PDA

Bekijk Volledige Versie : Oproep aan Iran mensenrechten te respecteren



MaRiaH
08-02-10, 18:55
Oproep aan Iran mensenrechten te respecteren
maandag 08 februari 2010 | 17:37


BRUSSEL (ANP) - De Europese Unie en de Verenigde Staten hebben maandag in een gezamenlijke verklaring de Iraanse regering opgeroepen om de mensenrechten te respecteren.

In de verklaring worden de voortdurende schendingen van de mensenrechten sinds de Iraanse presidentsverkiezingen op 12 juni veroordeeld. Als voorbeelden worden genoemd het op grote schaal vastzetten van mensen, rechtszaken waarbij grote groepen verdachten tegelijk terecht staan, het dreigen met het executeren van demonstranten en het niet erkennen van het recht van burgers om vreedzaam te protesteren.

De EU en de VS zijn bezorgd dat er de komende dagen sprake zal zijn van meer geweld en onderdrukking in Iran. Met name rond de viering van stichting van de Islamitische Republiek op 11 februari. Ze vragen de Iraanse regering om op te treden tegen mensenrechtenschenders.

mark61
08-02-10, 21:23
Goh. Zo ken ik nog wel 231 landen die dringend opgeroepen moeten worden.

Max Stirner
08-02-10, 21:39
Goh. Zo ken ik nog wel 231 landen die dringend opgeroepen moeten worden.



Blijf me toch verbazen over je bijna instinctieve behoefte om de misdaden van het regime in Iran te relativeren/bagettaliseren ...

Slinger
08-02-10, 22:48
Goh. Zo ken ik nog wel 231 landen die dringend opgeroepen moeten worden.


Och, mensenrechten onder de ayatolla's, daar moet je niet moeilijk over doen. Je kunt beter gaan gillen over Israël.

mark61
08-02-10, 23:15
Blijf me toch verbazen over je bijna instinctieve behoefte om de misdaden van het regime in Iran te relativeren/bagettaliseren ...

Waar blijkt dat uit? Het blijft me verbazen dat jij, net als die landen, het zonodig alleen maar over Iran moet hebben als er tig landen zijn waar de situatie vele, vele malen ernstiger is. Wat te denken van Congo, Soedan, Birma, om er maar es drie te noemen?

Dat meten met twee maten, das pas verbazingwekkend. Wie bagatelliseert er nou? Jij toch?

mark61
08-02-10, 23:16
Och, mensenrechten onder de ayatolla's, daar moet je niet moeilijk over doen. Je kunt beter gaan gillen over Israël.

Persoonlijk vind ik Congo het grootste tranendal van dit moment, op de voet gevolgd door Soedan, schat ik zo.

knuppeltje
09-02-10, 09:42
Slinger;4243116] Je kunt beter gaan gillen over Israël.

Weest gerust, ook daar zou het nodige bijgebracht kunnen worden.

Ron Haleber
09-02-10, 19:41
Goh. Zo ken ik nog wel 231 landen die dringend opgeroepen moeten worden.

Vreemd dat Mark al meer dan een dag lang niet meer reageerde...:slaap:

Zijn lang verwachte ontmoeting met Tanger zal na veel mislukken nu toch zijn geslaagd...:)

Daar zal dus heel wat afgezoend worden! :love: