PDA

Bekijk Volledige Versie : Gouda koopt tuig af



Jahawe
16-02-10, 08:45
Marokkaanse crimineeltjes die in Gouda betrokken waren bij het sneeuwballenincident, zijn door de gemeente 'afgekocht' om hen rond de jaarwisseling van de straat te houden.

Ze kregen gezamenlijk 2250 euro in een envelop geduwd om zelf een feestje te organiseren.
Dat stelt de gemeentelijke VVD-fractie op basis van verklaringen van de betrokken jongeren uit de omstreden Goudse woonwijk Oosterwei.
Enkele tientallen Marokkanen belaagden verschillende mensen met sneeuwballen, wierpen barrières op en maakten zich schuldig aan berovingen.

Om de jongeren koest te houden, kregen ze van de gemeente handje contantje geld aangeboden.
De VVD in Gouda is furieus omdat gemeenschapsgeld zonder procedures werd uitbetaald.
"Bovenal is het niet verstandig. Je beloont immers crimineel gedrag", stelt de VVD-fractie.

Rustig
Gouda bevestigt dat er geld is gegeven. "Wij wilden juist voorkomen dat de boel verder zou escaleren", is de reactie bij de gemeente.
"De jongeren hebben zelf voor het feest een begroting ingediend.
Ze moesten aangeven hoeveel geld ze nodig hadden voor het inhuren van een diskjockey, een hapje en een drankje.
Voor ons was het belangrijk dat het in de wijk rustig zou blijven rond de jaarwisseling."
Volgens de gemeente moest er snel gehandeld worden.
"Het zal best zo zijn dat het geld contant is overhandigd, maar het is goed besteed.
Achteraf was iedereen blij. We hebben vijf Marokkanen als dank na afloop ook nog een boekenbon gegeven", meldt een woordvoerster.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6038196/__Gouda_koopt_tuig_af__.html

Joesoef
16-02-10, 09:04
Er is mij iets een beetje onduidelijk. Zijn het nu die jongens die opgepakt zijn die dat geld hebben gekregen of zijn het Marokkanen in Gouda die een plan hebben ingediend en hun verzoek is gehonoreerd.

jang0201
16-02-10, 09:48
Achteraf was iedereen blij. We hebben vijf Marokkanen als dank na afloop ook nog een boekenbon gegeven", meldt een woordvoerster

Het wordt steeds gekker in Nederland, boefjes belonen voor hun crimineel gedrag!!

Joesoef
16-02-10, 10:03
Achteraf was iedereen blij. We hebben vijf Marokkanen als dank na afloop ook nog een boekenbon gegeven", meldt een woordvoerster

Het wordt steeds gekker in Nederland, boefjes belonen voor hun crimineel gedrag!!

Afgaande op het verhaal in de Telegraaf zou je idd zeggen belachelijk en gestoord. Het is echter een Telegraaf verhaal en de Telegraaf hanteert wat iet wat zeer onzorgvuldige regels als het gaat om Marokkanen.

knuppeltje
16-02-10, 10:14
Als er hier iemand met iets uit dat vod komt aanzetten, ga ik daar niet eens op in.

Pizzaman
16-02-10, 10:31
Als er hier iemand met iets uit dat vod komt aanzetten, ga ik daar niet eens op in.

Ik kan wel even kijken of het ook in ander kranten voorkomt.
Welke is geen vod? :maf::nerd::melig:

Soldim
16-02-10, 10:34
Het wordt steeds gekker in Nederland

Subsidie aanvraag indienen; geld krijgen --> feestje bouwen.


Voorbeeld van perfecte integratie en aanpassing.

Pizzaman
16-02-10, 10:48
Hier uit ander vod...TROUW (http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2989503.ece/Gouda_koopt_Marokkaanse_jongeren_af.html)


Eind december werden 23 jongeren in de wijk Oosterwei opgepakt nadat ze voorbijgangers en auto's met ijsballen bekogelden. Ze hadden zich schuldig gemaakt aan onder meer openlijke geweldpleging, vernieling en overvallen. De politie zette nadien meer agenten in om de jongeren in toom te houden.

Volgens de VVD is de jongeren dus ook geld toegestopt om ze rond de jaarwisseling bezig te houden. De partij is furieus omdat het geld zonder procedures is uitbetaald. "Bovendien is het niet verstandig. Je beloont immers crimineel gedrag", zegt een woordvoerder.

Een gemeentewoordvoerder bevestigt in de krant dat er geld is gegeven. "Wij wilden juist voorkomen dat de boel verder zou escaleren." De jongeren hebben een begroting ingediend voor een discjockey, eten en drinken. "Voor ons was het belangrijk dat het in de wijk rustig zou blijven.

Volgens de gemeente was het feest een succes. "Achteraf was iedereen blij. We hebben vijf Marokkanen na afloop ook nog een boekenbon gegeven."

perfecte integratie of afkoop van raddraaiers?

Jahawe
16-02-10, 10:53
Als er hier iemand met iets uit dat vod komt aanzetten, ga ik daar niet eens op in.

Nou dan heb je deze wel gereageerd op iets wat in de telegraaf stond.

Joesoef
16-02-10, 10:54
Geweldig, zelfs journalisten copy/ pasten er op los.

knuppeltje
16-02-10, 10:56
Pizzaman;4253517]Hier uit ander vod

Had er ook even bij laten staan dat er bij Trouw te lezen is dat de Telegraaf dat vermeldde.

knuppeltje
16-02-10, 10:57
Jahawe;4253521]Nou dan heb je deze wel gereageerd op iets wat in de telegraaf stond.

Op de inhoud?

knuppeltje
16-02-10, 10:59
Joesoef;4253524]Geweldig, zelfs journalisten copy/ pasten er op los.

Dat gebeurt relmatig. Maar dat de Trouw dat klakkeloos uit dat vod doet, pleit niet erg voor ze.

Joesoef
16-02-10, 11:12
Dat gebeurt relmatig. Maar dat de Trouw dat klakkeloos uit dat vod doet, pleit niet erg voor ze.

Is dat een bewuste vertyping, provocateur.

knuppeltje
16-02-10, 11:19
Joesoef;4253542]Is dat een bewuste vertyping, provocateur.

Ik ben me van geen kwaad bewust, maar soms doen mijn vingers iets wat mijn hersens niet willen. :stout:

Pizzaman
16-02-10, 11:48
Dat gebeurt relmatig. Maar dat de Trouw dat klakkeloos uit dat vod doet, pleit niet erg voor ze.

LOL, het is dus een gekopieerd vod. OK ik zoek wel even een ander origineel vod... :stout:
Los van de tekst en de uitdrukkingen, het is weer allemaal 'vette rel'.
Da's natuurlijk TeleG. Maar wat moeten we hier nou van vinden?

Ik heb er wel een opmerking over: kostte minder dan een straatcoach, dus financieel effectief.
Wel heb ik m'n twijfels of het nou de weg is die bewandeld moet worden.

Ik hoop dat overige relgroepen (en dan niet uitsluitend Marokkanen uit Gouda) er wat van leren.
Mogelijk eind dit jaar overal feestjes en geen rotzooitrapperij?

Als het nou maar niet wordt: 'eerst slopen en dan door de gemeente laten afkopen' :engel:

knuppeltje
16-02-10, 11:54
Pizzaman;4253606] Maar wat moeten we hier nou van vinden?

Dat die krant een waardeloos blad is.

Pizzaman
16-02-10, 12:17
Dat die krant een waardeloos blad is.

Ik betaal d'r ook niks voor :cool:

jang0201
16-02-10, 12:42
Een enkeltje Marokko, zou goedkoper zijn dan een feestje te maken met Oud en Nieuw!

Pizzaman
16-02-10, 12:46
Een enkeltje Marokko, zou goedkoper zijn dan een feestje te maken met Oud en Nieuw!

Op zich wel, maar het betreft natuurlijk een hele groep.
dus financieel gezien komt dit toch voordeliger uit.
vergis je ook niet in de bijkomende kosten.

Daar gaat het ook niet om - vinden wij dit een oplossing.

Op zich vind ik eigenlijk wel dat de gemeente iets zou kunnen verzorgen
voor jongeren zo gedurende de feestdagen, misschien een tip voor ander gemeenten?

NB: maar het belonen van het verramponeren is natuurlijk NIET de bedoeling.
Dan zeg ik 'preventieve hechtenis'. Volgens mij moet dat, wanneer er weer gereld wordt, ook worden gedaan.

jang0201
16-02-10, 12:59
Waarom moet de gemeente een oplossing vinden hierin, er zijn genoeg activiteiten met Oud en Nieuw, waarom moet je criminieel gedrag belonen met een feestje en als klap op de vuurpijl nog een boekenbon toe, of die gastjes gaan lezen....
De verantwoordelijkheid hierin ligt lijkt mij in het falen van de ouders.

jang0201
16-02-10, 13:20
Landelijke reputatie Gouda krijgt opnieuw deuk
"Gouda koopt Marokkaans tuig af": zo luidt de kop op de voorpagina van de Telegraaf van hedenochtend. Relschoppende Marokkaanse jongens in Gouda bekogelden afgelopen december voorbijgangers in auto's en op fietsen met ijsballen, dwongen hen tot stoppen en beroofden hen vervolgens van kostbaarheden. Een taktiek die al honderden jaren door struikrovers wordt beoefend. De politie zei hard in te grijpen en zoveel mogelijk van hen op te pakkken en voor de rechter te brengen.

Onderzoek heeft nu uitgewezen dat de gemeente Gouda, om te zorgen voor een rustige nieuwjaarswisseling met deze jongeren, geld heeft uitgegeven voor een feestje dat de bewuste jongeren zelf konden organiseren. De gemeente Gouda bevestigt in de Telegraaf dat handje contante een bedrag van € 2.250 is overhandigd aan de jongeren. Volgens de gemeente werd achteraf wel een soort verantwoording van uitgaven afgelegd via bonnetjes.
De VVD in de gemeenteraad is woedend en fractievoorzitter Laura Werger vindt dit niet kunnen. Volgens haar is dit belonen van wangedrag.
De VVD zal als oppositiepartij niet alleen staan in de kritiek. In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen over precies twee weken zullen zeker ook andere oppositiepartijen en nieuwkomers als Trots op Nederland en Gouda Positief gaan reageren.

Deze krant voorspelde het al een paar maanden geleden: na vele jaren zullen de gemeenteraadsverkiezingen in Gouda eindelijk weer spannend worden.
En samen met Culemborg is Gouda weer terug in het landelijk nieuws.

Bron: Krant van Gouda

Ron Haleber
16-02-10, 13:23
Ook de lokale krant van Gouda meldt het feit:

Gouda geeft Marokkaanse jongeren geld voor feest


(Novum) - De gemeente Gouda heeft Marokkaanse jongeren 1750 euro gegeven om een feest te organiseren tijdens de jaarwisseling om ze van de straat te houden. Het gaat volgens de gemeente niet om de jongeren die betrokken waren bij het sneeuwballenincident eind december.

Dinsdag ontstond ophef over de financiering van het feest na een artikel hierover in De Telegraaf. Daarin stond onder meer dat het om jongeren ging die waren betrokken bij het sneeuwincident.
Eind december werden 23 jongeren in de wijk Oosterwei opgepakt nadat ze voorbijgangers en auto's met ijsballen bekogelden. Ze maakten zich schuldig aan onder meer openlijke geweldpleging, vernieling en overvallen. De politie zette nadien meer agenten in om de jongeren in toom te houden.
De lokale VVD zei furieus te zijn over de gift aan de Marokkaanse jongeren, ook omdat ze het geld zonder procedures contant kregen uitbetaald. Met de actie zou crimineel gedrag worden beloond.
Volgens Gouda vinden soortgelijke initiatieven ook in andere gemeenten plaats. Ook daar worden tijdens vakantieperiodes activiteiten georganiseerd. In dit geval zouden vijf jongens onder leiding van 'een gerespecteerd lid van het wijkteam' zich hebben opgeworpen om een feest te organiseren.

De vijf kregen daarvoor 1750 euro, die ze achteraf hebben verantwoord door bonnetjes in te leveren. De jongens zouden ook hebben geholpen om de sfeer in de wijk Oost tussen kerst en de jaarwisseling rustig te houden. Daarvoor hebben ze als bedankje ieder een boekenbon gekregen.

De PVV liet in een reactie op het Telegraaf-artikel weten 'verbijsterd' te zijn. "Het is niet te bevatten dat Gouda straatterreur beloont in plaats van aanpakt. De Goudse burger is met zulke lafheid van bestuurders reddeloos verloren", stelde Tweede Kamerlid Sietse Fritsma. Hij gaat minister voor Integratie Eberhard van der Laan (PvdA) om opheldering vragen.

<SCRIPT type=text/javascript>/*<![CDATA[*/window.loadingImageSource = 'http://estc.msn.com/br/csl/img/1/loading.gif';//]]></SCRIPT>

Soldim
16-02-10, 13:28
Dan zeg ik 'preventieve hechtenis'.

Kost op z'n minst 5 maal zoveel, vooral wanneer het om minder-jarigen gaat.

ELdorado
16-02-10, 13:37
Marokkaanse crimineeltjes die in Gouda betrokken waren bij het sneeuwballenincident, zijn door de gemeente 'afgekocht' om hen rond de jaarwisseling van de straat te houden.

Ze kregen gezamenlijk 2250 euro in een envelop geduwd om zelf een feestje te organiseren.
Dat stelt de gemeentelijke VVD-fractie op basis van verklaringen van de betrokken jongeren uit de omstreden Goudse woonwijk Oosterwei.
Enkele tientallen Marokkanen belaagden verschillende mensen met sneeuwballen, wierpen barrières op en maakten zich schuldig aan berovingen.

Om de jongeren koest te houden, kregen ze van de gemeente handje contantje geld aangeboden.
De VVD in Gouda is furieus omdat gemeenschapsgeld zonder procedures werd uitbetaald.
"Bovenal is het niet verstandig. Je beloont immers crimineel gedrag", stelt de VVD-fractie.

Rustig
Gouda bevestigt dat er geld is gegeven. "Wij wilden juist voorkomen dat de boel verder zou escaleren", is de reactie bij de gemeente.
"De jongeren hebben zelf voor het feest een begroting ingediend.
Ze moesten aangeven hoeveel geld ze nodig hadden voor het inhuren van een diskjockey, een hapje en een drankje.
Voor ons was het belangrijk dat het in de wijk rustig zou blijven rond de jaarwisseling."
Volgens de gemeente moest er snel gehandeld worden.
"Het zal best zo zijn dat het geld contant is overhandigd, maar het is goed besteed.
Achteraf was iedereen blij. We hebben vijf Marokkanen als dank na afloop ook nog een boekenbon gegeven", meldt een woordvoerster.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6038196/__Gouda_koopt_tuig_af__.html

Luister even, idioot :

waar haal je het "lef" & lafheid vandaan om op een Marokkanse site notabene Marokkanen uit te schelden, demonizeren ...


let op jou achterlijk hysterisch irrationeel taal, drama queen of wegwezen !

Ik weet niet waaroom beheer niets doet tegen deze haatzaaiend freaks zoals je ! ;kotsen2:

Pizzaman
16-02-10, 13:40
Kost op z'n minst 5 maal zoveel, vooral wanneer het om minder-jarigen gaat.

Ja financieel is dit de geodkoopste oplossing, behalve Transavia dan.
Maar de discussie gaat er eigenlijk over of het nou terecht is.

Wat denken jullie? Mijn voorstel:
rekening aan de ouders presenteren :stout:

Soldim
16-02-10, 13:43
Mijn voorstel:
rekening aan de ouders presenteren :stout:

Achteraf? Lijkt me nogal onethisch.

Soldim
16-02-10, 13:56
Luister even, idioot :


Grof gebekt vandaag, lijkt wel.



waar haal je het "lef" & lafheid


Helaas, maar logical is nooit je sterkste punt geweest.



op een Marokkanse site notabene Marokkanen uit te schelden, demonizeren ...


A. Als je marokanen uit wilt schelden, is een site waar ze rondhangen niet zo'n slecht gekozen plaats. B. 't Is mij een raadsel hoe je op een 'Marokaanse site' Marokanen kunt demoniseren -- volgens mij is een weer-woord snel gegeven.



let op jou achterlijk hysterisch irrationeel taal, drama queen of wegwezen !


Je claimt het monopolie op achterlijk, hysterisch en irrationeel gezwets?



Ik weet niet waaroom beheer niets doet tegen deze haatzaaiend freaks zoals je !

Das volgens mij je geluk. Als ze dat wel effectief zouden doen was je snel vertrokken.

ELdorado
16-02-10, 14:06
=Soldim;4253842]Grof gebekt vandaag, lijkt wel.


alleen idioten zouden andere medelanders , burgers : tuig ....terroristen ....noemen, vind je niet , idioot ???

je boft even dat ik geen genoeg tijd heb , later dan ...laffard ...




Helaas, maar logical is nooit je sterkste punt geweest.

coming from u , i do take it as a compliment indeed !

wat weet je van logica,pretentieus lul ???



A. Als je marokanen uit wilt schelden, is een site waar ze rondhangen niet zo'n slecht gekozen plaats. B. 't Is mij een raadsel hoe je op een 'Marokaanse site' Marokanen kunt demoniseren -- volgens mij is een weer-woord snel gegeven.

yeah, & u do it safe behind u pc : very brave indeed !

je boft dat ik geen genoeg tijd heb ...later dan , idioot !

Go check the dictionary 'bout the word : demonizering ....




Je claimt het monopolie op achterlijk, hysterisch en irrationeel gezwets?

da's jou achterlijk hermeunetisch subjectief interpretatie, idioot !




Das volgens mij je geluk. Als ze dat wel effectief zouden doen was je snel vertrokken.

u wish ! :lol:

gelukt , wat is gelukt ??? : sweet dreams in ur fantasy wonderland , Alice ! :lol:

wat is dit voor achterlijk 'logica" dan ??? = "chantage" ???

vind je "chantage" , "intimidatie" argumenten ??? :lol:

doe je best , idioot : je bewijst dat je een diioot bent hier !

wie zijn " we" : spreek voor jezelf, idioot laffard !

marokkanen zijn ook burgers :

democratie dringt niet tot jullie door, zie ik , stelletje achterlijk racisten fascisten ... laffarden ...!

Just wait & see ; i'll make time for u stupid guys losers :

u haven't seen & heard nothing yet ...

fisherman1969
16-02-10, 14:13
Dat gebeurt relmatig. Maar dat de Trouw dat klakkeloos uit dat vod doet, pleit niet erg voor ze.

Natuurlijk ,dat vod is helemaal onbetrouwbaar en Trouw EN AL DIE ANDERE BLADEN OOK !
Het is eel normaal dat ze en bron van een andere krant over nemen en ja helaas deT.G heeft als grootse krant ,met de meeste verslaggevers en de meeste kontakten , d.wz in elke plaats wel iemand die hun belt als er iets bijzonders is.
En in dit geval kan ik niet anders zeggen al was dehelft maar waar dan is het nog bespottelijk dat schoremmori beloond wordt als ze niks vernielen, en daarna voor hun goed gedrag nog een boeknbon krijgen !!
Dat zelfs een GOUDS dagblad er gewag van maakt spreekt al voor zich ,natuurlijk nemen ze een enorm ricico en worden hun mederwerkers mogelijk gemolesteerd (maar je kunt er nu eenmaal niet omheen).
Ach en laten we eerlijk zijn , de kwajongetjes hebben zich aan hun woord gehouden , en dit keer niks geloopt ,verbrand en een mensen gemolesteerd ,dus een boekenbon extra kon er ook wel van af !
Bij deze :fpetaf: voor de gemeente die weet van aanpakken :stout: het scheelt immers enkele duizenden euro,s aan onvernielde verkeers borden, prullebakken, ruiten, bushokjes enz enz afgezien dat de goed willende burgers ook nog ff de straat op konden .
Tel uit je winst http://www.dekrantvangouda.nl/

Joesoef
16-02-10, 14:20
Gouda heeft een krant!

ELdorado
16-02-10, 14:21
u make me wanna puke :

disgusting :

:kotsen2: human disgrace & shame ... :kotsen2:

mark61
16-02-10, 14:25
Bron: Krant van Gouda

Zelf wisten ze dat blijkbaar niet :argwaan: Dus of ze zijn lui of achterlijk, of de Relgraaf vliegt uit de bocht.

Soldim
16-02-10, 14:39
alleen idioten zouden andere medelanders , burgers : tuig ....terroristen ....noemen, vind je niet , idioot ???


Tuig is tuig. Waarom zou je er een andere benaming voor verzinnen.



je boft even dat ik geen genoeg tijd heb , later dan ...laffard ...


:zozo:




coming from u , i do take it as a compliment indeed !

wat weet je van logica,pretentieus lul ???


Tsss. Nog steeds je emoties niet onder controle, blijkt wel. Puberaal gescheld.



yeah, & u do it safe behind u pc : very brave indeed !


't Is nogal moeilijk hier op andere wijze te posten -- wellicht dat een van die moderne gadget phones ook werkt.



je boft dat ik geen genoeg tijd heb ...later dan , idioot !


:zozo:



Go check the dictionary 'bout the word : demonizering ....


Er is hier duidelijk en uitgebreid de kans tot het geven van weerwoord. Van eenzijdige berichtgeving (een vereiste voor demonisering) kan dan dus geen sprake zijn.



da's jou achterlijk hermeunetisch subjectief interpretatie, idioot !


Subjectief, wellicht -- maar dat zijn achterlijk en hermeunetisch ook. En nog steeds grof gebekt -- 't is bijna schattig.



u wish ! :lol:


Pffff. D'r zijn zaken waar ik me wel druk om maak.



gelukt , wat is gelukt ??? : sweet dreams in ur fantasy wonderland , Alice ! :lol:


GELUK, maar ik begrijp dat je dit begrip niet kent.
wat is dit voor achterlijk 'logica" dan ??? = "chantage" ???

vind je "chantage" , "intimidatie" argumenten ??? :lol:



doe je best , idioot : je bewijst dat je een diioot bent hier !


Een wat? :D



wie zijn " we" : spreek voor jezelf, idioot laffard !


Ik gebruik geen 'we' -- moet bent verward.



marokkanen zijn ook burgers :


En dus?



democratie dringt niet tot jullie door, zie ik , stelletje achterlijk racisten fascisten ... laffarden ...!


Denk je echt dat dit soort tall gebruik er tot toe zal lijden dat iemand je serieus neemt?



Just wait & see ; i'll make time for u stupid guys losers :

u haven't seen & heard nothing yet ...

:zozo:

fisherman1969
16-02-10, 14:40
Gouda heeft een krant!

Niks bijzonders elk gat of dorp heeft zo zijn eigen streekblad, en zoals ik al eerder schreef : het is normaal dat er nieuws van andere bronnen wordt overgenomen en nu dat deT.G is deugd het niet .
Feit als een huis aan huis blad zoals in Gouda???? of en plaatselijke krant ,het plaatst moet je wel zeker van je zaak zijn !! (ANDERS KUN JE WEL INPAKKEN).
Dus je kunt gevoeglijk wel aan nemen dat het waar is, trouwens de gemeente heeft het al toegegeven !! niks mis mee toch ??
DE oplossing om te bezuinigen , denk dat deGemeente Gouda het meer voud heeft uitgespaard( per persoon is dat voor elke jocchie 350 euro vooreen paar uurtjes zoet zijn ) en de besparing loopt in de duizenden euro,s dus wie is ernu gek ??
Het ricico i is dat nu andere jongeren ookm de,,beest ,,uit gaan hangen :stout:maar dat doen nette welopgevoede jongetjes toch niet:engel:

fisherman1969
16-02-10, 14:42
Gouda heeft een krant!

Niks bijzonders elk gat of dorp heeft zo zijn eigen streekblad, en zoals ik al eerder schreef : het is normaal dat er nieuws van andere bronnen wordt overgenomen en nu dat deT.G is deugd het niet .
Feit als een huis aan huis blad zoals in Gouda???? of en plaatselijke krant ,het plaatst moet je wel zeker van je zaak zijn !! (ANDERS KUN JE WEL INPAKKEN).
Dus je kunt gevoeglijk wel aan nemen dat het waar is, trouwens de gemeente heeft het al toegegeven !! niks mis mee toch ??
DE oplossing om te bezuinigen , denk dat deGemeente Gouda het meer voud heeft uitgespaard( per persoon is dat voor elke jocchie 350 euro voor een paar uurtjes zoet zijn ) en de besparing loopt in de duizenden euro,s dus wie is ernu gek ??
Het ricico is dat nu andere jongeren ook de,,beest ,,uit gaan hangen :stout:maar dat doen nette welopgevoede jongetjes toch niet:engel:

Eke
16-02-10, 15:00
Waarom moet de gemeente een oplossing vinden hierin, er zijn genoeg activiteiten met Oud en Nieuw, waarom moet je criminieel gedrag belonen met een feestje en als klap op de vuurpijl nog een boekenbon toe, of die gastjes gaan lezen....
De verantwoordelijkheid hierin ligt lijkt mij in het falen van de ouders.

Jang, Eigenlijk vind ik dit een snelle en praktische aktie van de gemeente.Ze werken mee aan een situatie waarin de jongeren zich ook eens van hun goede kant kunnen laten zien en belonen dit gedrag...En zelf besparen ze (zie post Fisherman)en bouwen aan de toekomst.
Nu kunnen ze verder werken met elkaar aan verbeteringen binnen de Goudse samenleving.

Jang,Maak je eens druk om die BANKbonussen, reisjes en feesten die van zowel jouw belastinggeld als van jouw eigen geld op de bank betaald worden....Wat schat je..om hoeveel geld gaat het ? Tonnen vol met euro's ! En denk eens aan al die mensen die hun huis en baan kwijt zijn geraakt.....Bikkelhard.

En dan maak je je druk om 1750 euro's voor een groep jongeren die in het verleden geheel of gedeeltelijk -dat kan ook nog !!!- klierig is geweest.
Bij ons op het dorp krijgt de jeugd...of liever gezegd...kreeg de jeugd, want er moet toch ergens bezuinigd worden door die crisis dankzij het bankenbeleid, ook geld van de gemeenschap als ze iets zinnigs op touw zetten. En de ouderen kregen ook een 1 jaarlijks feestje/reisje, enz.enz.of ze zich nou netjes hadden gedragen in het verleden of niet ...

Pizzaman
16-02-10, 16:29
Kost op z'n minst 5 maal zoveel, vooral wanneer het om minder-jarigen gaat.

Dat weet ik, maar je hebt ze nu 'de stroop' laten proeven, als het weer mis gaat6 is het tijd voor 'de stok'.

BTW aan die andere persoon, inderdaad zou het niet kies zijn de ouders achteraf de reklening te geven.
't Zou natuurlijk wel een mooi idee zijn om de rekening te geven als ze weer in de fout gaan, toch?
Dan kan je ze dat van tevoren vertellen.

Oplossing lijkt me nabij... :cool:

knuppeltje
16-02-10, 17:07
fisherman1969;4253858]

Rustig ouwe, denk aan je hart.

Jahawe
16-02-10, 17:27
Luister even, idioot :

waar haal je het "lef" & lafheid vandaan om op een Marokkanse site notabene Marokkanen uit te schelden, demonizeren ...


let op jou achterlijk hysterisch irrationeel taal, drama queen of wegwezen !

Ik weet niet waaroom beheer niets doet tegen deze haatzaaiend freaks zoals je ! ;kotsen2:

Lezen is een kunst, "lef & lafheid vandaan om op een Marokkanse site notabene Marokkanen uit te schelden, demonizeren"
Dat doe ik ook niet, dit topic heet nieuws.
Als jij je eraan ergert reageer dan niet.
Kan jij jezelf niet inhouden en meteen met schelden begint, moet ik zeggen dat ik jouw persoonlijk ook niet aanval op jou infantiele reactie.

Joesoef
16-02-10, 19:16
Lezen is een kunst, "lef & lafheid vandaan om op een Marokkanse site notabene Marokkanen uit te schelden, demonizeren"
Dat doe ik ook niet, dit topic heet nieuws.
Als jij je eraan ergert reageer dan niet.
Kan jij jezelf niet inhouden en meteen met schelden begint, moet ik zeggen dat ik jouw persoonlijk ook niet aanval op jou infantiele reactie.


Verklaring gemeente Gouda:


Verklaring Kerstperiode Gouda

Net zoals vele andere gemeentes in Nederland organiseert Gouda activiteiten voor jongeren in vakantieperiodes. Ook in de periode rond Kerst en oud en nieuw. Gouda is een van de gemeenten waar deze periode relatief rustig verloopt. (16-02-2010)



Helaas was er in de afgelopen kerstperiode in Gouda sprake van tientallen gevallen van overlast en criminaliteit. Gebruikmakend van sneeuw- en ijsballen én van de gladheid vielen jongeren mensen lastig of overvielen ze. De politie heeft hier snel en doeltreffend op gereageerd. Er zijn tientallen aanhoudingen verricht en de relschoppers zijn voor de rechter gebracht. De politie heeft stevig opgetreden en het is de rest van de Kerstperiode en Oud en Nieuw redelijk rustig gebleven in Gouda.



In de wijk Oost heeft, met hulp van een gerespecteerd lid van het wijkteam, een groep van vijf jongens zich opgeworpen om activiteiten in de wijk te organiseren. Deze vijf jongens waren niet betrokken bij de sneeuwoverlast. Met het wijkteam Oost, de Vereniging RenM, de politie en de gemeente is overleg gevoerd.



In dat overleg is ondermeer besloten om de initiatiefnemende jongens activiteiten tijdens de Kerstperiode én oud en nieuw te laten organiseren. Daarvoor heeft de gemeente 1750 euro ter beschikking gesteld op basis van bestaande regelingen. Over dat bedrag hebben de ontvangers zich achteraf, met bonnetjes, verantwoord. De vijf jongens zijn vervolgens, tijdens de vakantieperiode, actief in de buurt opgetreden om de situatie beheersbaar te houden. Voor hun inspanningen hebben de vijf jongens achteraf een cadeaubon gekregen. Mede dankzij hun initiatief is de periode tussen Kerst en Oud en Nieuw in Oost zeer rustig verlopen.


http://www.gouda.nl/Bestuur/Nieuws_archief/Homepagenieuws/Verklaring_Kerstperiode_Gouda

Jahawe
16-02-10, 19:30
Verklaring gemeente Gouda:




http://www.gouda.nl/Bestuur/Nieuws_archief/Homepagenieuws/Verklaring_Kerstperiode_Gouda

Ja en wat wil je nu???
Dat ELdorado een zeer onbeschofte forumer is doet er zeker niet toe?
Zoals ik al schreef als je er niet mee kan leven onhoud je dan van commentaar.
Wil je dan toch reageren doe dit dan zonder een ander persoon te beledigen.

fisherman1969
16-02-10, 19:38
Rustig ouwe, denk aan je hart.

Bedankt voor je opbeurend advies !
Maar ik heb het gelukkig niet aan m,n hart, die
:tik: nog .
gr fisherman

Joesoef
16-02-10, 19:39
Ja en wat wil je nu???
Dat ELdorado een zeer onbeschofte forumer is doet er zeker niet toe?
Zoals ik al schreef als je er niet mee kan leven onhoud je dan van commentaar.
Wil je dan toch reageren doe dit dan zonder een ander persoon te beledigen.

Wie opende ook alweer een topic gebaseerd op halve, insinuerende info van de VVD en met chocoladeletters geplaatst door de Telegraaf?

Omdat onze dorpsgek jou wat heeft toegeroepen mag ik niet de juiste info weergeven?

fisherman1969
16-02-10, 19:41
Verklaring gemeente Gouda:




http://www.gouda.nl/Bestuur/Nieuws_archief/Homepagenieuws/Verklaring_Kerstperiode_Gouda

Ja wat moeten ze anders doen ??? om hun besmeurde blazoen nog te redden ??

Jahawe
16-02-10, 19:41
mag ik niet de juiste info weergeven?

Heb ik dat ergens gezegd/ geschreven dat dit niet mag of kan???
Ik ben u dankbaar voor een correctie.
Het enige wat ik niet snap zijn al die korte lontjes.
Is het leuk ofzo om bij alles in de slachtoffer rol te kruipen.

Joesoef
16-02-10, 19:46
Ja wat moeten ze anders doen ??? om hun besmeurde blazoen nog te redden ??

Zitten ze te liegen in Gouda?

fisherman1969
16-02-10, 19:47
Ja wat moeten ze anders doen ??? om hun besmeurde blazoen nog te redden ??
Samenstelling gemeente raad van Gouda:

Politieke partijen
De gemeenteraad (in totaal 35 raadsleden) bestaat nu uit de volgende politieke partijen:



•PvdA (10 zetels)
•CDA (5 zetels)
•VVD (4 zetels)
•Gouda's 50+ Partij (3 zetels)
•ChristenUnie (3 zetels)
•GroenLinks (3 zetels)
•Socialistische Partij (2 zetels)
•Gemeentebelangen Gouda (2 zetels)
•D66 (2 zetels)
•SGP (1 zetel)
Klik in bovenstaand overzicht op een partijnaam om te bekijken welke raadsleden er van deze partij zijn.

De partijen PvdA, CDA, ChristenUnie en GroenLinks vormen samen de coalitie

Joesoef
16-02-10, 19:50
Samenstelling gemeente raad van Gouda:

Politieke partijen
De gemeenteraad (in totaal 35 raadsleden) bestaat nu uit de volgende politieke partijen:



•PvdA (10 zetels)
•CDA (5 zetels)
•VVD (4 zetels)
•Gouda's 50+ Partij (3 zetels)
•ChristenUnie (3 zetels)
•GroenLinks (3 zetels)
•Socialistische Partij (2 zetels)
•Gemeentebelangen Gouda (2 zetels)
•D66 (2 zetels)
•SGP (1 zetel)
Klik in bovenstaand overzicht op een partijnaam om te bekijken welke raadsleden er van deze partij zijn.

De partijen PvdA, CDA, ChristenUnie en GroenLinks vormen samen de coalitie


Wat wil je nu zeggen?

papol
16-02-10, 20:38
Voor 2000 euro ruim een week rust .... toch niet per definitie verkeerd.

Ik weet niet, vind het nog niet zo gek. Tenslotte zetten al die sociaal werkers ook niet echt zoden aan de dijk, dit zou best eens kunnen werken mits geen eenmalige actie uiteraard. Een vervolgfase kan ook een belofte inhouden voor een nog groter feest eind dit jaar mits ....


Zo gek nog niet ...

fisherman1969
16-02-10, 22:09
Wat wil je nu zeggen?

Niks natuurlijk , behalve dat de P.V.D.A toevallig de grootse partij is en zamen met de C.D.A en C.U ook in de regering weet hoe ze het geld over de balk moeten gooien :stout:

Verder is er dus niks aan de hand , en de TG blijft de grootse krant van het land :stout:
Of liever , klaag ze (de T.G ) aan wegens moedwillige valse voorlichting over eerzame burgers en gemeente raads leden .

Joesoef
16-02-10, 22:18
Niks natuurlijk , behalve dat de P.V.D.A toevallig de grootse partij is en zamen met de C.D.A en C.U ook in de regering weet hoe ze het geld over de balk moeten gooien :stout:

Verder is er dus niks aan de hand , en de TG blijft de grootse krant van het land :stout:
Of liever , klaag ze (de T.G ) aan wegens moedwillige valse voorlichting over eerzame burgers en gemeente raads leden .

Heb je het berichtje wel gelezen opgesteld door de gemeente gouda. Zelfs de telegraaf vermeld nu duidelijk dat een en ander niets met elkaar te maken heeft.

Reken maar dat die info klopt, heel Nederland duikt er nu in en ze willen hun handen echt niet branden aan een verhaal dat niet klopt.

Ondertussen is de toon wel gezet.

chris69
16-02-10, 22:25
Als het gegeven is aan de marokaanse gemeenschap vind ik dit een mooi iets.
Maar als het gegeven is om de raddraaiertjes stil te houden vind ik dit heel erg fout.

fisherman1969
16-02-10, 22:27
Wie opende ook alweer een topic gebaseerd op halve, insinuerende info van de VVD en met chocoladeletters geplaatst door de Telegraaf?

Omdat onze dorpsgek jou wat heeft toegeroepen mag ik niet de juiste info weergeven?

Tja wie geeft nu de juiste info door???

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/258377/Sneeuwgeweld-criminele-jongeren-in-Gouda-afgekocht.htm

MaRiaH
16-02-10, 23:21
Vanuit pedagogisch oogpunt is dit best een slimme oplossing van Gouda.
Binnen randvoorwaarden kan dat een hele goede oplossing zijn, ook voor andere gemeenten met probleemjongeren.

Belonen werkt beter dan straffen. Wie kinderen heeft zal dat al ondervonden hebben..:)

MaRiaH
16-02-10, 23:22
Heb je het berichtje wel gelezen opgesteld door de gemeente gouda. Zelfs de telegraaf vermeld nu duidelijk dat een en ander niets met elkaar te maken heeft.

Reken maar dat die info klopt, heel Nederland duikt er nu in en ze willen hun handen echt niet branden aan een verhaal dat niet klopt.

Ondertussen is de toon wel gezet.

Ja de tijd van verkiezingen komt eraan en de VVD dacht vast een voorzetje te geven..

En 75% trapt weer in de valkuil..:moeilijk:

fisherman1969
16-02-10, 23:38
Ja de tijd van verkiezingen komt eraan en de VVD dacht vast een voorzetje te geven..

En 75% trapt weer in de valkuil..:moeilijk:
Dus dan wordt nu de .V.V.D de grootste partij als 75 % er ingaat trappen .
Gelukkig dat het om gemeenteraad verkiezingen gaat pppfffftttt , je zal toch maar 2e kamerverkiezingen hebben een coalitie VVD en ... P.v.d A of P.VV C.D.A
Je moet er toch niet aan :denk:

Jahawe
17-02-10, 00:22
Belonen werkt beter dan straffen. Wie kinderen heeft zal dat al ondervonden hebben..:)

Nee dat werkt niet daarmee maak je juist die kut kinderen mee.
Als moeder nee zegt dan is het nee als ik nee zeg dan is het ook nee, geen discussie wat wij zeggen is de regel die geld.
Hoeveel heb je indertussen van eigen zelf al laten gaan om je huidige samenspel met je partner perfect te laten lopen naar zijn zin?
Omdat je met een marokkaan getrouwd bent/ samenleeft ben je ineens een de connaisseur lol.

MaRiaH
17-02-10, 00:30
Nee dat werkt niet daarmee maak je juist die kut kinderen mee.
Als moeder nee zegt dan is het nee als ik nee zeg dan is het ook nee, geen discussie wat wij zeggen is de regel die geld.

Consequent zijn is niet hetzelfde als belonen van goed gedrag.
Je moet het naast elkaar gebruiken.


Hoeveel heb je indertussen van eigen zelf al laten gaan om je huidige samenspel met je partner perfect te laten lopen naar zijn zin?
Omdat je met een marokkaan getrouwd bent/ samenleeft ben je ineens een de connaisseur lol.

:schok: watteH? Heb je ergens last van of zo?

Jahawe
17-02-10, 00:38
Nee hoor jij wel??? als je kinderen ondertussen 18 jaar zijn kunnen we verder over opvoeden praten.

MaRiaH
17-02-10, 00:44
Nee hoor jij wel??? als je kinderen ondertussen 18 jaar zijn kunnen we verder over opvoeden praten.

Da's goed. Praat maar verder dan.
Die zijn een voorbeeld voor de rest van Nederland.
Wat dacht je dan? :verrassin

MaRiaH
17-02-10, 00:50
Nee hoor jij wel??? als je kinderen ondertussen 18 jaar zijn kunnen we verder over opvoeden praten.

Behalve dat je verhaal onsamenhangend is en ik geen flauw idee heb waar je het over hebt, geloof ik niet dat met jou over opvoeden praten voor mij enige meerwaarde heeft.

Jahawe
17-02-10, 00:51
Da's goed. Praat maar verder dan.
Die zijn een voorbeeld voor de rest van Nederland.
Wat dacht je dan? :verrassin

Ze hebben tenminste respect voor hun overgrootouders, grootouders, ouder's,
mochten ze rotzooi maken dan zijn wij er als FAMILIEom dat recht te trekken.

Jahawe
17-02-10, 00:52
Behalve dat je verhaal onsamenhangend is en ik geen flauw idee heb waar je het over hebt, geloof ik niet dat met jou over opvoeden praten voor mij enige meerwaarde heeft.

Dat is jouw probleem elke tokkie boeren lul weet wel waar ik het over heb.
Dat is geen correct Nederlands ikke niet verstaan.

MaRiaH
17-02-10, 00:57
Ze hebben tenminste respect voor hun overgrootouders, grootouders, ouder's,
maken ze rotzooi dan zijn wij er FAMILIE om dat recht te trekken.

hahha precies, ze maken rotzooi...

MaRiaH
17-02-10, 00:59
Dat is jouw probleem elke tokkie boeren lul weet wel waar ik het over heb.
Dat is geen correct Nederlands ikke niet verstaan.

Dat verklaart het: ik ben geen Tokkie. :)
Nou ik denk niet dat iemand begrijpt waar jij het hier over hebt..


Hoeveel heb je indertussen van eigen zelf al laten gaan om je huidige samenspel met je partner perfect te laten lopen naar zijn zin?
Omdat je met een marokkaan getrouwd bent/ samenleeft ben je ineens een de connaisseur lol.

Wie het weet mag het zeggen.. :hihi:

Jahawe
17-02-10, 01:03
Moet jij niet op bed liggen om vandaag op tijd en uitgerust een ontbijt verzorgen voor je kind/ren zodat zij uitgerust zijn, ontbeten hebben zodat zij een goede start te maken op school.

Kal-El B.V
17-02-10, 01:05
Nou ik denk niet dat iemand begrijpt waar jij het hier over hebt..



Wie het weet mag het zeggen.. :hihi:

Er zijn hier in een paar dagen echt een paar idioten bijgekomen MAriaH, laat maar lopen.

Jahawe
17-02-10, 01:05
Wie het weet mag het zeggen.. :hihi:
Wil ik wel maar doe ik niet moet je zelf achter komen.

MaRiaH
17-02-10, 01:06
Moet jij niet op bed liggen om vandaag op tijd en uitgerust een ontbijt verzorgen voor je kind/ren zodat zij uitgerust zijn, ontbeten hebben zodat zij een goede start te maken op school.

:regie: voorjaarsvakantie..

Maar los daarvan kunnen ze dat prima zelf als ze 18 zijn.. :stout:
En anders is dat een leuke klus voor de partner, toch?




:haha:

Jahawe
17-02-10, 01:06
Er zijn hier in een paar dagen echt een paar idioten bijgekomen MAriaH, laat maar lopen.

Nog een idiot sevant erbij gekomen lol

MaRiaH
17-02-10, 01:08
Er zijn hier in een paar dagen echt een paar idioten bijgekomen MAriaH, laat maar lopen.

Zeg dat wel..
Soms is het wel sport, maar hier kan ik niet tegen op.. :hihi:

Kal-El B.V
17-02-10, 01:09
Nog een idiot sevant erbij gekomen lol

Ik ga naar bed, ben moe. Ik stel voor dat jij hetzelfde gaat doen, iets zegt me dat je het goed kan gebruiken.

Welterusten allemaal.

Jahawe
17-02-10, 01:13
Ik ga naar bed, ben moe. Ik stel voor dat jij hetzelfde gaat doen, iets zegt me dat je het goed kan gebruiken.

Welterusten allemaal.

Waarvan ben dan je moe?

MaRiaH
17-02-10, 01:13
Ik ga naar bed, ben moe. Ik stel voor dat jij hetzelfde gaat doen, iets zegt me dat je het goed kan gebruiken.

Welterusten allemaal.

Truste.. :)

Jahawe
17-02-10, 01:15
Zeg dat wel..
Soms is het wel sport, maar hier kan ik niet tegen op.. :hihi:

Nee dat kan je idd niet als je onzin wilt verkondigen prima doe wel mee

Joesoef
17-02-10, 06:51
Tja wie geeft nu de juiste info door???

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/258377/Sneeuwgeweld-criminele-jongeren-in-Gouda-afgekocht.htm


Heb je nu dat berichtje gelezen?

Cherry Bo
17-02-10, 10:22
Vanuit pedagogisch oogpunt is dit best een slimme oplossing van Gouda.
Binnen randvoorwaarden kan dat een hele goede oplossing zijn, ook voor andere gemeenten met probleemjongeren.

Belonen werkt beter dan straffen. Wie kinderen heeft zal dat al ondervonden hebben..:)

Belonen voor goed gedrag werkt.
En dan altijd achteraf.

Geld vooraf cadeau doen als strategie ter voorkoming van slecht gedrag is toch echt iets heel anders.

Het begrip 'beloning' is hier niet op van toepassing.
Meer 'preventie'.
Of eigenlijk: afkoping.

Joesoef
17-02-10, 10:47
Belonen voor goed gedrag werkt.
En dan altijd achteraf.

Geld vooraf cadeau doen als strategie ter voorkoming van slecht gedrag is toch echt iets heel anders.

Het begrip 'beloning' is hier niet op van toepassing.
Meer 'preventie'.
Of eigenlijk: afkoping.


Er is niemand afgekocht. Wat denk je nu, dat er maar 4 marokkanen in Gouda wonen.

Vanmorgen op BNR, de Marokkaanse mannen die het een en ander hadden georganiseerd. Normale jongens met een baan die vrij hadden genomen om een en ander te organiseren voor de marokkaanse jongeren in de buurt. Als vergoeding voor hun inzet/ vrij genomen dagen kregen ze achteraf een boekenbon.
Een negatief puntje, ze hadden niet de verwachting die bon zelf uit te geven....

Cherry Bo
17-02-10, 11:02
Die 4 jongeren zullen ongetwijfeld uitgenodigd zijn, wat dus o.a. ook de bedoeling was.

Ik had het over deze specifieke gedachte achter de geldgift.

Het idee was 'escalatie' te voorkomen.
Dat mag dus geen 'beloning' heten.

Joesoef
17-02-10, 11:08
Die 4 jongeren zullen ongetwijfeld uitgenodigd zijn, wat dus o.a. ook de bedoeling was.


Oja, hoe weet jij dat allemaal. Of neem je het voor gemak maar aan?

Cherry Bo
17-02-10, 11:50
Of neem jíj voor het gemak maar aan, dat ik dat voor het gemak maar aanneem?

In de verklaring van de Gemeente Gouda staat expliciet: ".. om de situatie beheersbaar te houden".

fisherman1969
17-02-10, 12:19
Heb je nu dat berichtje gelezen?

Ja anders plaats ik het niet ,of bedoel je soms dat zelfs de Elzevier door het stof kruipt door te vermelden dat het in de TELEGRAAF stond ??
Dan was je (als krant)in elk geval je handjes in onschuld want daar komt het op neer ,blijkbaar begrijp jij weinig over hoe de vrije nieuwsgaring gaat .
Wel plaatsen maar de verantwoording aan een ander toe schuiven mede door het feit dat ze donders goed weten hoe de vork in de steel zit .

Enfin hier nog een stukje uit de Elzevier.
Iets wat ik ook al heb gezegd (MAAR WAAR IS HET EIND ??????
Goed besteed!!!!
Gouda bevestigt dat er geld is gegeven. ‘Wij wilden juist voorkomen dat de boel verder zou escaleren. De jongeren hebben zelf voor het feest een begroting ingediend. Ze moesten aangeven hoeveel geld ze nodig hadden voor het inhuren van een diskjockey, een hapje en een drankje. Voor ons was het belangrijk dat het in de wijk rustig zou blijven rond de jaarwisseling,’ zegt een woordvoerder tegen het dagblad.

Joesoef
17-02-10, 12:54
Ja anders plaats ik het niet ,of bedoel je soms dat zelfs de Elzevier door het stof kruipt door te vermelden dat het in de TELEGRAAF stond ??


Denk je nu echt dat Elzevier kuifje er op uitgestuurd heeft? Telegraaf, Trouw, Elzevier, allemaal hebben ze het berichtje van persbureau NOVUM 1:1 overgenomen. Zelfs de nieuwsafdeling van maroc.nl.

BNR had een info met de jongens die eea in Gouda hebben georganiseerd. Werkende jongens die vrij hebben genomen om dat feestje te regelen, een feestje voor alle marokkaanse jongeren in de buurt, een feestje waar die sneeuwbalgooiende stelende jongens niet zijn gekomen.

MaRiaH
17-02-10, 13:07
Belonen voor goed gedrag werkt.
En dan altijd achteraf.

Geld vooraf cadeau doen als strategie ter voorkoming van slecht gedrag is toch echt iets heel anders.

Het begrip 'beloning' is hier niet op van toepassing.
Meer 'preventie'.
Of eigenlijk: afkoping.

Niet mee eens.
Direct belonen op goed gedrag (conditioneren) werkt goed bij peuters en bijv. verstandelijk gehandicapten etc.

Maar jongeren zijn al in staat om beloning te krijgen voor uitgestelde prestatie en daar het verband tussen te begrijpen. En dat is hier gebeurd.
If... then ....

werkt prima.

Sluit me verder bij Joesoef aan.
(scheelt een hoop typewerk ;) )

MaRiaH
17-02-10, 17:45
De vijf jongens zijn vervolgens, tijdens de vakantieperiode, actief in de buurt opgetreden om de situatie beheersbaar te houden. Voor hun inspanningen hebben de vijf jongens achteraf een cadeaubon gekregen. Mede dankzij hun initiatief is de periode tussen Kerst en Oud en Nieuw in Oost zeer rustig verlopen.

Da's trouwens een keurige beloning achteraf.. :)

fisherman1969
17-02-10, 19:10
Denk je nu echt dat Elzevier kuifje er op uitgestuurd heeft? Telegraaf, Trouw, Elzevier, allemaal hebben ze het berichtje van persbureau NOVUM 1:1 overgenomen. Zelfs de nieuwsafdeling van maroc.nl.

BNR had een info met de jongens die eea in Gouda hebben georganiseerd. Werkende jongens die vrij hebben genomen om dat feestje te regelen, een feestje voor alle marokkaanse jongeren in de buurt, een feestje waar die sneeuwbalgooiende stelende jongens niet zijn gekomen.

Je vroeg of ik het stukje had gelezen nou dat heb ik , DUS klopt het als een bus dat ze hoe dan ook dezelfde bron hebben??? maar geven de TG de schuld ,blijkbaar .:denk:

Al met al dus loos alarm ??

Na ff googlen vond ik ook dit nog en niet in de TG , gewoon ter plekke verzonnen :






Ik zoek in: WebRegio.nl WebRegio video's Google.nl


















NIEUWS 'Zo trappen ze dus iemand dood'Hilversum - De 25-jarige Hilversummer die zaterdagnacht mishandeld werd in nachtclub G-Spot in zijn woonplaats is er nog goed vanaf gekomen. Aan WebRegio vertelt hij zijn eigen verhaal van die avond.

'Zo trappen ze dus iemand dood'
16 februari 2010

HILVERSUM - De 25-jarige Hilversummer die zaterdagnacht mishandeld werd in nachtclub G-Spot in zijn woonplaats is er nog goed vanaf gekomen. Aan WebRegio vertelt hij zijn eigen verhaal van die avond.




Foto 1 van 1“Ik zat met mijn vriendin te praten toen er een Marokkaan, die als dealer bekend staat, naar mijn vriendin toe kwam en een rare opmerking maakte. Ik vroeg hem daarmee te stoppen. Hij gooide me gelijk naar achteren en begon te schoppen en te slaan”.

Op dat moment escaleert de boel en komen er meer mensen bij. Zo vertelt hij aan WebRegio: “Er kwamen elf vrienden van hem binnen die ook begonnen te trappen en te slaan met een kapot glas in hun handen, gelukkig heb ik dat kunnen afweren.”

De Hilversummer vertelt: “Met z’n elven stonden ze op me in te trappen, opeens besefte ik ‘zo trappen ze dus iemand dood’. Met al mijn krachten ben ik weer op de been gekomen en ben naar buiten gerend, vijftig meter verderop, naar het politiebureau. De politie kwam gelijk me mee en nam de honden mee. Maar de daders waren al vertrokken”.

“Ik heb aangifte gedaan bij de politie en ze hebben foto’s genomen van mijn armen, benen en rug; overal stonden voetafdrukken van het schoppen. De politie zei dat ik geluk heb gehad dat ik zo’n sterk en gespierd lijf heb, anders had ik het niet overleefd." De Hilversummer verwijt de portiers dat ze niets deden: "Portiers doen weinig als er wat aan de hand is”.

De politie heeft een onderzoek naar het incident ingesteld. "Wij weten niet om hoeveel personen het precies gaat en we moeten uitgaan van de verklaring van deze 25-jarige man. We zullen eerst getuigen moeten horen, zodat wij het incident kunnen reconstrueren", aldus de politie tegen WebRegio.

In verband met de vele incidenten van de afgelopen periode heeft de politie sinds twee weken het toezicht verscherpt op de Groest.


P.S Ook het ,,slachtoffer ,, was een bekende bij depolitie , aldus gewoon een onderling knokpartijtje van 1 tegen 11 :engel:tjes
TIP:
ff toevoeging ik vind dat een avondje sportschool en etentje toe een passende beloning

Joesoef
17-02-10, 19:23
Na ff googlen vond ik ook dit nog en niet in de TG , gewoon ter plekke verzonnen :






Ik zoek in: WebRegio.nl WebRegio video's Google.nl




NIEUWS 'Zo trappen ze dus iemand dood'Hilversum - De 25-jarige Hilversummer die zaterdagnacht mishandeld werd in nachtclub G-Spot in zijn woonplaats is er nog goed vanaf gekomen. Aan WebRegio vertelt hij zijn eigen verhaal van die avond.


De Marokkanen in Gouda moeten lijden onder een Marokkaan 50km verderop? Wat heeft dit nog te maken met de vermeende omkoping van marokkanen in Gouda?

fisherman1969
17-02-10, 19:37
De Marokkanen in Gouda moeten lijden onder een Marokkaan 50km verderop? Wat heeft dit nog te maken met de vermeende omkoping van marokkanen in Gouda?

Ja was er al bang voor ,dat het niet dichtbij genoeg was maar 50 km ??
Niet op gelet sorry ; en er staat toch duidelijk elf Marokkannen !! i.p.v een .
Maar ik geef alleen maar een voorbeeld wat ff googlen opleverd zonder de TG er bij te gebruiken en dit zal gewoon de doofpot in gaan zoals meestal , bij dit soort wissewasjes .:denk: ik
Vandaar mijn TIP: avondje Sportschool ALS REDELIJKE VERGOEDING VOOR GOED GEDRAG

Joesoef
17-02-10, 19:43
Ja was er al bang voor ,dat het niet dichtbij genoeg was maar 50 km ??
Niet op gelet sorry ; en er staat toch duidelijk elf Marokkannen !! i.p.v een .
Maar ik geef alleen maar een voorbeeld wat ff googlen opleverd zonder de TG er bij te gebruiken en dit zal gewoon de doofpot in gaan zoals meestal , bij dit soort wissewasjes .:denk: ik
Vandaar mijn TIP: avondje Sportschool ALS REDELIJKE VERGOEDING VOOR GOED GEDRAG


Wat zit je nu te zeuren man, wat hebben die dealende nachtclub marokkanen uit hilversum nu te maken met die marokkaanse mannen uit gouda die vrij namen om een en ander in gouda te organiseren.

Pizzaman
17-02-10, 19:49
Wat zit je nu te zeuren man, wat hebben die dealende nachtclub marokkanen uit hilversum nu te maken met die marokkaanse mannen uit gouda die vrij namen om een en ander in gouda te organiseren.

Ik zou het ook niet weten, misschien hadden ze dezelfde hoela-meiden aan het paaldansen? :fucyc:

Tomas
17-02-10, 20:57
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd, maar is er ondertussen al wat meer duidelijk dan het opruiende telegraaf artikeltje?

fisherman1969
17-02-10, 23:02
Wat zit je nu te zeuren man, wat hebben die dealende nachtclub marokkanen uit hilversum nu te maken met die marokkaanse mannen uit gouda die vrij namen om een en ander in gouda te organiseren.

Zeg ik toch helemaal niks , het enigste wat ik probeer weer te geven is dat er elke dag wel aanleiding is om ,,een feestje ,, als beloning te geven.
En dat je daar de TG niet voor nodig hebt ,maar ze nemen het allemaal zgn uit de TG over of niet soms????
Met andere woorden deTG is de boosdoener en in GOUDA was helemaal nooit geen ene malle moer aan de hand niks nope. oke ?? zo is het toch .
Enne de sneeuwballengooiers waar het allemaal om ging .... die waren niet eens op het feestje volgens jou , nee die waren vast naar een volgende reden om een ,,feestje,, voor te bereiden :denk:is het zo goed ??

mark61
17-02-10, 23:03
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd, maar is er ondertussen al wat meer duidelijk dan het opruiende telegraaf artikeltje?

Nou gewoon je hebt dus gewoon Marokkanen en die hebben ze allemaal geld gegeven en toen.

Zie verklaring gemeente elders in het topic. Blijkt dat je zo maar Marokkanen hebt, en dan andere Marokkanen.

Cherry Bo
18-02-10, 03:06
Wat zou dit forum nog zijn zonder de Telegraaf?

Of Staphorst.

Joesoef
18-02-10, 06:56
Zeg ik toch helemaal niks , het enigste wat ik probeer weer te geven is dat er elke dag wel aanleiding is om ,,een feestje ,, als beloning te geven.


Hoe kom je er in godsnaam bij dat dat feestje in gouda een beloning was voor slecht gedrag.

Pizzaman
18-02-10, 09:08
Hoe kom je er in godsnaam bij dat dat feestje in gouda een beloning was voor slecht gedrag.

Ik denk om dat men in Gouda dus ook zegt dat het was om een rustig nieuwjaar te kunnen vieren.

Het is overigens nog maar de vraag of de zg. reljeugd aanwezig was op het feestje,
dat staat er namelijk niet bij.

NB: iedereen die dat wil zal een tegemoetkoming kunnen aanvragen bij de gemeente.
Het is dus niet voorbehouden aan Marokkaanse reljeugd.
Echter mocht het inderdaad zo zijn dat het speciaal voor die reljeugd was
(de indruk wordt wel gewekt, maar het is natiuurlijk de TeleG....) dan zou
je jezelf toch maar eens op het achterhoofd moeten krabben.

Cherry Bo
18-02-10, 10:01
Echter mocht het inderdaad zo zijn dat het speciaal voor die reljeugd was
(de indruk wordt wel gewekt, maar het is natiuurlijk de TeleG....) dan zou
je jezelf toch maar eens op het achterhoofd moeten krabben.

In de verklaring van de gemeente Gouda worden de sneeuwbalincidenten expliciet genoemd, i.c.m. met overvallen, politie, aanhoudingen en relschoppers.

Niet gelinkt aan het feest, maar wél genoemd in de verklaring.
En wordt gesteld dat men de mogelijkheid tot een feest gegeven heeft gegeven 'om de situatie beheersbaar te houden'.

Misschien moet Joesoef maar even om de tafel met de gemeente Gouda, opdat ze in het vervolg hun verklaringen zó op kunnen stellen dat er geen enkel verband tussen ongeregeldheden en subsidies meer uit opgemaakt kan worden.

Cherry Bo
18-02-10, 10:27
Niet mee eens.
Direct belonen op goed gedrag (conditioneren) werkt goed bij peuters en bijv. verstandelijk gehandicapten etc.

Maar jongeren zijn al in staat om beloning te krijgen voor uitgestelde prestatie en daar het verband tussen te begrijpen. En dat is hier gebeurd.
If... then ....

werkt prima.

Sluit me verder bij Joesoef aan.
(scheelt een hoop typewerk ;) )

Dr. Phil is langsgeweest in Gouda zie ik.

Joesoef ziet 't overigens niet als 'beloning'. Er is geen verband.
Er is gewoon een hartstikke leuk feest gegeven. En Gouda betaalde. Want feestjes zijn leuk.

Joesoef
18-02-10, 11:22
Dr. Phil is langsgeweest in Gouda zie ik.

Joesoef ziet 't overigens niet als 'beloning'. Er is geen verband.
Er is gewoon een hartstikke leuk feest gegeven. En Gouda betaalde. Want feestjes zijn leuk.

:zucht: sommige mensen zijn gewoon niet in staat een en ander te begrijpen. Jij bent er zo eentje.

fisherman1969
18-02-10, 11:52
:zucht: sommige mensen zijn gewoon niet in staat een en ander te begrijpen. Jij bent er zo eentje.

Nou je mag mij er ook bij rekenen hoor!!
Nog ff de feiten op en kort rijtje :
Het komt hier op neer , dat de gemeente Gouda een soort (afkoopsom) gaat betalen om de tijdens de oudejaars viering in elk geval verzekerd te zijn dat een groep potentieele relschoppers niet mee doet ( liever gezegd zich rustig houden) .
:jammer: dat het al zo ver moet gaan waar is het eind??

Slinger
18-02-10, 11:55
Nou je mag mij er ook bij rekenen hoor!!
Nog ff de feiten op en kort rijtje :
Het komt hier op neer , dat de gemeente Gouda een soort (afkoopsom) gaat betalen om de tijdens de oudejaars viering in elk geval verzekerd te zijn dat een groep potentieele relschoppers niet mee doet ( liever gezegd zich rustig houden) .
:jammer: dat het al zo ver moet gaan waar is het eind??

Nee, Fisherman, dat is een interpretatie.

fisherman1969
18-02-10, 12:15
Nee, Fisherman, dat is een interpretatie.

Tja nou weet ik het ook niet meer .
Waar het uiteindelijk op neer komt is : alle maal leugens door de T.G in scene gezet .
En de gemeente Gouda verdient een grote pluim wegens hun kosten besparende ,,actie,, een tegemoed koming in de onkosten voor een feestje van 2250 euro is indd een koopje , als je beseft dat normaal gesproken voor duizenden euro,s aan beveiliging , schade ,extra politie ambulance ,ziekenhuis enz enz .

:moe:

Pizzaman
18-02-10, 12:18
Nee, Fisherman, dat is een interpretatie.

Ja, en die d'r onder ook! :maf2:

de waarheid zal ergensd in het midden liggen, maar moet wel boven tafel.
Immers gaat hier belastinggeld over de balk/danwel wordt goed gespendeerd.

Joesoef
18-02-10, 12:19
Nou je mag mij er ook bij rekenen hoor!!
Nog ff de feiten op en kort rijtje :
Het komt hier op neer , dat de gemeente Gouda een soort (afkoopsom) gaat betalen om de tijdens de oudejaars viering in elk geval verzekerd te zijn dat een groep potentieele relschoppers niet mee doet ( liever gezegd zich rustig houden) .
:jammer: dat het al zo ver moet gaan waar is het eind??


In gouda is maar een wijk en in die wijk wonen de enigste 20 marokkanen die gouda rijk is. De marokkanen die niet in de bak zitten vanwege het geld hebben dat geld gewoon gekregen, hoefde er niets voor te doen. Zo iets.

Stem jij maar lekker op wilders, gelijk niveau van redeneren.

Pizzaman
18-02-10, 12:50
Kijk die reacties zie je dus heel veel.
Blijkbaar gaat het men niet aan of boeit het niet.
Verwezen wordt naar de regering, die moet er dan maar wat aan doen.

Nou dat zal ook wel gebeuren als Wilders het voor 't zeggen krijgt.
Misschien inderdaad: Links kan tot rechts moet.

Joesoef
18-02-10, 13:01
Kijk die reacties zie je dus heel veel.
Blijkbaar gaat het men niet aan of boeit het niet.
Verwezen wordt naar de regering, die moet er dan maar wat aan doen.

Nou dat zal ook wel gebeuren als Wilders het voor 't zeggen krijgt.
Misschien inderdaad: Links kan tot rechts moet.

Als Wilders het voor het zeggen krijgt. Hij zit al in de 2e kamer met zn vriendjes, je hoort een hoop gekrakeel van het PVV en verder niets. Dat zal echt niet veranderen met wat zeteltjes extra.

IbnRushd
18-02-10, 13:17
Als Wilders het voor het zeggen krijgt. Hij zit al in de 2e kamer met zn vriendjes, je hoort een hoop gekrakeel van het PVV en verder niets. Dat zal echt niet veranderen met wat zeteltjes extra.

Fritsma:
YouTube- Onvervalst PVV geluid starring Sietse Fritsma !

Bosma:
YouTube- Onvervalst PVV geluid 2 ! Met Martin Bosma.

Richard de Mos:
YouTube- Onvervalst PVV geluid 5 ! Met Richard de Mos.

:haha:

Joesoef
18-02-10, 14:48
Geld feestje Gouda niet naar reljongeren
DEN HAAG - De gemeente Gouda heeft geen geld gegeven aan reljongeren waarmee ze rond de jaarwisseling een feestje konden organiseren. Dat heeft minister Eberhard van der Laan (Wijken ) donderdag gezegd. Hij reageerde op berichten dat de gemeente probleemjongeren met de subsidie had willen koest houden.
Eberhard van der Laan
Het geld zou naar jongeren zijn gegaan die eind december mensen hadden belaagd met sneeuwballen en zich schuldig hebben gemaakt aan beroving. Maar het initiatief voor de oudejaarsactiviteiten kwam van vijf jongeren die met de ongeregeldheden helemaal niets te maken hadden, heeft Van der Laan gehoord van de Goudse burgemeester Wim Cornelis.

Een wijkteam heeft toen 1750 euro gekregen waarmee de bijeenkomst met oud en nieuw georganiseerd kon worden. Dat geld is goed besteed, heeft de burgemeester verzekerd.

Van der Laan moet binnenkort de Tweede Kamer in een spoeddebat uitleggen hoe de vork in de steel zit.

Pizzaman
18-02-10, 14:57
ROFLOL, weer is Eberhad de klos.

Cherry Bo
19-02-10, 07:02
Verklaring gemeente Gouda:

Citaat:
Verklaring Kerstperiode Gouda

Net zoals vele andere gemeentes in Nederland organiseert Gouda activiteiten voor jongeren in vakantieperiodes. Ook in de periode rond Kerst en oud en nieuw. Gouda is een van de gemeenten waar deze periode relatief rustig verloopt. (16-02-2010)



Helaas was er in de afgelopen kerstperiode in Gouda sprake van tientallen gevallen van overlast en criminaliteit. Gebruikmakend van sneeuw- en ijsballen én van de gladheid vielen jongeren mensen lastig of overvielen ze. De politie heeft hier snel en doeltreffend op gereageerd. Er zijn tientallen aanhoudingen verricht en de relschoppers zijn voor de rechter gebracht. De politie heeft stevig opgetreden en het is de rest van de Kerstperiode en Oud en Nieuw redelijk rustig gebleven in Gouda.



In de wijk Oost heeft, met hulp van een gerespecteerd lid van het wijkteam, een groep van vijf jongens zich opgeworpen om activiteiten in de wijk te organiseren. Deze vijf jongens waren niet betrokken bij de sneeuwoverlast. Met het wijkteam Oost, de Vereniging RenM, de politie en de gemeente is overleg gevoerd.



In dat overleg is ondermeer besloten om de initiatiefnemende jongens activiteiten tijdens de Kerstperiode én oud en nieuw te laten organiseren. Daarvoor heeft de gemeente 1750 euro ter beschikking gesteld op basis van bestaande regelingen. Over dat bedrag hebben de ontvangers zich achteraf, met bonnetjes, verantwoord. De vijf jongens zijn vervolgens, tijdens de vakantieperiode, actief in de buurt opgetreden om de situatie beheersbaar te houden. Voor hun inspanningen hebben de vijf jongens achteraf een cadeaubon gekregen. Mede dankzij hun initiatief is de periode tussen Kerst en Oud en Nieuw in Oost zeer rustig verlopen.

De gemeente Gouda noemt in de verklaring 'overlast en criminaliteit' en heeft het over 'sneeuwoverlast' i.c.m. 'overvallen', 'de politie', 'aanhoudingen' en 'snel en doeltreffend reageren'.

En stelt vervolgens dat er geld beschikbaar gesteld is 'om de situatie beheersbaar te houden'.

Het verband is hiermee gelegd door de gemeente Gouda zelf.

Joesoef
19-02-10, 07:37
De gemeente Gouda noemt in de verklaring 'overlast en criminaliteit' en heeft het over 'sneeuwoverlast' i.c.m. 'overvallen', 'de politie', 'aanhoudingen' en 'snel en doeltreffend reageren'.

En stelt vervolgens dat er geld beschikbaar gesteld is 'om de situatie beheersbaar te houden'.

Het verband is hiermee gelegd door de gemeente Gouda zelf.


Nergens staat dat Gouda het geld heeft gegeven om de rovende en stelende sneeuwbalgooiende jongeren rustig te houden en te belonen voor hun wangedrag. Dat was in eerste instantie wel het verhaal waar de VVD mee kwam.

Er is een buurt. Een buurt met marokkaanse jongeren die zich vervelen. In die buurt heb je jongeren die crimineel gedrag vertonen. Er zijn jongeren die op straat rond hangen en niets doen. Jongeren die thuis op de bank zitten. Jongeren die niet meer tegen het gedram van zeurdozen kunnen omdat ze overal het slechte van inzien.

Laten we alsjeblieft alles op een hoop vegen zodat we kunnen zeggen, zie je nu wel!