PDA

Bekijk Volledige Versie : Verloofde in nikab blijkt kat in een zak



Marsipulami
10-02-10, 21:45
Verloofde in nikab blijkt kat in een zak

AP wo 10/02/2010 - 14:48


Een Arabische ambassadeur heeft zijn huwelijk geannuleerd nadat hij ontdekt had dat zijn toekomstige echtgenote, die volledig gesluierd was, een baard had en scheel zag. Dat schrijft de krant Gulf News uit de Verenigde Arabische Emiraten.

De ambassadeur zou met een vrouw uit een Golfstaat in het huwelijksbootje stappen op basis van foto's die hij van haar familie had gekregen en waarop niet de toekomstige bruid maar haar mooiere zus bleek te staan. Tijdens de zeldzame ontmoetingen die hij met zijn verloofde had, kon de ambassadeur haar gelaatstrekken niet zien omdat ze de nikab droeg, een sluier die alleen de ogen vrijlaat (foto, archief).

Toen het huwelijkscontract getekend was en hij zijn echtgenote, een arts, wou kussen, ontdekte de ambassadeur dat ze een baard had en scheel zag. Hij diende een klacht in bij de rechtbank wegens "bedrog" door zijn schoonouders, waarop het huwelijkscontract werd ontbonden.

tanger'73
10-02-10, 22:29
Dit is echt lachen hoor. Jammer voor die man, maar zij is wel wettige echtgenote van die man, ondanks haar baard en scheelheid. Die man moet van geluk spreken als die vrouw geen schadeloosstelling eist en dat mogelijk is voor haar. Ben echter ook benieuwd of het huwelijk überhaupt is geconsumeerd? Vindt het toch moeilijk om een vrouw te huwen als je haar alleen kent als deken.

tanger'73
10-02-10, 22:34
Doet me trouwens denken aan de vierde vrouw van koning Hendrik de 8ste van engeland, die meteen nog datzelfde jaar van haar is gescheiden zonder het huwelijk te hebben geconsumeerd. Zijn beroemde woorden aan zijn adviseur thomas cromwel zijn mij echter bijgebleven: "Je hebt me een vlaamse knol op m'n dak gestuurd."

MaRiaH
10-02-10, 22:38
Vindt het toch moeilijk om een vrouw te huwen als je haar alleen kent als deken.

:haha: als deken..

Maar inderdaad, je wil toch minstens weten wat voor vlees je in de kuip hebt.

tanger'73
10-02-10, 22:46
:haha: als deken..

Maar inderdaad, je wil toch minstens weten wat voor vlees je in de kuip hebt.


Dat ken je wel stellen, het is toch normaal om face to face met een mogelijke huwelijkskandidaat van gedachten te wisselen zonder alsmaar naar een gordijn te kijken? Als ik textielontwerper was, zou ik dat misschien wel fascinerend hebben gevonden. Misschien iets voor Aziz Bekkaoui?

Slinger
10-02-10, 22:48
Verloofde in nikab blijkt kat in een zak

AP wo 10/02/2010 - 14:48


Een Arabische ambassadeur heeft zijn huwelijk geannuleerd nadat hij ontdekt had dat zijn toekomstige echtgenote, die volledig gesluierd was, een baard had en scheel zag. Dat schrijft de krant Gulf News uit de Verenigde Arabische Emiraten.

De ambassadeur zou met een vrouw uit een Golfstaat in het huwelijksbootje stappen op basis van foto's die hij van haar familie had gekregen en waarop niet de toekomstige bruid maar haar mooiere zus bleek te staan. Tijdens de zeldzame ontmoetingen die hij met zijn verloofde had, kon de ambassadeur haar gelaatstrekken niet zien omdat ze de nikab droeg, een sluier die alleen de ogen vrijlaat (foto, archief).

Toen het huwelijkscontract getekend was en hij zijn echtgenote, een arts, wou kussen, ontdekte de ambassadeur dat ze een baard had en scheel zag. Hij diende een klacht in bij de rechtbank wegens "bedrog" door zijn schoonouders, waarop het huwelijkscontract werd ontbonden.

Rachel en Lea...

tanger'73
10-02-10, 23:49
Marsi@ dit is een behoorlijke schertsvertoning. Geef mij maar Michel Daerden.


http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/redactietips/redactietips_2eNiveau/1.714068

ronald
11-02-10, 00:48
Rachel en Lea...

Genesis 29:17 Lea’s ogen hadden geen glans, maar Rachel was mooi en aantrekkelijk.

-Laban was idd ook een slechte schoonvader.
-Lea was niet scheel.
-Lea had geen baard.
-Van Boven was besheerd dat Jacov ook Lea zou huwen. Gebeurde ook omdat zij de oudste was.
-Jacov wilde Lea niet scheiden.

abdoeltje
12-02-10, 11:04
Genesis 29:17 Lea’s ogen hadden geen glans, maar Rachel was mooi en aantrekkelijk.

-Laban was idd ook een slechte schoonvader.
-Lea was niet scheel.
-Lea had geen baard.
-Van Boven was besheerd dat Jacov ook Lea zou huwen. Gebeurde ook omdat zij de oudste was.
-Jacov wilde Lea niet scheiden.

maar ze had wel een snor!