PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen weer agressief in ziekenhuis



Pagina's : [1] 2

jang0201
13-02-10, 08:12
Marokkanen weer agressief in ziekenhuis door Johan van den Dongen
HARDERWIJK - Voor de zoveelste keer in korte tijd is ziekenhuispersoneel ernstig bedreigd door familieleden van een binnengebrachte Marokkaanse patiënt. Gisternacht waren verpleegkundigen van het Sint Jansdalziekenhuis in Harderwijk aan de beurt.


Net als bij recente wantoestanden in het Sint Radboudziekenhuis Nijmegen en het Lievensbergziekenhuis in Bergen op Zoom liep de situatie in Harderwijk volkomen uit de hand. De politie moest ingrijpen toen een dode man met de ambulance werd binnengebracht op de afdeling Spoedeisende Hulp en de Marokkaanse familie toegang eiste tot zijn lichaam. Aangezien het er volgens de politie alle schijn van had dat de man een niet-natuurlijke dood was gestorven en er onderzoek naar de doodsoorzaak moest worden verricht, nam de politie het lijk in beslag. Bronnen in het ziekenhuis melden dat het om een drugsdode ging.

Geen aangifte

Toen de familie geen toegang tot het lichaam kreeg, bedreigden ze het zorgpersoneel. De medewerkers werden dusdanig geïntimideerd, dat ze geen aangifte durven doen.

Het Sint Jansdalziekenhuis deed evenmin aangifte. "Op dit moment zijn we de feiten aan het uitzoeken", aldus een woordvoerster. Volgens een ziekenhuismedewerker zijn dit soort incidenten 'schering en inslag'. "En elke keer moet het worden stilgehouden

Joesoef
13-02-10, 08:16
Weer. Hoe vaak is weer?

jang0201
13-02-10, 08:19
Volgens mij de 3e maal in korte tijd. Het is toch niet normaal dat verplegend personeel hun werk niet kunnen uitvoeren.
Volgens een ziekenhuismedewerker gebeurt dit vaker.

Joesoef
13-02-10, 08:37
Volgens mij de 3e maal in korte tijd. Het is toch niet normaal dat verplegend personeel hun werk niet kunnen uitvoeren.
Volgens een ziekenhuismedewerker gebeurt dit vaker.


Dus de 3e keer in een korte tijd. Hoe kort is die tijd? Hoe vaak komt het trouwens voor, geweld op een ehbo post?

jang0201
13-02-10, 09:02
Wat zit je er om heen te draaien, ik hoor nooit dat Finnen, Indonesiers, Belgen ed, zich misdragen in het ziekenhuis.

Joesoef
13-02-10, 09:14
Wat zit je er om heen te draaien, ik hoor nooit dat Finnen, Indonesiers, Belgen ed, zich misdragen in het ziekenhuis.


Om heen draaien? Waarom geef jij geen antwoord. Geef ik aan dat het niet is gebeurd, zeg ik dat het uit zijn verband is getrokken, roep ik dat het een leugen is?

Geweld tegen hulpverleners komt heel vaak voor, te vaak.

jang0201
13-02-10, 09:16
Idd. geweld tegen hulpverleners komt de laatste tijd vaak voor, vooral onder onze Marokkaanse medelanders. Wat zou daar de reden voor zijn?

StevieK
13-02-10, 09:21
Volgens mij de 3e maal in korte tijd. Het is toch niet normaal dat verplegend personeel hun werk niet kunnen uitvoeren.
Volgens een ziekenhuismedewerker gebeurt dit vaker.

Das allemaal gelogen, en de krant die dat geschreven heeft is allemaal anti propaganda tegenover de marokanen, het is een hetze. Het verplegend personeel heeft verbaal geweld uitgeoefend, en heeft de beveiliging tegenover de familie opgezet.

Kijk maar naar een andere verhaal.
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=293291

Lees het gehele verhaal, hier was de politie fout, want zij hadden nooit de twee jongens op een gestolen scooter mogen achtervolgen.

Jammer dat deze gebeurtenissen heerlijk voer is voor Geert Wilders, kijk alleen maar eens in de vele kranten die reacties geven op het verhaal van de zus van een van de verdachten die betrokken was bij het scooter ongeluk. Of hij het probleem kan oplossen ???. Maar ja als hij de enige is in de regering die zijn mond opendoet, daan zijn er al heel gauw aanhangers.

Joesoef
13-02-10, 09:22
Idd. geweld tegen hulpverleners komt de laatste tijd vaak voor, vooral onder onze Marokkaanse medelanders. Wat zou daar de reden voor zijn?


Dat vooral is een onderbuikgevoel gestoeld op niets. Of heb jij hier cijfers over?

jang0201
13-02-10, 09:34
Ben je serieus StevieK of is het cynisch bedoeld?

jang0201
13-02-10, 09:35
Dat vooral, Joesoef merk ik op uit krantenberichten en van bekenden van me die in ziekenhuizen werken!

StevieK
13-02-10, 09:37
Ben je serieus StevieK of is het cynisch bedoeld?

Normaal ben ik serieus, maar inderdaad in dit geval zeer cynisch (of de serieuze gedachtengang van..) vul maar in

jang0201
13-02-10, 09:40
Ow oke, ik dacht al!

Ik vind sowieso dat elk geweld naar hulpverleners strenger gestraft moeten worden, of je nou Marokkaans, Nederlands of welk nationaliteit je ook hebt.

Joesoef
13-02-10, 09:45
Dat vooral, Joesoef merk ik op uit krantenberichten en van bekenden van me die in ziekenhuizen werken!


Ik ben zelf hulpverlener, heb dagelijks te maken met mensen die echt helemaal aan de onderkant van de samenleving staan. Heb regelmatig (ca 4 dagen per jaar) trainingen, cursussen, seminars over geweld, agressie ed. Bij onze organisatie zitten ca 10.000 mensen aan de onderkant van de samenleving. Van collega instellingen elders ten landen nog niets vernomen van de trend dat agressief gedrag bij marokkanen meer voor komt dan bij andere bevolkingsgroepen. Tot zo ver de kaartenbak van de sociale dienst.

Van mn ex en mn buurvrouw, hoofdverpleegkundigen, heb ik nog niet vernomen dat het heel vaak marokkanen zijn.

Dus mijn vraag, heb jij cijfers over de incidenten waaruit zou blijken dat het heel vaak marokkanen zijn blijft nog even staan.

828division
13-02-10, 09:53
Als het geweld door marokkanen word gepleegd twijfelen ziekenhuizen en personeel om aangifte te doen.
Vreemd he?
Als t Nederlanders of Finnen zijn doen ze wel METEEN aangifte.

Die kneuzen op die scooter, die laat hun straf maar in marokko uitzitten.
Daar weten ze er wel raad mee.

Pleun
13-02-10, 09:53
Ik ben zelf hulpverlener, heb dagelijks te maken met mensen die echt helemaal aan de onderkant van de samenleving staan. Heb regelmatig (ca 4 dagen per jaar) trainingen, cursussen, seminars over geweld, agressie ed. Bij onze organisatie zitten ca 10.000 mensen aan de onderkant van de samenleving. Van collega instellingen elders ten landen nog niets vernomen van de trend dat agressief gedrag bij marokkanen meer voor komt dan bij andere bevolkingsgroepen. Tot zo ver de kaartenbak van de sociale dienst.

Van mn ex en mn buurvrouw, hoofdverpleegkundigen, heb ik nog niet vernomen dat het heel vaak marokkanen zijn.

Dus mijn vraag, heb jij cijfers over de incidenten waaruit zou blijken dat het heel vaak marokkanen zijn blijft nog even staan.

Joh het is toch algemeen bekend dat Marokkanen vaak agressief reageren... ik word een beetje moe van dat gedraai. Zelf werk ik ook in de hulpverlening en hadden we ook pas zo´n incident met een verbaal agressieve client. Alleen was dat geen Marokkaan maar een Tunesier. Maar dat is bijna hetzelfde

StevieK
13-02-10, 09:53
Ow oke, ik dacht al!

Ik vind sowieso dat elk geweld naar hulpverleners strenger gestraft moeten worden, of je nou Marokkaans, Nederlands of welk nationaliteit je ook hebt.

Volledig met je eens, weet je een goede straf is de operatie kamers poetsen die net van die leuke, bloedrijke operaties hebben gehad. Lijken wassen kan ook een leuke straf zijn.
Maar beter is aan de schandpaal op een marktplaats of zoiets dergelijke. In amerika laat een rechter iemand op een druk kruispunt staan met grote borden aan de veroordeelde met daarop de tekst wat ie misdaan heeft,
Ik geloof dan schaamtegevoel beter kan werken dan kleine onschuldige taakstraffen

Joesoef
13-02-10, 10:02
Joh het is toch algemeen bekend dat Marokkanen vaak agressief reageren... ik word een beetje moe van dat gedraai. Zelf werk ik ook in de hulpverlening en hadden we ook pas zo´n incident met een verbaal agressieve client. Alleen was dat geen Marokkaan maar een Tunesier. Maar dat is bijna hetzelfde

Verbaal agressief, A B of C?

Slinger
13-02-10, 10:12
Ik ben zelf hulpverlener, heb dagelijks te maken met mensen die echt helemaal aan de onderkant van de samenleving staan. Heb regelmatig (ca 4 dagen per jaar) trainingen, cursussen, seminars over geweld, agressie ed. Bij onze organisatie zitten ca 10.000 mensen aan de onderkant van de samenleving. Van collega instellingen elders ten landen nog niets vernomen van de trend dat agressief gedrag bij marokkanen meer voor komt dan bij andere bevolkingsgroepen. Tot zo ver de kaartenbak van de sociale dienst.

Van mn ex en mn buurvrouw, hoofdverpleegkundigen, heb ik nog niet vernomen dat het heel vaak marokkanen zijn.

Dus mijn vraag, heb jij cijfers over de incidenten waaruit zou blijken dat het heel vaak marokkanen zijn blijft nog even staan.

Cijfers liegen.

jang0201
13-02-10, 11:21
VVD wil opheldering over geweld in ziekenhuis
Uitgegeven: 13 februari 2010 10:46
Laatst gewijzigd: 13 februari 2010 11:13

DEN HAAG - Fred Teeven, Tweede Kamerlid voor de VVD, wil opheldering na berichten dat opnieuw ziekenhuispersoneel is bedreigd.
© ANPTeeven vindt dat minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) moet ingrijpen en wil de kwestie dinsdag met de bewindsman bespreken tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Kamer.

De VVD reageert op het bericht over het Sint Jansdalziekenhuis in Harderwijk waar familieleden van een overleden man zich tegen het personeel keerden omdat ze niet bij het lichaam van hun naaste mochten.



Eerder werd er personeel bedreigd in Bergen op Zoom, terwijl in Nijmegen twee jongeren zich misdroegen op de eerstehulpafdeling van het ziekenhuis nadat ze betrokken waren geweest bij een verkeersongeluk waarbij een man overleed.


Marokkanen

"Dit kan niet meer'', vindt Teeven. "Ziekenhuispersoneel voelt zich zo bedreigd door zo'n overvalcommando van Marokkanen dat zij niet eens meer aangifte durven doen.''

Hij wil dat de minister met ziekenhuisbestuurders gaat praten hoe in dit soort gevallen eenvoudiger aangifte kan worden gedaan. Bijvoorbeeld door anoniem aangifte doen mogelijk te maken of door werkgevers namens hun personeel aangifte te laten doen.

De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen weet niet hoeveel van dit soort incidenten zich voordoen per jaar. Wel zegt een woordvoerder dat het goed is om aangifte te doen. "Dat hoeft niet per se door het personeelslid zelf, maar kan ook door de instelling gebeuren.''

reallife
13-02-10, 11:40
Joh het is toch algemeen bekend dat Marokkanen vaak agressief reageren... ik word een beetje moe van dat gedraai. Zelf werk ik ook in de hulpverlening en hadden we ook pas zo´n incident met een verbaal agressieve client. Alleen was dat geen Marokkaan maar een Tunesier. Maar dat is bijna hetzelfde

Onzin! Agressie in de hulpverlening en gezondheidszorg is oud nieuws. Alleen nu er een paar incidenten zijn waar Marokkanen bij betrokken zijn wordt het weer een mediahype.

Agressie gevolg van individualisering
Auteur: Auteur: Christie Klaucke - redactie Nursing
Datum: 02-05-2006

Beroepsorganisatie SEH-verpleegkundigen herkent agressiecijfers

MAARSSEN - De Nederlandse Vereniging voor Spoedeisende Hulp Verpleegkundigen NVSHV is niet verrast door de cijfers van het project Veiligezorg over toegenomen agressie in ziekenhuizen. Volgens de beroepsorganisatie is de toename van het aantal incidenten en de zwaarte van de agressie gevolg van de individualisering van de maatschappij.

Training
“Patiënten hebben tegenwoordig sneller het idee dat zij recht op behandeling hebben. Ze denken bijvoorbeeld dat zij het ziekst zijn, en daarom direct aan de beurt zijn,” aldus NVSHV-voorzitter Frans de Voeght, tevens manager SEH van Medisch Centrum Haaglanden in Den Haag. “Door maatregelen te nemen op de SEH, zoals training van verpleegkundigen, beveiligingscamera’s en bewaking, is het probleem daar beter te hanteren. Het probleem verplaatst zich nu naar andere afdelingen. De kraam-kinderafdeling is daar een voorbeeld van.”

Manchester Triage
Volgens de NVSHV-voorzitter heeft het invoeren van het Manchester Triage Systeem er op SEH-afdelingen voor gezorgd dat de agressie daar afnam. “Door patiënten snel te horen, hen te informeren over de wachttijd én te zorgen voor adequate pijnstilling, is het aantal incidenten afgenomen. We zien nu dat agressie niet meer de belangrijkste reden is voor SEH-verpleegkundigen om ontslag te nemen. Dat was het een aantal jaar terug wel.”

Raden van Bestuur
Niet alle agressie is echter met triage te voorkomen, benadrukt De Voeght. “Is er alcohol of drugs in het spel, dan is het inschakelen van de beveiligingsdienst een vereiste. Ook kan het niet klikken met een patiënt. Je moet als team onderlinge afspraken gemaakt hebben dat in zo’n geval een collega het van je overneemt.” Bovendien stelt De Voeght dat Raden van Bestuur van ziekenhuizen alert moeten reageren op gevaarlijke situaties, door tijdig permanente beveiliging in te stellen als de situatie op een afdeling daarom vraagt.

Protocol
Volgens Kees Vedder, bestuurslid kwaliteit van de NVSHV en afdelingshoofd SEH in het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem, blijft de beroepsorganisatie een groot voorstander van het registreren van incidenten door ziekenhuizen. “Geen meldingen in een instelling zegt meer over vervaagde waarden en normen binnen een instituut, dan over afwezigheid van agressie,” aldus Vedder. “In nauw overleg met het project Veiligezorg hebben wij een protocol ontwikkeld voor agressie op de SEH. Dit protocol moet als onderdeel dienen van de landelijke richtlijnen. Het verschijnt in november.


http://www.agressieindegezondheidszorg.nl/view.cfm?page_id=2951

Joesoef
13-02-10, 11:50
[I]Agressie gevolg van individualisering
Auteur: Auteur: Christie Klaucke - redactie Nursing
Datum: 02-05-2006

Beroepsorganisatie SEH-verpleegkundigen herkent agressiecijfers

MAARSSEN - De Nederlandse Vereniging voor Spoedeisende Hulp Verpleegkundigen NVSHV is niet verrast door de cijfers van het project Veiligezorg over toegenomen agressie in ziekenhuizen. Volgens de beroepsorganisatie is de toename van het aantal incidenten en de zwaarte van de agressie gevolg van de individualisering van de maatschappij.





De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen weet niet hoeveel van dit soort incidenten zich voordoen per jaar. Wel zegt een woordvoerder dat het goed is om aangifte te doen. "Dat hoeft niet per se door het personeelslid zelf, maar kan ook door de instelling gebeuren.''


Praten ze niet met elkaar :argwaan:

reallife
13-02-10, 11:51
woensdag 28 januari 2009 door NRC Handelsblad http://weblogs.nrc.nl/discussie/2009/01/28/wat-is-uw-een-verklaring-voor-geweld-tegen-hulpverleners/

Wat is uw verklaring voor geweld tegen hulpverleners?

Het hinderen, uitschelden of zelfs aanvallen van ambulancepersoneel. Weinig mensen kunnen zich er iets bij voorstellen, maar volgens de hulpverleners gebeurt het steeds vaker.

Voor geweld tegen hulpverleners bestaan afspraken over extra strenge vervolging. Bijvoorbeeld een dubbele strafeis en detentie tot de voorgeleiding.

Maar wat is nu precies de verklaring van dit probleem? Deskundigen noemden tegenover nrc.next een aantal oorzaken. De incidenten spelen zich vooral af in sociaal zwakke wijken. En volgens Eric Passchier van de politie is er vaak sprake van drank en drugs.

Hij heeft het over “sensatie-emotie” wanneer er een groep van twintig, dertig lallende mensen om een ambulance staat.

Ger Jacobs, manager van een regionale ambulancedienst, meent dat er sprake is van ongeduld. “Als de ambulance wordt gebeld, moet hij nu komen. Als dat een paar minuten duurt, wordt het afgereageerd op de hulpverleners.” Claimgedrag, noemt hij dat.

Volgens Gabriël van den Brink, hoogleraar maatschappelijke bestuurskunde in Tilburg, is er sprake van een verschuiving van beschaafde assertiviteit naar onbeschaafde assertiviteit. “De klant is koning”, zo duidt ze mentaliteit.

Wat denkt u? Kunt u zich wat voorstellen bij woede tegenover hulpverleners? Wat zijn uw verklaringen? Gaat het gewoon om asociale mensen of is er meer aan de hand?

Columnist Frits Abrahams was aanwezig bij de zitting van Richard, een 44-jarige man uit Almere die twee ambulancehulpen had bedreigd. Lees hier Abrahams’ column.

http://weblogs.nrc.nl/dag/2009/01/08/een-leven-in-dronkenschap/

tanger'73
13-02-10, 13:09
Zat mensen uit alle windstreken die her en der zwaar teleurgesteld zijn in de gezondheidszorg en artsen niet vertrouwen en van alles en nog wat uitmaken. De meeste ziekenhuizen hebben tegenwoordig standaard een close circuit television system en intensieve beveiliging. Dat doen ze heus niet omdat ze alleen Marokkanen vrezen.

tanger'73
13-02-10, 13:13
Die kneuzen op die scooter, die laat hun straf maar in marokko uitzitten.
Daar weten ze er wel raad mee.

strafbare feiten dienen in het land waar ze gepleegd zijn te worden berecht en worden uitgevoerd.

tanger'73
13-02-10, 13:16
Alleen was dat geen Marokkaan maar een Tunesier. Maar dat is bijna hetzelfde

Da's nieuw voor me, is een hollander hetzelfde met een duitser of een belg?

Slinger
13-02-10, 13:23
Da's nieuw voor me, is een hollander hetzelfde met een duitser of een belg?

Er is weinig verschil. Het is altijd nog zo dat de beste Nederlanders langs de Duitse grens wonen.

tanger'73
13-02-10, 13:30
Er is weinig verschil. Het is altijd nog zo dat de beste Nederlanders langs de Duitse grens wonen.


Zoals Wilders zeker, want Venlo is eigenlijk duits. Gasten in de achterhoek zijn ook uitstekende Nederlanders. Geef mij maar hollanders uit de provincie Noord Holland met uitzondering van Volendam.

Slinger
13-02-10, 13:58
Zoals Wilders zeker, want Venlo is eigenlijk duits. Gasten in de achterhoek zijn ook uitstekende Nederlanders. Geef mij maar hollanders uit de provincie Noord Holland met uitzondering van Volendam.

Ben je wel eens in Groningen, Drenthe, Twente, de Achterhoek of Limburg geweest? De mensen die je daar ontmoet zijn heel anders dan westerlingen, hoor.

tanger'73
13-02-10, 13:59
Ben je wel eens in Groningen, Drenthe, Twente, de Achterhoek of Limburg geweest? De mensen die je daar ontmoet zijn heel anders dan westerlingen, hoor.


iedereen dicht bij de duitse grens is toch een NSB'er?

Slinger
13-02-10, 14:02
iedereen dicht bij de duitse grens is toch een NSB'er?

Ja, die zijn onrein, daar moet je niets mee te maken willen hebben.

tanger'73
13-02-10, 14:07
Ja, die zijn onrein, daar moet je niets mee te maken willen hebben.


Daar komen heel wat kneusen vandaan, holland is holland, de staten van holland. Het noorderkwartier en het zuiderkwartier is altijd afdoende geweest.

Slinger
13-02-10, 14:10
Daar komen heel wat kneusen vandaan, holland is holland, de staten van holland. Het noorderkwartier en het zuiderkwartier is altijd afdoende geweest.

En daarmee zijn we weer bij het oorspronkelijke onderwerp van het topic aangekomen. Kneuzen wonen er inderdaad op dit moment genoeg in heel Nederland.

tanger'73
13-02-10, 14:16
En daarmee zijn we weer bij het oorspronkelijke onderwerp van het topic aangekomen. Kneuzen wonen er inderdaad op dit moment genoeg in heel Nederland.


kneuzen wonen aan de rand van Nederland en in de achterhoek.

Kal-El B.V
13-02-10, 14:18
Het wordt nu toch echt vermoeiend, telkens maar weer zaken hysterisch in de aandacht brengen in de media alleen maar omdat het om marokkanen gaat. Het begint er toch echt op te lijken dat bepaalde media door een racistische bril naar de buitenwereld kijkt. Ik geloof er echt geen zak van dat marokkanen oververtegenwoordigd zijn in het geweld tegen hulpverleners. Dat er in de media alleen over marokkanen wordt gerept is daar geen bewijs voor, het is voor mij alleen maar bewijs voor de marokkanenwaas die bij veel mensen heerst.

Slinger
13-02-10, 14:29
Het wordt nu toch echt vermoeiend, telkens maar weer zaken hysterisch in de aandacht brengen in de media alleen maar omdat het om marokkanen gaat. Het begint er toch echt op te lijken dat bepaalde media door een racistische bril naar de buitenwereld kijkt. Ik geloof er echt geen zak van dat marokkanen oververtegenwoordigd zijn in het geweld tegen hulpverleners. Dat er in de media alleen over marokkanen wordt gerept is daar geen bewijs voor, het is voor mij alleen maar bewijs voor de marokkanenwaas die bij veel mensen heerst.

Jij vindt dus dat er niet over dit soort zaken bericht mag worden. En als het wel gebeurt, dan is dat racistisch.

Slinger
13-02-10, 14:31
kneuzen wonen aan de rand van Nederland en in de achterhoek.

Dat wil ik maar zeggen. Scooterrijders wonen in heel Nederland, niet alleen in het westen.

Kal-El B.V
13-02-10, 14:55
Jij vindt dus dat er niet over dit soort zaken bericht mag worden. En als het wel gebeurt, dan is dat racistisch.


Ik vind dat er niet over dit soort zaken bericht mag worden als het alleen maar wordt gedaan omdat het marokkanen betreft, waar zijn de berichten over geweld tegen hulpverleners gepleegd door de blanke autochtonen, en waar dan ook gewoon bij wordt verteld dat het om autochtonen gaat ? Moet ik nou echt geloven dat die er niet zijn ? En gaat Fred Teeven die dan ook gewoon benoemen als "overvalcommando's van blanke autochtonen" ?

Berichten over geweld tegen hulpverleners, daar zeg ik ja tegen. Alleen maar berichten daarover wanneer het zogenaamde marokkanen betreft is inderdaad gewoon discriminatie.

tanger'73
13-02-10, 15:37
Dat wil ik maar zeggen. Scooterrijders wonen in heel Nederland, niet alleen in het westen.


Heel Nederland heb ik al afgeschreven, behalve het westland.

Slinger
13-02-10, 15:42
Ik vind dat er niet over dit soort zaken bericht mag worden als het alleen maar wordt gedaan omdat het marokkanen betreft, waar zijn de berichten over geweld tegen hulpverleners gepleegd door de blanke autochtonen, en waar dan ook gewoon bij wordt verteld dat het om autochtonen gaat ? Moet ik nou echt geloven dat die er niet zijn ? En gaat Fred Teeven die dan ook gewoon benoemen als "overvalcommando's van blanke autochtonen" ?

Berichten over geweld tegen hulpverleners, daar zeg ik ja tegen. Alleen maar berichten daarover wanneer het zogenaamde marokkanen betreft is inderdaad gewoon discriminatie.

Hoe zie je dat voor je? Moet er censuur worden toegepast?

tanger'73
13-02-10, 15:53
Dit was bijvoorbeeld goed journalistiek uit vervlogen tijden, waar geen enkel woord werd gerept over mogelijke afkomst van daders, maar gewoon feiten objectief weergaven.

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article834437.ece/Inzichtelijk_docu_over_terreur_tussen_de_rails

Slinger
13-02-10, 16:24
Dit was bijvoorbeeld goed journalistiek uit vervlogen tijden, waar geen enkel woord werd gerept over mogelijke afkomst van daders, maar gewoon feiten objectief weergaven.

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article834437.ece/Inzichtelijk_docu_over_terreur_tussen_de_rails

Waar dus een deel van de feiten wordt achtergehouden.

Max Stirner
13-02-10, 16:29
Ik vind dat er niet over dit soort zaken bericht mag worden als het alleen maar wordt gedaan omdat het marokkanen betreft, waar zijn de berichten over geweld tegen hulpverleners gepleegd door de blanke autochtonen, en waar dan ook gewoon bij wordt verteld dat het om autochtonen gaat ? Moet ik nou echt geloven dat die er niet zijn ? En gaat Fred Teeven die dan ook gewoon benoemen als "overvalcommando's van blanke autochtonen" ?

Berichten over geweld tegen hulpverleners, daar zeg ik ja tegen. Alleen maar berichten daarover wanneer het zogenaamde marokkanen betreft is inderdaad gewoon discriminatie.

Voor een groep die hooguit 5% van de Nederlandse bevolking uitmaakt, komen Marokkanen toch wel een heel klein beetje erg vaak in het nieuws door dit akkefietjes.

Er is dus een probleem. En of het neerknallen van de boodschapper hiervoor de oplossing is ....

tanger'73
13-02-10, 16:30
Waar dus een deel van de feiten wordt achtergehouden.


Dat bedoel ik maar, je bent geen haar beter dan de mainstream media van tegenwoordig. Je bent precies dat kleinzielige gebeuren waar velen op wijzen.

Max Stirner
13-02-10, 16:52
Dit is trouwens slechts één kant van het verhaal, gepubliceerd door de racistische media.

Misschien kan hun zusje even uitleggen wat er écht is gebeurd.

tanger'73
13-02-10, 16:58
Het vermelden van afkomst heeft totaal geen toegevoegde waarde. Wat win je daarmee, dan alleen het uitlokken van meer agressie? Bovendien is het totaal, maar dan ook totaal niet ergens op van toepassing. Want Marokkanen maken net zo goed deel uit van de Nederlandse samenleving en komen als zodanig absoluut niet in aanmerking voor enige voorkeursbehandeling what so ever. Denkt men zeker dat als de afkomst vermeld staat, dat het feit opeens als sneeuw voor de zon verdwijnt?

Max Stirner
13-02-10, 17:21
Het vermelden van afkomst heeft totaal geen toegevoegde waarde. Wat win je daarmee, dan alleen het uitlokken van meer agressie? Bovendien is het totaal, maar dan ook totaal niet ergens op van toepassing. Want Marokkanen maken net zo goed deel uit van de Nederlandse samenleving en komen als zodanig absoluut niet in aanmerking voor enige voorkeursbehandeling what so ever. Denkt men zeker dat als de afkomst vermeld staat, dat het feit opeens als sneeuw voor de zon verdwijnt?


Zit me te realiseren dat als ik in jouw schoenen stond - (min of meer :)) normale, brave, werkende vader van Marokkaanse komaf, met een voorliefde voor foute ueberHollandse carnavals-krakers - ik waarschijnlijk dezelfde mening zou zijn toegedaan.
Zou ook stapelgek worden van het feit dat mensen je aankijken en beoordelen op basis van daden van anderen.


Aan de andere kant draagt het verzwijgen van feiten niet bij aan de oplossing van het probleem - en dat probleem is er naar mijn mening wel degelijk.

Bovendien leidt het weglaten van feiten er slechts toe dat lezers zelf die feiten gaan invullen:

'Tram gesloopt door 'jongeren' in Osdorp ? Dan zullen het wel weer Marokkanen zijn geweest '

Of je daar dus veel mee opschiet, is maar de vraag.

tanger'73
13-02-10, 17:35
Bovendien leidt het weglaten van feiten er slechts toe dat lezers zelf die feiten gaan invullen:

'Tram gesloopt door 'jongeren' in Osdorp ? Dan zullen het zullen wel weer Marokkanen zijn geweest.

Bovenstaande is de uitkomst van alles waarmee een specifieke bevolkingsgroep de ganse tijd stelselmatig over zich heen krijgt. Er is geen enkele toegevoegde waarde bij het vermelden van welke afkomst dan ook. Daar is nog nooit enkel probleem mee opgelost. Het onslaat juist anderen om zelf juist wel rottigheid uit te halen, want die worden toch niet breed uitgemeten, omdat ze niet tot de doelgroep behoren dat als vermaak moet dienen. Jeugdzorg barst vol van probleemgezinnen uit alle windstreken met van alles en nog wat op hun kerfstok. Er wordt helaas een beeld over een hele bevolkingsgroep gecreëerd dat alles wat fout in Nederland gaat, dat daar thuishoort.

Problemem oplossen kan alleen als je naar verschijnselen klinisch en objectief kijkt. Zoals observeren van groepen die samenscholen wat de effecten daarvan kunnen zijn. De achtergronden van groepsvormingsprocessen, dat overal en bij iedereen dezelfde symptomen laten zien. Zo hebben samenscholingsverboden erg veel baat gehad, bij het tegengaan van dronkenschap en ook een tijdje geleden in Amsterdam oost het tegengaan van groeperen van junkies op het javaplein. Dat samen met stadsvernieuwing, dat is pas oplossingsgericht denken en niet wat sommige stromingen daarvan maken.

Slinger
13-02-10, 17:39
Dat bedoel ik maar, je bent geen haar beter dan de mainstream media van tegenwoordig. Je bent precies dat kleinzielige gebeuren waar velen op wijzen.

't Is een principekwestie. De feiten zijn heilig voor mij.

MaRiaH
13-02-10, 19:40
Lees het gehele verhaal, hier was de politie fout, want zij hadden nooit de twee jongens op een gestolen scooter mogen achtervolgen.

.

DAT is absoluut onwaar.

De politie heeft die foute rotjochies helemaal niet gevolgd. :fpotver:

Hoe haalt die Laila het haar domme hoofd om zo een artikel te plaatsen..Hoe durft ze..
Ze moet haar ogen uit dr kop schamen.

Stopnaald
13-02-10, 20:01
Ik kan me goed voorstellen dat de gemiddelde mo-met-de-pet niet blij wordt van dergelijke berichtgeving. Per slot van rekening wordt ook hij (volstrekt onterecht) erop aangekeken (althans zo ervaart hij dat, wil overigens niet zeggen dat dat ook zo is).
Je zult mij dan ook niet horen zeggen dat alle marokkanen dit of dat....

Voor deze daders, gewoon ordinaire lafbekkige crimminelen, ligt dat anders. En gelet op de acties van broer en zus, ook voor hen.
Wel maakt hun gedrag volkomen helder wat er mis is met degelijke misdaadgezinnen (anders kun je het niet noemen): iedereen is schuldig, behalve zijzelf.

Wat mij bevreemd, is dat 1 hoofddoekjesverbod (in Frankrijk notabene!) voldoende was om een enorme betoging op het malieveld teweeg te brengen, maar het aanhoudende geterrorisseer van scooter/pooier/blow/jat/etc.klootzakkies slechts oorverdovende stilte oplevert.

Een meisje dat ongehuwd zwanger wordt, moet vrezen voor haar leven, maar een jongen die overduidelijk de loverboy/pooier uithangt, wordt niet eens sociaal verstoten (integendeel, vaak wordt hij een "echte vent" gevonden).

Deze dubbele moraal, die zo hypocriet is als de neten, wordt door mij niet begrepen.
En eerlijk gezegd, ik wil die ook nooit begrijpen....vind ik beschaving.

MaRiaH
13-02-10, 20:09
Ik kan me goed voorstellen dat de gemiddelde mo-met-de-pet niet blij wordt van dergelijke berichtgeving. Per slot van rekening wordt ook hij (volstrekt onterecht) erop aangekeken (althans zo ervaart hij dat, wil overigens niet zeggen dat dat ook zo is).
Je zult mij dan ook niet horen zeggen dat alle marokkanen dit of dat....

Voor deze daders, gewoon ordinaire lafbekkige crimminelen, ligt dat anders. En gelet op de acties van broer en zus, ook voor hen.
Wel maakt hun gedrag volkomen helder wat er mis is met degelijke misdaadgezinnen (anders kun je het niet noemen): iedereen is schuldig, behalve zijzelf.

Wat mij bevreemd, is dat 1 hoofddoekjesverbod (in Frankrijk notabene!) voldoende was om een enorme betoging op het malieveld teweeg te brengen, maar het aanhoudende geterrorisseer van scooter/pooier/blow/jat/etc.klootzakkies slechts oorverdovende stilte oplevert.

Een meisje dat ongehuwd zwanger wordt, moet vrezen voor haar leven, maar een jongen die overduidelijk de loverboy/pooier uithangt, wordt niet eens sociaal verstoten (integendeel, vaak wordt hij een "echte vent" gevonden).

Deze dubbele moraal, die zo hypocriet is als de neten, wordt door mij niet begrepen.
En eerlijk gezegd, ik wil die ook nooit begrijpen....vind ik beschaving.

En wat precies wil jij daar nu mee zeggen?

Want deze zogenaamde dubbele moraal waar jij het over hebt, en waarvan ik het bestaan wel onderschrijf, is niet representatief voor Marokkanen of allochtonen of zuidelijke culturen of whatever.

Deze dubbele moraal is representatief voor aso-volk, voor tokkies, die op geen enkele manier in staat zijn hun eigen daden onder ogen te zien en de schuld altijd afschuiven op een ander. En die bestaan er in alle nationaliteiten.

StevieK
13-02-10, 20:18
DAT is absoluut onwaar.

De politie heeft die foute rotjochies helemaal niet gevolgd. :fpotver:

Hoe haalt die Laila het haar domme hoofd om zo een artikel te plaatsen..Hoe durft ze..
Ze moet haar ogen uit dr kop schamen.

Mariah, als je wat verder gelezen had, dan had je gezien dat de opmerking cynisch bedoelt was. :)

MaRiaH
13-02-10, 20:22
Mariah, als je wat verder gelezen had, dan had je gezien dat de opmerking cynisch bedoelt was. :)

Dat weet ik.
Ik reageer ook niet op jou maar op haar verhaal..

Wat een gans zeg!

tanger'73
13-02-10, 20:34
Dat weet ik.
Ik reageer ook niet op jou maar op haar verhaal..

Wat een gans zeg!


'K hoor Laila zus en zo, maar kan iemand mij a.u.b. in een notedop vertellen wat ze dan heeft gezegd dat bij menigeen niet goed is gevallen?

StevieK
13-02-10, 20:38
'K hoor Laila zus en zo, maar kan iemand mij a.u.b. in een notedop vertellen wat ze dan heeft gezegd dat bij menigeen niet goed is gevallen?

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=293291

MaRiaH
13-02-10, 20:42
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=293291

Volg de link..

tanger'73
13-02-10, 20:42
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=293291


is het misschien dit "Als de politie ze niet zo had opgejaagd, was dit nooit gebeurd?"

MaRiaH
13-02-10, 20:45
is het misschien dit "Als de politie ze niet zo had opgejaagd, was dit nooit gebeurd?"

Het is het hele verhaal, gelogen van begin tot eind.
Dat kind lijdt aan het Stockholmsyndroom. Ze weet niet beter..
maar ze kan ook de gevolgen van dit artikel niet overzien.. :duivels:

StevieK
13-02-10, 20:51
is het misschien dit "Als de politie ze niet zo had opgejaagd, was dit nooit gebeurd?"

Lees het hele verhaal,
Ik kan best wel begrijpen dat ze haar verhaal wilt plaatsen in de krant, het verhaal volgens haar beleving. Ik kan dat best wel begrijpen wat ze schrijft uit haar oogpunt. Er mee eens zijn is heel wat anders.

MaRiaH
13-02-10, 20:55
Lees het hele verhaal,
Ik kan best wel begrijpen dat ze haar verhaal wilt plaatsen in de krant, het verhaal volgens haar beleving. Ik kan dat best wel begrijpen wat ze schrijft uit haar oogpunt. Er mee eens zijn is heel wat anders.

Begrijpen? Tis gewoon onwaar.
Dat begrijp ik helemaal niet. Ze liegt en alles is feitelijk onjuist.
Dat zij geen haar beter is als haar tokkie-familie is natuurlijk onvermijdelijk.
En daar kan ze dan niet zoveel aan doen.

tanger'73
13-02-10, 21:05
Het is het hele verhaal, gelogen van begin tot eind.
Dat kind lijdt aan het Stockholmsyndroom. Ze weet niet beter..
maar ze kan ook de gevolgen van dit artikel niet overzien.. :duivels:

'K weet dat de politie in de rijopleidingen worden getraind dat ze bepaalde situatie goed moeten weten in te schatten en bij potentieel gevaar voor omstanders een risicovolle achtervolging dienen te staken en andere middelen moeten aanwenden om aanhouding te realiseren. Maar deze situatie kan ik dan weer niet inschatten. Je bent verplicht om gehoor te geven aan instructies van een politieambtenaar en bij geen gehoor ben je strafbaar en staat de agent in zijn recht om tot staandehouding of desnoods arrestatie over te gaan. Als je in paniek wegvlucht kan je rekening houden dat je gaat worden achterna gezeten. Dat is dan puur de verantwoordelijkheid van de verdachte bij een strafbaar feit. Alle schade toegebracht tijdens vlucht of aanhouding is ook geheel van rekening van de verdachte. 'K hoop de de verdachte een goede advocaat heeft, want de toedracht tot het dodelijk ongeval kan niet zonder meer tot een regulier verkeersongeval leiden. Alles wat voorvalt tijdens een strafbaar feit spreekt altijd in nadeel.

StevieK
13-02-10, 21:06
Begrijpen? Tis gewoon onwaar.
Dat begrijp ik helemaal niet. Ze liegt en alles is feitelijk onjuist.
Dat zij geen haar beter is als haar tokkie-familie is natuurlijk onvermijdelijk.
En daar kan ze dan niet zoveel aan doen.

Ik ben ook van mening dat het verhaal zeer zeker onwaar is, maar probeer alleen effe in haar te verplaatsen. Ze weet natuurlijk absoluut met wie haar broertje omgaat,voor haar is het haar lieveling. En als er zoiets als dit gebeurd dan probeer je natuurlijk ieder ander de schuld te geven. Dan probeer je oplossing te vinden als de politie de schuld te geven. Neen niet het vluchten voor de politie, nu weet ik nog steeds niet wie eigenlijk de brommer gereden heeft.
Steeds maar, als, als, als ...

Nogmaals ik kan haar gedachtengang begrijpen maar ben ik absoluut niet mee eens.

mulan
13-02-10, 21:09
Weten we hoe oud deze Laila eigenlijk is?

MaRiaH
13-02-10, 21:09
'K weet dat de politie in de rijopleidingen worden getraind dat ze bepaalde situatie goed moeten weten in te schatten en bij potentieel gevaar voor omstanders een risicovolle achtervolging dienen te staken en andere middelen moeten aanwenden om aanhouding te realiseren. Maar deze situatie kan ik dan weer niet inschatten. Je bent verplicht om gehoor te geven aan instructies van een politieambtenaar en bij geen gehoor ben je strafbaar en staat de agent in zijn recht om tot staandehouding of desnoods arrestatie over te gaan. Als je in paniek wegvlucht kan je rekening houden dat je gaat worden achterna gezeten. Dat is dan puur de verantwoordelijkheid van de verdachte bij een strafbaar feit. Alle schade toegebracht tijdens vlucht of aanhouding is ook geheel van rekening van de verdachte. 'K hoop de de verdachte een goede advocaat heeft, want de toedracht tot het dodelijk ongeval kan niet zonder meer tot een regulier verkeersongeval leiden. Alles wat voorvalt tijdens een strafbaar feit spreekt altijd in nadeel.

Los daarvan... ze zijn niet eens achtervolgd.

StevieK
13-02-10, 21:11
'K weet dat de politie in de rijopleidingen worden getraind dat ze bepaalde situatie goed moeten weten in te schatten en bij potentieel gevaar voor omstanders een risicovolle achtervolging dienen te staken en andere middelen moeten aanwenden om aanhouding te realiseren. Maar deze situatie kan ik dan weer niet inschatten. Je bent verplicht om gehoor te geven aan instructies van een politieambtenaar en bij geen gehoor ben je strafbaar en staat de agent in zijn recht om tot staandehouding of desnoods arrestatie over te gaan. Als je in paniek wegvlucht kan je rekening houden dat je gaat worden achterna gezeten. Dat is dan puur de verantwoordelijkheid van de verdachte bij een strafbaar feit. Alle schade toegebracht tijdens vlucht of aanhouding is ook geheel van rekening van de verdachte. 'K hoop de de verdachte een goede advocaat heeft, want de toedracht tot het dodelijk ongeval kan niet zonder meer tot een regulier verkeersongeval leiden. Alles wat voorvalt tijdens een strafbaar feit spreekt altijd in nadeel.

Uit berichtgeving bleek dat de politie nog helemaal niet was overgaan tot het achtervolgen, tijdens de vlucht na aanhouding is het ongeluk gebeurd. Eer de agenten de vervolging wilden instellen was het ongeluk al geschiedt.

MaRiaH
13-02-10, 21:12
Ik ben ook van mening dat het verhaal zeer zeker onwaar is, maar probeer alleen effe in haar te verplaatsen. Ze weet natuurlijk absoluut met wie haar broertje omgaat,voor haar is het haar lieveling. En als er zoiets als dit gebeurd dan probeer je natuurlijk ieder ander de schuld te geven. Dan probeer je oplossing te vinden als de politie de schuld te geven. Neen niet het vluchten voor de politie, nu weet ik nog steeds niet wie eigenlijk de brommer gereden heeft.
Steeds maar, als, als, als ...

Nogmaals ik kan haar gedachtengang begrijpen maar ben ik absoluut niet mee eens.

Zal best. Het is dom van haar...
zie wat er gebeurd... ze doet de zaak geen goed.

Ik houd me verder buiten deze discussie. Ik heb er al genoeg over gezegd.

MaRiaH
13-02-10, 21:13
Weten we hoe oud deze Laila eigenlijk is?

Dat doet er niet zoveel toe. In ieder geval oud genoeg om feiten te verdraaien en de zaak van haar broers nog meer schade aan te brengen.

(dit is echt het laatste wat ik erover heb gezegd.. :D )

tanger'73
13-02-10, 21:14
Uit berichtgeving bleek dat de politie nog helemaal niet was overgaan tot het achtervolgen, tijdens de vlucht naar aanhouding is het ongeluk gebeurd. Eer de agenten de vervolging wilden instellen was het ongeluk al geschiedt.


Dan vrees ik dat zelfs gerard spong geen soelaas zal bieden.

tanger'73
13-02-10, 21:17
Ik ben ook van mening dat het verhaal zeer zeker onwaar is, maar probeer alleen effe in haar te verplaatsen. Ze weet natuurlijk absoluut met wie haar broertje omgaat,voor haar is het haar lieveling. En als er zoiets als dit gebeurd dan probeer je natuurlijk ieder ander de schuld te geven. Dan probeer je oplossing te vinden als de politie de schuld te geven. Neen niet het vluchten voor de politie, nu weet ik nog steeds niet wie eigenlijk de brommer gereden heeft.
Steeds maar, als, als, als ...

Nogmaals ik kan haar gedachtengang begrijpen maar ben ik absoluut niet mee eens.


'K kan me erg goed voorstellen dat je als zus en familie even helemaal overstuur bent. Want het is nogal wat, dat wat heeft voorgevallen. 2 families zijn ontzet, die van de dader en slachtoffer.

mulan
13-02-10, 21:18
Dat doet er niet zoveel toe. In ieder geval oud genoeg om feiten te verdraaien en de zaak van haar broers nog meer schade aan te brengen.

(dit is echt het laatste wat ik erover heb gezegd.. :D )

Doet dat er niets toe? Ik vind van wel. Een puber die deze uitspraken doet en een 20+ die deze uitspraken doet is in mijn ogen een wereld van verschil.

MaRiaH
13-02-10, 21:21
Doet dat er niets toe? Ik vind van wel. Een puber die deze uitspraken doet en een 20+ die deze uitspraken doet is in mijn ogen een wereld van verschil.

Voor jou en mij wel, voor de beeldvorming niet.
'T kwaad is al geschiedt.. :fpetaf:

tanger'73
13-02-10, 21:25
Los daarvan... ze zijn niet eens achtervolgd.


Dus dat "opjagen" waar ze het over heeft, moet ik ongeveer zien als een zetje die ze van de politie hebben gekregen. Een soorte van surviving the game voorsprong voordat de jagers pas in actie komen?

MaRiaH
13-02-10, 21:26
Dus dat "opjagen" waar ze het over heeft, moet ik ongeveer zien als een zetje die ze van de politie hebben gekregen. Een soorte van surviving the game voorsprong voordat de jagers pas in actie komen?

Nee.
StevieK heeft het al prima omschreven. Heb er niets aan toe te voegen.

tanger'73
13-02-10, 21:28
nee.


Eerlijk gezegd snap ik dat hele verhaal niet en is er geen enkele reden voor drukte om wat Laila in al haar overstuurheid placht te zeggen.

MaRiaH
13-02-10, 21:33
Eerlijk gezegd snap ik dat hele verhaal niet en is er geen enkele reden voor drukte om wat Laila in al haar overstuurheid placht te zeggen.

Natuurlijk wel.
Het leeft hier verschrikkelijk en ze hebben een man doodgereden.
Ze hebben ziekenhuis, artsen en de pers bedreigd en inmiddels zit de halve familie vast.
Dit is een verhaal met een lang staartje.
Noem dat maar geen reden.. :maf2:

tanger'73
13-02-10, 21:40
Natuurlijk wel.
Het leeft hier verschrikkelijk en ze hebben een man doodgereden.
Ze hebben ziekenhuis, artsen en de pers bedreigd en inmiddels zit de hele familie vast. Noem dat maar geen reden.. :maf2:


Dat doodrijden van die man tijdens een vluchtpoging is vreselijk. Het is voor beide families een groot drama. Die vent die bij koninginnedag een hele menigte overreed om bij de koningin te geraken met noodlottige gevolgen, is ook een drama waarvan je kan zeggen dat dat met voorbedachte rade en bewust is gedaan. Hoor je verder ook niks over. Hier is duidelijk een familie die helemaal overstuur is wat hun zoon heeft aangericht.

MaRiaH
13-02-10, 21:50
Dat doodrijden van die man tijdens een vluchtpoging is vreselijk. Het is voor beide families een groot drama. Die vent die bij koninginnedag een hele menigte overreed om bij de koningin te geraken met noodlottige gevolgen, is ook een drama waarvan je kan zeggen dat dat met voorbedachte rade en bewust is gedaan. Hoor je verder ook niks over. Hier is duidelijk een familie die helemaal overstuur is wat hun zoon heeft aangericht.

Oh andere broerlief zit inmiddels ook vast voor bedreiging en binnendringen bij de plaatselijk krant. Hij heeft de redacteurs met de dood bedreigd.
Hou toch op man, tis gewoon tokkie familie, ze zijn overstuur omdat het zo'n lieve jongen is die niemand kwaad doet. Ze zijn overstuur omdat het allemaal niet waar zou zijn.. :zozo:

Noodlottig gevolg? ze reden doelbewust op de man in..
Ze worden aangeklaagd voor dood door schuld.

Je snapt natuurlijk wel dat zo'n verhaaltje van Laila dan koren op de molen is..

Tis een samenvatting van de krantenberichten, als je het hele verhaal wil lezen moet je maar zoeken op www.gelderlander.nl

tanger'73
13-02-10, 22:07
Oh andere broerlief zit inmiddels ook vast voor bedreiging en binnendringen bij de plaatselijk krant. Hij heeft de redacteurs met de dood bedreigd.
Hou toch op man, tis gewoon tokkie familie, ze zijn overstuur omdat het zo'n lieve jongen is die niemand kwaad doet. Ze zijn overstuur omdat het allemaal niet waar zou zijn.. :zozo:

Noodlottig gevolg? ze reden doelbewust op de man in..
Ze worden aangeklaagd voor dood door schuld.

Je snapt natuurlijk wel dat zo'n verhaaltje van Laila dan koren op de molen is..


Of ze doelbewust op de man hebben ingereden moet de rechter uitmaken. Verder snap ik niet waarom je je verontwaardiging over een enkele familie hier brengt? Heeft de Marokkaanse gemeenschap hieraan schuld? tokkie families te over, wat is koren op de molen en van wie? Waarom ga je mee in al die vooroordelen? Dagelijks gebeuren ongelukken, de verzekeringspremies rijzen de pan uit. Moeten we daar ook de Marokkanen van de schuld geven? Wat kan mij nou deze hele Laila nou schelen, ze zoekt het lekker uit met haar broers. Weinig om me druk over te maken. Je komt zelf ook een beetje overstuur over hoor.

MaRiaH
13-02-10, 22:09
Of ze doelbewust op de man hebben ingereden moet de rechter uitmaken. Verder snap ik niet waarom je je verontwaardiging over een enkele familie hier brengt? Heeft de Marokkaanse gemeenschap hieraan schuld? tokkie families te over, wat is koren op de molen en van wie? Waarom ga je mee in al die vooroordelen? Dagelijks gebeuren ongelukken, de verzekeringspremies rijzen de pan uit. Moeten we daar ook de Marokkanen van de schuld geven? Wat kan mij nou deze hele Laila nou schelen, ze zoekt het lekker uit met haar broers. Weinig om me druk over te maken. Je komt zelf ook een beetje overstuur over hoor.

Ik maak me druk over wat ze allemaal teweeg brengt..
En het effect op de beeldvorming voor de Marokkanen.
En dat is niet mals..

tanger'73
13-02-10, 22:09
Tis een samenvatting van de krantenberichten, als je het hele verhaal wil lezen moet je maar zoeken op www.gelderlander.nl

Dank je, maar ik ken geen enkel belang bij families die helemaal overstuur zijn en iets ergens hebben zitten roepen.

tanger'73
13-02-10, 22:12
Ik maak me druk over wat ze allemaal teweeg brengt..
En dat is niet mals..

Eerlijk gezegd ken ik deze Laila pas dankzij jouw ergenissen over haar hier. 'K heb er nu al spijt van dat ik wat meer informatie over haar vroeg.

MaRiaH
13-02-10, 22:14
Eerlijk gezegd ken ik deze Laila pas dankzij jouw ergenissen over haar hier. 'K heb er nu al spijt van dat ik wat meer informatie over haar vroeg.

Tja.. Ik vind het gewoon verschrikkelijk dat dit meisje hier niet tegen beschermd is.
Spijt? ach ja, Dit hele verhaal was anders ook aanleiding een paar weken geleden om elkaar hier te spreken.. :haha:

tanger'73
13-02-10, 22:22
Tja.. Ik vind het gewoon verschrikkelijk dat dit meisje hier niet tegen beschermd is.
Spijt? ach ja, Dit hele verhaal was anders ook aanleiding een paar weken geleden om elkaar hier te spreken.. :haha:


'K merk dat Laila bloed onder de nagels vandaan haalt. Misschien moeten ze haar eens platspuiten met promethazine?

MaRiaH
13-02-10, 22:31
'K merk dat Laila bloed onder de nagels vandaan haalt. Misschien moeten ze haar eens platspuiten met promethazine?

Eerder zei ik eens tegen jou, dat ik bijna dagelijks DE marokkanen moet verdedigen. Mensen moet vragen genuanceerd te zijn.
Zo'n bericht betekent weer heel veel werk en heel veel gepraat erover..
Ik ben dat gewoon moe.

Dit is gewoon een tokkie familie en die zijn er in alle nationaliteiten, afkomsten en kleuren.. Dat weet ieder weldenkend mens.. maar de rest is nu eenmaal een grotere groep.. :zozo:

Daarom vind ik deze opmerking van jou niet terecht:


Verder snap ik niet waarom je je verontwaardiging over een enkele familie hier brengt? Heeft de Marokkaanse gemeenschap hieraan schuld? tokkie families te over, wat is koren op de molen en van wie? Waarom ga je mee in al die vooroordelen?

Aan de andere kant komt het ws. voort uit dezelfde irritatie die ik ervan heb..

Stopnaald
13-02-10, 22:33
En wat precies wil jij daar nu mee zeggen?.
Helemaal niets bijzonders, slechts een observatie.



Want deze zogenaamde dubbele moraal waar jij het over hebt, en waarvan ik het bestaan wel onderschrijf, is niet representatief voor Marokkanen of allochtonen of zuidelijke culturen of whatever.

Beweer ik dat dan? Nee! Ik begin notabene met begrip voor mo-met-de-pet (m/v) die woest wordt omdat hij/zij onterecht hierop aangekeken wordt. Schiet mij maar lek!



Deze dubbele moraal is representatief voor aso-volk, voor tokkies, die op geen enkele manier in staat zijn hun eigen daden onder ogen te zien en de schuld altijd afschuiven op een ander. En die bestaan er in alle nationaliteiten.

Daar zijn we het heus wel over eens. Nogmaals schiet mij maar lek, maarre effe goed lezen mag ook.:cola:

Los hiervan verbaas ik me oprecht dat er niet meer verontwaardiging zichtbaar is. Dat is geen (waarde)oordeel of oproep van mij, maar puur een verbaasde constatering/observatie. Ik kan me nl. voorstellen dat zelfs mo-met-de-pet zijn geduld een keertje opraakt en betreffend klootzakkie een tik verkoopt oid.

Stopnaald
13-02-10, 22:36
Eerder zei ik eens tegen jou, dat ik bijna dagelijks DE marokkanen moet verdedigen. Mensen moet vragen genuanceerd te zijn.
Zo'n bericht betekent weer heel veel werk en heel veel gepraat erover..
Ik ben dat gewoon moe.

Dit is gewoon een tokkie familie en die zijn er in alle nationaliteiten, afkomsten en kleuren.. Dat weet ieder weldenkend mens.. maar de rest is nu eenmaal een grotere groep.. :zozo:

Je bent moe. Dat gegeneraliseer moet eens over zijn. Begrijp ik.
Deze familie is aso. Aso's zijn overal te vinden.

Ik vraag me alleen af: als jij die Leila bijv. op straat tegen zou komen, wat zou je dan doen? Ik kan me nl. niet voorstellen dat je handen dan niet gigantisch jeuken..... That's all.

MaRiaH
13-02-10, 22:37
Helemaal niets bijzonders, slechts een observatie.



Beweer ik dat dan? Nee! Ik begin notabene met begrip voor mo-met-de-pet (m/v) die woest wordt omdat hij/zij onterecht hierop aangekeken wordt. Schiet mij maar lek!



Daar zijn we het heus wel over eens. Nogmaals schiet mij maar lek, maarre effe goed lezen mag ook.:cola:

Los hiervan verbaas ik me oprecht dat er niet meer verontwaardiging zichtbaar is. Dat is geen (waarde)oordeel of oproep van mij, maar puur een verbaasde constatering/observatie. Ik kan me nl. voorstellen dat zelfs mo-met-de-pet zijn geduld een keertje opraakt en betreffend klootzakkie een tik verkoopt oid.

Ik vroeg of je hetzelfde bedoelde.
Verontwaardigd was ik ook, dus misschien klonk het daarom feller dan bedoeld naar jouw bericht. excuus.

tanger'73
13-02-10, 22:38
Eerder zei ik eens tegen jou, dat ik bijna dagelijks DE marokkanen moet verdedigen. Mensen moet vragen genuanceerd te zijn.
Zo'n bericht betekent weer heel veel werk en heel veel gepraat erover..
Ik ben dat gewoon moe.

Dit is gewoon een tokkie familie en die zijn er in alle nationaliteiten, afkomsten en kleuren.. Dat weet ieder weldenkend mens.. maar de rest is nu eenmaal een grotere groep.. :zozo:


'K begrijp je en voel met je mee. Het is natuurlijk niet niks wat zich daar allemaal heeft afgespeeld. Mijn welgemeende aandacht ligt in eerste instantie bij die nabestaanden waarvan een familielid het met de dood moest bekopen. Het zou ook zomaar een Marokkaanse man, vrouw of kind kunnen zijn dat zou zijn overreden.

MaRiaH
13-02-10, 22:42
Je bent moe. Dat gegeneraliseer moet eens over zijn. Begrijp ik.
Deze familie is aso. Aso's zijn overal te vinden.

Ik vraag me alleen af: als jij die Leila bijv. op straat tegen zou komen, wat zou je dan doen? Ik kan me nl. niet voorstellen dat je handen dan niet gigantisch jeuken..... That's all.

Laila kan er niks aan doen, ze weet niet beter. Dit is haar referentiekader.
Ik ben niet agressief, maar zou die broertjes wel eens willen zeggen wat ik ervan vind. Maar dat helpt niks. Die zijn al verloren voor de samenleving, ben ik bang.

In mijn ogen moet er in de gezinnen in die wijken al heel vroeg hulpverlening op, afkomst onbelangrijk. Kan prima via scholen en begint bij consultatiebureaus.

MaRiaH
13-02-10, 22:44
'K begrijp je en voel met je mee. Het is natuurlijk niet niks wat zich daar allemaal heeft afgespeeld. Mijn welgemeende aandacht ligt in eerste instantie bij die nabestaanden waarvan een familielid het met de dood moest bekopen. Het zou ook zomaar een Marokkaanse man, vrouw of kind kunnen zijn dat zou zijn overreden.

Ja het had iedereen kunnen zijn.
Het speelt nog steeds.. en dat maakt dat de hele gemeenschap er ook over praat met alle vooroordelen van dien.:aanwal:

tanger'73
13-02-10, 22:50
Ja het had iedereen kunnen zijn.
Het speelt nog steeds.. en dat maakt dat de hele gemeenschap er ook over praat met alle vooroordelen van dien.:aanwal:

Gelukkig heb ik daar niet bewust naar gezocht en is me dat grotendeels voorbijgegaan. Maar ik begrijp de ernst van de zaak wel. Het is altijd diep triest als men door stompzinnigheid een dode moet betreuren. 'K heb een nog ongehuwde broertje die werkt bij de Amsterdamse brandweer en die moet regelmatig ook op pad om verongelukte auto's open te knippen en wat die allemaal moet verwerken aan slachtoffers hoe die ze aantreft is ijzingwekkend.

MaRiaH
13-02-10, 22:55
Gelukkig heb ik daar niet bewust naar gezocht en is me dat grotendeels voorbijgegaan. Maar ik begrijp de ernst van de zaak wel. Het is altijd diep triest als men door stompzinnigheid een dode moet betreuren. 'K heb een nog ongehuwde broertje die werkt bij de Amsterdamse brandweer en die moet regelmatig ook op pad om verongelukte auto's open te knippen en wat die allemaal moet verwerken aan slachtoffers hoe die ze aantreft is ijzingwekkend.

Onvoorstelbaar he?
Worden ze daar ook in begeleid? Lijkt me wel..
Maar ondanks dat.. soms blijft het hangen..

tanger'73
13-02-10, 22:59
Onvoorstelbaar he?
Worden ze daar ook in begeleid? Lijkt me wel..
Maar ondanks dat.. soms blijft het hangen..

Ze hebben daar goede begeleiding, maar beter als een steun en toeverlaat kan het niet zijn. 'K wijs hem daar altijd op, maar hij wilt alsmaar niet luisteren.

MaRiaH
13-02-10, 23:01
Ze hebben daar goede begeleiding, maar beter als een steun en toeverlaat kan het niet zijn. 'K wijs hem daar altijd op, maar hij wilt alsmaar niet luisteren.

Hij zal wel van zijn werk houden.. ;)

tanger'73
13-02-10, 23:05
Hij zal wel van zijn werk houden.. ;)

Het is een lieve jongen, maar soms snap ik hem niet. Men moet hem wekelijks 48uur missen, want dan zit hij aan een stuk door op een kazerne en is de rest van de week vrij.

MaRiaH
13-02-10, 23:07
Het is een lieve jongen, maar soms snap ik hem niet. Men moet hem wekelijks 48uur missen, want dan zit hij aan een stuk door op een kazerne en is de rest van de week vrij.

:hihi: 48 uur achter elkaar? of verdeeld over de week?

tanger'73
13-02-10, 23:10
:hihi: 48 uur achter elkaar? of verdeeld over de week?


Achter elkaar. Dan istie de rest van de week vrij andere dingen doen, met zijn piepertje in z'n zak.

MaRiaH
13-02-10, 23:12
Achter elkaar. Dan istie de rest van de week vrij andere dingen doen, met zijn piepertje in z'n zak.

Klinkt als de ideale baan.. :D

tanger'73
13-02-10, 23:14
Klinkt als de ideale baan.. :D


Zeker als partner, want dan ben je iedere week 48 uur van je man verlost.

MaRiaH
13-02-10, 23:19
Zeker als partner, want dan ben je iedere week 48 uur van je man verlost.

Ja maar de rest van de week is ie thuis..
:hihi:

MaRiaH
13-02-10, 23:21
Weten we hoe oud deze Laila eigenlijk is?

Nog ff voor Mulan.
Volgens onderstaande bericht is ze van 1991. Reken maar uit. ;)
Als het tenminste geen fake bericht is.


Laila1991
12-02-2010, 16:05
Die man had gewoon niet in de weg moeten lopen. Als ik een scooter aan ziet komen spring ik ook opzij. Die jongens zijn slachtoffer van racisme. Zijn allemaal leugenaars in dat ziekenhuis.

tanger'73
13-02-10, 23:24
Ja maar de rest van de week is ie thuis..
:hihi:


Deze niet, die zit dan weer op de expeditie op schiphol. Goederen lossen uit vliegtuigen. Bijverdienste noemt tie dat? toen ik zijn belastingaangifte invulde moest tie echter hard slikken, de arme druiloor.

tanger'73
13-02-10, 23:26
Nog ff voor Mulan.
Volgens onderstaande bericht is ze van 1991. Reken maar uit. ;)

Godallemachtig, dat kind staat nog onder ouderlijk gezag.

MaRiaH
13-02-10, 23:26
Deze niet, die zit dan weer op de expeditie op schiphol. Goederen lossen uit vliegtuigen. Bijverdienste noemt tie dat? toen ik zijn belastingaangifte invulde moest tie echter hard slikken, de arme druiloor.

:haha:
Tis in ieder geval een ondernemend type

MaRiaH
13-02-10, 23:28
Godallemachtig, dat kind staat nog onder ouderlijk gezag.

Nah 19 jaar? Die heeft geen idee wat ze aanricht..
Daarom..

Wizdom
13-02-10, 23:28
Marokkanen weer agressief in ziekenhuis door Johan van den Dongen
HARDERWIJK - Voor de zoveelste keer in korte tijd is ziekenhuispersoneel ernstig bedreigd door familieleden van een binnengebrachte Marokkaanse patiënt. Gisternacht waren verpleegkundigen van het Sint Jansdalziekenhuis in Harderwijk aan de beurt.


Net als bij recente wantoestanden in het Sint Radboudziekenhuis Nijmegen en het Lievensbergziekenhuis in Bergen op Zoom liep de situatie in Harderwijk volkomen uit de hand. De politie moest ingrijpen toen een dode man met de ambulance werd binnengebracht op de afdeling Spoedeisende Hulp en de Marokkaanse familie toegang eiste tot zijn lichaam. Aangezien het er volgens de politie alle schijn van had dat de man een niet-natuurlijke dood was gestorven en er onderzoek naar de doodsoorzaak moest worden verricht, nam de politie het lijk in beslag. Bronnen in het ziekenhuis melden dat het om een drugsdode ging.

Geen aangifte

Toen de familie geen toegang tot het lichaam kreeg, bedreigden ze het zorgpersoneel. De medewerkers werden dusdanig geïntimideerd, dat ze geen aangifte durven doen.

Het Sint Jansdalziekenhuis deed evenmin aangifte. "Op dit moment zijn we de feiten aan het uitzoeken", aldus een woordvoerster. Volgens een ziekenhuismedewerker zijn dit soort incidenten 'schering en inslag'. "En elke keer moet het worden stilgehouden

Wat een flauwekul zeg... Dit is aan de orde van de dag bij autochtonen in ziekenhuizen... Nu is er een Nederland-Marrokaans gezin bij betrokken en nu wordt het ineens landelijk nieuws... Stelletje NAZIS...

Anderzijds kan ik me indenken dat het hondsbrutaal is dat je je eigen dierbare niet mag zien... Dus die personeel mag best wel begrip opbrengen voor de emotionele lading die dat met zich mee brengt...

tanger'73
13-02-10, 23:32
:haha:
Tis in ieder geval een ondernemend type


Werken voor de staat en minder voor zichzelf.

tanger'73
13-02-10, 23:33
Nah 19 jaar? Die heeft geen idee wat ze aanricht..
Daarom..


je ouders zijn tot je 21ste nog aansprakelijk.

Joesoef
13-02-10, 23:34
Wat ik niet begrijp is dat maroc.nl (als ik het goed heb begrepen) uit eigen initiatief een interview houd met een grietje dat net meerderjarig is maar met de sociale en emotionele vaardigheden van een minderjarige (zeg maar kinderlijk).

Wat denkt maroc.nl met dit 'intervieuw' te bereiken? Journalistiek gezien een volstrekte aanfluiting.

Dit kind maakt het zo ongelofelijk moeilijk voor haar zelf, haar familie haar broertje.

Het is gewoon een ongelooflijk dom k** stuk.

tanger'73
13-02-10, 23:38
Bij mij kwam het echt verwarrend over, ik wist in eerste instantie niet wat ik daarvan moest denken? Dacht dat het een of ander grap of iets opmerkelijks was? Maar het is op punten haast een getuigenverklaring die men wellicht in het onderzoek kan meenemen?

MaRiaH
13-02-10, 23:42
Wat ik niet begrijp is dat maroc.nl (als ik het goed heb begrepen) uit eigen initiatief een interview houd met een grietje dat net meerderjarig is maar met de sociale en emotionele vaardigheden van een minderjarige (zeg maar kinderlijk).

Wat denkt maroc.nl met dit 'intervieuw' te bereiken? Journalistiek gezien een volstrekte aanfluiting.

Dit kind maakt het zo ongelofelijk moeilijk voor haar zelf, haar familie haar broertje.

Het is gewoon een ongelooflijk dom k** stuk.

Nou ja inderdaad, dat gevoel had ik er ook bij..
Maar ja ik heb me er al druk over gemaakt.. ;)

MaRiaH
13-02-10, 23:43
Wat een flauwekul zeg... Dit is aan de orde van de dag bij autochtonen in ziekenhuizen... Nu is er een Nederland-Marrokaans gezin bij betrokken en nu wordt het ineens landelijk nieuws... ...

De titel vind ik ook zo ... pffff

Vast de Telegraaf.

Max Stirner
13-02-10, 23:49
Wat ik niet begrijp is dat maroc.nl (als ik het goed heb begrepen) uit eigen initiatief een interview houd met een grietje dat net meerderjarig is maar met de sociale en emotionele vaardigheden van een minderjarige (zeg maar kinderlijk).

Wat denkt maroc.nl met dit 'intervieuw' te bereiken? Journalistiek gezien een volstrekte aanfluiting.

Dit kind maakt het zo ongelofelijk moeilijk voor haar zelf, haar familie haar broertje.

Het is gewoon een ongelooflijk dom k** stuk.


Om eerlijk te zijn:

Als ik zo'n onnozel zusje had gehad, zou ik haar een burka omdoen en elke journalist die met haar wilde spreken de strot afsnijden.


:roker:

Joesoef
13-02-10, 23:59
Om eerlijk te zijn:

Als ik zo'n onnozel zusje had gehad, zou ik haar een burka omdoen en elke journalist die met haar wilde spreken de strot afsnijden.


:roker:


Ja jij wel. Maar jij bent max en jij bent stoer.



Van de prikkers hier ben jij toch wel een van de grootste sukkels.

Max Stirner
14-02-10, 00:35
Ja jij wel. Maar jij bent max en jij bent stoer.



Van de prikkers hier ben jij toch wel een van de grootste sukkels.


:schok:

tanger'73
14-02-10, 01:27
Hebben ze nog rondhangende israëlisch in het ziekenhuis en in de buurt van het mortuarium aangetroffen?

Bart
14-02-10, 01:39
Wat een flauwekul zeg... Dit is aan de orde van de dag bij autochtonen in ziekenhuizen... Nu is er een Nederland-Marrokaans gezin bij betrokken en nu wordt het ineens landelijk nieuws... Stelletje NAZIS...

Anderzijds kan ik me indenken dat het hondsbrutaal is dat je je eigen dierbare niet mag zien... Dus die personeel mag best wel begrip opbrengen voor de emotionele lading die dat met zich mee brengt...

Ben je wel van deze planeet? Dus je beweert dat het "aan de orde van de dag" is dat halve (of hele) criminelen op scooters vluchten voor de politie, een dodelijk ongeval veroorzaken, hun familie vervolgens in het ziekenhuis artsen en verpleegsters bedreigt en een ander familielid de plaatselijke journalisten met de dood bedreigt? Dat dit normaal gesproken geen bericht in de krant waard is maar nu wel omdat het Marokkanen betreft? Ik geloof dat je te lang GTA op je Playstation hebt gespeeld.

Misschien kun jij je ook wel indenken dat als iemand een dodelijk ongeval veroorzaakt terwijl hij op de vlucht is voor de politie gearresteerd wordt, ook al is hij in het ziekenhuis op dat moment? En dat dat dus betekent dat die persoon wordt afgeschermd van ieder contact van buitenaf? Nee?

Bart
14-02-10, 01:43
je ouders zijn tot je 21ste nog aansprakelijk.

Nee hoor, alleen financieel. Voor de rest ben je vanaf 18 meerderjarig en volledig zelf aansprakelijk (behalve bij niet-handelsbewaamheid).

tanger'73
14-02-10, 01:46
Nee hoor, alleen financieel. Voor de rest ben je vanaf 18 meerderjarig en volledig zelf aansprakelijk (behalve bij niet-handelsbewaamheid).


Als tot je 21ste als ouders financieel aansprakelijk bent. Wat is er dan nog meer? Alles wat je kind dus tot zijn 21ste flikt dat meestal financiele gevolgen kent komen ze uiteindelijk bij jou aan de deur.

Bart
14-02-10, 01:53
Als tot je 21ste als ouders financieel aansprakelijk bent. Wat is er dan nog meer? Alles wat je kind dus tot zijn 21ste flikt dat meestal financiele gevolgen kent komen ze uiteindelijk bij jou aan de deur.

Daar ging het hier niet over. Het ging over uitspraken die waren gedaan, niet over financiele schade. Daar kunnen ouders bij een 18+ niet meer over worden aangesproken, wel bij een 18-.

tanger'73
14-02-10, 02:01
Daar ging het hier niet over. Het ging over uitspraken die waren gedaan, niet over financiele schade. Daar kunnen ouders bij een 18+ niet meer over worden aangesproken, wel bij een 18-.


Net was het nog wel financieel aansprakelijk en nu is het ineens financieel aansprakelijk bij 18-? Wie weet waar het nog overgaat mag het zeggen.

Kal-El B.V
14-02-10, 02:21
Voor een groep die hooguit 5% van de Nederlandse bevolking uitmaakt, komen Marokkanen toch wel een heel klein beetje erg vaak in het nieuws door dit akkefietjes.

Er is dus een probleem. En of het neerknallen van de boodschapper hiervoor de oplossing is ....


Er is geen probleem, dat wordt nergens aangetoond, dat je in de media vaker tegenkomt dat marokkanen bij geweld tegen hulpverleners zijn betrokken, betekent niet dat marokkanen dan dus ook vaker dan andere bevolkingsgroepen betrokken zijn bij geweld tegen hulpverleners. Het toont alleen maar aan dat de media vaker bericht over incidenten waar marokkanen bij betrokken zijn, heel simpel. Ik geloof er niks van dat de media een evenwichtige beeld hierover aan het creeëren is. Marokkanen zijn gewoon een hot item en dat al jaren en jaren. Dat die 5% zo vaak in de media voorkomt is voor mij dus juist het bewijs dat er op de redacties een enge marokkanenwaas voor de ogen hangt.




Ik kan me goed voorstellen dat de gemiddelde mo-met-de-pet niet blij wordt van dergelijke berichtgeving. Per slot van rekening wordt ook hij (volstrekt onterecht) erop aangekeken (althans zo ervaart hij dat, wil overigens niet zeggen dat dat ook zo is).
Je zult mij dan ook niet horen zeggen dat alle marokkanen dit of dat....

Voor deze daders, gewoon ordinaire lafbekkige crimminelen, ligt dat anders. En gelet op de acties van broer en zus, ook voor hen.
Wel maakt hun gedrag volkomen helder wat er mis is met degelijke misdaadgezinnen (anders kun je het niet noemen): iedereen is schuldig, behalve zijzelf.

Wat mij bevreemd, is dat 1 hoofddoekjesverbod (in Frankrijk notabene!) voldoende was om een enorme betoging op het malieveld teweeg te brengen, maar het aanhoudende geterrorisseer van scooter/pooier/blow/jat/etc.klootzakkies slechts oorverdovende stilte oplevert.

Een meisje dat ongehuwd zwanger wordt, moet vrezen voor haar leven, maar een jongen die overduidelijk de loverboy/pooier uithangt, wordt niet eens sociaal verstoten (integendeel, vaak wordt hij een "echte vent" gevonden).

Deze dubbele moraal, die zo hypocriet is als de neten, wordt door mij niet begrepen.
En eerlijk gezegd, ik wil die ook nooit begrijpen....vind ik beschaving.

Mensen gaan echt de idiootste argumenten strooien als ze niks meer te zeggen hebben. Sinds wanneer worden er demonstraties gehouden tegen overtredingen van criminelen ??? :fpotver: Wanneer heb jij voor het laatst gedemonstreerd tegen criminelen ?? Je bent echt zaken door elkaar aan het halen. Mensen demonstreren meestal tegen regeringen en grote machthebbers zoals bedrijven en hun beleid en niet tegen bepaald gedrag van anderen in de samenleving. Waar zijn de nederlanders die demonstreren tegen de oplichters die we elke week zien in het programma Opgelicht, heb je enig idee hoe dom je stelling is. Natuurlijk demonstreren ze tegen het hooddoekjesverbod, dat doen ze omdat ze vinden dat ze moeten opkomen voor zichzelf en gelijkgezinden. Als jij een demonstratie wilt organiseren om aan te tonen dat je tegen inbraak en hondenpoep en bumperkleven, voordringen en weglopen zonder te betalen in de horeca bent, dan moet je dat gewoon doen, maar wees niet verbaasd als je dan dwaas wordt gevonden.

Maar voor marokkanen is het wel vanzelfsprekend als ze dit soort dwaze demonstraties gaan houden. Het probleem is niet het gebrek aan demonstraties hier tegen, het probleem is dat jij het maar niet kan loslaten om marokkanen als een homogene groep te bekijken. Ook onder marokkanen heb je linkse en rechtse mensen, harde werkers en luiaards etc etc. Marokkanen hebben het druk genoeg met hun eigen leven om zich druk te gaan maken om anderen waar ze geen enkele connectie mee hebben. Maar in jouw racistische hoofd is het feit dat mensen dezelfde afkomst hebben alleen al een reden om te gaan demonstreren.

Dus dat is wat jouw betreft de toekomst, een samenleving waarin elke aparte bevolkingsgroep gaat demonstreren tegen zaken waar haar bevolkingsgroep oververtegenwoordigd in is ?

Er wordt heel vaak geroepen dat een kleine groep het verpest voor de rest, dit is heel subtiele discriminatie. Die kleine groep verpest het niet voor de grote groep, die zin impliceert dat het dus oké is om de grote groep aan te rekenen wat die kleine groep heeft uitgespookt. Het is die gedachtegang die het verpest voor de anderen. Ik wens niet aangesproken te worden om wat anderen hebben gedaan alleen omdat we dezelfde afkomst hebben, die wens is niet iets marokkaans, die is universeel.

Het probleem is niet het ontbreken van demonstraties, maar de weigering om marokkanen als individuen te behandelen.

Ik heb het eerder in andere discussies gezegd, deze mentale media verkrachting moet stoppen. Het is heel simpel, vermeld in de media bij alle misdrijven en overtredingen de etniciteit van de daders nadat ze met zekerheid is vastgesteld, of doe het gewoon helemaal niet. Doe je dit niet dan ben je gewoon aan het onderscheiden naar ras/afkomst en ben je dus aan het discrimineren.

Bart
14-02-10, 02:26
Net was het nog wel financieel aansprakelijk en nu is het ineens financieel aansprakelijk bij 18-? Wie weet waar het nog overgaat mag het zeggen.

Je leest niet goed. Iemand is meerderjarig bij 18, en kan zelfstandig worden aangesproken, bijvoorbeeld als het om uitspraken gaat, zoals hier. Enige uitzondering op die meerderjarigheid is financieel: daarvoor zijn ouders tot 21 aan te spreken.

tanger'73
14-02-10, 02:33
Je leest niet goed. Iemand is meerderjarig bij 18, en kan zelfstandig worden aangesproken, bijvoorbeeld als het om uitspraken gaat, zoals hier. Enige uitzondering op die meerderjarigheid is financieel: daarvoor zijn ouders tot 21 aan te spreken.


Misschien begrijp ik jou niet, maar als je zegt dat er op ouders tot 21 jaar een onderhoudsplicht rust. Dan begrijp ik dat wel. De praktijk laat echter zien dat alsnog de ouders bij hun meerderjarige kinderen overlast ondervinden, doordat kinderen tot 21 jaar meestal thuiswonend zijn en bij financiële gevolgen zoals een niet betaalde rekening o.i.d. toch aan de deur komen. financieel is een groot begrip, onderhoudsplichtig maakt het echter duidelijker.

Bart
14-02-10, 02:36
...het probleem is dat jij het maar niet kan loslaten om marokkanen als een homogene groep te bekijken...

...Die kleine groep verpest het niet voor de grote groep, die zin impliceert dat het dus oké is om de grote groep aan te rekenen wat die kleine groep heeft uitgespookt. Het is die gedachtegang die het verpest voor de anderen. Ik wens niet aangesproken te worden om wat anderen hebben gedaan alleen omdat we dezelfde afkomst hebben, die wens is niet iets marokkaans, die is universeel.

Het probleem is niet het ontbreken van demonstraties, maar de weigering om marokkanen als individuen te behandelen...

Wat "de Marokkanen" (in zoverre dat dus bestaat, ik ben het namelijk eens met je algemene stelling) overigens wel zelf in de hand werken door zichzelf steeds als groep te presenteren. Het is namelijk opvallend dat in discussies als deze, als iemand uit de Marokkaanse gemeenschap iets heeft geflikt, andere Marokkanen die vent of vrouw halsstarrig gaan lopen verdedigen, tegen beter (ge)weten in. Zie ook bijvoorbeeld de beruchte ellenlange discussies toen die tasjesdief werd doodgereden. Ik begrijp dat nooit zo goed. Ik voel namelijk geen enkele behoefte als een tokkie hulpverleners heeft mishandeld om die vent te gaan verdedigen, alleen maar omdat hij uit dezelfde bevolkingsgroep of stad komt als ik. Het is een beetje hetzelfde als voetbalsupportersgedrag, die verdedigen elkaar ook altijd tot op het bot.

Bart
14-02-10, 02:43
Misschien begrijp ik jou niet, maar als je zegt dat er op ouders tot 21 jaar een onderhoudsplicht rust. Dan begrijp ik dat wel. De praktijk laat echter zien dat alsnog de ouders bij hun meerderjarige kinderen overlast ondervinden, doordat kinderen tot 21 jaar meestal thuiswonend zijn en bij financiële gevolgen zoals een niet betaalde rekening o.i.d. toch aan de deur komen. financieel is een groot begrip, onderhoudsplichtig maakt het echter duidelijker.

Nee, dat is het juist niet. De onderhoudsplicht en ook de zeggenschap van de ouders eindigt bij 18. Dat is nou juist ook het rare van die hele regeling: als ouder heb je (volgens de wet in ieder geval) geen enkel gezag over je 18-jarige kind meer, maar moet je wel betalen als hij of zij iets uitspookt. Daarnaast is het bij studiefinanciering nog vreemder: daar word je als ouder geacht bij te springen tot de studie voltooid is, ook al is dat na 21 (dat gaat door tot 27).

Maar we dwalen af geloof ik.

tanger'73
14-02-10, 02:45
Nee, dat is het juist niet. De onderhoudsplicht en ook de zeggenschap van de ouders eindigt bij 18. Dat is nou juist ook het rare van die hele regeling: als ouder heb je (volgens de wet in ieder geval) geen enkel gezag over je 18-jarige kind meer, maar moet je wel betalen als hij of zij iets uitspookt. Daarnaast is het bij studiefinanciering nog vreemder: daar word je als ouder geacht bij te springen tot de studie voltooid is, ook al is dat na 21 (dat gaat door tot 27).

Maar we dwalen af geloof ik.

Laten we het er maar op houden dat je als ouder meer of meer tot de 21ste aansprakelijk bent. Althans financieel en dat is al een aansprakelijkheid opzich.

Bart
14-02-10, 03:04
Laten we het er maar op houden dat je als ouder meer of meer tot de 21ste aansprakelijk bent. Althans financieel en dat is al een aansprakelijkheid opzich.

Nou, nee dus. Het ging hier over uitspraken die werden gedaan. Die worden geheel gedaan op eigen verantwoordelijkheid van de 19-jarige, en de ouders kunnen hier niet op worden aangesproken.

tanger'73
14-02-10, 03:10
Nou, nee dus. Het ging hier over uitspraken die werden gedaan. Die worden geheel gedaan op eigen verantwoordelijkheid van de 19-jarige, en de ouders kunnen hier niet op worden aangesproken.


Ja wat heb ik daarmee te maken? ik stel dat ouders tot je 21ste aansprakelijk zijn. in zekere zin dat ze hun kinderen tot die leeftijd financieel moeten steunen. Daarbij gaat het om kosten voor levensonderhoud en studiekosten, die jij zelfs doortrekt tot je 27ste. Aansprakelijkheid troef, wat mijn reactie ook betrof. in mijn ogen is financiële aansprakelijk zijn alles.

Bart
14-02-10, 03:17
Ja wat heb ik daarmee te maken? ik stel dat ouders tot je 21ste aansprakelijk zijn. in zekere zin dat ze hun kinderen tot die leeftijd financieel moeten steunen. Daarbij gaat het om kosten voor levensonderhoud en studiekosten, die jij zelfs doortrekt tot je 27ste. Aansprakelijkheid troef, wat mijn reactie ook betrof. in mijn ogen is financiële aansprakelijk zijn alles.

Wat je ermee te maken hebt is dat dat de wet is, ik heb het niet bedacht hoor. Jouw reactie op de vorige pagina had helemaal niets met financiele zaken te maken, dus het is onzin wat je beweert.

justus
14-02-10, 03:20
Er is geen probleem, dat wordt nergens aangetoond, dat je in de media vaker tegenkomt dat marokkanen bij geweld tegen hulpverleners zijn betrokken, betekent niet dat marokkanen dan dus ook vaker dan andere bevolkingsgroepen betrokken zijn bij geweld tegen hulpverleners. Het toont alleen maar aan dat de media vaker bericht over incidenten waar marokkanen bij betrokken zijn, heel simpel. Ik geloof er niks van dat de media een evenwichtige beeld hierover aan het creeëren is. Marokkanen zijn gewoon een hot item en dat al jaren en jaren. Dat die 5% zo vaak in de media voorkomt is voor mij dus juist het bewijs dat er op de redacties een enge marokkanenwaas voor de ogen hangt.





Mensen gaan echt de idiootste argumenten strooien als ze niks meer te zeggen hebben. Sinds wanneer worden er demonstraties gehouden tegen overtredingen van criminelen ??? :fpotver: Wanneer heb jij voor het laatst gedemonstreerd tegen criminelen ?? Je bent echt zaken door elkaar aan het halen. Mensen demonstreren meestal tegen regeringen en grote machthebbers zoals bedrijven en hun beleid en niet tegen bepaald gedrag van anderen in de samenleving. Waar zijn de nederlanders die demonstreren tegen de oplichters die we elke week zien in het programma Opgelicht, heb je enig idee hoe dom je stelling is. Natuurlijk demonstreren ze tegen het hooddoekjesverbod, dat doen ze omdat ze vinden dat ze moeten opkomen voor zichzelf en gelijkgezinden. Als jij een demonstratie wilt organiseren om aan te tonen dat je tegen inbraak en hondenpoep en bumperkleven, voordringen en weglopen zonder te betalen in de horeca bent, dan moet je dat gewoon doen, maar wees niet verbaasd als je dan dwaas wordt gevonden.

Maar voor marokkanen is het wel vanzelfsprekend als ze dit soort dwaze demonstraties gaan houden. Het probleem is niet het gebrek aan demonstraties hier tegen, het probleem is dat jij het maar niet kan loslaten om marokkanen als een homogene groep te bekijken. Ook onder marokkanen heb je linkse en rechtse mensen, harde werkers en luiaards etc etc. Marokkanen hebben het druk genoeg met hun eigen leven om zich druk te gaan maken om anderen waar ze geen enkele connectie mee hebben. Maar in jouw racistische hoofd is het feit dat mensen dezelfde afkomst hebben alleen al een reden om te gaan demonstreren.

Dus dat is wat jouw betreft de toekomst, een samenleving waarin elke aparte bevolkingsgroep gaat demonstreren tegen zaken waar haar bevolkingsgroep oververtegenwoordigd in is ?

Er wordt heel vaak geroepen dat een kleine groep het verpest voor de rest, dit is heel subtiele discriminatie. Die kleine groep verpest het niet voor de grote groep, die zin impliceert dat het dus oké is om de grote groep aan te rekenen wat die kleine groep heeft uitgespookt. Het is die gedachtegang die het verpest voor de anderen. Ik wens niet aangesproken te worden om wat anderen hebben gedaan alleen omdat we dezelfde afkomst hebben, die wens is niet iets marokkaans, die is universeel.

Het probleem is niet het ontbreken van demonstraties, maar de weigering om marokkanen als individuen te behandelen.

Ik heb het eerder in andere discussies gezegd, deze mentale media verkrachting moet stoppen. Het is heel simpel, vermeld in de media bij alle misdrijven en overtredingen de etniciteit van de daders nadat ze met zekerheid is vastgesteld, of doe het gewoon helemaal niet. Doe je dit niet dan ben je gewoon aan het onderscheiden naar ras/afkomst en ben je dus aan het discrimineren.

hoe juist het ook is wat je zegt, zo werkt het dus niet. is er 1 mocro stout, dan zijn ze allemaal stout. ook als je de stouterikken individueel aanpakt, is de reactie die van 'discriminatie'.
ik begrijp de houding van veel autochtonen niet. ik heb geen last van junken, straatrovers en mocro's...kennelijk straal ik een zekere onverzettelijkheid uit die respect oproept. maar als zij aan me zitten gaan er 3 mee...en zo zou iedereen de wetten van de straat moeten naleven.

tanger'73
14-02-10, 03:21
Wat je ermee te maken hebt is dat dat de wet is, ik heb het niet bedacht hoor. Jouw reactie op de vorige pagina had helemaal niets met financiele zaken te maken, dus het is onzin wat je beweert.


Uw reageert op een reactie waar ik zeg dat ouders tot je 21ste aanspakelijk zijn. Verder staat er niks bij over financieel, danwel 18- of 18+ of voor wat ze daadwerkelijk aansprakelijk zijn, maar alleen dat ze aansprakelijk zijn. Wat jij daarvan maakt is jouw zaak, waar ik dan weer van zeg dat is onzin.

Kal-El B.V
14-02-10, 03:21
Wat "de Marokkanen" (in zoverre dat dus bestaat, ik ben het namelijk eens met je algemene stelling) overigens wel zelf in de hand werken door zichzelf steeds als groep te presenteren. Het is namelijk opvallend dat in discussies als deze, als iemand uit de Marokkaanse gemeenschap iets heeft geflikt, andere Marokkanen die vent of vrouw halsstarrig gaan lopen verdedigen, tegen beter (ge)weten in. Zie ook bijvoorbeeld de beruchte ellenlange discussies toen die tasjesdief werd doodgereden. Ik begrijp dat nooit zo goed. Ik voel namelijk geen enkele behoefte als een tokkie hulpverleners heeft mishandeld om die vent te gaan verdedigen, alleen maar omdat hij uit dezelfde bevolkingsgroep of stad komt als ik. Het is een beetje hetzelfde als voetbalsupportersgedrag, die verdedigen elkaar ook altijd tot op het bot.

Dan haal ik je laatst zin er even uit, want dat illustreert dus wat ik bedoel.

Jij hebt het erover dat 'voetbalsupporters' elkaar verdedigen wanneer jij het over autochtonen/nederlanders hebt(de supporters), jij zegt niet "de nederlanders verdedigen elkaar in hun voetbalsupportersgedrag". In je veroordeling creeër je een subgroep in de nederlandse samenleving, waar je jezelf dan niet toerekent en die veroordeel je dan. Heel begrijpelijk.
Maar dat doe je dus niet bij marokkanen. Dan zijn het gewoon 'marokkanen' die de tasjesdief verdedigen. De marokkanen hebben de tasjesdief niet verdedigd, er waren een aantal marokkanen die dat hebben gedaan, en dat is hun goed recht. Het is niet raar dat sommige marokkanen niet vinden dat iemand die een tas steelt dan ook verdiend om doodgereden te worden. Zoals ik al eerder zei, ook onder marokkanen bestaan verschillende overtuigingen, je hebt ook onder marokkanen mensen van 'linkse' en 'rechtse' overtuigingen. Er zijn ook marokkanen die vinden dat het de eigen schuld was van die jongen.

Jij vindt het dus ook moeilijk om de marokkanen niet als een homogene groep te beschouwen. Jij beschouwt die marokkanen die het opnamen voor die tasjesdief dus als representatief voor alle marokkanen. Dat doe je niet bij je voorbeeld van de voetbalsupporters. Je denkt dat die mensen het voor die tasjesdief opnamen omdat hij marokkaans was maar het komt niet bij je op dat ze dat deden uit overtuiging, noem het politieke overtuiging.

Jij zou het misschien niet opnemen voor de 'tokkie'(je noemt het bewust geen nederlander) die een hulpverlener mishandelt, maar er zijn genoeg nederlanders die dat wel doet. Bijvoorbeeld de advocaat van die tokkienederlander bij zijn/haar verdediging. Of die andere tokkienederlanders die bij de mishandeling stonden en ook aan het schelden waren. Want dat is het beeld bij geweld tegen hulpverleners, het is vaak niet een eenling die de confrontatie zoekt met de hulpverlener. Bij de rellen in hoek van holland waren ook een heleboel geluiden die vonden dat de politie fout was geweest, daarvan kun je ook zeggen dat die het opnamen voor de relschoppers. Dan zou het ook verkeerd zijn als ik zou zeggen dat de nederlanders halsstarrig de relschoppers hebben staan verdedigen.

Nogmaals dus, het probleem is dus dat marokkanen niet als individuën worden gezien, maar als één homogeen blok.

Maar het is nu te laat, Welterusten forumgangers.

Pleun
14-02-10, 10:06
Verbaal agressief, A B of C?

Wat bedoel je daarmee? Hij is door de politie verwijderd en heeft een pandverbod gekregen. Hij heeft zich verder niet schuldig gemaakt aan een strafbaar feit.

Ik heb zelf trouwens ooit een klap gekregen van de broer van een Marokkaanse client, die heeft een straf gekregen van de rechter.


Da's nieuw voor me, is een hollander hetzelfde met een duitser of een belg?

Dat niet maar een voor een buitenstaander is er geen wezenlijk verschil te zien tussen bijv. Marokkanen, Algerijnen of Tunesiers.

Ik heb het topic een beetje doorgelezen en ik begrijp heel goed dat het voor goedwillende Marokkanen heel vervelend is als zij worden aangesproken op het gedrag van zich misdragende Marokkanen, wanneer er weer eens een bericht in de media is gekomen.

Maar het lijkt mij toch logisch als de Marokkaanse bevolking in dit land eerst eens naar zichzelf kijkt, want het is een feit dat er relatief veel Marokkanen in de gevangenis zitten en ook de incidenten in ziekenhuizen zijn geen opgeblazen verhalen in de media om de Marokkanen eens lekker een hak te zetten. Marokkanen zorgen, gezien de omvang van deze groep in Nederland, relatief voor veel meer problemen dan autochtonen.

Max Stirner
14-02-10, 10:31
Er is geen probleem, dat wordt nergens aangetoond, dat je in de media vaker tegenkomt dat marokkanen bij geweld tegen hulpverleners zijn betrokken, betekent niet dat marokkanen dan dus ook vaker dan andere bevolkingsgroepen betrokken zijn bij geweld tegen hulpverleners. Het toont alleen maar aan dat de media vaker bericht over incidenten waar marokkanen bij betrokken zijn, heel simpel. Ik geloof er niks van dat de media een evenwichtige beeld hierover aan het creeëren is. Marokkanen zijn gewoon een hot item en dat al jaren en jaren. Dat die 5% zo vaak in de media voorkomt is voor mij dus juist het bewijs dat er op de redacties een enge marokkanenwaas voor de ogen hangt.
.


Kan me voorstellen dat je het graag zo wil zien - en das voor alle duidelijkheid niet cynisch bedoeld.


Toch zie ik het iets anders - het lijstje met agressie-akkefietjes (Gouda, Culemborg, Kanaleneiland, Slotervaart, Zaltbommel, Nijmegen, BoZ .... en bijv. ook Brussel) is me nét ff iets te lang.

Als de media iedere dag had bericht over incidenten met groepen agressieve Hindoestanen of Chinezen in NL, had ik ze niet geloofd .... maar nu ben ik sterk geneigd ze wel te geloven ....: misschien zegt dat iets over mijn bevoor-oordeelde, geïndoctrineerde racistische geest, misschien niet.


Dat deze zaken door de media en het publiek momenteel worden uitvergroot, dat je als individu doodziek wordt van het feit dat je wordt aangesproken op het gedrag van tokkies waar je part noch deel aan hebt, dat daders specifieker als subgroep benoemd zouden worden (zoals 'ADO-hooligans') .... : ja, eensch.

Bart
14-02-10, 10:44
Dan haal ik je laatst zin er even uit, want dat illustreert dus wat ik bedoel.

Jij hebt het erover dat 'voetbalsupporters' elkaar verdedigen wanneer jij het over autochtonen/nederlanders hebt(de supporters), jij zegt niet "de nederlanders verdedigen elkaar in hun voetbalsupportersgedrag". In je veroordeling creeër je een subgroep in de nederlandse samenleving, waar je jezelf dan niet toerekent en die veroordeel je dan. Heel begrijpelijk.
Maar dat doe je dus niet bij marokkanen. Dan zijn het gewoon 'marokkanen' die de tasjesdief verdedigen. De marokkanen hebben de tasjesdief niet verdedigd, er waren een aantal marokkanen die dat hebben gedaan, en dat is hun goed recht. Het is niet raar dat sommige marokkanen niet vinden dat iemand die een tas steelt dan ook verdiend om doodgereden te worden. Zoals ik al eerder zei, ook onder marokkanen bestaan verschillende overtuigingen, je hebt ook onder marokkanen mensen van 'linkse' en 'rechtse' overtuigingen. Er zijn ook marokkanen die vinden dat het de eigen schuld was van die jongen.

Jij vindt het dus ook moeilijk om de marokkanen niet als een homogene groep te beschouwen. Jij beschouwt die marokkanen die het opnamen voor die tasjesdief dus als representatief voor alle marokkanen. Dat doe je niet bij je voorbeeld van de voetbalsupporters. Je denkt dat die mensen het voor die tasjesdief opnamen omdat hij marokkaans was maar het komt niet bij je op dat ze dat deden uit overtuiging, noem het politieke overtuiging.

Jij zou het misschien niet opnemen voor de 'tokkie'(je noemt het bewust geen nederlander) die een hulpverlener mishandelt, maar er zijn genoeg nederlanders die dat wel doet. Bijvoorbeeld de advocaat van die tokkienederlander bij zijn/haar verdediging. Of die andere tokkienederlanders die bij de mishandeling stonden en ook aan het schelden waren. Want dat is het beeld bij geweld tegen hulpverleners, het is vaak niet een eenling die de confrontatie zoekt met de hulpverlener. Bij de rellen in hoek van holland waren ook een heleboel geluiden die vonden dat de politie fout was geweest, daarvan kun je ook zeggen dat die het opnamen voor de relschoppers. Dan zou het ook verkeerd zijn als ik zou zeggen dat de nederlanders halsstarrig de relschoppers hebben staan verdedigen.

Nogmaals dus, het probleem is dus dat marokkanen niet als individuën worden gezien, maar als één homogeen blok.

Maar het is nu te laat, Welterusten forumgangers.

Ik zei toch dat ik het in zijn algemeenheid met je eens was? Daarom plaatste ik "de Marokkanen" ook tussen aanhalingstekens. Maar dat gebeurt met zoveel groepen, "jullie" zijn daar echt niet uniek in hoor. Zo wordt toch ook steeds over "de jeugd van tegenwoordig" gesproken terwijl het slechts om een klein deel daarvan gaat? Zo worden "de Nederlanders" erop aangesproken over misstanden in destijds Oost-Indie en Suriname terwijl nog maar een paar mensen leven die direct verantwoordelijk waren, enzovoort.

Waarom spreek jij die enkele Marokkanen er dan niet op aan dat ze onterecht namens jou denken te spreken? Het feit dat dat niet gebeurt werkt het in de hand dat Marokkanen soms als 1 homogene groep worden gezien. Zie je dan niet dat die selectieve verontwaardiging die sommigen uiten niet bepaald helpt?

fisherman1969
14-02-10, 11:28
Wat "de Marokkanen" (in zoverre dat dus bestaat, ik ben het namelijk eens met je algemene stelling) overigens wel zelf in de hand werken door zichzelf steeds als groep te presenteren. Het is namelijk opvallend dat in discussies als deze, als iemand uit de Marokkaanse gemeenschap iets heeft geflikt, andere Marokkanen die vent of vrouw halsstarrig gaan lopen verdedigen, tegen beter (ge)weten in. Zie ook bijvoorbeeld de beruchte ellenlange discussies toen die tasjesdief werd doodgereden. Ik begrijp dat nooit zo goed. Ik voel namelijk geen enkele behoefte als een tokkie hulpverleners heeft mishandeld om die vent te gaan verdedigen, alleen maar omdat hij uit dezelfde bevolkingsgroep of stad komt als ik. Het is een beetje hetzelfde als voetbalsupportersgedrag, die verdedigen elkaar ook altijd tot op het bot.

Ja ben het volkomen met jou eens , met dit soort discussies wordt alles goed gepraat ,doet er niet toe wat ze gedaan hebebn het is altijd de schuld van ...vul maar in want wij hadden goedkope slaafjes nodig enz enz
en dat sommige van hun nakomelingen ,het niet zo nauw nemen met de Nederlandse wet , dat is onze eigen schuld (zoals onze vriend TANGER al beweerde in een andere topic ) wij de verdervelijke Westerse luiwammessen hebben ze binnnen gehaald .om slaven werk te doen :schok: *)
Aldoende deze (bezoekers van het ziekenhuis ) stonden volkomen in hun recht de( stakkers) werden op z,n zachts gezegd niet eens geinformeerd ja dan heb je alle reden om je een beetje op te winden , hier noemen wij dat agressief gedrag .:stout:

*) Gelukkig zijn er ook Marokkaanse mensen die het hier wel ver geschopt hebben ,kijk maar naar diverse ondernemers, artsen,en vele anderen afgestudeerden en zelfs in de Politiek nemen zij een vooraanstaande plaats in ! Het kan dus blijkbaar wel gelukkig :duim:

Joesoef
14-02-10, 11:56
Wat bedoel je daarmee?


Krijgen jullie geen training omgaan met geweld?

Wizdom
14-02-10, 12:27
Ben je wel van deze planeet? Dus je beweert dat het "aan de orde van de dag" is dat halve (of hele) criminelen op scooters vluchten voor de politie, een dodelijk ongeval veroorzaken, hun familie vervolgens in het ziekenhuis artsen en verpleegsters bedreigt en een ander familielid de plaatselijke journalisten met de dood bedreigt? Dat dit normaal gesproken geen bericht in de krant waard is maar nu wel omdat het Marokkanen betreft? Ik geloof dat je te lang GTA op je Playstation hebt gespeeld.

Misschien kun jij je ook wel indenken dat als iemand een dodelijk ongeval veroorzaakt terwijl hij op de vlucht is voor de politie gearresteerd wordt, ook al is hij in het ziekenhuis op dat moment? En dat dat dus betekent dat die persoon wordt afgeschermd van ieder contact van buitenaf? Nee?

Dodelijke ongelukken zijn aan de orde van de dag en dat daar naderhand nog eens wat complicaties bij komen kijken ook...

Waar het mij om gaat is dat vervloekte "hokjes" mentaliteit wat een paar van die NAZIS maar al te graag aanhalen... Wanneer komen die mensen nu eens eindelijk uit die middeleeuwse schulp van hokjes denken...

Er wonen in Nederland alleen Nederlanders en anders zijn het toeristen of illegalen...

jang0201
14-02-10, 12:30
Walgelijk om te schelden met NAZIS, uitschot ben jij!

MaRiaH
14-02-10, 12:31
Waarom spreek jij die enkele Marokkanen er dan niet op aan dat ze onterecht namens jou denken te spreken? Het feit dat dat niet gebeurt werkt het in de hand dat Marokkanen soms als 1 homogene groep worden gezien. Zie je dan niet dat die selectieve verontwaardiging die sommigen uiten niet bepaald helpt?

Hoe zie je dat in godsnaam voor je? Hoe moet een Marokkaan elders Marokkanen aanspreken? De grootste misvatting is wel dat het een homogene groep zou zijn. Het kan best zo zijn dat de buitenwereld dat zo ziet, wil nog niet zeggen, dat dat klopt.

Er is geen Marokkaanse gemeenschap. Het zijn individuen die zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden. Daarom zijn ze eigenlijk ook het best geintegreerd in de samenleving.
Want waarom roep jij die voetbalsupporter van ADO Den Haag niet tot de orde? Waarom spreek jij ze niet aan dat ze onterecht namens jou denken omdat jij ook voetbalwedsrijden bezoekt?

Precies.

Pleun
14-02-10, 12:33
Krijgen jullie geen training omgaan met geweld?

Jawel, maar dat zal wel bij iedere instelling anders zijn.

mark61
14-02-10, 13:10
Maar het lijkt mij toch logisch als de Marokkaanse bevolking in dit land eerst eens naar zichzelf kijkt,

Mij niet. Het is geen commune. Wat heeft Mohammed X in Middelburg te maken met Hmid Y in Delfzijl? Genetisch schuldig?

Joesoef
14-02-10, 13:34
Jawel, maar dat zal wel bij iedere instelling anders zijn.

Als je die trainingen krijgt en je begrijpt mijn vraag niet dan is er iets mis. Agressief gedrag valt in te delen in verschillende categorieën van meerdere niveaus, ABC en D. Met name AB en C zijn relatief makkelijk te keren als je weet wat te doen. Vergelijk het met voorrang hebben en krijgen, al heb je voorrang het is niet raadzaam om ook altijd voorrang te nemen.

Witte78
14-02-10, 13:44
Hoe zie je dat in godsnaam voor je? Hoe moet een Marokkaan elders Marokkanen aanspreken? De grootste misvatting is wel dat het een homogene groep zou zijn. Het kan best zo zijn dat de buitenwereld dat zo ziet, wil nog niet zeggen, dat dat klopt.

Er is geen Marokkaanse gemeenschap. Het zijn individuen die zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden. Daarom zijn ze eigenlijk ook het best geintegreerd in de samenleving.
Want waarom roep jij die voetbalsupporter van ADO Den Haag niet tot de orde? Waarom spreek jij ze niet aan dat ze onterecht namens jou denken omdat jij ook voetbalwedsrijden bezoekt?

Precies.

Als hier een supporter komt die doodslag van een maat goed komt praten zal hij denk ik niet zo goed ontvangen worden.

Ik begrijp wel wat Bart bedoelt. Het gaat om de beeldvorming. Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat de ene Marokkaan absoluut niet verantwoordelijk is voor de daden of uitspraken van een andere Marokkaan. Maar hardhandig afkeuren van het goedpraten van wandaden is een mogelijkheid om tegen negatieve beeldvorming te vechten. Een veel gemaakte generalisatie is dat zwijgen instemmen is.

tanger'73
14-02-10, 14:05
Dat niet maar een voor een buitenstaander is er geen wezenlijk verschil te zien tussen bijv. Marokkanen, Algerijnen of Tunesiers.

Ik heb het topic een beetje doorgelezen en ik begrijp heel goed dat het voor goedwillende Marokkanen heel vervelend is als zij worden aangesproken op het gedrag van zich misdragende Marokkanen, wanneer er weer eens een bericht in de media is gekomen.

Maar het lijkt mij toch logisch als de Marokkaanse bevolking in dit land eerst eens naar zichzelf kijkt, want het is een feit dat er relatief veel Marokkanen in de gevangenis zitten en ook de incidenten in ziekenhuizen zijn geen opgeblazen verhalen in de media om de Marokkanen eens lekker een hak te zetten. Marokkanen zorgen, gezien de omvang van deze groep in Nederland, relatief voor veel meer problemen dan autochtonen.



Dat jij gelooft dat Marokkanen de meeste problemen opleveren is iets dat jij graag wilt geloven. Maar iedereen levert problemen op, of denk je dat Nederland geen problemen kende, totdat de Marokkanen kwamen? iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen hachie, allochtoon alswel autochtoon. Boodschappen als naar jezelf kijken, zeggen mij totaal niets. Als je zo'n beeld hebt over Marokkanen, dan wens ik jezelf daar veel sterkte mee.

tanger'73
14-02-10, 14:12
*) Gelukkig zijn er ook Marokkaanse mensen die het hier wel ver geschopt hebben ,kijk maar naar diverse ondernemers, artsen,en vele anderen afgestudeerden en zelfs in de Politiek nemen zij een vooraanstaande plaats in ! Het kan dus blijkbaar wel gelukkig :duim:

Mensen die wat kunnen, maken datzelf wel uit en kunnen dat beter als jou. Wie ben jij dat je over anderen kan praten of ze wat wel of niet kunnen. Sta je hoger als hen in je Nederlanderschap of voel je je over hen verheven?

tanger'73
14-02-10, 14:17
Hoe zie je dat in godsnaam voor je? Hoe moet een Marokkaan elders Marokkanen aanspreken? De grootste misvatting is wel dat het een homogene groep zou zijn. Het kan best zo zijn dat de buitenwereld dat zo ziet, wil nog niet zeggen, dat dat klopt.

Er is geen Marokkaanse gemeenschap. Het zijn individuen die zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden. Daarom zijn ze eigenlijk ook het best geintegreerd in de samenleving.
Want waarom roep jij die voetbalsupporter van ADO Den Haag niet tot de orde? Waarom spreek jij ze niet aan dat ze onterecht namens jou denken omdat jij ook voetbalwedsrijden bezoekt?

Precies.


Mensen die denken dat Marokkanen een homogene groep betreft, hebben geen enkele ruk verstand van Marokkanen. Door hier op Maroc.nl hun ergenissen en vooroordelen over Marokkanen te strooien, denken ze wat over marokkanen te weten.

tanger'73
14-02-10, 14:21
Genetisch schuldig?


Ja kennelijk is dat het, denken zeker ook heilig dat alles rondom Marokkanen genetisch bepaald is, een afwijking? Man wie allemaal wil stemmen op zijn idool, kan dat op 3 maart doen. Veel succes daarmee.

Kal-El B.V
14-02-10, 14:28
Ik zei toch dat ik het in zijn algemeenheid met je eens was? Daarom plaatste ik "de Marokkanen" ook tussen aanhalingstekens. Maar dat gebeurt met zoveel groepen, "jullie" zijn daar echt niet uniek in hoor. Zo wordt toch ook steeds over "de jeugd van tegenwoordig" gesproken terwijl het slechts om een klein deel daarvan gaat? Zo worden "de Nederlanders" erop aangesproken over misstanden in destijds Oost-Indie en Suriname terwijl nog maar een paar mensen leven die direct verantwoordelijk waren, enzovoort.

Waarom spreek jij die enkele Marokkanen er dan niet op aan dat ze onterecht namens jou denken te spreken? Het feit dat dat niet gebeurt werkt het in de hand dat Marokkanen soms als 1 homogene groep worden gezien. Zie je dan niet dat die selectieve verontwaardiging die sommigen uiten niet bepaald helpt?

Je zegt wel dat je het met me eens bent in het algemeen, maar door dit soort uitspraken geloof ik niet dat het echt tot je doordringt. Want je duwt me dus weer in die hoek van homogeniteit. Hoezo moet ik die persoon aanspreken, zoals MariaH zich terecht afvraagt? Ik sta op, ik ga naar mijn werk, doe misschien iets sociaals en ontspannen met vrienden, ga naar huis en ga naar bed. Maar ergens in die routine ben ik volgens jouw dus verplicht omdat ik van bepaalde afkomst ben om ik weet niet wat voor extra activiteiten te ontplooien. Ik moet nu naar dat ziekenhuis en voor de deur gaan posten, of die familie een bezoek brengen en een stevig woordje met ze gaan wisselen, zoiets bedoel je ? Net zoals jij heel vaak bij het stoplicht gaat staan en iedereen aanspreekt die door rood fietst ?

Je zegt dat ik 'die enkele marokkanen die onterecht namens mij denken te spreken' moet aanspreken. Maar dat is ook weer iets wat zich in jouw hoofd afspeelt, als jij ruzie hebt met een marokkaan dan roept die marokkaan niet dat hij de vertegenwoordiger is van alle marokkanen, het probleem is dat jij hem/haar voor jezelf tot de vertegenwoordiger hebt gemaakt. 'Die marokkanen' waar jij het over hebt zijn dus schimmen, schimmen kan ik niet aanspreken, dus moet ik het met jou doen.

Je spreekt jezelf tegen. Deze jongens worden niet aangesproken door De marokkanen en daarom worden we beschouwd als homogene groep en niet als individuen die er niks mee te maken hebben. Dus om in de ogen van de autochtonen als individuen beschouwd te willen worden moeten marokkanen zich als homogene groep gaan manifesteren ?? Zotheid.

Nee dank je wel, ik laat me niet in dat keurslijf dwingen. Als ik twee mensen op straat ruzie zie hebben dan ga ik niet ingrijpen alleen maar om het feit dat een van de twee een marokkaan betreft. Het is gewoon idiotie, het lijkt van sommige mensen in dit soort discussies wel alsof het doel is in deze samenleving dat we juist wel naar afkomst moeten handelen. als een marokkaan een andere marokkaan iets ziet doen dan moet hij handelen, daar is hij toe verplicht. Een turk bij een turk en een antilliaan bij een antilliaan. En als ik dan een keer twee blanken een andere blanke kapot zie mishandelen op straat dan heb ik zeker het recht om zoals ze in het engels zeggen, 'to sit this one out' te denken en gewoon op een bankje te gaan zitten en gewoon te gaan wachten tot een andere blanke tussenbeiden komt ?

Het probleem is dus heel simpel. Het is de weigering om mensen als individuen te beschouwen en ze constant maar als homogene groep in een hoek te wijzen. Een heleboel marokkanen kunnen hier mee omgaan, ze halen hun schouders op en proberen zich er niks van aan te trekken, dit zijn meestal de volwassenen. Maar er zijn er ook die er niet mee weten om te gaan, zoals jongeren en vooral zwakbegaafde jongeren.

Het zijn niet de volwassenen waar mensen op straat last van kunnen hebben, het zijn de jongeren en jong volwassenen die in deze mediaverkrachting zijn opgegroeid waar je last van kunt hebben. Nederlanders schreeuwen moord en brand en zijn op hun tenen getrapt als de ander "discriminatie' gaat piepen, maar waarom zo verbaasd ?? In de polemiek van de afgelopen tien jaar is duidelijk naar voren gekomen dat wanneer een marokkaan iets doet wat niet door de beugel kan, dat autochtonen dat aan zijn afkomst toeschrijven. Waarom is het dan gek wanneer een marokkaantje die keet aan het trappen is in de tram en daarop wordt aangesproken door een nederlander, dat dat mannetje dan denkt dat jij het erg vindt omdat hij marokkaans is en niet dat jij het erg vindt omdat je in het algemeen keet trappen erg vindt ?

Ja, sommige marokkaanse jongeren tonen weinig tot geen respect voor autochtonen en anderen. Maar sorry, daar is het toch echt gewoon naar gemaakt. Men zeurt over jongeren die hoer roepen naar vrouwen en dat is terecht verwerpelijk en we gaan daar niet over discussiëren, het mag gewoon niet. Het staat niet ter discussie en de autochtonen hebben daar de macht ook voor om daar niet over te discussiëren, het wordt gewoon verworpen.
Maar wat hebben marokkanen en allochtonen de afgelopen jaren voor scheldkannonades moeten slikken ? We zijn geitenneukers, kutmarokkanen, vijfde kolonne, barbaren, uitkeringstrekkers die niks tot de maatschappij bijdragen, straatterroristen en vooral achterlijk. En dat laatste is het ergste, want anders dan het woordje 'hoer' staat de 'achterlijkheid' van mensen die uit de bergen komen wel open voor discussie. En dat is al een grove beleding op zich die we al jaren over ons heen krijgen.

Zoals ik zei, een heleboel marokkanen halen hun schouders op en hebben hun vreedzame manier om daar mee om te gaan, maar niet iedereen is daartoe in staat. Er zijn zelfs een heleboel marokkanen die keihard hun best doen om wel iets aan deze problemen te doen in hun gemeenschap, buurtvaders, vrijwilligers in buurtcentra, politici, etc. etc.

Nu ga ik natuurlijk beticht worden voor "slachtofferpraat", maar ik val mensen niet lastig, ik ben dus dader noch slachtoffer.
Maar inderdaad, ik neem het op voor de slachtoffers! Het is namelijk volwassenen tegen kinderen, de volwassenen die verantwoordelijk zijn voor de polemiek van de afgelopen jaren en de kinderen die nog heel veel moeten leren. Ik neem het op voor de kinderen en ik vind dat die volwassenen zich eens achter de oren moeten krabben. Dat hele 'benoemen' en vooral de toon ervan heeft alleen maar averechts gewerkt.

Dus beschuldig me maar van typisch marokkaans 'slachtofferschap', laat ik dan alleen even deze vraag nog stellen.

Die blonde hooibaal met Calimerocomplex, die straks misschien een vijfde van de tweede kamer bezit is dat een marokkaan of een nederlander ?
Hoezo marokkanen spelen graag het 'slachtoffer'???

MaRiaH
14-02-10, 14:33
Als hier een supporter komt die doodslag van een maat goed komt praten zal hij denk ik niet zo goed ontvangen worden.

Ik begrijp wel wat Bart bedoelt. Het gaat om de beeldvorming. Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat de ene Marokkaan absoluut niet verantwoordelijk is voor de daden of uitspraken van een andere Marokkaan. Maar hardhandig afkeuren van het goedpraten van wandaden is een mogelijkheid om tegen negatieve beeldvorming te vechten. Een veel gemaakte generalisatie is dat zwijgen instemmen is.

Ik begrijp helemaal niet wat Bart bedoelt, want zoals gezegd klopt die beeldvorming niet.

Draai het eens om, laat het geen Marokkaan zijn geweest maar een Nederlander. Ga jij dan de Nederlandse gemeenschap oproepen om zich uit te spreken tegen de daden van Nederlanders? Moeten alle Nederlanders zich dan uitspreken tegen zo'n dader omdat zwijgen anders instemmen is?
:schok:

sjaakie82
14-02-10, 14:34
Dat jij gelooft dat Marokkanen de meeste problemen opleveren is iets dat jij graag wilt geloven. Maar iedereen levert problemen op, of denk je dat Nederland geen problemen kende, totdat de Marokkanen kwamen? iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen hachie, allochtoon alswel autochtoon. Boodschappen als naar jezelf kijken, zeggen mij totaal niets. Als je zo'n beeld hebt over Marokkanen, dan wens ik jezelf daar veel sterkte mee.

Geloven is een groot woord. Het neigt er wel naar. Ik kan me niet herinneren dat de Vietnamezen, Chinezen, Hongaren en Italianen ook zoveel in het nieuws kwamen. En je kunt niet over moslims spreken, van Koerden, Turken, Bosniers en Iraniers hoor je nauwelijks iets.

Zolang je alles maar accepteert blijft dit spelen. Die familieleden hadden hardhandig verwijderd moeten worden uit dat ziekenhuis. Rouwen is prima. Doe het wel op een normale manier. Dat heeft niets met cultuur te maken. Laat staan religie. Mensen die zich misdragen hebben op dat moment elke vorm van meedogen en respect verspeeld.

MaRiaH
14-02-10, 14:38
Je zegt wel dat je het met me eens bent in het algemeen, maar door dit soort uitspraken geloof ik niet dat het echt tot je doordringt. Want je duwt me dus weer in die hoek van homogeniteit. Hoezo moet ik die persoon aanspreken, zoals MariaH zich terecht afvraagt? Ik sta op, ik ga naar mijn werk, doe misschien iets sociaals en ontspannen met vrienden, ga naar huis en ga naar bed. Maar ergens in die routine ben ik volgens jouw dus verplicht omdat ik van bepaalde afkomst ben om ik weet niet wat voor extra activiteiten te ontplooien. Ik moet nu naar dat ziekenhuis en voor de deur gaan posten, of die familie een bezoek brengen en een stevig woordje met ze gaan wisselen, zoiets bedoel je ? Net zoals jij heel vaak bij het stoplicht gaat staan en iedereen aanspreekt die door rood fietst ?

Je zegt dat ik 'die enkele marokkanen die onterecht namens mij denken te spreken' moet aanspreken. Maar dat is ook weer iets wat zich in jouw hoofd afspeelt, als jij ruzie hebt met een marokkaan dan roept die marokkaan niet dat hij de vertegenwoordiger is van alle marokkanen, het probleem is dat jij hem/haar voor jezelf tot de vertegenwoordiger hebt gemaakt. 'Die marokkanen' waar jij het over hebt zijn dus schimmen, schimmen kan ik niet aanspreken, dus moet ik het met jou doen.

Je spreekt jezelf tegen. Deze jongens worden niet aangesproken door De marokkanen en daarom worden we beschouwd als homogene groep en niet als individuen die er niks mee te maken hebben. Dus om in de ogen van de autochtonen als individuen beschouwd te willen worden moeten marokkanen zich als homogene groep gaan manifesteren ?? Zotheid.

Nee dank je wel, ik laat me niet in dat keurslijf dwingen. Als ik twee mensen op straat ruzie zie hebben dan ga ik niet ingrijpen alleen maar om het feit dat een van de twee een marokkaan betreft. Het is gewoon idiotie, het lijkt van sommige mensen in dit soort discussies wel alsof het doel is in deze samenleving dat we juist wel naar afkomst moeten handelen. als een marokkaan een andere marokkaan iets ziet doen dan moet hij handelen, daar is hij toe verplicht. Een turk bij een turk en een antilliaan bij een antilliaan. En als ik dan een keer twee blanken een andere blanke kapot zie mishandelen op straat dan heb ik zeker het recht om zoals ze in het engels zeggen, 'to sit this one out' te denken en gewoon op een bankje te gaan zitten en gewoon te gaan wachten tot een andere blanke tussenbeiden komt ?

Het probleem is dus heel simpel. Het is de weigering om mensen als individuen te beschouwen en ze constant maar als homogene groep in een hoek te wijzen. Een heleboel marokkanen kunnen hier mee omgaan, ze halen hun schouders op en proberen zich er niks van aan te trekken, dit zijn meestal de volwassenen. Maar er zijn er ook die er niet mee weten om te gaan, zoals jongeren en vooral zwakbegaafde jongeren.

Het zijn niet de volwassenen waar mensen op straat last van kunnen hebben, het zijn de jongeren en jong volwassenen die in deze mediaverkrachting zijn opgegroeid waar je last van kunt hebben. Nederlanders schreeuwen moord en brand en zijn op hun tenen getrapt als de ander "discriminatie' gaat piepen, maar waarom zo verbaasd ?? In de polemiek van de afgelopen tien jaar is duidelijk naar voren gekomen dat wanneer een marokkaan iets doet wat niet door de beugel kan, dat autochtonen dat aan zijn afkomst toeschrijven. Waarom is het dan gek wanneer een marokkaantje die keet aan het trappen is in de tram en daarop wordt aangesproken door een nederlander, dat dat mannetje dan denkt dat jij het erg vindt omdat hij marokkaans is en niet dat jij het erg vindt omdat je in het algemeen keet trappen erg vindt ?

Ja, sommige marokkaanse jongeren tonen weinig tot geen respect voor autochtonen en anderen. Maar sorry, daar is het toch echt gewoon naar gemaakt. Men zeurt over jongeren die hoer roepen naar vrouwen en dat is terecht verwerpelijk en we gaan daar niet over discussiëren, het mag gewoon niet. Het staat niet ter discussie en de autochtonen hebben daar de macht ook voor om daar niet over te discussiëren, het wordt gewoon verworpen.
Maar wat hebben marokkanen en allochtonen de afgelopen jaren voor scheldkannonades moeten slikken ? We zijn geitenneukers, kutmarokkanen, vijfde kolonne, barbaren, uitkeringstrekkers die niks tot de maatschappij bijdragen, straatterroristen en vooral achterlijk. En dat laatste is het ergste, want anders dan het woordje 'hoer' staat de 'achterlijkheid' van mensen die uit de bergen komen wel open voor discussie. En dat is al een grove beleding op zich die we al jaren over ons heen krijgen.

Zoals ik zei, een heleboel marokkanen halen hun schouders op en hebben hun vreedzame manier om daar mee om te gaan, maar niet iedereen is daartoe in staat. Er zijn zelfs een heleboel marokkanen die keihard hun best doen om wel iets aan deze problemen te doen in hun gemeenschap, buurtvaders, vrijwilligers in buurtcentra, politici, etc. etc.

Nu ga ik natuurlijk beticht worden voor "slachtofferpraat", maar ik val mensen niet lastig, ik ben dus dader noch slachtoffer.
Maar inderdaad, ik neem het op voor de slachtoffers! Het is namelijk volwassenen tegen kinderen, de volwassenen die verantwoordelijk zijn voor de polemiek van de afgelopen jaren en de kinderen die nog heel veel moeten leren. Ik neem het op voor de kinderen en ik vind dat die volwassenen zich eens achter de oren moeten krabben. Dat hele 'benoemen' en vooral de toon ervan heeft alleen maar averechts gewerkt.

Dus beschuldig me maar van typisch marokkaans 'slachtofferschap', laat ik dan alleen even deze vraag nog stellen.

Die blonde hooibaal met Calimerocomplex, die straks misschien een vijfde van de tweede kamer bezit is dat een marokkaan of een nederlander ?
Hoezo marokkanen spelen graag het 'slachtoffer'???

Ik bewonder je geduld..

sjaakie82
14-02-10, 14:39
Ik begrijp helemaal niet wat Bart bedoelt, want zoals gezegd klopt die beeldvorming niet.

Draai het eens om, laat het geen Marokkaan zijn geweest maar een Nederlander. Ga jij dan de Nederlandse gemeenschap oproepen om zich uit te spreken tegen de daden van Nederlanders? Moeten alle Nederlanders zich dan uitspreken tegen zo'n dader omdat zwijgen anders instemmen is?
:schok:

Nee, dat werkt doorgaans nooit helemaal. Maar het blijft wel erg stil. Ik denk dat er minderheden zijn waarbij dit veel sneller en beter zou worden opgepakt dan gebeurt bij Marokkaanse Nederlanders.

De publieke opinie m.b.t. Europese-Marokkanen is niet bepaald positief. En dat heeft niets met v. Gogh, Wilders of Fortuyn te maken. In België, Frankrijk en Spanje speelden deze personen geen rol. En toch blijft die publieke opinie hetzelfde, namelijk dramatisch.

En zelfs in Marokko spreekt men over het asociale gedrag van die toeristen.

MaRiaH
14-02-10, 14:42
Geloven is een groot woord. Het neigt er wel naar. Ik kan me niet herinneren dat de Vietnamezen, Chinezen, Hongaren en Italianen ook zoveel in het nieuws kwamen. En je kunt niet over moslims spreken, van Koerden, Turken, Bosniers en Iraniers hoor je nauwelijks iets.

Zolang je alles maar accepteert blijft dit spelen. Die familieleden hadden hardhandig verwijderd moeten worden uit dat ziekenhuis. Rouwen is prima. Doe het wel op een normale manier. Dat heeft niets met cultuur te maken. Laat staan religie. Mensen die zich misdragen hebben op dat moment elke vorm van meedogen en respect verspeeld.

Hallo Sjaakie, fijn dat je er bent.
Lees gelijk nog even de bovenstaande berichten goed door, dan heb je een antwoord op je kul-verhaal.

tanger'73
14-02-10, 14:43
Wellicht moeten Marokkanen voor bepaalde autochtonen een eigen weerkorps oprichten, een soorte van sturmabteilung om als homogene groep andere leden uit die groep te lijf te gaan?

mark61
14-02-10, 14:44
Ja kennelijk is dat het, denken zeker ook heilig dat alles rondom Marokkanen genetisch bepaald is, een afwijking? Man wie allemaal wil stemmen op zijn idool, kan dat op 3 maart doen. Veel succes daarmee.

Nou ze kunnen maar in twee plaatsen terecht :hihi: mesakien.

MaRiaH
14-02-10, 14:48
Nee, dat werkt doorgaans nooit helemaal. Maar het blijft wel erg stil. Ik denk dat er minderheden zijn waarbij dit veel sneller en beter zou worden opgepakt dan gebeurt bij Marokkaanse Nederlanders.

Wat verwacht je nou? Lees je de rest van de berichten wel?
Het zijn GEEN homogene groepen..

Trouwens, ik heb nog geen Roemeen zich uit horen spreken over de vreselijk gewelddadige overvallen op woningen die hun landgenoten plegen..
Jij verwacht iets wat niet realistisch is.

MaRiaH
14-02-10, 14:49
Wellicht moeten Marokkanen voor bepaalde autochtonen een eigen weerkorps oprichten, een soorte van sturmabteilung om als homogene groep andere leden uit die groep te lijf te gaan?

Daar lijkt het wel op ja.. :schok:

tanger'73
14-02-10, 14:51
Geloven is een groot woord. Het neigt er wel naar. Ik kan me niet herinneren dat de Vietnamezen, Chinezen, Hongaren en Italianen ook zoveel in het nieuws kwamen. En je kunt niet over moslims spreken, van Koerden, Turken, Bosniers en Iraniers hoor je nauwelijks iets.

Zolang je alles maar accepteert blijft dit spelen. Die familieleden hadden hardhandig verwijderd moeten worden uit dat ziekenhuis. Rouwen is prima. Doe het wel op een normale manier. Dat heeft niets met cultuur te maken. Laat staan religie. Mensen die zich misdragen hebben op dat moment elke vorm van meedogen en respect verspeeld.



Als je de media moet geloven, dan moet je alles wel geloven. Maar ondervindt jezelf overlast van Marokkanen? Wat de media daar allemaal over uitkraamt interesseert me niet. Denk je dat de media mijn referentiekader, leidraad of meester is hoe ik de wereld moet zien? Nou in dat geval geloof ik eerder wat bijvoorbeeld Aljazira allemaal uitkraamt.

tanger'73
14-02-10, 14:55
Nou ze kunnen maar in twee plaatsen terecht :hihi: mesakien.


Verhip, da' s waar ook. Ze kunnen natuurlijk hun held fritsma liefkozen.

tanger'73
14-02-10, 14:57
Daar lijkt het wel op ja.. :schok:


Als dat bij wet zou kunnen worden geregeld inclusief bewapening, zou dat natuurlijk iets kunnen zijn om te overwegen.

mulan
14-02-10, 14:59
Geloven is een groot woord. Het neigt er wel naar. Ik kan me niet herinneren dat de Vietnamezen, Chinezen, Hongaren en Italianen ook zoveel in het nieuws kwamen. En je kunt niet over moslims spreken, van Koerden, Turken, Bosniers en Iraniers hoor je nauwelijks iets.



Daar hoor je bijna niets over nee. Maar wat bedoel je daar mee te zeggen. Zijn Marokkanen gewoon crimineler dan Turken bijv?

MaRiaH
14-02-10, 15:04
Als dat bij wet zou kunnen worden geregeld inclusief bewapening, zou dat natuurlijk iets kunnen zijn om te overwegen.

Ik stem tegen. Met knokploegen hebben we geen goede ervaringen.. :wtf:

tanger'73
14-02-10, 15:07
Ik stem tegen. Met knokploegen hebben we geen goede ervaringen.. :wtf:


Als puntje bij paaltje komt, komen ze er allemaal op terug. Men denkt zeker dat bezigen van lieve woordjes voldoende is om bijvoorbeeld een stilleto te ontwijken? iedereen zoekt het dus maar lekker zelf uit, wie overlast ondervindt moet er lekker zelf wat aan doen.

MaRiaH
14-02-10, 15:10
Als puntje bij paaltje komt, komen ze er allemaal op terug. Men denkt zeker dat bezigen van lieve woordjes voldoende is om bijvoorbeeld een stilleto te ontwijken? iedereen zoekt het dus maar lekker zelf uit, wie overlast ondervindt moet er lekker zelf wat aan doen.

We kunnen elkaar best een handje helpen als we overlast tegen komen op straat. Maar dat staat zooooo los van afkomst.. :moe:

tanger'73
14-02-10, 15:14
We kunnen elkaar best een handje helpen als we overlast tegen komen op straat. Maar dat staat zooooo los van afkomst.. :moe:


Het is echt absurd voor woorden, je moet je eens indenken dat je net waar Kal b.v. terecht op wees, je op straat loopt en je wat ziet gebeuren, je meteen je superman shirt onder je kleding zichtbaar moet maken. Godallemachtig. :haha:

MaRiaH
14-02-10, 15:16
Het is echt absurd voor woorden, je moet je eens indenken dat je net waar Kal b.v. terecht op wees, je op straat loopt en je wat ziet gebeuren, je meteen je superman shirt onder je kleding zichtbaar moet maken. Godallemachtig. :haha:

En dan zonder S maar uiteraard met een grote M :engel:

tanger'73
14-02-10, 15:18
En dan zonder S maar uiteraard met een grote M :engel:



juist, dat zal zeer beslist extra indruk maken. :haha:

MaRiaH
14-02-10, 15:27
juist, dat zal zeer beslist extra indruk maken. :haha:

Ja da's KEIgoed voor de beeldvorming..

SuperMocro.. *proest*


...je wat ziet gebeuren, je meteen je superman shirt onder je kleding zichtbaar moet maken. Godallemachtig.

Zoiets bedoel je?
Daar wil ik wel door gered worden.. :stout:

http://badrabbyt.files.wordpress.com/2009/01/superman2.jpg

tanger'73
14-02-10, 16:15
Ja da's KEIgoed voor de beeldvorming..

SuperMocro.. *proest*



Zoiets bedoel je?
Daar wil ik wel door gered worden.. :stout:

http://badrabbyt.files.wordpress.com/2009/01/superman2.jpg

inderdaad, het is echt een utopie van sommigen om te denken en te verwachten dat Marokkanen integraal iets aan dergelijke verschijnselen kunnen doen. Marokkanen zijn bij uitstek niet nationalistisch en aan niemand trouw, dan alleen hun directe invloedsfeer. Er bestaat geen enkele gemeenschapszin en Marokkanen zijn ook nergens bij aangesloten of hebben gemeenschappelijke doelstellingen. Voor wat Marokkanen in het buitenland betreft, is het gewoon ieder voor zich en God voor ons allen.

MaRiaH
14-02-10, 16:27
inderdaad, het is echt een utopie van sommigen om te denken en te verwachten dat Marokkanen integraal iets aan dergelijke verschijnselen kunnen doen. Marokkanen zijn bij uitstek niet nationalistisch en aan niemand trouw, dan alleen hun directe invloedsfeer. Er bestaat geen enkele gemeenschapszin en Marokkanen zijn ook nergens bij aangesloten of hebben gemeenschappelijke doelstellingen. Voor wat Marokkanen in het buitenland betreft, is het gewoon ieder voor zich en God voor ons allen.

Zoiets als Nederlanders dus.. :argwaan:

Witte78
14-02-10, 16:33
Ik begrijp helemaal niet wat Bart bedoelt, want zoals gezegd klopt die beeldvorming niet.

Draai het eens om, laat het geen Marokkaan zijn geweest maar een Nederlander. Ga jij dan de Nederlandse gemeenschap oproepen om zich uit te spreken tegen de daden van Nederlanders? Moeten alle Nederlanders zich dan uitspreken tegen zo'n dader omdat zwijgen anders instemmen is?
:schok:

Hoezo moeten? Het is alleen een middel om foutieve beeldvorming tegen te gaan. Uiteraard is niemand verplicht dat te doen. "Oorspronkelijke" Nederlanders hebben geen last van foutieve beeldvorming, en dus hebben ze geen baat bij het zich uitspreken tegen wangedrag.

tanger'73
14-02-10, 16:43
Zoiets als Nederlanders dus.. :argwaan:

Als ik het vermogen had om alle problemen als sneeuw voor de zon te laten verdwijnen en iedereen lag aan mijn voeten, zou ik geen seconde twijfelen iets doen. Maar als je met dergelijke pretenties in het leven staat, zal het niet gauw duren dat je op een gegeven moment met een dwangbuis wordt afgevoerd.

tanger'73
14-02-10, 16:47
Hoezo moeten? Het is alleen een middel om foutieve beeldvorming tegen te gaan. Uiteraard is niemand verplicht dat te doen. "Oorspronkelijke" Nederlanders hebben geen last van foutieve beeldvorming, en dus hebben ze geen baat bij het zich uitspreken tegen wangedrag.


toch doen ze dat wel met hun witte marsen tegen zinloos geweld. Of dat ooit heeft geholpen tegen zinloos geweld is maar de vraag.

Wizdom
14-02-10, 18:43
Walgelijk om te schelden met NAZIS, uitschot ben jij!

Als je eens wist hoeveel schade men aan de samenleving toebrengt dan was het woord NAZI niet genoeg geweest maar omdat je niet in het verdomhoekje zit vind jij natuurlijk dat alles makkelijk geincasseerd moet worden.

Danablue
14-02-10, 19:11
Nee, dat werkt doorgaans nooit helemaal. Maar het blijft wel erg stil. Ik denk dat er minderheden zijn waarbij dit veel sneller en beter zou worden opgepakt dan gebeurt bij Marokkaanse Nederlanders.

De publieke opinie m.b.t. Europese-Marokkanen is niet bepaald positief. En dat heeft niets met v. Gogh, Wilders of Fortuyn te maken. In België, Frankrijk en Spanje speelden deze personen geen rol. En toch blijft die publieke opinie hetzelfde, namelijk dramatisch.

En zelfs in Marokko spreekt men over het asociale gedrag van die toeristen.

Mijn Marokkaanse vriend en ik waren op vakantie in Zuid Oost Azie. Ver van Wilders en consorten. In een Islamitisch land. Bij twee verschillende ritten vroegen de taxichauffeurs waar we vandaan kwamen. En bij het woord "Marokko" van mijn vriend lachten ze in beide gevallen dat Marokkanen niet zo populair zijn daar, vanwege crimineel gedrag van Marokkaanse toeristen daar. (ik neem aan Europese Marokkanen) Heel pijnlijk en ik ben totaal anti PVV, maar het viel me wel op. Echt pijnlijk.

Ik ben zo boos op het tuig dat zoveel verziekt voor toffe mensen zoals mijn vriend. We hebben er echt last van op allerlei gebieden. Het zelfvertrouwen, het gevoel dat mensen je aankijken op het gedrag van volksgenoten die je niet eens kent (dus hoe zou je ze tot de orde moeten roepen al zou je dat willen), het gevoel dat als je wordt afgewezen voor een sollicitatie dat het daardoor komt. Het gevoel dat je geen wandelingetje in je eentje wilt maken omdat men misschien denkt dat je loopt te verkennen om een kraak te zetten.
(een hond kopen helpt niet, mijn vriend is geen hondentype).
Hadden we maar een reset knop, voor de Nederlandse en de Marokkaanse hoofden. En dat we dan met een schone lei konden beginnen.

mulan
14-02-10, 19:16
Mijn Marokkaanse vriend en ik waren op vakantie in Zuid Oost Azie. Ver van Wilders en consorten. In een Islamitisch land. Bij twee verschillende ritten vroegen de taxichauffeurs waar we vandaan kwamen. En bij het woord "Marokko" van mijn vriend lachten ze in beide gevallen dat Marokkanen niet zo populair zijn daar, vanwege crimineel gedrag van Marokkaanse toeristen daar. (ik neem aan Europese Marokkanen) Heel pijnlijk en ik ben totaal anti PVV, maar het viel me wel op. Echt pijnlijk.


Welk land heb je het over?

fisherman1969
14-02-10, 19:22
Mensen die wat kunnen, maken datzelf wel uit en kunnen dat beter als jou. Wie ben jij dat je over anderen kan praten of ze wat wel of niet kunnen. Sta je hoger als hen in je Nederlanderschap of voel je je over hen verheven?

Bedankt halve zool ,DIT IS PRECIES WAT IK BEDOELDE !!
In je ingekankerde blinde haat verdraai je zelfs mijn goed bedoelde en lovende woorden bestemd voor al die Mensen uit Marokko die wel zelf hogerop wilden en zich een goede positie verwierven van Arts tot kleine Ondernemer of Werknemer zijn deze mensen een aanwinst voor Nederland .
Dag denk daar maar eens goed overna blijkbaar doe je zelf geen ene mallemoer:denk:gezien het aantal uren die je spandeerd om alleen maar hier alles maar dan ook alles afkraken wat Nederland betreft !!
En op deze manieer duidelijk jou visite kaartje afgeeft ,nergens maar dan ook niet een topic waar jij ook maar een goed woord over hebt voor het LANDJE waarook jou kinderen opgroeien met gelijke kansen als alle anderen.
ga maar vast gillen dat het niet zo is bah :kotsen:

Danablue
14-02-10, 19:23
Welk land heb je het over?

Dat was Maleisie. Ik vond het zo schokkend.

Bart
14-02-10, 19:26
Ik begrijp helemaal niet wat Bart bedoelt, want zoals gezegd klopt die beeldvorming niet.

Draai het eens om, laat het geen Marokkaan zijn geweest maar een Nederlander. Ga jij dan de Nederlandse gemeenschap oproepen om zich uit te spreken tegen de daden van Nederlanders? Moeten alle Nederlanders zich dan uitspreken tegen zo'n dader omdat zwijgen anders instemmen is?
:schok:

Je leest niet goed, ik heb dat helemaal niet gezegd. Van mij hoeft niemand zich uit te spreken over daden van Marokkanen, Nederlanders, Chinezen of marsmannetjes. Het enige dat ik heb gezegd is dat je niet vreemd moet opkijken als mensen WEL reageren en dat doen in naam van een groep, de groep erop wordt aangesproken als dat niet wordt tegengesproken door anderen in die groep. En ja, als het een autochtone Nederlander was geweest en andere autochtonen hadden het voor die persoon opgenomen, ondanks zijn verwerpelijke gedrag, alleen maar OMDAT het een autochtone Nederlander is, was de situatie en mijn mening exact hetzelfde geweest. En had ik het niet vreemd gevonden als "de Nederlanders" hierop zouden worden aangesproken.

Bart
14-02-10, 19:44
Je zegt wel dat je het met me eens bent in het algemeen, maar door dit soort uitspraken geloof ik niet dat het echt tot je doordringt. Want je duwt me dus weer in die hoek van homogeniteit. Hoezo moet ik die persoon aanspreken, zoals MariaH zich terecht afvraagt? Ik sta op, ik ga naar mijn werk, doe misschien iets sociaals en ontspannen met vrienden, ga naar huis en ga naar bed. Maar ergens in die routine ben ik volgens jouw dus verplicht omdat ik van bepaalde afkomst ben om ik weet niet wat voor extra activiteiten te ontplooien. Ik moet nu naar dat ziekenhuis en voor de deur gaan posten, of die familie een bezoek brengen en een stevig woordje met ze gaan wisselen, zoiets bedoel je ? Net zoals jij heel vaak bij het stoplicht gaat staan en iedereen aanspreekt die door rood fietst ?

Je zegt dat ik 'die enkele marokkanen die onterecht namens mij denken te spreken' moet aanspreken. Maar dat is ook weer iets wat zich in jouw hoofd afspeelt, als jij ruzie hebt met een marokkaan dan roept die marokkaan niet dat hij de vertegenwoordiger is van alle marokkanen, het probleem is dat jij hem/haar voor jezelf tot de vertegenwoordiger hebt gemaakt. 'Die marokkanen' waar jij het over hebt zijn dus schimmen, schimmen kan ik niet aanspreken, dus moet ik het met jou doen.

Je spreekt jezelf tegen. Deze jongens worden niet aangesproken door De marokkanen en daarom worden we beschouwd als homogene groep en niet als individuen die er niks mee te maken hebben. Dus om in de ogen van de autochtonen als individuen beschouwd te willen worden moeten marokkanen zich als homogene groep gaan manifesteren ?? Zotheid.

Nee dank je wel, ik laat me niet in dat keurslijf dwingen. Als ik twee mensen op straat ruzie zie hebben dan ga ik niet ingrijpen alleen maar om het feit dat een van de twee een marokkaan betreft. Het is gewoon idiotie, het lijkt van sommige mensen in dit soort discussies wel alsof het doel is in deze samenleving dat we juist wel naar afkomst moeten handelen. als een marokkaan een andere marokkaan iets ziet doen dan moet hij handelen, daar is hij toe verplicht. Een turk bij een turk en een antilliaan bij een antilliaan. En als ik dan een keer twee blanken een andere blanke kapot zie mishandelen op straat dan heb ik zeker het recht om zoals ze in het engels zeggen, 'to sit this one out' te denken en gewoon op een bankje te gaan zitten en gewoon te gaan wachten tot een andere blanke tussenbeiden komt ?

Het probleem is dus heel simpel. Het is de weigering om mensen als individuen te beschouwen en ze constant maar als homogene groep in een hoek te wijzen. Een heleboel marokkanen kunnen hier mee omgaan, ze halen hun schouders op en proberen zich er niks van aan te trekken, dit zijn meestal de volwassenen. Maar er zijn er ook die er niet mee weten om te gaan, zoals jongeren en vooral zwakbegaafde jongeren.

Het zijn niet de volwassenen waar mensen op straat last van kunnen hebben, het zijn de jongeren en jong volwassenen die in deze mediaverkrachting zijn opgegroeid waar je last van kunt hebben. Nederlanders schreeuwen moord en brand en zijn op hun tenen getrapt als de ander "discriminatie' gaat piepen, maar waarom zo verbaasd ?? In de polemiek van de afgelopen tien jaar is duidelijk naar voren gekomen dat wanneer een marokkaan iets doet wat niet door de beugel kan, dat autochtonen dat aan zijn afkomst toeschrijven. Waarom is het dan gek wanneer een marokkaantje die keet aan het trappen is in de tram en daarop wordt aangesproken door een nederlander, dat dat mannetje dan denkt dat jij het erg vindt omdat hij marokkaans is en niet dat jij het erg vindt omdat je in het algemeen keet trappen erg vindt ?

Ja, sommige marokkaanse jongeren tonen weinig tot geen respect voor autochtonen en anderen. Maar sorry, daar is het toch echt gewoon naar gemaakt. Men zeurt over jongeren die hoer roepen naar vrouwen en dat is terecht verwerpelijk en we gaan daar niet over discussiëren, het mag gewoon niet. Het staat niet ter discussie en de autochtonen hebben daar de macht ook voor om daar niet over te discussiëren, het wordt gewoon verworpen.
Maar wat hebben marokkanen en allochtonen de afgelopen jaren voor scheldkannonades moeten slikken ? We zijn geitenneukers, kutmarokkanen, vijfde kolonne, barbaren, uitkeringstrekkers die niks tot de maatschappij bijdragen, straatterroristen en vooral achterlijk. En dat laatste is het ergste, want anders dan het woordje 'hoer' staat de 'achterlijkheid' van mensen die uit de bergen komen wel open voor discussie. En dat is al een grove beleding op zich die we al jaren over ons heen krijgen.

Zoals ik zei, een heleboel marokkanen halen hun schouders op en hebben hun vreedzame manier om daar mee om te gaan, maar niet iedereen is daartoe in staat. Er zijn zelfs een heleboel marokkanen die keihard hun best doen om wel iets aan deze problemen te doen in hun gemeenschap, buurtvaders, vrijwilligers in buurtcentra, politici, etc. etc.

Nu ga ik natuurlijk beticht worden voor "slachtofferpraat", maar ik val mensen niet lastig, ik ben dus dader noch slachtoffer.
Maar inderdaad, ik neem het op voor de slachtoffers! Het is namelijk volwassenen tegen kinderen, de volwassenen die verantwoordelijk zijn voor de polemiek van de afgelopen jaren en de kinderen die nog heel veel moeten leren. Ik neem het op voor de kinderen en ik vind dat die volwassenen zich eens achter de oren moeten krabben. Dat hele 'benoemen' en vooral de toon ervan heeft alleen maar averechts gewerkt.

Dus beschuldig me maar van typisch marokkaans 'slachtofferschap', laat ik dan alleen even deze vraag nog stellen.

Die blonde hooibaal met Calimerocomplex, die straks misschien een vijfde van de tweede kamer bezit is dat een marokkaan of een nederlander ?
Hoezo marokkanen spelen graag het 'slachtoffer'???

Je legt me woorden in de mond.

Wat ik niet begrijp is als je beweert dat er helemaal geen homogene groep "Marokkanen" bestaat, jij je zo aangesproken voelt als een autochtoon iets over een Marokkaan zegt. Betekent dat dan al niet dat jij het zelf blijkbaar wel als een groep beschouwt?

Bovendien, waarom profileer jij jezelf als "Marokkaan"? Ik neem aan dat je de Nederlandse nationaliteit hebt? Denk je niet dat het zou helpen als mensen met een Marokkaanse achtergrond zich zouden profileren als Nederlanders en zich niet zo zouden afzetten, en het hullie-zullie gedoe achterwege zouden laten? En ja, dat laatste geldt ook voor autochtonen.

Dat stukje over respect, daar draai je de zaken om wat mij betreft. Die scheldkannonnades zijn bij mijn weten pas gekomen nadat berichten over zich respectloos gedragende Marokkanen in de media waren verschenen.

En over het laatste, Wilders laat inderdaad typisch onterecht slachtoffergedrag zien. En ik schaam me er inderdaad voor dat blijkbaar een groot deel van mijn landgenoten zo dom is dat ze die vent serieus nemen en zelfs op hem gaan stemmen. Ik moet me daarvoor hier in Engeland ook steeds verdedigen. Nou en? Geeft mij tenminste de kans om me te profileren als mijzelf, en niet als "Nederlander".

tanger'73
14-02-10, 20:14
Bedankt halve zool

Graag gedaan zweetkakken debiel, maar ik ben de laatste die over jouw shit hier ga lopen denken. Wat doe je überhaupt hier op Maroc.nl? Steek al je goede bedoelingen of what ever maar lekker diep in je achterhoekse boerengat!

StevieK
14-02-10, 20:49
Mijn Marokkaanse vriend en ik waren op vakantie in Zuid Oost Azie. Ver van Wilders en consorten. In een Islamitisch land. Bij twee verschillende ritten vroegen de taxichauffeurs waar we vandaan kwamen. En bij het woord "Marokko" van mijn vriend lachten ze in beide gevallen dat Marokkanen niet zo populair zijn daar, vanwege crimineel gedrag van Marokkaanse toeristen daar. (ik neem aan Europese Marokkanen) Heel pijnlijk en ik ben totaal anti PVV, maar het viel me wel op. Echt pijnlijk.

Ik ben zo boos op het tuig dat zoveel verziekt voor toffe mensen zoals mijn vriend. We hebben er echt last van op allerlei gebieden. Het zelfvertrouwen, het gevoel dat mensen je aankijken op het gedrag van volksgenoten die je niet eens kent (dus hoe zou je ze tot de orde moeten roepen al zou je dat willen), het gevoel dat als je wordt afgewezen voor een sollicitatie dat het daardoor komt. Het gevoel dat je geen wandelingetje in je eentje wilt maken omdat men misschien denkt dat je loopt te verkennen om een kraak te zetten.
(een hond kopen helpt niet, mijn vriend is geen hondentype).
Hadden we maar een reset knop, voor de Nederlandse en de Marokkaanse hoofden. En dat we dan met een schone lei konden beginnen.

Danablue, ik voel best wel met je mee, het is niet leuk om maar steeds aangesproken te worden op een kleine groepje tuig dat het voor de rest verziekt.


Maar niemand, wilt bijdragen tot een oplossing, als de "blanke" komt met een oplossing dan worden we uitgescholden als racisten.

Ik ben duidelijke van mening dat de goedwillende marokkaanse bevolking een heel groot deel kan inbrengen tot de oplossing, tenslotte weten zij beter hoe de kids denken en ik denk dat de kids beter naar hun eigen landgenoten luisteren dan naar ons "blanken". Want de blanke wordt niet vertrouwd. Maar je kan ook wegkijken net zoals de "blanke" hollander en dat onder de noemer "ver van mijn bed show"

Jammer, dat ik ook niet de perfecte oplossing weet, ja die reset knop waar je het over heb, ja de knop waarmee je de tijd kan terug zetten en opnieuw kan beginnen.

Was dit niet een film met Bill Muray, iedere keer toen ie wakker werd bleek het steeds dezelfde dag te zijn. Smorgens om 06:00 klonk de wekkerradio met de song van Sunny and Cher, "I 've got your babe". Het was geen knop, maar gewoon omdat ie verkeerd deed ging de tijd weer terug, net zolang todat ie het goede deed.

Maar we hebben allemaal kritiek op het verbale geweld dat er vaak uitgeoefend wordt, maar hier op het forum kunnen we er ook wat van. Zonder het benoemen van namen, afkomst enz, enz. Alleen al in dit topic wordt er weer naar elkander gescholden, waarom, we hebben allemaal kritiek op wat er gebeurd in dat zieknuis, maar hier op het forum zijn er een aantal geen haar beter.

oops nu zal ik wel weer een scheldkannonade over me heen krijgen.

Mijn opa zei wel eens, als je niet zinnigs te zeggen heb dan kan je beter zwijgen, je hoeft niet altijd het laatste woord te hebben.

tanger'73
14-02-10, 20:56
Maar niemand, wilt bijdragen tot een oplossing, als de "blanke" komt met een oplossing dan worden we uitgescholden als racisten

Wat is die oplossing, je profileren als blanke? Misschien assimileren? Hebben velen al gedaan, maar hebben er vreselijk spijt van gekregen. Je bent en blijft in de ogen van de blanke wat je bent. Bovendien hebben gasten die zich zomaar overgeven aan anderen geen enkele ruggegraat.

StevieK
14-02-10, 21:16
Wat is die oplossing, je profileren als blanke? Misschien assimileren? Hebben velen al gedaan, maar hebben er vreselijk spijt van gekregen. Je bent en blijft in de ogen van de blanke wat je bent. Bovendien hebben gasten die zich zomaar overgeven aan anderen geen enkele ruggegraat.



Je bent en blijft in de ogen van de blanke wat je bent.


Geld dat voor iedere blanke ????

Helaas is het ook andersom , geld dat ook voor iedere niet blanke



Ik zeg het toch, ik weet de oplossing ook niet

Of is de enige oplossing dan maar terug gaan naar waar de roots liggen ??????

Iedereen wilt graag in vrede leven, maar zolang we geen respect voor elkander hebben zal het echter nooit gebeuren, helaas.

super ick
14-02-10, 21:24
Het zou ook zomaar een Marokkaanse man, vrouw of kind kunnen zijn dat zou zijn overreden.

Dat zou helemaal een zooitje geven op de EHBO!

super ick
14-02-10, 21:28
Graag gedaan zweetkakken debiel, maar ik ben de laatste die over jouw shit hier ga lopen denken. Wat doe je überhaupt hier op Maroc.nl? Steek al je goede bedoelingen of what ever maar lekker diep in je achterhoekse boerengat!



Vindicat atque polit

tanger'73
14-02-10, 21:35
Geld dat voor iedere blanke ????

Helaas is het ook andersom , geld dat ook voor iedere niet blanke



Ik zeg het toch, ik weet de oplossing ook niet

Of is de enige oplossing dan maar terug gaan naar waar de roots liggen ??????

Iedereen wilt graag in vrede leven, maar zolang we geen respect voor elkander hebben zal het echter nooit gebeuren, helaas.


Beste Steviek, ik kan je nu al verklappen dat totale assimilatie niet werkt en partiële assimilatie is al jaren aan de gang, met onze integratiebeleid en inburgering. Dat houdt dus in dat de immigrant in hoge mate zijn moedertaal en eigen cultuur van het land van herkomst blijft behouden en daar waar mogelijk wordt gestimuleerd, maar zorgt er gelijktijdig wel voor dat hij of zij de taal van het migratieland leert beheersen en bovenal de daar geldige wetten en regels te allen tijde dient te respecteren. Op een dergelijke wijze leven met name Marokkanen en bijvoorbeeld turken hier decenia's lang. Respect moet over en weer het geval zijn en uiteraard niet eenzijdig. Een smeltkroes zijn is juist een verrijking voor een land en een onontkoombaar demografisch proces op termijn. Zo kent de hoofdstad inmiddels al ruim 177 nationaliteiten. We zijn allemaal aan elkaar veroordeelt en moeten samen in gelijkwaardigheid het met elkaar doen.

tanger'73
14-02-10, 21:38
Vindicat atque polit


Da's tenminste een goede quote, thanks.

tanger'73
14-02-10, 21:43
Dat zou helemaal een zooitje geven op de EHBO!


iedere dode is er een te veel. 'K heb in de eerste plaats te doen met de familie van het dodelijk slachtoffer. Dat de familie van de dader helemaal overstuur en hysterisch reageert kan ik ook tot op zekere hoogte begrijpen. Maar bedreigen en dergelijke meer is natuurlijk een grens te ver. 'K breng hiermee natuurlijk die dode niet terug, maar ik meen het oprecht. Als je eenmaal dood bent, heb je toch niks meer aan een eventuele afkomst.

fisherman1969
14-02-10, 22:22
Graag gedaan zweetkakken debiel, maar ik ben de laatste die over jouw shit hier ga lopen denken. Wat doe je überhaupt hier op Maroc.nl? Steek al je goede bedoelingen of what ever maar lekker diep in je achterhoekse boerengat!

Hier komt de ,,aap zeker uit de mouw ,, je voldoed goed aan het door mij beschreven profiel van jou ! waarvan akte .
Nog ff dit deze site is door mensen gemaakt die juist de doelstelling had om MENSEN nader tot elkaar te laten komen en de regering gaf zelfs subsidie voor dit doel ,maar personen zoals jij zijn wars van elk kontakt in de goede zin in tegendeel je bent zo,n fanaat dat je recht probeert te praten wat zo krom is als een banaan!
Geen enkel kommentaar wens je te hebben , OP IN JOU OGEN ubermenschen waaronder je , je zelf rekend.

Uit de EDELE KORAN citeer ik :

Soerah THA HA (20) DEEL 16 NR 99

MaRiaH
14-02-10, 22:39
ik heb een beetje moeite met het woord "blanke"
Of ligt dat aan mij? :schok:

Kal-El B.V
14-02-10, 22:42
Je leest niet goed, ik heb dat helemaal niet gezegd. Van mij hoeft niemand zich uit te spreken over daden van Marokkanen, Nederlanders, Chinezen of marsmannetjes. Het enige dat ik heb gezegd is dat je niet vreemd moet opkijken als mensen WEL reageren en dat doen in naam van een groep, de groep erop wordt aangesproken als dat niet wordt tegengesproken door anderen in die groep. En ja, als het een autochtone Nederlander was geweest en andere autochtonen hadden het voor die persoon opgenomen, ondanks zijn verwerpelijke gedrag, alleen maar OMDAT het een autochtone Nederlander is, was de situatie en mijn mening exact hetzelfde geweest. En had ik het niet vreemd gevonden als "de Nederlanders" hierop zouden worden aangesproken.

Ik heb nog nooit gezien dat verwerpelijk gedrag van nederlanders in de media of in fora toegeschreven werd aan hun nederlandse cultuur, de daad zelf wordt altijd bestreden, maar de cultuur van de dader blijft altijd buiten schot. Dat zou echt een unicum zijn wanneer dat gebeurt. Ik wacht nog op de krantenkoppen en de opnies in de media die openlijk vragen "Wat is er toch aan de hand in onze nederlandse cultuur dat we het gerechtigd vinden om bij zelfmoord andere familieleden inclusief kinderen te doden?", of "waarom kunnen nederlanders niet gewoon naar een voetbalwedstrijd zonder aggressief te zijn en honderduizenden euros aan schade te veroorzaken?"
Dat zou nog eens wat zijn.
En ik zal het nog maar eens herhalen : wanneer een marokkaan een in jou ogen verwerpelijke daad goedpraat, dan doet hij dat meestal omdat hij het met de daad eens is en niet verwerpt, niet omdat hij dezelfde etniciteit met de dader deelt. En daar moet je hem op aanspreken, maar nederlanders gaan vaak dan de etniciteit erbij halen en dan is de discussie al verziekt. Het is alsof ik naar een website ga waar ze foto's plaatsen van snelheidsradars die zijn gevandaliseerd op de een of andere manier, de reacties lees op de foto's, die grotendeels goedkeurend zijn, en dan ga concluderen dat nederlanders vandalen zijn. Die mensen op die websites keuren die daden niet goed omdat ze gepleegd zijn door nederlanders, maar omdat ze het politiek/moreel eens zijn met die acties.
Het is dit verschil wat jij niet met marokkanen wilt delen. Als een marokkaan een daad van een andere marokkaan goedpraat dan neem jij gewoon aan dat die dat doet vanwege de gedeelde afkomst. Dat is die subtiele discriminatie die in jou hoofd zit.
Je hebt een grote mond over het afkeuren van verwerpelijke daden van nederlanders, maar ik zie het echt niet gebeuren dat jij naar die vandalenwebsites gaat en dan even een discussie gaat beginnen over de nederlandse cultuur van die goedpraters, gewoon lekker vaak het woord 'nederlander' laten vallen gecombineerd met 'identiteit' of 'cultuur' en tel dan maar eens af hoe snel de discussie verziekt.



Je legt me woorden in de mond.

Wat ik niet begrijp is als je beweert dat er helemaal geen homogene groep "Marokkanen" bestaat, jij je zo aangesproken voelt als een autochtoon iets over een Marokkaan zegt. Betekent dat dan al niet dat jij het zelf blijkbaar wel als een groep beschouwt?

Ik voel me niet aangesproken als een autochtoon iets over een marokkaan zegt, misschien bedoel je dat ik me aangesproken voel als een autochtoon iets over een marokkaan zegt en er dan expliciet bij vertelt dat het een marokkaan is waar hij iets over zegt, dan ja, dan voel ik me aangesproken. Dat is niet verwonderlijk, ik geloof er niks van dat jij dat niet begrijpt. Als ik tegen jou zou zeggen "Er zat net in de supermarkt echt een irritant nederlandse kassatrut toch een potje chagrijnig te zijn", of "Die nederlandse tramconducteur deed net of hij geen wisselgeld meer had", dan ben jij ook een fractie van een seconde stil, want wat heeft de toevoeging 'nederlandse' nou voor zin.




Bovendien, waarom profileer jij jezelf als "Marokkaan"? Ik neem aan dat je de Nederlandse nationaliteit hebt? Denk je niet dat het zou helpen als mensen met een Marokkaanse achtergrond zich zouden profileren als Nederlanders en zich niet zo zouden afzetten, en het hullie-zullie gedoe achterwege zouden laten? En ja, dat laatste geldt ook voor autochtonen.

Ten eerste, wanneer ik zeg dat ik marokkaans ben dan doe ik dat niet omdat ik het nederlanderschap verwerp, maar omdat ik uit een marokkaans gezin kom. Mijn ouders zijn marokkaans en ik ben door hun opgevoed en grootgebracht, dus het marokkaan zijn galmt wel degelijk door mijn lijf heen,dat ontkennen zou gewoon schizofreen zijn. Ik ben een nederlandse marokkaan, ik ga niet op commando van sommige nederlanders daar tussen kiezen, ik laat me niet een identiteit opdringen. Nederlanders moeten zich niet zo bedreigd voelen wanneer iemand zegt dat hij marokkaan is.
Ten tweede, ik kan zo vaak en zo hard roepen dat ik nederlander ben, maar nederlanders accepteren dat zowiezo toch niet. Elke keer wanneer me wordt gevraagd door een nederlander waar ik vandaan kom en ik antwoord met amsterdam, is steevast het eerste woord wat uit de mond van de ander komt, het woord nee, "Nee, dat bedoel ik niet", zeggen ze dan, "waar kom je echt vandaan", "Amsterdam, ik ben geboren in het OLVG toen die nog in de baarsjes stond", "Nee, doe niet zo flauw, waar komen je ouders vandaan". Dit is dus standaard het gesprek dat zich ontvouwt na zo'n vraag, geen andere variaties en bijna zonder uitzondering. Dus hoezo de marokkanen moeten zich profileren als nederlanders, laat me niet lachen. Maar ik blijf het volhouden, ik heb een hele lange adem, al was het maar alleen om het bloed onder de nagels vandaan te halen van zulke mensen.

En dan dat hullie/zullie gedoe, misschien is het dan een goed idee om te stoppen met een deel van de mensen autochtonen te noemen en de anderen allochtonen. Dat is hullie/zullie.


Dat stukje over respect, daar draai je de zaken om wat mij betreft. Die scheldkannonnades zijn bij mijn weten pas gekomen nadat berichten over zich respectloos gedragende Marokkanen in de media waren verschenen.

Dus omdat toendertijd een klein groepje voor problemen zorgden zijn de scheldkannonades en het homogeniseren van de marokkaanse gemeenschap van de afgelopen jaren dus terecht? Een soort van collectieve straf dus, uitgelokt door marokkaanse raddraaiers. Een straf die de kinderen van nu ook maar moeten slikken . Dus je vindt het wel terecht dat marokkanen niet als individuen behandeld moeten worden ?




En over het laatste, Wilders laat inderdaad typisch onterecht slachtoffergedrag zien. En ik schaam me er inderdaad voor dat blijkbaar een groot deel van mijn landgenoten zo dom is dat ze die vent serieus nemen en zelfs op hem gaan stemmen. Ik moet me daarvoor hier in Engeland ook steeds verdedigen. Nou en? Geeft mij tenminste de kans om me te profileren als mijzelf, en niet als "Nederlander".

Slik dat een paar keer per dag, voor zo'n tien á vijftien jaar en dan praten we verder.

ronald
14-02-10, 22:45
Wat is die oplossing, je profileren als blanke? Misschien assimileren? Hebben velen al gedaan, maar hebben er vreselijk spijt van gekregen. Je bent en blijft in de ogen van de blanke wat je bent. Bovendien hebben gasten die zich zomaar overgeven aan anderen geen enkele ruggegraat.

Een fundamenteel probleem ligt hem in de mentaliteit van de Nederlandse samenleving. Hier kom je binnen als buitenlandse werknemer en je bent allochtoon. Op de een of ander manier mag je hier niet jezelf zijn. Het wordt uit den boze gedacht dat je hier Marokkaan bent want stel je voor dat "je niet liyaal aan Nederland" zou zijn. Al vanaf het begin wordt hier mensen hun identiteit afgenomen en wanneer aan die identiteit willen blijven vasthouden dan worden de "niet-Nederlands genoeg" genoemd. Dit is een basis fout en creërend probleem vanuit de Nederlandse samenleving en overheid. Je bent niet wat je werkelijk wilt zijn met je eigen cultuur en religie, je moet zijn zoals men hier vindt hoe je hier moet zijn en dat is een negatieve invulling. In de VS met zijn honderden culturen is iedereen Amerikaan en geen kip valt je lastig ls je jezelf als Mexicaan-zijn of Ier-zijn wilt uitdragen. Op de een of andere manier mag dit in dit Calvinistisch land niet.

Kal-El B.V
14-02-10, 22:59
ik heb een beetje moeite met het woord "blanke"
Of ligt dat aan mij? :schok:

Nee, het is gewoon een lelijke beschrijving.

fisherman1969
14-02-10, 23:12
ik heb een beetje moeite met het woord "blanke"
Of ligt dat aan mij? :schok:

Nee hoor dat ligt niet aan jou , je zal mij het woord ,,blanke,, zelden zien gebruiken, doet me te veel denken aan de ,(edelgermanen) en Nazie Duitsland .

Wat is trouwens blank? waar houd het op ?? ik bedoel wie is blank ??

En om anders denkende ff voor te zijn :Het woordje ,, blanke ,,doet mij ook denken aan: slavernij ,kolonisatie enz enz
Kortom het is geen eer om de stempel ,,blanke,, die op je reet staat gedrukt bij je geboorte te hebben.:stout:

tanger'73
14-02-10, 23:29
Hier komt de ,,aap zeker uit de mouw ,, je voldoed goed aan het door mij beschreven profiel van jou ! waarvan akte .
Nog ff dit deze site is door mensen gemaakt die juist de doelstelling had om MENSEN nader tot elkaar te laten komen en de regering gaf zelfs subsidie voor dit doel ,maar personen zoals jij zijn wars van elk kontakt in de goede zin in tegendeel je bent zo,n fanaat dat je recht probeert te praten wat zo krom is als een banaan!
Geen enkel kommentaar wens je te hebben , OP IN JOU OGEN ubermenschen waaronder je , je zelf rekend.

Uit de EDELE KORAN citeer ik :

Soerah THA HA (20) DEEL 16 NR 99

'K denk dat je werkelijk dement bent en aan hypochondrie lijdt en daarmee voldoe je haarfijn aan het door mij beschreven profiel. Wat is jouw probleem en wat mot je van me, met je debiele reacties waar ik totaal niks om geef. Wat is jouw doel hier, mensen paternaliseren? Ach man doe jezelf een plezier en richt je priks lekker tot gasten die daar behoefte aan hebben.

tanger'73
14-02-10, 23:44
Een fundamenteel probleem ligt hem in de mentaliteit van de Nederlandse samenleving. Hier kom je binnen als buitenlandse werknemer en je bent allochtoon. Op de een of ander manier mag je hier niet jezelf zijn. Het wordt uit den boze gedacht dat je hier Marokkaan bent want stel je voor dat "je niet liyaal aan Nederland" zou zijn. Al vanaf het begin wordt hier mensen hun identiteit afgenomen en wanneer aan die identiteit willen blijven vasthouden dan worden de "niet-Nederlands genoeg" genoemd. Dit is een basis fout en creërend probleem vanuit de Nederlandse samenleving en overheid. Je bent niet wat je werkelijk wilt zijn met je eigen cultuur en religie, je moet zijn zoals men hier vindt hoe je hier moet zijn en dat is een negatieve invulling. In de VS met zijn honderden culturen is iedereen Amerikaan en geen kip valt je lastig ls je jezelf als Mexicaan-zijn of Ier-zijn wilt uitdragen. Op de een of andere manier mag dit in dit Calvinistisch land niet.

inderdaad, men wilt graag jou zo hebben hoe men dat voor zich ziet. totale assimilatie en als je dat eenmaal bent, dan is het nog niet goed want je bent nou eenmaal van oorsprong dat wat je bent. Op zo'n manier zijn heel veel immigranten voorheen in het ooitje genomen en zijn met de staart tussen de benen ervan teruggekomen. Het is immers onmogelijk om je eigen afkomst te verloochenen. Dat is ook je basis, want zonder dat ben je totaal niemand dan alleen iemand die voor anderen als plezier moet dienen. iedereen moet kunnen zijn en blijven wie hij is. Behoud van eigen identiteit en cultuur zonder enkele afbreuk van de heersende wetten en feitelijke regelgeving van het immigratieland waar men verblijft.

tanger'73
14-02-10, 23:47
ik heb een beetje moeite met het woord "blanke"
Of ligt dat aan mij? :schok:


Dat moet je aan Steviek vragen, want die begon erover?

MaRiaH
14-02-10, 23:54
Je leest niet goed, ik heb dat helemaal niet gezegd. Van mij hoeft niemand zich uit te spreken over daden van Marokkanen, Nederlanders, Chinezen of marsmannetjes. Het enige dat ik heb gezegd is dat je niet vreemd moet opkijken als mensen WEL reageren en dat doen in naam van een groep, de groep erop wordt aangesproken als dat niet wordt tegengesproken door anderen in die groep. En ja, als het een autochtone Nederlander was geweest en andere autochtonen hadden het voor die persoon opgenomen, ondanks zijn verwerpelijke gedrag, alleen maar OMDAT het een autochtone Nederlander is, was de situatie en mijn mening exact hetzelfde geweest. En had ik het niet vreemd gevonden als "de Nederlanders" hierop zouden worden aangesproken.

Ik heb geen allochtoon het op zien nemen voor daders.

En ik heb ook geen zin meer om op het hele beeld rond Marokkanen in te gaan.
Ben er moe van. sorry. :moeilijk:

ronald
14-02-10, 23:59
inderdaad, men wilt graag jou zo hebben hoe men dat voor zich ziet. totale assimilatie en als je dat eenmaal bent, dan is het nog niet goed want je bent nou eenmaal van oorsprong dat wat je bent. Op zo'n manier zijn heel veel immigranten voorheen in het ooitje genomen en zijn met de staart tussen de benen ervan teruggekomen. Het is immers onmogelijk om je eigen afkomst te verloochenen. Dat is ook je basis, want zonder dat ben je totaal niemand dan alleen iemand die voor anderen als plezier moet dienen. iedereen moet kunnen zijn en blijven wie hij is. Behoud van eigen identiteit en cultuur zonder enkele afbreuk van de heersende wetten en feitelijke regelgeving van het immigratieland waar men verblijft.

Dat je zegt "in het ooitje te zijn genomen" geeft aan dat men ergens in wordt geduwd zonder dat op dat moment te realiseren en als je of je nazaten erop terugkomt, dat hier wordt gezien als een soort ondankbaarheid, sabbotage...weet ik veel. Dan wordt je verdacht gemaakt. Een deel van mijn voorouders zijn hier al zo'n 400 jaar en ik kan niet anders zeggen dat ik me niet volledig Nederlander voel omdat ik vanuit de Nederlandse samenleving signalen krijg "niet volledig" te zijn en met eigenlijk eist mijn eigen identiteit maar op te geven juist omdat die zo duidelijk is.

MaRiaH
15-02-10, 00:01
Een fundamenteel probleem ligt hem in de mentaliteit van de Nederlandse samenleving. Hier kom je binnen als buitenlandse werknemer en je bent allochtoon. Op de een of ander manier mag je hier niet jezelf zijn. Het wordt uit den boze gedacht dat je hier Marokkaan bent want stel je voor dat "je niet liyaal aan Nederland" zou zijn. Al vanaf het begin wordt hier mensen hun identiteit afgenomen en wanneer aan die identiteit willen blijven vasthouden dan worden de "niet-Nederlands genoeg" genoemd. Dit is een basis fout en creërend probleem vanuit de Nederlandse samenleving en overheid. Je bent niet wat je werkelijk wilt zijn met je eigen cultuur en religie, je moet zijn zoals men hier vindt hoe je hier moet zijn en dat is een negatieve invulling. In de VS met zijn honderden culturen is iedereen Amerikaan en geen kip valt je lastig ls je jezelf als Mexicaan-zijn of Ier-zijn wilt uitdragen. Op de een of andere manier mag dit in dit Calvinistisch land niet.

Inderdaad. Heel opvallend. En dan te bedenken dat New York door de Nederlanders gesticht is. Het Meest opvallend vind ik dan ook dat al die nationaliteiten zich vooral ook Amerikaan voelen. Om dat te bereiken moet dus de identiteit behouden blijven, zelfs gekoesterd. UIteindelijk maakt dat wie je bent.
Er is hier inderdaad iets waardoor je niet mag afwijken van de norm, of dat nu Laura het zeilmeisje is of Naima, de marokkaanse, etc.

MaRiaH
15-02-10, 00:05
Nee hoor dat ligt niet aan jou ,
. . .. . . .
. . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .
Het woordje ,, blanke ,,doet mij ook denken aan: slavernij ,kolonisatie enz enz
Kortom het is geen eer om de stempel ,,blanke,, die op je reet staat gedrukt bij je geboorte te hebben.:stout:


Die associaties kreeg ik er ook een beetje bij, alhoewel het niet zo bedoeld zal zijn.

tanger'73
15-02-10, 00:06
Dat je zegt "in het ooitje te zijn genomen" geeft aan dat men ergens in wordt geduwd zonder dat op dat moment te realiseren en als je of je nazaten erop terugkomt, dat hier wordt gezien als een soort ondankbaarheid, sabbotage...weet ik veel. Dan wordt je verdacht gemaakt. Een deel van mijn voorouders zijn hier al zo'n 400 jaar en ik kan niet anders zeggen dat ik me niet volledig Nederlander voel omdat ik vanuit de Nederlandse samenleving signalen krijg "niet volledig" te zijn en met eigenlijk eist mijn eigen identiteit maar op te geven juist omdat die zo duidelijk is.


'K weet precies wat je voelt, zelfs 400 jaar na dato is het nog steeds niet goed, want je eet nog steeds geen varkensvlees en eet kosjer. Al spreek je de taal vloeiend en gedraag je je voorbeeldig, blijft het altijd jouw schuld.

tanger'73
15-02-10, 00:10
Inderdaad. Heel opvallend. En dan te bedenken dat New York door de Nederlanders gesticht is. Het Meest opvallend vind ik dan ook dat al die nationaliteiten zich vooral ook Amerikaan voelen. Om dat te bereiken moet dus de identiteit behouden blijven, zelfs gekoesterd. UIteindelijk maakt dat wie je bent.
Er is hier inderdaad iets waardoor je niet mag afwijken van de norm, of dat nu Laura het zeilmeisje is of Naima, de marokkaanse, etc.


Precies, je wordt niet voor vol aangezien, want men weet al bij voorbaat wat je bent. Al loop je de marathon in 1 uur en 15 minuten, ben je nog steeds niet goed genoeg, want je wijkt af van de norm.

ronald
15-02-10, 00:14
'K weet precies wat je voelt, zelfs 400 jaar na dato is het nog steeds niet goed, want je eet nog steeds geen varkensvlees en eet kosjer. Al spreek je de taal vloeiend en gedraag je je voorbeeldig, blijft het altijd jouw schuld.

Ja. Dat je zelfs van geschoolde collega's moet horen "Ja maar Sinterklaas is toch gewoon een Nederlands volksfeest...?" omdat je het niet wilt vieren. Het zijn kleine dingen maar alles bij elkaar zijn het er wel heel veel. Men blijft je vreemd vinden. Daar heb ik geen moeite mee want ik ben ook in een bepaald aantal zaken anders, maar laat me zijn. Zo hebben Molukkers, Turken of Marokkanen dat ook. Je kleine eigen identiteitje blijft men vreemd vinden en ervoor zorgen dat je niet "helemaal echt" bent.

MaRiaH
15-02-10, 00:16
Precies, je wordt niet voor vol aangezien, want men weet al bij voorbaat wat je bent. Al loop je de marathon in 1 uur en 15 minuten, ben je nog steeds niet goed genoeg, want je wijkt af van de norm.

Ja typisch Nederlands.
"Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.. "
Hoogbegaafdheid en bijzondere talenten worden ook niet gewaardeerd.
Boven of onder de norm, dan ben je deadmeat. Zo jammer..

tanger'73
15-02-10, 00:22
Ja. Dat je zelfs van geschoolde collega's moet horen "Ja maar Sinterklaas is toch gewoon een Nederlands volksfeest...?" omdat je het niet wilt vieren. Het zijn kleine dingen maar alles bij elkaar zijn het er wel heel veel. Men blijft je vreemd vinden. Daar heb ik geen moeite mee want ik ben ook in een bepaald aantal zaken anders, maar laat me zijn. Zo hebben Molukkers, Turken of Marokkanen dat ook. Je kleine eigen identiteitje blijft men vreemd vinden en ervoor zorgen dat je niet "helemaal echt" bent.


Je slaat hiermee denk ik de spijker op de kop, want ik denk dat het bij Nederlanders iets cultureels is om over kleine dingen je ontzettend druk te maken tot aan ergennis toe.

tanger'73
15-02-10, 00:24
Ja typisch Nederlands.
"Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.. "
Hoogbegaafdheid en bijzondere talenten worden ook niet gewaardeerd.
Boven of onder de norm, dan ben je deadmeat. Zo jammer..


inderdaad, langzamerhand deugd niemand meer hier, inclusief de autochtonen.

ronald
15-02-10, 00:27
Ja typisch Nederlands.
"Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.. "
Hoogbegaafdheid en bijzondere talenten worden ook niet gewaardeerd.
Boven of onder de norm, dan ben je deadmeat. Zo jammer..

Dit is ook zoiets. Ik werk ook met hoogbegaafde kinderen en in de VS bv heb je zoveel programma's èn op de basisscholen en op de universiteiten die dat soort kinderen opvangen. Heb je hier in Nederland ook wel een beetje maar het is wel uitzonderlijk en je moet een hele zoektocht doorlopen. Ouders en vooral leerkrachten hebben zoiets van "dat kind moet eerst het gewone programma doorwerken en daarna kan het wel zich verdiepen in ander bv rekenstof, terwijl die kinderen beter kunnen rekenen dan hun juf of meester en de zogenaamde gemiste stof binnen één dag bijwerken. Men wil uitzonderingsgevallen niet als zodanig erkennen want dat moet niet mogen. Zijn ze bijzonder, dan nog moeten ze eerst "gewoon doen". Onbegrijpelijk.
Breder gezien en mbt zg allochtonen is het hier ook zo. Ik denk dat het een soort angst is het gevoel te krijgen dat de ander je het gevoel van "beter zijn" kan geven en dat willen we niet. Soort maaiveld strategie.

MaRiaH
15-02-10, 00:28
inderdaad, langzamerhand deugd niemand meer hier, inclusief de autochtonen.

Ohja zelfs het vakantiehuis van de kroonprins.. :hihi:

Waarom zo'n villa als de rest van Nederland ook naar Centerparcs moet?

tanger'73
15-02-10, 00:30
Dit is ook zoiets. Ik werk ook met hoogbegaafde kinderen en in de VS bv heb je zoveel programma's èn op de basisscholen en op de universiteiten die dat soort kinderen opvangen. Heb je hier in Nederland ook wel een beetje maar het is wel uitzonderlijk en je moet een hele zoektocht doorlopen. Ouders en vooral leerkrachten hebben zoiets van "dat kind moet eerst het gewone programma doorwerken en daarna kan het wel zich verdiepen in ander bv rekenstof, terwijl die kinderen beter kunnen rekenen dan hun juf of meester en de zogenaamde gemiste stof binnen één dag bijwerken. Men wil uitzonderingsgevallen niet als zodanig erkennen want dat moet niet mogen. Zijn ze bijzonder, dan nog moeten ze eerst "gewoon doen". Onbegrijpelijk.
Breder gezien en mbt zg allochtonen is het hier ook zo. Ik denk dat het een soort angst is het gevoel te krijgen dat de ander je het gevoel van "beter zijn" kan geven en dat willen we niet. Soort maaiveld strategie.


Ja inderdaad, daarom was en is het beleid om allochtone basischoolverlaters altijd standaard een lager schooladvies te geven. Ook al ben je VWO capabel, lijkt de LTS beter op z'n plaats omdat je nou eenmaal tot die doelgroep behoort.

MaRiaH
15-02-10, 00:31
Dit is ook zoiets. Ik werk ook met hoogbegaafde kinderen en in de VS bv heb je zoveel programma's èn op de basisscholen en op de universiteiten die dat soort kinderen opvangen. Heb je hier in Nederland ook wel een beetje maar het is wel uitzonderlijk en je moet een hele zoektocht doorlopen. Ouders en vooral leerkrachten hebben zoiets van "dat kind moet eerst het gewone programma doorwerken en daarna kan het wel zich verdiepen in ander bv rekenstof, terwijl die kinderen beter kunnen rekenen dan hun juf of meester en de zogenaamde gemiste stof binnen één dag bijwerken. Men wil uitzonderingsgevallen niet als zodanig erkennen want dat moet niet mogen. Zijn ze bijzonder, dan nog moeten ze eerst "gewoon doen". Onbegrijpelijk.
Breder gezien en mbt zg allochtonen is het hier ook zo. Ik denk dat het een soort angst is het gevoel te krijgen dat de ander je het gevoel van "beter zijn" kan geven en dat willen we niet. Soort maaiveld strategie.

Precies ja. Ze moeten vooral normaal blijven.
Ik vind het altijd een wat spastische houding, maar echt typisch Nederlands.
Wat dat betreft zie je dat goed terug bij de omgang met HB ja.

MaRiaH
15-02-10, 00:33
Ja. Dat je zelfs van geschoolde collega's moet horen "Ja maar Sinterklaas is toch gewoon een Nederlands volksfeest...?" omdat je het niet wilt vieren. Het zijn kleine dingen maar alles bij elkaar zijn het er wel heel veel. Men blijft je vreemd vinden. Daar heb ik geen moeite mee want ik ben ook in een bepaald aantal zaken anders, maar laat me zijn. Zo hebben Molukkers, Turken of Marokkanen dat ook. Je kleine eigen identiteitje blijft men vreemd vinden en ervoor zorgen dat je niet "helemaal echt" bent.

Ik hoor mensen ook vaak zeggen: Ja maar die Turken zijn heel normaal, die vieren ook Sinterklaas en zo en daar hoef je geen schoenen uit.
Dat is voor veel mensen de maatstaf blijkbaar.
Dan ben je "goed".

tanger'73
15-02-10, 00:34
Ohja zelfs het vakantiehuis van de kroonprins.. :hihi:

Waarom zo'n villa als de rest van Nederland ook naar Centerparcs moet?


Precies, typisch dat. 'K weet echt niet wat dat is, misschien afgunst? Maar ook met die bonussen voor topmannen. iedereen maakt zich daarover druk terwijl het gaat over circa 1% van de bevolking die in aanmerking komen voor dergelijke bonussen. Welk belang heeft men daarbij als reguliere burger om je daarover zo ontzettend druk te maken vraag ik me af?

tanger'73
15-02-10, 00:37
Ik hoor mensen ook vaak zeggen: Ja maar die Turken zijn heel normaal, die vieren ook Sinterklaas en zo en daar hoef je geen schoenen uit.
Dat is voor veel mensen de maatstaf blijkbaar.
Dan ben je "goed".


Die mensen hebben echt een verkeert beeld van turken, want die zijn tamelijk conservatief. Zijn haast beter georganiseerd als Nederlanders.

ronald
15-02-10, 00:38
Precies ja. Ze moeten vooral normaal blijven.
Ik vind het altijd een wat spastische houding, maar echt typisch Nederlands.
Wat dat betreft zie je dat goed terug bij de omgang met HB ja.

En het gevolg is dat die kinderen onder presteren, totaal niet gemotiveerd geraken, gaan zitten klieren en dom houden. En waar zie je dit soort gedrag terug omdat men de persoon niet als persoon met zijn eigen identiteitje ziet staan? Een kind wil zich gewaardeerd voelen en aangesproken voelen als een eigen ik. Ik kan een deel "ik" van dat kind niet negeren of weg denken. Daar komen geheid moeilijkheden van. Dit is geen geitenwollen sokken verhaal maar werkelijkheid.

MaRiaH
15-02-10, 00:39
Precies, typisch dat. 'K weet echt niet wat dat is, misschien afgunst? Maar ook met die bonussen voor topmannen. iedereen maakt zich daarover druk terwijl het gaat over circa 1% van de bevolking die in aanmerking komen voor dergelijke bonussen. Welk belang heeft men daarbij als reguliere burger om je daarover zo ontzettend druk te maken vraag ik me af?

Exact zo'n voorbeeld ja.
Het lijkt alsof ze het licht in de ogen van en ander niet gunnen, maar vooral de uitzonderingspositie is een probleem. Allemaal gelijk, dezelfde regels.

Denk bijv. aan de rel die is ontstaan omdat Prinses Amalia vrij heeft gekregen van school zodat ze met haar ouders naar de Olympische spelen kon.
Er zijn veel ouders die een klacht hebben ingediend daartegen. Want het zou oneerlijk zijn.
Tja ze is nu eenmaal prinses en dus in een uitzonderingspositie.. wat een geneuzel allemaal.. :moeilijk:

tanger'73
15-02-10, 00:41
Exact zo'n voorbeeld ja.
Het lijkt alsof ze het licht in de ogen van en ander niet gunnen, maar vooral de uitzonderingspositie is een probleem. Allemaal gelijk, dezelfde regels.

Denk bijv. aan de rel die is ontstaan omdat Prinses Amalia vrij heeft gekregen van school zodat ze met haar ouders naar de Olympische spelen kon.
Er zijn veel ouders die een klacht hebben ingediend daartegen. Want het zou oneerlijk zijn.
Tja ze is nu eenmaal prinses en dus in een uitzonderingspositie.. wat een geneuzel allemaal.. :moeilijk:


Je zou haast denken dat men hier neigt naar het communisme?

ronald
15-02-10, 00:41
Ik hoor mensen ook vaak zeggen: Ja maar die Turken zijn heel normaal, die vieren ook Sinterklaas en zo en daar hoef je geen schoenen uit.
Dat is voor veel mensen de maatstaf blijkbaar.
Dan ben je "goed".

Op de een of andere manier moeten er altijd anderen blijven die niet goed zijn anders voelen wij ons niet goed genoeg. Is ook wel menselijk maar hier komt het tot uiting tegenover hele volksstammen.

MaRiaH
15-02-10, 00:42
Die mensen hebben echt een verkeert beeld van turken, want die zijn tamelijk conservatief. Zijn haast beter georganiseerd als Nederlanders.

Ja. maar ze kennen er één die er aan voldoet en geven op die manier aan dat dat een hele leuke Turk is.. :haha:

MaRiaH
15-02-10, 00:43
Je zou haast denken dat men hier neigt naar het communisme?

Dat zat ik me net ook te bedenken..

ronald
15-02-10, 00:44
Exact zo'n voorbeeld ja.
Het lijkt alsof ze het licht in de ogen van en ander niet gunnen, maar vooral de uitzonderingspositie is een probleem. Allemaal gelijk, dezelfde regels.

Denk bijv. aan de rel die is ontstaan omdat Prinses Amalia vrij heeft gekregen van school zodat ze met haar ouders naar de Olympische spelen kon.
Er zijn veel ouders die een klacht hebben ingediend daartegen. Want het zou oneerlijk zijn.
Tja ze is nu eenmaal prinses en dus in een uitzonderingspositie.. wat een geneuzel allemaal.. :moeilijk:

Was dit echt voorgevallen? Mijn hemel. Elke ouder in Nederland mag zijn kind 10 dagen thuis houden ivm bijzondere omstandigheden. Gaat men hier dan over zeuren? Jantje Smit kreeg veel meer vrij denk ik.

tanger'73
15-02-10, 00:44
Ja. maar ze kennen er één die er aan voldoet en geven op die manier aan dat dat een hele leuke Turk is.. :haha:


precies, net als de tulp en sinterklaas komt uit turkije, dus zijn die turken eigenlijk wel ok en dat ze overwegend moslim zijn nemen ze op de koop toe.

MaRiaH
15-02-10, 00:45
En het gevolg is dat die kinderen onder presteren, totaal niet gemotiveerd geraken, gaan zitten klieren en dom houden. En waar zie je dit soort gedrag terug omdat men de persoon niet als persoon met zijn eigen identiteitje ziet staan? Een kind wil zich gewaardeerd voelen en aangesproken voelen als een eigen ik. Ik kan een deel "ik" van dat kind niet negeren of weg denken. Daar komen geheid moeilijkheden van. Dit is geitenwollen sokken verhaal maar werkelijkheid.

Ja zelfs leraren doen daar vrolijk aan mee.
Zelfs na gestelde diagnose weigeren ze soms om daar iets mee te doen.
Het kind moet vooral leren om zich aan te passen.. :schok:

MaRiaH
15-02-10, 00:46
Was dit echt voorgevallen? Mijn hemel. Elke ouder in Nederland mag zijn kind 10 dagen thuis houden ivm bijzondere omstandigheden. Gaat men hier dan over zeuren? Jantje Smit kreeg veel meer vrij denk ik.

Ja dit speelt op dit moment..
Ik verbaas me daar altijd weer over..

tanger'73
15-02-10, 00:47
Dat zat ik me net ook te bedenken..


je had hier vroeger een sterke aanhang voor de CPN en het tegenwoordige SP is er in principe ook niet vies van.

MaRiaH
15-02-10, 00:49
Op de een of andere manier moeten er altijd anderen blijven die niet goed zijn anders voelen wij ons niet goed genoeg. Is ook wel menselijk maar hier komt het tot uiting tegenover hele volksstammen.

Tuurlijk, tis natuurlijk typisch sociaal groepsgedrag,
maar tis hier wel heel erg.. ;)

Goh, wat zijn we het eens vanavond met zijn allen.. :stout:

tanger'73
15-02-10, 00:51
Was dit echt voorgevallen? Mijn hemel. Elke ouder in Nederland mag zijn kind 10 dagen thuis houden ivm bijzondere omstandigheden. Gaat men hier dan over zeuren? Jantje Smit kreeg veel meer vrij denk ik.


Zo zie je maar, men voelt zich meteen verontwaardigd en maakt er zelfs werk van omdat het een princes is en zonder princes op school de school eigenlijk incompleet is. Andere kinderen mogen gerust wegblijven, maar de princes dat is een schandaal van jewelste.

ronald
15-02-10, 00:58
Ja zelfs leraren doen daar vrolijk aan mee.
Zelfs na gestelde diagnose weigeren ze soms om daar iets mee te doen.
Het kind moet vooral leren om zich aan te passen.. :schok:

De meeste moeite heb ik met de leerkrachten. Hen overhalen om het ten eerste vanuit dát kind te zien (terwijl men vol is over het individuele kind) hen programma's en werkwijzen aan te bieden, leerstof uit te kiezen en op een andere wijze aan te bieden enz... is zo'n probleem en alleen omdat die leerkrachten alles vanuit hun perspectief zien: zo moet het gebeuren...en geen moeite willen doen om hun eigen grenzen te verleggen al was het alleen maar acceptatie. Lijkt of hun hele wereld op z'n kop wordt gezet. Meteen zien ze tig problemen die eigenlijk alleen maar smoesjes en excuses zijn om niet buiten hun eigen denken te treden. Zo is het hier maatschappelijk gezien ook.

ronald
15-02-10, 01:11
Tuurlijk, tis natuurlijk typisch sociaal groepsgedrag,
maar tis hier wel heel erg.. ;)

Goh, wat zijn we het eens vanavond met zijn allen.. :stout:

Eng he?
Om even op het onderwerp van het topic terug te komen. Twee vrienden één in het Lucas en één in het AMC als arts en specialist. De een Israelisch-Nederlands, de andere Perzisch-Nederlands. Als je hun verhalen hoort hoe Nederlands personeel (niet alle natuurlijk) met bv Marokkaanse patiënten omgaat, dan vind ik het niet zo vreemd dat zij problemen met die patienten kunnen ontstaan. Agressie is natuurlijk iets anders. Er is zo'n afstandelijke, koele tot kille houding naar die patienten toe, niet specifiek natuurlijk, maar dat wordt door die patienten ook als "raar" ervaren en kan frictie ontstaan door elkaar niet kunnen begrijpen. Patienten willen vaak ook een andere arts. Deze twee artsen worden regelmatig erbij geroepen om "maar even met die patienten te praten". Een Nederlandse arts zou nooit zeggen "Ja, Gd/Alah zal je helpen" terwijl zoiets kleins zo veel rust brengt. Uiteindelijk is het zo iets simpels maar toch ook weer moeilijk voor Nederlanders.

tanger'73
15-02-10, 01:13
Maar sinds men elders kennelijk een link naar hiertoe heeft geplaatst aangaande dit onderwerp, is me opgevallen dat het hier ineens weer bijzonder druk geworden is met eendagsvlieg registraties. Met reactie à la telegraaf, omdat er weereens wat over Marokkanen te zeiken valt.

Kal-El B.V
15-02-10, 01:27
Jij hebt het over hoogbegaafden, maar we kunnen het ook hebben over de minder begaafden, in intellectuele zin dan. Die hoogbegaafden is een veel kleinere groep en die redden zich wel op een gegeven moment. Wat ik een veel gevaarlijker ontwikkeling vindt van het afgelopen decennia, is de nivellering van beneden af.

Een heleboel kinderen zijn niet gemaakt om uit boeken te leren, daar zijn ze gewoon niet uit het juiste hout voor gesneden. Zij willen gewoon met hun handen werken, zo leren ze veel gemakkelijker. Gewoon door te doen. Maar dat mocht op een gegeven moment ook niet meer.

Ik kan me nog de tijd herinneren dat ik in de laatste groep van de basischool zat en we met de klas bezoekjes brachten aan verschillende middelbare scholen, waaronder technische scholen, LTS bijvoorbeeld. Ik kan me nog herinneren dat hier in Amsterdam-West verscheidene scholen waren waarvan de begane grond in zijn geheel alleen uit lokalen bestonden met grote machines en werktuigen. Daar werd dan praktijkles gegeven in verschillende ambachten. Die reisjes waren erg leuk, we gingen dan aan de slag en maakten zelf souveniertjes voor de terugreis. Ik woon nog in dezelfde buurt en die scholen zijn niet meer wat ze geweest waren. De lokalen op de begane grond zijn compleet veranderd. Daar staan geen machines en werktuigen meer, het zijn doodsaaie theorielokalen geworden en volgens mij geldt dat voor heel nederland. Dat soort scholen bestaan niet meer.

Het is te gek voor woorden, wie heeft bedacht dat dat soort scholen niet meer nodig zijn ?

Wat ik wil zeggen, ik beschouw het verdwijnen van die scholen ook als het slachtoffer van die nivellering waar jullie het over hebben. Er is geen ruimte voor hoogbegaafden, maar er is ook geen ruimte voor de minder begaafden (die wel heel goed met hun handen kunnen zijn). Iedereen moet hetzelfde zijn.

tanger'73
15-02-10, 01:27
Eng he?
Om even op het onderwerp van het topic terug te komen. Twee vrienden één in het Lucas en één in het AMC als arts en specialist. De een Israelisch-Nederlands, de andere Perzisch-Nederlands. Als je hun verhalen hoort hoe Nederlands personeel (niet alle natuurlijk) met bv Marokkaanse patiënten omgaat, dan vind ik het niet zo vreemd dat zij problemen met die patienten kunnen ontstaan. Agressie is natuurlijk iets anders. Er is zo'n afstandelijke, koele tot kille houding naar die patienten toe, niet specifiek natuurlijk, maar dat wordt door die patienten ook als "raar" ervaren en kan frictie ontstaan door elkaar niet kunnen begrijpen. Patienten willen vaak ook een andere arts. Deze twee artsen worden regelmatig erbij geroepen om "maar even met die patienten te praten". Een Nederlandse arts zou nooit zeggen "Ja, Gd/Alah zal je helpen" terwijl zoiets kleins zo veel rust brengt. Uiteindelijk is het zo iets simpels maar toch ook weer moeilijk voor Nederlanders.


Nou dat wat je zegt klinkt mij bekend in de oren, zo ken ik een Marokkaanse moeder wiens huisarts haar oren te grondig heeft uitgespoten en haar hoornvlies daarmee enigszins heeft beschadigd. toen ze daarmee werd doorverwezen naar een specialist in het ziekenhuis, werd haar bij eerste consultatie al meteen te kennen gegeven dat ze daarmee maar moest leven en er niks aan gedaan kon worden. Zonder maar enkele moeite te nemen om het oor even te onderzoeken en iets definitief vast te stellen. Ook het verzoek van de moeder om foto's, om alsnog te kijken of er een mogelijkheid is voor herstel is haar grondig afgewezen. Ze is volledig goed verzekerd en heeft alle aanvullende pakketten. toen ze teleurgesteld afdroop, ging ze een tijdje later naar marokko, daar heeft ze toen een kliniek opgezocht met datzelfde probleem. Daar hebben ze wel uitgebreid onderzoek verricht en heeft ze toch een passende behandeling gekregen, dat er nu toe heeft geleid dat ze minder last heeft van haar aangedane oor.

ronald
15-02-10, 02:02
Jij hebt het over hoogbegaafden, maar we kunnen het ook hebben over de minder begaafden, in intellectuele zin dan. Die hoogbegaafden is een veel kleinere groep en die redden zich wel op een gegeven moment. Wat ik een veel gevaarlijker ontwikkeling vindt van het afgelopen decennia, is de nivellering van beneden af.

Een heleboel kinderen zijn niet gemaakt om uit boeken te leren, daar zijn ze gewoon niet uit het juiste hout voor gesneden. Zij willen gewoon met hun handen werken, zo leren ze veel gemakkelijker. Gewoon door te doen. Maar dat mocht op een gegeven moment ook niet meer.

Ik kan me nog de tijd herinneren dat ik in de laatste groep van de basischool zat en we met de klas bezoekjes brachten aan verschillende middelbare scholen, waaronder technische scholen, LTS bijvoorbeeld. Ik kan me nog herinneren dat hier in Amsterdam-West verscheidene scholen waren waarvan de begane grond in zijn geheel alleen uit lokalen bestonden met grote machines en werktuigen. Daar werd dan praktijkles gegeven in verschillende ambachten. Die reisjes waren erg leuk, we gingen dan aan de slag en maakten zelf souveniertjes voor de terugreis. Ik woon nog in dezelfde buurt en die scholen zijn niet meer wat ze geweest waren. De lokalen op de begane grond zijn compleet veranderd. Daar staan geen machines en werktuigen meer, het zijn doodsaaie theorielokalen geworden en volgens mij geldt dat voor heel nederland. Dat soort scholen bestaan niet meer.

Het is te gek voor woorden, wie heeft bedacht dat dat soort scholen niet meer nodig zijn ?

Wat ik wil zeggen, ik beschouw het verdwijnen van die scholen ook als het slachtoffer van die nivellering waar jullie het over hebben. Er is geen ruimte voor hoogbegaafden, maar er is ook geen ruimte voor de minder begaafden (die wel heel goed met hun handen kunnen zijn). Iedereen moet hetzelfde zijn.

Oh ja, klopt helemaal. MaRiaH begon over hoogbegaafden en ik reageerde daarop, maar minderbegaafden hebben last van die één-niveau-cultuur. Pas met onhandelbare ADHDers gaat men ïets mbt concentratie ondernemen terwijl de hele "onderlaag" daar al een probleem mee heeft. Dat dat soort kinderen meer iets met hun handen moeten doen (niet elk kind dat minder begaafd is is trouwens handig maar dan moet je op zoek gaan naar iets anders, verzorgend of allerlei ondersteunend) komt men te laat achter terwijl dit juist de motiverende factor zou zijn geweest om intellectueel ook meer aan te gaan. De oude LTS of Huishoudschool was zeker niet slecht en het was stom geweest om het af te schaffen. Een kind kreeg in ieder geval een bepaalde succeservaring en aan de hand van hun motivatie zijn er toch veel op latere leeftijd omdat een bepaalde rijping later kan komen, doorgestroomd naar MTS en HTS of soms universiteit of hogeschool. Nu worden kinderen veel sneller gedemotiveerd want bepaalde theoretische vakken worden zo versimpeld om dat gehele pakket maar dragend te kunnen houden zelfs voor de betreffende kinderen een lachertje. Het is nergens aan gekoppeld terwijl wanneer een kind met machines leert werken mathematische-, meetkundige- en natuurkundige berekeningen als nuttig ziet en er veel meer voor zou willen inzetten.

Danablue
15-02-10, 06:57
Op de een of andere manier moeten er altijd anderen blijven die niet goed zijn anders voelen wij ons niet goed genoeg. Is ook wel menselijk maar hier komt het tot uiting tegenover hele volksstammen.


Het grappige is dat het in deze discussie ook gebeurt. "Ze" (de witte Nederlanders) zijn zus en zo en doen dit en dat. In veel dingen herken ik mij niet hoor, als witte Nederlandse van de plusminus achtste generatie.

Heel menselijk.

Pas hoorde ik een Marokkaan klagen over "al die Polen". Als ze in de supermarkt geweest zijn is al het bier op. De klager drinkt geen druppel!
Ook grappig.

naam
15-02-10, 07:39
Nou dat wat je zegt klinkt mij bekend in de oren, zo ken ik een Marokkaanse moeder wiens huisarts haar oren te grondig heeft uitgespoten en haar hoornvlies daarmee enigszins heeft beschadigd. toen ze daarmee werd doorverwezen naar een specialist in het ziekenhuis, werd haar bij eerste consultatie al meteen te kennen gegeven dat ze daarmee maar moest leven en er niks aan gedaan kon worden. Zonder maar enkele moeite te nemen om het oor even te onderzoeken en iets definitief vast te stellen. Ook het verzoek van de moeder om foto's, om alsnog te kijken of er een mogelijkheid is voor herstel is haar grondig afgewezen. Ze is volledig goed verzekerd en heeft alle aanvullende pakketten. toen ze teleurgesteld afdroop, ging ze een tijdje later naar marokko, daar heeft ze toen een kliniek opgezocht met datzelfde probleem. Daar hebben ze wel uitgebreid onderzoek verricht en heeft ze toch een passende behandeling gekregen, dat er nu toe heeft geleid dat ze minder last heeft van haar aangedane oor.

Marrokaanse gezondsheidszorg is kennelijk toch beter dan de Nederlandse.
Of toch typisch geval van N=1?

Nederland bovenaan in EU-gezondheidszorg, Frankrijk gedaald

Nederland heeft, (opnieuw, na drie jaar), het meest consumentvriendelijke gezondheidssysteem in Europa. Dit blijkt uit de Euro Health Consumer Index (EHCI) van 2008. De winnaar van 2005 herwint zijn positie na in 2006 en in 2007 op de tweede plaats te zijn geëindigd. In de Euro Health Consumer Index, een jaarlijks onderzoek naar de gezondheidszorg in Europa, voert Nederland met zijn gezondheidssysteem de lijst van 31 landen aan, gevolgd door Denemarken en Oostenrijk. In zes categorieën, goed voor 34 prestatie-indicatoren, behaalt Nederland 839 punten op een totaal van 1000. 'Al sinds we de gezondheidszorg in Europa zijn gaan meten, behoorde Nederland tot de top van de ranglijsten. Dit jaar wint Nederland met een tot nu toe ongekende voorsprong op de tweede plaats,' aldus dr. Arne Björnberg, onderzoeksdirecteur van de Euro Health Consumer Index. 'Nederland is de absolute winnaar op het gebied van aanbod en dekking van diensten, waaruit blijkt dat de recente herziening van de gezondheidszorg lijkt te werken,' zo concludeert hij. Wat kan er nog meer worden gedaan in Nederland? 'Zelfs bij kampioenen is er ruimte voor verbetering. Ons advies luidt: werk de wachttijden weg en geef patiënten meer keuzevrijheid. Dit kan worden bereikt door patiënten direct toegang te geven tot specialisten,' zegt de president van Health Consumer Powerhouse, de heer Johan Hjertqvist, die de resultaten van de Index voor Nederland analyseerde.

Witte78
15-02-10, 07:54
Tuurlijk, tis natuurlijk typisch sociaal groepsgedrag,
maar tis hier wel heel erg.. ;)

Goh, wat zijn we het eens vanavond met zijn allen.. :stout:

Je hoort dit inderdaad wel vaker. Tot hoeverre is dit typisch Nederlands denk je? En waar komt het door?

Ik vind het ook wel een opvallend verschijnsel dat veel immigranten goedkeuring/acceptatie door het merendeel van het volk zo belangrijk vinden, discriminatie daargelaten. Zou dat ook cultuurgebonden zijn, bijvoorbeeld sterker binnen de Marokkaanse cultuur? In dat geval is er sprake van een slechte combinatie.

Charlus
15-02-10, 08:27
Jij hebt het over hoogbegaafden, maar we kunnen het ook hebben over de minder begaafden, in intellectuele zin dan. Die hoogbegaafden is een veel kleinere groep en die redden zich wel op een gegeven moment. Wat ik een veel gevaarlijker ontwikkeling vindt van het afgelopen decennia, is de nivellering van beneden af.

Een heleboel kinderen zijn niet gemaakt om uit boeken te leren, daar zijn ze gewoon niet uit het juiste hout voor gesneden. Zij willen gewoon met hun handen werken, zo leren ze veel gemakkelijker. Gewoon door te doen. Maar dat mocht op een gegeven moment ook niet meer.

Ik kan me nog de tijd herinneren dat ik in de laatste groep van de basischool zat en we met de klas bezoekjes brachten aan verschillende middelbare scholen, waaronder technische scholen, LTS bijvoorbeeld. Ik kan me nog herinneren dat hier in Amsterdam-West verscheidene scholen waren waarvan de begane grond in zijn geheel alleen uit lokalen bestonden met grote machines en werktuigen. Daar werd dan praktijkles gegeven in verschillende ambachten. Die reisjes waren erg leuk, we gingen dan aan de slag en maakten zelf souveniertjes voor de terugreis. Ik woon nog in dezelfde buurt en die scholen zijn niet meer wat ze geweest waren. De lokalen op de begane grond zijn compleet veranderd. Daar staan geen machines en werktuigen meer, het zijn doodsaaie theorielokalen geworden en volgens mij geldt dat voor heel nederland. Dat soort scholen bestaan niet meer.

Het is te gek voor woorden, wie heeft bedacht dat dat soort scholen niet meer nodig zijn ?<...>
Praktijkonderwijs (http://nl.wikipedia.org/wiki/Praktijkonderwijs)?

yoephek
15-02-10, 10:06
Dus de 3e keer in een korte tijd. Hoe kort is die tijd? Hoe vaak komt het trouwens voor, geweld op een ehbo post?

Zeg, ongelooflijke geiteneuker, jij vindt dit alles maar normaal, en wil dit afschuwelijke geweld maar vergoeilijken?
Je lijkt die randdebiel van die Marokkaanse hersencel wel die haar broer de hand boven het hoofd houdt omdat de politie die twee kutjochies niet mocht achtervolgen.
Want, zo stelt dit intellect, het was te druk, en dus te gevaarlijk om te achtervolgen.
Noch even afgezien van de vraag od je geiteneukers met een IQ van nog geen 100 op drukke Nederlandse wegen moet laten rijden, vraag je je af hoe ze hier in Geyteneukeristan mee zouden omgaan? Zouden deze lafbekken dan ook zo'n grote bek opzetten?

Nu terug naar jouw zuigende vragen: wat doet het er toe hoe kort die tijd is?
Je blijft met je fikken van hulpverleners af, en als je vindt dat je bij je overleden familieleden moet komen, dan ga je toch naar Geyteneukeristan waar ze dit ongetwijfeld allemaal WEL hebben of toestaan.
Het zijn dit soort ranzige opmerkingen van (helaas vaak: Geuteneukerianen) waar autochtone Nederlanders een bloedhekel aan hebben.
Maar dat wil maar niet doordringen in die paar hersencellen.

Danablue
15-02-10, 10:18
Ooh, agressieve Friezen!!! Terugsturen naar Friesland!

Twee mannen zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag in het Friese Gorredijk aangehouden Wegens Bedreiging van ambulancepersoneel.

Een van de mannen had om een ambulance gebeld. In de woning aan de Compagnonsstrjitte Werd de man door het ambulancepersoneel onderzocht. De hulpverleners kwamen al snel tot conclusie DAT Hij niet voor een behandeling naar het ziekenhuis hoefde te worden overgebracht.

De twee mannen, een 25-jarige inwoner van Heiligerlee en een 28-jarige inwoner van Winschoten, Eisten Daarop DAT ze door het ambulancepersoneel naar Winschoten zouden worden gebracht. Nadat het ambulancepersoneel DAT weigerde werden de mannen agressief en bekogelden de hulpverleners met een fles en een boom met bier. Ook werden de hulpverleners ernstig bedreigd.

De ambulancemedewerkers voelden Zich genoodzaakt om de noodknop in te drukken en om assistentie van de politie te vragen. Die hield beide mannen in de woning aan. Dit ging gepaard met veel verzet en ook tijdens de rit naar het politiebureau moesten de agenten geweld gebruiken om een van de arrestanten rustig te krijgen.

Beide verdachten werden voor nader onderzoek ingesloten. Het ambulancepersoneel heeft aangifte gedaan.

Charlus
15-02-10, 10:49
Nadat het ambulancepersoneel DAT weigerde werden de mannen agressief en bekogelden de hulpverleners met een fles en een boom met bier.
Je zult maar bekogeld worden met een boom met bier.
Ach nee, ze bekogelden natuurlijk een boom met bier. Nu snap ik het.

Bart
15-02-10, 10:57
Zeg, ongelooflijke geiteneuker, jij vindt dit alles maar normaal, en wil dit afschuwelijke geweld maar vergoeilijken?
Je lijkt die randdebiel van die Marokkaanse hersencel wel die haar broer de hand boven het hoofd houdt omdat de politie die twee kutjochies niet mocht achtervolgen.
Want, zo stelt dit intellect, het was te druk, en dus te gevaarlijk om te achtervolgen.
Noch even afgezien van de vraag od je geiteneukers met een IQ van nog geen 100 op drukke Nederlandse wegen moet laten rijden, vraag je je af hoe ze hier in Geyteneukeristan mee zouden omgaan? Zouden deze lafbekken dan ook zo'n grote bek opzetten?

Nu terug naar jouw zuigende vragen: wat doet het er toe hoe kort die tijd is?
Je blijft met je fikken van hulpverleners af, en als je vindt dat je bij je overleden familieleden moet komen, dan ga je toch naar Geyteneukeristan waar ze dit ongetwijfeld allemaal WEL hebben of toestaan.
Het zijn dit soort ranzige opmerkingen van (helaas vaak: Geuteneukerianen) waar autochtone Nederlanders een bloedhekel aan hebben.
Maar dat wil maar niet doordringen in die paar hersencellen.

En zie, een voorbeeld van een achterlijke autochtoon. :kotsen:

mulan
15-02-10, 11:07
Je hoort dit inderdaad wel vaker. Tot hoeverre is dit typisch Nederlands denk je? En waar komt het door?

Ik vind het ook wel een opvallend verschijnsel dat veel immigranten goedkeuring/acceptatie door het merendeel van het volk zo belangrijk vinden, discriminatie daargelaten. Zou dat ook cultuurgebonden zijn, bijvoorbeeld sterker binnen de Marokkaanse cultuur? In dat geval is er sprake van een slechte combinatie.

Ik denk dat Marokkanen wel erg graag begrepen willen worden. Dat lijkt me ook het overduidelijke verschil met Turken. Die hebben dat totaal niet. Die komen ook niet bij Pauw en Witteman om te gaan praten over zware criminaliteit onder Turken of die Saban meneer van pas geleden. In de beeldvorming beperkt het onderwerp zich daardoor tot dat ene bericht.

mulan
15-02-10, 11:12
Dat was Maleisie. Ik vond het zo schokkend.

En dan heb je het over Europese Marokkanen die daar wat precies doen? Ik heb daar nog nooit wat over gehoord. Ik wist niet eens dat het een populaire vakantiebestemming was voor Marokkanen hierzo. Die houden het meestal enorm eenvoudig wat betreft het kiezen van een vakantieland.

mulan
15-02-10, 11:17
Zeg, ongelooflijke geiteneuker, jij vindt dit alles maar normaal, en wil dit afschuwelijke geweld maar vergoeilijken?
Je lijkt die randdebiel van die Marokkaanse hersencel wel die haar broer de hand boven het hoofd houdt omdat de politie die twee kutjochies niet mocht achtervolgen.
Want, zo stelt dit intellect, het was te druk, en dus te gevaarlijk om te achtervolgen.
Noch even afgezien van de vraag od je geiteneukers met een IQ van nog geen 100 op drukke Nederlandse wegen moet laten rijden, vraag je je af hoe ze hier in Geyteneukeristan mee zouden omgaan? Zouden deze lafbekken dan ook zo'n grote bek opzetten?

Nu terug naar jouw zuigende vragen: wat doet het er toe hoe kort die tijd is?
Je blijft met je fikken van hulpverleners af, en als je vindt dat je bij je overleden familieleden moet komen, dan ga je toch naar Geyteneukeristan waar ze dit ongetwijfeld allemaal WEL hebben of toestaan.
Het zijn dit soort ranzige opmerkingen van (helaas vaak: Geuteneukerianen) waar autochtone Nederlanders een bloedhekel aan hebben.
Maar dat wil maar niet doordringen in die paar hersencellen.

:haha: vooral die debiele vooringenomenheid

Kal-El B.V
15-02-10, 11:19
Het grappige is dat het in deze discussie ook gebeurt. "Ze" (de witte Nederlanders) zijn zus en zo en doen dit en dat. In veel dingen herken ik mij niet hoor, als witte Nederlandse van de plusminus achtste generatie.

Heel menselijk.

Pas hoorde ik een Marokkaan klagen over "al die Polen". Als ze in de supermarkt geweest zijn is al het bier op. De klager drinkt geen druppel!
Ook grappig.

Ik wil je niet aanvallen, maar je moet het maar even slikken, nu mogen wij ook een keer. Jou reactie is wel typisch voor nederlanders, want zodra allochtonen op die manier in het bijzijn van nederlanders gaan praten, beginnen ze meteen verontwaardigd te piepen, heel begrijpelijk. Het is niet leuk. Maar de nederlanders weten dus donders goed dat het niet oké is, waarom moeten de allochtonen en de marokkanen en antillianen in het bijzonder het allemaal maar gewoon slikken ? Een nederlander hoeft vaak alleen maar zo'n tegensprutteling als die van jou te maken en de sfeer draait meteen in het gesprek en de allochtoon houdt er dan direct mee op. Maar de allochtoon gaat naar huis slaat de krant open of een tijdschrift of de televisie aan, of gaat het internet op en moet het maar slikken. Hadden wij maar diezelfde macht.

En dat van die marokkaan en die pool daar hoef je niet voor te schrikken, dat is normaal. Je kunt natuurlijk wel aangeven dat het niet oké is.Discriminatie en xenofobie en praten over andere culturen op een neerbuigende manier komt en zal altijd voorkomen. Ook marokkanen kunnen racistisch zijn, dat is niet vreemd.
Maar zoals het hier geïnstitutionaliseerd is geraakt, zo gemeenplaats is geworden om negatief en neerbuigend te praten over bevolkingsgroepen, dat vind ik toch wel andere koek hoor.

Er zijn de afgelopen tien jaar maar liefst drie politieke partijen/stromingen ontstaan met high profile namen, die als voornaamste doel hadden om iets en whatever(daar blijven ze natuurlijk altijd erg schimmig over) tegen de allochtonen/islam en met name de marokkanen/antillianen te doen.

Daar moet je eens over stilstaan.

mark61
15-02-10, 11:21
Ik denk dat Marokkanen wel erg graag begrepen willen worden. Dat lijkt me ook het overduidelijke verschil met Turken. Die hebben dat totaal niet. Die komen ook niet bij Pauw en Witteman om te gaan praten over zware criminaliteit onder Turken of die Saban meneer van pas geleden. In de beeldvorming beperkt het onderwerp zich daardoor tot dat ene bericht.

Mja, misschien is het ook wel een verschil in temperament.

Turken weten ws. dat als ze gaan klagen iedereen ze meteen met de behandeling van minderheden in TR om de oren gaat slaan. :hihi:

Niet dat dat nou zo'n argument is.