PDA

Bekijk Volledige Versie : Elthon John: Jezus was homo



Ron Haleber
22-02-10, 11:42
Elthon John: 'Jezus was homo'


<!-- / icon and title --><!-- message -->
http://krux2.ikon.nl/~krux/forums//vbnews/photos/phpUvaufX.jpg"Ik denk dat Jezus een zeer intelligente homoseksuele man was die de menselijke problemen in de wereld begreep". Dat zegt de wereldberoemde zanger Elton John in een interview met het Amerikaanse blad Parade.

De zanger noemde Jezus verder nog "een barmhartige man. Jezus wil dat we van elkaar houden en elkaar vergeven".

Een paar jaar geleden liet Elthon John in een interview weten dat georganiseerde religies homodiscriminatie bevorderen en dat kerkleiders niks doen om het probleem aan te pakken.

Ron Haleber
22-02-10, 11:44
Ik verwijs naar aanleiding van de uitspraken van een Marokkaan in een artikel
in een Marokkaans nieuwsblad,
naar mijn topic over:

Islam en homofilie gaan samen:)

Ik verwijs daarvoor naar mijn volgend topic:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=292384

Ook het christendom vormt daar geen uitzondering op!:fpotver:

Pizzaman
22-02-10, 11:46
Zou best kunnen, hij droeg ook een jurk naar het schijnt.
Maar 't zal mij boeien, ik heb er toch niks aan. ;)
1. ben geen homo
2. zou lichtelijk te oud voor me zijn :maf2:

Ron Haleber
22-02-10, 11:59
Zou best kunnen, hij droeg ook een jurk naar het schijnt.
Maar 't zal mij boeien, ik heb er toch niks aan. ;)

1. ben geen homo
2. zou lichtelijk te oud voor me zijn :maf2:

Marokkanen dragen ook jurken. en daar blijk jij niet vies van te zijn!

Daarnaast 2: Als je homo zou zijn: te oud...

Je zou dus m.i. zeker afknappen op die stekelige baard van hem...:huil:

Ik zou dat in jouw geval dan inderdaad ook voldoende reden vinden
en zou me ipv van die verdwaalde man -
tot die lieve dame richten die hem volgens de Schriften van het kruis in de armen nam...! :maf2:

Pizzaman
22-02-10, 12:23
Goeie tip, maar ook die dame is me een beetje te oud ;)
BTW wat betreft beharing daar hebben we tegenwoordig methoden voor.
The full Brazilian wax... rrrrriiippppp! :hihi:

Ik hou het toch maar bij m'n eigen vrouwtje.

Cherry Bo
28-02-10, 08:05
Schande!

Waarom ben jij nog niet geband?

illmatik
28-02-10, 09:45
Blasfemie.

rasoelleke
28-02-10, 10:37
Schande!

Waarom ben jij nog niet geband?

????

Abu_Hurayrah
28-02-10, 18:05
Jezus was geen homo. Jezus was de zoon van de maagd Maria en een ware Profeet. De op één na laatste Profeet na Mohammed salAllahu 'alayhi wa salam.

rasoelleke
28-02-10, 19:25
Jezus was geen homo. Jezus was de zoon van de maagd Maria en een ware Profeet. De op één na laatste Profeet na Mohammed salAllahu 'alayhi wa salam.

boeiend!

Charlus
28-02-10, 21:10
Jezus was geen homo.
Bron? Maakt mij verder niet uit, maar je kunt natuurlijk nooit zo stellig beweren dat Jezus geen homo was. In de bijbel is hij a-seksueel. Als je aanneemt dat profeten gewone mensen waren, waren sommigen van hen homo, net zoals nu het geval is bij mannen.

Jezus was de zoon van de maagd Maria<...>
Moslims geloven in de onbevlekte ontvangenis?

Abu_Hurayrah
28-02-10, 21:28
Bron? Maakt mij verder niet uit, maar je kunt natuurlijk nooit zo stellig beweren dat Jezus geen homo was. In de bijbel is hij a-seksueel. Als je aanneemt dat profeten gewone mensen waren, waren sommigen van hen homo, net zoals nu het geval is bij mannen.

Homoseksualiteit behoort tot de grote zonden en Profeten begaan geen grote zonden.


Moslims geloven in de onbevlekte ontvangenis?

Ik weet niet wat onbevlekte ontvangenis precies inhoudt, maar als dat betekent dat Maria maagd was en een kind kreeg die Profeet Jezus is, terwijl niemand haar heeft aangeraakt, en hiervan op de hoogte werd gebracht door de Engel Gabriël (Geest), dan ja.

ELdorado
28-02-10, 21:34
Homoseksualiteit behoort tot de grote zonden en Profeten begaan geen grote zonden.



Ik weet niet wat onbevlekte ontvangenis precies inhoudt, maar als dat betekent dat Maria maagd was en een kind kreeg die Profeet Jezus is, terwijl niemand haar heeft aangeraakt, en hiervan op de hoogte werd gebracht door de Engel Gabriël (Geest), dan ja.

!!!!!!!!!!!!!


come on , buddy :



How can u answer such a silly stupid stuff 'bout the great noble prophet Jesus ! !!! ????

Don't answer these stupid lunatics 'bout these matters :

answering stupid things is very stupid indeed !



well, it's up to u, sorry ...

Thanls !

Good night !

wa salam 3alaikom wa rahmatoAllah wa barakatoh ...

:zwaai:

Abu_Hurayrah
28-02-10, 21:46
!!!!!!!!!!!!!


come on , buddy :



How can u answer such a silly stupid stuff 'bout the great noble prophet Jesus ! !!! ????

Don't answer these stupid lunatics 'bout these matters :

answering stupid things is very stupid indeed !



well, it's up to u, sorry ...

Thanls !

Good night !

wa salam 3alaikom wa rahmatoAllah wa barakatoh ...

:zwaai:

I am just trying to be polite you know and you never know what whispers and doubts these people might have, so I try to remove that - as for the result than it is in the Hands of Allah - He guides and leads astray whom He wills.

Have a good night too my friend!

Wa 'alaykum salam wa rahmatullahi wa barakatu

Charlus
28-02-10, 21:54
<...>Homoseksualiteit behoort tot de grote zonden en Profeten begaan geen grote zonden.
Goed punt, maar is homoseksualiteit op zich wel een zonde? Zondes worden gepleegd. Homoseksualiteit is niet gelijk aan een seksuele handeling die iemand kan plegen.

Ik weet niet wat onbevlekte ontvangenis precies inhoudt, maar als dat betekent dat Maria maagd was en een kind kreeg die Profeet Jezus is, terwijl niemand haar heeft aangeraakt, en hiervan op de hoogte werd gebracht door de Engel Gabriël (Geest), dan ja.
Ok. Ik moet zeggen dat ik verrast ben. Hoe is zij volgens de Islam dan zwanger geraakt?

Zonder expliciet de uitdrukking 'de maagd Maria' te gebruiken erkent ook de koran het evangelisch getuigenis dat Maria als maagd Jezus ter wereld gebracht heeft, zonder toedoen van een man maar door tussenkomst van Gods Geest.http://www.kuleuven.be/thomas/basisonderwijs/materiaal.php?materiaalID=139

De conclusie dat volgens de Islam Jezus de zoon van allah is, ligt voor de hand. Bovenstaand citaat heeft een katholieke herkomst natuurlijk, maar zelfs afgezien daarvan zie ik geen manier waarop Maria zwanger had kunnen worden anders dan door persoonlijk ingrijpen van allah.

Abu_Hurayrah
28-02-10, 21:59
Goed punt, maar is homoseksualiteit op zich wel een zonde? Zondes worden gepleegd. Homoseksualiteit is niet gelijk aan een seksuele handeling die iemand kan plegen.

De seksuele daad die aan homoseksualiteit verbonden is, is verboden.


Ok. Ik moet zeggen dat ik verrast ben. Hoe is zij volgens de Islam dan zwanger geraakt?
http://www.kuleuven.be/thomas/basisonderwijs/materiaal.php?materiaalID=139

De conclusie dat volgens de Islam Jezus de zoon van allah is, ligt voor de hand.

De Koran, het letterlijke Woord van Allah, leert ons dat dit met het Woord Wees! gebeurd is, gelijk aan de schepping van Adam.

Allah zegt:

“O people of the Scripture (Christians)! Do not exceed the limits in your religion, nor say of Allaah aught but the truth. The Messiah ‘Eesa (Jesus), son of Maryam (Mary), was (no more than) a Messenger of Allaah and His Word, (‘Be!’ — and he was) which He bestowed on Maryam (Mary) and a spirit (Rooh) created by Him; so believe in Allaah and His Messengers. Say not: ‘Three (trinity)!’ Cease! (it is) better for you. For Allaah is (the only) One Ilaah (God), glory is to Him (Far Exalted is He) above having a son. To Him belongs all that is in the heavens and all that is in the earth. And Allaah is All Sufficient as a Disposer of affairs”[al-Nisaa’ 4:171]

mark61
01-03-10, 08:20
Blasfemie.

Huh? Weet jij wel wat dat woord betekent? Nee dus.

H.P.Pas
01-03-10, 09:57
Jezus was geen homo. Jezus was de zoon van de maagd Maria ()

Zonen van maagden zijn nooit homofiel. Dat is algemeen bekend.

naam
01-03-10, 10:00
De seksuele daad die aan homoseksualiteit verbonden is, is verboden.



De Koran, het letterlijke Woord van Allah, leert ons dat dit met het Woord Wees! gebeurd is, gelijk aan de schepping van Adam.

Allah zegt:

“O people of the Scripture (Christians)! Do not exceed the limits in your religion, nor say of Allaah aught but the truth. The Messiah ‘Eesa (Jesus), son of Maryam (Mary), was (no more than) a Messenger of Allaah and His Word, (‘Be!’ — and he was) which He bestowed on Maryam (Mary) and a spirit (Rooh) created by Him; so believe in Allaah and His Messengers. Say not: ‘Three (trinity)!’ Cease! (it is) better for you. For Allaah is (the only) One Ilaah (God), glory is to Him (Far Exalted is He) above having a son. To Him belongs all that is in the heavens and all that is in the earth. And Allaah is All Sufficient as a Disposer of affairs”[al-Nisaa’ 4:171]

Je dacht dat in het Christendom de god wel geslachtsgemeenschap met Maria heeft gehad?

knuppeltje
01-03-10, 10:30
Waarom mag iedereen dat hier wel van Jezus zeggen maar niet van Mohammed?

Slinger
01-03-10, 10:43
Waarom mag iedereen dat hier wel van Jezus zeggen maar niet van Mohammed?

Dat verwijderen ze gewoon.

Soldim
01-03-10, 10:46
Waarom mag iedereen dat hier wel van Jezus zeggen maar niet van Mohammed?

't Is algemeen bekend dat homo's geen 9 jarige meisjes trouwen.

knuppeltje
01-03-10, 10:49
Soldim;4271568]'t Is algemeen bekend dat homo's geen 9 jarige meisjes trouwen.

Mwa, ik schat dat de de meerderheid van de homoseksuelen tot voor kort zelfs hier trouwden. Zeker in streng religieuze kringen.

knuppeltje
01-03-10, 10:49
Slinger;4271563]Dat verwijderen ze gewoon.

Je hebt meer kans om geband te worden.

Slinger
01-03-10, 10:53
Je hebt meer kans om geband te worden.

Ik had geschreven dat Mohammed een kamelendrijver was. Dat was blijkbaar niet erg genoeg om een ban te krijgen. Ze hebben het wel gewist na een klacht van Cherry Bo.

knuppeltje
01-03-10, 10:58
Slinger;4271587]Ik had geschreven dat Mohammed een kamelendrijver was. Dat was blijkbaar niet erg genoeg om een ban te krijgen. Ze hebben het wel gewist na een klacht van Cherry Bo.

Stapel mesjogge. Mohammed is als karavaanleider bij zijn latere eerste vrouw begonnen. Toen waren er echt nog geen asfaltwegen en vrachtauto's.

Slinger
01-03-10, 11:08
Stapel mesjogge. Mohammed is als karavaanleider bij zijn latere eerste vrouw begonnen. Toen waren er echt nog geen asfaltwegen en vrachtauto's.

Ilmatik vond het ook verschrikkelijk dat ik dat zei. Ik snap dat niet. Misschien komt het doordat ze bij het woord kamelendrijver aan iets heel anders denken. Ik ben dus het slachtoffer van hun eigen dirty mind.

knuppeltje
01-03-10, 11:12
Slinger;4271623] Ik ben dus het slachtoffer van hun eigen dirty mind.

Lijkt me een Freudiaanse verspreking.

Abu_Hurayrah
01-03-10, 12:06
Je dacht dat in het Christendom de god wel geslachtsgemeenschap met Maria heeft gehad?

Dat staat er niet en dat denk ik niet. Er staat dat alles aan Allah toebehoort en dat Hij Verheven is en het daarom niet gepast is om een zoon te hebben. Verder staat er dat Jezus geschapen is door het Woord (Wees).

Soldim
01-03-10, 12:11
Verder staat er dat Jezus geschapen is door het Woord (Wees).

Hij was toch geen wees....?

Abu_Hurayrah
01-03-10, 12:13
Hij was toch geen wees....?

Nee, wees in de zin van 'komt tot werkelijkheid/wees geschapen' of in het engels Be.

Bart.NL
01-03-10, 12:29
Jezus was getrouwd:

John the Baptist talks in the Gospel (John 3:27-29) in terms of himself as a best man with the implication that Jesus the bridegroom is coming to meet his bride, but there is nothing specific to identify the bride (see also: Luke 5:34, Matt. 9:15). Church fathers applied the image to the Church (Eph. 5:25-33) but this is a problematic explanation:

[27] To this John replied, "A man can receive only what is given him from heaven. [28] You yourselves can testify that I said, 'I am not the Christ but am sent ahead of him.' [29] The bride belongs to the bridegroom. The friend who attends the bridegroom waits and listens for him, and is full of joy when he hears the bridegroom's voice. That joy is mine, and it is now complete."

Dus Elton John kan zijn fantasieën beter voor zich houden.

mark61
01-03-10, 12:50
Dus Elton John kan zijn fantasieën beter voor zich houden.

Waarom hij wel en de rest niet? :hihi:

Het staat nog maar te bezien of ie ooit bestaan heeft.

Soldim
01-03-10, 12:57
Waarom hij wel en de rest niet? :hihi:

Het staat nog maar te bezien of ie ooit bestaan heeft.

Wie, Elthon John? Heb ik nooit in geloofd :ego:

mark61
01-03-10, 13:26
Wie, Elthon John? Heb ik nooit in geloofd :ego:

Das een wandelende samenzwering van de Mossad. Die lui in Dubai hadden toch brillen op? En Elton John? Nou? Zie je wel!

ronald
01-03-10, 14:14
Elthon John: 'Jezus was homo'


<!-- / icon and title --><!-- message -->
http://krux2.ikon.nl/~krux/forums//vbnews/photos/phpUvaufX.jpg"Ik denk dat Jezus een zeer intelligente homoseksuele man was die de menselijke problemen in de wereld begreep". Dat zegt de wereldberoemde zanger Elton John in een interview met het Amerikaanse blad Parade.

De zanger noemde Jezus verder nog "een barmhartige man. Jezus wil dat we van elkaar houden en elkaar vergeven".

Een paar jaar geleden liet Elthon John in een interview weten dat georganiseerde religies homodiscriminatie bevorderen en dat kerkleiders niks doen om het probleem aan te pakken.
Iemand van een geestelijk hoog kaliber moet in ieder geval kenner en meester zijn van alle verschijningsgedachten, uitingen en acties. Als EJ dat bedoelt, nou ja, maar waarom hij dan meteen een homoseksueel zou moeten zijn begrijp ik niet. Kunnen heteroseksuele mannen soms niet van mannen houden? Zoals EJ het interpreteert, is op een seksistische wijze. Hij sluit op basis van zijn interpretatie zo maar de gehele vrouwenbevolkingsgroep uit.

naam
01-03-10, 15:02
Dat staat er niet en dat denk ik niet. Er staat dat alles aan Allah toebehoort en dat Hij Verheven is en het daarom niet gepast is om een zoon te hebben. Verder staat er dat Jezus geschapen is door het Woord (Wees).

Wees een embryo? Zoiets. Hij is namelijk wel geboren.

Hetzelfde principe dus als de Christelijke god.

Ron Haleber
01-03-10, 15:28
Iemand van een geestelijk hoog kaliber moet in ieder geval kenner en meester zijn van alle verschijningsgedachten, uitingen en acties. Als EJ dat bedoelt, nou ja, maar waarom hij dan meteen een homoseksueel zou moeten zijn begrijp ik niet. Kunnen heteroseksuele mannen soms niet van mannen houden? Zoals EJ het interpreteert, is op een seksistische wijze. Hij sluit op basis van zijn interpretatie zo maar de gehele vrouwenbevolkingsgroep uit.

Ben het ermee eens... Als je zijn verhaal herleest gaat het om 2 verschillende zaken...


"Ik denk dat Jezus een zeer intelligente homoseksuele man was die de menselijke problemen in de wereld begreep". Dat zegt de wereldberoemde zanger Elton John in een interview met het Amerikaanse blad Parade.

De zanger noemde Jezus verder nog "een barmhartige man. Jezus wil dat we van elkaar houden en elkaar vergeven".

Een paar jaar geleden liet Elthon John in een interview weten dat georganiseerde religies homodiscriminatie bevorderen en dat kerkleiders niks doen om het probleem aan te pakken.

Jezus hoefde daar geen homo voor te zijn...
Ook niet getrouwd te wezen zo als het nu bij de DV-code geldt...

In zijn joodse traditie zou hij nog wel getrouwd kunnen zijn - maar dat was toen een normale gang van zaken...

Maar ja, een 'messias' werkt altijd uitdagend...? :)

De historische joodse messiassen waren tenslotte ook vreemde figuren!

Bart.NL
01-03-10, 15:49
Als in de Bijbel staat dat Jezus getrouwd was, is dat waarschijnlijk ook zo. Veel meer valt er niet over te zeggen op basis van de geschriften die we hebben.

illmatik
01-03-10, 17:09
Ilmatik vond het ook verschrikkelijk dat ik dat zei. Ik snap dat niet. Misschien komt het doordat ze bij het woord kamelendrijver aan iets heel anders denken. Ik ben dus het slachtoffer van hun eigen dirty mind.

Je zit weer leugens te verkondigen, dickhead.


Huh? Weet jij wel wat dat woord betekent? Nee dus.

Scheer je weg, geek-a-zoid.

Slinger
01-03-10, 18:12
Je zit weer leugens te verkondigen, dickhead.





O ja?

Was het anders?

Ik ben benieuwd naar jouw versie.

naam
01-03-10, 18:19
Iemand van een geestelijk hoog kaliber moet in ieder geval kenner en meester zijn van alle verschijningsgedachten, uitingen en acties. Als EJ dat bedoelt, nou ja, maar waarom hij dan meteen een homoseksueel zou moeten zijn begrijp ik niet. Kunnen heteroseksuele mannen soms niet van mannen houden? Zoals EJ het interpreteert, is op een seksistische wijze. Hij sluit op basis van zijn interpretatie zo maar de gehele vrouwenbevolkingsgroep uit.

De Metrosexueel dan maar.

The_Grand_Wazoo
01-03-10, 18:24
Terzijde: volgens mij betekent de onbevlekte ontvangenis niet dat er geen seks tussen Jozef en Maria zou hebben plaats gehad, maar dat Maria Jezus zonder erfzonde heeft gebaard. In haar geval wil dat zeggen dat zij het wurm zonder barenspijnen ter wereld heeft gebracht.

mark61
01-03-10, 19:06
Je zit weer leugens te verkondigen, dickhead.

Scheer je weg, geek-a-zoid.

Meteen weer in nigger overdrive. Het blijft debiel staan. Oi, je bent een Nederlandse moslim, geen loser met foute kleren en ideeën toch.

mark61
01-03-10, 19:07
Terzijde: volgens mij betekent de onbevlekte ontvangenis niet dat er geen seks tussen Jozef en Maria zou hebben plaats gehad, maar dat Maria Jezus zonder erfzonde heeft gebaard. In haar geval wil dat zeggen dat zij het wurm zonder barenspijnen ter wereld heeft gebracht.

Ja dat detail gaat altijd verloren bij de verhitte mannenzieltjes. Alleen waarom jij dan denkt dat ze een goddelijke ruggeprik heeft gekregen is mij nog duister :hihi:

Charlus
01-03-10, 21:01
<...>Ja dat detail gaat altijd verloren bij de verhitte mannenzieltjes. Alleen waarom jij dan denkt dat ze een goddelijke ruggeprik heeft gekregen is mij nog duister :hihi:
De erfzonde is zoals wij allen weten de medische oorzaak van pijn bij het baren. Maria is vrij van de erfzonde geboren. Jezus dus ook, aangezien hij zonder tussenkomst van een man is verwekt.
Ik dacht tot nu toe inderdaad dat "de onbevlekte ontvangenis van Maria" betekende dat zij zonder seks zwanger raakte. Niet goed genoeg opgelet bij catechisatie vroeger.

reallife
01-03-10, 21:21
Terzijde: volgens mij betekent de onbevlekte ontvangenis niet dat er geen seks tussen Jozef en Maria zou hebben plaats gehad, maar dat Maria Jezus zonder erfzonde heeft gebaard. In haar geval wil dat zeggen dat zij het wurm zonder barenspijnen ter wereld heeft gebracht.

:argwaan:

Charlus
01-03-10, 21:43
<...>:argwaan:
Ik dacht net aan jou, geloof het of niet. Ooit kende ik een vrij steile refo. Met hem voerde ik wel eens gesprekken over (zijn) geloof. Hij gaf toe dat hij het er wel moeilijk mee had dat mensen waar hij vriendschappelijk mee omging maar die zijn geloof niet deelden, naar de hel gaan. Ik heb mij toen enigszins ingelezen in de bijbel.
Geloof jij in zoiets als de erfzonde? Ik vond de straffen onrechtvaardig verdeeld. Er is een algemeen deel (werken in het zweet des aanschijns, van het land leven) voor man & vrouw, maar daarnaast wordt de vrouw extra gestraft: pijn bij het baren en ondergeschiktheid aan de man. In zekere zin wordt de man met dat laatste beloond. Ik kan me niet meer herinneren of ik voorgaande aan die gereformeerde jongen heb voorgelegd.

illmatik
01-03-10, 21:48
O ja?

Was het anders?

Ik ben benieuwd naar jouw versie.

Versie waarvan? Ik kan me de grondslag voor de hele beschuldiging niet eens herinneren. Volgens mij zit je weer eens te ijlen, zoals gewoonlijk.


Meteen weer in nigger overdrive. Het blijft debiel staan. Oi, je bent een Nederlandse moslim, geen loser met foute kleren en ideeën toch.

Iedere keer kom je weer met die nigger overdrive, steeds weer anders verpakt. Ik denk dat je aan een plantagesyndroom lijdt.

Slinger
01-03-10, 21:51
Versie waarvan? Ik kan me de grondslag voor de hele beschuldiging niet eens herinneren. Volgens mij zit je weer eens te ijlen, zoals gewoonlijk.


Als je niets meer weet, waarom zit je dan te verkondigen dat ik leugens vertel?

Aït Ayt
01-03-10, 21:59
Iedere keer kom je weer met die nigger overdrive, steeds weer anders verpakt. Ik denk dat je aan een plantagesyndroom lijdt.

:haha:

illmatik
01-03-10, 22:06
Als je niets meer weet, waarom zit je dan te verkondigen dat ik leugens vertel?

Omdat je liegt. Waar blijft je link naar de betreffende discussie, BuckWheat?

Slinger
01-03-10, 22:19
Omdat je liegt. Waar blijft je link naar de betreffende discussie, BuckWheat?

't Is verwijderd, slimpie.

ronald
01-03-10, 22:23
De Metrosexueel dan maar.

Hoezo metroseksueel?

illmatik
01-03-10, 22:25
't Is verwijderd, slimpie.

Uiteraard.

reallife
02-03-10, 08:44
Geloof jij in zoiets als de erfzonde? Ik vond de straffen onrechtvaardig verdeeld. Er is een algemeen deel (werken in het zweet des aanschijns, van het land leven) voor man & vrouw, maar daarnaast wordt de vrouw extra gestraft: pijn bij het baren en ondergeschiktheid aan de man. In zekere zin wordt de man met dat laatste beloond. Ik kan me niet meer herinneren of ik voorgaande aan die gereformeerde jongen heb voorgelegd.

Je moet wel onthouden dat dit mijn mening is hoor. Er zijn nogal wat verschillen in denken over dit onderwerp.

Het begrip erfzonde is een kerkelijke leerstelling. Ik dacht dat Augustinus het ooit introduceerde. Het is geen bijbels begrip al is het wel gebaseerd op bepaalde bijbel teksten.

Ik vind het zelf wel een tekortkoming dat de kerk al die eeuwen zoveel nadruk heeft gelegd op het erfzonde aspect wat ze uit het scheppingsverhaal haalden. Het gaat namelijk ook over de relatie en de plaats van de mens in de natuur. De verbondenheid met de aarde. De naam Adam komt van Adama (aarde) De mens is bestemd om de aarde te bewerken, te bewaren en ooit terug te keren naar dezelfde aarde.

Als ik voor mezelf aan het begrip 'erfzonde,' denk dan is het voor mij het begrip wat de 'dood' symboliseert. Sinds de eerste zonde is de poort opengezet voor het kwaad en de dood en die poort kunnen we niet meer dichtdoen. Dat is voor mij de betekenis van de erfzonde.

In dat opzicht lees ik dan ook een grote belofte aan Eva. Ten eerste haar naam. Na de straf krijgt ze ook van God haar naam. Eva komt van Chava (leven) In het verhaal van de dood die intrede doet in de wereld krijgt de vrouw de naam 'leven,' terwijl de man gewoon Adam blijft heten.

Die ondergeschiktheid aan de man, daar heb ik ook wel moeite mee, het klinkt ook zo negatief. (Ik ken vrouwen die erg goed zijn in leiding geven. Ik behoor daar zelf niet toe maar er zijn er veel die dat goed kunnen) Met het andere deel niet zo omdat ik zelf weet dat je de pijn en moeite van een bevalling vergeten bent zodra je je kind in je armen houdt. Bij een gemiddelde bevalling althans. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Ik denk dat de moeite daarin meer zit in het weten dat het leven eindig is.

In een andere topic bij WSDB vroeg ik naar geboortetradities en werd verteld dat bij de geboorte van een kind door moslims de adhaan in het rechteroortje, iqaamatu salaah in het linkeroor gefluisterd wordt. Het laatste is een herinnering aan het gebed van de stervende om de bewustmaking hoe snel het leven weer voorbij is. Als in een oogwenk schreef Toetsenbord heel treffend. Ik vond het erg mooi om te lezen.

mark61
02-03-10, 08:46
Iedere keer kom je weer met die nigger overdrive, steeds weer anders verpakt. Ik denk dat je aan een plantagesyndroom lijdt.

Huh? Jijzelf, bedoel je. Het is nauwelijks productief te denken dat je van slaven afstamt. Which you don't.

Charlus
02-03-10, 12:44
Geloof jij in zoiets als de erfzonde? Ik vond de straffen onrechtvaardig verdeeld. Er is een algemeen deel (werken in het zweet des aanschijns, van het land leven) voor man & vrouw, maar daarnaast wordt de vrouw extra gestraft: pijn bij het baren en ondergeschiktheid aan de man. In zekere zin wordt de man met dat laatste beloond. Ik kan me niet meer herinneren of ik voorgaande aan die gereformeerde jongen heb voorgelegd.
Je moet wel onthouden dat dit mijn mening is hoor. Er zijn nogal wat verschillen in denken over dit onderwerp.

Het begrip erfzonde is een kerkelijke leerstelling. Ik dacht dat Augustinus het ooit introduceerde. Het is geen bijbels begrip al is het wel gebaseerd op bepaalde bijbel teksten.
Ik had niet het woord erfzonde moeten gebruiken. Ik doelde op het wegsturen van Adam en Eva uit het paradijs en de aanvullende straffen die hen werden opgelegd.

Ik vind het zelf wel een tekortkoming dat de kerk al die eeuwen zoveel nadruk heeft gelegd op het erfzonde aspect wat ze uit het scheppingsverhaal haalden. Het gaat namelijk ook over de relatie en de plaats van de mens in de natuur. De verbondenheid met de aarde. De naam Adam komt van Adama (aarde) De mens is bestemd om de aarde te bewerken, te bewaren en ooit terug te keren naar dezelfde aarde.
We komen volgens mij nergens hiermee, maar maakt niet uit.
Daartoe bestemd door god? Dus god was tevoren al van plan de mens uit het paradijs te schoppen? Ik weet nu nog niet hoe letterlijk cq. allegorisch jij het scheppingverhaal opvat. De naam van Adam kan natuurlijk ook aarde betekenen, gewoon omdat god hem uit aarde heeft geschapen.

Als ik voor mezelf aan het begrip 'erfzonde,' denk dan is het voor mij het begrip wat de 'dood' symboliseert. Sinds de eerste zonde is de poort opengezet voor het kwaad en de dood en die poort kunnen we niet meer dichtdoen. Dat is voor mij de betekenis van de erfzonde.
Ok. Je hebt dan een vrij letterlijke opvatting.

In dat opzicht lees ik dan ook een grote belofte aan Eva. Ten eerste haar naam. Na de straf krijgt ze ook van God haar naam. Eva komt van Chava (leven) In het verhaal van de dood die intrede doet in de wereld krijgt de vrouw de naam 'leven,' terwijl de man gewoon Adam blijft heten.
Magertjes. Een mens wordt ter dood veroordeeld maar krijgt als naam 'leven', wat op zijn minst ironisch te noemen is. God is de leukste thuis.

Die ondergeschiktheid aan de man, daar heb ik ook wel moeite mee, het klinkt ook zo negatief. (Ik ken vrouwen die erg goed zijn in leiding geven. Ik behoor daar zelf niet toe maar er zijn er veel die dat goed kunnen) Met het andere deel niet zo omdat ik zelf weet dat je de pijn en moeite van een bevalling vergeten bent zodra je je kind in je armen houdt. Bij een gemiddelde bevalling althans. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Apart. Je erkent de aan de vrouw opgelegde straffen op zich wel? Je spreekt je alleen uit in termen van er wel of geen moeite mee hebben.

Ik denk dat de moeite daarin meer zit in het weten dat het leven eindig is.
Daar kijk ik van op aangezien uitgerekend volgens jouw geloof het leven niet eindig is. Ik zou in dit opzicht meer problemen moeten hebben dan jij.

In een andere topic bij WSDB vroeg ik naar geboortetradities en werd verteld dat bij de geboorte van een kind door moslims de adhaan in het rechteroortje, iqaamatu salaah in het linkeroor gefluisterd wordt. Het laatste is een herinnering aan het gebed van de stervende om de bewustmaking hoe snel het leven weer voorbij is. Als in een oogwenk schreef Toetsenbord heel treffend. Ik vond het erg mooi om te lezen.
In het licht van een god van liefde in barmhartigheid zoals die in jouw religie wordt opgevoerd, vind ik de dood en alle overige ellende heel wat slechter te verteren dan in een wereld zonder god of met een zich afzijdig houdende god.

reallife
02-03-10, 13:27
We komen volgens mij nergens hiermee, maar maakt niet uit.


Dat komen we toch nooit? Waar wil jij dan naar toe? :argwaan:




Daartoe bestemd door god? Dus god was tevoren al van plan de mens uit het paradijs te schoppen?


De Drieeenheid die voor de meeste mensen alleen maar gekoppeld is aan het nieuwe testament bestond vanuit gelovig perspectief al voordat de wereld is geschapen. Het scheppingsverhaal met zijn beschouwing van leven en dood is verbonden met het paasfeest. Ik vind dat juist erg mooi.

Maar dat hoef jij niet te vinden hoor.





Daar kijk ik van op aangezien uitgerekend volgens jouw geloof het leven niet eindig is. Ik zou in dit opzicht meer problemen moeten hebben dan jij.



Jezus huilde zelf ook bij het graf van zijn vriend.




In het licht van een god van liefde in barmhartigheid zoals die in jouw religie wordt opgevoerd, vind ik de dood en alle overige ellende heel wat slechter te verteren dan in een wereld zonder god of met een zich afzijdig houdende god.

Vraag nu of later zelf aan God, waarom alles is zoals het is. Ik kan je daar geen antwoord op geven.

Joesoef
02-03-10, 14:10
Lp 'Goodbye Yellow Brick Road' is toch wel zijn beste album.

illmatik
02-03-10, 22:13
Huh? Jijzelf, bedoel je. Het is nauwelijks productief te denken dat je van slaven afstamt. Which you don't.

Zoals altijd bazel je er maar wat op los. You don't make any fuckin' sense. You never did.

naam
02-03-10, 22:25
Hoezo metroseksueel?

Lijkt mij een mooi compromis.

Een metroman of metroseksueel is een man die vrouwelijke trekjes vertoont en vrouwelijke gevoelens heeft, maar wel een (seksuele) voorkeur heeft voor het vrouwelijk geslacht en daarmee dus heteroseksueel is. De metroseksueel heeft veel aandacht voor zijn kleding, verzorgt zijn haardracht, en gebruikt in een aantal gevallen ook cosmetica. Daarnaast is hij vaak geïnteresseerd in kunst en cultuur en kan hij ook zijn emotionele kant regelmatig tonen.

ronald
02-03-10, 23:02
Lijkt mij een mooi compromis.

Een metroman of metroseksueel is een man die vrouwelijke trekjes vertoont en vrouwelijke gevoelens heeft, maar wel een (seksuele) voorkeur heeft voor het vrouwelijk geslacht en daarmee dus heteroseksueel is. De metroseksueel heeft veel aandacht voor zijn kleding, verzorgt zijn haardracht, en gebruikt in een aantal gevallen ook cosmetica. Daarnaast is hij vaak geïnteresseerd in kunst en cultuur en kan hij ook zijn emotionele kant regelmatig tonen.

Nou daar zijn in het geval van Jezus helemaal geen aanwijzingen voor. Het is verboden vrouwenkleding/sieraden te dragen en ik neem aan dat Jezus zich aan de joodse wet hield. Welke kunstzinnige gedachtes of culturele revoluties is over geleverd?
"Houden van" een andere man hoeft helemaal niets seksueel te zijn. Er wordt gezegd dt er geen grotere liefde tussen twee mannen was dan tussen koning David en Jonathan maar dat had geen seksuele lading. Elton John probeert juist dat wel te benadrukken en dat is onjuist.

mark61
03-03-10, 00:05
Zoals altijd bazel je er maar wat op los. You don't make any fuckin' sense. You never did.

Waarom babbel je Engels? Dat maakt meer indruk, denk je? Het staat jou volkomen belachelijk. Inhoudelijk niks te melden, is de boodschap die dat afgeeft.

Je wil zo graag de moslimintellectueel uithangen, maar je kan geen tegenbriesje krijgen of je begint niggerwartaal uit te slaan. Kap daar nou toch es mee. Je bent niet dom. Alhoewel, als je blijkbaar niet weet wat een bad nigger complex is....

Je kan niet tegelijk oppassend moslim zijn en inner city bad boys nadoen. Echt niet. Make your pick. Zie, ik ken ook Engels.

Die apostrof in fuckin' :haha: Zo indrukwekkend.

Je kan hele websites volkalken en op tv komen, maar dit soort posts maakt je een inhoudsloze windbuil.

naam
03-03-10, 08:54
Nou daar zijn in het geval van Jezus helemaal geen aanwijzingen voor. Het is verboden vrouwenkleding/sieraden te dragen en ik neem aan dat Jezus zich aan de joodse wet hield. Welke kunstzinnige gedachtes of culturele revoluties is over geleverd?
"Houden van" een andere man hoeft helemaal niets seksueel te zijn. Er wordt gezegd dt er geen grotere liefde tussen twee mannen was dan tussen koning David en Jonathan maar dat had geen seksuele lading. Elton John probeert juist dat wel te benadrukken en dat is onjuist.

De metroman draagt helemaal geen vrouwenkleding of sieraden. Hoe kom je daarbij?
Brad Pitt is een zogenaamde metro-man, net als de wereldberoemde voetballer David Beckham. De bollywoodsterren Arjun Rampal, John Abraham en Saif Ali Khan zijn ook voorbeelden van een metro-man. Nikhil Arora, of te wel Nick, uit Salaam Namaste is daar ook een mooi voorbeeld van.

Hij was de metroman voor de metroman werd uitgevonden.

naam
03-03-10, 08:58
Je kan niet tegelijk oppassend moslim zijn en inner city bad boys nadoen.


Compleet met laaghangende broek zie ik zo voor me, waarboven natuurlijk de Bjorn Borg goed te zien is. :hihi:

mark61
03-03-10, 09:08
Compleet met laaghangende broek zie ik zo voor me, waarboven natuurlijk de Bjorn Borg goed te zien is. :hihi:

Die zijn al weer uit denk ik. Het is nu volledig bouwvakkersdécolleté dacht ik. Ook al weinig islamitisch.

Soldim
03-03-10, 09:18
Die zijn al weer uit denk ik. Het is nu volledig bouwvakkersdécolleté dacht ik. Ook al weinig islamitisch.

Och, ik ken hier wel een aantal Islamitische bouwvakkers. Maar inderdaad, de meerderheid is Italiaans.

mark61
03-03-10, 09:54
Och, ik ken hier wel een aantal Islamitische bouwvakkers. Maar inderdaad, de meerderheid is Italiaans.

Doen die décolleté?

H.P.Pas
03-03-10, 10:01
Doen die décolleté?

Ontbloot bovenlijf. IJs en weder dienende.

mark61
03-03-10, 10:05
Ontbloot bovenlijf. IJs en weder dienende.

Dat is volgens de shari`a toegestaan :slaap:

Maar goed, we dwalen af. Ik zag Illmatik voor mijn geestesoog onder het maken van gestileerde obscene gebaren en het uiten van negerengelse kreten voorbijstrompelen met zijn broek op zijn knieën, that's all.

Soldim
03-03-10, 10:18
Doen die décolleté?

Ik zal er eens op letten, een volgende keer :fpimp:

mark61
03-03-10, 12:41
Ik zal er eens op letten, een volgende keer :fpimp:

Dank u. Altijd nuttige statistische info.