PDA

Bekijk Volledige Versie : Rita Verdonk maakt koers bekend



Marsipulami
14-02-10, 19:01
Rita Verdonk maakt koers bekend

Uitgegeven: 14 februari 2010 13:42
Laatst gewijzigd: 14 februari 2010 16:35

AMSTERDAM - Rita Verdonks partij Trots op Nederland wil de subsidies voor de culturele sector en het budget voor ontwikkelingssamenwerking op termijn halveren. Ook moet het aantal ambtenaren met ruim dertig procent omlaag.
© NU.nl/Chris HeijmansDat zei Verdonk zondag in het televisieprogramma Business Class.

De partij wil daarnaast de vennootschapsbelasting geleidelijk afschaffen en een einde maken aan het progressieve belastingsysteem. In plaats daarvan moet er als het aan Verdonk ligt een zogenoemde vlaktaks met een tarief van 25 procent komen. Nederland moet worden gerenoveerd, zei de politica.



‘De vennootschapsbelasting schaf je niet zo maar af. Dat hakt erin. Wij hebben het zo berekend dat het over acht jaar kan. Mensen betalen in onze opzet maar een keer belasting", aldus Verdonk.


Verkiezingsprogramma

Het landelijke verkiezingsprogramma van de partij is bijna afgerond, zei Verdonk. Bij de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen doet Trots op Nederland mee in 41 gemeenten.

De partij kreeg zondag goed nieuws van opiniepeiler Maurice de Hond. Die meldde op basis van zijn wekelijkse peiling dat TON's zetelaantal zou verdubbelen naar twee als er nu verkiezingen zouden worden gehouden.

tanger'73
14-02-10, 19:10
Prachtig, de vennootschapsbelasting en vlaktaks omlaag. Daar zitten zeker heel veel gewone burgers op te wachten. Godallemachtig met wat soort kreten je allemaal hier in Nederland in de Kamer kunt komen.

mark61
14-02-10, 22:15
Hehe, iedereen is alweer vergeten wie dat mens ook alweer was. Zoniet, dat kunnen ze lekker met zijn drieën de rechtse stemmen verdelen.

StevieK
14-02-10, 22:41
Beste Rita,

Ga aub naar huis voor je man het eten bereiden, want de tijd in de politiek heb je al lang gehad

ronald
15-02-10, 01:05
Misschien moeten ze het aantal de Kamerleden ook met 30 % omlaag brengen.

tanger'73
15-02-10, 01:13
Misschien moeten ze het aantal de Kamerleden ook met 30 % omlaag brengen.


opheffen die handel en het bewind aan hare majesteit retourneren en de monarchie herstellen.

Pizzaman
15-02-10, 10:40
'Het aantal zetels zou VERDUBBELEN'.... naar twee.
Harharhar.

En dan te bedenken dat Rita de grootste stemmentrekker was voor de VVD.
Hadden ze haar daar lijsttrekker gemaakt dan hadden we nu een ander kabinet gehad.

Maar ja, de VVD laat wel vaker mensen lopen die niet in het kontlikkersplaatje passen.
Sommigen doen het vervolgens beter dan anderen.

Rita kan beter gaan koken.

Bart
15-02-10, 15:40
Prachtig, de vennootschapsbelasting en vlaktaks omlaag. Daar zitten zeker heel veel gewone burgers op te wachten. Godallemachtig met wat soort kreten je allemaal hier in Nederland in de Kamer kunt komen.

Nou, als de gewone burger slim was zou hij inderdaad een forse verlaging van de vennootschapsbelasting toejuichen. Dat zal namelijk een enorme stimulerende invloed op de economie en daarmee de werkgelegenheid hebben.

Een vlaktaks ben ik principieel op tegen, wat mij betreft moet het loon- en inkomstenbelastingtarief progressief blijven om de sterkste schouders de zwaarste lasten te laten dragen. Wel moet het systeem verder vereenvoudigd worden en moeten allerlei subsidies worden heroverwogen om hun verstorende effect te verminderen.

Wat ik mij afvraag is hoe Verdonk dit denkt te financieren? Een vlaktaks van 25% zal echt niet voldoende zijn, ik denk dat je eerder met een procentje of 40-50 zult moeten rekenen... Kortom, een mooi plan voor het CPB om gaten in te schieten wanneer het wordt doorgerekend voor de volgende kamerverkiezingen.

Pizzaman
15-02-10, 17:09
Ik vind het een popie-jopie geval, die 25% vlaktaks, en bovendien gejat van Wlders.
Die heeft dantenminste het benul dat je zoiets niet ineens kan invoeren.

Dat is Verdonck even vergeten (had ze wel onthouden bij de vennootschapsbelasting).