PDA

Bekijk Volledige Versie : Jongens op scooter rijden man dood, bedreigen arts die man probeert te redden



Mark
19-01-10, 08:30
Arts bedreigd bij hulp na fatale aanrijding


Tekstgrootte

foto Henk Baron
NIJMEGEN - De twee jongens die vrijdagavond in Nijmegen met hun scooter een voetganger aanreden op een zebrapad, blijken zich vervolgens in het UMC St Radboud ernstig te hebben misdragen.

Zie ook:
Jongemannen wordt doodslag ten laste gelegd
Arhemmer komt om bij aanrijding met vluchtende bromfietsers

De twee, 18 en 19 jaar oud, bedreigden en beledigden een arts en verpleegkundige. Die waren net bezig het leven te redden van de 50-jarige Arnhemmer die op de St. Canisiussingel omver was gereden. De man overleed uiteindelijk aan zijn verwondingen.


Het tweetal was net als het slachtoffer naar het ziekenhuis gebracht voor medische behandeling. Ze hadden de voetganger geschept terwijl ze op de vlucht waren voor de politie.


Omdat ze al door de politie waren aangehouden, stonden de twee voortdurend onder toezicht van twee agenten. Bij de ingang van de eerste hulp ontstond onrust nadat een groep van twintig jongeren, onder wie familieleden, niet werd binnengelaten. Negen politieagenten hebben samen met de Dienst Beveiliging van het ziekenhuis de groep buiten moeten houden.

Mark
19-01-10, 08:32
de vraag is nu natuurlijk, hoe kunnen we deze jongens de hulp bieden om zo snel mogelijk hun leven weer op te bouwen na al deze narigheid. De familie zal ook hulp moeten krijgen na de traumas van deze ruwe behandeling bij het ziekenhuis.

knuppeltje
19-01-10, 09:35
de vraag is nu natuurlijk, hoe kunnen we deze jongens de hulp bieden om zo snel mogelijk hun leven weer op te bouwen na al deze narigheid. De familie zal ook hulp moeten krijgen na de traumas van deze ruwe behandeling bij het ziekenhuis.

Ik stel voor een zeer landurige gezinstherapy op een goed afgeschermde plek, zadat dat in alle rust kan gebeuren.

Max Stirner
19-01-10, 11:29
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/457462/2010/01/18/Ziekenhuis-op-scherp-na-bedreiging-Marokkanen.dhtml


BERGEN OP ZOOM - Het Lievensberg ziekenhuis in Bergen op Zoom neemt extra veiligheidsmaatregelen voor het personeel. Aanleiding is een incident tussen een Marokkaanse familie en het verplegend personeel eerder deze maand.

Dat gebeurde rond het overlijden van een familielid. De Marokkaanse familie heeft artsen bedreigd die een familielid probeerden te reanimeren. De artsen voelden zich gedwongen de reanimatie nog tijden voort te zetten terwijl dit al lang geen zin meer had.

In eerst instantie werden ambulancebroeders, die de patient vorige week vrijdag na een hartaanval kwamen ophalen, lastiggevallen. De politie moest er aan te pas komen om de familie in de hand te houden. Op de EHBO-afdeling van het Lievensberg-ziekenhuis liep de situatie echter opnieuw uit de hand.

Ook op de IC-afdeling viel de familie de behandelend artsen lastig. De artsen durfden de reanimatie niet te stoppen terwijl de vrouw al overleden was. De politie was aanwezig, maar besloot niet op te treden.

Ook inmiddels gearriveerde familieleden en kennissen van de overleden vrouw begonne zich met de zaak te bemoeien. De zoons van de overleden vrouw zworen de artsen wraak te nemen als ze terug zouden komen van de begrafenis in Marokko. Dat vertelde een arts die anoniem wil blijven aan De Telegraaf.

De bedreigde artsen en verplegers zouden uit angst voor de familie geen aangifte durven te doen. Ook het ziekenhuis doet geen aangifte. Volgens een woordvoerder van de politie heeft de familie geen strafbare feiten gepleegd.

The_Grand_Wazoo
19-01-10, 12:02
Mijn vrouw is IC arts. Die vertelt mij dat dit soort incidenten met enige regelmaat plaats hebben. De culturele achtergrond is in zoverre van belang dat 'zuidelijke culturen' (waar voor het gemak dan ook maar even India, Zuid Amerika ed.) toegerekend worden, vaker met meer familieden aanwezig zijn. Wat betreft de reacties en mogelijke aggressie is het van geen enkel belang.
Mogelijke oorzaak is dat op de IC familieleden met de scheidslijn tussen leven en dood worden geconfronteerd en het lijkt alsof alleen de arts daar tussen staat. De toevoeging 'marrokaans' is hier tendentieus.

fisherman1969
19-01-10, 12:09
Arts bedreigd bij hulp na fatale aanrijding


Tekstgrootte

foto Henk Baron
NIJMEGEN - De twee jongens die vrijdagavond in Nijmegen met hun scooter een voetganger aanreden op een zebrapad, blijken zich vervolgens in het UMC St Radboud ernstig te hebben misdragen.

Zie ook:
Jongemannen wordt doodslag ten laste gelegd
Arhemmer komt om bij aanrijding met vluchtende bromfietsers

De twee, 18 en 19 jaar oud, bedreigden en beledigden een arts en verpleegkundige. Die waren net bezig het leven te redden van de 50-jarige Arnhemmer die op de St. Canisiussingel omver was gereden. De man overleed uiteindelijk aan zijn verwondingen.


Het tweetal was net als het slachtoffer naar het ziekenhuis gebracht voor medische behandeling. Ze hadden de voetganger geschept terwijl ze op de vlucht waren voor de politie.


Omdat ze al door de politie waren aangehouden, stonden de twee voortdurend onder toezicht van twee agenten. Bij de ingang van de eerste hulp ontstond onrust nadat een groep van twintig jongeren, onder wie familieleden, niet werd binnengelaten. Negen politieagenten hebben samen met de Dienst Beveiliging van het ziekenhuis de groep buiten moeten houden.

Dit is weer een voorbeeld van asociale Nederlanders !,gelukkig zijn het dit keer geen Marokkaanse jongens.
Anders was het weer een punt voor Wilders geweest :tik:
En dan 9 politie mensen en het beveiligings personeel van het ziekenhuis om het zich famillie noemende gajus in bedwang te houden.
Wat dat al niet kost ,BUITEN HET ERGSTE HET SLACHTOFFER IS NOG OVERLEDEN OOK:droef:

fisherman1969
19-01-10, 12:20
Mijn vrouw is IC arts. Die vertelt mij dat dit soort incidenten met enige regelmaat plaats hebben. De culturele achtergrond is in zoverre van belang dat 'zuidelijke culturen' (waar voor het gemak dan ook maar even India, Zuid Amerika ed.) toegerekend worden, vaker met meer familieden aanwezig zijn. Wat betreft de reacties en mogelijke aggressie is het van geen enkel belang.
Mogelijke oorzaak is dat op de IC familieleden met de scheidslijn tussen leven en dood worden geconfronteerd en het lijkt alsof alleen de arts daar tussen staat. De toevoeging 'marrokaans' is hier tendentieus.

Er wordt geen Marokaan genoemd in de TOPIC !
Alleen in de reactie Max Stirnerhieronder weer gegeven:
BERGEN OP ZOOM - Het Lievensberg ziekenhuis in Bergen op Zoom neemt extra veiligheidsmaatregelen voor het personeel. Aanleiding is een incident tussen een Marokkaanse familie en het verplegend personeel eerder deze maand.

Dus niks met Nijmegen te maken , afgezien hiervan komen dit soort situatie,s zelden voor (wel op oudejaars avond gebeurt ) dat ambulance personeel bedreigd werd en ziekenhuizen zelden .

Mark
19-01-10, 12:29
Dit is weer een voorbeeld van asociale Nederlanders !,gelukkig zijn het dit keer geen Marokkaanse jongens.
Anders was het weer een punt voor Wilders geweest :tik:


Ik zie geen melding van afkomst, niet Marokkaans en niet Nederlands. Dus dat is niet bekend op basis van dit artikel.

Slinger
19-01-10, 13:52
Ik zie geen melding van afkomst, niet Marokkaans en niet Nederlands. Dus dat is niet bekend op basis van dit artikel.

Nou, als het over scooterrijders gaat, dan weet je wel hoe laat het is.

illmatik
19-01-10, 14:27
Nou, als het over scooterrijders gaat, dan weet je wel hoe laat het is.

Inderdaad. Een beetje Hollander fietst je gewoon dood en verlaagt zich niet tot het niveau van scooterrijden.

Slinger
19-01-10, 16:05
Inderdaad. Een beetje Hollander fietst je gewoon dood en verlaagt zich niet tot het niveau van scooterrijden.

En een beetje Hollander blijft van je tasje af.

illmatik
19-01-10, 17:00
En een beetje Hollander blijft van je tasje af.

Inderdaad. Een beetje Hollander zit liever aan je kinderen.

Slinger
19-01-10, 17:10
Inderdaad. Een beetje Hollander zit liever aan je kinderen.

Heb je de film 'De Vlieger' gezien, of het boek gelezen? De vrome, islamitische taliban, die kunnen er ook wat van!

fisherman1969
19-01-10, 17:19
Ik zie geen melding van afkomst, niet Marokkaans en niet Nederlands. Dus dat is niet bekend op basis van dit artikel.

Ik reageerde op het volgende:

Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo
Mijn vrouw is IC arts. Die vertelt mij dat dit soort incidenten met enige regelmaat plaats hebben. De culturele achtergrond is in zoverre van belang dat 'zuidelijke culturen' (waar voor het gemak dan ook maar even India, Zuid Amerika ed.) toegerekend worden, vaker met meer familieden aanwezig zijn. Wat betreft de reacties en mogelijke aggressie is het van geen enkel belang.
Mogelijke oorzaak is dat op de IC familieleden met de scheidslijn tussen leven en dood worden geconfronteerd en het lijkt alsof alleen de arts daar tussen staat. De toevoeging 'marrokaans' is hier tendentieus.

Dus niet op het oorsprongkelijke artikel !

illmatik
19-01-10, 18:51
Heb je de film 'De Vlieger' gezien, of het boek gelezen? De vrome, islamitische taliban, die kunnen er ook wat van!

Als de Taliban nou ook nog eens vroom en islamitisch was ... je erkent die 'kindvriendelijkheid' in een beetje Hollander tenminste nog.

Kal-El B.V
20-01-10, 00:54
Nou, als het over scooterrijders gaat, dan weet je wel hoe laat het is.

Het is echt te zot voor woorden, maar er zijn nederlanders die zich op de een of andere manier hebben wijsgemaakt dat het overgrote deel van de scooterrijders in nederland van marokkaanse afkomst is. Door wat voor een bril kijken deze idioten ?

mark61
20-01-10, 00:57
Heb je de film 'De Vlieger' gezien, of het boek gelezen? De vrome, islamitische taliban, die kunnen er ook wat van!

Je zou toch es een boek moeten lezen. Dat heette 'The Kite Runner', en nee, dat betekent niet 'vlieger', noch 'vliegeraar'.

Slinger
20-01-10, 07:13
Je zou toch es een boek moeten lezen. Dat heette 'The Kite Runner', en nee, dat betekent niet 'vlieger', noch 'vliegeraar'.

Slordig van mij, ik bedoelde natuurlijk inderdaad De Vliegeraar.
Ik heb zowel het boek gelezen als de film gezien. Ik verwijs nooit naar publicaties die ik zelf niet van a to z gelezen heb. Principekwestie. Wie het boek ook gelezen heeft, die weet wat ik met mijn reactie aan Ilmatik bedoel.

MaRiaH
20-01-10, 19:40
Jongemannen wordt doodslag ten laste gelegd
dinsdag 19 januari 2010 | 06:49 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 20 januari 2010 | 14:19


NIJMEGEN - Niets minder dan 'doodslag' is de aanklacht tegen een 18-jarige Nijmegenaar en een 19-jarige Beuningenaar die vrijdagavond in Nijmegen een 50-jarige voetganger uit Arnhem hebben aangereden met hun scooter. Ook wordt hen roekeloos rijden met als gevolg een dodelijk ongeluk ten laste gelegd. Dat melden politie en justitie.

Op doodslag, iemand opzettelijk van het leven beroven, staat een maximum celstraf van vijftien jaar.

De twee jongens zitten nog vast en worden vandaag aan de rechter-commissaris voorgeleid.

Duidelijk is dat het tweetal in het centrum van Nijmegen op een scooter reed zonder licht, zonder helm en zonder kenteken. Wie van de twee de scooter bestuurde, wordt nog onderzocht. Op hun vlucht voor de politie reden ze vol gas over de stoep en tegen het verkeer in.

Hoe de fatale aanrijding met de 50-jarige voetganger precies heeft plaatsgevonden, wil de politie nog niet zeggen in belang van het onderzoek. De twee agenten die de jongens vrijdagavond zagen rijden op de Barbarossastraat en hen wilden laten stoppen, hebben het ongeluk – enkele ogenblikken later – niet zelf zien gebeuren.


- - - - - - - -

De geruchten zijn er nog niet uit welke afkomst de daders hebben. Ik zou hier niet zo stellig over zijn.:jammer:

StevieK
20-01-10, 23:02
de vraag is nu natuurlijk, hoe kunnen we deze jongens de hulp bieden om zo snel mogelijk hun leven weer op te bouwen na al deze narigheid. De familie zal ook hulp moeten krijgen na de traumas van deze ruwe behandeling bij het ziekenhuis.

De schandpaal in ere herstellen en beide jongens op de Nieuw Markt aan de schandpaal vastzetten.

Zo heeft dan het rotte fruit ook nog een functie

knuppeltje
21-01-10, 11:42
Slinger;4221317]Slordig van mij, ik bedoelde natuurlijk inderdaad De Vliegeraar.

Maar toch niet gesnapt dat de titel helemaal verkeerd vertaald is dus.

Slinger
21-01-10, 11:48
Maar toch niet gesnapt dat de titel helemaal verkeerd vertaald is dus.

Wie het boek leest, weet dat de kite-runner de vliegeraar juist niet is, daar hoeft niet eens over gepraat te worden. Vergeleken met de overweldigende gebeurtenissen is dat maar een klein puntje. Nu je er toch over begint, lees het eens.

knuppeltje
21-01-10, 11:51
Slinger;4222611]Wie het boek leest, weet dat de kite-runner de vliegeraar juist niet is, daar hoeft niet eens over gepraat te worden. Vergeleken met de overweldigende gebeurtenissen is dat maar een klein puntje. Nu je er toch over begint, lees het eens.

Als je de betekenis van de titel van het boek had begrepen, dan had je ook gesnapt waarvoor die diende.

Slinger
21-01-10, 11:52
Als je de betekenis van de titel van het boek had begrepen, dan had je ook gesnapt waarvoor die diende.

Leg eens uit.

knuppeltje
21-01-10, 12:26
Leg eens uit.

Nee.

Slinger
21-01-10, 12:56
Nee.

blabla dus.

Aït Ayt
21-01-10, 13:11
Slordig van mij, ik bedoelde natuurlijk inderdaad De Vliegeraar.
Ik heb zowel het boek gelezen als de film gezien. Ik verwijs nooit naar publicaties die ik zelf niet van a to z gelezen heb. Principekwestie. Wie het boek ook gelezen heeft, die weet wat ik met mijn reactie aan Ilmatik bedoel.

de vliegeraar is een roman.. een fictief verhaal..
"At a discussion in London's Frontline Club on David Loyn's book about Afghanistan, a member of the audience pointed out that Khaled Hosseini's best selling novel about the country, The Kite Runner, portrays the main Taliban character as half-German, with Nazi tendencies: a sadist and, for good measure, a paedophile. What possible chance, he asked , is there of understanding the protagonist in this prolonged conflict with such stigmatising by the West?"
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/books/reviews/butcher-and-bolt-by-david-loyn-970614.html

als je zo graag wilt weten wat de vrome taliban gedaan heeft dan kun je daarintegen beter non-fictie lezen..

H.P.Pas
21-01-10, 13:27
als je zo graag wilt weten wat de vrome taliban gedaan heeft dan kun je daarintegen beter non-fictie lezen..

Als je het wilt begrijpen ben je met fiction waarschijnlijk beter bediend.
(Of het dan The Kiterunner moet zijn is een andere vraag).


Journalism only tells us what men are doing; it is fiction that tells us what they are thinking, and still more what they are feeling. If a new scientific theory finds the soul of a man in his dreams, at least it ought not to leave out his day-dreams. And all fiction is only a diary of day-dreams instead of days. And this profound preoccupation of men's minds with certain things always eventually has an effect even on the external expression of the age.

Alle heilige boeken op één na zijn fictie en toch de moeite waard.

knuppeltje
21-01-10, 13:37
blabla dus.

Ik heb er gewoon geen zin in, en jij begrijpt het toch al, meen je.

Slinger
21-01-10, 15:08
de vliegeraar is een roman.. een fictief verhaal..
"At a discussion in London's Frontline Club on David Loyn's book about Afghanistan, a member of the audience pointed out that Khaled Hosseini's best selling novel about the country, The Kite Runner, portrays the main Taliban character as half-German, with Nazi tendencies: a sadist and, for good measure, a paedophile. What possible chance, he asked , is there of understanding the protagonist in this prolonged conflict with such stigmatising by the West?"
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/books/reviews/butcher-and-bolt-by-david-loyn-970614.html

als je zo graag wilt weten wat de vrome taliban gedaan heeft dan kun je daarintegen beter non-fictie lezen..

Wat dacht je van Taliban van Ahmed Rashid?

abdoeltje
21-01-10, 18:46
Nou, als het over scooterrijders gaat, dan weet je wel hoe laat het is.

je bedoelt mobiele allahtonen?

Slinger
21-01-10, 19:49
Ik heb er gewoon geen zin in, en jij begrijpt het toch al, meen je.

Ik zeg juist dat ik het niet begrijp. Je beweert hierboven dat een goed begrip van de titel belangrijk is voor het goed begrijpen van het boek. Hoewel ik het boek gelezen heb en me suf peins, moet ik bekennen dat me dat tot nu toe is ontgaan. Maar jij kunt het uitleggen. Doe dat dan ook.

Al Sawt
21-01-10, 23:42
Jongemannen wordt doodslag ten laste gelegd
dinsdag 19 januari 2010 | 06:49 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 20 januari 2010 | 14:19


NIJMEGEN - Niets minder dan 'doodslag' is de aanklacht tegen een 18-jarige Nijmegenaar en een 19-jarige Beuningenaar die vrijdagavond in Nijmegen een 50-jarige voetganger uit Arnhem hebben aangereden met hun scooter. Ook wordt hen roekeloos rijden met als gevolg een dodelijk ongeluk ten laste gelegd. Dat melden politie en justitie.

Op doodslag, iemand opzettelijk van het leven beroven, staat een maximum celstraf van vijftien jaar.

De twee jongens zitten nog vast en worden vandaag aan de rechter-commissaris voorgeleid.

Duidelijk is dat het tweetal in het centrum van Nijmegen op een scooter reed zonder licht, zonder helm en zonder kenteken. Wie van de twee de scooter bestuurde, wordt nog onderzocht. Op hun vlucht voor de politie reden ze vol gas over de stoep en tegen het verkeer in.

Hoe de fatale aanrijding met de 50-jarige voetganger precies heeft plaatsgevonden, wil de politie nog niet zeggen in belang van het onderzoek. De twee agenten die de jongens vrijdagavond zagen rijden op de Barbarossastraat en hen wilden laten stoppen, hebben het ongeluk – enkele ogenblikken later – niet zelf zien gebeuren.


- - - - - - - -

De geruchten zijn er nog niet uit welke afkomst de daders hebben. Ik zou hier niet zo stellig over zijn.:jammer:
Barbarossastraat???? Ik wil geen suggestie doen, maar.........

StevieK
22-01-10, 03:13
Bron : www.degelderlander.nl (http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article6124265.ece)

Tweetal ook verdacht van overvalpoging

donderdag 21 januari 2010 | 20:06 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 22 januari 2010 | 03:17


NIJMEGEN - De twee verdachten die vorige week vrijdag in Nijmegen een 50-jarige Arnhemmer aanreden, worden volgens het openbaar ministerie ook verdacht betrokken te zijn bij een overvalpoging.

Het gaat volgens de politie om een poging, met wapens, diezelfde avond op het Hotel Belvoir in Nijmegen. Het ongeval rond elf uur, waarbij een 50-jarige voetganger zo zwaar gewond raakte dat hij later overleed, gebeurde dichtbij het Nijmeegse hotel. De twee, een 18-jarige Nijmegenaar en een 19-jarige Beuningenaar, worden ook verdacht van doodslag op de Arnhemmer, het veroorzaken van een verkeersongeval en van heling van de motorscooter waarop zij reden.

Lees in De Gelderlander van vrijdag een brief van de ouders van een van de verdachten

MaRiaH
22-01-10, 08:52
Dat artikel wilde ik net plaatsen..

Het gaat overigens wel om marokkaanse jongens volgens getuigen.

StevieK
22-01-10, 09:11
Dat artikel wilde ik net plaatsen..

Het gaat overigens wel om marokkaanse jongens volgens getuigen.

.. Dus ik was je net voor met het plaatsen..

Hier de ingezonden brief van de ouders,
nu kan ik niet uitmaken dat deze brief uit marokaanse kringen komt daar deze brief in zeer goed nederlands geschreven is. Oeps nu niet zegen dat Marokanen geen goed nederlands kunen schrijven, maar deze stijl van deze brief lijkt me op nederlandse ouders duiden,



Bron: de Gelderlander (http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/6127050/Excuus-familie-scooterrijder-in-brief-aan-De-Gelderlander.ece)

Excuus familie scooterrijder in brief aan De Gelderlander

vrijdag 22 januari 2010 | 08:05 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 22 januari 2010 | 10:14


NIJMEGEN - De familie van een van de scooterrijders, die vorige week vrijdag betrokken waren bij het dodelijk ongeval, heeft in een brief aan dagblad De Gelderlander haar excuses gemaakt aan de nabestaanden van het slachtoffer, de medewerkers van het Radboudziekenhuis en alle andere betrokkenen. Bij het ongeval kwam de 50-jarige Mario van de Geijn uit Arnhem om het leven. Door een fout van de redactie is het begeleidende schrijven en niet de brief zelf in de papieren krant opgenomen. Hierbij de gehele brief.







Nijmegen, 20 januari 2010

Totaal geschokt waren we toen we vrijdag 15 januari het bericht kregen dat onze zoon en broer als 1 van de daders betrokken was bij een dodelijk verkeersongeval. We betreuren het enorm wat er is gebeurd. Afschuwelijk dat een toevallige voorbijganger op zo’n vreselijke manier aan zijn einde is gekomen. We denken voortdurend aan het slachtoffer en zijn nabestaanden. Aan het enorme verdriet dat zijn plotselinge overlijden heeft veroorzaakt bij partner, familie, vrienden en collega’s. We willen onze oprechte medeleven betonen aan hen allen. We kunnen niet in woorden uitdrukken hoe erg ons dit spijt. We zijn er kapot van.



Alsof dit alles al niet gruwelijk genoeg was hoorden we gisteren via de media tot onze grote verbijstering dat beide daders de medewerkers van de spoedeisende hulp van het Radboudziekenhuis hadden bedreigd. We vinden dat onbegrijpelijk en keuren dit soort respectloos gedrag richting hulpverleners volledig af. In onze familie zijn verschillende mensen zelf ook werkzaam in de hulpverlening en zorg!

In de media werd gesuggereerd dat familie van beide daders vrijdag buiten het ziekenhuis de boel op stelten zette. We willen via deze weg laten weten dat niemand van onze familie daar op enige manier bij betrokken is geweest. Wij hebben op gepaste wijze nagevraagd wat er gebeurd was en de medewerkers van het ziekenhuis en de politie hebben ons netjes geholpen. Toen de sfeer grimmiger werd zijn we direct naar huis gegaan.



We kunnen helaas niet meer terugdraaien wat er allemaal voor vreselijks is gebeurd afgelopen vrijdag. We kunnen de nabestaanden van het slachtoffer, de medewerkers van het Radboudziekenhuis en alle andere betrokkenen alleen onze oprechte excuses als familie aanbieden. Wij weten op dit moment niet wat er precies is gebeurd. Onze zoon en broer zal de consequenties van zijn daden onder ogen moeten zien en de straf krijgen die hij verdiend. Het oordeel is aan de rechter.





De familie van de 18-jarige dader uit Nijmegen


==============================
Ongeacht, ras,kleur,afkomst,....

Vaak weten de daders niet wat de gevolgen zijn en wat dat voor een inpact heeft op hun eigen familie.

super ick
22-01-10, 09:16
Mijn vrouw is IC arts. Die vertelt mij dat dit soort incidenten met enige regelmaat plaats hebben. De culturele achtergrond is in zoverre van belang dat 'zuidelijke culturen' (waar voor het gemak dan ook maar even India, Zuid Amerika ed.) toegerekend worden, vaker met meer familieden aanwezig zijn. Wat betreft de reacties en mogelijke aggressie is het van geen enkel belang.
Mogelijke oorzaak is dat op de IC familieleden met de scheidslijn tussen leven en dood worden geconfronteerd en het lijkt alsof alleen de arts daar tussen staat. De toevoeging 'marrokaans' is hier tendentieus.

Je hebt helemaal gelijk.
Marokkanen krijgen overal al de schuld van. Ze zijn de pispaal van deze maatschappij en daarom blijven velen zover achter. Het is allemaal de schuld van de ander. Is er niet ergens nog een potje voor een project of buurthuis?

MaRiaH
22-01-10, 09:24
Excuus familie scooterrijder aan nabestaanden in brief aan De Gelderlander
vrijdag 22 januari 2010 | 08:05 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 22 januari 2010 | 10:16


NIJMEGEN - De familie van een van de scooterrijders, die vorige week vrijdag betrokken waren bij het dodelijk ongeval, heeft in een brief aan dagblad De Gelderlander haar excuses gemaakt aan de nabestaanden van het slachtoffer, de medewerkers van het Radboudziekenhuis en alle andere betrokkenen. Bij het ongeval kwam de 50-jarige Mario van de Geijn uit Arnhem om het leven. Door een fout van de redactie is het begeleidende schrijven en niet de brief zelf in de papieren krant opgenomen. Hierbij de gehele brief.



Nijmegen, 20 januari 2010

Totaal geschokt waren we toen we vrijdag 15 januari het bericht kregen dat onze zoon en broer als 1 van de daders betrokken was bij een dodelijk verkeersongeval. We betreuren het enorm wat er is gebeurd. Afschuwelijk dat een toevallige voorbijganger op zo’n vreselijke manier aan zijn einde is gekomen. We denken voortdurend aan het slachtoffer en zijn nabestaanden. Aan het enorme verdriet dat zijn plotselinge overlijden heeft veroorzaakt bij partner, familie, vrienden en collega’s. We willen onze oprechte medeleven betonen aan hen allen. We kunnen niet in woorden uitdrukken hoe erg ons dit spijt. We zijn er kapot van.


Alsof dit alles al niet gruwelijk genoeg was hoorden we gisteren via de media tot onze grote verbijstering dat beide daders de medewerkers van de spoedeisende hulp van het Radboudziekenhuis hadden bedreigd. We vinden dat onbegrijpelijk en keuren dit soort respectloos gedrag richting hulpverleners volledig af. In onze familie zijn verschillende mensen zelf ook werkzaam in de hulpverlening en zorg!

In de media werd gesuggereerd dat familie van beide daders vrijdag buiten het ziekenhuis de boel op stelten zette. We willen via deze weg laten weten dat niemand van onze familie daar op enige manier bij betrokken is geweest. Wij hebben op gepaste wijze nagevraagd wat er gebeurd was en de medewerkers van het ziekenhuis en de politie hebben ons netjes geholpen. Toen de sfeer grimmiger werd zijn we direct naar huis gegaan.


We kunnen helaas niet meer terugdraaien wat er allemaal voor vreselijks is gebeurd afgelopen vrijdag. We kunnen de nabestaanden van het slachtoffer, de medewerkers van het Radboudziekenhuis en alle andere betrokkenen alleen onze oprechte excuses als familie aanbieden. Wij weten op dit moment niet wat er precies is gebeurd. Onze zoon en broer zal de consequenties van zijn daden onder ogen moeten zien en de straf krijgen die hij verdiend. Het oordeel is aan de rechter.


De familie van de 18-jarige dader uit Nijmegen


_ - - - - - - - --

Met dank aan de advocaat, denk ik dan...:fplet:

mark61
22-01-10, 09:27
Niet zo cynisch. Ze houden wel op waar ze zouden moeten beginnen: hoe heb ik zo'n kind zo opgevoed? Hoe kan ie zo geworden zijn? Ik zou me dat als ouder wel afvragen.

MaRiaH
22-01-10, 09:32
Niet zo cynisch. Ze houden wel op waar ze zouden moeten beginnen: hoe heb ik zo'n kind zo opgevoed? Hoe kan ie zo geworden zijn? Ik zou me dat als ouder wel afvragen.


Dat dacht ik dus ook...
Maar daar zal ook het probleem wel liggen..

Ik verwacht geen zelfreflectie in de families van dit soort daders..:jammer:

knuppeltje
22-01-10, 10:48
MaRiaH;4223534]Dat dacht ik dus ook...
Maar daar zal ook het probleem wel liggen..

Ik verwacht geen zelfreflectie in de families van dit soort daders..:jammer:

Misschien wel, maar het is de vraag of daaruit ze de juiste conclusies trekken.

super ick
22-01-10, 14:19
Dat dacht ik dus ook...
Maar daar zal ook het probleem wel liggen..

Ik verwacht geen zelfreflectie in de families van dit soort daders..:jammer:

Scooterrijders ook verdacht van overvalpoging op hotel

NIJMEGEN - De twee verdachten die vorige week vrijdag in Nijmegen een 50-jarige Arnhemmer aanreden, worden volgens het openbaar ministerie ook verdacht betrokken te zijn bij een overvalpoging. Het gaat volgens de politie om een poging, met wapens, diezelfde avond op het Hotel Belvoir in Nijmegen.

Het ongeval rond elf uur, waarbij een 50-jarige voetganger Mario van de Geijn zo zwaar gewond raakte dat hij later overleed, gebeurde dichtbij het Nijmeegse hotel. De twee, een 18-jarige Nijmegenaar en een 19-jarige Beuningenaar, worden ook verdacht van doodslag op de Arnhemmer, het veroorzaken van een verkeersongeval en van heling van de motorscooter waarop zij reden.

super ick
22-01-10, 14:26
Politiebewaking voor Zaltbommelse burgemeester

ZALTBOMMEL - De Zaltbommelse burgemeester Albert van den Bosch heeft politiebewaking gekregen. Het besluit werd genomen nadat Van den Bosch donderdagavond door Marokkaanse jeugd 'bedreigende opmerkingen' naar zijn hoofd kreeg geslingerd.

De politie wil het zekere voor het onzekere nemen en heeft daarom permanent een politieauto met agenten bij de burgemeester voor de deur gezet. Het is de laatste dagen onrustig in Zaltbommel. Dinsdagavond werd de Philipsschool ontruimd, een buurthuis dat wordt gebruikt door de Marokkaanse gemeenschap. Ook hierbij waren ernstige beledigingen de aanleiding, toen gericht tegen politieagenten. Jongeren die dinsdag de Philipsschool verlieten, vernielden daarna nog twee auto’s. In het weekend daarvoor werden bij een aantal huizen rond de school ruiten ingegooid.

MaRiaH
22-01-10, 14:57
Dat las ik ook al ja..

Tis raak in de regio:jammer:

Over de brief van de familie van de daders, bedacht ik me dat het best kan zijn dat de familie zo een brief wil schrijven.. Ik was te cynisch misschien

Ik bedoel je zult zelf een goed burger zijn en dan zo'n neefje hebben....
Ik klom ook in de pen voor de familie.:corcky:

fisherman1969
22-01-10, 19:22
Dat artikel wilde ik net plaatsen..

Het gaat overigens wel om marokkaanse jongens volgens getuigen.

Dat bleek in eerste instantie niet uit het artikel .
Het doet er ook niet toe , het slachtoffer wordt er niet mee geholpen .
Het is te gek voor woorden , dat het GAJUS want zo blijf ik ze noemen ,ook nog eens het lef heeft om ziekenhuis personeel te bedreigen
famillie of niet ook dat doet er niet toe .
Wat er wel toe doet , wat moet er gebeuren om dit voortaan te voorkomen?????

Slinger
22-01-10, 23:33
Excuus familie scooterrijder aan nabestaanden in brief aan De Gelderlander
vrijdag 22 januari 2010 | 08:05 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 22 januari 2010 | 10:16


NIJMEGEN - De familie van een van de scooterrijders, die vorige week vrijdag betrokken waren bij het dodelijk ongeval, heeft in een brief aan dagblad De Gelderlander haar excuses gemaakt aan de nabestaanden van het slachtoffer, de medewerkers van het Radboudziekenhuis en alle andere betrokkenen. Bij het ongeval kwam de 50-jarige Mario van de Geijn uit Arnhem om het leven. Door een fout van de redactie is het begeleidende schrijven en niet de brief zelf in de papieren krant opgenomen. Hierbij de gehele brief.



Nijmegen, 20 januari 2010

Totaal geschokt waren we toen we vrijdag 15 januari het bericht kregen dat onze zoon en broer als 1 van de daders betrokken was bij een dodelijk verkeersongeval. We betreuren het enorm wat er is gebeurd. Afschuwelijk dat een toevallige voorbijganger op zo’n vreselijke manier aan zijn einde is gekomen. We denken voortdurend aan het slachtoffer en zijn nabestaanden. Aan het enorme verdriet dat zijn plotselinge overlijden heeft veroorzaakt bij partner, familie, vrienden en collega’s. We willen onze oprechte medeleven betonen aan hen allen. We kunnen niet in woorden uitdrukken hoe erg ons dit spijt. We zijn er kapot van.


Alsof dit alles al niet gruwelijk genoeg was hoorden we gisteren via de media tot onze grote verbijstering dat beide daders de medewerkers van de spoedeisende hulp van het Radboudziekenhuis hadden bedreigd. We vinden dat onbegrijpelijk en keuren dit soort respectloos gedrag richting hulpverleners volledig af. In onze familie zijn verschillende mensen zelf ook werkzaam in de hulpverlening en zorg!

In de media werd gesuggereerd dat familie van beide daders vrijdag buiten het ziekenhuis de boel op stelten zette. We willen via deze weg laten weten dat niemand van onze familie daar op enige manier bij betrokken is geweest. Wij hebben op gepaste wijze nagevraagd wat er gebeurd was en de medewerkers van het ziekenhuis en de politie hebben ons netjes geholpen. Toen de sfeer grimmiger werd zijn we direct naar huis gegaan.


We kunnen helaas niet meer terugdraaien wat er allemaal voor vreselijks is gebeurd afgelopen vrijdag. We kunnen de nabestaanden van het slachtoffer, de medewerkers van het Radboudziekenhuis en alle andere betrokkenen alleen onze oprechte excuses als familie aanbieden. Wij weten op dit moment niet wat er precies is gebeurd. Onze zoon en broer zal de consequenties van zijn daden onder ogen moeten zien en de straf krijgen die hij verdiend. Het oordeel is aan de rechter.


De familie van de 18-jarige dader uit Nijmegen


_ - - - - - - - --

Met dank aan de advocaat, denk ik dan...:fplet:


Toen de sfeer grimmiger werd zijn ze direct naar huis gegaan, schrijven ze.

Het heeft dus niet aan hen gelegen dat de sfeer grimmig werd.

Dan moet het wel het ziekenhuis personeel zijn geweest die dit heeft veroorzaakt.

rasoelleke
23-01-10, 11:04
Je hebt helemaal gelijk.
Marokkanen krijgen overal al de schuld van. Ze zijn de pispaal van deze maatschappij en daarom blijven velen zover achter. Het is allemaal de schuld van de ander. Is er niet ergens nog een potje voor een project of buurthuis?

Een volk dat voor korannen zwicht ...
zal meer dan lijf en goed verliezen:
dan dooft het licht...

super ick
23-01-10, 13:47
Een volk dat voor korannen zwicht ...
zal meer dan lijf en goed verliezen:
dan dooft het licht...

Die kon ik al.

Mark
09-02-10, 09:11
Gelderlander publiceert niet na bedreiging
Uitgegeven: 9 februari 2010 09:26
Laatst gewijzigd: 9 februari 2010 09:26

NIJMEGEN - Dagblad de Gelderlander heeft besloten een interview met de familie van een verdachte van het dodelijke scooterongeval in Nijmegen niet te publiceren na bedreiging van een journalist.
© ANPDat meldde de krant dinsdag. Een 18-jarige jongen bedreigde een redacteur met de dood. De jongen is aangehouden, aldus de politie.

De Gelderlander wilde een interview plaatsen met de moeder en zus van een van de verdachten die op 15 januari een voetganger doodreden met hun scooter.



De twee uitten vervolgens doodsbedreigingen tegen het medisch personeel van het Universitair Medisch Centrum St Radboud (UMC) in Nijmegen. De twee zitten vast wegens doodslag.


Broer

De broer van een van de verdachten kwam vrijdag naar de redactie van de Gelderlander en eiste dat de krant zou afzien van publicatie. De jongen bedreigde daarbij een redacteur.

De zus en moeder hebben hun medewerking aan het interview inmiddels ingetrokken, aldus de krant.

Mark
09-02-10, 09:11
Zo zie je maar weer dat straat tuig en tokkies ongestraft de baas zijn en de politie en overheid geen enkele controle hebben en burgers geen bescherming kunnen bieden.