PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar komt toch die misvatting vandaan dat de PVV zo radicaal is?



Soldim
02-03-10, 13:19
Door Rob Wijnberg (columnist nrc.next)

Stelletje watjes, dat zijn het. Neem dat hoofddoekjesverbod. De partij vindt de hoofddoek een „abject symbool van een onderdrukkende totalitaire ideologie”, dus wil ze het dragen ervan verbieden. Voor ambtenaren. Tijdens werktijd. In Den Haag en Almere.

Nou nou.

Zo zet je de fascisten wel een hak, of niet? Geen vrouwenonderdrukking meer tussen 9 en 5 aan het gemeenteloket in Moerwijk en Almere-Buiten. Die kunnen hun wereldkalifaat wel vergeten.

Kom op, Geert! Wat is dit voor slap gedoe? Mogen ze die kopvodden onderweg naar hun werk wél ophouden? En de vervuiling van het straatbeeld dan? Warempel: die kun je bij de PVV gewoon afkopen, voor 1.000 euro taks per jaar.

Zou vrouwenonderdrukking ook btw-aftrekbaar worden?

Je zag het misgaan toen er nieuwe verkiezingen werden uitgeschreven. Toen verklaarde Geert opeens dat hij bereid was „overal concessies” over te doen, behalve „over de AOW-leeftijd”. Tja, politiek is prioriteiten stellen, zullen we maar zeggen. Onze fundamentele vrijheden staan op het punt door tientallen miljoenen kolonisten vernietigd te worden en Geert ziet het door de vingers zolang hij op z’n 65ste met pensioen kan.

Partij voor de Vrijetijd, zal-ie bedoelen.

We hadden het kunnen weten. Zelfs na de aanslagen in New York hoorde je Geert nog multicultismoesjes wauwelen. Dat de islam een „te respecteren godsdienst” is en dat de meeste moslims „goede mensen” zijn enzo. Hij zei het nog net niet in het Arabisch.

Volgens Geert zat hij destijds „onder het juk van Jozias van Aartsen en Hans Dijkstal”. Ook dát nog: iemand die capituleert voor de elite! Met zo’n generaal win je natuurlijk nooit een oorlog. Nog even en dat geblondeerde kapsel blijkt een abject symbool voor een witte vlag. Meen je eigenlijk wel wat je zegt, Geert?

Of wil je alleen provoceren?

mark61
02-03-10, 13:53
:hihi:

Mark
02-03-10, 14:14
Het is natuurlijk strategisch gezien onhandig om je ware intenties direct op tafel te gooien, je kunt mensen beter stap voor stap laten wennen aan een nieuwe realiteit.

Joesoef
02-03-10, 14:21
Belasting ontduiken?

mark61
02-03-10, 14:55
http://foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_6748_1ce58c32e3b40b19078232baabe213ff5 56e7864.gif

Tomas
02-03-10, 15:17
Fokke en Sukke

Nogal off topic, maar nu je het toch over Fokke en Sukke hebt, deze vond ik laatst helemaal om te bescheuren:

http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_6744_fedb43ff6fc88a7f146352910e2523363 ef106a5.gif

mark61
02-03-10, 15:23
Nogal off topic, maar nu je het toch over Fokke en Sukke hebt, deze vond ik laatst helemaal om te bescheuren:

http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_6744_fedb43ff6fc88a7f146352910e2523363 ef106a5.gif

:hihi:

http://foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_6746_a65fa0b35535ec92cdf11c6d33f3d4dce 9344704.gif

tanger'73
02-03-10, 17:03
Goh Wilders denkt hiermee moslima's echt een dienst te bewijzen, vrouwvriendelijkheid op zijn best en op 8 maart aanstaande is het notabene internationale vrouwendag. Alleen voor vrouwen, zonder blonde pruik.

TonH
02-03-10, 17:15
Belasting ontduiken?

SCHANDE!!!!!

tanger'73
04-03-10, 02:51
Het is natuurlijk strategisch gezien onhandig om je ware intenties direct op tafel te gooien, je kunt mensen beter stap voor stap laten wennen aan een nieuwe realiteit.

Die nieuwe realiteit is dat er een boel maatschappelijk gefrustreerden zijn, die uit pure onmacht hun stem aan de PVV verkwanselen. Een partij die duidelijk, daar waar ze meedoen lokaal kiezers verkrachten en misbruiken voor landelijk gewin.

Soldim
04-03-10, 07:12
Die nieuwe realiteit is dat er een boel maatschappelijk gefrustreerden zijn, die uit pure onmacht hun stem aan de PVV verkwanselen. Een partij die duidelijk, daar waar ze meedoen lokaal kiezers verkrachten en misbruiken voor landelijk gewin.

Hmmm, nu ben ik absoluut geen PVV fan -- en zou wat je schrijft graag zien gebeuren. Maar, eh, is die stelling minder dan 12 uur nadat de stembussen gesloten zijn niet een tikkeltje voorbarig?

super ick
04-03-10, 14:00
Die nieuwe realiteit is dat er een boel maatschappelijk gefrustreerden zijn, die uit pure onmacht hun stem aan de PVV verkwanselen. Een partij die duidelijk, daar waar ze meedoen lokaal kiezers verkrachten en misbruiken voor landelijk gewin.

Juist op gemeenteraadniveau kan je je stempel drukken. Zie de leefbaren die in Rotterdam door Fortuyn in het zadel zijn geholpen. Die hebben goede dingen gedaan voor de stad.

Wilders doet niet mee in alle steden omdat dat organisatorisch onmogelijk is voor een nieuwe partij. De media is nog steeds overwegend in linkse handen en zoeken gefrustreerd naar iedere groeistuip om die vervolgens bij P&W of DWDD uitgebreid door een leger PvdA-ers te laten belichten.
Mondjesmaat in de belangrijkste gemeenten, waar succes bijna een garantie is mee doen. Niet meebesturen ook straks niet landelijk. Intussen doorbouwen.

Hij heeft alleen de fout gemaakt om door te draaien.
Hij had het moeten beperken tot o.a. geen immigratie meer van lager opgeleiden, keiharde aanpak van straatcriminaliteit, direct uitzetten van criminele asielzoekers, verplicht de taal spreken, etc.
i.p.v. daarvan is hij door gaan draaien. Geen moskee erbij, Islam is gevaarlijk, kopvoddentax, etc.
Het gevolg is dat geen enkele zichzelf respecterende politicus overstapt naar de PVV. Die willen niet geasosieerd worden met dergelijke onzin.

Let maar op wat een leeghoofden er straks bijkomen in de 2e kamer. Geert zou zich ala Marijnissen moeten ontpoppen tot de absolute baas. Niemand geeft interviews zonder toestemming van Geert.
De nieuwe leden moeten worden gecoached anders worden ze in de kamer en de media gefileerd.
Als Geert wijs is neemt hij jonge mensen en geen volgevreten miljonairs die de LPF uit de hoge hoed toverde.
Hij gaat er een hele kluif aan krijgen.

Bij PvdA en CDA (misschien meer partijen maar daar weet ik het niet van) hebben ze speciale opleidingen, cursussen waar talentvolle jonge leden van de partijen klaar gestoomd worden voor het grote werk. Daar leren ze praten zonder iets te zeggen.
Grote partijen hebben wetenschappelijke onderzoeksbureaus. Dat moet de PVV trachten op te bouwen in een korte periode.
Als hem het lukt zijn aandeel redelijk vast te houden heb ik daar groot respect voor. Ondanks het feit dat hij mijn stem niet krijgt.

Soldim
04-03-10, 15:21
Juist op gemeenteraadniveau kan je je stempel drukken. Zie de leefbaren die in Rotterdam door Fortuyn in het zadel zijn geholpen. Die hebben goede dingen gedaan voor de stad.


Zo goed dat ze na vier jaar uit het zadel gewipt werden.



Wilders doet niet mee in alle steden omdat dat organisatorisch onmogelijk is voor een nieuwe partij. De media is nog steeds overwegend in linkse handen


Meer centrum rechts, als je het mij vraagt. Wilders krijgt ongeveer dire keer zoveel aandacht als de rest van de politici bij elkaar. Hij bestaat bij de gratie van de media -- dan is het alleen maar Calimero politiek om te blijven roepen dat de media links is.



Mondjesmaat in de belangrijkste gemeenten, waar succes bijna een garantie is mee doen. Niet meebesturen ook straks niet landelijk. Intussen doorbouwen.


Tsja, want niet mee besturen moet toch een doel zijn van een politieke organisatie.



Het gevolg is dat geen enkele zichzelf respecterende politicus overstapt naar de PVV. Die willen niet geasosieerd worden met dergelijke onzin.


En terrecht; een zich zelf respecterende kiezer natuurlijk ook niet. Het zijn dan ook de Tokkies die geen grijntje zelfrespect hebben die op zo'n onderbuik gevoelens partij stemmen. En, omdat die partij toch niet gaat besturen, niets zullen zien veranderen.



Let maar op wat een leeghoofden er straks bijkomen in de 2e kamer.


Erger dan het huidige PVV zooitje kan het niet worden.

tanger'73
04-03-10, 20:03
Hmmm, nu ben ik absoluut geen PVV fan -- en zou wat je schrijft graag zien gebeuren. Maar, eh, is die stelling minder dan 12 uur nadat de stembussen gesloten zijn niet een tikkeltje voorbarig?

Kan niemand inzien dat Wilders louter 2 gemeentes gebruikt als springplank om zijn aanstaande 2e Kamer geilheid te bevredigen? Denkt men anders dat de PVV lokaal iets van betekenis kan zijn voor de lokale bevolking? Wilders geeft geen moer om de lokale bevolking. Heeft daar ook geen binding mee en wat hij wilt is alleen maar de grootste zijn.

tanger'73
04-03-10, 20:15
Juist op gemeenteraadniveau kan je je stempel drukken. Zie de leefbaren die in Rotterdam door Fortuyn in het zadel zijn geholpen. Die hebben goede dingen gedaan voor de stad.

Denk je werkelijk dat Wilders goede dingen doen? Als die niet oppast, dan veroorzaakt hij juist tweedeling en versplintering in de samenleving en juist op gemeentelijke niveau zal dat goed merkbaar zijn. iemand die bewust mensen uitsluit, kan nooit goede dingen doen. Misschien voor enkelen, maar wat schiet een gemeente daarmee op? Wilders is fortuyn al heel ver voorbij in zijn waanzin van de dag, bovendien hebben de leefbaren in Rotterdam ook al wat aanhang verloren. Maar als je een sis en fluitverbod goede dingen vindt, dan is Marco Pastors jouw man.

The_Grand_Wazoo
04-03-10, 20:54
:hihi:

http://foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_6746_a65fa0b35535ec92cdf11c6d33f3d4dce 9344704.gif
Vond deze ook wel komisch


http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_6776_56089c654b998b6a973f1a61e01c24a57 fddf6a1.gif

DNA
04-03-10, 21:10
Het is natuurlijk strategisch gezien onhandig om je ware intenties direct op tafel te gooien, je kunt mensen beter stap voor stap laten wennen aan een nieuwe realiteit.

nou, nou .....lekker machiavellistisch smerig is dat :

ooit gehoord van de vrijheid van geloof, van denken, individueel vrijheid , freedom of speech ....van moslims & van anderen onder deze zgn "democratie" ??? :

daar valt de hoofddoek onder bijv. : freedom of belief, of thought, of speech, individual freedom ....


stelletje fascisten ! :kotsen2:

DNA
04-03-10, 21:15
Door Rob Wijnberg (columnist nrc.next)

Stelletje watjes, dat zijn het. Neem dat hoofddoekjesverbod. De partij vindt de hoofddoek een „abject symbool van een onderdrukkende totalitaire ideologie”, dus wil ze het dragen ervan verbieden. Voor ambtenaren. Tijdens werktijd. In Den Haag en Almere.

Nou nou.

Zo zet je de fascisten wel een hak, of niet? Geen vrouwenonderdrukking meer tussen 9 en 5 aan het gemeenteloket in Moerwijk en Almere-Buiten. Die kunnen hun wereldkalifaat wel vergeten.

Kom op, Geert! Wat is dit voor slap gedoe? Mogen ze die kopvodden onderweg naar hun werk wél ophouden? En de vervuiling van het straatbeeld dan? Warempel: die kun je bij de PVV gewoon afkopen, voor 1.000 euro taks per jaar.

Zou vrouwenonderdrukking ook btw-aftrekbaar worden?

Je zag het misgaan toen er nieuwe verkiezingen werden uitgeschreven. Toen verklaarde Geert opeens dat hij bereid was „overal concessies” over te doen, behalve „over de AOW-leeftijd”. Tja, politiek is prioriteiten stellen, zullen we maar zeggen. Onze fundamentele vrijheden staan op het punt door tientallen miljoenen kolonisten vernietigd te worden en Geert ziet het door de vingers zolang hij op z’n 65ste met pensioen kan.

Partij voor de Vrijetijd, zal-ie bedoelen.

We hadden het kunnen weten. Zelfs na de aanslagen in New York hoorde je Geert nog multicultismoesjes wauwelen. Dat de islam een „te respecteren godsdienst” is en dat de meeste moslims „goede mensen” zijn enzo. Hij zei het nog net niet in het Arabisch.

Volgens Geert zat hij destijds „onder het juk van Jozias van Aartsen en Hans Dijkstal”. Ook dát nog: iemand die capituleert voor de elite! Met zo’n generaal win je natuurlijk nooit een oorlog. Nog even en dat geblondeerde kapsel blijkt een abject symbool voor een witte vlag. Meen je eigenlijk wel wat je zegt, Geert?

Of wil je alleen provoceren?

"Democratie" dringt nog steeds niet door tot jullie zielen, psyche ...stelletje Eurocentrisch intolerant exclusieve ! :kotsen2:


Ever heard of the freedom of belief, of thought, of speech , individual freedom ....????

I think ur materialistic ideologies are far from being ok : not in the absolute sense at least , to say the least = an understatement : from secularism to neo_liberalism, capitalism ...

do we try to forbid them here , dummies ???

mark61
04-03-10, 21:34
Vond deze ook wel komisch


http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_6776_56089c654b998b6a973f1a61e01c24a57 fddf6a1.gif

Ja ik zag em :hihi:

Pizzaman
05-03-10, 12:30
nou, nou .....lekker machiavellistisch smerig is dat :

ooit gehoord van de vrijheid van geloof, van denken, individueel vrijheid , freedom of speech ....van moslims & van anderen onder deze zgn "democratie" ??? :

daar valt de hoofddoek onder bijv. : freedom of belief, of thought, of speech, individual freedom ....


stelletje fascisten ! :kotsen2:

Kijk dat is nou hetzelfde wat PVV-ers van degenen denken die zo graag hun eigen normen, waarden en geloof opdringen aan een ander.
ik ben er van overtuigd dat 'normale moslims', die een ander normaal mens gewpoon in hun waarde laten, hier geen hinder van ondervinden.

En de rest, die heeft pech.

Soldim
05-03-10, 12:50
ik ben er van overtuigd dat 'normale moslims', die een ander normaal mens gewpoon in hun waarde laten, hier geen hinder van ondervinden.


Het probleem is de definitie van 'normale Moslim', is iemand die een hoofddoekje wil dragen nog een normale Moslim, of worden dat al het opdringen van waarden?

Is een Moslim die de Koran als integraal geheel ziet nog wel een 'normale Moslim' in de Wilderiaanse opinie?

Als Wilders & Co hun zin krijgen dan zullen Moslims die in mijn ogen normaal zijn zeker hinder ondervinden.

Pizzaman
05-03-10, 13:20
Het probleem is de definitie van 'normale Moslim', is iemand die een hoofddoekje wil dragen nog een normale Moslim, of worden dat al het opdringen van waarden?
Op het moment dat je daar een speciaal politieuniform voor zou moeten maken, is dat mijns inziens wel het opdringen van waarden. Op straat dien je te voldoen aan 'fatsoenlijke kleding'. Ik denk ook niet dat daar een hoofddoekjesverbod gaat komen.


Is een Moslim die de Koran als integraal geheel ziet nog wel een 'normale Moslim' in de Wilderiaanse opinie?
NB: als je dan bedoelt, een moslim die graag de islam wil integreren in de staatsvorm, dan heb je van mij een tegenstem. Je mag best alles zien zoals je wilt, macrobiotisch eten moet ook kunnen, nudisme mag ook, homo's ook, moslims ook, allemaal best. Echter zie ik die macrobioten geen verplichtingen opleggen aan kantines, ik zie nudisten geen bloot uniform eisen, en ik zie homo's ook geen verplichte feestdag eisen op roze zaterdag, en ook geen aparte loketten voor mannen en vrouwen.


Als Wilders & Co hun zin krijgen dan zullen Moslims die in mijn ogen normaal zijn zeker hinder ondervinden.
Majh, wat vindt jij dan normaal? Ik vind sommige dingen zeker NIET normaal.

Mag ik daarbij aantekenen dat een voormalige buurman van mij, moslim, gekleed in een net pak en vrouw in leuk spijkerbroekje, T-shirt, zonder hoofddoek, ook PVV stemt. Onder het motto: 'wij moeten die lui hier niet en het is juist de reden dat ik daar weg ben', verder heeft ie het altijd over ':maf2:XXXX:maf2: uit het rifgebergte die ze daar graag kwijt willen' etcetera.

super ick
05-03-10, 13:49
Denk je werkelijk dat Wilders goede dingen doen? Als die niet oppast, dan veroorzaakt hij juist tweedeling en versplintering in de samenleving en juist op gemeentelijke niveau zal dat goed merkbaar zijn. iemand die bewust mensen uitsluit, kan nooit goede dingen doen. Misschien voor enkelen, maar wat schiet een gemeente daarmee op? Wilders is fortuyn al heel ver voorbij in zijn waanzin van de dag, bovendien hebben de leefbaren in Rotterdam ook al wat aanhang verloren. Maar als je een sis en fluitverbod goede dingen vindt, dan is Marco Pastors jouw man.

Ik denk dat je een duidelijk signaal afgeeft aan de aanwezige asielzoekers als je hen direct uitzet als ze zich met criminele activiteiten bezig houden.
Fortuyn kon ik nog volgen met 'investeren in mensen die al hier zijn maar de deur dicht voor nieuwkomers'
Wilders is veel te ver doorgeschoten. Hij heeft zijn hand overspeelt door dingen te roepen kant nog wal raken en nooit uitvoerd kunnen worden. Kiezersbedrog noem je dat. Ik zat bij het lijsttrekkersdebat ook te wachten op de vraag of dat standpunt ook vastgehouden wordt door de PVV bij de coalitiegesprekken.
Sissen en fluiten is irritant maar kan natuurlijk nooit bij wet verboden worden.
Feit is wel dat het goed misgelopen is in veel steden. Ook ik heb de verandering zelf al ondervonden en onder mijn ogen zien gebeuren.
Criminaliteit komt overal voor. Maar expliciet die criminaliteit die mensen persoonlijk raakt zoals overvallen, mishandelingen, intimidatie (om niets!) en straatroof hebben een grote vlucht genomen.
Mensen zijn al blij dat er een politicus is die het onomwonden benoemd. Anderen draaien maar om de hete brij heen en dat maakt dat het vertrouwen in de politiek zo enorm is afgenomen. Veel huidige politici worden daarom gezien als draaikonten en leugenaars.
Veel mensen, zo niet de meeste, stemmen PVV uit protest hiertegen. Voorheen stemden zij SP. Het heeft met standpunten weinig meer te maken.

tanger'73
05-03-10, 14:38
Kiezersbedrog noem je dat.

Volkomen juist en criminele asielzoekers direct de deur wijzen ook, maar dat kan je ook zonder Wilders regelen. Die animo is ook onder normale politici groot.

Pizzaman
05-03-10, 14:59
Volkomen juist en criminele asielzoekers direct de deur wijzen ook, maar dat kan je ook zonder Wilders regelen. Die animo is ook onder normale politici groot.

Het probleem is dat niemand dat laatste nog gelooft.
Zelfs ik niet, en ik schijn toch tot de goedgelovigen te behoren.

De algemene tendens is dat er meer vertrouwen in Wilders wordt gesteld
omdat men weet dat hij niet bang is dit probleem te benoemen.

tanger'73
05-03-10, 15:01
Het probleem is dat niemand dat laatste nog gelooft.
Zelfs ik niet, en ik schijn toch tot de goedgelovigen te behoren.

De algemene tendens is dat er meer vertrouwen in Wilders wordt gesteld
omdat men weet dat hij niet bang is dit probleem te benoemen.

sinds verdonk, gaat het huidige toelatingsbeleid al degelijk die richting op.

Pizzaman
05-03-10, 15:45
sinds verdonk, gaat het huidige toelatingsbeleid al degelijk die richting op.

Ongeveer hetzelfde als zo'n 'Van A naar Beter' bord, terwijl de files alleen maar langer worden.
Na het Generaal Pardon is het vertrouwen daarin gedaald tot nihil.

fisherman1969
05-03-10, 16:16
Op het moment dat je daar een speciaal politieuniform voor zou moeten maken, is dat mijns inziens wel het opdringen van waarden. Op straat dien je te voldoen aan 'fatsoenlijke kleding'. Ik denk ook niet dat daar een hoofddoekjesverbod gaat komen.


NB: als je dan bedoelt, een moslim die graag de islam wil integreren in de staatsvorm, dan heb je van mij een tegenstem. Je mag best alles zien zoals je wilt, macrobiotisch eten moet ook kunnen, nudisme mag ook, homo's ook, moslims ook, allemaal best. Echter zie ik die macrobioten geen verplichtingen opleggen aan kantines, ik zie nudisten geen bloot uniform eisen, en ik zie homo's ook geen verplichte feestdag eisen op roze zaterdag, en ook geen aparte loketten voor mannen en vrouwen.


Majh, wat vindt jij dan normaal? Ik vind sommige dingen zeker NIET normaal.

Mag ik daarbij aantekenen dat een voormalige buurman van mij, moslim, gekleed in een net pak en vrouw in leuk spijkerbroekje, T-shirt, zonder hoofddoek, ook PVV stemt. Onder het motto: 'wij moeten die lui hier niet en het is juist de reden dat ik daar weg ben', verder heeft ie het altijd over ':maf2:XXXX:maf2: uit het rifgebergte die ze daar graag kwijt willen' etcetera.

Ik ben het een eind met jou eens ! geloof en politiek moet je gescheiden houden, dus geen intregatie van geloof in de staats vorm.
Verder is het ,,hoofddoekje,, een van Wilders grootse blunders wat hem nog behoorlijk op kan gaan breken.
En die speciale (knokploegen*)stadswachten of ordehandhavers mogen van mij best : maar dan AL het tuig aan pakken !! vooral het Nederlandse schorem !!!! deze huftertjes die de boel vernielen ,kouwgom op de pinautomaat toetsen plakken het scherm met hondestront in smeren ,alles maar dan ook alles achter hun reet laten vallen ,lege flesjes kapot smijten (schijt AAN STATIEGELD )en bewust opplaatsen waar het hoort in en om de glasbak.
En zo kan ik wel doorgaan brandende sigaretten peuken gewoon ter plekke achterlaten,dus ook in plantsoenen en poortjes waar houten schuren staan, scheuren met opgevoerde knetterende ,stank versprijdende auto,s en brommers.en het liefst zonder licht s,avonds op de dijk [en dat zijn echt geen Marokkanen.)
*) herinner me nog de cadetten van de Koopvaardij school die het toenmalige tuig op de dam ff ( normen en waarden bij brachten ;)

Pizzaman
05-03-10, 17:04
Ik ben het een eind met jou eens ! geloof en politiek moet je gescheiden houden, dus geen intregatie van geloof in de staats vorm.
Inderdaad, want voor je het weet... zijn we terug in de middeleeuwen, war het 'Pastoor houdt ze dom, landheer houdt ze arm' principe gold.


Verder is het ,,hoofddoekje,, een van Wilders grootse blunders wat hem nog behoorlijk op kan gaan breken.
Ik denk ook niet dat hem dat gaat lukken, in het openbare normale leven. Misschien dat het WEL eens de discussie oproept waarom de dragers van dergelijke religieuze attributen commentaar mogen hebben op homo's in een roze trui, maar andersom niet. Het zal wel een eind gematigd worden.


En die speciale (knokploegen*)stadswachten of ordehandhavers mogen van mij best : maar dan AL het tuig aan pakken !! vooral het Nederlandse schorem !!!!
GETALSMATIG zijn er gewoon meer kaas-tokkies dan shoarma-tokkies,en die zullen ook heus wel een veeg krijgen. Je maakt mij niet wijs dat ze 'alleen Marokkanen komen knuppelen'. Overigens staat dat ok in het PVV programma, niet ALLEEN de allochtonen, gewoon AL het tuig.


deze huftertjes die de boel vernielen ,kouwgom op de pinautomaat toetsen plakken het scherm met hondestront in smeren ,alles maar dan ook alles achter hun reet laten vallen ,lege flesjes kapot smijten (schijt AAN STATIEGELD )en bewust opplaatsen waar het hoort in en om de glasbak.
BTW meestal zijn die flessen toch gejat... vandaar.


En zo kan ik wel doorgaan brandende sigaretten peuken gewoon ter plekke achterlaten,dus ook in plantsoenen en poortjes waar houten schuren staan, scheuren met opgevoerde knetterende ,stank versprijdende auto,s en brommers.en het liefst zonder licht s,avonds op de dijk [en dat zijn echt geen Marokkanen.)
ik doe er even wat bij: muntjes over de auto krassen, spiegels er af schoppen, bejaarden omver rijden, winkelend publiek terroriseren, tegen voordeuren aanpissen als ze uit de kroeg komen, kotsen bij mensen in de tuin... bushokjes b vernielen, hekjes slopen, graffiti spuiten, kleine kinderen treiteren, VOETBAL'FANS'. Treintje slopen, stationnetje mollen, volgens mij krijgen we de pagina wel vol.


*) herinner me nog de cadetten van de Koopvaardij school die het toenmalige tuig op de dam ff ( normen en waarden bij brachten ;)
ik niet - maar dat waren andere tijden. Ongetwijfeld wat ze toen tuig vonden, zijn nu lieverdjes.

super ick
05-03-10, 18:10
Volkomen juist en criminele asielzoekers direct de deur wijzen ook, maar dat kan je ook zonder Wilders regelen. Die animo is ook onder normale politici groot.

Meer dan de helft van de asielzoekers komen tegenwoordig uit Somalie.
Rara hoe kan dat?
Vorig jaar 11.000
Een kennis van mij werkt bij een woningbouwvereniging en heeft er dagelijks veel mee te maken. Als je de praktijkverhalen hoort. Echt Tanger, de honden lusten er geen brood van.
Die mensen staan echt mijlenver af van ons. Die gaan weinig tot niets bijdragen de komende eeuw.
Wat dat betreft had Wilders gelijk: Henk en Anja betalen voor Achmed en Fatima.
Hoelang gaan we (ja jij ook!) daar mee door? Hoeveel kanslozen kan ons landje nog aan?

fisherman1969
05-03-10, 18:18
Inderdaad, want voor je het weet... zijn we terug in de middeleeuwen, war het 'Pastoor houdt ze dom, landheer houdt ze arm' principe gold.


Ik denk ook niet dat hem dat gaat lukken, in het openbare normale leven. Misschien dat het WEL eens de discussie oproept waarom de dragers van dergelijke religieuze attributen commentaar mogen hebben op homo's in een roze trui, maar andersom niet. Het zal wel een eind gematigd worden.


GETALSMATIG zijn er gewoon meer kaas-tokkies dan shoarma-tokkies,en die zullen ook heus wel een veeg krijgen. Je maakt mij niet wijs dat ze 'alleen Marokkanen komen knuppelen'. Overigens staat dat ok in het PVV programma, niet ALLEEN de allochtonen, gewoon AL het tuig.


BTW meestal zijn die flessen toch gejat... vandaar.


ik doe er even wat bij: muntjes over de auto krassen, spiegels er af schoppen, bejaarden omver rijden, winkelend publiek terroriseren, tegen voordeuren aanpissen als ze uit de kroeg komen, kotsen bij mensen in de tuin... bushokjes b vernielen, hekjes slopen, graffiti spuiten, kleine kinderen treiteren, VOETBAL'FANS'. Treintje slopen, stationnetje mollen, volgens mij krijgen we de pagina wel vol.


ik niet - maar dat waren andere tijden. Ongetwijfeld wat ze toen tuig vonden, zijn nu lieverdjes.

Ja dat zou best wel eens kunnen ,maar nu is het helemaal van de pot getrokken tuig ,ze beschikken over mobiel kontakt, snelle auto,s en brommers en in een uitgebreide omgeving ,waarin de pakkans nihil is ,en ik heb zelf gezien dat de Politie machteloos staat als de hulp van de andere kant van de omgeving moet komen , dus ik vind die erkende (knok) lik op stuk -ploegen die dezelfde taktiek toe passen nog niet zo gek , De burgers zijn het zelf zat en veel ouders weten zelf niet wat hun kroost s,avonds uitspookt en je kunt 18 jarigen niet meer thuis houden ,integen deel ze verlaten hun this pas tegen 23 .00 vooral in de weekends om te gaan klieren met z,n allen , en denk niet dat het alleen in mijn omgeving is!

Hier onder geef ik enkele willekeurige commentaren weer van mensen uit de omgeving waar ik woon weer :
PVV, TON, HvH etc. ze gaan ons allemaal niets brengen. Maar aangezien de huidige politiek de hele boel bij elkaar liegt, elkaar de hand boven het hoofd houdt en ons alleen maar bakken met geld kost, wordt het tijd dat de andere partijen (wellicht voor even) aan de "macht" komen en hierdoor misschien de bestaande partijen eindelijk wakker worden dat het zoals het nu is niet gaat werken. De burger heeft op dit moment toch echt het vertrouwen in de politiek (lokaal en landelijk) verloren. Op het moment dat ze gaan zeggen dat dat niet zo is, moeten ze toch echt wakker gaan worden..

Ik ben het volkomen met uw`kommentaar eens
zoals het nu gaat in Nederland kan het ook niet .Ik heb afgelopen week het debat gevolgt tot twee uur in de nacht,en ik heb nog nooit een grotere zooitje leugenaars gezien als die avond.
En zeker van een precident mag je toch wel meer verwachten dan een onnozel tekenfilm figuur die publiekelijk zichzelf liet piepelen.
In dit soort publieke figuren heeft Nederland zijn buik vol van ,dan maar een keer uiterst rechts om te laten zien dat `we het zat zijn deze poppenkast!

mark61
05-03-10, 19:16
Op het moment dat je daar een speciaal politieuniform voor zou moeten maken, is dat mijns inziens wel het opdringen van waarden.

NB: als je dan bedoelt, een moslim die graag de islam wil integreren in de staatsvorm, dan heb je van mij een tegenstem. Je mag best alles zien zoals je wilt, ...

In Engeland is dat al jaren geleden zonder enig gezeik ingevoerd.

Je vindt wel dat het CDA hun christelijke gedachtegoed in de staat willen plempen. Wel es op de zijkant van een 2-euromunt gekeken?

mark61
05-03-10, 19:20
Meer dan de helft van de asielzoekers komen tegenwoordig uit Somalie.
Rara hoe kan dat?
Vorig jaar 11.000
Een kennis van mij werkt bij een woningbouwvereniging en heeft er dagelijks veel mee te maken. Als je de praktijkverhalen hoort. Echt Tanger, de honden lusten er geen brood van.
Die mensen staan echt mijlenver af van ons. Die gaan weinig tot niets bijdragen de komende eeuw.

Dat is niet waar. Vorig jaar ca. 6000, op een totaal van 14.900. Zo begint dat nou, zo maar wat roepen en 2x overdrijven.

http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/53317C25-4DB4-43FB-B547-190BE22C7E23/0/3045g1.gif

De waarheid is dat veel meer Somaliërs NL verlaten dan er bij komen. Ze vinden dat je hier niks kan met al die regeltjes en gaan naar Engeland, daar kan je tenminste snel je eigen zaak beginnen.

Vluchtelingen is een heel ander verhaal. Beschaafde landen nemen vluchtelingen op omdat ze vervolgd worden, ongeacht of ze iets bijdragen aan de NL samenleving. Dat daar grenzen aan zitten begrijp ik ook wel.

Over het algemeen zijn de vluchtelingen in NL hoogopgeleid, veel hoger in ieder geval dat het MA of TR-gemiddelde. Een groot deel van hen kwijnt weg, omdat hun diploma's en ervaring hier niet gelden. Ze werken ver onder hun niveau of rotten weg in een flatje. Een paar hebben de energie om die hele opleiding weer te herhalen en alsnog in hun oude beroep aan de slag te gaan.

Pizzaman
05-03-10, 19:56
Je vindt wel dat het CDA hun christelijke gedachtegoed in de staat willen plempen. Wel es op de zijkant van een 2-euromunt gekeken?

Er kan beter op staan: geld wat stom is, maakt recht wat krom is. :maf2:

tanger'73
05-03-10, 20:08
Meer dan de helft van de asielzoekers komen tegenwoordig uit Somalie.
Rara hoe kan dat?
Vorig jaar 11.000
Een kennis van mij werkt bij een woningbouwvereniging en heeft er dagelijks veel mee te maken. Als je de praktijkverhalen hoort. Echt Tanger, de honden lusten er geen brood van.
Die mensen staan echt mijlenver af van ons. Die gaan weinig tot niets bijdragen de komende eeuw.
Wat dat betreft had Wilders gelijk: Henk en Anja betalen voor Achmed en Fatima.
Hoelang gaan we (ja jij ook!) daar mee door? Hoeveel kanslozen kan ons landje nog aan?

Als het aan mij lag, hadden ze eigenlijk die frauderende Hirsi Ali ook buiten de deur moeten houden. Ben overigens meer voor opvang in de eigen regio. Heeft Zuid-Afrika of welk andere van de 54 Afrikaanse landen dan geen asielbeleid?

mark61
05-03-10, 20:30
Er kan beter op staan: geld wat stom is, maakt recht wat krom is. :maf2:

Gewoon niet reageren, ook altijd een oplossing.

mark61
05-03-10, 20:33
Als het aan mij lag, hadden ze eigenlijk die frauderende Hirsi Ali ook buiten de deur moeten houden. Ben overigens meer voor opvang in de eigen regio. Heeft Zuid-Afrika of welk andere van de 54 Afrikaanse landen dan geen asielbeleid?

90% van de gevluchte Somaliërs zit in Kenia en andere buurlanden.

Zuid-Afrika ligt verder van Somalië dan Nederland. Dus wat heeft dat ermee te maken?

In Z-A zitten wrschl. zo'n 5 miljoen al dan niet illegale Afrikanen uit andere landen, waaronder 2 miljoen vluchtelingen uit Zimbabwe. Zuid-Afrika is arm en heeft al miljoenen AIDS-patiënten etc.

Vorig jaar braken er rellen uit in de townships en werden Zimbabweanen en vooral ook Somaliërs aangevallen, beroofd en soms vermoord.

Pizzaman
05-03-10, 21:06
Gewoon niet reageren, ook altijd een oplossing.

Daar heb je gelijk in - Maar waarom zou ik moeten reageren op jouw opmerking dat ze dat in Engeland zonder gezeik hebben ingevoerd? Het is geen mening, het is gewoon een vaststelling. Daarvoor had ik al gepost dat dat wat mij betreft te ver gaat. Misschien vinden anderen dat niet, en dan stemmen die anders, zo komt er dan vanzelf wat gemiddelds uit. Ik regeer de wereld niet, wat ze in Engeland doen moeten ze zelf weten. Ze rijden daar ook aan de verkeerde kant. En de mannelijke politie heeft een tiet op hun hoofd. So?

BTW je hebt gelijk met die Somaliers, maar waarom laten we die lui dan nog binnen?
Maar... als 90% van de Somaliers in Kenia etcetera zit, wie zit er dan nog in Somalie?


Over het algemeen zijn de vluchtelingen in NL hoogopgeleid, veel hoger in ieder geval dat het MA of TR-gemiddelde. Een groot deel van hen kwijnt weg, omdat hun diploma's en ervaring hier niet gelden. Ze werken ver onder hun niveau of rotten weg in een flatje.
En dat is verdomde zonde. Liever daar aandacht aan besteden dan geld uitgeven aan 'prachtwijken'. Een groot probleem dat deze mensen hebben is de erkenning en vertaling van hun diplomas. Liever die vertalen dan verkiezingspamfletten en andere rotzooi.


die frauderende Hirsi Ali...
Inderdaad, vanwege het popgeven van valse namen etcetera. Maar nota bene dat zat hier dan in de regering.

ELdorado
05-03-10, 21:14
u make me wanna puke , bloody ignorant fascists : :kotsen2:

u seem not to have learned nothing from the WWII ...

mark61
05-03-10, 21:14
BTW je hebt gelijk met die Somaliers, maar waarom laten we die lui dan nog binnen?
Maar... als 90% van de Somaliers in Kenia etcetera zit, wie zit er dan nog in Somalie?

En dat is verdomde zonde. Liever daar aandacht aan besteden dan geld uitgeven aan 'prachtwijken'. Een groot probleem dat deze mensen hebben is de erkenning en vertaling van hun diplomas. Liever die vertalen dan verkiezingspamfletten en andere rotzooi.

Ik weet niet of 'wij' Somaliërs binnenlaten. Er hebben er ca. 6.000 asiel aangevraagd; het staat nog te bezien of ze dat krijgen. Als ze dat krijgen, is dat omdat na uitgebreid onderzoek is vast komen te staan dat ze hun leven niet zeker zijn in Somalië. Nou geldt dat ws. voor het merendeel van de inwoners van het land, dus ik vind het ook niet ideaal zoals het nu gaat. Maar een beschaafd, rijk land moet wat.

Is dat humor of lees je niet zo goed? Het woordje 'gevluchte' bijvoorbeeld.

Jouw Geertje gaat aandacht besteden aan het classificeren van buitenlandse diploma's en het ontwerpen van bijscholingstrajecten? Daar heb ik hem nou nog nooit over gehoord, vreemd.

Er wordt overigens aan gewerkt, op nogal kleine schaal. Maar het kan je zijn opgevallen dat de beste NL ziekenhuizen al vol zitten met buitenlandse specialisten.

ELdorado
05-03-10, 21:15
nou, nou .....lekker machiavellistisch smerig is dat :

ooit gehoord van de vrijheid van geloof, van denken, individueel vrijheid , freedom of speech ....van moslims & van anderen onder deze zgn "democratie" ??? :

daar valt de hoofddoek onder bijv. : freedom of belief, of thought, of speech, individual freedom ....


stelletje fascisten ! :kotsen2:

ELdorado
05-03-10, 21:16
"Democratie" dringt nog steeds niet door tot jullie achterlijk fascistisch zielen, psyche ...stelletje Eurocentrisch intolerant exclusieve ! :kotsen2:


Ever heard of the freedom of belief, of thought, of speech , individual freedom ....????

I think ur materialistic ideologies are far from being ok : not in the absolute sense at least , to say the least = an understatement : from secularism to neo_liberalism, capitalism ...

do we try to forbid them here , dummies ??? [/SIZE]

Pizzaman
05-03-10, 21:39
Ik weet niet of 'wij' Somaliërs binnenlaten. Er hebben er ca. 6.000 asiel aangevraagd; het staat nog te bezien of ze dat krijgen.
Dat klopt. Ik zie echter niet zo'n noodzaak om hier hele bergen Somaliers op te nemen.


Als ze dat krijgen, is dat omdat na uitgebreid onderzoek is vast komen te staan dat ze hun leven niet zeker zijn in Somalië. Nou geldt dat ws. voor het merendeel van de inwoners van het land, dus ik vind het ook niet ideaal zoals het nu gaat. Maar een beschaafd, rijk land moet wat.
Bijvoorbeeld een lijst aanleggen vanuit welke landen noodzaak bestaat en van welke niet?


Is dat humor of lees je niet zo goed? Het woordje 'gevluchte' bijvoorbeeld.
Ik weet niet op welk stukje/deel je hier reageert. Waar de rest van de Somaliers dan is? Volgens mij overdrijf je met die 90%.


Jouw Geertje gaat aandacht besteden aan het classificeren van buitenlandse diploma's en het ontwerpen van bijscholingstrajecten? Daar heb ik hem nou nog nooit over gehoord, vreemd.Klopt hoor, ik zei ook niet dat ie dat ging doen. Is mijn ideetje. NIEUWSFLITS: niet elke PVV-stemmer is het 100% met de PVV eens, en zowaar ja ze denken zelf ook nog :D


Er wordt overigens aan gewerkt, op nogal kleine schaal. Maar het kan je zijn opgevallen dat de beste NL ziekenhuizen al vol zitten met buitenlandse specialisten.
Gevolg van numerus fixus en slechte voorwaarden. Er zijn te weinig NL artsen, en d'r vertrekken er ook nogal wat naar het buitenland. Ik vind het aan de ene kant aan te bevelen om vluchtelingen hier aan te sporen een baan op niveau te zoeken. Aan de andere kant, zodra de ellende dan weer voorbij is, laat ze terugkeren dan stijgt het niveau daar ook weer. Anders krijg je ook 'braindrain'. Ik heb ook geen bezwaar tegen buitenlandse artsen.

Pizzaman
05-03-10, 21:41
u make me wanna puke , bloody ignorant fascists : :kotsen2:

u seem not to have learned nothing from the WWII ...

Ik heb wel een kotsbakkie voor je hoor.
Dat argument kan mij eigenlijk weinig boeien.
Er ziin ook andere dingen waar ik van moet kotsen.
Fascist lopen brullen terwijl je geen idee hebt wat het is, bijvoorbeeld. :maf2:

mark61
05-03-10, 21:50
Dat klopt. Ik zie echter niet zo'n noodzaak om hier hele bergen Somaliers op te nemen.

Bijvoorbeeld een lijst aanleggen vanuit welke landen noodzaak bestaat en van welke niet?

Ik weet niet op welk stukje/deel je hier reageert. Waar de rest van de Somaliers dan is? Volgens mij overdrijf je met die 90%.

Klopt hoor, ik zei ook niet dat ie dat ging doen. Is mijn ideetje. NIEUWSFLITS: niet elke PVV-stemmer is het 100% met de PVV eens, en zowaar ja ze denken zelf ook nog :D

Echt vermoeiend dat lezen van jou. 90% van de gevluchte Somaliërs is wat anders dan 90% van alle Somaliërs. Werkelijk.

Cliché, elke PVV-stemmer beweert dat ie het niet 100% eens is met GW. Ja eh met wat wel dan? Hij heeft niks anders te melden.

In vrijwel alle niet-westerse landen, en sommige westerse ook, is wel wat loos. En als dat vandaag niet is, dan wellicht morgen. Dus wat lijst?

Pizzaman
05-03-10, 22:41
Echt vermoeiend dat lezen van jou. 90% van de gevluchte Somaliërs is wat anders dan 90% van alle Somaliërs. Werkelijk.
Verrek, het kwartje valt bij mij eindelijk: ik zit scheel te kijken. Sorry hoor.
Is uiteraard wat anders. NB, dat betekent inderdaad dat er 10% van de gevluchte Somaliers 'elders in Afrika' zit. Somalie heeft ongeveer 10 miljoen inwoners, dan zijn er verhoudingsgewijs aardig wat vluchtelingen die zich hebben gemeld in ons kleine kikkerlandje.


Cliché, elke PVV-stemmer beweert dat ie het niet 100% eens is met GW. Ja eh met wat wel dan? Hij heeft niks anders te melden.Cliches zijn soms ook gewoon de waarheid. Ik zou eigenlijk niemand weten die het 100% eensis met de partij van zijn voorkeur. BTW de PVV heeft wel degelijk wat anders te melden, want er is ook nog een stel anderen in de PVV. Waar ik veel meer achter sta dan wat er te melden is betreffende het eeuwige moslim-onderwerp.


In vrijwel alle niet-westerse landen, en sommige westerse ook, is wel wat loos. En als dat vandaag niet is, dan wellicht morgen. Dus wat lijst?
Een lijst met 'noodzaak'. Overigens zou dat volgens mij ook Europees geregeld worden? Je zou ook eens kunnen kijken wat die landen eigenlijk zelf moesten kunnen oplossen.

John2
05-03-10, 23:34
eigenlijk raar dat ik hier vele verhalen leest over de "vluchtelingen".

Vraag eens bij jezelf wie of wat een vluchteling is?

Iemand die vlucht vanuit Africa naar Nederland met een nieuw paspoort, is dit een echte vluchteling?
Iemand die vlucht en een ticket kan betalen van +/- 1600 euro is dit een echte vluchteling?

Wizdom
05-03-10, 23:42
Kan niemand inzien dat Wilders louter 2 gemeentes gebruikt als springplank om zijn aanstaande 2e Kamer geilheid te bevredigen? Denkt men anders dat de PVV lokaal iets van betekenis kan zijn voor de lokale bevolking? Wilders geeft geen moer om de lokale bevolking. Heeft daar ook geen binding mee en wat hij wilt is alleen maar de grootste zijn.

Wilders wil alleen maar macht... En als ie die macht krijgt zal hij alle kiezers die op hem hebben gestemd allemaal naaien...

Pizzaman
06-03-10, 00:08
eigenlijk raar dat ik hier vele verhalen leest over de "vluchtelingen".

Vraag eens bij jezelf wie of wat een vluchteling is?

Iemand die vlucht vanuit Africa naar Nederland met een nieuw paspoort, is dit een echte vluchteling?
Iemand die vlucht en een ticket kan betalen van +/- 1600 euro is dit een echte vluchteling?
Iemand die dat ticket kan betalen, kan nog steeds een vluchteling zijn. Weet jij veel hoe hij aan dat geld is gekomen? Overigens zijn tickets in het buitenland meestal HEEL VEEL goedkoper... maar da's een andere discussie. De definitie van een vluchteling is moeilijk te geven. Iemand wiens leven elders in gevaar is? Niet altijd. Voorbeeld: daar komt BinLaden aan... hij is gevlucht... Khadaffi wil ook asiel, er is een staatsgreep geweest... Wie al dan niet aangemerkt wordt als vluchteling is ook afhankelijk van de politiek die op dat moment heerst in het 'gastland'.

De discussie gaat echter niet zozeer over vluchtelingen, als wel over 'gelukszoekers'. Hoeveel kunnen we er maximaal 'herbergen', en wat zijn de rechten en plichten van deze immigranten?


Wilders wil alleen maar macht... En als ie die macht krijgt zal hij alle kiezers die op hem hebben gestemd allemaal naaien...
Zelfs geert Wilders heeft niet zo'n potentie.
Ook niet figuurlijk, want Geert Wilders zal niet ALLEEN regeren.
Overigens weten we al van de overige partijen dat ze dat al meerdere keren gedaan hebben.
Dus is het ook een kwestie van vertrouwen, kiste men voor de mogelijk betrouwbare Wilders of kiest men vor de bewezen naaiers?

BTW elke politicus wil macht. Het is echter maar de vraag of Wilders dat wil tot elke prijs. Van de overige politieke partijen weten we al dat ze hun moeder verkopen om op het pluche te mogen zitten. Wilders stelt zich dusdanig op, dat hij ofwel een heleboel van zijn punten erdoor krijgt ofwel in de oppositie gaat zitten. De enige partij waar ik wat dat betreft ook respect voor heb ik de SP. Ook al ben ik het verder voor geen meter met ze eens.

Slinger
06-03-10, 00:12
eigenlijk raar dat ik hier vele verhalen leest over de "vluchtelingen".

Vraag eens bij jezelf wie of wat een vluchteling is?

Iemand die vlucht vanuit Africa naar Nederland met een nieuw paspoort, is dit een echte vluchteling?
Iemand die vlucht en een ticket kan betalen van +/- 1600 euro is dit een echte vluchteling?

Vluchtelingen kunnen er best warmpjes bij zitten. Ik ken mensen die uit Irak zijn gevlucht met het goud en de kostbaarheden letterlijk op het lichaam. Ze kwamen tamelijk rijk in Nederland aan. Toch wel echte vluchtelingen want ze zouden het bewind van Saddam niet overleefd hebben.

Pizzaman
06-03-10, 00:16
Vluchtelingen kunnen er best warmpjes bij zitten. Ik ken mensen die uit Irak zijn gevlucht met het goud en de kostbaarheden letterlijk op het lichaam. Ze kwamen tamelijk rijk in Nederland aan. Toch wel echte vluchtelingen want ze zouden het bewind van Saddam niet overleefd hebben.

Bij-voor-beeld. Daar is ook niks mis mee.
Het achterlijke idee dat vluchtelingen niks zouden kunnen/hebben moet ook maar eens de wereld uit.

Maar laten we alsjeblieft niet vluchtelingen verwarren met gelukszoekende migranten.

IbnRushd
06-03-10, 02:10
Op het moment dat je daar een speciaal politieuniform voor zou moeten maken, is dat mijns inziens wel het opdringen van waarden. Op straat dien je te voldoen aan 'fatsoenlijke kleding'. Ik denk ook niet dat daar een hoofddoekjesverbod gaat komen.


Tamelijk irrelevant wat jij vindt.

Vind je het kunnen dat er een hoofddoekverbod, maar geen keppeltjes- en kruisjesverbod, komt op alle gesubsidieerde instellingen en verenigingen?

Wat vind je trouwens van de speech in London?

tanger'73
06-03-10, 02:33
90% van de gevluchte Somaliërs zit in Kenia en andere buurlanden.

Zuid-Afrika ligt verder van Somalië dan Nederland. Dus wat heeft dat ermee te maken?

In Z-A zitten wrschl. zo'n 5 miljoen al dan niet illegale Afrikanen uit andere landen, waaronder 2 miljoen vluchtelingen uit Zimbabwe. Zuid-Afrika is arm en heeft al miljoenen AIDS-patiënten etc.

Vorig jaar braken er rellen uit in de townships en werden Zimbabweanen en vooral ook Somaliërs aangevallen, beroofd en soms vermoord.


Zuid -Afrika is een Afrikaans land en de meest welvarende van allle Afrikaanse staten. Dus afstand heeft er niks mee te maken, of gun je Zuid-Afrika haar vluchtelingen niet? Als ik jou zo hoor, wens je heel Afrika dood, zodat jij die zelf naar eigen hartelus weer kunt herkolonialiseren.

tanger'73
06-03-10, 02:42
Wilders wil alleen maar macht... En als ie die macht krijgt zal hij alle kiezers die op hem hebben gestemd allemaal naaien...


Met zijn te verkrijgen macht kan hij toch niks mee, zoals al die anderen daar niks mee kunnen en dat naaien van kiezers doet hij de ganse dag, zoals al die anderen dat ook doen.

rasoelleke
06-03-10, 10:08
Kan niemand inzien dat Wilders louter 2 gemeentes gebruikt als springplank om zijn aanstaande 2e Kamer geilheid te bevredigen? Denkt men anders dat de PVV lokaal iets van betekenis kan zijn voor de lokale bevolking? Wilders geeft geen moer om de lokale bevolking. Heeft daar ook geen binding mee en wat hij wilt is alleen maar de grootste zijn.

dat wil de islam toch ook.

rasoelleke
06-03-10, 10:18
Tamelijk irrelevant wat jij vindt.

Vind je het kunnen dat er een hoofddoekverbod, maar geen keppeltjes- en kruisjesverbod, komt op alle gesubsidieerde instellingen en verenigingen?

Wat vind je trouwens van de speech in London?

Keppeltjes en kruisjes zijn niet verplicht........hoofddoekjes wel, net zoals de religieuze baard. Als er geen verplichting is dan heeft niemand daar problemen mee, dan sterft deze islamische folklore uit, VRIJHEID dus, niet-moslima`s die een hoofddoek opzetten worden toch door niemand serieus genomen.

Btw Geert speelt met zijn leven.

IbnRushd
06-03-10, 12:51
Keppeltjes en kruisjes zijn niet verplicht........hoofddoekjes wel, net zoals de religieuze baard. Als er geen verplichting is dan heeft niemand daar problemen mee, dan sterft deze islamische folklore uit, VRIJHEID dus, niet-moslima`s die een hoofddoek opzetten worden toch door niemand serieus genomen.

Btw Geert speelt met zijn leven.

Dus jij zegt dat vrouwen die een hoofddoek willen dragen niet meer in een bibliotheek mogen komen, tenzij zij jouw/jullie zin geven? Is dat waar jij voor staat?

mark61
06-03-10, 13:01
Zuid -Afrika is een Afrikaans land en de meest welvarende van allle Afrikaanse staten. Dus afstand heeft er niks mee te maken, of gun je Zuid-Afrika haar vluchtelingen niet? Als ik jou zo hoor, wens je heel Afrika dood, zodat jij die zelf naar eigen hartelus weer kunt herkolonialiseren.

Ben je geschift? Doe niet zo achterlijk. Wat hoor jij precies?

Hoe kom je op zulk walgelijk en stupide commentaar?

Slinger
06-03-10, 13:09
Zuid -Afrika is een Afrikaans land en de meest welvarende van allle Afrikaanse staten.

Da zal op termijn ook zijn afgelopen, want de positie van de blanken wordt steeds verder teruggedrongen.

Pizzaman
06-03-10, 13:31
Tamelijk irrelevant wat jij vindt.
ik zou niet weten waarom wat ik vind irrelevanter zou zijn dan wat een ander (jij bijvoorbeeld) vindt.
One man, one vote. En dan zien we het wel, dat heet democratie.


Vind je het kunnen dat er een hoofddoekverbod, maar geen keppeltjes- en kruisjesverbod, komt op alle gesubsidieerde instellingen en verenigingen?
Ik sluit me daarbij voor het grootste deel aan bij Rasoelleke: Keppeltjes en kruisjes zijn niet verplicht........hoofddoekjes wel, net zoals de religieuze baard. Overigens vind ik het best als iemand daarmee over straat wil lopen, maar niet in publieke functies en op openbare scholen graag.
Hetzelfde geldt voor kruisjes en keppeltjes, wat mij betreft.


Wat vind je trouwens van de speech in London?
Heu, ik heb eigenlijk niks nieuws gezien wat ie nog niet verkondigd had in het Nederlands. Ik kon (nog) niet de hele speech vinden, trouwens. Verder spreekt ie beter Engels dan de meeste NL politici, maar het kan er nog steeds maar net mee door.

IbnRushd
06-03-10, 13:52
Ik sluit me daarbij voor het grootste deel aan bij Rasoelleke: Keppeltjes en kruisjes zijn niet verplicht........hoofddoekjes wel, net zoals de religieuze baard. Overigens vind ik het best als iemand daarmee over straat wil lopen, maar niet in publieke functies en op openbare scholen graag.
Hetzelfde geldt voor kruisjes en keppeltjes, wat mij betreft.

Dus behoofddoekte vrouwen zijn niet welkom in de bibliotheek omdat zij zich moeten kleden zoals jij/jullie het graag wil(len) hebben?

Jij vindt de visie van Wilders niet deugen, omdat hij het alleen gemunt heeft op de hoofddoek?



Heu, ik heb eigenlijk niks nieuws gezien wat ie nog niet verkondigd had in het Nederlands. Ik kon (nog) niet de hele speech vinden, trouwens. Verder spreekt ie beter Engels dan de meeste NL politici, maar het kan er nog steeds maar net mee door.

Je staat achter zijn uitspraken?

rasoelleke
06-03-10, 13:57
Dus jij zegt dat vrouwen die een hoofddoek willen dragen niet meer in een bibliotheek mogen komen, tenzij zij jouw/jullie zin geven? Is dat waar jij voor staat?

Zover zou ik niet willen gaan, maar het moet wel ontmoedigd worden, uitingen van religieuze verplichtingen horen niet thuis in het publieke domein van de seculiere staat.
Als het morgen mode zou zijn om een hoofddoekje te dragen, dan zullen veel vrouwen daarmee getooid gaan en zal niemand er problemen mee hebben, ook geert wilders niet.
Misschien kan er een fatwa komen die hoofddoekjes niet meer verplicht stelt,
dat zal al een boel schelen.

IbnRushd
06-03-10, 14:05
Zover zou ik niet willen gaan, maar het moet wel ontmoedigd worden, uitingen van religieuze verplichtingen horen niet thuis in het publieke domein van de seculiere staat.
Als het morgen mode zou zijn om een hoofddoekje te dragen, dan zullen veel vrouwen daarmee getooid gaan en zal niemand er problemen mee hebben, ook geert wilders niet.
Misschien kan er een fatwa komen die hoofddoekjes niet meer verplicht stelt,
dat zal al een boel schelen.

Zo ver gaat Wilders wel. Dus je vindt dat Wilders te ver gaat?

Keppeltjes, kruisjes e.d. religieuze symbolen horen niet in 't publieke domein?

Een religieuze die belasting betaalt heeft niet veel te willen in 't publieke domein. Sterker nog, hij moet zich kleden hoe eh.. 'atheïsten' het willen? Vind je dat rechtvaardig?

DNA
06-03-10, 14:07
=rasoelleke;4279342]Zover zou ik niet willen gaan, maar het moet wel ontmoedigd worden, uitingen van religieuze verplichtingen horen niet thuis in het publieke domein van de seculiere staat.
Als het morgen mode zou zijn om een hoofddoekje te dragen, dan zullen veel vrouwen daarmee getooid gaan en zal niemand er problemen mee hebben, ook geert wilders niet.

Ooit gehoord van de freedoms of speech, of thought, of belief, of individual freedom ???

daar valt de hoofddoek er onder joh : wist je dat niet soms , dummy ???

"democratie" dringt nog steeds niet door tot jullie achterlijk zielen, hoofden, psyche ...zie ik !


waaroom moeten atheistisch kenmerken niet verboden worden op het publiek domein dan ??? :lol:




Misschien kan er een fatwa komen die hoofddoekjes niet meer verplicht stelt,
dat zal al een boel schelen.


deal, we gaan de Qur'an alleen maar voor jou blauwe ogen her_shrijven :

wat een achterlijk paternalistisci ideologisch imperialistisch egocentrisch ....racistisch ....walgelijk Eurocentrisme , zeg :

disgusting !

Witte78
06-03-10, 14:19
Zover zou ik niet willen gaan, maar het moet wel ontmoedigd worden, uitingen van religieuze verplichtingen horen niet thuis in het publieke domein van de seculiere staat.
Als het morgen mode zou zijn om een hoofddoekje te dragen, dan zullen veel vrouwen daarmee getooid gaan en zal niemand er problemen mee hebben, ook geert wilders niet.
Misschien kan er een fatwa komen die hoofddoekjes niet meer verplicht stelt,
dat zal al een boel schelen.

Waarom horen religieuze uiting niet thuis in een seculiere staat? Ik stel dat het bij uitstek wel thuis hoort in een seculiere staat. Sterker nog, het hele idee van secularisme is dat de staat zich er niet mee bemoeit. Een staat die zich wel bemoeit met religieuze uitingen is niet meer seculier te noemen.

Pizzaman
06-03-10, 14:43
Dus behoofddoekte vrouwen zijn niet welkom in de bibliotheek omdat zij zich moeten kleden zoals jij/jullie het graag wil(len) hebben?

Jij vindt de visie van Wilders niet deugen, omdat hij het alleen gemunt heeft op de hoofddoek?

Je staat achter zijn uitspraken?

Lees maar even terug, ik heb behoorlijk precies verteld hoe ik er over denk.
Overigens heb je het recht er anders over te denken, natuurlijk.

Uiteindelijk zal het wel een mengelmoes van meningen met een gulden middenweg worden.
Ik heb daar geen problemen mee.

John2
06-03-10, 15:27
=Pizzaman;4279152]Iemand die dat ticket kan betalen, kan nog steeds een vluchteling zijn. Weet jij veel hoe hij aan dat geld is gekomen?
Inderdaad wordt vaak in de familie en vrienden gecollecteerd voor een ticket, maar dan nog hoe komt hij aan een geldige paspoort als de persoon het land wilt ontvluchten omdat zijn leven gevaar loopt?
Immers hij vlucht voor de staat die hem ook het paspoort geeft???


Overigens zijn tickets in het buitenland meestal HEEL VEEL goedkoper... maar da's een andere discussie.
Niet helemaal, enkele reis Amsterdam - Ghana/Nigeria/Libie/etc. kost ongeveer 1600 euro, maar een enkele reis vanuit één van deze landen naar Amsterdam kost vaak 3500-4500 Euro..........


De definitie van een vluchteling is moeilijk te geven. Iemand wiens leven elders in gevaar is? Niet altijd. Voorbeeld: daar komt BinLaden aan... hij is gevlucht... Khadaffi wil ook asiel, er is een staatsgreep geweest... Wie al dan niet aangemerkt wordt als vluchteling is ook afhankelijk van de politiek die op dat moment heerst in het 'gastland'.

De defenitie van vluchteling staat duidelijk omschreven in de regels van de VN.


De discussie gaat echter niet zozeer over vluchtelingen, als wel over 'gelukszoekers'. Hoeveel kunnen we er maximaal 'herbergen', en wat zijn de rechten en plichten van deze immigranten?

Ok maar hoe wil je deze herkennen???


Vluchtelingen kunnen er best warmpjes bij zitten. Ik ken mensen die uit Irak zijn gevlucht met het goud en de kostbaarheden letterlijk op het lichaam. Ze kwamen tamelijk rijk in Nederland aan. Toch wel echte vluchtelingen want ze zouden het bewind van Saddam niet overleefd hebben.
Ken verschillende mensen van Iraakse afkomst die gevlucht zijn, maar die zijn allen via een buurland naar hier vertrokken en waren vaak onderweg bestolen van hun waardevolle bezittingen, tot zelfs hun gouden tanden........


Dus jij zegt dat vrouwen die een hoofddoek willen dragen niet meer in een bibliotheek mogen komen, tenzij zij jouw/jullie zin geven? Is dat waar jij voor staat?

Ik denk dat we om een bibliotheek ons niet druk hoeven te maken, denk eerder dat het de bedoeling is in openbare gebouwen waar we mogen verwachten dat er geen onderscheid mag worden gemaakt zoals gemeente huisen, gerechtsgebouwen, ziekenhuizen, plaatsen waar mensen geen keuze hebben in het wel of niet bezoeken van deze openbare gelegenheden.

H.P.Pas
06-03-10, 15:35
Tamelijk irrelevant wat jij vindt.

Vind je () ?
()
Wat vind je trouwens()
:vreemd:

justus
06-03-10, 16:17
Zo ver gaat Wilders wel. Dus je vindt dat Wilders te ver gaat?

Keppeltjes, kruisjes e.d. religieuze symbolen horen niet in 't publieke domein?

Een religieuze die belasting betaalt heeft niet veel te willen in 't publieke domein. Sterker nog, hij moet zich kleden hoe eh.. 'atheïsten' het willen? Vind je dat rechtvaardig?

jeetje, weer een nieuw doosje mixjes gevonden?
1. eenieder is verplicht belasting te betalen in het kader van het algemeen belang, ongeacht religie of zo.
2. religieuze symbolen zijn storend in het publieke domein. je stoort daar nl. altijd andersdenkenden mee.
3. als je religieuze symbolen toestaat, moet je alle religieuze symbolen toestaan. ergo: als je ze verbiedt moet je ze allemaal verbieden. (vind ik prima).
4. zijn hoofddoekjes een religieus of een cultureel symbool? ik ga uit van het laatste omdat de hoofddoek niet in de koran genoemd wordt, slechts het bedekken van de boezem... dat een hoofddoek meer cultureel van aard is, is verklaarbaar uit de cultuur in de arabische wereld, waar vrouwen zoveel mogelijk verborgen werden/worden gehouden voor het publieke domein.

conclusie: hoofddoekjes verbieden is ridicuul maar heeft niet van doen met religieuze vrijheid of rechtvaardigheid. (carnavalsvermommingen mogen ook alleen met carnaval).

Witte78
06-03-10, 16:23
jeetje, weer een nieuw doosje mixjes gevonden?
1. eenieder is verplicht belasting te betalen in het kader van het algemeen belang, ongeacht religie of zo.
2. religieuze symbolen zijn storend in het publieke domein. je stoort daar nl. altijd andersdenkenden mee.
3. als je religieuze symbolen toestaat, moet je alle religieuze symbolen toestaan. ergo: als je ze verbiedt moet je ze allemaal verbieden. (vind ik prima).
4. zijn hoofddoekjes een religieus of een cultureel symbool? ik ga uit van het laatste omdat de hoofddoek niet in de koran genoemd wordt, slechts het bedekken van de boezem... dat een hoofddoek meer cultureel van aard is, is verklaarbaar uit de cultuur in de arabische wereld, waar vrouwen zoveel mogelijk verborgen werden/worden gehouden voor het publieke domein.

conclusie: hoofddoekjes verbieden is ridicuul maar heeft niet van doen met religieuze vrijheid of rechtvaardigheid. (carnavalsvermommingen mogen ook alleen met carnaval).

Wat is het verschil tussen een cultureel symbool of een religieus symbool, en wat doet dit verschil er toe?

rasoelleke
06-03-10, 16:31
Dus behoofddoekte vrouwen zijn niet welkom in de bibliotheek omdat zij zich moeten kleden zoals jij/jullie het graag wil(len) hebben?

Jij vindt de visie van Wilders niet deugen, omdat hij het alleen gemunt heeft op de hoofddoek?



Je staat achter zijn uitspraken?

Het is toch ook zo dat je als niet-moslima in theocratische heilstaten als bijv. Iran en SA in het publieke domein toch verplicht wordt, om het maar oneerbiedig te zeggen, om een kopvod te dragen.
Waarom heb je dan problemen met het verbod op hoofddoekjes in het publieke domein van niet-theocratische samenlevingen.

Pizzaman
06-03-10, 16:35
Inderdaad wordt vaak in de familie en vrienden gecollecteerd voor een ticket, maar dan nog hoe komt hij aan een geldige paspoort als de persoon het land wilt ontvluchten omdat zijn leven gevaar loopt?
Immers hij vlucht voor de staat die hem ook het paspoort geeft???
Nou ik neem aan dat die persoon het eerst in de gaten heeft dat de staat hem moet hebben... en dat ie hem daarom ook smeert. Op het moment dat de staat het als eerste in de gaten heeft, dan krijgt ie geen paspoort maar een kogel, of zo. Dus zijn laatste actie is een paspoort krijgen, en 'm dan smeren VOORDAT het te laat is. Het hoeft overigens ook niet de staat te zijn waarvan ze gevaar lopen.

BTW het hoeft niet eens collecteren in de familie te zijn, soms verkopen ze hun huis, of hoereren, of weet ik veel wat. Of ze laten een onbetaalde rekening achter van een creditcard.

Kortom dat men een vliegticket heeft en een paspoort, wil niet zeggen dat men geen vluchteling is. Overigens andersom ook niet.


Niet helemaal, enkele reis Amsterdam - Ghana/Nigeria/Libie/etc. kost ongeveer 1600 euro, maar een enkele reis vanuit één van deze landen naar Amsterdam kost vaak 3500-4500 Euro..........
Zwarte markt, valse tickets, bepaalde diensten... waar een wil is, is een weg.


De defenitie van vluchteling staat duidelijk omschreven in de regels van de VN.
IOk kon ze zo snel niet vinden, maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Misschien is het interessant om hier te bespreken wat we er wel en niet van vinden?


Ok maar hoe wil je deze herkennen???
Ik kan ze niet herkennen, tenzij ze zichzelf als dusdanig 'ontpoppen'. Echter, ik had bijvoorbeeld een collega uit de Antillen, die beweerde dat hij het 'kon ruiken'. Misschien net zo als je als Nederlander al 'ziet' of je te maken hebt met 'Tokkies'?


Ik denk dat we om een bibliotheek ons niet druk hoeven te maken, denk eerder dat het de bedoeling is in openbare gebouwen waar we mogen verwachten dat er geen onderscheid mag worden gemaakt zoals gemeente huisen, gerechtsgebouwen, ziekenhuizen, plaatsen waar mensen geen keuze hebben in het wel of niet bezoeken van deze openbare gelegenheden.
Laten we stellen 'openbare functies'. Waar 'ongewenste reclame' voor wat dan ook uit den boze hoort te zijn.

Eke
06-03-10, 17:06
Wilders doet niet mee in alle steden omdat dat organisatorisch onmogelijk is voor een nieuwe partij. .

De PVV heeft maar 1 lid en dat is Wilders.

Laten we dat niet vergeten. Als Wilders dat voorgelegd krijgt zegt ie vaag...o, dat komt nog wel, dat ook anderen lid kunnen worden.

Geen concrete toezeggingen dus.

Het 'democratische' aan zijn partij vindt hij dat iedereen vrij is om al dan niet op zijn PVV te stemmen.

Blijft dat hij alleen de macht heeft.... Hij kan niet weggestemd worden of tegengehouden binnen de PVV. Waarvan acte.

IbnRushd
06-03-10, 17:19
Lees maar even terug, ik heb behoorlijk precies verteld hoe ik er over denk.
Overigens heb je het recht er anders over te denken, natuurlijk.

Uiteindelijk zal het wel een mengelmoes van meningen met een gulden middenweg worden.
Ik heb daar geen problemen mee.

Nee. Je zweeft maar landt niet ergens.

Ik denk dat je Wilders steunt met zijn hoofddoekverbod.

IbnRushd
06-03-10, 17:24
jeetje, weer een nieuw doosje mixjes gevonden?
1. eenieder is verplicht belasting te betalen in het kader van het algemeen belang, ongeacht religie of zo.
2. religieuze symbolen zijn storend in het publieke domein. je stoort daar nl. altijd andersdenkenden mee.
3. als je religieuze symbolen toestaat, moet je alle religieuze symbolen toestaan. ergo: als je ze verbiedt moet je ze allemaal verbieden. (vind ik prima).
4. zijn hoofddoekjes een religieus of een cultureel symbool? ik ga uit van het laatste omdat de hoofddoek niet in de koran genoemd wordt, slechts het bedekken van de boezem... dat een hoofddoek meer cultureel van aard is, is verklaarbaar uit de cultuur in de arabische wereld, waar vrouwen zoveel mogelijk verborgen werden/worden gehouden voor het publieke domein.

conclusie: hoofddoekjes verbieden is ridicuul maar heeft niet van doen met religieuze vrijheid of rechtvaardigheid. (carnavalsvermommingen mogen ook alleen met carnaval).

Nou ja, je bent itt pizzaman consistent.

Je bent vrij om te denken dat hoofddoek niet in de Koran komt. Moslima's zijn ook vrij om aan een interpretatie te houden dat aangeeft dat 't wel degelijk om een gebod gaat.

IbnRushd
06-03-10, 17:28
Ik denk dat we om een bibliotheek ons niet druk hoeven te maken, denk eerder dat het de bedoeling is in openbare gebouwen waar we mogen verwachten dat er geen onderscheid mag worden gemaakt zoals gemeente huisen, gerechtsgebouwen, ziekenhuizen, plaatsen waar mensen geen keuze hebben in het wel of niet bezoeken van deze openbare gelegenheden.

Bibliotheek is ook een openbare ruimte. G. Wilders heeft het ook over bibliotheken.

Pizzaman
06-03-10, 17:28
Nee. Je zweeft maar landt niet ergens.

Ik denk dat je Wilders steunt met zijn hoofddoekverbod.

Dat heb je ook kunnen lezen. Ik ben tegen het dragen van de hoofddoek in openbare functies.
Hoezo zweven? Ik zweef niks, ben overtuigd dat de PVV is wat NL op dit moment nodig heeft.


Bibliotheek is ook een openbare ruimte. G. Wilders heeft het ook over bibliotheken.
Ik denk eerder over de medewerkers van de bibliotheek dan over de bezoekers:

•Geen hoofddoekjes in publieke functies en een burqaverbod; (van de PVV Almere site).

tanger'73
06-03-10, 17:38
dat wil de islam toch ook.

De islam streeft niet naar macht, maar naar het aanbidden van de Almachtige.

tanger'73
06-03-10, 17:40
Da zal op termijn ook zijn afgelopen, want de positie van de blanken wordt steeds verder teruggedrongen.

Denk je dat ze daar weer apartheid moeten invoeren?

Slinger
06-03-10, 17:45
Denk je dat ze daar weer apartheid moeten invoeren?

Ik denk dat dat niet mogelijk is. De achteruitgang zal dus onvermijdelijk en onomkeerbaar zijn.

IbnRushd
06-03-10, 17:48
Dat heb je ook kunnen lezen. Ik ben tegen het dragen van de hoofddoek in openbare functies.
Hoezo zweven? Ik zweef niks, ben overtuigd dat de PVV is wat NL op dit moment nodig heeft.

Eindelijk. Je steunt dus de visie van Wilders. Alle religieuze symbolen (keppeltjes, kruisjes e.d.) mogen, behalve hoofddoek. Duidelijk.



Ik denk eerder over de medewerkers van de bibliotheek dan over de bezoekers:

•Geen hoofddoekjes in publieke functies en een burqaverbod; (van de PVV Almere site).

Ik las 'gemeentelijke en gesubsidieerde instellingen'. Ik had dusver nergens gelezen over functies. Doet er verder weinig toe. Andere religieuze symbolen zijn welkom behalve hoofddoekjes is discriminatie, en daar sta jij achter.

IbnRushd
06-03-10, 17:49
Het is toch ook zo dat je als niet-moslima in theocratische heilstaten als bijv. Iran en SA in het publieke domein toch verplicht wordt, om het maar oneerbiedig te zeggen, om een kopvod te dragen.
Waarom heb je dan problemen met het verbod op hoofddoekjes in het publieke domein van niet-theocratische samenlevingen.

Je neemt SA en Iran als voorbeelden voor NL? Je wilt ook een soort van een theocratische staat?

tanger'73
06-03-10, 17:53
ik denk dat we om een bibliotheek ons niet druk hoeven te maken, denk eerder dat het de bedoeling is in openbare gebouwen waar we mogen verwachten dat er geen onderscheid mag worden gemaakt zoals gemeente huisen, gerechtsgebouwen, ziekenhuizen, plaatsen waar mensen geen keuze hebben in het wel of niet bezoeken van deze openbare gelegenheden.

Belachelijk, een moslim blijft een moslim, met of zonder hoofddoek. Je haalt ze er zo uit. Succes ermee voor al diegenen die denken dat je moslim bent, alleen als je een hoofddoek draagt en als je geen hoofddoek draagt, ben je geen of minder moslim en dat is prachtig. Zeg dan maar gerust, dat je het dragen van een hoofddoek qwa uiterlijk niet smaakvol vindt en liever haar ziet.

John2
06-03-10, 18:24
=Pizzaman;4279496]Nou ik neem aan dat die persoon het eerst in de gaten heeft dat de staat hem moet hebben... en dat ie hem daarom ook smeert. Op het moment dat de staat het als eerste in de gaten heeft, dan krijgt ie geen paspoort maar een kogel, of zo. Dus zijn laatste actie is een paspoort krijgen, en 'm dan smeren VOORDAT het te laat is. Het hoeft overigens ook niet de staat te zijn waarvan ze gevaar lopen.
De meeste "echte" vluchtelingen die nemen geen risico en gaan te voet de grens over en melden zich dan vaak bij een consulaat of kantoor van het rode kruis of VN voor een voorlopig reis dokument en vluchteling visa.


BTW het hoeft niet eens collecteren in de familie te zijn, soms verkopen ze hun huis, of hoereren, of weet ik veel wat. Of ze laten een onbetaalde rekening achter van een creditcard.
Het laatste kan ik me haast niet voorstellen omdat indien je reist in een combinatie van Visa en Paspoort je direct door de mand zou vallen als je Europa binnen komt.
Het huis verkopen lijkt me ook geen goed idee, want dit zou direct opvallen bij de overheid, tja er blijf dan nog maar één optie over, maar of dit kan als je op de vlucht bent en/of niemand kunt vertrouwen?


Kortom dat men een vliegticket heeft en een paspoort, wil niet zeggen dat men geen vluchteling is. Overigens andersom ook niet.
Vind je dit niet een beetje vreemd?
Je koopt een ticket op naam bij instellingen die vaak in deze landen door de overheid worden gecontroleerd, je wilt vluchten met een paspoort vanuit een land/regering die je wilt vervolgen, dit terwijl de controle op luchthavens zeer streng is.



Zwarte markt, valse tickets, bepaalde diensten... waar een wil is, is een weg.

Onmogelijk en zeker niet aan te raden in deze landen.

Ik kan ze niet herkennen, tenzij ze zichzelf als dusdanig 'ontpoppen'. Echter, ik had bijvoorbeeld een collega uit de Antillen, die beweerde dat hij het 'kon ruiken'. Misschien net zo als je als Nederlander al 'ziet' of je te maken hebt met 'Tokkies'?

Ook een tokkie kan een vluchteling zijn :hihi:


Laten we stellen 'openbare functies'. Waar 'ongewenste reclame' voor wat dan ook uit den boze hoort te zijn.
Kan ik mee instemmen.

John2
06-03-10, 18:36
Belachelijk, een moslim blijft een moslim, met of zonder hoofddoek. Je haalt ze er zo uit. Succes ermee voor al diegenen die denken dat je moslim bent, alleen als je een hoofddoek draagt en als je geen hoofddoek draagt, ben je geen of minder moslim en dat is prachtig. Zeg dan maar gerust, dat je het dragen van een hoofddoek qwa uiterlijk niet smaakvol vindt en liever haar ziet.

Het gaat niet om het moslim zijn Tanger, maar puur om iedere betrokkenheid of bevooroordeling uit te sluiten bij een meningsvorming.

tanger'73
06-03-10, 18:46
Het gaat niet om het moslim zijn Tanger, maar puur om iedere betrokkenheid of bevooroordeling uit te sluiten bij een meningsvorming.

Ok, maar wat voor invloed of effect heeft bijvoorbeeld een hoofddoek daarbij?

fisherman1969
06-03-10, 22:44
Ok, maar wat voor invloed of effect heeft bijvoorbeeld een hoofddoek daarbij?

Geen ene malle moereen , een hoofdoekje dragen is gewoon een dracht die hier pas uit de,,mode,, raakte in de jaren na W.O 2 en zelfs ik kan me nog goed herinneren dat mijn moeder en zusje een hoofddoekje droegen .
Zelfs in de RK. kerken was het min of meer verplicht , alhans gewenst ook op de zgn ,,Nonnenscholen,,was een hoefddoekje min of meer verplicht .
Trouwens , vraag me af waar de diverse zusterorders nu moeten die dragen ook een hoofdoekje. ???


'Stagiaires met hoofddoek vaak geweigerd' - Home - nursing.nl9 feb 2010 ... Verpleegkunde-student Layla bijvoorbeeld verstuurde al 24 .... Vroeger moesten we kapjes op, nonnen en andere religieuze met kappen,dat was ... geen wapperende kleding, geen sjaals om je hals en dus ook niet om je hoofd. ...
www.nursing.nl/.../stagiaires-met-hoofddoek-vaak-geweigerd

abdoeltje
06-03-10, 22:58
Belachelijk, een moslim blijft een moslim, met of zonder hoofddoek. Je haalt ze er zo uit. Succes ermee voor al diegenen die denken dat je moslim bent, alleen als je een hoofddoek draagt en als je geen hoofddoek draagt, ben je geen of minder moslim en dat is prachtig. Zeg dan maar gerust, dat je het dragen van een hoofddoek qwa uiterlijk niet smaakvol vindt en liever haar ziet.

zombies zijn het zeker, maar waar het om gaat is dat het dragen van een hoofddoekje een een religieuze verplichting is, net zoals de heilige oorlog voor moslims een religieuze verplichting is, in een seculiere wereld horen dit soort zaken niet thuis, pure provocatie is het.......

John2
06-03-10, 23:09
Ok, maar wat voor invloed of effect heeft bijvoorbeeld een hoofddoek daarbij?

Weinig effect, mits ze de kleding voorschriften niet overtreden.
Zo mag bijvoorbeeld een boer niet met een pet op in de rechtzaal zitten en zal de boer automatisch zijn pet afzetten terwijl de advocate eiste een hoofddoekje te mogen dragen.
Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld het rijden in het verkeer waarbij het dragen van een hoofddoekje een belemmering is bij het kijken over de schouder als je rechtsaf slaat.
Of in een ok-room waar baccillen een rol spelen.
Het is niet het hoofddoekje wat het probleem is, maar de persoon die hieraan eisen stelt.

tanger'73
07-03-10, 00:34
zombies zijn het zeker

Laat de rest maar zitten en bespaar me verder die schijnheiligheid, want ook jou gaat het alleen om het uiterlijk.

tanger'73
07-03-10, 00:36
Weinig effect, mits ze de kleding voorschriften niet overtreden.
Zo mag bijvoorbeeld een boer niet met een pet op in de rechtzaal zitten en zal de boer automatisch zijn pet afzetten terwijl de advocate eiste een hoofddoekje te mogen dragen.
Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld het rijden in het verkeer waarbij het dragen van een hoofddoekje een belemmering is bij het kijken over de schouder als je rechtsaf slaat.
Of in een ok-room waar baccillen een rol spelen.
Het is niet het hoofddoekje wat het probleem is, maar de persoon die hieraan eisen stelt.


Dus geen probleem met hoofddoek, vanwaar al die drukte?

rasoelleke
07-03-10, 10:04
Weinig effect, mits ze de kleding voorschriften niet overtreden.
Zo mag bijvoorbeeld een boer niet met een pet op in de rechtzaal zitten en zal de boer automatisch zijn pet afzetten terwijl de advocate eiste een hoofddoekje te mogen dragen.
Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld het rijden in het verkeer waarbij het dragen van een hoofddoekje een belemmering is bij het kijken over de schouder als je rechtsaf slaat.
Of in een ok-room waar baccillen een rol spelen.
Het is niet het hoofddoekje wat het probleem is, maar de persoon die hieraan eisen stelt.

hoe bedoel je dat, zou het niet zo zijn dat de religieuze VERPLICHTING die door de religie van de islaam aan vrouwelijke volgelingen oplegt het probleem is, mannen komen hier nog goed weg met de religieuze baard, maar als allah het echt nodig gevonden had, dan had hij de vrouw wel met een hoofddoek op geschapen.
Want als de verplichting van het dragen van een hoofddoek goedgekeurd wordt, als door allah gewild, dan moeten bijv. ook die andere religieuze verplichting die voor elke moslim geldt, nl. de heilige oorlog, d.w.z. goedschiks of kwaadschiks de niet-moslims op het pad van allah zetten, geaccepteerd worden. Je ziet dat het een nauw verweven is met het ander.
Het is dus de religieuze verplichting die een hoofddoekje "zo`n enorme lading" geeft. Het roept angst op en angst is een slechte raadgever.
Daar

Pizzaman
07-03-10, 12:40
Eindelijk. Je steunt dus de visie van Wilders. Alle religieuze symbolen (keppeltjes, kruisjes e.d.) mogen, behalve hoofddoek. Duidelijk.
Ik las 'gemeentelijke en gesubsidieerde instellingen'. Ik had dusver nergens gelezen over functies. Doet er verder weinig toe. Andere religieuze symbolen zijn welkom behalve hoofddoekjes is discriminatie, en daar sta jij achter.

Het is jouw goed recht zeker om dingen te verdraaien en scheef te lezen.
Moet ik dat nog serieus nemen?


De meeste "echte" vluchtelingen die nemen geen risico en gaan te voet de grens over en melden zich dan vaak bij een consulaat of kantoor van het rode kruis of VN voor een voorlopig reis dokument en vluchteling visa.-Het laatste kan ik me haast niet voorstellen omdat indien je reist in een combinatie van Visa en Paspoort je direct door de mand zou vallen als je Europa binnen komt.-Het huis verkopen lijkt me ook geen goed idee, want dit zou direct opvallen bij de overheid, tja er blijf dan nog maar één optie over, maar of dit kan als je op de vlucht bent en/of niemand kunt vertrouwen?-Vind je dit niet een beetje vreemd?-Je koopt een ticket op naam bij instellingen die vaak in deze landen door de overheid worden gecontroleerd, je wilt vluchten met een paspoort vanuit een land/regering die je wilt vervolgen, dit terwijl de controle op luchthavens zeer streng is.-Onmogelijk en zeker niet aan te raden in deze landen.

NB: volgens mij wil je er op aan sturen dat JUIST degenen met een paspoort en die zich fatsoenlijk melden GEEN vluchtelingen zouden kunnen zijn? Somsis het zo dat mensen de 'bui al zien hangen'. Moeten we dan degenen die verstandiger zijn dan gemiddeld terug sturen?




Zo mag bijvoorbeeld een boer niet met een pet op in de rechtzaal zitten en zal de boer automatisch zijn pet afzetten terwijl de advocate eiste een hoofddoekje te mogen dragen.....Het is niet het hoofddoekje wat het probleem is, maar de persoon die hieraan eisen stelt.

@IbnRushd: Dat bedoel ik dus. :) --> en dat geldt net zo goed voor andere godsdienstige of levensovertuigende symbolen. Toen ik 11 was mochten petjes niet in de klas, en ook geen Lonsdale shirts. Wat is nou helemaal het probleem? Als je zo graag een petje op wilt, dan werk je maar ergens waar dat wel mag. Of als je zo graag een hoofddoek op wilt, ga dan ergens werken waar dat kan. Het lijkt me dat wanneer je zo streng gelovig bent dat je ook niet wilt werken waar dat geloof niet wordt gewaardeerd.

Zo heb ik nog nooit een streng gereformeerde zien werken in een sexshop of een peepshow of hoerenkast.
Moet daar ook de hoofddoek op mogen? :maf2:

mark61
07-03-10, 14:25
Het gaat niet om het moslim zijn Tanger, maar puur om iedere betrokkenheid of bevooroordeling uit te sluiten bij een meningsvorming.

Wat bazel je hier nou eigenlijk? Iemand die een godsdienst aanhangt heeft altijd bepaalde betrokkenheid en bepaalde vooroordelen. Met of zonder uiterlijke kenmerken.

Jij denkt dus dat als iemand een hoofddoek afzet opeens haar ideeën veranderen. Think again.

Een ambtenaar moet zijn/haar werk doen in overeenstemming met de wat.

Er is geen enkel geval bekend van een islamitische ambtenaar die vanwege zijn/haar overtuigingen weigerde zijn/haar taak uit te voeren.

Er zijn daarentegen wel gevallen van christelijke ambtenaren, geen hoofddoek, die weigerden hun taak uit te voeren op grond van hun godsdienst.

Die zijn niet eens ontslagen, bizar.

Meten met twee maten.

Armadillo
07-03-10, 14:54
Er is geen enkel geval bekend van een islamitische ambtenaar die vanwege zijn/haar overtuigingen weigerde zijn/haar taak uit te voeren.

Ze zijn nog niet in die positie geweest denk ik. Islamitische fundi studenten medische biologie hebben een paar jaar geleden stennis staan schoppen omdat ze bij de opleiding leerden over DNA en genetische veranderingen - ipv over God die tover-de-tover doet.

Ik ben het met je eens dat iemand die haar hoofddoek verplicht af doet daarmee niet opeens een andere mening gaat hebben. De vraag is wat je doet in de functie van ambtenaar als je het grondig oneens bent met de regels waar je voor zou moeten staan. Of wat je doet bij een wetenschappelijke opleiding als je denk dat alles is zoals het is omdat God het getoverd heeft. (Er zijn zat mensen die geloven in een God en er daarnaast van overtuigd zijn dat er wetmatigheden zijn die wetenschappelijk benaderbaar zijn).

mark61
07-03-10, 15:07
Ze zijn nog niet in die positie geweest denk ik. Islamitische fundi studenten medische biologie hebben een paar jaar geleden stennis staan schoppen omdat ze bij de opleiding leerden over DNA en genetische veranderingen - ipv over God die tover-de-tover doet.

Ik ben het met je eens dat iemand die haar hoofddoek verplicht af doet daarmee niet opeens een andere mening gaat hebben. De vraag is wat je doet in de functie van ambtenaar als je het grondig oneens bent met de regels waar je voor zou moeten staan. Of wat je doet bij een wetenschappelijke opleiding als je denk dat alles is zoals het is omdat God het getoverd heeft. (Er zijn zat mensen die geloven in een God en er daarnaast van overtuigd zijn dat er wetmatigheden zijn die wetenschappelijk benaderbaar zijn).

Ach, een paar idioten. En het is een andere situatie.

Het kan zijn dat er nog geen islamtische trouwambtenaar geweigerd heeft homostellen te trouwen. Veel andere situaties zijn er ook niet te bedenken denk ik.

Maar het blijft een feit dat het niet gebeurd is, terwijl er giga heisa over is, zie PVV, zie dit topic. En terwijl er over die christenambtenaren niemand is gevallen, althans zeker de PVV(-aanhangers) niet.

Ik wilde die schijnheiligheid even aan de kaak stellen.

Dan neem je ontslag, simpel. Principes zijn principes. De enige situatie waarin je daar last mee krijgt is als je militair bent.

Zulke studenten moeten dan ophouden met studeren. Die studie biedt bepaalde kennis in een bepaald framework. Als het je niet bevalt, het is een vrije wereld.

Het is sowieso absurd, omdat zulke dingen in islamitische landen helemaal niet spelen. Nog afgezien van dat ze daar dolblij zijn dat ze zo'n studie überhaupt kunnen doen.

Armadillo
07-03-10, 15:17
Het kan zijn dat er nog geen islamtische trouwambtenaar geweigerd heeft homostellen te trouwen. Veel andere situaties zijn er ook niet te bedenken denk ik.

Maar het blijft een feit dat het niet gebeurd is, terwijl er giga heisa over is, zie PVV, zie dit topic. En terwijl er over die christenambtenaren niemand is gevallen, althans zeker de PVV(-aanhangers) niet.

Ik wilde die schijnheiligheid even aan de kaak stellen.

Mee eens. Ze lopen ook expres dingen door elkaar te halen, nl fundi-geloof, cultuur, en crimineel & asociaal gedrag. Zo van: wie 'buitenlands' eten kookt zal wel een tasjesdief zijn.

Ik ben zelf wel een beetje teleurgesteld met de herrijzenis van de fundismen - of het nu christelijke ambtenaren zijn of boerkini-meisjes.

mark61
07-03-10, 15:33
Mee eens. Ze lopen ook expres dingen door elkaar te halen, nl fundi-geloof, cultuur, en crimineel & asociaal gedrag. Zo van: wie 'buitenlands' eten kookt zal wel een tasjesdief zijn.

Ik ben zelf wel een beetje teleurgesteld met de herrijzenis van de fundismen - of het nu christelijke ambtenaren zijn of boerkini-meisjes.

Ik denk dat het een reactie is op ontwikkelingen. De wereld wordt steeds ingewikkelder, ook al naarmate we er meer over weten, en zo'n crisis brings home het inzicht dat we heel erg afhankelijk zijn van alles wat er waar dan ook gebeurt, maar waar we geen invloed op hebben.

Dat levert verschillende reacties op. Wilderisme, fundamentalisme links en rechts.

Ik had ook gedacht dat wij steeds vrijer en humaner zouden worden, tis gek dat ik blijkbaar al de meest liberale periode in de westerse beschaving heb meegemaakt en het nu weer bergafwaarts gaat.

Nog zo'n irrationele angst die vraagt om een bizarre reactie :hihi:

John2
07-03-10, 17:44
Dus geen probleem met hoofddoek, vanwaar al die drukte?
Die drukte komt voort uit het feit dat mensen weigeren hun hoofddoek af te doen indien dit wordt geeist voor hun veiligheid of die van een andere, of zoals laatst in een gerechtszaal waar deze uitingen verboden zijn.


=rasoelleke;4279965]hoe bedoel je dat, zou het niet zo zijn dat de religieuze VERPLICHTING die door de religie van de islaam aan vrouwelijke volgelingen oplegt het probleem is, mannen komen hier nog goed weg met de religieuze baard, maar als allah het echt nodig gevonden had, dan had hij de vrouw wel met een hoofddoek op geschapen.
Dat is het hem nu juist en dit wordt ook door diverse draagsters aangegeven dat het geen verplichting is, verder is ook in de Koran nergens terug te vinden waarin staat dat dit verplicht zou zijn, behalve dan ten overstaande van God/Allah.


Want als de verplichting van het dragen van een hoofddoek goedgekeurd wordt, als door allah gewild, dan moeten bijv. ook die andere religieuze verplichting die voor elke moslim geldt, nl. de heilige oorlog, d.w.z. goedschiks of kwaadschiks de niet-moslims op het pad van allah zetten, geaccepteerd worden. Je ziet dat het een nauw verweven is met het ander.
Het is dus de religieuze verplichting die een hoofddoekje "zo`n enorme lading" geeft. Het roept angst op en angst is een slechte raadgever.
Daar
Zo zou het inderdaad kunnen zijn, maar gelukkig zijn de moslims voor 99,9% verstandig.



NB: volgens mij wil je er op aan sturen dat JUIST degenen met een paspoort en die zich fatsoenlijk melden GEEN vluchtelingen zouden kunnen zijn? Somsis het zo dat mensen de 'bui al zien hangen'. Moeten we dan degenen die verstandiger zijn dan gemiddeld terug sturen?

Inderdaad worden personen die met geldige documenten zich melden steviger aan de tand gevoeld dan personen die via een buurland vluchten.


=mark61;4280121]Wat bazel je hier nou eigenlijk? Iemand die een godsdienst aanhangt heeft altijd bepaalde betrokkenheid en bepaalde vooroordelen. Met of zonder uiterlijke kenmerken.
Vreemd dat ik dit dan niet heb ondanks mijn geloof en mijn overtuiging?!


Jij denkt dus dat als iemand een hoofddoek afzet opeens haar ideeën veranderen. Think again.
Misschien niet bij de persoon zelf, maar wel de persoon die haar ontmoet zal zich vrijer en vertrouwelijker gedragen, mits er geen duidelijke geloofstekenen zijn te zien.


Een ambtenaar moet zijn/haar werk doen in overeenstemming met de wat.
Nederlandse wetgeving, normen en waarden althans dit mag je toch van een ambtenaar verwachten.


Er is geen enkel geval bekend van een islamitische ambtenaar die vanwege zijn/haar overtuigingen weigerde zijn/haar taak uit te voeren.
Oei ik ken me nog de diverse discussies herinderen die we hier voerden over diverse recht-zaken waarbij moslima's alsnog een schadevergoeding eiste na werkweigering.


Er zijn daarentegen wel gevallen van christelijke ambtenaren, geen hoofddoek, die weigerden hun taak uit te voeren op grond van hun godsdienst.
Noem eens een paar voorbeelden???

Wizdom
07-03-10, 18:27
Door Rob Wijnberg (columnist nrc.next)

Stelletje watjes, dat zijn het. Neem dat hoofddoekjesverbod. De partij vindt de hoofddoek een „abject symbool van een onderdrukkende totalitaire ideologie”, dus wil ze het dragen ervan verbieden. Voor ambtenaren. Tijdens werktijd. In Den Haag en Almere.

Nou nou.

Zo zet je de fascisten wel een hak, of niet? Geen vrouwenonderdrukking meer tussen 9 en 5 aan het gemeenteloket in Moerwijk en Almere-Buiten. Die kunnen hun wereldkalifaat wel vergeten.

Kom op, Geert! Wat is dit voor slap gedoe? Mogen ze die kopvodden onderweg naar hun werk wél ophouden? En de vervuiling van het straatbeeld dan? Warempel: die kun je bij de PVV gewoon afkopen, voor 1.000 euro taks per jaar.

Zou vrouwenonderdrukking ook btw-aftrekbaar worden?

Je zag het misgaan toen er nieuwe verkiezingen werden uitgeschreven. Toen verklaarde Geert opeens dat hij bereid was „overal concessies” over te doen, behalve „over de AOW-leeftijd”. Tja, politiek is prioriteiten stellen, zullen we maar zeggen. Onze fundamentele vrijheden staan op het punt door tientallen miljoenen kolonisten vernietigd te worden en Geert ziet het door de vingers zolang hij op z’n 65ste met pensioen kan.

Partij voor de Vrijetijd, zal-ie bedoelen.

We hadden het kunnen weten. Zelfs na de aanslagen in New York hoorde je Geert nog multicultismoesjes wauwelen. Dat de islam een „te respecteren godsdienst” is en dat de meeste moslims „goede mensen” zijn enzo. Hij zei het nog net niet in het Arabisch.

Volgens Geert zat hij destijds „onder het juk van Jozias van Aartsen en Hans Dijkstal”. Ook dát nog: iemand die capituleert voor de elite! Met zo’n generaal win je natuurlijk nooit een oorlog. Nog even en dat geblondeerde kapsel blijkt een abject symbool voor een witte vlag. Meen je eigenlijk wel wat je zegt, Geert?

Of wil je alleen provoceren?

Wilders zou Nederland voor de honden voeren als het om Israel gaat... Dat hele gedoe over Islamisering is alleen omdat Wilders en de ZIONISTEN vrezen dat Europeanen symphatie voor de Palestijnen krijgen en hij voor Israel vreest...

Het is een antwoord op de isolatie van de laatste jaren van Israel...

super ick
07-03-10, 18:59
De PVV heeft maar 1 lid en dat is Wilders.

Laten we dat niet vergeten. Als Wilders dat voorgelegd krijgt zegt ie vaag...o, dat komt nog wel, dat ook anderen lid kunnen worden.

Geen concrete toezeggingen dus.

Het 'democratische' aan zijn partij vindt hij dat iedereen vrij is om al dan niet op zijn PVV te stemmen.

Blijft dat hij alleen de macht heeft.... Hij kan niet weggestemd worden of tegengehouden binnen de PVV. Waarvan acte.

Dat weet ik Eke. Niet echt democratisch nee.
Ik geef toe dat ik naar de reden moet gissen maar 1 goede reden zou kunnen zijn:
Wilders is bang dat het net zo gaat als bij de LPF. Teveel ongeleide projectielen. Dat kan hij niet meer in de hand houden.

Ik ben geen fan van Wilders. Ik vind wel dat hij recht heeft mee te doen. Zie alleen het aantal mensen dat op hem stemt. Die kun je niet negeren, wegzetten als een soort hersenlozen.

Wat mij wel zorgen baart is dat het praktisch onmogelijk is om op een proffessionele manier als nieuwe partij voet aan de grond te krijgen.
Misschien moeten we daarom wel naar een 2 partijenstelsel.

Wizdom
07-03-10, 19:47
Liberty, Egalite, Fraternity was toch de door de eeuwen heen succesvolle slogan om volksopstanden op te wekken?

Ik begrijp niet waarom de ZIONIST Wilders de laatste 2 heeft geschrapt... Past het deze keer niet in het straatje van de ZIONISTEN? Ooh ja.... De Joden zijn nu onschendbaar... Dus die laatste 2 kunnen nu geschrapt worden...

super ick
07-03-10, 20:53
Liberty, Egalite, Fraternity was toch de door de eeuwen heen succesvolle slogan om volksopstanden op te wekken?

Ik begrijp niet waarom de ZIONIST Wilders de laatste 2 heeft geschrapt... Past het deze keer niet in het straatje van de ZIONISTEN? Ooh ja.... De Joden zijn nu onschendbaar... Dus die laatste 2 kunnen nu geschrapt worden...

Kan jij ergens over duscussieren zonder je Jodenhaat te spuien?
يجب أن نكون صادقين.
كنت أكره اليهود

Wizdom
07-03-10, 20:58
Kan jij ergens over duscussieren zonder je Jodenhaat te spuien?
Doe niet zo moeilijk met gedraai door het steeds maar over Zionisten te hebben. Je hebt een schurft aan Joden.

Ik heb helemaal geen schurft aan Joden... Joden ansich zijn onschuldig... Het gaat om een netwerk van ZIONISTEN die een doctrine aanhangt die een hoop ellende in de wereld veroorzaakt... Ik ben alert op wat de ZIONISTEN voor ons in petto hebben my friend...

De oorzaak van deze ellende is dat een hoop mensen het niet door hebben... Als je niet uit kijkt my friend loopt het zo in de honderd en sta jij te gapen hoe het zover had kunnen komen....

Ik kan je 1 ding alvast verklappen... Die Wilders komt uit de koker van de ZIONISTEN en die zijn GEVAARLIJK!!!!!!!!!!!

ZIONISTEN hanteren als 1 van hun wapen massapsychose... Nederland en een deel van de wereld is al in een verre staat van massapsychose... Ze hanteren de media als een weapon of mass destruction op degene waar ze hun pijlen op hebben gericht... In dit geval de Islam en Moslims....

Wordt eens wakker voor het te laat is....

tanger'73
07-03-10, 23:02
Wat bazel je hier nou eigenlijk? Iemand die een godsdienst aanhangt heeft altijd bepaalde betrokkenheid en bepaalde vooroordelen. Met of zonder uiterlijke kenmerken.

Jij denkt dus dat als iemand een hoofddoek afzet opeens haar ideeën veranderen. Think again.

Een ambtenaar moet zijn/haar werk doen in overeenstemming met de wat.

Er is geen enkel geval bekend van een islamitische ambtenaar die vanwege zijn/haar overtuigingen weigerde zijn/haar taak uit te voeren.

Er zijn daarentegen wel gevallen van christelijke ambtenaren, geen hoofddoek, die weigerden hun taak uit te voeren op grond van hun godsdienst.

Die zijn niet eens ontslagen, bizar.

Meten met twee maten.

Zo is het maar net, moslim, christen, atheïst of wat nog meer. De maatstaf blijft altijd de wet en zo is dat altijd al geweest. totaal niks nieuws onder de zon.

tanger'73
07-03-10, 23:06
Die drukte komt voort uit het feit dat mensen weigeren hun hoofddoek af te doen indien dit wordt geeist voor hun veiligheid of die van een andere, of zoals laatst in een gerechtszaal waar deze uitingen verboden zijn.

Waar heb je het nou over, denk je werkelijk dat iemands betrokkenheid bij een bepaalde overtuiging er minder op wordt? Je maakt je druk om totaal niks.

H.P.Pas
08-03-10, 00:46
Waar heb je het nou over, denk je werkelijk dat iemands betrokkenheid bij een bepaalde overtuiging er minder op wordt?

Nee, dat denk ik niet.
Waar ik me wel over verbaas is, dat de betrokkenen zelf schijnen te denken van wel. Ook dat is bizar.



Voor de rest begrijp ik die hele hoofddoekendiscussie voor geen meter. Wie meent dat God wil dat vrouwen zo'n ding dragen, is mijns inziens niet goed bij zijn hoofd; (dat zal wel weer beledigend zijn, maar goed) wie hem wil verbieden is ook niet goed bij zijn hoofd,

Moon

Zo eenvoudig is dat.

John2
08-03-10, 10:37
Waar heb je het nou over, denk je werkelijk dat iemands betrokkenheid bij een bepaalde overtuiging er minder op wordt? Je maakt je druk om totaal niks.

Dus jij vind dat een overtuiging gaat boven de wet en veiligheid van personen?

super ick
08-03-10, 10:49
Ik heb helemaal geen schurft aan Joden... Joden ansich zijn onschuldig... Het gaat om een netwerk van ZIONISTEN die een doctrine aanhangt die een hoop ellende in de wereld veroorzaakt... Ik ben alert op wat de ZIONISTEN voor ons in petto hebben my friend...

De oorzaak van deze ellende is dat een hoop mensen het niet door hebben... Als je niet uit kijkt my friend loopt het zo in de honderd en sta jij te gapen hoe het zover had kunnen komen....

Ik kan je 1 ding alvast verklappen... Die Wilders komt uit de koker van de ZIONISTEN en die zijn GEVAARLIJK!!!!!!!!!!!

ZIONISTEN hanteren als 1 van hun wapen massapsychose... Nederland en een deel van de wereld is al in een verre staat van massapsychose... Ze hanteren de media als een weapon of mass destruction op degene waar ze hun pijlen op hebben gericht... In dit geval de Islam en Moslims....

Wordt eens wakker voor het te laat is....

Heb je nu echt niet in de gaten dat als je 'Zionisten' vervangt voor 'islam' of 'moslims' je precies dezelfde methode hanteert als Wilders?

Vraag:

Als ik jou betoog 'Zionisten' vervang door 'moslimfundamentalisten' sta je dan ook nog achter je verhaal?