PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders toch in Haagse gemeenteraad



John2
08-03-10, 10:02
Wilders toch in Haagse gemeenteraad


Geert Wilders
Foto: ANP
Update: maandag 8 mrt 2010, 10:28
Dossier: Nederland Kiest
PVV-leider Geert Wilders zal toch plaatsnemen in de Haagse gemeenteraad. Dit heeft hij vanmorgen laten weten.

Wilders was lijstduwer van de PVV-lijst in Den Haag en haalde bij de gemeenteraadsverkiezingen van afgelopen woensdag ruim 13.000 voorkeurstemmen. De PVV won acht zetels en werd de tweede partij. De PvdA is met tien zetels de grootste partij in Den Haag.

Doen
Wilders wilde aanvankelijk niet in de Haagse raad, maar heeft zich bedacht. "Ik wilde het eerst niet doen, maar ik begreep vrijdag pas dat ik wel erg veel voorkeursstemmen had binnengehaald. Ik zal het daarom toch doen," aldus de PVV-leider.

"Ik ga het in ieder geval een tijd proberen," zegt Wilders. Hij blijft in de Tweede Kamer zitten.

In de Haagse gemeenteraad wil de PVV-leider op de achtergrond blijven. "Ik zal een kleine portefeuille nemen."

mark61
08-03-10, 10:06
Eerste cumul in NL, vzv. ik weet. Moet meteen maar verboden worden.

Soldim
08-03-10, 10:11
Eerste cumul in NL, vzv. ik weet.

Drees.

mark61
08-03-10, 10:12
Drees.

Jij weet veel :eek:

super ick
08-03-10, 10:47
Aan de andere kant is de 2 kamer zowiezo vaak half gevuld. Misschien zitten die leden wel thuis.

HEt is dit jaar vaak voorgekomen dat leden die op de lijst staan met voorkeurstemmen gekozen worden en dan bedanken.
Zo ook de vrouw van Pechthold. Dat is nog minder democratisch.

Als je erop staat en je wordt gekozen ga je erin. Of je gaat er niet opstaan.

knuppeltje
08-03-10, 11:36
mark61;4281321]Jij weet veel :eek:

Hij heb deze keer nog gelijk ook zie ik bij wiki. :fpotver:

knuppeltje
08-03-10, 11:39
super ick;4281357]Als je erop staat en je wordt gekozen ga je erin. Of je gaat er niet opstaan.

Van mij mogen ze het ook verbieden om als BNer als stemmentrekker op een lijst te gaan staan terwijl je toch niet in de raad wilt gaan zitten.
Ik noem het gewoon kiezersbedrog.

mark61
08-03-10, 11:44
Aan de andere kant is de 2 kamer zowiezo vaak half gevuld. Misschien zitten die leden wel thuis.

HEt is dit jaar vaak voorgekomen dat leden die op de lijst staan met voorkeurstemmen gekozen worden en dan bedanken.
Zo ook de vrouw van Pechthold. Dat is nog minder democratisch.

Als je erop staat en je wordt gekozen ga je erin. Of je gaat er niet opstaan.

Nee, die zitten vnl. in commissievergaderingen, dat hoort zo :cheefbek:

Zo is dat. Niks premier Wilders, gewoon aan het Spui braaf wezen zitten.

tanger'73
08-03-10, 13:06
Aan de andere kant is de 2 kamer zowiezo vaak half gevuld. Misschien zitten die leden wel thuis.

HEt is dit jaar vaak voorgekomen dat leden die op de lijst staan met voorkeurstemmen gekozen worden en dan bedanken.
Zo ook de vrouw van Pechthold. Dat is nog minder democratisch.

Als je erop staat en je wordt gekozen ga je erin. Of je gaat er niet opstaan.


Allemaal zakkenvullen en nadien heerlijk wachtgeld. Zelfs bij een dag anciënniteit heb je al recht op forstelijk wachtgeld. De meesten zitten daar ook alleen maar als er een stemming is, voor de rest zijn ze pleite. Niet of het wat uitmaakt of ze daar überhaupt aanwezig zijn hoor.

Soldim
08-03-10, 13:09
Hij heb deze keer nog gelijk ook zie ik bij wiki. :fpotver:

Ik hebt ALTIJD gelijk! :ego:

knuppeltje
08-03-10, 13:15
Soldim;4281503]Ik hebt ALTIJD gelijk! :ego:

Haha. :)

super ick
08-03-10, 13:16
Allemaal zakkenvullen en nadien heerlijk wachtgeld. Zelfs bij een dag anciënniteit heb je al recht op forstelijk wachtgeld. De meesten zitten daar ook alleen maar als er een stemming is, voor de rest zijn ze pleite. Niet of het wat uitmaakt of ze daar überhaupt aanwezig zijn hoor.

Wat mij ook tegenstaat is de manier van stemmen. Meestal gaan bij voorstellen alle vingertjes van 1 partij omhoog. Dat bestaat simpelweg niet. Je krijgt als partijlid de opdracht voor of tegen te stemmen ongeacht je persoonlijke mening.

Al jaren wordt er grote schaal geld versplid aan bouwprojecten waar het grootste deel van de bevolking tegen is. Er worden bluiten genomen waar het grootste deel van de bevolking tegen is.
Voor een referendum doen ze het in de broek want ze weten het nog ook. Politici weten wat goed voor ons is en roepen rond verkiezingstijd een paar weken wat de kiezer wil horen. Daarna moeten we onze bek houden en gaan ze gewoon door met het bouwen van een Betuwelijn ala 6 miljard waar nooit een trein overheen komt omdat de systemen niet passen bij Duitsland.
De HSL waar eigenlijk 350 gereden moet worden maar dat nooit gehaald wordt dus niet meer is dan een gewone spoorlijn. Ook enkele miljarden.
Soldaatje spelen in verre landen waar onder militaire buitenlandse druk toch nooit dingen veranderen. etc, etc, etc.

Soldim
08-03-10, 13:26
Wat mij ook tegenstaat is de manier van stemmen. Meestal gaan bij voorstellen alle vingertjes van 1 partij omhoog. Dat bestaat simpelweg niet. Je krijgt als partijlid de opdracht voor of tegen te stemmen ongeacht je persoonlijke mening.



Tja, ik stem op een partij -- in die partij is de lijn meestal min of meer democratisch uitgetzet. Als er dan ook nog eens een paar egos die in de TWeede Kamer zitten willekeurig anders gaan zitten stemmen is nergens meer iets van te begrijpen.



Al jaren wordt er grote schaal geld versplid aan bouwprojecten waar het grootste deel van de bevolking tegen is. Er worden bluiten genomen waar het grootste deel van de bevolking tegen is.


Voor het grootste deel is dat onzin. Zeker, meestal hebben de tegenstanders ontzettend veel lawaai. Dat houdt nog niet in dat ze een meerderheid vormen.



Voor een referendum doen ze het in de broek want ze weten het nog ook. Politici weten wat goed voor ons is en roepen rond verkiezingstijd een paar weken wat de kiezer wil horen. Daarna moeten we onze bek houden en gaan ze gewoon door met het bouwen van een Betuwelijn ala 6 miljard waar nooit een trein overheen komt omdat de systemen niet passen bij Duitsland.
De HSL waar eigenlijk 350 gereden moet worden maar dat nooit gehaald wordt dus niet meer is dan een gewone spoorlijn. Ook enkele miljarden.
Soldaatje spelen in verre landen waar onder militaire buitenlandse druk toch nooit dingen veranderen. etc, etc, etc.

Niemand let je een politieke partij te beginnen en het beter te doen.

super ick
08-03-10, 15:18
Tja, ik stem op een partij -- in die partij is de lijn meestal min of meer democratisch uitgetzet. Als er dan ook nog eens een paar egos die in de TWeede Kamer zitten willekeurig anders gaan zitten stemmen is nergens meer iets van te begrijpen.



Voor het grootste deel is dat onzin. Zeker, meestal hebben de tegenstanders ontzettend veel lawaai. Dat houdt nog niet in dat ze een meerderheid vormen.



Niemand let je een politieke partij te beginnen en het beter te doen.

Democratie is vrij je mening mogen geven. Er is maar 1 ding erger dan niet je mening mogen geven en dat is verplicht een mening moeten geven cq stemmen. En dat in het hart van de democratie.

Nee dank je de laatste jaren is wel bewezen dat het roepen van oneliners meer opleverd dan waarheidsgetrouwe genuanceerde meningsvorming. Leuk voor hier die oneliners maar niet voor de politiek.