PDA

Bekijk Volledige Versie : Saudi girl, 13, sentenced to 90 lashes



super ick
22-01-10, 09:41
Saudi girl, 13, sentenced to 90 lashes after she took a mobile phone to schoolBy Mail Foreign Service

A 13-year-old Saudi schoolgirl is to be given 90 lashes in front of her classmates after she was caught with a mobile camera phone.
The girl, who has not been named, was also sentenced to two months in jail by a court in the eastern city of Jubail.
She had assaulted her headmistress after being caught with the gadget which is banned in girl schools, said Al-Watan, a Saudi newspaper. The kingdom's use of such punishments has been widely condemned by human rights organisations.
Brutal: public floggings, such as in this archive picture, are a common punishment handed down by religious courts in Saudi Arabia
Three years ago 16 schoolchildren, aged between 12 and 18, were each sentenced to between 300 and 500 lashes for being aggressive to a teacher.
Under Saudi's Sharia or Islamic law, flogging is mandatory for a number of moral offences such as adultery or being alone in the company of an unrelated person of the opposite sex. But it can also be used at the discretion of judges as an alternative or in addition to other punishments.

Al-Watan said a court in the northeastern Gulf port of Jubail had sentenced the girl to 90 lashes inside her school, followed by two months' detention.

The punishment is harsher than tha dished out to some robbers and looters.

Saudi Arabia, a leading US ally in the Middle East, is an absolute monarchy controlled by the Al-Saud ruling tribe, and lacks any legal code.

Absolute monarchy: King Abdullah, ruler of the oil-rich state, meeting Gordon Brown on a 2007 visit to Downing Street
King Abdullah has promoted some social reforms since taking the throne in 2005 but diplomats say he is held back by religious clerics and princes.

Cinemas and music concerts are banned, while many restaurants and even some shopping centres cater to families only, especially on holidays.

Religious police roam streets to make sure no unrelated men and women mix.

The Saudi court system is exclusively controlled Wahahbi/Salafi clerics, and bans the employment of non-Salafi citizens, especially as judges.

Saudi Arabia is the world's leading country in the use of torture-by-flogging, public beheadings and publically crucifying condemned prisoners.

The country crucified two people in 2009, including one in the capital Riyadh during President Barak Obama’s visit last April.

In September, 20 Saudi teenagers who ransacked shops and restaurants were publicly flogged.

Newspapers reported that the teenagers received at least 30 lashes each in a public square.
Most of the hijackers in the September 11 attacks in 2001 came from Saudi Arabia.
Oil wealth: a refinery in Jubail, where a court ordered a girl of 13 to be flogged
Print this article Read later Email to a friend Share this article: Digg it Del.icio.us Reddit Newsvine Nowpublic StumbleUpon Facebook MySpace Fark Add your comments Comments (330)Here's what readers have had to say so far. Why not add your thoughts below, or debate this issue live on our message boards.
The comments below have been moderated


Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1244689/Saudi-girl-13--sentenced-90-lashes-took-mobile-phone-school.html#ixzz0dKh59lzF

mark61
22-01-10, 09:42
Ah, ik zie dat je hobby weer opspeelt :hihi:

super ick
22-01-10, 14:37
Ah, ik zie dat je hobby weer opspeelt :hihi:

Ja ik vind die Islam die in Europa aan het ontstaan is veel te soft en probeer daarom moslims terug te brengen naar de bron. Zij dwalen af.

tanger'73
23-01-10, 01:30
De plaatselijke telecombedrijf, zal dit meisje als potentieël toekomstige klant zeker voorgoed moeten afschrijven. Al krijgt ze een abonnement voor het leven en een container mobieltjes met camera.

Joesoef
23-01-10, 08:46
Hoeveel zweepslagen zou je daar krijgen als je jezelf de nick 'sneeuwwitje' geeft en je begeeft op internet, prikkend op pagina's waar ook ongelovige honden komen?

super ick
23-01-10, 13:50
Hoeveel zweepslagen zou je daar krijgen als je jezelf de nick 'sneeuwwitje' geeft en je begeeft op internet, prikkend op pagina's waar ook ongelovige honden komen?

Geen 1.
Ik denk dat ze je openbaar ophangen aan een hijskraan. En dan niet op de humane wijze (vallen en nek breken) maar langzaam omhoog trekken.

Of nee, dat doen ze alleen in Iran.

Amaeru
23-01-10, 14:12
In de westerse media lees je dat strenge fundamentalistische moslims weigeren om hun meisjes naar school te sturen om ze zogenaamd dom te houden.

Hier lijkt het wel dat ze naar school gaan voor meisjes (en jongens) zo belangrijk vinden dat apparatuur of iets anders dat ze af kan leiden tot straffen kan leiden.

Zouden ze in Saudie arabie op scholen ook wapens en messen controles al dan niet met detectiepoortjes hebben?

super ick
23-01-10, 14:18
In de westerse media lees je dat strenge fundamentalistische moslims weigeren om hun meisjes naar school te sturen om ze zogenaamd dom te houden.

Hier lijkt het wel dat ze naar school gaan voor meisjes (en jongens) zo belangrijk vinden dat apparatuur of iets anders dat ze af kan leiden tot straffen kan leiden.

Zouden ze in Saudie arabie op scholen ook wapens en messen controles al dan niet met detectiepoortjes hebben?

Nee die hebben ze niet nodig. Alle ongelovigen zijn daar lang geleden al geslacht.
De enige ongelovigen zijn buitenlandse werknemers die ze nodig hebben omdat ze zelf niets kunnen of willen en die werken allemaal in kampen.

Amaeru
23-01-10, 14:24
Nee die hebben ze niet nodig. Alle ongelovigen zijn daar lang geleden al geslacht.
De enige ongelovigen zijn buitenlandse werknemers die ze nodig hebben omdat ze zelf niets kunnen of willen en die werken allemaal in kampen.

Volgens mij gaat het over een Saudische meisje dat in Saoedie Arabie woont. Wat het met buitenlanders te maken heeft snap ik niet.

Los van het feit dat je informatie gebaseerd is op leugens en onjuistheden snap ik niet waarom je het nu over ongelovigen hebt.

Joesoef
23-01-10, 14:29
In de westerse media lees je dat strenge fundamentalistische moslims weigeren om hun meisjes naar school te sturen om ze zogenaamd dom te houden.

Hier lijkt het wel dat ze naar school gaan voor meisjes (en jongens) zo belangrijk vinden dat apparatuur of iets anders dat ze af kan leiden tot straffen kan leiden.

Zouden ze in Saudie arabie op scholen ook wapens en messen controles al dan niet met detectiepoortjes hebben?



Daarom zijn het ook zulke hypocriete in SA, meisjes mogen wel naar school maar ondertussen hebben ze geen rechten. Als ze dan een regeltje schenden, een telefoontje met camera, dan krijgen ze meer zweepslagen dan een dief.

Bart.NL
23-01-10, 14:45
Three years ago 16 schoolchildren, aged between 12 and 18, were each sentenced to between 300 and 500 lashes for being aggressive to a teacher.

Dit zou wel een methode zijn om tuig in Nederland aan te pakken.

Amaeru
23-01-10, 15:02
Daarom zijn het ook zulke hypocriete in SA, meisjes mogen wel naar school maar ondertussen hebben ze geen rechten. Als ze dan een regeltje schenden, een telefoontje met camera, dan krijgen ze meer zweepslagen dan een dief.

Het zou pas hypocriet zijn als jongens geen zweepslagen zouden krijgen voor hetzelfde vergrijp. Dat weten we hier niet dus is de conclusie hypocriet voorbarig en gebaseerd op onjuiste vooraannames.

Volgens mij heb je in Nederland als leerling ook niet het recht om je mobieltje te gebruiken op school. Veel scholen pakken die mobieltjes op als ze ontdekt worden in de klas. Kennelijk bestaat er in het westen ook niet zo'n regel waar je het recht hebt om een mobieltje in de klas te voeren.

Ik ben duidelijk een tegenstander van de gang van zaken in Saoedie Arabie maar als je die wilt bekritiseren moet je dat wel doen op de juiste gronden.

mark61
23-01-10, 15:17
Hier lijkt het wel dat ze naar school gaan voor meisjes (en jongens) zo belangrijk vinden dat apparatuur of iets anders dat ze af kan leiden tot straffen kan leiden.

Dat verzin je zelf, Jomanda.

Zouden ze op jongensscholen ook zulke controles houden en zweepslagen uitdelen?

StevieK
23-01-10, 20:45
Dit zou wel een methode zijn om tuig in Nederland aan te pakken.

Dat is in ogen van onze rechters niet humaan, je kan volgens hun het tuig alleenmaar aanpakken met, thee drinken, buurtmanagers,....

Ik zie een oplossing : DEPORTATIE NAAR S.A

Amaeru
23-01-10, 21:10
Dat verzin je zelf, Jomanda.

Zouden ze op jongensscholen ook zulke controles houden en zweepslagen uitdelen?

De woorden 'het lijkt wel' drukken al uit dat het mijn veronderstelling is, in die zin is je opmerking totaal overbodig.

Amaeru
23-01-10, 21:29
Het meisje heeft overigens die zweepslagen niet gekregen voor het in bezit hebben van de mobiele telefoon maar voor het aanvallen van het hoofd van de school. Misschien heeft ze wel geweld gebruikt bij haar aanval.

Amaeru
23-01-10, 21:38
Het meisje heeft dus geweld gebruikt. Ze heeft de directrice met een glas op het hoofd geslagen. De straf is dus eigenlijk voor de aanval met geweld en niet voor het mobieltje. De krant gebruikt de vaak gebruikte methode in het westen om moslims en alles wat daarmee te maken heeft te stigmatiseren.

Saudi daily newspaper, Al-Watan, which first reported the sentence, said the girl struck the headmistress on the head with a glass after a confrontation over the confiscation of the girl's camera-equipped cell phone.

Girl was reported to have hit woman over the head with glass after an argument over a cell phone

Slinger
23-01-10, 21:44
Het meisje heeft overigens die zweepslagen niet gekregen voor het in bezit hebben van de mobiele telefoon maar voor het aanvallen van het hoofd van de school. Misschien heeft ze wel geweld gebruikt bij haar aanval.

Oh, zit het zo? Nou, dan is het wel een goeie straf.

super ick
24-01-10, 00:07
Het meisje heeft dus geweld gebruikt. Ze heeft de directrice met een glas op het hoofd geslagen. De straf is dus eigenlijk voor de aanval met geweld en niet voor het mobieltje. De krant gebruikt de vaak gebruikte methode in het westen om moslims en alles wat daarmee te maken heeft te stigmatiseren.


O dan is het wel goed natuurlijk. Sorry voor het stigmatiseren.
Is het niet zo dat de reden waarom er niet zo doet maar dat het gewoon een inhumane vorm van foltering en vernedering is die ingaat tegen alle mensenrechten?

Snowwhite
24-01-10, 08:33
Hoeveel zweepslagen zou je daar krijgen als je jezelf de nick 'sneeuwwitje' geeft en je begeeft op internet, prikkend op pagina's waar ook ongelovige honden komen?

Ik zie mijn familieleden toch echt niet als honden, en ik doe daar wel wat meer mee dan alleen maar op afstand anoniem mee prikken. Ik zoen ze, ik omhels ze, ik bezoek ze, ik koop kadootjes voor ze, ik mail ze, ik bel ze, ik ga met ze vrolijk op stap, ik lach met ze en keet met ze.........

Wellicht is dit weer 1 van je projecties. Ik als soenniet ben immers erger dan een hond volgens jou:

Although Allah, the Exalted, has not created a creature worse than a dog, yet a Nasbi * is worse than even a dog.

*soenniet

Staat in je eigen bronnen: Haqqoel Yakien Vol 2, P. 516.

Hypocriet dat je d'r bent.

Zelfs als shia ben je een misbaksel en zielige mislukkeling, je bent niet eens in staat om mij als soenniet te bashen, gezien je alleen maar hele domme opmerkingen maakt en nergens inhoudelijk op in gaat.

mark61
24-01-10, 08:43
:hihi: Spakenburg strikes back with a vengeance.

Dettol.

Joesoef
24-01-10, 09:12
Zelfs als shia ben je een misbaksel en zielige mislukkeling, je bent niet eens in staat om mij als soenniet te bashen, gezien je alleen maar hele domme opmerkingen maakt en nergens inhoudelijk op in gaat.



OucH!

H.P.Pas
24-01-10, 09:36
Twistzucht viert hoogtij in ons clubhuis.
Houdt dit verband met de Saturnus Uranus oppositie ?

sjo
27-01-10, 19:11
Twistzucht viert hoogtij in ons clubhuis.
Houdt dit verband met de Saturnus Uranus oppositie ?


Geen idee...........tis hier bewolkt....

gr.
sjo