PDA

Bekijk Volledige Versie : Computernetwerk van acht politiekorpsen staat op instorten



MaRiaH
25-01-10, 20:46
Computernetwerk van acht politiekorpsen staat op instorten
maandag 25 januari 2010 | 08:47 | Laatst bijgewerkt op: maandag 25 januari 2010 | 18:22


ANP

APELDOORN - Niet alle politiemensen die vandaag aan het werk gaan, mogen zich aanmelden op het computersysteem van de politie. Gevreesd wordt dat dan het hele netwerk in elkaar klapt.


Acht van de 25 korpsen kunnen niet of nauwelijks met hun computers werken. De voorzitter van politiebond ACP, Gerrit van de Kamp, noemt de situatie ‘zorgelijk’. Hij vraagt zich af hoe lang dit systeem nog houdbaar is. Agenten zouden, door de traagheid van het systeem en de vele te verrichten handelingen, er zelfs toe neigen hun taak te verwaarlozen om te ontsnappen aan uren administratie.

Technici zijn er het afgelopen weekeinde niet in geslaagd de oorzaak te vinden van de ernstige storing in het systeem. Voor de zekerheid zijn extra servers geplaatst en is de geheugencapaciteit van het systeem uitgebreid.

Een deel van het personeel is al sinds woensdag veroordeeld tot ouderwets papierwerk. Burgers ondervinden langere wachttijden bij het doen van aangifte en ook het nazien van informatie over verdachten komt vertraagd beschikbaar. De storing treft nu korpsen in Gelderland, Overijssel, Drenthe, Friesland en Groningen.

Het computersysteem van de politie is al veel langer in opspraak. Personeel klaagt er steen en been over. Vorige week presenteerde politiebond ACP een zwartboek over de problemen op de werkvloer. Komende donderdagavond praat de Tweede Kamer over de situatie, omdat die van kwaad tot erger lijkt te gaan. Hoewel de politie naar buiten toe rustig blijft over de computerproblemen zeggen bronnen binnen de korpsen dat de situatie intern als zeer ernstig wordt bestempeld. „Er heerst een crisissfeer. Dit mag gewoon niet gebeuren en het duurt al veel te lang.”


:fplet:

StevieK
25-01-10, 21:41
Dan maar een nieuw en beter system, tenslotte heeft Koos Spe en zijn gene genoeg geld gecollecteerd van de wegmisbruikers.

Er mag best wel meer geld uitgegeven uit politie, dan kunnen ze beter beknibbelen aan subsidies aan ( in mijn ogen, nutteloze instanties).

Het politie apparaat moet goed kunnen werken om de burger te kunnen beschermen.

MaRiaH
25-01-10, 21:42
Dan maar een nieuw en beter system, tenslotte heeft Koos Spe en zijn gene genoeg geld gecollecteerd van de wegmisbruikers.

Er mag best wel meer geld uitgegeven uit politie, dan kunnen ze beter beknibbelen aan subsidies aan ( in mijn ogen, nutteloze instanties).

Het politie apparaat moet goed kunnen werken om de burger te kunnen beschermen.

Stuur maar door naar Guusje.. ;)

StevieK
26-01-10, 06:48
Stuur maar door naar Guusje.. ;)


Guusje luistert niet naar me,... heb al vele malen geschreven, ook 1 keer vermeld dat ze maar weer beter huisvrouw kon worden, .... mischien is ze nu boos op me.

MaRiaH
26-01-10, 15:34
Guusje luistert niet naar me,... heb al vele malen geschreven, ook 1 keer vermeld dat ze maar weer beter huisvrouw kon worden, .... mischien is ze nu boos op me.

Kan ik me iets bij voorstellen.. ;)