PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders in 2001: 'Niks mis met Islam'



IbnRushd
23-02-10, 15:07
Wilders in 2001: Fortuyn is verwerpelijk en islam is ok

Bij Barend & Van Dorp net na 11 september

Geert Wilders was twee weken na de aanslagen van 11 september te gast bij Barend & Van Dorp, indertijd de belangrijkste talkshow op de Nederlandse televisie.

Tijdens dat gesprek doet Wilders, toen nog lid van de VVD, een aantal uitspraken die lijnrecht tegen zijn huidige opvattingen ingaan. Zo noemt hij de ideeën van Fortuyn 'verwerpelijk' en en is er volgens hem met de islam 'niets mis, het is een te respecteren godsdienst'.

De hele aflevering van Barend en Van Dorp, die werd teruggevonden door De Dagelijkse Standaard van Telegraaf-journalist Joshua Livestro, is hier te zien.

YouTube- Wilders bij Barend & Van Dorp 24-09-2001

Bron: joop.nl (http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/wilders_in_2001_fortuyn_is_verwerpelijk_en_islam_i s_ok/)

Kal-El B.V
23-02-10, 15:20
aan alles komt een eind inderdaad.

mulan
23-02-10, 15:23
:haha:

Soldim
23-02-10, 15:25
aan alles komt een eind inderdaad.

Ach, also politiekus heeft hij het makkelijk, 'voorschrijdend inzicht' of 'met de kennis van nu' en hij is eraf. Voor anderen is een 'draaikont' wellicht een term die op hem slaat.

knuppeltje
23-02-10, 15:30
Soldim;4263106]Ach, also politiekus

Sorry broeder, maar meen u er op te moeten wijzen dat het woord aso zonder de letter l wordt geschreven.
Sorry dat ik u corrigeer broeder. :)

Soldim
23-02-10, 15:43
Sorry broeder, maar meen u er op te moeten wijzen dat het woord aso zonder de letter l wordt geschreven.
Sorry dat ik u corrigeer broeder. :)

:D Ik had 'um al drie keer op verschillende wijze geprobeerd - 'k dacht uiteindelijk 'as 't beesie maar een naam hebt'. biraat

tanger'73
23-02-10, 15:57
toen was de islam volgens hem nog een godsdienst en nu is het ineens een verwerpelijke ideologie geworden. Wens hem veel beterschap.

Bar
23-02-10, 16:32
toen was de islam volgens hem nog een godsdienst en nu is het ineens een verwerpelijke ideologie geworden. Wens hem veel beterschap.
Mogelijk dat de bedreigingen naar zijn persoon en leven vanuit de islamitische hoek hebben bijgedragen aan een minder milde opvatting dienaangaande.

tanger'73
23-02-10, 16:34
Mogelijk dat de bedreigingen naar zijn persoon en leven vanuit de islamitische hoek hebben bijgedragen aan een minder milde opvatting dienaangaande.


Geen enkele moslim uit geen enkele hoek bedreigd hem, het zijn allemaal voorzorgsmaatregelen op geheel eigen rekening.

knuppeltje
23-02-10, 16:38
tanger'73;4263239]Geen enkele moslim uit geen enkele hoek bedreigd hem, het zijn allemaal voorzorgsmaatregelen op geheel eigen rekening.

Helaas niet voor eigen rekening.

tanger'73
23-02-10, 16:45
Helaas niet voor eigen rekening.


Men vindt het kennelijk nodig om hem in cityboxen en shurgards voor de rest van zijn hopeloos leventje te parkeren, want mocht er iets onverhoopt gebeuren zoals bij fortuyn het geval was, willen ze dat niet weer in de schoenen geschoven krijgen. Melkert werd destijds het land uit bedreigd en rosenmuller kon zijn parlementaire werk onder al die dreigementen niet meer aan.

Eke
23-02-10, 17:04
Geen enkele moslim uit geen enkele hoek bedreigd hem, het zijn allemaal voorzorgsmaatregelen op geheel eigen rekening.

Ik las net bij Wiki, die geheel over Wilders gaat, dat er op internet op een jihadistische site (ik weet niet of die nog bestaat trouwens)een filmpje vertoond is waarbij onder Arabische muziek Wilders veroordeeld wordt tot onthoofding en dat hij daarna naar de hemel mag (he ? Wat Raar ?) Daarbij werd Hirsi Ali, een oud-partijgenote van 'm, getoond.....

Sindsdien wordt hij beveiligd. Dat lijkt me een goeie reden om te verharden, als je alleen in je 'bunker' zit ' s nachts...
En vergeten jullie de moord op Theo van Gogh niet. Dat was daar net voor.


Toegevoegd: Hee !!! Maar wie kan verharden kan ook weer verzachten...toch ?

tanger'73
23-02-10, 17:26
Ik las net bij Wiki, die geheel over Wilders gaat, dat er op internet op een jihadistische site (ik weet niet of die nog bestaat trouwens)een filmpje vertoond is waarbij onder Arabische muziek Wilders veroordeeld wordt tot onthoofding en dat hij daarna naar de hemel mag (he ? Wat Raar ?) Daarbij werd Hirsi Ali, een oud-partijgenote van 'm, getoond.....

Sindsdien wordt hij beveiligd. Dat lijkt me een goeie reden om te verharden, als je alleen in je 'bunker' zit ' s nachts...
En vergeten jullie de moord op Theo van Gogh niet. Dat was daar net voor.


Toegevoegd: Hee !!! Maar wie kan verharden kan ook weer verzachten...toch ?


Wie is jullie? En denk je dat moslims hier wat om Wilders geven? Van Gogh is een verhaal apart en niet voor herhaling vatbaar. in Nederland is geen enkele moslim die zich aan zo'n proleet wenst vuil te maken. Denk je zeker dat moslims in Wilders een dreiging zien? Men kan zich beter ongerust maken op een doorgedraaide veganist, de aivd of een lid van het verbond tegen vloeken, die Wilders wat in de weg willen leggen.

MaRiaH
23-02-10, 17:33
In werkelijkheid is Wilders dus degene die is geradicaliseerd.. :haha:

Eke
23-02-10, 17:35
Wie is jullie? En denk je dat moslims hier wat om Wilders geven? Van Gogh is een verhaal apart en niet voor herhaling vatbaar. in Nederland is geen enkele moslim die zich aan zo'n proleet wenst vuil te maken. Denk je zeker dat moslims in Wilders een dreiging zien? Men kan zich beter ongerust maken op een doorgedraaide veganist, de aivd of een lid van het verbond tegen vloeken, die Wilders wat in de weg willen leggen.

Tanger, met jullie bedoel ik de deelnemers aan dit topic in die zin van : je praat samen.

We leven nu in 2010 en niet in het jaar 2004, toen de beveiliging nodig bleek. Want wie kan inschatten hoe serieus bedreigingen zijn als je de mensen niet kent die daar achter zitten.....

Dit topic gaat er o.m. over hoe het komt dat Wilders veranderd is van iemand die met respekt over de Islam praat, tot de huidige brulaap die grof geschut gebruikt.


Toegevoegd : Tanger !!!! Ik lees de draad een stukje terug. Bingo..nou weet ik wat je denkt (voelt).Nee man, ik bedoel niet jullie in de zin van jullie/hullie. Dat is mijn stijl niet, mensen als groep weg te zetten. Ik kijk de mens zelf aan...zo wil ik ook zelf bekeken worden.

Aït Ayt
23-02-10, 17:39
Mogelijk dat de bedreigingen naar zijn persoon en leven vanuit de islamitische hoek hebben bijgedragen aan een minder milde opvatting dienaangaande.

waarom zou hij met de dood bedreigd worden vanuit islamitische hoek als hij zegt dat hij respect heeft voor de islaam ?

Aït Ayt
23-02-10, 17:41
In werkelijkheid is Wilders dus degene die is geradicaliseerd.. :haha:

:hihi:

tanger'73
23-02-10, 17:44
Dit topic gaat er o.m. over hoe het komt dat Wilders veranderd is van iemand die met respekt over de Islam praat, tot de huidige brulaap die grof geschut gebruikt.


Dat hij grof geschut gebruikt en de brulaap uithangt en daarvoor beveiliging nodig is. Daar kunnen moslims verder weinig aan doen. Want het is echt een koud kunstje hoor om Wilders en diens beveiliging helemaal op te blazen of op afstand uit te schakelen, voor ieder die dat wil. Het is geen president van de verenigde staten, die men daar beveiligd. Het is gewoon iemand met de lachers op z'n hand met een achterban in polonaise achteruit. iedereen die wat in hem ziet moet het allemaal zelf weten, voor wat mij betreft kiezen jullie hem lekker als premier.

Eke
23-02-10, 17:58
waarom zou hij met de dood bedreigd worden vanuit islamitische hoek als hij zegt dat hij respect heeft voor de islaam ?


Ait, er is een verhardingsproces gaande (geweest). Je weet niet exact of dit geleidelijk was ,in stappen heeft plaatsgevonden of in 2004 in een versnelling is geraakt.

Ik vind dit wel een verrassend filmpje dat Ibn Rushdi geplaatst heeft.

Zelf dacht ik dat z'n ervaringen in Israël--toen hij als jonge man daar op een kibutz (kibbutz ?)werkte en in aanraking kwam met Arabieren en de mening van de Zionisten over hen ---z'n beeld gevormd hadden.
Maar nee, in 2001 praat hij nog respektvol over de Islam.Toen was hij nog lid van de VVD.
Hij heeft het notabene over een wereldgodsdienst, een van de drie Abrahamistische Geloven.

Eke
23-02-10, 18:02
. iedereen die wat in hem ziet moet het allemaal zelf weten, voor wat mij betreft kiezen jullie hem lekker als premier.

He ?? Jullie ??? Wie bedoel jij nu weer met jullie ? .
Ik voel me niet aangesproken..:ego:

Archie Bunker
23-02-10, 18:20
Wilders was toen nog lid van de VVD-fractie.
Mogelijk droeg hij toen niet zijn eigen standpunt uit, maar dat van de VVD.

Komt bij politici wel vaker voor.

illmatik
24-02-10, 07:59
Wilders was toen nog lid van de VVD-fractie.
Mogelijk droeg hij toen niet zijn eigen standpunt uit, maar dat van de VVD.

Komt bij politici wel vaker voor.

M.a.w. als een buikspreekpop over de l*l van de toenmalig VVD-leider getrokken.

rasoelleke
24-02-10, 11:28
toen was de islam volgens hem nog een godsdienst en nu is het ineens een verwerpelijke ideologie geworden. Wens hem veel beterschap.

Na 9/11 zijn de mensen zich meer gaan verdiepen in de islam en zijn, net zo als Wilders, tot de conclusie gekomen dat de islam een doodscultus is.

Soldim
24-02-10, 11:37
Na 9/11 zijn de mensen zich meer gaan verdiepen in de islam en zijn, net zo als Wilders, tot de conclusie gekomen dat de islam een doodscultus is.

'De mensen' zou beter kunnen worden gedefinieerd als 'een deel van de mensen met een IQ onder de 75'.

Of zegt de term 'generalisatie' je niets?

Soldim
24-02-10, 11:41
M.a.w. als een buikspreekpop over de l*l van de toenmalig VVD-leider getrokken.

Nieuwe analogie geleerd?

fisherman1969
24-02-10, 12:13
aan alles komt een eind inderdaad.

Met dank aan de grootse krant van Nederland waar TELEGRAAF AL NIET GOED IN IS !!!!!!
Als jullie het maar gebruiken kunnen in een andere hetze ,wat tegenstrijdig en eigenlijk immoraal .
Maar het is voor het ,,goede ,, doel dan mag blijkbaar alles !
En nu maar hopen dat deTG en Wilders beide aan hun einde komen , eind goed al goed ;)

fisherman1969
24-02-10, 12:21
Na 9/11 zijn de mensen zich meer gaan verdiepen in de islam en zijn, net zo als Wilders, tot de conclusie gekomen dat de islam een doodscultus is.

DAT IS NIET WAAR ,je baseerd jou stelling op een stelletje extreme MOSLIMS waaronder er hier op deze site ook een bepaald kliekje van is .
Vermoeddelijk/mogelijk zoals de Marokkaanse jochies , die in EDE 9/11 STONDEN TE DANSEN EN TE JUICHEN omdat er honderden Amerikannen gedood werden!
Dit is geen gevolg van WILDERS en consoorten ,het was er al!!!!:fpotver:

Eke
24-02-10, 16:15
Na 9/11 zijn de mensen zich meer gaan verdiepen in de islam en zijn, net zo als Wilders, tot de conclusie gekomen dat de islam een doodscultus is.



Vind je het niet shocking dat een wereldgodsdienst op basis van onderbuikgevoelens (angst) het predikaat doodscultus krijgt ?

Er zijn ook mensen die zo tegen 'het Westen' aankijken...realiseer je dat eens...Jij weet toch ook dat hier niet allemaal moordenaars en haters rondlopen ???

Dat zijn gewoon vijandbeelden.

Eke
24-02-10, 16:31
een stelletje extreme MOSLIMS waaronder er hier op deze site ook een bepaald kliekje van is .
:


Fisherman.........op Maroc. nl ! Een kliekje nog wel :maf2:

Vind jij gelovige ...nou ja, ik noem maar een geloof waarbij duidelijk aan regels wordt gehangen : SGP-ers...extremisten ? Bas van der Vlies ????

tanger'73
24-02-10, 17:51
doodscultus

ja dat wist ik al van je, voortaan zou je er goed aan doen om moslims met een grote boog te omzeilen. Doe jezelf er een plezier mee, maar zeker ook die moslims. take care.