PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘Hoogmoed is mijn zwakke plek’



Keydo
20-01-10, 23:05
‘Hoogmoed is mijn zwakke plek. Ik weet dat ik gemakkelijk succes kan verkrijgen omdat ik zeer gemakkelijk omga met mensen. Ik ben vlot, heb humor, ik weet dat ik het niet moeilijk zou hebben om demagogisch te zijn. Daar moet ik voor uitkijken’.
Wie dit zegt? Wouter Bos? Paul de Leeuw? Willem Alexander? Nee, de nieuwe Belgische prins van de kerk, mgr.André- Joseph Léonard, de kersverse aartsbisschop van Mechelen- Brussel, vandaag in een interview met De Standaard.

Op de vraag voor welke zonde hij het meest begrip kan opbrengen, zegt mgr. Léonard: ‘Voor alles wat seksualiteit betreft. Omdat deze deel uitmaakt van de menselijke zwakheid. Er speelt doorgaans zoveel hartstocht mee in dergelijke vraagstukken.
Het minste begrip breng ik op voor gierigheid. Een priester die gierig is, dat is voor een parochie zowat het allerergste. Als hij een beetje te veel drinkt daarentegen, of een beetje een dubbelzinnige houding heeft ten aanzien van vrouwen, ach, dat is niet zo schadelijk.

tanger'73
21-01-10, 01:31
Leuke, compacte en actuele tekst. Heb je het zelf geschreven?

Keydo
21-01-10, 01:34
Ik weet man helemaal niet compact en actueel. nee niet zelf geschreven.

tanger'73
21-01-10, 01:38
Ik weet man helemaal niet compact en actueel. nee niet zelf geschreven.


Ok, ik dacht laat ik eens even op je topic reageren.

Eke
21-01-10, 12:10
"Zo sijpelt het middeleeuwse Rome geruisloos binnen in alle plaatselijke bisdommen wereldwijd."
Rik deVille, in De standaard

Deze man -deels betaald door alle Belgen, ook die hem niet willen-gaat afgerekend worden op z'n daden als aartsbisschop, niet op koketterieen met de parochieleden of met de jonge priesterstudenten waar hij zich in het verleden graag mee ophield...

Hij wordt beschreven als de Belgische "Rantzinger"...is conservatief, tegen vernieuwingsbewegingen van onderaf.



bron :http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=IM2L10C4

Charlus
21-01-10, 12:36
Leuke, compacte en actuele tekst. Heb je het zelf geschreven?

Ik weet man helemaal niet compact en actueel. nee niet zelf geschreven.

Ok, ik dacht laat ik eens even op je topic reageren.
Je hebt je lesje geleerd.