PDA

Bekijk Volledige Versie : Gentse Jihadist actief in Pakistan - video



Marsipulami
18-01-10, 23:10
Gentse Jihadist actief in Pakistan - video


RTL heeft een Vlaamse terrorist van Al Qaeda opgespoord in Pakistan. "Mijn naam is Abu Adam en ik ben afkomstig uit Gent in België. Er zijn duizenden slapende terreurcellen, ook in Europa", verklaart de man op de Franstalige zender.


De Jihadist is gesluierd en gewapend, terwijl zijn 'lijfwacht' een halfautomatisch wapen vasthoudt. Net zoals andere Al Qaeda-leden werd hij opgeleid in geheime kampen in Afghanistan en Pakistan.

Bekijk hieronder een video:


http://www.rtlinfo.be/info/belgique/societe/300933/rencontre-avec-un-belge-d-al-qaeda-il-nous-

Marsipulami
18-01-10, 23:40
Video voor Nederlandstaligen (VTM)

http://www.vtm.be/nieuws/binnenland/31142#

Marsipulami
20-01-10, 02:30
Gentenaar vecht al vijf jaar bij al-Qaida

Het federaal parket heeft een onderzoek geopend na de uitzending van een reportage in Pakistan gisteravond in het journaal van RTL-TVI. In de reportage vertelt een vermoedelijke Belgische jihadist dat hij buitenlandse strijders van al-Qaida leidt in Afghanistan. De man verklaarde "de ongelovigen" te willen bestrijden.

Volgens reportagemaker Mélanie Bois beweert de man dat hij in een vorig leven Adelbert Naaktgeboren heette en uit Gent komt. Zijn nieuwe naam is Abu Adam Saifoula. Hij vecht naar eigen zeggen al vijf jaar mee met al-Qaida tegen de NAVO-troepen in Afghanistan. "Een heilige oorlog tegen de ongelovigen die pas zal eindigen als ze allemaal bekeerd zijn tot de islam of gesneuveld zijn", zegt hij. Het parket verklaart echter dat de identiteit van de man niet gekend is.

Geen concrete dreiging
Het federaal parket contacteerde, volgens de gebruikelijke procedure, de speurders van de federale politie, het Orgaan voor de Coördinatie en de Analyse van de Dreiging (OCAD), de inlichtingendienst en het Gentse parket. Hoewel het federaal parket meent dat er geen concrete dreiging uit de reportage blijkt, preciseert het toch dat elk gegeven over terrorisme geanalyseerd dient te worden.

Het OCAD is niet verbaasd over de inhoud van de boodschap, maar wel over de vorm ervan. Voor het OCAD bevinden België en andere Europese landen en/of NAVO-leden zich onder een algemene gemiddelde terroristische dreiging.

Slapende cellen
Het niveau van dreiging in België blijft op twee staan, op een schaal die er vier telt. Volgens het OCAD bestaan er in België, net zoals in andere Europese landen, slapende cellen die men probeert te reactiveren.

De Brusselse raadkamer stuurde onlangs negen vermoedelijke leden van al-Qaida in België, van wie de fundamentalistische Malika El Aroud, naar de correctionele rechtbank. Volgens het federaal parket bereidden zij eind 2008 een zelfmoordaanslag in Brussel voor. (belga/sps)

Amaeru
20-01-10, 03:20
Gentse Jihadist actief in Pakistan - video


RTL heeft een Vlaamse terrorist van Al Qaeda opgespoord in Pakistan. "Mijn naam is Abu Adam en ik ben afkomstig uit Gent in België. Er zijn duizenden slapende terreurcellen, ook in Europa", verklaart de man op de Franstalige zender.


De Jihadist is gesluierd en gewapend, terwijl zijn 'lijfwacht' een halfautomatisch wapen vasthoudt. Net zoals andere Al Qaeda-leden werd hij opgeleid in geheime kampen in Afghanistan en Pakistan.

Bekijk hieronder een video:


http://www.rtlinfo.be/info/belgique/societe/300933/rencontre-avec-un-belge-d-al-qaeda-il-nous-

Ik vind het nep overkomen. Ik zou er niet raar van opkijken als het een westerse geheime dienst actie is. De woorden lijken zorgvuldig gekozen te zijn om een bepaalde politiek klimaat te creeren.