PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaticaan geeft stemadvies over homorechten



Marsipulami
28-01-10, 13:12
Vaticaan geeft stemadvies over homorechten

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Het Vaticaan heeft een groep conservatieve parlementsleden een merkwaardige brief gestuurd met dwingend stemadvies over enkele heikele ethische kwesties in de Raad van Europa. Met succes. Een resolutie over de discriminatie van homo’s werd vakkundig getorpedeerd. Tot ontsteltenis van de Belgische parlementairen in de Raad.

"Dit is een terugkeer naar de tijd van priester Daens, toen de kerk dicteerde wat de katholieke partij moest doen", zegt christen- democraat Pol Van den Driessche.

tanger'73
28-01-10, 15:29
Waar hebben homorechten eigenlijk betrekking op?

Marsipulami
28-01-10, 15:39
Waar hebben homorechten eigenlijk betrekking op?

Homo's horen meer rechten te hebben dan hetero's, vandaar nog wat speciale toegevoegde rechten voor homo's die hetero's niet krijgen.

tanger'73
28-01-10, 15:52
Homo's horen meer rechten te hebben dan hetero's, vandaar nog wat speciale toegevoegde rechten voor homo's die hetero's niet krijgen.



De enige recht die ik bij homo's kan bedenken, is gewoon die van vrijwillige mannelijke bijligging. Niemand zal ze daar overigens een strobreed in de weg leggen.

StevieK
28-01-10, 20:44
De enige recht die ik bij homo's kan bedenken, is gewoon die van vrijwillige mannelijke bijligging. Niemand zal ze daar overigens een strobreed in de weg leggen.

Homos willen helemaal geen extra rechten, ze willen acceptatie,

en trouwens het Vaticaan ( DE MANNENGEMEENSCHAP) moet zijn hier helemaal niet mee bemoeien, of ze willen juist door zo'n opstelling de wereld het idee geven dat daar niets achter de gesloten deuren gebeurd. Er zijn wereldwijde voorbeelden wat er allemaal achter de deuren in hun mannengemeenschap
gebeurd. Een hypocrieter zooitje dan hun kan ik me niet voorstellen. Kijk dit zijn nu de soort homos waar ik en velen homos van walg.

tanger'73
28-01-10, 22:06
Homos willen helemaal geen extra rechten, ze willen acceptatie,

en trouwens het Vaticaan ( DE MANNENGEMEENSCHAP) moet zijn hier helemaal niet mee bemoeien, of ze willen juist door zo'n opstelling de wereld het idee geven dat daar niets achter de gesloten deuren gebeurd. Er zijn wereldwijde voorbeelden wat er allemaal achter de deuren in hun mannengemeenschap
gebeurd. Een hypocrieter zooitje dan hun kan ik me niet voorstellen. Kijk dit zijn nu de soort homos waar ik en velen homos van walg.


Ja dat dacht ik al, want rechten voor homo's dat kon ik me ook niet voorstellen.

Marsipulami
28-01-10, 22:14
http://www.deredactie.be/permalink/1.704952

Marsipulami
28-01-10, 22:18
Het Vaticaan heeft net als iedere andere organisatie, vakbond, belangengroep of privépersoon het volste recht om de eigen standpunten te bepleiten bij politici. Daar is niks mis mee en met scheiding tussen kerk en staat heeft dat absoluut niks te maken.

tanger'73
28-01-10, 22:19
http://www.deredactie.be/permalink/1.704952


Een moreel verantwoorde boodschap dat geheel past bij zijn instituut en bevoegdheden.

tanger'73
28-01-10, 22:29
Het Vaticaan heeft net als iedere andere organisatie, vakbond, belangengroep of privépersoon het volste recht om de eigen standpunten te bepleiten bij politici. Daar is niks mis mee en met scheiding tussen kerk en staat heeft dat absoluut niks te maken.

Absoluut niks mis mee, in tegenstelling tot veel politici heb je tenminste nog wat aan dergelijke geestelijken die onvermurwbaar achter hun stanpunten staan en die nooit de rug toekeren.

StevieK
28-01-10, 23:14
Absoluut niks mis mee, in tegenstelling tot veel politici heb je tenminste nog wat aan dergelijke geestelijken die onvermurwbaar achter hun stanpunten staan en die nooit de rug toekeren.

Ja, ja, ze staan achter hun standpunten, maar sexueel misbruik is schijnbaar nog steeds toegestaan. Maar misschien is dat ook wel een van hun standpunten

Bron : De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/buitenland/5903735/__Seksueel_misbruik_op_eliteschool__.html)

Seksueel misbruik op Duitse eliteschool
-------------------------------------------------------------------
BERLIJN - Op een gymnasium van de jezuïeten in Berlijn zouden in de jaren zeventig en tachtig talrijke leerlingen seksueel zijn misbruikt. Bij de rector van de rooms-katholieke school zijn nu zeven gevallen bekend, maar in een e-mail laat hij weten dat het vermoedelijk om meer gevallen gaat.



De zaak kwam aan het licht door een brief van rector pater Klaus Mertes aan ongeveer zeshonderd voormalige leerlingen van het Canisiusgymnasium in de Duitse hoofdstad. De middelbare school, genoemd naar de Nijmeegse jezuïet Petrus Canisius (1521-1597), geldt als een van de scholen waar de katholieke Duitse elite wordt opgeleid. Verscheidene leiders in de politiek, economie en andere sectoren van de Duitse samenleving hebben er onderwijs genoten.

In de brief van Mertes, waarover de krant Berliner Morgenpost donderdag berichtte, staat dat hij „met diepe geschoktheid en schaamte” van het „systematische en jarenlange” misbruik kennis heeft genomen. Volgens de krant kwamen de afgelopen jaren enkele gevallen van misbruik aan het licht. Uit contacten met oud-leerlingen heeft Mertes echter opgemaakt dat het niet om incidentele gevallen gaat.

De leraren die van het misbruik worden verdacht, zijn niet meer op de school actief. „Voor zover zij nog leven, doen wij onderzoek”, aldus de rector.

Bij de politie zijn nog geen aangiftes binnengekomen. Het is zeer de vraag of de daders nog voor de rechter kunnen worden gebracht. Volgens het Duitse strafrecht verjaart een zwaar seksueel delict na tien jaar. Als het slachtoffer echter op het moment van het strafbare feit minderjarig is, gaat de verjaringstermijn pas in wanneer het slachtoffer de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt.

Op het gymnasium heerste donderdag grote onzekerheid. Enkele leerlingen zeiden via de krant van het misbruik te hebben vernomen. Ook vele ouders lazen in de krant voor het eerst wat er zich in het verleden op de school heeft afgespeeld.


==============================
Maakt niet uit of dit in de 70-er 80-er jaren gebeurd is,
men spreekt hier over of "latente homos in lange zwarte jurken" of "noodhomofilie". Deze mensen mogen van mij van de hoge gebouwen gesmeten worden of in de hel branden

Stelletje Geestelijk Gehandicapten. ( neen, niet verwarren met Verstandelijk gehandicapten)

tanger'73
28-01-10, 23:29
in iedere branche heb je mensen die op een gegeven ogenblik misbruik kunnen maken van hun functie of ambt. Maar de Heilige Stoel is ook duidelijk genoeg daarover. Alle functionarissen dragen een eigen verantwoordelijkheid die ze moeten respecteren. Doen ze dat niet, dan is denk ik de kerk volwassen genoeg om daarvoor maatregelen te treffen. Functionarissen die misbruik maken van hun positie, staat in schril contrast met de leer van hun werkgever.

Witte78
29-01-10, 00:41
Het Vaticaan heeft net als iedere andere organisatie, vakbond, belangengroep of privépersoon het volste recht om de eigen standpunten te bepleiten bij politici. Daar is niks mis mee en met scheiding tussen kerk en staat heeft dat absoluut niks te maken.

En wij hebben op onze beurt weer het volledige recht om ze voor een stel achterlijke idioten uit te maken.

Slinger
29-01-10, 08:12
Het Vaticaan heeft net als iedere andere organisatie, vakbond, belangengroep of privépersoon het volste recht om de eigen standpunten te bepleiten bij politici. Daar is niks mis mee en met scheiding tussen kerk en staat heeft dat absoluut niks te maken.

Ga je schoolgeld terughalen. Bemoeienis van het Vaticaan met de politiek heeft al eeuwen lang de grootst mogelijke ellende opgeleverd.

Aït Ayt
29-01-10, 13:40
Ga je schoolgeld terughalen. Bemoeienis van het Vaticaan met de politiek heeft al eeuwen lang de grootst mogelijke ellende opgeleverd.

eigenlijk zeg je dus dat je van mening bent dat homoseksuelen meer rechten hebben dan katholieken..
of vind dat naast het spreekverbod voor katholieke lobbygroepen er ook een spreekverbod moet komen voor homo lobbygroepen ?

knuppeltje
29-01-10, 13:45
Aït Ayt;4231586]eigenlijk zeg je dus dat je van mening bent dat homoseksuelen meer rechten hebben dan katholieken..

Dat zo wie zo!!!!!!!!! :fpotver:

Slinger
29-01-10, 13:48
eigenlijk zeg je dus dat je van mening bent dat homoseksuelen meer rechten hebben dan katholieken..
of vind dat naast het spreekverbod voor katholieke lobbygroepen er ook een spreekverbod moet komen voor homo lobbygroepen ?

Ik heb het net als Mars over de scheiding tussen kerk en staat, slimmerik.

Marsipulami
29-01-10, 13:57
Ik heb het net als Mars over de scheiding tussen kerk en staat, slimmerik.

Scheiding tussen kerk en staat betekent dat de vertegenwoordigers van de kerk of godsdienst niet rechtstreeks de wetgeving mogen aanpassen. De totstandkoming van wetten is het werk van de democratisch verkozenen die autonoom hun stemgedrag moeten bepalen.

Er is absoluut niks mis met het feit dat kerkelijke functionarissen, groepen of individuën hun standpunt en argumenten kenbaar maken aan parlementsleden. Zo werkt democratie nu eenmaal.

De stelling die hier door sommigen wordt verdedigd dat katholieken geen mening mogen uiten tgo parlementsleden is in strijd met alle elementaire beginselen van een democratisch functionerende samenleving.

Aït Ayt
29-01-10, 14:01
Ik heb het net als Mars over de scheiding tussen kerk en staat, slimmerik.

je vind dat religieuze instellingen hun standpunten niet mogen bepleiten bij politici?
of hebben homolobbygroepen in jouw optiek ook geen recht van spreken ?

mark61
29-01-10, 14:15
'Kenbaar maken' en 'bepleiten' zijn duidelijk andere dingen dan 'dwingend stemadvies'.

Stelletje reli-griezels.

Armadillo
29-01-10, 14:16
Tja, lobby versus democratie. Wie herrinert zich nog de beste Els affaire (http://www.trouw.nl/krantenarchief/1997/04/24/2529315/Bolkesteins__Beste_Els__maakte_debat_nevenfuncties _los.html). Het beste voorbeeld is waarschijnlijk Europese besluitvorming:
http://www.corporateeurope.org/

knuppeltje
29-01-10, 14:32
mark61;4231620]'Kenbaar maken' en 'bepleiten' zijn duidelijk andere dingen dan 'dwingend stemadvies'.

Stelletje reli-griezels.

Geldt blijkbaar niet voor papen.

En die zijn héél griezelig.

Slinger
29-01-10, 17:57
je vind dat religieuze instellingen hun standpunten niet mogen bepleiten bij politici?
of hebben homolobbygroepen in jouw optiek ook geen recht van spreken ?


Religieuze instellingen hebben zich te bemoeien met de zielszorg van de gelovigen en de politiek aan de burgers over te laten. En een machtige, supranationale instelling als de katholieke kerk hoort zeker geen druk uit te oefenen op politici. Let wel, ik heb het hier over een normale, democratische situatie.

Slinger
29-01-10, 17:59
Scheiding tussen kerk en staat betekent dat de vertegenwoordigers van de kerk of godsdienst niet rechtstreeks de wetgeving mogen aanpassen. De totstandkoming van wetten is het werk van de democratisch verkozenen die autonoom hun stemgedrag moeten bepalen.

Er is absoluut niks mis met het feit dat kerkelijke functionarissen, groepen of individuën hun standpunt en argumenten kenbaar maken aan parlementsleden. Zo werkt democratie nu eenmaal.

De stelling die hier door sommigen wordt verdedigd dat katholieken geen mening mogen uiten tgo parlementsleden is in strijd met alle elementaire beginselen van een democratisch functionerende samenleving.

De katholieke kerk is nog wel iets verder gegaan dan haar standpunten duidelijk maken aan parlementsleden, dat weet jij ook wel.

Marsipulami
29-01-10, 22:49
Tja, lobby versus democratie. Wie herrinert zich nog de beste Els affaire (http://www.trouw.nl/krantenarchief/1997/04/24/2529315/Bolkesteins__Beste_Els__maakte_debat_nevenfuncties _los.html).


Hier gaat het duidelijk over belangenmenging van verkozenen doordat ze functies bekleden waar tegenstrijdige belangen moeten verdedigd worden. Dat politici er allerlei lucratieve bijbaantjes op na houden is al een beetje kwalijk, maar erger wordt het als men zijn politieke macht gebruikt om heimelijk privé-belangen te dienen terwijl men laat uitschijnen dat men het algemeen belang dient.

Deze kwestie is echter in niets te vergelijken met het Vaticaan dat haar standpunt mededeelt aan onafhankelijke verkozenen.

Marsipulami
29-01-10, 22:50
De katholieke kerk is nog wel iets verder gegaan dan haar standpunten duidelijk maken aan parlementsleden, dat weet jij ook wel.

Jammer genoeg ben ik niet op de hoogte. Leg eens uit waarover je het hebt.

Aït Ayt
30-01-10, 11:23
Religieuze instellingen hebben zich te bemoeien met de zielszorg van de gelovigen en de politiek aan de burgers over te laten. En een machtige, supranationale instelling als de katholieke kerk hoort zeker geen druk uit te oefenen op politici. Let wel, ik heb het hier over een normale, democratische situatie.

je wilt dus discrimineren door religieuze instellingen de mond te snoeren in een democratische samenleving..

Slinger
30-01-10, 12:03
Jammer genoeg ben ik niet op de hoogte. Leg eens uit waarover je het hebt.

Ja, een katholiek als jij kan zich over dit onderwerp maar beter van de domme houden...

Kijk maar eens naar de Bartholomeüsnacht (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bartholome%C3%BCsnacht), om maar een voorbeeld te noemen.

Slinger
30-01-10, 12:10
je wilt dus discrimineren door religieuze instellingen de mond te snoeren in een democratische samenleving..

Als ze in alle openheid zeggen wat ze willen, ben ik al lang blij.

Aït Ayt
30-01-10, 12:57
Als ze in alle openheid zeggen wat ze willen, ben ik al lang blij.

:) dan ben jij een blij mens aangezien het vaticaan er bepaald geen geheim van maakt wat hun standpunten zijn tav homoseksualiteit..

DNA
30-01-10, 13:03
Vaticaan geeft stemadvies over homorechten

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Het Vaticaan heeft een groep conservatieve parlementsleden een merkwaardige brief gestuurd met dwingend stemadvies over enkele heikele ethische kwesties in de Raad van Europa. Met succes. Een resolutie over de discriminatie van homo’s werd vakkundig getorpedeerd. Tot ontsteltenis van de Belgische parlementairen in de Raad.

"Dit is een terugkeer naar de tijd van priester Daens, toen de kerk dicteerde wat de katholieke partij moest doen", zegt christen- democraat Pol Van den Driessche.


wat heb je met homos ; Mars ??? : Mea Culpa ??? of hoe zit het eigenlijk met je toch ???

kan je jou "democratisch" rhetoriek niet verenigen met die christelijk moraal van je dan ??? :

u're torn apart between the 2 , poor lad !

correct me if i'm wrong indeed if u ...dare at least ! :lol:

Marsipulami
30-01-10, 13:17
Ja, een katholiek als jij kan zich over dit onderwerp maar beter van de domme houden...

Kijk maar eens naar de Bartholomeüsnacht (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bartholome%C3%BCsnacht), om maar een voorbeeld te noemen.

Tja een ouderwetse protestants-katholieke stammenoorlog van 5 eeuwen geleden tussen allerlei koningen en notabelen.

Wat heeft dat in 's hemelsnaam te maken met het feit dat de nuntius van het vaticaan een brief schrijft aan enkele parlementsleden met het standpunt van het vaticaan omtrent etische vraagstukken ?

By the way, wanneer gaan de protestanten zich eens verontschuldigen voor de duizenden katholieke kerken die ze verwoest en/of gestolen hebben ?

MaRiaH
30-01-10, 13:34
Geldt blijkbaar niet voor papen.

En die zijn héél griezelig.

In ieder geval zijn die over het algemeen een stuk menselijker, warmer en minder gefrustreerd dan die protestants-christelijken, die overigens ook nog steeds homo-leraren weren op school.

Maak je daar maar druk over. Want jij als homo, zo zeggen ze, mag wel bestaan, maar je moet wel je geaardheid ontkennen en ertegen vechten en je gedragen als een hetero.

Da's pas griezelig..

MaRiaH
30-01-10, 13:39
Overigens komt het misbruik in de protestantse gemeenschappen in de gezinnen voor.
Mishandeling en het onthouden van liefde aan kinderen, geen aanraking en alleen dreigen met hel en verdoemenis. Het hele leven als zonde prediken en het onthouden van kinderen om op te groeien als evenwichtige volwassenen met een eigen mening. Warmte is ver te zoeken binnen die gezinnen en men wordt niet geaccepteerd zoals men is. De hele persoonlijkheid wordt ontkend en als zondig beschouwd.

En dat anno NU. DAT is pas een kwalijke zaak.
(uitzonderingen daargelaten)

Je raakt een gevoelig punt, want ik heb dagelijks te maken met mensen die kapot zijn gemaakt door dat geloof.

Daar staat natuurlijk los van dat de misstanden binnen de katholieke kerk ook verwerpelijk zijn. Maar ik denk dat je in het algemeen kan stellen dat de protestantse gemeenschap wel eens de hand in eigen boezem mag steken.

Slinger
30-01-10, 14:04
Tja een ouderwetse protestants-katholieke stammenoorlog van 5 eeuwen geleden tussen allerlei koningen en notabelen.

Wat heeft dat in 's hemelsnaam te maken met het feit dat de nuntius van het vaticaan een brief schrijft aan enkele parlementsleden met het standpunt van het vaticaan omtrent etische vraagstukken ?

By the way, wanneer gaan de protestanten zich eens verontschuldigen voor de duizenden katholieke kerken die ze verwoest en/of gestolen hebben ?

Goed een ander, recenter voorbeeld, dan maar.

Misschien ben je niet zo goed thuis in Nederlandse geschiedenis. Maar wat dacht je van het Mandement (http://www.parlement.com/9291000/modulesf/goym1hfe)?

Slinger
30-01-10, 14:56
Overigens komt het misbruik in de protestantse gemeenschappen in de gezinnen voor.
Mishandeling en het onthouden van liefde aan kinderen, geen aanraking en alleen dreigen met hel en verdoemenis. Het hele leven als zonde prediken en het onthouden van kinderen om op te groeien als evenwichtige volwassenen met een eigen mening. Warmte is ver te zoeken binnen die gezinnen en men wordt niet geaccepteerd zoals men is. De hele persoonlijkheid wordt ontkend en als zondig beschouwd.

En dat anno NU. DAT is pas een kwalijke zaak.
(uitzonderingen daargelaten)

Je raakt een gevoelig punt, want ik heb dagelijks te maken met mensen die kapot zijn gemaakt door dat geloof.

Daar staat natuurlijk los van dat de misstanden binnen de katholieke kerk ook verwerpelijk zijn. Maar ik denk dat je in het algemeen kan stellen dat de protestantse gemeenschap wel eens de hand in eigen boezem mag steken.


Ik denk niet dat je een objectief beeld hebt.

MaRiaH
30-01-10, 15:09
Ik denk niet dat je een objectief beeld hebt.

Nee natuurlijk niet. Maar dat geldt voor iedereen hier. :zozo:
Ik laat alleen de andere kant zien.

Slinger
30-01-10, 15:11
Nee natuurlijk niet. Maar dat geldt voor iedereen hier. :zozo:

Als je dat beseft, waarom schets je dan zo'n eenzijdig beeld van een hele bevolkingsgroep?

MaRiaH
30-01-10, 15:18
Als je dat beseft, waarom schets je dan zo'n eenzijdig beeld van een hele bevolkingsgroep?

Homo's worden in alle geloven uitgesloten, maar het meest in de islamitische en protestantse gemeenschappen.
(dus niet de instituten, maar de mensen!)

Bovendien is het beeld dat hier geschetst wordt van katholieken veel eenzijdiger. Dat vraagt om tegenwicht. Bovendien geef ik duidelijk nuances aan, als je goed leest.

Wat betreft mijn verhaal hierboven: niks aan gelogen, allemaal feitelijk waar.
Uitzonderingen daargelaten, zoals ik eerder al die nuance maakte.

DUS: steek de hand in eigen boezem.

Slinger
30-01-10, 15:28
Homo's worden in alle geloven uitgesloten, maar het meest in de islamitische en protestantse gemeenschappen.
(dus niet de instituten, maar de mensen!)

Bovendien is het beeld dat hier geschetst wordt van katholieken veel eenzijdiger. Dat vraagt om tegenwicht.

Wat betreft mijn verhaal hierboven: niks aan gelogen, allemaal feitelijk waar.

Of je bewust liegt weet ik niet, maar je schetst een algemeen beeld aan de hand van enkele bijzondere gevallen. Dat is een fundamentele fout en dat beeld is wel degelijk onwaar.

Bovendien is het onwaar dat uitstoting van homo's te vergelijken is in de protestantse en islamitische gemeenschappen. In de laatsten is het namelijk regel, in de eersten een uitzondering.

MaRiaH
30-01-10, 15:34
Of je bewust liegt weet ik niet, maar je schetst een algemeen beeld aan de hand van enkele bijzondere gevallen. Dat is een fundamentele fout en dat beeld is wel degelijk onwaar.

Bovendien is het onwaar dat uitstoting van homo's te vergelijken is in de protestantse en islamitische gemeenschappen. In de laatsten is het namelijk regel, in de eersten een uitzondering.

Niet enkele bijzondere gevallen.
Helaas.

Ik heb niet gezegd dat protestantse en islamitische gemeenschappen te vergelijken zijn. Dat vind ik namelijk ook niet.
De protestantse gemeenschap doet dat op geheel andere wijze.

Slinger
30-01-10, 15:42
Niet enkele bijzondere gevallen.
Helaas.

Ik heb niet gezegd dat protestantse en islamitische gemeenschappen te vergelijken zijn. Dat vind ik namelijk ook niet.
De protestantse gemeenschap doet dat op geheel andere wijze.

Je zegt dat je veel te maken hebt met mensen die kapot gemaakt zijn door het protestantse geloof. Dat betekent dat je een eenzijdig beeld hebt, en uitzonderingen tot regel verheft. Wellicht lijd je aan een beroepsdeformatie, net als een politieagent die alleen maar met criminele Marokkanen in aanraking komt.

Ik durf de omgekeerde stelling wel aan, namelijk dat het overgrote deel van de protestantse gezinnen gewone, liefderijke gezinnen zijn, waar niets mis mee is. Uitzonderingen daargelaten

Wat homo's betreft durf ik ook de omgekeerde stelling wel aan, namelijk dat homo's bij de meeste protestanten gewoon geaccepteerd worden, een enkele uitzondering daargelaten.

MaRiaH
30-01-10, 16:17
Je zegt dat je veel te maken hebt met mensen die kapot gemaakt zijn door het protestantse geloof. Dat betekent dat je een eenzijdig beeld hebt, en uitzonderingen tot regel verheft. Wellicht lijd je aan een beroepsdeformatie, net als een politieagent die alleen maar met criminele Marokkanen in aanraking komt.

grappig! :haha:

Maar nee, ik lijd niet aan beroepsdeformatie.


Ik durf de omgekeerde stelling wel aan, namelijk dat het overgrote deel van de protestantse gezinnen gewone, liefderijke gezinnen zijn, waar niets mis mee is. Uitzonderingen daargelaten

Wat homo's betreft durf ik ook de omgekeerde stelling wel aan, namelijk dat homo's bij de meeste protestanten gewoon geaccepteerd worden, een enkele uitzondering daargelaten.

Dat mag. Maar dat wil niet zeggen dat jouw referentiekader de waarheid is.
Zoals ik al zei, homo's worden het meest uitgesloten op scholen, of andere banen in protestantse gemeenschappen.
Ik denk dat Knuppeltje zich daar drukker om moet maken dan wat het vaticaan beweert.

Slinger
30-01-10, 16:19
grappig! :haha:

Maar nee, ik lijd niet aan beroepsdeformatie.



Dat mag. Maar dat wil niet zeggen dat jouw referentiekader de waarheid is.
Zoals ik al zei, homo's worden het meest uitgesloten op scholen, of andere banen in protestantse gemeenschappen.
Ik denk dat Knuppeltje zich daar drukker om moet maken dan wat het vaticaan beweert.

Het is niet waar.

knuppeltje
30-01-10, 17:37
Wat een geouwehoer allemaal.
Het maakt geen ene reet uit. Alle fundies zijn hetzelfde. Op alle bijzondere scholen worden homo's geweerd als er fundies de baas zijn, ondanks de laatste wetsaanpassing.
Gewoon vandaag nog het bijzonder onderwijs afschaffen, en op alle lagere scholen onderwijs 'over' godsdiensten. De rest aan godsdienst doen ze maar thuis en/of in hun gebedshuis. Zoveel als ze maar willen.

MaRiaH
30-01-10, 18:02
Gewoon vandaag nog het bijzonder onderwijs afschaffen, en op alle lagere scholen onderwijs 'over' godsdiensten. De rest aan godsdienst doen ze maar thuis en/of in hun gebedshuis. Zoveel als ze maar willen.

Nou daar ben ik het nu eens helemaal mee eens.:zozo:

Waar ik ook mee kan leven: allemaal openbaar onderwijs en facultatief godsdienstles aanbieden als extra lesuur. (uiteraard alle geloven en humanistische lessen.) Bij mijn kind op school is dat al zo.

Aït Ayt
30-01-10, 18:13
Wat homo's betreft durf ik ook de omgekeerde stelling wel aan, namelijk dat homo's bij de meeste protestanten gewoon geaccepteerd worden, een enkele uitzondering daargelaten.

ok, onderbouw die stelling dan maar met externe bronnen.. ga je gang..

Slinger
30-01-10, 18:16
ok, onderbouw die stelling dan maar met externe bronnen.. ga je gang..

Waarom moet ik hem onderbouwen?

Jij mag hem falsifiëren.

Aït Ayt
30-01-10, 18:28
Waarom moet ik hem onderbouwen?



omdat jij de stelling plaatste..

Slinger
30-01-10, 18:41
omdat jij de stelling plaatste..

Ja, en zo lang jij hem niet onderuit kunt halen, blijft hij staan.

Aït Ayt
30-01-10, 18:54
Ja, en zo lang jij hem niet onderuit kunt halen, blijft hij staan.

zo werkt dat niet.. als je een stelling plaatst dan dien je dat te kunnen onderbouwen.. dat moet je dan niet afschuiven op degene die jou vraagt om bronnen.. ik heb immers de stelling niet geplaatst.. jij kwam met de stelling aanzetten dan mag je dat hier nu gaan onderbouwen met bronnen..

overigens vind ik je stelling vaag.. je stelt dat homo's bij de meeste protestanten gewoon geaccepteerd worden maar dat zegt feitelijk niet veel.. je bedoeld daarmee waarschijnlijk niet dat homoseksualiteit bij de meeste protestanten gewoon geaccepteerd worden..

Slinger
30-01-10, 19:49
zo werkt dat niet.. als je een stelling plaatst dan dien je dat te kunnen onderbouwen.. dat moet je dan niet afschuiven op degene die jou vraagt om bronnen.. ik heb immers de stelling niet geplaatst.. jij kwam met de stelling aanzetten dan mag je dat hier nu gaan onderbouwen met bronnen..

overigens vind ik je stelling vaag.. je stelt dat homo's bij de meeste protestanten gewoon geaccepteerd worden maar dat zegt feitelijk niet veel.. je bedoelt daarmee waarschijnlijk niet dat homoseksualiteit bij de meeste protestanten gewoon geaccepteerd worden..

Ik bedoel altijd wat ik zeg.

Marsipulami
30-01-10, 21:47
Goed een ander, recenter voorbeeld, dan maar.

Misschien ben je niet zo goed thuis in Nederlandse geschiedenis. Maar wat dacht je van het Mandement (http://www.parlement.com/9291000/modulesf/goym1hfe)?


Mandement van 1954

Op 1 mei 1954 brachten de Nederlandse bisschoppen, met aan het hoofd Johannes kardinaal de Jong een herdelijk schrijven (Mandement) uit over de katholiek in het openbare leven. Kernpunten van het Mandement een verbod voor katholieken om lid te zijn van de socialistische vakbeweging NVV en om regelmatig socialistische vergaderingen bij te wonen, socialistische pers te lezen of naar de VARA te luisteren. Als sanctie werd genoemd het onthouden van sacramenten. Met het Mandement hoopten de bisschoppen de doorbraakgedachte een halt toe te roepen. Zij noemden socialisme, onkerkelijkheid, humanisme en materialisme als bedreigingen.

Het lidmaatschap van de PvdA werd ontraden, maar de uiteindelijke beslissing daarover was een zaak van het eigen geweten. Wel stelden de bisschoppen dat een doorbraak van katholieken naar de PvdA afbraak van de eigen katholieke partij (KVP) betekende.

Formeel zou het Mandement pas in 1965 worden ingetrokken.

Ik zie niet wat het verband is met het schrijven van een brief door de nuntius aan een aantal parlementariërs, die het standpunt van de RKK verdedigt inzake een aantal etische kwesties.

Dat de NL bisschoppen er in de jaren vijftig moeite mee hadden dat hun kerkleden lid werden van organisaties die de RKK en katholieke godsdienst vijandig gezind waren dat kan ik begrijpen en is bovendien logisch.

Anno 2010 sluiten alle grote vakbonden in België leden uit die openlijk durven sympathiseren voor het Vlaams Belang.

Iznogoodh
30-01-10, 22:03
En wij hebben op onze beurt weer het volledige recht om ze voor een stel achterlijke idioten uit te maken.Inderdaad. Die gedegenereerde christenhonden hebben het volste recht om homo's te verachten.

Slinger
30-01-10, 22:20
Mandement van 1954

Op 1 mei 1954 brachten de Nederlandse bisschoppen, met aan het hoofd Johannes kardinaal de Jong een herdelijk schrijven (Mandement) uit over de katholiek in het openbare leven. Kernpunten van het Mandement een verbod voor katholieken om lid te zijn van de socialistische vakbeweging NVV en om regelmatig socialistische vergaderingen bij te wonen, socialistische pers te lezen of naar de VARA te luisteren. Als sanctie werd genoemd het onthouden van sacramenten. Met het Mandement hoopten de bisschoppen de doorbraakgedachte een halt toe te roepen. Zij noemden socialisme, onkerkelijkheid, humanisme en materialisme als bedreigingen.

Het lidmaatschap van de PvdA werd ontraden, maar de uiteindelijke beslissing daarover was een zaak van het eigen geweten. Wel stelden de bisschoppen dat een doorbraak van katholieken naar de PvdA afbraak van de eigen katholieke partij (KVP) betekende.

Formeel zou het Mandement pas in 1965 worden ingetrokken.

Ik zie niet wat het verband is met het schrijven van een brief door de nuntius aan een aantal parlementariërs, die het standpunt van de RKK verdedigt inzake een aantal etische kwesties.

Dat de NL bisschoppen er in de jaren vijftig moeite mee hadden dat hun kerkleden lid werden van organisaties die de RKK en katholieke godsdienst vijandig gezind waren dat kan ik begrijpen en is bovendien logisch.

Anno 2010 sluiten alle grote vakbonden in België leden uit die openlijk durven sympathiseren voor het Vlaams Belang.

Er is een verband tussen deze zaken en dat is het streven naar wereldlijke macht van de roomse kerk, al sinds Constantijn de Grote. Er is een ononderbroken lijn die Voltaire zijn uitroep heeft ontlokt, die ken je vast wel, en die aangeeft dat veel functionarissen in die kerk de boodschap van Jezus Christus niet begrepen hebben.

Marsipulami
30-01-10, 22:28
Er is een verband tussen deze zaken en dat is het streven naar wereldlijke macht van de roomse kerk, al sinds Constantijn de Grote. Er is een ononderbroken lijn die Voltaire zijn uitroep heeft ontlokt, die ken je vast wel, en die aangeeft dat veel functionarissen in die kerk de boodschap van Jezus Christus niet begrepen hebben.

Het christendom heeft een politieke boodschap voor de gemeenschap van mensen. Het is maar normaal dat de kerk de politieke implicaties die verbonden zijn aan de beleving van het evangelie in de praktijk probeert te brengen. Macht op zichzelf is niet slecht. Om dingen ten goede te veranderen heb je macht nodig.

De kerk heeft geen directe macht op het politieke toneel, maar in de mate dat ze de publieke opinie en politieke gezagsdragers kan beïnvloeden kan de kerk haar maatschappelijke doelstellingen trachten te verwezenlijken. Daar is niks mis mee.

Slinger
30-01-10, 22:31
Het christendom heeft een politieke boodschap voor de gemeenschap van mensen. Het is maar normaal dat de kerk de politieke implicaties die verbonden zijn aan de beleving van het evangelie in de praktijk probeert te brengen. Macht op zichzelf is niet slecht. Om dingen ten goede te veranderen heb je macht nodig.

Jezus Christus predikte het tegenovergestelde.


De kerk heeft geen directe macht op het politieke toneel, maar in de mate dat ze de publieke opinie en politieke gezagsdragers kan beïnvloeden kan de kerk haar maatschappelijke doelstellingen trachten te verwezenlijken. Daar is niks mis mee.

Die maatschappelijke doelstellingen zijn door de eeuwen heen zeer verdacht geweest en hebben in het algemeen heel weinig te maken gehad met het navolgen van Christus.

Marsipulami
31-01-10, 00:25
Jezus Christus predikte het tegenovergestelde.

Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. Ga, en maak alle volkeren tot leerling; doop hen in de naam van de Vader, de Zoon en de heilige Geest, en leer hun alles onderhouden wat Ik jullie geboden heb. Weet wel, Ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voleinding van de wereld.’ (Mt 28, 18-20)



Die maatschappelijke doelstellingen zijn door de eeuwen heen zeer verdacht geweest en hebben in het algemeen heel weinig te maken gehad met het navolgen van Christus.

Pff, typisch protestantse opmerking. Jouw bedenkingen zijn gewoon het resultaat van 5 eeuwen anti-katholieke indoctrinatie. Protestanten denken dat ze groter en belangrijker worden door het verkondigen van halve waarheden en hele leugens over de katholieke kerk.

Wanneer gaan de protestanten zich verontschuldigen voor het vernielen en/of de diefstal van duizenden katholieke kerken in Europa en de talloze moordpartijen die daarmee gepaard gingen ?


cfr: http://nl.wikipedia.org/wiki/Martelaren_van_Gorcum

Slinger
31-01-10, 09:00
Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. Ga, en maak alle volkeren tot leerling; doop hen in de naam van de Vader, de Zoon en de heilige Geest, en leer hun alles onderhouden wat Ik jullie geboden heb. Weet wel, Ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voleinding van de wereld.’ (Mt 28, 18-20)




Pff, typisch protestantse opmerking. Jouw bedenkingen zijn gewoon het resultaat van 5 eeuwen anti-katholieke indoctrinatie. Protestanten denken dat ze groter en belangrijker worden door het verkondigen van halve waarheden en hele leugens over de katholieke kerk.

Wanneer gaan de protestanten zich verontschuldigen voor het vernielen en/of de diefstal van duizenden katholieke kerken in Europa en de talloze moordpartijen die daarmee gepaard gingen ?


cfr: http://nl.wikipedia.org/wiki/Martelaren_van_Gorcum


Je bent knots. Op deze tekst grondt de roomse kerk zijn wereldlijke macht en al het misbruik dat ze ervan gemaakt hebben?

Iedereen kon zien dat Jezus geen wereldlijke macht bezat, slimmerik. De macht die hij hier bedoelde was heel iets anders. Om die uit te oefenen had hij echt geen kerkelijke staat nodig.

Als de roomse kerk dat had begrepen dan waren de godsdienstoorlogen, waar je hier aan refereert nooit gebeurd. Blijkbaar begrijp jij dat ook niet want zo te zien loop je nog steeds met een grote frustratie rond over de uitkomst. Wil je ze soms overdoen?

Marsipulami
31-01-10, 10:51
Je bent knots. Op deze tekst grondt de roomse kerk zijn wereldlijke macht en al het misbruik dat ze ervan gemaakt hebben?

Iedereen kon zien dat Jezus geen wereldlijke macht bezat, slimmerik. De macht die hij hier bedoelde was heel iets anders. Om die uit te oefenen had hij echt geen kerkelijke staat nodig.

Als de roomse kerk dat had begrepen dan waren de godsdienstoorlogen, waar je hier aan refereert nooit gebeurd. Blijkbaar begrijp jij dat ook niet want zo te zien loop je nog steeds met een grote frustratie rond over de uitkomst. Wil je ze soms overdoen?

- Je opvoeding in de traditie waarin je staat heeft goed gewerkt. De katholieke kerk is inderdaad door en door slecht.

- Jezus was niet tegen macht al je semantisch bochtenwerk ten spijt.

- Behalve in Vaticaanstad heeft de RKK nergens op aarde wereldlijke politieke macht. Wel geestelijke macht die voortvloeit uit de boodschap die het Vaticaan verkondigt.

- Om oorlog te voeren moet je op zijn minst met twee zijn. Protestanten hadden tijdens de godsdienstoorlogen geen kerkelijke staat nodig om te moorden, te stelen en te beeldenstormen.

Aït Ayt
31-01-10, 11:25
Ik bedoel altijd wat ik zeg.

maar je zegt zo weinig.. en dat beetje wat je zegt wil je niet eens onderbouwen..
ik heb weinig aan je stelling dat homoseksuelen bij de meeste protestanten gewoon geaccepteerd worden..
in dit land moet elke staatsburger homoseksuelen accepteren.. ook protestanten.. dat zegt echter verder niks over wat de meeste protestanten vinden van homoseksuelen en homoseksualiteit..

Slinger
31-01-10, 11:25
- Je opvoeding in de traditie waarin je staat heeft goed gewerkt. De katholieke kerk is inderdaad door en door slecht.

Als je mijn berichten gevolgd heb, dan weet je dat ik de katholieke kerk vaak genoeg tegen onterechte aanvallen verdedigd heb.

- Jezus was niet tegen macht al je semantisch bochtenwerk ten spijt.

- Behalve in Vaticaanstad heeft de RKK nergens op aarde wereldlijke politieke macht. Wel geestelijke macht die voortvloeit uit de boodschap die het Vaticaan verkondigt.

- Om oorlog te voeren moet je op zijn minst met twee zijn. Protestanten hadden tijdens de godsdienstoorlogen geen kerkelijke staat nodig om te moorden, te stelen en te beeldenstormen.


Ik kan maar één ding zeggen: lees Matteüs 4

Slinger
31-01-10, 11:30
maar je zegt zo weinig.. en dat beetje wat je zegt wil je niet eens onderbouwen..
ik heb weinig aan je stelling dat homoseksuelen bij de meeste protestanten gewoon geaccepteerd worden..
in dit land moet elke staatsburger homoseksuelen accepteren.. ook protestanten.. dat zegt echter verder niks over wat de meeste protestanten vinden van homoseksuelen en homoseksualiteit..


Maar voor lang niet iedereen in Nederland is acceptatie van homo's een feit. Jij weet ook wel dat het in een stad als Amsterdam, met een grote allochtone bevolkingsgroep, levengevaarlijk is om duidelijk herkenbaar als homo('s) over straat te gaan.

Aït Ayt
31-01-10, 12:10
Maar voor lang niet iedereen in Nederland is acceptatie van homo's een feit.

dat klopt.. je schreef zelf ook al dat er uitzonderingen zijn.. er is nu eenmaal een bepaald percentage dat zich niet aan de wet houdt..


Jij weet ook wel dat het in een stad als Amsterdam, met een grote allochtone bevolkingsgroep, levengevaarlijk is om duidelijk herkenbaar als homo('s) over straat te gaan.

typisch dat je focust op allochtonen terwijl de meeste geweldsincidenten tegen homoseksuelen door autochtonen gepleegd worden..

Slinger
31-01-10, 12:14
d

typisch dat je focust op allochtonen terwijl de meeste geweldsincidenten tegen homoseksuelen door autochtonen gepleegd worden..

O ja? Heb je daar cijfers van?

MaRiaH
31-01-10, 12:24
O ja? Heb je daar cijfers van?

Bron: NOS headlines


Wanneer je naar heel Nederland kijkt, zijn het vooral de autochtone jongeren die homo's confronteren met beledigingen en geweld. Maar in Amsterdam zijn het vooral jongens van Marokkaanse komaf die dit doen. Vaak wordt religie als motief genoemd, maar dat blijkt geen rol te spelen. De meeste van deze jongens bleken namelijk de Koran niet goed te kennen en (bijna) nooit naar de moskee te gaan. De grootste afkeer van homoseksualiteit ligt in de opvatting en de emoties over mannelijkheid en seksualiteit, aldus het rapport. Het komt meestal tot geweld wanneer de daders denken dat homo's ze leuk vinden.

In Amsterdam waren vorig jaar 201 meldingen van anti-homogeweld, waarvan 67 keer geweld werd gebruikt. Onderzoekers denken dat dit het topje van de ijsberg is. De politie vermoedt dat in 90 procent van de gevallen geen aangifte wordt gedaan.

Slinger
31-01-10, 12:36
Bron: NOS headlines


Wanneer je naar heel Nederland kijkt, zijn het vooral de autochtone jongeren die homo's confronteren met beledigingen en geweld. Maar in Amsterdam zijn het vooral jongens van Marokkaanse komaf die dit doen. Vaak wordt religie als motief genoemd, maar dat blijkt geen rol te spelen. De meeste van deze jongens bleken namelijk de Koran niet goed te kennen en (bijna) nooit naar de moskee te gaan. De grootste afkeer van homoseksualiteit ligt in de opvatting en de emoties over mannelijkheid en seksualiteit, aldus het rapport. Het komt meestal tot geweld wanneer de daders denken dat homo's ze leuk vinden.

In Amsterdam waren vorig jaar 201 meldingen van anti-homogeweld, waarvan 67 keer geweld werd gebruikt. Onderzoekers denken dat dit het topje van de ijsberg is. De politie vermoedt dat in 90 procent van de gevallen geen aangifte wordt gedaan.

't Is dus duidelijk wie het in Amsterdam doen. Ik denk dat het aantal gevallen in de rest van Nederland daarbij in het niet valt, zeker als je het in relatie tot het inwoneraantal bekijkt.

MaRiaH
31-01-10, 12:42
't Is dus duidelijk wie het in Amsterdam doen. Ik denk dat het aantal gevallen in de rest van Nederland daarbij in het niet valt, zeker als je het in relatie tot het inwoneraantal bekijkt.

Nee dat staat er niet.

In heel nederland zijn het vooral autochtone jongeren (dus inclusief a'dam)
In Amsterdam zijn het vooral jongens van Marokkaanse komaf.
Dus wordt merendeel van de geweldsdelichten tegen homo's gepleegd door autochtonen.

Deze conclusies zijn al afgezet tegen inwonertal en aantal delicten.

Jij verdraait de cijfers wel op heel lage wijze. Valt me tegen van je.

Aït Ayt
31-01-10, 12:55
O ja? Heb je daar cijfers van?

ja hoor :


Rotterdam, 17 nov. De politie heeft in de eerste helft van dit jaar 150 meldingen van geweld tegen homoseksuelen geregistreerd. De verdachten zijn in overgrote meerderheid (86 procent) van autochtone afkomst.

http://www.nrc.nl/binnenland/article2064159.ece/Daders_homogeweld_autochtoon


-------

Het blijkt een vooroordeel dat potenrammers meestal allochtoon zijn. Volgens politiecijfers komt maar 14 procent van het anti-homogeweld van allochtonen, 86 procent gebeurt dus door autochtonen of door daders van wie de afkomst niet bekend is. Dat blijkt uit een onderzoek van het ministerie van Binnenlandse Zaken.

http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/12931

Slinger
31-01-10, 13:01
ja hoor :


Rotterdam, 17 nov. De politie heeft in de eerste helft van dit jaar 150 meldingen van geweld tegen homoseksuelen geregistreerd. De verdachten zijn in overgrote meerderheid (86 procent) van autochtone afkomst.

http://www.nrc.nl/binnenland/article2064159.ece/Daders_homogeweld_autochtoon


-------

Het blijkt een vooroordeel dat potenrammers meestal allochtoon zijn. Volgens politiecijfers komt maar 14 procent van het anti-homogeweld van allochtonen, 86 procent gebeurt dus door autochtonen of door daders van wie de afkomst niet bekend is. Dat blijkt uit een onderzoek van het ministerie van Binnenlandse Zaken.

http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/12931

Dit zegt dus niet veel: 86 procent komt van daders van wie de afkomst niet bekend is.

Slinger
31-01-10, 13:03
Nee dat staat er niet.

In heel nederland zijn het vooral autochtone jongeren (dus inclusief a'dam)
In Amsterdam zijn het vooral jongens van Marokkaanse komaf.
Dus wordt merendeel van de geweldsdelichten tegen homo's gepleegd door autochtonen.

Deze conclusies zijn al afgezet tegen inwonertal en aantal delicten.

Jij verdraait de cijfers wel op heel lage wijze. Valt me tegen van je.

Nou, laat het rapport dan maar eens zien.

Aït Ayt
31-01-10, 13:09
Dit zegt dus niet veel: 86 procent komt van daders van wie de afkomst niet bekend is.

je hebt leesproblemen zo te zien.. tsja..

MaRiaH
31-01-10, 13:10
Nou, laat het rapport dan maar eens zien.

je kunt het opvragen bij de NOS

knuppeltje
31-01-10, 13:16
Alsmaar geouwehoer weer hier. Die cijfers zeggen lang niet alles.

Als jullie het toch zo belangrijk vinden, wat is dan het percentage van de zogenaamde allochtone jeugd dat in de fout gaat, en wat is het percentage van de zogenaamde autochtone jeugd?
Al die hier aangehaalde cijfers gaan daar niet over. Die zeggen iets heel anders. Ga dus allemaal een cursus begrijpend lezen volgen, en ouwehoer niet zoveel.

Aït Ayt
31-01-10, 13:27
Alsmaar geouwehoer weer hier. Die cijfers zeggen lang niet alles.

Als jullie het toch zo belangrijk vinden, wat is dan het percentage van de zogenaamde allochtone jeugd dat in de fout gaat, en wat is het percentage van de zogenaamde autochtone jeugd?
Al die hier aangehaalde cijfers gaan daar niet over. Die zeggen iets heel anders. Ga dus allemaal een cursus begrijpend lezen volgen, en ouwehoer niet zoveel.

bemoei je er dan niet mee als je het toch maar 'geouwehoer' vindt.. niemand vroeg jou om je mening.. dus beat it..

knuppeltje
31-01-10, 13:44
Aït Ayt;4233446]bemoei je er dan niet mee als je het toch maar 'geouwehoer' vindt.. niemand vroeg jou om je mening.. dus beat it..

Oeps, volgens mij ben je kwaad. :fpotver:

Maar waar zijn de echte cijfers die de juiste percentages aangeven voor beide groepen?
Of blijft het weer gewoon gelul in de ruimte?

Aït Ayt
31-01-10, 13:48
Oeps, volgens mij ben je kwaad. :fpotver:

Maar waar zijn de echte cijfers die de juiste percentages aangeven voor beide groepen?
Of blijft het weer gewoon gelul in de ruimte?

zolang jij geen post zonder het woord 'lul' of 'hoer' kunt plaatsen heb ik geen zin om me tijd aan jou te verspillen..
pak je slee en ga lekker buiten spelen knul..

knuppeltje
31-01-10, 13:50
Aït Ayt;4233457]zolang jij geen post zonder het woord 'lul' of 'hoer' kunt plaatsen heb ik geen zin om me tijd aan jou te verspillen..
pak je slee en ga lekker buiten spelen knul..

De Argumenten zijn dus weer op.

tanger'73
31-01-10, 14:11
bemoei je er dan niet mee als je het toch maar 'geouwehoer' vindt.. niemand vroeg jou om je mening.. dus beat it..



CBS wil geen homoreclame uitzenden

De Amerikaanse omroep CBS wil tijdens de Super Bowl, de finale van het American football, geen reclame van een homorelatiewebsite uitzenden. De zender voert onder meer financiële redenen en interne richtlijnen aan voor de afwijzing van de commercial. Dat melden Amerikaanse media vrijdag. De homodatingsite Mancrunch.com beschuldigt CBS echter van regelrechte discriminatie. in de reclamespot bekijken twee mannen samen een wedstrijd, om elkaar vervolgens hartstochtelijk te kussen. De Superbowl-uitzending op zondog 7 februari staat garant voor torenhoge kijkcijfers. CBS vraagt 3 miljoen dollar voor dertig seconden reclame. De zender stak eerder al een stokje voor advertenties die in zijn ogen niet door de beugel konden, zoals een erotisch getinte bierreclame.

bron: Nu.NL

Straks gaan Marokkanen, moslims, katholieken en vul het maar verder in hiervan ook de schuld krijgen?

mark61
31-01-10, 14:39
Wedstrijdje welke godsdienst het ranzigst is :hihi:

Zet em op, ik pak de popcorn erbij.

Waarom gaat het op dit meukprikbord alleen nog maar over godsdienst tegenwoordig? We leven in een theocratie? Er gebeurt niets in de wereld zonder dat het met godsdienst te maken heeft?

Christelijke crisis, islamitische opwarming

tanger'73
31-01-10, 14:54
We hebben net genoeg religie om elkaar te haten, maar te weinig om elkaar lief te hebben.

Marsipulami
31-01-10, 17:39
Wedstrijdje welke godsdienst het ranzigst is :hihi:

Zet em op, ik pak de popcorn erbij.

Om jou een plezier te doen, zullen we er ook een citaatje bijdoen over de manier waarop sommige ongelovige humanisten samenlevingsproblemen aanpakken. Daar kunnen gelovigen nog veel van leren.


"Het dictatoriale regime van Jozef Stalin kostte vele miljoenen mensen het leven. Massa’s mensen stierven tijdens hongersnoden ten gevolge van de collectivisatie van de landbouw begin jaren dertig, massa's mensen werden gedeporteerd naar de Goelags en velen stierven daar onder erbarmelijke omstandigheden, politieke tegenstanders werden op grote schaal “weggezuiverd”. Daarenboven kwamen tijdens de Tweede Wereldoorlog ook nog eens miljoenen burgers en soldaten om. In totaal lopen schattingen van het aantal mensen dat tijdens het bewind van Stalin een onnatuurlijke dood stierf uiteen van 20 miljoen (zie Zwartboek van het Communisme van Stéphane Courtois[2]) tot 42,7 miljoen (schatting KGB)."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jozef_Stalin

Aït Ayt
31-01-10, 20:10
CBS wil geen homoreclame uitzenden

De Amerikaanse omroep CBS wil tijdens de Super Bowl, de finale van het American football, geen reclame van een homorelatiewebsite uitzenden. De zender voert onder meer financiële redenen en interne richtlijnen aan voor de afwijzing van de commercial. Dat melden Amerikaanse media vrijdag. De homodatingsite Mancrunch.com beschuldigt CBS echter van regelrechte discriminatie. in de reclamespot bekijken twee mannen samen een wedstrijd, om elkaar vervolgens hartstochtelijk te kussen. De Superbowl-uitzending op zondog 7 februari staat garant voor torenhoge kijkcijfers. CBS vraagt 3 miljoen dollar voor dertig seconden reclame. De zender stak eerder al een stokje voor advertenties die in zijn ogen niet door de beugel konden, zoals een erotisch getinte bierreclame.

bron: Nu.NL

Straks gaan Marokkanen, moslims, katholieken en vul het maar verder in hiervan ook de schuld krijgen?

:hihi: daar kun je de joden de schuld van geven.. de baas van cbs is een jood..

tanger'73
31-01-10, 20:18
:hihi: daar kun je de joden de schuld van geven.. de baas van cbs is een jood..


Die Joden hebben echt overal een vinger in de pap. Wist je overigens dat Portugese Joden de VOC hadden mede opgericht en zonder hun investering Holland nooit een gouden eeuw heeft gekend?

StevieK
31-01-10, 21:32
Laten we eerst eens kijken naar de defintie van een allochtoon (http://nl.wikipedia.org/wiki/Allochtoon_%28persoon%29)

Zolang men nog steeds niet exact weet wat men onder het woord allochtoon en autochtoon verstaat geloof ik totaal niet in de de statistieken.

Er wordt door verschillende groepen/instanties enz, enz met verschillende maten gemeten.

Terwijl de politie de jeugdige dader de stempel allochtoon geeft, kan ie volgens het CBS allang als autochtoon bestempeld zijn.

Slinger
31-01-10, 21:45
Die Joden hebben echt overal een vinger in de pap. Wist je overigens dat Portugese Joden de VOC hadden mede opgericht en zonder hun investering Holland nooit een gouden eeuw heeft gekend?

Toen kwamen er mensen naar Nederland die iets bijdroegen.

tanger'73
31-01-10, 22:18
Toen kwamen er mensen naar Nederland die iets bijdroegen.


Dat deden gastarbeiders die grotendeels werden uitgebuit zeker niet?

Aït Ayt
31-01-10, 22:23
Die Joden hebben echt overal een vinger in de pap. Wist je overigens dat Portugese Joden de VOC hadden mede opgericht en zonder hun investering Holland nooit een gouden eeuw heeft gekend?

nee nooit geweten dat portugese joden hun aandeel hadden in de voc.. interessant..

tanger'73
31-01-10, 22:25
nee nooit geweten dat portugese joden hun aandeel hadden in de voc.. interessant..


De Hollanders wouden weinig tot niks bijdragen.

sidi bibi
31-01-10, 23:05
Dat deden gastarbeiders die grotendeels werden uitgebuit zeker niet?

Honderdduizenden nederlanders deden in die tijd exact hetzelfde werk. Er werd niemand uitgebuit.

Slinger
31-01-10, 23:13
Dat deden gastarbeiders die grotendeels werden uitgebuit zeker niet?

Hoezo uitgebuit?

tanger'73
31-01-10, 23:33
Honderdduizenden nederlanders deden in die tijd exact hetzelfde werk. Er werd niemand uitgebuit.


Ga lekker elders romantiseren, je hebt geen enkel benul in welke pensions al die gastarbeiders terechtkwamen en moesten doorstaan. Ben je trouwens afkomstig uit een gastarbeidersgezin, voordat je doorgaat andersmans leed proberen te bagatalliseren, notabene in het land waar o.m al die gastarbeiders geronseld werden. 'K hoef je geen verhalen te vertellen over gastarbeiders wiens pensioenpremies niet werden uitgekeerd en waarvan loonstrookjes totaal niet klopten.

Iznogoodh
31-01-10, 23:58
Scheiding tussen kerk en staat betekent dat de vertegenwoordigers van de kerk of godsdienst niet rechtstreeks de wetgeving mogen aanpassen. De totstandkoming van wetten is het werk van de democratisch verkozenen die autonoom hun stemgedrag moeten bepalen.

Er is absoluut niks mis met het feit dat kerkelijke functionarissen, groepen of individuën hun standpunt en argumenten kenbaar maken aan parlementsleden. Zo werkt democratie nu eenmaal.Maar indien een ongelovige bezwaar maakt tegen een kruisbeeld in een schoollokaal noem je het opeens intolerantie.

ronald
31-01-10, 23:59
De Hollanders wouden weinig tot niks bijdragen.
Er reisden al Joden met Columbus mee op zoek naar, in het benauwde Spanje en Portugal, meer adem.
De Portugese Joden hebben een rol van betekenis gespeeld in de Nederlandse handel. Na eeuwen rustig te hebben samengewoond met Moslims en Christenen in Spanje en Portugal werd het hen in de loop van de 15de eeuw steeds moeilijker gemaakt om daar te blijven wonen en werken. Vooral de Orde van de Dominicanen zette voortdurend aan tot vervolgingen. Toen het huwelijk van Emanuel I van Portugal met de Spaanse kroonprinses Isabella beide landen verenigde stelde de streng rooms opgevoede bruid als voorwaarde dat de Joden zouden verdwijnen. Het gevolg was het Verdrijvingsedict van 1492. De Joden vluchtten naar Noord-Afrika, de landen van het Turkse rijk en verder Rusland in en de Nederlanden.
De Portugese Joden werden met open armen ontvangen. Niet alleen hun handelskapitaal was welkom in de zich aan Spanje ontrukkende Nederlanden, maar vooral ook het netwerk waarover de Joden beschikten tot ver in Azië en zelfs in het pas ontdekte Amerika. Op die manier werden de Joden een pijler onder de in 1602 opgerichte VOC en later de WIC. Wat niet wil zeggen dat zij ook daadwerkelijk als bewindhebber konden optreden. Het was Joden niet toegestaan van enigerlei Nederlands bestuur deel uit te maken.
Joodse geldschieters hebben de heren van de WIC wel weten over te halen om Joden in het "Nederlandse" Brazilie, Suriname, Nieuw Amsterdam (onze Peter Stuyvesant liet Joden er niet toe) toe te laten. Ook in de Nieuwe Wereld was het voor Joden verboden vanwege de Spaanse, Portugese en Engelse banden.

ronald
01-02-10, 00:08
Ga lekker elders romantiseren, je hebt geen enkel benul in welke pensions al die gastarbeiders terechtkwamen en moesten doorstaan. Ben je trouwens afkomstig uit een gastarbeidersgezin, voordat je doorgaat andersmans leed proberen te bagatalliseren, notabene in het land waar o.m al die gastarbeiders geronseld werden. 'K hoef je geen verhalen te vertellen over gastarbeiders wiens pensioenpremies niet werden uitgekeerd en waarvan loonstrookjes totaal niet klopten.

Op de Weertsingel in Utrecht waren huisjesmelkers of "makelaars" die kamers aan "buitenlandse werknemers" verhuurden met 5 stapelbedden erin, weinig sanitair, geen privé-ruimtes, slecht onderhouden ,, brandgevaarlijk....voor laat zeggen 125 gulden per persoon. Passende woningen waren er niet en die kwamen ook niet. Iedereen verdiende aan ze. Als je werkte kreeg je geld en men was te arm om ziek te zijn. Onderwijs?? NTT? Ja doei....zoek maar uit.

tanger'73
01-02-10, 00:11
Er reisden al Joden met Columbus mee op zoek naar, in het benauwde Spanje en Portugal, meer adem.
De Portugese Joden hebben een rol van betekenis gespeeld in de Nederlandse handel. Na eeuwen rustig te hebben samengewoond met Moslims en Christenen in Spanje en Portugal werd het hen in de loop van de 15de eeuw steeds moeilijker gemaakt om daar te blijven wonen en werken. Vooral de Orde van de Dominicanen zette voortdurend aan tot vervolgingen. Toen het huwelijk van Emanuel I van Portugal met de Spaanse kroonprinses Isabella beide landen verenigde stelde de streng rooms opgevoede bruid als voorwaarde dat de Joden zouden verdwijnen. Het gevolg was het Verdrijvingsedict van 1492. De Joden vluchtten naar Noord-Afrika, de landen van het Turkse rijk en verder Rusland in en de Nederlanden.
De Portugese Joden werden met open armen ontvangen. Niet alleen hun handelskapitaal was welkom in de zich aan Spanje ontrukkende Nederlanden, maar vooral ook het netwerk waarover de Joden beschikten tot ver in Azië en zelfs in het pas ontdekte Amerika. Op die manier werden de Joden een pijler onder de in 1602 opgerichte VOC en later de WIC. Wat niet wil zeggen dat zij ook daadwerkelijk als bewindhebber konden optreden. Het was Joden niet toegestaan van enigerlei Nederlands bestuur deel uit te maken.
Joodse geldschieters hebben de heren van de WIC wel weten over te halen om Joden in het "Nederlandse" Brazilie, Suriname, Nieuw Amsterdam (onze Peter Stuyvesant liet Joden er niet toe) toe te laten. Ook in de Nieuwe Wereld was het voor Joden verboden vanwege de Spaanse, Portugese en Engelse banden.

Precies, de met moslims samenwonende en in alle vrijheid levende Joden waren voor de moslims voordat ze ook samen met de Joden werden verdreven een van de belangrijkse groepering die ook voor rijkdom, kennis en voorspoed zorgden. Met de verdrijving verdween ook voor de moslims in samenwerking met de Joden een belangrijke bron van inkomsten. Portugal had toen de monopolie op de wereldhandelsmarkt, waar de Portugese Joden idem flink aan bijdroegen. Maar bij diens verdrijving welingelichte en vermogende Joden bijvoorbeeld Holland aandeden en hier natuurlijk goed van pas kwamen om die Portugese monopolie te beconcureren en met alle succes. De een zijn dood, de ander zijn brood.

tanger'73
01-02-10, 00:21
Op de Weertsingel in Utrecht waren huisjesmelkers of "makelaars" die kamers aan "buitenlandse werknemers" verhuurden met 5 stapelbedden erin, weinig sanitair, geen privé-ruimtes, slecht onderhouden ,, brandgevaarlijk....voor laat zeggen 125 gulden per persoon. Passende woningen waren er niet en die kwamen ook niet. Iedereen verdiende aan ze. Als je werkte kreeg je geld en men was te arm om ziek te zijn. Onderwijs?? NTT? Ja doei....zoek maar uit.


Jij bent een van de weinigen die dat kan begrijpen. Uit eerste hand kan ik je zelfs vertellen dat in mijn directe omgeving iemand ruim 13 jaar aan pensioenpremie door de neus is geboord, waarvan diens pensioenpremie wel is afgedragen maar nooit bij de sociale verzekeringsbank is terechtgekomen en geregistreerd als afgedragen pensioen en daarmee achteraf een onvolledig pensioen hebben gekregen. 'K ken gevallen waarvan 18 jaar sprake is van pensioenvervalsing. Het lijkt alsof er een hele syndicaat daar achterzat, zo van "die buitenlanders die begrijpen er toch geen reet van en zijn al blij met een mazzeltje." 'K kan best begrijpen dat de Nederlandse regering destijds de groeiende arbeidsproductiviteit met gastarbeiders wou behelpen, maar dat ze daarbij letterlijk op de loonkosten wouden bezuinigen weer niet. Naast natuurlijk al die sociale ellende van zomaar ergens in een barak doorbrengen.

sidi bibi
01-02-10, 01:01
Ga lekker elders romantiseren, je hebt geen enkel benul in welke pensions al die gastarbeiders terechtkwamen en moesten doorstaan. Ben je trouwens afkomstig uit een gastarbeidersgezin, voordat je doorgaat andersmans leed proberen te bagatalliseren, notabene in het land waar o.m al die gastarbeiders geronseld werden. 'K hoef je geen verhalen te vertellen over gastarbeiders wiens pensioenpremies niet werden uitgekeerd en waarvan loonstrookjes totaal niet klopten.

Ik bagatelliseer niks, heb het over het werk wat ze deden. Dat uitbuiten buiten het werk om kwam in de beginjaren voor. Gastarbeiders kregen in de beginjaren een contract voor een jaar, bij niet voldoen aan de verwachtingen hoefde je helemaal niet meer terug te komen. In die tijd was het voor nederlanders ook moeilijk om aan woonruimte te komen. Was toen helemaal niet ongewoon dat je bij je ouders of schoonouders jaren ingetrouwd zat voor je iets toegewezen kreeg. En vertel mij niks over arbeidsomstandigheden die toen golden, dat was uitbuiting van iedereen. De sociale verworwenheden van nu golden toen niet.

tanger'73
01-02-10, 01:21
Ik bagatelliseer niks, heb het over het werk wat ze deden. Dat uitbuiten buiten het werk om kwam in de beginjaren voor. Gastarbeiders kregen in de beginjaren een contract voor een jaar, bij niet voldoen aan de verwachtingen hoefde je helemaal niet meer terug te komen. In die tijd was het voor nederlanders ook moeilijk om aan woonruimte te komen. Was toen helemaal niet ongewoon dat je bij je ouders of schoonouders jaren ingetrouwd zat voor je iets toegewezen kreeg. En vertel mij niks over arbeidsomstandigheden die toen golden, dat was uitbuiting van iedereen. De sociale verworwenheden van nu golden toen niet.

Waarom zeg je dan in eerste instantie dat er helemaal niet werd uitgebuit en nu tot het besef gekomen bent dat het eigenlijk uitbuiten troef was? Destijds hield men ook geen rekening met langere verblijf van gastarbeiders, dus werd ook geen integratiebeleid gevoerd om gastarbeiders überhaupt in de Nederlandse bevolking op te nemen. Men rekende alleen op diens arbeidsinzet en verder niks. Destijds kreeg men meestal diens loon in een envelop en was er sprake van letterlijk een loonstrookje oude stijl waar alle duidelijkheid aan ontbrak. Zo kwam het vaak voor dat de ene immigrant tot diens grote verbazing in zijn envelop iets meer of minder kreeg dan de ander voor hetzelfde aantal uren aan arbeidsinzet en hetzelfde werk. Zo werden gastarbeiders letterlijk door werkgevers en werkrondselaars naar eigen goeddunken in het ooitje genomen of beloond. Men verwachtte toch niet dat ze zouden blijven, dus hoefde men verder zich niet om hen te bekommeren. Nederlanders hadden nog familie hier waar ze terecht konden, gastarbeiders hadden niks dan alleen hun werk en de grillen van hun baas.

sidi bibi
01-02-10, 02:51
Waarom zeg je dan in eerste instantie dat er helemaal niet werd uitgebuit en nu tot het besef gekomen bent dat het eigenlijk uitbuiten troef was? Destijds hield men ook geen rekening met langere verblijf van gastarbeiders, dus werd ook geen integratiebeleid gevoerd om gastarbeiders überhaupt in de Nederlandse bevolking op te nemen. Men rekende alleen op diens arbeidsinzet en verder niks. Destijds kreeg men meestal diens loon in een envelop en was er sprake van letterlijk een loonstrookje oude stijl waar alle duidelijkheid aan ontbrak. Zo kwam het vaak voor dat de ene immigrant tot diens grote verbazing in zijn envelop iets meer of minder kreeg dan de ander voor hetzelfde aantal uren aan arbeidsinzet en hetzelfde werk. Zo werden gastarbeiders letterlijk door werkgevers en werkrondselaars naar eigen goeddunken in het ooitje genomen of beloond. Men verwachtte toch niet dat ze zouden blijven, dus hoefde men verder zich niet om hen te bekommeren. Nederlanders hadden nog familie hier waar ze terecht konden, gastarbeiders hadden niks dan alleen hun werk en de grillen van hun baas.

Uitbuiten op de werkvloer had ik het over, dat was er niet. Of liever gezegd, dat uitbuiten gold voor iedereen. Heb er zelf 10 jaar tussen gezeten, op m'n 14de begonnen, eerst met Portugezen, Italianen en Spanjaarden, later met Marokkanen en Turken. De eerste groep "verdween", keerden terug met welvaartstijging in land van herkomst of settleden ergens. Voor Turken weet ik het niet maar voor Marokkanen is het nog steeds interessanter om naar het buitenland te vertrekken, die terugkeer vondt niet plaats ( overigens was ik vanmiddag naar de vorderingen van de snelweg Agadir/Marrakech gaan kijken en zag daar tot mijn stomme verbazing groepen Turken aan het werk, kan dat niet zo goed volgen waarom dat ).
Het begrip gastarbeid gaf geen probleem voor de groepen uit de Sp,Po en It door de toenemende welvaart aldaar. Datzelfde begrip is voor Turken en Marokkanen zwaar onderschat.
Dat van die smerige ronselaars en profiteurs van hokjesverhuur geloof ik meteen.
Pensioenen. Pensioenuitvoerders verstrekken sinds 1952 bij vertrek naar een andere werkgever of bij ontslag een brief met de opgave van de hoogte van de opgebouwde pensioenaanspraken. Dat gebeurde lang niet altijd. Ik zit er zelf ook mee omdat ik niet alle gegevens heb, bedrijven niet meer bestaan en zie dat maar even te achterhalen. Afdeling vergeten pensioenen wordt dat. Denk dat dat ook actueel is nu de eerste naoorlogse lichting aan pensioen toe komt.

mark61
01-02-10, 07:25
Om jou een plezier te doen

Je verveelt. Het gaat hier over homo's, niet over de inquisitie, sorry.

mark61
01-02-10, 07:26
We hebben net genoeg religie om elkaar te haten, maar te weinig om elkaar lief te hebben.

Godsdiensten zetten NIET aan tot het liefhebben van anders- en niet gelovigen.

knuppeltje
01-02-10, 10:32
Voor alle duidelijkheid. Destijd was het voor katholieken door de paus verboden om aan geldhandel te doen. Joden waren daarvan vrijgesteld. Zij waren in de geldhandel gegaan omdat ze, vooral in Oost-Europa, geen onroerend goed mochten bezetten, en ze moesten tenslotte wat om in leven te blijven. Om te weten hoe ze daar vaak moesten leven moet men Amos Oz eens lezen. Achter een gordijn aan het eind van de gang in het flatblok leefde ook nog een echtpaar, kun je in zijn autobiografische roman over zijn moeder lezen.
De opmerking dat Nederlanders niet veel wilden bijdragen in de investering in de VOC is dan ook echt totale onzin.
De stichters van de VOC moesten ergens het geld vandaan halen om schepen te bouwen en uit te rusten.
Het feit dat ze dat vaak alleen maar bij joodse geldhandelaars konden lenen, zorgde al snel voor het idee dat die joden er schatrijk van werden. Zo kregen die al gauw diverse scheldnamen toegeworpen zoals: geldjood, woekerjood, jodenstreek, etc, etc.
Na het religieus antisemitisme dat aan het eind van de 15e eeuw begon in Spanje na de val van Granada, ontstond er een nieuwe vorm van antisemitisme, het materialistische.

Aït Ayt
01-02-10, 13:05
De Hollanders wouden weinig tot niks bijdragen.

hollanders bin zuunig

The_Grand_Wazoo
01-02-10, 13:48
nee nooit geweten dat portugese joden hun aandeel hadden in de voc.. interessant..

Natuurlijk was er joods kapitaal, terug te voeren op Portugal, betrokken bij de oprichting van de VOC. Vooral veel Zuid Nederlands kapitaal bovendien. Weet je nog, de Spaanse furie, 1572 ... oh dat wist je niet. Van de VOC eigenlijk ook geen ene reet, van economie in de vroeg moderne tijd en de geheel eigen problematiek die daarbij kwam kijken ook niet.
Jongens, jongens, wat een zelfingenomen vertoon van onwetendheid.

tanger'73
01-02-10, 16:24
Uitbuiten op de werkvloer had ik het over, dat was er niet. Of liever gezegd, dat uitbuiten gold voor iedereen. Heb er zelf 10 jaar tussen gezeten, op m'n 14de begonnen, eerst met Portugezen, Italianen en Spanjaarden, later met Marokkanen en Turken. De eerste groep "verdween", keerden terug met welvaartstijging in land van herkomst of settleden ergens. Voor Turken weet ik het niet maar voor Marokkanen is het nog steeds interessanter om naar het buitenland te vertrekken, die terugkeer vondt niet plaats ( overigens was ik vanmiddag naar de vorderingen van de snelweg Agadir/Marrakech gaan kijken en zag daar tot mijn stomme verbazing groepen Turken aan het werk, kan dat niet zo goed volgen waarom dat ).
Het begrip gastarbeid gaf geen probleem voor de groepen uit de Sp,Po en It door de toenemende welvaart aldaar. Datzelfde begrip is voor Turken en Marokkanen zwaar onderschat.
Dat van die smerige ronselaars en profiteurs van hokjesverhuur geloof ik meteen.
Pensioenen. Pensioenuitvoerders verstrekken sinds 1952 bij vertrek naar een andere werkgever of bij ontslag een brief met de opgave van de hoogte van de opgebouwde pensioenaanspraken. Dat gebeurde lang niet altijd. Ik zit er zelf ook mee omdat ik niet alle gegevens heb, bedrijven niet meer bestaan en zie dat maar even te achterhalen. Afdeling vergeten pensioenen wordt dat. Denk dat dat ook actueel is nu de eerste naoorlogse lichting aan pensioen toe komt.

Ja inderdaad, daar zeg je wat. Helaas is de toenemende welvaart in het land van herkomst na de inzet van gastarbeiders hier uitgebleven. Zelfs spanje had hier nog gastarbeiders tot haar toetreding in '86. Sindsdien ging het als een speer. Marokko daarentegen onder Hassan2 en diens schermutselingen in de Westelijke Sahara, bleef het in Marokko lange tijd een soorte van feodaal stelsel. Na diens dood heeft Marokko weer mooie verdragen gesloten met o.a. de verenigde staten en Europa voor verregaande economische samenwerking. Dat turken Marokkaanse snelwegen aanleggen is mij ook bekent. Alleen is het nog jammer dat Marokko haar eigen arbeidspotentieël ergens niet weet te benutten. De landbouwsector draait daar ook op volle toeren met mooie produkten. Ook zijn er plannen voor sociale woningbouw.

De uitbuiting van gastarbeiders hier liep zelfs door tot eind jaren '80. 'K heb zelf eens van iemand die een aanvullend pensioen aanvroeg een arbeidsverleden check gedaan, waarbij is gebleken dat die arme man jaren achtereen bij een bepaalde werkgever wel pensioenpremie heeft afgedragen, maar niet naar waar het zijn moest. Bewuste werkgever verblijft ook al jarenlang in Zuid-Amerika en is alles dusdanig verjaard en niet meer te achterhalen. Zo zijn er veel van gastarbeiders die dankzij gebrek aan Nederlandse taal en geen benul van rechten door legio werkgevers in het ooitje zijn genomen. 'K kom ze regelmatig tegen in de moskee en spreek weleens met ze over diens arbeidsverleden en wat ze zeggen kan ik allemaal bevestigen. Velen werden ook door diens werkgevers onder druk gezet, met betrekking tot gezingshereniging. Men kreeg dikwijls te horen "voor u 10 anderen en heel Marokko heeft al voor me gewerkt, met uitzondering van de koning die lui genoeg is om bij me in dienst te gaan." Ja dat was allemaal geen pretje in die tijd en het uitbuiten gaat vandaag de dag gewoon door in de vorm van bijvoorbeeld de integratiebureaumaffia.

mark61
02-02-10, 07:37
Pope Benedict attacks government over Equality Bill


The Pope has urged Catholic bishops in England and Wales to fight the UK's Equality Bill with "missionary zeal".

Pope Benedict XVI said the legislation "violates natural law" :hihi: and could end the right of the Catholic Church to ban gay people from senior positions.

The Pope has confirmed he will visit the UK this year, the first since Pope John Paul II in 1982.

The government said the bill, which is currently going through Parliament, would make the UK a fairer place.

And gay rights campaigners have condemned the Pope's comments.

'Unjust limitations'

The Pope told the Catholic bishops of England and Wales gathered in Rome: "Your country is well-known for its firm commitment to equality of opportunity for all members of society.

"Yet, as you have rightly pointed out, the effect of some of the legislation designed to achieve this goal has been to impose unjust limitations on the freedom of religious communities to act in accordance with their beliefs.

"In some respects it actually violates the natural law upon which the equality of all human beings is grounded and by which it is guaranteed." Hij bazelt. En is het dus zelf met zijn zelfverzonnen 'natuurwet' oneens; immers, niet alle mensen zijn gelijk.

Religious leaders have voiced concern that the Equality Bill may force churches to employ sexually active gay people and transsexuals when hiring staff other than priests or ministers.

No official itinerary has yet been drawn up for the Pope's visit but officials at the Vatican and in the UK told the BBC it was likely to take place in September.

A spokesman for the Catholic Communications Network said further details were expected in early March.

The Pontiff is expected to visit Birmingham - as part of the planned beatification of Cardinal John Newman - and Scotland.

'Ill-informed claim'

The National Secular Society said it would mount a protest campaign made up of gay groups, victims of clerical abuse, feminists, family planning organisations and pro-abortion groups among others.

President Terry Sanderson said: "The taxpayer in this country is going to be faced with a bill of some £20m for the visit of the Pope.

"A visit in which he has already indicated, he will attack equal rights and promote discrimination."

Human rights campaigner Peter Tatchell said the Pope's comments were a "coded attack on the legal rights granted to women and gay people".

"His ill-informed claim that our equality laws undermine religious freedom suggests that he supports the right of churches to discriminate in accordance with their religious ethos," he said.

"He seems to be defending discrimination by religious institutions and demanding that they should be above the law."

A spokesman for the Government Equalities Office said: "The Pope acknowledges our country's firm commitment to equality for all members of society.

"We believe everyone should have a fair chance in life and not be discriminated against. The Equality Bill will make Britain a fairer and more equal place."

En nog maar een keer. Nou heeft Engeland het weer gedaan :hihi:

Je moet het gore lef maar hebben te klagen dat je vrijheid om te discrimineren en uit te sluiten wordt aangetast. Ongelooflijk die vent.

tanger'73
02-02-10, 11:15
Bedenkingen ten aanzien van homoseks om het even, maar deze Paus begint zich steeds meer als een plaatsvervanger van God op aarde te gedragen, met zijn dogmatische geimpregneerde brein.

Aït Ayt
02-02-10, 11:20
Bedenkingen ten aanzien van homoseks om het even, maar deze Paus begint zich steeds meer als een plaatsvervanger van God op aarde te gedragen, met zijn dogmatische geimpregneerde brein.

dat is dan ook zijn taak.. voor christenen is hij immers de plaatsvervanger van god op aarde.. ;)

tanger'73
02-02-10, 11:24
dat is dan ook zijn taak.. voor christenen is hij immers de plaatsvervanger van god op aarde.. ;)


Dat ze hem in plaats van God aanbidden, is de katholieke kerk wel aan te zien.

mark61
02-02-10, 11:52
dat is dan ook zijn taak.. voor christenen is hij immers de plaatsvervanger van god op aarde.. ;)

Terug naar de lagere school.

Als fundiboerenpummel ben je natuurlijk ook niet echt in staat onderscheid te maken tussen al die verschillende smaken ongelovigen.

Aït Ayt
02-02-10, 12:30
Dat ze hem in plaats van God aanbidden, is de katholieke kerk wel aan te zien.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/PopeKissing_Feet.JPG

tanger'73
02-02-10, 12:40
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/PopeKissing_Feet.JPG


Ja dat heb je daarmee goed benadrukt. :haha:

Charlus
02-02-10, 12:51
Marsipulami! Muzelmannen bespotten de katholieke kerk!

Aït Ayt
02-02-10, 12:53
Ja dat heb je daarmee goed benadrukt. :haha:

de paus lijkt op de evil keizer uit star wars :

http://www.ptank.com/bucket/catsynth_images/palp.jpg

tanger'73
02-02-10, 12:55
de paus lijkt op de evil keizer uit star wars :

http://www.ptank.com/bucket/catsynth_images/palp.jpg

Ja zeg nou eerlijk, de katholieke kerk met haar hierarchie en diens absolute leider is toch helemaal uit de tijd. :D

knuppeltje
02-02-10, 14:50
Charlus;4235590]Marsipulami! Muzelmannen bespotten de katholieke kerk!

Heb je hem een keer nodig, en dan is ie in geen velden of wegen te bekennen. :fpotver:

Slinger
02-02-10, 14:56
dat is dan ook zijn taak.. voor christenen is hij immers de plaatsvervanger van god op aarde.. ;)

Niet voor alle christenen.

H.P.Pas
02-02-10, 15:12
Niet voor alle christenen.

Ook niet voor rooms-katholieken.
Een van zijn officiële titels is Vicarius Iesu Christi: Plaatsbekleder van Jezus Christus.
Dat is niet hetzelfde. Dat Ait dat denkt is tot daaraantoe; jij zou beter moeten weten.

Aït Ayt
02-02-10, 15:18
Ook niet voor rooms-katholieken.
Een van zijn officiële titels is Vicarius Iesu Christi: Plaatsbekleder van Jezus Christus.
Dat is niet hetzelfde. Dat Ait dat denkt is tot daaraantoe; jij zou beter moeten weten.

De Nieuwe Katholieke Catechismus:

SUPREMATIE VAN DE PAUS

882 - De paus, bisschop van Rome en opvolger van Petrus, ‘is het blijvend en zichtbaar beginsel en fundament van de eenheid, zowel van de bisschoppen als van de menigte van de gelovigen’. ‘De paus van Rome immers heeft, juist krachtens zijn ambt als plaatsvervanger van Christus en herder over de gehele kerk, de volledige, hoogste en universele macht, die hij altijd vrij kan uitoefenen’.

http://users.skynet.be/fa390968/_rkk-catechismus.doc

tanger'73
02-02-10, 15:25
De Nieuwe Katholieke Catechismus:

SUPREMATIE VAN DE PAUS

882 - De paus, bisschop van Rome en opvolger van Petrus, ‘is het blijvend en zichtbaar beginsel en fundament van de eenheid, zowel van de bisschoppen als van de menigte van de gelovigen’. ‘De paus van Rome immers heeft, juist krachtens zijn ambt als plaatsvervanger van Christus en herder over de gehele kerk, de volledige, hoogste en universele macht, die hij altijd vrij kan uitoefenen’.

http://users.skynet.be/fa390968/_rkk-catechismus.doc

"Een macht die hij vrij kan uitoefenen." Ben benieuwd of hij daarmee blinden en kreupelen kan genezen en eventueel over water lopen? :hardlach:

Aït Ayt
02-02-10, 15:34
"Een macht die hij vrij kan uitoefenen." Ben benieuwd of hij daarmee blinden en kreupelen kan genezen en eventueel over water lopen? :hardlach:

lopen over water lukt hem waarschijnlijk niet maar hij kan wel over water fietsen :

http://images4.speurders.nl/images/47/4725/47255704_1.jpg

tanger'73
02-02-10, 15:37
lopen over water lukt hem waarschijnlijk niet maar hij kan wel over water fietsen :

http://images4.speurders.nl/images/47/4725/47255704_1.jpg

Whahahaha, :haha:

H.P.Pas
02-02-10, 15:46
"Een macht die hij vrij kan uitoefenen." Ben benieuwd of hij daarmee blinden en kreupelen kan genezen en eventueel over water lopen? :hardlach:

Nee, bisschoppen benoemen. Dat is al erg genoeg overigens.

tanger'73
02-02-10, 15:50
Ach die Popie Jopie was toen een wandelend fosiel en vandaag eigenlijk nog steeds. :haha:


http://www.yputube.com/watch?v=-LyZn3vyy3M

tanger'73
02-02-10, 15:54
Nee, bisschoppen benoemen. Dat is al erg genoeg overigens.


je dicht je met plaatsvervanger van christus, wel bijzondere machten toe?

Aït Ayt
02-02-10, 16:09
Ach die Popie Jopie was toen een wandelend fosiel en vandaag eigenlijk nog steeds. :haha:


http://www.yputube.com/watch?v=-LyZn3vyy3M

:hihi: grappige videoclip..

tijdens de jaren 80 mocht ik nooit naar pisa kijken van mn vader.. die vond dat helemaal niks..

tanger'73
02-02-10, 16:35
:hihi: grappige videoclip..

tijdens de jaren 80 mocht ik nooit naar pisa kijken van mn vader.. die vond dat helemaal niks..


Ja anders ik ook niet, mocht wel naar the A-team gucken. Van Pisa weet ik ook weinig af, dan dat tie zo nu en dan op tv was. Verder dan the A-team en night-rider op de buis kwam ik eigenlijk niet in mijn jeugd.

tanger'73
02-02-10, 16:41
:hihi: grappige videoclip..

tijdens de jaren 80 mocht ik nooit naar pisa kijken van mn vader.. die vond dat helemaal niks..


Vindt je die Henk Spaan trouwens niet lijken op Ron Haleber?

Slinger
02-02-10, 17:02
Ook niet voor rooms-katholieken.
Een van zijn officiële titels is Vicarius Iesu Christi: Plaatsbekleder van Jezus Christus.
Dat is niet hetzelfde. Dat Ait dat denkt is tot daaraantoe; jij zou beter moeten weten.

Dat is een detail. Iedereen weet dat hij opvolger is van Petrus en dus plaatsbekleder van Christus. Over zulke dingen ga ik met Ait niet in debat.

Max Stirner
02-02-10, 17:17
tijdens de jaren 80 mocht ik nooit naar pisa kijken van mn vader.. die vond dat helemaal niks..


MIjn vader moest hier altijd erg om lachen ...

Kan me trouwens nog goed de hordes gekrenkte Katholieken herinneren die hiertegen geageerd hebben ... demonstraties in heel Europa, bom-aanslagen in Pisa, Henk en Harry die 20 jaar ondergedoken hebben gezeten ....

Gelukkig zijn we van dat soort fanatici nu verlost.

Aït Ayt
02-02-10, 17:18
Vindt je die Henk Spaan trouwens niet lijken op Ron Haleber?

ik hoop het niet voor henk spaan..

Aït Ayt
02-02-10, 17:24
Ja anders ik ook niet, mocht wel naar the A-team gucken. Van Pisa weet ik ook weinig af, dan dat tie zo nu en dan op tv was. Verder dan the A-team en night-rider op de buis kwam ik eigenlijk niet in mijn jeugd.

pisa was volgens mij heel populair in de jaren 80 maar afgezien van hun liedjes heb ik niks gezien van pisa..
the a-team en knightrider was vroeger leuk ja.. en de hulk..

MaRiaH
02-02-10, 17:42
Godsdiensten zetten NIET aan tot het liefhebben van anders- en niet gelovigen.

Dat blijkt hier ook maar weer.:loens:

mark61
02-02-10, 18:08
je dicht je met plaatsvervanger van christus, wel bijzondere machten toe?

Dat tweede 'je' begrijp ik niet helemaal. Je denkt dat Pas denkt dat hij paus danwel plaatsvervanger van JC is?

Gek dat Ait en jij altijd respect voor jullie godsdienst willen, maar gerust de spot drijven met andere. Dat schiet niet op, broeder.

mark61
02-02-10, 18:11
:hihi: grappige videoclip..

tijdens de jaren 80 mocht ik nooit naar pisa kijken van mn vader.. die vond dat helemaal niks..

Jouw vader zag de bui al hangen. Als je zó met godsdienst mocht omgaan...

Gelukkig is zijn zoon achterlijker, en denkt dat de islam oneindig respect verdient, maar dat je met andere godsdiensten je reet mag afvegen.

mark61
02-02-10, 18:12
Dat blijkt hier ook maar weer.:loens:

Tsja it wozn't me. Ze doen het toch echt zelf.

De Baha'i's hebben dacht ik respect voor alle godsdiensten. Vandaar dat ze bruut vervolgd worden.

Slinger
02-02-10, 18:25
We hebben net genoeg religie om elkaar te haten, maar te weinig om elkaar lief te hebben.

En met figuren als Mohammed Bouyeri en Osama bin Laden wordt het er niet beter op.

Slinger
02-02-10, 18:30
de paus lijkt op de evil keizer uit star wars :

http://www.ptank.com/bucket/catsynth_images/palp.jpg

http://weekly.ahram.org.eg/1998/402/yassin.jpg

Wat dacht je van Sjeik Yassin? Die lijkt nog beter op de emperor en heeft er in elk geval meer overeenkomsten mee dan met de paus.

mark61
02-02-10, 18:32
Sheikh Yassin kon veel beter volleyballen.

Slinger
02-02-10, 18:34
Sheikh Yassin kon veel beter volleyballen.

Was hij niet een rolstoelbasketballer?

Aït Ayt
02-02-10, 19:11
http://weekly.ahram.org.eg/1998/402/yassin.jpg

Wat dacht je van Sjeik Yassin? Die lijkt nog beter op de emperor en heeft er in elk geval meer overeenkomsten mee dan met de paus.

nee die lijken niet op elkaar.. je ziet toch zo dat de evil keizer van star wars geen baard heeft..

tanger'73
02-02-10, 19:14
ik hoop het niet voor henk spaan..


tsja, dat begrijp ik. :D

tanger'73
02-02-10, 19:15
pisa was volgens mij heel populair in de jaren 80 maar afgezien van hun liedjes heb ik niks gezien van pisa..
the a-team en knightrider was vroeger leuk ja.. en de hulk..


Vroeger was net als nu, geen moer te zien op de buis.

tanger'73
02-02-10, 19:17
Dat tweede 'je' begrijp ik niet helemaal. Je denkt dat Pas denkt dat hij paus danwel plaatsvervanger van JC is?

Gek dat Ait en jij altijd respect voor jullie godsdienst willen, maar gerust de spot drijven met andere. Dat schiet niet op, broeder.

'K doelde op popie jopie de echte.

tanger'73
02-02-10, 19:19
En met figuren als Mohammed Bouyeri en Osama bin Laden wordt het er niet beter op.


Dat zijn uitwassen en vertegenwoordigen helemaal niks dan alleen hun eigen onnozelheid.

tanger'73
02-02-10, 19:20
nee die lijken niet op elkaar.. je ziet toch zo dat de evil keizer van star wars geen baard heeft..

hij gaat zelfs over lijken en invaliden heen.

Aït Ayt
02-02-10, 19:21
Vroeger was net als nu, geen moer te zien op de buis.

Er is geen bal op de tv
Alleen 'n film met Doris Day
En wat dacht je van net twee Ein Wiener operette
Nee!
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee

Aït Ayt
02-02-10, 19:24
hij gaat zelfs over lijken en invaliden heen.

'grappen' maken over gehandicapten vinden sommige mensen blijkbaar leuk.. :cheefbek:

tanger'73
02-02-10, 19:24
Er is geen bal op de tv
Alleen 'n film met Doris Day
En wat dacht je van net twee Ein Wiener operette
Nee!
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee


inderdaad, treffend couplet toen der tijd hadden ze er kennelijk ook last van. :D

Aït Ayt
02-02-10, 19:28
inderdaad, treffend couplet toen der tijd hadden ze er kennelijk ook last van. :D

hehe, toen was het nog erger dan nu met maar een paar tv kanalen.. we hadden hier in amsterdam gelukkig toen al kabel terwijl het grootste deel van nederland alleen maar 2 nederlandse zenders konden ontvangen..

tanger'73
02-02-10, 19:34
hehe, toen was het nog erger dan nu met maar een paar tv kanalen.. we hadden hier in amsterdam gelukkig toen al kabel terwijl het grootste deel van nederland alleen maar 2 nederlandse zenders konden ontvangen..

toen had je nog kijk en luistergeld als ik me nog kan herinneren, die natuurlijk niemand betaalde. Sinds de Amsterdamse kabel opeens aan UPC werd verkocht. Werd het meteen een puinzooi.

Charlus
02-02-10, 19:35
http://www.beavisandbutthead.net/pictures/images/bnb_couch2_jpg.jpg

hehe, toen was het nog erger dan nu met maar een paar tv kanalen.. we hadden hier in amsterdam gelukkig toen al kabel terwijl het grootste deel van nederland alleen maar 2 nederlandse zenders konden ontvangen..

toen had je nog kijk en luistergeld als ik me nog kan herinneren, die natuurlijk niemand betaalde. Sinds de Amsterdamse kabel opeens aan UPC werd verkocht. Werd het meteen een puinzooi.

MaRiaH
02-02-10, 19:36
De Baha'i's hebben dacht ik respect voor alle godsdiensten. Vandaar dat ze bruut vervolgd worden.

Schokkend.

tanger'73
02-02-10, 19:36
http://www.beavisandbutthead.net/pictures/images/bnb_couch2_jpg.jpg


Ach gut, onze zelfverklaarde autist is weereens van zijn sociale werkplek in het tehuis aangekomen.

Charlus
02-02-10, 19:39
http://www.members.tripod.com/~foodgodbb/beavis.jpg

Ach gut, onze zelfverklaarde autist is weereens van zijn sociale werkplek in het tehuis aangekomen.

tanger'73
02-02-10, 19:41
http://www.members.tripod.com/~foodgodbb/beavis.jpg


ja een quote herhalen is opzich geen reactie hoor.

Aït Ayt
02-02-10, 19:46
Ach gut, onze zelfverklaarde autist is weereens van zijn sociale werkplek in het tehuis aangekomen.

hij wil zo graag meedoen..

MaRiaH
02-02-10, 20:21
Er is geen bal op de tv
Alleen 'n film met Doris Day
En wat dacht je van net twee Ein Wiener operette
Nee!
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee

Zijn jullie al zo oud? :zozo:

StevieK
02-02-10, 20:33
toen had je nog kijk en luistergeld als ik me nog kan herinneren, die natuurlijk niemand betaalde.

En toen kwam er opeens op TV dat de Postbode een apparaatje mee kreeg, met dat apparaatje kon ie door het raam een signaal uitzenden naar de TV en de TV zond een signaal terug naar het apparaat , dit terugkomende signaal bevatte informatie of men wel of geen kijkgeld betaalde. Men kon dit alleen onderdrukken door de TV geheel in alu-folie te wikkelen. De dag er op, op 31 maart was binnen de korste keren alle alu-folie in de winkels uitverkocht. Zo kon men er voor zorgen dat een dag later de postbode hun TV niet kon registeren als zijnde het niet betalen van kijkgeld.

Slinger
02-02-10, 20:56
nee die lijken niet op elkaar.. je ziet toch zo dat de evil keizer van star wars geen baard heeft..

Dat is uiterlijk, ik kijk meer naar de mentaliteit.

tanger'73
02-02-10, 21:14
En toen kwam er opeens op TV dat de Postbode een apparaatje mee kreeg, met dat apparaatje kon ie door het raam een signaal uitzenden naar de TV en de TV zond een signaal terug naar het apparaat , dit terugkomende signaal bevatte informatie of men wel of geen kijkgeld betaalde. Men kon dit alleen onderdrukken door de TV geheel in alu-folie te wikkelen. De dag er op, op 31 maart was binnen de korste keren alle alu-folie in de winkels uitverkocht. Zo kon men er voor zorgen dat een dag later de postbode hun TV niet kon registeren als zijnde het niet betalen van kijkgeld.


Goh, dat is me onbekent. Voor ik er erg in had was die kijk en luistergeld al afgeschaft. Dacht te omslachtig allemaal die inning?

Slinger
02-02-10, 21:21
Goh, dat is me onbekent. Voor ik er erg in had was die kijk en luistergeld al afgeschaft. Dacht te omslachtig allemaal die inning?


Had jij hem niet ingewikkeld?

tanger'73
02-02-10, 21:28
Had jij hem niet ingewikkeld?


Ben je gek, denk je zeker dat ik niet door heb dat Steviek zomaar wat bromt. Verder had ik in de tijd van dat kijk en luistergeld geen eigen tv. toen alles werd overgeheveld naar UPC, kreeg iedereen weer wel een regiotarief.

StevieK
02-02-10, 21:52
Ben je gek, denk je zeker dat ik niet door heb dat Steviek zomaar wat bromt. Verder had ik in de tijd van dat kijk en luistergeld geen eigen tv. toen alles werd overgeheveld naar UPC, kreeg iedereen weer wel een regiotarief.

Neen Tanger, het was echt waar, maar welke dag kwam er na 31 maart, ja, ja, het was een goede 1 april mop.
Deze grap was opgezet door het NOS journaal in 1969

Kijk maar in wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/1_aprilgrap)

tanger'73
02-02-10, 22:02
Neen Tanger, het was echt waar, maar welke dag kwam er na 31 maart, ja, ja, het was een goede 1 april mop.
Deze grap was opgezet door het NOS journaal in 1969

Kijk maar in wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/1_aprilgrap)


Dat wist ik eerlijk gezegd niet, maar ik heb zo mijn intuïtie die zonder achtergrondinformatie ongeveer iets wel kan doorgronden. Zo had ik al mijn bedenkingen bij het folie inpakken en natuurlijk de postbode. Want die is helemaal niet bevoegd om kijk en luistergeld te innen laat staan controleren. Maar thanks voor de achtergrondinfo.

StevieK
02-02-10, 22:15
Dat wist ik eerlijk gezegd niet, maar ik heb zo mijn intuïtie die zonder achtergrondinformatie ongeveer iets wel kan doorgronden. Zo had ik al mijn bedenkingen bij het folie inpakken en natuurlijk de postbode. Want die is helemaal niet bevoegd om kijk en luistergeld te innen laat staan controleren. Maar thanks voor de achtergrondinfo.

Ik weet dat we afwijken betreft de topic, maar als je nog wilt lachen dan deze:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CxwPEQLGh9M&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CxwPEQLGh9M&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

tanger'73
02-02-10, 22:20
Ik weet dat we afwijken betreft de topic, maar als je nog wilt lachen dan deze:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CxwPEQLGh9M&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CxwPEQLGh9M&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Met welke netwerk staat deze knul in verbinding?

StevieK
02-02-10, 22:27
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ZR0U1nyQlD0&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ZR0U1nyQlD0&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>


Youtube en zoek dan naar maxcornelisse

tanger'73
02-02-10, 22:41
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ZR0U1nyQlD0&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ZR0U1nyQlD0&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>


Youtube en zoek dan naar maxcornelisse

Die knul vraagt om een schouderklopje, vraag me echter af of hij al wordt gezocht?

StevieK
02-02-10, 23:03
Het is allemaal nep, zie de uitzending van Jensen, ze hebben een zeer goede video montage gemaakt, in de uitzending van Jensen hebben ze alles ze verteld dat alles nep was, moet eerlijk zeggen, hele goede montage

tanger'73
02-02-10, 23:05
Het is allemaal nep, zie de uitzending van Jensen, ze hebben een zeer goede video montage gemaakt, in de uitzending van Jensen hebben ze alles ze verteld dat alles nep was, moet eerlijk zeggen, hele goede montage


Dat zat er dik in, want zomaar toegang krijgen in het openbaar tot dergelijke beveiligde netwerken is best pittig.

Aït Ayt
02-02-10, 23:29
Dat is uiterlijk, ik kijk meer naar de mentaliteit.

dan kun je sheikh yassin beter vergelijken met obi wan kenobi..

http://2.bp.blogspot.com/_QfVWU-2pVL4/SraLstD_utI/AAAAAAAAIWg/31juUZ-KNl4/s1600/obi-wan-kenobi-01-large.jpg

beiden hebben een baard en een capuchon en beiden kwamen in opstand tegen het kwaad.. ze streden allebei tegen the dark side of the force en allebei zijn ze gestorven als helden in hun strijd voor een betere wereld..

StevieK
03-02-10, 00:46
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/phYyyYrfaeM&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/phYyyYrfaeM&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Slinger
03-02-10, 07:48
dan kun je sheikh yassin beter vergelijken met obi wan kenobi..

http://2.bp.blogspot.com/_QfVWU-2pVL4/SraLstD_utI/AAAAAAAAIWg/31juUZ-KNl4/s1600/obi-wan-kenobi-01-large.jpg

beiden hebben een baard en een capuchon en beiden kwamen in opstand tegen het kwaad.. ze streden allebei tegen the dark side of the force en allebei zijn ze gestorven als helden in hun strijd voor een betere wereld..

Dat kun je vinden, maar feit is dat Yassin een moordenaar was, die het gemunt had op onschuldige burgers en die zijn verdiende loon heeft gekregen.

Aït Ayt
03-02-10, 11:00
Dat kun je vinden, maar feit is dat Yassin een moordenaar was, die het gemunt had op onschuldige burgers en die zijn verdiende loon heeft gekregen.

sheikh yassin was geen moordenaar..

Slinger
03-02-10, 13:30
sheikh yassin was geen moordenaar..

Ja zeker, daarom is hij geliquideerd.

Aït Ayt
03-02-10, 13:48
Ja zeker, daarom is hij geliquideerd.

sheikh yassin heeft nooit iemand vermoord.. punt..

Soldim
03-02-10, 14:34
sheikh yassin heeft nooit iemand vermoord.. punt..

George Bush ook niet; toch ook hij een moordenaar in mijn optiek.

Tomas
03-02-10, 14:38
George Bush ook niet; toch ook hij een moordenaar in mijn optiek.

Bush is ontoerekeningsvatbaar. Die telt niet.

Slinger
03-02-10, 15:38
sheikh yassin heeft nooit iemand vermoord.. punt..

Lees dit maar eens:

http://en.wikipedia.org/wiki/Yassin