PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘Zet Gaza onder water’



IbnRushd
21-01-10, 23:35
‘Zet Gaza onder water’

21 januari 2010

LEIDEN – Israel heeft overlast van overvloedige regenoverlast, om de overlast op telossen zijn ze tot een creatieve aanpak gekomen, namelijk ‘zet Gaza onder water’.

Er is zonder enige waarschuwing vooraf besloten om een dam in het oostelijke gedeelte van Gaza open te zetten waardoor bewoonde gedeeltes van Gaza nu onderwater staan.

Vele Palestijnen zitten opgesloten in hun ondergelopen huizen, de evacuatie is op gang alleen wordt het bemoeilijkt door de slechte en weinige reddingsmaterialen, o.a. reddingsboten.

Bron: ghuraba.nl (http://ghuraba.nl/?p=277)

tanger'73
21-01-10, 23:42
Goh, wat een verschrikkelijke streek en dat doen ze nu. Wanneer alle aandacht gericht is naar Haïti. Het lijkt net doorgestoken kaart.

Keydo
21-01-10, 23:49
Pas op met wat je zegt en plaatst straks wordt je beticht van Anti-Semitisme(Ronald)

tanger'73
22-01-10, 00:02
Pas op met wat je zegt en plaatst straks wordt je beticht van Anti-Semitisme(Ronald)

Gek genoeg kan ik het juist met Ronald heel goed vinden. We respecteren elkaar en onze opvattingen. Die opvatting van mij is gerechtigheid en daar moet je niet voor uit de weg gaan. Dat snapt Ronald ook goed en kan zich daar in zekere zin best in vinden, als je diep in zijn hart kijkt.

Keydo
22-01-10, 00:10
Pas wanneer Palestina vrij is zou ik er misschien ook zo over denken, eerder niet.

mark61
22-01-10, 00:19
Gek genoeg kan ik het juist met Ronald heel goed vinden. We respecteren elkaar en onze opvattingen. Die opvatting van mij is gerechtigheid en daar moet je niet voor uit de weg gaan. Dat snapt Ronald ook goed en kan zich daar in zekere zin best in vinden, als je diep in zijn hart kijkt.

Ronald ontkent de simpelste feiten over Israëlische misdaden en onderdrukking glashard. Hoe jij het zo goed met hem kan vinden is mij een raadsel.

Keydo
22-01-10, 00:22
Ronald ontkent de simpelste feiten over Israëlische misdaden en onderdrukking glashard. Hoe jij het zo goed met hem kan vinden is mij een raadsel.

Precies, daar trap jij en ik niet in.

tanger'73
22-01-10, 00:24
Pas wanneer Palestina vrij is zou ik er misschien ook zo over denken, eerder niet.


Dat begrijp ik, maar niet alle Joden zijn zionist. Er zijn zelfs Joden die fel anti israël zijn en de staat als zodanig rigoreus ontkennen. Zelfs Joden in vol ornaat. Verder zijn er jounalisten en wetenschappers toevallig van Joodse afkomst die het werk door zionisten onmogelijk wordt gemaakt, omdat ze te kritisch zijn jeggens israël. Zionisten zijn lieden die namelijk in een 2000 jaar oud sprookje geloven en daar vervolgens rechten aan ontlenen met alle gevolgen van dien. Dat is wat je nu ziet en dat gegeven is wat je kunt noemen absurd.

Zie deze interessante site er eens even op na. Deze gasten worden ook waar mogelijk overal tegengewerkt:

http://www.rightsforum.org/

tanger'73
22-01-10, 00:26
Ronald ontkent de simpelste feiten over Israëlische misdaden en onderdrukking glashard. Hoe jij het zo goed met hem kan vinden is mij een raadsel.


Kennelijk ontwijkt Ronald mij in een dergelijke discussie? Maar religieus kan ik met Ronald goed uit de voeten.

soussie
22-01-10, 00:29
Deze mensen mag ik wel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Neturei_Karta

tanger'73
22-01-10, 00:33
Deze mensen mag ik wel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Neturei_Karta

Juist, dank je. Daar kon ik even niet opkomen. Sympathieke mensen, die niks anders willen dan vreedzaam hun religie belijden.

ronald
22-01-10, 01:35
Ronald ontkent de simpelste feiten over Israëlische misdaden en onderdrukking glashard. Hoe jij het zo goed met hem kan vinden is mij een raadsel.

Natuurlijk heb je gelijk als je alle zaken maar van één kant bekijkt en wanneer ik een andere kant laat zien je dat gewoon negeert. Lekker objectief. Haast Wilders-achtig.

Update Wadi Ghaza - de werkelijke oorzaak: Een Palestijnse verkeersbrug?
aanbevelen afbevelen 8 Waarschuw de redactie
woensdag 20 januari 2010 13:34 door Mike Bing

"Wadi Gaza no longer discharges its water freely to the Mediterranean Sea. The construction of a concrete bridge at the mouth of the Wadi to ensure nondisturbance of traffic and transportation movement during the rainy season and the closer of the culverts beneath the bridge resulted in a situation where the mouth of the Wadi is closed by sand and clay from the sea most of the year. This closer stopped the natural phenomenon of free water interchange between Wadi Gaza and the Mediterranean Sea as normally occurs under estuarine conditions.
This closer of the mouth has very much effected the hydrology and ecology of the wetland. It raised up the level of water in the pool, resulting in flooding the adjacent agricultural areas till it breaks down at heavy storm events."



Voor wie het nog niet weet: het stormt in het gebied...



Bron: Hydrografisch rapport (extreem gedetailleerd) op http://vinc.s.free.fr/IMG/palsd_hydro-2.pdf?bcsi_scan_18B20AA676E153FB=0&bcsi_scan_filename=palsd_hydro-2.pdf



Het rapport komt van de internationale organisatie MedWetCoast, "MedWetCoast is a regional United Nations Development Programme (UNDP) project funded by the Global Environment Facilities (GEF) and the Fond Français pour l’Environnement Mondial (FFEM)."





Dit is een afbeelding van de Palestijnse Wildlife organisatie die een goed overzicht geeft van het gebied:

Update Wadi Ghaza - de werkelijke oorzaak: Een Palestijnse verkeersbrug?
aanbevelen afbevelen 8 Waarschuw de redactie
woensdag 20 januari 2010 13:34 door Mike Bing

"Wadi Gaza no longer discharges its water freely to the Mediterranean Sea. The construction of a concrete bridge at the mouth of the Wadi to ensure nondisturbance of traffic and transportation movement during the rainy season and the closer of the culverts beneath the bridge resulted in a situation where the mouth of the Wadi is closed by sand and clay from the sea most of the year. This closer stopped the natural phenomenon of free water interchange between Wadi Gaza and the Mediterranean Sea as normally occurs under estuarine conditions.
This closer of the mouth has very much effected the hydrology and ecology of the wetland. It raised up the level of water in the pool, resulting in flooding the adjacent agricultural areas till it breaks down at heavy storm events."



Voor wie het nog niet weet: het stormt in het gebied...



Bron: Hydrografisch rapport (extreem gedetailleerd) op http://vinc.s.free.fr/IMG/palsd_hydro-2.pdf?bcsi_scan_18B20AA676E153FB=0&bcsi_scan_filename=palsd_hydro-2.pdf



Het rapport komt van de internationale organisatie MedWetCoast, "MedWetCoast is a regional United Nations Development Programme (UNDP) project funded by the Global Environment Facilities (GEF) and the Fond Français pour l’Environnement Mondial (FFEM)."





Dit is een afbeelding van de Palestijnse Wildlife organisatie die een goed overzicht geeft van het gebied:

Update Wadi Ghaza - de werkelijke oorzaak: Een Palestijnse verkeersbrug?
aanbevelen afbevelen 8 Waarschuw de redactie
woensdag 20 januari 2010 13:34 door Mike Bing

"Wadi Gaza no longer discharges its water freely to the Mediterranean Sea. The construction of a concrete bridge at the mouth of the Wadi to ensure nondisturbance of traffic and transportation movement during the rainy season and the closer of the culverts beneath the bridge resulted in a situation where the mouth of the Wadi is closed by sand and clay from the sea most of the year. This closer stopped the natural phenomenon of free water interchange between Wadi Gaza and the Mediterranean Sea as normally occurs under estuarine conditions.
This closer of the mouth has very much effected the hydrology and ecology of the wetland. It raised up the level of water in the pool, resulting in flooding the adjacent agricultural areas till it breaks down at heavy storm events."



Voor wie het nog niet weet: het stormt in het gebied...



Bron: Hydrografisch rapport (extreem gedetailleerd) op http://vinc.s.free.fr/IMG/palsd_hydro-2.pdf?bcsi_scan_18B20AA676E153FB=0&bcsi_scan_filename=palsd_hydro-2.pdf



Het rapport komt van de internationale organisatie MedWetCoast, "MedWetCoast is a regional United Nations Development Programme (UNDP) project funded by the Global Environment Facilities (GEF) and the Fond Français pour l’Environnement Mondial (FFEM)."


Update Wadi Ghaza - de werkelijke oorzaak: Een Palestijnse verkeersbrug?
aanbevelen afbevelen 8 Waarschuw de redactie
woensdag 20 januari 2010 13:34 door Mike Bing

"Wadi Gaza no longer discharges its water freely to the Mediterranean Sea. The construction of a concrete bridge at the mouth of the Wadi to ensure nondisturbance of traffic and transportation movement during the rainy season and the closer of the culverts beneath the bridge resulted in a situation where the mouth of the Wadi is closed by sand and clay from the sea most of the year. This closer stopped the natural phenomenon of free water interchange between Wadi Gaza and the Mediterranean Sea as normally occurs under estuarine conditions.
This closer of the mouth has very much effected the hydrology and ecology of the wetland. It raised up the level of water in the pool, resulting in flooding the adjacent agricultural areas till it breaks down at heavy storm events."



Voor wie het nog niet weet: het stormt in het gebied...



Bron: Hydrografisch rapport (extreem gedetailleerd) op http://vinc.s.free.fr/IMG/palsd_hydro-2.pdf?bcsi_scan_18B20AA676E153FB=0&bcsi_scan_filename=palsd_hydro-2.pdf



Het rapport komt van de internationale organisatie MedWetCoast, "MedWetCoast is a regional United Nations Development Programme (UNDP) project funded by the Global Environment Facilities (GEF) and the Fond Français pour l’Environnement Mondial (FFEM)."





Dit is een afbeelding van de Palestijnse Wildlife organisatie die een goed overzicht geeft van het gebied:




Dit is een afbeelding van de Palestijnse Wildlife organisatie die een goed overzicht geeft van het gebied:


http://www.vkblog.nl/bericht/297304/Update_Wadi_Ghaza_-_de_werkelijke_oorzaak:_Een_Palestijnse_verkeersbr ug%3F

mark61
22-01-10, 03:18
Natuurlijk heb je gelijk als je alle zaken maar van één kant bekijkt en wanneer ik een andere kant laat zien je dat gewoon negeert. Lekker objectief. Haast Wilders-achtig.

Ik weet niet wat je met deze waanzinnige lap beoogt. Een soort digitale diarree.

Jij hebt o.a. beweerd dat het niet Israël's schuld is dat Palestijnse boeren niet kunnen exporteren. Terwijl de waarheid is dat Israël een consequente sabotagecampagne voert tegen de Palestijnse economie. Om te beginnen steelt het water uit die gebieden. Ten tweede maakt het het passeren van checkpoints zeer moeilijk, en laat mensen en goederen expres extreem lang wachten. Ten derde hindert het de import van benodigde materialen. Ten vierde bulldozert het regelmatig olijfplantages, al dan niet om vrij schootsveld te hebben. En zo kan ik nog uren doorgaan. Simpele feiten, waar geen woord aan gelogen is.

Wat valt er dan nog te andere kanten? Dat doet er dan helemaal niet meer toe. Of Palestijnen misschien niet zulke goede boeren zijn, of weet ik veel.

Dit soort commentaar van jou is te kwader trouw.

ronald
22-01-10, 04:44
Ik weet niet wat je met deze waanzinnige lap beoogt. Een soort digitale diarree.

Nee.. je houdt van die korte stukje als hierboven. Je laat je weer erg goed inlichten en bedonderen zie ik. En dan moet ik jouw kennis vertrouwen? Dat jij geen vragen bij dit shitnieuws wist te verzinnen. Is de enige oog ook dicht geslibt?


Jij hebt o.a. beweerd dat het niet Israël's schuld is dat Palestijnse boeren niet kunnen exporteren. Terwijl de waarheid is dat Israël een consequente sabotagecampagne voert tegen de Palestijnse economie. Om te beginnen steelt het water uit die gebieden. Ten tweede maakt het het passeren van checkpoints zeer moeilijk, en laat mensen en goederen expres extreem lang wachten. Ten derde hindert het de import van benodigde materialen. Ten vierde bulldozert het regelmatig olijfplantages, al dan niet om vrij schootsveld te hebben. En zo kan ik nog uren doorgaan. Simpele feiten, waar geen woord aan gelogen is.

Wat valt er dan nog te andere kanten? Dat doet er dan helemaal niet meer toe. Of Palestijnen misschien niet zulke goede boeren zijn, of weet ik veel.

Dit soort commentaar van jou is te kwader trouw.

Oh...je denkt ik ga maar even ouwe shit tevoorschijn zuigen dan valt je nieuwe niet zo op?

Je hebt helemaal niet goed gelezen wat ik toen over ondermijnende manieren van het exporteren van producten heb geschreven. Duidelijk. Het enige waar jij mee aan kunt komen is "ze horen er niet thuis" of zoiets vaags en beperkt.

mark61
22-01-10, 08:42
Nee.. je houdt van die korte stukje als hierboven. Je laat je weer erg goed inlichten en bedonderen zie ik. En dan moet ik jouw kennis vertrouwen? Dat jij geen vragen bij dit shitnieuws wist te verzinnen. Is de enige oog ook dicht geslibt?

Oh...je denkt ik ga maar even ouwe shit tevoorschijn zuigen dan valt je nieuwe niet zo op?

Je hebt helemaal niet goed gelezen wat ik toen over ondermijnende manieren van het exporteren van producten heb geschreven. Duidelijk. Het enige waar jij mee aan kunt komen is "ze horen er niet thuis" of zoiets vaags en beperkt.

Wat is dit nou weer voor vaag gebrabbel? Waar laat ik me erg goed over inlichten? Je ontkent wat ik schrijf? Doe es duidelijk?

Welk kort stukje? Ik heb in het geheel niets over dit topic gezegd, waar dacht jij dat te zien? Ik weet geen ruk van wadi's en dammen, dus zeg ik er niks over.

Het is niet zo dat Israël de nieuwe Palestijnse haven meteen heeft verwoest? Het is niet zo dat het vliegveld nog nooit open is geweest?

Wat ben je toch een achterbaks tiepje.

super ick
22-01-10, 09:32
Wat is dit nou weer voor vaag gebrabbel? Waar laat ik me erg goed over inlichten? Je ontkent wat ik schrijf? Doe es duidelijk?

Welk kort stukje? Ik heb in het geheel niets over dit topic gezegd, waar dacht jij dat te zien? Ik weet geen ruk van wadi's en dammen, dus zeg ik er niks over.

Het is niet zo dat Israël de nieuwe Palestijnse haven meteen heeft verwoest? Het is niet zo dat het vliegveld nog nooit open is geweest?

Wat ben je toch een achterbaks tiepje.

Zit je hier nog steeds hele dagen? Zoek een baan man of een leuke hobby.

mark61
22-01-10, 09:34
Zit je hier nog steeds hele dagen? Zoek een baan man of een leuke hobby.

Juh, ik heb een baan. En dit is blijkbaar hobby. Wat kom jij doen dan in dit oord van verderf? He? :hihi:

knuppeltje
22-01-10, 10:40
ronald;4223445]Je hebt helemaal niet goed gelezen wat ik toen over ondermijnende manieren van het exporteren van producten heb geschreven. Duidelijk. Het enige waar jij mee aan kunt komen is "ze horen er niet thuis" of zoiets vaags en beperkt.

Reken maar dat we dat heel goed hebben gelezen, en het was nietszegend of alles onkennend, daar was helemaal niets vaag aan. En je liet je door niets inperken.

super ick
22-01-10, 14:34
Juh, ik heb een baan. En dit is blijkbaar hobby. Wat kom jij doen dan in dit oord van verderf? He? :hihi:

Kijken of er nog wat veranderd is.

mark61
22-01-10, 15:04
Kijken of er nog wat veranderd is.

Tuurlijk niet. Of ja toch, het is nog veel beroerder geworden. Ik doe natuurlijk verwoede pogingen eea naar een hoger, metaniveau te trekken. Niet meer de gebeurtenissen becommentariëren maar me verdiepen in de psyches der prikkertjes. Zo'n Ronald bijvoorbeeld, regardless wat je van 'het conflict' vindt, heeft bizarre gedachtenkronkels. Ik verbaas me er altijd over hoe verschrikkelijk vaag hij kan worden als hem het vuur na aan de schenen wordt gelegd. Ik zou het niet kunnen. Ik kan het gewoon niet. Best wel een gemis.

Aït Ayt
22-01-10, 16:59
Update Wadi Ghaza - de werkelijke oorzaak: Een Palestijnse verkeersbrug?
aanbevelen afbevelen 8 Waarschuw de redactie

Update Wadi Ghaza - de werkelijke oorzaak: Een Palestijnse verkeersbrug?
aanbevelen afbevelen 8 Waarschuw de redactie

Update Wadi Ghaza - de werkelijke oorzaak: Een Palestijnse verkeersbrug?
aanbevelen afbevelen 8 Waarschuw de redactie

Update Wadi Ghaza - de werkelijke oorzaak: Een Palestijnse verkeersbrug?
aanbevelen afbevelen 8 Waarschuw de redactie


wat wil je eigenlijk zeggen met het 4x herhalen van een blogbericht ?

tanger'73
22-01-10, 18:28
Wens nog even deponeren, dat ik geen enkel probleem ken met israël als entiteit in de regio. Die kant van het verhaal is denk ik voor de meeste mensen hier ongeveer wel duidelijk. De grenzen van '67 en het respecteren van de internationale rechtsorde staat daarbij bovenaan het verlanglijstje. Die kant is tamelijk hoog en droog, vruchtbaar, comfortabel en mooi. Rest nu de andere kant. Een kant, dat al sinds mensenheugenis onder het juk van een bewuste andere kant moet kreperen. Waar geen enkel lach vanaf kan. Wat voor voordelen en meevallers heeft deze kant?

Het is echt waanzin om onder een dergelijke situatie te eisen dat men rekening moet houden met een andere kant. Rekening houden met kanten, kan alleen als je gelijke bent aan elkaars kanten.

Wijlen Emanuelle Kant heeft eens verklaart in zijn kritik der reinen vernunft, dat waarnemen 1 is en verstand 2.

tanger'73
22-01-10, 18:40
wat wil je eigenlijk zeggen met het 4x herhalen van een blogbericht ?


Wat is dat, een soort morsecode uit tel aviv? Het waarschuwen van de redactie?

ronald
23-01-10, 23:58
wat wil je eigenlijk zeggen met het 4x herhalen van een blogbericht ?

Ja leuk...als je er niet één keer inhoudelijk op wil reageren.

http://www.vkblog.nl/bericht/297304/Update_Wadi_Ghaza_-_de_werkelijke_oorzaak:_Een_Palestijnse_verkeersbr ug%3F

Niemand schijnt hier enig geografische kennis, noch topografische- te bezitten. Waar in Israel een dam moet staan vraag ook niemand zich af. Droom maar lekker verder hoe Gaza onder water is komen te staan.

ronald
24-01-10, 00:01
Tuurlijk niet. Of ja toch, het is nog veel beroerder geworden. Ik doe natuurlijk verwoede pogingen eea naar een hoger, metaniveau te trekken. Niet meer de gebeurtenissen becommentariëren maar me verdiepen in de psyches der prikkertjes. Zo'n Ronald bijvoorbeeld, regardless wat je van 'het conflict' vindt, heeft bizarre gedachtenkronkels. Ik verbaas me er altijd over hoe verschrikkelijk vaag hij kan worden als hem het vuur na aan de schenen wordt gelegd. Ik zou het niet kunnen. Ik kan het gewoon niet. Best wel een gemis.
Houd je bij het onderwerp van dit topic mister wiseguy. Daar ben je toch zo goed in? Probeer je de bagger in je eigen oven te verbloemen? Over vaag gesproken met je eeuwige simpele dooddoener "Ze horen er niet thuis".

ronald
24-01-10, 00:21
Precies, daar trap jij en ik niet in.

Grapjas...jullie zijn al ergens anders in getrapt.

mark61
24-01-10, 01:18
Houd je bij het onderwerp van dit topic mister wiseguy. Daar ben je toch zo goed in? Probeer je de bagger in je eigen oven te verbloemen? Over vaag gesproken met je eeuwige simpele dooddoener "Ze horen er niet thuis".

Waarom moet ik me daarbij houden? Omdat het anders vervelend voor je wordt?

Welke bagger heb je het over? Je lult er maar op los om er onderuit te komen. Ga je nou ontkennen wat je gezegd hebt over de economie van Gaza?

Kom niet met gelul aan maar wees een man en erken wat je gezegd hebt.

Welke eeuwige dooddoener? Ik heb wel eens gezegd dat Israël nooit opgericht had mogen worden, ja. So what? Je hebt weer een antisemiet ontdekt?

ronald
24-01-10, 01:31
Waarom moet ik me daarbij houden? Omdat het anders vervelend voor je wordt?

Welke bagger heb je het over? Je lult er maar op los om er onderuit te komen. Ga je nou ontkennen wat je gezegd hebt over de economie van Gaza?

Kom niet met gelul aan maar wees een man en erken wat je gezegd hebt.

Welke eeuwige dooddoener? Ik heb wel eens gezegd dat Israël nooit opgericht had mogen worden, ja. So what? Je hebt weer een antisemiet ontdekt?

‘Zet Gaza onder water’
Ik heb je nog nooit zo slecht zien lullen.
Je zogenaamde antisemietenbeschuldiging-truc was een leuk idee van Keydo zie ik. Lul maar lekker verder met z'n tweetjes.

mark61
24-01-10, 01:39
‘Zet Gaza onder water’
Ik heb je nog nooit zo slecht zien lullen.
Je zogenaamde antisemietenbeschuldiging-truc was een leuk idee van Keydo zie ik. Lul maar lekker verder met z'n tweetjes.

Lafaard. Te laf om achter zijn eigen woorden te staan, te laf om inhoudelijk te reageren, vlucht weg met staart tussen de poten. Je vormt inderdaad een prima team met Tanger.

ronald
24-01-10, 01:45
Lafaard. Te laf om achter zijn eigen woorden te staan, te laf om inhoudelijk te reageren, vlucht weg met staart tussen de poten. Je vormt inderdaad een prima team met Tanger.

Leuk geprobeerd. Je bent inderdaad te laf om toe te geven of zelfs te reageren dat je je in dit topic hebt laten misleiden met je zogenaamde kennis over het MO door als een hondje je water te laten lopen. Je zeikt.
En dan denk je je kop te kunnen redden door over iets vanuit het verleden op te reppen dat je in eerste instantie niet eens goed hebt begrepen? Dubbele afgang Mark61.

tanger'73
24-01-10, 01:47
Lafaard. Te laf om achter zijn eigen woorden te staan, te laf om inhoudelijk te reageren, vlucht weg met staart tussen de poten. Je vormt inderdaad een prima team met Tanger.


Ho, ho, Ronald is een genot in tegenstelling tot jou. Ronald is meestal kalm en bedeest, daar kan jij zeker van leren met je versplinter.

ronald
24-01-10, 01:50
.

Welke eeuwige dooddoener? Ik heb wel eens gezegd dat Israël nooit opgericht had mogen worden, ja. So what? Je hebt weer een antisemiet ontdekt?

Nee hoor. Ik heb die dwaas Keydo willen vertellen dat ik Mark61 nooit op antisemitisme heb betrapt en het ook geen zin heeft om jou achter zijn karretje te laten spannen. Jij daarentegen hebt mij wel tig keer "betrapt" Zionist te zijn terwijl ik gewoon ook een andere kant van het nieuws laat zien. Dus hier sla je weer duidelijk naast de plank.

knuppeltje
24-01-10, 10:43
ronald;4225650]Jij daarentegen hebt mij wel tig keer "betrapt" Zionist te zijn

Is dit een poging tot inkeer, of lijkt het maar zo?

mark61
24-01-10, 11:00
Ho, ho, Ronald is een genot in tegenstelling tot jou. Ronald is meestal kalm en bedeest, daar kan jij zeker van leren met je versplinter.

Dat zegt dan alles over jou, dat jij leugenaars en hypocrieten meer waardeert dan mensen die de waarheid spreken.

Het blijft me verbazen, jullie 'verbintenis'. Blijkbaar gebaseerd op mentaliteit, niet op feitelijke achtergrond. Want voorzover jij je het lot van de Palestijnen aantrekt vindt jij het niet erg dat hij Israël verdedigt met leugens en draaikonterij.

Dan kijk jij gewoon even de andere kant op.

mark61
24-01-10, 11:03
Nee hoor. Ik heb die dwaas Keydo willen vertellen dat ik Mark61 nooit op antisemitisme heb betrapt en het ook geen zin heeft om jou achter zijn karretje te laten spannen. Jij daarentegen hebt mij wel tig keer "betrapt" Zionist te zijn terwijl ik gewoon ook een andere kant van het nieuws laat zien. Dus hier sla je weer duidelijk naast de plank.

Oh ik heb zijn post over mij nooit gezien. Dit wordt interessant.

Mja de kreet 'zionist' vind ik nooit zo boeiend. Klakkeloos achter Israël staan, daar heb ik wel wat op tegen.

EDIT: Post gelezen. Ik kan me niet direct herinneren dat jij meedoet aan het 'antisemiet' roepen bij kritiek op Israël. Ik dacht inderdaad dat jij dat niet deed, en dat je mij wat dat betreft wel kosjer vindt :zozo:

Maar het verschijnsel bestaat beslist en daar heeft Keydo op zich gelijk in. Alleen moet ie jou ff weglaten denk ik, dat krijg je als je hier alleen hit&run post.

mark61
24-01-10, 11:09
Leuk geprobeerd. Je bent inderdaad te laf om toe te geven of zelfs te reageren dat je je in dit topic hebt laten misleiden met je zogenaamde kennis over het MO door als een hondje je water te laten lopen. Je zeikt.
En dan denk je je kop te kunnen redden door over iets vanuit het verleden op te reppen dat je in eerste instantie niet eens goed hebt begrepen? Dubbele afgang Mark61.

Huh? Ik zei al: ik weet niks over wadi's en dammen en ik laat me daar dan ook niet over uit. Ik vond het in the greater picture te oninteressant om uit te zoeken. Ja, er worden wel es leugens ook verteld over Israël, daar ben ik me van bewust. Heel slecht allemaal.

Maar waar zie je mij nou misleid worden? Waar heb ik geroepen dat het een schande is, die overstroming?

MaRiaH
24-01-10, 13:54
Het blijft me verbazen, jullie 'verbintenis'. .

Mij niet. En volgens mij heb ik je gisteren al verteld waar dat aan ligt.:corcky:

Overigens vind ik Ronald ook altijd symphatiek en dat heeft niets maken met de inhoud van zijn priks.

Geloof het of niet, toon, emotie en houding komen door het scherm heen.. ;)

En ik vind jullie allemaal zeer waardevolle bijdrages leveren, ieder op zijn eigen manier. (zo nu maak me maar af om dit niet op feiten gebaseerde gevoel) :fplet:

tanger'73
24-01-10, 14:28
Dat zegt dan alles over jou, dat jij leugenaars en hypocrieten meer waardeert dan mensen die de waarheid spreken.

Het blijft me verbazen, jullie 'verbintenis'. Blijkbaar gebaseerd op mentaliteit, niet op feitelijke achtergrond. Want voorzover jij je het lot van de Palestijnen aantrekt vindt jij het niet erg dat hij Israël verdedigt met leugens en draaikonterij.

Dan kijk jij gewoon even de andere kant op.


Jij daarentegen bent een overduidelijk antisemiet. Want jouw haat voor Joden knalt er bij jou overduidelijk vanaf. Ronald haat je omdat tie Joods is.

mark61
24-01-10, 14:57
Mij niet. En volgens mij heb ik je gisteren al verteld waar dat aan ligt.:corcky:

Oh leg es uit?

Ik doe niet aan afmaken, why?

mark61
24-01-10, 14:58
Jij daarentegen bent een overduidelijk antisemiet. Want jouw haat voor Joden knalt er bij jou overduidelijk vanaf. Ronald haat je omdat tie Joods is.

Je bent nu echt over-koddig. Het was een invigorating nachtrust blijkbaar.

MaRiaH
24-01-10, 15:02
Oh leg es uit?

Ik doe niet aan afmaken, why?

kweet niet, dacht dat je mijn bijdrage niet zou kunnen waarderen .

Uitleggen? Ze matchen op een zelfde level. Is puur gevoelsmatig.
Mogelijk ligt dat aan wat ik hierboven al schreef: toon, warmte, emotie, persoonlijkheid.. You know.

wordt wel een psychologisch verhaal weer.. :fplet:

tanger'73
24-01-10, 15:07
Je bent nu echt over-koddig. Het was een invigorating nachtrust blijkbaar.


Wat voor invloed heeft een Ronald bij wat zionisten allemaal elders uitvreten? Ronald heeft daar namelijk bloedverwanten zitten en is het logisch dat Ronald zijn emotie laat blijken. Maar jij valt hem daarbij eenzijdig af, puur omdat hij Joods is en zijn banden met zijn familie daar maar moet verbreken.

mark61
24-01-10, 15:21
Wat voor invloed heeft een Ronald bij wat zionisten allemaal elders uitvreten? Ronald heeft daar namelijk bloedverwanten zitten en is het logisch dat Ronald zijn emotie laat blijken. Maar jij valt hem daarbij eenzijdig af, puur omdat hij Joods is en zijn banden met zijn familie daar maar moet verbreken.

Dat is geen excuus om te gaan liegen. Dat is alles wat ik zeg. Maja, ik had al eerder geconstateerd dat bij jou loyaliteit belangrijker is dan waarheid en oprechtheid. Dus dat zal dan wel iets zijn dat jullie verbindt.

Vlieg niet elke keer zo uit de bocht.

tanger'73
24-01-10, 15:27
Dat is geen excuus om te gaan liegen. Dat is alles wat ik zeg. Maja, ik had al eerder geconstateerd dat bij jou loyaliteit belangrijker is dan waarheid en oprechtheid. Dus dat zal dan wel iets zijn dat jullie verbindt.

Vlieg niet elke keer zo uit de bocht.

'K heb geen israëlische paspoort nodig, zoals sommige Nederlanders dat wel hebben om ergens loyaal voor zijn. 'K ben loyaal aan mijn principes en hier prik ik tegenover mensen die ik persoonlijk wel kan waarderen. Een daarvan is Ronald en het maakt daarbij niet uit of hij Joods is.

mark61
24-01-10, 15:33
'K heb geen israëlische paspoort nodig, zoals sommige Nederlanders dat wel hebben om ergens loyaal voor zijn. 'K ben loyaal aan mijn principes en hier prik ik tegenover mensen die ik persoonlijk wel kan waarderen. Een daarvan is Ronald en het maakt daarbij niet uit of hij Joods is.

Nou ja joh dan lees je, na één inhoudelijke prik op de duizend, gewoon niet wat ik schrijf. :moe:

tanger'73
24-01-10, 15:37
Nou ja joh dan lees je, na één inhoudelijke prik op de duizend, gewoon niet wat ik schrijf. :moe:


Mijn interesse gaat altijd uit naar de persoon achter de prikker. Los van diens politieke voorkeuren waar men totaal geen invloed op heeft. Ondanks Ronalds emotionele banden met israël, is Ronald een fijn persoon om mee te prikken.

ronald
25-01-10, 17:17
wat wil je eigenlijk zeggen met het 4x herhalen van een blogbericht ?


"Waar in Israel een dam moet staan vraag ook niemand zich af. Droom maar lekker verder hoe Gaza onder water is komen te staan."

vervolgens gaf ik je een link waaruit blijkt dat israel het rivierwater opslaat, keert en scheidt.. dit doen ze nabij gaza met o.a. dammen en bassins..

Alle wadi's bij elkaar zijn honderden kilometers lang en Israel zou dat bij tijd en wijlen natuurgeweld niet in de hand proberen te houden? De voorstelling van zaken in het bericht dat IbnRushd heeft geplaatst is uiterst tendentieus. Niemand vraagt zich af hoe de werkelijke situatie daaromtrent is en niemand vraagt zich af waar die wateroverlast aan toe te schrijven is behalve dat Israel daar opzettelijk voor heeft gezorgd. Dit is een scheve vorstelling van zaken en de media gebruiken om één doel te dienen: Israel op allerlei manieren proberen zwart te maken ook al moet een water-libel worden verzonnen. Dat is het nieuws en daar hoor je na mijn reacties op te reageren. Nee, gaan we een beetje de aandacht proberen af te wenden door over "dammen" te spreken terwijl de dijken in de diverse wadi's van een heel ander kaliber zijn. Alsof we het over de Afsluitdijk of de Aswan-dam hebben. Suggestieve nieuwsmelding mag zodra Israel het onderwerp is maar aan de andere kant gelooft men wel dat de nieuws in handen is van de Israel-lobby.


dit praatje kun je beter tegen je zelf vertellen.. jij was immers degene die verbaasd vroeg waar er dan dammen zouden moeten staan in israel waarmee je impliceerde dat er geen dam in de buurt van gaza zou bestaan..
We kunnen het uitgebreid over dammen en dijken gaan hebben, over de Gaza-wadi, over de vervuiling daarvan maar dat is hier niet het onderwerp. Ik heb het over de suggestieve nieuwsmelding vanuit een bepaalde hoek die bepaalde sprookjes tot leven roept danwel ze in leven houdt. Reageer eens daarop.





ik ga af op een persbericht waarin staat dat israel een waterdam opengezet heeft met als gevolg dat delen van gaza onder water kwamen te staan..
Persbericht?? ghuraba.nl is een nieuwszender? De grootste onzin verkopen ze en die kwalificeer jij tot "persbericht gever"? Het sprookjesbos wordt op die manier steeds groter.




gezien israel te kampen heeft gehad met overmatige neerslag wat overstromingen tot gevolg heeft gehad is het helemaal niet zo raar geredeneerd dat ze de kering en opslag van het water tijdelijk stop hebben gezet zodat de stroom water ten volle kon doorstromen.. er zijn niet veel andere scenario's denkbaar waarom israel een dam nabij gaza open gezet zou hebben..
Wanneer je het weerkaartje onder mijn link bekijkt afkomstig van een satellietfoto met daarop bepaald de hoeveelheid neerslag in cm per km2 dan is het toch overduidelijk dat de regen zelf de oorzaak was van de overstromingen? Alleen een kwaadwillende geest geeft daar de schuld aan anderen met een waarschijnlijk op een waarschijnlijk-reden.

MaRiaH
25-01-10, 18:54
Ronald, serieuze vraag.
Hoe willen ze in godsnaam Gaza onder water zetten en wat zou het doel moeten zijn, volgens jou?

ronald
25-01-10, 19:14
Ronald, serieuze vraag.
Hoe willen ze in godsnaam Gaza onder water zetten en wat zou het doel moeten zijn, volgens jou?

Ik zou het niet weten. Dat is maar verzonnen door de zogenaamde waterlibel-club. De wadi-Gaza die zo voor de laatste pakweg 10 km heet is het uiteinde van meerdere wadi's in de Negev woestijn wat totaal honderden km lang is. Grote stromen water concentreren tot een aantal punten en dit is er een van. Door het hele traject van al die wadi's hebben ze soort van dammen gemaakt zodat (elk jaar in december en januari) zo min mogelijk schade aan wegen en ander bebouwing wordt toegebracht. Prachtig gezicht maar super gevaarlijk. Op Youtube zijn wel wat filmpjes te bezien. Men probeert ook gevallen water te conserveren maar dat lukt minimaal. Het is eenmaal een woestijn en wadi-stromen zijn eenmaal geen rivieren. De enorme regenval van twee weken geleden heeft heel zuid-Israel geplaagd. Veel is ook op de Gazastrook gevallen. Dat heeft het doen onderlopen.
Er zijn helemaal geen pogingen gedaan om Gaza onder water te zetten. Als je toch zo denkt kun je beter al het water tegen houden zoals Turkije denkt te kunnen heersen over water omdat het op haar grondgebied ontstaat. Maak je Gaza helemaal droog en kan de vervuiling van die wadi nog groter worden. Ze kunnen ook al het water kanaliseren naar één grote kanaal en dat bouwen voor de ingang van Gaza en de deuren openen. Misschien dan kan je het helemaal onder water krijgen. Te gek voor woorden natuurlijk.


Hier heb je de satellietfoto van de regenbuien.
http://yaacovlozowick.blogspot.com/2010/01/zionists-control-weather.html

MaRiaH
25-01-10, 19:31
Ik zou het niet weten. Dat is maar verzonnen door de zogenaamde waterlibel-club. De wadi-Gaza die zo voor de laatste pakweg 10 km heet is het uiteinde van meerdere wadi's in de Negev woestijn wat totaal honderden km lang is. Grote stromen water concentreren tot een aantal punten en dit is er een van. Door het hele traject van al die wadi's hebben ze soort van dammen gemaakt zodat (elk jaar in december en januari) zo min mogelijk schade aan wegen en ander bebouwing wordt toegebracht. Prachtig gezicht maar super gevaarlijk. Op Youtube zijn wel wat filmpjes te bezien. Men probeert ook gevallen water te conserveren maar dat lukt minimaal. Het is eenmaal een woestijn en wadi-stromen zijn eenmaal geen rivieren. De enorme regenval van twee weken geleden heeft heel zuid-Israel geplaagd. Veel is ook op de Gazastrook gevallen. Dat heeft het doen onderlopen.
Er zijn helemaal geen pogingen gedaan om Gaza onder water te zetten. Als je toch zo denkt kun je beter al het water tegen houden zoals Turkije denkt te kunnen heersen over water omdat het op haar grondgebied ontstaat. Maak je Gaza helemaal droog en kan de vervuiling van die wadi nog groter worden. Ze kunnen ook al het water kanaliseren naar één grote kanaal en dat bouwen voor de ingang van Gaza en de deuren openen. Misschien dan kan je het helemaal onder water krijgen. Te gek voor woorden natuurlijk.


Hier heb je de satellietfoto van de regenbuien.
http://yaacovlozowick.blogspot.com/2010/01/zionists-control-weather.html

Dank je.

Dat zijn toch die wadi's die helemaal doorlopen tot in Jordanie in de Negev?
Van Nazareth tot Petra ..

Ik ben er toch geweest maar kan me er geen beeld van vormen..
Zal inderdaad eens op Youtube kijken.

Dank voor je antwoord.

Aït Ayt
25-01-10, 22:09
Alle wadi's bij elkaar zijn honderden kilometers lang en Israel zou dat bij tijd en wijlen natuurgeweld niet in de hand proberen te houden? De voorstelling van zaken in het bericht dat IbnRushd heeft geplaatst is uiterst tendentieus. Niemand vraagt zich af hoe de werkelijke situatie daaromtrent is en niemand vraagt zich af waar die wateroverlast aan toe te schrijven is behalve dat Israel daar opzettelijk voor heeft gezorgd.

blijkbaar heb je een leesbril nodig want ibn rushd plaatste notabene in vette letters: "Israel heeft overlast van overvloedige regenoverlast"


Dit is een scheve vorstelling van zaken en de media gebruiken om één doel te dienen: Israel op allerlei manieren proberen zwart te maken ook al moet een water-libel worden verzonnen.

voorslanog is niet gebleken dat hamas het uit hun duim gezogen heeft dat israel nabij gaza een dam open heeft gezet.. je kunt het bericht dan wel "shitnieuws" noemen en het afdoen als een verzinsel maar aan dat soort goedkope retoriek heb ik niks..


Dat is het nieuws en daar hoor je na mijn reacties op te reageren. Nee, gaan we een beetje de aandacht proberen af te wenden door over "dammen" te spreken terwijl de dijken in de diverse wadi's van een heel ander kaliber zijn.

daar begon je zelf over :
"Waar in Israel een dam moet staan vraag ook niemand zich af."

en nu ik je aangetoond hebt dat israel wel degelijk het water keert nabij gaza begin je ineens te kronkelen dat het om andere dammen gaat die van een heel ander kaliber zijn en dat dit niet het eigenlijke nieuws is..
je zit te kronkelen..


Ik heb het over de suggestieve nieuwsmelding vanuit een bepaalde hoek die bepaalde sprookjes tot leven roept danwel ze in leven houdt. Reageer eens daarop.

hamas claimt dat israel zonder zonder waarschuwing een dam open heeft gezet nabij gaza om het overmatige regenwater uit israel weg te laten stromen.. van israel's kant wordt deze claim ontkend.. dat is feitelijk het nieuws.. dat vindt je natuurlijke suggestieve shitnieuws want als zionsupporter duldt je geen kritiek op jouw heilstaat..


Persbericht?? ghuraba.nl is een nieuwszender? De grootste onzin verkopen ze en die kwalificeer jij tot "persbericht gever"? Het sprookjesbos wordt op die manier steeds groter.

ja persbericht..
het nieuwsbericht staat op tal van websites.. dat betekent dat er een persbericht is geschreven en dit verstuurt is naar een persburo alwaar verschillende nieuwsmedia het bericht over hebben genomen waaronder ghuraba.nl..


Wanneer je het weerkaartje onder mijn link bekijkt afkomstig van een satellietfoto met daarop bepaald de hoeveelheid neerslag in cm per km2 dan is het toch overduidelijk dat de regen zelf de oorzaak was van de overstromingen?

je ziet een klein vaag plaatje waar je niet uit op kunt maken waarom gaza onder is gelopen..


]Alleen een kwaadwillende geest geeft daar de schuld aan anderen met een waarschijnlijk op een waarschijnlijk-reden.

een oorlogsnatie dat voortdurend bezig is het leven van haar buren onmogelijk te maken waardoor de gezondheid van 1,4 miljard mensen op het spel staat zal er zeker en vast geen enkele moeite mee hebben om zonder waarschuwing een dam open te zetten waardoor de boel onderloopt in gaza..

ronald
25-01-10, 23:53
blijkbaar heb je een leesbril nodig want ibn rushd plaatste notabene in vette letters: "Israel heeft overlast van overvloedige regenoverlast"



Boeien. Als je de moeite had genomen de foto genomen vanuit een satelliet dan heb je kunnen zien dat iedereen in die regio overlast had. Alleen wordt de overstroming in Gaza niet daaraan gerefereerd maar aan Israels damcontrole.


voorslanog is niet gebleken dat hamas het uit hun duim gezogen heeft dat israel nabij gaza een dam open heeft gezet.. je kunt het bericht dan wel "shitnieuws" noemen en het afdoen als een verzinsel maar aan dat soort goedkope retoriek heb ik niks..

Bij Gaza? Waar staat die dan? Die meestal door bedoeinen zelf aangelegde dijkjes staan kilometers verderop. Je weigert satellietfoto's te bekijken en je te verdiepen in wadi's en "dammen". Zo kleur je alles zwart.
Hamas? De notoire Iraanse persbureau PressTV heeft dat zitten koppen waar zoveel shitnieuws vandaan komt. Maar jij gelooft dat natuurlijk wel. Interessant.


daar begon je zelf over :
"Waar in Israel een dam moet staan vraag ook niemand zich af."

en nu ik je aangetoond hebt dat israel wel degelijk het water keert nabij gaza begin je ineens te kronkelen dat het om andere dammen gaat die van een heel ander kaliber zijn en dat dit niet het eigenlijke nieuws is..
je zit te kronkelen..
Je weet niet eens wat dat soort "dammen" inhoudt. Het zijn gewoon besteende wanden van de wadi's zelf en dijkjes. De "dam" die in het nieuws is gekomen is een verlakking. Hoe kun je mensen beet nemen om het slechtste te denken. Suggestief zoals de staat Iran kan zijn.




hamas claimt dat israel zonder zonder waarschuwing een dam open heeft gezet nabij gaza om het overmatige regenwater uit israel weg te laten stromen.. van israel's kant wordt deze claim ontkend.. dat is feitelijk het nieuws.. dat vindt je natuurlijke suggestieve shitnieuws want als zionsupporter duldt je geen kritiek op jouw heilstaat..

Waar staaat dat Hamas dat zegt?

‘Zet Gaza onder water’

21 januari 2010

LEIDEN – Israel heeft overlast van overvloedige regenoverlast, om de overlast op telossen zijn ze tot een creatieve aanpak gekomen, namelijk ‘zet Gaza onder water’.

Er is zonder enige waarschuwing vooraf besloten om een dam in het oostelijke gedeelte van Gaza open te zetten waardoor bewoonde gedeeltes van Gaza nu onderwater staan.

Vele Palestijnen zitten opgesloten in hun ondergelopen huizen, de evacuatie is op gang alleen wordt het bemoeilijkt door de slechte en weinige reddingsmaterialen, o.a. reddingsboten.

Bron: ghuraba.nl


ja persbericht..
het nieuwsbericht staat op tal van websites.. dat betekent dat er een persbericht is geschreven en dit verstuurt is naar een persburo alwaar verschillende nieuwsmedia het bericht over hebben genomen waaronder ghuraba.nl..

Leuk te weten wat jij onder pers en nieuws verstaat. Iran rules the world. Ik dacht dat de Joden dat deden.



je ziet een klein vaag plaatje waar je niet uit op kunt maken waarom gaza onder is gelopen..
Vaag?? Waarom? Doe er eens een studie over zou ik zeggen. Zulke foto's zijn altijd duidelijk wat ze willen zeggen maar nu niet. Zet je bril op of vraag een meer gedetailleerde aan. Weet je wel waar Gaza ligt?



een oorlogsnatie dat voortdurend bezig is het leven van haar buren onmogelijk te maken waardoor de gezondheid van 1,4 miljard mensen op het spel staat zal er zeker en vast geen enkele moeite mee hebben om zonder waarschuwing een dam open te zetten waardoor de boel onderloopt in gaza..
Bla bla om een libel goed te praten. Je doet je best maar. Je moet wel stom zijn, om jouw gedachten eens te volgen, om niet op het idee te komen uberhaupt geen water door te laten. Om een echte dam voor de ingang te bouwen. Stom zeg. Ik zie in jou argumentatie overeenkomsten met Wilders. Wat Moslims ook doen het is nooit goed en er zijn altijd achter liggende verdenkingen. Snap je waarom de PVV groeit?

ronald
26-01-10, 00:01
Dank je.

Dat zijn toch die wadi's die helemaal doorlopen tot in Jordanie in de Negev?
Van Nazareth tot Petra ..

Ik ben er toch geweest maar kan me er geen beeld van vormen..
Zal inderdaad eens op Youtube kijken.

Dank voor je antwoord.

In de zomer zijn wadi's niets anders dan droge "paden" tussen twee bergwanden. Wanneer in de regenseizoen, in mn december en januari , veel regen valt, stroomt het bliksemsnel via de wanden (meestal steengebergte) in de bedding en met een rotvaart stuwt het alles weg. Schitterend om te zien maar ook levensgevaarlijk. Hele wegen worden dan meegesleept. Binnen een paar minuten kan het weer ophouden. Al jaren lang legt men op bepaalde plaatsen stenen (dijkjes) zodat het water van wegen en woongedeeltes wordt weggehouden. In de Negev woestijn zijn vele van zulke wadi's te vinden.

Aït Ayt
26-01-10, 00:42
Boeien. Als je de moeite had genomen de foto genomen vanuit een satelliet dan heb je kunnen zien dat iedereen in die regio overlast had. Alleen wordt de overstroming in Gaza niet daaraan gerefereerd maar aan Israels damcontrole.

ja daar ging het nieuwsbericht immers over.. dat was nou juist het nieuwsitem: het onaangekondigd openzetten van een dam om het overmatig regenwater te laten doorstromen..


Bij Gaza? Waar staat die dan? Die meestal door bedoeinen zelf aangelegde dijkjes staan kilometers verderop. Je weigert satellietfoto's te bekijken en je te verdiepen in wadi's en "dammen".

6 kilometer ten oosten van de grens van gaza..


Hamas? De notoire Iraanse persbureau PressTV heeft dat zitten koppen waar zoveel shitnieuws vandaan komt. Maar jij gelooft dat natuurlijk wel. Interessant.

er is geen enkele reden om het nieuwsbericht niet te geloven.. dat je staat te roepen dat het shitnieuws is van een iraans persburo is iniedergeval geen argument waarmee je overtuigend overkomt bij mij..


Je weet niet eens wat dat soort "dammen" inhoudt.

aldus iemand die niet eens wist dat er überhaupt dammen staan in israel..



Waar staaat dat Hamas dat zegt?

in ondermeer de haaretz..


Leuk te weten wat jij onder pers en nieuws verstaat. Iran rules the world. Ik dacht dat de Joden dat deden.

dat de inhoud van het nieuwsbericht jou niet bevalt wil niet zeggen dat het daarom dan maar geen nieuwsbericht is..


Vaag?? Waarom? Doe er eens een studie over zou ik zeggen. Zulke foto's zijn altijd duidelijk wat ze willen zeggen maar nu niet. Zet je bril op of vraag een meer gedetailleerde aan. Weet je wel waar Gaza ligt?

ik zie alleen een klein fel gekleurd abstract plaatje met een grote groene vlek.. daar valt echt niet uit op te maken dat het nieuwsbericht het bij het verkeerde eind heeft.. je zult van betere huizen moeten komen om mij in de maling te nemen..


Bla bla om een libel goed te praten. Je doet je best maar.

dat israel het ontkent dat ze een dam hebben opengezet is voor mij geenzins betrouwbaar.. en dat jij zegt dat het verzonnen shitnieuws is maakt het er ook niet bepaald overtuigender op dat jullie gelijk hebben..


Je moet wel stom zijn, om jouw gedachten eens te volgen, om niet op het idee te komen uberhaupt geen water door te laten. Om een echte dam voor de ingang te bouwen. Stom zeg.

ik volg dit niet..


Ik zie in jou argumentatie overeenkomsten met Wilders. Wat Moslims ook doen het is nooit goed en er zijn altijd achter liggende verdenkingen. Snap je waarom de PVV groeit?

de topic gaat niet over wilders noch over de pvv..

ronald
26-01-10, 05:43
.

Ik ben er toch geweest maar kan me er geen beeld van vormen..
Zal inderdaad eens op Youtube kijken.

Dank voor je antwoord.

YouTube- IDF 669 Unit - Rescue operation, Arava stream (Jan 18 2010 Flood)

YouTube- wadi Hazera 'shitafone' , 2010

YouTube- flood at the Hazerz vadi 18/1/10

YouTube- Water Under the Lotan Bridge


Hier wordt als oorzaak van de vloed gegeven: de regen.
YouTube- Heavy rains flood homes in Gaza

Press TV-news weet dat Israel de Wadi-dam heeft geopend in de Gazavallei..
...yeah right.
YouTube- [Press TV News] Update: Israel Opens Dam, Floods Gaza - More Detailed Report - January 19, 2010

Dat er dorpen onder water zijn komen te staan is wel duidelijk. Doordat Israel met opzet een "dam" open zou hebben gezet? Waterlibel. Een groot gebied in Israel heeft te lijden gehad van de grote regenval.
http://video.aol.in/video-detail/overstromingen-gefilmd-in-de-woestijn/3051355933/?icid=VIDURVNWS03
Dat sommige reservoirs overstromen geeft alleen maar aan hoe hevig het heeft geregend.
Een dam voor Wadi Gaza geopend? Verzinsel.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3836334,00.html

"Palestinians in the Gaza Strip accused Israel on Monday of being responsible for making flooding worse. According to their claims, the IDF opened a dam between the city of Gaza and the central Gaza Strip, which caused flooding in dozens of houses.


In the Eshkol regional council, which borders the Strip, the claims were dismissed. The council said it knew nothing of such a dam. "

Wat is er aan de hand bij de kust in Gazawadi?
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.wrmea.com/images/December_2008/omer.jpg&imgrefurl=http://www.wrmea.com/archives/December_2008/0812014.html&usg=__Qz0pNcoNkopVteD8nw8vlV8iNdI=&h=346&w=519&sz=19&hl=nl&start=7&tbnid=wXwXeLEgsWHXRM:&tbnh=87&tbnw=131&prev=/images%3Fq%3DWadi%2BGaza%26gbv%3D2%26hl%3Dnl%26cli ent%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26sa%3DG

"Wadi Gaza no longer discharges its water freely to the Mediterranean Sea. The construction of a concrete bridge at the mouth of the Wadi to ensure nondisturbance of traffic and transportation movement during the rainy season and the closer of the culverts beneath the bridge resulted in a situation where the mouth of the Wadi is closed by sand and clay from the sea most of the year. This closer stopped the natural phenomenon of free water interchange between Wadi Gaza and the Mediterranean Sea as normally occurs under estuarine conditions.
This closer of the mouth has very much effected the hydrology and ecology of the wetland. It raised up the level of water in the pool, resulting in flooding the adjacent agricultural areas till it breaks down at heavy storm events."

Dit nieuwsbericht ging over een daad, volgens Hamas een oorlogsdaad, dat de IDF een "dam" zou hebben open gezet vlak voor Gaza opdat overtollig water kon wegvloeien en daar de boel kon blank leggen. Het feit dat de grote regenval over het gehele gebied de oorzaak was want van diverse kanten stroomde water in Gaza, de afvoer bij de kust geblokkeerd was wordt door "het grote nieuws": "Israel opent dam en veroorzaakt een overstroming". Variatie van de Mohammed al-Dura sprookje: de schuld ligt bij Israel. De "waarheid" wordt in de chaos gevormd en leeft een eigen leven. Ook goed.

ronald
26-01-10, 05:50
6 kilometer ten oosten van de grens van gaza..

dat israel het ontkent dat ze een dam hebben opengezet is voor mij geenzins betrouwbaar.. en dat jij zegt dat het verzonnen shitnieuws is maakt het er ook niet bepaald overtuigender op dat jullie gelijk hebben..



Yeah right. Alsof jullie zo overtuigend klinken. Je moet daarbij wel je verstand even opzij zetten. Laat ik nu precies zo denken maar dan andersom. Ik hoor het wel wanneer de bewijzen komen.

MaRiaH
26-01-10, 15:21
In de zomer zijn wadi's niets anders dan droge "paden" tussen twee bergwanden. Wanneer in de regenseizoen, in mn december en januari , veel regen valt, stroomt het bliksemsnel via de wanden (meestal steengebergte) in de bedding en met een rotvaart stuwt het alles weg. Schitterend om te zien maar ook levensgevaarlijk. Hele wegen worden dan meegesleept. Binnen een paar minuten kan het weer ophouden. Al jaren lang legt men op bepaalde plaatsen stenen (dijkjes) zodat het water van wegen en woongedeeltes wordt weggehouden. In de Negev woestijn zijn vele van zulke wadi's te vinden.

Ja ik ken ze alleen droog.
Maar nu krijg er beeld bij. Thnx

MaRiaH
26-01-10, 15:23
Ja ik ken ze alleen droog.
Maar nu krijg er beeld bij. Thnx

Ook erg mooi vooral..

YouTube- Nature Wonders WADI RUM Jordan