende niet die nu nonchalant alles van tafel veegt.. dat zet kwaad bloed bij veel mensen en die zien hun woede gekanaliseerd worden via wilders die dudielijk uitspreekt dat balkenende moet opstappen wegens gebrek aan daadkracht.. voor wilders zijn dit soort rapporten een schot voor open doel.. hij leest het rapport niet en hoeft alleen maar met de vinger naar balkenende te wijzen om punten te scoren..

Aït Ayt
12-01-10, 21:57
@fisherman1969,

hoe gaat het eigenlijk nu met je?
een jaar geleden was je er beroerd aan toe en kon je geloof ik alleen nog maar via hulp van zusters vloeibaar voedsel naar binnen krijgen..
gaat het inmiddels weer beter met je ?

tanger'73
12-01-10, 22:10
ja ben bang van wel..

wilders is sluw.. hij praat altijd in kindertaal zodat elk woord en elke zin makkelijk te begrijpen is voor iedereen.. daarbij is zijn boodschap meestal anti en zwart-wit.. daarmee appelleert hij bij een breed publiek.. mensen vinden het leuk wanneer politici een veeg uit de pan krijgen.. het kan me ergens wel voorstellen.. zoals je ziet heerst er in den haag een afschuifcultuur.. politici nemen zelden verantwoordelijkheid voor hun daden.. ook balkenende niet die nu nonchalant alles van tafel veegt.. dat zet kwaad bloed bij veel mensen en die zien hun woede gekanaliseerd worden via wilders die dudielijk uitspreekt dat balkenende moet opstappen wegens gebrek aan daadkracht.. voor wilders zijn dit soort rapporten een schot voor open doel.. hij leest het rapport niet en hoeft alleen maar met de vinger naar balkenende te wijzen om punten te scoren..


Ja voor sommige mensen, zelfs mensen die ongeneeslijk ziek zijn is kritisch praten over hun idool uit den boze. Dat druist allemaal tegen hen eerlijkheidsgevoel in? Wilders is gewoon een populist, die handig gebruik maakt van het verval op links. Maar er zijn meerdere partijen in de oppositie die fel gekant zijn tegen deze deurzakkers, voor wie zijn ergenissen of woede kwijt kan. Zonder daarbij de nationale pias uit te hangen. Als Amerika morgen overweegt iran aan te vallen, is de PVV de eerste die toe stemt. Want iran vormt net als irak destijds natuurlijk een serieuze dreiging voor zijn inmiddels bekende heilstaat.

fisherman1969
12-01-10, 22:12
Een slag voor of achter, dat zal me bij jou een worst wezen. Nogmaals je legt in je eigen schrijven hier specifiek de nadruk op de Jood W. Davids, waarom?

Naast dat interesseerd me je hele opinie omtrent dit debacle totaal niet. Wat deze commissie brengt is al oud zeer. Het is al algemeen bekend dat George Bush en tony Blair hebben gelogen en bedrogen. Daar heb ik deze rapport heus niet bij nodig om dat in te zien hoor. Kennelijk zie je de nalatenschap van Bush en Blair ook al als discreet? iedereen die laatsgenoemde inmiddels al bewezen leugenaars in de wereld heeft gevolgd, is gewoon een van hen. Die waarheid van jou kan je lekker op je hoofd schrijven, met je expliciete verwijzing naar een Jood in een commissie.

Mijn antwoord heb ik al gegeven , normaal deugd alles niet, als er ook maar iets van Joods aan te pas komt ,dus was ik benieuwd wie nu de ,,zondebok ,, zou worden. zo simpel en verdomd het kwam nog uit ook meten zonder enige vorm van aan leiding , kwam zondebok nr 2 van de lijst in the picture vul zelf maar in .....
verder denk ik er net zo over als de meeste mensen en zijn we het met elkaar eens net zoals ik een TEGENSTANDER ben van troepen in AFGHANISTAN.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik destijds ook er van overtuigd was van de rechtvaardiging van de inval in IRAK want zo eerlijk ben ik ook ,al was ik toen al erg ziek en niet alles tot me doordrong .

Hier onder in grote trekken wat er zoal aan de hand was:
en waar ik het mee helemaal mee eens ben .





Tweede Kamerlid Sadet Karabulut (SP). Foto: Govert de Roos
reacties (1)printstuur artikel doorGerelateerde artikelen
Culemborg
Dossier
11 januari 2010 - Karabulut
Treurig, treurig, treurig. Premier Balkenende: vier kabinetten en twee oorlogen. In 2001 de militaire steun aan de oorlog in Afghanistan en in 2003 de politieke steun aan de oorlog in Irak. Een oorlog die inmiddels honderdduizend burgerslachtoffers heeft gekost en al zeven jaar duurt.


Dat de Verenigde Staten en Engeland leugens vertelden over de aanwezigheid van massavernietigingswapens wisten we al. Uit het vanmiddag door de commissie-Davids gepresenteerde rapport over de Nederlandse steun aan de oorlog in Irak blijkt dat ook premier Balkenende, als eerstverantwoordelijke voor het kabinet, medeplichtig is aan de steun voor deze misdadige, illegale oorlog in Irak. Niet de dreiging van massavernietigingswapens maar de blinde volgzaamheid aan de Verenigde Staten gaf de doorslag voor het kabinetsbesluit.

Dat het een illegale oorlog was, wist de hele wereld - behalve Balkenende - al een tijdje. De Minister-president, echter, meende én meent dat er een volkenrechtelijke basis voor de oorlog was. Dat is niet zo, schrijft de commissie Davids. De Tweede Kamer is bewust meerdere malen op het verkeerde been gezet door het kabinet. De reactie van Balkenende op deze conclusie is verbijsterd en arrogant. “Daarover kun je van mening verschillen,” zegt de Minister-President doodleuk. Hij veegt de belangrijkste conclusies van een nota bene door hem zelf bedachte commissie van tafel.

Het is stuitend te zien hoe snel de premier zijn straatje probeert schoon te vegen. Hij heeft zich ontrokken aan de regels van de internationale rechtsorde, maar toont geen enkel inkeer. Hij heeft bewust nuancerende informatie van inlichtingendiensten aan de Kamer onthouden, maar toont geen spijt. Hoe praat Balkenende recht wat door een onafhankelijke commissie tot krom is verklaard?

Mijn advies is: wees eerlijk. Voor al die burgerslachtoffers, voor waarheidsvinding en voor alle toekomstige situaties waarin een dergelijke moeilijke afweging moet worden gemaakt. Zorg ervoor dat het Nederlandse volk en de wereldbevolking de waarheid hoort over hoe deze illegale oorlog tot stand is gekomen. Uit respect voor de rechten van mensen en uit respect voor de democratie.

tanger'73
12-01-10, 22:20
Om de moderatoren een plezier te doen, zal ik bovenstaande niet quoten. Maar ik wil zeker kwijt dat ik totaal niet in termen van zondebokken denk. Wellicht ben je in de war met iemand anders, maar met Joden in het algemeen kan ik zeer goed opschieten hoor. Wel maak ik onderscheid in zionistische joden en vreedzame joden. De enige die hier over die Jood spreekt, dat ben jij. Dat mijnheer W. Davids een Jood is, daar kan hij niet veel aan doen. Maar een zionistische jood, dat betwijfel ik gezien de uitkomsten van het rapport. Dus doe me verder een plezier en bespaar me je zondebokken theorie.

knuppeltje
13-01-10, 09:06
Ik snap heel het gezeik hier niet. Dat pent hier de ene bladzijde na de andere vol over de zorgen door de klimaatverandering, en nou deed Balkje zijn uiterste best daarvoor door naar die conferentie te gaan destijds, in plaats van zich bezig te houden met zoiets kleins als de eventuele rechtsgrond voor dat oorlogje, en de daarbij behorende planning voor wat erna zou moeten gebeuren; en dan is het weer niet goed. :fplet:

Lijkt toch alles bij elkaar toch op het steunen van een oorlogsmisdaad. :fpotver:

fisherman1969
13-01-10, 10:28
@fisherman1969,

hoe gaat het eigenlijk nu met je?
een jaar geleden was je er beroerd aan toe en kon je geloof ik alleen nog maar via hulp van zusters vloeibaar voedsel naar binnen krijgen..
gaat het inmiddels weer beter met je ?

Bedankt voor je belangstelling !, de verpleegsters heb ik voor het voedsel toe dienen niet meer nodig ,dat kan ik nu alleen zoals ik bijna alles in beperkte mate kan, alleen de P.E.G sonde kan ik zelf niet vervangen ,om de dag heb ik wel controle omdat ik buiten Larynx (strottenhoofdkanker ) ook nog C.M.L (beenmerg en bloedkanker ) heb en verder regelmatig bloed afname en ziekenhuis controle ,toevallig morgen ochtend.*)
Ik heb alle geluk gehad vergeleken bij anderen (lotgenoten) waaronder veel kinderen die er slechter aan toe zijn ,alle reden dus om dankbaar te zijn.

*) chemo gebruik

fisherman1969
13-01-10, 10:57
Om de moderatoren een plezier te doen, zal ik bovenstaande niet quoten. Maar ik wil zeker kwijt dat ik totaal niet in termen van zondebokken denk. Wellicht ben je in de war met iemand anders, maar met Joden in het algemeen kan ik zeer goed opschieten hoor. Wel maak ik onderscheid in zionistische joden en vreedzame joden. De enige die hier over die Jood spreekt, dat ben jij. Dat mijnheer W. Davids een Jood is, daar kan hij niet veel aan doen. Maar een zionistische jood, dat betwijfel ik gezien de uitkomsten van het rapport. Dus doe me verder een plezier en bespaar me je zondebokken theorie.

Wees toch gewoon eens eerlijk , normaal deugd er niet een Jood (of toch ?
Doet overigens niks af aan de gang van zaken want nu jullie die (Davids) niet de schuld kunnen geven , is het de P.V.V die zijn plaats als zondebok mag innemen .
Integendeel de hr Davids komt nu dank zij zijn rapport als zijnde niet zionistisch over , ik uit deze term nooit want kan het absoluut niet zijn wie zionistisch is of mogelijk aan het keppeltje ?
Maar over de P.V.V en WILDERS heb je het niet in je reactie,s aan mij en daar ging het om !
Dus langzaam maar zeker de topic verdraaien in een andere richting .
Dus je zondebokken theorie gaat wel op bij jou en niet bij mij !

Nogmaals ik ben niet pro Wilders en ook niet pro P.V.V .
En zelfs in de afgelopen jaren was ik eerder pro Balkenende als anti ,en heb tegen zijn persoon als zodanig nog steeds niets ,maar op POLITIEK gebied moet je ook je fouten erkennen vind ik .
Aanvullend kan ik jullie ook wel zeggen dat de meeste Nederlanders
van mijn generatie ,,hun Amerika ,, van bevrijders etc etc al heel anders zijn gaan zien . Net zo als de Duitsers :tik:

Eke
13-01-10, 11:07
ziekenhuis controle ,toevallig morgen ochtend.*)


Ik heb alle geluk gehad vergeleken bij anderen (lotgenoten) waaronder veel kinderen die er slechter aan toe zijn ,alle reden dus om dankbaar te zijn.

*) chemo gebruik

Wat bedoel je hiermee, Fisherman ? Dat je morgen chemo krijgt of dat er gecontroleerd wordt of het aanslaat of....??

Ja, dat houdt een mens gaande : realiseren wat je wel hebt en daar de waarde van in te zien :)

Eke
13-01-10, 11:17
Wees toch gewoon eens eerlijk , normaal deugd er niet een Jood (of toch ?



Ik heb zo'n vermoeden dat je waarneming nog even door de eerste stuurman gecheckt dient te worden, fisherman......;)

fisherman1969
13-01-10, 13:43
Wat bedoel je hiermee, Fisherman ? Dat je morgen chemo krijgt of dat er gecontroleerd wordt of het aanslaat of....??

Ja, dat houdt een mens gaande : realiseren wat je wel hebt en daar de waarde van in te zien :)

Moest eind dec 2008 stoppen met chemo voor de C.M.L,omdat ik te ziek was lag toen voor larynx kanker 2mnd in z-huis (4)laseroperaties.
Sinds juni gebruik ik nu een ander soort chemo Glivec morgen
innd controle of ik meer of minder moet gebruiken.
Ind ik besef dat ik geluk gehad heb ,maar dat dwing je ook soms (gokje )af heb o.a meegedaan aan medisch experiment, en sta altijd open voor vragen.

Marsipulami
13-01-10, 13:56
http://socialisme.nu/blog/uploads/blogger/Balkenende_Bush.jpg

mark61
13-01-10, 14:00
http://socialisme.nu/blog/uploads/blogger/Balkenende_Bush.jpg

Dit is het enige beeld dat je nodig hebt om de NL-politiek inzake Irak te begrijpen. Alle rapporten en discussies zijn overbodig.

Aït Ayt
13-01-10, 14:02
Bedankt voor je belangstelling !, de verpleegsters heb ik voor het voedsel toe dienen niet meer nodig ,dat kan ik nu alleen zoals ik bijna alles in beperkte mate kan, alleen de P.E.G sonde kan ik zelf niet vervangen ,om de dag heb ik wel controle omdat ik buiten Larynx (strottenhoofdkanker ) ook nog C.M.L (beenmerg en bloedkanker ) heb en verder regelmatig bloed afname en ziekenhuis controle ,toevallig morgen ochtend.*)
Ik heb alle geluk gehad vergeleken bij anderen (lotgenoten) waaronder veel kinderen die er slechter aan toe zijn ,alle reden dus om dankbaar te zijn.

*) chemo gebruik

mooi dat het beter gaat dan voorheen maar zo te lezen ben je nog dagelijks met herstel bezig wat naast lichamelijke klachten ook geestelijk zwaar zal zijn..
is die sonde blijvend?
goed van je dat je ondanks alle ellende toch dankbaar blijft dat je nog leeft.. dat zal niet makkelijk wezen om bij al die kankeruitzaaiingen positief te blijven.. het is een vreselijke ziekte..

beterschap en sterkte.. hopelijk mag je over een poos weer een stevige warme maaltijd kauwen..

Eke
13-01-10, 14:04
Dit is het enige beeld dat je nodig hebt om de NL-politiek inzake Irak te begrijpen. Alle rapporten en discussies zijn overbodig.

http://socialisme.nu/blog/uploads/blogger/Balkenende_Bush.jpg

Je bedoelt dat Balkenende een bos rode rozen :love2: heeft meegenomen voor zijn bezoekje en Bush aangeeft hoe groot de bos van Tony wel niet geweest is ?:hihi:

sidi bibi
13-01-10, 14:06
http://socialisme.nu/blog/uploads/blogger/Balkenende_Bush.jpg

http://www.anarchiel.com/display/de_balkenende_tijdslijn/

Eke
13-01-10, 14:15
soort chemo Glivec morgen
innd controle of ik meer of minder moet gebruiken.

Ind ik besef dat ik geluk gehad heb ,maar dat dwing je ook soms (gokje )af heb o.a meegedaan aan medisch experiment,

en sta altijd open voor vragen.

Heb je veel bijwerkingen ervan ?

Wat dapper van je om aan het experiment mee te doen. En heeeel sociaal.

Je staat altijd open voor vragen. O, gelukkig. Ik wil wel weten een dezer dagen hoe het voor je uitgepakt is morgen. Het zal wel vermoeiend zijn, zo'n bezoekje....Veel sterkte , Fisherman :)

tanger'73
13-01-10, 14:20
Wees toch gewoon eens eerlijk , normaal deugd er niet een Jood (of toch ?
Doet overigens niks af aan de gang van zaken want nu jullie die (Davids) niet de schuld kunnen geven , is het de P.V.V die zijn plaats als zondebok mag innemen .
Integendeel de hr Davids komt nu dank zij zijn rapport als zijnde niet zionistisch over , ik uit deze term nooit want kan het absoluut niet zijn wie zionistisch is of mogelijk aan het keppeltje ?
Maar over de P.V.V en WILDERS heb je het niet in je reactie,s aan mij en daar ging het om !
Dus langzaam maar zeker de topic verdraaien in een andere richting .
Dus je zondebokken theorie gaat wel op bij jou en niet bij mij !

Nogmaals ik ben niet pro Wilders en ook niet pro P.V.V .
En zelfs in de afgelopen jaren was ik eerder pro Balkenende als anti ,en heb tegen zijn persoon als zodanig nog steeds niets ,maar op POLITIEK gebied moet je ook je fouten erkennen vind ik .
Aanvullend kan ik jullie ook wel zeggen dat de meeste Nederlanders
van mijn generatie ,,hun Amerika ,, van bevrijders etc etc al heel anders zijn gaan zien . Net zo als de Duitsers :tik:


Eerlijk is dat ik anders dan jou geen antisemiet ben en Joden haat! Bovendien is het heel goed om onderscheidt te maken tussen normale realistische Joden en Joden die bezeten zijn van één 2000 jaar oud relaas over Kanaän. 'K zal je maar voorbeelden besparen van zelfs ultra-orthodoxe Joden met keppeltje op, die het bestaansrecht van het huidige israël luidkeels ontkennen.

fisherman1969
13-01-10, 14:39
Heb je veel bijwerkingen ervan ?

Wat dapper van je om aan het experiment mee te doen. En heeeel sociaal.

Je staat altijd open voor vragen. O, gelukkig. Ik wil wel weten een dezer dagen hoe het voor je uitgepakt is morgen. Het zal wel vermoeiend zijn, zo'n bezoekje....Veel sterkte , Fisherman :)

Wil jou en Ait Ayt bedanken voor de belangstelling.
En gelijk vertellen dat ik door Marokkaanse mensen,op deze site terecht ben gekomen .
lotgenoten zo als we het netjes zeggen op z,n plat Nederlands zeggen we mede kankerlijers , soort galgen humor .:nl:
Nogmaals ik heb echt alle geluk van de wereld en geniet van de kleine dingen
waaronder het kontakt dat ik nog steeds heb met deze mensen.
Heb inmiddels m,n dagelijkse portie Glivec ingenomen en ga nu ff rusten .

Eke
13-01-10, 15:18
en ga nu ff rusten .

Op hoop van zegen, zeeman !

fisherman1969
13-01-10, 20:39
Op hoop van zegen, zeeman !

Thnx : mijn (geheim)is
Positief blijven denken ,het zwaarste gevecht is met me zelf , onthoud voor ieder verlies krijg je een geschenk terug, het is overigens geen gunst om oud te worden , wel om met de gebreken te leven.

Vernam vanavond de vreselijke ramp die de bevolking van HAITI is overkomen, dan schaam ik me over in wat voor luxe wij leven.
De NED regering geeft 3 miljoen euro (dat kost een dag Afghanistan ook ongeveer :( neem aan dat ze het te druk hebben met het onderwerp van deze topic :droef:

Eke
14-01-10, 14:32
Thnx : mijn (geheim)is
Positief blijven denken ,het zwaarste gevecht is met me zelf , onthoud voor ieder verlies krijg je een geschenk terug, het is overigens geen gunst om oud te worden , wel om met de gebreken te leven.

Vernam vanavond de vreselijke ramp die de bevolking van HAITI is overkomen, dan schaam ik me over in wat voor luxe wij leven.
De NED regering geeft 3 miljoen euro (dat kost een dag Afghanistan ook ongeveer :( neem aan dat ze het te druk hebben met het onderwerp van deze topic :droef:

'het zwaarste gevecht is met mezelf'

Fisherman, heb je deze uitzending gezien ? Misschien heb je er wat aan ?

Maar eerst weer bijkomen van je ziekenhuisbezoek ? !!

http://www.derodekamer.kro.nl/afleveringen/aflevering02/index.aspx


************************************************** *****


HAITI.....3 miljoen lijkt een schijntje tegenover zo'n ramp die de bewoners treft...
"Meneer, wilt U even helpen, aub" zei een wanhopige Haitiaanse man tegen een fotograaf, terwijl de man vrienden probeerde uit te graven.


************************************************** ********




Over dit topic :
een humorist vatte z'n mening over de premier samen :"onvoldoende, dus...blijft ie zitten !!!!!" :hihi:

fisherman1969
14-01-10, 19:55
'het zwaarste gevecht is met mezelf'

Fisherman, heb je deze uitzending gezien ? Misschien heb je er wat aan ?

Maar eerst weer bijkomen van je ziekenhuisbezoek ? !!

http://www.derodekamer.kro.nl/afleveringen/aflevering02/index.aspx


************************************************** *****


HAITI.....3 miljoen lijkt een schijntje tegenover zo'n ramp die de bewoners treft...
"Meneer, wilt U even helpen, aub" zei een wanhopige Haitiaanse man tegen een fotograaf, terwijl de man vrienden probeerde uit te graven.


************************************************** ********




Over dit topic :
een humorist vatte z'n mening over de premier samen :"onvoldoende, dus...blijft ie zitten !!!!!" :hihi:
Ja die is leuk !! erg goed lol hihihi

Bedankt voor de hint , heb wel ff het begin gekeken ,maar kijk later op de avond ff naar mijn (lotgenoot) hij n.b nog jonge kinderen en zelf ook nog jong:jammer: en erg droef

Ja er zijn geen woorden voor deze ramp die HAITI heeft getroffen ,en er is al meer geld beschikbaar hoorde ik vandaag .

Eke
15-01-10, 12:38
Pm :zwaai: