PDA

Bekijk Volledige Versie : Kerkbezoek stijgt spectaculair in Limburgse parochie



Marsipulami
22-02-10, 09:40
Homoprotest tegen Limburgse pastoor

ma 22/02/2010 - 09:28

In Reusel in Nederland hebben meer dan honderd homo's actiegevoerd tegen een priester uit Hamont. Die had vorige week geweigerd om een openlijk homoseksuele man de communie te geven.

De kerk in Reusel zat deze keer afgeladen vol met homo's. De pastoor besliste daarop om niemand een hostie te geven.

"Hij heeft dat beslist in overleg met de bisschop en dat kan toch niet. Er is vrijheid van godsdienst, je mag toch geen mensen uitsluiten", zegt actievoerder Henk Krol.

De actievoerders willen vanaf nu elke week naar de mis gaan in Reusel.

Pizzaman
22-02-10, 12:47
Ha dat vind ik wel een leuke actie.

Bart
22-02-10, 14:03
Reusel ligt in Noord-Brabant, niet in Limburg.

Bofko
22-02-10, 14:18
Ik vind het redelijk bedenkelijk dat bij een onbetekenend ritueeltje gedaan wordt alsof de mensenrechten geschonden worden.

Eke
22-02-10, 15:37
Ik vind het redelijk bedenkelijk dat bij een onbetekenend ritueeltje gedaan wordt alsof de mensenrechten geschonden worden.

Ja, 't wordt op deze manier een soort drammen, in plaats van in gesprek blijven met elkaar.


Ik zie er overigens wel de gezelligheid van in, elke zondag met z'n allen naar de kerk in Brabant !!!...vanuit de actievoerders dan ;)

H.P.Pas
22-02-10, 16:06
Ik vind het redelijk bedenkelijk dat bij een onbetekenend ritueeltje gedaan wordt alsof de mensenrechten geschonden worden.

De communie is, voor zover ik de katholieke logica begrijp, geen onbetekenend ritueeltje en de demonstratieve weigering een wenk met een houten hamer. 't Is wel een zaak van katholieken onder elkaar natuurlijk, met mensenrechten heeft het niets te maken.

Pizzaman
22-02-10, 16:24
't Is wel een zaak van katholieken onder elkaar natuurlijk, met mensenrechten heeft het niets te maken.

Of boven elkaar, achter elkaar... sorry ik kon 't niet laten :loens:

Maar inderdaad laat ze 't lekker uitzoeken, we hebben al katholiken, rooms-katholieken, protestanen, hervormden...
Voor mijn part komt d'r ook een roze kerk bij welja. :hihi:

Kijk overigens maar eens bij 't SGP, vrouwen alleen goed vor koffiezetten, hoera.
Wat een toonbeeld van moderniteit :maf2: