PDA

Bekijk Volledige Versie : Terreurmarokkaan van de aardbodem verdwenen



Slinger
23-02-10, 07:25
Terreurmarokkaan van de aardbodem verdwenen
door Bart Olmer

AMSTERDAM - Verdwenen van de aardbodem: de in Nederland veroordeelde terrorist Mohamed C. Na het uitzitten van een jarenlange celstraf in Nederland werd de ’terreur-Marokkaan’ afgelopen woensdag overgedragen aan de Marokkaanse autoriteiten. Zijn advocaat mr. Yasar Özdemir vergezelde hem. Maar hij raakte hem kwijt aan de Marokkaanse geheime dienst, die nu ontkent dat Mohamed C. ooit in Marokko is aangekomen. „Ik vrees dat hij wordt gemarteld”, zegt advocaat mr. Özdemir.

Mohamed C. werd veroordeeld wegens het voorbereiden van een terroristische aanslag. Aanvankelijk kreeg hij een celstraf van vier jaar, maar in hoger beroep kreeg hij van het Haagse gerechtshof zes jaar opgelegd.

Vanwege familieomstandigheden heeft de in Tilburg geboren Mohamed C. nimmer de Nederlandse nationaliteit gekregen. In tegenstelling tot zijn moeder en zus, beiden woonachtig in Den Haag, die wél een dubbele nationaliteit hebben. De terreurverdachte wist altijd dat hij als ongewenste vreemdeling zou worden uitgezet, zodra hij zijn gevangenisstraf had uitgezeten. Die uitzetting vond afgelopen weekeinde plaats, maar kreeg een mysterieuze wending…

Zijn advocaat Yassar Özdemir, bevreesd voor de veiligheid van zijn cliënt, besloot op eigen kosten met C. mee te vliegen naar Tanger met Royal Air Maroc om toe te zien op zijn welzijn. Özdemir vond de uitzetting van zijn cliënt een gotspe: „Door omstandigheden in zijn jeugd heeft hij alleen een Marokkaans paspoort. Maar hij is tot nu toe maar een keer in Marokko geweest, en dat is zo lang geleden dat hij het zich niet eens meer weet te herinneren. Hij is op en top Hagenaar.”

Advocaat Özdemir, oprichter van het Haagse advocatenkantoor Huygenspark Advocaten, begeleidde Mohamed C. tijdens zijn reis naar Marokko. „We werden vergezeld door drie medewerkers van de Koninklijke Marechaussee”, vertelt de advocaat, die de afgelopen jaren optrad als raadsman in verschillende geruchtmakende terrorismezaken.

In Marokko werd C. aan de douanegrens formeel overgedragen aan de Marokkaanse autoriteiten. „We werden apart genomen. Het werd een enorm spektakel; alsof die dienders eigenhandig een terreurverdachte hadden opgespoord. Iedereen liep maar dat kamertje binnen, het was lachwekkend.”

Maar het lachen verging toen Mohamed C. apart werd afgevoerd. Voor verhoor. Het zou maar een paar minuutjes duren. Of hij eventjes buiten het verhoorkamertje wilde wachten… Maar de uren verstreken. En zijn advocaat hoorde maar niets. Toen hij ging informeren wat er met zijn cliënt was gebeurd, werd een toneelstukje opgevoerd: „Iedereen deed ineens alsof ík gek was geworden. Ze zeiden dat ze mijn cliënt niet kenden: ’Wat was zijn naam ook alweer… nooit van gehoord.’ Zelfs de agenten die urenlang in dezelfde wachtkamer zaten als ik, deden ineens alsof ze mijn cliënt en mij niet kenden. Niemand wilde antwoord geven op de vraag waar hij is gebleven…”

De Nederlandse advocaat bleef tot en met afgelopen weekeinde in Marokko om duidelijkheid te krijgen van de Marokkaanse autoriteiten over de mysterieuze verdwijning, maar nergens kreeg hij antwoorden.

Terug in Nederland heeft hij protestbrieven gestuurd aan de Marokkaanse ambassade in Den Haag. „Ik stelde daarin een deadline, maar ik heb geen antwoord gekregen”, aldus mr. Yassar Özdemir. „Ik vrees dat ze hem martelen. Kijk, als je wordt uitgeleverd aan Marokko voor een zwaar misdrijf, dan overkomt je niet zo veel. Een ondervraging van een uurtje. Maar een veroordeelde terreurverdachte… ach, dan is marteling vrijwel zeker… Dat is bijna een vanzelfsprekendheid.”

Mohamed C. werd veroordeeld voor deelname aan een terreurcel en het voorbereiden van een terroristische aanslag in de vorm van een explosie met veel doden, of een moordaanslag op één of meerdere politieke personen. De terreurcel werd opgericht door Samir A., die op 1 december 2006 werd veroordeeld wegens het voorbereiden van een terroristische aanslag tot een gevangenisstraf van 8 jaar. Samir A. behoorde tot de Hofstadgroep en bezocht de islamitische huiskamerbijeenkomsten bij Mohammed B., de latere moordenaar van Theo van Gogh.

De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/binnenland/6113108/___Terreur-Marokkaan_verdwenen__.html)

rasoelleke
23-02-10, 22:55
Terreurmarokkaan van de aardbodem verdwenen
door Bart Olmer

AMSTERDAM - Verdwenen van de aardbodem: de in Nederland veroordeelde terrorist Mohamed C. Na het uitzitten van een jarenlange celstraf in Nederland werd de ’terreur-Marokkaan’ afgelopen woensdag overgedragen aan de Marokkaanse autoriteiten. Zijn advocaat mr. Yasar Özdemir vergezelde hem. Maar hij raakte hem kwijt aan de Marokkaanse geheime dienst, die nu ontkent dat Mohamed C. ooit in Marokko is aangekomen. „Ik vrees dat hij wordt gemarteld”, zegt advocaat mr. Özdemir.

Mohamed C. werd veroordeeld wegens het voorbereiden van een terroristische aanslag. Aanvankelijk kreeg hij een celstraf van vier jaar, maar in hoger beroep kreeg hij van het Haagse gerechtshof zes jaar opgelegd.

Vanwege familieomstandigheden heeft de in Tilburg geboren Mohamed C. nimmer de Nederlandse nationaliteit gekregen. In tegenstelling tot zijn moeder en zus, beiden woonachtig in Den Haag, die wél een dubbele nationaliteit hebben. De terreurverdachte wist altijd dat hij als ongewenste vreemdeling zou worden uitgezet, zodra hij zijn gevangenisstraf had uitgezeten. Die uitzetting vond afgelopen weekeinde plaats, maar kreeg een mysterieuze wending…

Zijn advocaat Yassar Özdemir, bevreesd voor de veiligheid van zijn cliënt, besloot op eigen kosten met C. mee te vliegen naar Tanger met Royal Air Maroc om toe te zien op zijn welzijn. Özdemir vond de uitzetting van zijn cliënt een gotspe: „Door omstandigheden in zijn jeugd heeft hij alleen een Marokkaans paspoort. Maar hij is tot nu toe maar een keer in Marokko geweest, en dat is zo lang geleden dat hij het zich niet eens meer weet te herinneren. Hij is op en top Hagenaar.”

Advocaat Özdemir, oprichter van het Haagse advocatenkantoor Huygenspark Advocaten, begeleidde Mohamed C. tijdens zijn reis naar Marokko. „We werden vergezeld door drie medewerkers van de Koninklijke Marechaussee”, vertelt de advocaat, die de afgelopen jaren optrad als raadsman in verschillende geruchtmakende terrorismezaken.

In Marokko werd C. aan de douanegrens formeel overgedragen aan de Marokkaanse autoriteiten. „We werden apart genomen. Het werd een enorm spektakel; alsof die dienders eigenhandig een terreurverdachte hadden opgespoord. Iedereen liep maar dat kamertje binnen, het was lachwekkend.”

Maar het lachen verging toen Mohamed C. apart werd afgevoerd. Voor verhoor. Het zou maar een paar minuutjes duren. Of hij eventjes buiten het verhoorkamertje wilde wachten… Maar de uren verstreken. En zijn advocaat hoorde maar niets. Toen hij ging informeren wat er met zijn cliënt was gebeurd, werd een toneelstukje opgevoerd: „Iedereen deed ineens alsof ík gek was geworden. Ze zeiden dat ze mijn cliënt niet kenden: ’Wat was zijn naam ook alweer… nooit van gehoord.’ Zelfs de agenten die urenlang in dezelfde wachtkamer zaten als ik, deden ineens alsof ze mijn cliënt en mij niet kenden. Niemand wilde antwoord geven op de vraag waar hij is gebleven…”

De Nederlandse advocaat bleef tot en met afgelopen weekeinde in Marokko om duidelijkheid te krijgen van de Marokkaanse autoriteiten over de mysterieuze verdwijning, maar nergens kreeg hij antwoorden.

Terug in Nederland heeft hij protestbrieven gestuurd aan de Marokkaanse ambassade in Den Haag. „Ik stelde daarin een deadline, maar ik heb geen antwoord gekregen”, aldus mr. Yassar Özdemir. „Ik vrees dat ze hem martelen. Kijk, als je wordt uitgeleverd aan Marokko voor een zwaar misdrijf, dan overkomt je niet zo veel. Een ondervraging van een uurtje. Maar een veroordeelde terreurverdachte… ach, dan is marteling vrijwel zeker… Dat is bijna een vanzelfsprekendheid.”

Mohamed C. werd veroordeeld voor deelname aan een terreurcel en het voorbereiden van een terroristische aanslag in de vorm van een explosie met veel doden, of een moordaanslag op één of meerdere politieke personen. De terreurcel werd opgericht door Samir A., die op 1 december 2006 werd veroordeeld wegens het voorbereiden van een terroristische aanslag tot een gevangenisstraf van 8 jaar. Samir A. behoorde tot de Hofstadgroep en bezocht de islamitische huiskamerbijeenkomsten bij Mohammed B., de latere moordenaar van Theo van Gogh.

De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/binnenland/6113108/___Terreur-Marokkaan_verdwenen__.html)

heeft ie zich bij een tereuractie opgeblazen?

828division
23-02-10, 23:04
Hoop dat ze allemaal die verdwijntruc doen, knapt t aardig op.
828

Pizzaman
23-02-10, 23:10
Van mij mogen alle allochtone lamstralen zo verdwijnen.

Nu nog even een ticket-actie houden voor alle autochtonen tokkies.

1 nadeel: de krant wordt vrij dun, best wel onhandig als het pleepapier op is.

Iznogoodh
23-02-10, 23:24
Op forums.marokko.nl is men in tranen om het lot van deze 'broeder'.

Pizzaman
23-02-10, 23:30
Wie om zo eentje tranen laat, mag er van mij achteraan.
behalve dan de echte bloedverwanten, daar kan je het nog van begrijpen.

justus
24-02-10, 04:18
heeft ie zich bij een tereuractie opgeblazen?

achmed, the dead terrorist:engel:

illmatik
24-02-10, 07:54
Zoek de mensenrechtenliefhebbende democraat in deze topic.

Soldim
24-02-10, 07:58
Zoek de mensenrechtenliefhebbende democraat in deze topic.

Zelfs C. komt niet in aanmerking :aanwal:

illmatik
24-02-10, 08:05
Zelfs C. komt niet in aanmerking :aanwal:

Dat is een spijtige constatering. Wanneer men onderscheidt begint te maken in wie wel en wie niet in aanmerking komt om zijn of haar mensenrechten te waarborgen, dat is het punt dat terroristen en terrorismebestrijders (of tegenstanders van terrorisme) eigenlijk dezelfde standpunten en uitgangspunten hebben.

Nog los van de hele zaak van C.; randverschijnselen zoals Slinger, Pizzaman en al die andere buikspreekpoppen die over Geert's lul zijn getrokken, zijn net zo'n gevaar als het gemiddeld Semtexgordeldragend wanhoopsgeval.

Slinger
24-02-10, 08:09
Dat is een spijtige constatering. Wanneer men onderscheidt begint te maken in wie wel en wie niet in aanmerking komt om zijn of haar mensenrechten te waarborgen, dat is het punt dat terroristen en terrorismebestrijders (of tegenstanders van terrorisme) eigenlijk dezelfde standpunten en uitgangspunten hebben.

Nog los van de hele zaak van C.; randverschijnselen zoals Slinger, Pizzaman en al die andere buikspreekpoppen die over Geert's lul zijn getrokken, zijn net zo'n gevaar als het gemiddeld Semtexgordeldragend wanhoopsgeval.

Wat heb ik nu weer gedaan?

Soldim
24-02-10, 08:44
Dat is een spijtige constatering. Wanneer men onderscheidt begint te maken in wie wel en wie niet in aanmerking komt om zijn of haar mensenrechten te waarborgen

Ahum, ik wees er alleen maar op dat ook C. niet echt te beschrijven valt als een 'mensenrechtenliefhebbende democraat'. De overige conclussies zijn geheel voor je eigen rekening.

justus
24-02-10, 14:40
Ahum, ik wees er alleen maar op dat ook C. niet echt te beschrijven valt als een 'mensenrechtenliefhebbende democraat'. De overige conclussies zijn geheel voor je eigen rekening.

terroristen zijn nu ook niet bepaald menslievende democraten...

tanger'73
24-02-10, 17:36
Wie om zo eentje tranen laat, mag er van mij achteraan.
behalve dan de echte bloedverwanten, daar kan je het nog van begrijpen.


'K zei toch dat het voor de Marokkaanse overheid een koud kunstje was om iemand onzichtbaar te maken.

sidi bibi
24-02-10, 18:30
'K zei toch dat het voor de Marokkaanse overheid een koud kunstje was om iemand onzichtbaar te maken.

Verdwijnt gewoon in de massa. Heeft het een paar weekjes wat moeilijk, wordt gesceend, af en toe een draai om de oren, of ie iets van plan is met Mo of zo.
Vindt het trouwens goed afgehandeld met die advokaat, die C valt na overdracht gewoon onder de Marokkaanse jurisprudentie en die vent wordt helemaal niet gemarteld, waarom eigenlijk ?
Zie het al andersom, zo'n Nederlandse drugkoerier mag zijn straf in Nederland uitzitten en een Marokkaanse advokaat reist mee om te kijken of die goed terechtkomt. Zie Wilders al mauwen over buitenlandse inmenging in Nederlands strafrecht.

Pizzaman
24-02-10, 21:44
'K zei toch dat het voor de Marokkaanse overheid een koud kunstje was om iemand onzichtbaar te maken.

Yup, dat geloof ik ook wel. Zeker als die eenmaal in marokko zijn.


Vindt het trouwens goed afgehandeld met die advokaat, die C valt na overdracht gewoon onder de Marokkaanse jurisprudentie en die vent wordt helemaal niet gemarteld, waarom eigenlijk?
Ik vind het ook een veronderstelling die nergens op is gebaseerd.
Het zou kunnen, logischer is het om te veronderstellen dat de Marokkaanse autoriteiten geen zin hadden in gebemoei van een NL advocaat. Dus hebben ze 'm gewoon meegenomen naar het Marokkaans rechtssysteem.
Hetgeen precies is zoals het hoort, klaar, over.


Zie het al andersom, zo'n Nederlandse drugkoerier mag zijn straf in Nederland uitzitten en een Marokkaanse advokaat reist mee om te kijken of die goed terechtkomt. Zie Wilders al mauwen over buitenlandse inmenging in Nederlands strafrecht.
Inderdaad. 's Lands wijs, 's lands eer. Nederland heeft altijd het idee dat ze over de grens heen van alles ook moeten bepalen. Laat Marokko zelf bepalen wat ze in Marokko met misdadige Marokkanen doen.



@ Illmatik: lekker niveau heb jij zeg. Ik zou een brief aan de koning van Marokko schrijven.
Als je dat soort mensen zo zielig vindt, bied dan maar aan om zijn rekeningen te betalen.
Maar iets zegt me dat jij het makkelijke rvindt vieze woorden te schrijven dan de beursd te trekken of er werkelijk iets voor over te hebben. Gegroet!

Taaliba
26-02-10, 15:01
Ik hoop van ganse harte dat jullie de volgende zijn die stilletjes verdwijnen en langzaam kapot worden gemaakt in een ondergrondse kerker!

zielige mislukte nerdjes

Taaliba
26-02-10, 15:02
voor de mensen met verstand onder ons: kijk vanavond naar Netwerk ned.2 20.25 uur voor meer achtergrond info...

Jahawe
26-02-10, 15:09
die over Geert's lul zijn getrokken.

Je bent volgens mij een echte ervaren homofiel dat je met dit soort uitspraken komt, de ervaring spat er namelijk vanaf.

justus
26-02-10, 15:30
Ik hoop van ganse harte dat jullie de volgende zijn die stilletjes verdwijnen en langzaam kapot worden gemaakt in een ondergrondse kerker!

zielige mislukte nerdjes

daar is dus geen enkele reden voor. ik laat anderen met rust en terroriseer niet. jouw 'wens' daarentegen...

sidi bibi
26-02-10, 19:18
Ik hoop van ganse harte dat jullie de volgende zijn die stilletjes verdwijnen en langzaam kapot worden gemaakt in een ondergrondse kerker!

zielige mislukte nerdjes

Welnee meid, dat was bij Hassan Dos. Mo heeft dat niet meer nodig, het ultieme van Marokko is de goed geoliede politiestaat, half Marokko werkt er, lijkt het af en dan. Samen met de sociale controle komt dat wel goed met die jongen.

MaRiaH
26-02-10, 19:43
Ik hoop van ganse harte dat jullie de volgende zijn die stilletjes verdwijnen en langzaam kapot worden gemaakt in een ondergrondse kerker!

zielige mislukte nerdjes

Wie bedoel je met jullie?
Waarom wens je dat anderen toe?

Ben heel benieuwd..

Pizzaman
26-02-10, 19:49
Lekker, een kerker. Hmmm... zweepjes?
Zal wel een stil verlangen zijn van die Taaliba.

websociaal
26-02-10, 22:50
daar waar de hele wereld de mond vol heeft van rechten en vrijheden ,
hier zwijgt iedereen daarover en maakt liever grapjes over het verdwijnen van iemand .
makkelijk is t om iemand te veroordelen en hem iets toe te wensen moeilijker is het om die zelfde persoon ook enkele rechten te gunnen.
een verdwijning geregiseerd door de marokaanse overheid met goed vinden van de nederlandse overheid.
hoe kan t dat de uitzetting niet breed uitgemeten is in de pers wat mn normaal doet op het nieuws , als mn weer zogenaamd een gevaarlijke cel opgerold heeft zoals de "hofstadgroep "(een groepje baardapen in mijn ogen die niet eens weten hoe je een brandje sticht)
HIER MOGEN WE NIET AAN BOORBIJGAAN DAT OVERHEDEN ZO ONDERLING MENSEN UITWISSELEN EN DAARNA DOEN ALSOF HUN NEUS BLOED .
MENSEN MOETEN VANZICHZELF LATEN HOREN!!!

Pizzaman
26-02-10, 23:22
daar waar de hele wereld de mond vol heeft van rechten en vrijheden ,
hier zwijgt iedereen daarover en maakt liever grapjes over het verdwijnen van iemand .
Wie weet zit ie wel met de inspecteur van politie bij de hoeren.


makkelijk is t om iemand te veroordelen en hem iets toe te wensen moeilijker is het om die zelfde persoon ook enkele rechten te gunnen.
Ik wens hem allens to en gun hem wat rechtens hem toekomt.


een verdwijning geregiseerd door de marokaanse overheid met goed vinden van de nederlandse overheid.
Teveel eer voor de regisseur, en de NL overheid vindt altijd alles wel best.


hoe kan t dat de uitzetting niet breed uitgemeten is in de pers wat mn normaal doet op het nieuws ,
krant was vol...


ls mn weer zogenaamd een gevaarlijke cel opgerold heeft zoals de "hofstadgroep "(een groepje baardapen in mijn ogen die niet eens weten hoe je een brandje sticht)
...als je ze een cursus wilt gaan geven in de nor, ga je gang. Dan zullen ze het de volgende keer beter doen...


HIER MOGEN WE NIET AAN BOORBIJGAAN DAT OVERHEDEN ZO ONDERLING MENSEN UITWISSELEN EN DAARNA DOEN ALSOF HUN NEUS BLOED. MENSEN MOETEN VANZICHZELF LATEN HOREN!!!
EWeet je wat, dan moet je vooral gaan stemmen binnekort op de [artij die dat punt in hun programma heeft staan.
Veel succes, want er is er geen een. Voor het merendeel is iedfer land er van overtuigd dat het retourneren van niet-recyclebaar tuig een goede zaak is.

websociaal
27-02-10, 00:56
daar ga je al de feiten spreken toch anders hebben wij hier aanslagen gehad , iemand zichzelf laatst opgeblazen?? jij meegemaakt miss.?
ik niet , omdat een bevooroordeelt rechtssysteem iemand schuldig acht aan iets omtrent voorbereidingshandelingen die heel vaag waren en (die baardapen hebben mijn sympathie ook niet hoor) en de bewijzen heel mager en toch hele zware straffen uitdelen.
de hele essentie van die straffen waren juist om af te schrikken en een signaal af te geven aan die fanatici.
een gewoon proces zou nooit tot die veroordeling hebben geleid als t om gewoon en autochtoon ging daar ben ik zeker van en al helemaal niet tot die zware straffen met zulke vage bewijzen.
dus wie ben jij om te zegge dat dat "niet recyclebaar tuig" is of ware t niet dat
juist het bewijs is dat jij voorgeprogrammeerd bent en niet zelf kan denken