PDA

Bekijk Volledige Versie : De hemel in geprezen.



Miklos
12-02-10, 19:03
Minister Eberhard van der Laan (PvdA), die van 7 tot en met 11 februari een werkbezoek aan Marokko brengt, heeft de geweldige 'bijdrage' die Marokkanen in Nederland leveren bejubeld.

Onze dappere Eberhart is in Marokko om te bezien hoe het beleid van Marokko en Nederland bijdraagt aan het gemeenschappelijke doel dat Marokkaanse Nederlanders het goed doen in Nederland. De minister bezoekt verder een opvangcentrum voor achtergelaten vrouwen en spreekt met Marokkanen die uit Nederland naar Marokko zijn teruggekeerd.

PVV Tweede Kamerlid Sytse Fritsma is verbijsterd over de uitlatingen van deze minister en heeft uitleg gevraagd. Fritsma: 'De minister heeft het in Marokko over een positieve bijdrage van Marokkanen aan onze economie! Ik vraag me af waar hij dit op baseert nu hij in eigen land juist weigert uit te zoeken wat nou precies de financiële gevolgen van de massa- immigratie zijn'.

Heeft Fritsma een punt?

tanger'73
12-02-10, 19:09
iedereen die in Nederland leeft en werkt draagt bij aan de economie. Zelfs met een uitkering, want dat laat je ook in de economie rollen. snap wel waar fritsma zich zo druk om maakt en dat is om het negatieve beeld over marokkanen zo lang mogelijk vast te houden.

Miklos
12-02-10, 19:15
Maar heeft hij een punt of lult hij gebakken lucht? Voor velen slaat de wijzer namelijk negatief uit.

tanger'73
12-02-10, 19:20
Maar heeft hij een punt of lult hij gebakken lucht? Voor velen slaat de wijzer namelijk negatief uit.


hiermee door af te geven op van der Laan heeft hij geen punt, want hij weet zelf niet waar hij het over heeft. Zijn aandacht gaat louter uit naar het beledigen van een heel volksdeel en nu ook de Marokkaanse staat waar een Nederlandse minister onlangs is geweest en weet waar hij het over heeft, want anders gaat hij niet iets dergelijks roepen.

mark61
12-02-10, 19:34
Maar heeft hij een punt of lult hij gebakken lucht? Voor velen slaat de wijzer namelijk negatief uit.

HIj lult, want wat kan de zin zijn van zo'n 'onderzoek'? Geen enkel. Alleen maar meer gekanker, beledigiingen, vernederingen, leugens.

Wilders zal dan bij zijn eigen voormalige partij moeten zijn, de VVD, die wilde zo graag goedkope slaafjes importeren. Hadden ze 40 jaar eerder moeten bedenken dan.

Sinds wanneer moeten bevolkingsgroepen boekhoudkundig worden nagetrokken? Laten we dat es met politici doen. Die kosten over het algemeen meer dan ze opbrengen.

Of PVV-stemmers. Wat zouden die kosten?

Waar komt het geld van de PVV vandaan? Dat is nou es een belangwekkende vraag die niemand stelt. Het ziet er naar uit dat Wilders zich laat financieren door buitenlanders. Willen we dat?

Miklos
12-02-10, 20:27
Die vraag is helemaal niet belangrijk, want velen weten allang dat hij geld krijgt van een paar rijke Amerikanen & Israeli's.

Laat ik het anders stellen. Als je aan 100 Nederlanders vraagt of het aandeel wat de Marokkanen inbrengen positief of negatief is, weet ik zeker dat de meerderheid zegt dat het negatief is. Hoe komt het dan dat die Van der Laan deze uitspraken doet? Kan hij zijn uitspraken überhaubt staven? Of is het dat hij nu op bezoek is, dat hij alleen de positieve kant er uitpikt en het negatieve even gemakshalve vergeet?

Cijfers liegen niet. Volgens mij heeft die Fritsma hier een punt.

tanger'73
12-02-10, 20:37
Sinds wanneer moeten bevolkingsgroepen boekhoudkundig worden nagetrokken? Laten we dat es met politici doen. Die kosten over het algemeen meer dan ze opbrengen.

Zo is het maar net.

tanger'73
12-02-10, 20:40
Die vraag is helemaal niet belangrijk, want velen weten allang dat hij geld krijgt van een paar rijke Amerikanen & Israeli's.

Laat ik het anders stellen. Als je aan 100 Nederlanders vraagt of het aandeel wat de Marokkanen inbrengen positief of negatief is, weet ik zeker dat de meerderheid zegt dat het negatief is. Hoe komt het dan dat die Van der Laan deze uitspraken doet? Kan hij zijn uitspraken überhaubt staven? Of is het dat hij nu op bezoek is, dat hij alleen de positieve kant er uitpikt en het negatieve even gemakshalve vergeet?

Cijfers liegen niet. Volgens mij heeft die Fritsma hier een punt.

Maar waar heb je het over? Je hebt het toch over het bezoek van van der Laan en de verontwaardiging van een zekere fritsma daarop. Welke punt heeft hij daarmee?

MaRiaH
12-02-10, 21:17
Die vraag is helemaal niet belangrijk, want velen weten allang dat hij geld krijgt van een paar rijke Amerikanen & Israeli's.

Laat ik het anders stellen. Als je aan 100 Nederlanders vraagt of het aandeel wat de Marokkanen inbrengen positief of negatief is, weet ik zeker dat de meerderheid zegt dat het negatief is. Hoe komt het dan dat die Van der Laan deze uitspraken doet? Kan hij zijn uitspraken überhaubt staven? Of is het dat hij nu op bezoek is, dat hij alleen de positieve kant er uitpikt en het negatieve even gemakshalve vergeet?

Cijfers liegen niet. Volgens mij heeft die Fritsma hier een punt.

welk punt moet hij hebben? En over welke cijfers heb je het?

tanger'73
12-02-10, 21:27
welk punt moet hij hebben? En over welke cijfers heb je het?


Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar, alsof marokkanen hier gratuit leven?

H.P.Pas
12-02-10, 21:53
Heeft Fritsma een punt?

Nee.

Miklos
12-02-10, 21:56
Laat maar. Het is wederom weer duidelijk. Is er nou geeneen die denkt; Ja, het ligt aan de beeldvorming. Laten we daar eens wat aan gaan doen.

-Welke cijfers? De cijfers die vastliggen bij allerlei onderzoekbureau's.-

H.P.Pas
12-02-10, 22:05
Laat maar. Het is wederom weer duidelijk. Is er nou geeneen die denkt; Ja, het ligt aan de beeldvorming. Laten we daar eens wat aan gaan doen.

Tot vandaag kende ik Fritsma niet. Ik heb mij intussen een beeld gevormd.
Daar is niet veel meer aan te doen, vrees ik.

MaRiaH
12-02-10, 22:10
Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar, alsof marokkanen hier gratuit leven?


D'r zitten wel meer generalisaties in verborgen..

MaRiaH
12-02-10, 22:14
Laat maar. Het is wederom weer duidelijk. Is er nou geeneen die denkt; Ja, het ligt aan de beeldvorming. Laten we daar eens wat aan gaan doen.

-Welke cijfers? De cijfers die vastliggen bij allerlei onderzoekbureau's.-

Doe niet zo slap.
Wie A zegt...

Je gooit hier wat tekst neer waar je verduidelijkingsvragen over krijgt en dan beantwoord je ze niet.

WELKE cijfers die vastliggen bij allerlei onderzoekbureau's?
Het is mij niet duidelijk wat je bedoelt hoor.
Als je nu uitspreekt wat je bedoelt dan kunnen we allemaal met je van gedachten wisselen..

fisherman1969
12-02-10, 22:21
HIj lult, want wat kan de zin zijn van zo'n 'onderzoek'? Geen enkel. Alleen maar meer gekanker, beledigiingen, vernederingen, leugens.

Wilders zal dan bij zijn eigen voormalige partij moeten zijn, de VVD, die wilde zo graag goedkope slaafjes importeren. Hadden ze 40 jaar eerder moeten bedenken dan.

Sinds wanneer moeten bevolkingsgroepen boekhoudkundig worden nagetrokken? Laten we dat es met politici doen. Die kosten over het algemeen meer dan ze opbrengen.

Of PVV-stemmers. Wat zouden die kosten?

Waar komt het geld van de PVV vandaan? Dat is nou es een belangwekkende vraag die niemand stelt. Het ziet er naar uit dat Wilders zich laat financieren door buitenlanders. Willen we dat?

Jij hebt het o.a over goedkope slaafjes uit het buitenland ,oke hoe zit dat dan met de duizenden Italianen, Spanjaarden ,Chinezen ,Turkse enz en op de scheepvaart destijds zelfs mensen uit Korea ,Laskaren en Kaap Verdische eilanden die hier ook werkten! Sommigen wonen hier nog steeds
Daar hoor je niks meer van klopt toch ????? ,nu hebben we[POLEN nodig voor het schoonmaken van jawel de flats van die,, beklagens waardigen bevolkings groepen ,, waar jij het over hebt?
En dan gauw over een andere boeg gaan ( zoals gewoonlijk ) wat heeft het met het geld van de P.V.V te maken ??
Hoe komen de andere partijen aan hun geld gewoon eerlijk blijven. het onderwerp was over hoe goed de MAROKKANEN HET HIER DOEN.
En daar heeft die meneer FRITSMA geen punt mee.
Afgezien van de groep (huftertjes ) doen de meeste Marokkanen het goed en dan noem ik ook nog eens de extra de MEISJES die hun broeders hier over treffen dat is wel waar :Artsen, Juristen ,Modeontwerpsters enz enz ook met het halen van hun rijbewijs laten ze de jongens ver achter zich ,jammer maar wel waar :)
Ook in de Politiek zie je steeds meer Moslima,s.

mark61
12-02-10, 22:21
Die vraag is helemaal niet belangrijk, want velen weten allang dat hij geld krijgt van een paar rijke Amerikanen & Israeli's.

Vind je dat normaal? Het is Wilders die zo loopt te blaten over twijfelachtige loyaliteit van mensen met dubbele nationaliteit. Dan is het bizar dat hij zelf door buitenlanders wordt gefinancierd. En wat voor volk ook nog es.

Dus hoezo niet belangrijk?

Wat kost jij NL?

mark61
12-02-10, 22:23
Laat maar. Het is wederom weer duidelijk. Is er nou geeneen die denkt; Ja, het ligt aan de beeldvorming. Laten we daar eens wat aan gaan doen.

-Welke cijfers? De cijfers die vastliggen bij allerlei onderzoekbureau's.-

Wat is wederom weer duidelijk?

Welke onderzoeksbureaus?

MaRiaH
12-02-10, 22:27
Je ziet wel dat je heel wat vragen oproept.. :hihi:
Tijd voor antwoorden, Miklos.

fisherman1969
12-02-10, 22:32
Vind je dat normaal? Het is Wilders die zo loopt te blaten over twijfelachtige loyaliteit van mensen met dubbele nationaliteit. Dan is het bizar dat hij zelf door buitenlanders wordt gefinancierd. En wat voor volk ook nog es.

Dus hoezo niet belangrijk?

Wat kost jij NL?

Mark ik vraag me af , waarom jij er dingen bij haalt die er niks mee te maken hebben (die zgn financiers van Wilders hebben geen dubbel paspoort) naar ik aanneem, dus dat doet er geen moer toe , je weet net zo goed als ik dat geld al zolang er politiek is een grote rol speeld :zonder poen geen kampioen !

mark61
12-02-10, 22:36
Mark ik vraag me af , waarom jij er dingen bij haalt die er niks mee te maken hebben (die zgn financiers van Wilders hebben geen dubbel paspoort) naar ik aanneem, dus dat doet er geen moer toe , je weet net zo goed als ik dat geld al zolang er politiek is een grote rol speeld :zonder poen geen kampioen !

Als je het verband niet snapt, ga dan maar rustig slapen. Wat heeft met wat niet te maken?

Ik ben op mijn hurken gaan zitten en heb het nog eens uitgelegd; als je het dan nog niet snapt, laat dan maar.

Max Stirner
12-02-10, 22:52
WELKE cijfers die vastliggen bij allerlei onderzoekbureau's?
Het is mij niet duidelijk wat je bedoelt hoor.
Als je nu uitspreekt wat je bedoelt dan kunnen we allemaal met je van gedachten wisselen..



M.b.t. werkloosheid, schooluitval, arbeidsongeschiktheid, criminaliteit bijv.

MaRiaH
12-02-10, 22:59
M.b.t. werkloosheid, schooluitval, arbeidsongeschiktheid, criminaliteit bijv.

Dat vul jij in ...:zozo:

Max Stirner
12-02-10, 23:06
Dat vul jij in ...:zozo:


Ja.

Of dacht je dat hij doelde op de cijfers mbt de verkoop van diepvriespizza's ?

MaRiaH
12-02-10, 23:19
Ja.

Of dacht je dat hij doelde op de cijfers mbt de verkoop van diepvriespizza's ?

Geen idee.
Misschien wel over universitair opgeleiden, succesvolle vrouwen of automerken. Het kan van alles zijn.

sjo
12-02-10, 23:26
Afgezien van de groep (huftertjes ) doen de meeste Marokkanen het goed en dan noem ik ook nog eens de extra de MEISJES die hun broeders hier over treffen dat is wel waar :Artsen, Juristen ,Modeontwerpsters enz enz ook met het halen van hun rijbewijs laten ze de jongens ver achter zich ,jammer maar wel waar :)
Ook in de Politiek zie je steeds meer Moslima,s.

Waar we ze nodig hebben zie je ze niet. Ziekenverzorgenden, verpleegkundigen, en ander para-medisch personeel. Hoe verloopt e.e.a. in Marokko ? Melden ze zich daar ook niet voor deze belangrijke beroepen ?

gr.
sjo

Max Stirner
12-02-10, 23:40
Geen idee.
Misschien wel over universitair opgeleiden, succesvolle vrouwen of automerken. Het kan van alles zijn.


:)



.
.

Keydo
13-02-10, 00:05
Marokkanen doen t goed, zijn goed voor de economie, alleen jammer dat ze dat geloof aanhangen.

fisherman1969
13-02-10, 01:30
Waar we ze nodig hebben zie je ze niet. Ziekenverzorgenden, verpleegkundigen, en ander para-medisch personeel. Hoe verloopt e.e.a. in Marokko ? Melden ze zich daar ook niet voor deze belangrijke beroepen ?

gr.
sjo

Ik heb helaas de nodige ervaringen met diverse Zieken-huizen, de Turkse vrouwen zie je overal maar die maken schoon !
Marokkaanse Artsen komen wel voor en zijn erg vakkundig , meestal vrouwelijke artsen en deze dragen ook geen hoofd doek !
En verpleegsters zie bijna niet want die willen of mogen dat niet van hun geloof denk ik ? en die er zijn dragen geen hoofdoek en je ziet het alleen aan hun naam plaatje ,en dan nog zie je het niet altijd sommigen hebben NED achternaam!:)
Wel verpleegkundigen en die waren erg attent , althans wat ik mee gemaakt heb .
gr fisherman

knuppeltje
13-02-10, 10:50
Miklos;4248797]Heeft Fritsma een punt?

Denk jij dat die Frits en aanhang verstand hebben van economie?

knuppeltje
13-02-10, 10:51
Miklos;4248967] Is er nou geeneen die denkt; Ja, het ligt aan de beeldvorming. Laten we daar eens wat aan gaan doen.

Moet hoognodig wat aan gebeuren lijkt me.

tanger'73
13-02-10, 12:38
Cijfers liegen niet.

is dat werkelijk zo? Er zijn voorbeelden te over waarbij men kan aantonen dat formele cijfers liegen en bedriegen. Een daarvan is het bedrijfsleven met als goed voorbeeld het boekhoudschandaal van het Nederlandse concern Ahold en een aantal andere beursgenoteerde bedrijven. Cijfers zijn voor manipulatie vatbaar en dit is niet de eerste keer. Het gebeurt bij de fleet en overal, van bedrijfsleven tot overheid. Reïntegratiebureaus kunnen er ook wat van, met cijfers een valse voorstelling van zaken geven.

Wat van der Laan zegt, is feitelijk en logisch juist. Want ook Marokkanen brengen positief bij aan onze economie en hebben dat altijd al gedaan. Als je hier woont of leeft valt er aan deelname van onze economie niet te ontsnappen.

tanger'73
13-02-10, 12:47
Vind je dat normaal? Het is Wilders die zo loopt te blaten over twijfelachtige loyaliteit van mensen met dubbele nationaliteit. Dan is het bizar dat hij zelf door buitenlanders wordt gefinancierd. En wat voor volk ook nog es.

Dus hoezo niet belangrijk?

Wat kost jij NL?


Naast dat is Wilders koploper onzinnige moties indienen à 15.000,- euro de stuk, wat de belastingbetaler weereens allemaal voor hem moet ophoesten. Naast zijn royale Kamer en fractievergoedingen en declaraties die hij ook al op de koop toe krijgt. Als hij wat wilt bijdragen, laat hem dan maar een pikhouweel vasthouden en bijvoorbeeld het ijselmeer fysiek droogdempen.

tanger'73
13-02-10, 12:53
Welke onderzoeksbureaus?

Het onderzoeksbureau van fritsma natuurlijk, want anderen zijn er natuurlijk niet in de ogen van de PVV. Dat zie je nu toch ook met het proces van Wilders, waar gerenomeerde Nederlandse islamologen en wetenschappers in nadeel van Wilders hebben gesproken. Dat Wilders geen bal van de Koran afweet en zich daarbij louter aan plak en knipwerk heeft gezondigd. Nu zijn die wetenschappers, die hun halve leven zich in de islam en Koran hebben verdiept volgens hem niet representatief genoeg.

tanger'73
13-02-10, 12:58
Je ziet wel dat je heel wat vragen oproept.. :hihi:
Tijd voor antwoorden, Miklos.


Zelfs fritsma of zijn lijfeigenaar Wilders zal met geen enkel zinnig antwoord op de proppen kunnen komen.

mark61
13-02-10, 14:05
Naast dat is Wilders koploper onzinnige moties indienen à 15.000,- euro de stuk, wat de belastingbetaler weereens allemaal voor hem moet ophoesten. Naast zijn royale Kamer en fractievergoedingen en declaraties die hij ook al op de koop toe krijgt. Als hij wat wilt bijdragen, laat hem dan maar een pikhouweel vasthouden en bijvoorbeeld het ijselmeer fysiek droogdempen.

Hij krijgt juist geen fractievergoeding omdat zijn partijstructuur niet aan de eisen daarvoor voldoet. Dat maakt het nog aparter.

tanger'73
13-02-10, 16:04
Hij krijgt juist geen fractievergoeding omdat zijn partijstructuur niet aan de eisen daarvoor voldoet. Dat maakt het nog aparter.


Als Kamerlid krijgt hij toch wel een riante vergoeding of zit hij daar non-profit?

sjo
18-02-10, 23:58
Geen idee.
Misschien wel over universitair opgeleiden, succesvolle vrouwen of automerken. Het kan van alles zijn.


Mariah ; het is me al vaker gebleken dat ik geen waarachtig antwoord krijg op de volgende vraag : Waarom melden Marokkaanse meisjes zich zich zo zeldzaam aan bij de verzorgende en verplegende beroepen. In Marokko is er toch ook geen onderbezetting in deze beroepen ? Terwijl het werk exact hetzelfde is. Nogmaals; van mannen kreeg ik steeds ontwijkende antwoorden.
Ik vraag dit omdat er zo'n gebrek is aan lager en middelbaar opgeleidde para-medici. Wil je dit eens omstandig uit de doeken doen ? Hartelijk dank bij voorbaat.


gr.
sjo

MaRiaH
19-02-10, 00:06
Mariah ; het is me al vaker gebleken dat ik geen waarachtig antwoord krijg op de volgende vraag : Waarom melden Marokkaanse meisjes zich zich zo zeldzaam aan bij de verzorgende en verplegende beroepen. In Marokko is er toch ook geen onderbezetting in deze beroepen ? Terwijl het werk exact hetzelfde is. Nogmaals; van mannen kreeg ik steeds ontwijkende antwoorden.
Ik vraag dit omdat er zo'n gebrek is aan lager en middelbaar opgeleidde para-medici. Wil je dit eens omstandig uit de doeken doen ? Hartelijk dank bij voorbaat.


gr.
sjo

Misschien kun je dat beter aan een Marokkaanse vragen, want ik weet het niet.
Of je moet even googlen of het al onderzocht is. ;)

tanger'73
19-02-10, 00:10
Misschien kun je dat beter aan een Marokkaanse vragen, want ik weet het niet.
Of je moet even googlen of het al onderzocht is. ;)


Zal je een hint geven, in de thuiszorg werken best wel veel Marokkaanse vrouwen.

MaRiaH
19-02-10, 00:13
hier wat gevonden.
Volledig onderzoek!

http://www.rwi.nl/CmsData/File/2008/Allochtone_vrouwen_in_de_zorg_okt_2008-DEF.pdf

tanger'73
19-02-10, 00:41
hier wat gevonden.
Volledig onderzoek!

http://www.rwi.nl/CmsData/File/2008/Allochtone_vrouwen_in_de_zorg_okt_2008-DEF.pdf

'K kan je verzekeren dat ze in de thuishulp erg goed vertegenwoordigd zijn en dat al die oudjes reuze blij en dik tevreden met ze zijn.

Keydo
19-02-10, 00:54
Way to go Eberhard, marokkanen doen het kapot goed. Voor de haters,moskees zullen blijven bestaan.

tanger'73
19-02-10, 01:30
moskees zullen blijven bestaan.

Daar kun je vergif op innemen, voor de moslim is immers de hele wereld een moskee.

Keydo
19-02-10, 01:46
Daar kun je vergif op innemen, voor de moslim is immers de hele wereld een moskee.Wat denk jijzelf over de Marokkaanse gemeenschap Tangero. Wat zou er nog moeten veranderen.

tanger'73
19-02-10, 12:15
Wat denk jijzelf over de Marokkaanse gemeenschap Tangero. Wat zou er nog moeten veranderen.


De Marokkaanse gemeenschap moet gewoon doorgaan met couscous en olijfolie met brood consumeren. Verder het geloof een beetje onderhouden en de buurman ongeacht afkomst vriendelijk groeten. :)

sjo
19-02-10, 21:54
hier wat gevonden.
Volledig onderzoek!

http://www.rwi.nl/CmsData/File/2008/Allochtone_vrouwen_in_de_zorg_okt_2008-DEF.pdf

Bedankt Mariah en tanger......

gr.
sjo

sjo
19-02-10, 22:12
Misschien kun je dat beter aan een Marokkaanse vragen, want ik weet het niet.
Of je moet even googlen of het al onderzocht is. ;)

Overigens, als je geen Marokkaanse bent, wat dan wel ? Een vrijpostige vraag, die je beslist niet hoeft te beantwoorden.

gr.
sjo

MaRiaH
19-02-10, 22:15
Overigens, als je geen Marokkaanse bent, wat dan wel ? Een vrijpostige vraag, die je beslist niet hoeft te beantwoorden.

gr.
sjo

dat staat (al is het vaag..)in mijn profiel.. :)

tanger'73
19-02-10, 22:27
Bedankt Mariah en tanger......

gr.
sjo


Graag gedaan en in de thuishulp werken veel Marokkaanse vrouwen met veel plezier en dragen zo bij dat ouderen langer zelfstandig kunnen blijven wonen. Maar ik heb vernomen dat deze specifieke zorg weer vanaf 1 januari is gewijzigd?

sjo
08-03-10, 17:52
Graag gedaan en in de thuishulp werken veel Marokkaanse vrouwen met veel plezier en dragen zo bij dat ouderen langer zelfstandig kunnen blijven wonen. Maar ik heb vernomen dat deze specifieke zorg weer vanaf 1 januari is gewijzigd?

Mijn beste collega die 3 dochters heeft is niet van plan enige ruimte te geven aan het "smerige " beroep van ziekenverzorgende. Een Islamiet onwaardig. Hoger timmeren ze niet en bovendien zitten ze nu in een uitkerings-situatie. Wat een verspilling van goeddoen in het land waar je zoveel mee op (lijkt) te hebben.

gr.
sjo