PDA

Bekijk Volledige Versie : IRAN



fisherman1969
11-02-10, 20:27
Dit is de regering in IRAN .
Over gruwelijke beelden gesproken !
Hoofdpagina Nieuws Buitenland Jonge demonstrant in elkaar geslagen in Iran (video)
Jonge demonstrant in elkaar geslagen in Iran (video)
donderdag, 11 februari 2010

11/02/2010 - Op een pas ontvangen video is te zien hoe een Iraanse Bassiji macht, de troepen loyaal aan de opperste leider Khamenei, een jonge man mishandeld. De jonge man wordt van boven uitgekleed, op de grond gegooid en geslagen.

Momenteel zijn er in Iran hevige confrontaties. De Bassiji machten vluchten weg van de tienduizenden demonstranten, maar wanneer zij in een rustige hoek iemand vinden, slaan zij erop los. Kijk hieronder voor de video.

YouTube- MUST SEE, Arrest of Ppl. 11 Feb ضرب وشتم یک جوان توسط مزدوران

Waar ging mijn topic maanden geleden ook weer over?
Natuurlijk niks aan de hand :zozo:

Angst overheerst (net op het nieuws) logisch :
Bij een openbare ophanging in Iran wordt de veroordeelde met een touw om zijn nek door een kraan omhooggetrokken. De geëxecuteerde is daardoor beter te zien voor de kijklustigen. Het lijden van de veroordeelde duurt bij deze executiemethode langer dan bij een ‘gewone', snelle ophanging

Joesoef
11-02-10, 21:39
Ach ja, gelukkig heb je zulke vergelijkbare taferelen niet in democratische landen.


YouTube- Rodney King Beatin



Hier bv is de politie niet gelovig, niet islamitisch in ieder geval.



Als het een voetbalsupporter zou zijn geweest en het was hier in NL dan was er lovend over gesproken.


Wat doet trouwens meer pijn, leven in een dictatuur of wat klappen van een smeris?

Danablue
11-02-10, 21:42
Tegen elkaar opbieden met gruwelijkheden om elkaars ongelijk te bewijzen.
Ja, dat helpt, daar wordt iedereen beter van.

Lijkenpikkerij heet dat toch?

Joesoef
11-02-10, 21:59
Tegen elkaar opbieden met gruwelijkheden om elkaars ongelijk te bewijzen.
Ja, dat helpt, daar wordt iedereen beter van.

Lijkenpikkerij heet dat toch?



Geloof niet dat je begrijpt wat ik schrijf. Het zijn niet de klappen die pijn doen.

fisherman1969
11-02-10, 22:00
Tegen elkaar opbieden met gruwelijkheden om elkaars ongelijk te bewijzen.
Ja, dat helpt, daar wordt iedereen beter van.

Lijkenpikkerij heet dat toch?

JA daar heb je eigenlijk gelijk in :aanwal:
Met dit verschil dit is nieuws van de dag
En ik heb dit al maanden geleden min of meer voorspelt.
Als je ziet wat er een verdeeldheid is in dat land , dan vrees ik het ergste als dit land ooit een ATOOM wapen krijgt (en daar kun je op wachten) erger is dat er gekken genoeg zijn daar om het dan ook te gebruiken !

fisherman1969
11-02-10, 22:08
Ach ja, gelukkig heb je zulke vergelijkbare taferelen niet in democratische landen.


YouTube- Rodney King Beatin (http://www.youtube.com/watch?v=MJ-2OMIQbq4)



Hier bv is de politie niet gelovig, niet islamitisch in ieder geval.



Als het een voetbalsupporter zou zijn geweest en het was hier in NL dan was er lovend over gesproken.


Wat doet trouwens meer pijn, leven in een dictatuur of wat klappen van een smeris?

Ik citeer je ff :Ach ja, gelukkig heb je zulke vergelijkbare taferelen niet in democratische landen.

En nu ff verder googlen dan zie je ze hangen !
Heb ik hier nog nooit gezien jij wel ?

Natuurlijk ben ik het met je eens dat de voetbal en andere huftertjes van mij part ook zo aangepakt mogen worden als in het filmpje .
Ik plaatse deze omdat een van de mildere vormen is en omdat het vandaag is opgenomen.

fisherman1969
11-02-10, 22:15
Geloof niet dat je begrijpt wat ik schrijf. Het zijn niet de klappen die pijn doen.

Ik begrijp je wel hoor!
Maar kijk maar ff naar NOVA begint zo op NED 2 dan zien we mogelijk wat wel pijn doet .

mark61
11-02-10, 22:48
JA daar heb je eigenlijk gelijk in :aanwal:
Met dit verschil dit is nieuws van de dag
En ik heb dit al maanden geleden min of meer voorspelt.
Als je ziet wat er een verdeeldheid is in dat land , dan vrees ik het ergste als dit land ooit een ATOOM wapen krijgt (en daar kun je op wachten) erger is dat er gekken genoeg zijn daar om het dan ook te gebruiken !

Niemand heeft me nog kunnen uitleggen waarom speciaal Iran onder een vergrootglas wordt gelegd.

Verdeeld? Heb je wel es naar Pakistan gekeken? Diep, diep verdeeld, verschrikkelijk geweld elke dag, al decennia een atoombom. Kan je je beter daar druk om maken dan Iran dat geen atoombom wil en in any case er in geen 20 jaar nog geen kan maken.

Mensen kunnen niet evenwichtig oordelen. Je wordt gek gemaakt doordat GB en de VS besloten hebben waanzinnig veel aandacht aan Iran te besteden en elke piep op te blazen tot een halve burgeroorlog.

fisherman1969
11-02-10, 23:30
Niemand heeft me nog kunnen uitleggen waarom speciaal Iran onder een vergrootglas wordt gelegd.

Verdeeld? Heb je wel es naar Pakistan gekeken? Diep, diep verdeeld, verschrikkelijk geweld elke dag, al decennia een atoombom. Kan je je beter daar druk om maken dan Iran dat geen atoombom wil en in any case er in geen 20 jaar nog geen kan maken.

Mensen kunnen niet evenwichtig oordelen. Je wordt gek gemaakt doordat GB en de VS besloten hebben waanzinnig veel aandacht aan Iran te besteden en elke piep op te blazen tot een halve burgeroorlog.

Dat is wel ff anders ,de verdeeldheid in Pakistan of Iran .
De beelden die uit IRAN overkomen doen mij sterk aan het Duitsland van de jaren 1930 -1945 denken massa krijsenden en gillende mensen die blindelings hun leider gingen volgen, of heb je de krijsende Ahmadinejad niet
vandaag niet gezien ,die zijn vorderingen op zgn vredelievende Nucleaire doeleinden ophemelde ??
Maar goed ik zal het niet meer meemaken (hoop ik) vast staat dat het M.O een brandhaard is die op ontploffen staat (denk maar ff aan ISRAEL de ettterpuist in het MO) een angstig voorgevoel van iemand die WO 2 heeft meegemaakt of gewoon een oude man , die onzin uitkraamt ??
Ik hoop op het laatse.

mark61
12-02-10, 00:57
Dat is wel ff anders ,de verdeeldheid in Pakistan of Iran .

Ja precies, in het eerste geval is het honderd keer zo erg, of volg jij het nieuws niet?


De beelden die uit IRAN overkomen doen mij sterk aan het Duitsland van de jaren 1930 -1945 denken massa krijsenden en gillende mensen die blindelings hun leider gingen volgen, of heb je de krijsende Ahmadinejad niet vandaag niet gezien ,die zijn vorderingen op zgn vredelievende Nucleaire doeleinden ophemelde ??

Huh? Het leek meer op Feyenoord dat kampioen werd.

Maar goed, jij kan dus ook niet verklaren waarom de media zo waanzinnig veel aandacht aan Iran besteden terwijl het buurland in brand staat.

Jij negeert gewoon Pakistan straal. Waarom doe je dat?

fisherman1969
12-02-10, 13:12
Ja precies, in het eerste geval is het honderd keer zo erg, of volg jij het nieuws niet?



Huh? Het leek meer op Feyenoord dat kampioen werd.

Maar goed, jij kan dus ook niet verklaren waarom de media zo waanzinnig veel aandacht aan Iran besteden terwijl het buurland in brand staat.

Jij negeert gewoon Pakistan straal. Waarom doe je dat?

Nee ik negeer Pakistan niet,maar weet daar helemaal niks van af ,niet dat ik nu zoveel van IRAN af weet *) maar ik spreek wel met Iraanse mensen , die hier studeren ( aankomende artsen) o.a in het VU .
Ook met Iraniers die hier in de buurt wonen, vandaar afgezien daarvan dacht ik altijd dat IRAN op een hoger(level) stond als Pakistan ,maar goed kan het mis hebben.

En dat het leek op FIJENOORD WAT KAMPIOEN WERD , tja wat kun je daar nog opzeggen : deze eenzijdige staatsuitzending , al het andere neutrale verslag is immers verboden !!!
Ja dan kun je het ,,feestje,, verpakken zoals je wil vind je ook niet ??
TEGENVRAAG : Waarom zijn ze als de dood voor de neutrale/buitenlanse Pers in dat zgm ,,vrije ,, land ??en worden mobieltjes enz van de een wel en van de andere niet kapotgeslagen??
*) DE mensen die ik maanden geleden sprak hebben tot nu toe gelijk gekregen

Max Stirner
12-02-10, 15:22
Niemand heeft me nog kunnen uitleggen waarom speciaal Iran onder een vergrootglas wordt gelegd.

.


Wil wel ns een poging wagen, had je nog tegoed:

Denk dat e.e.a. deels te maken heeft met de mate waar je jezelf denkt te kunnen identificeren met de slachtoffers ..... :

Dat was destijds het geval in Oost-Europa en nu weer ..... het zijn mensen zoals ik - in uiterlijk, gedachtengang/mentaliteit etc.
Het contrast met de woorden en daden van het regime is ehm ... nogal groot, vandaar mijn betrokkenheid.

Met betrekking tot Afrika of de Arabische Wereld heb ik die identificatie minder en bovendien - terecht of onterecht - het idee dat als de slachtoffers in de positie van de daders zouden zijn, ze exact hetzelfde zouden handelen.

H.P.Pas
12-02-10, 15:45
Wil wel ns een poging wagen, had je nog tegoed:



Ik heb een alternatieve verklaring:
Iran haalt veel vaker de pers dan andere probleemgebieden, waardoor licht de indruk kan onstaan dat het daar erger is dan elders.
Het is nu eenmaal een populair en, vrees ik, onvermijdelijk misverstand, dat de ergste dingen dààr gebeuren waar het meeste journalisten zijn.
Dàt het vaker de pers haalt, daar zijn twee redenen voor:
- Het is, in tegenstelling tot bv. Noord Korea of Syrië, een halfslachtige dictatuur, waar nog wel enige vorm van oppositie en vrije nieuwsgaring mogelijk is.
- Het is geopolitiek, om een hele rij van redenen, interessant. Interessanter althans dan heel Afrika.

Max Stirner
12-02-10, 16:36
Ik heb een alternatieve verklaring:
Iran haalt veel vaker de pers dan andere probleemgebieden, waardoor licht de indruk kan onstaan dat het daar erger is dan elders.
Het is nu eenmaal een populair en, vrees ik, onvermijdelijk misverstand, dat de ergste dingen dààr gebeuren waar het meeste journalisten zijn.
Dàt het vaker de pers haalt, daar zijn twee redenen voor:
- Het is, in tegenstelling tot bv. Noord Korea of Syrië, een halfslachtige dictatuur, waar nog wel enige vorm van oppositie en vrije nieuwsgaring mogelijk is.
- Het is geopolitiek, om een hele rij van redenen, interessant. Interessanter althans dan heel Afrika.


Weet niet. Kan slechts voor mezelf spreken:

Pakistan haalt ook vaak het nieuws, Irak ook, Somalië ook ... daar heb ik soms toch meer de - wellicht niet geheel politiek-correcte - reactie:

'Stelletje barbaren, roei elkaar lekker uit en vervuil mijn tv-scherm niet met jullie akkefietjes '.


(situatie in landen als Noord-Korea, met een bevolking die al 50 jaar volstrekt geindoctrineerd is tot een stel robots, biedt weinig hoop op verbetering en trekt dientengevolge ook weinig aandacht .... zelfde vlieger gaat in principe op voor veel landen in Afrika - 'tis een puinhoop, tis altijd een puinhoop geweest en zal altijd een puinhoop blijven').

H.P.Pas
12-02-10, 17:13
(situatie in landen als Noord-Korea, met een bevolking die al 50 jaar volstrekt geindoctrineerd is tot een stel robots, biedt weinig hoop op verbetering en trekt dientengevolge ook weinig aandacht .... zelfde vlieger gaat in principe op voor veel landen in Afrika - 'tis een puinhoop, tis altijd een puinhoop geweest en zal altijd een puinhoop blijven').
Als je er meer journalisten op zet blijkt ook daar van alles aan de hand, wat ik je brom.
Aanbevolen lectuur:
Scoop (http://en.wikipedia.org/wiki/Scoop_(novel)) van Evelyn Waugh. Geschreven in 1938 , dat doet niet zoveel terzake. Zo zwaar verandert dat allemaal niet.

mark61
12-02-10, 17:46
Als je er meer journalisten op zet blijkt ook daar van alles aan de hand, wat ik je brom.
Aanbevolen lectuur:
Scoop (http://en.wikipedia.org/wiki/Scoop_(novel)) van Evelyn Waugh. Geschreven in 1938 , dat doet niet zoveel terzake. Zo zwaar verandert dat allemaal niet.

Zo werkt dat. Zo kan de BBC Worldservice toch onbetrouwbaar zijn zonder te liegen.

mark61
12-02-10, 17:49
Nee ik negeer Pakistan niet,maar weet daar helemaal niks van af ,niet dat ik nu zoveel van IRAN af weet *) maar ik spreek wel met Iraanse mensen , die hier studeren ( aankomende artsen) o.a in het VU .
Ook met Iraniers die hier in de buurt wonen, vandaar afgezien daarvan dacht ik altijd dat IRAN op een hoger(level) stond als Pakistan ,maar goed kan het mis hebben.

Zie je? De beschikbaarheid van bronnen, en waar de media aandacht aan geven, sturen jouw wereldbeeld.

Toevallig zijn er niet zoveel Pakistaanse dissidenten in NL, en is het even niet in het belang van bijv. GB en de VS om het gedoe in Pakistan op te kloppen.

Want dat is wat het is, opgeklopt nieuws. Wens is vader van gedachte.

Wees er alert op, kan ik alleen maar adviseren.

mark61
12-02-10, 17:53
Wil wel ns een poging wagen, had je nog tegoed:

Denk dat e.e.a. deels te maken heeft met de mate waar je jezelf denkt te kunnen identificeren met de slachtoffers ..... :

Dat was destijds het geval in Oost-Europa en nu weer ..... het zijn mensen zoals ik - in uiterlijk, gedachtengang/mentaliteit etc.
Het contrast met de woorden en daden van het regime is ehm ... nogal groot, vandaar mijn betrokkenheid.

Met betrekking tot Afrika of de Arabische Wereld heb ik die identificatie minder en bovendien - terecht of onterecht - het idee dat als de slachtoffers in de positie van de daders zouden zijn, ze exact hetzelfde zouden handelen.

Selectieve empathie. Ik kan me prima identificeren met inwoners van Kongo, Rwanda, Soedan of Zim. Ik dacht jij ook, eigenlijk. Maar niet dus.

Ik denk niet dat die honderdduizenden verkrachte vrouwen exact hetzelfde zouden doen als ze aan de macht waren, of wat bedoel je? :cheefbek:

De suggestie is dat die higher middle class in Iran zo op ons lijkt, maar dat zou je nog vies kunnen tegenvallen :hihi:

Die Iraanse middle class zou ook exact hetzelfde handelen, dat hebben we onder de sjah gezien.

Max Stirner
12-02-10, 17:57
Als je er meer journalisten op zet blijkt ook daar van alles aan de hand, wat ik je brom.
Aanbevolen lectuur:
Scoop (http://en.wikipedia.org/wiki/Scoop_(novel)) van Evelyn Waugh. Geschreven in 1938 , dat doet niet zoveel terzake. Zo zwaar verandert dat allemaal niet.


Poeh ... das een flinke pil zo te zien, ben nu net begonnen met onderstaand werkje - hoop dat het van pas komt om mijn grote carriere-ideaal (dictator, liefst van een groot land) te verwezenlijken:

Amazon.com: The 48 Laws of Power (9780140280197): Robert Greene: Books



Nog even terugkomend op vorige priksels, denk dat het erop neer komt dat de toeschouwer een soort 'perspectief op verandering' en een vrij simpele keuze tussen 'de goede partij en de kwade partij' nodig heeft om geboeid te kunnen blijven ..... dat is in Congo/Somalie/Pakistan toch een ander verhaal dan in Iran, ook al stuur je er 1.000 journalisten naartoe.

Maar tegelijkertijd ... Birma voldoet wel aan deze voorwaarden en daarvoor is relatief heel weinig aandacht ...

hmmm ... ongetwijfeld speelt in het geval Iran ook een grote rol dat velen simpelweg graag een zelfverklaarde islamitische 'heilstaat' getackeld zien worden door de eigen bewoners, zou schijnheilig zijn om dat te ontkennen.

(overigens heeft Iran alle journalisten al sinds afgelopen zomer weggebonjourd)

mark61
12-02-10, 17:58
Ik heb een alternatieve verklaring:
Iran haalt veel vaker de pers dan andere probleemgebieden, waardoor licht de indruk kan onstaan dat het daar erger is dan elders.
Het is nu eenmaal een populair en, vrees ik, onvermijdelijk misverstand, dat de ergste dingen dààr gebeuren waar het meeste journalisten zijn.
Dàt het vaker de pers haalt, daar zijn twee redenen voor:
- Het is, in tegenstelling tot bv. Noord Korea of Syrië, een halfslachtige dictatuur, waar nog wel enige vorm van oppositie en vrije nieuwsgaring mogelijk is.
- Het is geopolitiek, om een hele rij van redenen, interessant. Interessanter althans dan heel Afrika.

Dan druk je je nog neutraal uit. Ik meen te constateren dat de BBC er buitensporig veel aandacht aan geeft en langs de rand scheert met hun formuleringen. Met die Revolutieherdenking begonnen ze zelfs al het nieuws te voorspellen, ipv. verslaan. Kreeg je verhalen van dat er een enorme betoging ging komen, 's ochtends om half negen :moe:

Ze formuleren zó, dat het heel wat lijkt, maar net zo dat je ze niet kan betrappen op concrete onjuistheden. Echt gebakken lucht.

En de rest van de media in Europa volgen blind de agenda van de Amerikaanse media en de BBC. Het is wat de internationale persbureaus aanbieden. Ik vraag me heel vaak af wie waarom bepaald nieuws selecteert. Want al liegen de media in het westen zelden, een soort van manipulatie is er wel. Halfbewuste bias, moet ik misschien zeggen. En soms bewust, zoals in dit geval. Het druipt er echt vanaf.

Hmm dat is misschien te sterk uitgedrukt. Maar de BBC Worldservice wordt betaald door het Min BZ, en dat doen ze niet voor de grap.

mark61
12-02-10, 18:03
Weet niet. Kan slechts voor mezelf spreken:

Pakistan haalt ook vaak het nieuws, Irak ook, Somalië ook ... daar heb ik soms toch meer de - wellicht niet geheel politiek-correcte - reactie:

'Stelletje barbaren, roei elkaar lekker uit en vervuil mijn tv-scherm niet met jullie akkefietjes '.


(situatie in landen als Noord-Korea, met een bevolking die al 50 jaar volstrekt geindoctrineerd is tot een stel robots, biedt weinig hoop op verbetering en trekt dientengevolge ook weinig aandacht .... zelfde vlieger gaat in principe op voor veel landen in Afrika - 'tis een puinhoop, tis altijd een puinhoop geweest en zal altijd een puinhoop blijven').

Iran biedt nauwelijks meer hoop. Het is zoals het is. Je hebt een grote massa conservatieve armen, die pas gaat morren als het slecht gaat met de economie, niet vanwege democratie of vrijheid van meningsuiting. Het is ook niet voor niks trouwens dat dit gedoe in Iran samenvalt met de crisis. Zo werken die dingen, ook voor de middle class.

Door het geziek van de VS en GB raken ook de 'westers georiënteerde' Iraniërs in het defensief. Voor democratie enzo zijn wil nog niet zeggen dat je gekoeioneerd wilt worden door 'supermachten'.

Voor mij telt elk mensenleven evenveel en juist in Afrika ga ik er eerder vanuit dat mensen democratie willen dan mensen die een conservatief-georiënteerd geloof aanhangen.

Ik denk dat eerder de afkeer van de ayatollahs een grote rol speelt in het enthousiasme van de toeschouwers. Niet hoe westers die elite wel niet is of hoe groot de kans is op sensationele veranderingen in Iran. Wens is vader van de gedachte.

mark61
12-02-10, 18:06
hmmm ... ongetwijfeld speelt in het geval Iran ook een grote rol dat velen simpelweg graag een zelfverklaarde islamitische 'heilstaat' getackeld zien worden door de eigen bewoners, zou schijnheilig zijn om dat te ontkennen.

(overigens heeft Iran alle journalisten al sinds afgelopen zomer weggebonjourd)

Ja, dat lijkt er al meer op. As islamitische heilstaten go valt Iran nog reuze mee.

Zeg, gisteren stond er nog eentje live voor het NOS-journaal in Teheran subversieve taal uit te slaan.

De Iraniërs houden cameraploegen van de straat, maar indviduele journalisten kunnen gewoon anoniem rondstruinen.

Tis dat tegenwoordig iets pas echt gebeurd is als er 'beelden' van zijn.

Alleen dat woord al :hihi:. Je hebt lies, outrageous lies, en 'beelden'.

Max Stirner
12-02-10, 18:40
Selectieve empathie. Ik kan me prima identificeren met inwoners van Kongo, Rwanda, Soedan of Zim. Ik dacht jij ook, eigenlijk. Maar niet dus.

Ik denk niet dat die honderdduizenden verkrachte vrouwen exact hetzelfde zouden doen als ze aan de macht waren, of wat bedoel je? :cheefbek:

De suggestie is dat die higher middle class in Iran zo op ons lijkt, maar dat zou je nog vies kunnen tegenvallen :hihi:

Die Iraanse middle class zou ook exact hetzelfde handelen, dat hebben we onder de sjah gezien.


Wat ben je toch weer lastig ..... :) Tis allemaal heel subjectief en selectief, weet ik.

Denk dat ook een rol speelt het onderscheid tussen the good guys en the bad guys in veel conflicten in Afrika moeilijker is te maken .... in Congo bijv. zijn vele milities actief die zich allemaal schuldig maken aan verschrikkelijke misdaden

Dat de demonstranten in Iran allemaal tot de sjah verheerlijkende higher middle class behoren, betwijfel ik - zie gewone jongeren die er blijkbaar nogal wat voor over hebben om zichzelf te bevrijden van hun onderdrukkers.

Joesoef
12-02-10, 19:17
Dat de demonstranten in Iran allemaal tot de sjah verheerlijkende higher middle class behoren, betwijfel ik - zie gewone jongeren die er blijkbaar nogal wat voor over hebben om zichzelf te bevrijden van hun onderdrukkers.


Ik leg natuurlijk weinig gewicht in de schaal maar ja, helaas, het is zo. De Sjah wordt door met name die groep verheerlijkt.
Om in Theran te wonen heb je geld nodig, veel geld. Geld komt over het algemeen uit in de VS wonenden Iraniërs die wat geld opsturen/ overmaken. Iraniërs in de VS zijn over het algemeen mensen die de vlucht toen der tijd konden betalen en zeer welgesteld zijn. Er iis overigens ook een hele grote groep welgestelde Iraniërs die gewoon in Iran zijn gebleven, blij dat de sha opgedonderd was, Khomeinie ook geen aanwinst vonden maar Iran als thuis beschouwden.
Natuurlijk is er in Iran een kleine 'elite' groep die tegen het bewind is en tegen de navolgingen van de toen heersende sjah. Die groep gaat echter de straat niet op, te verstandigen wetende dat dat niet de oplossing is doch slechts een uiting van frustratie.
Noord Theran is een groot boevennest van welgestelde elite met 'maffia' achtige banden in voornamelijk onroerendgoed.

mark61
12-02-10, 19:25
Wat ben je toch weer lastig ..... :) Tis allemaal heel subjectief en selectief, weet ik.

Denk dat ook een rol speelt het onderscheid tussen the good guys en the bad guys in veel conflicten in Afrika moeilijker is te maken .... in Congo bijv. zijn vele milities actief die zich allemaal schuldig maken aan verschrikkelijke misdaden

Dat de demonstranten in Iran allemaal tot de sjah verheerlijkende higher middle class behoren, betwijfel ik - zie gewone jongeren die er blijkbaar nogal wat voor over hebben om zichzelf te bevrijden van hun onderdrukkers.

Dank je voor het compliment!

Burgers zijn toch sowieso good guys? In Iran gaat het toch ook niet over organisaties?

Gewone jongens, het zijn allemaal gadgetconsumenten. Daar heb je geld voor nodig. En jongens gaan al gauw de straat op natuurlijk. Het zijn denk ik toch vnl. studenten, kinderen van rijke ouders. Mobieltjes, twitter, you name it. Ik zeg ook niet dat ze allemaal zo sjahgezind zijn, maar van hun democratische gezindheid ben ik ook niet overtuigd.

Nee, ik vind ze best aardig hoor, zoals die Iraanse punkband laatst :hihi:, maar het gaat qua omwenteling nog nergens over, en die paar doden vallen in het niet bij zoals je al zei Birma ofzo.

Oekraïne en Georgië waren destijds even leuk, maar die lol is ook alweer voorbij. Ik begrijp het principe wel, maar hier wordt echt aan een dood paard getrokken. Of hoe noem je dat, van een mug een olifant gemaakt.

In feite is het veel interessanter wat er in de Arabische provincies gebeurt, en die locale volksopstand laatst toen iemand moest worden geëxecuteerd, maar daar hoor je dan niet veel over bij gebrek aan journalisten en twitterende rich kids.

Witte78
12-02-10, 20:19
De enige concrete reden die ik kan bedenken dat Iran buitensporig vaak negatief in het nieuws komt is dat er een oorlog in voorbereiding is. Zo ging het ook met Afghanistan en Irak. Maar buiten dat, geen idee. :confused:

mark61
12-02-10, 20:27
De enige concrete reden die ik kan bedenken dat Iran buitensporig vaak negatief in het nieuws komt is dat er een oorlog in voorbereiding is. Zo ging het ook met Afghanistan en Irak. Maar buiten dat, geen idee. :confused:

:hihi:

fisherman1969
12-02-10, 21:11
Zie je? De beschikbaarheid van bronnen, en waar de media aandacht aan geven, sturen jouw wereldbeeld.

Toevallig zijn er niet zoveel Pakistaanse dissidenten in NL, en is het even niet in het belang van bijv. GB en de VS om het gedoe in Pakistan op te kloppen.

Want dat is wat het is, opgeklopt nieuws. Wens is vader van gedachte.

Wees er alert op, kan ik alleen maar adviseren.

Bedankt voor je advies .
Maar die invloed die jij bedoeld is er echt niet ,deze mensen maken zich zorgen over HUN land en famille ,trouwens sommige zijn alweer terug wat ze ook mogen zijn (politiek) dat weet ik niet eens maar ik weet wel dat het MOSLIMS zijn in hart en nieren en bovenal mensen zoals jij en ik!

knuppeltje
13-02-10, 12:16
Iedereen die nog niet snapt hoe het nieuws tot ons komt, moet toch maar eens, of weer eens, Luyendijk lezen.