PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse moeder (43) doodgeschoten op straat



Marsipulami
12-03-10, 12:56
43-jarige moeder doodgeschoten op straat in Sint-Agatha-Berchem

In Sint-Agatha-Berchem is deze ochtend een 43-jarige vrouw neergeschoten op straat. Dat meldt het Brusselse parket. De vrouw is in het ziekenhuis overleden.


De vrouw liep op de Gentsesteenweg in Sint-Agatha-Berchem toen plots een voertuig naast haar stopte en iemand vanuit de wagen verschillende schoten loste. De vrouw werd in de keel geraakt en zeeg neer, waarop het voertuig wegreed. Verschillende getuigen zagen het incident gebeuren en verwittigden de hulpdiensten. Die konden de zwaargewonde vrouw naar het ziekenhuis overbrengen.

Zoon van zeventien
Het slachtoffer is een weduwe van Marokkaanse afkomst en moeder van een zeventienjarige jongen. Ze woonde samen met haar zoon en haar moeder. De vrouw Werd in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis, waar ze overleed. In de wagen zou enkel de schutter gezeten hebben. Over zijn identiteit en motief is nog niets bekend.

Tweede dodelijk incident
Het parket heeft onmiddellijk een onderzoeksrechter gevorderd en is ter plaatse met het gerechtelijk lab en een ballistisch expert. De lokale recherche van de zone Brussel-West en een team van de Brusselse Federale Gerechtelijke Politie (FGP) ondervragen getuigen, maar voorlopig is er nog geen verdachte opgepakt.

Het is het tweedelijke dodelijke schietincident in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in korte tijd. Vorige week werd een vrouw in Ukkel doodgeschoten door twee carjackers. (adb)

Slinger
12-03-10, 13:28
Eerwraak?

Eke
12-03-10, 13:30
Ze woonde samen met haar zoon en haar moeder.


Wat een hartbrekend drama.



Het is toch heel belangrijk dat de dader(s) van de vrouw gepakt wordt zodat de motieven van de moordenaar duidelijk worden....Anders blijft het giswerk.
En ook ter preventie.

Die andere vrouw werd in het vuur van een overval doodgeschoten. Dat's duidelijk.

H.P.Pas
12-03-10, 13:33
Eerwraak?

Jij ook. (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4287668#post4287668)

Eke
12-03-10, 13:41
Eerwraak?


Dat's wat ik bedoel : giswerk doet meer kwaad dan goed meestal.

Eerwraak komt in Marokko bijna niet voor.
Dat wist je eigenlijk wel, toch ?

mark61
12-03-10, 14:23
Dat's wat ik bedoel : giswerk doet meer kwaad dan goed meestal.

Eerwraak komt in Marokko bijna niet voor.
Dat wist je eigenlijk wel, toch ?

Eerwraak komt in Marokko in het geheel niet voor. Een beetje zwanger bestaat niet, iets behoort tot een cultuur of niet.

Het lijkt wel op een fout soort integratie ja, richting Koerdische cultuur ipv. Belgische :cheefbek:

Ik kan me niet herinneren ooit van een ernstig gewelddadig geval te hebben gehoord in Marokkaans familieverband.

mark61
12-03-10, 14:23
Eerwraak?

Grappig joh.

sidi bibi
12-03-10, 14:42
Eerwraak?

Chriezel.

knuppeltje
12-03-10, 14:56
mark61;4287788]Eerwraak komt in Marokko in het geheel niet voor. Een beetje zwanger bestaat niet, iets behoort tot een cultuur of niet.

Oei, van de week zat er bij P en W een schrijfster, die juist erover een boek had geschreven, te vertellen dat het in Marokko wel degelijk voorkomt. Ik zat ook met mijn oren te klapperen toen ze dat zei, maar volgens haar is het zo. Volgens haar wordt daar in Marokko niet over gepraat.

Slinger
12-03-10, 15:07
Oei, van de week zat er bij P en W een schrijfster, die juist erover een boek had geschreven, te vertellen dat het in Marokko wel degelijk voorkomt. Ik zat ook met mijn oren te klapperen toen ze dat zei, maar volgens haar is het zo. Volgens haar wordt daar in Marokko niet over gepraat.

Natuurlijk komt eerwraak in Marokko voor. Maar ik begrijp dat dat hier niet gezegd mag worden.

knuppeltje
12-03-10, 15:09
Slinger;4287873]Natuurlijk komt eerwraak in Marokko voor. Maar ik begrijp dat dat hier niet gezegd mag worden.

Daar vind ik nog steeds niets natuurlijks aan, en het was me totaal onbekend.

Slinger
12-03-10, 15:10
Daar vind ik nog steeds niets natuurlijks aan, en het was me totaal onbekend.

Dan heb je toch iets geleerd.

knuppeltje
12-03-10, 15:23
QUOTE=Slinger;4287886]Dan heb je toch iets geleerd.

Doe niet zo bijdehand, ook jij had daar nog nooit van gehoord.

Slinger
12-03-10, 15:30
Doe niet zo bijdehand, ook jij had daar nog nooit van gehoord.

Ik heb er nooit aan getwijfeld. Middellandse Zeecultuur.

knuppeltje
12-03-10, 15:31
Slinger;4287934]Ik heb er nooit aan getwijfeld. Middellandse Zeecultuur.

Alsof jij daar wat van snapt. :maf2:

Slinger
12-03-10, 15:35
Alsof jij daar wat van snapt. :maf2:

:rolleyes:

Eke
12-03-10, 16:14
Natuurlijk komt eerwraak in Marokko voor. Maar ik begrijp dat dat hier niet gezegd mag worden.

Ten eerste komt eerwraak bijna niet voor, noch in Marokko noch in België,

ten tweede is het logisch om er er in de eerste instantie vanuit te gaan dat het over een doorsnee,vermoedelijk gelovige, Marokkaans-Belgische weduwe gaat van middelbare leeftijd die voor haar moeder en puberzoon zorgt.


En jij denkt meteen aan sex.
Hoe groot acht jij de kans dat een vrouw met deze beschrijving het houdt met een getrouwde man ? Die kans is klein.


Dus dan ga je niet meteen roepen : eerwraak.
Laat die vrouw haar zedigheid... Beetje meer respekt voor de mensen , Slinger.

Slinger
12-03-10, 16:19
Ten eerste komt eerwraak bijna niet voor, noch in Marokko noch in België,

ten tweede is het logisch om er er in de eerste instantie vanuit te gaan dat het over een doorsnee,vermoedelijk gelovige, Marokkaans-Belgische weduwe gaat van middelbare leeftijd die voor haar moeder en puberzoon zorgt.


En jij denkt meteen aan sex.
Hoe groot acht jij de kans dat een vrouw met deze beschrijving het houdt met een getrouwde man ? Die kans is klein.


Dus dan ga je niet meteen roepen : eerwraak.
Laat die vrouw haar zedigheid... Beetje respekt voor de mensen , Slinger.

Hoe zo ik denk meteen aan sex?
Als je aan eerwraak denkt, denk je dan meteen aan sex?
Ik niet in elk geval, ik dacht helemaal niet aan sex.

Eke
12-03-10, 16:23
Eerwraak komt in Marokko in het geheel niet voor. Een beetje zwanger bestaat niet, iets behoort tot een cultuur of niet.

Het lijkt wel op een fout soort integratie ja, richting Koerdische cultuur ipv. Belgische :cheefbek:

Ik kan me niet herinneren ooit van een ernstig gewelddadig geval te hebben gehoord in Marokkaans familieverband.

Hoezo lijkt het op een fout soort integratie dan ? Heb je meer gegevens over de dader, Mark ?

Eke
12-03-10, 16:35
Hoe zo ik denk meteen aan sex?
Als je aan eerwraak denkt, denk je dan meteen aan sex?
Ik niet in elk geval, ik dacht helemaal niet aan sex.

Nou ik denk aan een vurige liefde bij eerwraak in West-Europa... Anders schend je toch niet de eer van de familie :maf2:

O ja, voor mij horen amoreuze liefde en sex bij elkaar. Je kunt wel vrijwillig afzien van het laatste, maar dat wil niet zeggen dat het dan geen rol meer speelt....

Marsipulami
12-03-10, 16:36
Vrouw neergeschoten in Sint-Agatha-Berchem

In de Brusselse gemeente Sint-Agatha-Berchem is vanmorgen een vrouw op straat neergeschoten. Een man stapte rond 8 uur uit een auto en schoot van dichtbij drie of vier keer op de vrouw.

Het slachtoffer kreeg kogels in de borst. Ze werd nog in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, maar is daar overleden. Het gaat om een 42-jarige Belgische vrouw van Marokkaanse afkomst.

De dader is na de schietpartij weggevlucht en is voorlopig spoorloos. Over zijn motief bestaat nog geen duidelijkheid.

De schietpartij is gefilmd door verschillende bewakingscamera's. Op de beelden is te zien hoe een man uit een rode bestelwagen stapt en naar de Gentsesteenweg gaat. Wat er dan gebeurt, is niet helemaal duidelijk, want de beelden zijn van slechte kwaliteit. Er zijn wel verschillende getuigen te zien. De beelden tonen hoe de man na afloop rustig naar zijn wagen terugkeert en wegrijdt

Slinger
12-03-10, 16:44
Nou ik denk aan een vurige liefde bij eerwraak in West-Europa... Anders schend je toch niet de eer van de familie :maf2:

Eke, het verbaast me dat jij ook al in termen van eerwraak die noodzakelijk volgt op sex of liefde, denkt. Volgens mij raak je al goed geïntegreerd in de allochtone bevolkingsgroep.

Eke
12-03-10, 17:12
Eke, het verbaast me dat jij ook al in termen van eerwraak die noodzakelijk volgt op sex of liefde, denkt. Volgens mij raak je al goed geïntegreerd in de allochtone bevolkingsgroep.

Huh ? Leg me uit : eerwraak volgt op.....................................?

Slinger
12-03-10, 17:17
Huh ? Leg me uit : eerwraak volgt op.....................................?

Ik begon over eerwraak en jij legde meteen al de verantwoordelijkheid bij het slachtoffer, want ik tastte volgens jou haar zedigheid aan door dat te zeggen.

Ik dacht volgens jou zelfs aan sex.

Jij gaat dus gewoon mee in de denktrant en mentaliteit van de dader.

Marsipulami
12-03-10, 17:38
Politie zoekt verdachte dodelijke schietpartij



http://img.vandaag.be/tmp/450/350/r/articles/201003121701-1_politie-zoekt-verdachte-dodelijke-schietpartij.jpg

Vanmorgen werd een 43-jarige vrouw koelbloedig doodgeschoten in Sint-Agatha-Berchem. De politie vraagt uit te kijken naar Vahid Ozen, een man van 51 uit Sint-Jans-Molenbeek die werd gezien op de plaats van het incident.


Het slachtoffer wandelde omstreeks 8 uur op het voetpad van de Gentsesteenweg. Plots stopte er een rode wagen naast haar. De chauffeur stapte uit en opende het vuur op de dame, die vier keer werd geraakt, in de keel en de borststreek. Ze werd zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd ze in kritieke toestand nog geopereerd, maar dat mocht niet baten. De vrouw is overleden

Vahid Ozen werd gezien op de plaats van het schietincident en nam de vlucht aan boord van een rode Citroen Berlingo met nummerplaat 911-BCA. De wagen werd intussen teruggevonden aan de Bronstraat in Molenbeek.

Gevaarlijk

Hebt u Vahid Ozen nog gezien of weet u waar hij is ondergedoken, aarzel dan niet contact op te nemen met de politie. Onderneem in geen geval zelf actie, want de gezochte man is vuurwapengevaarlijk.

Alle tips zijn welkom via het gratis nummer 0800/91.119, of reageer online. E-mailen kan ook via [email protected].

Alle oproepen worden discreet behandeld.

Marsipulami
12-03-10, 17:41
Vahid Ozen lijkt me geen Marokkaanse naam.

Eke
12-03-10, 18:12
Ik begon over eerwraak en jij legde meteen al de verantwoordelijkheid bij het slachtoffer, want ik tastte volgens jou haar zedigheid aan door dat te zeggen.

Ik dacht volgens jou zelfs aan sex.

Jij gaat dus gewoon mee in de denktrant en mentaliteit van de dader.


Nou, dan moet ik nog eens diep nadenken over m'n uitdrukkingsvermogen....als ik gewoon meega met de denktrant van de dader EN de mentaliteit volgens jou.

Dus ik leg de verantwoordelijkheid bij het slachtoffer als ik vraag om respekt voor haar in de reakties hier :maf2:

Ik ben het niet eens met deze beschrijvingen :ego:

Pizzaman
12-03-10, 18:49
Vahid Ozen lijkt me geen Marokkaanse naam.

... neej maar 't is nou ook niet een VanDerbelghe naam. :loens:
Ik zeg maar niks, d'r wordt al genoeg gezegd hier.

BTW waarom zou het altijd een Marokkaan moeten zijn om aan eerwraak te denken?
'Middellandse Zee types' betreft ook Italianen en bijvoorbeeld Kroaten.
Waarvan ik weet dat het, zeker bij de strenger gelovigen, zeker voorkomt.
NB: dat zijn niet alleen moslims, voor de duidelijkheid.

Slinger
12-03-10, 19:02
Nou, dan moet ik nog eens diep nadenken over m'n uitdrukkingsvermogen....als ik gewoon meega met de denktrant van de dader EN de mentaliteit volgens jou.

Dus ik leg de verantwoordelijkheid bij het slachtoffer als ik vraag om respekt voor haar in de reakties hier :maf2:

Ik ben het niet eens met deze beschrijvingen :ego:

Het is niet je uitdrukkingsvermogen, Eke.

Je gaat gewoon mee in de denktrant van de uitvoerder van eerwraak als je vindt dat iemand die het over eerwraak heeft (ik dus) meer respect moet tonen voor het slachtoffer.

Marsipulami
12-03-10, 19:06
... neej maar 't is nou ook niet een VanDerbelghe naam. :loens:
Ik zeg maar niks, d'r wordt al genoeg gezegd hier.

BTW waarom zou het altijd een Marokkaan moeten zijn om aan eerwraak te denken?
'Middellandse Zee types' betreft ook Italianen en bijvoorbeeld Kroaten.
Waarvan ik weet dat het, zeker bij de strenger gelovigen, zeker voorkomt.
NB: dat zijn niet alleen moslims, voor de duidelijkheid.

De kans dat het om een familievete, eerwraak of iets dergelijks gaat, wordt veel kleiner als de dader een andere nationaliteit heeft dan het slachtoffer.

Oftewel is de berichtgeving die stelt dat het om een vrouw met Marokkaanse roots gaat gewoon fout. Misschien is het slachtoffer eveneens van Turkse origine.

Pizzaman
12-03-10, 20:13
De kans dat het om een familievete, eerwraak of iets dergelijks gaat, wordt veel kleiner als de dader een andere nationaliteit heeft dan het slachtoffer.
Ben ik met je eens, behalve het volgende...


Oftewel is de berichtgeving die stelt dat het om een vrouw met Marokkaanse roots gaat gewoon fout. Misschien is het slachtoffer eveneens van Turkse origine.
... ik denk dat de originele nationaliteit er minder toe doet dan de 'groep'.
Misschien is in dit geval de religie de link?

Maar, je weet het maar nooit.
Het kan ook wel een stomme idioot zijn die d'r handtasje wilde pikken.

fisherman1969
12-03-10, 21:21
Het kan ook een misverstand zijn ,dus het totaal verkeerde slachtoffer !

Pizzaman
12-03-10, 21:30
Kan ook nog. Maar gezien ie er een tijdje naast heeft gereden zal dat wel niet zo zijn.

H.P.Pas
12-03-10, 21:37
... BTW waarom zou het altijd een Marokkaan moeten zijn om aan eerwraak te denken?
'Middellandse Zee types' betreft ook Italianen en bijvoorbeeld Kroaten.
Waarvan ik weet dat het, zeker bij de strenger gelovigen, zeker voorkomt.
NB: dat zijn niet alleen moslims, voor de duidelijkheid.


Misschien is in dit geval de religie de link?

:maf:

Ik heb langere tijd in Italië gewoond en ik kan uit de eerste hand bevestigen dat het in de Middellandsezee-cultuur absoluut gebruikelijk is, dat kerkgangers elkaar voor de raap schieten.


:jammer: Signore pietà...

Pizzaman
12-03-10, 21:40
:maf:

Ik heb langere tijd in Italië gewoond en ik kan uit de eerste hand bevestigen dat het in de Middellandsezee-cultuur absoluut gebruikrlijk is, dat kerkgangers elkaar voor de raap schieten.

Heu, maar meestal er voor of er na.
Bijna nooit tijdens.

H.P.Pas
12-03-10, 21:48
De dader is na de schietpartij weggevlucht en is voorlopig spoorloos. Over zijn motief bestaat nog geen duidelijkheid.

Tot zover de harde informatie.

Leuk topic wel.
Als een wagen volgeladen, vol met ouwe wijven.

David vs Goliath
12-03-10, 21:59
Ideologisch materialisme 's overtuigingnen zijn gevaarlijker voor de "waarheid" dan enig ander "overtuigingnen" of leugens ...= ze zijn DE leugens zelf = "reincarnated" ! :lol:


Onbenullig topic : actualiteiten rubriek ....niets bijzonder er aan .....

David vs Goliath
12-03-10, 22:02
Ideologisch materialisme 's overtuigingnen zijn gevaarlijker vijanden der "waarheid" dan enig ander "overtuigingnen" of leugens ...want hebben "wetenschappelijke pretenties die ze niet waar kunnen maken = ze zijn DE leugens zelf = "reincarnated" ! :lol:

Ideology sold for the dumb public as ...."science" :lol:

"truth" at the service of ideology, not the other way around !


Onbenullig topic : actualiteiten rubriek ....niets bijzonder er aan .....

David vs Goliath
12-03-10, 22:03
Ideologisch materialisme 's overtuigingnen zijn gevaarlijker vijanden der "waarheid" dan enig ander "overtuigingnen" of leugens ...want hebben "wetenschappelijke pretenties die ze niet waar kunnen maken = ze zijn DE leugens zelf = "reincarnated" ! :lol:

Ideology sold to the dumb public as ...."science" :lol:

"truth" at the service of ideology, not the other way around !


Onbenullig topic : actualiteiten rubriek ....niets bijzonder er aan .....

Pizzaman
12-03-10, 22:35
Tot zover de harde informatie.

Leuk topic wel.
Als een wagen volgeladen, vol met ouwe wijven.

Je vergat een gegeven: de vrouw is dood.

Eke
13-03-10, 10:13
:maf:

Ik heb langere tijd in Italië gewoond en ik kan uit de eerste hand bevestigen dat het in de Middellandsezee-cultuur absoluut gebruikrlijk is, dat kerkgangers elkaar voor de raap schieten.




:hihi:

John2
13-03-10, 15:19
Eerwraak komt in Marokko in het geheel niet voor.
Toch echt wel Mark al moet ik toegeven dat het in Marokko niet echt een traditie is .


Oei, van de week zat er bij P en W een schrijfster, die juist erover een boek had geschreven, te vertellen dat het in Marokko wel degelijk voorkomt. Ik zat ook met mijn oren te klapperen toen ze dat zei, maar volgens haar is het zo. Volgens haar wordt daar in Marokko niet over gepraat.
Yep zelfs mijn buurman deed hieraan mee, maar of het dan echt een eerwraak is of meer het gevoel van "als ik mijn vrouw niet krijgt dan niemand" lijkt me het laatste eerder de oorzaak.

Marsipulami
13-03-10, 16:16
Dader schietpartij Sint-Agatha-Berchem heeft zichzelf aangegeven

zaterdag 13 maart 2010, 15u16 Bron: belga

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2010/03/12/Vahid275.jpg.275.jpg

SINT-AGATHA-BERCHEM - Vahid Ozen, de 51-jarige man die vrijdag in Sint-Agatha-Berchem de 42-jarige Latifa Youbi zou hebben neergeschoten, heeft zich vrijdagnacht aangegeven bij de politie.
Dat bevestigt Glenn Audenaert, de directeur-generaal van de FGP Brussel. Het Brusselse parket kon nog niet meer details geven.

Latifa Youbi werd vrijdagmorgen kort na 8 uur op de Gentsesteenweg neergeschoten met verschillende kogels. Voorbijgangers en verschillende bewakingscamera's zagen hoe een man uit een rode bestelwagen stapte, haar neerschoot en vervolgens in zijn bestelwagen wegreed. De vrouw werd nog naar het ziekenhuis overgebracht maar overleed daar aan haar verwondingen.

De rode bestelwagen van de dader werd later teruggevonden in de Bronstraat in Sint-Jans-Molenbeek maar van de eigenaar en vermoedelijke dader van de schietpartij, de 51-jarige Vahid Ozen, was geen spoor. Het Brusselse gerecht stuurde een opsporingsbericht de wereld in waarin de man als vuurwapengevaarlijk werd omschreven.

Volgens de krant La Dernière Heure zou de Brusselse gerechtelijke politie telefonisch contact kunnen leggen hebben met de man om hem te overtuigen zichzelf aan te geven. Dat zou hij dan rond 3 uur zaterdagochtend gedaan hebben.

Naar verluidt zou Ozen een kortstondige relatie met de vrouw gehad hebben.

kld

mark61
13-03-10, 17:08
Oei, van de week zat er bij P en W een schrijfster, die juist erover een boek had geschreven, te vertellen dat het in Marokko wel degelijk voorkomt. Ik zat ook met mijn oren te klapperen toen ze dat zei, maar volgens haar is het zo. Volgens haar wordt daar in Marokko niet over gepraat.

Renate van der Zee zeker, van dat boek over die incestzaak. Associatie met eerwraak slaat werkelijk nergens op.

Tegenwoordig is het als een man een vrouw vermoordt, en ze komen vagelijk uit de islamitische wereld, meteen eerwraak.

Ik weet niet hoe lang nog moet worden uitgelegd wat eerwraak is.

MaRiaH
13-03-10, 17:15
Pff toen ik hoorde bij P&W dacht ik.. Gaan we weer met die onzin.
Morgen moet ik weer aanhoren dat Marokkanen aan eerwraak doen..
en ja hoor.. :(

Dat mens weet niet waar ze het over heeft..

MaRiaH
13-03-10, 17:16
Renate van der Zee zeker, van dat boek over die incestzaak. Associatie met eerwraak slaat werkelijk nergens op.

Tegenwoordig is het als een man een vrouw vermoordt, en ze komen vagelijk uit de islamitische wereld, meteen eerwraak.

Ik weet niet hoe lang nog moet worden uitgelegd wat eerwraak is.

Nah dat bedoel ik dus.;)

mark61
13-03-10, 17:20
Vahit Özen is een Turkse naam.

mark61
13-03-10, 17:21
Pff toen ik hoorde bij P&W dacht ik.. Gaan we weer met die onzin.
Morgen moet ik weer aanhoren dat Marokkanen aan eerwraak doen..
en ja hoor.. :(

Dat mens weet niet waar ze het over heeft..

Ik heb begrepen dat de vrouw / het meisje in kwestie er zelf mee kwam. Blijkbaar ietwat in de war.

MaRiaH
13-03-10, 17:31
Ik heb begrepen dat de vrouw / het meisje in kwestie er zelf mee kwam. Blijkbaar ietwat in de war.

Dat komt waarschijnlijk omdat ze zelf ook niet weten wat het betekent...

Iemand zei tegen mij: Marokkanen hebben wel eerwraak want de oudere broers houden ook hun zusjes in de gaten en dwingen hen tot volledige gehoorzaamheid.

Ik word er zo moe van. Ik heb er gewoon geen zin meer in om het uit te leggen of toe te lichten. Bovendien luistert men ook niet..

mark61
13-03-10, 17:43
Dat komt waarschijnlijk omdat ze zelf ook niet weten wat het betekent...

Iemand zei tegen mij: Marokkanen hebben wel eerwraak want de oudere broers houden ook hun zusjes in de gaten en dwingen hen tot volledige gehoorzaamheid.

Ik word er zo moe van. Ik heb er gewoon geen zin meer in om het uit te leggen of toe te lichten. Bovendien luistert men ook niet..

We gaan gewoon zelf eerwreken. Misschien dat ze het dan begrijpen.

sidi bibi
13-03-10, 17:48
Natuurlijk komt eerwraak in Marokko voor. Maar ik begrijp dat dat hier niet gezegd mag worden.

Dat woordje " natuurlijk " .

MaRiaH
13-03-10, 18:54
We gaan gewoon zelf eerwreken. Misschien dat ze het dan begrijpen.

:hihi:

knuppeltje
14-03-10, 09:07
John2;4288912]Yep zelfs mijn buurman deed hieraan mee, maar of het dan echt een eerwraak is of meer het gevoel van "als ik mijn vrouw niet krijgt dan niemand" lijkt me het laatste eerder de oorzaak.

Waarom zeg je dan dat zelfs jouw buurman eraan mee deed als je het toch niet weet?
Altijd weer dat domme gelul van je.

knuppeltje
14-03-10, 09:09
mark61;4288949]Ik weet niet hoe lang nog moet worden uitgelegd wat eerwraak is.

Zoals ik al zei, ik zat met m'n oren te klapperen toen ze dat zo stellig beweerde.

Kal-El B.V
14-03-10, 15:15
oeps

oeps ? die snap ik niet. of bedoelde je te zeggen soep ?

mark61
14-03-10, 18:06
Zoals ik al zei, ik zat met m'n oren te klapperen toen ze dat zo stellig beweerde.

Het was zeker wat ik zei, Renate vd Zee? Dat boek is recent verschenen.

tanger'73
15-03-10, 00:19
is er nog wat te melden ten aanzien van dit drama?

Marsipulami
15-03-10, 00:42
is er nog wat te melden ten aanzien van dit drama?



Dader van moord in Berchem geeft zich aan


Brussel - Vahid Ozen, de 51-jarige man die vrijdagmorgen een vrouw doodschoot in Sint-Agatha-Berchem, heeft zich bij de politie gemeld.

De man had een jaar lang een relatie met de 42-jarige Latifa Youbi. Drie maanden geleden maakte ze daar een eind aan. Dat kon Ozen niet verkroppen.

Maandenlang stalkte hij de vrouw. Ozen sliep soms op de stoep voor haar woning. Dat was vlakbij de plaats waar de schietpartij plaatsvond.

Ozen schoot vrijdagochtend kort na 8.00 uur de vrouw neer op de Gentsesteenweg in Sint-Agatha-Berchem. Verschillende getuigen zagen hoe de man uit een rode bestelwagen stapte, de vrouw neerschoot en vervolgens kalm wegreed.

De hulpdiensten brachten het slachtoffer nog naar het ziekenhuis maar daar overleed zij aan haar verwondingen.

In de loop van de namiddag kon de politie telefonisch contact leggen met Ozen om hem te overtuigen zichzelf aan te geven. In de nacht van vrijdag op zaterdag heeft hij zich gemeld bij de Brusselse federale gerechtelijke politie in Sint-Joost.

Ozen is zaterdagnamiddag door de onderzoeksrechter verhoord en aangehouden op verdenking van doodslag.

MaRiaH
15-03-10, 00:48
Dan is het geen eerwraak dus. :)

maar:

Dadertypen Categorie 3: Ex-partner stalkers

Gevaarszetting
Deze categorie is gevaarlijk. Onderzoek toont aan dat ex-partners vaker gewelddadig zijn dan voormalige kennissen of wildvreemde stalkers. Dodelijke slachtoffers vallen bij deze categorie voornamelijk als gevolg van ongecontroleerde plotselinge woede-uitbarstingen, soms in combinatie met het gebruik van verdovende middelen en/of een psychiatrische stoornis.

Rol
Ex-partner stalkers hebben meestal (veel) moeite met de beëindiging van de (vroegere) relatie en reageren vaak met bitterheid, woede en zelfs haat. In ruim de helft van de gevallen was er tijdens de relatie al sprake van lichamelijk en/of geestelijk geweld. Nieuwe relaties van het slachtoffer kunnen leiden tot plotselinge jaloezie, agressie en geweld. Over het algemeen geldt dat hoe langer en intiemer de relatie was, hoe ernstiger de gevaarszetting van deze stalkers is.

Persoon
Veelal zijn het volwassen mannen en soms ook vrouwen. Het behoeft zeker niet een (ex)-partner te zijn. Ook buren, vrienden of andere relaties kunnen onder deze categorie vallen

tanger'73
15-03-10, 00:48
thanks mate. ;)

Pizzaman
15-03-10, 09:07
Ik snap alleen dat 'doodslag' niet.
Koopt een kanon, gaat in de auto op zoek naar haar, schiet haar neer.

Volgens mij moord met voorbedachte rade.

knuppeltje
15-03-10, 09:15
mark61;4289766]Het was zeker wat ik zei, Renate vd Zee? Dat boek is recent verschenen.

Yep die was het.

tanger'73
15-03-10, 15:00
Ik snap alleen dat 'doodslag' niet.
Koopt een kanon, gaat in de auto op zoek naar haar, schiet haar neer.

Volgens mij moord met voorbedachte rade.


Ja dat dacht ik ook, helemaal als het relationeel is. Wellicht hebben ze in het Belgisch strafrecht daar een andere opvatting op?

Pizzaman
15-03-10, 15:33
Ik denk van niet, hoewel, het schijnt dat dementerende bejaarden alle politieke partijen overnemen.
Misschien is het internationaal fossielenjaar of zo.
Laatst zag ik er ook weer een paar opgegraven worden.

H.P.Pas
15-03-10, 15:48
Ik denk van niet, hoewel, het schijnt dat dementerende bejaarden alle politieke partijen overnemen.


Jij ziet meer in jonge, frisse, onverbruikte krachten (http://i.pbase.com/v3/89/475089/1/50290405.MadNewman.jpg)?

Pizzaman
15-03-10, 16:13
ROFLOL!

Stopnaald
15-03-10, 17:00
Hoe erg het ook voor deze vrouw (en nabestaanden uiteraard) ook is, ik ben iig erg opgelucht dat het geen geval van wraak (ivm die andere vrouw die laatst is neergeschoten) is. Want hoe erg ook, dat was eerlijk gezegd wel een beetje mijn angst.

Over deze dader kunnen we verder kort zijn. Zoals al die stalkers een uiterst zielig figuur die kennelijk niet in staat is om op een normale manier een relatie in stand te houden.... Opsluiten en sleutel weggooien maar.

Marsipulami
15-03-10, 17:10
Ik snap alleen dat 'doodslag' niet.
Koopt een kanon, gaat in de auto op zoek naar haar, schiet haar neer.

Volgens mij moord met voorbedachte rade.

Men heeft alleen een misdrijf nodig om een voorlopige aanhouding te verantwoorden.

In de loop van het onderzoek kan de aanklacht verzwaard worden wanneer de precieze omstandigheden uitgeklaard zijn.

Finaal is het niet de onderzoeksrechter maar de assisenjury die beslist over de kwalificatie 'moord' of 'doodslag'.

tanger'73
15-03-10, 17:12
Men heeft alleen een misdrijf nodig om een voorlopige aanhouding te verantwoorden.

In de loop van het onderzoek kan de aanklacht verzwaard worden wanneer de precieze omstandigheden uitgeklaard zijn.

Finaal is het niet de onderzoeksrechter maar de assisenjury die beslist over de kwalificatie 'moord' of 'doodslag'.

'K vind het Belgische strafrecht helderder en eenvoudiger dan het Nederlandse strafrecht.

Soldim
16-03-10, 07:05
Finaal is het niet de onderzoeksrechter maar de assisenjury die beslist over de kwalificatie 'moord' of 'doodslag'.


'K vind het Belgische strafrecht helderder en eenvoudiger dan het Nederlandse strafrecht.

Ik niet.

knuppeltje
16-03-10, 09:39
tanger'73;4291476]'K vind het Belgische strafrecht helderder en eenvoudiger dan het Nederlandse strafrecht.


Ook al verstand van?

tanger'73
16-03-10, 17:48
Ik niet.


'K wel, het is daar overzichtelijk ingedeeld in a) criminele straffen, b) correctionele straffen en c) politiestraffen. simpeler als een Belg in tegenstelling tot de ingewikkelde Nederlander is er niet.

tanger'73
16-03-10, 17:51
Ook al verstand van?

Waarom niet, ik ben in wezen een juridische dienstverlener.

Danablue
16-03-10, 17:53
'K wel, het is daar overzichtelijk ingedeeld in a) criminele straffen, b) correctionele straffen en c) politiestraffen. simpeler als een Belg in tegenstelling tot de ingewikkelde Nederlander is er niet.

Drie soorten straffen. En hoe zit dat dan in Nederland? Wat is het verschil en wat het voordeel van het Belgische systeem?

(oprechte interesse!)

H.P.Pas
16-03-10, 18:03
Waarom niet, ik ben in wezen een juridische dienstverlener.

Tussen recht en onrecht groeit het gras der advocaten.

tanger'73
16-03-10, 18:10
Drie soorten straffen. En hoe zit dat dan in Nederland? Wat is het verschil en wat het voordeel van het Belgische systeem?

(oprechte interesse!)


'K kom erop terug, heb nog ergens aantekeningen liggen waarin het verschil haarfijn uit de doeken komt.

Danablue
16-03-10, 18:50
'K kom erop terug, heb nog ergens aantekeningen liggen waarin het verschil haarfijn uit de doeken komt.

Okay bedankt. Vind ik interessant. Ik zie het wel een keertje komen.