PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslim die zaken doet met Zwitserland is "een ongelovige en handelt tegen de koran"



Marsipulami
25-02-10, 23:37
"Moslim die zaken doet met Zwitserland is tegen Allah"

De Libische leider Muammar Kaddafi heeft zijn ruzie met Zwitserland nieuw leven ingeblazen. In een toespraak riep de alleenheerser donderdag op tot een jihad tegen het alpenland vanwege een vorig jaar doorgevoerd verbod op de bouw van minaretten.

"Met alle middelen moet de heilige oorlog worden uitgeroepen tegen het ongelovige en ketterse Zwitserland", zei Kaddafi in de kustplaats Benghazi, waar hij de geboorte van de islamitische profeet Mohammed herdacht. Iedere moslim die zaken doet met Zwitserland is "een ongelovige en handelt tegen de islam, tegen Mohammed, tegen Allah en tegen de Koran", voegde de kolonel, die Libië sinds 1969 regeert, eraan toe.

De Zwitserse bevolking stemde in een referendum vorig jaar voor een verbod op de bouw van nieuwe minaretten. De regel leidde tot woedende reacties in de gehele islamitische wereld.

Zoon
De relaties tussen Libië en Zwitserland waren toch al gespannen, omdat een zoon en een schoondochter van Kaddafi in 2008 waren gearresteerd in Genève. Ze zouden twee bediendes hebben mishandeld. Korte tijd later werden twee Zwitserse zakenlieden opgepakt in Libië.

De EU-landen steunen Zwitserland in zijn conflict met Libië over het verstrekken van visa. De ministers van Binnenlandse Zaken van de 27 lidstaten hebben dat donderdag uitgesproken tijdens een beraad in Brussel, zo heeft huidig EU-voorzitter Spanje na afloop laten weten. (tlg/mvl)
25/02/10 22u01

tanger'73
25-02-10, 23:43
Die Kaddafi die spoort echt niet, de laatste tijd al helemaal niet. Zaken doen als moslim mag niet, maar wel een bankrekening erop nahouden zoals hem dat mag wel.

Wizdom
25-02-10, 23:52
Die Kaddafi die spoort echt niet, de laatste tijd al helemaal niet. Zaken doen als moslim mag niet, maar wel een bankrekening erop nahouden zoals hem dat mag wel.

Hij is zijn persoonlijke vetes aan het uitvechten die halve gare... Hij moet al helemaal niet de Profeet of wat dan ook erbij halen want al die Arabische Leiders zijn wat dat betreft in het geheel niet geloofwaardig....

tanger'73
25-02-10, 23:59
Hij is zijn persoonlijke vetes aan het uitvechten die halve gare... Hij moet al helemaal niet de Profeet of wat dan ook erbij halen want al die Arabische Leiders zijn wat dat betreft in het geheel niet geloofwaardig....


Precies, iemand die bijvoorbeeld het begin en het einde van de Ramadan geheel op eigen wijze voor zijn hele volk invuld. Durft daarnaast nog namens de profeet (v.z.m.h.), de Koran (el karim) en zelfs Allah (s.w.t.) te spreken. :maf2:

Slinger
26-02-10, 00:00
Precies, iemand die bijvoorbeeld het begin en het einde van de Ramadan geheel op eigen wijze voor zijn hele volk invuld. Durft daarnaast nog namens de profeet (v.z.m.h.), de Koran (el karim) en zelfs Allah (s.w.t.) te spreken. :maf2:

Dat vind ik nou wel weer een sympathiek trekje, bijna westers. Waarom zou je het denken aan een dooie profeet overlaten?

IbnRushd
26-02-10, 00:08
Kaddafi is inderdaad een idioot. Hij is wel de laatste persoon die ik zou volgen.

Slinger
26-02-10, 00:11
Kaddafi is inderdaad een idioot. Hij is wel de laatste persoon die ik zou volgen.

Behalve natuurlijk als je zijn onderdaan was, want dan kon je niet anders, zoals overigens in alle Arabische landen het geval is.

IbnRushd
26-02-10, 00:16
Behalve natuurlijk als je zijn onderdaan was, want dan kon je niet anders, zoals overigens in alle Arabische landen het geval is.

Ik ben zijn onderdaan niet. En als ik zijn 'onderdaan' was dan zou ik emigreren.

Vrouwen die hoofddoekjes dragen in Den Haag en Almere kunnen ook onderdanen worden en moeten ook een deel van hun geloof onder dwang opofferen indien ze in gesubsidieerde instellingen/verenigen werken.

Slinger
26-02-10, 00:19
Ik ben zijn onderdaan niet. En als ik zijn 'onderdaan' was dan zou ik emigreren.

Vrouwen die hoofddoekjes dragen in Den Haag en Almere kunnen ook onderdanen worden en moeten ook een deel van hun geloof onder dwang opofferen indien ze in gesubsidieerde instellingen/verenigen werken.

Je moet het anders zien: ze worden geholpen om de hoofddoekverplichtiong van zich af te werpen.

IbnRushd
26-02-10, 00:22
Je moet het anders zien: ze worden geholpen om de hoofddoekverplichtiong van zich af te werpen.

Ik geef je slechts aan hoe zij het zien, en niet hoe jullie het willen hebben.

Slinger
26-02-10, 00:23
Ik geef je slechts aan hoe zij het zien, en niet hoe jullie het willen hebben.

Nee, je geeft aan hoe jij het ziet.

Wizdom
26-02-10, 00:29
Je moet het anders zien: ze worden geholpen om de hoofddoekverplichtiong van zich af te werpen.

Helpen doe je zonder chantage te plegen... Maar jij moet nog veel leren als het al niet te laat is....

IbnRushd
26-02-10, 00:30
Nee, je geeft aan hoe jij het ziet.

Je gaat mij toch niet vertellen dat alle behoofddoekte vrouwen graag van de hoofddoekverplichting af willen? :/

Je zou meer sites moeten bezoeken waar de moslima er een mening over geeft.

Bovendien wekt het geen sympathie op als je moslima's dwingt om hun hoofddoek af te doen. Verder is dwang met dwang bestrijden vruchteloos.

rasoelleke
26-02-10, 19:59
Je gaat mij toch niet vertellen dat alle behoofddoekte vrouwen graag van de hoofddoekverplichting af willen? :/

Je zou meer sites moeten bezoeken waar de moslima er een mening over geeft.

Bovendien wekt het geen sympathie op als je moslima's dwingt om hun hoofddoek af te doen. Verder is dwang met dwang bestrijden vruchteloos.

Klinkt redelijk....dus als we van die hoofdoekjes afwillen dan moeten we eigenlijk van die dwang af.
Hoe zou jij dat aanpakken?