PDA

Bekijk Volledige Versie : Moet Israëlisch charme-offensief in Haïti schande in Gaza doen vergeten?



IbnRushd
23-01-10, 15:57
Moet Israëlisch charme-offensief in Haïti schande in Gaza doen vergeten?

Hebt u ook die TV-beelden gezien van Haïtiaanse kindjes die in koor quasi-spontaan “Thank you, Israël” zongen?

Het Israëlische leger was inderdaad met groot materiaal aanwezig, inclusief een compleet veldhospitaal. Dat is natuurlijk prachtig, alle hulp is welkom. Toch ruikt ook dit weer naar propaganda en imago-communicatie. Want uiteraard wordt deze generositeit overal breed uitgesmeerd. Wie het filmpje een paar keer bekijkt, merkt dat het een ingestudeerd nummertje is. Op alle TV-zenders was het geënsceneerde kinderkoor te bezichtigen. Het tijdschrift Joods Actueel kan zijn lof niet op (“Israëlische hulpteams in Haïti een voorbeeld voor de wereld.”)

Maar dat het kapotgeschoten Gaza er vandaag nog altijd als een maanlandschap uit ziet, zonder de minste infrastructuur, en vrijwel zonder medische voorzieningen, moeten we dan wel even vergeten. Of zou het een met het ander te maken hebben? Waarom maakt dit veldhospitaal niet even een tussenstop aan de achterdeur?

Natuurlijk wordt er ook de holocaust bijgehaald: in de begeleidende retoriek van de beeldcampagne heet het dat “de lijkengeur in de Haïtiaanse straten de joden vandaag herinnert aan de shoa.” Premier Benjamin Netanyahu hernam deze zinsnede in zijn wekelijkse toespraak tot het parlement. Zo is de cirkel rond: de humanitaire hulp past in de langetermijnstrategie van de holocaustindustrie, de uitbuiting van het Joodse slachtoffersschap in de tweede wereldoorlog, waardoor elke kritiek op de huidige Israëlische politiek illegitiem, haast obsceen wordt.

Sorry als dit weer ‘antisemitisch’ klinkt, maar iemand moet het zeggen.

J.S.

Bron: visionairbelgie.wordpress.com (http://visionairbelgie.wordpress.com/2010/01/19/moet-israelisch-charme-offensief-in-haiti-schande-in-gaza-doen-vergeten/)

tanger'73
23-01-10, 16:08
Ja ik dacht even echt of dat alleen mij is opgevallen. Gisteren had ik al gerefereerd naar Nova, waar telkens op de achtergrond van een verslagdoende reporter terplaatse een jeep met een israëlische vlag zo groot als het vliegveld zelf daar alsmaar irritant in beeld kwam (geloof uitzending van afgelopen maandag of dinsdag). Aan het gezicht van clairy Polak te zien en de redactie daar een beetje kennende, begreep ik een dergelijke stunt wel.

'K durf het bijna niet te denken, maar het zal me ook niet verbazen als israël deze beving zelf kunstmatig heeft opgewekt. israël staat al geruime tijd onder betrekelijke internationale druk en doet wanhopige pogingen om de boel alsmaar om de tuin te leiden. Laten ze eerst maar hun eigen situatie redden, voordat ze overgaan op het helpen van anderen.

Mark
23-01-10, 16:58
maar het zal me ook niet verbazen als israël deze beving zelf kunstmatig heeft opgewekt.

:lol: OMG

Kal-El B.V
23-01-10, 17:40
'K durf het bijna niet te denken, maar het zal me ook niet verbazen als israël deze beving zelf kunstmatig heeft opgewekt.

Waarom moet je zoeits nu eigenlijk denken, als dit inderdaad een propagandastunt is, is dat dan niet erg genoeg ? Waarom moet je die gedachtenkronkel erbij hebben ? De discussies slaan alleen maar dood door dat soort opmerkingen. Ik heb ook die wagen gezien die met die vlag in beeld een soort van ererondje deed, het sloeg nergens op. Maar ik heb weinig zin om over dit te discussieren als er al meteen dit soort dingen wordt uitgesproken.

tanger'73
23-01-10, 17:45
Waarom moet je zoeits nu eigenlijk denken, als dit inderdaad een propagandastunt is, is dat dan niet erg genoeg ? Waarom moet je die gedachtenkronkel erbij hebben ? De discussies slaan alleen maar dood door dat soort opmerkingen. Ik heb ook die wagen gezien die met die vlag in beeld een soort van ererondje deed, het sloeg nergens op. Maar ik heb weinig zin om over dit te discussieren als er al meteen dit soort dingen wordt uitgesproken.


Niemand verplicht je om dit te discussiëren hoor.

mark61
23-01-10, 18:28
Niemand verplicht je om dit te discussiëren hoor.

Nee maar het is zo ongelofelijk onzinnig dat je hierna geen zinnige discussie meer kan verwachten. Ik heb meteen al geen trek meer in ontopic reageren, of überhaupt.

tanger'73
23-01-10, 18:43
Nee maar het is zo ongelofelijk onzinnig dat je hierna geen zinnige discussie meer kan verwachten. Ik heb meteen al geen trek meer in ontopic reageren, of überhaupt.


Bij jou is enige mate van humor ver te zoeken, daar helpt geen ene smili meer bij. De ander Mark, heeft het in ieder geval wel begrepen. 'K reageer precies in het verlengde van de topic, dat in het teken staat van israëlische propaganda. Daarmee benadrukkend dat israël tot het uiterste gaat in haar propaganda. Of dacht je dat ik het echt meende? 'K ben Pat Robertson niet. Verder doe ik uitsluitend een opmerking, ben verder geen discussieleider hier. Wil je reageren, reageer. Wens je niet te reageren, ook goed. Wat heb ik daar verder mee te maken. Heb niemand uitgenodigt om te discussiëren hoor.

mark61
23-01-10, 20:14
Bij jou is enige mate van humor ver te zoeken, daar helpt geen ene smili meer bij. De ander Mark, heeft het in ieder geval wel begrepen. 'K reageer precies in het verlengde van de topic, dat in het teken staat van israëlische propaganda. Daarmee benadrukkend dat israël tot het uiterste gaat in haar propaganda. Of dacht je dat ik het echt meende? 'K ben Pat Robertson niet. Verder doe ik uitsluitend een opmerking, ben verder geen discussieleider hier. Wil je reageren, reageer. Wens je niet te reageren, ook goed. Wat heb ik daar verder mee te maken. Heb niemand uitgenodigt om te discussiëren hoor.

Oh ja nou ga je gauw beweren dat je een grapje maakte :moe: Je denkt dat ik daarin trap?

Kal el heeft gewoon gelijk.

De andere mark denkt dat jij een randdebiel bent :hihi:

tanger'73
23-01-10, 20:18
Oh ja nou ga je gauw beweren dat je een grapje maakte :moe: Je denkt dat ik daarin trap?

Kal el heeft gewoon gelijk.

De andere mark denkt dat jij een randdebiel bent :hihi:

Kal en jij, dacht je zeker dat je Kal tegen mij kon opzetten? Nochtans ben ik hier de Marokkaan en niet jij, die denkt Marokkanen zo goed te kennen. Je vergist je deerlijk in Marokkanen vriend.

Kal-El B.V
23-01-10, 22:23
Kal en jij, dacht je zeker dat je Kal tegen mij kon opzetten? Nochtans ben ik hier de Marokkaan en niet jij, die denkt Marokkanen zo goed te kennen. Je vergist je deerlijk in Marokkanen vriend.

Ik weet niet wat je precies met deze opmerking bedoelt, maar als je denkt dat ik marokkaans ben en dat je mij kan gebruiken tegen mark61 omdat ik ook marokkaans ben dan heb je het mis.

Je kunt op z'n minst gewoon toegeven dat je 'grapje' gewoon niet goed is overgekomen of misplaatst was. Dat de 'grap' niet gelukt is komt door jou slechte 'delivery', zoals ze het in het engels noemen, niet omdat wij het fout hebben begrepen.

Maar goed, dat is gewoon inherent aan discussiëren op het internet, ironie en grappen zijn zonder lichaamstaal veel minder waard.

Om terug te komen op je opmerking. Buiten het internet, in de echte wereld dus, als ik in een discussie verzeild raak met iemand die dat soort opmerkingen maakt dan denk ik, "oh jee, het is weer zo'n aluminiumhoedjes gek, I'm not wasting my time on this one!" en dan sta ik op en loop weg. Kun je ergens wel begrijpen dat ik dat doe ?

tanger'73
23-01-10, 22:40
Ik weet niet wat je precies met deze opmerking bedoelt, maar als je denkt dat ik marokkaans ben en dat je mij kan gebruiken tegen mark61 omdat ik ook marokkaans ben dan heb je het mis.

Je kunt op z'n minst gewoon toegeven dat je 'grapje' gewoon niet goed is overgekomen of misplaatst was. Dat de 'grap' niet gelukt is komt door jou slechte 'delivery', zoals ze het in het engels noemen, niet omdat wij het fout hebben begrepen.

Maar goed, dat is gewoon inherent aan discussiëren op het internet, ironie en grappen zijn zonder lichaamstaal veel minder waard.

Om terug te komen op je opmerking. Buiten het internet, in de echte wereld dus, als ik in een discussie verzeild raak met iemand die dat soort opmerkingen maakt dan denk ik, "oh jee, het is weer zo'n aluminiumhoedjes gek, I'm not wasting my time on this one!" en dan sta ik op en loop weg. Kun je ergens wel begrijpen dat ik dat doe ?

Daar bedoelde ik mee dat Mark61 jou tegen mij denkt te gebruiken en niet andersom. Verder heb ik al aangegeven wat ik daarmee bedoelde en ook duidelijk gemaakt dat het voor iedereen vrij staat om te reageren. Het is niet mijn topic, niet opengemaakt en ben ook geen discussieleider hier. Heb ook niks aan jou gericht of iemand anders hier. Dus van discussie met mij is geen sprake. Verder kan ik je beweegredenen goed begrijpen en dank je voor je reactie.

tanger'73
23-01-10, 23:26
Zoals gezegd is israël tot alles in staat om de noodsituatie in Gaza af te leiden. Daarbij gaan ze dus letterlijk over lijken. Niet alleen over die van de arme Haïtianen, maar ook over die van de holocaust slachtoffers destijds.

mark61
23-01-10, 23:28
Kal en jij, dacht je zeker dat je Kal tegen mij kon opzetten? Nochtans ben ik hier de Marokkaan en niet jij, die denkt Marokkanen zo goed te kennen. Je vergist je deerlijk in Marokkanen vriend.

Jouw geest is niet gezond als jij zo denkt.

tanger'73
23-01-10, 23:41
Jouw geest is niet gezond als jij zo denkt.

Maak je over mijn geest maar geen zorgen, want ik beperk me voor wat dat betreft alleen op jou en dat wat ik bij jou aantref is wat je kunt noemen niet gezond.

ronald
24-01-10, 00:13
Moet Israëlisch charme-offensief in Haïti schande in Gaza doen vergeten?


Ik vond Lea de Lange wel leuk reageren op:

Bron: visionairbelgie.wordpress.com (http://visionairbelgie.wordpress.com/2010/01/19/moet-israelisch-charme-offensief-in-haiti-schande-in-gaza-doen-vergeten/)



Lea de Lange zegt:
20 januari 2010 om 16:22 | Beantwoorden

Dit artikel valt onder de kop “antisemitisme”, ja, het is er een schoolvoorbeeld van. Israel MOET worden zwartgemaakt, het doet er totaal niet toe wat Israel doet. Heel de leugencampagne omtrent Israels wanhopig gevecht tegen de terreur valt erdoor in duigen. Een oorlog om te blijven bestaan in Gaza, een prachtig georganiseerde hulpactie waar de rest van de wereld niet aan kan tippen in Haiti, het is allemaal een pot nat voor de antisemiet. Hij ziet slechts lelijke gedrochten met haakneuzen.
Beauty is in the eye of the beholder, schoonheid is in het oog van de toeschouwer en hetzelfde geldt voor afzichtelijkheid.
Wat kan ik zeggen? De honden blaffen maar de caravan trekt verder.

mark61
24-01-10, 01:15
Een oorlog om te blijven bestaan in Gaza,

WTF betekent dat zinnetje?

Is dat een fascistoïde eufemisme voor massamoord, of begrijp ik em verkeerd?

ronald
24-01-10, 01:34
WTF betekent dat zinnetje?

Is dat een fascistoïde eufemisme voor massamoord, of begrijp ik em verkeerd?

Weet ik veel. Misschien om daar de dammen te doorbreken? Vraag dat Lea. De site stond er toch bij. visionairbelgie.wordpress.com

mark61
24-01-10, 01:37
Weet ik veel. Misschien om daar de dammen te doorbreken? Vraag dat Lea. De site stond er toch bij. visionairbelgie.wordpress.com

Godallemachtig. Eerst triomfantelijk iemand quoten, en dan glibberig chicken out.

tanger'73
24-01-10, 14:32
Het moge duidelijk zijn dat je een zekere onderdrukking voortdurend moet onderhouden en dat het niet volstaat met erbij te staan en naar te kijken. De israëlisch weten dat als geen ander te exploiteren.

Aït Ayt
24-01-10, 16:18
'K durf het bijna niet te denken, maar het zal me ook niet verbazen als israël deze beving zelf kunstmatig heeft opgewekt.

ze hebben gaza al onder water gezet.. van die lui kun je alles verwachten..
wie weet bouwen ze ooit nog eens een wapen om er een orkaan of een aardbeving mee op te wekken..

tanger'73
24-01-10, 16:29
ze hebben gaza al onder water gezet.. van die lui kun je alles verwachten..
wie weet bouwen ze ooit nog eens een wapen om er een orkaan of een aardbeving mee op te wekken..


Nou dan moet je eens kijken naar dat gigantische project in China genaamd; De drieklovendam. Kijk naar diens milieuaspecten. Daar heeft men het vermoeden dat bij de constructie van de dam, door menselijk toedoen aarbevingen zijn opgewekt. Maar China is terughoudend in nader onderzoek. Naast dat zal israël het zeker niet laten om mocht ooit aanleiding toe zijn, haar kernarsenaal inzetten dat een equivalent is aan een veelvoud aan aardbevingen.

tanger'73
24-01-10, 16:56
Beste Aït Ayt, kijk eens naar dit met een toepasselijk naam: tsar Bomba. 's werelds grootste kerntest ooit. "De seismische schok van de explosie ging drie maal rond de aarde."

http://en.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba

Mark
24-01-10, 17:02
Nou dan moet je eens kijken naar dat gigantische project in China genaamd; De drieklovendam. Kijk naar diens milieuaspecten. Daar heeft men het vermoeden dat bij de constructie van de dam, door menselijk toedoen aarbevingen zijn opgewekt. Maar China is terughoudend in nader onderzoek. Naast dat zal israël het zeker niet laten om mocht ooit aanleiding toe zijn, haar kernarsenaal inzetten dat een equivalent is aan een veelvoud aan aardbevingen.

Die dam (en andere grote stuwmeren) veroorzaken inderdaad aardbevingen (of vergoten de frequentie). Het mechanisme is nog niet helemaal bekend maar mogelijk komt het door verstoringen in de balans in de geologie als gevolg van de grote druk van het water waarmee je een vallei vult. Ook aardgas winning veroorzaakt (lichte aardbevingen).

Maar deze fenomenen zijn niet voorspelbaar en kunnen niet als wapen ingezet worden (een drieklovendam op haiti was wel opgevallen).

En als Israel daadwerkelijk zo'n wapen had dan lagen SA en Iran nu al plat.

Ook is het nogal een vergezocht idee om een natuurramp te veroorzaken door een of ander technisch onmogelijk wapen om vervolgens op tv hulpverlening te geven en zo propaganda te maken (wat vele landen zoals ook israel inderdaad ook doen, immers idereen wil wel een held zijn). Maar de vraag is waarom veroorzaken? Er zijn elk jaar meer dan genoeg natuurrampen waar je dit kunt doen die sowieso al gebeuren.

Het is voor sommige mensen erg moeilijk te accepteren dat moeder natuur geen fuck geeft om de mensheid en dat het niets te maken heeft met god of een vijandig land dat er aardbevingen etc plaatsvinden.

Overigens zijn er wel echt uitgewerkte ideeen om orkanen te "sturen" :p :p :p

tanger'73
24-01-10, 17:06
Die dam (en andere grote stuwmeren) veroorzaken inderdaad aardbevingen (of vergoten de frequentie). Het mechanisme is nog niet helemaal bekend maar mogelijk komt het door verstoringen in de balans in de geologie als gevolg van de grote druk van het water waarmee je een vallei vult. Ook aardgas winning veroorzaakt (lichte aardbevingen).

Maar deze fenomenen zijn niet voorspelbaar en kunnen niet als wapen ingezet worden (een drieklovendam op haiti was wel opgevallen).

En als Israel daadwerkelijk zo'n wapen had dan lagen SA en Iran nu al plat.

Ook is het nogal een vergezocht idee om een natuurramp te veroorzaken door een of ander technisch onmogelijk wapen om vervolgens op tv hulpverlening te geven en zo propaganda te maken (wat vele landen zoals ook israel inderdaad ook doen, immers idereen wil wel een held zijn). Maar de vraag is waarom veroorzaken? Er zijn elk jaar meer dan genoeg natuurrampen waar je dit kunt doen die sowieso al gebeuren.

Het is voor sommige mensen erg moeilijk te accepteren dat moeder natuur geen fuck geeft om de mensheid en dat het niets te maken heeft met god of een vijandig land dat er aardbevingen etc plaatsvinden.

Overigens zijn er wel echt uitgewerkte ideeen om orkanen te "sturen" :p :p :p

iran en Saudi Arabië platleggen met een dergelijk wapen staat inherent aan zelfdestructie. Maar israël is tot alles in staat, zoals Amerika dat ook al in het verleden echter ver van huis was. De mens kan kunstmatig aardbevingen opwekken, dat staat in ieder geval buiten kijf.

Mark
24-01-10, 17:10
Beste Aït Ayt, kijk eens naar dit met een toepasselijk naam: tsar Bomba. 's werelds grootste kerntest ooit. "De seismische schok van de explosie ging drie maal rond de aarde."

http://en.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba

Ook staat er dat dat wapen weinig praktisch inzetbaar was. Het heeft inderdaad de energie van een 7.1 aardbeving maar als je de tsar bomba op je kop krijg (of binnen een paar honder km ervan bent) hoef je je daar geen zorgen om te maken, als je dood bent voel je dat niet. :p

De seismische golven gaan alle kanten op dus je kunt er verder niet gericht iets mee doen. Indien je een aantal landen te grazen wil nemen met tsunamis en je zit zelf niet aan het water dan zou je hem nog in zee kunnen gooien. maar atoombommen zijn veel effectiever, als er atoombommen op haiti waren gegooid ipv een aardbeving was er nu alleen nog een smeulende radioactieve rest over geweest...

Mark
24-01-10, 17:12
De mens kan kunstmatig aardbevingen opwekken, dat staat in ieder geval buiten kijf.


De mens kan het indirect veroorzaken door gaswinning en bouwen van stuwmeren. Maar ook dat blijft compleet onstuurbaar en niet in te zetten als wapen. Tenzij je aardbevingen bedoelt dmv atoomwapens die niet meer uitmaken omdat alles dan al kapot is.

tanger'73
24-01-10, 17:13
Ook staat er dat dat wapen weinig praktisch inzetbaar was. Het heeft inderdaad de energie van een 7.1 aardbeving maar als je de tsar bomba op je kop krijg (of binnen een paar honder km ervan bent) hoef je je daar geen zorgen om te maken, als je dood bent voel je dat niet. :p

De seismische golven gaan alle kanten op dus je kunt er verder niet gericht iets mee doen. Indien je een aantal landen te grazen wil nemen met tsunamis en je zit zelf niet aan het water dan zou je hem nog in zee kunnen gooien. maar atoombommen zijn veel effectiever, als er atoombommen op haiti waren gegooid ipv een aardbeving was er nu alleen nog een smeulende radioactieve rest over geweest...


Het is dus mogelijk en makkelijk. De Sovjets zouden geen seconde hebben getwijfeld om die in te hebben gezet. Daarvoor hebben ze die ook ontwikkelt en israël kennende, die deinst ook nergens voor terug. Kan gewoon samen met een noodpakket uit een vliegtuig worden gedumpt.

Mark
24-01-10, 17:14
Het is dus mogelijk en makkelijk. De Sovjets zouden geen seconde hebben getwijfeld om die in te hebben gezet. Daarvoor hebben ze die ook ontwikkelt en israël kennende, die deinst ook nergens voor terug. Kan gewoon samen met een noodpakket uit een vliegtuig worden gedumpt.

Je bedoelt dus een kernaanval met als bijeffect dat er een aardbeving plaatsvind. Wat overigens in het niet valt met de vernietiging door de kernwapens zelf.

Naast de USA heeft nog nooit iemand kernwapens durven gebruiken.

tanger'73
24-01-10, 17:14
De mens kan het indirect veroorzaken door gaswinning en bouwen van stuwmeren. Maar ook dat blijft compleet onstuurbaar en niet in te zetten als wapen. Tenzij je aardbevingen bedoelt dmv atoomwapens die niet meer uitmaken omdat alles dan al kapot is.


is er nog wat van Haïti over? Daarmee niet zeggende dat het kunstmatig is veroorzaakt. Mij gaat het erom dat het niet vreemd is dat aardbevingen door de mens kunnen worden opgewekt.

tanger'73
24-01-10, 17:16
Je bedoelt dus een kernaanval met als bijeffect dat er een aardbeving plaatsvind. Wat overigens in het niet valt met de vernietiging door de kernwapens zelf.

Naast de USA heeft nog nooit iemand kernwapens durven gebruiken.

israël is tot alles toe in staat, ook een kernaanval. Dat hebben ze ook nooit ontkent. De toekomst zal het leren.

Mark
24-01-10, 17:17
is er nog wat van Haïti over? Daarmee niet zeggende dat het kunstmatig is veroorzaakt. Mij gaat het erom dat het niet vreemd is dat aardbevingen door de mens kunnen worden opgewekt.

Ja hoor er staat nog veel overeind! heb je die coole interactieve 360 graden film van CNN niet gezien? 200.000 doden dus er zijn nog miljoenen mensen die nog leven!

Ok ok laten we maar niet in een discussie cirkel komen. Met kernwapens kun je een aardbeving veroorzaken, echter dat is dan wel je laatste probleem en dit was duidelijk niet het geval in Haiti. Het ligt gewoon op 2 tectonisch platen en aardbevingen komen er vaker voor (hoewel al 200 jaar niet zo heftig).

Mark
24-01-10, 17:20
israël is tot alles toe in staat, ook een kernaanval. Dat hebben ze ook nooit ontkent. De toekomst zal het leren.

Een kernaanval tegen de palestijnen is zelfmoord (gewoon een bom op jezelf). Iran zouden ze nog wel kunnen aanvallen maar dat is niet waarschijnlijk, de toekomst zal het inderdaad leren. Mij lijkt een conflict tussen India en Pakistan waarbij kernwapens ingzet worden het meest waarschijnlijk.

tanger'73
24-01-10, 17:20
Ja hoor er staat nog veel overeind! heb je die coole interactieve 360 graden film van CNN niet gezien? 200.000 doden dus er zijn nog miljoenen mensen die nog leven!

Ok ok laten we maar niet in een discussie cirkel komen. Met kernwapens kun je een aardbeving veroorzaken, echter dat is dan wel je laatste probleem en dit was duidelijk niet het geval in Haiti. Het ligt gewoon op 2 tectonisch platen en aardbevingen komen er vaker voor (hoewel al 200 jaar niet zo heftig).

Bedankt voor de aandacht, dat was alles voor wat betreft mijn punt.

ronald
24-01-10, 17:43
ze hebben gaza al onder water gezet.. van die lui kun je alles verwachten..
wie weet bouwen ze ooit nog eens een wapen om er een orkaan of een aardbeving mee op te wekken..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aït Ayt Bekijk bericht

wat wil je eigenlijk zeggen met het 4x herhalen van een blogbericht ?
Ja leuk...als je er niet één keer inhoudelijk op wil reageren.

http://www.vkblog.nl/bericht/297304/...erkeersbrug%3F

Niemand schijnt hier enig geografische kennis, noch topografische- te bezitten. Waar in Israel een dam moet staan vraag ook niemand zich af. Droom maar lekker verder hoe Gaza onder water is komen te staan.

"je" is alleen voorbehouden aan een bepaalde groep mensen. Ik herinner me nog de zogenaamde lachwekkende reacties over Superdicks plaatsbepaling van de Aswan-dam meen ik. Een beetje meer kennis is ook al te veel gevraagd.

DNA
24-01-10, 18:44
Moet Israëlisch charme-offensief in Haïti schande in Gaza doen vergeten?

Hebt u ook die TV-beelden gezien van Haïtiaanse kindjes die in koor quasi-spontaan “Thank you, Israël” zongen?

Het Israëlische leger was inderdaad met groot materiaal aanwezig, inclusief een compleet veldhospitaal. Dat is natuurlijk prachtig, alle hulp is welkom. Toch ruikt ook dit weer naar propaganda en imago-communicatie. Want uiteraard wordt deze generositeit overal breed uitgesmeerd. Wie het filmpje een paar keer bekijkt, merkt dat het een ingestudeerd nummertje is. Op alle TV-zenders was het geënsceneerde kinderkoor te bezichtigen. Het tijdschrift Joods Actueel kan zijn lof niet op (“Israëlische hulpteams in Haïti een voorbeeld voor de wereld.”)

Maar dat het kapotgeschoten Gaza er vandaag nog altijd als een maanlandschap uit ziet, zonder de minste infrastructuur, en vrijwel zonder medische voorzieningen, moeten we dan wel even vergeten. Of zou het een met het ander te maken hebben? Waarom maakt dit veldhospitaal niet even een tussenstop aan de achterdeur?

Natuurlijk wordt er ook de holocaust bijgehaald: in de begeleidende retoriek van de beeldcampagne heet het dat “de lijkengeur in de Haïtiaanse straten de joden vandaag herinnert aan de shoa.” Premier Benjamin Netanyahu hernam deze zinsnede in zijn wekelijkse toespraak tot het parlement. Zo is de cirkel rond: de humanitaire hulp past in de langetermijnstrategie van de holocaustindustrie, de uitbuiting van het Joodse slachtoffersschap in de tweede wereldoorlog, waardoor elke kritiek op de huidige Israëlische politiek illegitiem, haast obsceen wordt.

Sorry als dit weer ‘antisemitisch’ klinkt, maar iemand moet het zeggen.

J.S.

Bron: visionairbelgie.wordpress.com (http://visionairbelgie.wordpress.com/2010/01/19/moet-israelisch-charme-offensief-in-haiti-schande-in-gaza-doen-vergeten/)


The devil w'd remain a devil even if it wears angels or "Jesus ' " charity clothes !

even & especially the devil can be very charming, very sexy, very beautiful , very Romantic, very true, very innocent ....now & then !

the biggest achievement of the devil is that it made people believe it didn't exist !

The new Warsaw ghetto = Gaza is still under siege= the real mirror which shows the real ugly evil face of zionazism & apartheid terroristic war criminal usurpator ..evil israel which will fall as the case was with nazism, fascism ...no doubt 'bout that = just a matter of time & there will be a reckoning too :

"For israel , a reckoning" :

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=291257

Aït Ayt
24-01-10, 19:27
Nou dan moet je eens kijken naar dat gigantische project in China genaamd; De drieklovendam. Kijk naar diens milieuaspecten. Daar heeft men het vermoeden dat bij de constructie van de dam, door menselijk toedoen aarbevingen zijn opgewekt. Maar China is terughoudend in nader onderzoek.

Naast dat zal israël het zeker niet laten om mocht ooit aanleiding toe zijn, haar kernarsenaal inzetten dat een equivalent is aan een veelvoud aan aardbevingen.

dat is heftig zeg.. dat zal de chinese overheid waarschijnlijk nooit gaan toegeven als zij hierin een hand hebben gehad..

ja daarom is het levensgevaarlijk dat die lui kernwapens hebben.. ze zijn zo'n beetje de laatsen aan wie je kernwapens toe wilt vertrouwen..

Aït Ayt
24-01-10, 19:32
Beste Aït Ayt, kijk eens naar dit met een toepasselijk naam: tsar Bomba. 's werelds grootste kerntest ooit. "De seismische schok van de explosie ging drie maal rond de aarde."

http://en.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba

bedankt voor de link..

The Tsar Bomba detonated at 11:32 on October 30, 1961 over the Mityushikha Bay, on Novaya Zemlya Island
(...)
The explosion could be seen and felt in Finland, breaking windows there and in Sweden.
:schok:

Mark
24-01-10, 19:38
bedankt voor de link..

The Tsar Bomba detonated at 11:32 on October 30, 1961 over the Mityushikha Bay, on Novaya Zemlya Island
(...)
The explosion could be seen and felt in Finland, breaking windows there and in Sweden.
:schok:

Ik heb begrepen dat er door de russen op Nova Zembla sinds WO2 100 keer meer aan TNT kracht aan bommen is gegooid dan ALLE BOMMEN in de hele WO2 bij elkaar opgeteld!

Aït Ayt
24-01-10, 20:02
Waar in Israel een dam moet staan vraag ook niemand zich af. Droom maar lekker verder hoe Gaza onder water is komen te staan.

"Wadis Gaza is the largest wadi of Gaza strip it crosses Gaza strip south of Gaza City from East to West. Wadi Gaza length is about 9 km in Gaza and it extends into the armistice border for about 95 km where it collects the water from a big catchment area (3600 km2) from the Hebron mountains and the Northern Negeve. (...)
The major wadi stream channel comes from the Hebron mountains, and this main stream was diverted by the Israelis to an adjacent area where its been stopped their and collected at basins located 6 km east of Gaza. The vegetation in the Wadi is dominated by Tamarisk growing".
(...)
Yet it is evident that," Wadi Gaza used to flow in winter and bring huge amounts of rainwater, disturbing the transportation between the northern and southern parts of the Gaza Strip". (...) Since the early seventies this amount of water started to decrease considerably due to the built up of check dams and diversion schemes by Israel on the upper course of the Wadi."

MedWetCoast Project (http://vinc.s.free.fr/IMG/palsd_hydro-2.pdf?bcsi_scan_18B20AA676E153FB=0&bcsi_scan_filename=palsd_hydro-2.pdf)
Wadi Gaza Wetland Area




"je" is alleen voorbehouden aan een bepaalde groep mensen.

'je' is voorbehouden aan israëliërs.. je weet wel, dat zijn van die lelijke gedrochten met haakneuzen..

Slinger
24-01-10, 20:42
"Wadis Gaza is the largest wadi of Gaza strip it crosses Gaza strip south of Gaza City from East to West. Wadi Gaza length is about 9 km in Gaza and it extends into the armistice border for about 95 km where it collects the water from a big catchment area (3600 km2) from the Hebron mountains and the Northern Negeve. (...)
The major wadi stream channel comes from the Hebron mountains, and this main stream was diverted by the Israelis to an adjacent area where its been stopped their and collected at basins located 6 km east of Gaza. The vegetation in the Wadi is dominated by Tamarisk growing".
(...)
Yet it is evident that," Wadi Gaza used to flow in winter and bring huge amounts of rainwater, disturbing the transportation between the northern and southern parts of the Gaza Strip". (...) Since the early seventies this amount of water started to decrease considerably due to the built up of check dams and diversion schemes by Israel on the upper course of the Wadi."

MedWetCoast Project (http://vinc.s.free.fr/IMG/palsd_hydro-2.pdf?bcsi_scan_18B20AA676E153FB=0&bcsi_scan_filename=palsd_hydro-2.pdf)
Wadi Gaza Wetland Area





'je' is voorbehouden aan israëliërs.. je weet wel, dat zijn van die lelijke gedrochten met haakneuzen..


Maar die zijn een stuk knapper dan Noord-Afrikanen, je weet wel, van die afzichtelijke monsters met die lange schizo-hoofden.

tanger'73
24-01-10, 20:47
dat is heftig zeg.. dat zal de chinese overheid waarschijnlijk nooit gaan toegeven als zij hierin een hand hebben gehad..

ja daarom is het levensgevaarlijk dat die lui kernwapens hebben.. ze zijn zo'n beetje de laatsen aan wie je kernwapens toe wilt vertrouwen..

Daar zijn de iraniërs dan ook bijvoorbeeld vreselijk bang voor.

tanger'73
24-01-10, 20:50
bedankt voor de link..

The Tsar Bomba detonated at 11:32 on October 30, 1961 over the Mityushikha Bay, on Novaya Zemlya Island
(...)
The explosion could be seen and felt in Finland, breaking windows there and in Sweden.
:schok:


Ja één 50 megaton gigant laat zich behoorlijk gelden.

tanger'73
24-01-10, 20:55
Als je tegenwoordig aan goede doelen doet, maakt het verder niet uit hoe corrupt en monsterlijk je verder bent. Daarmee is meteen alles vergeten en vergeven, je bent dan immers een goedheiligman. Liefdadigheid is het perfecte middel voor depolitisering.

fisherman1969
24-01-10, 21:07
Als je tegenwoordig aan goede doelen doet, maakt het verder niet uit hoe corrupt en monsterlijk je verder bent. Daarmee is meteen alles vergeten en vergeven, je bent dan immers een goedheiligman. Liefdadigheid is het perfecte middel voor depolitisering.

Hier ook in Nederland blijkbaar gezien de opbrengst van de inzamelingen van pak weg de laatse 40 jaar :nl:

fisherman1969
24-01-10, 21:14
Daar zijn de iraniërs dan ook bijvoorbeeld vreselijk bang voor.

Ik zou zeggen geef de TALIBAN ff een paar van die bommetjes (hun maakt het niks uit zo komen als helden in het paradijs terecht als ze kapot gaan)
Een ding is zeker er is genoeg troep om al het leven op aarde te verwoesten.
Arm of rijk gelovig of niet , er is geen mens die er aan ontkomt .
:(

tanger'73
24-01-10, 21:16
Ik zou zeggen geef de TALIBAN ff een paar van die bommetjes (hun maakt het niks uit zo komen als helden in het paradijs terecht als ze kapot gaan)
Een ding is zeker er is genoeg troep om al het leven op aarde te verwoesten.
Arm of rijk gelovig of niet , er is geen mens die er aan ontkomt .
:(


Niemand hoeft de taliban iets te geven, ze zijn zelf goed in staat om hun eigen behoeftes te bevredigen.

ronald
25-01-10, 00:02
http://vinc.s.free.fr/article.php3?id_article=164&var_recherche=gaza
Management plan of Wadi Gaza
Zip - 1.3 Mb
...is meer up to date.


"Wadis Gaza is the largest wadi of Gaza strip it crosses Gaza strip south of Gaza City from East to West. Wadi Gaza length is about 9 km in Gaza and it extends into the armistice border for about 95 km where it collects the water from a big catchment area (3600 km2) from the Hebron mountains and the Northern Negeve. (...)[/I]

Je meent dt Israel in die 95 km lange Wadi-gebied in de Negev woestijn de grote winterstromen niet mag keren of richten? Dat tijdens deze latste grote regenbuien vele Isrelische wegen desondanks zijn weggestroomd en bewoonde gebieden er ook last van hebben gehad.


The major wadi stream channel comes from the Hebron mountains, and this main stream was diverted by the Israelis to an adjacent area where its been stopped their and collected at basins located 6 km east of Gaza. The vegetation in the Wadi is dominated by Tamarisk growing".
(...)
Yet it is evident that," Wadi Gaza used to flow in winter and bring huge amounts of rainwater, disturbing the transportation between the northern and southern parts of the Gaza Strip". (...) Since the early seventies this amount of water started to decrease considerably due to the built up of check dams and diversion schemes by Israel on the upper course of the Wadi."

MedWetCoast Project (http://vinc.s.free.fr/IMG/palsd_hydro-2.pdf?bcsi_scan_18B20AA676E153FB=0&bcsi_scan_filename=palsd_hydro-2.pdf)
Wadi Gaza Wetland Area




Wanneer er in de wintermaanden december en januari normaal gesproken heel veel regenwater vanuit alle wadi's in de Negev ook de Gaza-wadi instroomt dan zou dat een increase zijn. Een manier voor decrease zou een overstroming alleen maar minder erg maken. Je snapt niet dat in dit geval in begin januari 2010 zo'n grote regenval heeft plaats gevonden, en dat had je uit het laatste kaartje kunnen opmaken want over de hele regio viel veel water, dat en door het regenwater zelf en door de stromen vanuit de wadi's de oorzaak van wateroverlast in Gaza was en niet een of ander story vanuit Gaza-waterlibel.



'je' is voorbehouden aan israëliërs.. je weet wel, dat zijn van die lelijke gedrochten met haakneuzen..
Deze opmerking is een antisemitische. Je hebt goed van de Nazi's geleerd dat Joden ongeacht in Europa of Palestina grote neuzen hebben.
Maar ik begrijp dat jij geen bezwaar hebt wanneer bv PVV-aanhangers Marokkanen zwartjoekels, moren of Mokro's of Moslimterroristen noemt. Goed om te weten.

Je bent bovendien duidelijk nooit in Israel geweest en hebt nooit Palestijnen ontmoet anders zou je hebben kunnen concluderen dat zij net zulke grote neuzen hebben als hun joodse medeburgers en de Palestijnse West-bank bewoners en Gazanen.

Aït Ayt
25-01-10, 11:48
Je meent dt Israel in die 95 km lange Wadi-gebied in de Negev woestijn de grote winterstromen niet mag keren of richten?

je vroeg waar er een waterdam zou moeten staan in israël waarmee je impliceerde dat er geen dam zou zijn in de buurt van gaza.. vervolgens gaf ik je een link waarin beschreven wordt dat israel aan wateropslag en waterkering doet nabij gaza..


Wanneer er in de wintermaanden december en januari normaal gesproken heel veel regenwater vanuit alle wadi's in de Negev ook de Gaza-wadi instroomt dan zou dat een increase zijn. Een manier voor decrease zou een overstroming alleen maar minder erg maken.

precies.. dat betekent dus dat israel bezig is met het afscheiden, opslaan en keren van het water waardoor de rivierstroom minder geworden is in gaza sinds de jaren 70..
als dan aan de zijde van israel een dam wordt opengezet betekent dit een enorme increase van het water in gaza.. zeker in het geval van overmatige neerslag..


Deze opmerking is een antisemitische. Je hebt goed van de Nazi's geleerd dat Joden ongeacht in Europa of Palestina grote neuzen hebben.

:lol:
je kwam notabene in deze topic zelf triomfantelijk aanzetten met een quote van de opruier mevrouw de lange die op achterbakse wijze kritiek op israel afdoet als antisemitisme en het heeft over joden die afzichtelijke gedrochten zijn met haakneuzen.. zij maakte van de israëliër een lelijk gedrocht met een haakneus.. dan moet je niet gaan klagen als ik israëliërs dan vervolgens leijke gedrochten noem met haakneuzen.. je krijgt de bal teruggekaatst..

mark61
25-01-10, 11:57
Je meent dt Israel in die 95 km lange Wadi-gebied in de Negev woestijn de grote winterstromen niet mag keren of richten?

Toch een ietsiepietsie meeniewheeny dammetje misschien?

Toch een beetje gejokt?

Jij jokt wel vaker hè? Tanger houdt ook wel van jokken. Daarom zijn jullie zulke dikke maatjes :hihi:

Hepie en Hepie de beroepsleugenaars.

Aït Ayt
25-01-10, 12:26
Ja één 50 megaton gigant laat zich behoorlijk gelden.

het is niet normaal zo veel dat is.. het gaat het voorstellingsvermogen te boven als ze een bom tot ontploffing zouden brengen in spanje en je dat hier in amsterdam kunt waarnemen waarbij het glas hier uit de ramen springen..

ronald
25-01-10, 14:26
je vroeg waar er een waterdam zou moeten staan in israël waarmee je impliceerde dat er geen dam zou zijn in de buurt van gaza.. vervolgens gaf ik je een link waarin beschreven wordt dat israel aan wateropslag en waterkering doet nabij gaza..


Je draait de discussie. De discussie gat erover of Israel Gaza moedwillig door water stuwing of lating het heeft doen laten overstromen. Het woord "dam" is hier een vertaling van een heel andere soort dan dat er langs wadi's staan om het water te sturen. Een dijk zou een betere vertaling zijn geweest. Een dam heeft toch echt de functie om watrer op te vangen en wanneer je dat wenst door de dm open te zetten het te laten wegstromen. In deze contekst wordt dit bericht naar buiten gebracht want hoe anders is regenwater vanuit een wadi "Los te laten" want hoe anders zou een deel van de Gaza overstroomd kunnen worden. De grote regenval ook boven Gaza wordt niet eens als optie gemeld terwijl dat de oorzaak was.


precies.. dat betekent dus dat israel bezig is met het afscheiden, opslaan en keren van het water waardoor de rivierstroom minder geworden is in gaza sinds de jaren 70..
als dan aan de zijde van israel een dam wordt opengezet betekent dit een enorme increase van het water in gaza.. zeker in het geval van overmatige neerslag..


Hè? Heb je wel het hele verslag gelezen? Natuurlijk zorgt Israel ervoor dat de waterstromen in de wadi's worden gekeerd of eventueel tijdelijk opgevangen. Bij uitstek doet het dat in een land met weinig water. Je vergeet even wel dat we het hier hebben over een woestijngebied waar de regen niet alleen valt boven de reservoirs maar over het gehele gebied waar vele wadi's zich hebben gevormd. Israel vangt water op en dus is je conclussie....Je ontwijkt de discussie van moedwillig Israel zwart maken de overstromingen in een deel van Gaza. Je fantaseert dat de grote watertoevoer de oorzaak was van Israels zogenaamde openzetten van dammen. Je gelooft in een watersprookje met een beetje simpele voorstelling.


:lol:
je kwam notabene in deze topic zelf triomfantelijk aanzetten met een quote van de opruier mevrouw de lange die op achterbakse wijze kritiek op israel afdoet als antisemitisme en het heeft over joden die afzichtelijke gedrochten zijn met haakneuzen.. zij maakte van de israëliër een lelijk gedrocht met een haakneus.. dan moet je niet gaan klagen als ik israëliërs dan vervolgens leijke gedrochten noem met haakneuzen.. je krijgt de bal teruggekaatst..
Oh...omdat ene mevrouw de Lange een commentaar geeft waar ze een heel goed punt heeft op een ander sprookje vanuit de anti-Israel side is zij een opruier? Je bent een verkapte fascist en goede Nazi leermeesters.

ronald
25-01-10, 14:30
Toch een ietsiepietsie meeniewheeny dammetje misschien?

Toch een beetje gejokt?

Jij jokt wel vaker hè? Tanger houdt ook wel van jokken. Daarom zijn jullie zulke dikke maatjes :hihi:

Hepie en Hepie de beroepsleugenaars.

Weet jij hoe die "dammen" in Israel uit zien? Weet je uberhaupt wel wat het onderwerp van discussie hier is? Je verandert of neemt zonder meer aan omdat dat goed in je anti-houding past wat eigenlijke objecten zijn. Te simpele en kwaadwillige conclusies.

Aït Ayt
25-01-10, 15:12
Je draait de discussie.

nope..
je plaatste deze opmerking:
"Waar in Israel een dam moet staan vraag ook niemand zich af. Droom maar lekker verder hoe Gaza onder water is komen te staan."

vervolgens gaf ik je een link waaruit blijkt dat israel het rivierwater opslaat, keert en scheidt.. dit doen ze nabij gaza met o.a. dammen en bassins..


Natuurlijk zorgt Israel ervoor dat de waterstromen in de wadi's worden gekeerd of eventueel tijdelijk opgevangen. Bij uitstek doet het dat in een land met weinig water. Je vergeet even wel dat we het hier hebben over een woestijngebied waar de regen niet alleen valt boven de reservoirs maar over het gehele gebied waar vele wadi's zich hebben gevormd.

dit praatje kun je beter tegen je zelf vertellen.. jij was immers degene die verbaasd vroeg waar er dan dammen zouden moeten staan in israel waarmee je impliceerde dat er geen dam in de buurt van gaza zou bestaan..



Je ontwijkt de discussie van moedwillig Israel zwart maken de overstromingen in een deel van Gaza.

ik ga af op een persbericht waarin staat dat israel een waterdam opengezet heeft met als gevolg dat delen van gaza onder water kwamen te staan..


Je fantaseert dat de grote watertoevoer de oorzaak was van Israels zogenaamde openzetten van dammen. Je gelooft in een watersprookje met een beetje simpele voorstelling.

gezien israel te kampen heeft gehad met overmatige neerslag wat overstromingen tot gevolg heeft gehad is het helemaal niet zo raar geredeneerd dat ze de kering en opslag van het water tijdelijk stop hebben gezet zodat de stroom water ten volle kon doorstromen.. er zijn niet veel andere scenario's denkbaar waarom israel een dam nabij gaza open gezet zou hebben..


Oh...omdat ene mevrouw de Lange een commentaar geeft waar ze een heel goed punt heeft op een ander sprookje vanuit de anti-Israel side is zij een opruier? Je bent een verkapte fascist en goede Nazi leermeesters.

natuurlijk is ze aan het opruien.. het is de bekende tactiek van de zionistenvriendjes om kritiek op israelisch regeringsbeleid af te doen als kritiek op het hele joodse volk.. dit doet ze welbewust en valselijk.. ze stookt de boel op..

Aït Ayt
25-01-10, 15:13
Weet jij hoe die "dammen" in Israel uit zien?

over draaien gesproken..

tanger'73
25-01-10, 16:28
Toch een ietsiepietsie meeniewheeny dammetje misschien?

Toch een beetje gejokt?

Jij jokt wel vaker hè? Tanger houdt ook wel van jokken. Daarom zijn jullie zulke dikke maatjes :hihi:

Hepie en Hepie de beroepsleugenaars.


Beroepsturk, turkoloog? Wat ik niet snap is wat je met een dergelijk kader hier doet en niet op turkonline? Maar ik heb wel zo mijn vermoeden, daar in dat nationalistische nest der turken is geen doorkomen aan. Dat ze jou daar niet serieus nemen, ondanks je bul en de claim turken te doorgronden en omschrijven moge duidelijk zijn.

tanger'73
25-01-10, 16:30
het is niet normaal zo veel dat is.. het gaat het voorstellingsvermogen te boven als ze een bom tot ontploffing zouden brengen in spanje en je dat hier in amsterdam kunt waarnemen waarbij het glas hier uit de ramen springen..


Dat is zeker niet normaal en kan ik begrijpen dat heel veel landen daar een potentiële dreiging in zien.

ronald
25-01-10, 16:52
nope..
je plaatste deze opmerking:


http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=291569&page=3


natuurlijk is ze aan het opruien.. het is de bekende tactiek van de zionistenvriendjes om kritiek op israelisch regeringsbeleid af te doen als kritiek op het hele joodse volk.. dit doet ze welbewust en valselijk.. ze stookt de boel op..

Dat doet ze niet. Diegenen die Israel, nadat zij in Haiti directe hulp biedt, probeert zwart te maken om te suggereren dat zij het nieuws wil afwenden van het MO-probleem naar Haiti. Te goor voor woorden. Nog even en Israel heeft voor al de regen in haar gebied gezorgd zodat Gza is overstroomd en heeft voor aardschokken gezorgd zodat Haiti in puin ligt en zij dan hulp kan bieden. Sick in the head en reacties dat wijst op totale egocentrische geest
Je probeert WEER het onderwerp van een topic te draaien. Je bent naar mijn mening een fascistoïd mannetje met goede Nazi-leermeesters en je hebt het niet eens in de gaten. ...."kritiek" noemt hij dat.....

Aït Ayt
25-01-10, 22:21
Dat doet ze niet.

doet ze wel :

"Dit artikel valt onder de kop “antisemitisme”, ja, het is er een schoolvoorbeeld van"
(...)
"Hij ziet slechts lelijke gedrochten met haakneuzen."

hiermee wordt zijn kritiek op israelische regeringleiders door haar op achterbakse wijze vervormd tot het discrimineren van het joodse volk terwijl de auteur in kwestie geen kwaad woord gezegd heeft over de joden.. hij had juist kritiek op israelische politici die joods leed misbruiken voor politieke doeleinden..
mevrouw de lange doet hiermee hetzelfde als de israelische regering die ook kritiek op hun beleid afdoen als antsemitisch.. het is inmiddels standaard retoriek geworden bij de zionisten om van antisemitisme te spreken wanneer er kritiek wordt gegeven op israel.. dat doen ze omdat ze geen inhoudelijke argumenten hebben om kritiek op israel te weerspreken dus gaan ze vuil spel spelen..


Diegenen die Israel, nadat zij in Haiti directe hulp biedt, probeert zwart te maken om te suggereren dat zij het nieuws wil afwenden van het MO-probleem naar Haiti.

dat is helemaal niet zo gek gedacht.. het is nogal hypocriet dat die zionazi's paraat stonden om hulp te bieden aan de andere kant vd wereld terwijl ze de boel in puin hebben geschoten bij hun buren en daar ook nog eens de boel op slot hebben gezet zodat de inwoners van gaza onder de meest schandelijke omstandigheden moeten zien te overleven..
laat israel zich eerst maar eens humaan gedragen jegens hun eigen buren voordat ze een p.r. show gaan opvoeren in haïti..

ronald
25-01-10, 23:29
doet ze wel :

"Dit artikel valt onder de kop “antisemitisme”, ja, het is er een schoolvoorbeeld van"
(...)
"Hij ziet slechts lelijke gedrochten met haakneuzen."

Ten eerste sloeg die "je" niet op Israeliers maar op ons-kent-ons die alles van Israeliers kunnen verwachten.

Oorspronkelijk geplaatst door Aït Ayt Bekijk bericht
ze hebben gaza al onder water gezet.. van die lui kun je alles verwachten..
wie weet bouwen ze ooit nog eens een wapen om er een orkaan of een aardbeving mee op te wekken..
Jij draait het om door daar Israeliers van te maken. Wanneer Lea na het stuk van ene J.S. heeft gelezen en dit tot een antisemitisch stuk bestempelt juist door de verdsachtmakingen dat Israel Haiti helpt met als reden da aandacht af te wenden en Netanyahu's zin “de lijkengeur in de Haïtiaanse straten de joden vandaag herinnert aan de shoa." te duwen in diezelfde gedachten. Netanyahu moet dus zijn kop houden en allerlei vooroordelen en libels zijn voorbehouden aan mannetjes als J.S. Dit is antisemitisch en Lea heeft gelijk dat zij het een antisemitisch stuk vindt van mensen die waarschijnlijk in hakenneuzen termen denken. Jij neemt dit over en plaats die hakenneuzen voor die "je", de mensen die Israel overal de schuld van geven en ze constant verdenken van slechte bedoelingen terwijl je Israeliers zegt. Dat krijg je met draaien.


hiermee wordt zijn kritiek op israelische regeringleiders door haar op achterbakse wijze vervormd tot het discrimineren van het joodse volk terwijl de auteur in kwestie geen kwaad woord gezegd heeft over de joden.. hij had juist kritiek op israelische politici die joods leed misbruiken voor politieke doeleinden..
Kritiek op Israelische regeringsleiders? Het druipt van antisemitische kwijl. Hoe haal je het in je hoofd een link te leggen tussen hulp bieden en aandacht afwenden?


mevrouw de lange doet hiermee hetzelfde als de israelische regering die ook kritiek op hun beleid afdoen als antsemitisch.. het is inmiddels standaard retoriek geworden bij de zionisten om van antisemitisme te spreken wanneer er kritiek wordt gegeven op israel.. dat doen ze omdat ze geen inhoudelijke argumenten hebben om kritiek op israel te weerspreken dus gaan ze vuil spel spelen..
Lolbroek. J.S. is hier zeer integer bezig? Geloof jij het? Het is niets anders dan een verteller van een variant van een bloedlibel.



dat is helemaal niet zo gek gedacht.. het is nogal hypocriet dat die zionazi's paraat stonden om hulp te bieden aan de andere kant vd wereld terwijl ze de boel in puin hebben geschoten bij hun buren en daar ook nog eens de boel op slot hebben gezet zodat de inwoners van gaza onder de meest schandelijke omstandigheden moeten zien te overleven..
laat israel zich eerst maar eens humaan gedragen jegens hun eigen buren voordat ze een p.r. show gaan opvoeren in haïti..
Je bent even geschift. Zuig maar lekker aan je libelduim, misschien komt er wel een originelere versie uit. Misschien hebben ze die aardbeving wel veroorzaakt?

Aït Ayt
26-01-10, 01:23
Wanneer Lea na het stuk van ene J.S. heeft gelezen en dit tot een antisemitisch stuk bestempelt juist door de verdsachtmakingen dat Israel Haiti helpt met als reden da aandacht af te wenden en Netanyahu's zin “de lijkengeur in de Haïtiaanse straten de joden vandaag herinnert aan de shoa." te duwen in diezelfde gedachten. Netanyahu moet dus zijn kop houden en allerlei vooroordelen en libels zijn voorbehouden aan mannetjes als J.S. Dit is antisemitisch

netanyahu moet met zijn haakneus inderdaad zijn kop houden over de shoah als hij een p.r. show op laat voeren in haïti..


en Lea heeft gelijk dat zij het een antisemitisch stuk vindt van mensen die waarschijnlijk in hakenneuzen termen denken.

zij is degene die in termen van haakneuzen redeneert.. zij verkrachtte de kritiek vd auteur tot een achterlijke karikatuur en holt hiermee de term antisemitisme nog verder uit.. met dank aan de zionisten betekent deze term tegenwoordig bijna alleen nog maar dat je kritiek hebt geuit op de oorlogsrepubliek israel.. een antismiet is iemand die kritiek heeft op het staatsbeleid van israel en antisemitisme is het uiten van kritiek op israelische regeringsleiders.. dat is waar antisemitisme anno 2010 voor staat.. mede met dank aan mevrouw de lange verliest de term antisemitisme steeds meer de oorspronkelijke betekenis.. de staat israel is het symbool van het joodse volk.. en wie commentaar heeft op dat symbool is een antisemiet..


Jij neemt dit over en plaats die hakenneuzen voor die "je", de mensen die Israel overal de schuld van geven en ze constant verdenken van slechte bedoelingen terwijl je Israeliers zegt. Dat krijg je met draaien.

yep ik maakte een vergissing met "je".. dat heeft niks te maken met draaien.. ik ben geen übermensch en vergis me ook weleens..


Kritiek op Israelische regeringsleiders? Het druipt van antisemitische kwijl. Hoe haal je het in je hoofd een link te leggen tussen hulp bieden en aandacht afwenden?

van die leijke gedrochten met haakneuzen kun je alles verwachten.. ze staan internationaal gezien onder druk vanwege hun oorlogsmisdaden in gaza en vanwege hun aanhoudende bouw van illegale nederzettingen.. ze kampen al jaren met een imago probleem vanwege hun agressieve gedrag in het midden-oosten.. om dan even de blitz uit te gaan hangen in haïti is voor hun punten scoren..

maar zelfs al zouden ze het wel oprecht menen en zelfs al is het wel raar om israel ervan te verdenken dat ze opportuun bezig zijn in haïti dan nog heeft dat geen ene moer met antisemitisme te maken.. er is domweg geen enkele link met jodenhaat in het betreffende stuk..


Lolbroek. J.S. is hier zeer integer bezig? Geloof jij het? Het is niets anders dan een verteller van een variant van een bloedlibel.

zelfs al zou hij niet integer zijn dan nog maakt dat het stuk niet antisemitisch.. tenzij in jouw beperkte geest iets antisemitisch is zodra kritiek op israelisch regeringsbeleid niet integer is.. maar dan weet je niet wat antisemitisme is..


Je bent even geschift. Zuig maar lekker aan je libelduim, misschien komt er wel een originelere versie uit. Misschien hebben ze die aardbeving wel veroorzaakt?

'libelduim' bestaat niet.. je bent de enige die dit woord gebruikt.. gelieve geen idiosyncratisch taalgebruik toepassen.. dat werkt verwarrend..

ronald
26-01-10, 05:54
netanyahu moet met zijn haakneus inderdaad zijn kop houden over de shoah als hij een p.r. show op laat voeren in haïti..



zij is degene die in termen van haakneuzen redeneert.. zij verkrachtte de kritiek vd auteur tot een achterlijke karikatuur en holt hiermee de term antisemitisme nog verder uit.. met dank aan de zionisten betekent deze term tegenwoordig bijna alleen nog maar dat je kritiek hebt geuit op de oorlogsrepubliek israel.. een antismiet is iemand die kritiek heeft op het staatsbeleid van israel en antisemitisme is het uiten van kritiek op israelische regeringsleiders.. dat is waar antisemitisme anno 2010 voor staat.. mede met dank aan mevrouw de lange verliest de term antisemitisme steeds meer de oorspronkelijke betekenis.. de staat israel is het symbool van het joodse volk.. en wie commentaar heeft op dat symbool is een antisemiet..



yep ik maakte een vergissing met "je".. dat heeft niks te maken met draaien.. ik ben geen übermensch en vergis me ook weleens..



van die leijke gedrochten met haakneuzen kun je alles verwachten.. ze staan internationaal gezien onder druk vanwege hun oorlogsmisdaden in gaza en vanwege hun aanhoudende bouw van illegale nederzettingen.. ze kampen al jaren met een imago probleem vanwege hun agressieve gedrag in het midden-oosten.. om dan even de blitz uit te gaan hangen in haïti is voor hun punten scoren..

maar zelfs al zouden ze het wel oprecht menen en zelfs al is het wel raar om israel ervan te verdenken dat ze opportuun bezig zijn in haïti dan nog heeft dat geen ene moer met antisemitisme te maken.. er is domweg geen enkele link met jodenhaat in het betreffende stuk..



zelfs al zou hij niet integer zijn dan nog maakt dat het stuk niet antisemitisch.. tenzij in jouw beperkte geest iets antisemitisch is zodra kritiek op israelisch regeringsbeleid niet integer is.. maar dan weet je niet wat antisemitisme is..



'libelduim' bestaat niet.. je bent de enige die dit woord gebruikt.. gelieve geen idiosyncratisch taalgebruik toepassen.. dat werkt verwarrend..

Grappig. De anti-zionisten gebruiken het leed in Haiti om hun gal over Israel te spuien. Je bevestigt aardig wat Lea stelt. Je libelduim groet per minuut.