PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaanse stafchef wil verbod op holebi's opheffen



Marsipulami
02-02-10, 22:20
Amerikaanse stafchef wil verbod op holebi's opheffen

De hoogste Amerikaanse militair, admiraal Mike Mullen, wil dat er een einde komt aan het verbod voor homo's om in het leger openlijk voor hun geaardheid uit te komen. Dat melden verschillende Amerikaanse nieuwszenders.

"Sprekend voor mezelf en alleen mezelf, is het mijn persoonlijke overtuiging dat het toelaten van openlijke homoseksuelen en lesbiennes de juiste keuze is", zei Mullen, de voorzitter van de stafchefs van de Amerikaanse strijdkrachten. Hij zei tegen een Senaatscommissie dat het beleid waarbij jonge mannen en vrouwen hun seksuele geaardheid geheim moeten houden, hem zorgen baart.

Mullen bedoelt daarmee het 'Don't Ask, Don't Tell'-beleid, dat in 1993 onder de toenmalige president Bill Clinton werd ingevoerd. Vanaf dat moment mocht rekruten niet meer naar hun geaardheid worden gevraagd. Aan de andere kant kunnen homoseksuelen op straffe van ontslag en mogelijke strafrechtelijke vervolging nog altijd niet openlijk voor hun homoseksualiteit uitkomen. (anp/sps)
02/02/10 21u34

tanger'73
02-02-10, 22:23
Da's goed nieuws voor homo's, maar eigenlijk wilt de wervingscampagne voor homo's in dergelijke dienstvakken overal maar niet vlotten.

knuppeltje
03-02-10, 11:25
tanger'73;4236342]Da's goed nieuws voor homo's, maar eigenlijk wilt de wervingscampagne voor homo's in dergelijke dienstvakken overal maar niet vlotten.

Geen wonder. Echte kerels gaan toch niet als maffen soldaatje spelen zeker? :fpotver:

tanger'73
03-02-10, 15:27
Geen wonder. Echte kerels gaan toch niet als maffen soldaatje spelen zeker? :fpotver:


Nee dat niet, institutionele discriminatie komt vooral voor in dergelijke diensttakken. Dat geldt ook voor allochtonen, die ook niet staan te springen zich aan te melden.

knuppeltje
03-02-10, 15:36
tanger'73;4237039]Nee dat niet, institutionele discriminatie komt vooral voor in dergelijke diensttakken. .

Ow, ze hebben dus volgens jou engenlijk de zelfde rechten als hetero's?

Zal wel een Freudiaanse verspreking zijn.

tanger'73
03-02-10, 15:48
Ow, ze hebben dus volgens jou engenlijk de zelfde rechten als hetero's?

Zal wel een Freudiaanse verspreking zijn.

Hoe kom je daarbij, 'k heb het niet over rechten, maar over discriminatie.

knuppeltje
04-02-10, 10:08
Hoe kom je daarbij, 'k heb het niet over rechten, maar over discriminatie.

Als ik het al niet dacht. Was toch een Freudiaanse verspreking.

naam
04-02-10, 10:29
Nee dat niet, institutionele discriminatie komt vooral voor in dergelijke diensttakken. Dat geldt ook voor allochtonen, die ook niet staan te springen zich aan te melden.

Homo's en allochtonen op één lijn, allebei worden ze gediscrimineerd.

Maar wie discrimineert nou wie?

mark61
04-02-10, 12:25
Homo's en allochtonen op één lijn, allebei worden ze gediscrimineerd.

Maar wie discrimineert nou wie?

Mneer, tis een gelaagd verschijnsel.

Tis wel duidelijk wie er onderaan liggen, letterlijk und figuurlijk.

tanger'73
04-02-10, 22:59
Als ik het al niet dacht. Was toch een Freudiaanse verspreking.


Je zou eens moeten weten wat Freud over homo's denkt?

tanger'73
04-02-10, 23:01
Homo's en allochtonen op één lijn, allebei worden ze gediscrimineerd.

Maar wie discrimineert nou wie?


Weet ik veel, feit is dat ze bij de politie en in het leger liever geen homo's en allo's zien. Ondanks al die positieve discriminatie en gedwongen wervingscampagnes ten spijt.

naam
05-02-10, 07:56
Weet ik veel......

Ik wel. Het leger en de politie de allochtonen en homo's en de allochtonen weer de homo's. De homo's worden dus dubbel gediscrimineerd.

Allochtonen onderling kunnen er ook flink wat van.

Bij mij in de buurt is een Afrikaanse kerk waar elke zondag mooi uitgedorste Afrikanen met zo'n koor, je weet wel, lekker gospel gaan zingen. Prachtig om te zien. Ze komen veel met auto, dus het is af en toe druk daar,
Nu wonen er in die wijk waar de kerk staat ook veel Marokkanen. Hoe die Marokkanen reageren op de donkere Afrikanen daar lusten de honden geen brood van. Schelden, het is hier Afrika niet etc... (ze vergeten even dat Marokko ook in Afrika ligt hahahaha) Als een Nederlander zo zou reageren op Marokkanen dan zou de wereld te klein zijn.

tanger'73
05-02-10, 12:40
Ik wel. Het leger en de politie de allochtonen en homo's en de allochtonen weer de homo's. De homo's worden dus dubbel gediscrimineerd.

Allochtonen onderling kunnen er ook flink wat van.

Bij mij in de buurt is een Afrikaanse kerk waar elke zondag mooi uitgedorste Afrikanen met zo'n koor, je weet wel, lekker gospel gaan zingen. Prachtig om te zien. Ze komen veel met auto, dus het is af en toe druk daar,
Nu wonen er in die wijk waar de kerk staat ook veel Marokkanen. Hoe die Marokkanen reageren op de donkere Afrikanen daar lusten de honden geen brood van. Schelden, het is hier Afrika niet etc... (ze vergeten even dat Marokko ook in Afrika ligt hahahaha) Als een Nederlander zo zou reageren op Marokkanen dan zou de wereld te klein zijn.

Dat zijn allemaal voorbeelden die je overal onder elke bevolkingsgroep kent. De een is wat meer uitgesprokener dan de ander in zijn haat of discriminatie. Waar je zorgen om moet maken is verborgen discriminatie, waar bepaalde bevolkingsgroepen weer heel goed in zijn, dat helaas nog veelvuldig voorkomt.

naam
05-02-10, 12:50
Dat zijn allemaal voorbeelden die je overal onder elke bevolkingsgroep kent. De een is wat meer uitgesprokener dan de ander in zijn haat of discriminatie. Waar je zorgen om moet maken is verborgen discriminatie, waar bepaalde bevolkingsgroepen weer heel goed in zijn, dat helaas nog veelvuldig voorkomt.

Openlijke haat of racisme is minder erg dan verborgen haat of racisme?
Goed initiatief van Wilders dus!

Dat Marokkanen de overige Afrikanen discrimineren is niet zo erg.

tanger'73
05-02-10, 13:17
Openlijke haat of racisme is minder erg dan verborgen haat of racisme?
Goed initiatief van Wilders dus!

Dat Marokkanen de overige Afrikanen discrimineren is niet zo erg.

Nee, dat is net zo erg. Maar bij dat soort figuren zoals Wilders, die zijn toch wel eerlijk en daarbij weet je wat je eraan hebt. Zoals bij Wilders een proces. Maar al die verborgen discriminatie, bijvoorbeeld op de arbeidsmarkt, dat brengt grote schade toe en grote groepen worden benadeelt en is moeilijk te bewijzen.