PDA

Bekijk Volledige Versie : 56% van de kinderen in Antwerpen van allochtone afkomst



Marsipulami
08-02-10, 21:59
56% van de kinderen in Antwerpen van allochtone afkomst

In de stad Antwerpen is ruim de helft van de kinderen tot negen jaar van allochtone origine. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de stedelijke Studiedienst Stadsobservatie, schrijft Gazet van Antwerpen.

De studiedienst hanteert een methode waarin ook de etnische achtergrond van Antwerpenaars van allochtone origine die in België zijn geboren en de Belgische nationaliteit dragen, zichtbaar is. Uit de meest recente cijfers blijkt dat 36,1 procent van alle Antwerpenaars van allochtone origine is. Binnen die groep is het aandeel van mensen met een oorsprong in Noord-Afrika het grootst (10,4 procent), gevolgd door West-Europa en West-Azië (elk 5,4 procent) en Oost-Europa (5 procent).

Dat Antwerpen steeds meer verkleurt, blijkt ook uit de evolutie per leeftijd. Van de Antwerpse twintigers is 46 procent van allochtone origine, van de tieners 48 procent en van de kinderen tot negen jaar liefst 56 procent. Schepen Monica De Coninck schat dat tegen 2020 2 van de 3 Antwerpse jongeren van allochtone origine zijn. (belga/dea)

tanger'73
08-02-10, 22:02
Het is alleen dat Antwerpen en Amsterdam dezelfde A bevatten.

MaRiaH
08-02-10, 22:05
Het lijkt me nogal logisch..

en als we straks allemaal dezelfde afkomst hebben dan vinden we iets anders om elkaar te discrimineren.. :moe:

tanger'73
08-02-10, 22:09
Het lijkt me nogal logisch..

en als we straks allemaal dezelfde afkomst hebben dan vinden we iets anders om elkaar te discrimineren.. :moe:


tis toch een mooie evenwicht om elkaar eens beter te leren kennen? :)

Marsipulami
08-02-10, 22:14
Mohamed en Sarah populairste voornamen


Brussel - Nationaal mogen Emma en Noah dan de meest gegeven voornamen van 2008 zijn, in Brussel scoren vooral Sarah en Mohamed. Die laatste naam haalt in de andere Belgische provincies -op Antwerpen na- nergens de top 40.

De populairste meisjesnamen van het Brussels Gewest in 2008 waren:

- Sarah (103)
- Lina (90)
- Aya (83)
- Sara (79)
- Yasmine (75)

In 2007 was Lina nog de meest gegeven voornaam, voor Sarah en Rania.

Bij de jongens bleef de top 3 de afgelopen twee jaar ongewijzigd. Mohamed blijft onbedreigd de meest populaire voornaam in het Gewest.

- Mohamed (236)
- Adam ( 194)
- Rayan (95)
- Ayoub (77)
- Gabriel (73)

Ook in de provincie Antwerpen blijkt Mohamed de meest gegeven voornaam. In de andere Belgische provincies komt de naam nergens voor in de top 40.

dinsdag 24 november 2009

MaRiaH
08-02-10, 22:19
tis toch een mooie evenwicht om elkaar eens beter te leren kennen? :)

Zeker, het zou een mooi evenwicht zijn.
Of het wordt ongelooflijk saai als iedereen er min of meer hetzelfde uitziet.

Geef mij maar de variatie.. ;)

tanger'73
08-02-10, 22:37
Zeker, het zou een mooi evenwicht zijn.
Of het wordt ongelooflijk saai als iedereen er min of meer hetzelfde uitziet.

Geef mij maar de variatie.. ;)


Daar is op den duur dan ook geen ontkomen meer aan. :)

Mark
09-02-10, 10:19
gefeliciteerd Mars

H.P.Pas
09-02-10, 10:32
56% van de kinderen in Antwerpen van allochtone afkomst



Nu Brasschaat nog.