PDA

Bekijk Volledige Versie : Andries Knevel struikelde over Youp;s God in Haïti



Ron Haleber
20-01-10, 16:53
Andries Knevel struikelde over Youp van 't Heks column over de God in Haïti... - in zijn dinsdagse programma was hij erg boos!...

Politiek gezien was het wel een lekker debuutweekje voor nieuwslezer Rob Trip. Treurige taferelen in Den Haag. Jan Peter en Wouter die zich bijna een dag terugtrokken om met de aandoenlijke verklaring over de deelname aan de Irak-oorlog te komen. Met de kennis van nu hadden we nooit meegedaan, terwijl elke analfabete minkukel weet dat we er met de kennis van toen ook niks te zoeken hadden. De kennis van toen heette George Bush, en Jan Peter en Jaap de Hoop Scheffer waren zo nerveus dat ze een keer in het Witte Huis waren uitgenodigd dat ze alleen maar stumperig ja, ja en nog eens ja tegen de Amerikaanse president hebben gestameld.
Ik vrees dat zowel bij Jan Peter als bij Jaap thuis een ingelijste foto van deze ontmoeting op een tuttig theetafeltje staat. Goed in het zicht voor het bezoek. Of Bush deze foto ook nog ergens heeft hangen? Ik vrees dat hij zich de ontmoeting niet eens meer kan herinneren. Die oorlog trouwens wel.

Maar Wouter en Jan Peter hadden dus uren nodig om tot een leugenachtige verklaring te komen. Toch jongens die ooit gestudeerd hebben en in donkerbruine kroegen recht door zee stonden te discussiëren. Toen wisten ze niet dat ze ooit nog eens uren in een achterkamertje moesten draaikonten en jokkebrokken om tot een verklaring te komen die zowel henzelf als hun achterban tevreden zou stemmen. Wat een diarreeleven.

Wat zal de god van Jan Peter hiervan vinden? Ik denk dat hij niks vindt. Die god heeft wel wat andere dingen aan zijn botte harses. Hij heeft net de allerarmsten in Haïti door elkaar geschud, geestelijk en lichamelijk zwaar verminkt en vermoord. Gaan we bidden in de kerken om god te vragen die sloebers te helpen? Of gaan we in onze gebeden gewoon keihard schelden en vloeken op de ontoerekeningsvatbare schepper? Ik zou als gelovige het laatste doen. En als gelovige Haïtiaan helemaal. Ik zou een poppetje van hem maken en mijn voodoopraktijken op hem loslaten. Wat spijkers in zijn zoon jassen of zo.

Maar ik denk dat god er onderhand het zijne van denkt. Hij murmelt in zichzelf: ,,Ik ben er even niet.” Even niet? God is volgens mij al eeuwen zoek.

Dit verhaal is geplaatst op zaterdag 16 januari 2010 om 0:00 uur. Trackbacken vanaf uw eigen site is mogelijk. (Wat is trackbacken?)

« Sneeuw, sneeuwer, s

knuppeltje
21-01-10, 12:04
Ron Haleber;4221793]En als gelovige Haïtiaan helemaal. Ik zou een poppetje van hem maken en mijn voodoopraktijken op hem loslaten. Wat spijkers in zijn zoon jassen of zo.

Waarom dat nu weer? Die slachtoffers zijn nu toch allemaal met de goddelijke zaligheid voor eeuwig verenigd zeker, dan ga toch niet moeilijk lopen doen en je met zulke smerige afgoderijpraktijken bezighouden.


Maar ik denk dat god er onderhand het zijne van denkt. Hij murmelt in zichzelf: ,,Ik ben er even niet.” Even niet? God is volgens mij al eeuwen zoek.[/SIZE]

Helemaal niet dus. Die roept nu juist: laat de kindertjes tot mij komen, hoe meer hoe liever.

Ron Haleber
21-01-10, 12:46
Waarom dat nu weer? Die slachtoffers zijn nu toch allemaal met de goddelijke zaligheid voor eeuwig verenigd zeker, dan ga toch niet moeilijk lopen doen en je met zulke smerige afgoderijpraktijken bezighouden.

...............
Helemaal niet dus. Die roept nu juist: laat de kindertjes tot mij komen, hoe meer hoe liever.

Je goed recht dat je vanuit een christelijke visie Youp van 't Hek zo bekritiseert... Net als Knevel dat doet...

Maar de vraag naar het samengaan van een barmhartige God en die armzalige slachtoffers roept toch vele vragen op... Zoals het 'waarom ik' dat een geredde vrouw uitriep...
Naar de reden van dergelijke rampen gevraagd, blijven ook gelovigen het antwoord schuldig...:(

Een verdwaasde dominee zal het wijten aan de voodoo-praktijken...:fplet:

knuppeltje
21-01-10, 14:05
Ron Haleber;4222658]Je goed recht dat je vanuit een christelijke visie Youp van 't Hek zo bekritiseert... Net als Knevel dat doet...

Shit, ga jij me ineens met die griezel vergelijken. heb ik weer. :jammer:


Een verdwaasde dominee zal het wijten aan de voodoo-praktijken...:fplet

Dwaze pastoors misschien ook wel.

Een tijdje geleden hadden we ene Isaia hier. Die vroeg zich heel bezorgd af of god die Indonesische moslims niet iets wilde duidelijk maken met die tsunami.
Godsgeloof leidt nogal eens tot totale verdwazing, ook bij tv-presentatoren, prikkers.

Maar in Zeeland hebben ze al een tijdje een dominee die echt openlijk aan het bestaan van god twijfelt. Daarover licht de brancheorganisatie met hem overhoop. Die is daarover aan het bedenken wat ze tegen die dominee moeten gaan doen. Die dominee gaat dat veel te langzaam, hij gaat binnenkort met pensioen, en wil daarom snel een uitspraak van de kapo's.