PDA

Bekijk Volledige Versie : De ondergang van Dubai: wereldbol zinkt terug in zee



Marsipulami
07-02-10, 20:25
De ondergang van Dubai: wereldbol zinkt terug in zee

De wereldkaart van Dubai moest een spektakelstukje worden voor de kust van het nieuwe 'paradijs'. De eilandjes werden naar het voorbeeld van andere eilanden door de mens opgepompt. Maar de laatste tijd zou de wereldbol langzaam terug in zee zinken. Het einde van de wereld? Of het einde van Dubai?

Dubai komt de laatste jaren steeds vaker negatief in het nieuws. De weinig milieuvriendelijke manier waarop de stad in een oogwenk werd opgericht, riep uiteenlopende meningen op. In 2003 moest een nieuw project het stokpaardje van Dubai worden. Nieuwe eilanden zouden vanuit de lucht de vorm van een wereldkaart vormen. De 300 eilanden zouden enkel voor de allerrijksten van onze aardbol bedoeld zijn. Zo dachten Angelina Jolie en Brad Pitt er zelfs aan om Ethiopië te kopen.

Het werk ligt intussen al een tijdje stil en op de website van het project dateert de laatste update al van 1 oktober 2008. Eind vorig jaar vroeg het bedrijf achter het project bovendien om uitstel om schulden ter waarde van 26 miljard dollar te betalen. Officieel is het project echter gewoon uitgesteld. Eilanden bewegen naar elkaar toe en zouden wegzinken.

De fel vervormde wereldbol werd in januari ontdekt door een astronaut die aan boord van het ISS een foto nam. Ook in de rest van Dubai gaat het door de economische crisis een stuk minder goed. (gb)

Joesoef
07-02-10, 20:27
Inshallah :D.


Mark ff op zn kop geven.

Marsipulami
07-02-10, 20:33
YouTube- Dubai World Islands

Mark
07-02-10, 20:56
:D

Ik weet eigenlijk niet goed wat daar nu gebeurt.. lang geleden dat ik daar zat. Maar goed in principe zijn dit natuurlijk gewoon kleine onnatuurlijke eilandjes die zijn opgespoten, onder invloed van de natuurlijke stromingen eroderen ze weg. Rondom the "world" is een ring aangebracht van steen die als een golfbreker zou moeten fungeren. Ik heb nooit gezien dat die afgemaakt is....dat was een turkese aannemer die dat deed en ook al is ie afgemaakt dan is het nog steeds niet 100% proof en is regelmatig onderhoud nodig. Dus je moet strandsuppleties en baggerwerk blijven uitvoeren.

Ik moet altijd wel lachen dat mensen het gelijk over zinken hebben (net zoals die onzin verhalen over de palmeilanden). Sowieso kan een eiland van zand op zand niet wegzinken, erosie wel en bij bouwactiviteiten die trillingen veroorzaken kan het zand naverdichten waardoor het inklinkt. Deze eilanden zijn opgespoten door klappen en rainbowen dus het lijkt me sterk dat ze zomaar zouden inklinken.

Bofko
08-02-10, 11:25
Eilanden bewegen naar elkaar toe en zouden wegzinken.

Wereld in een dynamische notedop.

Charlus
08-02-10, 11:36
Wereld in een dynamische notedop.
Dat schoot ook door mij heen. Ze zijn wel héél realistisch te werk gegaan.

ELdorado
08-02-10, 11:40
De ondergang van Dubai: wereldbol zinkt terug in zee

De wereldkaart van Dubai moest een spektakelstukje worden voor de kust van het nieuwe 'paradijs'. De eilandjes werden naar het voorbeeld van andere eilanden door de mens opgepompt. Maar de laatste tijd zou de wereldbol langzaam terug in zee zinken. Het einde van de wereld? Of het einde van Dubai?

Dubai komt de laatste jaren steeds vaker negatief in het nieuws. De weinig milieuvriendelijke manier waarop de stad in een oogwenk werd opgericht, riep uiteenlopende meningen op. In 2003 moest een nieuw project het stokpaardje van Dubai worden. Nieuwe eilanden zouden vanuit de lucht de vorm van een wereldkaart vormen. De 300 eilanden zouden enkel voor de allerrijksten van onze aardbol bedoeld zijn. Zo dachten Angelina Jolie en Brad Pitt er zelfs aan om Ethiopië te kopen.

Het werk ligt intussen al een tijdje stil en op de website van het project dateert de laatste update al van 1 oktober 2008. Eind vorig jaar vroeg het bedrijf achter het project bovendien om uitstel om schulden ter waarde van 26 miljard dollar te betalen. Officieel is het project echter gewoon uitgesteld. Eilanden bewegen naar elkaar toe en zouden wegzinken.

De fel vervormde wereldbol werd in januari ontdekt door een astronaut die aan boord van het ISS een foto nam. Ook in de rest van Dubai gaat het door de economische crisis een stuk minder goed. (gb)

Die eilandjes waren toch gemaakt door ....NLers , ironisch genoeg !

knuppeltje
08-02-10, 11:45
ELdorado;4241931]Die eilandjes waren toch gemaakt door ....NLers , ironisch genoeg !

Een van de allergrootste die daar werkte is het Belgische baggerbedrijf Jan de Nul.
Zo'n naam wekt niet veel vertrouwen zou je denken, maar als ik het goed heb is het toch het grootste baggerbedrijf ter wereld wat dat soort werk aangaat.

Bofko
08-02-10, 11:48
Dat schoot ook door mij heen. Ze zijn wel héél realistisch te werk gegaan.

:cola: Creationisme onder moslimsupervisie.Met bijhorende ondergang.

mark61
08-02-10, 12:11
:cola: Creationisme onder moslimsupervisie.Met bijhorende ondergang.

De Zondvloed was toch eenmalig? Of betreft het hier het Laatste Oordeel?

Bofko
08-02-10, 12:14
Een van de allergrootste die daar werkte is het Belgische baggerbedrijf Jan de Nul.
Zo'n naam wekt niet veel vertrouwen zou je denken, maar als ik het goed heb is het toch het grootste baggerbedrijf ter wereld wat dat soort werk aangaat.

:giechel: Als voetbalkeeper zou het een zeer betrouwbare naam zijn geweest.

Nu is de combinatie met bagger nogal ongelukkig.Gelukkig spreken ze geen Nederlands in het midden-oosten.

Bofko
08-02-10, 12:23
De Zondvloed was toch eenmalig? Of betreft het hier het Laatste Oordeel?

Profeten zijn eenmalig ... zondvloed niet. Dacht ik.Maar hou me ten goede.

Laatste Oordeel voltrekt zich op persoonlijk niveau.Nee ,het betreft hier de Apocalyps. Ik zat meer te denken aan het dusdanig afstellen van die overstromingen zodat er een soort 'omgekeerde wereld' uitkomt. Zuidpool boven. Dan lijkt het alsof de zon in het westen opkomt.

H.P.Pas
08-02-10, 12:33
Profeten zijn eenmalig ... zondvloed niet. Dacht ik.Maar hou me ten goede.



Genesis 8:20

Noach bouwde een altaar voor de HEER; daarop bracht hij brandoffers van al het reine vee en alle reine vogels. 21 De geur van de offers behaagde de HEER, en hij zei bij zichzelf: Nooit weer zal ik de aarde vervloeken vanwege de mens, want alles wat de mens uitdenkt, van zijn jeugd af aan, is nu eenmaal slecht. Nooit weer zal ik alles wat leeft doden, zoals ik nu heb gedaan.

knuppeltje
08-02-10, 12:36
Bofko;4241981]Ik zat meer te denken aan het dusdanig afstellen van die overstromingen zodat er een soort 'omgekeerde wereld' uitkomt. Zuidpool boven.


Dat is met de magnetische polen al een paar keer gebeurd zover ze weten.

Bofko
08-02-10, 12:40
Dat is met de magnetische polen al een paar keer gebeurd zover ze weten.

Klopt.Maar ik kan me daar weinig apocalyptische dingen bij voorstellen. Vogels die de verkeerde kant opvliegen voor overwintering ?

knuppeltje
08-02-10, 12:51
Bofko;4242013]Klopt.Maar ik kan me daar weinig apocalyptische dingen bij voorstellen. Vogels die de verkeerde kant opvliegen voor overwintering ?

Als het samenviel met de uitbreidende noordelijke ijskap, die wel eens tot halverwege Frankrijk of verder reikte, dan gingen die volgels na die omkering misschien wel de goede kant op.

Bofko
08-02-10, 12:57
Als het samenviel met de uitbreidende noordelijke ijskap, die wel eens tot halverwege Frankrijk of verder reikte, dan gingen die volgels na die omkering misschien wel de goede kant op.

Dat denk ik niet. De evolutionaire aanpassing van vogels zou best eens sneller kunnen verlopen dan uitbreiding van ijskappen.

Witte78
08-02-10, 13:00
Dat denk ik niet. De evolutionaire aanpassing van vogels zou best eens sneller kunnen verlopen dan uitbreiding van ijskappen.

Misschien zijn er elk jaar wel een handjevol vogels die de verkeerde kant op vliegen.

Bofko
08-02-10, 13:05
Misschien zijn er elk jaar wel een handjevol vogels die de verkeerde kant op vliegen.


Yep. En die sterven dan uit.Want de 'foute overwinteringsgenen' kunnen niet meer overgedragen worden.

H.P.Pas
08-02-10, 13:07
Klopt.Maar ik kan me daar weinig apocalyptische dingen bij voorstellen.

De zonnewind (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnewind) kan tijdens de 'dode' fase in de omkering ongehinderd het aardoppervlak bereiken.
Hoe erg dat is weet ik ook niet.

Witte78
08-02-10, 13:07
Yep. En die sterven dan uit.Want de 'foute overwinteringsgenen' kunnen niet meer overgedragen worden.

Of in geval van poolverschuiving overleven ze juist.

mark61
08-02-10, 13:08
Profeten zijn eenmalig ... zondvloed niet. Dacht ik.Maar hou me ten goede.

Laatste Oordeel voltrekt zich op persoonlijk niveau.Nee ,het betreft hier de Apocalyps. Ik zat meer te denken aan het dusdanig afstellen van die overstromingen zodat er een soort 'omgekeerde wereld' uitkomt. Zuidpool boven. Dan lijkt het alsof de zon in het westen opkomt.

Jij speelt vals. Tis niet het getijdenlab van rijkswaterstaat. Magoed, we zouden het kunnen aanbieden als aanvullende dienstverlening, een soort kerststal maar dan de Apocalyps live voor uw ogen, vanaf een ligbed met parasol en longdrink.

mark61
08-02-10, 13:09
Genesis 8:20

Papen en bijbelvastheid :jammer:

Bofko
08-02-10, 13:13
Of in geval van poolverschuiving overleven ze juist.

Ja.

Modern thoughts on vogels en ijskappen, on maroc, influenced by Darwin. How bad is that Mr Eldorado ?

Bofko
08-02-10, 13:16
Jij speelt vals. Tis niet het getijdenlab van rijkswaterstaat. Magoed, we zouden het kunnen aanbieden als aanvullende dienstverlening, een soort kerststal maar dan de Apocalyps live voor uw ogen, vanaf een ligbed met parasol en longdrink.

:haha: Kan het decadenter ?

mark61
08-02-10, 13:19
:haha: Kan het decadenter ?

Zis is Dubai maaaaan :ego:

Bofko
08-02-10, 13:28
Zis is Dubai maaaaan :ego:

American Dream verwezenlijkt.

H.P.Pas
08-02-10, 13:41
Of in geval van poolverschuiving overleven ze juist.

Er kan ook een soort oriënterings-pat ontstaan, waarin beide varianten naast elkaar overleven. Dat beperkt zich niet tot vogels:


Ir Ysebahn (Liedtext)

Ir Ysebahn sitze die einte eso
Dass si alles was chunnt scho zum vorus gseh cho
Und dr Rügge zuechehre dr Richtig vo wo .. dr Zug chunnt
Die andere sitze im bank vis-à-vis

Dass si lang no chöi gseh, wo dr Zug scho isch gsy
Und dr Rügge zuechehre dr Richtig wohi .. dr Zug fahrt
Jiitz stellet nech vor, jede bhouptet eifach
So win är's gseht, sys's richtig ond scho hei si Krach

Si gäbe enander mit Schirme ufs Dach .. dr Zug fahrt
Ond wenn dr Kondüktör jitze no chunnt
So geit är däm Sachverhalt nid uf e Grund
Er seit nume, eas für ne Ortschaft jitz chunnt
.. s'isch Rorschach

Witte78
08-02-10, 13:45
Ja.

Modern thoughts on vogels en ijskappen, on maroc, influenced by Darwin. How bad is that Mr Eldorado ?

Waarbij de zon ook nog eens in het westen opkomt.

Mark
08-02-10, 14:52
Een van de allergrootste die daar werkte is het Belgische baggerbedrijf Jan de Nul.
Zo'n naam wekt niet veel vertrouwen zou je denken, maar als ik het goed heb is het toch het grootste baggerbedrijf ter wereld wat dat soort werk aangaat.

Jan de Nul was hoofdaannemer op Palm 2, dit was Van Oord die ook Palm 1 gemaakt heeft.

knuppeltje
08-02-10, 15:03
Bofko;4242074]Ja.

Modern thoughts on vogels en ijskappen, on maroc, influenced by Darwin. How bad is that Mr Eldorado?

Hij zal het ons nog wel inpeperen.

knuppeltje
08-02-10, 15:04
Mark;4242291]Jan de Nul was hoofdaannemer op Palm 2, dit was Van Oord die ook Palm 1 gemaakt heeft.


Thx.

knuppeltje
08-02-10, 15:05
Witte78;4242137]Waarbij de zon ook nog eens in het westen opkomt.

Daar zal ie dan van opkijken.

Danablue
08-02-10, 20:05
De ondergang van Dubai: wereldbol zinkt terug in zee

De wereldkaart van Dubai moest een spektakelstukje worden voor de kust van het nieuwe 'paradijs'. De eilandjes werden naar het voorbeeld van andere eilanden door de mens opgepompt. Maar de laatste tijd zou de wereldbol langzaam terug in zee zinken. Het einde van de wereld? Of het einde van Dubai?

Dubai komt de laatste jaren steeds vaker negatief in het nieuws. De weinig milieuvriendelijke manier waarop de stad in een oogwenk werd opgericht, riep uiteenlopende meningen op. In 2003 moest een nieuw project het stokpaardje van Dubai worden. Nieuwe eilanden zouden vanuit de lucht de vorm van een wereldkaart vormen. De 300 eilanden zouden enkel voor de allerrijksten van onze aardbol bedoeld zijn. Zo dachten Angelina Jolie en Brad Pitt er zelfs aan om Ethiopië te kopen.

Het werk ligt intussen al een tijdje stil en op de website van het project dateert de laatste update al van 1 oktober 2008. Eind vorig jaar vroeg het bedrijf achter het project bovendien om uitstel om schulden ter waarde van 26 miljard dollar te betalen. Officieel is het project echter gewoon uitgesteld. Eilanden bewegen naar elkaar toe en zouden wegzinken.

De fel vervormde wereldbol werd in januari ontdekt door een astronaut die aan boord van het ISS een foto nam. Ook in de rest van Dubai gaat het door de economische crisis een stuk minder goed. (gb)

Je zag er van die mooie programma's over op Discovery enzo, en dan vroeg ik me altijd af waarom die eilanden niet zouden wegwandelen, zoals onze waddeneilanden dat wel doen.

Mark
08-02-10, 20:22
Je zag er van die mooie programma's over op Discovery enzo, en dan vroeg ik me altijd af waarom die eilanden niet zouden wegwandelen, zoals onze waddeneilanden dat wel doen.


door dezelfde redenen waarom onze dijken, havens en stranden er nog liggen: steenbeschermingen en zandsuppleties.

Joesoef
08-02-10, 20:55
Waarom zou je nu precies daar een huisje willen hebben.

mark61
08-02-10, 21:20
Bij 50 graden in de schaduw en 90% luchtvochtigheid. Ik heb het nooit begrepen.

Bofko
08-02-10, 22:23
Waarom zou je nu precies daar een huisje willen hebben.

Lees Theory of the leisure class van Thorstein Veblen uit 1899. Verbazingwekkend aktueel.

knuppeltje
09-02-10, 09:51
Op het palmeiland staan die huizen nog heel dicht op elkaar ook. Zal wel moeten voor de kostprijs, maar een metertje extra tuin kon er blijkbaar niet af.

Mark
09-02-10, 10:21
Op het palmeiland staan die huizen nog heel dicht op elkaar ook. Zal wel moeten voor de kostprijs, maar een metertje extra tuin kon er blijkbaar niet af.

In het oorspronkelijke idee was er veel meer ruimte.

Maar toen de palm beroemd en populair was is er besloten het aantal huizen te verdubbelen terwijl de palm even groot bleef.............

Joesoef
09-02-10, 10:30
maar een metertje extra tuin kon er blijkbaar niet af.


Wat moet je nu met een tuin recht onder de evenaar :argwaan:

Bofko
09-02-10, 10:35
Wat moet je nu met een tuin recht onder de evenaar :argwaan:

Ik zou een tuin op het noorden nemen

knuppeltje
09-02-10, 10:44
Joesoef;4243460]Wat moet je nu met een tuin recht onder de evenaar :argwaan:

Maar..heb je het inmens grote dierenpark van Doha in Qatar wel eens gezien. Dat kost elke dag een vermogen om genoeg zeewater ervoor te ontzilten, maar groen is het er.

knuppeltje
09-02-10, 10:54
Ik zou er alles bedekken met kunstgras om het zand vestuiven tegen te gaan en grote kunst-palmen planten voor de schaduw, ziet er alles toch veel beter uit als je het goed doet.

mark61
09-02-10, 12:57
Ik zou een tuin op het noorden nemen

In de kelder.

Danablue
11-02-10, 10:44
door dezelfde redenen waarom onze dijken, havens en stranden er nog liggen: steenbeschermingen en zandsuppleties.

Aha, zo. Nou ja is er toch iets niet goed gelukt.

Armadillo
11-02-10, 11:14
Waarom zou je nu precies daar een huisje willen hebben.
Omdat je zoveel geld rond hebt slingeren dat het ondoenelijk is om het allemaal in goud om te zetten. Koop je zo'n huis, dan kun je het weer aan de volgende idioot/investeerder overdoen als het een beetje tegenzit.
Wie alleen een kunstmatig strand zoek kan toch ook naar Tropical Islands (http://www.tropical-islands.de/) bij Berlijn rijden?

Ik snap het ook niet, het doet me denken aan dit (indoor strand in china):
http://www.chinesesession.com/assets/photos/others/swim01.jpg

mark61
11-02-10, 15:39
Omdat je zoveel geld rond hebt slingeren dat het ondoenelijk is om het allemaal in goud om te zetten. Koop je zo'n huis, dan kun je het weer aan de volgende idioot/investeerder overdoen als het een beetje tegenzit.

Dan kan je ook wel een Maledief kopen ofzo.

Danablue
11-02-10, 18:32
Dan kan je ook wel een Maledief kopen ofzo.

Ja maar die zijn ook aan het zinken. Nou ja ze lopen onder door stijgen van de zeespiegel.

mark61
11-02-10, 21:31
Ja maar die zijn ook aan het zinken. Nou ja ze lopen onder door stijgen van de zeespiegel.

Ja je zal ze wel moeten ophogen.

antiapartheid
12-02-10, 15:21
Het ergste is dat die villa's nog geen riool aansluiting hebben ze doen het allemaal in een beerput en die zorgt voor een te hoog water niveau.