PDA

Bekijk Volledige Versie : Duitse krant vergelijkt Wilders met Hitler



Wizdom
07-03-10, 20:13
Duitse krant vergelijkt Wilders met Hitler

(Novum) - Geert Wilders wordt in een Duitse krant vergeleken met Adolf Hitler. Volgens de Süddeutsche Zeitung deed de overwinningspeech die Wilders na de gemeenteraadsverkiezingen hield denken aan Hitler.


"Vandaag Almere en Den Haag, en morgen heel Nederland!", zei Wilders nadat zijn PVV in Almere de grootste partij was geworden en in Den Haag de tweede partij. In het redactioneel commentaar van de krant wordt deze overwinningsroes vergeleken met Hitler toen die zei dat alles volgens plan verliep.

De gerenommeerde Duitse krant met een linkse signatuur maakt zich zorgen om de opmars van Wilders, die 'behalve islamhaat het land niets te bieden heeft'. Volgens de krant is niet de islam, maar Wilders zelf het grootste probleem in Nederland.

Slinger
07-03-10, 20:15
Duitse krant vergelijkt Wilders met Hitler

(Novum) - Geert Wilders wordt in een Duitse krant vergeleken met Adolf Hitler. Volgens de Süddeutsche Zeitung deed de overwinningspeech die Wilders na de gemeenteraadsverkiezingen hield denken aan Hitler.


"Vandaag Almere en Den Haag, en morgen heel Nederland!", zei Wilders nadat zijn PVV in Almere de grootste partij was geworden en in Den Haag de tweede partij. In het redactioneel commentaar van de krant wordt deze overwinningsroes vergeleken met Hitler toen die zei dat alles volgens plan verliep.

De gerenommeerde Duitse krant met een linkse signatuur maakt zich zorgen om de opmars van Wilders, die 'behalve islamhaat het land niets te bieden heeft'. Volgens de krant is niet de islam, maar Wilders zelf het grootste probleem in Nederland.

Dan hoor je het toch eens van mensen die het weten kunnen.

Wizdom
07-03-10, 20:19
Dan hoor je het toch eens van mensen die het weten kunnen.

De NAZIS maar ook de ZIONISTEN zijn vast heel blij met Nederland... Zoals ik altijd al gezegd heb... Ze verschillen niet veel van elkaar...

Slinger
07-03-10, 20:21
De NAZIS maar ook de ZIONISTEN zijn vast heel blij met Nederland... Zoals ik altijd al gezegd heb... Ze verschillen niet veel van elkaar...

De overeenkomst tussen de nazi's en de islamofascisten van groepen als Hamas is nog het meest duidelijk.

Wizdom
07-03-10, 20:30
De overeenkomst tussen de nazi's en de islamofascisten van groepen als Hamas is nog het meest duidelijk.

Die term islamofacist is wel leuk verzonnen maar heeft geen enkele feitelijke basis... De Islamitische staat is geen Fascistische staat... Deze staat is gebaseerd op de SHARIA... De Kalief zweert TROUW en BELOFTE dat hij de SHARIA zal handhaven (Wetboek van ALLAH (SWT)) over het land van de Islam...

Een FASCISTISCHE staat is een ongeleide projectiel zonder enige anker waarbij de FASCISTISCHE LEIDER de WETBOEK is... Dus die hele term raakt kant nog wal en komt voort uit pure rancune...

Slinger
07-03-10, 20:34
Die term islamofacist is wel leuk verzonnen maar heeft geen enkele feitelijke basis... De Islamitische staat is geen Fascistische staat... Deze staat is gebaseerd op de SHARIA... De Kalief zweert TROUW en BELOFTE dat hij de SHARIA zal handhaven (Wetboek van ALLAH (SWT)) over het land van de Islam...

Een FASCISTISCHE staat is een ongeleide projectiel zonder enige anker waarbij de FASCISTISCHE LEIDER de WETBOEK is... Dus die hele term raakt kant nog wal en komt voort uit pure rancune...

De term islamofascisme dekt uitstekend de lading. Kijk naar de ideologie en de terreurdaden van de islamisten. Die zijn rechtstreeks afgeleid van de handboeken van de nazi's.

MaRiaH
07-03-10, 20:36
Duitse krant vergelijkt Wilders met Hitler
.

Ik vind de vergelijking niet opgaan.

Wat ik persoonlijk wèl vergelijkbaar vind, is de propaganda-stijl, vooral van de begin jaren. En dat is al erg genoeg.. :slaap:

Wizdom
07-03-10, 20:39
De term islamofascisme dekt uitstekend de lading. Kijk naar de ideologie en de terreurdaden van de islamisten. Die zouden zo uit het handboek van de nazi's kunnen zijn weggelopen.

Dat zeg jij alleen maar omdat het je uitkomt... Die terreurdaden zijn op 1 hand te tellen... En komen van individuen die hun eigen interpretatie en persoonlijke daad stellen en op geen enkele manier gelieerd aan een staatsapparaat... I.t.t. de ZIONISTEN en hun vrienden heb ik nog heel veel handen nodig om de terreurdaden van jou vrienden op te sommen... En zijn de terreurdaden gelieerd aan landen en een staatrechtellijke bestel.... Waarom ben je niet een vent en consequent en noem je je vrienden ZIONFASCISTEN... Of DEMOFASICSTEN...

Wizdom
07-03-10, 20:44
Er zijn verschillende parallelen...

1 - Wilders exploiteerd de onvrede van een deel van het volk
2 - Wilders zoekt een religieuze zondebok
3 - Wilders zoekt alle oplossingen bij een enkele groep... De Moslims
4 - Wilders heeft een film gemaakt gelijk de film "Der Ewige Jude"
5 - Wilders heeft steun van de ZIONISTEN
6 - Wilders heeft Joodse wortels

Is dat niet genoeg?

Eke
07-03-10, 20:58
Er zijn verschillende parallelen...

1 - Wilders exploiteerd de onvrede van een deel van volk
2 - Wilders zoekt een religieuze zondebok
3 - Wilders zoekt alle oplossingen bij een enkele groep... De Moslims
4 - Wilders heeft een film gemaakt gelijk de film "Der Ewige Jude"
5 - Wilders heeft steun van de ZIONISTEN
6 - Wilders heeft Joodse wortels

Is dat niet genoeg?

Zowel de controlerende als de uitvoerende macht binnen de PVV zijn in de handen van Wilders. Het is een partij zonder leden, maar wel met veel aanhangers.
Ik vind dat dat aangepakt moet worden. Niemand kan nl. in de toekomst kijken en de ontwikkelingen zien die wel of niet gaan plaats vinden.
Binnen iedere politieke partij moet bijsturing door anderen mogelijk zijn.

Wizdom
07-03-10, 21:00
Zowel de controlerende als de uitvoerende macht binnen de PVV zijn in de handen van Wilders. Het is een partij zonder leden, maar wel met veel aanhangers.
Ik vind dat dat aangepakt moet worden. Niemand kan nl. in de toekomst kijken en de ontwikkelingen zien die wel of niet gaan plaats vinden.
Binnen iedere politieke partij moet bijsturing door anderen mogelijk zijn.

Dat is democratie... Wilders schakelt de democratie eigenlijk uit... Hij gebruikt de mazen van de wet die gedicht moeten worden...

Eke
07-03-10, 21:19
Dat is democratie... Wilders schakelt de democratie eigenlijk uit... Hij gebruikt de mazen van de wet die gedicht moeten worden...


Weet je , voor een klein partijtje zoals "De gelikte klomp" is het niet zo boeiend of er maar 1persoon lid is van de partij, maar als een partij groeit vind ik dat je moet eisen dat er controle/correctie mogelijk is van binnenuit.

In een ander draadje -vorig jaar- hebben we het er over gehad hoe Hitler alle macht pakte.....Dat kan dus gebeuren in een democratie.


Jij hebt het over de mazen van de wet. Heb je enig idee of er gewerkt wordt aan verbetering op dit vlak ? Ik lees er eigenlijk nauwelijks wat over. Ook niet tijdens de verkeizingen.

Slinger
07-03-10, 21:23
Ik vind de vergelijking niet opgaan.

Wat ik persoonlijk wèl vergelijkbaar vind, is de propaganda-stijl, vooral van de begin jaren. En dat is al erg genoeg.. :slaap:

Inderdaad, de propagandastijl is vergelijkbaar. Denk maar aan Wilders retoriek over door de knieën schieten, tandenborstels etc.
Daarnaast zijn er nog wel meer parallellen. Wie liepen er de Duitse Rijksdag uit?

Slinger
07-03-10, 21:25
Dat zeg jij alleen maar omdat het je uitkomt... Die terreurdaden zijn op 1 hand te tellen... En komen van individuen die hun eigen interpretatie en persoonlijke daad stellen en op geen enkele manier gelieerd aan een staatsapparaat... I.t.t. de ZIONISTEN en hun vrienden heb ik nog heel veel handen nodig om de terreurdaden van jou vrienden op te sommen... En zijn de terreurdaden gelieerd aan landen en een staatrechtellijke bestel.... Waarom ben je niet een vent en consequent en noem je je vrienden ZIONFASCISTEN... Of DEMOFASICSTEN...

Inderdaad terreur is het verbindende begrip tussen nazi's en islamofascisten. De terreurdaden van de laatsten zijn op alle handen van de wereld niet te tellen.

Wizdom
07-03-10, 21:31
Weet je , voor een klein partijtje zoals "De gelikte klomp" is het niet zo boeiend of er maar 1persoon lid is van de partij, maar als een partij groeit vind ik dat je moet eisen dat er controle/correctie mogelijk is van binnenuit.

In een ander draadje -vorig jaar- hebben we het er over gehad hoe Hitler alle macht pakte.....Dat kan dus gebeuren in een democratie.


Jij hebt het over de mazen van de wet. Heb je enig idee of er gewerkt wordt aan verbetering op dit vlak ? Ik lees er eigenlijk nauwelijks wat over. Ook niet tijdens de verkeizingen.

Ik heb het eigenlijk al meteen vreemd gevonden dat een politieke partij maar 1 lid kan kan hebben. Hoe kun je je dan democratisch noemen. Er zou in ieder geval kamervragen over gesteld moeten worden hoe dat nu zit. Een partij als D66 lijkt me daar geknipt voor. Ze hebben toch niet voor niets die D staan voor hun partij naam.

Op je vraag of er aan verbetering wordt gewerkt geloof ik eigenlijk niet. Werken aan dit dat soort zaken gaat vaak gepaard met veel bombarie en publieke aandacht. Ik had alleen gehoord over de praktijk van Wilders en vervolgens stokte de media aandacht aan dit onderwerp... :fpotver:

fisherman1969
07-03-10, 21:31
Zowel de controlerende als de uitvoerende macht binnen de PVV zijn in de handen van Wilders. Het is een partij zonder leden, maar wel met veel aanhangers.
Ik vind dat dat aangepakt moet worden. Niemand kan nl. in de toekomst kijken en de ontwikkelingen zien die wel of niet gaan plaats vinden.
Binnen iedere politieke partij moet bijsturing door anderen mogelijk zijn.

Eke je zegt:Ik vind dat dat aangepakt moet worden .

Ik weet ook niet precies of ze dat kunnen verbieden/aanpakken ,en trouwens we hebben gezien in het verleden (HITLER ) dat het averechts werkt , hij schreef zijn boek ,,mein Kampf ,, toen hij in de gevangenis zat ,
daarna kwam pas zijn partij goed op gang met leden trouwens !!
:aanwal:
Feit is dat het wel zorgelijk is want ik ben bang dat nu NEDERLAND aan de beurt is voor aan slagen !
Het ligt allemaal heel veel moeilijker dan we denken, je hoeft niet per se lid te zijn van een partij om er op te stemmen!
Maar mogelijk valt het nog mee bij de volgende verkiezingen ,laten we dat maar hopen !!

Wizdom
07-03-10, 21:33
Inderdaad terreur is het verbindende begrip tussen nazi's en islamofascisten. De terreurdaden van de laatsten zijn op alle handen van de wereld niet te tellen.

Je kunt niet lezen Slinger... Dat staat er niet... :fpotver:

fisherman1969
07-03-10, 21:48
Ik vind de vergelijking niet opgaan.

Wat ik persoonlijk wèl vergelijkbaar vind, is de propaganda-stijl, vooral van de begin jaren. En dat is al erg genoeg.. :slaap:

Natuurlijk is Wilders geen HITLER ,maar indd zijn propaganda stijl lijkt er wel iets op !*) oordeel zelf maar
Maar ook dat heb ik al eerder uitgelegd zijn doelstelling is niet het uitmoorden van een bepaalde groep(en) en van NEDERLAND een Wereld macht te maken .

*)YouTube- Adolf Hitler - Speech (1933)

ronald
07-03-10, 21:50
Er zijn verschillende parallelen...

1 - Wilders exploiteerd de onvrede van een deel van het volk
2 - Wilders zoekt een religieuze zondebok
3 - Wilders zoekt alle oplossingen bij een enkele groep... De Moslims
4 - Wilders heeft een film gemaakt gelijk de film "Der Ewige Jude"
5 - Wilders heeft steun van de ZIONISTEN
6 - Wilders heeft Joodse wortels

Is dat niet genoeg?

Ik vind jou er veel beter mee te vergelijken.

1 - Wizdom exploiteerd de onvrede van een deel van het volk
2 - Wizdom zoekt een religieuze zondebok
3 - Wizdom zoekt alle oplossingen bij een enkele groep... De Joden/Zionisten
4 - Wizdom heeft een film gemaakt gelijk de film "Vele aangebrachte video's"
5 - Wizdom heeft steun van de Moslims
6 - Wizdom heeft Islamitische wortels

En: TOTAAL geschift.

fisherman1969
07-03-10, 21:56
Ik vind jou er veel beter mee te vergelijken.

1 - Wizdom exploiteerd de onvrede van een deel van het volk
2 - Wizdom zoekt een religieuze zondebok
3 - Wizdom zoekt alle oplossingen bij een enkele groep... De Joden/Zionisten
4 - Wizdom heeft een film gemaakt gelijk de film "Vele aangebrachte video's"
5 - Wizdom heeft steun van de Moslims
6 - Wizdom heeft Islamitische wortels

En: TOTAAL geschift.

:hihi:

Wizdom
07-03-10, 21:56
YouTube- Wilders spreekt achterban toe in Almere

Wizdom
07-03-10, 21:57
Ik vind jou er veel beter mee te vergelijken.

1 - Wizdom exploiteerd de onvrede van een deel van het volk
2 - Wizdom zoekt een religieuze zondebok
3 - Wizdom zoekt alle oplossingen bij een enkele groep... De Joden/Zionisten
4 - Wizdom heeft een film gemaakt gelijk de film "Vele aangebrachte video's"
5 - Wizdom heeft steun van de Moslims
6 - Wizdom heeft Islamitische wortels

En: TOTAAL geschift.

Ik heb niets tegen jou Ronald maar wel tegen de ZIONISTEN....

Al zeg je dat ik geschift ben... Je weet dat ik gelijk heb...

fisherman1969
07-03-10, 22:00
YouTube- Wilders spreekt achterban toe in Almere (http://www.youtube.com/watch?v=Pxdz17KWhlA)

Hij kan qua gekrijs een geschreeuw niet aan HITLER tippen en zijn handgebaren ook niet !
Zo kan ik je nog wel een flmpje tonen.

Wizdom
07-03-10, 22:02
Hij kan qua gekrijs een geschreeuw niet aan HITLER tippen en zijn handgebaren ook niet !
Zo kan ik je nog wel een flmpje tonen.

Je kan van HITLER veel zeggen maar hij was een meester in het bespelen van het publiek... Daar zal Wilders nooit aan kunnen tippen...

Eke
07-03-10, 22:06
Eke je zegt:Ik vind dat dat aangepakt moet worden .

Ik weet ook niet precies of ze dat kunnen verbieden/aanpakken ,en trouwens we hebben gezien in het verleden (HITLER ) dat het averechts werkt , hij schreef zijn boek ,,mein Kampf ,, toen hij in de gevangenis zat ,
daarna kwam pas zijn partij goed op gang met leden trouwens !!
:aanwal:
Feit is dat het wel zorgelijk is want ik ben bang dat nu NEDERLAND aan de beurt is voor aan slagen !
Het ligt allemaal heel veel moeilijker dan we denken, je hoeft niet per se lid te zijn van een partij om er op te stemmen!
Maar mogelijk valt het nog mee bij de volgende verkiezingen ,laten we dat maar hopen !!

Fisherman, ik bedoel dat aangepakt moet worden dat 1 mens alleenheerschappij heeft. Doordat veel mensen op die partij stemmen krijgt 1 mens dus veel macht. DAT willen we toch niet !
En ja, je hebt gelijk dat iemand aanvallen positief kan uitpakken voor diens hoeveelheid aanhang.

Ik vraag me af hoeveel stemmers op de PVV zich realiseren dat Wilders nog steeds geen concrete toezeggingen heeft gedaan wanneer er nou echt leden en een bestuur ect. binnen de PVV komen.Zodat controle en bijsturing mogelijk is .

En dit goed regelen van onze democratie geldt voor iedere groeiende partij met maar 1 mannetje die het voor het zeggen heeft.

Over die aanslagen, Fisherman. Die helpen niet maar geven Wilders juist meer stemmen..

Hopelijk kunnen die paar losgeslagen aanhangers van Wilders door de andere aanhangers en de politie onder controle worden gehouden.Ik wil echt zien dat ze niets tegen moslims hebben, zoals keer op keer verzekerd wordt.

En dat ze Vrijheid van godsdienst respekteren...

We blijven wakker.

Trusten, he ;)

Witte78
07-03-10, 22:07
YouTube- Wilders spreekt achterban toe in Almere (http://www.youtube.com/watch?v=Pxdz17KWhlA)

Wow hij heeft zelfs een broek aan, net als hilter.

Eke
07-03-10, 22:15
Je kan van HITLER veel zeggen maar hij was een meester in het bespelen van het publiek... Daar zal Wilders nooit aan kunnen tippen...


Wat voor publiek. Autoritair opgevoed publiek dat kreunde onder de crisis en een leider wilde. Een LEIDER met een droom van een betere toekomst.. Nou, dat kregen ze. :huil:

Geloof nooit in supermacht ;)

ronald
07-03-10, 22:17
Ik heb niets tegen jou Ronald maar wel tegen de ZIONISTEN....

Al zeg je dat ik geschift ben... Je weet dat ik gelijk heb...

Ik ben 100% zeker dat je psychiatrisch gestoord bent. Antisemitisme is een fobie dat valt onder psychiatrische aandoeningen. Ook al is het moedwillig; hoewel ik het bij jou dwangmatig dus zorgelijker vind. Wat wil je meer? Niet dat ik iets tegen jou heb hoor...ik vind het alleen zo zielig.

fisherman1969
07-03-10, 22:20
Fisherman, ik bedoel dat aangepakt moet worden dat 1 mens alleenheerschappij heeft. Doordat veel mensen op die partij stemmen krijgt 1 mens dus veel macht. DAT willen we toch niet !
En ja, je hebt gelijk dat iemand aanvallen positief kan uitpakken voor diens hoeveelheid aanhang.

Ik vraag me af hoeveel stemmers op de PVV zich realiseren dat Wilders nog steeds geen concrete toezeggingen heeft gedaan wanneer er nou echt leden en een bestuur ect. binnen de PVV komen.Zodat controle en bijsturing mogelijk is .

En dit goed regelen van onze democratie geldt voor iedere groeiende partij met maar 1 mannetje die het voor het zeggen heeft.

Over die aanslagen, Fisherman. Die helpen niet maar geven Wilders juist meer stemmen..

Hopelijk kunnen die paar losgeslagen aanhangers van Wilders door de andere aanhangers en de politie onder controle worden gehouden.Ik wil echt zien dat ze niets tegen moslims hebben, zoals keer op keer verzekerd wordt.

En dat ze Vrijheid van godsdienst respekteren...

We blijven wakker.

Trusten, he ;)

En dat ze Vrijheid van godsdienst respekteren!!!
Ja zo is het !!

MaRiaH
07-03-10, 22:28
Natuurlijk is Wilders geen HITLER ,maar indd zijn propaganda stijl lijkt er wel iets op !*) oordeel zelf maar
Maar ook dat heb ik al eerder uitgelegd zijn doelstelling is niet het uitmoorden van een bepaalde groep(en) en van NEDERLAND een Wereld macht te maken .

*)YouTube- Adolf Hitler - Speech (1933) (http://www.youtube.com/watch?v=_Q-6H4xOUrs)

Het spijt me, ik kan dat niet aanhoren...
Denk dat ik gereincarneerd ben of zo. ;)

Ik kan hier geen vergelijk in vinden.. wel met sommige boodschappen en -zoals ik al zei- de wijze van propaganda.

Wizdom
07-03-10, 22:28
Ik ben 100% zeker dat je psychiatrisch gestoord bent. Antisemitisme is een fobie dat valt onder psychiatrische aandoeningen. Ook al is het moedwillig; hoewel ik het bij jou dwangmatig dus zorgelijker vind. Wat wil je meer? Niet dat ik iets tegen jou heb hoor...ik vind het alleen zo zielig.

Jaja natuurlijk Ronald... Ik ben gek en jij bent helder van geest... Dat deden ze altijd met dissidenten in de sovjet unie... Daar werden mensen met meningen die niet strookten met die van de regerende macht altijd mee geconfronteerd... De enige die niet met beide benen op de grond staat is degene die al die gebeurtenissen niet ziet en blijkbaar een navelstaarder is...

Ik heb ook niet dagelijks te maken met de Palestijnse onderdrukking maar dat neemt niet weg dat een ieder die de geschiedenis volgt weldegelijk het netwerk van de ZIONISTEN in werking kan zien en dat alleen zoals je zegt iemand met een psychysche aandoening een losgeslagen losbol of een collaborateur een blinde vlek ontwikkeld voor dit netwerk...

Het grappige is dat de ZIONIST Wilders in zijn speech de term linkse "octupus" hanteert... Een term die juist ook geassociereerd wordt met het ZIONISTISCHE netwerk...

Hij leest blijkbaar ook de Protocollen van Zion...

MaRiaH
07-03-10, 22:33
eh zullen we elkaar niet ook demoniseren hier? :hihi:

ronald
07-03-10, 22:35
Jaja natuurlijk Ronald... Ik ben gek en jij bent helder van geest... Dat deden ze altijd met dissidenten in de sovjet unie... Daar werden mensen met meningen die niet strookten met die van de regerende macht altijd mee geconfronteerd... De enige die niet met beide benen op de grond staat is degene die al die gebeurtenissen niet ziet en blijkbaar een navelstaarder is...

Ik heb ook niet dagelijks te maken met de Palestijnse onderdrukking maar dat neemt niet weg dat een ieder die de geschiedenis volgt weldegelijk het netwerk van de ZIONISTEN in werking kan zien en dat alleen zoals je zegt iemand met een psychysche aandoening een losgeslagen losbol of een collaborateur een blinde vlek ontwikkeld voor dit netwerk...

Het grappige is dat de ZIONIST Wilders in zijn speech de term linkse "octupus" hanteert... Een term die juist ook geassociereerd wordt met het ZIONISTISCHE netwerk...

Hij leest blijkbaar ook de Protocollen van Zion...

Nee, ik zei psychisch gestoord en dat kan ik idd helder vaststellen. Het wordt echter nog lachwekkender dat jij jezelf met Russische dissidenten wilt vergelijken. Sorry ik kon even m'n lachen niet inhouden. Antisemieten zijn psychisch gestoord. Veel van hun denken wordt daardoor bepaald dus wat je ook meer zegt, tja..dat neem ik toch niet meer serieus. Sorry voor al je moeite hoor.

tanger'73
07-03-10, 22:38
YouTube- Wilders spreekt achterban toe in Almere (http://www.youtube.com/watch?v=Pxdz17KWhlA)


yep, niet de islam gaat Nederland veroveren, maar Wilders gaat dat zelf doen zoals hij dat letterijk in deze speech zegt. Lijst 5 is ook volgens hem een winnende lottonummer, voor iedereen die een prijsje denkt te verdienen. Wie totaal niet kan inzien dat hij ook in deze speech met kiezers speelt, moet nog maar eens goed luisteren en daarbij vooral zelf nadenken.

Wizdom
07-03-10, 22:39
Nee, ik zei psychisch gestoord en dat kan ik idd helder vaststellen. Het wordt echter nog lachwekkender dat jij jezelf met Russische dissidenten wilt vergelijken. Sorry ik kon even m'n lachen niet inhouden. Antisemieten zijn psychisch gestoord. Veel van hun denken wordt daardoor bepaald dus wat je ook meer zegt, tja..dat neem ik toch niet meer serieus. Sorry voor al je moeite hoor.

Goh... Ben zelf ook een Semiet... Een contradictie in terminus? Ik begrijp dat zelfs jij daarvan in de war raakt...;)

tanger'73
07-03-10, 22:42
Ik vind de vergelijking niet opgaan.

Wat ik persoonlijk wèl vergelijkbaar vind, is de propaganda-stijl, vooral van de begin jaren. En dat is al erg genoeg.. :slaap:


propaganda, dat is het vooral. Dat mensen daar anno 21ste eeuw nog steeds in trappen is tekenend.

ronald
07-03-10, 22:42
Goh... Ben zelf ook een Semiet... Een contradictie in terminus? Ik begrijp dat zelfs jij daarvan in de war raakt...;)

Goh, je laat in ieder geval zien dat je hier op het forum wat bijleert...ook al is het het domme taalspelletje van Ait Ayt.

Wizdom
07-03-10, 22:43
Ik ben 100% zeker dat je psychiatrisch gestoord bent. Antisemitisme is een fobie dat valt onder psychiatrische aandoeningen. Ook al is het moedwillig; hoewel ik het bij jou dwangmatig dus zorgelijker vind. Wat wil je meer? Niet dat ik iets tegen jou heb hoor...ik vind het alleen zo zielig.

Ik weet wat jou aandoening is... Je hebt een pyschiatrisch ziek verklaren neurose als je iemand iets hoort zeggen wat je niet bevalt...

ronald
07-03-10, 22:48
Ik weet wat jou aandoening is... Je hebt een pyschiatrisch ziek verklaren neurose als je iemand iets hoort zeggen wat je niet bevalt...
Had je gemist dat de uitwerking van je aandoening hier overduidelijk merkbaar was? Je denkt "Ze lezen niet wat ik schrijf?" Klinkt bijna kinderlijk mysterieus.

Wizdom
07-03-10, 22:49
Had je gemist dat de uitwerking van je aandoening hier overduidelijk merkbaar was? Je denkt "Ze lezen niet wat ik schrijf?" Klinkt bijna kinderlijk mysterieus.

Hilarisch... Leuk Ronald... ;)

TonH
07-03-10, 22:51
Ik vind de vergelijking niet opgaan.

Wat ik persoonlijk wèl vergelijkbaar vind, is de propaganda-stijl, vooral van de begin jaren. En dat is al erg genoeg.. :slaap:

Je bedoelt vast: "Ik vind de vergelijking NOG niet opgaan"?

Te vaak is er in de geschiedenis lacherig gedaan om mensen die later monsterlijke daden verrichtten. Nero schiet me zo maar te binnen als een ouwetje waar dat al zo was. Maar je kunt vast verder terug en vooruit in de tijd om meer van dat soort figuren te vinden.

Iemand verketteren is vaak minder venietigend dan iemand uitlachen en dat is bij al dat soort figuren een bepalende factor tot escalatie geweest.

ronald
07-03-10, 22:52
Hilarisch... Leuk Ronald... ;)

Klinkt heel erg als een boer die kiespijn heeft. Ga er eens een nachtje over slapen jongen. Misschien komt de toverfee je wel helpen.

MaRiaH
07-03-10, 22:52
propaganda, dat is het vooral. Dat mensen daar anno 21ste eeuw nog steeds in trappen is tekenend.

Zeg maar rustig schokkend.

Misschien is het goed als PVV wint, dan hebben we dat ook weer gehad.
Ze vallen wel door de mand.

MaRiaH
07-03-10, 22:56
Je bedoelt vast: "Ik vind de vergelijking NOG niet opgaan"?

Te vaak is er in de geschiedenis lacherig gedaan om mensen die later monsterlijke daden verrichtten. Nero schiet me zo maar te binnen als een ouwetje waar dat al zo was. Maar je kunt vast verder terug en vooruit in de tijd om meer van dat soort figuren te vinden.

Iemand verketteren is vaak minder venietigend dan iemand uitlachen en dat is bij al dat soort figuren een bepalende factor tot escalatie geweest.

Nee, ik vind de vergelijking AL opgaan wat propaganda methoden betreft en ik hou m'n hart vast voor later..
Ik weet zeker dat hij geen goede bedoelingen heeft.
Maar een vergelijk in de toekomst is nog niet te trekken, ook niet te voorspellen. Hij balanceert op het randje, vind ik.

Verder ben ik het met je eens. We moeten waakzaam zijn.

TonH
07-03-10, 22:59
Verder ben ik het met je eens. We moeten waakzaam zijn.

Helemaal mee eens.

tanger'73
07-03-10, 23:01
Zeg maar rustig schokkend.

Misschien is het goed als PVV wint, dan hebben we dat ook weer gehad.
Ze vallen wel door de mand.


Mij persoonlijk maakt het geen moer uit wie we daar hebben, ook nooit iets geweest om me druk over te maken. Wilders wilt juist dat mensen zich opwinden en zich druk maken om wat hij allemaal uitkraamd. Zo bereikt hij eerder zijn persoonlijke individuele doelstellingen. Hij leeft op aandacht en zijn grootste wens is eigenlijk dat er dagelijks een buitenlander over de schreef gaat (zou hem zelfs daarbij helpen), want dat is met name zijn brandstof. Makkelijk en eenvoudig, een kind kan de was doen.

Wizdom
07-03-10, 23:02
Nee, ik vind de vergelijking AL opgaan wat propaganda methoden betreft en ik hou m'n hart vast voor later..
Ik weet zeker dat hij geen goede bedoelingen heeft.
Maar een vergelijk in de toekomst is nog niet te trekken, ook niet te voorspellen. Hij balanceert op het randje, vind ik.

Verder ben ik het met je eens. We moeten waakzaam zijn.

Ik geloof dat dat randje een doekje voor het bloeden is... Het is onmacht... Hij is volgens mij allang over het randje... Maar dat is het probleem met een moreel failliet... Er zijn geen grenzen... Grenzen worden bepaald door goed gedefinieerde regels en die heeft een democratie niet of kan die niet strict naleven want soms is het tegenstrijdig met het wil van het volk... Hetzelfde volk wat jaren terug had bepaald dat dit niet mag....

Misschien is dit dan ook het bewijs dat het democratisch bestel instabiel is... Want als het volk labiel raakt dan raakt het systeem op hol....

En dat betekent weer dat de SHARIA die verankert ligt een beter systeem is dan democratie... Hier valt namelijk door mensen niet aan te tornen... Hier staan veel maatschappelijk verankerde regels en wetten en alles daarom heen is door het volk in samenspraak met zijn leiders te bepalen...

tanger'73
07-03-10, 23:02
We moeten waakzaam zijn.

Heb vertrouwen in de rechtsstaat.

tanger'73
07-03-10, 23:06
Wilders zou er niet van terugdeinsen om zelfs een Marokkaan à la Marcouch aan boord te verwelkomen, om zijn ultieme geilheid te bevredigen.

ronald
07-03-10, 23:07
Nee, ik vind de vergelijking AL opgaan wat propaganda methoden betreft en ik hou m'n hart vast voor later..
Ik weet zeker dat hij geen goede bedoelingen heeft.
Maar een vergelijk in de toekomst is nog niet te trekken, ook niet te voorspellen. Hij balanceert op het randje, vind ik.

Verder ben ik het met je eens. We moeten waakzaam zijn.

Ik vind geen enkele propaganda methode nog vreemd. Erger, ze lijken van alle politici precies op elkaar. Hier is alleen een overeenkomst dat op één groep, één item de pik op wordt gehouden. Aangezien vele aanhangers van Wilders het juist over dit punt wat gegeneerd over doen wijst er al op dat het niet veel vervolg zal hebben. Uiteindelijk moet er gewoon brood op de plank komen en smaken die hoofddoekjes niet meer en wordt zijn coupe ook wel bijgesteld. "De" Nederlanders, "allochtonene" en PVV-ers moeten vooral wel hun denkbeelden uiten en dan valt het kaf idd wel van het koren.

tanger'73
07-03-10, 23:09
De duitse Reichstag is destijds ook aangestoken door interne bronnen en de schuld aan een Nederlander gegeven.

MaRiaH
07-03-10, 23:11
Ik geloof dat dat randje een doekje voor het bloeden is... Het is onmacht... Hij is volgens mij allang over het randje... Maar dat is het probleem met een moreel failliet... Er zijn geen grenzen... Grenzen worden bepaald door goed gedefinieerde regels en die heeft een democratie niet of kan die niet strict naleven want soms is het tegenstrijdig met het wil van het volk... Hetzelfde volk wat jaren terug had bepaald dat dit niet mag....

Misschien is dit dan ook het bewijs dat het democratisch bestel instabiel is... Want als het volk labiel raakt dan raakt het systeem op hol....

En dat betekent weer dat de SHARIA die verankert ligt een beter systeem is dan democratie... Hier valt namelijk door mensen niet aan te tornen... Hier staan veel maatschappelijk verankerde regels en wetten en alles daarom heen is door het volk in samenspraak met zijn leiders te bepalen...

Democratie kan ook gevaarlijk zijn als de meerderheid instemt met het schenden van de rechten.

"Tirannie van de meerderheid"
John Stuart Mill


Maar ondanks dat vind ik democratie de beste vorm.
En je snapt natuurlijk wel dat ik het dus niet met je eens ben.;)

ronald
07-03-10, 23:12
Ik geloof dat dat randje een doekje voor het bloeden is... Het is onmacht... Hij is volgens mij allang over het randje... Maar dat is het probleem met een moreel failliet... Er zijn geen grenzen... Grenzen worden bepaald door goed gedefinieerde regels en die heeft een democratie niet of kan die niet strict naleven want soms is het tegenstrijdig met het wil van het volk... Hetzelfde volk wat jaren terug had bepaald dat dit niet mag....
Wat? Meet je jezelf aan dat je Jood bent? Vond jij niet dat Hitler goede excuses had op de Joden te pikken? Nou...vind er eens een paar voor Wilders!


Misschien is dit dan ook het bewijs dat het democratisch bestel instabiel is... Want als het volk labiel raakt dan raakt het systeem op hol....

Nee dat is het niet. De democratie zal zichzelf wel rechttrekken ook al moet dat wel eens met geweld. Maar jouw oplossing is even eng vind ik:


En dat betekent weer dat de SHARIA die verankert ligt een beter systeem is dan democratie... Hier valt namelijk door mensen niet aan te tornen... Hier staan veel maatschappelijk verankerde regels en wetten en alles daarom heen is door het volk in samenspraak met zijn leiders te bepalen...
Het lijkt wel alsof Wilders het steeds over jou heeft.

MaRiaH
07-03-10, 23:13
Mij persoonlijk maakt het geen moer uit wie we daar hebben, ook nooit iets geweest om me druk over te maken. Wilders wilt juist dat mensen zich opwinden en zich druk maken om wat hij allemaal uitkraamd. Zo bereikt hij eerder zijn persoonlijke individuele doelstellingen. Hij leeft op aandacht en zijn grootste wens is eigenlijk dat er dagelijks een buitenlander over de schreef gaat (zou hem zelfs daarbij helpen), want dat is met name zijn brandstof. Makkelijk en eenvoudig, een kind kan de was doen.

We zullen zien.
Als het fout loopt kunnen we altijd nog ordinair in verzet komen. :cool:

MaRiaH
07-03-10, 23:14
Wilders zou er niet van terugdeinsen om zelfs een Marokkaan à la Marcouch aan boord te verwelkomen, om zijn ultieme geilheid te bevredigen.

Gelukkig dat Marcouch daar niet in trapt.. :)

tanger'73
07-03-10, 23:14
Democratie kan ook gevaarlijk zijn als de meerderheid instemt met het schenden van de rechten.

"Tirannie van de meerderheid"
John Stuart Mill


Maar ondanks dat vind ik democratie de beste vorm.
En je snapt natuurlijk wel dat ik het dus niet met je eens ben.;)

democratie stelt niks voor, een goed voorbeeld daarvan is obama. Die kan als president niet eens een zorgstelsel doordrukken ondanks een meerderheid in beide huizen en bevoegdheden als president van de grootste democratie op aarde. Naast al zijn zoete woorden destijds.

tanger'73
07-03-10, 23:17
We zullen zien.
Als het fout loopt kunnen we altijd nog ordinair in verzet komen. :cool:


Wat zal fout gaan? Nederland is geen geisoleert land, heeft stapels internationale verplichtingen. Wilders zal nooit wat worden.

MaRiaH
07-03-10, 23:18
Ik vind geen enkele propaganda methode nog vreemd. Erger, ze lijken van alle politici precies op elkaar. Hier is alleen een overeenkomst dat op één groep, één item de pik op wordt gehouden. Aangezien vele aanhangers van Wilders het juist over dit punt wat gegeneerd over doen wijst er al op dat het niet veel vervolg zal hebben. Uiteindelijk moet er gewoon brood op de plank komen en smaken die hoofddoekjes niet meer en wordt zijn coupe ook wel bijgesteld. "De" Nederlanders, "allochtonene" en PVV-ers moeten vooral wel hun denkbeelden uiten en dan valt het kaf idd wel van het koren.

Ik weet het niet Ronald..

Al hoor ik de PVV stemmers wel zeggen dat ze het met de 'islam/ Moslim' standpunten, niet eens zijn.
Die nemen ze een soort van 'op de koop toe.. '

Daar begrijp ik geen ruk van en dat wil ik ook niet begrijpen.
Dat vind ik gewoon oerstom

(en dan zeg ik het heel netjes..)

tanger'73
07-03-10, 23:18
Gelukkig dat Marcouch daar niet in trapt.. :)


Weet je veel, mensen zijn tot alles in staat om te winnen?

MaRiaH
07-03-10, 23:19
democratie stelt niks voor, een goed voorbeeld daarvan is obama. Die kan als president niet eens een zorgstelsel doordrukken ondanks een meerderheid in beide huizen en bevoegdheden als president van de grootste democratie op aarde. Naast al zijn zoete woorden destijds.

Begin jij ook al?

tanger'73
07-03-10, 23:20
Begin jij ook al?


democratie is een blok aan je been, als je wat wilt bolwerken moet je net zo als korea, china en dergelijke landen meer worden.

Wizdom
07-03-10, 23:21
Ik weet het niet Ronald..

Al hoor ik de PVV stemmers wel zeggen dat ze het met de 'islam/ Moslim' standpunten, niet eens zijn.
Die nemen ze een soort van 'op de koop toe.. '

Daar begrijp ik geen ruk van en dat wil ik ook niet begrijpen.
Dat vind ik gewoon oerstom

(en dan zeg ik het heel netjes..)

Sterker nog... Het is doodeng dat 1 op de 5 Nederlanders Moslims op de Hak neemt... Mensen die merendeel hier al jaren leven en werken en hun stinkende best doen om met deze maatschappij mee te komen en op te bouwen...

MaRiaH
07-03-10, 23:21
Wat zal fout gaan? Nederland is geen geisoleert land, heeft stapels internationale verplichtingen. Wilders zal nooit wat worden.

Ik weet het niet...
Te vaak in de geschiedenis hebben mensen dit gedacht.
zoals gezegd, ik blijf waakzaam..

MaRiaH
07-03-10, 23:22
democratie is een blok aan je been, als je wat wilt bolwerken moet je net zo als korea, china en dergelijke landen meer worden.

Ben je de PVV in de kaart aan het spelen of zo? :hihi:

tanger'73
07-03-10, 23:22
Ik weet het niet...
Te vaak in de geschiedenis hebben mensen dit gedacht.
zoals gezegd, ik blijf waakzaam..


Denk je dat Nederland zonder haar lijfeigenaren wat voorsteld?

mark61
07-03-10, 23:23
antisemiet..

Jij bent de enige goede reden die Wilders heeft. Als ie wist dat je bestond had ie je als getuige opgeroepen voor de rechtbank.

Onthoud dat maar. Het enige wat jou verheft boven ranzige minkukelstatus is dat je als konijn kan dienen voor Wilders.

Van harte gefeliciteerd.

mark61
07-03-10, 23:24
Sterker nog... Het is doodeng dat 1 op de 5 Nederlanders Moslims op de Hak neemt... Mensen die merendeel hier al jaren leven en werken en hun stinkende best doen om met deze maatschappij mee te komen en op te bouwen...

Je hebt het nu even niet over jezelf begrijp ik. Jij doet je stinkende best je buiten de maatschappij te plaatsen en te ontmenselijken.

MaRiaH
07-03-10, 23:24
Sterker nog... Het is doodeng dat 1 op de 5 Nederlanders Moslims op de Hak neemt... Mensen die merendeel hier al jaren leven en werken en hun stinkende best doen om met deze maatschappij mee te komen en op te bouwen...

Dat ben ik met je eens. En met mij vele anderen.

Maar ik vind het ook doodeng dat jij de democratie verwerpt en daarvoor in de plaats een totalitair systeem zou willen.

Dat begrijp ik evenmin en zal ik eveneens tegen strijden als het moet. ;)

tanger'73
07-03-10, 23:24
Ben je de PVV in de kaart aan het spelen of zo? :hihi:

helemaal niet, 'k weet dat de PVV pure onzin verkoopt en met kiezers een loopje neemt. Wilders is in het verkeerde deel van de wereld geboren met zijn geblaat.

mark61
07-03-10, 23:25
democratie is een blok aan je been, als je wat wilt bolwerken moet je net zo als korea, china en dergelijke landen meer worden.

Noord-Korea is een dictatuur en straatarm.

Zuid-Korea is een democratie en rijk.

Wizdom
07-03-10, 23:26
Jij bent de enige goede reden die Wilders heeft. Als ie wist dat je bestond had ie je als getuige opgeroepen voor de rechtbank.

Onthoud dat maar. Het enige wat jou verheft boven ranzige minkukelstatus is dat je als konijn kan dienen voor Wilders.

Van harte gefeliciteerd.

Dat is democratie... Een duaal systeem waarbij ruimte is voor meerdere denkbeelden/meningen/levenovertuigingen... En als dat niet kan dan bestaat democratie niet en is het gewoon een dictatoriaal systeem van een meerderheid...

tanger'73
07-03-10, 23:27
Maar ik vind het ook doodeng dat jij de democratie verwerpt en daarvoor in de plaats een totalitair systeem zou willen.


Maak je daarover maar geen zorgen, dat zal in de verste verte niet gebeuren, and you can take that to the bank.

MaRiaH
07-03-10, 23:27
Jij bent de enige goede reden die Wilders heeft. Als ie wist dat je bestond had ie je als getuige opgeroepen voor de rechtbank.

Onthoud dat maar. Het enige wat jou verheft boven ranzige minkukelstatus is dat je als konijn kan dienen voor Wilders.

Van harte gefeliciteerd.

Ik zei het een stuk vriendelijker dan jij.. maar jij bent duidelijker :fpuh:

Wizdom
07-03-10, 23:27
Dat ben ik met je eens. En met mij vele anderen.

Maar ik vind het ook doodeng dat jij de democratie verwerpt en daarvoor in de plaats een totalitair systeem zou willen.

Dat begrijp ik evenmin en zal ik eveneens tegen strijden als het moet. ;)

Ik verwerp de democratie niet... Ik leef in een democratisch land en dat respecteer ik... Daarentegen geloof ik ook in de SHARIA...

En eigenlijk heeft de SHARIA meer zekerheden die je bij de democratie mist... Maar daar moet je de SHARIA weer voor bestuderen en die kent de gemiddelde Nederlander niet...

tanger'73
07-03-10, 23:28
Noord-Korea is een dictatuur en straatarm.

Zuid-Korea is een democratie en rijk.

'K bedoel Noord-Korea en china en andere landen maar dan diens dictatuur.

MaRiaH
07-03-10, 23:28
Maak je daarover maar geen zorgen, dat zal in de verste verte niet gebeuren, and you can take that to the bank.

Dààr maak ik me ook geen zorgen over.
De gemiddelde PVV stemmer daarentegen wel.;)

tanger'73
07-03-10, 23:32
Dààr maak ik me ook geen zorgen over.
De gemiddelde PVV stemmer daarentegen wel.;)

'K gun iedereen zijn pleziertjes, ook die PVVers. Ze doen lekker maar, ieder zijn meug. Maar ik weet dat dat allemaal als puntje bij paaltje komt uiteindelijk weinig voorsteld.

MaRiaH
07-03-10, 23:33
Ik verwerp de democratie niet... Ik leef in een democratisch land en dat respecteer ik... Daarentegen geloof ik ook in de SHARIA...

Tja, dankzij die democratie mag je dat geloven en uiten.
Dus ik heb respect voor je mening.

Ik kan me zelfs nog voorstellen dat figuren als Wilders dat geloof in sharia in de hand werken.

Bovendien is Sharia me te vaag. En die discussie laten we maar buiten beschouwing, lijkt me.

Wizdom
07-03-10, 23:35
Je hebt het nu even niet over jezelf begrijp ik. Jij doet je stinkende best je buiten de maatschappij te plaatsen en te ontmenselijken.

Is dit een Pavlov reactie... Je bent gewoon allergisch voor alles wat met Islam te maken heeft... Het geeft niet.... Bij sommige mensen went het... Ga je eerst maar serieus verdiepen... Maar als je begint doe je voor alsof je opnieuw geboren bent... En je dood gaat...

MaRiaH
07-03-10, 23:37
En eigenlijk heeft de SHARIA meer zekerheden die je bij de democratie mist... Maar daar moet je de SHARIA weer voor bestuderen en die kent de gemiddelde Nederlander niet...

ik ben niet zo xenofoob dat ik daar voor een stuk in mee kan gaan.
Maar er zijn vele verschijningsvormen..
De vrijheden voor iedereen binnen een democratie heb ik erg hoog.

Ik gun iedereen 1) een hoofddoek en 2)zijn geloof.
Maar mezelf 1) niet en 2) ook.;)

MaRiaH
07-03-10, 23:38
'K gun iedereen zijn pleziertjes, ook die PVVers. Ze doen lekker maar, ieder zijn meug. Maar ik weet dat dat allemaal als puntje bij paaltje komt uiteindelijk weinig voorsteld.

Laten we daar vanuit gaan.
Want anders zou ik behoorlijk teleurgesteld zijn in dit land en zijn bevolking.

Wizdom
07-03-10, 23:40
ik ben niet zo xenofoob dat ik daar voor een stuk in mee kan gaan.
Maar er zijn vele verschijningsvormen..
De vrijheden voor iedereen binnen een democratie heb ik erg hoog.

Ik gun iedereen 1) een hoofddoek en 2)zijn geloof.
Maar mezelf 1) niet en 2) ook.;)

Ik vind die Wilders dan ook een hoop gehype om niks.... Waar maakt die man zich druk om... Iedereen doet z'n best om er het beste van te maken... Er zijn een paar raddraaiers die goed aangepakt moeten... Goedschiks danwel kwaadschiks... Het is eigenlijk een schande dat het zover is gekomen...

TonH
07-03-10, 23:41
Laten we daar vanuit gaan.
Want anders zou ik behoorlijk teleurgesteld zijn in dit land en zijn bevolking.

Ik help het jullie echt hard hopen. Maar dit gedonder duurt nu al 10 jaar en zien jullie enige afname in het sjacherijn en de nijd?

tanger'73
07-03-10, 23:43
Laten we daar vanuit gaan.
Want anders zou ik behoorlijk teleurgesteld zijn in dit land en zijn bevolking.


Het zal allemaal wel weer overwaaien, vandaag ben je de kleinste, morgen de grootste en overmorgen ben je dood. Hoe dan ook, onze rechtsstaat rust op fundamenten en heeft ingebouwde buffers die zelfs met een oorlog niet om zeep zijn te brengen. Men kan rustig blijven slapen.

Wizdom
07-03-10, 23:46
Ik help het jullie echt hard hopen. Maar dit gedonder duurt nu al 10 jaar en zien jullie enige afname in het sjacherijn en de nijd?

Weet je TON... We hebben een anekdote die gaat zo...

Een mier is gezegend met zijn manier van leven... Maar hij is op een dag niet tevreden met wat hij heeft... Op een dag wenst hij dat hij kan vliegen... Die wens is zo vurig dat de Schepper de mier de vleugels geeft die hij wenst... Op het moment dat hij de vleugels krijgt gaat hij vliegen en wordt opgegeten door de vogel...

Zo zie ik het een beetje... Het gaat relatief goed met de mensen en toch zijn of worden ze ontevreden... Ze willen iets anders maar weten niet wat dat met zich meebrengt... Dan krijgen ze wat ze willen maar weten niet wat dat gaat inhouden....

tanger'73
07-03-10, 23:47
Ik vind die Wilders dan ook een hoop gehype om niks.... Waar maakt die man zich druk om... Iedereen doet z'n best om er het beste van te maken... Er zijn een paar raddraaiers die goed aangepakt moeten... Goedschiks danwel kwaadschiks... Het is eigenlijk een schande dat het zover is gekomen...


Mensen zijn ontevreden over van alles en nog wat. Beseffen niet eens dat ze in tegenstelling tot de rest van de wereld met volgevreten buiken zitten. Hersenen zijn uitgeschakeld en dan maar de eerste de beste randdebiel volgen om weet ik veel wat te bevredigen.

MaRiaH
07-03-10, 23:49
Ik vind die Wilders dan ook een hoop gehype om niks.... Waar maakt die man zich druk om... Iedereen doet z'n best om er het beste van te maken... Er zijn een paar raddraaiers die goed aangepakt moeten... Goedschiks danwel kwaadschiks... Het is eigenlijk een schande dat het zover is gekomen...

Nou dan! We hebben helemaal geen Sharia nodig.
We redden het zo ook. :)

Laten we gewoon vertrouwen hebben in elkaar!
Ik snap overigens je frustratie. Ik schaam me ook diep voor GW en de smet die hij op ons land legt.

mark61
07-03-10, 23:52
Ik help het jullie echt hard hopen. Maar dit gedonder duurt nu al 10 jaar en zien jullie enige afname in het sjacherijn en de nijd?

Nee. Het gaat overal zo. Nu is NL ff flamboyant bezig. Engeland komt eraan, schat ik, als ik het zo hoor. Griekenland was altijd al zo alleen hoort dat zo, dus valt het niet op :hihi:

tanger'73
07-03-10, 23:55
Het bewijs ligt ook overduidelijk in die speech die wizdom heeft geplaats van Wilders, waarin hij ook Agnes Kant bedankt voor haar aanvallen jeggens hem, met een knipoogje naar de stemmenwinst. Dus het gaat hemzelf ook alleen maar daarom en om niks anders. Dat kiezers daar niet eens doorzien, geeft te kennen wat voor ongelooflijke zombies het electoraat kenmerkt.

MaRiaH
07-03-10, 23:56
Mensen zijn ontevreden over van alles en nog wat. Beseffen niet eens dat ze in tegenstelling tot de rest van de wereld met volgevreten buiken zitten. Hersenen zijn uitgeschakeld en dan maar de eerste de beste randdebiel volgen om weet ik veel wat te bevredigen.

Ja inderdaad. Onbegrijpelijk.
Waarschijnlijk een welvaartsziekte..:maf2:

TonH
07-03-10, 23:57
Nee. Het gaat overal zo. Nu is NL ff flamboyant bezig. Engeland komt eraan, schat ik, als ik het zo hoor. Griekenland was altijd al zo alleen hoort dat zo, dus valt het niet op :hihi:

Dat "ff", daar zet ik dus m'n vraagtekens bij. Het is een wel heel erg lang durend "ff". En inderdaad is het niet iets unieks voor NL. Maar de grondigheid waarmee jullie het aanpakken is wel erg Duits hoor.

tanger'73
07-03-10, 23:58
Ik snap overigens je frustratie. ik schaam me ook diep voor GW en de smet die hij op ons land legt.

in het buitenland, daar waar ze de moeite nemen, hebben ze geen goed woord over hem en het voorheen tolerante holland.

MaRiaH
07-03-10, 23:58
Ik help het jullie echt hard hopen. Maar dit gedonder duurt nu al 10 jaar en zien jullie enige afname in het sjacherijn en de nijd?

Niet zo negatief.. je lijkt wel een Nederlander.. :hihi:

MaRiaH
07-03-10, 23:59
in het buitenland, daar waar ze de moeite nemen, hebben ze geen goed woord over hem en het voorheen tolerante holland.

Ja dat zeg ik! Ik schaam mij diep..:fpotver:

tanger'73
07-03-10, 23:59
Ja inderdaad. Onbegrijpelijk.
Waarschijnlijk een welvaartsziekte..:maf2:


hebzucht en consumentisme.

Wizdom
08-03-10, 00:00
in het buitenland, daar waar ze de moeite nemen, hebben ze geen goed woord over hem en het voorheen tolerante holland.

De Afrikaner mentaliteit zit er toch nog een beetje in...:hihi::hihi::hihi::hihi:

TonH
08-03-10, 00:00
in het buitenland, daar waar ze de moeite nemen, hebben ze geen goed woord over hem en het voorheen tolerante holland.

Inderdaad. Maar ze maken hier in het buitenland een grote fout: Holland is nooit tolerant geweest. Het was altijd een pakketje schroot met een dun laagje chroom.

TonH
08-03-10, 00:01
Niet zo negatief.. je lijkt wel een Nederlander.. :hihi:

Zie jij een verbetering dan?

tanger'73
08-03-10, 00:02
Ja dat zeg ik! Ik schaam mij diep..:fpotver:


Ja vooral als Nederlanders overal op de wereld komen, krijgen ze er een stigma bij in het hotel, zo van: "kijk daar gaat weer zo een hollandse xenofoob."

Wizdom
08-03-10, 00:04
:zwaai:Truste

tanger'73
08-03-10, 00:05
Inderdaad. Maar ze maken hier in het buitenland een grote fout: Holland is nooit tolerant geweest. Het was altijd een pakketje schroot met een dun laagje chroom.


Ja precies, molentjes en kaas. Zo romatisch allemaal, ben benieuwd of al die japaners en koreanen niet worden afgeschrikt?

MaRiaH
08-03-10, 00:05
Zie jij een verbetering dan?

Nee, ik vind het verslechterd.
Pak em beet 10 jaar geleden was dit GW nooit gelukt.

TonH
08-03-10, 00:05
Ja vooral als Nederlanders overal op de wereld komen, krijgen ze er een stigma bij in het hotel, zo van: "kijk daar gaat weer zo een hollandse xenofoob."

Nee, gek genoeg denken de meeste mensen nog steeds dat Nederlanders goed gemutste, gastvrije en tollerante mensen zijn. De werkelijkheid wil er gewoon niet in... Daarom zou het eigenlijk wel een goed zijn wanneer Wilders premier wordt en al zijn wensen in maatregelen omgezet zouden worden...

Ok, bij wijze van spreke dan.

MaRiaH
08-03-10, 00:06
:zwaai:Truste

goed plan!

Truste!

tanger'73
08-03-10, 00:06
:zwaai:Truste


Allah sabah hala gir.

MaRiaH
08-03-10, 00:06
Ja vooral als Nederlanders overal op de wereld komen, krijgen ze er een stigma bij in het hotel, zo van: "kijk daar gaat weer zo een hollandse xenofoob."

wahahha :haha:

tanger'73
08-03-10, 00:08
Nee, gek genoeg denken de meeste mensen nog steeds dat Nederlanders goed gemutste, gastvrije en tollerante mensen zijn. De werkelijkheid wil er gewoon niet in... Daarom zou het eigenlijk wel een goed zijn wanneer Wilders premier wordt en al zijn wensen in maatregelen omgezet zouden worden...

Ok, bij wijze van spreke dan.

Dat zou wat worden, die blonde dollie tussen al die staatshoofden?

H.P.Pas
08-03-10, 00:09
:zwaai:Truste

Kijk eerst onder je bed.
Er kan een zionist onder liggen.

TonH
08-03-10, 00:09
Ja precies, molentjes en kaas. Zo romatisch allemaal, ben benieuwd of al die japaners en koreanen niet worden afgeschrikt?

Nee, want die hebben over het algemeen een net zo grote bord voor de kop als de Nederlanders. Niet voor niets waren de Hollanders de enigen die handel met Japan mochten drijven op Deshima. Dat gaat al 400 jaar terug.
Alleen wanneer er te veel openlijk geweld is zullen zij zich laten afschrikken.

Vergis je niet in de kracht van het cliché. Of het nou om Hollandse tollerantie gaat of om moslims...

tanger'73
08-03-10, 00:10
Kijk eerst onder je bed.
Er kan een zionist onder liggen.

:haha:

TonH
08-03-10, 00:12
Nee, ik vind het verslechterd.
Pak em beet 10 jaar geleden was dit GW nooit gelukt.

Inderdaad. Van kwaad tot erger. En alle dempende mechanisme die in de omringende landen dit soort ontwikkelingen nog wel eens willen remmen zijn in de ban gedaan, lijkt het wel. Dus waar eindigt dat?

tanger'73
08-03-10, 00:13
Nee, want die hebben over het algemeen een net zo grote bord voor de kop als de Nederlanders. Niet voor niets waren de Hollanders de enigen die handel met Japan mochten drijven op Deshima. Dat gaat al 400 jaar terug.
Alleen wanneer er te veel openlijk geweld is zullen zij zich laten afschrikken.

Vergis je niet in de kracht van het cliché. Of het nou om Hollandse tollerantie gaat of om moslims...

Ja Wilders is ook eigenlijk een cliché, alleen beseffen ze dat in het buitenland nog niet zo goed. Overigens bijna niemand kent hem trouwens, zelfs Balkenende kent niet eens onze eigen Nederlandse schooljeugd, wie dat is.

tanger'73
08-03-10, 00:15
Inderdaad. Van kwaad tot erger. En alle dempende mechanisme die in de omringende landen dit soort ontwikkelingen nog wel eens willen remmen zijn in de ban gedaan, lijkt het wel. Dus waar eindigt dat?


Berlusconi is de belichaming van het hedendaagse populisme, die kant gaat het op. Pure cynisme en uitholling van elk gezag.

mark61
08-03-10, 00:15
Dat "ff", daar zet ik dus m'n vraagtekens bij. Het is een wel heel erg lang durend "ff". En inderdaad is het niet iets unieks voor NL. Maar de grondigheid waarmee jullie het aanpakken is wel erg Duits hoor.

Het is al heel lang, maar deze vorm is ff. Er komt over 5 jaar wel weer een ander. Tot iedereen er een beetje aan gewend is dat de rest van de wereld echt bestaat.

Ik pak niks aan :ego: Tis hollands luidruchtig en weinig wol.

Pizzaman
08-03-10, 00:32
Ik verwerp de democratie niet... Ik leef in een democratisch land en dat respecteer ik... Daarentegen geloof ik ook in de SHARIA...

En eigenlijk heeft de SHARIA meer zekerheden die je bij de democratie mist... Maar daar moet je de SHARIA weer voor bestuderen en die kent de gemiddelde Nederlander niet...

Door jouw gelul stemt de 'gemiddelde Nederlander' straks gemiddels op Wilders.
Pleur toch op met je sharia, kunnen we weer gewoon op Balkenende stemmen.

Bent zeker ook al aan het oprekken zodat die dynamietstaaf d'r in kan? :maf2:

Sorry hoor, ik vind de hele discussie van Wilders over moslims af en toe zot worden,
maar dan komt er weer zo eentje voorbij om me te herinneren dat het toch niet allemaal onzin is.

Mafkees.

Keydo
08-03-10, 02:17
Somebody shoot take him out , and I don't mean for à dinner

jang0201
08-03-10, 07:08
Ja vooral als Nederlanders overal op de wereld komen, krijgen ze er een stigma bij in het hotel, zo van: "kijk daar gaat weer zo een hollandse xenofoob."

Wat raar, want dat krijg ik nou nooit te horen als ik het buitenland ben. Ik kom net terug uit Turkije en kreeg daar juist daar veel van mensen te horen, wat goed juist wat er in Nederland gebeurd! Jullie beginnen jullie normen en waarden kwijt te raken door de komst en aanwezigheid van de Marokkaanse en Turkse moslims. De Turken die ik gesproken heb vinden de moslims hier veels te fundamentalistisch en waarschuwden me ervoor. Turkije wordt ook veels te islamitisch en daar zijn ze ook niet blij mee.

Joesoef
08-03-10, 07:34
Wat raar, want dat krijg ik nou nooit te horen als ik het buitenland ben. Ik kom net terug uit Turkije en kreeg daar juist daar veel van mensen te horen, wat goed juist wat er in Nederland gebeurd! Jullie beginnen jullie normen en waarden kwijt te raken door de komst en aanwezigheid van de Marokkaanse en Turkse moslims.


Alsof die Turken daar goed op de hoogte zijn van wat hier speelt.

John2
08-03-10, 09:57
Die term islamofacist is wel leuk verzonnen maar heeft geen enkele feitelijke basis... De Islamitische staat is geen Fascistische staat... Deze staat is gebaseerd op de SHARIA... De Kalief zweert TROUW en BELOFTE dat hij de SHARIA zal handhaven (Wetboek van ALLAH (SWT)) over het land van de Islam...

Een FASCISTISCHE staat is een ongeleide projectiel zonder enige anker waarbij de FASCISTISCHE LEIDER de WETBOEK is... Dus die hele term raakt kant nog wal en komt voort uit pure rancune...

Dus jij zou het accepteren dat "Christelijke"-landen hun wet baseren op het oude en nieuwe testament waarin de wetten van God staan?
Of is dit alleen een privilege van en voor de Islam???

Max Stirner
08-03-10, 10:36
... Mensen die merendeel hier al jaren leven en werken en hun stinkende best doen om met deze maatschappij mee te komen en op te bouwen...


Wees ze maar dankbaar:

Als alle moslims in NL waren zoals jij, zou Wilders na de zomer in zijn eentje dit land kunnen gaan regeren.

ronald
08-03-10, 10:41
Dus jij zou het accepteren dat "Christelijke"-landen hun wet baseren op het oude en nieuwe testament waarin de wetten van God staan?
Of is dit alleen een privilege van en voor de Islam???

Natuurlijk niet. De democratische regeringsvorm is niet goed omdat de Zionistische Weerwolf kan infiltreren (of eigenlijk, dat is al gebeurd), de Christelijke vorm ook niet want die is gebaseerd op vervalsingen, de communistische niet want die is atheistisch, dus....wat blijft er over huh...? ......Huh??

Max Stirner
08-03-10, 10:42
in het buitenland, daar waar ze de moeite nemen, hebben ze geen goed woord over hem en het voorheen tolerante holland.



ehmm ... lees ff de reacties :

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1255658/Geert-Wilders-arrives-Britain-major-gains-Dutch-polls.html

Witte78
08-03-10, 10:52
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/03/05/article-1255658-06D8F8D3000005DC-381_468x313.jpg

Ik vraag me altijd af of dit nu echt is of opgezet door Wilders of aanhangers. Het bevestigt veel van de uitspraken van Wilders. Wat vinden moslims hier nu van dit soort teksten?

super ick
08-03-10, 11:10
Dat is democratie... Een duaal systeem waarbij ruimte is voor meerdere denkbeelden/meningen/levenovertuigingen... En als dat niet kan dan bestaat democratie niet en is het gewoon een dictatoriaal systeem van een meerderheid...

Guttegut wat een drukte.
Een beetje vertrouwen in de rechtstaat zou geen kwaad kunnen. De onvrede waar Wilders op teert is gecreerd door de bestaande politiek. Nederland is volkomen de andere kant op geslagen met een pamperbeleid waardoor allerlei zwakkeren inactief gemaakt zijn. Honderdduizenden zijn daardoor kansloos gemaakt.
Onlangs nog zo'n schrijnend voorbeeld op de radio gehoord. Een mevrouw uit, ik dacht Irak, ging zich in laten schrijven bij het UWV. Zij had een goed voorbeeld aan haar vriendin. Zij werkten samen en konden daardoor een bestaan opbouwen. De medewerkers van het UWV hadden echter de opdracht deze catagorie in te schrijven als 'zangerssen lichte muziek'. Daar was geen baan voor en zo konden de mensen eerst aarden in Nederland. Die mevrouw begreep het niet helemaal en verliet volkomen verward het pand.
Ik dacht dat dergelijke praktijken toch inmiddels tot het verleden behoorden.

We moeten snel naar een systeem waarin niemand meer geld krijgt als hij niets doet. Of er moet een verdomd goede reden voor zijn. Het is van de gekke dat er meer dan een miljoen mensen uit liggen te slapen terwijl het een rotzooi op staat is, in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen handen te kort zijn.
Ik heb heel vaak de kreet gehoord: Ik ga niet hele dagen werken voor € 200 meer per maand.
Of ik wil wel werken maar dan moeten 'ze' me maar een goede baan geven. Jij gaat toch ook geen straten vegen?

Ik ben sociaal genoeg ingesteld om mee te betalen aan mensen die niet kunnen. Zij hebben recht op meer dan ze nu vaak krijgen. Dat kan ook als de uitvreters eens een schop onder hun reet krijgen.

p.s. Wat doe jij voor werk Wizdom?

mark61
08-03-10, 12:00
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/03/05/article-1255658-06D8F8D3000005DC-381_468x313.jpg

Ik vraag me altijd af of dit nu echt is of opgezet door Wilders of aanhangers. Het bevestigt veel van de uitspraken van Wilders. Wat vinden moslims hier nu van dit soort teksten?

Ik mis Rage boy...

tanger'73
08-03-10, 12:06
Ja vooral als Nederlanders overal op de wereld komen, krijgen ze er een stigma bij in het hotel, zo van: "kijk daar gaat weer zo een hollandse xenofoob."

Wat raar, want dat krijg ik nou nooit te horen als ik het buitenland ben. Ik kom net terug uit Turkije en kreeg daar juist daar veel van mensen te horen, wat goed juist wat er in Nederland gebeurd! Jullie beginnen jullie normen en waarden kwijt te raken door de komst en aanwezigheid van de Marokkaanse en Turkse moslims. De Turken die ik gesproken heb vinden de moslims hier veels te fundamentalistisch en waarschuwden me ervoor. Turkije wordt ook veels te islamitisch en daar zijn ze ook niet blij mee.

Dat doen ze omdat ze uit zijn op een riante fooi, want als je dat nalaat dan ben je meteen weer die smerige gierige dutchman die het liefst zijn eigen blikken bonen meeneemt.

naam
08-03-10, 12:10
Ik mis Rage boy...

Hij vroeg te veel vergoeding. Zonder rage boy is geen demonstratie compleet. Zijn marktwaarde is hoog.

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/11_01/bhatMOS1111_468x421.jpg

tanger'73
08-03-10, 12:12
ehmm ... lees ff de reacties :

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1255658/Geert-Wilders-arrives-Britain-major-gains-Dutch-polls.html


Wat is daarmee, net zulke telegraaf reacties over debiele fundamentalisten die denken een islamitische bolwerk in Brittanië te hebben? Die gasten met die spandoeken en leuzen zijn niet goed wijs, olie op het vuur. Wat een vertoning zeg.

tanger'73
08-03-10, 12:17
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/03/05/article-1255658-06D8F8D3000005DC-381_468x313.jpg

Ik vraag me altijd af of dit nu echt is of opgezet door Wilders of aanhangers. Het bevestigt veel van de uitspraken van Wilders. Wat vinden moslims hier nu van dit soort teksten?

Dat zijn gewoon debielen wiens leven helemaal in het teken staan van verzet en strijd. Net die kaalkoppen, maar dan met een baard. Sorry hoor, maar dit is echt gewoon waanzin en puur olie op het vuur. Dit bedoel ik nou, ben je als meerderheid van de moslims gewoon normaal bezig en doe je er alles aan om je overtuiging ergens goed in te passen, komen deze gasten weer alles om zeep helpen. :fpotver:

Charlus
08-03-10, 12:30
Voorstanders van fascisme (en racisme?):
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/03/05/article-1255658-06D8F8D3000005DC-381_468x313.jpg
Zo te zien geen witten en geen vrouwen.

Tegenstanders van fascisme en racisme:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/03/05/article-1255658-0895C328000005DC-41_468x286.jpg
Allemaal witten.

Nu kunnen vast en zeker overhaaste conclusies getrokken worden maar ik weet nog niet welke. Eerlijk is eerlijk: die tweede foto dat zijn er meer.

Ik wil ook wel zo'n poster "Sharia for the Netherlands".

tanger'73
08-03-10, 12:42
Guttegut wat een drukte.
Een beetje vertrouwen in de rechtstaat zou geen kwaad kunnen. De onvrede waar Wilders op teert is gecreerd door de bestaande politiek. Nederland is volkomen de andere kant op geslagen met een pamperbeleid waardoor allerlei zwakkeren inactief gemaakt zijn. Honderdduizenden zijn daardoor kansloos gemaakt.
Onlangs nog zo'n schrijnend voorbeeld op de radio gehoord. Een mevrouw uit, ik dacht Irak, ging zich in laten schrijven bij het UWV. Zij had een goed voorbeeld aan haar vriendin. Zij werkten samen en konden daardoor een bestaan opbouwen. De medewerkers van het UWV hadden echter de opdracht deze catagorie in te schrijven als 'zangerssen lichte muziek'. Daar was geen baan voor en zo konden de mensen eerst aarden in Nederland. Die mevrouw begreep het niet helemaal en verliet volkomen verward het pand.
Ik dacht dat dergelijke praktijken toch inmiddels tot het verleden behoorden.

We moeten snel naar een systeem waarin niemand meer geld krijgt als hij niets doet. Of er moet een verdomd goede reden voor zijn. Het is van de gekke dat er meer dan een miljoen mensen uit liggen te slapen terwijl het een rotzooi op staat is, in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen handen te kort zijn.
Ik heb heel vaak de kreet gehoord: Ik ga niet hele dagen werken voor € 200 meer per maand.
Of ik wil wel werken maar dan moeten 'ze' me maar een goede baan geven. Jij gaat toch ook geen straten vegen?

Ik ben sociaal genoeg ingesteld om mee te betalen aan mensen die niet kunnen. Zij hebben recht op meer dan ze nu vaak krijgen. Dat kan ook als de uitvreters eens een schop onder hun reet krijgen.

p.s. Wat doe jij voor werk Wizdom?

Wat meer maatschappelijke activering kan geen kwaad, doen ze nu ook wel voornamelijk in Amsterdam. Waar het beleid is, geen uitkering zonder stimulering. Je kunt natuurlijk bij dat stimuleren je vraagtekens plaatsen of je niet ergens op bezigheidstherapie wordt gedumpt omdat men je het liefst niet thuis wil hebben. Wat Melkert destijds deed met zijn maatwerk, viel eigenlijk best mee. Mensen werden ergens tegen 120% sociaal minimum bij een werkgever geplaatst, met het vooruitzicht om op den duur bij wederzijdse tevredenheid, na een bepaalde periode daar officieel in dienst te komen. Net zoals bij flexwerk, waar je in die op flexwerk van toepassing zijnde nieuwe Wet flexibiliteit en zekerheid (flexwet), het recht hebt om na een bepaalde periode achtereen verplicht in dienst te treden van de werkgever bij wie je bent ingezet.

'Kzelf begeleid momenteel mijn zoontje iedere zondag met zijn eerste baantje, folders strooien, totdat hij het een beetje onder de knie krijgt. Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn om in de opvoeding ook een hoge mate aan arbeidsethos in te verwerken.

super ick
08-03-10, 15:28
Wat meer maatschappelijke activering kan geen kwaad, doen ze nu ook wel voornamelijk in Amsterdam. Waar het beleid is, geen uitkering zonder stimulering. Je kunt natuurlijk bij dat stimuleren je vraagtekens plaatsen of je niet ergens op bezigheidstherapie wordt gedumpt omdat men je het liefst niet thuis wil hebben. Wat Melkert destijds deed met zijn maatwerk, viel eigenlijk best mee. Mensen werden ergens tegen 120% sociaal minimum bij een werkgever geplaatst, met het vooruitzicht om op den duur bij wederzijdse tevredenheid, na een bepaalde periode daar officieel in dienst te komen. Net zoals bij flexwerk, waar je in die op flexwerk van toepassing zijnde nieuwe Wet flexibiliteit en zekerheid (flexwet), het recht hebt om na een bepaalde periode achtereen verplicht in dienst te treden van de werkgever bij wie je bent ingezet.

'Kzelf begeleid momenteel mijn zoontje iedere zondag met zijn eerste baantje, folders strooien, totdat hij het een beetje onder de knie krijgt. Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn om in de opvoeding ook een hoge mate aan arbeidsethos in te verwerken.

Goed werk Tanger. Kinderen moeten vroeg leren dat niets voor niets gaat. Dat er een inspanning tegenover moet staan.
Ik ben de eerste weken meegelopen de ochtendkrant te bezorgen met mijn zoon. Half 6 mijn mandje uit. Au, au.
Inmiddels heeft hij netjes zijn school afgemaakt en is aan het werk gekomen. Ook heeft hij weer een studie opgepakt in de avonduren.
Ook ik ben nog aan het leren. Ik vrees dat daar voor velen in deze tijd geen ontkomen meer aan is.

fisherman1969
08-03-10, 19:23
propaganda, dat is het vooral. Dat mensen daar anno 21ste eeuw nog steeds in trappen is tekenend.

Noem mij is een partij op die dat niet doet ????
Kijk maar naar de P.V.D.A vooral bij PAUW en Witteman stonden ze te dringen en ze wonnen ook nog ;) met me liefst 33 keer op de buis !!
Ook de andere partijen maakten zij het in stukken mindere mate gebruik
van de propaganda machine P&W om vooral (zieltjes) te winnen.
Dus :)

fisherman1969
08-03-10, 19:27
in het buitenland, daar waar ze de moeite nemen, hebben ze geen goed woord over hem en het voorheen tolerante holland.

Je bedoeld zeker toch niet de tolerantie voor alles het vernielend tuig ??

tanger'73
09-03-10, 00:07
Noem mij is een partij op die dat niet doet ????
Kijk maar naar de P.V.D.A vooral bij PAUW en Witteman stonden ze te dringen en ze wonnen ook nog ;) met me liefst 33 keer op de buis !!
Ook de andere partijen maakten zij het in stukken mindere mate gebruik
van de propaganda machine P&W om vooral (zieltjes) te winnen.
Dus :)

duidelijk, iedereen maakt zich daar zonder meer aan schuldig, maar sommige propaganda is te gortig en zeker onnederlands.

Keydo
09-03-10, 00:33
Islam will dominate the world. Its Allah's will. Ant nothing u can do. Keep bitchin'

MaRiaH
09-03-10, 00:51
Propaganda is het beïnvloeden van de publieke opinie om aanhangers te winnen voor bepaalde opvattingen of standpunten. Het omvat alle activiteiten waarmee mensen proberen anderen over te halen om hen te steunen.

---------- tot zover maakt iedereen zich daar schuldig aan.

maar dan:

Het begrip propaganda kreeg in de 20e eeuw, met name in de Tweede Wereldoorlog, een negatieve gevoelswaarde vanwege het vanuit een politiek systeem verstrekken van eenzijdige, onvolledige, verhullende of zelfs leugenachtige informatie om de publieke opinie te bespelen.

Kenmerkend is daarbij het sterke belang van de zender, die zijn eigen wensen probeert te realiseren zonder rekening te willen houden met het belang van de ontvanger.


Vormen van propaganda:
Oordeel zelf welke wilders evt. gebruikt.

Eerlijk
De eenvoudigste vorm van propaganda: een eerlijk argument waarbij het aan het publiek zelf wordt overgelaten, tot een besluit te komen.

Trucs
Trucs kunnen helpen om andermans impact te verzwakken. Bijvoorbeeld het verspreiden van een gerucht.

Herhaling
Boodschappen telkens herhalen waardoor dat mensen deze op den duur voor waar gaan aannemen.

Grove leugens
Soms geloven mensen grove leugens eerder dan kleine, wanneer het niet in ze op komt dat iemand in staat zou zijn zo'n grote leugen te verkondigen.

Naamgevingen
Een slechte naam zodanig koppelen aan hetgeen men wil 'zwart maken', dat het al gediscrimineerd wordt voor het geanalyseerd kan worden. Men legt zo goed als automatisch de link met het slechte aspect voor men rationeel begint te denken.


Nu de evt. link naar Hitler: (oordeel zelf)

Beweringen dat Hitler impliciet pleitte voor het gebruik van de Big Lie als propagandatechniek zijn onjuist. Toen Hitler over de Big Lie schreef in zijn beruchte boek, beschuldigde hij juist de "de Joden" van het gebruik ervan.

Hitlers psychologisch profiel:

"Zijn primaire regels waren: nooit toestaan dat het publiek afkoelt; nooit een fout of ongelijk toegeven; nooit toegeven dat er misschien iets goeds huist in uw vijand; nooit ruimte laten voor alternatieven; nooit schuld aanvaarden; concentreer op een vijand tegelijk en verwijt hem alles wat verkeerd gaat, de mensen geloven een grote leugen sneller dan een kleine, en als je die vaak genoeg herhaalt, zullen mensen die vroeg of laat geloven."

Er bestonden al vroeg plannen voor de verwijdering van bepaalde "asociale elementen" (onverbeterlijke misdadigers, zigeuners, zwervers en gehandicapten) uit de samenleving.

MaRiaH
09-03-10, 00:51
Islam will dominate the world. Its Allah's will. Ant nothing u can do. Keep bitchin'

Dat is ook nazisme..en verwerpelijk.
Ik wil door niets gedomineerd worden.

tanger'73
09-03-10, 00:58
het vanuit een politiek systeem verstrekken van eenzijdige, onvolledige, verhullende of zelfs leugenachtige informatie om de publieke opinie te bespelen.

Dit profiel is overduidelijk op Wilders en zijn PVV van toepassing.

Keydo
09-03-10, 02:24
Dat is ook nazisme..en ve
rwerpelijk.
Ik wil door niets gedomineerd worden.dus je vergelijkt islam met zionisme.

mark61
09-03-10, 07:37
dus je vergelijkt islam met zionisme.

:hihi: Na, dat doe je zelf. Klinkt ook wel naar Stalin of welke malloot ook.

Witte78
09-03-10, 08:22
Islam will dominate the world. Its Allah's will. Ant nothing u can do. Keep bitchin'

Toch apart dat Allah al die eeuwen niet wilde dat Islam de wereld domineerde. Vanwaar deze inkeer?

mark61
09-03-10, 08:31
Toch apart dat Allah al die eeuwen niet wilde dat Islam de wereld domineerde. Vanwaar deze inkeer?

Je moet dat zien als langetermijnplanning. Zoals met slavernij.

Max Stirner
09-03-10, 09:27
Islam will dominate the world. Its Allah's will. Ant nothing u can do. Keep bitchin'


Dus Wilders heeft gelijk ?

MaRiaH
09-03-10, 17:09
dus je vergelijkt islam met zionisme.

Nee jij doet dat.
Je geeft voer voor de Wilders'en in deze wereld met die uitspraken.

fisherman1969
09-03-10, 20:40
Nee jij doet dat.
Je geeft voer voor de Wilders'en in deze wereld met die uitspraken.

Ja maar helpen jullie daar zelf dan niet aan mee ??
Ik heb een nieuwe topic geplaatst ,uiteraard geen ractie ,want wat kun je er als Moslim op zeggen ???
Het zal me niks verbazen dat Wilders dit mogelijk ook kan gebruiken !
En helaas zal ik hem dan in dit geval nog gelijk moeten geven ook !

Pizzaman
09-03-10, 21:53
Ja maar helpen jullie daar zelf dan niet aan mee ??
Ik heb een nieuwe topic geplaatst ,uiteraard geen ractie ,want wat kun je er als Moslim op zeggen ???
Het zal me niks verbazen dat Wilders dit mogelijk ook kan gebruiken !
En helaas zal ik hem dan in dit geval nog gelijk moeten geven ook !

Voer voor Wilders? Nou nee, die heeft geen voer nodig.
Ik ben het grotendeels eens met zijn uitspraken, al is het vervelend dat het mogelijk mensen treft die het niet verdienen.

Echter ik weet er genoeg die het wel verdienen, je ziet gewoon dagelijks de bewijzen voorbij komen.

tanger'73
10-03-10, 00:23
Ja maar helpen jullie daar zelf dan niet aan mee ??
Ik heb een nieuwe topic geplaatst ,uiteraard geen ractie ,want wat kun je er als Moslim op zeggen ???
Het zal me niks verbazen dat Wilders dit mogelijk ook kan gebruiken !
En helaas zal ik hem dan in dit geval nog gelijk moeten geven ook !

Nou het gedachtengoed van Wilders sluit anders uitstekend aan bij landen die het westen juist als niet beschaafd aanziet. Gelijk aan Wilders geven, is ook gelijk je eigen westerse verworvenheden te grabbel gooien. Het gedachtengoed van Wilders is in die zin niet veel beter als die van Noord-Korea.

justus
10-03-10, 04:28
Nou het gedachtengoed van Wilders sluit anders uitstekend aan bij landen die het westen juist als niet beschaafd aanziet. Gelijk aan Wilders geven, is ook gelijk je eigen westerse verworvenheden te grabbel gooien. Het gedachtengoed van Wilders is in die zin niet veel beter als die van Noord-Korea.

of dat van khomeini en consorten.
wanneer kappen die idioten nou eens met anderen het leven zuur te maken?
is religie werkelijk niet meer dan het domineren van anderen? dan moeten ze het maar totaal verbieden.

Wizdom
10-03-10, 06:47
Voer voor Wilders? Nou nee, die heeft geen voer nodig.
Ik ben het grotendeels eens met zijn uitspraken, al is het vervelend dat het mogelijk mensen treft die het niet verdienen.

Echter ik weet er genoeg die het wel verdienen, je ziet gewoon dagelijks de bewijzen voorbij komen.

Ik ben in ieder geval content dat je toegeeft dat Wilders en zijn consorten een stel bruimhemden zijn... Die erop uit zijn om het leven van andersdenkenden zuur te maken... Alleen vreemd dat de democratische staat daar blijkbaar niet tegen is opgewassen...

super ick
10-03-10, 08:16
Ik ben in ieder geval content dat je toegeeft dat Wilders en zijn consorten een stel bruimhemden zijn... Die erop uit zijn om het leven van andersdenkenden zuur te maken...

Defenitie van invoering van de Sharia

Umarvlie
10-03-10, 08:24
Wat een non-discussie, zondebokken zijn er altijd al geweest, grote voorbeelden waren de reformisten, dan in de eerste heft vorige eeuw de Joden, nu Moslims en over 50 jaar wij blanke europeanen in het Groot-Chineesche rijk.

(misschien wel eerder en dan kunnen sommigen het zelf ook eens meemaken wat het is als je als minderheid/bevolkingsgroep continu te kakken wordt gezet.).

tanger'73
10-03-10, 16:42
of dat van khomeini en consorten.
wanneer kappen die idioten nou eens met anderen het leven zuur te maken?
is religie werkelijk niet meer dan het domineren van anderen? dan moeten ze het maar totaal verbieden.


Hier hebben we toch geen last van khomeini en consorten, die mogen diens eigen leven en die van anderen lekker elders zuur maken. Hier hoeven we daar geen voorbeeld aan nemen.

tanger'73
10-03-10, 16:48
ik ben het grotendeels eens met zijn uitspraken, al is het vervelend dat het mogelijk mensen treft die het niet verdienen.

Daar heb je dus duidelijk geen maling aan, je bent er zeker ook voor om bij zieken die kunstmatig in leven worden gehouden of aan de beademing zitten, die omwille van de kosten het liefst ook per direct bij het grofvuil te zetten. Heb je überhaupt nog een greintje medemenselijkheid in je?

Slinger
10-03-10, 17:22
Hier hebben we toch geen last van khomeini en consorten, die mogen diens eigen leven en die van anderen lekker elders zuur maken. Hier hoeven we daar geen voorbeeld aan nemen.

Het hoeft niet, maar het gebeurt wel.

tanger'73
10-03-10, 17:33
Het hoeft niet, maar het gebeurt wel.


is dat onder een recente dreigement van eldorado versus goliath enz?

Sanne_
10-03-10, 17:34
Daar heb je dus duidelijk geen maling aan, je bent er zeker ook voor om bij zieken die kunstmatig in leven worden gehouden of aan de beademing zitten, die omwille van de kosten het liefst ook per direct bij het grofvuil te zetten. Heb je überhaupt nog een greintje medemenselijkheid in je?

Gelukkig Tanger. Eindelijk heb je pizzaman door. De man is een wolf in schaapskleren. ;)

Groet,
Sanne

tanger'73
10-03-10, 17:39
Gelukkig Tanger. Eindelijk heb je pizzaman door. De man is een wolf in schaapskleren. ;)

Groet,
Sanne

Best sneu dat er nog mensen zijn die om basale zaken er net zo over denken.

Sanne_
10-03-10, 18:12
Best sneu dat er nog mensen zijn die om basale zaken er net zo over denken.

Eigenlijk zijn ze best zielig ja...

Groet,
Sanne

MaRiaH
10-03-10, 19:32
Ja maar helpen jullie daar zelf dan niet aan mee ??
Ik heb een nieuwe topic geplaatst ,uiteraard geen ractie ,want wat kun je er als Moslim op zeggen ???
Het zal me niks verbazen dat Wilders dit mogelijk ook kan gebruiken !
En helaas zal ik hem dan in dit geval nog gelijk moeten geven ook !

Wie is "jullie" ?
Wie bedoel je nu?
En waar helpen we aan mee?