PDA

Bekijk Volledige Versie : "what 's behind the French Burka ??? "



DNA
29-01-10, 21:21
"what's behind the French Burka ??? " by Sandeep Gopalan :

source : international herald tribune , January, 29 , 2010 :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IH1001-4066

StevieK
29-01-10, 21:48
"what's behind the French Burka ??? " :
]

Net zoals bij alle Burka's, er zit voor de buitenwereld een onherkenbaar gezicht in, alleen de ogen ( zoals die die van velen opelkander lijken) kan men zien

DNA
29-01-10, 21:54
Net zoals bij alle Burka's, er zit voor de buitenwereld een onherkenbaar gezicht in, alleen de ogen ( zoals die die van velen opelkander lijken) kan men zien


ach, het is maar een cultureel bepaald gewoonte joh :

er zijn er maar 1900 dames die de burka in heel Frankrijk zouden dragen , dus ...


praten met die dames kan helpen , boetes voor burka draagsters opleggen niet !
de Frans machiavellistisch arrivistisch opportunnistisch politiek misbruikt dat voor populistisch down to earth onrein politiek doeleinden !

DNA
29-01-10, 21:56
Net zoals bij alle Burka's, er zit voor de buitenwereld een onherkenbaar gezicht in, alleen de ogen ( zoals die die van velen opelkander lijken) kan men zien


ach, het is maar een cultureel bepaald gewoonte joh :

er zijn er maar 1900 dames die de burka in heel Frankrijk zouden dragen , dus ...


praten met die dames kan helpen , boetes opleggen voor burka draagsters niet !


de Frans machiavellistisch arrivistisch opportunnistisch politiek misbruikt dat voor populistisch down to earth onrein politiek doeleinden !

P.S.: je kan mensen niet discrimineren op basis van hun al dan niet schokkend kleren ! :

taste is a subjective matter everybody can mis_use to refuse the kindda outfit he/she doesn't like !

rasoelleke
29-01-10, 22:37
"what's behind the French Burka ??? " by Sandeep Gopalan :

source : international herald tribune , January, 29 , 2010 :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IH1001-4066

what`s behind the burqua........a vagina.....what else!

StevieK
29-01-10, 22:41
praten met die dames kan helpen , boetes voor burka draagsters opleggen niet !
!

Ben ik met je eens, dan hoop ik dat praten ook kan helpen.

Ik woon in Nieuw Zeeland,

Voordat je naar de Balie in de Bank gaat staat er duidelijk vermeld:
No Caps or so , No Helmets, No Sunglasses or other things that covers your face.


Je weet nooit wie er achter de Burka in dit geval verborgen zit, en dat heeft helemaal niet met de Islam te maken. Ik denk dat jij je ook niet prettig vind als je in een bank werkt en er komt iemand met een Intergraal helm op waarvan je niet van zijn gezicht kan zien. Vandaag de dag je weet maar nooit. Je kan ook figuren die de Burka misbruiken om maar zo onherkenbaar te zijn.
Het is jammer dat de maatschappij zich zo verhard.

Men wilt hier duidelijk weten met wie men te doen heeft, en daar sta ik persoonlijk achter.

Dus in dit geval zal als de vrouw een Burka draagt, de man moeten komen om de bankzaken te verrichten.

StevieK
29-01-10, 22:46
P.S.: je kan mensen niet discrimineren op basis van hun al dan niet schokkend kleren ! :



Dus eigenlijk vind je dat het Westen zich dan maar moet aanpassen aan alle mensen met schokkende kleren.

Laatste zag ik , ik dacht dat het over S.A. ging dat het schokkend was dan een meisje met een spijkerbroek en shirt met korte mouwen liep, Dat mocht men dan wel verbieden in SA??? Misschien heb ik het mis ??

Eke
29-01-10, 22:49
What's behind the French Burqa ?

gesnapt met de camera : :hihi: nu weten we het !!!!

http://www.islamicity.com/global/images/photo/IC-Articles/sarkozy_burqa_sm__100x60.JPG

Ja, er kan beter samen gepraat worden dan een bot verbod.
De vrouwen dragen hun boerka dit niet uit verplichting, maar om hun religieusiteit inniger te beleven.



Hier mijn kant van het verhaal :
Ik ben een angsthaas (m'n broertjes plaagden me met enge spoken in het donker ..trokken een kleed over zich heen : boehoeboehoe :hihi: felauw),
ik ken dit verschijnsel niet uit mijn cultuur, hoewel ik open sta voor invloeden , het is niet alleen mijn cultuur, maar onze cultuur......
heb een hekel aan heel veel zwart (associatie met rouw en verdriet) en het belangrijkste : ik
kan niet meer snel peilen wie diegene is....een gezicht is vaak een open boek.....het kontakt zal er onder lijden

Gelukkig is het meerendeel van de Nederlandse moslims niet voor boerkakleding..

maar een verbod maakt het aantrekkelijker om je wel zo te hullen...want wie houdt er nu van een verbod op z'n kleding ?????

Een vraag om een beetje rekening te houden met de andere mensen uit je gemeenschap is meer op z'n plaats. Je hoeft alleen maar je niqaab doorzichtig te maken of af te laten....

StevieK
29-01-10, 22:54
What's behind the French Burqa ?

gesnapt met de camera : :hihi: nu weten we het !!!!

http://www.islamicity.com/global/images/photo/IC-Articles/sarkozy_burqa_sm__100x60.JPG

Ja, er kan beter samen gepraat worden dan een bot verbod.
De vrouwen dragen hun boerka dit niet uit verplichting, maar om hun religieusiteit inniger te beleven.



Hier mijn kant van het verhaal :
Ik ben een angsthaas (m'n broertjes plaagden me met enge spoken in het donker ..trokken een kleed over zich heen : boehoeboehoe :hihi: felauw),
ik ken dit verschijnsel niet uit mijn cultuur,
heb een hekel aan heel veel zwart (associatie met rouw en verdriet) en het belangrijkste : ik
kan niet meer snel peilen wie diegene is....een gezicht is vaak een open boek.....het kontakt zal er onder lijden

Gelukkig is het meerendeel van de Nederlandse moslims niet voor boerkakleding..

maar een verbod maakt het aantrekkelijker om je wel zo te hullen...want wie houdt er nu van een verbod op z'n kleding ?????

Een vraag om een beetje rekening te houden met de andere mensen uit je gemeenschap is meer op z'n plaats. Je hoeft alleen maar je niqaab doorzichtig te maken of af te laten....

Ja, Eke dat is nu juist het punt, wij zullen en moeten ons richten naar een klein deel van Islam die willens en weten ons hun cultuur moeten opleggen. Praten is onmogelijk.

Zoals je zegt, de grootste deel van de Moslims willen die Burka niet.

Eke
29-01-10, 23:04
Ja, Eke dat is nu juist het punt, wij zullen en moeten ons richten naar een klein deel van Islam die willens en weten ons hun cultuur moeten opleggen. Praten is onmogelijk.

.

In de eerste instantie schreef ik 'mijn' cultuur, om uit te leggen dat het me wezensvreemd is, maar ik heb er onzecultuur van gemaakt, doodeenvoudig omdat het onze cultuur is en ik in het NU leef. Natuurlijk veranderen de tijden en ook zoiets als cultuur is niet strak afgebakend, maar langzaam veranderend. ALLE Nederlanders hebben er inspraak in.

"Praten is onmogelijk", schrijf je. Ik geloof dat niet....het zijn goeie meiden en geen boemannen. :)

StevieK
30-01-10, 00:20
"Praten is onmogelijk", schrijf je. Ik geloof dat niet....het zijn goeie meiden en geen boemannen. :)

Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ze denken dan gelijk dat het weer om de goddienst draait, terwijl ik denk dat het meer om de veiligheid gaat, hier in Nieuw Zeeland, staat nadrukkelijk geschreven dat gelaatsbedekkende kleding of dergelijk absoluut verboden is in de buurt van de balies waar geldhandelingen plaatsvinden

Eke
30-01-10, 09:49
1)Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ze denken dan gelijk dat het weer om de goddienst draait,

2)terwijl ik denk dat het meer om de veiligheid gaat, hier in Nieuw Zeeland, staat nadrukkelijk geschreven dat gelaatsbedekkende kleding of dergelijk absoluut verboden is in de buurt van de balies waar geldhandelingen plaatsvinden

1)Stevie, het draait ook om de godsdienst voor de Franse bestuurders, maar dan om de als bedreiging ervaarde variant van de godsdienst.

De boerkavrouwen geloven/voelen dat ze dichter bij God leven, als ze de boerka of de niqaab dragen.

2)Je kunt niet handelen in een boerka. Mohammed eerste vrouw, Chadidja, waar hij heel veel van hield, droeg dan ook geen boerka.

abdoeltje
30-01-10, 10:36
what`s behind the burqua........a vagina.....what else!

dat klopt, het is een uiting van een achterlijke sexuele moraal, waarbij het vrouwelijke lichaam als vagina wordt gezien dat ingepakt moet worden d.m.v. een alles bedekkend kleed.
De islam.....een religie van schaamte.

mark61
30-01-10, 12:27
arrivistisch

Hé, een nieuwe.

mark61
30-01-10, 12:29
Kan iedereen ophouden over boerka's te praten. Daar gaat het nl. niet over. Alleen Afghaansen dragen boerka's; gevluchte Afghaansen zeer zeker niet.

DNA
30-01-10, 13:04
Kan iedereen ophouden over boerka's te praten. Daar gaat het nl. niet over. Alleen Afghaansen dragen boerka's; gevluchte Afghaansen zeer zeker niet.

Precies :

it's almost a non_issue : a minority does that : wearing a burka :

it's just a cultural thing :

men moet gewoon proberen die dames te overtuigen van de onzin van die burka : basta !

maar als de politiek zulke zaken probeert te misbruiken voor eigen gewin, tja ...da's niet zo fris dan , nee ...

DNA
30-01-10, 13:08
Ik woon in Nieuw Zeeland,

.


zo woon je daar dan ???

vertel even : ik ben van plan om of naar de VS of naar N.Zeeland te gaan verhuizen binnenkort :

vertel me over N.Z !

wees niet bang : ik ben geen extremist hoor: ik zal het niet verpesten voor je daar ! :lol:

DNA
30-01-10, 13:39
What's behind the French Burqa ?

gesnapt met de camera : :hihi: nu weten we het !!!!

http://www.islamicity.com/global/images/photo/IC-Articles/sarkozy_burqa_sm__100x60.JPG

Ja, er kan beter samen gepraat worden dan een bot verbod.
De vrouwen dragen hun boerka dit niet uit verplichting, maar om hun religieusiteit inniger te beleven.



Hier mijn kant van het verhaal :
Ik ben een angsthaas (m'n broertjes plaagden me met enge spoken in het donker ..trokken een kleed over zich heen : boehoeboehoe :hihi: felauw),
ik ken dit verschijnsel niet uit mijn cultuur, hoewel ik open sta voor invloeden , het is niet alleen mijn cultuur, maar onze cultuur......
heb een hekel aan heel veel zwart (associatie met rouw en verdriet) en het belangrijkste : ik
kan niet meer snel peilen wie diegene is....een gezicht is vaak een open boek.....het kontakt zal er onder lijden

Gelukkig is het meerendeel van de Nederlandse moslims niet voor boerkakleding..

maar een verbod maakt het aantrekkelijker om je wel zo te hullen...want wie houdt er nu van een verbod op z'n kleding ?????

Een vraag om een beetje rekening te houden met de andere mensen uit je gemeenschap is meer op z'n plaats. Je hoeft alleen maar je niqaab doorzichtig te maken of af te laten....


zulke burka heeft niets met islam te maken juist = cultureel bepaald gewoonte gewoon :

boetes opleggen helpt niet inderdaad : praten met die dames wel, geloof ik !

het gezicht moet zichtbaar blijven inderdaad ..

wa Allah a3lam !

Bofko
30-01-10, 16:09
vertel even : ik ben van plan om of naar de VS of naar N.Zeeland te gaan verhuizen binnenkort :

vertel me over N.Z !



:zozo: Nieuw Zeeland is een westelijk Verweggistan. Engelser dan Engeland.

Slinger
30-01-10, 16:18
zulke burka heeft niets met islam te maken juist = cultureel bepaald gewoonte gewoon :

boetes opleggen helpt niet inderdaad : praten met die dames wel, geloof ik !

het gezicht moet zichtbaar blijven inderdaad ..

wa Allah a3lam !

Je kunt niet met ze praten, want ze weigeren elk gesprek.

DNA
30-01-10, 19:03
Je kunt niet met ze praten, want ze weigeren elk gesprek.

Tja, verbaast me niks als ze te maken zouden hebben met gasten zoals je ! :lol:

Ik bedoel moslims met name moeten in gesprek met ze gaan daarover met text & uitleg ...!

DNA
30-01-10, 19:04
:zozo: Nieuw Zeeland is een westelijk Verweggistan. Engelser dan Engeland.


Mooi land , denk ik :

vreedzaam ook : hoor je bijna niks van op het nieuws !

StevieK
30-01-10, 21:12
zo woon je daar dan ???

vertel even : ik ben van plan om of naar de VS of naar N.Zeeland te gaan verhuizen binnenkort :

vertel me over N.Z !

wees niet bang : ik ben geen extremist hoor: ik zal het niet verpesten voor je daar ! :lol:

Verhuizen naar Nieuw Zeeland wordt wat moelijker, het makkelijkerste is natuurlijk een Nieuw Zeelandse trouwen, dan krijg je makkelijk het resident visa. De eerste keer krijg je een Visa en dat is dan voor 1 keer onbepaalde tijd geldig. Zou je dan gaan uitreizen dan moet je daarna weer een Visum aanvragen. In heb een Nederlands paspoort met Visa voor onbepaalde tijd, zo kan ik altijd in/uitreizen.

Ben je alleen of heb je eigenlijk geen directe relatie met NZ dan zou een flink bedrag moeten meenemen als borg zijnde.

Of als ze op dat moment mensen zoeken die bepaalde vacatures moeten vervullen en niet kunnen krijgen dan heb je ook goede kansen. Zo had men dringend omstreeks 1990 mensen nodig voor het onderwijs, dus diegene die aanhet profiel voldeden konnen zeer mogelijk immigreren.

Dubbel paspoort is onmogelijk of je behoud je eigen nationaliteit met een visa voor onbepaalde tijd of je laat je neutraliseren.

In jouw positie weet ik natuurlijk omdat je in GB leeft, zoals ik al vernomen had. Maar de NZ immigration (http://www.immigration.govt.nz/) heeft een hele goed website

Verder is het land nog meer multi-culti dan Nederland, de kiwi is allemaal wat veel relaxter dan de nederlander. Hoewel men hier toch wel weerstand tegen de islam begint op te komen, maar dat heeft meer met de cultuur te maken, ze kennen allemaal hun rechten maar niet de plichten.
Vergeet niet dat de immigranten in het verleden kei en keihard moesten werken om een bestaan op te bouwen en het is dan begrijpelijk dat er dan wrijving ontstaan met bepaalde bevolkings groepen die hier komen en dan alles beginnen te eisen. Als of ze hier in lui lekkeland komen.

De kwaliteit van het leven is hier wel hoger, omdat er vrij weinig industrie, dus lucht verontreiniging is.

De prijzen van de huizen (http://www.trademe.co.nz/Browse/Property/Default.aspx) lopen hier ver uiteen, tot absurde hoge prijzen in Auckland tot goedkope huizen in het zuiden van NZ

Mijn combinatie is dat ik in Europa werk en in NZ leef. ( 2 x 2 maanden per jaar). Wat ik in Europa in een week verdien, die ik in NZ een maand over.

Immigratiesite van NZ heeft prima informatie. (http://www.immigration.govt.nz/)

Mijn begin in NZ was zeer moeilijk, ik weet hoe het voelt om als "buitenlander" behandelt te worden. En vooral toen mijn betweeterig de overhand ging nemen, want ik vergeleek alles met Nederland, waar we wat meer georganiseerd zijn. Ik werkte in 1994 voor 200 Euro per week als elektro monteur.
De werkplaats en magazijn was een zooitje. Op verzoek van de wergever heb ik dat wat beter georganiseerd, maar tenslotte niet in dank afgenomen.
Daarna ben ik buschauffeur gaan werk, oops 150 Euro per week. Ik vond het leuke werk, maar ja het loon. Tenslotte ben ik maar weer mijn oude beroep gaan volgen. Ben nu 50, nog 5 jaar en dan heb ik het wel gezien.
Dan heb ik genoeg gespaard om in NZ op mijn lauweren te gaan rusten. ( maar niet omdat ik in NZ gewerkt heb).

O, ja, 1 zeer persoonlijke tip,: Laat je absoluut niet zo uit als je hier op het forum doet, want dan zijn heel gauw alle deuren gesloten en het duurt heel lang voordat ze weer opengaat. Vergeet de moeilijk woorden, houd het allemaal simpel.

Uit mijn ervaring houd de gemiddelde kiwi niet van kommentaar

Slinger
30-01-10, 21:48
Tja, verbaast me niks als ze te maken zouden hebben met gasten zoals je ! :lol:

Ik bedoel moslims met name moeten in gesprek met ze gaan daarover met text & uitleg ...!

Ik ben de vriendelijkheid zelve hoor, niemand hoeft bang voor me te zijn. Ik zal je een verhaal vertellen:

In het verleden gaf ik Nederlands aan buitenlanders. Daar waren ook veel moslims bij. Op een geven moment kreeg ik een moslima met burka en gezichtssluier in de klas. Ik kon haar gezicht en zeker haar mond niet zien. Op het eind van de tweede les vroeg ik haar of ze na afloop even wilde wachten omdat ik een gesprekje met haar wilde voeren. Daarvoor heb ik de kans niet gekregen, want na afloop van de les is ze als een speer vertrokken. Kennelijk durfde ze de confrontatie niet aan. Ook de volgende lessen kwam ze niet meer opdagen, ik heb haar nooit meer gezien.

MaRiaH
30-01-10, 22:02
what's behind the French Burka ??? "

http://patdollard.com/wp-content/uploads/burka-girl.jpg

Eke
30-01-10, 23:18
Op het eind van de tweede les vroeg ik haar of ze na afloop even wilde wachten omdat ik een gesprekje met haar wilde voeren. Daarvoor heb ik de kans niet gekregen, want na afloop van de les is ze als een speer vertrokken. Kennelijk durfde ze de confrontatie niet aan. Ook de volgende lessen kwam ze niet meer opdagen, ik heb haar nooit meer gezien.

Uit welke cultuur kwam deze vrouw, Slinger ? Je stelde voor om alleen met jou in 1 vertrek te zijn ?

Slinger
30-01-10, 23:22
Uit welke cultuur kwam deze vrouw, Slinger ? Je stelde voor om alleen met jou in 1 vertrek te zijn ?

Ze was al met mij in één vertrek, namelijk het klaslokaal. Over de lokatie van het gesprek heb ik het niet eens gehad. Het gesprek had overal gevoerd kunnen worden, ook in het bijzijn van een klasgenoot.

Eke
30-01-10, 23:34
Ze was al met mij in één vertrek, namelijk het klaslokaal. Over de lokatie van het gesprek heb ik het niet eens gehad. Het gesprek had overal gevoerd kunnen worden, ook in het bijzijn van een klasgenoot.

off-topic :

Je vertelde net dat je aan het eind van de tweede les...enz...Was zij jouw enige leerling dan dat lesuur ? Nee toch !

Het gaat om haar perceptie...


Ik zag laatst een documentaire over autorijles...een oudere dame vertelde , zittend achter het stuur, dat ze voor het eerst in haar leven met iemand buiten haar familie in 1 ruimte zat. Dat was not done, voor haar...

Slinger
30-01-10, 23:37
Je vertelde net dat je aan het eind van de tweede les...enz...Was zij jouw enige leerling dan dat lesuur ? Nee toch !

Het gaat om haar perceptie...


Ik zag laatst een documentaire over autorijles...een oudere dame vertelde , zittend achter het stuur, dat ze voor het eerst in haar leven met iemand buiten haar familie in 1 ruimte zat. Dat was not done, voor haar...

De klas zat vol met mannen en vrouwen, moslims en anderen.

Eke
31-01-10, 00:01
De klas zat vol met mannen en vrouwen, moslims en anderen.

off-topic

Is het niet zo dat na afloop van de les de leerlingen de klas verlaten...en dat jij hebt gevraagd aan die vrouw te blijven...samen met jou ? Misschien is dat hetgene wat zij heeft begrepen ....en waarom ze weg is gegaan.
Maargoed. welterusten, Slinger.

Slinger
31-01-10, 00:34
off-topic

Is het niet zo dat na afloop van de les de leerlingen de klas verlaten...en dat jij hebt gevraagd aan die vrouw te blijven...samen met jou ? Misschien is dat hetgene wat zij heeft begrepen ....en waarom ze weg is gegaan.
Maargoed. welterusten, Slinger.

Ik kan het me nauwelijks voorstellen, dat ze op die manier over me dacht. Ik probeer altijd te zorgen voor een prettige open sfeer, waar dergelijke gedachten geen kans hebben.

StevieK
31-01-10, 01:05
http://patdollard.com/wp-content/uploads/burka-girl.jpg


Pas op met deze afbeelding, ik had indertijd een hele goede en scherpe afbeelding van deze, en krijg een dag daarna een waarschuwing van de moderator, want het was te pikant,....

Charlus
31-01-10, 01:22
Vanaf 2:48

YouTube- Junkie XL - Today

Eke
31-01-10, 11:54
Ik kan het me nauwelijks voorstellen, dat ze op die manier over me dacht. Ik probeer altijd te zorgen voor een prettige open sfeer, waar dergelijke gedachten geen kans hebben.



Ja joh, het ligt ook niet aan jou !!!!!Ik geloof jou als je zegt dat je voor een prettige,open sfeer zorgt.

Het ligt aan de soorten opvoedingen(invloed van cultuur/milieu)die wij als vrouwen achter de rug hebben :ego:

Dat vormt onze perceptie.

Als je in je werk met andere culturen te maken krijgt is het handig om van te voren gecoached daarin te worden of zelf even info te verzamelen. Mijn opinie, he :)

Slinger
31-01-10, 12:18
Ja joh, het ligt ook niet aan jou !!!!!Ik geloof jou als je zegt dat je voor een prettige,open sfeer zorgt.

Het ligt aan de soorten opvoedingen(invloed van cultuur/milieu)die wij als vrouwen achter de rug hebben :ego:

Dat vormt onze perceptie.

Als je in je werk met andere culturen te maken krijgt is het handig om van te voren gecoached daarin te worden of zelf even info te verzamelen. Mijn opinie, he :)

Eke, ik sta altijd open voor andere clturen, maar voor mij zijn mijn eigen opvattingen ook belangrijk. Een heel wezenlijk element daarvan, zonder hetgeen ik niet kan functioneren, is het aangaan van een gesprek. Ik denk dat deze mevrouw dat niet aandurfde en dat had, denk ik, niets te maken met het met mij in één ruimte zijn, maar wel omdat ze de confrontatie niet aandurfde. Een aanwijzing daarvoor is het feit dat ook later het gesprek niet tot stand gekomen is, maar dat ze ervoor koos om helemaal te verdwijnen.

DNA
31-01-10, 12:30
Verhuizen naar Nieuw Zeeland wordt wat moelijker, het makkelijkerste is natuurlijk een Nieuw Zeelandse trouwen, dan krijg je makkelijk het resident visa. De eerste keer krijg je een Visa en dat is dan voor 1 keer onbepaalde tijd geldig. Zou je dan gaan uitreizen dan moet je daarna weer een Visum aanvragen. In heb een Nederlands paspoort met Visa voor onbepaalde tijd, zo kan ik altijd in/uitreizen.

Ben je alleen of heb je eigenlijk geen directe relatie met NZ dan zou een flink bedrag moeten meenemen als borg zijnde.

Of als ze op dat moment mensen zoeken die bepaalde vacatures moeten vervullen en niet kunnen krijgen dan heb je ook goede kansen. Zo had men dringend omstreeks 1990 mensen nodig voor het onderwijs, dus diegene die aanhet profiel voldeden konnen zeer mogelijk immigreren.

Dubbel paspoort is onmogelijk of je behoud je eigen nationaliteit met een visa voor onbepaalde tijd of je laat je neutraliseren.

In jouw positie weet ik natuurlijk omdat je in GB leeft, zoals ik al vernomen had. Maar de NZ immigration (http://www.immigration.govt.nz/) heeft een hele goed website

Verder is het land nog meer multi-culti dan Nederland, de kiwi is allemaal wat veel relaxter dan de nederlander. Hoewel men hier toch wel weerstand tegen de islam begint op te komen, maar dat heeft meer met de cultuur te maken, ze kennen allemaal hun rechten maar niet de plichten.
Vergeet niet dat de immigranten in het verleden kei en keihard moesten werken om een bestaan op te bouwen en het is dan begrijpelijk dat er dan wrijving ontstaan met bepaalde bevolkings groepen die hier komen en dan alles beginnen te eisen. Als of ze hier in lui lekkeland komen.

De kwaliteit van het leven is hier wel hoger, omdat er vrij weinig industrie, dus lucht verontreiniging is.

De prijzen van de huizen (http://www.trademe.co.nz/Browse/Property/Default.aspx) lopen hier ver uiteen, tot absurde hoge prijzen in Auckland tot goedkope huizen in het zuiden van NZ

Mijn combinatie is dat ik in Europa werk en in NZ leef. ( 2 x 2 maanden per jaar). Wat ik in Europa in een week verdien, die ik in NZ een maand over.

Immigratiesite van NZ heeft prima informatie. (http://www.immigration.govt.nz/)

Mijn begin in NZ was zeer moeilijk, ik weet hoe het voelt om als "buitenlander" behandelt te worden. En vooral toen mijn betweeterig de overhand ging nemen, want ik vergeleek alles met Nederland, waar we wat meer georganiseerd zijn. Ik werkte in 1994 voor 200 Euro per week als elektro monteur.
De werkplaats en magazijn was een zooitje. Op verzoek van de wergever heb ik dat wat beter georganiseerd, maar tenslotte niet in dank afgenomen.
Daarna ben ik buschauffeur gaan werk, oops 150 Euro per week. Ik vond het leuke werk, maar ja het loon. Tenslotte ben ik maar weer mijn oude beroep gaan volgen. Ben nu 50, nog 5 jaar en dan heb ik het wel gezien.
Dan heb ik genoeg gespaard om in NZ op mijn lauweren te gaan rusten. ( maar niet omdat ik in NZ gewerkt heb).

O, ja, 1 zeer persoonlijke tip,: Laat je absoluut niet zo uit als je hier op het forum doet, want dan zijn heel gauw alle deuren gesloten en het duurt heel lang voordat ze weer opengaat. Vergeet de moeilijk woorden, houd het allemaal simpel.

Uit mijn ervaring houd de gemiddelde kiwi niet van kommentaar

sounds nice :

Thanks for the info : appreciate :
I posess skills..... & diplomas they can't refuse ...

I can get a permanent visa via a million ways ...

don't worry 'bout me : i know my ways in the world ...

have a nice day !

:zwaai:

DNA
31-01-10, 12:32
http://patdollard.com/wp-content/uploads/burka-girl.jpg


was that u, Mariah , or do u just wish u were !??? :lol:

we know what's behind womens' clothes , lady ! :lol:

u don't have to show us that !

Armadillo
31-01-10, 17:14
http://patdollard.com/wp-content/uploads/burka-girl.jpg
Oh - dus dat is een boerkini ;)

Eke
31-01-10, 18:50
1)Eke, ik sta altijd open voor andere clturen, maar voor mij zijn mijn eigen opvattingen ook belangrijk. Een heel wezenlijk element daarvan, zonder hetgeen ik niet kan functioneren, is het aangaan van een gesprek.

2)Ik denk dat deze mevrouw dat niet aandurfde en dat had, denk ik, niets te maken met het met mij in één ruimte zijn, maar wel omdat ze de confrontatie niet aandurfde.

3)Een aanwijzing daarvoor is het feit dat ook later het gesprek niet tot stand gekomen is, maar dat ze ervoor koos om helemaal te verdwijnen.


off topic.


Natuurlijk is communicatie wezenlijk. Dat snap ik goed van je.
Maar misschien kent zij andere omgangsvormen dan jij kent. Dan zijn jullie wel mooi langs elkaar heen aan het leven. Terwijl je de opdracht hebt aanvaard om nieuwkomers de Nederlandse taal te leren.

Dat betekent niet jezelf verloochenen (!!!), maar wel rekening houden met de eigenheid van je pupil. Je zult toch moeten beginnen vanaf de plek waarop je kontakt kunt realiseren..dat is in haar geval..veilig in de groep..in de klas.

Dat heeft trouwens niet eens met omgaan met cultuurverschillen te maken in de eerste instantie, maar met sociale vaardigheid.

Ik wil weer on-topic komen, trouwens. :)

knuppeltje
01-02-10, 13:06
Armadillo;4233590]Oh - dus dat is een boerkini ;)

Heeft niet veel om het lijf zoals je ziet, ik snap dan ook al het gezever erover niet. :)

StevieK
01-02-10, 20:15
Heeft niet veel om het lijf zoals je ziet, ik snap dan ook al het gezever erover niet. :)

Maar het wekt bij jouw ook geen gevoelens op .... hahahaha

MaRiaH
01-02-10, 22:19
Pas op met deze afbeelding, ik had indertijd een hele goede en scherpe afbeelding van deze, en krijg een dag daarna een waarschuwing van de moderator, want het was te pikant,....

Als jullie em allemaal quoten staat ie er nu 6x.. :maf2:

:hihi:

Danablue
01-02-10, 22:41
Ik geloof nooit dat de profeet Mohammed het zou goedkeuren, zo'n zwarte, totale bedekking en dan ook nog zwarte handschoenen.
Die boerka is een verzinsel om extra vroom en gelovig over te komen op de mensen. Overdreven. Alsof je ieder jaar op hadj gaat, terwijl Mohammed zelf maar 1 keer naar Mekka op bedevaart is gegaan.

Maar dames die niet sterk in hun schoenen staan kunnen zich schuldig en minderwaardig voelen, omdat ze niet zo extreem bedekt gaan. Daarmee kan hun geloof zelfs geschaad worden.

rasoelleke
02-02-10, 12:21
Ik geloof nooit dat de profeet Mohammed het zou goedkeuren, zo'n zwarte, totale bedekking en dan ook nog zwarte handschoenen.
Die boerka is een verzinsel om extra vroom en gelovig over te komen op de mensen. Overdreven. Alsof je ieder jaar op hadj gaat, terwijl Mohammed zelf maar 1 keer naar Mekka op bedevaart is gegaan.

Maar dames die niet sterk in hun schoenen staan kunnen zich schuldig en minderwaardig voelen, omdat ze niet zo extreem bedekt gaan. Daarmee kan hun geloof zelfs geschaad worden.

sandalen bedoel je zeker of is dat ook weer te bloot!

DNA
02-02-10, 13:42
Ik geloof nooit dat de profeet Mohammed het zou goedkeuren, zo'n zwarte, totale bedekking en dan ook nog zwarte handschoenen.
Die boerka is een verzinsel om extra vroom en gelovig over te komen op de mensen. Overdreven. Alsof je ieder jaar op hadj gaat, terwijl Mohammed zelf maar 1 keer naar Mekka op bedevaart is gegaan.

Maar dames die niet sterk in hun schoenen staan kunnen zich schuldig en minderwaardig voelen, omdat ze niet zo extreem bedekt gaan. Daarmee kan hun geloof zelfs geschaad worden.

Burka is nogmaals maar een cultureel gedoe gewoonte , meer niet ;

heeft niets met Islam te maken !

Ik weet niet precies waaroom die dames tot zulke extreme maatregelen zouden gaan , maar feit is :

moslims met name moeten met die dames praten via text & uitleg om ze te kunnen overtuigen van de onzin van die burka , boetes opleggen aan die dames zou zeker niet helpen ...

DNA
02-02-10, 13:46
Als jullie em allemaal quoten staat ie er nu 6x.. :maf2:

:hihi:


were u that lady or u wish u were , Mariah ??? :lol: just kidding :

we know exactly what's under or behind womens' clothes :

so, u don't have to show us that here = plenty of sex stuff , porn , playboys ...on the net :

tell me now , lady , what do u think of the fact that womens' intimacy, privacy, dignity ....are violated raped on a daily basis by porn , marketing ...which do see women as just desirable sex objects = just meat ????

illmatik
02-02-10, 13:48
Je kunt niet met ze praten, want ze weigeren elk gesprek.

Met een racistische, zelfingenomen druiloor als jij is iedere poging tot dialoog natuurlijk al bij voorbaat gedoemd te mislukken.

ELdorado
02-02-10, 20:22
Met een racistische, zelfingenomen druiloor als jij is iedere poging tot dialoog natuurlijk al bij voorbaat gedoemd te mislukken.


Precies ! :fpetaf:

Slinger is Satan in person :lol: , as Satan in person himself w'd feel pêrfectly at home within Paulinism's "walls" ! :lol:

Satan trying to bring muslims back to the right path ! :lol:

ELdorado
06-02-10, 13:12
Maar het wekt bij jouw ook geen gevoelens op .... hahahaha


:lol:

knuppeltje
06-02-10, 14:19
ELdorado;4240203]:lol:

Mijn beste vrienden zijn altijd nog vrouwen geweest. Homoseksuelen zijn trouwens altijd al de beste vrienden voor vrouwen geweest. Wij sluiten ze niet binneshuis op, wij zeuren niet tegen hen over hun kleding zoals hoofddoeken, wij dwingen ze niet tot een ongewenst huwelijk - zeker niet als ze nog kind zijn -, wij rammen ze niet in elkaar, wij verkrachten ze niet, wij zorgen niet dat ze alsmaar kinderen moeten baren en opvoeden - ondanks dat dat hun gezondheid schaadt -, wij kunnen uren met ze over van alles en nog wat praten zonder meteen aan seks met hen te denken - of te willen hebben. En wij hangen tenminste ook niet alsmaar tegen hen de macho klootzak uit. Niemand anders steunt vrouwen zo goed in hun emancipatiewens als wij.
Kortom, betere vrienden kunnen vrouwen niet hebben. :ego:

rasoelleke
06-02-10, 15:06
Precies ! :fpetaf:

Slinger is Satan in person :lol: , as Satan in person himself w'd feel pêrfectly at home within Paulinism's "walls" ! :lol:

Satan trying to bring muslims back to the right path ! :lol:

allee polleke, je bent rijp voor de psychiater!

Slinger
06-02-10, 15:25
Precies ! :fpetaf:

Slinger is Satan in person :lol: , as Satan in person himself w'd feel pêrfectly at home within Paulinism's "walls" ! :lol:

Satan trying to bring muslims back to the right path ! :lol:

Ik had het nog niet eens gezien, maar als jij dat zegt vind ik het een compliment, hoor.

Slinger
06-02-10, 15:26
allee polleke, je bent rijp voor de psychiater!

Noi, ik denk dat een psychiater zonder fysieke middelen hier machteloos staat.

MaRiaH
06-02-10, 15:34
Mijn beste vrienden zijn altijd nog vrouwen geweest. Homoseksuelen zijn trouwens altijd al de beste vrienden voor vrouwen geweest. Wij sluiten ze niet binneshuis op, wij zeuren niet tegen hen over hun kleding zoals hoofddoeken, wij dwingen ze niet tot een ongewenst huwelijk - zeker niet als ze nog kind zijn -, wij rammen ze niet in elkaar, wij verkrachten ze niet, wij zorgen niet dat ze alsmaar kinderen moeten baren en opvoeden - ondanks dat dat hun gezondheid schaadt -, wij kunnen uren met ze over van alles en nog wat praten zonder meteen aan seks met hen te denken - of te willen hebben. En wij hangen tenminste ook niet alsmaar tegen hen de macho klootzak uit. Niemand anders steunt vrouwen zo goed in hun emancipatiewens als wij.
Kortom, betere vrienden kunnen vrouwen niet hebben. :ego:

Generaliseer je nu niet alle homo's .. :hihi:

ELdorado
06-02-10, 19:32
Ik had het nog niet eens gezien, maar als jij dat zegt vind ik het een compliment, hoor.


:lol:

:zwaai:

ELdorado
06-02-10, 19:32
Noi, ik denk dat een psychiater zonder fysieke middelen hier machteloos staat.

:lol:

:zwaai:

ELdorado
06-02-10, 19:33
Mijn beste vrienden zijn altijd nog vrouwen geweest. Homoseksuelen zijn trouwens altijd al de beste vrienden voor vrouwen geweest. Wij sluiten ze niet binneshuis op, wij zeuren niet tegen hen over hun kleding zoals hoofddoeken, wij dwingen ze niet tot een ongewenst huwelijk - zeker niet als ze nog kind zijn -, wij rammen ze niet in elkaar, wij verkrachten ze niet, wij zorgen niet dat ze alsmaar kinderen moeten baren en opvoeden - ondanks dat dat hun gezondheid schaadt -, wij kunnen uren met ze over van alles en nog wat praten zonder meteen aan seks met hen te denken - of te willen hebben. En wij hangen tenminste ook niet alsmaar tegen hen de macho klootzak uit. Niemand anders steunt vrouwen zo goed in hun emancipatiewens als wij.
Kortom, betere vrienden kunnen vrouwen niet hebben. :ego:

!!!!!!!!!!!!


:lol:

:zwaai:

ELdorado
06-02-10, 19:33
allee polleke, je bent rijp voor de psychiater!

:lol:

:zwaai:

StevieK
06-02-10, 19:50
Mijn beste vrienden zijn altijd nog vrouwen geweest. Homoseksuelen zijn trouwens altijd al de beste vrienden voor vrouwen geweest. Wij sluiten ze niet binneshuis op, wij zeuren niet tegen hen over hun kleding zoals hoofddoeken, wij dwingen ze niet tot een ongewenst huwelijk - zeker niet als ze nog kind zijn -, wij rammen ze niet in elkaar, wij verkrachten ze niet, wij zorgen niet dat ze alsmaar kinderen moeten baren en opvoeden - ondanks dat dat hun gezondheid schaadt -, wij kunnen uren met ze over van alles en nog wat praten zonder meteen aan seks met hen te denken - of te willen hebben. En wij hangen tenminste ook niet alsmaar tegen hen de macho klootzak uit. Niemand anders steunt vrouwen zo goed in hun emancipatiewens als wij.
Kortom, betere vrienden kunnen vrouwen niet hebben. :ego:

Het is een bekend verschijnsel dat er steeds meer vrouwen er voor kiezen om homobars te bezoeken.
Ze weten dat ze daar tenminste niet steeds door de ogen van personen met een verhoogd testoron gehalte word aangekeken.

DNA
06-02-10, 19:53
Het is een bekend verschijnsel dat er steeds meer vrouwen er voor kiezen om homobars te bezoeken.
Ze weten dat ze daar tenminste niet steeds door de ogen van personen met een verhoogd testoron gehalte word aangekeken.


:lol: :lol: :lol:

:zwaai:

Danablue
07-02-10, 20:50
Mijn beste vrienden zijn altijd nog vrouwen geweest. Homoseksuelen zijn trouwens altijd al de beste vrienden voor vrouwen geweest. Wij sluiten ze niet binneshuis op, wij zeuren niet tegen hen over hun kleding zoals hoofddoeken, wij dwingen ze niet tot een ongewenst huwelijk - zeker niet als ze nog kind zijn -, wij rammen ze niet in elkaar, wij verkrachten ze niet, wij zorgen niet dat ze alsmaar kinderen moeten baren en opvoeden - ondanks dat dat hun gezondheid schaadt -, wij kunnen uren met ze over van alles en nog wat praten zonder meteen aan seks met hen te denken - of te willen hebben. En wij hangen tenminste ook niet alsmaar tegen hen de macho klootzak uit. Niemand anders steunt vrouwen zo goed in hun emancipatiewens als wij.
Kortom, betere vrienden kunnen vrouwen niet hebben. :ego:

Nou daar zeg je wat. Eeuwen geleden, mijn eerste vakantiebaantje, bij een bakker. Was toevallig op een plek waar heel veel mensen vooral ontzettende haast hadden en nogal onvriendelijk waren. En wij meiden achter de kassa werkten hard van vroeg tot laat.
Tussen al die haastige norse mensen was er een homo-koppel, dat waren echte schatten. Vriendelijk, beleefd, altijd een goed woordje.
Dit moet rond de 28 jaar geleden zijn en ik weet het nog dus het viel op.