PDA

Bekijk Volledige Versie : In de genade van de zon (vervolg II)

CaBoe!
26-06-02, 20:37
Het was zaterdagavond. Khalid kleedde zich op zijn best en nam kleine cadeaus mee voor zijn toekomstige schoonouders.

De ontmoeting was zeer formeel. Wij wisselden kort een paar woorden en hiermee hield het op. Zonder de aanwezigheid van Fadma zou de sfeer in die grote kamer wurgend zijn geweest. Zij probeerde de hele tijd grappige verhaaltjes over de schoolkinderen te vertellen en rozen op de vloer te strooien door onze zedelijkheid te prijzen. Maar de houding van Khalid's aanstaande schoonouders verrraade dat ze niet onder de indruk waren. Ik had hun gelaatsuitdrukkingen ge´nterperteerd als: 'klets maar door dame, die schoolmeesters kennen wij beter dan je denkt.' Fadma kreeg op een gegeven moment een knipoog van Khalid om ter zake te komen. Ik wilde het huis nu meteen verlaten. Fadma zou er ook wel genoeg van hebben gekregen om presentator van een saai progamma te zijn. Zij had weliswaar de rol van een zorgzame moeder goed gespeeld.

Aan het einde van haar pleidooi vroeg zij de ouders hun antwoord niet meteen te geven. Zij vreesde mogelijk een negatief standpunt. Want de vader noch de moeder was heel enthousiast over haar verhaal. Zij liepen met ons mee tot de voordeur en namen afscheid van ons. Khalid verliet het huis met een gebogen hoofd en gewond hart. Zo'n koele ontmoeting had hij kennelijk niet verwacht. Fadma vroeg hem onderweg de hoop niet op te geven. Ze wenste hem het allerbeste en ging toen weg.

Thuis rookte Khalid achter elkaar door. Hij was vroeg naar bed gegaan, maar ik dacht dat hij de hele nacht de slaap niet had gevat.

Vijf dagen gingen er voorbij en Khalid had nog geen antwoord gekregen. Wat betekende dat? Elke avond hoorde ik hem herhaaldelijk diep zuchten. Ik had hem op de teleurstelling proberen voor te bereiden maar dat hielp niet veel. Hij wilde ook geen geruststellende woorden horen. Ik merkte dat zijn gezicht in die korte tijd al een bleke tint begon te krijgen. Wat, als hij straks een bittere tegenvaller zou moeten accepteren!

Op de zesde dag klopte de vader van Kaltoem 's morgens vroeg op de deur. Verbijsterend keek ik hem aan. Waarom moest hij zo vroeg komen? Ik was net wakker en had mijn pyjama nog aan.
'Blijkbaar heeft u mij helemaal niet verwacht,' zei hij en kwam binnen.

Hij stond even in de gang en keek rond. Vrolijk was hij absoluut niet, maar hij toonde zich kalm.
Khalid hoorde zijn stem en kwam met een sprong overeind. Hij kamde haastig zijn haar en ruimde snel in de slaapkamer wat rommel op.

'Eerlijk gezegd verwachtte ik niemand zo vroeg,'zei ik. 'Maar neem gerust plaats, ik zou net koffie gaan zetten.'
Khalid kwam tevoorschijn en slaagde erin om een zichtbare glimlach te forceren. 'Het is een klein huis,' zei de man en liep verder naar de slaapkamer. Ik keek Khalid met grote ogen aan en haalde van verbazing mijn schouders op. Kwam hij het huis inspecteren? Zocht hij gestolen goederen?

Ik liep ge´rriteerd achter hem aan.
'Kan ik u misschien ergens mee van dienst zijn?' vroeg ik zo beleefd mogelijk.
'Mag ik even gebruik maken van jullie toilet?'
'Gaat u gang,' antwoorde ik, maar hij had de deur van het toilet en die van de douchecel al open en weer dicht gedaan. Hij draalde zich naar ons om en zuchtte.

'Kaltoem is verdwenen,' mompelde hij en ging weg zonder onze reactie af te wachten. De mond van Khalid zakte meteen open. Hij keek mij aan en liet zich op de harde grond zakken. Ik betrapte mijzelf er op dat ik enigzins blij en opgelucht was. Maar Khalid kon de hele dag niets door zijn keelgat krijgen. Zelfs de couscous die ik als avondeten voor hem had klaargemaakt, wilde hij niet eens proeven. Ik was bang dat hij zijn lichaam voedsel zou ontzeggen om zo zelfmoord te plegen.

***************wordt vervolgd**********************

MySweety
26-06-02, 20:38
:gsm:

Safia
01-07-02, 13:10
:duim:

mack_379
07-07-02, 23:09
Geplaatst door Safia
:duim:

Klasse.......... :boer:

John Gotty
08-07-02, 09:30
Wat een klotte saaie verhaal brothers can't you do better...

geintje erg goed bedacht klasse boy's

:ergleuk: :ergleuk: :ergleuk: :ergleuk: :ergleuk:

XENA
08-07-02, 13:52
ik zou graag een vervolg willen lezen of is iedereen naar het zuiden vertrokken!?!??!??

:fpotver: :fpotver: :fpotver: :fpotver:

missmaghreb
08-07-02, 15:01
leuk verhaal, jullie hebben echt talent :duim:

jantje
08-07-02, 16:40
:duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim:

ps:kon beter!!!!!!!!!!!!

Aboe
24-08-02, 12:05
:wijs: