PDA

Bekijk Volledige Versie : Paus gaf onderdak aan pedofiele priester



Marsipulami
12-03-10, 19:12
Gaf paus onderdak aan pedofiele priester?

vrijdag 12 maart 2010, 19u00
Bron: afp

Paus Benedictus XVI heeft in 1980, toen hij nog aartsbisschop van München was, in zijn aartsbisdom onderdak gegeven aan een verondersteld pedofiel priester, opdat de man in therapie kon gaan. Dat heeft vrijdag het aartsbisdom München en Freising in een communiqué meegedeeld.
De priester in kwestie wordt aangeduid als 'eerwaarde H.'. Jozef Ratzinger, de huidige paus, stond aan het hoofd van voormeld aartsbisdom van 1977 tot 1982. De vraag om H. op te vangen was, aldus het communiqué, afkomstig van het bisdom Essen.

Met zijn communiqué bevestigt het aartsbisdom informatie die de krant Süddeutsche Zeitung zaterdag brengt. Ondanks de verdenkingen aan zijn adres werd H. voor onbepaalde duur aangesteld als assistent-aalmoezenier in een parochie van de diocese München, aldus nog het aartsbisdom.

In juni 1986 werd H veroordeeld tot 128 maanden cel met uitstel en een boete van 4.000 mark (2.045 euro) voor seksueel misbruik van minderjarigen. De man is nog steeds werkzaam in Beieren, maar het bisdom heeft geen weet van ander wangedrag door de man.

ivb

tanger'73
12-03-10, 20:23
God heeft man en vrouw voor elkaar geschapen, waarom het celibaat?

Pizzaman
12-03-10, 20:37
God heeft man en vrouw voor elkaar geschapen, waarom het celibaat?

Het celibaat bestaat niet.
Immers wie in gedachten zondigt, heeft de zonde al begaan.
Viezerikken zijn het allemaal. ;)

tanger'73
12-03-10, 20:49
Het celibaat bestaat niet.
Immers wie in gedachten zondigt, heeft de zonde al begaan.
Viezerikken zijn het allemaal. ;)

'K snap die gasten echt niet, men weet niet wat ze missen, door vrouwen te laten staan en zich op kant en klare jongens uitleven. Want Maria is immers onbevlekt gebleven, dan maar zich vergrijpen aan het kind.

David vs Goliath
12-03-10, 20:54
"Leuk" paus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

verbaast me niks destemeer dat top & minder top christenen hadden gecollaboreerd met de ...nazis , ondanks het feit dat veel christenen waren er tegen & hadden veel joden gered ....

Pizzaman
12-03-10, 21:31
'K snap die gasten echt niet, men weet niet wat ze missen, door vrouwen te laten staan en zich op kant en klare jongens uitleven. Want Maria is immers onbevlekt gebleven, dan maar zich vergrijpen aan het kind.

Tanger, alweer heb je groot gelijk. Ik kan als gezonde vent niets leukers bedenken dan m'n vrouw even een veeg te geven.

Ik heb een theorie over die kerk, het zal wel weer Wilderiuaans zijn. Maar ja, als volgt:
In vroeger tijden toen deden zich veel verstandshuwelijken voor. Om het bezit binnen de familie te houden kwamen vaak huwelijken met 'verre neven' voor en tevens werd er altijd gezorgd dat de oudste zoon met 'een vermogend wijf' trouwde. Zo werd het bezit behouden en niet versplinterd.
NB: vrouwen laat ik verder buiten beschouwing want die waren vroeger toch niet interessant.

Je had dus de oudste zoon, en dan misschien nog meer zonen. Meer zonen betekende een probleem, want verdeling van de erfenis. Toch moesten die later ook iets te doen hebben, dus traden ze vaak in dienst van de lokale edelman, meestal inhet lokale leger. Echter had je vroeger ook homo's maar dat mocht natuurlijk niet. Deze waren zeldfen geschikt voor de militaire dienst. Aangezien ze toch niks mochten met hun homo-zijn... werden deze meestal priester.

het zich vergrijpen aan jonge knapen is volgens mij dan ook op traditie gebaseerd... :maf2:

tanger'73
12-03-10, 21:42
het zich vergrijpen aan jonge knapen is volgens mij dan ook op traditie gebaseerd... :maf2:

Dat kan je wel stellen, hoe heilig de geest, echter het vlees blijft zwak. :engel:

Pizzaman
12-03-10, 21:45
Hoe heiliger de geest, hoe geiler het beest.

BTW die moet ook bij de gemolde spreekwoorden,
maar ik ben vergeten waar dienou waren.

fisherman1969
12-03-10, 21:51
Tanger, alweer heb je groot gelijk. Ik kan als gezonde vent niets leukers bedenken dan m'n vrouw even een veeg te geven.

Ik heb een theorie over die kerk, het zal wel weer Wilderiuaans zijn. Maar ja, als volgt:
In vroeger tijden toen deden zich veel verstandshuwelijken voor. Om het bezit binnen de familie te houden kwamen vaak huwelijken met 'verre neven' voor en tevens werd er altijd gezorgd dat de oudste zoon met 'een vermogend wijf' trouwde. Zo werd het bezit behouden en niet versplinterd.
NB: vrouwen laat ik verder buiten beschouwing want die waren vroeger toch niet interessant.

Je had dus de oudste zoon, en dan misschien nog meer zonen. Meer zonen betekende een probleem, want verdeling van de erfenis. Toch moesten die later ook iets te doen hebben, dus traden ze vaak in dienst van de lokale edelman, meestal inhet lokale leger. Echter had je vroeger ook homo's maar dat mocht natuurlijk niet. Deze waren zeldfen geschikt voor de militaire dienst. Aangezien ze toch niks mochten met hun homo-zijn... werden deze meestal priester.

het zich vergrijpen aan jonge knapen is volgens mij dan ook op traditie gebaseerd... :maf2:

Deze( traditie) kwam niet alleen bij de R.K voor ; vele Romeinse keizers hadden schandknaapjes en ook van vele Sulthans en Chinese keizers is bekend dat ze er ook schandknaapjes op na hielden , niet zo gek als je bedenkt dat ze bijna elke vrouw die ze zagen konden krijgen!!
Boven dien werd hun harem regelmatig aangevuld met piepjonge meisjes ,vaak afkomstig door geroofde en geplunderde steden in Europa met een voorkeur voor Circassie , waar ook vaak de jongetjes vandaan kwamen !
Ja verandering van spijs doet eten dus af en toe een knaapje er tussen door dat was weer eens wat anders . ook al verbood de Koran het !! net zo als sterke drank die in ruime mate werd gedronken bij deze brave Moslims. waarvan toen al vele aanhangers waren van het O.B.G. en niet alleen in :
:turkije::tik:

sidi bibi
12-03-10, 22:11
Deze( traditie) kwam niet alleen bij de R.K voor ; vele Romeinse keizers hadden schandknaapjes en ook van vele Sulthans en Chinese keizers is bekend dat ze er ook schandknaapjes op na hielden , niet zo gek als je bedenkt dat ze bijna elke vrouw die ze zagen konden krijgen!!
Boven dien werd hun harem regelmatig aangevuld met piepjonge meisjes ,vaak afkomstig door geroofde en geplunderde steden in Europa met een voorkeur voor Circassie , waar ook vaak de jongetjes vandaan kwamen !
Ja verandering van spijs doet eten dus af en toe een knaapje er tussen door dat was weer eens wat anders . ook al verbood de Koran het !! net zo als sterke drank die in ruime mate werd gedronken bij deze brave Moslims. waarvan toen al vele aanhangers waren van het O.B.G. en niet alleen in :
:turkije::tik:

Komt of kwam dat in de zeevaart ook voor ?

Marsipulami
12-03-10, 22:17
'Misbruik eerder door niet-celibatairen dan door priesters'


Hilversum (Van onze redactie) 7 februari 2010 -

Het is statistisch vele malen waarschijnlijker dat niet-celibataire mannen seksueel kindermisbruik plegen dan dat katholieke priesters dat doen. Dat heeft de Duitse hoogleraar forensische psychiatrie Hans-Ludwig Kröber gisteren gezegd tegenover het persagentschap KNA.

Der Spiegel

Aanleiding voor Kröbers uitspraak zijn cijfers die gisteren door het Duitse opinieweekblad Der Spiegel werden gepubliceerd. Volgens eigen onderzoek zou blijken dat in de afgelopen vijftien jaar in 24 Duitse bisdommen 94 gewijde en niet gewijde pastoraal werkenden van misbruik zijn beschuldigd. Van 30 personen is het bekend dat zij strafrechtelijk veroordeeld zijn. Momenteel worden 10 personen van misbruik verdacht.

Hoogleraar

Prof. Kröber werkt als hoogleraar forensische psychiatrie in het academisch ziekenhuis Charité in Berlijn en is medeuitgever van het standaardwerk Handbuch der Forensischen Psychiatrie.

Geloof

Kröber zegt dat de cijfers zoals die door Der Spiegel zijn gepubliceerd, ervan getuigen dat er verhoudingsgewijs minder seksueel misbruik in de Katholieke Kerk voorkomt dan in andere instituten met mannelijke medewerkers. Hij zei dit te kunnen verklaren door het geloof van de katholieke medewerkers. Dat geloof zou een sterke psychologische barrière voor misbruikneigingen zijn.

36 maal waarschijnlijker

Statistisch gezien is het 36 maal waarschijnlijker dat mannen die geen celibaatgelofte hebben afgelegd seksueel misbruik plegen dan dat katholieke priesters dat doen, aldus prof. Kröber. In totaal staan er in Duitsland sinds 1995 ongeveer 210.000 gevallen van seksueel kindermisbruik bij de politie geregistreerd. Verhoudingsgewijs komt er dus weinig misbruik voor in kerkelijke instituten.

Aantijgingen onderzoeken

Het gevaar van het huidige schandaal is volgens Kröber dat de Kerk uit angst voor nieuwe schandalen aantijgingen van vermeende slachtoffers zonder degelijk onderzoek voor waar aanneemt. Hij wijst op het belang dat elke aantijging zorgvuldig wordt onderzocht.

tanger'73
13-03-10, 00:34
Da's logisch, er zijn ook meer niet-celibatairen die zich ergens aan kunnen bezondigen dan priesters.

StevieK
13-03-10, 07:34
'K snap die gasten echt niet, men weet niet wat ze missen, door vrouwen te laten staan en zich op kant en klare jongens uitleven. Want Maria is immers onbevlekt gebleven, dan maar zich vergrijpen aan het kind.

Ja Tanger, je heb groot gelijk, Dit zooitje die hun testoron niet de baas kunnen blijven. Vrouwen is uit den boze, dus we doen het dan maar met mannen om hun lusten toch te kunnen bevredigen. maar deze groep "geestelijk gehandicapten" (niet verwarren met verstandelijk gehandicapten) , is namelijk het uitschot. Ik walg van deze lui, hoog aan de boom knopen. In naam van God zich vergrijpen aan kinderen, trouwens dit gaat al eeuwen zo, maar er was niemand die daar in verweer dorst te gaan omdat de kerk een heel machtig instituut is. Nu eindelijk gaat de beerput open.

Nu weet je ook waarom de kerk homofilie en het doen als een zonde bestempelen, en dat alleen maar om de aandacht van hunzelf af te wenden.
Door een anti-stelling te verkondigen probeer je alleen maar het verdacht van je af te wenden. Ik walg van dit hypoctiet zooitje.

Het wordt een tijd dat God zijn personeel op aarde gaat screenen