PDA

Bekijk Volledige Versie : Het “verborgen”netwerk van Wilders.



enki
13-02-10, 18:16
Met stijgende peilingen en een hoop spierballentaal overklast en domineert Geert Wilders de opinie over de Islam, of beter gezegd tegen de islam. Onder de mom van vrijheid van meningsuiting voert hij zijn schoonmaakkruistocht tegen de Islam en alles wat hiermee te maken heeft. Zo valt er dagelijks wat te melden, als je maar goed zoekt en de juiste linkjes legt. In de beginperiode van Wilders leek dit nog onschuldig om überhaupt te geloven in de PVV als coalitie in de regering. Maar de droom van deze politieke schoonmaakploeg komt steeds dichterbij. Tot mijn grote verbazing wordt al volop gedacht door andere partijen aan een mogelijke coalitie met de PVV. Wat in het verleden fascistisch werd genoemd heet tegenwoordig gewoon liberaal.

Ook het beeld wat wij te zien krijgen over de achterban en stemmers van de PVV klopt niet helemaal. Er wordt een beeld gecreëerd van laag opgeleide, bierdrinkende en makkelijk te beïnvloeden massa, die niet weten waar het over gaat. Deze stemmers wonen vaak in de buurt van de moslims, of een moskee, en hebben vaak allemaal negatieve ervaringen met moslims. Maar dit verhaal is redelijk eenzijdig en is gericht op een kudde die geen vinger in de pap kan roeren. Het wordt echter interessant als je verder gaat kijken en beseft waar ook de aanhangers van Wilders kunnen zitten. Dan zijn belangrijke posities van dit netwerk niet uitgesloten, zoals o.a.; ambtenaren, wethouders, politieambtenaren, directie en leraren op school, rechtsysteem, bedrijfsleven, media, hulpverlening, sleutelfiguren in belangrijke posities, en ga zo maar door. Tja, dan wordt het opeens wel een ander verhaal. Deze categorie PVV stemmers kan dagelijks handelen in het nadeel van moslims. Dit kunnen zij doen zonder er openlijk voor uit te komen wat hun politieke voorkeur is. Als moslim merk je dat gewoonweg in de praktijk met bijvoorbeeld het vinden van een stageplaats, werk of dagelijks leven wanneer je in aanraking komt met dit netwerk. Ik moet wel vermelden, dat van bewijzen geen sprake is, maar de praktijk liegt er niet om. Het zaaien van haat is een erkend beroep geworden om je brood mee te verdienen.

Ja, moedeloos kun je hiervan worden. Overal waar ik kom, met Wilders als gespreksonderwerp, volgt al gauw een diepe zucht met; “waarom gebeurt er niets? En kan hij van alles roepen zonder enige goed tegengeluid”. En zo roept iedereen hetzelfde zonder dat er echt iets ondernomen wordt. Van tijd tot tijd zie je een “moslimvertegwoordiger” onvoorbereid de studio op TV induiken. Wanneer het te heet wordt onder de voeten, tijdens het vragenuurtje, en allerlei linkjes gelegd zijn met vage terreurnetwerken tot er met het bedreigen van ambulancepersoneel, eindigen zij vaak, onder druk, met dezelfde leus; dat het maar een klein gedeelte van de moslims is die het verziekt voor de rest. Door dit te roepen in de media, geef je ook tegelijkertijd openlijk toe dat het verhaal klopt en ben je opeens de openbare kroongetuige. Er zijn ook veel maatschappelijke organisaties die hun vingers niet willen branden aan Wilders, en dus maar geen uitgesproken mening hebben. Ook zijn er zelforganisaties, initiatieven en individuen die graag iets willen doen, maar gewoonweg niet weten waar zij moeten beginnen met het puin ruimen.

Met de moslimvertegenwoordiging is het helemaal triest gesteld. Het gaat helemaal nergens over, behalve over wie de toespraak mag houden en wie rond de tafel mag zitten in Den Haag, om te adviseren over moslims in Nederland. Het zou van respect getuigen om misschien eerst de Moslims op de hoogte te houden. Zover ik weet heb ik geen stem uitgebracht om mij te laten vertegenwoordigen, en ik denk dat de meeste moslims in Nederland er hetzelfde over denken. Vanuit deze hoek, heb je ook tegenwoordig de “polderislam”, een soort kruising van ‘wij horen hier thuis’ en ‘gemanipuleerde islam’. Het liefst organiseren zij het hele jaar door iftar maaltijden als vredesoffensief voor een trouwe aanhang van gratis maaltijden. Alsof je door eten maatschappelijke problemen kunt oplossen. In de moderne democratie heb je ook de keus om in “dialoog” te gaan, over bepaalde onderwerpen die je bezighouden. En nieuw soort methode om uiteindelijk je frustratiegehalte te verhogen, als extra duwtje in de rug richting middelen als antidepressiva.


En dat terwijl wij dagelijks bestookt worden door theatrale politiek. En weggezet worden als parasieten van de samenleving. Het is hoog tijd voor ons, om onze mouwen op te stroken, om daadkracht te laten zien. Laten wij een alliantie opzetten van het “nieuw denken”, en onze krachten bundelen, om het verschil te maken. En gebruik te maken van, de inmiddels in slaap gesuste artikel 1 in dit land.

Link:
http://www.combeat.tv/video/1246/het----verborgen---netwerk-van-wilders-

Enki

tanger'73
13-02-10, 18:35
Heb het stuk gelezen en ook het bijbehorende filmpje gezien en kan me erzelf volledig in vinden. Men moet inderdaad niet onderschatten dat wat Wilders allemaal de afgelopen tijd uitkraamt, veel daarvan inmiddels min of meer salonfähig is gemaakt. Het bewijs daarvan is bijvoorbeeld dat kort voor het proces het openbaar ministerie in het openbaar heeft verklaart dat ze eigenlijk het proces tegen Wilders in navolging van de Amsterdamse rechtbank liever niet zien zitten. Dat geeft al ongeveer een beetje aan wat men daar over Wilders met zijn schadelijke uitlatingen denkt.

StevieK
13-02-10, 19:52
Ja, ik heb het stukje gelezen en inderdaad de video ook gezien, ik schrok er ook van. In de 30-40 jaren was dit een andere naam.

Het verborgen netwerk van Geert Wilders bestaat al heel lang, alleen het groeit steeds sneller. Er zit ook heel, heel veel kapitaal achter. Het is ook niet de gemmidelde reacties gevende personen van Geenstijl en de Telegraaf. Maar een kapitaal dat steeds groter word.
Mocht 2013 uitkomen dan zijn er heel, heel veel onschuldigen die het lot moeten ondergaan.

Maar men kan zich ook afvragen waarom het zover kan komen, ja de dagelijkse berichtgeving in de kranten over de marokanen dragen hier tot bij. Volgens mij zijn is de grote media al een onderdeel van het Wilders Netwerk.

Het interview van Laila, de zuster van het broertje, dat men elders op deze website plaatst. In alle grote kranten word al de link gegeven van haar verhaal. Laila en Maroc.nl hebben denk ik ook de gevolgen niet overzien van het geplaatsen van dit interview.

Ik heb zo'n idee dat meer rechste partijen, op een of andere wijze verbonden zijn met het verborgen netwerk. Het netwerk dat alleen maar groter wordt.

Wat is echter de oplossing om zijn netwerk te vernietigen ???

Ik denk dat een van de oplossingen kan zijn volledig aanpassen, rustig te houden, niet op te vallen. Overal waar je komt in een groep en je wilt je niet aanpassen dan sta je al heel gauw buiten de deur.
Dus meelopen met de grote massa, ja, helaas, maar waar.



Het is allemaal koren op de molen van PVV.

tanger'73
13-02-10, 20:26
De PVV zelf zal staatsrechtelijk niks kunnen uitvoeren. Maar het is zijn botheid en proleetschap dat zulke flinke schade toebrengt. Daar gaat weer erg veel tijd overheen om dat weer uit allemans systeem te krijgen. Als volksvertegenwoordiger en Kamerlid, dien je te allen tijde voor iedereen een goed voorbeeld te zijn en dat voorbeeld voor iedereen zijn, gaat hem doelbewust bekaaid af.