PDA

Bekijk Volledige Versie : Relatie EU en terreurstaat Israël op scherp



Wizdom
10-03-10, 19:47
Relatie EU en terreurstaat Israël op scherp

(Novum/AP) - De relatie tussen terreurstaat Israël en de Europese Unie is op scherp gezet, omdat het Europees parlement het rapport van Verenigde Naties steunt waarin zowel Israël als de Palestijnen beschuldigd worden van het plegen van oorlogsmisdaden en mogelijk misdaden tegen de menselijkheid in de Gaza-oorlog begin vorig jaar. Dertien Israëliërs en veertienhonderd Palestijnen, onder wie veel burgers, kwamen om het leven.

Het parlement heeft de lidstaten ook verzocht de onderzoeken van terreurstaat Israël en de Palestijnen naar de oorlogsmisdaden in de gaten te houden. Daarnaast vroeg het parlement Israël met onmiddellijke ingang de grensovergangen met de Gazastrook te openen, omdat de blokkades de humanitaire crisis in het gebied verergeren. Israël heeft de beslissingen van de parlement scherp veroordeeld.

In december beschuldigde de EU terreurstaat Israël ervan de resolutie te blokkeren die opriep Jeruzalem tot gezamenlijke hoofdstad van terreurstaat Israël en een toekomstige Palestijnse staat te benoemen. De maatregel werd aangenomen ondanks Israëlische tegenstand. De Unie bekritiseerde terreurstaat Israël ook aangaande de vermoedelijke rol die de Israëlische geheime dienst heeft gespeeld bij de moord op een Hamasleider in Dubai en de daarbij gebruikte valse Europese paspoorten.

Terreurstaat Israël raakte op zijn beurt geïrriteerd door een verzoek van de hoge vertegenwoordiger voor buitenlandse zaken van de Europese Unie, Catherine Ashton, om de Gazastrook te mogen bezoeken. Terreurstaat Israël heeft desalniettemin toegezegd. Sinds 2007 wordt hoog buitenlands bezoek in de Gazastrook geweerd omdat dat steun voor de islamitische militanten van de Hamas-regering zou betekenen.

Woensdag veroordeelde Ashton het plan van Israël om zestienhonderd nieuwe appartementen te bouwen in Oost-Jeruzalem. "De EU blijft erbij dat de nederzettingen onder het internationale recht illegaal zijn. Ze ondermijnen de huidige pogingen om de vredesonderhandelingen weer op te starten en bedreigen de tweestatenoplossing", zei Ashton in een verklaring.

Slinger
11-03-10, 07:33
Relatie EU en terreurstaat Israël op scherp

(Novum/AP) - De relatie tussen terreurstaat Israël en de Europese Unie is op scherp gezet, omdat het Europees parlement het rapport van Verenigde Naties steunt waarin zowel Israël als de Palestijnen beschuldigd worden van het plegen van oorlogsmisdaden en mogelijk misdaden tegen de menselijkheid in de Gaza-oorlog begin vorig jaar. Dertien Israëliërs en veertienhonderd Palestijnen, onder wie veel burgers, kwamen om het leven.

Het parlement heeft de lidstaten ook verzocht de onderzoeken van terreurstaat Israël en de Palestijnen naar de oorlogsmisdaden in de gaten te houden. Daarnaast vroeg het parlement Israël met onmiddellijke ingang de grensovergangen met de Gazastrook te openen, omdat de blokkades de humanitaire crisis in het gebied verergeren. Israël heeft de beslissingen van de parlement scherp veroordeeld.

In december beschuldigde de EU terreurstaat Israël ervan de resolutie te blokkeren die opriep Jeruzalem tot gezamenlijke hoofdstad van terreurstaat Israël en een toekomstige Palestijnse staat te benoemen. De maatregel werd aangenomen ondanks Israëlische tegenstand. De Unie bekritiseerde terreurstaat Israël ook aangaande de vermoedelijke rol die de Israëlische geheime dienst heeft gespeeld bij de moord op een Hamasleider in Dubai en de daarbij gebruikte valse Europese paspoorten.

Terreurstaat Israël raakte op zijn beurt geïrriteerd door een verzoek van de hoge vertegenwoordiger voor buitenlandse zaken van de Europese Unie, Catherine Ashton, om de Gazastrook te mogen bezoeken. Terreurstaat Israël heeft desalniettemin toegezegd. Sinds 2007 wordt hoog buitenlands bezoek in de Gazastrook geweerd omdat dat steun voor de islamitische militanten van de Hamas-regering zou betekenen.

Woensdag veroordeelde Ashton het plan van Israël om zestienhonderd nieuwe appartementen te bouwen in Oost-Jeruzalem. "De EU blijft erbij dat de nederzettingen onder het internationale recht illegaal zijn. Ze ondermijnen de huidige pogingen om de vredesonderhandelingen weer op te starten en bedreigen de tweestatenoplossing", zei Ashton in een verklaring.

Wizdom, gefeliciteerd met je gelukte poging om overal in dit bericht het woord terreurstaat binnen te smokkelen.

Nu even over de essentie van het probleem dat hier wordt aangekaart. Het is in wezen een grensprobleem want het gaat om woningbouw in Oost-Jeruzalem, niet op de bezette westoever. De Palestijnen rekenen Oost-Jeruzalem tot de bezette gebieden, maar Israël argumenteert dat het in feite geen bezet gebied is omdat Jeruzalem in 1948 door de VN als internationaal gebied werd aangemerkt.

naam
11-03-10, 07:58
Wizdom, gefeliciteerd met je gelukte poging om overal in dit bericht het woord terreurstaat binnen te smokkelen.

Nu even over de essentie van het probleem dat hier wordt aangekaart. Het is in wezen een grensprobleem want het gaat om woningbouw in Oost-Jeruzalem, niet op de bezette westoever. De Palestijnen rekenen Oost-Jeruzalem tot de bezette gebieden, maar Israël argumenteert dat het in feite geen bezet gebied is omdat Jeruzalem in 1948 door de VN als internationaal gebied werd aangemerkt.

Ik zie net dat je een berichtje van Rage Boy (DNA etc.) als spreuk hebt genomen.

Slinger
11-03-10, 08:03
Ik zie net dat je een berichtje van Rage Boy (DNA etc.) als spreuk hebt genomen.

Zie het maar als een variant op Onze God is de beste etc.

Sanne_
11-03-10, 08:18
Wizdom, gefeliciteerd met je gelukte poging om overal in dit bericht het woord terreurstaat binnen te smokkelen.

Nu even over de essentie van het probleem dat hier wordt aangekaart. Het is in wezen een grensprobleem want het gaat om woningbouw in Oost-Jeruzalem, niet op de bezette westoever. De Palestijnen rekenen Oost-Jeruzalem tot de bezette gebieden, maar Israël argumenteert dat het in feite geen bezet gebied is omdat Jeruzalem in 1948 door de VN als internationaal gebied werd aangemerkt.

Nee, Slinger... De israelis zijn al sinds 1948 non-stop grond aan't stelen van de Palestijnen, ook al was dat officieel toen brits grondgebied... Het is tijd dat het ophoudt, de hele wereld vindt het welletjes geweest !

Groet,
Sanne

Slinger
11-03-10, 08:33
Nee, Slinger... De israelis zijn al sinds 1948 non-stop grond aan't stelen van de Palestijnen, ook al was dat officieel toen brits grondgebied... Het is tijd dat het ophoudt, de hele wereld vindt het welletjes geweest !

Groet,
Sanne

Beste Sanne, de Israëli's hebben nog nooit grond gestolen van de Palestijnen om het simpele feit dat er nog nooit een Palestijnse natie heeft bestaan.

Oost-Jeruzalem werd in 1948 door de VN als internationaal gebied aangemerkt en vervolgens bezet door Jordanië.

MaRiaH
11-03-10, 08:37
Wizdom, gefeliciteerd met je gelukte poging om overal in dit bericht het woord terreurstaat binnen te smokkelen.


Dat dacht ik ook al.
Wat een werk zeg.. :D
Maar wel consequent.

MaRiaH
11-03-10, 08:39
Zie het maar als een variant op Onze God is de beste etc.

Je kunt berichten van een ander toch blokkeren?

Slinger
11-03-10, 08:41
Je kunt berichten van een ander toch blokkeren?

Ik weet niet of ik privéberichten kan blokkeren, maar waarom zou ik dat doen? Ik zie een levensbedreigend bericht liever onder ogen dan dat ik het negeer.

MaRiaH
11-03-10, 08:47
Ik weet niet of ik privéberichten kan blokkeren, maar waarom zou ik dat doen? Ik zie een levensbedreigend bericht liever onder ogen dan dat ik het negeer.

Als je iemand blokkeert dan hoef je die onzin van die persoon niet te lezen.
Maar voor jouw visie is ook wat te zeggen.

Slinger
11-03-10, 08:50
Als je iemand blokkeert dan hoef je die onzin van die persoon niet te lezen.
Maar voor jouw visie is ook wat te zeggen.

En ik deel ze ook graag met alle andere prikkers, daarom heb ik een deel ervan in mijn onderschrift gezet.

MaRiaH
11-03-10, 08:59
En ik deel ze ook graag met alle andere prikkers, daarom heb ik een deel ervan in mijn onderschrift gezet.

ik zag het net.
behoorlijk gestoord bericht.:maf2:

Witte78
11-03-10, 09:03
Dat dacht ik ook al.
Wat een werk zeg.. :D
Maar wel consequent.

Een beetje tekstverwerker heeft een "replace all" functie. Zelfs het kladblok van Windows ;). (al weet ik niet of wiz dat ook weet).

Slinger
11-03-10, 09:18
Een beetje tekstverwerker heeft een "replace all" functie. Zelfs het kladblok van Windows ;). (al weet ik niet of wiz dat ook weet).

Hij weet het niet, want hij is één keer vergeten, in de laatste alinea, namelijk.

Sanne_
11-03-10, 09:33
Beste Sanne, de Israëli's hebben nog nooit grond gestolen van de Palestijnen om het simpele feit dat er nog nooit een Palestijnse natie heeft bestaan.

Oost-Jeruzalem werd in 1948 door de VN als internationaal gebied aangemerkt en vervolgens bezet door Jordanië.

In resolutie 242 staat nergens dat israel mag bouwen in veroverde(bezette) gebieden. Naar aanleiding van de juni-oorlog in 1967 heeft de VN-Veiligheidsraad unaniem resolutie 242 aangenomen, waarbij Israel werd opgeroepen zich uit de in de juni-oorlog veroverde gebieden terug te trekken. Verder werd Israel eveneens opgeroepen ''een rechtvaardige regeling van het vluchtelingenvraagstuk te bewerkstelligen'', hetgeen een bevestiging was van de in 1948 aangenomen VN-resolutie 194, die Israel opriep de in 1947/1948 verdreven Palestijnen hetzij de gelegenheid te geven terug te keren naar de woonoorden waaruit zij verdreven waren, hetzij hen financiele compensatie te betalen voor het verlies van hun bezittingen. De interpretatie van resolutie 242 door israel is in strijd met de principes van de V.N.

Groet,
Sanne

Slinger
11-03-10, 09:34
In resolutie 242 staat nergens dat israel mag bouwen in veroverde(bezette) gebieden. Naar aanleiding van de juni-oorlog in 1967 heeft de VN-Veiligheidsraad unaniem resolutie 242 aangenomen, waarbij Israel werd opgeroepen zich uit de in de juni-oorlog veroverde gebieden terug te trekken. Verder werd Israel eveneens opgeroepen ''een rechtvaardige regeling van het vluchtelingenvraagstuk te bewerkstelligen'', hetgeen een bevestiging was van de in 1948 aangenomen VN-resolutie 194, die Israel opriep de in 1947/1948 verdreven Palestijnen hetzij de gelegenheid te geven terug te keren naar de woonoorden waaruit zij verdreven waren, hetzij hen financiele compensatie te betalen voor het verlies van hun bezittingen. De interpretatie van resolutie 242 door israel is in strijd met de principes van de V.N.

Groet,
Sanne

Sanne, het gaat niet over de bezette gebieden, maar over Jeruzalem.

knuppeltje
11-03-10, 09:36
Slinger;4285822]Sanne, het gaat niet over de bezette gebieden

En wat is er anders aan Oost-Jeruzalem?

Slinger
11-03-10, 09:53
En wat is er anders aan Oost-Jeruzalem?

In Jeruzalem, ook Oost-Jeruzalem, waren de Joden al sinds 1880 de grootste bevolkingsgroep. De stad werd in 1948 door Jordanië bezet en in strijd met het VN-verdelingsplan geannexeerd. En de stad werd ook etnisch gezuiverd van Joden. Alle synagoges, sommigen zeggen dat het er 56(!) waren, werden vernield en Joden werd de toegang tot de Klaagmuur, hun heiligste plek, ontzegd. De herovering van Jeruzalem in 1967 was dan ook geen bezetting, maar een bevrijding. Nog onlangs oordeelde een Israëlische rechter dat Joden mochten terugkeren in huizen die ze voor 1948 bezeten hadden. Als in de VN-resolutie gesproken wordt over 'bezette gebieden' is niet helemaal duidelijk welke gebieden bedoeld worden, maar het is wel zeker dat Jeruzalem daar niet bij hoort.

John2
11-03-10, 10:05
=Wizdom;4285131]Relatie EU en terreurstaat Israël op scherp
(Novum/AP) - De relatie tussen terreurstaat Israël en de Europese Unie is op scherp gezet, omdat het Europees parlement het rapport van Verenigde Naties steunt waarin zowel Israël als de Palestijnen beschuldigd worden van het plegen van oorlogsmisdaden en mogelijk misdaden tegen de menselijkheid in de Gaza-oorlog begin vorig jaar. Dertien Israëliërs en veertienhonderd Palestijnen, onder wie veel burgers, kwamen om het leven.
In een strijd sterven helaas nog steeds te veel burgers, vandaar ook het onderzoek van de VN naar aanleiding dat burgers die op de vlucht waren werden tegen gehouden door Hamas strijders.


Het parlement heeft de lidstaten ook verzocht de onderzoeken van terreurstaat Israël en de Palestijnen naar de oorlogsmisdaden in de gaten te houden. Daarnaast vroeg het parlement Israël met onmiddellijke ingang de grensovergangen met de Gazastrook te openen, omdat de blokkades de humanitaire crisis in het gebied verergeren. Israël heeft de beslissingen van de parlement scherp veroordeeld.
Onzin verhaal, er wordt alleen verzocht diverse grensovergangen open te stellen voor hulp transporten, dit verzoek is gedaan aan zowel Israel als de buurlanden die de grens hermetisch afsluiten.
Zowel Israel als deze buurlanden beroepen zich op de veiligheid die niet kan worden gegarandeerd door de palestijnse overheid.


In december beschuldigde de EU terreurstaat Israël ervan de resolutie te blokkeren die opriep Jeruzalem tot gezamenlijke hoofdstad van terreurstaat Israël en een toekomstige Palestijnse staat te benoemen. De maatregel werd aangenomen ondanks Israëlische tegenstand. De Unie bekritiseerde terreurstaat Israël ook aangaande de vermoedelijke rol die de Israëlische geheime dienst heeft gespeeld bij de moord op een Hamasleider in Dubai en de daarbij gebruikte valse Europese paspoorten.

Volgens mij is er alleen besproken over de grenzen van de palestijnse staat en is er geen resolutie stemming geweest in december???


Terreurstaat Israël raakte op zijn beurt geïrriteerd door een verzoek van de hoge vertegenwoordiger voor buitenlandse zaken van de Europese Unie, Catherine Ashton, om de Gazastrook te mogen bezoeken. Terreurstaat Israël heeft desalniettemin toegezegd. Sinds 2007 wordt hoog buitenlands bezoek in de Gazastrook geweerd omdat dat steun voor de islamitische militanten van de Hamas-regering zou betekenen.
In 2009 heeft de EU waaronder Ashton de Gaza bezocht samen met de Ierse minister van Buitenlandse Zaken via de grensovergang in Rafah vanuit Egypte.


Woensdag veroordeelde Ashton het plan van Israël om zestienhonderd nieuwe appartementen te bouwen in Oost-Jeruzalem. "De EU blijft erbij dat de nederzettingen onder het internationale recht illegaal zijn. Ze ondermijnen de huidige pogingen om de vredesonderhandelingen weer op te starten en bedreigen de tweestatenoplossing", zei Ashton in een verklaring.

Waarschijmlijk heeft ze de geheime rapporten niet gelezen van de VN die afgelopen week uitlekten en uitgebreid in diverse kranten stond, waarin werd aangegeven dat grondspeculanten in oost jerusalem grond verkoopt aan "Joodse" bouw bedrijven die daar appartementen bouwen die worden verhuurd aan isralieten omdat de huurprijs voor de palestijnen niet op te brengen is.

knuppeltje
11-03-10, 10:11
Slinger;4285853]In Jeruzalem, ook Oost-Jeruzalem, waren de Joden al sinds 1880 de grootste bevolkingsgroep.

So What? Geeft hun dat het recht om de Palestijnen eruit te verdrijven?


De stad werd in 1948 door Jordanië bezet

Geeft dat Israel het recht om de Palestijnen eruit te verdrijven?


Als in de VN-resolutie gesproken wordt over 'bezette gebieden' is niet helemaal duidelijk welke gebieden bedoeld worden, maar het is wel zeker dat Jeruzalem daar niet bij hoort.

Totaal bezopen, ook daar hoort wel degelijk Oost Jeruzalem bij. Het behoorde tot het door Jordanië aan de internationale gemeenschap overgedragen gebied.

Slinger
11-03-10, 10:14
So What? Geeft hun dat het recht om de Palestijnen eruit te verdrijven?



Geeft dat Israel het recht om de Palestijnen eruit te verdrijven?



Totaal bezopen, ook daar hoort wel degelijk Oost Jeruzalem bij. Het behoorde tot het door Jordanië aan de internationale gemeenschap overgedragen gebied.

Het gaat er om of Jeruzalem bij de bezette gebieden hoort, dat is dus niet het geval. Jordanië had helemaal niet het recht om Jeruzalem te bezetten en dus ook niet om het over te dragen.

knuppeltje
11-03-10, 10:22
Slinger;4285875]Het gaat er om of Jeruzalem bij de bezette gebieden hoort, dat is dus niet het geval. Jordanië had helemaal niet het recht om Jeruzalem te bezetten en dus ook niet om het over te dragen.

Er is dus helemaal geen bezet gebied is daar.

Slinger
11-03-10, 10:24
Er is dus helemaal geen bezet gebied is daar.

Er zijn gebieden die 'bezette gebieden' worden genoemd, maar daar hoort Jeruzalem in elk geval niet bij.

knuppeltje
11-03-10, 10:28
Slinger;4285893]Er zijn gebieden die 'bezette gebieden' worden genoemd, maar daar hoort Jeruzalem in elk geval niet bij.

Zal elke zionist wel mee eens zijn.

Slinger
11-03-10, 10:36
Zal elke zionist wel mee eens zijn.

Ik begrijp dat je de argumentatie staakt.

knuppeltje
11-03-10, 10:39
Slinger;4285918]Ik begrijp dat je de argumentatie staakt.

Ik ga het niet nog maar eens overdoen omdat jij het niet wilt begrijpen.

Aït Ayt
11-03-10, 10:57
Het gaat er om of Jeruzalem bij de bezette gebieden hoort, dat is dus niet het geval. .

je staat weer eens de geschiedenis te verkrachten..

op deze kaart kun je echter zien dat israël tot 2x toe jeruzalem veroverd heeft en het bezet heeft gehouden.. in 1948/49 hebben ze west-jeruzalem gestolen en in 1967 hebben ze ook nog eens de rest van jeruzalem gestolen :

http://www.warchat.org/pictures/arab_israel_war_1948-1949_map_2.jpg

Slinger
11-03-10, 11:10
je staat weer eens de geschiedenis te verkrachten..

op deze kaart kun je echter zien dat israël tot 2x toe jeruzalem veroverd heeft en het bezet heeft gehouden.. in 1948/49 hebben ze west-jeruzalem gestolen en in 1967 hebben ze ook nog eens de rest van jeruzalem gestolen :

http://www.warchat.org/pictures/arab_israel_war_1948-1949_map_2.jpg

De groene gebieden op je kaart zijn na de wapenstilstand in 1948 door onderhandelingen met de Arabische landen vastgesteld, horen dus niet bij de 'bezette gebieden' van 242 en staan dan ook niet ter discussie. Oost-Jeruzalem werd in 1948 door Jordanië onrechtmatig bezet en hoort dus ook niet bij de 'bezette gebieden'. Velen in Israël vinden dat Jeruzalem de internationale status moet terugkrijgen.

Aït Ayt
11-03-10, 11:32
De groene gebieden op je kaart zijn na de wapenstilstand in 1948 door onderhandelingen met de Arabische landen vastgesteld, horen dus niet bij de 'bezette gebieden' van 242 en staan dan ook niet ter discussie

het is een feit dat west-jeruzalem is gestolen door buitenlandse zionisten in 1948.. dat de internationale gemeenschap deze diefstal uiteindelijk beloond heeft door deze roof te legitimeren doet niets af aan het gegeven dat west-jeruzalem gestolen is..


Oost-Jeruzalem werd in 1948 door Jordanië onrechtmatig bezet en hoort dus ook niet bij de 'bezette gebieden'. Velen in Israël vinden dat Jeruzalem de internationale status moet terugkrijgen.

al werd het door de japanners veroverd in 1948 dan nog blijft het een feit dat israël oost-jeruzalem gestolen en veroverd heeft in 1967.. oost-jeruzalem heeft NOOIT tot de seculiere republiek israël behoort.. nimmer.. het gebied is gestolen door israël.. al meer dan 40 jaar wordt het illegaal en onrechtmatig bezetgehouden en hiermee behoort oost-jeruzalem wel degelijk tot de bezette gebieden.. jammer voor jou maar deze keer heeft de internationale gemeenschap de diefstal van israël niet door de vingers gezien en wordt het niet geaccepteerd dat oost-jeruzalem illegaal bezet wordt gehouden..




wanneer komt de dag dat jij eens zorgvuldig omgaat met geschiedenis ?

Slinger
11-03-10, 11:41
.. oost-jeruzalem heeft NOOIT tot de seculiere republiek israël behoort.. nimmer.. het gebied is gestolen door israël..

Gestolen van wie of wat?

Wat de groene gebieden op je kaart betreft, deze grenzen zijn in 1949 definitief vastgesteld in onderhandeling met de Arabische landen.

David vs Goliath
11-03-10, 11:46
Ik weet niet of ik privéberichten kan blokkeren, maar waarom zou ik dat doen? Ik zie een levensbedreigend bericht liever onder ogen dan dat ik het negeer.

Those were just tactical choc therapies u deserve, dummy : i told u that :

= not meant ! :lol:

It was all 'bout the freedom of speech u can't tolerate, dummy !

why do u play the disgusting hypocrit victim rol while u started the whole thing for starters à la zionists ??? :lol:

check this out : talking 'bout the hypocrit victim rol :

http://original.antiwar.com/avnery/2010/01/17/kill-another_turk/

Slinger
11-03-10, 11:49
Those were just tactical choc therapies u deserve, dummy : i told u that :

= not meant ! :lol:



Hiermee wil je dus zeggen dat je het niet hebt gemeend.

Was grapje van jou?

Dan vraag ik om te beginnen excuses van jou en dan de belofte dat je het nooit meer zult doen.

Aït Ayt
11-03-10, 12:16
Gestolen van wie of wat?

van de arabieren.. van de niet-israëliërs.. van de autochtone bewoners..


Wat de groene gebieden op je kaart betreft, deze grenzen zijn in 1949 definitief vastgesteld in onderhandeling met de Arabische landen.

nope, die grenzen zijn niet definitief vastgesteld.. het zijn grenzen die door de vn zijn bepaald maar die door israël zelf NIET worden erkent.. tot de dag vandaag heeft israël geen vastgestelde grenzen..

Aït Ayt
11-03-10, 12:20
Dan vraag ik om te beginnen excuses van jou en dan de belofte dat je het nooit meer zult doen.

op jouw beurt kun jij dan je excuses aanbieden aan dna en aan het beheer aangezien het niet toegestaan is om privé berichten openbaar te maken..


forumregels:
Ook is het de bedoeling dat je: - Je pm's, chats en msn gesprekken voor jezelf houdt. Deze zaken zijn prive en horen dus prive te blijven.
http://www.maroc.nl/forums/announcement.php?f=9&a=2

Slinger
11-03-10, 12:25
van de arabieren.. van de niet-israëliërs.. van de autochtone bewoners..

Slaat nergens op, de autochtone bewoners van Jeruzalem waren voor een groot deel Joden, zoals ik al zei in de negentiende eeuw al de grootste bevolkingsgroep. Het hoorde inderdaad niet bij Israël want dat bestond nog niet, evenmin als bij een huidige bestaande naburige staat. Palestina bestond ook helemaal niet als staat. Het is dus helemaal niet gestolen, maar wordt nu wel bestuurd door Israël tot een definitieve regeling is bereikt.


nope, die grenzen zijn niet definitief vastgesteld.. het zijn grenzen die door de vn zijn bepaald maar die door israël zelf NIET worden erkent.. tot de dag vandaag heeft israël geen vastgestelde grenzen..

In 1949 is de groene lijn in onderhandelingen tussen Israël en de Arabische landen afgesproken en daar heeft Israël zich aan gehouden.

Slinger
11-03-10, 12:28
op jouw beurt kun jij dan je excuses aanbieden aan dna en aan het beheer aangezien het niet toegestaan is om privé berichten openbaar te maken..


forumregels:
Ook is het de bedoeling dat je: - Je pm's, chats en msn gesprekken voor jezelf houdt. Deze zaken zijn prive en horen dus prive te blijven.
http://www.maroc.nl/forums/announcement.php?f=9&a=2

In dat verband gaat de Nederlandse wet toch echt boven de forumregels. Een bedreiging is een misdrijf en dat mag ik niet eens verzwijgen, al zou ik het willen.

Aït Ayt
11-03-10, 12:32
In 1949 is de groene lijn in onderhandelingen tussen Israël en de Arabische landen afgesproken en daar heeft Israël zich aan gehouden.

nonsens.. de groene lijn dateert uit 1967 en tot de dag vandaag heeft israël zich niet aan die resolutie gehouden en erkennen zij de groene lijn niet.. en het feit dat zij na 1948 grote lappen grond veroverd hebben geeft ook al aa ndat zij zich helemaal niet aan grensbepalingn gehouden hebben.. israël heeft geen vastgestelde grenzen.. punt..

Slinger
11-03-10, 12:34
nonsens.. de groene lijn dateert uit 1967 en tot de dag vandaag heeft israël zich niet aan die resolutie gehouden en erkennen zij de groene lijn niet.. en het feit dat zij na 1948 grote lappen grond veroverd hebben geeft ook al aa ndat zij zich helemaal niet aan grensbepalingn gehouden hebben.. israël heeft geen vastgestelde grenzen.. punt..

Groene lijn (http://nl.wikipedia.org/wiki/Groene_lijn)

Aït Ayt
11-03-10, 12:34
In dat verband gaat de Nederlandse wet toch echt boven de forumregels. Een bedreiging is een misdrijf en dat mag ik niet eens verzwijgen, al zou ik het willen.

het is aan de rechter om te toetsen of een vermeende bedreiging werkelijk een bedreiging is.. dat is niet aan jou om daarover te oordelen.. daarbij geeft het jou geen recht om de forumregels te schenden op basis van het argument dat dna jou al dan niet bedreigd zou hebben..

Aït Ayt
11-03-10, 12:37
Groene lijn (http://nl.wikipedia.org/wiki/Groene_lijn)

m.b.t. de groene lijn staat daar dus "wapenstilstandgrenzen".. dat is wat anders dan definitieve grenzen waar jij van spreekt.. israël erkent tot de dag vandaag die groene lijn niet.. dat blijkt ook wel want ze bezetten grote lappen grond buiten die grenzen..

knuppeltje
11-03-10, 12:38
Slinger;4286075]In dat verband gaat de Nederlandse wet toch echt boven de forumregels. Een bedreiging is een misdrijf en dat mag ik niet eens verzwijgen, al zou ik het willen.


Totaal bezopen. Er is in Nederland geen enkele wet die je kan verplichten, laat staan om te dwingen, om een bedrijging aan te geven.

Slinger
11-03-10, 12:40
het is aan de rechter om te toetsen of een vermeende bedreiging werkelijk een bedreiging is.. dat is niet aan jou om daarover te oordelen.. daarbij geeft het jou geen recht om de forumregels te schenden op basis van het argument dat dna jou al dan niet bedreigd zou hebben..

Iedereen kan constateren dat hij me bedreigd heeft. Hij heeft het zelf ook toegegeven, niet in privémail, maar gewoon in een regulier bericht.

Aït Ayt
11-03-10, 12:42
Iedereen kan constateren dat hij me bedreigd heeft. Hij heeft het zelf ook toegegeven, niet in privémail, maar gewoon in een regulier bericht.

dat is voor jou dus nog minder reden om zijn privéberichten zonder zijn toestemming openbaar te maken..

Slinger
11-03-10, 12:46
m.b.t. de groene lijn staat daar dus "wapenstilstandgrenzen".. dat is wat anders dan definitieve grenzen waar jij van spreekt.. israël erkent tot de dag vandaag die groene lijn niet.. dat blijkt ook wel want ze bezetten grote lappen grond buiten die grenzen..

Zoals je ziet dateert de Groene lijn dus uit 1949, zoals ik zei, en niet uit 1967, zoals jij beweerde. Ik ben blij dat ik je historische kennis wat heb kunnen opkrikken.

Die Groene Lijn werd later omgezet in een definitieve grens toen vredesverdragen werden gesloten met Jordanië en Egypte. Ook graag gedaan, dank u wel.

Slinger
11-03-10, 12:47
dat is voor jou dus nog minder reden om zijn privéberichten zonder zijn toestemming openbaar te maken..

Wie mij bedreigt gaat voor het gaas, forumregels of niet.

Aït Ayt
11-03-10, 12:57
Zoals je ziet dateert de Groene lijn dus uit 1949, zoals ik zei, en niet uit 1967, zoals jij beweerde. Ik ben blij dat ik je historische kennis wat heb kunnen opkrikken.

ik baseerde me op de resolutie waar jij eerder naar refereerde.. die 242 resolutie betreft immers het grensgebied van de groene lijn..


Die Groene Lijn werd later omgezet in een definitieve grens toen vredesverdragen werden gesloten met Jordanië en Egypte. Ook graag gedaan, dank u wel.

nee want israël erkent als enige partij die groene lijn niet.. het heeft alleen een vredesverdrag gesloten met egypte en jordanië maar de grenzen zijn hierbij niet definitief vastgelegd.. overigens negeer je gemakshalve syrië terwijl er syrisch grondgebied bezet wordt gehouden door israël..
israël heeft geen vastgestelde grenzen en het heeft al helemaal geen vastgestelde grenzen die conform de groen lijn zijn..
israël is de enige partij in de regio dat zich niet wenst te houden aan de groene lijn..

Aït Ayt
11-03-10, 13:00
Wie mij bedreigt gaat voor het gaas, forumregels of niet.

je hebt dus schijt aan het beheer.. het is erg onbeschoft om de huisregels van je gastheer te schenden door eigen rechtertje te gaan spelen..

Slinger
11-03-10, 13:10
ik baseerde me op de resolutie waar jij eerder naar refereerde.. die 242 resolutie betreft immers het grensgebied van de groene lijn..



nee want israël erkent als enige partij die groene lijn niet.. het heeft alleen een vredesverdrag gesloten met egypte en jordanië maar de grenzen zijn hierbij niet definitief vastgelegd.. overigens negeer je gemakshalve syrië terwijl er syrisch grondgebied bezet wordt gehouden door israël..
israël heeft geen vastgestelde grenzen en het heeft al helemaal geen vastgestelde grenzen die conform de groen lijn zijn..
israël is de enige partij in de regio dat zich niet wenst te houden aan de groene lijn..

Zoals al gebleken is hierboven met je blunder over de groene lijn is je feitelijke kennis bedroevend. Blij dat er Wikipedia is, want mij zou je toch niet geloven.

In de vredesverdragen met Jordanië en Egypte zijn de grenzen vastgelegd. Bij verdrag, dus definitief. De grenzen van Israël met Jordanië en Egypte zijn dus definitief vastgelegd, dat is de groene lijn van 1949, zoals ik al beweerde. Van gebieden binnen de groene lijn die later zijn veroverd heeft Israël later afstand gedaan, bijvoorbeeld de Gazastrook. De grens loopt daar nu langs de Groene Lijn. Het ongelukkige is nu alleen dat Egypte Gaza helemaal niet meer wil hebben, zoals Jordanië afstand heeft gedaan van de Westoever.

Maar goed, dat terzijde, het gaat over Jeruzalem in dit topic. Persoonlijk ben ik, en velen met mij, van mening dat Jeruzalem een internationale stad moet worden omdat het een centrum van drie godsdiensten is en omdat het zo in het verdelingsplan van de VN in 1948 bedoeld was.

Ik ben benieuwd of jij dat ook vindt.

Slinger
11-03-10, 13:27
ik baseerde me op de resolutie waar jij eerder naar refereerde.. die 242 resolutie betreft immers het grensgebied van de groene lijn..



nee want israël erkent als enige partij die groene lijn niet.. het heeft alleen een vredesverdrag gesloten met egypte en jordanië maar de grenzen zijn hierbij niet definitief vastgelegd.. overigens negeer je gemakshalve syrië terwijl er syrisch grondgebied bezet wordt gehouden door israël..
israël heeft geen vastgestelde grenzen en het heeft al helemaal geen vastgestelde grenzen die conform de groen lijn zijn..
israël is de enige partij in de regio dat zich niet wenst te houden aan de groene lijn..

Over Syrië wil ik je nog wel even bijpraten. Ook met Syrië werd in 1949 een overeenkomst bereikt over de groene lijn. Alleen werd met Syrië nooit een definitief vredesverdrag gesloten omdat Syrië zich aan die groene lijn wil houden en dus de Golan terug wil, die door Israël in 1967 werd veroverd. Kan ik me overigens voorstellen. Als ik me goed herinner zijn er in het jaar 2000 nog onderhandelingen geweest in Genève tussen Israël en Syrië over een definitieve vrede, maar die hebben niet tot resultaten geleid.

Aït Ayt
11-03-10, 14:07
Zoals al gebleken is hierboven met je blunder over de groene lijn is je feitelijke kennis bedroevend. Blij dat er Wikipedia is, want mij zou je toch niet geloven.

de groene lijn is waar israël zich niet aan wenst te houden en dat is dezelfde groene lijn waarvan jij staalhard beweerd dat dit een vastgestelde grens is terwijl deze groene lijn helemaal niet een definitieve vastgestelde grens is voor israël.. de grenzen vd groene lijn komt niet eens in israëlische atlassen voor :

Since 1967, the Government Surveyor's Office, which produces the official Atlas of Israel and other maps of the country, is not allowed to put in the West Bank or the green line boundary
toch raar dat als het om definitef vastgestelde grenzen zou gaan het dan verboden is om die vastgestelde grenzen af te beelden in een officiele atlas..


In de vredesverdragen met Jordanië en Egypte zijn de grenzen vastgelegd. Bij verdrag, dus definitief. De grenzen van Israël met Jordanië en Egypte zijn dus definitief vastgelegd, dat is de groene lijn van 1949, zoals ik al beweerde.

lesje geschiedenis :

The Israel-Egypt Peace Treaty, signed on March 26, 1979 created an officially recognized international border along the 1906 line.
de grensvaststelling tussen egypte en israël is dus niet volgens de groene lijn waar jij naar refereert.. m.b.t. de groene lijn staat er namelijk dit :

Egypt withdrew any claim to the Gaza Strip. The border between Israel and the Palestinain area of Gaza is subject to further negotiations.
de groene lijn is dus niet definitief vastgelegd..
en m.b.t. jordanië staat er:

In 1988, Jordan withdrew any claim to the West Bank. The border between Israel and the West Bank will be negotiated between Israel and the Palestinian Authority.
dus ook met jordanië heeft israël GEEN definitieve grensbepalingen vastgelegd conform de groene lijn..
jouw opmerking dat de groene lijn om een definitieve vastgestelde grens zou gaan is dan ook geschiedvervalsing.. israël heeft niet met haar buren vastgestelde grenzen vastgelegd die conform de groene lijn zijn.. israël heeft geen vastgestelde grenzen..

let vooral op deze zin:


The borders with Syria and the Palestinian territories are still in dispute.

als iets in dispute is dan is het niet definitief vastgelegd..


Van gebieden binnen de groene lijn die later zijn veroverd heeft Israël later afstand gedaan, bijvoorbeeld de Gazastrook. De grens loopt daar nu langs de Groene Lijn. Het ongelukkige is nu alleen dat Egypte Gaza helemaal niet meer wil hebben,

het zou juist ongelukkig zijn als egypte wel gaza wilde hebben..


Maar goed, dat terzijde, het gaat over Jeruzalem in dit topic. Persoonlijk ben ik, en velen met mij, van mening dat Jeruzalem een internationale stad moet worden omdat het een centrum van drie godsdiensten is en omdat het zo in het verdelingsplan van de VN in 1948 bedoeld was.

Ik ben benieuwd of jij dat ook vindt.

de israëlische aanspraken op jeruzalem kunnen wat mij betreft door de plee gespoeld worden..

Aït Ayt
11-03-10, 14:10
Alleen werd met Syrië nooit een definitief vredesverdrag gesloten omdat Syrië zich aan die groene lijn wil houden en dus de Golan terug wil, die door Israël in 1967 werd veroverd.

voila.. i rest my case.. je impliceert het nu zelf.. het is israël die zich niet aan de groen lijn houdt en het is israël die de groene lijn niet als definitieve vastgelegde grens wilt accepteren en het is israël die grondgebied buiten de groene lijn bezethoudt..

Al Sawt
11-03-10, 14:23
NOOIT tot de seculiere republiek israël behoort..




Israel is alles behalve seculier. Het is een theologische entiteit!

Slinger
11-03-10, 14:24
de groene lijn is waar israël zich niet aan wenst te houden en dat is dezelfde groene lijn waarvan jij staalhard beweerd dat dit een vastgestelde grens is terwijl deze groene lijn helemaal niet een definitieve vastgestelde grens is voor israël.. de grenzen vd groene lijn komt niet eens in israëlische atlassen voor :

Since 1967, the Government Surveyor's Office, which produces the official Atlas of Israel and other maps of the country, is not allowed to put in the West Bank or the green line boundary
toch raar dat als het om definitef vastgestelde grenzen zou gaan het dan verboden is om die vastgestelde grenzen af te beelden in een officiele atlas..



lesje geschiedenis :

The Israel-Egypt Peace Treaty, signed on March 26, 1979 created an officially recognized international border along the 1906 line.
de grensvaststelling tussen egypte en israël is dus niet volgens de groene lijn waar jij naar refereert.. m.b.t. de groene lijn staat er namelijk dit :

Egypt withdrew any claim to the Gaza Strip. The border between Israel and the Palestinain area of Gaza is subject to further negotiations.
de groene lijn is dus niet definitief vastgelegd..
en m.b.t. jordanië staat er:

In 1988, Jordan withdrew any claim to the West Bank. The border between Israel and the West Bank will be negotiated between Israel and the Palestinian Authority.
dus ook met jordanië heeft israël GEEN definitieve grensbepalingen vastgelegd conform de groene lijn..
jouw opmerking dat de groene lijn om een definitieve vastgestelde grens zou gaan is dan ook geschiedvervalsing.. israël heeft niet met haar buren vastgestelde grenzen vastgelegd die conform de groene lijn zijn.. israël heeft geen vastgestelde grenzen..

let vooral op deze zin:


The borders with Syria and the Palestinian territories are still in dispute.

als iets in dispute is dan is het niet definitief vastgelegd..



het zou juist ongelukkig zijn als egypte wel gaza wilde hebben..



de israëlische aanspraken op jeruzalem kunnen wat mij betreft door de plee gespoeld worden..


Ik weet niet wat voor bron jij hier hebt, zoals gewoonlijk geef je die ook niet aan, maar het maakt ook niet uit, want van de beweringen die ik hierboven deed, wordt er niet één door weersproken. However het is een zijpaadje, want het topic gaat over de status van Jeruzalem.

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag waar het in dit topic over gaat. Wat vind jij dat de status van Jeruzalem moet worden?

Slinger
11-03-10, 14:31
voila.. i rest my case.. je impliceert het nu zelf.. het is israël die zich niet aan de groen lijn houdt en het is israël die de groene lijn niet als definitieve vastgelegde grens wilt accepteren en het is israël die grondgebied buiten de groene lijn bezethoudt..

De groene lijn wordt pas een definitieve grens als de wapenstilstand werkelijk wordt omgezet in een vredesverdrag. Met Syrië is dat nog niet gebeurd en dat is, ik geef het toe, voor een deel te wijten aan de houding Israël. Al wil ik er ook meteen bij zeggen dat ik de houding van Israël deels wel kan begrijpen.

Als je ook nog wilt weten waar precies de vredesonderhandelingen tussen Israël en Syrië op zijn stukgelopen, wil ik je dat ook wel vertellen, al is het dan ook off-topic.

John2
11-03-10, 17:26
je hebt dus schijt aan het beheer.. het is erg onbeschoft om de huisregels van je gastheer te schenden door eigen rechtertje te gaan spelen..

Ik zal het je nog beter vertellen........................
Als het beheer niet ingrijp op dreigementen van deze aard kan het nog wel eens wezen dat deze site wordt verboden.

MaRiaH
11-03-10, 17:32
Ik vind bedreiging ook niet kunnen. Dat mag DNA of al zijn andere nicknames, zich wel goed realiseren.

Het is daarbij onbelangrijk wie wat of waarom.
Je gaat een ander toch niet bedreigen om een andere mening zeg!

Bedreiging kan strafbaar zijn!

Spoetnik
11-03-10, 18:39
De Palestijnen rekenen Oost-Jeruzalem tot de bezette gebieden, maar Israël argumenteert dat het in feite geen bezet gebied is omdat Jeruzalem in 1948 door de VN als internationaal gebied werd aangemerkt.

Ik neem aan dat het over het uit 1947 partitie plan van de VN hebt. Dat voorstel is nooit aangenomen. Het probleem is trouwens niet wat oost-jerusalem was tijdens de Jordaanse tijd. Wat Israel heeft gedaan is Jerusalem "vergroot". Er zijn een aantal grote gebieden die duidelijk in de West-Bank ligt geannexeerd door de stad Jerusalem. In die gebieden zit Israel te bouwen

ronald
11-03-10, 19:50
Relatie EU en terreurstaat Israël op scherp

(Novum/AP) - De relatie tussen terreurstaat Israël en de Europese Unie is op scherp gezet, omdat het Europees parlement het rapport van Verenigde Naties steunt waarin zowel Israël als de Palestijnen beschuldigd worden van het plegen van oorlogsmisdaden en mogelijk misdaden tegen de menselijkheid in de Gaza-oorlog begin vorig jaar. Dertien Israëliërs en veertienhonderd Palestijnen, onder wie veel burgers, kwamen om het leven.

Het parlement heeft de lidstaten ook verzocht de onderzoeken van terreurstaat Israël en de Palestijnen naar de oorlogsmisdaden in de gaten te houden. Daarnaast vroeg het parlement Israël met onmiddellijke ingang de grensovergangen met de Gazastrook te openen, omdat de blokkades de humanitaire crisis in het gebied verergeren. Israël heeft de beslissingen van de parlement scherp veroordeeld.

In december beschuldigde de EU terreurstaat Israël ervan de resolutie te blokkeren die opriep Jeruzalem tot gezamenlijke hoofdstad van terreurstaat Israël en een toekomstige Palestijnse staat te benoemen. De maatregel werd aangenomen ondanks Israëlische tegenstand. De Unie bekritiseerde terreurstaat Israël ook aangaande de vermoedelijke rol die de Israëlische geheime dienst heeft gespeeld bij de moord op een Hamasleider in Dubai en de daarbij gebruikte valse Europese paspoorten.

Terreurstaat Israël raakte op zijn beurt geïrriteerd door een verzoek van de hoge vertegenwoordiger voor buitenlandse zaken van de Europese Unie, Catherine Ashton, om de Gazastrook te mogen bezoeken. Terreurstaat Israël heeft desalniettemin toegezegd. Sinds 2007 wordt hoog buitenlands bezoek in de Gazastrook geweerd omdat dat steun voor de islamitische militanten van de Hamas-regering zou betekenen.

Woensdag veroordeelde Ashton het plan van Israël om zestienhonderd nieuwe appartementen te bouwen in Oost-Jeruzalem. "De EU blijft erbij dat de nederzettingen onder het internationale recht illegaal zijn. Ze ondermijnen de huidige pogingen om de vredesonderhandelingen weer op te starten en bedreigen de tweestatenoplossing", zei Ashton in een verklaring.

Correctie van de bovenstaande geschiedvervalser:

Door: Novum, Vernieuwd: 10-3-2010
Relatie EU en Israël op scherp

(Novum/AP) - De relatie tussen Israël en de Europese Unie is op scherp gezet, omdat het Europees parlement het rapport van Verenigde Naties steunt waarin zowel Israël als de Palestijnen beschuldigd worden van het plegen van oorlogsmisdaden en mogelijk misdaden tegen de menselijkheid in de Gaza-oorlog begin vorig jaar. Dertien Israëliërs en veertienhonderd Palestijnen, onder wie veel burgers, kwamen om het leven.

Het parlement heeft de lidstaten ook verzocht de onderzoeken van Israël en de Palestijnen naar de oorlogsmisdaden in de gaten te houden. Daarnaast vroeg het parlement Israël met onmiddellijke ingang de grensovergangen met de Gazastrook te openen, omdat de blokkades de humanitaire crisis in het gebied verergeren. Israël heeft de beslissingen van de parlement scherp veroordeeld.

In december beschuldigde de EU Israël ervan de resolutie te blokkeren die opriep Jeruzalem tot gezamenlijke hoofdstad van Israël en een toekomstige Palestijnse staat te benoemen. De maatregel werd aangenomen ondanks Israëlische tegenstand. De Unie bekritiseerde Israël ook aangaande de vermoedelijke rol die de Israëlische geheime dienst heeft gespeeld bij de moord op een Hamasleider in Dubai en de daarbij gebruikte valse Europese paspoorten.

Israël raakte op zijn beurt geïrriteerd door een verzoek van de hoge vertegenwoordiger voor buitenlandse zaken van de Europese Unie, Catherine Ashton, om de Gazastrook te mogen bezoeken. Israël heeft desalniettemin toegezegd. Sinds 2007 wordt hoog buitenlands bezoek in de Gazastrook geweerd omdat dat steun voor de islamitische militanten van de Hamas-regering zou betekenen.

Woensdag veroordeelde Ashton het plan van Israël om zestienhonderd nieuwe appartementen te bouwen in Oost-Jeruzalem. "De EU blijft erbij dat de nederzettingen onder het internationale recht illegaal zijn. Ze ondermijnen de huidige pogingen om de vredesonderhandelingen weer op te starten en bedreigen de tweestatenoplossing", zei Ashton in een verklaring.

Aït Ayt
11-03-10, 21:18
Ik weet niet wat voor bron jij hier hebt, zoals gewoonlijk geef je die ook niet aan,

http://en.wikipedia.org/wiki/Borders_of_Israel


maar het maakt ook niet uit, want van de beweringen die ik hierboven deed, wordt er niet één door weersproken.

al je praatjes over definitieve grensbepalingen van de groene lijn zijn door de citaten weersproken.. er is namelijk helemaal geen definitieve grens vastgelegd dat conform de groene lijn is.. met geen enkele partij heeft israël definitive grenzen laten vastleggen die conform de groene lijn zijn..


Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag waar het in dit topic over gaat. Wat vind jij dat de status van Jeruzalem moet worden?

volgens mij was ik vrij duidelijk in de vorige post :


de israëlische aanspraken op jeruzalem kunnen wat mij betreft door de plee gespoeld worden..

Aït Ayt
11-03-10, 21:23
Israel is alles behalve seculier. Het is een theologische entiteit!

deels wel ja maar er is nergens ter wereld een land waar orthodoxe joden zo erg geminacht worden als in israël.. het mag daar dan op veel punten religieus zijn maar de religieuzen worden daar gehaat..

Wizdom
11-03-10, 21:27
Correctie van de bovenstaande geschiedvervalser:

Door: Novum, Vernieuwd: 10-3-2010
Relatie EU en Israël op scherp

(Novum/AP) - De relatie tussen Israël en de Europese Unie is op scherp gezet, omdat het Europees parlement het rapport van Verenigde Naties steunt waarin zowel Israël als de Palestijnen beschuldigd worden van het plegen van oorlogsmisdaden en mogelijk misdaden tegen de menselijkheid in de Gaza-oorlog begin vorig jaar. Dertien Israëliërs en veertienhonderd Palestijnen, onder wie veel burgers, kwamen om het leven.

Het parlement heeft de lidstaten ook verzocht de onderzoeken van Israël en de Palestijnen naar de oorlogsmisdaden in de gaten te houden. Daarnaast vroeg het parlement Israël met onmiddellijke ingang de grensovergangen met de Gazastrook te openen, omdat de blokkades de humanitaire crisis in het gebied verergeren. Israël heeft de beslissingen van de parlement scherp veroordeeld.

In december beschuldigde de EU Israël ervan de resolutie te blokkeren die opriep Jeruzalem tot gezamenlijke hoofdstad van Israël en een toekomstige Palestijnse staat te benoemen. De maatregel werd aangenomen ondanks Israëlische tegenstand. De Unie bekritiseerde Israël ook aangaande de vermoedelijke rol die de Israëlische geheime dienst heeft gespeeld bij de moord op een Hamasleider in Dubai en de daarbij gebruikte valse Europese paspoorten.

Israël raakte op zijn beurt geïrriteerd door een verzoek van de hoge vertegenwoordiger voor buitenlandse zaken van de Europese Unie, Catherine Ashton, om de Gazastrook te mogen bezoeken. Israël heeft desalniettemin toegezegd. Sinds 2007 wordt hoog buitenlands bezoek in de Gazastrook geweerd omdat dat steun voor de islamitische militanten van de Hamas-regering zou betekenen.

Woensdag veroordeelde Ashton het plan van Israël om zestienhonderd nieuwe appartementen te bouwen in Oost-Jeruzalem. "De EU blijft erbij dat de nederzettingen onder het internationale recht illegaal zijn. Ze ondermijnen de huidige pogingen om de vredesonderhandelingen weer op te starten en bedreigen de tweestatenoplossing", zei Ashton in een verklaring.

Het is wel ironisch dat iemand die met de Israelische staat symphatiseert bovenstaande onschuldige passage die dagelijkse kost is wanneer het gaat om Palestijnen deze en gene van geschiedsvervalsing beschuldigt terwijl de Israelische terreurstaat de Palestijnse identiteit verloochent en zegt dat deze nooit bestaan heeft....

Nou jij weer over geschiedsvervalsing gesproken... Sterker nog... De Palestijnen waren er nog eerder dan de Joden... Weet jij dan niet meer dat Mozes de Israelieten vroeg om het beloofde land binnen te treden waarop de Israelieten antwoordden met ga jij (Mozes) maar met je GOD, wij treden het land alleen binnen wanneer zij (De Palestijnen) het land verlaten... Daarop werden zij 40 jaar verbannen en doolden zij 40 jaar voor straf door de woestijn....

Slinger
11-03-10, 21:49
http://en.wikipedia.org/wiki/Borders_of_Israel



al je praatjes over definitieve grensbepalingen van de groene lijn zijn door de citaten weersproken.. er is namelijk helemaal geen definitieve grens vastgelegd dat conform de groene lijn is.. met geen enkele partij heeft israël definitive grenzen laten vastleggen die conform de groene lijn zijn..

Dat vind ik brutaal. De bron die je hier aanhaalt bevestigt mijn bewering, net als de Nederlandse Wikipedia, maar jij durft vol te houden dat ik ongelijk heb, hoewel je bron mij gelijk geeft en je eigen bewering weerspreekt. Daar moet je echt Ayt voor heten. Maar laat iedereen de beide versies van Wikipedia lezen, dan wordt het perfect duidelijk.


volgens mij was ik vrij duidelijk in de vorige post :


de israëlische aanspraken op jeruzalem kunnen wat mij betreft door de plee gespoeld worden..

Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.

fisherman1969
11-03-10, 21:53
Als je iemand blokkeert dan hoef je die onzin van die persoon niet te lezen.
Maar voor jouw visie is ook wat te zeggen.

Je bent het er dus mee eens dat het ,,onzin ,, is het adres van Slinger??

MaRiaH
11-03-10, 21:58
Je bent het er dus mee eens dat het ,,onzin ,, is het adres van Slinger??

K weet het adres van slinger niet.. ;)

Maar ik houd niet van dreigberichten nee.

Aït Ayt
11-03-10, 22:02
Dat vind ik brutaal. De bron die je hier aanhaalt bevestigt mijn bewering,

integendeel..
dit was jouw uitspraak:


Die Groene Lijn werd later omgezet in een definitieve grens toen vredesverdragen werden gesloten met Jordanië en Egypte.

op wikipedia staat echter exact het tegenovergestelde te lezen :


Egypt withdrew any claim to the Gaza Strip. The border between Israel and the Palestinain area of Gaza is subject to further negotiations.

In 1988, Jordan withdrew any claim to the West Bank. The border between Israel and the West Bank will be negotiated between Israel and the Palestinian Authority.



Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.

een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg..

Slinger
11-03-10, 22:09
integendeel..
dit was jouw uitspraak:


Die Groene Lijn werd later omgezet in een definitieve grens toen vredesverdragen werden gesloten met Jordanië en Egypte.

op wikipedia staat echter exact het tegenovergestelde te lezen :


Egypt withdrew any claim to the Gaza Strip. The border between Israel and the Palestinain area of Gaza is subject to further negotiations.

In 1988, Jordan withdrew any claim to the West Bank. The border between Israel and the West Bank will be negotiated between Israel and the Palestinian Authority.




een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg..

Je citeert precies het verkeerde gedeelte uit de bron. Wat denk je daar nu mee te bereiken? Iedereen kan lezen, sukkel. Het enige dat je dus bereikt is een diskwalificatie van je zelf als discussiepartner. Je bent gewoon een persoon die tegen de klippen op liegt om maar gelijk te krijgen en je bent mijn aandacht niet waard.

Je hebt overigens mijn vraag nog steeds niet beantwoord.

Wizdom
11-03-10, 22:14
Je citeert precies het verkeerde gedeelte uit de bron. Wat denk je daar nu mee te bereiken? Iedereen kan lezen, sukkel. Het enige dat je dus bereikt is een diskwalificatie van je zelf als discussiepartner. Je bent gewoon een persoon die tegen de klippen op liegt om maar gelijk te krijgen en je bent mijn aandacht niet waard.

Je hebt overigens mijn vraag nog steeds niet beantwoord.

De enige sukkel hier ben jij... Je bent een psychosomatische leugenaar...

Slinger
11-03-10, 22:17
De enige sukkel hier ben jij... Je bent een psychosomatische leugenaar...


Ik begrijp dat jij ook al weigert de bron te lezen. Blijf maar lekker dom hoor.;)

Aït Ayt
11-03-10, 23:07
Je citeert precies het verkeerde gedeelte uit de bron. Wat denk je daar nu mee te bereiken? Iedereen kan lezen, sukkel. Het enige dat je dus bereikt is een diskwalificatie van je zelf als discussiepartner. Je bent gewoon een persoon die tegen de klippen op liegt om maar gelijk te krijgen en je bent mijn aandacht niet waard.

er werd door mij juist het goede gedeelte geciteerd.. je beweerde immers stellig dat er een definitieve grens vastgesteld is conform de groene lijn terwijl uit die citaten juist blijkt dat er helemaal geen grenzen vastgesteld zijn conform de groene lijn..


Je hebt overigens mijn vraag nog steeds niet beantwoord.

als er staat dat de israëlische aanspraken op jeruzalem door de plee gespoeld kunnen worden dan is het duidelijk dat ik het niet met jouw visie eens ben over de rol van een gedeeld jeruzalem..

Sanne_
12-03-10, 02:18
Sanne, het gaat niet over de bezette gebieden, maar over Jeruzalem.

Ik vind het schaamteloos Slinger, dat jij israel steunt met het verkeerd interpreteren van een unoresolutie. Zeker wanneer je weet dat israel de kampioen is in het negeren van unoresoluties....

Groet,
Sanne

Slinger
12-03-10, 05:30
er werd door mij juist het goede gedeelte geciteerd.. je beweerde immers stellig dat er een definitieve grens vastgesteld is conform de groene lijn terwijl uit die citaten juist blijkt dat er helemaal geen grenzen vastgesteld zijn conform de groene lijn..

Er is maar één woord dat op jou van toepassing is: namelijk het woord draaikont.


als er staat dat de israëlische aanspraken op jeruzalem door de plee gespoeld kunnen worden dan is het duidelijk dat ik het niet met jouw visie eens ben over de rol van een gedeeld jeruzalem..

Zo maar, zonder argumenten?

Slinger
12-03-10, 05:35
Ik vind het schaamteloos Slinger, dat jij israel steunt met het verkeerd interpreteren van een unoresolutie. Zeker wanneer je weet dat israel de kampioen is in het negeren van unoresoluties....

Groet,
Sanne

Vind je het schaamteloos dat iemand het niet met je eens is, Sanne? Daar zul je toch mee moeten leren leven. Dat komt toch wel vaker voor?
Maar goed, geef me jouw interpretatie dan maar eens en leg uit waarom dat de juiste is.

Groeten,

Slinger

Al Sawt
18-03-10, 13:16
deels wel ja maar er is nergens ter wereld een land waar orthodoxe joden zo erg geminacht worden als in israël.. het mag daar dan op veel punten religieus zijn maar de religieuzen worden daar gehaat..Dat komt omdat fundamentalistische joden Israel in haar macht hebben. Vandaar dat zij geminacht worden. Als Israel een seculier land was, dan hadden fundamentalisten weinig macht.