PDA

Bekijk Volledige Versie : Opnieuw Marokkaans geweld in Culemborgse probleemwijk



jang0201
24-02-10, 17:05
Opnieuw Marokkaans geweld in Culemborgse probleemwijk

De politie heeft in de wijk Terweijde in Culemborg drie personen aangehouden wegens twee afzonderlijke geweldsincidenten. Dat meldde de politie woensdag. De incidenten hadden vrijdag al plaats. Een 13-jarig meisje werd na een woordenwisseling in het water geduwd en raakte daarbij gewond, aldus het AD.

De politie hield nadien twee inwoners van Culemborg van 19 en 20 jaar aan. Het meisje deed aangifte.

Op vrijdag werd ook een 25-jarige man mishandeld in Terweijde. In verband daarmee hield de politie een 19-jarige man uit Culemborg aan.

Alle verdachten zijn van Marokkaanse afkomst en zitten vast. In Terweijde is al het lange tijd onrustig door conflicten tussen Marokkaanse en Molukse jongeren. Na de jaarwisseling was het zeer onrustig in de wijk. De politie zette de mobiele eenheid in om de rust te herstellen.

De gemeente probeert de situatie met gesprekken te verbeteren. De Marokkaanse deelnemers aan die gesprekken trokken zich eerder in februari echter terug uit onvrede over een brief waarin Marokkaanse gezinnen met huisuitzetting wordt gedreigd. Kinderen uit die gezinnen zouden bijdragen aan de problemen, aldus de gemeente, politie en woningcorporatie.
Bron: ANP / Beeld: Redactie Maroc.NL

Danablue
24-02-10, 17:12
Stoer hoor, samen een veel jonger meisje in het water gooien. Hoe zielig kan je zijn.

Slinger
24-02-10, 17:16
Stoer hoor, samen een veel jonger meisje in het water gooien. Hoe zielig kan je zijn.

Het houdt de schrik er wel in.

Kal-El B.V
24-02-10, 18:04
Dat die mensen gewoon meteen worden opgepakt in plaats van te laten open en er mee te praten is in ieder geval goed werk.

fisherman1969
24-02-10, 18:32
Dat die mensen gewoon meteen worden opgepakt in plaats van te laten open en er mee te praten is in ieder geval goed werk.

Fantastich resultaat toch ?
Maar dan moet je als meisje van 13 jaar (een kind) nog wel het lef hebben om aangifte te doen ,en de kans lopen dat de gasten zich er uit lullen , zo niet dan kan ze de rest van haar leven in angst doorbrengen (want hier in luilekkerland zijn de daders zo weer vrij ) geen leuk idee .:aanwal: voordat meisje .

fisherman1969
24-02-10, 18:33
Fantastich resultaat toch ?
Maar dan moet je als meisje van 13 jaar (een kind) nog wel het lef hebben om aangifte te doen ,en de kans lopen dat de gasten zich er uit lullen , zo niet dan kan ze de rest van haar leven in angst doorbrengen (want hier in luilekkerland zijn de daders zo weer vrij ) geen leuk idee .:aanwal: voordat meisje .

P.S (niks van gezien op de voorpagina van de TG )

super ick
25-02-10, 12:57
Dat die mensen gewoon meteen worden opgepakt in plaats van te laten open en er mee te praten is in ieder geval goed werk.

Mij bekroop dat gevoel enkele weken geleden al toen ik las dat de overheid in gesprek was een Marokkaanse en Molukse organisatie / vertenwoordigers.
Overtreders oppakken, het kan zo simpel zijn.

De overheid steekt de kop in een strop op die manier. Zij geeft die vertegenwoordigers een platform / macht.
Helemaal los van de zaak krijgen een paar overlastgevende gezinnen een laatste waarschuwing van een woningbouwvereniging en hopla, de ene zaak wordt aan de andere gekneed en men stopt het overleg en de brief wordt terug gedraaid. Hoe stupide moet je denkwijze zijn.

Een duidelijk signaal afgeven. Overtreders worden gestraft. Klaar. Niks geen woordvoerders, vertegenwoordigers. Alsof zij invloed hebben. En hebben ze dat dan horen ze het geweld zoiezo te stoppen. Anders oppakken.

MaRiaH
25-02-10, 20:02
het gebeurt allebei.

Overtreders kun je pas oppakken als ze voor de wet overtredingen plegen en je daarvan getuigen hebt..
Dat is een eeuwig knelpunt..

StevieK
26-02-10, 03:15
Mij bekroop dat gevoel enkele weken geleden al toen ik las dat de overheid in gesprek was een Marokkaanse en Molukse organisatie / vertenwoordigers.
Overtreders oppakken, het kan zo simpel zijn.


het kan zo simpel zijn, vaak een technische oplossing.
Maar je weet het verschil tussen een technicus en een politicus.

Een technicus kan voor elk problem vrijwel een oplossing vinden

Een politicus kan voor elke oplossing wel een probleem maken






De overheid steekt de kop in een strop op die manier. Zij geeft die vertegenwoordigers een platform / macht.
Helemaal los van de zaak krijgen een paar overlastgevende gezinnen een laatste waarschuwing van een woningbouwvereniging en hopla, de ene zaak wordt aan de andere gekneed en men stopt het overleg en de brief wordt terug gedraaid. Hoe stupide moet je denkwijze zijn.

Een duidelijk signaal afgeven. Overtreders worden gestraft. Klaar. Niks geen woordvoerders, vertegenwoordigers. Alsof zij invloed hebben. En hebben ze dat dan horen ze het geweld zoiezo te stoppen. Anders oppakken.


Maar zolang ze de kop in het zand steken wordt de bevolking ongeduldig want er wordt geen oplossing gevonden.

En dan komt er een schreeuwlelijk die wel denkt de oplossing te vinden, en dan zijn er genoeg die dan zijn aanhangers worden.
Of het goed of niet is, daar is al genoeg over gediscusseerd. Dat ie het met de verkiezing goed gaat doen, daar ben ik wel van overtuigd. Dat ie alle problemen kan oplossen betwijfel ik ten zeerste. Over 4 jaar of bij een nieuwe kabinetscrissis wilt niemand hem meer en zal ie verdwijnen, de peiling zullen tot een dieptepunt gaan zakken.

De schuld van de opkomst van Wilders is alleen te wijten aan het softe beleid van de regering.


Natuurlijk ben ik het wel met een aantal punten met hem eens, vooral het aanpakken van geweldsdelicten ongeacht kleur,goddienst of ras.
Dat ie nu op de marokanen focussed, dat komt alleen omdat ze vreselijk in het nieuws komen. Waren het in de laatste jaren bijv een andere groep ( bijv massa long-dale jongeren) geweest dan had ie daar op gefoccused. Redenaars weten precies waar de gevoelige snaar moeten leggen.

Natuurlijk zet de TG ook iedere excess met de marokanen op de voorpagina. Het thema is hot gemaakt en dat neemt afnemers af. Lezers lezen het liefst negatief berichten, dat is voer. En afnemers zijn inkomsten.

Als we kijken verafgoden we allemaal het Gouden Kalf , neen niet de mensen die niets bezitten, maar juist diegene die al wat bezitten en hun vermogen alleen maar groter willen maken. Ongeacht,geloof,ras of kleur

H.P.Pas
26-02-10, 08:51
Een technicus kan voor elk problem vrijwel een oplossing vinden


De wet van behoud van ellende stamt toch echt uit de techniek:


Wet van behoud van ellende:
Binnen een gesloten systeem blijft de totale hoeveelheid ellende constant. Als het ene probleem wordt opgelost zal daardoor het volgende probleem ontstaan.
Zie ook: Behoudswet, voor de natuurkundige wet.

super ick
26-02-10, 10:43
Dat ie nu op de marokanen focussed, dat komt alleen omdat ze vreselijk in het nieuws komen.


De manier waarop kan je smakeloos vinden maar hij heeft wel een punt. Marokkaanse jongeren zijn namelijk 7 keer zo vaak verdachte van een geweldsdelict dan autochtone jongeren.
Ook in mijn stad is het een probleem. Een harde kern, overwegend Marokkaanse jongeren zorgt continu voor verfoeilijke criminaliteit zoals mishandeling, beroving, bedreiging.
Veel jongeren gaan hen uit de weg (ook Marokkaanse jongeren).
Het is frustrerend dat de overheid het niet op kan lossen.
Ik kan mij goed voorstellen dat, door de besluiteloosheid en machteloosheid van de overheid, het aantrekkelijk lijkt ze terug naar Marokko te sturen. Opgeruimd staat netjes.

Ik ben wel voorstander van een tijdelijke uitzetting. Om ze te laten ervaren, dat wat hier is niet zo vanzelfsprekend is. Dat daar voor gewerkt, gestaakt, gevochten is. Dat mensen moeizaam, of helemaal niet tot ontwikkeling komen in een maatschappij die door hun gedrag gedomineerd wordt. Niet dat ik vind dat het al zover is overigens.......

justus
26-02-10, 13:11
ik ben wel blij met die relmarokkanen...op wie zou je anders moeten foeteren?

Umarvlie
26-02-10, 13:54
ik ben wel blij met die relmarokkanen...op wie zou je anders moeten foeteren?

Duitsers.

StevieK
27-02-10, 02:11
De wet van behoud van ellende stamt toch echt uit de techniek:

:):):huil::huil:

StevieK
27-02-10, 02:14
Ik ben wel voorstander van een tijdelijke uitzetting. Om ze te laten ervaren, dat wat hier is niet zo vanzelfsprekend is. Dat daar voor gewerkt, gestaakt, gevochten is. Dat mensen moeizaam, of helemaal niet tot ontwikkeling komen in een maatschappij die door hun gedrag gedomineerd wordt. Niet dat ik vind dat het al zover is overigens.......

Ben ik ook wel voorstander van, we zullen afwachten hoe Geert het gaat oplossen..

tanger'73
27-02-10, 03:42
Ben ik ook wel voorstander van, we zullen afwachten hoe Geert het gaat oplossen..


Gaat Geert dan zelf achter die Marokkaanse relschoppers aanhollen, of zal hij de politie een hart onder de riem komen steken? Alsof de politie zit te wachten op een commando van à la mascotte Geert, omdat ze het zonder hem niet af kunnen?

tanger'73
27-02-10, 03:46
Natuurlijk ben ik het wel met een aantal punten met hem eens, vooral het aanpakken van geweldsdelicten ongeacht kleur,goddienst of ras. Ongeacht,geloof,ras of kleur

Wat dat betreft kan je het dus niet met hem eens zijn.

tanger'73
27-02-10, 03:49
De manier waarop kan je smakeloos vinden maar hij heeft wel een punt. Marokkaanse jongeren zijn namelijk 7 keer zo vaak verdachte van een geweldsdelict dan autochtone jongeren.

Dat Marokkaanse jongeren bij voorbaat al voor van alles en nog wat verdacht worden is bekend, maar staat verdacht zijn gelijk aan een veroordeling?

justus
27-02-10, 06:45
Dat Marokkaanse jongeren bij voorbaat al voor van alles en nog wat verdacht worden is bekend, maar staat verdacht zijn gelijk aan een veroordeling?

je hebt natuurlijk een punt. echter, het feit dat ze relatief gezien zo veel vaker worden verdacht zegt ook wel iets. het zijn ook niet zozeer de marokkaanse jongeren, maar de marokkaanse hangjongeren. de meeste jongeren zijn gewoon relatief braaf en op school.

Kal-El B.V
27-02-10, 13:15
je hebt natuurlijk een punt. echter, het feit dat ze relatief gezien zo veel vaker worden verdacht zegt ook wel iets. het zijn ook niet zozeer de marokkaanse jongeren, maar de marokkaanse hangjongeren. de meeste jongeren zijn gewoon relatief braaf en op school.

Wat zegt het dan ? Het zegt volgens mij helemaal niks, behalve dat ze vaker verdacht zijn. Het kan net zo goed betekenen dat mensen ze op elkaar vinden lijken en dat marokkanen 7 maal groter de kans hebben dat ze onschuldig van de straat worden geplukt. Wat jij doet is het etiket 'schuldig' met een omweg plakken op mensen die nog gewoon 'onschuldig' zijn. Want het is nog altijd onschuldig tot schuld is bewezen in onze rechtstaat.

MaRiaH
27-02-10, 20:10
Wat zegt het dan ? Het zegt volgens mij helemaal niks, behalve dat ze vaker verdacht zijn. Het kan net zo goed betekenen dat mensen ze op elkaar vinden lijken en dat marokkanen 7 maal groter de kans hebben dat ze onschuldig van de straat worden geplukt. Wat jij doet is het etiket 'schuldig' met een omweg plakken op mensen die nog gewoon 'onschuldig' zijn. Want het is nog altijd onschuldig tot schuld is bewezen in onze rechtstaat.

En dat is nu gelijk het probleem om degene die wel schuldig zijn van de straat te krijgen. De bewijsvoering rond krijgen is lastig.

Daarom zal er wel wat in de wetgeving moeten veranderen. Want nu blijven de schuldigen ook onschuldig.

justus
27-02-10, 21:00
Wat zegt het dan ? Het zegt volgens mij helemaal niks, behalve dat ze vaker verdacht zijn. Het kan net zo goed betekenen dat mensen ze op elkaar vinden lijken en dat marokkanen 7 maal groter de kans hebben dat ze onschuldig van de straat worden geplukt. Wat jij doet is het etiket 'schuldig' met een omweg plakken op mensen die nog gewoon 'onschuldig' zijn. Want het is nog altijd onschuldig tot schuld is bewezen in onze rechtstaat.

jij kletst echt onzin hè? ik spreek nergens van schuld of onschuld. ik geef alleen een argument voor de verdenking die vaker op bepaalde mensen rust dan op anderen.

justus
27-02-10, 21:02
En dat is nu gelijk het probleem om degene die wel schuldig zijn van de straat te krijgen. De bewijsvoering rond krijgen is lastig.

Daarom zal er wel wat in de wetgeving moeten veranderen. Want nu blijven de schuldigen ook onschuldig.

dan begin je de duitse wetgeving als zaligmakend te zien, omgekeerde bewijslast en zo. zie ik liever niet hier. doet me denken aan de heksenjacht, flikker de heks met een steen aan haar voeten in de rivier, als ze verzuipt is ze geen heks...not my cup of tea.

Kal-El B.V
27-02-10, 21:31
je hebt natuurlijk een punt. echter, het feit dat ze relatief gezien zo veel vaker worden verdacht zegt ook wel iets. het zijn ook niet zozeer de marokkaanse jongeren, maar de marokkaanse hangjongeren. de meeste jongeren zijn gewoon relatief braaf en op school.


dan begin je de duitse wetgeving als zaligmakend te zien, omgekeerde bewijslast en zo. zie ik liever niet hier. doet me denken aan de heksenjacht, flikker de heks met een steen aan haar voeten in de rivier, als ze verzuipt is ze geen heks...not my cup of tea.


Volgens jouw redeneringen denk jij waarschijnlijk wel: " er worden relatief wel veel vaker vrouwen verdacht van hekserij en dat feit zegt ook wel iets".

MaRiaH
27-02-10, 22:04
dan begin je de duitse wetgeving als zaligmakend te zien, omgekeerde bewijslast en zo. zie ik liever niet hier. doet me denken aan de heksenjacht, flikker de heks met een steen aan haar voeten in de rivier, als ze verzuipt is ze geen heks...not my cup of tea.

Hoe kom je daar nou bij?
Ik pleit juist niet voor omgekeerde bewijslast.
Dat vul je in.

Als je niet duidelijk is wat ik bedoel moet je er om vragen.
Dank je.;)

justus
27-02-10, 23:56
Volgens jouw redeneringen denk jij waarschijnlijk wel: " er worden relatief wel veel vaker vrouwen verdacht van hekserij en dat feit zegt ook wel iets".

ik zou stoppen met posten na de zinsnede "jij denkt waarschijnlijk wel".
nogmaals, you are jumping to conclusions which are not there to be jumped upon. hou nou maar op met mij dingen in mijn mond te leggen.

justus
27-02-10, 23:59
Hoe kom je daar nou bij?
Ik pleit juist niet voor omgekeerde bewijslast.
Dat vul je in.

Als je niet duidelijk is wat ik bedoel moet je er om vragen.
Dank je.;)

dat weet ik, je sprak over lastig te bewijzen. als iets lastig te bewijzen is, is het logisch dat een wetgever ter naleving van regelgeving de bewijslast wilt omkeren. zie in dit licht de fiscale wetgeving hier te lande. in strafrecht zie je dat niet vaak maar toevallig wel bij onze oosterburen, vandaar mijn voorbeeld.
dat zie ik overigens niet als een voordeel. als ik jou daarmee woorden in je mond heb gelegd die je niet bedoelde, sorry.

Kal-El B.V
28-02-10, 02:17
ik zou stoppen met posten na de zinsnede "jij denkt waarschijnlijk wel".
nogmaals, you are jumping to conclusions which are not there to be jumped upon. hou nou maar op met mij dingen in mijn mond te leggen.

Haal ze dan ook gewoon uit je mond.

justus
28-02-10, 06:16
Haal ze dan ook gewoon uit je mond.

ik ben jou opruimer niet. ruim je eigen troep op of nog beter, maak geen rommel:fuckit2: