PDA

Bekijk Volledige Versie : Bejaarde vrouw 'vergeten' na explosie Luik



Marsipulami
06-02-10, 12:30
Bejaarde vrouw 'vergeten' na explosie Luik

zaterdag 06 februari 2010
Bron: belga Auteur: svh


BRUSSEL - Drie dagen na de explosie in Luik is nog een bejaarde dame aangetroffen in een aanpalend gebouw. Hoewel de brandweer dacht dat iedereen was geėvacueerd, zat de 76-jarige Pauline Dabo al die tijd alleen - zonder elektriciteit - in haar appartementje in de Sint-Catherinestraat, zo berichten Het Laatste Nieuws en de kranten van de groep Sud Presse zaterdag.

De vrouw was aan het slapen toen de explosie gebeurde. 'Maar ik had niets gehoord. Ik ben nogal een vaste slaper.' Ze kon bevrijd worden dankzij haar thuisverpleger. 'Op de dag van de ontploffing wilde ik bij haar langsgaan, maar een agent verzekerde me dat iedereen geėvacueerd was', zegt Paul.

'Ik heb mijn ronde dan maar voortgezet en belde haar ’s avonds op. Ze zei dat ze thuis zat en dat alles goed ging. De volgende dag ging ik opnieuw een kijkje nemen, maar ik mocht de veiligheidsperimeter niet in. Toen ik zei dat er nog een bejaarde vrouw was achtergebleven, wilde niemand mij geloven. Pas de volgende dag kreeg ik dan toch gehoor. Pauline was behoorlijk boos, omdat ze al die tijd niet gegeten had.' De bejaarde vrouw is intussen opgevangen en stelt het goed.

Marsipulami
06-02-10, 12:34
Applaus voor hulpverleners:

http://www.deredactie.be/permalink/1.710732