PDA

Bekijk Volledige Versie : Kinderarts VS misbruikte 103 kinderen



Joesoef
23-02-10, 11:36
Kinderarts VS misbruikte 103 kinderen
De aanklacht tegen Earl Bradley omvat 471 punten, waaronder aanranding en verkrachting, aldus CNN. Foto ANP
WASHINGTON - Een 56-jarige kinderarts in de Amerikaanse staat Delaware is aangeklaagd voor het misbruiken van 103 kinderen. Media spreken over mogelijk de ergste zaak van kindermisbruik in de Amerikaanse geschiedenis.

De aanklacht tegen Earl Bradley omvat 471 punten, waaronder aanranding en verkrachting, aldus CNN. Het misbruik van kinderen door de arts, die zijn praktijk had in het kustplaatsje Lewes, zou meer dan tien jaar hebben geduurd. De man werd in december opgepakt.

Aanklager Beau Biden zei dat in het huis en de praktijk van Bradley op een computer en videobanden dertien uur aan film met daarop misbruik van kinderen is aangetroffen. ''Deze misdaden zijn begaan tegen de meest kwetsbaren onder ons, degenen zonder stemmen,'' verklaarde Biden met tranen in zijn ogen. ''Ik ken geen andere zaak in Amerika met zo veel slachtoffers.''

De politie begon een onderzoek naar Bradley, nadat een tweejarig meisje tegen haar moeder had gezegd dat de arts haar pijn had gedaan.

Volgens de aanklacht zou Bradley zeker sinds 1998 het misbruik van zijn patiënten hebben gefilmd. Verscheidene slachtoffers werden meerdere keren misbruikt. Eén meisje werd in één jaar meer dan twaalf keer door Bradley verkracht.

Biden heeft slachtoffers en ouders van slachtoffers opgeroepen contact op te nemen met justitie. ''Ik weet dat deze beschuldigingen pijnlijke wonden zal openrijten,'' aldus Biden, die verwacht dat de aanklacht nog zal worden uitgebreid.

Biden en de gouverneur van Delaware laten onderzoeken hoe het mogelijk is dat Bradley zo lang zijn gang kon gaan. De kinderarts was in 2005 al onderwerp van een politieonderzoek, maar tot een vervolging kwam het toen niet. (HET PAROOL)

Pizzaman
23-02-10, 12:27
Moet ik met het touw komen?

knuppeltje
23-02-10, 12:46
Hang him high Jim.

Slinger
23-02-10, 13:51
Hang him high Jim.

Ben jij plotseling voor de doodstraf?

Eke
23-02-10, 13:52
Fox News (van Mrs Sarah Palin, die maar niet kan stoppen met het aftuigen van Obama) komt met deze kop :

22 dec. 2009 Delaware Pediatrician Accused of Molesting 16 Patients
,met vette foto, terwijl de rechter nog geen schuldigverklaring heeft uitgesproken.

Inderdaad : Earl hangt al hoog in de boom !

bv. New York Times, 23 dec.2009
Delaware Pediatrician Is Accused of Raping Patients In de tekst komt het getal 100 naar voren.

Maargoed...het blijft afschuwelijk....
Er waren al veel eerder klachten geweest...vreemd dat de politie nu pas de tapes heeft gevonden.

knuppeltje
23-02-10, 14:52
Slinger;4262950]Ben jij plotseling voor de doodstraf?

Nou nee, niet echt, maar soms bekruipt me wel eens de gedachte eraan.

Soldim
23-02-10, 15:17
Fox News (van Mrs Sarah Palin, die maar niet kan stoppen met het aftuigen van Obama) komt met deze kop :

22 dec. 2009 Delaware Pediatrician Accused of Molesting 16 Patients
,met vette foto, terwijl de rechter nog geen schuldigverklaring heeft uitgesproken.


Ehh, daarom staat er ook 'accused'.

Dat onderwijs ook, vroeger.

Eke
23-02-10, 15:51
Ehh, daarom staat er ook 'accused'.

Dat onderwijs ook, vroeger.

:maf2: Vroeger kwam er helemaal geen foto zonder balkje in de krant ...En geen naam voluit. Denk, denk....?????

Soldim,hier zie ik een man die beschuldigd wordt, maar nog niet veroordeeld is, met naam en toenaam. Full size, full colour.

Soldim
23-02-10, 16:04
:maf2: Vroeger kwam er helemaal geen foto zonder balkje in de krant ...En geen naam voluit. Denk, denk....?????


In de VS wel; vooral als het om een lokale bekendheid gaat is annonimieteit (hoe spel ik dat, knuppeltje??) een illusie natuurlijk.



Soldim,hier zie ik een man die beschuldigd wordt, maar nog niet veroordeeld is, met naam en toenaam. Full size, full colour.

Freedom of press.

Ze hebben, overigens in Delaware de doodstraf -- maar ik weet niet of zijn misdaden aan de kriteria daarvoor voldoen.

knuppeltje
23-02-10, 16:36
Soldim;4263172]In de VS wel; vooral als het om een lokale bekendheid gaat is annonimieteit (hoe spel ik dat, knuppeltje??)

Helemaal correct broeder. :)