PDA

Bekijk Volledige Versie : Recht-door-zee-katholiek wordt nieuwe leider van de Belgische kerk



Marsipulami
16-01-10, 12:46
ANDRE-MUTIEN LEONARD, DE NIEUWE AARTSBISSCHOP

Man met twee gezichten
zaterdag 16 januari 2010

belga

BRUSSEL - Even hevig als zijn voorstanders, zijn de tegenstanders van bisschop André-Mutien Léonard. Oerconservatief en hyperintelligent, daar zijn beide partijen het over eens. Maar of hij nu warm en ontvankelijk is of koud en manipulatief, dat hangt af van wie je voor je hebt.

‘Nog nooit heeft de aanstelling van een bisschop zoveel inkt doen vloeien en nog nooit heeft zo'n aanstelling zoveel teleurgestelde, zelfs gekwetste reacties uitgelokt', schrijft La Libre Belgique enkele maanden nadat André-Mutien Léonard aangesteld is als bisschop van Namen in 1991.

De nieuwe bewoner van het bisschoppelijk paleis, een briljant theoloog en filosoof, zou een aanhanger zijn van één van de meest traditionele stromingen binnen het Vaticaan. Hij zou goed bevriend zijn met kardinaal Ratzinger, de ‘bewaker van de christelijke doctrine' en hij zou deel uitmaken van Opus Dei.

Maar het meeste verzet in 1991 kwam van pastoors uit de parochies die voor een vooruitstrevende Kerk stonden. Mensen die dagelijks met gelovigen in contact kwamen. ‘Léonard heeft de pastoors in Namen en Luxemburg verdeeld', zegt Jean-Pierre Poncin, een pastoor met pensioen, die jarenlang gediend heeft onder Léonard. ‘Het is lang zo geweest dat je ofwel vóór hem was, ofwel tegen hem. Die discussie is ondertussen wat geluwd. Want diegenen die vóór hem zijn, hebben in Namen al lang geleerd dat ze beter zwijgen. En zij die tégen hem zijn, hebben geleerd zich niets van hun bisschop aan te trekken.' Daarom is er, volgens Poncin, niets veranderd sinds Léonard er de plak zwaait. ‘Hij heeft talrijke ultraconservatieve richtlijnen afgevaardigd. Zo mag een vrouw, bijvoorbeeld, volgens de strikte doctrine van de Kerk eigenlijk niet trouwen voor de Kerk als ze dat doet met een man die al getrouwd geweest is. Als je dagelijks tussen het volk van God vertoeft, weet je dat dat nonsens is. Léonard ziet zichzelf als de opvolger van de apostelen. Dat is een heilige taak die je strikt moet uitvoeren. Eigenlijk is hij gewoon his masters voice van de paus. Hij vertelt hier wat hij in Rome hoort. Ik heb ondertussen geleerd om me niets aan te trekken van die richtlijnen en gewoon mijn ding te doen.'

In Vlaanderen sijpelde het ultraconservatieve imago van Léonard wat trager binnen. Maar wie tot enkele jaren geleden nog niet van André-Mutien Léonard had gehoord, kon na zijn controversiële uitspraak over holebi's in april 2007 niet langer om hem heen. ‘Ik denk er hetzelfde over als Freud: het is een onvolmaakt stadium in de ontwikkeling van de menselijke seksualiteit, die onze innerlijke logica ook tegenspreekt. Homoseksuelen zijn in hun normale psychologische ontwikkeling geblokkeerd geraakt. Dat maakt hen abnormaal. Ik weet wel dat als ik dit over enkele jaren zou herhalen, ik een gevangenisstraf zou riskeren, maar dan heb ik een beetje vakantie (lacht).' Zo beantwoordde hij de vraag van Julien Bosseler, journalist van Télémoustique: wat zijn standpunt was over homoseksuelen.

Léonard was op dat moment al enige tijd in het vizier als opvolger voor kardinaal Danneels en zo'n uitgesproken hard standpunt leek onverzoenbaar met die functie. Léonard stootte ermee op hevig verzet, ook in Vlaanderen. Hij hield vol dat hij het woord ‘abnormaal' nooit in de mond genomen had en kon zo vermijden dat hij zich voor de rechter moest verantwoorden over die uitspraken. De bisschop van Namen mengde zich meermaals op ongelukkige wijze in het debat rond stamcelonderzoek en het gebruik van embryo's in de wetenschap. Al zijn standpunten over ethische kwesties leggen een oerconservatieve ziel bloot. Toch dwong Léonard in de loop der jaren ook respect af in progressieve kringen. Ten tijde van de kerkbezettingen liet hij een tiental mensen zonder papieren in zijn bisschoppelijk paleis logeren. ‘Het is mijn plicht om deze mensen te helpen. In het evangelie volgens Mattheus, hoofdstuk 25, zegt Jezus: “Wat gij voor de minsten van mijn broeders hebt gedaan, hebt gij voor mij gedaan”', zegt hij daarover in Knack in 2006.

Behalve tegenstanders heeft Léonard ook even hevige medestanders. Bisschoppelijk vicaris Jean-Marie Huet kent de bisschop al dertig jaar. ‘Niemand kan onverschillig blijven bij zo'n sterke persoonlijkheid als monseigneur Léonard', zegt hij. ‘Maar het is een warme mens. Het is iemand die streng is in de christelijke leer, maar die soepel is tegenover de toepassing ervan. Bij een eerste ontmoeting kan hij koud lijken, maar als je hem beter kent, weet je hoeveel humor hij heeft en wat voor een lieve, meelevende man hij is. Hij zal de progressieven zeker tot de orde roepen, maar hij staat open voor het debat. De kritiek en tegenkanting van de voorbije jaren heeft hij met veel sereniteit gedragen. Hoezeer ze hem ook geraakt hebben, zijn deur zal altijd open blijven staan.'

Pastoor Poncin wuift de analyse van Huet weg. ‘Het is een man met twee gezichten. Iemand die charmant, lief en aangenaam kan zijn als hij dat wil. Maar iemand die aan de andere kant koud en hard is. Hij heeft enkel misprijzen voor de media, maar heeft geleerd ze te manipuleren.'

Philippe Leruth, journalist bij Vers L'Avenir is iets minder streng. ‘Léonard was in het begin uitermate scherp, maar hij heeft ondertussen bijgeleerd. Hij stelt zich nu wat gematigder op. Dat hij de laatste twee jaar amper van zich heeft laten horen, is opmerkelijk. Misschien wilde hij zo de commotie rond zijn persoon wat temperen met het oog op de verkiezing tot aartsbisschop', zegt Leruth. De journalist is er ook van overtuigd dat Léonard zeer bewust met de media omgaat. ‘Midden jaren negentig liet Léonard zich voor het RTBF-programma Strip-Tease filmen tijdens intieme momenten: in het zwembad terwijl hij baantjes trekt en in zijn pyjama terwijl hij een boek leest in bed. Dat was in die tijd du jamais vu', zegt Leruth. ‘Bovendien is het een geniale zet in zijn imagocampagne.'

Marc Van de Voorde, lange tijd hoofdredacteur van Kerk en Leven, heeft Léonard een keer ontmoet. ‘Ik werd op het matje geroepen vanwege een artikel dat in Kerk en Leven verschenen was. Hij was heel vriendelijk en streng tegelijk. Hij kwam me zeer radicaal en weinig diplomatisch over. Maar hij heeft me goed ontvangen.'

Volgens Van de Voorde is Léonard een buitenbeetje onder de Belgische bisschoppen. ‘Het is een instinctief aanvoelen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand van hen hem op zijn lijstje had staan. Zelfs de nuntius niet. Ik denk dat hij rechtstreeks in Rome verkozen is.'



Valerie Droeven

knuppeltje
16-01-10, 12:55
Marsipulami;4219251]ANDRE-MUTIEN LEONARD, DE NIEUWE AARTSBISSCHOP

Ik heb gelezen dat ie zeer rechtschapen is. En vooral, zeer rechtlijnig.
Gaan ze nog mee lachen bij jullie.

Amaeru
16-01-10, 13:00
Ik heb gelezen dat ie zeer rechtschapen is. En vooral, zeer rechtlijnig.
Gaan ze nog mee lachen bij jullie.


In Vlaanderen sijpelde het ultraconservatieve imago van Léonard wat trager binnen. Maar wie tot enkele jaren geleden nog niet van André-Mutien Léonard had gehoord, kon na zijn controversiële uitspraak over holebi's in april 2007 niet langer om hem heen. ‘Ik denk er hetzelfde over als Freud: het is een onvolmaakt stadium in de ontwikkeling van de menselijke seksualiteit, die onze innerlijke logica ook tegenspreekt. Homoseksuelen zijn in hun normale psychologische ontwikkeling geblokkeerd geraakt. Dat maakt hen abnormaal. Ik weet wel dat als ik dit over enkele jaren zou herhalen, ik een gevangenisstraf zou riskeren, maar dan heb ik een beetje vakantie (lacht).' Zo beantwoordde hij de vraag van Julien Bosseler, journalist van Télémoustique: wat zijn standpunt was over homoseksuelen.

knuppeltje
16-01-10, 13:07
Amaeru;4219282]In Vlaanderen sijpelde het ultraconservatieve imago van Léonard wat trager binnen.


Freud is al jaren met zijn Odipuscomplex bij het grof huisvuil gezet. Wie dat nog niet weet die heeft de zaak niet gevolgd. Leonard misschien ook niet.
De voor mij beste en mooiste verklaring is nog steeds, dat we allemaal een variatie op een thema zijn.

tanger'73
17-01-10, 14:53
Uitstekende keuze, alleen al om zijn menselijke waardigheid toenmalige sans papiers in zijn bisschoppelijk paleis onder te brengen en uiteraard zijn uitmuntende psycho-analytische visie op homofielen. :duim:

knuppeltje
17-01-10, 17:07
Uitstekende keuze, alleen al om zijn menselijke waardigheid toenmalige sans papiers in zijn bisschoppelijk paleis onder te brengen en uiteraard zijn uitmuntende psycho-analytische visie op homofielen. :duim:

Aldus onze zeer gerenomeerde psycho-analiticus.

tanger'73
17-01-10, 17:12
Aldus onze zeer gerenomeerde psycho-analiticus.

Aldus deze wel zeer hyperintelligente aartsbisschop van België, wiens visie op de homofiele mens ik uitermate bewonder.

tanger'73
17-01-10, 17:49
Mijnheer Léonard beperkt zich echter tot louter de afkeurenswaardige homoseksuele gedragingen en niet tot de mens achter de homofiel. Zo geeft hij op uitgekiende wijze in een van zijn mooie werken als la morale sexuelle expliqué aux jeunes bijvoorbeeld een mooie weergave ten aanzien van homosexualiteit als een pijnlijke valkuil naar de homofilie verlangende persoon.

Marsipulami
17-01-10, 22:44
Ik heb nogal wat sympathie voor deze man. Hij heeft een openhartige en warme persoonlijkheid. Hij gaat recht door zee en is erg intelligent. Wat etische kwesties betreft onderschrijft hij het doordachte en gefundeerde officiële standpunt van de katholieke kerk. Behalve dat is zijn opinie -wat die ook moge zijn- over homoseksualiteit, abortus, condooms, stamcellen en blablabla... van volstrekt ondergeschikt belang. Het feit dat hij illegale migranten opvangt in zijn eigen residentie getuigt van een gigantisch respect voor de waardigheid van elke mens. Een (superieure) vorm van etisch bewustzijn en het summum van humanisme dat gelovigen onderscheidt van niet-gelovigen. Het respect voor elke mens -hoe kwetsbaar of onmachtig ook- die erkend wordt in zijn waar(dig)heid als een schepping van God en dus broer of zus, kind van dezelfde mensenfamilie als waartoe wij allen behoren.

tanger'73
17-01-10, 23:02
Ik heb nogal wat sympathie voor deze man. Hij heeft een openhartige en warme persoonlijkheid. Hij gaat recht door zee en is erg intelligent. Wat etische kwesties betreft onderschrijft hij het doordachte en gefundeerde officiële standpunt van de katholieke kerk. Behalve dat is zijn opinie -wat die ook moge zijn- over homoseksualiteit, abortus, condooms, stamcellen en blablabla... van volstrekt ondergeschikt belang. Het feit dat hij illegale migranten opvangt in zijn eigen residentie getuigt van een gigantisch respect voor de waardigheid van elke mens. Een (superieure) vorm van etisch bewustzijn en het summum van humanisme dat gelovigen onderscheidt van niet-gelovigen. Het respect voor elke mens -hoe kwetsbaar of onmachtig ook- die erkend wordt in zijn waar(dig)heid als een schepping van God en dus broer of zus, kind van dezelfde mensenfamilie waartoe wij allen behoren.


Als doctor in de filosofie in zijn broekzak en het totaal-concept denken van Hegel, waarin wetenschap, esthetica, godsdienst en filosofie elkaar aanvullen, heeft onder de loep genomen. Mag je inderdaad stellen dat mijnheer Léonard van zwaar kaliber is.

Marsipulami
17-01-10, 23:16
Als doctor in de filosofie in zijn broekzak en het totaal-concept denken van Hegel, waarin wetenschap, esthetica, godsdienst en filosofie elkaar aanvullen, heeft onder de loep genomen. Mag je inderdaad stellen dat mijnheer Léonard van zwaar kaliber is.

Bwoah, ik ken een heleboel etters die met een doctoraatstitel zwaaien en tegelijk de grootste onzin verkopen. Het is m.i. belangrijker dat hij als insider kan begrijpen wat mensen die God erkennen beweegt in hun doen en laten. Hij heeft zijn wetenschappelijke, historische en theologische kennis van geloofstradities geïntegreerd in zijn persoonlijke intimiteit en geloofsbeleving in relatie met God, de schepper en albeheerser. Dat maakt hem tot zo'n sterke persoonlijkheid en geschikte gids voor alle mensen van goede wil in deze tijd.

tanger'73
17-01-10, 23:35
Bwoah, ik ken een heleboel etters die met een doctoraatstitel zwaaien en tegelijk de grootste onzin verkopen. Het is m.i. belangrijker dat hij als insider kan begrijpen wat mensen die God erkennen beweegt in hun doen en laten. Hij heeft zijn wetenschappelijke, historische en theologische kennis van geloofstradities geïntegreerd in zijn persoonlijke intimiteit en geloofsbeleving in relatie met God, de schepper en albeheerser. Dat maakt hem tot zo'n sterke persoonlijkheid en geschikte gids voor alle mensen van goede wil in deze tijd.


Deze heeft kennelijk zijn doctorstitel gewijd aan God en is daarmee niettemin een zwaar kaliber. Hetzelfde denk ik van een eenvoudige schaapsherder in de rimboe die al zijn hebben en houden aan de wilgen heeft gehangen op het pad naar God.

Marsipulami
17-01-10, 23:38
'Ik beleef mijn tweede jeugd'

maandag 18 januari 2010
Auteur: Pieter Lesaffer



BARVAUX-SUR-OURTHE - André-Mutien Léonard (69), de conservatieve bisschop van Namen, bevestigt dat hij kardinaal Danneels opvolgt aan het hoofd van de Belgische Kerk. De officiële voorstelling volgt vandaag.

Van onze redacteur

Afgelopen weekend moesten we het nog met officieuze bronnen doen, en de officiële bekendmaking van de nieuwe aartsbisschop vindt pas vandaag plaats. Maar nu heeft bisschop Léonard het nieuws zelf bevestigd. 'Het is nog niet officieel, maar wel al publiek. Ik word de nieuwe aartsbisschop', zei hij gisteren tijdens een eucharistieviering in Barvaux, een deelgemeente van Durbuy.

Het was zijn laatste mis als bisschop van Namen, ter gelegenheid van een nieuwe deken in het Ardense dorpje. Voordien nam hij de tijd om de aanwezige journalisten te woord te staan.

'Ik was een beetje verrast door de vraag van Rome', zei hij in vlekkeloos Nederlands. 'Ik wist wel dat het mogelijk was, maar ik heb al een respectabele leeftijd. Daarom dacht ik dat ze een andere bisschop zouden kiezen (de pensioenleeftijd voor bisschoppen is 75 jaar, red.).'

Over de nieuwe functie zegt hij 'een beetje gestresseerd' te zijn. 'Toen ik 19 jaar geleden als bisschop van Namen begon, kende ik de omgeving al, ik werkte als pastoor in datzelfde bisdom. Nu is het allemaal nieuw, het wordt een ontdekkingstocht. Het voelt aan als een tweede jeugd.'

Léonard neemt zich voor te 'stimuleren en inspireren'. Dictaten vanuit het aartsbisschoppelijk paleis hoeven we niet te verwachten. 'Ik zal trouwens niet veel op mijn bureau zijn. Ik ga doen wat ik de voorbije jaren ook heb gedaan, namelijk zoveel mogelijk onder de mensen komen.'

De voorbije dagen zijn er veel negatieve reacties gekomen op de benoeming van Léonard. Zo heeft onder meer een jonge Vlaamse priester op Facebook al een groep opgericht onder de titel 'Mensen die het schandalig vinden dat Léonard aartsbisschop is geworden'.

De bisschop van Namen is de voorbije jaren alleen maar in het nieuws gekomen met omstreden uitspraken. Zo verwierp hij de euthanasiewet en de abortuswet. Hij kantte zich tegen het homohuwelijk en stelde dat holebi's 'een probleem in hun normale psychologische ontwikkeling' hadden. Ook het wetenschappelijk onderzoek op embryo's wees hij af.

Op zijn laatste dag als bisschop suste hij gisteren zijn critici. 'Ik begrijp deze reacties', zei hij. 'Mensen reageren op wat ze in de media hebben gelezen en gezien, maar ze kennen me niet. Ik stel voor dat ze mij de komende tijd beter leren kennen, en dan oordelen. Misschien ben ik wel heel anders dan men verwacht.'

'Ik ga zelf nu niet staan roepen dat ik opener ben dan veel mensen denken, dat heeft geen zin. Mensen moeten dat de komende jaren zelf ervaren. We hebben zes jaar om elkaar beter te leren kennen.'

Dat hij anders is dan de huidige aartsbisschop Danneels, is volgens Léonard alleszins een feit. 'Dat is ook logisch, we zijn allemaal uniek. We zitten in de stroom van twintig eeuwen christendom, het is normaal dat er in die rivier meanders zijn.'

Gevraagd naar zijn doelstellingen als aartsbisschop zegt Léonard dat hij samen met de Belgische gelovigen 'naar de kern van de christelijke openbaring' wil gaan. 'God is de god van de liefde en Christus is een unieke figuur in de geschiedenis. Ik wil zoveel mogelijk mensen de schat van die openbaring laten beleven.'

Of hij met zijn controversiële standpunten niet eerder mensen afstoot dan aantrekt, wuift hij weg. 'De mensen zullen me wel beter leren kennen. Dan zullen ze ontdekken wat ik echt denk, en dat is genuanceerder dan wat in de media verschijnt.'

Vicepremier Laurette Onkelinx (PS) heeft haar bezorgdheid al geuit. Zij verklaarde gisteren dat de benoeming van Léonard een bedreiging is voor het 'Belgisch compromis' van neutraliteit. Dat is volgens haar gestoeld op de dialoog tussen vrijzinnigen en de vertegenwoordigers van de erkende godsdiensten. Dat de nieuwe aartsbisschop beslissingen van het parlement ter discussie heeft gesteld, kan volgens Onkelinx problemen doen rijzen.

tanger'73
18-01-10, 00:22
Naast alle pracht en glorie voor mijnheer Léonard, blijf ik zijn visie omtrent homoseksuele gedragingen als abnormaal verschijnsel reuze interessant vinden.

H.P.Pas
18-01-10, 08:52
Naast alle pracht en glorie voor mijnheer Léonard, blijf ik zijn visie omtrent homoseksuele gedragingen als abnormaal verschijnsel reuze interessant vinden.


De psycho-analytische visie op godsdienst is ook heel interessant.

knuppeltje
18-01-10, 09:03
Aldus deze wel zeer hyperintelligente aartsbisschop van België, wiens visie op de homofiele mens ik uitermate bewonder.

Vind ik helemaal niet raar. Die lul is net zo gek als jij.

knuppeltje
18-01-10, 09:10
Deze heeft kennelijk zijn doctorstitel gewijd aan God en is daarmee niettemin een zwaar kaliber. Hetzelfde denk ik van een eenvoudige schaapsherder in de rimboe die al zijn hebben en houden aan de wilgen heeft gehangen op het pad naar God.

Godsklere, wat een geleuter al weer.

mark61
18-01-10, 09:23
Naast alle pracht en glorie voor mijnheer Léonard, blijf ik zijn visie omtrent homoseksuele gedragingen als abnormaal verschijnsel reuze interessant vinden.

Wat is daar zo reuze interessant aan? Is het nieuw, baanbrekend? Is het menselijk? Is het tolerant? Is het zelfs maar aangenaam?

Nee, geen van dat al. Het is bekrompen en ziekelijk. Tis maar wat je interessant vindt.

tanger'73
18-01-10, 15:55
De psycho-analytische visie op godsdienst is ook heel interessant.

Da's zeker interessant, vooral de metafisica op dat gebied.

tanger'73
18-01-10, 15:57
Godsklere, wat een geleuter al weer.

in beide gevallen zijn ze in zekere zin radicaal.

tanger'73
18-01-10, 16:00
Wat is daar zo reuze interessant aan? Is het nieuw, baanbrekend? Is het menselijk? Is het tolerant? Is het zelfs maar aangenaam?

Nee, geen van dat al. Het is bekrompen en ziekelijk. Tis maar wat je interessant vindt.

Omdat het al zo oud is en heden ten dage nog steeds actueel, en ik daar eigenlijk een aanzienlijke mate van verwantschap in zie.

knuppeltje
18-01-10, 16:00
tanger'73;4220470]in beide gevallen zijn ze in zekere zin radicaal.

Stupide, zul je bedoelen.

tanger'73
18-01-10, 16:02
Stupide, zul je bedoelen.


Je moet er wel wat voor over hebben om je op God's wegen te begeven.

mark61
18-01-10, 17:24
Omdat het al zo oud is en heden ten dage nog steeds actueel, en ik daar eigenlijk een aanzienlijke mate van verwantschap in zie.

Wat is daar interessant aan? Niet alles wat oud is is lekker, meestal niet zelfs.

tanger'73
18-01-10, 17:32
Wat is daar interessant aan? Niet alles wat oud is is lekker, meestal niet zelfs.


het interessante is voor mij enige mate van verwantschap ten aanzien van een bepaald onderwerp. De rest is natuurlijk een taaipop.

mark61
18-01-10, 17:44
het interessante is voor mij enige mate van verwantschap ten aanzien van een bepaald onderwerp. De rest is natuurlijk een taaipop.

Wat is er interessant aan de mening van 80% van de wereldbevolking? Andere meningen zijn dan juist 'interessant'.

tanger'73
18-01-10, 17:51
Wat is er interessant aan de mening van 80% van de wereldbevolking? Andere meningen zijn dan juist 'interessant'.


Wat is de mening van die overige 20% dan?

tanger'73
18-01-10, 22:39
Heb nog wel de behoefte om eerlijk uit de doeken te doen dat ik geen problemen ken met de homofiele mens als zodanig, maar alleen bedenkingen ken bij homoseksueel gedrag. Net zoals veel mensen die geen problemen kennen met de religieuze mens, maar soms wel met diens gedrag.

knuppeltje
19-01-10, 09:51
tanger'73;4220658]Heb nog wel de behoefte om eerlijk uit de doeken te doen dat ik geen problemen ken met de homofiele mens als zodanig, maar alleen bedenkingen ken bij homoseksueel gedrag. Net zoals veel mensen die geen problemen kennen met de religieuze mens, maar soms wel met diens gedrag.

Wat een geleuter en gehuichel.

Zeg gewoon dat je homofoob bent, want dat weten we onderhand wel.

Ron Haleber
19-01-10, 13:52
Heb nog wel de behoefte om eerlijk uit de doeken te doen dat ik geen problemen ken met de homofiele mens als zodanig, maar alleen bedenkingen ken bij homoseksueel gedrag. Net zoals veel mensen die geen problemen kennen met de religieuze mens, maar soms wel met diens gedrag.

Dit is inderdaad geleuter.
Mensen van bepaalde aard en/of overtuiging,
los te koppelen van het gedrag dat daaruit voortkomt,
is inconsequent, beter gezegd onzinnig...:fplet:

tanger'73
19-01-10, 15:12
Wat een geleuter en gehuichel.

Zeg gewoon dat je homofoob bent, want dat weten we onderhand wel.


Homofoob in de zin dat ik bang ben voor homo's, dacht ik niet. Maar laten we wel wezen, dat weinigen zich een maatschappij kunnen voorstellen waar het bonken van konten tot algemeen nut wordt verheven. Dat betekent the planet of the apes.

tanger'73
19-01-10, 20:09
Dit is inderdaad geleuter.
Mensen van bepaalde aard en/of overtuiging,
los te koppelen van het gedrag dat daaruit voortkomt,
is inconsequent, beter gezegd onzinnig...:fplet:

Niet om het even, maar ik zie in strijd met de Kerk toch wel voordelen in homofielen, daar waar het gaat om bevolkingsgroei en het tegengaan van ongewenste zwangerschap.

Ron Haleber
19-01-10, 21:35
Niet om het even, maar ik zie in strijd met de Kerk toch wel voordelen in homofielen, daar waar het gaat om bevolkingsgroei en het tegengaan van ongewenste zwangerschap.

Dit is een wel een erg schrale troost voor mensen als Knuppeltje...

Maar ja, van een islamitische homofoob kan men nu eenmaal niet meer verwachten...:jammer:

tanger'73
19-01-10, 21:43
Dit is een wel een erg schrale troost voor mensen als Knuppeltje...

Maar ja, van een islamitische homofoob kan men nu eenmaal niet meer verwachten...:jammer:


Nou, nou, nou, omdat je veel in je mars hebt, heb ik speciaal voor jouw reactie uitgebreid de tijd genomen om er even over na te denken, voordat ik op mijn antwoord kwam.

Maar voor wat betreft de islam, kan ik niet veel over homo's in ontdekken. Die gaat van het gezonde verstand bij de moslim uit. Anders bij de katholieken, die hebben het letterlijk op schrift staan en bij monde van diens hoogste geestelijke.

Ron Haleber
19-01-10, 22:25
Nou, nou, nou, omdat je veel in je mars hebt, heb ik speciaal voor jouw reactie uitgebreid de tijd genomen om er even over na te denken, voordat ik op mijn antwoord kwam.

Bedankt voor je weloverwogen diepe gedachtenvruchten...

Maar ik denk niet dat jouw discussianten als Knuppeltje en Mark61 ze kunnen waarderen?

Maar dat is nu eenmaal een reactie van een simpelman als ik...



Maar voor wat betreft de islam, kan ik niet veel over homo's in ontdekken. Die gaat van het gezonde verstand bij de moslim uit. Anders bij de katholieken, die hebben het letterlijk op schrift staan en bij monde van diens hoogste geestelijke.

Was dat naar waar! De waarheid is het tegendeel. Bij moslims staat de Schrift boven alles - volstrekt onveranderlijk... Marokkanen zijn geen soepele Belgen of Italianen...:moe:

Zelfs Dyab Abu Jahjah dacht naïf zijn broeders tot Belgen in het burgerschap te bekeren...
Maar hij werd al snel door ze tot de orde geroepen. Brak al gauw zijn nek: enkele reis Libanon werd het dus! :fplet:

tanger'73
19-01-10, 22:38
Bedankt voor je weloverwogen diepe gedachtenvruchten...

Maar ik denk niet dat jouw discussianten als Knuppeltje en Mark61 ze kunnen waarderen?

Maar dat is nu eenmaal een reactie van een simpelman als ik...



Was dat naar waar! De waarheid is het tegendeel. Bij moslims staat de Schrift boven alles - volstrekt onveranderlijk... Marokkanen zijn geen soepele Belgen of Italianen...:moe:

Zelfs Dyab Abu Jahjah dacht naïf zijn broeders tot Belgen in het burgerschap te bekeren...
Maar hij werd al snel door ze tot de orde geroepen. Brak al gauw zijn nek: enkele reis Libanon werd het dus! :fplet:


Nou geloof het maar, ik deel bijvoorbeeld eenzelfde onschuldige opvatting over homoseksualiteit zoals een tarik Ramadan, die hem helaas mede door toedoen van een homolobby duur is komen te staan.

Wat verder een knuppeltje of Mark61 doen, moeten ze zelf weten. Als ze tesamen hand in hand huppelend over straat slenteren, heb ik daar in principe natuurlijk geen bezwaar tegen. Men kan zich daarbij beter zorgen maken over anderen, dan over mij. Deze topic gaat bijvoorbeeld over een katholieke geestelijke met een aanzienlijke achterban.

mark61
19-01-10, 23:59
Wat is de mening van die overige 20% dan?

Hoe moet ik dat weten? Ze vinden het wellicht geen interessant onderwerp om de hele dag over door te zagen. Homofilie interesseert mij geen ene ruk. Die hysterische homofobie van sommige prikkers wekt dan weer wel mijn interesse. Ik vraag me al jaren af waar dat op stoelt. In ieder geval niet op godsdienst.

mark61
20-01-10, 00:01
Heb nog wel de behoefte om eerlijk uit de doeken te doen dat ik geen problemen ken met de homofiele mens als zodanig, maar alleen bedenkingen ken bij homoseksueel gedrag. Net zoals veel mensen die geen problemen kennen met de religieuze mens, maar soms wel met diens gedrag.

Jah dan krijgen we die altijd weer, de quasi-tolerante uitsmijter. Dan moeten homo's opeens voor straf celibatair zijn. Boeiend.

mark61
20-01-10, 00:03
Homofoob in de zin dat ik bang ben voor homo's, dacht ik niet. Maar laten we wel wezen, dat weinigen zich een maatschappij kunnen voorstellen waar het bonken van konten tot algemeen nut wordt verheven. Dat betekent the planet of the apes.

Kijk, je houdt die geveinsde tolerantie geen seconde vol.

Heterogebonk is daarentegen hoog en verheven omdat....

Laat je nakijken, aight.

mark61
20-01-10, 00:06
Nou, nou, nou, omdat je veel in je mars hebt, heb ik speciaal voor jouw reactie uitgebreid de tijd genomen om er even over na te denken, voordat ik op mijn antwoord kwam.

Maar voor wat betreft de islam, kan ik niet veel over homo's in ontdekken. Die gaat van het gezonde verstand bij de moslim uit. Anders bij de katholieken, die hebben het letterlijk op schrift staan en bij monde van diens hoogste geestelijke.

In koran en bijbel staat precies evenveel over het onderwerp, ergens een halve bijzin. Als het zo belangrijk was had god, de goden, het wel op pagina 1 gezet in dikke letters onder het hoofdje 'Gij zult niet...'

Het gaat in de koran vaker over alcohol dan over homofilie; desondanks is er over drinken niet half zoveel heisa.

Het zijn de mensen die er zo'n zaak van hebben gemaakt.

tanger'73
20-01-10, 00:10
Hoe moet ik dat weten? Ze vinden het wellicht geen interessant onderwerp om de hele dag over door te zagen. Homofilie interesseert mij geen ene ruk. Die hysterische homofobie van sommige prikkers wekt dan weer wel mijn interesse. Ik vraag me al jaren af waar dat op stoelt. In ieder geval niet op godsdienst.

Van mensen die vanuit bepaalde opvattingen homoseksualiteit bestrijden, kan ik diens stellingen wel begrijpen. Maar wat je hysterisch kan noemen is iemand die naar eigen zeggen homofilie niet interessant vindt, een heuse crusade onderneemt, om maar iets dat (on)natuurlijk is maar natuurlijk te krijgen. Wiens belang daarbij is gedient mag joost weten?

tanger'73
20-01-10, 00:13
Kijk, je houdt die geveinsde tolerantie geen seconde vol.

Heterogebonk is daarentegen hoog en verheven omdat....

Laat je nakijken, aight.


Dat heb je juist, ik heb nooit kenbaar gemaakt dat ik tolerant ben jeggens homoseksueel gedrag en you can take that to the bank!

tanger'73
20-01-10, 00:17
In koran en bijbel staat precies evenveel over het onderwerp, ergens een halve bijzin. Als het zo belangrijk was had god, de goden, het wel op pagina 1 gezet in dikke letters onder het hoofdje 'Gij zult niet...'

Het gaat in de koran vaker over alcohol dan over homofilie; desondanks is er over drinken niet half zoveel heisa.

Het zijn de mensen die er zo'n zaak van hebben gemaakt.

Dan ken je citaten uit Leviticus niet, die dergelijke sodomie nadrukkelijk verwerpt. Maar waar maak je je druk om, je bent een homo?

tanger'73
20-01-10, 00:27
Jah dan krijgen we die altijd weer, de quasi-tolerante uitsmijter. Dan moeten homo's opeens voor straf celibatair zijn. Boeiend.

Nee hoor, je mag lekker met dat knuppeltje spelen als je daar zo'n behoefte aan hebt?

Marsipulami
20-01-10, 00:58
Homo's moeten niet zoveel zeuren.

Homofilie is een abnormaliteit net zoals volwassen personen die minder dan 1,5 m. groot zijn of groter dan 2 m. een abnormaliteit zijn. Personen in een rolstoel zijn ook een abnormaliteit. 14 talen kunnen spreken is ook een abnormaliteit.

Dat homo's het een belediging vinden om abnormaal genoemd te worden, dat vind ik een belediging vanwege homo's aan het adres van allerlei andere (abnormale) minderheidsgroepen.

De aartsbisschop heeft dus volkomen gelijk als hij homofilie een abnormaliteit noemt.

Voor het overige verkondigt de katholieke kerk dat ook (vooral) abnormalen met het grootst mogelijke respect, zorg en liefde moeten benaderd worden.

mark61
20-01-10, 01:08
Van mensen die vanuit bepaalde opvattingen homoseksualiteit bestrijden, kan ik diens stellingen wel begrijpen.

Ik niet. Waar bemoeien ze zich in godsnaam mee? Laten ze zich nou maar om hun eigen sexualiteit bekommeren, dan komt alles dik in orde. Niemand die van ze vraagt homo te worden. Wellicht zijn ze bang te vallen voor de verleiding? Dat is dan hun probleem. Homofielen doen werkelijk niemand kwaad, althans, niet door hun homofilie.

Vooral christenen zouden beter eerst het kindermisbruik in eigen gelederen bestrijden, door religieuze functionarissen nog wel, voordat ze zich druk gaan maken over wat anderen wel niet doen. Ze vergeten dat anders- danwel niet-gelovigen zo hun eigen normen en waarden hebben, en geen ruk te schaften hebben met die van hen.


Maar wat je hysterisch kan noemen is iemand die naar eigen zeggen homofilie niet interessant vindt, een heuse crusade onderneemt, om maar iets dat (on)natuurlijk is maar natuurlijk te krijgen. Wiens belang daarbij is gedient mag joost weten?

Oh je wou die 10 pagina's nog es overdoen? Natuurlijk in de zin van 'in de natuur voorkomend' is het zeker. Gewoon een feit. Als je daarentegen de betekenis van het woord gaat veranderen om er stiekem je persoonlijke afeer onder het mom van 'wetenschap' in te leggen kan er natuurlijk van alles.

De waarheid, oprechtheid en eerlijkheid is daarmee gediend. Achterbakse, leugenachige valsheid dient overal en altijd te worden bestreden.

tanger'73
20-01-10, 01:20
Ik niet. Waar bemoeien ze zich in godsnaam mee? Laten ze zich nou maar om hun eigen sexualiteit bekommeren, dan komt alles dik in orde. Niemand die van ze vraagt homo te worden. Wellicht zijn ze bang te vallen voor de verleiding? Dat is dan hun probleem. Homofielen doen werkelijk niemand kwaad, althans, niet door hun homofilie.

Vooral christenen zouden beter eerst het kindermisbruik in eigen gelederen bestrijden, door religieuze functionarissen nog wel, voordat ze zich druk gaan maken over wat anderen wel niet doen. Ze vergeten dat anders- danwel niet-gelovigen zo hun eigen normen en waarden hebben, en geen ruk te schaften hebben met die van hen.



Oh je wou die 10 pagina's nog es overdoen? Natuurlijk in de zin van 'in de natuur voorkomend' is het zeker. Gewoon een feit. Als je daarentegen de betekenis van het woord gaat veranderen om er stiekem je persoonlijke afeer onder het mom van 'wetenschap' in te leggen kan er natuurlijk van alles.

De waarheid, oprechtheid en eerlijkheid is daarmee gediend. Achterbakse, leugenachige valsheid dient overal en altijd te worden bestreden.

'K denk dat je werkelijk een homo bent, want iemand die hier op een islamitisch georiënteerd forum niet weet te verwachten dat men anti-homoseksuele handelingen is. En zich daar zo intens en nadrukkelijk tegen verzet, kan niet anders zijn dan iemand met warme homoseksuele gevoelens.

Wat denk je nou werkelijk, dat moslims en gelovigen van het Boek hier, hun Koran of Bijbel in de sloot werpen en zich gaan bezondigen aan bijvoorbeeld homoseks? Sorry, maar daar moet je echt op andere fora voor wezen.

En die 10 pagina's hoeft eigenlijk niet, ik beperk me liever tot (ab)normaal aldus exellentie Léonard.

mark61
20-01-10, 01:29
'K denk dat je werkelijk een homo bent, want iemand die hier op een islamitisch georiënteerd forum niet weet te verwachten dat men anti-homoseksuele handelingen is. En zich daar zo intens en nadrukkelijk tegen verzet, kan niet anders zijn dan iemand met warme homoseksuele gevoelens.

Goh, wat een intelligente conclusie. Ik ben diep onder de indruk. Ben je nou blij, opgewonden, door je fantastische ontdekking? Ik moet je teleurstellen. Het zou beter zijn als jij en Schaap uit de kast zouden komen.

Op een islamitisch georiënteerd forum is het dus de bedoeling te liegen en te draaien? Dan weten we dat ook weer.

Als je goed had opgelet, which not, ging de discussie niet over voor of tegen homofilie zijn. Dat maken jij en Schaap ervan. Weer een valse, gluiperige actie. Schamen jullie je dan nergens voor? Blijkbaar niet.


Wat denk je nou werkelijk, dat moslims en gelovigen van het Boek hier, hun Koran of Bijbel in de sloot werpen en zich gaan bezondigen aan bijvoorbeeld homoseks? Sorry, maar daar moet je echt op andere fora voor wezen.

Hoe kom je hier in godsnaam op?

Waarom reageer je niet op mijn post, terwijl je hem wel citeert? Wat heeft dat dan voor nut? Of je ziet de leugens, het gedraai en het achterbakse gedoe niet? Of dat is normaal voor jou? Je veegt je reet af met oprechtheid, eerlijkheid en openheid?


En die 10 pagina's hoeft eigenlijk niet, ik beperk me liever tot (ab)normaal aldus exellentie Léonard.

Fijn voor je dat je een seniele, gefrustreerde sexloze bejaarde achternaloopt.

Marsipulami
20-01-10, 01:40
Fijn voor je dat je een seniele, gefrustreerde sexloze bejaarde achternaloopt.

He, ho, een beetje respect voor de hoogste gezagsdrager van de katholieke kerk in België. Blijkens jouw niet aflatende eruptie van scheldwoorden zitten de frustraties bij jou een stuk dieper dan bij genoemde kerkleider.

tanger'73
20-01-10, 01:41
Goh, wat een intelligente conclusie. Ik ben diep onder de indruk. Ben je nou blij, opgewonden, door je fantastische ontdekking? Ik moet je teleurstellen. Het zou beter zijn als jij en Schaap uit de kast zouden komen.

Op een islamitisch georiënteerd forum is het dus de bedoeling te liegen en te draaien? Dan weten we dat ook weer.

Als je goed had opgelet, which not, ging de discussie niet over voor of tegen homofilie zijn. Dat maken jij en Schaap ervan. Weer een valse, gluiperige actie. Schamen jullie je dan nergens voor? Blijkbaar niet.



Hoe kom je hier in godsnaam op?

Waarom reageer je niet op mijn post, terwijl je hem wel citeert? Wat heeft dat dan voor nut? Of je ziet de leugens, het gedraai en het achterbakse gedoe niet? Of dat is normaal voor jou? Je veegt je reet af met oprechtheid, eerlijkheid en openheid?



Fijn voor je dat je een seniele, gefrustreerde sexloze bejaarde achternaloopt.

Voor iemand die tegen onoprechtheid is, dank ik je voor je oprechtheid. Kennelijk ben je bij Ron op bezoek geweest, want hij noemt jou in een adem samen met knuppeltje, die een uitgesproken homofiel is. Hij kan het echter weten, want hij loopt hier al jaren rond. Rest nu nog de vraag of je al een schandknaap op WSDB aan de haak hebt geslagen? Want daar ben je hier toch voor, samen met je promotie van homo's.

Amaeru
20-01-10, 02:50
Ik niet. Waar bemoeien ze zich in godsnaam mee? Laten ze zich nou maar om hun eigen sexualiteit bekommeren, dan komt alles dik in orde. Niemand die van ze vraagt homo te worden. Wellicht zijn ze bang te vallen voor de verleiding? Dat is dan hun probleem. Homofielen doen werkelijk niemand kwaad, althans, niet door hun homofilie.

Vooral christenen zouden beter eerst het kindermisbruik in eigen gelederen bestrijden, door religieuze functionarissen nog wel, voordat ze zich druk gaan maken over wat anderen wel niet doen. Ze vergeten dat anders- danwel niet-gelovigen zo hun eigen normen en waarden hebben, en geen ruk te schaften hebben met die van hen.


Vaak is de misbruik in de kerk van homosexuele aard. Ik vraag me dan af, trekt de kerk nu dergelijke homofielen aan of creert de cultuur in de kerk die homofielen zelf.

knuppeltje
20-01-10, 11:43
tanger'73;4220921]Homofoob in de zin dat ik bang ben voor homo's,

Maar wel volslagen homofoob dus.

De rest is weer zo ranzig en geschift als het maar zijn kan.

knuppeltje
20-01-10, 11:45
tanger'73;4221093]Niet om het even, maar ik zie in strijd met de Kerk toch wel voordelen in homofielen, daar waar het gaat om bevolkingsgroei en het tegengaan van ongewenste zwangerschap.

Achterlijk geouwehoer maar weer.

mark61
20-01-10, 11:46
Voor iemand die tegen onoprechtheid is, dank ik je voor je oprechtheid. Kennelijk ben je bij Ron op bezoek geweest, want hij noemt jou in een adem samen met knuppeltje, die een uitgesproken homofiel is. Hij kan het echter weten, want hij loopt hier al jaren rond. Rest nu nog de vraag of je al een schandknaap op WSDB aan de haak hebt geslagen? Want daar ben je hier toch voor, samen met je promotie van homo's.

Imbeciel. Jij wordt gewoon nooit volwassen. Met moslim zijn heb je al helemaal niets uit te staan.

knuppeltje
20-01-10, 11:51
tanger'73;4221155]Maar voor wat betreft de islam, kan ik niet veel over homo's in ontdekken.

Anders bij de katholieken, die hebben het letterlijk op schrift staan en bij monde van diens hoogste geestelijke.

Vandaar al die rabiate vervolging in de islamitische landen, die gaan niet van de koran uit zeker. Nee die gebruiken hun gezond verstand volgens jou.
Tja, dat doen ze in de niet-islamitische landen inderdaad anders.

tanger'73
20-01-10, 11:51
hahahahaha, prachtig om te zien dat de ene homo de andere homo aanvuld en elkaar in koor versterken. Het bashen van islam, met de doelstelling om homosekualiteit onder moslims te stimuleren druipt er met bakken vanaf. :haha:

knuppeltje
20-01-10, 11:54
tanger'73;4221192]Nou geloof het maar, ik deel bijvoorbeeld eenzelfde onschuldige opvatting over homoseksualiteit zoals een tarik Ramadan,

Vertel eens wat dies opvatting is?


die hem helaas mede door toedoen van een homolobby duur is komen te staan.

Het blijft maar liegen.

Tis ook zo moeilijk als je totaal niet begrijpt waarover het gaat.

Het is helaas een achterlijke geestelijke, die Belg, met een alsnog véél te grote aanhang.

Ron Haleber
20-01-10, 11:59
Voor iemand die tegen onoprechtheid is, dank ik je voor je oprechtheid. Kennelijk ben je bij Ron op bezoek geweest, want hij noemt jou in een adem samen met knuppeltje, die een uitgesproken homofiel is. Hij kan het echter weten, want hij loopt hier al jaren rond. Rest nu nog de vraag of je al een schandknaap op WSDB aan de haak hebt geslagen? Want daar ben je hier toch voor, samen met je promotie van homo's.

Tanger'73 je toont nu je ware gezicht: het riool gaat open. Discussie op grond van argumenten kun jij blijkbaar niet - je loost enkel persoonlijke beledigingen en onzinnige insinuaties wanneer het om morele zaken gaat...

erg teleurstellend! Ter zake Afghanistan kon je nog wel een punt proberen te maken - alhoewel dat meest onjuist en verward was. Maar hier kom je enkel met een hoop bagger, schijnheilige leugen-roddel die nergens op slaat. Je hebt op dat punt van homofilie duidelijk een persoonlijk onverteerbaar probleem... Net als Schaap dat had...:lol:

Ik moet me excuseren dat ik nav jou de naam van Mark61 liet vallen. Want dat is een verstandig intellectueel die jouw onjuistheden altijd vol humor en sarcasme doorprikt. Nu doet hij dat trouwens weer! Schandalig dat jij hem op jouw beurt enkel met jouw drollenriool confronteert... Jammer want Mark opereert op een heel ander beschaafd niveau dan jij! :stomp:

Ter zake het katholicisme - die Leonard als gefrustreerde Vlaming typisch demonstreert. Dat soort slaafse papen die enkel Rome kunnen nawauwelen, zijn een schande voor het katholicisme... Vlaanderen heeft een beruchte geschiedenis wat betreft de gluiperigheid van het roomse gedoe... Beroemde Vlaamse schrijvers als Marnix Gijsen schreven prachtige boeken over dat hypocriete provincialisme waar de heer Mars op deze site ook nog steeds zo aan lijdt! :jammer:

Ik noem daartegen de pastoraal vaardige pater Van Kilsdonk S.J. die niet aarzelde om in Amsterdam zonder schroom de hem persoonlijk vertrouwde homo's in hun bars en cafés op te zoeken - hij was biechtvader van o.m. Ruud Lubbers en Hans van Mierlo (volgens jou dus ook een paar flikkers). Pater Van Kilsdonk gaf het geloof een waarachtig gezicht vanuit zijn liefdevolle aandacht... Iets dat hem door de paus in Rome niet in dank werd afgenomen...

Kortom jammer dat jij op dat punt je eigen stad Amsterdam met hun beroemde personen dus volstrekt niet kent... Let voortaan in je onwetendheid op met de woorden die je gebruikt! Beterschap toegewensd!:fplet:

tanger'73
20-01-10, 11:59
Vertel eens wat dies opvatting is?



Het blijft maar liegen.

Tis ook zo moeilijk als je totaal niet begrijpt waarver het gaat.

Dat kan je allemaal lezen in die smerige gay krant van je , die hard van leer trok tegen deze onschuldige aan de Erasmusuniversteit verbonden ex-hoogleraar.

knuppeltje
20-01-10, 12:00
tanger'73;4221254]Dat heb je juist, ik heb nooit kenbaar gemaakt dat ik tolerant ben jeggens homoseksueel gedrag

Potver, wie heeft zoiets gezegd?

Gaat er dadelijk nog iemand ontkennen wat voor rechtgeaard goor homofoobje jij bent. Christenziele zeg, dat moeten we natuurlijk niet hebben.

tanger'73
20-01-10, 12:01
Tanger'73 je toont nu je ware gezicht: het riool gaat open. Discussie op grond van argumenten kun jij blijkbaar niet - je loost enkel persoonlijke beledigingen en onzinnige insinuaties wanneer het om morele zaken gaat...

erg teleurstellend! Ter zake Afghanistan kon je nog wel een punt proberen te maken - alhoewel dat meest onjuist en verward was. Maar hier kom je enkel met een hoop bagger, schijnheilige leugen-roddel die nergens op slaat. Je hebt op dat punt van homofilie duidelijk een persoonlijk onverteerbaar probleem... Net als Schaap dat had...:lol:

Ik moet me excuseren dat ik nav jou de naam van Mark61 liet vallen. Want dat is een verstandig intellectueel die jouw onjuistheden altijd vol humor en sarcasme doorprikt. Nu doet hij dat trouwens weer! Schandalig dat jij hem op jouw beurt enkel met jouw drollenriool confronteert... Jammer want Mark opereert op een heel ander beschaafd niveau dan jij! :stomp:

Ter zake het katholicisme - die Leonard als gefrustreerde Vlaming typisch demonstreert. Dat soort slaafse papen die enkel Rome kunnen nawauwelen, zijn een schande voor het katholicisme... Vlaanderen heeft een beruchte geschiedenis wat betreft de gluiperigheid van het roomse gedoe... Beroemde Vlaamse schrijvers als Marnix Gijsen schreven prachtige boeken over dat hypocriete provincialisme waar de heer Mars op deze site ook nog steeds zo aan lijdt! :jammer:

Ik noem daartegen de pastoraal vaardige pater Van Kilsdonk S.J. die niet aarzelde om in Amsterdam zonder schroom de hem persoonlijk vertrouwde homo's in hun bars en cafés op te zoeken - hij was biechtvader van o.m. Ruud Lubbers en Hans van Mierlo (volgens jou dus ook een paar flikkers). Pater Van Kilsdonk gaf het geloof een waarachtig gezicht vanuit zijn liefdevolle aandacht... Iets dat hem door de paus in Rome niet in dank werd afgenomen...

Kortom jammer dat jij op dat punt je eigen stad Amsterdam met hun beroemde personen dus volstrekt niet kent... Let voortaan in je onwetendheid op met de woorden die je gebruikt! Beterschap toegewensd!:fplet:


Ja prachtig, weer een andere homo in galop. Giet die fles courvoisier maar snel achterover in gezelschap van je vriendjes.

knuppeltje
20-01-10, 12:05
Marsipulami;4221286]Homofilie is..

Volkomen gelijk, tis net zo normaal als Belg zijn.

Nouja, sommige Belgen niet meegerekend dan.

tanger'73
20-01-10, 12:06
Potver, wie heeft zoiets gezegd?

Gaat er dadelijk nog iemand ontkennen wat voor rechtgeaard goor homofoobje jij bent. Christenziele zeg, dat moeten we natuurlijk niet hebben.


Dit is mooi verdeelt, ik homofoob en jij islamofoob. Zo nu kan je weer lekker je homoseks voortzetten.

Witte78
20-01-10, 12:11
hahahahaha, prachtig om te zien dat de ene homo de andere homo aanvuld en elkaar in koor versterken. Het bashen van islam, met de doelstelling om homosekualiteit onder moslims te stimuleren druipt er met bakken vanaf. :haha:

Dit soort paranoia vind ik dan weer grappig ;).

tanger'73
20-01-10, 12:13
Dit soort paranoia vind ik dan weer grappig ;).


Jij bent tenminste iemand die van echte vrouwen houd.

knuppeltje
20-01-10, 12:26
Amaeru;4221299]Vaak is de misbruik in de kerk van homosexuele aard. Ik vraag me dan af, trekt de kerk nu dergelijke homofielen aan of creert de cultuur in de kerk die homofielen zelf.

Ga eens terug naar de specialist voor een nieuwe lobotomie, want de eerste is duidelijk mislukt. Homoseksuelen op een lijn zetten met pederasten. Ik geloof niet dat een psychiater jou nog kan helpen.

Komt aanzeiken, louter om te zieken, met de kutvraag of de kerk homofielen creëert. Je wordt als homoseksueel geboren of niet, that's it.

Er worden net zo goed vele meisjes door dat zwartrokpersoneel misbruikt. Het misbruik is dus niet van homoseksuele aard, maar gewoon kindermisbruik door nachtsmisbruik via seks.
Dat de kerk naast veel homoseksuelen ook verschrikkelijk veel pederasten aantrekt is voldoende duidelijk, altans, nergens anders binnen een instituut komen er zoveel voor.
Nog veel erger is het dat dat instituut er alles aan doet om de vervolging van haar pederasten te voorkomen.

knuppeltje
20-01-10, 12:32
tanger'73;4221466]hahahahaha, prachtig om te zien dat de ene homo de andere homo aanvuld en elkaar in koor versterken. Het bashen van islam, met de doelstelling om homosekualiteit onder moslims te stimuleren druipt er met bakken vanaf. :haha:

Tja, ik geloof niet dat 'n shrink je nog kan helpen, maar te proberen kan altijd.

knuppeltje
20-01-10, 12:35
tanger'73;4221477]Dat kan je allemaal lezen in die smerige gay krant van je , die hard van leer trok tegen deze onschuldige aan de Erasmusuniversteit verbonden ex-hoogleraar.

Daar vroeg ik niet naar. Ik vroeg wat er volgens jou zijn opvatting is.

Als je dat niet weet, begin er dan niet over. Dan kom je ook niet zo dom over.

knuppeltje
20-01-10, 12:37
tanger'73;4221493]Dit is mooi verdeelt, ik homofoob en jij islamofoob. Zo nu kan je weer lekker je homoseks voortzetten.

Dus niet. Dat jij homofoob bent is wel zeker. Maar daarom ben ik nog lang geen islamofoob.

tanger'73
20-01-10, 12:42
Tja, ik geloof niet dat 'n shrink je nog kan helpen, maar te proberen kan altijd.


'K heb anders nog adressen van goede shrinks die jouw abnormale homoseksueel gedrag kunnen indammen.

mark61
20-01-10, 12:42
Vaak is de misbruik in de kerk van homosexuele aard. Ik vraag me dan af, trekt de kerk nu dergelijke homofielen aan of creert de cultuur in de kerk die homofielen zelf.

Ik zag eens een psycholoog verklaren dat doordat de sexualiteit van adolescenten op zo'n seminarie onderdrukt wordt net als ie ontluikt, dat kan leiden tot 'herbeleving' van die adolescentie op latere leeftijd. En dat in een euh voornamelijk 'monosexuele' omgeving.

Jij denkt dat je homofiel kan worden gemaakt? Gaan we weer :moe:

tanger'73
20-01-10, 12:44
Daar vroeg ik niet naar. Ik vroeg wat er volgens jou zijn opvatting is.

Als je dat niet weet, begin er dan niet over. Dan kom je ook niet zo dom over.


Zijn opvatting komt er op neer dat zonder al die poezie homoseksualiteit gewoon vies is. Als je dat niet begrijpt, dan weet ik het niet meer.

mark61
20-01-10, 12:45
hahahahaha, prachtig om te zien dat de ene homo de andere homo aanvuld en elkaar in koor versterken. Het bashen van islam, met de doelstelling om homosekualiteit onder moslims te stimuleren druipt er met bakken vanaf. :haha:

Bij jou druipt de onderdrukking van je gevoelens ervan af. Misschien dat je er ooit nog mee in het reine komt.

Wie zou waarom homofilie willen 'stimuleren'?

Je bent echt volkomen gestoord. Echt, kom nou uit de kast. Ik maak geen grapje.

tanger'73
20-01-10, 12:46
Dus niet. Dat jij homofoob bent is wel zeker. Maar daarom ben ik nog lang geen islamofoob.

islam is tegen homoseksuele gedrag en zeker tegen homoseks. Dus moet je als anale sekspleger islamofoob zijn.

knuppeltje
20-01-10, 12:47
tanger'73;4221537]'K heb anders nog adressen van goede shrinks die jouw abnormale homoseksueel gedrag kunnen indammen.

Kunnen alleen maar wannabeshrinks uit een of andere fundy-hoek zijn waar jij dan mee komt aanzetten.
Dat gaat dus niet lukken.

tanger'73
20-01-10, 12:51
Bij jou druipt de onderdrukking van je gevoelens ervan af. Misschien dat je er ooit nog mee in het reine komt.

Wie zou waarom homofilie willen 'stimuleren'?

Je bent echt volkomen gestoord. Echt, kom nou uit de kast. Ik maak geen grapje.


Leg je er maar bij neer, al je pogingen zijn tevergeefs. Homofilie is een schande voor de mens en zeker geen hoeksteen in onze samenleving. Alleen maar het idee van mannelijke bijligging doet braken.

knuppeltje
20-01-10, 12:51
tanger'73;4221542]Zijn opvatting komt er op neer dat zonder al die poezie homoseksualiteit gewoon vies is.

Weer geen antwoord op mijn vraag. Wel gedraai en geglibber.

Opnieuw dus: wat is zijn standpunt over homoseksualiteit en homoseksuelen?

mark61
20-01-10, 12:51
islam is tegen homoseksuele gedrag en zeker tegen homoseks. Dus moet je als anale sekspleger islamofoob zijn.

Ik zou me aanmelden voor de Nobelprijs voor de logica.

Dus Marokko etc. zit vol met islamofobe moslims. Crypto-ongelovigen nigh?

Witte78
20-01-10, 12:53
islam is tegen homoseksuele gedrag en zeker tegen homoseks. Dus moet je als anale sekspleger islamofoob zijn.

Dat is voor mij nieuw, ik dacht dat er alleen iets over sodemie stond. Wat is homoseksueel gedrag eigenlijk? En waar in de islam wordt het afgekeurd?

tanger'73
20-01-10, 12:54
Kunnen alleen maar wannabeshrinks uit een of andere fundy-hoek zijn waar jij dan mee komt aanzetten.
Dat gaat dus niet lukken.


Nee hoor in de UK heb je zat vooraanstaande shrinks die serieus met deze aandoening omgaan. Ook hier heb je ze, ik kan je wel adressen geven. Castratie is daarbij een optie.

knuppeltje
20-01-10, 12:55
tanger'73;4221547]islam is tegen homoseksuele gedrag en zeker tegen homoseks. Dus moet je als anale sekspleger islamofoob zijn.

Tegen de logica van zo'n redenering is geen enkele shrink opgewassen denk ik.
Christenziele, het lult maar door.

tanger'73
20-01-10, 12:55
Weer geen antwoord op mijn vraag. Wel gedraai en geglibber.

Opnieuw dus: wat is zijn standpunt over homoseksualiteit en homoseksuelen?


is dat homo's de vrijheid hebben om lekker ongestoord hun ding te doen en moslims ook.

tanger'73
20-01-10, 12:58
Ik zou me aanmelden voor de Nobelprijs voor de logica.

Dus Marokko etc. zit vol met islamofobe moslims. Crypto-ongelovigen nigh?

Homoseksualiteit is in de islam uitgesloten. De rest staat daarbuiten.

knuppeltje
20-01-10, 13:00
tanger'73;4221559]Nee hoor in de UK heb je zat vooraanstaande shrinks die serieus met deze aandoening omgaan. Ook hier heb je ze, ik kan je wel adressen geven. Castratie is daarbij een optie.

Die heb jij helemaal niet blufferd, doe dus niet zo dom.

Je laatste opmerking zegt weer boekdelen over jouw geestelijk nieveau.

tanger'73
20-01-10, 13:02
Dat is voor mij nieuw, ik dacht dat er alleen iets over sodemie stond. Wat is homoseksueel gedrag eigenlijk? En waar in de islam wordt het afgekeurd?


Homoseksueel gedrag is bijvoorbeeld dat je je kont aan dezelfde sexe aanbied en vice versa. Dat is niet alleen afkeurenswaardig hoor.

knuppeltje
20-01-10, 13:03
tanger'73;4221562]is dat homo's de vrijheid hebben om lekker ongestoord hun ding te doen en moslims ook.

Ik vroeg het aan jou, en de vraag ging dus niet over moslims.
Wel bij de les blijven dombo.

tanger'73
20-01-10, 13:03
Rustig jongens, niet allemaal tegelijk. ik moet even op mijn gemak alle reacties de nodige aandacht geven. Heb het er maar druk mee.

tanger'73
20-01-10, 13:18
Zo na een korte pauze, daar gaan we weer. :haha:

tanger'73
20-01-10, 13:21
Tegen de logica van zo'n redenering is geen enkele shrink opgewassen denk ik.
Christenziele, het lult maar door.


Het Hallelujah is meestal ondoorgrondelijk.

tanger'73
20-01-10, 13:24
Die heb jij helemaal niet blufferd, doe dus niet zo dom.

Je laatste opmerking zegt weer boekdelen over jouw geestelijk nieveau.


Nou Sallah kwam laats hier met een uitgebreide topic over UK shrinks die homosekueel gedrag vandaag de dag nog steeds een aandoening vinden. Ben je zeker kennelijk weer vergeten of in de doofpot bij het COC?

tanger'73
20-01-10, 13:26
Ik vroeg het aan jou, en de vraag ging dus niet over moslims.
Wel bij de les blijven dombo.

Da's waar, moslims hebben inderdaad niet alle vrijheid, die vrijheid houdt namelijk op bij anale sekspleging.

knuppeltje
20-01-10, 13:27
tanger'73;4221589]Nou Sallah kwam laats hier met een uitgebreide topic over UK shrinks die homosekueel gedrag vandaag de dag nog steeds een aandoening vinden.

Helemaal niet. Dat waren ook wannabeshrinks uit de fundyhoek.
Je lult dus weer een heel eind weg.

knuppeltje
20-01-10, 13:29
tanger'73;4221592]Da's waar, moslims hebben inderdaad niet alle vrijheid, die vrijheid houdt namelijk op bij anale sekspleging.

Geef nu eens wat zijn standpunt is dombo, en zit niet zo te zeiken.

tanger'73
20-01-10, 13:31
Helemaal niet. Dat waren ook wannabeshrinks uit de fundyhoek.
Je lult dus weer een heel eind weg.


Je moet als shrink behoorlijk fundamenteel te werk gaan om deze abnormaal gedrag bij homo's te lijf gaan.

naam
20-01-10, 13:31
Da's waar, moslims hebben inderdaad niet alle vrijheid, die vrijheid houdt namelijk op bij anale sekspleging.

Nou, dat valt wel mee.


. Binnen de Marokkaanse gemeenschap heerst een groot taboe op homoseksualiteit en op seksualiteit in het algemeen.


In de gemeenschap gelden een paar bizarre vuistregels wat betreft seksualiteit, die niets met de islam te maken hebben, maar puur en alleen in stand worden gehouden door de Marokkaanse machocultuur. Omdat de meisjes maagd moeten blijven voor het huwelijk, maar het de jongens vrijstaat hun seksuele behoeften te bevredigen, is het gebruikelijk dat
een stel dat niet getrouwd is anale seks heeft. Deze seksuele handeling wordt stilzwijgend geaccepteerd. Zo blijft het maagdenvlies intact voor de huwelijksnacht, wanneer de man met wie dat meisje uiteindelijk zal trouwen, de ontmaagding mag verrichten - wat gezien wordt als een soort heldendaad - hoewel anale seks binnen de islam in principe als een grote zonde wordt beschouwd.


Het doodzwijgen van deze seksuele handeling heeft voor de mannen grote voordelen. Ze kunnen aan hun trekken komen zonder met het meisje te hoeven trouwen, wat ze haar natuurlijk wel beloven om haar zover te krijgen mee te werken aan dit soort seksuele activiteiten. Doordat er veel onwetendheid heerst omtrent seksualiteit realiseren deze meisjes zich niet dat je ook na anale seks zwanger kunt raken, omdat het kan zijn dat er toch enige snelle spermacellen in de buurt van de vagina komen en naar binnen zwemmen, ook al heeft er geen penetratie plaatsgevonden in de vagina.


In Marokkaanse ziekenhuizen komt het wel voor dat jonge ongetrouwde zwangere meisjes met een intact maagdenvlies bevallen van hun eerste kind. Heel vaak worden deze meisjes door hun vriendjes gedumpt wanneer ze zwanger blijken te zijn.
De hypocriete houding ten aanzien van seksualiteit en maagdelijkheid is behoorlijk verknipt. De vraag die men zich in de Marokkaanse gemeenschap zou moeten stellen is dan ook: wat is precies de definitie van maagdelijkheid? Wanneer je anale seks hebt gehad ben je geen maagd meer ook al is je maagdenvlies nog intact, zou je met je gezonde verstand
moeten kunnen beredeneren.


In Marokko is het vrij bekend dat mannen onderling ook anale seks hebben, puur en alleen om de daad. Deze mannen zien zichzelf niet als homo's. Zij trouwen uiteindelijk ook allemaal met een maagd. Op wat ik hier beschrijf rust een groot taboe. De enige verklaring die ik kan vinden voor het feit dat Marokkaanse jongens homo's uitschelden en mishandelen komt voort uit de parallel die je kunt trekken tussen homoseksuelen en vrouwen: beide vormen een kwetsbare groep puur op basis van seksualiteit. Het is kennelijk voor die groep Marokkaanse jongens niet te verkroppen dat homo's openlijk en eerlijk voor hun seksuele geaardheid uitkomen, terwijl zij een hypocriet seksueel leven leiden. Dus grijpen ze naar geweld.

tanger'73
20-01-10, 13:34
Geef nu eens wat zijn standpunt is dombo, en zit niet zo te zeiken.

tarik Ramadan staat bij mij in hoog aanzien en ik deel zijn verbijstering over een ordinaire homolobby die hem openbaar heeft willen verkrachten.

tanger'73
20-01-10, 13:37
Nou, dat valt wel mee.


. Binnen de Marokkaanse gemeenschap heerst een groot taboe op homoseksualiteit en op seksualiteit in het algemeen.


In de gemeenschap gelden een paar bizarre vuistregels wat betreft seksualiteit, die niets met de islam te maken hebben, maar puur en alleen in stand worden gehouden door de Marokkaanse machocultuur. Omdat de meisjes maagd moeten blijven voor het huwelijk, maar het de jongens vrijstaat hun seksuele behoeften te bevredigen, is het gebruikelijk dat
een stel dat niet getrouwd is anale seks heeft. Deze seksuele handeling wordt stilzwijgend geaccepteerd. Zo blijft het maagdenvlies intact voor de huwelijksnacht, wanneer de man met wie dat meisje uiteindelijk zal trouwen, de ontmaagding mag verrichten - wat gezien wordt als een soort heldendaad - hoewel anale seks binnen de islam in principe als een grote zonde wordt beschouwd.


Het doodzwijgen van deze seksuele handeling heeft voor de mannen grote voordelen. Ze kunnen aan hun trekken komen zonder met het meisje te hoeven trouwen, wat ze haar natuurlijk wel beloven om haar zover te krijgen mee te werken aan dit soort seksuele activiteiten. Doordat er veel onwetendheid heerst omtrent seksualiteit realiseren deze meisjes zich niet dat je ook na anale seks zwanger kunt raken, omdat het kan zijn dat er toch enige snelle spermacellen in de buurt van de vagina komen en naar binnen zwemmen, ook al heeft er geen penetratie plaatsgevonden in de vagina.


In Marokkaanse ziekenhuizen komt het wel voor dat jonge ongetrouwde zwangere meisjes met een intact maagdenvlies bevallen van hun eerste kind. Heel vaak worden deze meisjes door hun vriendjes gedumpt wanneer ze zwanger blijken te zijn.
De hypocriete houding ten aanzien van seksualiteit en maagdelijkheid is behoorlijk verknipt. De vraag die men zich in de Marokkaanse gemeenschap zou moeten stellen is dan ook: wat is precies de definitie van maagdelijkheid? Wanneer je anale seks hebt gehad ben je geen maagd meer ook al is je maagdenvlies nog intact, zou je met je gezonde verstand
moeten kunnen beredeneren.


In Marokko is het vrij bekend dat mannen onderling ook anale seks hebben, puur en alleen om de daad. Deze mannen zien zichzelf niet als homo's. Zij trouwen uiteindelijk ook allemaal met een maagd. Op wat ik hier beschrijf rust een groot taboe. De enige verklaring die ik kan vinden voor het feit dat Marokkaanse jongens homo's uitschelden en mishandelen komt voort uit de parallel die je kunt trekken tussen homoseksuelen en vrouwen: beide vormen een kwetsbare groep puur op basis van seksualiteit. Het is kennelijk voor die groep Marokkaanse jongens niet te verkroppen dat homo's openlijk en eerlijk voor hun seksuele geaardheid uitkomen, terwijl zij een hypocriet seksueel leven leiden. Dus grijpen ze naar geweld.

Kan ik kort over zijn, mannen die aan homoseks doen zijn homo's, geen moslims. Moslim betekent overgave aan Allah en dat doe je niet met homoseksuele praktijken.

Marsipulami
20-01-10, 13:38
Minder dan 1 op 5 katholieken positief over Léonard

Slechts 17 procent van de katholieken noemden André-Mutien Léonard, de nieuwe aartsbisschop van Mechelen-Brussel, vóór zijn officiële benoeming een 'uitstekende' of 'goede' aartsbisschop. Bovendien zegt bijna één op de vijf katholieken dat Danneels' opvolger modernere standpunten moet innemen over voorbehoedsmiddelen, euthanasie, abortus en het homohuwelijk. Dat blijkt uit een rondvraag in Le Soir.

Positief over Danneels
Over het parcours van kardinaal Danneels spreekt 82 procent van de katholieken zich positief uit. Bijna één op de vier katholieken is van oordeel dat de nieuwe aartsbisschop opnieuw mensen naar de kerken moet brengen en de ontevredenheid daar moet oplossen. Bovendien vraagt achttien procent van de ondervraagden dat hij meer moderne standpunten inneemt, vooral wat voorbehoedsmiddelen, euthanasie, abortus en het homohuwelijk betreft.

60,1 procent is katholiek
In vergelijking met een vroegere rondvraag van Le Soir in april 2005 is het aandeel van Belgen die zich (al dan niet praktiserend) katholiek noemen, gedaald met bijna vijf procent. Momenteel zegt 60,1 procent van de respondenten dat ze katholiek zijn. In 2005 lag dat percentage nog op 64,8 procent. In Vlaanderen werd 63,6 procent genoteerd terwijl in Wallonië 60,3 procent van de ondervraagden zich katholiek noemt. Brussel (39,4 procent) telt de minste katholieken. De terugval van het katholicisme is dus voornamelijk een Waalse en Brusselse trend.

De enquête liep van 13 tot 17 januari - dus voor de benoeming - en omvatte een steekproef van 1.205 personen. De maximale foutenmarge bedraagt 3,2 procent. (belga/tw)

Witte78
20-01-10, 13:51
Homoseksueel gedrag is bijvoorbeeld dat je je kont aan dezelfde sexe aanbied en vice versa. Dat is niet alleen afkeurenswaardig hoor.

Dat begreep ik al. Maar wat versta je onder homoseksueel gedrag waar geen seks bij komt kijken? Je zegt namelijk "homoseksueel gedrag en met name homoseks". Waar in de islam wordt dit non-seks gedrag verboden? En waar in de islam wordt, behalve sodomie, homoseks in het algemeen verboden?

Is geen aanval hoor, maar ik dacht dat de islam er zelf niet zoveel over zei en dat aversie tegen homofilie vooral iets persoonlijks dan wel cultureel is voor moslims.

tanger'73
20-01-10, 13:57
Dat begreep ik al. Maar wat versta je onder homoseksueel gedrag waar geen seks bij komt kijken? Je zegt namelijk "homoseksueel gedrag en met name homoseks". Waar in de islam wordt dit non-seks gedrag verboden? En waar in de islam wordt, behalve sodomie, homoseks in het algemeen verboden?

Is geen aanval hoor, maar ik dacht dat de islam er zelf niet zoveel over zei en dat aversie tegen homofilie vooral iets persoonlijks is voor moslims.


Voor wat mij betreft mogen mensen van dezelfde sexe gewoon hand in hand over straat huppelen, elkaar lieflijk omarmen, op de jukbeenderen kussen, homo collega's etc. Geen enkel probleem mee. Anders wordt het als er seksuele lusten worden opgewekt. Wat mij betreft ook prima, maar ieder voorzich.

Witte78
20-01-10, 14:00
Voor wat mij betreft mogen mensen van dezelfde sexe gewoon hand in hand over straat huppelen, elkaar lieflijk omarmen, op de jukbeenderen kussen, homo collega's etc. Geen enkel probleem mee. Anders wordt het als er seksuele lusten worden opgewekt. Wat mij betreft ook prima, maar ieder voorzich.

Dus het is inderdaad een persoonlijke kwestie en de islam zegt alleen iets over sodemie?

naam
20-01-10, 14:06
Kan ik kort over zijn, mannen die aan homoseks doen zijn homo's, geen moslims. Moslim betekent overgave aan Allah en dat doe je niet met homoseksuele praktijken.

Theorie en praktijk kunnen uit elkaar liggen.

Dat weet jij ook wel. Je bent realistisch genoeg om te weten dat de wereld niet zo simpel in elkaar zit.

tanger'73
20-01-10, 14:09
Dus het is inderdaad een persoonlijke kwestie en de islam zegt alleen iets over sodemie?

De islam gaat heel positief met seksualiteit om en beschrijft inderdaad alleen in algemene termen over afkeurenswaardige seksuele relaties.

mark61
20-01-10, 14:13
Homoseksualiteit is in de islam uitgesloten. De rest staat daarbuiten.

:haha: Moefti Tanger gooit weer een stel moslims de islam uit.

Echt, ik twijfel steeds meer aan je verstandelijke vermogens.

tanger'73
20-01-10, 14:14
Theorie en praktijk kunnen uit elkaar liggen.

Dat weet jij ook wel. Je bent realistisch genoeg om te weten dat de wereld niet zo simpel in elkaar zit.


het is niet simpel, het is gecompliceerd. Maar dat is de theorie ook, zo komt het in de praktijk ook voor dat homo's onder moslims op theoretische gronden worden geexcommuniceerd.

naam
20-01-10, 14:17
het is niet simpel, het is gecompliceerd. Maar dat is de theorie ook, zo komt het in de praktijk ook voor dat homo's onder moslims op theoretische gronden worden geexcommuniceerd.

Ik ben bang dat er zo niet veel moslims overblijven.

tanger'73
20-01-10, 14:18
:haha: Moeftie Tanger gooit weer een stel moslims de islam uit.

Echt, ik twijfel steeds meer aan je verstandelijke vermogens.

Als praktiserende moslim, want een andere moslim is er niet. Kan je niet homo zijn en tegelijkertijd aan islamitische voorschriften houden. Dat kan wel, moet je het wel goed verborgen houden en je hebt er niks aan.

mark61
20-01-10, 14:21
De islam gaat heel positief met seksualiteit om en beschrijft inderdaad alleen in algemene termen over afkeurenswaardige seksuele relaties.

Yep. In een halve bijzin max. Voorwaar een onderwerp waar Allah Te`ala een eeuwigheid van wakker lag.

Of waren het misschien toch Zijn gelovigen?

tanger'73
20-01-10, 14:22
Ik ben bang dat er zo niet veel moslims overblijven.


Het is ook een voorspelling dat uiteindelijk maar weinig moslims kunnen volharden in de voetsporen van de noer van de profeet.

tanger'73
20-01-10, 14:26
Yep. In een halve bijzin max. Voorwaar een onderwerp waar Allah Te`ala een eeuwigheid van wakker lag.

Of waren het misschien toch Zijn gelovigen?


Het hoeft niet uitgebreid, want de Koran staat bol van de verwijzingen naar voorbeelden van profeten voorheen zoals Loet. De Koran gaat niet nogeens uitgebreid in herhaling.

mark61
20-01-10, 14:27
Als praktiserende moslim, want een andere moslim is er niet. Kan je niet homo zijn en tegelijkertijd aan islamitische voorschriften houden. Dat kan wel, moet je het wel goed verborgen houden en je hebt er niks aan.

Je vergist je deerlijk, bent djahiel, of liegt. Ik ga voor het laatste.

Om te beginnen zijn er wel degelijk 'niet-praktiserende moslims'. Die fundi-taal die jij bij tijd en wijle uitslaat maakt echt een bespottelijke indruk. Je weet dat je tegen me staat te liegen, maar doet het toch maar. Eer, nigh?

Oh als je het verborgen houdt ben je nog wel moslim? :haha:

Het wordt echt steeds debieler.

Waarom besteden jullie zoveel aandacht aan een onderwerpje waar Allah nauwelijks een zin aan wijdde?

Waarom niet vlammende topics over varkensvleesetende, alcohol zuipende moslims?

Dat blijkt toch elke keer weer veel, veel minder bezwaarlijk.

mark61
20-01-10, 14:28
Het hoeft niet uitgebreid, want de Koran staat bol van de verwijzingen naar voorbeelden van profeten voorheen zoals Loet. De Koran gaat niet nogeens uitgebreid in herhaling.

Oh ja? Laat es zien?

Wel gek dat zelfs profeten niet weten hoe het hoort.

knuppeltje
20-01-10, 14:32
tanger'73;4221601]tarik Ramadan staat bij mij in hoog aanzien en ik deel zijn verbijstering over een ordinaire homolobby die hem openbaar heeft willen verkrachten.

Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag, dombo.

tanger'73
20-01-10, 14:33
Je vergist je deerlijk, bent djahiel, of liegt. Ik ga voor het laatste.

Om te beginnen zijn er wel degelijk 'niet-praktiserende moslims'. Die fundi-taal die jij bij tijd en wijle uitslaat maakt echt een bespottelijke indruk. Je weet dat je tegen me staat te liegen, maar doet het toch maar. Eer, nigh?

Oh als je het verborgen houdt ben je nog wel moslim? :haha:

Het wordt echt steeds debieler.

Waarom besteden jullie zoveel aandacht aan een onderwerpje waar Allah nauwelijks een zin aan wijdde?

Waarom niet vlammende topics over varkensvleesetende, alcohol zuipende moslims?

Dat blijkt toch elke keer weer veel, veel minder bezwaarlijk.


Je mag denken wat je wilt, maar je islambasherij zal bij mij totaal geen weerklank vinden, hoe erg je ook je best met je aanwezigheid hier doet. Bottemline is dat je gewoon een islambasherige homo bent. Dat je ook graag ziet dat moslims zich ineens gaan zondigen aan varkensvlees en dergelijke zaken meer, kan ik wel van een islambasherige homofiel als jij wel begrijpen.

Nee, je bent hier op Maroc.nl omdat je het leuk vind om met marokkanen en moslims te keuvelen. Rot een end op islambasherige homofiel!

Soldim
20-01-10, 14:34
Kan ik kort over zijn, mannen die aan homoseks doen zijn homo's, geen moslims. Moslim betekent overgave aan Allah en dat doe je niet met homoseksuele praktijken.

Ach, nog zo'n hulp-Godje die bang is dat z'n God het te druk heeft voor dit soort dingen en daarom het oordeel maar vast geeft.

knuppeltje
20-01-10, 14:34
tanger'73;4221604]Kan ik kort over zijn, mannen die aan homoseks doen zijn homo's, geen moslims. Moslim betekent overgave aan Allah en dat doe je niet met homoseksuele praktijken.

Alweer hetzelfde dombo-geleuter.
Zit geen enkele logica in, is alleen maar gezeik en geziek.

tanger'73
20-01-10, 14:35
Oh ja? Laat es zien?

Wel gek dat zelfs profeten niet weten hoe het hoort.


islambasherige homofielen, die op jacht zijn naar een kontje geluk laat ik in diens verlangen kreperen.

knuppeltje
20-01-10, 14:36
Marsipulami;4221605][SIZE="4"]Minder dan 1 op 5 katholieken positief over Léonard

Vind je dat gek met zo'n fossiel?

tanger'73
20-01-10, 14:37
Alweer hetzelfde dombo-geleuter.
Zit geen enkele logica in, is alleen maar gezeik en geziek.

Sinds wanneer is het geloven in God bij homo's dan wel logica?

knuppeltje
20-01-10, 14:39
tanger'73;4221618]Voor wat mij betreft mogen mensen van dezelfde sexe gewoon hand in hand over straat huppelen, elkaar lieflijk omarmen, op de jukbeenderen kussen, homo collega's etc. Geen enkel probleem mee. Anders wordt het als er seksuele lusten worden opgewekt. Wat mij betreft ook prima, maar ieder voorzich.

Wat lul je dan de hele tijd, dombo?

tanger'73
20-01-10, 14:39
Ach, nog zo'n hulp-Godje die bang is dat z'n God het te druk heeft voor dit soort dingen en daarom het oordeel maar vast geeft.


kan het niet helpen dat ik dingen bij de naam noem, daar komt geen God bij te pas.

tanger'73
20-01-10, 14:41
Wat lul je dan de hele tijd, dombo?

Je moet voortaan voorzichtig wezen bij het oraal nemen van je partner, kan nooit goed zijn voor je zwezerik.

knuppeltje
20-01-10, 14:47
tanger'73;4221667]Sinds wanneer is het geloven in God bij homo's dan wel logica?

Weet ik veel, ik ken ze ook niet allemaal. Maar dat vind ik niet eens interessant.
Wel weet ik dat jouw geleuter totaal mank gaat aan elk spoortje van enig logica. Het is niets anders dan dombogezeik en geziek.

knuppeltje
20-01-10, 14:49
tanger'73;4221675]Je moet voortaan voorzichtig wezen bij het oraal nemen van je partner, kan nooit goed zijn voor je zwezerik.


Alweer een staaltje dombo-geleuter.

tanger'73
20-01-10, 14:50
Weet ik veel, ik ken ze ook niet allemaal. Maar dat vind ik niet eens interessant.
Wel weet ik dat jouw geleuter totaal mank gaat aan elk spoortje van enig logica. Het is niets anders dan dombogezeik en geziek.


Mij interesseert jou homoseksualiteit ook niet en keur dat niet goed. Da's mijn goed recht, waarom ben je hier dan met je dombogezeik en geziek als het je niet intereseert? Kan niet anders bedenken, als dat het je niet bevalt. Nou pech voor je!

tanger'73
20-01-10, 14:51
Alweer een staaltje dombo-geleuter.

Dat zeg je zeker met die leuter van je partner in je achterwerk zeker?

knuppeltje
20-01-10, 14:56
tanger'73;4221692] Kan niet anders bedenken,

Daarom is het zo'n ontstellend dombogezeik en geziek.

knuppeltje
20-01-10, 14:57
tanger'73;4221694]Dat zeg je zeker met die leuter van je partner in je achterwerk zeker?

Je obsessie wordt je weer veel te machtig zie ik.

Dus weer maar eens dombogezeik en geziek.

tanger'73
20-01-10, 15:07
Je obsessie wordt je weer veel te machtig zie ik.

Dus weer maar eens dombogezeik en geziek.

De enige met een obsessie, dat ben jij hier. Heb uit een mooi stuk van Amaeru weer begrepen dat jij eigenlijk de aanleiding bent van al dat gezeik en geziek hier. Door moedwillig jouw homoseksualiteit natuurlijk te verklaren en dat je daarbij de hele homo goegemeente hebt opgeroepen je daarbij te ondersteunen.

Witte78
20-01-10, 15:25
Het hoeft niet uitgebreid, want de Koran staat bol van de verwijzingen naar voorbeelden van profeten voorheen zoals Loet. De Koran gaat niet nogeens uitgebreid in herhaling.

Wat mij nu juist zo opvalt van hoeverre ik de koran heb gelezen is die eindeloze herhaling. Sommige dingen staan er volgens mij wel 10 of 20 keer in, en nog exact hetzelfde geformuleerd ook.

tanger'73
20-01-10, 15:28
Wat mij nu juist zo opvalt van hoeverre ik de koran heb gelezen is die eindeloze herhaling. Sommige dingen staan er volgens mij wel 10 of 20 keer in, en nog exact hetzelfde geformuleerd ook.

Ja het begrip Allah en in al zijn schone namen, wordt daar inderdaad van begin tot end stelselmatig herhaalt.

Ron Haleber
20-01-10, 16:15
Wat mij nu juist zo opvalt van hoeverre ik de koran heb gelezen is die eindeloze herhaling. Sommige dingen staan er volgens mij wel 10 of 20 keer in, en nog exact hetzelfde geformuleerd ook.

Simpel te verklaren:

Mohammed had natuurlijk al een pc-tje van god gekregen
- maar hij moest zich behelpen met de primitieve software van Maroc.nl...

Telkens als hij een paar zinnen had geschreven en op enter drukte,
kwam de oude tekst tig terug...:engel:

Heb je daar ook geen last van? :alien:

mark61
20-01-10, 17:59
Voor wat mij betreft mogen mensen van dezelfde sexe gewoon hand in hand over straat huppelen,

Das eerder een Arabische heterogewoonte. Verwarrend ammel.

tanger'73
20-01-10, 18:09
Das eerder een Arabische heterogewoonte. Verwarrend ammel.

huppelend over straat gaan is kenmerkend voor zemmels.

mark61
20-01-10, 18:23
Je mag denken wat je wilt, maar je islambasherij zal bij mij totaal geen weerklank vinden, hoe erg je ook je best met je aanwezigheid hier doet. Bottemline is dat je gewoon een islambasherige homo bent. Dat je ook graag ziet dat moslims zich ineens gaan zondigen aan varkensvlees en dergelijke zaken meer, kan ik wel van een islambasherige homofiel als jij wel begrijpen.

Nee, je bent hier op Maroc.nl omdat je het leuk vind om met marokkanen en moslims te keuvelen. Rot een end op islambasherige homofiel!

He he, we zijn weer thuis. Als je echt wanhopig wordt van je eigen gelul komt het b-woord weer naar boven.

Wat ik intussen gek vind is dat 'excommunicatie' en 'geen moslim zijn' altijd alleen maar bij homofielen ter sprake komt, nooit bij massamoordenaars en ~verkrachters.

Hysterie slaat toe. Ik weet niet waarom moslims altijd denken dat iedereen ze van het sirat mustaqim wil halen. Zwak imaan wellicht. Je klinkt als een Maleisiër.

mark61
20-01-10, 18:24
huppelend over straat gaan is kenmerkend voor zemmels.

In dat geval zijn alle Arabieren zwemmel. Wel op je meervoudsverbuiging letten.

tanger'73
20-01-10, 18:30
He he, we zijn weer thuis. Als je echt wanhopig wordt van je eigen gelul komt het b-woord weer naar boven.

Wat ik intussen gek vind is dat 'excommunicatie' en 'geen moslim zijn' altijd alleen maar bij homofielen ter sprake komt, nooit bij massamoordenaars en ~verkrachters.

Hysterie slaat toe. Ik weet niet waarom moslims altijd denken dat iedereen ze van het sirat mustaqim wil halen. Zwak imaan wellicht. Je klinkt als een Maleisiër.


Hier ben ik thuis en op me gemak, anders islambasherige homofielen als jij niet.

tanger'73
20-01-10, 18:32
In dat geval zijn alle Arabieren zwemmel. Wel op je meervoudsverbuiging letten.


Waar heb je het over, denk je dat je het Arabisch beheerst? Ach man, ga elders je flikkerij bespiegelen en bespaar me verder je homokunde.

mark61
20-01-10, 18:33
Waar heb je het over, denk je dat je het Arabisch beheerst? Ach man, ga elders je flikkerij bespiegelen en bespaar me verder je homokunde.

Ah, nu voel je je betrapt. Lastig inderdaad.

tanger'73
20-01-10, 18:35
Ah, nu voel je je betrapt. Lastig inderdaad.


Waarmee kan een islambasherige homofiel me betrappen?

tanger'73
20-01-10, 19:15
Hierbij enkele korte animatie's van een huppelende homofiel:


YouTube- Gay Walk


YouTube- Gay walk

Marsipulami
23-01-10, 10:32
De vrouwen van Léonard


zaterdag 23 januari 2010

De entourage van Monseigneur Léonard telt nogal wat vrouwen. Wat vinden zij van zijn conservatieve standpunten?

'Ik vind grote steun bij vrouwen, die ik als mijn dochters beschouw.' Hij zei het dinsdag in een interview met deze krant. Dat het meer is dan een boutade, blijkt wanneer we de woordvoerder van de bisschop willen bellen: geen mannenstem aan de andere kant van de lijn, maar een vlotte en kordate dame. Ze is wat verbaasd dat ik verbaasd ben - is Léonard niet de man die vindt dat vrouwen thuis horen, bij hun kinderen?

'Die indruk heb ik nooit gekregen', zegt Christine Bolinne als we haar ontmoeten in het mediacentrum van het bisdom van Namen. 'Ik ben trouwens lang niet de enige vrouw in zijn entourage. In de administratie van het bisdom werken op zijn minst zes vrouwen.'

Een van hen is Cathérine Naome, sinds vier jaar juriste bij de kerkfabriek en de eerste vrouw in die functie. 'Voor sommige priesters was dat wennen, ja. Maar monseigneur Léonard is altijd heel hartelijk. Voor mij is hij een echte vaderfiguur: hij geeft ons een kus als hij ons ziet, hij omarmt iedereen, hij komt erbij zitten als we koffiepauze hebben. Vaak staat hij op zijn pantoffels in mijn bureau om nog iets te vragen of even goeiedag te zeggen.'

Dat hij een streng en strikt imago heeft, lijkt hen te verbazen. 'Zo kennen wij hem absoluut niet', zegt Bolinne. 'De bisschop staat net heel dicht bij de mensen. Je ziet hem hier vaak op zijn fiets in de straat en maandagavond, na alle heisa rond zijn benoeming, wilde hij gewoon rustig een glas wijn drinken met de gelovigen.'

En wat met zijn conservatieve standpunten, wil ik weten. Botsen die niet met hun eigen opinie?

De dames wisselen wat blikken uit en er volgt een ongemakkelijke stilte. 'Weet u, daar wil ik niet op antwoorden', zegt Bolinne uiteindelijk. 'Wat wij denken, is persoonlijk.' Maar ze werken wel voor het bisdom, werp ik tegen. 'Ja, en dat gaat heel goed, dus ik zie het probleem niet. Van een conflict tussen mijn werk en de standpunten van de bisschop is hoegenaamd geen sprake. Trouwens, wat is dat: conservatief?'

'Monseigneur Léonard volgt de lijn van Rome', zegt Cathérine Naome. 'Wat ik denk, komt tijdens mijn werk eigenlijk niet ter sprake. Al staat de bisschop wel open voor onze mening, ook als die anders is. Hij is een erg intelligent man, met gevoel voor humor ook.'

Zouden ze vrouwen dan geen grotere rol in de Kerk toebedeeld willen zien? Weer schuiven de twee dames ongemakkelijk op hun stoel. 'Daar ben ik niet mee bezig, ik heb geen nood aan erkenning', zegt Christine Bolinne. 'Ik kan begrijpen dat andere vrouwen bijvoorbeeld graag priester zouden worden, maar dat is een vraag die u de bisschop moet stellen.'

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan: de man zelf krijg ik die dag niet meer te spreken, maar ik tref wel enkele vrouwen van zijn parochie. 'Natuurlijk zijn wij blij met zijn aanstelling', zeggen twee al wat oudere dames. 'De wereld is in verval en heeft een sterke gids nodig. Léonard zegt waar het op staat. En al die heisa over de positie van de vrouw, die is nergens voor nodig. Vrouwen zijn in de Kerk altijd belangrijk geweest, kijk maar naar Maria. Maar tegenwoordig willen vrouwen niet meer de moeder van een priester zijn, ze willen zélf priester worden. Waarom? Vrouwen zijn toch gemaakt voor het moederschap, om kinderen op de wereld te zetten?'

Het is een standpunt dat ik de voorbije dagen wel vaker heb gehoord bij de fans van Léonard. Het scherpst wordt het geformuleerd door een aanhangster van de Pius X-beweging, een kleine, wat dissidente groep van katholieken die nog de Tridentijnse - lees 'Latijnse' - ritus volgt. 'De vrouw moet op haar plaats blijven, dat is hoe ik erover denk. Maar veel vrouwen kennen die plaats niet meer. Waarom is de vrouw geschapen? Om kinderen te baren en voor hen te zorgen. Tegenwoordig moeten kinderen al naar de crèche zodra ze enkele maanden oud zijn. En gaat de vrouw uit werken om iemand te betalen die op zijn beurt voor haar kinderen zorgt. Dat is toch onbegrijpelijk? Ik heb alleen begrip voor vrouwen die uit financiële noodzaak uit werken gaan. In alle andere gevallen is hun plaats thuis, bij de kinderen.'

Marsipulami
24-01-10, 16:44
Léonard vergelijkt homoseksualiteit met anorexia

Belga zo 24/01/2010 - 16:49

De nieuwe aartsbisschop André Léonard heeft op de Franstalige zender RTL-TVI homoseksualiteit vergeleken met anorexia. Het is niet de eerste keer dat hij een omstreden uitspraak doet over het onderwerp.

Heeft André Léonard zijn eerste controversiële uitspraak gedaan, nog geen week nadat hij officieel werd voorgesteld als de nieuwe aartsbisschop van Mechelen-Brussel? Het nieuwe hoofd van de katholieke kerk in ons land stond al langer bekend om zijn zeer conservatieve standpunten over onder andere euthanasie, abortus en dus ook homoseksualiteit. In interviews op radio, tv en in verschillende kranten vroeg hij deze week nochtans hem een kans te geven of toch ten minste het voordeel van de twijfel.

Een paar jaar geleden -toen nog als bisschop van Namen- zei hij dat hij homoseksualiteit "abnormaal" vond. Een standpunt dat hij deze week probeerde uit te leggen door te verklaren dat hij geen problemen heeft met holebi's, maar wel met hun geaardheid die volgens hem afwijkt van wat seksualiteit hoort te zijn, namelijk de lichamelijke "scheiding" tussen een man en een vrouw.

"Anorexia is homoseksualiteit"
In een uitzending van het programma Controverse op de Franstalige zender RTL-TVL probeerde hij nog eens uit te leggen wat hij precies bedoelt door homoseksualiteit te vergelijken met anorexia. "Ik ga een vergelijking maken: anorexia is een ontwikkeling die niet te rijmen valt met eetlust, maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten abnormaal zijn", luidde het.

Lees: homoseksualiteit heeft niets met seksualiteit te maken, maar daarom zijn holebi's niet noodzakelijk abnormaal. Het leverde hem meteen boze reacties van de voorzitter van de Franstalige tegenhanger van het Humanistisch Verbond die ook in uitzending zat. Volgens hem heeft Léonard geïnsinueerd dat homoseksualiteit een ziekte is.

tanger'73
24-01-10, 16:48
Homoseksualiteit is niks anders dan een lifestyle.

knuppeltje
25-01-10, 10:06
Marsipulami;4226174]Léonard vergelijkt homoseksualiteit met anorexia

Wim Kan zei ooit: 'Het is voor mij ook niet gemakkelijk hoor, ze nemen me veel werk uit handen. Vroeger maakte ik de ministers belachelijk. Dat doen ze nu allemaal zelf.'

H.P.Pas
25-01-10, 10:10
Homoseksualiteit is niks anders dan een lifestyle.

Kom je zieken ?

mark61
25-01-10, 10:21
Kom je zieken ?

Vanwaar dat vraagteken?

mark61
25-01-10, 10:22
"Anorexia is homoseksualiteit"

"katholicisme is borderline"

Ik heb geen problemen met katholieken, maar hun geloof is abnormaal.

En voort gaat het circus.

H.P.Pas
25-01-10, 10:31
De nieuwe aartsbisschop André Léonard heeft op de Franstalige zender RTL-TVI homoseksualiteit vergeleken met anorexia. Het is niet de eerste keer dat hij een omstreden uitspraak doet over het onderwerp.

Anorexia richt ernstige schade aan de gezondheid aan en kan zelfs dodelijk worden. Het is dus voor de betroffenen een probleem.
Met homofilie kun je tevreden oud worden. Een niet te verwaarlozen verschil.

Léonard moet niet zeuren. Hij heeft een probleem met homifilie, niet de homofielen.

tanger'73
25-01-10, 16:42
Kom je zieken ?


Homoseksualiteit is een lifestyle, wat is het dan?

naam
25-01-10, 16:47
Homoseksualiteit is een lifestyle, wat is het dan?

De homofielen die ik ken zijn 10 a 20 jaar met elkaar "getrouwd", wat is daar lifestyle aan?
Zo is ook heterofilie een lifestyle.

tanger'73
25-01-10, 16:49
De homofielen die ik ken zijn 10 a 20 jaar met elkaar "getrouwd", wat is daar lifestyle aan?
Zo is ook heterofilie een lifestyle.

Hoe homo's zich kleden, zich optutten en kunstmatig over straat gaan en dergelijke scenes aandoen, kan je een lifestyle noemen.

MaRiaH
25-01-10, 17:23
"katholicisme is borderline"

Ik heb geen problemen met katholieken, maar hun geloof is abnormaal.

En voort gaat het circus.

ahum..

gaat lekker hier..:fplet:

H.P.Pas
25-01-10, 17:25
ahum..

gaat lekker hier..:fplet:

Zou jij je nieuwe vlam niet eens tot de orde roepen ?

MaRiaH
25-01-10, 18:52
Zou jij je nieuwe vlam niet eens tot de orde roepen ?

:haha:

Leuk bedacht.

Maar iedereen is hier verantwoordelijk voor zichzelf en ik vermoed dat mijn invloed nihil is.:corcky:

MaRiaH
25-01-10, 20:07
Heb ik de discussie doodgeslagen?
scusa me. ;)

Max Stirner
25-01-10, 21:51
Anorexia richt ernstige schade aan de gezondheid aan en kan zelfs dodelijk worden. Het is dus voor de betroffenen een probleem.
Met homofilie kun je tevreden oud worden. Een niet te verwaarlozen verschil.

Léonard moet niet zeuren. Hij heeft een probleem met homifilie, niet de homofielen.



Dat klinkt allemaal heel tolerant enzo maar denk dat je hierbij nét iets te makkelijk voorbijgaat aan de verschrikkelijke misdaden tegen de mensheid die homofielen op hun geweten hebben :

YouTube- Erasure Sometimes



:zegniets:

mark61
25-01-10, 22:22
ahum..

gaat lekker hier..:fplet:

Ik doe even Leonard na, het valt je niet op?

MaRiaH
25-01-10, 22:25
Ik doe even Leonard na, het valt je niet op?

Tuurlijk wel.
ken je langer dan vandaag.. ;)

H.P.Pas
25-01-10, 22:43
Hoe homo's zich kleden, zich optutten en kunstmatig over straat gaan en dergelijke scenes aandoen, kan je een lifestyle noemen.

Van de superoude natoreutels van jouw painfcie (rups) waren er een stuk of 10 homofiel. Kwestie van statistiek. Zijn ze jou lifestylematig opgevallen ?


In het leger tref je overigens, logischerwijze, meer homofielen dan elders. Louter jonge en frisse mannen, aantrekkelijke omgeving dus.

MaRiaH
25-01-10, 22:46
In het leger tref je overigens, logischerwijze, meer homofielen dan elders. Louter jonge en frisse mannen, aantrekkelijke omgeving dus

Niet alleen voor homofielen.. :hihi:

tanger'73
25-01-10, 23:32
Van de superoude natoreutels van jouw painfcie (rups) waren er een stuk of 10 homofiel. Kwestie van statistiek. Zijn ze jou lifestylematig opgevallen ?


In het leger tref je overigens, logischerwijze, meer homofielen dan elders. Louter jonge en frisse mannen, aantrekkelijke omgeving dus.

Van dat bovenstaande begrijp ik geen fluit van, maar laat ik je voor dat onderstaande in kleine letters eens verklappen dat ze in het leger en bij de politie homofielen haten en bij de minste geur naar homofiel gedrag je het leven daar geheid zuur maken. Frappant dat je dat nog niet wist?

H.P.Pas
26-01-10, 12:11
. Frappant dat je dat nog niet wist?



ZiZo sprak met Generaal-majoor André Lejoly (http://www.zizo-magazine.be/pdf/hetlegerwaaktoverdiversiteit.pdf)()

Zijn er veel holebi’s in het leger?

We hebben dezelfde verhouding holebi’s als in de bevolking, zo’n tien procent*. Ik
ken er een aantal. Er zijn er die openlijk verkondigen dat ze holebi zijn, en die daarmee
kunnen leven. Er zijn er ook die het verzwijgen.

* In de bevolking als geheel is het minder dan 10.

Het Nederlandse leger is echt niet anders. Nooit geweest ook.
Daar heb jij je hele diensttijd niets van gemerkt.
Je begrijpt dus duidelijk niet zo erg waar het over gaat.

Aït Ayt
26-01-10, 12:33
In het leger tref je overigens, logischerwijze, meer homofielen dan elders. Louter jonge en frisse mannen, aantrekkelijke omgeving dus.

het leger is een nichten-lifestyle..
ze hebben hun eigen exclusieve kledinglijn.. en als je promoveert dan mag je fel gekleurde lintjes en speldjes dragen.. ze dragen gekke hoofddeksels die niet onder doen voor wat beatrix aan hoeden draagt en ze hebben tevens gezichts make-up (dat noemen ze in hun jargon camoufleren).. ze doen als huisvrouwen zelf het huishouden : schrobben, dweilen, koken, afwassen, bedden opmaken en kleren wassen..

mark61
26-01-10, 12:39
het leger is een nichten-lifestyle..
ze hebben hun eigen exclusieve kledinglijn.. en als je promoveert dan mag je fel gekleurde lintjes en speldjes dragen.. ze dragen gekke hoofddeksels die niet onder doen voor wat beatrix aan hoeden draagt en ze hebben tevens gezichts make-up (dat noemen ze in hun jargon camoufleren).. ze doen als huisvrouwen zelf het huishouden : schrobben, dweilen, koken, afwassen, bedden opmaken en kleren wassen..

Gek dat Tanger dat nooit is opgevallen. Jou wel blijkbaar. Was het leuk?

H.P.Pas
26-01-10, 12:40
het leger is een nichten-lifestyle..
ze hebben hun eigen exclusieve kledinglijn.. en als je promoveert dan mag je fel gekleurde lintjes en speldjes dragen.. ze dragen gekke hoofddeksels die niet onder doen voor wat beatrix aan hoeden draagt en ze hebben tevens gezichts make-up (dat noemen ze in hun jargon camoufleren).. ze doen als huisvrouwen zelf het huishouden : schrobben, dweilen, koken, afwassen, bedden opmaken en kleren wassen..

Echte mannnen dragen een jurk en zijn niet in staat een te ei bakken.

Marsipulami
26-01-10, 13:11
Al tien klachten tegen Léonard

dinsdag 26 januari 2010

Bron: hln

Bij het Centrum voor Gelijke Kansen zijn al tien klachten binnengelopen over de anti-homo-uitlatingen van aartsbisschop Léonard. Die had zondag op de Franstalige tv gezegd dat homoseksuelen zijn zoals anorexiapatiënten.
'Ik ga een vergelijking maken: anorexia is een ontwikkeling die niet te rijmen valt met eetlust, maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten abnormaal zijn', verklaarde Léonard in het televisieprogramma Controverse op de Franstalige zender RTL-TVI. Een vergelijking die voor een storm van protest zorgde.

Bij het Centrum voor Gelijke Kansen kreeg men al tien klachten, meldt Het Laatste Nieuws. 'Wat de aartsbisschop zegt, kan kwetsend zijn, maar het lijkt niet dat hij wil aanzetten tot haat', is het aanvoelen van voorzitter Jozef Dewitte. In 2008 moest Léonard al voor de raadkamer verschijnen omdat hij homo's abnormaal had genoemd.

H.P.Pas
26-01-10, 13:49
'Ik ga een vergelijking maken: anorexia is een ontwikkeling die niet te rijmen valt met eetlust, maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten abnormaal zijn',

De vergelijking tussen anorexia en celibaat ligt eigenlijk meer voor de hand.

Charlus
26-01-10, 14:00
Anorexia en celibaat zijn voorbeelden van onnatuurlijk gedrag, homoseksualiteit is natuurlijk.

Klinkt goed.

MaRiaH
26-01-10, 15:32
* In de bevolking als geheel is het minder dan 10.

Het Nederlandse leger is echt niet anders. Nooit geweest ook.


geldt ook voor politie.
't zijn net mensen.. ;)

tanger'73
26-01-10, 16:27
* In de bevolking als geheel is het minder dan 10.

Het Nederlandse leger is echt niet anders. Nooit geweest ook.
Daar heb jij je hele diensttijd niets van gemerkt.
Je begrijpt dus duidelijk niet zo erg waar het over gaat.


Wat ik van al je gemompel begrijp, is dat het leger moeilijk homo's werven kan. Lekkere leger dat uit homo's bestaat, heb je veel aan in Afghanistan. Godzijdank dat ik dat nooit in mijn diensttijd heb meegemaakt, een leger bestaande uit homo's daar kun je niet veel van verwachten.

tanger'73
26-01-10, 16:31
het leger is een nichten-lifestyle..
ze hebben hun eigen exclusieve kledinglijn.. en als je promoveert dan mag je fel gekleurde lintjes en speldjes dragen.. ze dragen gekke hoofddeksels die niet onder doen voor wat beatrix aan hoeden draagt en ze hebben tevens gezichts make-up (dat noemen ze in hun jargon camoufleren).. ze doen als huisvrouwen zelf het huishouden : schrobben, dweilen, koken, afwassen, bedden opmaken en kleren wassen..


Wellicht kent het Nederlandse leger gedisciplineerde homo's, maar in dit leger kan ik maar weinig homo's ontdekken.


YouTube- Full Metal Jacket Clip

H.P.Pas
26-01-10, 16:49
Wat ik van al je gemompel begrijp, is dat het leger moeilijk homo's werven kan.

Dat zeg ik toch.


Je begrijpt dus duidelijk niet zo erg waar het over gaat.

tanger'73
26-01-10, 16:52
Dat zeg ik toch.


Als ik jouw gemompel hier nog kan volgen, zou ik eerst een enigma code moeten ontcijferen.

Aït Ayt
26-01-10, 17:25
Wellicht kent het Nederlandse leger gedisciplineerde homo's, maar in dit leger kan ik maar weinig homo's ontdekken.


"texas is only steers & queers and you dont look much like a steer to me so that kinda narrow its down.. do you suck dicks?"

tanger'73
26-01-10, 17:28
"texas is only steers & queers and you dont look much like a steer to me so that kinda narrow its down.. do you suck dicks?"


Da's inderdaad een ferme anti-homo uitlating. :melig:

Charlus
26-01-10, 19:39
het leger is een nichten-lifestyle..
ze hebben hun eigen exclusieve kledinglijn.. en als je promoveert dan mag je fel gekleurde lintjes en speldjes dragen.. ze dragen gekke hoofddeksels die niet onder doen voor wat beatrix aan hoeden draagt en ze hebben tevens gezichts make-up (dat noemen ze in hun jargon camoufleren).. ze doen als huisvrouwen zelf het huishouden : schrobben, dweilen, koken, afwassen, bedden opmaken en kleren wassen..
Gek dat Tanger dat nooit is opgevallen. Jou wel blijkbaar. Was het leuk?
:hihi:

knuppeltje
27-01-10, 11:44
tanger'73;4228677] een leger bestaande uit homo's daar kun je niet veel van verwachten.


Wel eens een mep met een tasje gehad? :fpotver: