PDA

Bekijk Volledige Versie : Cohen favoriet boven Balkenende en Wilders



Marsipulami
13-03-10, 10:39
Cohen favoriet boven Balkenende en Wilders

Uitgegeven: 12 maart 2010 19:23
Laatst gewijzigd: 13 maart 2010 08:24

HILVERSUM - Job Cohen is voor 52 procent van de Nederlanders favoriet voor het premierschap. Dat blijkt uit peilingen van vrijdag van EenVandaag en Maurice de Hond.

In de peiling van EenVandaag is Cohen bij 52 procent van de Nederlanders favoriet voor het premierschap.

Jan Peter Balkenende en Geert Wilders kunnen 'slechts' rekenen op respectievelijk 17 en 15 procent, wanneer de ondervraagden de namen van de drie politici voorgelegd krijgen.

55 procent

Volgens De Hond, die dezelfde vraag stelde, scoort Cohen zelfs 55 procent, Balkenende 25 procent en Wilders 17 procent.

Het onderzoek van EenVandaag is gehouden onder 16.000 leden van een panel, dat bestaat uit ruim 40.000 mensen die online vragen beantwoorden.

Representatief

De uitslagen van de peilingen zijn na weging representatief voor zes variabelen, namelijk leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2006, aldus het programma.

Panelleden krijgen ongeveer een keer per week een uitnodiging om aan een peiling mee te doen. De Hond liet weten dat hij ruim 1500 Nederlanders van zijn panel van 40.000 mensen ondervroeg.

© ANP

MaRiaH
13-03-10, 13:49
bij mij ook.
Ik heb niks met Bos of anderen.

Cohen daarentegen vind ik een waardig bestuurder..

John2
13-03-10, 15:12
Mijn steun heeft hij ook, maar hoe denkt een gemiddelde Moslim(a) hierover?

Eke
13-03-10, 15:35
Voor mij is hij ook de beste keuze, al hoorde ik dat hij snoeihard kan zijn .
Er moet echter heel veel bezuinigd worden en ik verwacht dat hij dat eerlijk en creatief doet.



Ik drink niet voor niets thee :ego:

MaRiaH
13-03-10, 17:04
Het enige probleem wat ik er mee heb is dat ik geen pvda stemmer ben :hihi:
En ik wil geen Guusje Terhorst beleid op binnenlandse zaken.

Ik moet nog eens even denken hoe dat verenigbaar is.

tanger'73
13-03-10, 18:07
Bos heeft kennelijk bewust gekozen om huisvader te zijn. Huisvader zijn is lang zo gek nog niet.

Pizzaman
14-03-10, 16:40
Bos heeft kennelijk bewust gekozen om huisvader te zijn. Huisvader zijn is lang zo gek nog niet.

...zeker niet met een leuk wachtgeldje, daar moet menig moeder diep voor door de knieen en hard zuigen...
Heu... hoe lang zal het duren voordat z'n kruiwagens hem van een mooi baantje voorzien.

Ach, blij dat Bos is opgerot, Cohen heb ik een stuk liever, maar ja dat is dan ook weer relatief.

Marsipulami
15-03-10, 00:23
"Maakt Bos plaats voor iemand met betere antwoorden?"

Gezin

PvdA-leider Wouter Bos verlaat de politiek omdat hij meer tijd aan zijn gezin wil besteden. Het is aanneembaar dat die motivatie inderdaad meespeelt en geen drogreden is. De tijd dat de politiek zich moeiteloos liet combineren met een andere baan en een gezinsleven ligt immers ver achter ons.

In een 24 uursnieuwseconomie, waar nauwelijks nog tijd overblijft om na te denken en waar de politiek haast volledig verengd is tot het beheren van de incidenten van de dag, slaat de vermoeidheid sneller toe. Zeker wanneer je als klassiek politicus telkens en steeds heftiger spitsroeden moet lopen op een steeds wisselvalliger en zuurder wordende publieke opinie.

Bart De Wever zei ooit dat hij deel uitmaakt van een 'Icarus'-generatie in de politiek: pijlsnel carrière makend, tot ze te dicht bij de zon komen en neerstorten. Ook Wouter Bos mag in die categorie gerangschikt worden.

Maar daarnaast zal er ook wel een strategische reden hebben meegespeeld: met name wie in de jojodemocratie die Nederland geworden is, waar iedere verkiezing enorme stemverschuivingen te zien geeft, het beste antwoord op de nieuwste hype, Geert Wilders, kan geven.

Bos heeft beter gescoord dan de peilingen voorzagen, maar heeft wel een nederlaag geleden. Een van de mogelijke verklaringsmodellen is dat hij zich te veel als de anti-Wilders heeft opgesteld, net zoals de fractieleidster van de SP, Agnes Kant, die vorige week haar ontslag indiende. Zo'n opstelling oefent misschien wel aantrekkingskracht uit op de uitersten van de publieke opinie, die zich versterkt willen zien in hun principes en het eigen grote gelijk, maar laat een grote groep centrumkiezers in de kou staan.

Misschien is het antwoord op polarisering aan de ene kant geen polarisering aan de andere kant, maar een afwijzen van de polarisering op zich. En laat dat nu net het handelsmerk zijn van de Amsterdamse burgemeester Job Cohen, de man 'die de boel bij elkaar wil houden'. Zonder de problemen van de multiculturele samenleving te ontkennen, maar tegelijk beseffend dat ze onafwendbaar en onvermijdelijk is, en dat we dus beter proberen er samen het beste van te maken.

Een politiek leider die plaatsmaakt voor iemand die misschien beter geschikt is om het juiste antwoord te geven, je komt het zelden tegen.

Yves Desmet
Politiek commentator
13/03/10 08u20

MaRiaH
15-03-10, 00:26
...zeker niet met een leuk wachtgeldje, daar moet menig moeder diep voor door de knieen en hard zuigen...
Heu... hoe lang zal het duren voordat z'n kruiwagens hem van een mooi baantje voorzien.

Ach, blij dat Bos is opgerot, Cohen heb ik een stuk liever, maar ja dat is dan ook weer relatief.

Ja maar waar ik dan wel weer mee zit is dat Cohen zich richt op links.

Hoe moet dat nou als een liberaal? :hihi:

tanger'73
15-03-10, 00:27
...zeker niet met een leuk wachtgeldje, daar moet menig moeder diep voor door de knieen en hard zuigen...
Heu... hoe lang zal het duren voordat z'n kruiwagens hem van een mooi baantje voorzien.

Ach, blij dat Bos is opgerot, Cohen heb ik een stuk liever, maar ja dat is dan ook weer relatief.

cohen is een prima opvolger, is een stabiele burgemeester geweest en is betrokken bij zijn stad, een stad met vele afkomsten en achtergronden. Mocht je een sociaal democraat willen benoemen, dan is hij dat wel.

tanger'73
15-03-10, 00:29
Ja maar waar ik dan wel weer mee zit is dat Cohen zich richt op links.

Hoe moet dat nou als een liberaal? :hihi:

Die kunnen elkaar over het algemeen goed luchten. Hebben vaak overeenkomstige belangen.

Marsipulami
15-03-10, 00:36
Met Cohen zullen de sociaal democraten opnieuw pieken bij de eerstkomende verkiezingen. .... Exit premier Balkenende dus.

Pizzaman
15-03-10, 09:04
Och, het viel te verwachten dat Bos andere weiden zou zoeken.
De vraag is alleen of ie voor of na de verkiezingen z'n bankbaan betrekt.

Kant=epic fail. Heeft nooit Marijnissen kunnen evenaren. NEXT!

Soldim
15-03-10, 09:28
Kant=epic fail. Heeft nooit Marijnissen kunnen evenaren.

Toch zijn zowel de SP partij politiek en de lijn van de partij niet veranderd. Het poppetje is belangrijker dan de boodschap?

Pizzaman
15-03-10, 09:35
Toch zijn zowel de SP partij politiek en de lijn van de partij niet veranderd. Het poppetje is belangrijker dan de boodschap?

Zoiets, eigenlijk maakt het poppetje de partij.
Er zijn wel meer partijen zo, kijk naar (voorheen) de LPF.
Eerlijk gezegd heeft de PVV er ook wat van.

H.P.Pas
15-03-10, 10:08
Eerlijk gezegd heeft de PVV er ook wat van.

Je meent het.

Pizzaman
15-03-10, 10:24
Je meent het.

:hihi:

mark61
15-03-10, 10:43
:hihi:

Eigenlijk weet je wel dat het allemaal nergens op slaat, maar je bent gewoon big time balorig.

Luxe-probleem van Nederland. Zó ongelooflijk rijk, dat je van verveling het op een schreeuwen zet over minimale problemen.

Pizzaman
15-03-10, 10:45
Eigenlijk weet je wel dat het allemaal nergens op slaat, maar je bent gewoon big time balorig.

Langzamerhand begint het door te dringen.
Harharhar!

Mark
15-03-10, 10:50
Blijkt na al die rare posts dat Wizdom toch gelijk had!! Zijn voorspellingen komen uit dat de zionisten ook ons land overnemen!! :(

Soldim
15-03-10, 11:13
Blijkt na al die rare posts dat Wizdom toch gelijk had!! Zijn voorspellingen komen uit dat de zionisten ook ons land overnemen!! :(

'k Zat erop te wachten :hihi:

H.P.Pas
15-03-10, 11:15
Langzamerhand begint het door te dringen.
Harharhar!
Ik heb misschien nog wat voor je.
Karl Lueger, een bouwlustige Weense burgemeester naar wie nog steeds ettelijke straten en parken vernoemd zijn, geldt als uitvinder van het politieke antisemitisme. Tip van deze politieke vakman:


Ja, wissen'S, der Antisemitismus is' a sehr gutes Agitationsmittel, um in der Politik hinaufzukommen; wenn man aber einmal oben is', kann man ihn nimmer brauchen, denn des is' a Pöbelsport!

– Karl Lueger 1908

Mark
15-03-10, 11:22
'k Zat erop te wachten :hihi:

Geniale zionist die Cohen, hij leidt alle moslims zo om de tuin dat ze zelfs vrijwillig hem aan de macht brengen (uiteraard tesamen via een 1-2tje met zijn maatje Wilders die ze zijn kant op drijft).

Wonderlijk dat iedereen hier alle wereld complotten doorziet van de illuminati, zionisten en de vrijmetselaars maar dan zelf wel in zo'n simple truc trappen. Epic fail!!!

Pizzaman
15-03-10, 11:28
Blijkt na al die rare posts dat Wizdom toch gelijk had!! Zijn voorspellingen komen uit dat de zionisten ook ons land overnemen!! :(

Komaan, voordat Cohen zijn bak thee leeg heeft, zijn de zionisten een herinnering :D

mark61
15-03-10, 11:51
Langzamerhand begint het door te dringen.
Harharhar!

Gefeliciteerd. In dit tempo ben je voor het eind van de week genezen.

mark61
15-03-10, 11:52
Blijkt na al die rare posts dat Wizdom toch gelijk had!! Zijn voorspellingen komen uit dat de zionisten ook ons land overnemen!! :(

:hihi:

tanger'73
15-03-10, 14:18
Ik heb misschien nog wat voor je.
Karl Lueger, een bouwlustige Weense burgemeester naar wie nog steeds ettelijke straten en parken vernoemd zijn, geldt als uitvinder van het politieke antisemitisme. Tip van deze politieke vakman:


Ja, wissen'S, der Antisemitismus is' a sehr gutes Agitationsmittel, um in der Politik hinaufzukommen; wenn man aber einmal oben is', kann man ihn nimmer brauchen, denn des is' a Pöbelsport!

– Karl Lueger 1908



Dat was toen nog rond 1900 voor de 1ste en 2de wereldoorlog, men leert het nooit.

Marsipulami
15-03-10, 21:42
'Marokkanen kiezen voor Cohen'


De eerste generatie Marokkanen in Nederland zal eerder geneigd zijn PvdA te stemmen met Job Cohen aan het roer dan met Wouter Bos als leider. Dat zei Farid Azarkan, voorzitter van het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (SMN), maandag.

Volgens Azarkan is Cohen in de ogen van de eerste generatie Marokkanen veel meer een staatsman en vader des vaderlands dan Bos. ,,In deze groep is er behoefte aan een man met de statuur van Kok en Den Uyl.

Azarkan denkt ook dat Cohen voor meer binding zal zorgen. ,,Cohen is minder zakelijk dan Bos en brengt bovendien zijn ervaring van de straat mee.''

De voorzitter van het SMN denkt dat het een spannende verkiezingsstrijd zal worden op 9 juni. ,,Ik verwacht dat veel mensen een strategische stem zullen uitbrengen voor een partij die fatsoenlijk met mensen omgaat. Misschien dat mensen die D66 en GroenLinks wilden stemmen door Cohen toch overstappen naar de PvdA'', aldus Azarkan.

tanger'73
15-03-10, 22:08
'K had eigenlijk liever dat Cohen burgemeester van Amsterdam bleef. Wouter heeft Amsterdam een stabiele burgemeester ontnomen voor dat poppenkast gebeuren in 's gravenhage.

TonH
15-03-10, 22:28
'K had eigenlijk liever dat Cohen burgemeester van Amsterdam bleef. Wouter heeft Amsterdam een stabiele burgemeester ontnomen voor dat poppenkast gebeuren in 's gravenhage.

En Amsterdamse burgemeesters in Den Haag? Daar komen kwade dingen van. Denk maar aan Van Thijn. Die stond na 3 maanden al als ambteloos burger op straat na zijn wissel.

tanger'73
15-03-10, 22:41
En Amsterdamse burgemeesters in Den Haag? Daar komen kwade dingen van. Denk maar aan Van Thijn. Die stond na 3 maanden al als ambteloos burger op straat na zijn wissel.


Eerlijk gezegd vind ik het een domme zet van Cohen, ik zou het hem nooit hebben geadviseerd. Mede omdat ik weet dat er druk op hem is gezet.

TonH
15-03-10, 22:49
Eerlijk gezegd vind ik het een domme zet van Cohen, ik zou het hem nooit hebben geadviseerd. Mede omdat ik weet dat er druk op hem is gezet.

En als iemand een moeilijke thuis situatie heeft, dan hij wel. Maar goed, hij is oud en wijs genoeg en zat al 10 jaar in Amsterdam. Dat is redelijk lang.

tanger'73
15-03-10, 22:55
En als iemand een moeilijke thuis situatie heeft, dan hij wel. Maar goed, hij is oud en wijs genoeg en zat al 10 jaar in Amsterdam. Dat is redelijk lang.


omdat tie zolang al in Amsterdam zit, is het een echte burgervader voor de stad geworden, die je nooit ziet panikeren of buiten zijn boekje gaat. Hopelijk kan hij deze kalme gemoedstoestand in het debiele DenHaag voortzetten?

tanger'73
16-03-10, 00:15
Daarentegen vind ik dat homoknuffel Marcouch juist wel naar DenHaag moet verkassen. Desnoods de plaats innemen van die fatima abos of hoe ze ook hete mocht. Die voert daar terecht toch geen flikker uit, terwijl ik ervan overtuigd ben dat Marcouch daar wel een flikker zou uitvoeren.

Slinger
16-03-10, 00:16
'Marokkanen kiezen voor Cohen'


De eerste generatie Marokkanen in Nederland zal eerder geneigd zijn PvdA te stemmen met Job Cohen aan het roer dan met Wouter Bos als leider. Dat zei Farid Azarkan, voorzitter van het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (SMN), maandag.

Volgens Azarkan is Cohen in de ogen van de eerste generatie Marokkanen veel meer een staatsman en vader des vaderlands dan Bos. ,,In deze groep is er behoefte aan een man met de statuur van Kok en Den Uyl.

Azarkan denkt ook dat Cohen voor meer binding zal zorgen. ,,Cohen is minder zakelijk dan Bos en brengt bovendien zijn ervaring van de straat mee.''

De voorzitter van het SMN denkt dat het een spannende verkiezingsstrijd zal worden op 9 juni. ,,Ik verwacht dat veel mensen een strategische stem zullen uitbrengen voor een partij die fatsoenlijk met mensen omgaat. Misschien dat mensen die D66 en GroenLinks wilden stemmen door Cohen toch overstappen naar de PvdA'', aldus Azarkan.

Als hij maar niet zijn keppeltje opzet...

tanger'73
16-03-10, 00:18
Als hij maar niet zijn keppeltje opzet...

eigenlijk geeft dat keppeltje hem meer cachet, vooral alstie ingezeten is met diamanten van Assher.

Slinger
16-03-10, 00:21
eigenlijk geeft dat keppeltje hem meer cachet, vooral alstie ingezeten is met diamanten van Assher.

Ja, maar je kunt er in Nederland niet meer mee over straat. Wat dat betreft zijn de jaren veertig teruggekeerd.

tanger'73
16-03-10, 00:22
Ja, maar je kunt er in Nederland niet meer mee over straat. Wat dat betreft zijn de jaren veertig teruggekeerd.


Da's opzich wel jammer ja.

Slinger
16-03-10, 00:27
Da's opzich wel jammer ja.

Weltuerusten :duim:

tanger'73
16-03-10, 00:32
Weltuerusten :duim:



ja sweet dreams. :)

John2
16-03-10, 12:12
Met Cohen zullen de sociaal democraten opnieuw pieken bij de eerstkomende verkiezingen. .... Exit premier Balkenende dus.
Even afwachten wat de gemiddelde Moslim zegt als ze er achter komen dat Cohen eigelijk een Jood is.
Na twee dagen zie je hier de term Zionist al opduiken dus zal het in Nederland vandaag of morgen het ook wel opduiken.
Ik verdenk zelfs Wilders ervan dat hij dit gegeven zal gebruiken in de race naar juni, het zal zoiets worden als Israel en de Gaza hier in Nederland waarbij je Cohen kunt zien als de verradelijke president van de Palestijnen.
This maar een voorspelling maar kan wel leuk worden :hihi:


Eigenlijk weet je wel dat het allemaal nergens op slaat, maar je bent gewoon big time balorig.

Luxe-probleem van Nederland. Zó ongelooflijk rijk, dat je van verveling het op een schreeuwen zet over minimale problemen.

Je bedoeld hier te zeggen dat de PVV eigenlijk een minimale probleem is???


Blijkt na al die rare posts dat Wizdom toch gelijk had!! Zijn voorspellingen komen uit dat de zionisten ook ons land overnemen!! :(
Waaruit blijkt hoe dicht het Christelijk Nederland staat ten opzichte van het Joodse Rijk.


Geniale zionist die Cohen, hij leidt alle moslims zo om de tuin dat ze zelfs vrijwillig hem aan de macht brengen (uiteraard tesamen via een 1-2tje met zijn maatje Wilders die ze zijn kant op drijft).

Wonderlijk dat iedereen hier alle wereld complotten doorziet van de illuminati, zionisten en de vrijmetselaars maar dan zelf wel in zo'n simple truc trappen. Epic fail!!!
Gezien het bovenstaande stukje over de voorspelling van Wizdom, denk ik dat Andre Hazes het eerder voorspelt heeft met zijn Bloed, Zweet en Tranen.....
Bloed-PVV, Zweet-PvdA en tranen-CDA, waarbij je dan wel de moderne termen moet lezen voor deze afkortingen.
PVV- Partij voor vervreemding, PvdA Partij van de Allochtonen en CDA Christenen Dienen Allah.
Misschien wordt het tijd, dat DEn Uil opstaat uit zijn graf om samen met vadertje Drees het land weer op de rails te krijgen anders gaan we zware jaren tegemoed, hele zware jaren.

The_Grand_Wazoo
16-03-10, 13:42
...zeker niet met een leuk wachtgeldje, daar moet menig moeder diep voor door de knieen en hard zuigen...
Heu... hoe lang zal het duren voordat z'n kruiwagens hem van een mooi baantje voorzien.



Wat heb je tegen wachtgeld?
Wat is je bezwaar tegen kruiwagens. Mag iemand geen netwerk hebben? Dat heb jij toch ook en daar maak jij toch ook gebruik van.
En waarom moet iemand die ca. 8 jaar binnen de publieke sector voor relatief zeer weinig geld hard heeft gewerkt, vergeleken worden met de verdiensten van een huisvrouw?

Marsipulami
19-03-10, 12:45
Duidelijk Cohen-effect bij de PvdA


Bij de PvdA is duidelijk sprake van het Job Cohen-effect. De partij scoort in de wekelijkse politieke barometer van NOVA 33 zetels. Bij de vorige peiling waren dat er 7 minder.

Het CDA komt met eentje meer uit op 28 en de PVV staat op 23 zetels. De VVD kan rekenen op 20 zetels en GroenLinks op elf. Voor de SP zijn er acht en de ChristenUnie moet het doen met zeven.

Aan de politieke barometer van NOVA doen elke keer 1000 mensen mee. Het is een vast panel dat online naar hun stemgedrag wordt gevraagd.

mark61
19-03-10, 12:55
Aan de politieke barometer van NOVA doen elke keer 1000 mensen mee. Het is een vast panel dat online naar hun stemgedrag wordt gevraagd.

Ik zou me niet veel aantrekken van die enquêtes. Ze bewijzen alleen hoe labiel een deel van het Nederlandse volk is.

Als omroep zou ik me doodschamen dat aan de grote klok te hangen :hihi: