PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland sluit drie jeugdgevangenissen



Marsipulami
12-03-10, 18:15
Nederland sluit tijdelijk drie jeugdgevangenissen

In Nederland gaan drie jeugdgevangenissen tijdelijk dicht. De criminaliteit onder jongeren is de laatste jaren sterk afgenomen. Bovendien worden jongeren die jeugdzorg nodig hebben, sinds het begin van dit jaar niet meer in jeugdgevangenissen geplaatst. Daarom verdwijnen voorlopig driehonderd van de ruim 1200 plaatsen in de inrichtingen.

Dit heeft justitieminister Ernst Hirsch Ballin geschreven aan het parlement. De justitiële inrichtingen die tijdelijk buiten gebruik worden gesteld, zijn De Doggershoek in Den Helder, de locatie Rekken van de inrichting Rentray en de locatie Vught van Den Hey-Acker.

Voor de medewerkers van de drie jeugdgevangenissen, in totaal ongeveer 620 arbeidsplaatsen, wordt bekeken of ze in andere gevangenissen of op een andere plek binnen de jeugdsector aan de slag kunnen. (belga/svl)

tanger'73
12-03-10, 18:38
Waar zijn al die Marokkanen die het volgens Wilders voor Nederland verzieken?

tanger'73
12-03-10, 18:54
Dat bedoel ik maar, of zijn ze met twee bomvolle vliegtuigen inmiddels naar de wens van de PVV boven de Atlantische oceaan gedumpt, als verklaring voor de sterke afname van de jeugdcriminaliteit?

Marsipulami
12-03-10, 19:01
Dat bedoel ik maar, of zijn ze met twee bomvolle vliegtuigen inmiddels naar de wens van de PVV boven de Atlantische oceaan gedumpt, als verklaring voor de sterke afname van de jeugdcriminaliteit?

Haha. Ik had per ongeluk het artikeltje gewist bovenaan de thread. Het staat er weer, maar nou slaat je reactie nergens meer op.

tanger'73
12-03-10, 20:16
Haha. Ik had per ongeluk het artikeltje gewist bovenaan de thread. Het staat er weer, maar nou slaat je reactie nergens meer op.

Wat is de oorzaak dat jeugdcriminaliteit drastisch is afgenomen?

Pizzaman
12-03-10, 20:34
Wat is de oorzaak dat jeugdcriminaliteit drastisch is afgenomen?

Kies:
A. Dezelfde grope criminelen, maar ze zijn ouder geworden;
B. Het valt nu onder 'niet-strafbare jeugdzonden';
C. Het echte cijfer moet nog blijken na de hertellingen;
D. Er valt vanwege de crisis niks meer te jatten.

:maf2:

tanger'73
12-03-10, 20:43
Kies:
A. Dezelfde grope criminelen, maar ze zijn ouder geworden;
B. Het valt nu onder 'niet-strafbare jeugdzonden';
C. Het echte cijfer moet nog blijken na de hertellingen;
D. Er valt vanwege de crisis niks meer te jatten.

:maf2:

:D Leuk lijstje, maar ik ga voor één keer een PVV argument geven: Dat komt omdat politie&justitie daartegen niet bevoegd genoeg is danwel er met de pet naar gooit in plaats van over te gaan tot het veroordelen van jeugdcriminelen.

Pizzaman
12-03-10, 21:25
:D Leuk lijstje, maar ik ga voor één keer een PVV argument geven: Dat komt omdat politie&justitie daartegen niet bevoegd genoeg is danwel er met de pet naar gooit in plaats van over te gaan tot het veroordelen van jeugdcriminelen.

Tanger, als je bedoelt dat men 'jeugdigen' toch niet 'echt' kan straffen met 'bevoegd zijn' dan ben ik het ongeveer 100% met je eens.

Rest mij nog op te merken dat zelfs bij 25 jarigen sommige malloten het nog over jeugdigen hebben.
Ik kan mijzelf herinneren toen toch vrij volwassen te zijn geweest.
(ja de dementering en aftakeling is al begonnen hahahaa :D)

tanger'73
12-03-10, 21:35
Tanger, als je bedoelt dat men 'jeugdigen' toch niet 'echt' kan straffen met 'bevoegd zijn' dan ben ik het ongeveer 100% met je eens.

Rest mij nog op te merken dat zelfs bij 25 jarigen sommige malloten het nog over jeugdigen hebben.
Ik kan mijzelf herinneren toen toch vrij volwassen te zijn geweest.
(ja de dementering en aftakeling is al begonnen hahahaa :D)


Men verkiest bij jeugd liever Jan Klaassen, da's veel goedkoper. tijdens de voorstellingen waar de jeugd zijn ogen uitkijkt, zet men even ruim 600 overbodige arbeidsplaatsen op de helling.

Pizzaman
12-03-10, 21:47
heu... ik weet weliswaar wat Jan Klaassen is (vroeger met de Fillem van Ome Willem, wat trouwens later bleek een absolute kinderhater te zijn die Edwin Rutten), maar deze snap ik niet..?

tanger'73
12-03-10, 22:37
heu... ik weet weliswaar wat Jan Klaassen is (vroeger met de Fillem van Ome Willem, wat trouwens later bleek een absolute kinderhater te zijn die Edwin Rutten), maar deze snap ik niet..?


Misschien zegt tijl uilenspiegel de uiteindelijk op een voetstuk geplaatste schelm je iets?

Pizzaman
12-03-10, 22:43
Zegt me zeker wel iets, alleen ik weet niet in wat voor verband je dat hier wilt zien.
Als je bedoelt dat men door poppenkast goedkoper uit probeert te zijn, dat is beslist niet zo.

Indien men inderdaad die jeugdcrimineeltjes in een jeugdzorg-gesticht doet, moet een groot deel van de laagopgeleide bewaarders worden vervangen door een flink gehalte hoogopgeleide geitenwollen sokken.

tanger'73
13-03-10, 00:23
Zegt me zeker wel iets, alleen ik weet niet in wat voor verband je dat hier wilt zien.
Als je bedoelt dat men door poppenkast goedkoper uit probeert te zijn, dat is beslist niet zo.

Indien men inderdaad die jeugdcrimineeltjes in een jeugdzorg-gesticht doet, moet een groot deel van de laagopgeleide bewaarders worden vervangen door een flink gehalte hoogopgeleide geitenwollen sokken.

Goedkoper uit zijn, in de zin dat men helemaal niks wilt uitgeven tegen bestrijding van de jeugdcriminaliteit. criminaliteit op de koop toenemen omdat men wilt besparen. De jeugd niet meer in verband brengen met criminaliteit, maar met Jan Klaassen en Katrijn. Op deze manier maak je een hele werkveld in een klap overbodig.

MaRiaH
13-03-10, 01:19
de grenzenloze generatie!!!

met dank aan de ouders..

YouTube- Scherpe analyse van jeugdproblematiek

MaRiaH
13-03-10, 01:53
Wat is de oorzaak dat jeugdcriminaliteit drastisch is afgenomen?

http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/CCD59996-741F-4E29-AF6B-AAB0A8511BC1/0/2009g93pub.pdf

MaRiaH
13-03-10, 01:55
Groei van crimineel gedrag jongeren ten einde
30-11-2009 - NRC Handelsblad
Voor het eerst sinds jaren is de jeugdcriminaliteit gedaald. Vorig jaar kwamen 117.800 jongeren tussen 12 en 18 jaar in aanraking met politie of justitie, 800 minder dan in 2007.

Hun aandeel op het totaal van de 12- tot 18-jarigen lag vorig jaar op 4,6 procent, net als in 2007. Sinds begin deze eeuw, toen de jeugdcriminaliteit nog 3 procent bedroeg, was jaarlijks sprake van een toename.

Jeugdmonitor
Dat blijkt uit de Landelijke Jeugdmonitor 2009 die vanmiddag in Den Haag is gepresenteerd. De opstellers van het Centraal Bureau voor de Statistiek spreken van een 'lichte kentering'.

Het aantal doorverwijzingen naar Bureau Halt nam vorig jaar met 8 procent af. Halt legt alternatieve straffen op aan jongeren die lichte vergrijpen hebben gepleegd. Ook het Openbaar Ministerie (OM) deed minder zaken af tegen jongeren. Het aantal daalde vorig jaar met 300 zaken tot 24.000. Het aantal zaken tegen minderjarigen dat voor de rechter kwam, is in 2008 wel toegenomen: met bijna 5 procent. Zaken bij de rechter zijn meestal zwaarder dan zaken die het OM afdoet.

Meisjes
Opmerkelijk is dat het aandeel van meisjes bij zowel Halt, als in de zaken bij OM en rechter langzaam toeneemt. Een kwart van de jongeren bij Halt waren meisjes. Bij OM en rechter ging het om respectievelijk 20 en 15 procent.

Minder jongeren (tussen 15 en 25 jaar) werden slachtoffer van een delict. Hun aandeel bedroeg vorig jaar 39 procent, tegenover 42 procent in 2006. Jongeren voelen zich ook iets veiliger. In 2006 zei 29 procent zich onveilig te voelen, vorig jaar 23 procent.

Één ouder
Uit de jeugdmonitor blijkt dat steeds meer kinderen opgroeien in een huishouden met één ouder. Niet alleen het aantal echtscheidingen nam toe, ook het aandeel van echtscheidingen waarbij kinderen zijn betrokken. Halverwege de jaren 90 was bij 45 procent van de ontbonden huwelijken sprake van kinderen, in 2008 ging het om 56 procent.

tanger'73
13-03-10, 17:01
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/CCD59996-741F-4E29-AF6B-AAB0A8511BC1/0/2009g93pub.pdf

Waarachtig, dit is gewoon vreugdevol. Wilders heeft alvast in debat een cruciale onderwerp verloren.

Pizzaman
14-03-10, 14:14
Goedkoper uit zijn, in de zin dat men helemaal niks wilt uitgeven tegen bestrijding van de jeugdcriminaliteit. criminaliteit op de koop toenemen omdat men wilt besparen. De jeugd niet meer in verband brengen met criminaliteit, maar met Jan Klaassen en Katrijn. Op deze manier maak je een hele werkveld in een klap overbodig.

O, je hebt het over het 'verleggen van prioriteiten'.
Dus aangiften niet meer opnemen, barrieres opwerpen, negeren van signalen uit de bevolking en het stelselmatig tot 'incident' verklaren.

Ja dan heb je volkomen gelijk, zo laten we de misdaadcijfers wel dalen. :D