PDA

Bekijk Volledige Versie : Homofiele prins carnaval krijgt geen hostie



Marsipulami
16-02-10, 13:32
Homofiele prins carnaval krijgt geen hostie


In het Nederlands-Brabantse Reusel heeft een homoseksuele prins carnaval geen communie gekregen van de lokale pastoor.


Pastoor Luc Buyens weigerde prins Gijs den Urste (24) een hostie te geven tijdens de carnavalmis omwille van de seksuele geaardheid van de prins.

Gijs Vermeulen, zoals de jongeman in het echt heet, had tijdens een gesprek van tevoren al te horen gekregen dat hij een hostie kon vergeten. Een kruisje op het voorhoofd kon er wel af.

Iedereen gelijk
Aanvankelijk stemde Vermeulen hiermee in, maar bij nader inzien besefte hij dat hij zoals iedereen behandeld wil worden. "Ik ben rooms-katholiek, ik heb mijn eerste communie en vormsel gedaan.”

De pastoor bleek tijdens een tweede onderhoud niet te vermurwen. Vermeulen ging naar de mis, maar weigerde het kruisje te gaan ontvangen. Sommige andere kerkgangers steunden Vermeulen en gingen ook niet ter communie. Pastoor Buyens gaf geen commentaar op de feiten, zo melden Nederlandse media.

Pizzaman
16-02-10, 15:34
mjaaaa in Brabant hadden ze een moslim prins carnaval.
Die zal ook wel geen hostie gekregen hebben.

Kijk da's nou hetgeen ik tegen heb op de grondwettelijk vastgelegde godsdienstvrijheid.
ik zie 't meer als een hobby, laat ze maar lekkeer doen maar ze discrimineren allemaal zelf tegen de klippen op.

Een soort besloten club met wettelijke status, en subsidie/belastingkorting dus.

IbnRushd
16-02-10, 15:49
mjaaaa in Brabant hadden ze een moslim prins carnaval.
Die zal ook wel geen hostie gekregen hebben.

Kijk da's nou hetgeen ik tegen heb op de grondwettelijk vastgelegde godsdienstvrijheid.
ik zie 't meer als een hobby, laat ze maar lekkeer doen maar ze discrimineren allemaal zelf tegen de klippen op.

Een soort besloten club met wettelijke status, en subsidie/belastingkorting dus.

In Bonn (Duitsland) hadden ze een 'moslim prins carnaval'.

Pizzaman
16-02-10, 15:53
In Bonn (Duitsland) hadden ze een 'moslim prins carnaval'.

OK... voor topografie had ik een dikke onvoldoende vroeger... :gniffel:

Ron Haleber
16-02-10, 23:44
mjaaaa in Brabant hadden ze een moslim prins carnaval.
Die zal ook wel geen hostie gekregen hebben.


Nou die heeft van de katolieke kliek daar - net als die in Bonn - een Dönner Kebab gekregen.
Van lamsvlees natuurlijk cf. het heilig Lam als ikoon!

Nou wat kun je als een betere herinnering aan je Heer ontvangen?
Dus weg met die taaie ouwel hosties - geef die maar aan onze vrome Mars...! :engel:

MaRiaH
17-02-10, 00:04
In Bonn (Duitsland) hadden ze een 'moslim prins carnaval'.

:hihi:

knuppeltje
17-02-10, 11:38
Ik snap zoal niet dat een homoseksueel nog iets te maken wil hebben met een instelling met een dergelijke reputatie uit heden en verleden. Je moet dan toch echt behept zijn met een of ander raar syndroom.

Marsipulami
17-02-10, 12:44
...ze discrimineren allemaal zelf tegen de klippen op.

Een soort besloten club met wettelijke status....

De vergelijking met een club is wel goed.

Een voetbalclub verwacht ook van haar aangesloten leden dat de regels van de club worden gerespecteerd. Anders wordt het lidmaatschap ook opgezegd. Niemand is verplicht lid te worden of te blijven van een kerk en nog minder om naar een misviering te komen.

Soldim
17-02-10, 13:01
De vergelijking met een club is wel goed.

Een voetbalclub verwacht ook van haar aangesloten leden dat de regels van de club worden gerespecteerd.

Echter, elke club wordt geacht zich aan de wet te houden. Een voetbalclub die homofielen uitsluit zal door elke rechter op de vingers worden getikt. Anti-discriminatie wetgeving, weet je wel.

Marsipulami
17-02-10, 13:20
Echter, elke club wordt geacht zich aan de wet te houden. Een voetbalclub die homofielen uitsluit zal door elke rechter op de vingers worden getikt. Anti-discriminatie wetgeving, weet je wel.

Ja, maar goddelijke wetten staan boven menselijke wetten.

Soldim
17-02-10, 13:47
Ja, maar goddelijke wetten staan boven menselijke wetten.

Als God dat wil moet hij komen stemmen; gemeenteraads verkiezingen in drie weken geloof ik.

Eke
17-02-10, 14:02
Ja, maar goddelijke wetten staan boven menselijke wetten.

Daar ga je al, Mars, met je "club"....

Ik dacht dat RK iets met JC van doen had ? De bij uitstek 'niet-buiten-sluiter' ?

Geen inspiratie meer ?

Marsipulami
17-02-10, 14:57
De bij uitstek 'niet-buiten-sluiter' ?



Jezus verjoeg de kooplieden en de geldwisselaars uit de tempel.

Eke
17-02-10, 15:36
Jezus verjoeg de kooplieden en de geldwisselaars uit de tempel.

Dat's niet zo verwonderlijk...want de tempel is geen clubhuis waar je Marsen uit de automaat kunt trekken :ego:

Al ben je Roomsch, toch weet je vast wel waar ie de pest aan had ? Aan het gedrag van schriftgeleerden die geen hand over hun hart konden strijken maar dag na dag staarden op lettertjes....zodat die gingen dansen voor hun ogen .....

"Hebt een ander lief gelijk uzelve en boven alles God" en de rest is bij-zaak...:)

knuppeltje
17-02-10, 15:56
Marsipulami;4254782]Een voetbalclub verwacht ook van haar aangesloten leden dat de regels van de club worden gerespecteerd. .

Vandaar dat de paus het niet nodig vindt om die Ierse bisschoppen te ontslaan.
Die hebben de regels gerespecteerd natuurlijk.

knuppeltje
17-02-10, 15:58
Marsipulami;4254872]Ja, maar goddelijke wetten staan boven menselijke wetten.

Dat vind hij, die bisschoppen in Ierland en de Jezuíten in Duitsland zeker ook?

Eke
17-02-10, 16:21
Dat vind hij, die bisschoppen in Ierland en de Jezuíten in Duitsland zeker ook?


Ja, de RKkerk heeft een probleem op te lossen... Hoe ga je om met RK-homosexuelen die geen vlieg kwaad hebben gedaan
en hoe ga je om met je eigen vertrouwens-mensen die onschuldige kinderen hebben beschadigd voor (een groot deel van)hun leven.....

Ga je onderscheid maken...welke dan..en waarom ?

Nu lijkt niet nagedacht te zijn. De priesters schuilen onder de wijde mantel der vergeving van de kerkelijke macht, lijkt het en de jonge homo's staan in de kou....worden buitengesloten van de fysieke communie met hun broeders en zusters.

Dat voelt toch niet goed !!!!!