PDA

Bekijk Volledige Versie : Iets vriendelijker kan geen kwaad



Danablue
04-02-10, 07:55
Wat zijn veel mensen bozig zeg. Elkaar afkammen, beschuldigen.
Interessante onderwerpen dreigen zo een beetje naar de knoppen te gaan.

Je kent toch wel die polsbandjes? Als je merkt dat je loopt te klagen of kwaad spreekt van iemand, doe je hem naar je andere pols. Het is een giga uitdaging om het bandje 21 dagen aan dezelfde pols te houden.

We zouden hier zoiets kunnen doen met zijn allen?

mark61
04-02-10, 08:06
Liegende, achterbakse en onoprechte types als Ait, Slinger en Tanger krijgen van mij alle flak die ze verdienen. Fatsoenlijke mensen worden fatsoenlijk behandeld.

Danablue
04-02-10, 08:21
Liegende, achterbakse en onoprechte types als Ait, Slinger en Tanger krijgen van mij alle flak die ze verdienen. Fatsoenlijke mensen worden fatsoenlijk behandeld.

Ok, bandje wisselen!!

mark61
04-02-10, 12:31
Ok, bandje wisselen!!

Welke van de 4?

Aït Ayt
04-02-10, 12:39
Ok, bandje wisselen!!

:haha:

Danablue
04-02-10, 14:07
Welke van de 4?

Die om je linker voorpootje mag naar rechts. Of vice versa. De enkelbandjes mogen blijven waar ze zitten.

mark61
04-02-10, 14:15
Die om je linker voorpootje mag naar rechts. Of vice versa. De enkelbandjes mogen blijven waar ze zitten.

Ik heb geen bandjes, jammer. Ik ben ook geen hond namelijk.

Slinger
04-02-10, 14:20
Liegende, achterbakse en onoprechte types als Ait, Slinger en Tanger krijgen van mij alle flak die ze verdienen. Fatsoenlijke mensen worden fatsoenlijk behandeld.

Laat mij er buiten, ik spreek alleen de waarheid.

knuppeltje
04-02-10, 14:26
Slinger;4238214]Laat mij er buiten, ik spreek alleen de waarheid.

Die horen we wel meer. :haha:

Aït Ayt
04-02-10, 14:49
Die om je linker voorpootje mag naar rechts. Of vice versa. De enkelbandjes mogen blijven waar ze zitten.

:haha:

Slinger
04-02-10, 15:01
Die horen we wel meer. :haha:

Maar niet van jou, want jij liegt je helemaal uit de naad, als het je uitkomt.

knuppeltje
04-02-10, 15:03
Slinger;4238280]Maar niet van jou, want jij liegt je helemaal uit de naad, als het je uitkomt.


:fpotver:

Slinger
04-02-10, 15:07
:fpotver:

Je herinnert je vast onze discussie over Stones boek nog wel!

Danablue
04-02-10, 15:40
Weer lekker op dreef allemaal.

Het lijken wel die mopperende ouwe mannetjes van de Muppetshow hier.
"Why do we always come here, I guess we'll never know, it's like a kind of torture, to have to watch the show....."


Zo, en nu mag ik een bandje verwisselen.

knuppeltje
04-02-10, 15:45
Slinger;4238299]Je herinnert je vast onze discussie over Stones boek nog wel

:haha:

Eke
04-02-10, 16:55
Ik heb geen bandjes, jammer. Ik ben ook geen hond namelijk.

Ben ik warm ? .....draagt 4 bandjes(eerdere verklaring)...uh.... een aap ?




http://cache.nrv.nl/images/200701020956510.ID_AL_aap1_1__fi_150x150x1x1.JPG

Die hanenkam,he. Die haalde me over de streep :hihi:

Leuk spel, Danablue !!!!

Tomas
04-02-10, 18:49
Mmm... Intrigantje Danablue probeert de boel dus een beetje op te stoken.

Slinger
04-02-10, 18:50
Mmm... Intrigantje Danablue probeert de boel dus een beetje op te stoken.

Is gelukt.

MaRiaH
04-02-10, 19:01
Kijk, dit is nog eens een aardig topic.

De enige die dat bandje 21 dagen kan dragen ben ik.. :hihi:
















(niet te hard afvallen graag... ;))

Slinger
04-02-10, 19:04
Kijk, dit is nog eens een aardig topic.

De enige die dat bandje 21 dagen kan dragen ben ik.. :hihi:


(niet te hard afvallen graag... ;))

´t Is dat je´t zelf zegt...

fisherman1969
04-02-10, 19:15
Wat zijn veel mensen bozig zeg. Elkaar afkammen, beschuldigen.
Interessante onderwerpen dreigen zo een beetje naar de knoppen te gaan.

Je kent toch wel die polsbandjes? Als je merkt dat je loopt te klagen of kwaad spreekt van iemand, doe je hem naar je andere pols. Het is een giga uitdaging om het bandje 21 dagen aan dezelfde pols te houden.

We zouden hier zoiets kunnen doen met zijn allen?

Leuk idee , wel eerlijk blijven :)

MaRiaH
04-02-10, 20:14
´t Is dat je´t zelf zegt...

Ja, anders zegt niemand het.... :zozo:

mark61
04-02-10, 20:17
Kijk, dit is nog eens een aardig topic.

De enige die dat bandje 21 dagen kan dragen ben ik.. :hihi:


(niet te hard afvallen graag... ;))

Ik heb geen idee waar het over gaat, maar nu je er toch bent, misschien kan je je vriendje tot de orde roepen.

MaRiaH
04-02-10, 20:21
Ik heb geen idee waar het over gaat, maar nu je er toch bent, misschien kan je je vriendje tot de orde roepen.

Dat moest ff zeker? Ben je het kwijt nu?:aanwal:

Dat had ik dan van jou weer helemaal niet verwacht.

Danablue
04-02-10, 20:41
Ik las het gisteren en vond het ook een mooi idee. Nou draag ik nooit een armbandje dus ik heb het even virtueel gedaan. Maar het is zo moeilijk!
En met een virtueel bandje is het waarschijnlijk makkelijker smokkelen.
Een dezer dagen doe ik een bandje om en dan begint het experiment hier.
Het zal wel even duren voor het lukt. Als er mensen zijn die het ook willen proberen, lijkt me leuk als we elkaar een beetje kunnen motiveren enzo.

StevieK
04-02-10, 21:05
Het is inderdaad wat Maria zegt, kan het een beetje minder. Ik ben in het verleden ook vaak verbaal aangevallen. Een aantal jaren hadden we een prikker Lihoed genaamd. Man, man wat een taal werd er uitgekraamd. Ik bleef zelf beheersend, ging niet met schutting taal enz, enz. Maar ik had er genoeg van dus ik schreef hem een PM, toen kreeg ik binnen de kortste keer een email terug met :
"Jij k*nker homo, ga jij maar eens je k*nker moeder n**ken." Typische een uitspraak van een bepaalde bevolkings groep. Ik schreef hem terug, zonder scheldwoorden en bedankte hem voor zijn email, ook wat hij mij wenste dat zijn wens naar mijn niet meer mogelijk is omdat ik kort daarvoor mijn moeder naar haar laatste rustplaats gebracht had , ze was overleden aan, ja, k*nker.
Mijn email omvatte geen scheld woorden.
Daarna kreeg ik een email van hem terug; de eerste regel was een groot excuus voor zijn geschreven PM. Daarna hebben we best wel heftige discussies gehad. Ik bedoel dat mag ook wel. Maar nooit heb ik meer van Lihoed enige scheld kannonade van wat voor ook soort gehad.

Ik krijg krijg ook wel eens bepaalde taal gebruik richting mij gegooid. Ik reageer daar meestal luchtig op, ik word er niet kwaad om. Tenslotte iedereen reageert op woorden,daar wordt vaak ook een bepaald persoon bij gefantaseerd, niemand kent vrijwel niemand hier persoonlijk op dit forum, dus persoonlijk trek me dan ook niets aan.

Ik weet dat niet iedereen het met me eens is, ik zal best wel weer voor iets uitgemaakt wordt. Scheld maar tegen me, het is slechts een uitlaatklep van de frustraties waar mee je zit.

NOOT : Ik bedoel hier niemand persoonlijk me. Ik bedoel dit schrijven in algemene zin en het doelt op meerdere forums ( fora geloof ik) die ik bezoek/bezocht heb. Ik weet mijn schrijven zit vol taal en stijlfouten, dat is helaas zo, dit geef ik ook toe,heb last van woord blindheid ik ben ook niet bang om toe te geven. Maar ik ben toch instaat ondanks mijn woordblindheid een hele goed job te vervullen waar een goede belonning aan verbonden is.

En ik, Ik ben weer een frustatie kwijt, anoniem zijn heeft toch ook wel zijn voordelen

Max Stirner
04-02-10, 22:03
Wat een prachtig initiatief ...Ik wil daarom hierbij alle prikkers die ik ooit beledigd heb, laten weten:

Sorry, I didn't care :engel:

H.P.Pas
04-02-10, 22:07
Wat een prachtig initiatief ...Ik wil daarom hierbij alle prikkers die ik ooit beledigd heb, laten weten:

Sorry, I didn't care :engel:

Een gentleman zal nooit iemand onopzettelijk beledigen.

Danablue
05-02-10, 06:13
Hoi Stevie,

Nee het is zeker niet uniek voor Maroc.nl, het gescheld op internetfora is een algemeen bekend fenomeen.

Ik heb bij twee groepen gezeten, met heel verschillende thema's, waar er duidelijke afspraken over gemaakt waren, en waar nooit mensen werden aangevallen. Was heel verfrissend. Het kan dus wel.
Het vergt wat inspanning van de schrijvers (ook weer niet bovenmenselijk veel) om de toon van onze verbale producten wat onder controle te houden, dat wel. En inspanning is, in de huidige maatschappij waarin directe bevrediging van welke van onze behoeften dan ook (zelfs sanitair, denk aan wildplassen tegen monumenten) een soort ideaal is geworden, niet heel populair.
In dat licht is het islamitische concept van "jihad", wat als ik me niet vergis gaat om "inspanning" om zichzelf te verbeteren, natuurlijk een hele mooie.
In de Bijbel staan ook mooie dingen over zichzelf in de hand houden en verbeteren. Vrijmetselaars bewerken hun leven als een "ruwe steen". Waarmee ik niet wil zeggen dat atheïsten en agnosten niet iets dergelijks doen, maar dan zonder de steun of dreiging van een godsdienst.
Voor iedereen hier kan er dus wel een reden zijn om proberen verbaal fatsoenlijk te blijven. Ouderwets woord, "fatsoenlijk". Daarmee nog niet uit de tijd hopelijk.

Nou ja, ik ga het in ieder geval proberen.

StevieK
05-02-10, 06:42
Hoi Stevie,

Nee het is zeker niet uniek voor Maroc.nl, het gescheld op internetfora is een algemeen bekend fenomeen.

Ik heb bij twee groepen gezeten, met heel verschillende thema's, waar er duidelijke afspraken over gemaakt waren, en waar nooit mensen werden aangevallen. Was heel verfrissend. Het kan dus wel.
Het vergt wat inspanning van de schrijvers (ook weer niet bovenmenselijk veel) om de toon van onze verbale producten wat onder controle te houden, dat wel. En inspanning is, in de huidige maatschappij waarin directe bevrediging van welke van onze behoeften dan ook (zelfs sanitair, denk aan wildplassen tegen monumenten) een soort ideaal is geworden, niet heel populair.
In dat licht is het islamitische concept van "jihad", wat als ik me niet vergis gaat om "inspanning" om zichzelf te verbeteren, natuurlijk een hele mooie.
In de Bijbel staan ook mooie dingen over zichzelf in de hand houden en verbeteren. Vrijmetselaars bewerken hun leven als een "ruwe steen". Waarmee ik niet wil zeggen dat atheïsten en agnosten niet iets dergelijks doen, maar dan zonder de steun of dreiging van een godsdienst.
Voor iedereen hier kan er dus wel een reden zijn om proberen verbaal fatsoenlijk te blijven. Ouderwets woord, "fatsoenlijk". Daarmee nog niet uit de tijd hopelijk.

Nou ja, ik ga het in ieder geval proberen.

Trouwens, Goedemorgen,(voo jouw), voor mij zit de dag er weer bijna op,

We hadden vroeger op school een bord aan de wand hangen met de tekst " Intelligentie is aangeboren, maar fatsoensnormen kan iedereen leren".

Ik was in mijn jongere jaren ook best wel zeer opstandig, wilde atijd maar gelijk hebben en vooral het laatste woord hebben. In de jaren neemt dat af.

Een collega kwam ik keer naar me toe, hij vroeg me om 10 Euro, Ik vroeg waarom, Hij antwoorde, "als jij me nou die 10 Euro geef dan krijg je van mij gelijk en het laatste woord."

Danablue
07-02-10, 19:57
Gisterenmiddag ergens in de keukenla (ken je dat, zo'n la waar van alles in terecht komt waarvan je niet direct weet wat je ermee moet?) een armbandje gevonden dat ik eens in Fez of Tetouan of Marrakech had gekocht. Nou ja in een oude medina in Marokko, zoveel is zeker.
Direct omgedaan en al zeker vier keer moeten wisselen. Mijn vriend heeft geen bandje om maar als hij nu klaagt kijk ik opzij en wordt hij een beetje rood, wat hem heel leuk staat.
We zaten in de auto, op zeker moment deed een medeweggebruiker iets wat hem niet beviel, hij haalde diep adem (normaal volgt dan iets wat klinkt als "tabondimak" ofzo, als ik het lachend herhaal wordt hij nog bozer) en zei: "Ik begrijp niet waarom die man dat deed." Zo lief. Leuk, dat bandje. Die hou ik er voorlopig even in.

MaRiaH
07-02-10, 20:04
Gisterenmiddag ergens in de keukenla (ken je dat, zo'n la waar van alles in terecht komt waarvan je niet direct weet wat je ermee moet?) een armbandje gevonden dat ik eens in Fez of Tetouan of Marrakech had gekocht. Nou ja in een oude medina in Marokko, zoveel is zeker.
Direct omgedaan en al zeker vier keer moeten wisselen. Mijn vriend heeft geen bandje om maar als hij nu klaagt kijk ik opzij en wordt hij een beetje rood, wat hem heel leuk staat.
We zaten in de auto, op zeker moment deed een medeweggebruiker iets wat hem niet beviel, hij haalde diep adem (normaal volgt dan iets wat klinkt als "tabondimak" ofzo, als ik het lachend herhaal wordt hij nog bozer) en zei: "Ik begrijp niet waarom die man dat deed." Zo lief. Leuk, dat bandje. Die hou ik er voorlopig even in.

:hihi: het werkt dus..

Danablue
07-02-10, 20:08
De eerste tekenen geven reden tot optimisme.

Slinger
07-02-10, 20:17
De eerste tekenen geven reden tot optimisme.


Word vast en zeker vervolgd...

:D