PDA

Bekijk Volledige Versie : Gewoon even wat anders?



MaRiaH
06-03-10, 00:10
Is er nog iemand wakker, die een leuk verhaal heeft..

Niet politiek getint of gericht op actualiteit?
Gewoon even gewoon?

MaRiaH
06-03-10, 00:45
Johan Cruijff wordt in Nederland door veel mensen op handen gedragen. De stervoetballer van weleer blijkt ook als commentator op tv onnavolgbaar. Cruijffs taalgebruik leverde de Nederlandse taal enkele klassieke nieuwe uitdrukkingen op.
"Simpel is het moeilijkst."
"Ieder voordeel heb ze nadeel."
"Toeval is logisch."
Stuk voor stuk zijn het pareltjes die regelmatig geciteerd worden.

Niet alleen in Nederland, maar ook in Spanje is Cruijff onverminderd populair. En net als in Nederland, heeft Cruijff ook de Spaanse taal verrijkt.

In 1988, kort na zijn komst als trainer van Barcelona, liet Johan Cruijff na een wedstrijd de voltallige Spaanse pers een paar volle seconden met open monden van verbazing staan toen hij de Nederlandse uitdrukking 'op een gegeven moment' in het Spaans vertaalde: En un momento dado. Helaas kent het Spaans die uitdrukking helemaal niet.

Hierdoor kregen de woorden van Cruijff een totaal andere betekenis: 'Een moment dat je gegeven wordt'. De Spanjaarden vonden het geweldig en de uitdrukking 'Een moment dat je gegeven wordt' is inmiddels volledig geaccepteerd in de Spaanse taal.


Bron: 'En un momento Dado', documentaire over Cruijffs jaren in Barcelona.

MaRiaH
06-03-10, 00:47
Bono, de zanger van de Ierse band U2, staat bekend om zijn betrokkenheid met wereldproblemen. Bono zet zich vooral in om iets te doen aan de hongerproblemen in Afrika.
Tijdens een concert van U2 in het Schotse Glasgow, vroeg Bono het publiek op een gegeven moment om stil te zijn. Hij begon daarna langzaam in zijn handen te klappen. Het ritme werd overgenomen door het publiek. Het hele stadion was stil, met uitzondering van het ritme van het handgeklap.

Na een tijdje zei Bono: "Iedere keer als ik in mijn handen klap, sterft er een kind in Afrika."

Plotseling klonk ergens vanuit het publiek in een onmiskenbaar Schotse tongval:
"Well stop fucking doing it then!"


Bron: Snopes.com

MaRiaH
06-03-10, 16:51
Ben ik echt de enige die es wat anders wil?

:hihi:

Slinger
06-03-10, 16:54
Ben ik echt de enige die es wat anders wil?

:hihi:

Nou, ik wil je even vertellen dat de belastingdienst er mee ophoudt.

Want ik kreeg vandaag de laatste aanmaning...

TonH
06-03-10, 16:57
Ben ik echt de enige die es wat anders wil?

:hihi:

Nope, en zeker in het midden van de nacht. Maar toen is Vakkevulle gesloten door beheer... :slaap:

TonH
06-03-10, 16:57
Nou, ik wil je even vertellen dat de belastingdienst er mee ophoudt.

Want ik kreeg vandaag de laatste aanmaning...

Moet je maar zorgen dat je geld terug krijgt. Praat je ineens heel anders over die club. :cola:

John2
06-03-10, 17:47
Ben ik echt de enige die es wat anders wil?

:hihi:

Ik wil Bolletje.......................

MaRiaH
06-03-10, 20:23
Nou, ik wil je even vertellen dat de belastingdienst er mee ophoudt.

Want ik kreeg vandaag de laatste aanmaning...

Haha...
toch leuk dat je het met ons deelt.. :)

MaRiaH
06-03-10, 20:23
Nope, en zeker in het midden van de nacht. Maar toen is Vakkevulle gesloten door beheer... :slaap:

Dàt waren nog eens tijden.. :hihi:

TonH
06-03-10, 21:06
Dàt waren nog eens tijden.. :hihi:

Yep. Heb daar menig diep donkere nacht vakke zitte vulle met foto's... lekker associatief :love:

Het was dan ook altijd lekker 'eenzaam' op Maroc en even tijd om bij te lezen en af en toe wat rustig prikken met mensen die ook nog wakker waren... Het heeft me toen door menig slapeloze nacht geholpen.
Tegenwoordig is mijn nacht een uur vroeger dan voor jullie en wanneer ik, zoals toen ook al, om 2 uur naar bed ga is het bij jullie nog maar 1 uur... da's toch anders. :slaap:

Maar het kan af en toe best lekker zijn "Gewoon even wat anders".

MaRiaH
06-03-10, 21:30
Yep. Heb daar menig diep donkere nacht vakke zitte vulle met foto's... lekker associatief :love:

Het was dan ook altijd lekker 'eenzaam' op Maroc en even tijd om bij te lezen en af en toe wat rustig prikken met mensen die ook nog wakker waren... Het heeft me toen door menig slapeloze nacht geholpen.
Tegenwoordig is mijn nacht een uur vroeger dan voor jullie en wanneer ik, zoals toen ook al, om 2 uur naar bed ga is het bij jullie nog maar 1 uur... da's toch anders. :slaap:

Maar het kan af en toe best lekker zijn "Gewoon even wat anders".

Jazeker.
Maar veel animo is er niet.

Straks als bij ons de zomertijd weer ingaat, lopen we dan weer gelijk?

John2
06-03-10, 22:15
Misschien een idee om vakkevullen weer te openen als totale vuilnisbak voor ons :hihi:

MaRiaH
06-03-10, 22:53
Misschien een idee om vakkevullen weer te openen als totale vuilnisbak voor ons :hihi:

Wil je een bolletje koekje? ;)

fisherman1969
07-03-10, 11:12
Ben ik echt de enige die es wat anders wil?

:hihi:

Nee hoor ik wil dit ,alles ff omdraaien b.v : dagje vrouw zijn ,een week stinkend rijk, overal kunne poepen als je hoognodig moet ,niet op straat hoor :) een week geen medicijen en geen pijn, een dag zonder verplichtingen enz en enz :)
Ach als je alles wist dan zou ik dit graag overdoen achterste voren :

Heb je er wel eens aan gedacht wat er gebeurt als je achterstevoren zou
leven?
Het lijkt me veel leuker.
Om te beginnen sta je op uit de dood, een spectaculair begin.
Als je uit de kist stapt word je verwelkomd door je familie en beste
vrienden, die hoef je dus niet meer uit te zoeken en ze hebben allemaal
een bloemetje meegenomen.
Dan mag je een jaar of 20 lekker achter de geraniums hangen, iedere dag
een paar borrels,
af en toe een uitstapje met een rondvaartboot, elke maand je uitkering.
Op een dag staat er ineens een vent of vrouw voor je deur met een gouden horloge.(laatse komt zelden voor).
Die bied je meteen een goed betaalde baan.
Naarmate de jaren voorbijgaan, krijg je ook steeds meer zin om te
werken, je voelt je ook steeds beter, je kunt zoveel roken als je wil,
want je longen worden steeds schoner.
Je kunt drinken wat je wil, de katers worden steeds kleiner. Je raakt je
buik kwijt zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Je gaat ook steeds meer van je man of vrouw houden. In het begin heb je
maar 1 keer sex per jaar. Maar op 't laatst 10 keer per week.
Op een gegeven moment moet je naar school maar je weet alles al dus je
doet geen flikker.
En de laatste jaren van je leven kan je lekker in de zandbak spelen, je
kan snoepen wat je wil, je bent toch al je tanden weer kwijt.
Dan nog een paar maanden aan een vrouwenborst sabbelen, daarna nog 9
maanden in de veilige, warme moederschoot, en daarna eindig je in
een alles verzwelgend, gelukzalig orgasme.

:koppel:

Pizzaman
07-03-10, 11:17
....overal kunne poepen als je hoognodig moet ,niet op straat hoor :) ....

Deed me denken aan een andere ergernis:

- Waarom kan je overal wat te eten en te drinken kopen, en is er bijna nergens een openbaar toilet?

:huil:

mark61
07-03-10, 13:20
Jazeker.
Maar veel animo is er niet.

Straks als bij ons de zomertijd weer ingaat, lopen we dan weer gelijk?

Faits divers mogen hier niet. Ik weet eigenlijk niet wat de motivatie was om Vakkevullen te sluiten, het werd te Nederlands zeker? Bizarre beslissing destijds. Nederlandse minderheid uitgewezen, of zoiets.

Zomertijd geldt dacht ik in de hele EU, dus verschil blijft.

Ik heb trouwens wel eens iemand horen beweren dat 'en un momento dado' wel degelijk Spaans is, maar I wouldn't know.

TonH
07-03-10, 18:00
Jazeker.
Maar veel animo is er niet.

Straks als bij ons de zomertijd weer ingaat, lopen we dan weer gelijk?

Nee, want dan gaatie bij ons ook in. :D

Misschien wanneer jullie ons nou eens wat centen toe zouden stoppen dat we eindelijk eens 'gelijk' zouden gaan lopen? :hihi:

TonH
07-03-10, 18:02
Deed me denken aan een andere ergernis:

- Waarom kan je overal wat te eten en te drinken kopen, en is er bijna nergens een openbaar toilet?

:huil:

Jaren geleden in NL afgeschaft. De supermarkten hier hebben allemaal nog bezoekers toiletten... en dat is ZO zalig!!!

TonH
07-03-10, 18:04
Faits divers mogen hier niet. Ik weet eigenlijk niet wat de motivatie was om Vakkevullen te sluiten, het werd te Nederlands zeker? Bizarre beslissing destijds. Nederlandse minderheid uitgewezen, of zoiets.

Zomertijd geldt dacht ik in de hele EU, dus verschil blijft.

Ik heb trouwens wel eens iemand horen beweren dat 'en un momento dado' wel degelijk Spaans is, maar I wouldn't know.

Zeg! Ex-guerillero! Jij en de jouwen voerden van daaruit op het laatst massa aanvallen uit. Een soort Tora Bora was het!

Oh ja, en na 100.000 berichten crashtend de servers van Maroc. :hihi:

Tomas
07-03-10, 18:19
Net nog even langs vakkevullen enzo geweest. Hoe zal het met Angkor zijn? Nog steeds in therapie?

Spoetnik
07-03-10, 18:36
Johan Cruijff wordt in Nederland door veel mensen op handen gedragen. De stervoetballer van weleer blijkt ook als commentator op tv onnavolgbaar. Cruijffs taalgebruik leverde de Nederlandse taal enkele klassieke nieuwe uitdrukkingen op.
"Simpel is het moeilijkst."
"Ieder voordeel heb ze nadeel."
"Toeval is logisch."
Stuk voor stuk zijn het pareltjes die regelmatig geciteerd worden.

Niet alleen in Nederland, maar ook in Spanje is Cruijff onverminderd populair. En net als in Nederland, heeft Cruijff ook de Spaanse taal verrijkt.

In 1988, kort na zijn komst als trainer van Barcelona, liet Johan Cruijff na een wedstrijd de voltallige Spaanse pers een paar volle seconden met open monden van verbazing staan toen hij de Nederlandse uitdrukking 'op een gegeven moment' in het Spaans vertaalde: En un momento dado. Helaas kent het Spaans die uitdrukking helemaal niet.

Hierdoor kregen de woorden van Cruijff een totaal andere betekenis: 'Een moment dat je gegeven wordt'. De Spanjaarden vonden het geweldig en de uitdrukking 'Een moment dat je gegeven wordt' is inmiddels volledig geaccepteerd in de Spaanse taal.


Bron: 'En un momento Dado', documentaire over Cruijffs jaren in Barcelona.


http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=18147

MaRiaH
07-03-10, 18:43
Nee, want dan gaatie bij ons ook in. :D

Misschien wanneer jullie ons nou eens wat centen toe zouden stoppen dat we eindelijk eens 'gelijk' zouden gaan lopen? :hihi:

wil ik es wat anders, ga je ordinair lopen bedelen.. :hihi:


;)

MaRiaH
07-03-10, 18:46
Net nog even langs vakkevullen enzo geweest. Hoe zal het met Angkor zijn? Nog steeds in therapie?

Hmmz, ik las net "wegens technische redenen gesloten".

MaRiaH
07-03-10, 18:49
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=18147

Lo que Johan Cruyff dijo fue: en un momento cualquier.

Kan zijn.. in ieder geval wordt er ook hier flink over gesproken..
Die Johan.. :)

mark61
07-03-10, 19:25
Zeg! Ex-guerillero! Jij en de jouwen voerden van daaruit op het laatst massa aanvallen uit. Een soort Tora Bora was het!

Oh ja, en na 100.000 berichten crashtend de servers van Maroc. :hihi:

Hehe leve de Haiduks. Oh dat was het, mja, ik had wel een harde schijf voor ze geregeld heur.

mark61
07-03-10, 19:27
Lo que Johan Cruyff dijo fue: en un momento cualquier.

Kan zijn.. in ieder geval wordt er ook hier flink over gesproken..
Die Johan.. :)

En un momento dado es una expresión española, por Dios!

Zie je wel, ¿mujer?

mark61
07-03-10, 19:29
Nee, want dan gaatie bij ons ook in. :D

Misschien wanneer jullie ons nou eens wat centen toe zouden stoppen dat we eindelijk eens 'gelijk' zouden gaan lopen? :hihi:

Verkoop een zooitje van die eilanden en quit whining, endaxi?

Spoetnik
07-03-10, 19:34
Lo que Johan Cruyff dijo fue: en un momento cualquier.

Kan zijn.. in ieder geval wordt er ook hier flink over gesproken..
Die Johan.. :)

Dat komt omdat een nederlander die argentijn wilde overtuigen. Typisch nederlands :)

mark61
07-03-10, 20:01
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=18147

Leuke site! Doen ook Türkisch hehe

MaRiaH
07-03-10, 20:32
Dat komt omdat een nederlander die argentijn wilde overtuigen. Typisch nederlands :)

Ja typisch Nederlands ja.. :hihi:

MaRiaH
07-03-10, 20:33
Leuke site! Doen ook Türkisch hehe

Da's meer jouw ding. Ewit?

Spaans lukt me net met mijn Italiaans.. maar Turks.. :maf2:

mark61
07-03-10, 21:23
Da's meer jouw ding. Ewit?

Spaans lukt me net met mijn Italiaans.. maar Turks.. :maf2:

Evet. Dr zit een Griek Turks te leren in het Engels, dus niks aan de hand.

TonH
07-03-10, 22:14
wil ik es wat anders, ga je ordinair lopen bedelen.. :hihi:


;)

De genen verloochenen zich nu eenmaal niet... sorry. Maar hebbu nog un eurootje voor een arme Griek die de bus naar huis wil neme :D

TonH
07-03-10, 22:16
Verkoop een zooitje van die eilanden en quit whining, endaxi?

Oxi! En daar hebben we nog een feestdag voor ook. :duim:

MaRiaH
07-03-10, 22:35
Evet. Dr zit een Griek Turks te leren in het Engels, dus niks aan de hand.

ah je wist wel wat ik bedoelde.. ;)

MaRiaH
07-03-10, 22:37
De genen verloochenen zich nu eenmaal niet... sorry. Maar hebbu nog un eurootje voor een arme Griek die de bus naar huis wil neme :D

Lopen is gezond, meidje, zei mn oma altijd. ;)

Hollanders bin zuunig, d'r valt hier geen euro'tje te halen.
Ze hebben 't allemaal zo slecht.. onvrede alom.. :jeweetog:

TonH
07-03-10, 22:43
Lopen is gezond, meidje, zei mn oma altijd. ;)

Hollanders bin zuunig, d'r valt hier geen euro'tje te halen.
Ze hebben 't allemaal zo slecht.. onvrede alom.. :jeweetog:

Lekker op vakantie in eigen land, zeiden ze...

http://www.worldculturepictorial.com/images/content_2/financial_crisis_greek_farmers_protest.jpg

MaRiaH
07-03-10, 22:49
Lekker op vakantie in eigen land, zeiden ze...

http://www.worldculturepictorial.com/images/content_2/financial_crisis_greek_farmers_protest.jpg



Ik zag de beelden van de stakingen ja..
Moest gelijk aan je denken.. Bij jou ook?

Geen eurootjes ben ik bang;

BERLIJN - Griekenland heeft momenteel geen financiële steun nodig. Ook heeft het land niet om hulp gevraagd. Dit zei de Duitse bondskanselier Angela Merkel vrijdagavond na besprekingen met de Griekse premier George Papandreou in Berlijn.

TonH
07-03-10, 22:57
Ik zag de beelden van de stakingen ja..
Moest gelijk aan je denken.. Bij jou ook?

Geen eurootjes ben ik bang;

Nee, hier in het zuiden blijft alles rustig. De oogst is namelijk nog niet helemaal binnen en er moet dus gewoon gewerkt worden.

Toen de laatste maatregelen afgekondigd werden waren we in Neapoli. Dus we hebben dit feest http://www.economist.com/world/europe/displayStory.cfm?story_id=15603267&source=features_box_main even mogen missen. Totdat we vrijdag ochtend naar huis terug reden en de euro95 rond Neapoli doodleuk € 1,45/liter kostte... In een half jaar tijd zijn daarmee de benzineprijzen verdubbeld. Zag later die dag dat de btw naar 21% gaat en alcohol en sigaretten ook weer 20% duurder. Ik zou als tourist Griekenland de komende jaren nu maar helemaal links laten liggen. En wij allemaal op plastic schoenen rond lopen. Want die vallen onder de nieuwe luxus tax... Die club heeft kennelijk verkeerd lopen lobbien of niet genoeg gestort in de overzeese bankrekeningen van enkele cruciale beleidsmakers?

Nu maar zien hoeveel rek er in de economie hier zit. Aan het aantal SUV's met een Atheens numberbord dat ik vrijdag tegen kwam te zien, moet die rek nogal groot zijn. Ik vroeg me af waarom die hier allemaal waren. Maar las later die dag dat de ambtenaren vrijdag staakten en dus een lang weekend hadden. En wat is er dan lekkerder dan je SUV te pakken, je 100 liter tank vol te gooien met super a 1,75 de liter en naar je vakantievillas op het land te scheuren? Die 14e maand inleveren kunnen die dus wel hebben. Ze zullen wel als volgt redeneren: de afgelopen 5 jaar hebben wij ambtenaren een loonsverhoging van 40 procent gehad, nu leveren we 8 procent in, dat is nog altijd 32 procent in 5 jaar. Niet gek voor niets doen. :-)




Sorry, dat moest er even uit... :moe:

mark61
07-03-10, 23:03
De genen verloochenen zich nu eenmaal niet... sorry. Maar hebbu nog un eurootje voor een arme Griek die de bus naar huis wil neme :D

Kan je ophalen in Reykjavik :ego:

MaRiaH
07-03-10, 23:03
Sorry, dat moest er even uit... :moe:

Dat mag hier.

Pfff is niet niks! Kun je daar nog overleven?
Je kan altijd weer terug..:aanwal:
Maar nee, alles beter dan het Wilders-klimaat.

Maar ik denk dat er uiteindelijk financiele hulp zal komen. Denk je niet?
Het wordt vast onwenselijk geacht door de EU als het met Greece de verkeerde kant opgaat. Bestaat er kans op domino-effect?

mark61
07-03-10, 23:04
Oxi! En daar hebben we nog een feestdag voor ook. :duim:

Nationale eilandenuitverkoopdag? Nationale Needag? :hihi:

mark61
07-03-10, 23:08
Nee, hier in het zuiden blijft alles rustig. De oogst is namelijk nog niet helemaal binnen en er moet dus gewoon gewerkt worden.

Sorry, dat moest er even uit... :moe:

Hehe. Oh, Nederlandse prijzen voor benzine.

Ja, snijden in de 3ewereldambtenarij, altijd lastig

mark61
07-03-10, 23:19
Dat mag hier.

Pfff is niet niks! Kun je daar nog overleven?
Je kan altijd weer terug..:aanwal:
Maar nee, alles beter dan het Wilders-klimaat.

Maar ik denk dat er uiteindelijk financiele hulp zal komen. Denk je niet?
Het wordt vast onwenselijk geacht door de EU als het met Greece de verkeerde kant opgaat. Bestaat er kans op domino-effect?

Zeg, het is een wedstrijdje elkaar bij de taas houden. Als de EU nu niet streng doet blijven ze in Griekenland met geld smijten dat ze niet hebben, en wij maar de gaten vullen. Van de andere kant dreigt Griekenland met een faillissement, want dan gaat de EU voor schut, dus zo hopen ze ons wat af te persen.

De kunst is dus die Grieken even te laten bezuinigen zonder dat ze wild worden en Spanje en Portugal en Ierland meeslepen. Anders moeten we de trossen kappen en die af laten drijven :hihi:

Over een paar jaar is het over, als ze dit volhouden. Maar ik vrees het ergste. Het zal wel weer geld gaan kosten :hihi:

TonH
07-03-10, 23:26
Dat mag hier.

Pfff is niet niks! Kun je daar nog overleven?
Je kan altijd weer terug..:aanwal:
Maar nee, alles beter dan het Wilders-klimaat.

Maar ik denk dat er uiteindelijk financiele hulp zal komen. Denk je niet?
Het wordt vast onwenselijk geacht door de EU als het met Greece de verkeerde kant opgaat. Bestaat er kans op domino-effect?

Lekker dat dat mag ;-)

Tuurlijk overleven we wel. Alleen is het verdomde vervelend dat we bezig zijn een bedrijf op te bouwen en met die verhoging van de btw wordt dat steeds moeilijker. Die loonsverlaging voor overheidsdienaren moest er gewoon komen. En dit is nog niet eens genoeg. Veel spullen hier zijn inmiddels duurder dan in Nederland en het aantal SUV's is de hoogste per hoofd van de bevolking in Europa.

Toch is er hier ook heel veel armoede en worden de mogelijkheden van land en volk volledig gewurgd in een Byzantijnse bureaucratie. En ja, daar zit ook die enorme corruptie in. En hoe die is gecultiveerd, daar zou eigenlijk een parlementaire enquete naar gehouden moeten worden.

Men heeft hier echter geen Parlementaire Enquetes. Wel Parlementaire onderzoeken. Die natuurlijk niet gehouden worden wanneer er al een strafrechtelijk onderzoek loopt. Maar dat is in dit geval niet zo, dus... nooit, never niet, lijkt mij, want de twee grote partijen zitten er beiden tot over de oren in. Hoewel men dan op z'n hoogst een oorwassing kan krijgen omdat men de verjaringstermijn voor zichzelf op 4 jaar heeft gezet. Lekker makkelijk dus. Kan Brussel geen mensen voor de rechtbank dagen? Want dat dat eigenlijk zou moeten lijkt me evident. Het geld is ergens gebleven en het lijkt me toch de moeite waard om te zien waar precies.
Het zelfreinigend vermogen van politiek en samenleving is hier nul komma nul. Zelfs internationale schandalen waarbij overal ter wereld mensen achter de tralies verdwijnen gaan hier met een rotvaart in de doofpot. Zoals dat Siemens schandaal. Uit de processen in Duitsland bleek dat er honderden miljoenen hier in Griekenland was betaald door Siemens Hellas. Toen daar uiteindelijk veroordelingen volgden kon men hier het niet meer maken niets te doen. Maar eerst zorgde men dat de grote baas naar Duitsland kon vertrekken en toen begon men om uitlevering te vragen. Inmiddels is de man in Duitsland vrij gelaten, zijn alle onderzoeken hier gestopt, is de onderzoeksrechter op een zijspoor gezet en dat wás het dan wel. En de centen?
En nu zie ik dat de directeur van het statistiekbureau inmiddels weer hoog en droog in New York zit en klaagt dat hij nu scape goat is. Hij kon er niets aan doen en heeft es nicht gewusst. Yep.Ik neem echter wel aan dat hij niet op een houtje zit te bijten. Kans is dat hij zelfs een dik pensioen ontvangt en zal blijven ontvangen zolang hij niet met harde cijfers en bewijzen komt. Hij zit wat in de piepzak omdat zijn politieke bazen het niet meer voor het zeggen hebben en hij er niet zeker van is dat het huidige regiem hem zal blijven dekken.

Inmiddels zijn er wel weer 4 parlementaire onderzoekscommissies opgericht om even zovele grote schandalen van de afgelopen jaren nogmaals te onderzoeken. Siemens is er toch maar weer een van (dat betreft politici van PASOK én ND). Verder het Vatopedi-schandaal. Dat is een gevalletje landruil tussen een klooster en de staat waarbij de staat er enkele honderden miljoenen bij in geschoten is. Dat betreft vooral ND-politici en daarom werd een vorig onderzoek ook volledig door de ND de sloot in gestuurd. Nu gaan ze weer onderzoeken, maar Karamanlis zal niet opgeroepen worden omdat dat, volgens de ND een man van onbesproken reputatie is. Ja ja. In die zaak hebben openbare aanklagers overigens tot twee keer toe ontslag genomen omdat ze nergens kwamen door enorme tegenwerkingen binnen justitie.
Dan hebben we nog een zaak rond een melkkartel, waarbij iemand met een koffer vol geld op Syntagma werd gearresteerd. Ook dat is ND. En tot slot nog een gevalletje dat al tien jaar loopt, waarbij koersen gemanipuleerd zijn en waar tot op het hoogste niveau de politiek bij betrokken was. En dat zijn echt nog maar topjes van de ijsberg. En of dit nu wel ergens toe leidt?

Inmiddels zijn er al weer genoeg gevallen die ieder op zich al tot een parlementaire enquete zouden mogen leiden. De laatste betreft de afkondiging ruim een maand geleden van de eerste verhoging van de accijns op benzine, drank en rookwaren per direct met 15 tot 20 procent. Inderdaad ging dat daarna direct in voor drank en cigaretten. Maar de afkondiging van de verhoging op benzine bleef maar uit. Een week later was het eindelijk zo ver. Handelaren hebben meer dan een week de tijd gehad om enorme voorraden aan te leggen voor de oude prijs en zijn die daarna gaan verkopen tegen een prijs die nog eens 5 procent hoger lag dan de 15 procent accijnsverhoging. Schatting beramen de 'winst' voor hen op minimaal 40 miljoen! Nog nooit is een accijnsverhoging niet meteen ingegaan hier. Dus nu vraagt men zich af waarom in dit geval die vertraging?

Weet je wie de eersten waren om te gaan staken? De belastingambtenaren en de douane. En weet je wie de meest corrupte instanties in dit land zijn? Juist... zij hebben het meest te verliezen.

Inderdaad zou een echte herstructurering van de staat alleen maar kunnen wanneer er een hele trits mensen voor de rechter zouden verschijnen, waardoor iedereen zich ten ene male bewust wordt dat er echt een andere wind waait. Dus daarom die vraag of Brussel dat niet zou kunnen doen? Want van hier uit kan ik me het echt niet voorstellen. Wat doe je met een failed state? Uit de euro én de EU zetten?

Wanneer Duitsland en Frankrijk een manier zouden weten om hun eigen banken overeind te houden op het moment dat die de 50 of 60 miljard Griekse schulden die zij in de portefeuille schijnen te hebben kwijt zouden zijn, dan denk ik dat die optie ineens heel aantrekkelijk zou zijn voor veel politici in west Europa. Het zou mogelijk ook een goede remedie zijn om alle hoofden te concentreren op het overeind houden van Italië en Spanje. Griekenland zou dan in de vergetelheid terugzakken en een hele trits andere internationale problemen zouden niet meer op het EU-bordje liggen. Denk aan Macedonië, de grensproblemen met Turkije en zelfs Cyprus kon wel eens makkelijker worden.

Ik moet er niet aan denken, natuurlijk.

TonH
07-03-10, 23:29
Nationale eilandenuitverkoopdag? Nationale Needag? :hihi:

De Acropolis schijnt te koop te staan... Klein beetje bouwvallig door Venetianen die er een Turks munitiedepot in de lucht lieten gaan door er een kogel in te schieten en dan nog wat stukkies kwijt door een of andere Brit. Maar verder mooi gelegen in het centrum met een mooi uitzicht rondom... Belangstelling? :cola:

TonH
07-03-10, 23:30
Hehe. Oh, Nederlandse prijzen voor benzine.

Ja, snijden in de 3ewereldambtenarij, altijd lastig

Vorig jaar nog 75 cent... Heaven on earth... kon ook niet duren.

Byzantijnse ambtenarij he... bracht de Osmanen al ten val...

TonH
07-03-10, 23:32
http://members.fortunecity.com/fstav1/loot.jpg

mark61
07-03-10, 23:32
De Acropolis schijnt te koop te staan... Klein beetje bouwvallig door Venetianen die er een Turks munitiedepot in de lucht lieten gaan door er een kogel in te schieten en dan nog wat stukkies kwijt door een of andere Brit. Maar verder mooi gelegen in het centrum met een mooi uitzicht rondom... Belangstelling? :cola:

Nee...nee...dank je, achterstallig onderhoud. Gingen ze die niet teruggeven?

TonH
07-03-10, 23:38
Nee...nee...dank je, achterstallig onderhoud. Gingen ze die niet teruggeven?

Nope... en ik geef ze nog niet eens ongelijk ook. Hoewel, zouden die Britten niet gewoon huur kunnen betalen?

Geen achterstallig onderhoud? Hmmm. Brandhout nodig? Hebben we ook zat.

MaRiaH
07-03-10, 23:42
Zeg, het is een wedstrijdje elkaar bij de taas houden. Als de EU nu niet streng doet blijven ze in Griekenland met geld smijten dat ze niet hebben, en wij maar de gaten vullen. Van de andere kant dreigt Griekenland met een faillissement, want dan gaat de EU voor schut, dus zo hopen ze ons wat af te persen.

De kunst is dus die Grieken even te laten bezuinigen zonder dat ze wild worden en Spanje en Portugal en Ierland meeslepen. Anders moeten we de trossen kappen en die af laten drijven :hihi:

Over een paar jaar is het over, als ze dit volhouden. Maar ik vrees het ergste. Het zal wel weer geld gaan kosten :hihi:

Echt ik heb er de ballen verstand van..
Maar als jij het zegt geloof ik je.. ;)

Maarreh, we kunnen altijd ng naar Ton H als het hier onaangenaam wordt.
Voor de prijs hoeven we het niet te laten.. :haha:

MaRiaH
07-03-10, 23:45
Lekker dat dat mag ;-)

Tuurlijk overleven we wel. Alleen is het verdomde vervelend dat we bezig zijn een bedrijf op te bouwen en met die verhoging van de btw wordt dat steeds moeilijker. Die loonsverlaging voor overheidsdienaren moest er gewoon komen. En dit is nog niet eens genoeg. Veel spullen hier zijn inmiddels duurder dan in Nederland en het aantal SUV's is de hoogste per hoofd van de bevolking in Europa.

Kun je niet uit Nederland importeren? hebben wij er ook nog wat aan.. ;)
(sorry handelsgeest.. )

Maar dat maakt het allemaal behoorlijk lastiger. Vooral ook omdat je klanten minder uitgeven?

TonH
07-03-10, 23:55
Kun je niet uit Nederland importeren? hebben wij er ook nog wat aan.. ;)
(sorry handelsgeest.. )

Maar dat maakt het allemaal behoorlijk lastiger. Vooral ook omdat je klanten minder uitgeven?

Nee. Vrijheid van goederenverkeer in de EU? Ha! Het kostte me alleen al 800 euro om m'n oude auto hier ingevoerd te krijgen. En dan had ik nog massel.

Inderdaad hoeven we zometeen niet meer op lokale klanten te rekenen. Maar gelukkig, dachten we, zijn we meer afhankelijk van buitenlanders. Allen met die btw-verhoging zijn we nog verder van huis omdat alles ook voor hen duurder wordt.

Gelukkig is het hier nu al weer een tijd voorjaar en staat alles vol bloemen en hangen de citroenen en sinaasappelen in de bomen. Wanneer het niet regent kun je lekker in de zon zitten bakken en even voelen dat je in het paradijs bent. Volgens mij zijn jullie in Nederland nog niet zo ver met het weer, is het niet? :-)

MaRiaH
08-03-10, 00:03
Nee. Vrijheid van goederenverkeer in de EU? Ha! Het kostte me alleen al 800 euro om m'n oude auto hier ingevoerd te krijgen. En dan had ik nog massel.

Inderdaad hoeven we zometeen niet meer op lokale klanten te rekenen. Maar gelukkig, dachten we, zijn we meer afhankelijk van buitenlanders. Allen met die btw-verhoging zijn we nog verder van huis omdat alles ook voor hen duurder wordt.

Zo dat is geen kattenpis.
Je brengt het luchtig, maar ik begrijp de ernst.


Gelukkig is het hier nu al weer een tijd voorjaar en staat alles vol bloemen en hangen de citroenen en sinaasappelen in de bomen. Wanneer het niet regent kun je lekker in de zon zitten bakken en even voelen dat je in het paradijs bent. Volgens mij zijn jullie in Nederland nog niet zo ver met het weer, is het niet? :-)

Dat maakt natuurlijk een hoop goed! :)

Nou, de zon schijnt hier weer.. maar tis nog wel koud
en volgens mij vriest het ook nog.

mark61
08-03-10, 00:07
YouTube- Idir & Manu Chao - A Tulawin (Une Algérienne Debout) Denia

mark61
08-03-10, 00:08
YouTube- Lefteris Pantazis - M'agapas S'agapw poli

TonH
08-03-10, 00:14
Nou, de zon schijnt hier weer.. maar tis nog wel koud
en volgens mij vriest het ook nog.

Hier ligt de sneeuw nog op de bergen, maar vorst is er niet bij. Weet je, dat is iets wat ik zo ongelovelijk NIET mis. Die eindeloze grijze dagen en die middagtemperatuur van rond de 5 graden. :hihi:

TonH
08-03-10, 00:17
YouTube- Lefteris Pantazis - M'agapas S'agapw poli (http://www.youtube.com/watch?v=M9d1jAHzgBY&feature=PlayList&p=0299C9ACE5EDAA1C&playnext=1&playnext_from=PL&index=9)

It runs???!!! Als een echte Griek iets niet doet, dan dit wel. :hihi:

mark61
08-03-10, 00:20
It runs???!!! Als een echte Griek iets niet doet, dan dit wel. :hihi:

Western Technology :ego: Is gratiesj, dus pak mee :hihi:

MaRiaH
08-03-10, 00:21
Hier ligt de sneeuw nog op de bergen, maar vorst is er niet bij. Weet je, dat is iets wat ik zo ongelovelijk NIET mis. Die eindeloze grijze dagen en die middagtemperatuur van rond de 5 graden. :hihi:

Da's het enige wat hier verbeterd: het weer! :haha:

TonH
08-03-10, 00:21
YouTube- giannis kotsiras-leei leei leei

Pizzaman
08-03-10, 00:22
De genen verloochenen zich nu eenmaal niet... sorry. Maar hebbu nog un eurootje voor een arme Griek die de bus naar huis wil neme :D

YouTube- Höllenboer - busje komt zo

:D

TonH
08-03-10, 00:25
Western Technology :ego: Is gratiesj, dus pak mee :hihi:

Voor niets gaat de zon op... en leven de Grieken. :D

mark61
08-03-10, 00:27
Kale nichte! :zwaai:

TonH
08-03-10, 00:27
Da's het enige wat hier verbeterd: het weer! :haha:

Verbeterd???? Toen ik in januari in NL was was het onder de 0 graden, lag er overal ijs en was het 5 dagen achtereen grijs zonder een keer de zon te zien. En dat is "verbeterd"??? :schrik:

TonH
08-03-10, 00:29
Kale nichte! :zwaai:

Nog een sigaret en een tsipouro en dan ik ook.

YouTube- giannis kotsiras-to tsigaro

En deze prachtige plaat natuurlijk nog even luisteren nadat ik m'n hond heb uitgelaten...

Slaap lekker allemaal :slapen:

MaRiaH
08-03-10, 19:23
Kalispera:)

Tie kero tha echoeme avrio?

TonH
08-03-10, 22:13
Kalispera:)

Tie kero tha echoeme avrio?

Kalo vradi. Nou, ik vrees dat wij sneeuw, regen en een hele hoop zand van Ghadaffi krijgen!

Zo http://photo.kathimerini.gr/kathnews/photos/A/ELE/2029/A_athens8_12189.jpg zag het er vandaag in Athene uit. En toen ik vanochtend wakker werd dacht ik een gele zonnebril op te hebben. Weird!!!

MaRiaH
08-03-10, 22:21
Wij hadden na dagen lentezon en kou ineens weer sneeuw en grijze luchten.. :moe:

barfly
08-03-10, 22:48
Nee, hier in het zuiden blijft alles rustig. De oogst is namelijk nog niet helemaal binnen en er moet dus gewoon gewerkt worden.

Toen de laatste maatregelen afgekondigd werden waren we in Neapoli. Dus we hebben dit feest http://www.economist.com/world/europe/displayStory.cfm?story_id=15603267&source=features_box_main even mogen missen. Totdat we vrijdag ochtend naar huis terug reden en de euro95 rond Neapoli doodleuk € 1,45/liter kostte... In een half jaar tijd zijn daarmee de benzineprijzen verdubbeld. Zag later die dag dat de btw naar 21% gaat en alcohol en sigaretten ook weer 20% duurder. Ik zou als tourist Griekenland de komende jaren nu maar helemaal links laten liggen. En wij allemaal op plastic schoenen rond lopen. Want die vallen onder de nieuwe luxus tax... Die club heeft kennelijk verkeerd lopen lobbien of niet genoeg gestort in de overzeese bankrekeningen van enkele cruciale beleidsmakers?

Nu maar zien hoeveel rek er in de economie hier zit. Aan het aantal SUV's met een Atheens numberbord dat ik vrijdag tegen kwam te zien, moet die rek nogal groot zijn. Ik vroeg me af waarom die hier allemaal waren. Maar las later die dag dat de ambtenaren vrijdag staakten en dus een lang weekend hadden. En wat is er dan lekkerder dan je SUV te pakken, je 100 liter tank vol te gooien met super a 1,75 de liter en naar je vakantievillas op het land te scheuren? Die 14e maand inleveren kunnen die dus wel hebben. Ze zullen wel als volgt redeneren: de afgelopen 5 jaar hebben wij ambtenaren een loonsverhoging van 40 procent gehad, nu leveren we 8 procent in, dat is nog altijd 32 procent in 5 jaar. Niet gek voor niets doen. :-)




Sorry, dat moest er even uit... :moe:

LOL Welkom in de EU :D

TonH
08-03-10, 22:50
LOL Welkom in de EU :D

Ja, wel een fijne gedachte dat jullie straks Griekenland uit de zelf gemaakte beerput zullen trekken met jullie belastingcenten. Dan hoe ik tenminste niet alleen naar mijn centen te fluiten. :hihi:

TonH
08-03-10, 22:51
Wij hadden na dagen lentezon en kou ineens weer sneeuw en grijze luchten.. :moe:

De Griekse weerman voorspelde voor jullie 'koelkast-kou' in de loop van de week. :D Was het maar weer zomer.

TonH
08-03-10, 23:03
1 uur. Ik ga de hond nog even uitlaten en dan naar bed. Kali tychi kai kali nichta! :slapen:

YouTube- Dalaras - Kali tihi (live, 2002)

Pizzaman
08-03-10, 23:34
De Griekse weerman voorspelde voor jullie 'koelkast-kou' in de loop van de week. :D Was het maar weer zomer.

Ik weet wat milieuvriendelijks, we leggen een bier-leiding aan voor de Grieken.
:cola: <-- geeneens een bier-smiley. Suf zeg!

Heej misschien krijgen we subsidie als we iets warms kunnen terugpompen.

TonH
09-03-10, 21:49
Ik weet wat milieuvriendelijks, we leggen een bier-leiding aan voor de Grieken.
:cola: <-- geeneens een bier-smiley. Suf zeg!

Heej misschien krijgen we subsidie als we iets warms kunnen terugpompen.

halve liter Amstel voor 150 Drachmes. DAT waren nog eens tijden. Nu kost zo'n fles 80 cent. :cola:

En nee, dat wordt niet vanuit NL geïmporteerd maar al 40 jaar in Athene gebrouwen. Was nog een leuke deal van Freddy H. met het kolonelsregieme hier indertijd.
Ach ja, een Nederlander en de kans een deal te sluiten... Jammer van die lijken, maar geld is geld. Volgens mij is er nooit veel veranderd. :moe:

TonH
09-03-10, 21:53
Vaarwel voor nu... het was weer even een genoegen.

YouTube- Giannis Kotsiras - Na fevga


Να 'φευγα...

Όνειρα, φτερά μου χάρτινα
πάρτε με απαλά
ως τ' ουρανού την αγκαλιά
Να 'φευγα, και τι δε θα 'δινα
να μπαινα κρυφά
στου φεγγαριού κάποια γωνιά

Όνειρα, με μάτια κόκκινα
που κλεισαν βαριά
βλέπω τον κόσμο μια φωτιά
να φευγα, πέρα απ'τ'ανθρώπινα
μέσα μου η καρδιά
άστρο σβηστό στο πουθενά

Όνειρα μου χτεσινά
πόσα βράδια μου ορφανά
έκλαψα για την αγάπη
στ'ουρανού την αγκαλιά

Όνειρά μου αποψινά
μια και το φερε η καρδιά
κι έφυγε άλλη μια αγάπη
καλώς ήρθατε ξανά

Όνειρα, σε κόσμο ψεύτικο
πάμε να χαθώ
μέχρι ν' αδειάσει το μυαλό
να'φευγα, σε ύπνο ατέλειωτο
κι όταν σηκωθώ
να 'χω ξεχάσει ν' αγαπώ

Όνειρα μου χτεσινά
πόσα βράδια μου ορφανά
έκλαψα για την αγάπη
στ'ουρανού την αγκαλιά

Όνειρά μου αποψινά
μια και το φερε η καρδιά
κι έφυγε άλλη μια αγάπη
καλώς ήρθατε ξανά

English
I wish i left

Dreams, my papery wings,
get me softly
up to the heaven΄s arms
I wish i left, I would give anything
to enter secretly
in some corner of the moon

Dreams, with red eyes
that have closed heavily
I see the world as a fire
I wish i left, beyond the human things
The heart inside me
is a dull star in nowhere

My yesterday dreams
how many of my orphaned nights
have i cried about love
in the heaven΄s arms

My today dreams,
once the heart has caused
another love to leave,
welcome again

Dreams, in a fake world
let΄s go to get lost
until the mind is emptied
I wish i left, in an endless sleep
and when i wake up
i would have forgotten how to love

My yesterday dreams
how many of my orphaned nights
have i cried about love
in the heaven΄s arms

My today dreams,
once the heart has caused
another love to leave,
welcome again

:slapen:

TonH
09-03-10, 22:08
Nog een voor Mark en Imp. Over gewezen tijden. Constaninopoli/Istanbul.

YouTube- Giorgos Dalaras - Ta veggalika sou matia

ΤΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΑ ΣΟΥ ΜΑΤΙΑ

Άναψα όλα τα φώτα κι έδωσα παράσταση
σαν πεθάνει η αγάπη δε γνωρίζει ανάσταση

Τα βεγγαλικά σου μάτια φέγγουν σαν το φώσφορο
σαν νυχτερινά καράβια που περνούν το Βόσπορο

Έκλεισες το φως και πήγες έγινες αόρατη
νέφος που το πήρε ο αέρας σε μια πόλη αυτόματη

Τα βεγγαλικά σου μάτια ένα ολοκαύτωμα
και η μοναξιά να πέφτει σαν βροχή στο πάτωμα

Είμαι πια εγκλωβισμένος στ' άρωμά σου στ' όνομά σου
και στα μάτια ναι στα μάτια τα ψυχρά βεγγαλικά σου

Τα βεγγαλικά σου μάτια φέγγουν σαν το φώσφορο
σαν νυχτερινά καράβια που περνούν το Βόσπορο


YOUR BENGAL (fiery) EYES

I switched on all the lights and I a gave a performance
When a love dies it cannot be resurrected

Your bengal eyes are shining like phosphorus
like night ships passing through Bosporus

You switched off the light and went
You became invisible A cloud taken by the wind
over an automatic city

Your bengal eyes are a holocaust
and loneliness falling on the floor
like rain

Now I am a captive of your scent, of your name,
and of your eyes, yes, of your cold bengal eyes


:tranen:

Umarvlie
10-03-10, 08:38
Johan Cruijff wordt in Nederland door veel mensen op handen gedragen. De stervoetballer van weleer blijkt ook als commentator op tv onnavolgbaar. Cruijffs taalgebruik leverde de Nederlandse taal enkele klassieke nieuwe uitdrukkingen op.
"Simpel is het moeilijkst."
"Ieder voordeel heb ze nadeel."
"Toeval is logisch."
Stuk voor stuk zijn het pareltjes die regelmatig geciteerd worden.

Niet alleen in Nederland, maar ook in Spanje is Cruijff onverminderd populair. En net als in Nederland, heeft Cruijff ook de Spaanse taal verrijkt.

In 1988, kort na zijn komst als trainer van Barcelona, liet Johan Cruijff na een wedstrijd de voltallige Spaanse pers een paar volle seconden met open monden van verbazing staan toen hij de Nederlandse uitdrukking 'op een gegeven moment' in het Spaans vertaalde: En un momento dado. Helaas kent het Spaans die uitdrukking helemaal niet.

Hierdoor kregen de woorden van Cruijff een totaal andere betekenis: 'Een moment dat je gegeven wordt'. De Spanjaarden vonden het geweldig en de uitdrukking 'Een moment dat je gegeven wordt' is inmiddels volledig geaccepteerd in de Spaanse taal.


Bron: 'En un momento Dado', documentaire over Cruijffs jaren in Barcelona.

Je vergat zijn mooiste uitspraak, over het oplossen van het file problem: "als autos harder mogen rijden op de snelweg dan zijn ze er eerder af - fileprobleem opgelost!"

Danablue
10-03-10, 20:35
Doet iemand mee met spreekwoorden verhaspelen? Immers, in elk van ons schuilt een Cruijff.

Al draagt een aap een gouden ring, de waarheid achterhaalt hem wel.

Als het kalf verdronken is, volgen er meer.

Hij springt wel wat hoog van de toren.

Eieren op laag water koken.

MaRiaH
10-03-10, 20:43
eerlijkheid duurt echt lang.. ;)

(al ben ik ik meer voor de oorspronkelijke.. )

Danablue
10-03-10, 21:27
Ik heb de klepel horen luiden.

MaRiaH
10-03-10, 21:31
Overal slakken opleggen :hihi:

Pizzaman
10-03-10, 23:07
Zalig zijn de onnozelen, zij zullen er in lopen

Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd in de stront

De put dempen door er gewoon meer kalveren in te gooien

tanger'73
10-03-10, 23:29
YouTube- smurfenlied (bier en tieten)

MaRiaH
11-03-10, 00:50
En als de temperatuur stijgt dan krijgen ook weer regen hier, Ton H.

Dat doet Griekenland vast beter.. :hihi:

tanger'73
11-03-10, 01:10
En als de temperatuur stijgt dan krijgen ook weer regen hier, Ton H.

Dat doet Griekenland vast beter.. :hihi:

Bier en tieten is ook meer het begripsvermogen van Pizzaman. :D

MaRiaH
11-03-10, 01:15
Bier en tieten is ook meer het begripsvermogen van Pizzaman. :D

Dat beschouw ik als een compliment.. :)

MaRiaH
11-03-10, 01:16
*gaap* ik moet gaan slapen.. maar heb geen zin.
Ben morgen een dagje vrij maar moet helaas wel vroeg op..:(

tanger'73
11-03-10, 01:22
*gaap* ik moet gaan slapen.. maar heb geen zin.
Ben morgen een dagje vrij maar moet helaas wel vroeg op..:(
;)

YouTube- Al Pacino &quot;Scarface&quot;

MaRiaH
11-03-10, 01:29
;)

YouTube- Al Pacino &quot;Scarface&quot; (http://www.youtube.com/watch?v=VJERgtDtLQQ&feature=related)

Bah k vond dat een vreselijke film!
Deprimerend.
Ik haat drugs en maffioso-achtige films

tanger'73
11-03-10, 01:41
Bah k vond dat een vreselijke film!
Deprimerend.
Ik haat drugs en maffioso-achtige films

'K begrijp het, tis ook een movie waar de ganse rit fuck in wordt gescandeerd. Het gaat me meer om de impuls van de hit.

MaRiaH
11-03-10, 02:07
'K begrijp het, tis ook een movie waar de ganse rit fuck in wordt gescandeerd. Het gaat me meer om de impuls van de hit.

Dat wist ik wel.. :D

tanger'73
11-03-10, 02:21
Dat wist ik wel.. :D

Vooral dat pushen. :D

MaRiaH
11-03-10, 02:22
Vooral dat pushen. :D

dat heb ik gemist..

tanger'73
11-03-10, 02:35
dat heb ik gemist..


Vandaar push it and welcome to the limit. ;)

MaRiaH
11-03-10, 08:28
Vandaar push it and welcome to the limit. ;)

Ben nog niet helemaal wakker denk ik..:D

TonH
11-03-10, 20:53
Ben nog niet helemaal wakker denk ik..:D

Ach mens, ga toch staken. ;)

MaRiaH
11-03-10, 20:59
Ach mens, ga toch staken. ;)

ik geloof dat mijn IQ vandaag niet boven de 60 komt.. :huil:

tanger'73
11-03-10, 21:00
ik geloof dat mijn IQ vandaag niet boven de 60 komt.. :huil:

Meer heb je tegenwoordig toch niet nodig.

TonH
11-03-10, 21:08
Nou... Image Quality is verdomde belangrijk voor een mooie foto!!!! :loens:

MaRiaH
11-03-10, 21:10
Meer heb je tegenwoordig toch niet nodig.

Nee maar tis wel handig om te begrijpen waar het over gaat.. :fpotver:

MaRiaH
11-03-10, 21:11
Nou... Image Quality is verdomde belangrijk voor een mooie foto!!!! :loens:

Heb je wat mooie plaatjes van dat zonnige plekje waar je zit?:)

TonH
11-03-10, 21:17
Heb je wat mooie plaatjes van dat zonnige plekje waar je zit?:)

Ja, maar er is een algemene staking. :cola:

MaRiaH
11-03-10, 21:48
Ja, maar er is een algemene staking. :cola:

joehoe... mijn IQ werkt weer.. ;)

TonH
11-03-10, 21:50
joehoe... mijn IQ werkt weer.. ;)

Ah mooi!!! En hier is het bijna middernacht en is de algemene staking wel voorbij, dus zal ik je de url van m'n website wel even pm-en wanneer je écht mooie plaatjes van hier wilt zien.

MaRiaH
11-03-10, 21:54
Ah mooi!!! En hier is het bijna middernacht en is de algemene staking wel voorbij, dus zal ik je de url van m'n website wel even pm-en wanneer je écht mooie plaatjes van hier wilt zien.

Leuk. Graag.. :)

TonH
11-03-10, 22:02
Leuk. Graag.. :)

Nou, da's afwachten. ;)

Maar het is verzonden. En nu ga ik onder zeil. Helaas weer geen diep nachtelijk Maroc... Zal wel horen bij het 'ouder' worden. :slapen:

MaRiaH
11-03-10, 22:05
Nou, da's afwachten. ;)

Maar het is verzonden. En nu ga ik onder zeil. Helaas weer geen diep nachtelijk Maroc... Zal wel horen bij het 'ouder' worden. :slapen:

Ontvangen! ;)

slaap lekker en tot snel.

tanger'73
11-03-10, 22:14
Ah mooi!!! En hier is het bijna middernacht en is de algemene staking wel voorbij, dus zal ik je de url van m'n website wel even pm-en wanneer je écht mooie plaatjes van hier wilt zien.


Doe mij ook maar dat url-etje?

MaRiaH
11-03-10, 22:19
Werkelijk mooi.
Geen wonder dat Ton niet terug naar NL komt. :)

TonH
12-03-10, 08:46
:nerveus:

allard
14-03-10, 00:57
meld me hier voorzichtig aan( wink)

MaRiaH
14-03-10, 01:30
iedereen is hier welkom ;)

TonH
14-03-10, 21:37
meld me hier voorzichtig aan( wink)

Is "voorzichtigheid" hier ook al nodig? :schok: