PDA

Bekijk Volledige Versie : Varkensvlees in döner kebab



Marsipulami
21-01-10, 22:20
"Bijna nooit lamsvlees in döner kebab"


20/01 Kebabbroodjes bevatten zelden lamsvlees. Dat blijkt uit een onderzoek dat het Nederlandse televisieprogramma Keuringsdienst van Waarde uitvoerde.


In het consumentenprogramma werden tien kebabzaken in Amsterdam bezocht. Daarna lieten de programmamakers het DNA uit het vlees in een laboratorium onderzoeken.

Mengeling
Van de tien broodjes die onderzocht werden, bleek er uiteindelijk slechts ééntje volledig uit lamsvlees te bestaan. De andere negen bleken vaak een mix te zijn van runds- en lamsvlees.

Ook bevatten sommige broodjes kippen-, kalkoen- of varkensvlees.

De aflevering van Keuringsdienst van Waarde wordt donderdag 21 januari om 20.30u uitgezonden op Nederland 3.

tanger'73
21-01-10, 22:52
Die döner en die shoarmaschotel is allemaal rotzooi. Als ik daar trek in heb (dat zelden voorkomt), dan haal ik het altijd puur bij de slager vandaan. Daar heb je overigens een keur uit kalkoen, kip en uiteraard pure lams. Die mergez worstjes haal ik ook zelden, zit naar mijn mening te veel extern vet in vermengd. Je hele koekepan wordt achteraf een klont vetmassa, rijp voor de afvalvet verwerking.