PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders krijgt bijval van een oude leugenaar en oproerkraaier...



Wizdom
13-03-10, 14:51
Hirsi Ali: Wilders goed voor Nederland

AMSTERDAM - Geert Wilders is geen racist en ook een fascist. Dat is wat Ayaan Hirsi Ali altijd tegen Amerikanen zegt als die over hem beginnen. Hirsi Ali, nu werkzaam bij het American Enterprise Institute, schrijft dat zaterdag in de NRC.

Ze vertelt hun: ''Hij is goed voor Nederland, omdat mensen die kwaad zijn over de systematisch verkeerde aanpak door de gevestigde partijen van vraagstukken als immigratie en islam, hun woede kunnen kanaliseren door op hem te stemmen in plaats van te rebelleren of, erger nog, een gewelddadige confrontatie met radicale islamitische groeperingen aan te gaan.''

De enige manier voor andere partijen om de teleurgestelde burgers die op Wilders stemmen nu nog terug te winnen, aldus Hirsi Ali , is door weer te proberen de aandacht voor de persoon Wilders te verplaatsen naar de problemen die hij aan de orde stelt.

Hirsi Ali noemt de voorstellen van Wilders verder 'in praktische zin onuitvoerbaar'. (ANP)

MaRiaH
13-03-10, 16:06
Misschien heeft ze zo'n gek punt nog niet..
Ik moet er even over nadenken..

fisherman1969
13-03-10, 16:52
Hirsi Ali: Wilders goed voor Nederland

AMSTERDAM - Geert Wilders is geen racist en ook een fascist. Dat is wat Ayaan Hirsi Ali altijd tegen Amerikanen zegt als die over hem beginnen. Hirsi Ali, nu werkzaam bij het American Enterprise Institute, schrijft dat zaterdag in de NRC.

Ze vertelt hun: ''Hij is goed voor Nederland, omdat mensen die kwaad zijn over de systematisch verkeerde aanpak door de gevestigde partijen van vraagstukken als immigratie en islam, hun woede kunnen kanaliseren door op hem te stemmen in plaats van te rebelleren of, erger nog, een gewelddadige confrontatie met radicale islamitische groeperingen aan te gaan.''

De enige manier voor andere partijen om de teleurgestelde burgers die op Wilders stemmen nu nog terug te winnen, aldus Hirsi Ali , is door weer te proberen de aandacht voor de persoon Wilders te verplaatsen naar de problemen die hij aan de orde stelt.

Hirsi Ali noemt de voorstellen van Wilders verder 'in praktische zin onuitvoerbaar'. (ANP)

Dat mens Ali Hirsi Ali heeft volkomen gelijk! en uit niets blijkt dat ze pro Wilders is dat maak jij ervan ! integendeel ze geeft exact aan hoe het zit!
En jou haat t.o.z van haar spat er van af , bekijk de kop van je topic maar eens goed !

En als het niet in geliefde N.R.C had gestaan , maar wel in de T.G
Had de kop er nog schandelijker uitgezien (volgens mij ) !

tanger'73
13-03-10, 17:05
Hirsi Ali noemt de voorstellen van Wilders verder 'in praktische zin onuitvoerbaar'. (ANP)


Alleen hiermee heeft ze het juist, de rest van haar is tamelijk vergezocht.

fisherman1969
13-03-10, 19:47
Alleen hiermee heeft ze het juist, de rest van haar is tamelijk vergezocht.

Natuurlijk zijn de meeste ideeen van Wilders (te gek om los te lopen ) maar je vergeet een ding :

De enige manier voor andere partijen om de teleurgestelde burgers die op Wilders stemmen nu nog terug te winnen, aldus Hirsi Ali , is door weer te proberen de aandacht voor de persoon Wilders te verplaatsen naar de problemen die hij aan de orde stelt.

Enne sorry heb je vandaag het nieuws gezien ??
Viel je niks op??
Kijk dan nog ff :ik bedoel maar dank zij de,, Marokkaanse lievertjes,, heeft WILDERS zijn bestaan grotendeels te danken!
En het is de hoogste tijd daar wat aan te doen !
En de beste mensen daarvoor zijn jullie !!en niet WILDERS die profiteerd er alleen maar van !
ZO IS HET TOEVALLIG OOK MAAR EENS EEN KEER .

Kal-El B.V
13-03-10, 20:03
Natuurlijk zijn de meeste ideeen van Wilders (te gek om los te lopen ) maar je vergeet een ding :

De enige manier voor andere partijen om de teleurgestelde burgers die op Wilders stemmen nu nog terug te winnen, aldus Hirsi Ali , is door weer te proberen de aandacht voor de persoon Wilders te verplaatsen naar de problemen die hij aan de orde stelt.

Enne sorry heb je vandaag het nieuws gezien ??
Viel je niks op??
Kijk dan nog ff :ik bedoel maar dank zij de,, Marokkaanse lievertjes,, heeft WILDERS zijn bestaan grotendeels te danken!
En het is de hoogste tijd daar wat aan te doen !
En de beste mensen daarvoor zijn jullie !!en niet WILDERS die profiteerd er alleen maar van !
ZO IS HET TOEVALLIG OOK MAAR EENS EEN KEER .

Lekker hysterisch weer.

fisherman1969
13-03-10, 20:23
Lekker hysterisch weer.

Heb ik geleerd van posters die niets anders doen als ::handbang::zwaai::wohaa::fuckit2:

Vette letters enz enz
Maar met dit verschil ik probeer nog op een fatsoendelijke manieer te reageren ,gewoon de waarheid neer te zetten ; en dat vinden mensen zoals jij niet leuk ,integen deel net struisvogels die steken ook hun kop in het zand .

Eke
13-03-10, 21:52
Kijk dan nog ff :ik bedoel maar dank zij de,, Marokkaanse lievertjes,, heeft WILDERS zijn bestaan grotendeels te danken!
En het is de hoogste tijd daar wat aan te doen !
En de beste mensen daarvoor zijn jullie !!en niet WILDERS die profiteerd er alleen maar van !
ZO IS HET TOEVALLIG OOK MAAR EENS EEN KEER .



.
Ga jij dan gele kaarten uitdelen, Fisherman, als jij in het buitenland een Nederlandse bus leeg ziet stromen met halfdronken,luidruchtige en onbeschofte Nederlanders ????

Het gaat om Marokkaans-Nederlandse jongens, die hier geboren en getogen zijn.

Het is beter om op te houden iedere Marokkaans-Nederlander daarvoor aansprakelijk te houden.




Dat er desalniettemin Marokkaans-Nederlanders zijn die zich met hart en ziel inzetten om dit probleem samen met de ouder(s) op te lossen is geweldig !!!
Ik denk dat het voor die ouder(s) heel prettig is om met iemand te praten die hen snel begrijpt en weet wat zij nodig hebben.

tanger'73
13-03-10, 22:07
Natuurlijk zijn de meeste ideeen van Wilders (te gek om los te lopen ) maar je vergeet een ding :

De enige manier voor andere partijen om de teleurgestelde burgers die op Wilders stemmen nu nog terug te winnen, aldus Hirsi Ali , is door weer te proberen de aandacht voor de persoon Wilders te verplaatsen naar de problemen die hij aan de orde stelt.

Enne sorry heb je vandaag het nieuws gezien ??
Viel je niks op??
Kijk dan nog ff :ik bedoel maar dank zij de,, Marokkaanse lievertjes,, heeft WILDERS zijn bestaan grotendeels te danken!
En het is de hoogste tijd daar wat aan te doen !
En de beste mensen daarvoor zijn jullie !!en niet WILDERS die profiteerd er alleen maar van !
ZO IS HET TOEVALLIG OOK MAAR EENS EEN KEER .


Waar heb je het over? Denk je dat ik onder de indruk ben van een liegende somalische heks met een greencard uit de VS? Bovendien welke problemen stelt hij aan de orde? Ben je dan nog steeds niet op de hoogte dat hij zelf het probleem vormt met wat hij allemaal uitkraamd? Wilders heeft zijn ontstaan grotendeels te danken aan onderbuiken en haatsentimenten, die menigeen met hem delen. Hopelijk ben jezelf niet een van hen?

tanger'73
13-03-10, 22:10
Lekker hysterisch weer.


telegraaf liefhebbers vatten dan ook al het nieuws letterlijk op.

Eke
13-03-10, 22:11
Dat mens Ali Hirsi Ali heeft volkomen gelijk! en uit niets blijkt dat ze pro Wilders is dat maak jij ervan ! integendeel ze geeft exact aan hoe het zit!
En jou haat t.o.z van haar spat er van af , bekijk de kop van je topic maar eens goed !

En als het niet in geliefde N.R.C had gestaan , maar wel in de T.G
Had de kop er nog schandelijker uitgezien (volgens mij ) !

Ik geloof dat je nog even moet wachten met je enthousiaste reaktie op VVD-ster Ayaan H.A. ,Fisherman.

Voor een groot deel van de stemmers zal het hun machteloze woede verminderen als ze 'dwars' kunnen stemmen.
Maar dan is die algemene onvrede bij hen nog niet opgelost.

Kamerlid W. polariseert, scheldt een buitenlands staatshoofd uit die hij
ontmoet,komt met rare voorstellen als :in knieën schieten van raddraaiers (waar liggen dan de grenzen ??? en je krijgt escalatie..jij schiet mij..ik schiet jou harder, ect.)Beknot vrouwen hun vrijheid om hun hoofd te bedekken in bibiotheken, gemeentehuizen e.d.

Ik zie meeeer onrust komen als de PVV gaat meeregeren.

En denk ook even aan die aanhangers van G.W. in Almere die die winkeliers gingen bedreigen die politieke posters op wilden hangen van een andere partij...
In hoeverre houd je die krachten in de hand nog die zich nu gelegitimeerd voelen door de PVV.

tanger'73
13-03-10, 22:14
in de tussentijd weet niemand meer dat jeugdcriminaliteit drastisch is afgenomen. Want dat beheerst natuurlijk het nieuws niet om er net zo hysterisch van te worden.

tanger'73
13-03-10, 22:21
Bovendien is iedereen weer vergeten dat deze heks zich op illegale wijze een verblijfsstatus in Nederland heeft gelogen. Wat uitgeprocedeerde asielzoekers en vele anderen het lot treffen dat ze worden uitgewezen, is deze somalische misbaksel daarzeker een uitzondering op en heeft ze zelfs nog gelijk ook?

MaRiaH
13-03-10, 22:24
Misschien heeft ze zo'n gek punt nog niet..
Ik moet er even over nadenken..

Zo ik ben eruit.

Ayaan heeft in mijn ogen een punt als ze zegt dat de PVV woede van mensen kanaliseert. Of dat terechte woede is is natuurlijk een tweede. Ik denk van niet. Althans, het gevoel van de mensen in kwestie is wel echt. Alleen benoemen ze de verkeerde problemen.

Ik denk dat ze ook een punt heeft als ze zegt dat de voorstellen van Wilders verder 'in praktische zin onuitvoerbaar' zijn.

Ik denk als Ayaan zegt dat wilders terechte problemen benoemt, ze fout gaat. Hij levert in mijn ogen zondebokken voor die woede.

Maar het kanaliseert wel de bestaande woede en onvrede.
Daar moet denk ik wel serieus iets mee gedaan worden, alleen kanaliseert de PVV richting de verkeerde oplossingen. Toch herkennen mensen zich daar in.
En om dat om te buigen zullen andere partijen met antwoorden voor die groep mensen moeten komen. Lastige taak, omdat ze woedend zijn om problemen die er niet zijn.:maf2:

Eke
13-03-10, 22:28
Dat kan niet genoeg gezegd worden, Tanger !

Dat is een stukje realiteit. :)

Wat goed van die ouders en hun zonen en wat fijn voor de buurt !!!!

tanger'73
13-03-10, 22:33
Zo ik ben eruit.

Ayaan heeft in mijn ogen een punt als ze zegt dat de PVV woede van mensen kanaliseert. Of dat terechte woede is is natuurlijk een tweede. Ik denk van niet. Althans, het gevoel van de mensen in kwestie is wel echt. Alleen benoemen ze de verkeerde problemen.

Ik denk dat ze ook een punt heeft als ze zegt dat de voorstellen van Wilders verder 'in praktische zin onuitvoerbaar' zijn.

Ik denk als Ayaan zegt dat wilders terechte problemen benoemt, ze fout gaat. Hij levert in mijn ogen zondebokken voor die woede.

Maar het kanaliseert wel de bestaande woede en onvrede.
Daar moet denk ik wel serieus iets mee gedaan worden, alleen kanaliseert de PVV richting de verkeerde oplossingen. Toch herkennen mensen zich daar in.
En om dat om te buigen zullen andere partijen met antwoorden voor die groep mensen moeten komen. Lastige taak, omdat ze woedend zijn om problemen die er niet zijn.:maf2:


Betreft die woede dat ze net als velen in koopkracht achteruit zijn gegaan en ondanks dat met hun volgevreten buiken alsmaar meer willen? Wie kan wat voor ze daarin betekenen?

MaRiaH
13-03-10, 22:39
Betreft die woede dat ze net als velen in koopkracht achteruit zijn gegaan en ondanks dat met hun volgevreten buiken alsmaar meer willen? Wie kan wat voor ze daarin betekenen?

Ja kijk beste Tanger, net als jij vind ik die onvrede en woede onterecht.
Het zijn verwende mensen die altijd denken dat het gras elders groener is.

Maw. de onvrede zit in henzelf. Maar het is wel een grote groep die het spoor bijster is en daardoor zorgt voor polarisatie in onze samenleving.
Dus op de een of andere manier moet er wel iets mee gedaan worden.
Alleen weet ik ook even niet wat..

:aanwal:

In ieder geval moeten we voorkomen dat ze oplossingen als hoofddoekverboden als "the big solution" gaan zien voor de onvrede die in henzelf huist.

tanger'73
13-03-10, 22:43
Ja kijk beste Tanger, net als jij vind ik die onvrede en woede onterecht.
Het zijn verwende mensen die altijd denken dat het gras elders groener is.

Maw. de onvrede zit in henzelf. Maar het is wel een grote groep die het spoor bijster is en daardoor zorgt voor polarisatie in onze samenleving.
Dus op de een of andere manier moet er wel iets mee gedaan worden.
Alleen weet ik ook even niet wat..

:aanwal:

Daar valt niks mee gedaan te worden, die mensen moeten er zelf maar mee worstelen. De overheid kan weinig doen aan geestelijke problemen en toestanden dat bij mensen opspelen dan louter voorzieningen die daarvoor beschikbaar staan.

MaRiaH
13-03-10, 22:52
Daar valt niks mee gedaan te worden, die mensen moeten er zelf maar mee worstelen. De overheid kan weinig doen aan geestelijke problemen en toestanden dat bij mensen opspelen dan louter voorzieningen die daarvoor beschikbaar staan.

Op individueel niveau ben ik dat met je eens.

Maar het betreft een hele grote groep. Dat wil zeggen dat zij een probleem op macro- niveau vormen. Dat is een signaal aan de politiek en dat moet je dus serieus nemen, zonder er in mee te gaan.
Oplossen hoeft ook niet. Wel aandacht geven.

Je kunt een zo sterk signaal niet negeren. Het zijn kiezers die serieus genomen moeten worden. Doe je dat niet, dan wordt de PVV alleen maar groter.

Eke
13-03-10, 22:53
Lastige taak, omdat ze woedend zijn om problemen die er niet zijn.:maf2:


Er zijn wel problemen voor die mensen.

Als je doorvraagt blijkt dat ze niet een nieuwkomer persoonlijk hun ellende aanrekenen, maar ze voelen zich niet prettig onder alle snelle veranderingen die Nederland de laatste 50 jaar heeft doorgemaakt. Niet alleen Nederland trouwens. De hele wereld lijkt snel te veranderen.

Er wordt veel aanpassing gevraagd van de huidige mens.
Van oudkomers en nieuwkomers...
Buurten worden 'overgenomen' en gelukkig leren de mensen allemaal verstaanbaar te zijn voor elkaar.
Maar een deel van de oudkomers denkt "waarom zou ik moeten veranderen..ik woon hier toch het eerst ...het is mijn land " Dat is dus veranderd. Het land zal gedeeld moeten worden met alle Nederlanders....ouwe en nieuwe.


Maar om echt verstaanbaar te zijn en je weer goed te voelen als je bij elkaar bent in een buurt/dorp/stad heb je regelmatig nog meer tijd en geduld nodig. Dat is heeel veel gevraagd als je je niet meer thuis voelt, zelfs bedreigd voelt.....


Toch komt het goed als de wereldpolitiek tenminste geen roet in het eten gaat gooien of i.d.




Een achter-achter-achter-achter-achter-achter-kleindochter van een emigrantengezin :)

fisherman1969
13-03-10, 22:54
telegraaf liefhebbers vatten dan ook al het nieuws letterlijk op.

http://nos.nl/uitzending/9009-20100313-200000-nos-journaal-2000-uur.html

klopt zeker niet he ????

MaRiaH
13-03-10, 22:55
Er zijn wel problemen voor die mensen.



Dat zeg ik toch..
Alleen niet die problemen die Wilders ze geeft.;)

tanger'73
13-03-10, 23:14
Op individueel niveau ben ik dat met je eens.

Maar het betreft een hele grote groep. Dat wil zeggen dat zij een probleem op macro- niveau vormen. Dat is een signaal aan de politiek en dat moet je dus serieus nemen, zonder er in mee te gaan.
Oplossen hoeft ook niet. Wel aandacht geven.

Je kunt een zo sterk signaal niet negeren. Het zijn kiezers die serieus genomen moeten worden. Doe je dat niet, dan wordt de PVV alleen maar groter.


Aandacht geven zal niet helpen bij pure haatsentimeneten en dergelijke onvrede meer. Want wie gaat er nou op een Wilders stemmen als die terechte onvrede kent? Ja de hele wereld is ontevreden, denkt men zeker dat de politiek florence nightingale is? is het nooit geweest en zal het ook nooit worden. Als de PVV daarvan groter wordt, let it be als men daar gelukkiger van wordt?

tanger'73
13-03-10, 23:15
http://nos.nl/uitzending/9009-20100313-200000-nos-journaal-2000-uur.html

klopt zeker niet he ????

Weinig om er hysterisch van te worden.

Eke
13-03-10, 23:33
Dat zeg ik toch..
Alleen niet die problemen die Wilders ze geeft.;)

Jammergenoeg is de analyse die gemaakt is sterk gekleurd door de angst voor overheersing van de politieke Islam.
Je kunt die terroristische aanslagen niet wegwuiven, ze waren heel indringend, maar je zou ze wel in de wereld-context moeten plaatsen.

Zijn analyse en handelen heeft Wilders wel doorgepraat met vrienden van hem, bv. in Israël, maar ze zijn te eenzijdig bekeken.

Hij zou echt in gesprek moeten gaan met verschillende moslimdenkers.
Diegenen die hij wilde laten opdraven tijdens z'n rechtzaak vertegenwoordigen maar 1 bepaalde flank.
Maar hij schijnt niet z'n visie te willen vergroten...vooralsnog.

Kal-El B.V
13-03-10, 23:43
http://nos.nl/uitzending/9009-20100313-200000-nos-journaal-2000-uur.html

klopt zeker niet he ????

Wat klopt niet ? dat het journaal om 20:00 uur begint ? Ja, daar steek ik ook liever mijn kop voor in het zand.

tanger'73
13-03-10, 23:54
Hij zou echt in gesprek moeten gaan met verschillende moslimdenkers.
Diegenen hij wilde laten opdraven tijdens z'n rechtzaak vertegenwoordigen maar 1 bepaalde flank.
Maar hij schijnt niet z'n visie te willen vergroten...

Hij gaat met niemand in gesprek, noch met moslims, noch met niet-moslims. Maar heeft echter de voorkeur om regelmatig uit zijn grot te komen om eenzijdig te brullen om nadien snel weer de spelonken op te zoeken.

fisherman1969
14-03-10, 00:02
Wat klopt niet ? dat het journaal om 20:00 uur begint ? Ja, daar steek ik ook liever mijn kop voor in het zand.

Nee vriend het ging weer over de steden die het spuug zat zijn door Marokkaanse criminelen jongeren gemolesteerd te worden .
Zolang dat gebeurt blijft Wilders scoren !
Ik ben niet pro Wilders en zal me ook niet laten beinvloeden <ik zit niet voor niks hier ,maar andere mensen die wonen in steden zoals :A,dam ,Utrecht ,Gouda ,EDE ,Zaltbommel enz enz het criminele Marokkaans tuig de overhand heeft krijgen steeds meer mensen de neiging om op Wilders te stemmen .
Voor de rest bekijk je het maar ! de feiten liegen er niet om.
De idioterie ten spijt die WILDERS UIT KRAAMT: zijn gevolg wordt steed groter dank zei de welwillende medewerking van criminele huftertjes

Eke
14-03-10, 00:14
Hij gaat met niemand in gesprek, noch met moslims, noch met niet-moslims. Maar heeft echter de voorkeur om regelmatig uit zijn grot te komen om eenzijdig te brullen om nadien snel weer de spelonken op te zoeken.


Ja, raar, he ? Gaaaahaaaap .......... Welterusten !



Ik bedoel raar van dat niet willen praten (!)...dat ie in z'n grot zit wens je niemand toe om zo'n reden :komt toch door bedreigingen en andere fanmail ?

tanger'73
14-03-10, 00:20
Ja, raar, he ? Gaaaahaaaap .......... Welterusten !


kwalijk en bijzonder laf, zelfs Pauw en Witteman wilt hij niet aandoen omdat hij ze te links vind. Wat moet je met een vent die iedereen wantrouwd, kiezers die links stemmen zijn in zijn ogen ook allemaal moslims en theedrinkers. Die vent heeft net als zijn gevolg een duidelijk middeleeuws denkkader. Heeft nimmer wat zinnigs te melden, dan anti-islamitische gebrul. Snap werkelijk niet wat mensen in hem zien?

in die grot zit tie omdat hij datzelf fijn vind en het gelegen uitkomt.

tanger'73
14-03-10, 00:55
Nee vriend het ging weer over de steden die het spuug zat zijn door Marokkaanse criminelen jongeren gemolesteerd te worden .
Zolang dat gebeurt blijft Wilders scoren !
Ik ben niet pro Wilders en zal me ook niet laten beinvloeden <ik zit niet voor niks hier ,maar andere mensen die wonen in steden zoals :A,dam ,Utrecht ,Gouda ,EDE ,Zaltbommel enz enz het criminele Marokkaans tuig de overhand heeft krijgen steeds meer mensen de neiging om op Wilders te stemmen .
Voor de rest bekijk je het maar ! de feiten liegen er niet om.
De idioterie ten spijt die WILDERS UIT KRAAMT: zijn gevolg wordt steed groter dank zei de welwillende medewerking van criminele huftertjes

Echte feiten die er niet om liegen zijn evenwel die van dat de jeugdcriminaliteit over het algemeen drastisch is gedaald en men zelfs overgaat tot het sluiten van jeugdinrichtingen. Dat is echter realiteit dat is onderzocht en zwart op wit staat in tegenstelling tot fragmenten uit het nieuws, waarvan ik diens feitelijke inhoudsopgave niet altijd betwist.

MaRiaH
14-03-10, 01:33
Echte feiten die er niet om liegen zijn evenwel die van dat de jeugdcriminaliteit over het algemeen drastisch is gedaald en men zelfs overgaat tot het sluiten van jeugdinrichtingen. Dat is echter realiteit dat is onderzocht en zwart op wit staat in tegenstelling tot fragmenten uit het nieuws, waarvan ik diens feitelijke inhoudsopgave niet altijd betwist.

Ondanks dat dat allemaal waar is moet je ook niet problemen ontkennen.(niet jij, maar algemeen bedoeld.)
Er zijn heel wat rotjochies op straat die voor overlast zorgen.
Daar moet wel iets aan gebeuren.

MaRiaH
14-03-10, 02:18
NRC vandaag

KLPD maakte lijst gemeenten met verdachte Marokkanen
Gepubliceerd: 13 maart 2010 19:54 | Gewijzigd: 13 maart 2010 20:16
Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 13 maart. Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) heeft vorig jaar een ranglijst opgesteld van gemeenten met het aantal arrestaties van Marokkaanse Nederlanders. Dat meldt de NOS vandaag.
Lees hier (http://www.nrc.nl/binnenland/article2503489.ece/KLPD_maakte_lijst_gemeenten_met_verdachte_Marokkan en)verder.



lees hier het rapport (http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00276/klpdanalyse_276257a.pdf)

tanger'73
14-03-10, 02:21
Ondanks dat dat allemaal waar is moet je ook niet problemen ontkennen.(niet jij, maar algemeen bedoeld.)
Er zijn heel wat rotjochies op straat die voor overlast zorgen.
Daar moet wel iets aan gebeuren.


Aan alles wat overlast opleverd moet iets gebeuren, maar dan wel integraal en niet specifiek rondom bepaalde bevolkingsgroepen. We kennen ook overlastgevende bromfiets rotjochies en rotjochies die open straatraces houden en de verkeersveiligheid ernstig benadelen en dikwijls voor geluidsoverlast zorgen. Zo vaak zie ik bushaltes en telefooncellen aan diggelen geslagen, iedereen leverd overlast, de een in mindere of meerder mate dan de andere, maar overlast blijft overlast en daar moet zeker wat aan gedaan worden. Doordat de jeugdcriminaliteit aantoonbaar drastisch is gedaald, geeft ook aan dat er wat succesvol aan gedaan wordt. Maar het beste is natuurlijk dat rotjochies zelf beseffen dat overlast uiteindelijk weinig plezier opleverd.

tanger'73
14-03-10, 02:26
NRC vandaag

KLPD maakte lijst gemeenten met verdachte Marokkanen
Gepubliceerd: 13 maart 2010 19:54 | Gewijzigd: 13 maart 2010 20:16
Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 13 maart. Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) heeft vorig jaar een ranglijst opgesteld van gemeenten met het aantal arrestaties van Marokkaanse Nederlanders. Dat meldt de NOS vandaag.
Lees hier (http://www.nrc.nl/binnenland/article2503489.ece/KLPD_maakte_lijst_gemeenten_met_verdachte_Marokkan en)verder.



lees hier het rapport (http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00276/klpdanalyse_276257a.pdf)

ondanks maar 15% voor Amsterdam over het totaal, gaat men uit van arrestaties en niet van veroordelingen. Zo zijn Marokkanen bij de politie al bij voorbaat verdachten en worden dikwijls gearresteerd of van het bed gelicht voor een verhoor op het bureau. Het is algemeen bekent dat Marokkanen niet zomaar meewerken met politie en het een arrestatie vergt om éen Marokkaan alsnog tot medewerking te bewegen. Ja op zo'n manier bereik je snel hoge percentages.

MaRiaH
14-03-10, 02:28
Aan alles wat overlast opleverd moet iets gebeuren, maar dan wel integraal en niet specifiek rondom bepaalde bevolkingsgroepen. We kennen ook overlastgevende bromfiets rotjochies en rotjochies die open straatraces houden en de verkeersveiligheid ernstig benadelen en dikwijls voor geluidsoverlast zorgen. Zo vaak zie ik bushaltes en telefooncellen aan diggelen geslagen, iedereen leverd overlast, de een in mindere of meerder mate dan de andere, maar overlast blijft overlast en daar moet zeker wat aan gedaan worden. Doordat de jeugdcriminaliteit aantoonbaar drastisch is gedaald, geeft ook aan dat er wat succesvol aan gedaan wordt. Maar het beste is natuurlijk dat rotjochies zelf beseffen dat overlast uiteindelijk weinig plezier opleverd.

Natuurlijk, maar mensen die in een wijk wonen waar dit voornamelijk marokkaanse overlastgevers zijn en daar ook steeds slachtoffer van zijn, die zien de nuance niet meer. Dat kan ik me wel voorstellen.
De vraag is of je ze dat kunt kwalijk nemen.

Daarnaast speelt denk ik de "soort" overlast een rol.
Ik denk dat lichte overlast door de burger als erger wordt ervaren dan zware criminaliteit. Snapt u wat ik bedoel? ;)

tanger'73
14-03-10, 02:35
Natuurlijk, maar mensen die in een wijk wonen waar dit voornamelijk marokkaanse overlastgevers zijn en daar ook steeds slachtoffer van zijn, die zien de nuance niet meer. Dat kan ik me wel voorstellen.
De vraag is of je ze dat kunt kwalijk nemen.

Daarnaast speelt denk ik de "soort" overlast een rol.
Ik denk dat overlast door de burger als erger wordt ervaren dan zware criminaliteit. Snapt u wat ik bedoel? ;)


Zijn zware jongens dan misschien ambtenaren en geen burgers? Overlast is er inderdaad in alle soorten en maten, maar in wijken die overwegend een grote groep van een bepaalde bevolkingsgroep kent, zal je ongetwijfeld vaker raddraaiers aantreffen afkomstig uit die groep. Dat staat inherent aan de plaatselijke bevolkingssamenstelling. Dus dat betekent ook dat bewoners van dezelfde afkomst ook overlast ondervinden van raddraaiers van dezelfde afkomst. Maroc.nl heeft laats ook nog bericht, dat Marokkanen bij Marokkanen bewust inbreken en alles stelen wat los en vast zit. Dus slachtoffers van overlast zijn iedereen ongeacht afkomst.

MaRiaH
14-03-10, 02:39
Zijn zware jongens dan misschien ambtenaren en geen burgers? Overlast is er inderdaad in alle soorten en maten, maar in wijken die overwegend een grote groep van een bepaalde bevolkingsgroep kent, zal je ongetwijfeld vaker raddraaiers aantreffen afkomstig uit die groep. Dat staat inherent aan de bevolkingssamenstelling. Dus dat betekent ook dat bewoners van dezelfde afkomst ook overlast ondervinden van raddraaiers van dezelfde afkomst. Maroc.nl heeft laats ook nog bericht, dat Marokkanen bij Marokkanen bewust inbreken en alles stelen wat los en vast zit. Dus slachtoffers van overlast zijn iedereen ongeacht afkomst.

Ja dat klopt. iedereen heeft er last van.
Overlast wordt vaak niet in de eigen buurt gepleegd..

Waar mensen het meeste last van hebben is gedrag wat niet eens in die cijfers voorkomt en niet direct strafbaar is: bespugen, uitschelden, hangen op straat, geluidsoverlast, intimideren, weg versperren.

MaRiaH
14-03-10, 02:41
Dat spugen is trouwens echt een gore gewoonte.
Degene die mij ooit bespuugd die spuugt daarna nooit meer.. :hihi:

tanger'73
14-03-10, 02:42
Ja dat klopt. iedereen heeft er last van.
Overlast wordt vaak niet in de eigen buurt gepleegd..

Waar mensen het meeste last van hebben is gedrag wat niet eens in die cijfers voorkomt en niet direct strafbaar is: bespugen, uitschelden, hangen op straat, geluidsoverlast, intimideren, weg versperren.

Waar hangen ze dan rond als het niet is in hun eigen buurten, op de weilanden in de open polder? Mensen hebben meestal overlast omdat men tot diep in de nacht op pleinen en andere straathoeken hangt en deze bevinden zich voornamelijk in de wijken waar deze rotjochies zelf afkomstig zijn, of staan ze op pleinen in Wassenaar?

tanger'73
14-03-10, 02:44
Dat spugen is trouwens echt een gore gewoonte.
Degene die mij ooit bespuugd die spuugt daarna nooit meer.. :hihi:

De laatste keer dat ik mijn Marokkaanse middelvinger trok, was weer een hele tijd geleden.

MaRiaH
14-03-10, 02:45
Waar hangen ze dan rond als het niet is in hun eigen buurten, op de weilanden in de open polder? Mensen hebben meestal overlast omdat men tot diep in de nacht op pleinen en andere straathoeken hangt en deze bevinden zich voornamelijk in de wijken waar deze rotjochies zelf afkomstig zijn, of staan ze op pleinen in Wassenaar?

Meestal hangen ze in het centrum van stad of dorp of in speeltuinen, voor flats oid. Vaak niet in de eigen wijk.

Maar Jij hebt het over Marokkanen en ik over rotjochies, merk ik. En ik heb het over lichte overlast en niet over criminaliteit. Dat geeft wat ruis. :)

MaRiaH
14-03-10, 02:46
De laatste keer dat ik mijn Marokkaanse middelvinger trok, was weer een hele tijd geleden.

:fuckit2: zoiets?:hihi:

tanger'73
14-03-10, 02:50
Meestal hangen ze in het centrum van stad of dorp of in speeltuinen, voor flats oid. Vaak niet in de eigen wijk.

Maar Jij hebt het over Marokkanen en ik over rotjochies, merk ik.
Dat geeft wat ruis. :)


Laat ik je zeggen dat in het centrum niks opvalt, daar is het de ganse nacht druk en luidruchtig en het zijn daar juist de Nederlanders die stomdronken niet meer weten waar ze moeten pissen. Ze zitten meestal in eigen wijken op standsbankjes hun wiet rokend over te geven. Heb het over de grote stad en niet oude Pekela, waar Marokkanen meestal een kermisatractie zijn.

tanger'73
14-03-10, 02:51
:fuckit2: zoiets?:hihi:



Precies, maar dan horizontaal.

MaRiaH
14-03-10, 02:54
Laat ik je zeggen dat in het centrum niks opvalt, daar is het de ganse nacht druk en luidruchtig en het zijn daar juist de Nederlanders die stomdronken niet meer weten waar ze moeten pissen. Ze zitten meestal in eigen wijken op standsbankjes hun wiet rokend over te geven. Heb het over de grote stad en niet oude Pekela, waar Marokkanen meestal een kermisatractie zijn.

haha niet alleen slotervaart heeft er last van. :)

Maar ik heb het over lichte overlast, niet criminaliteit.
Het kan nog erger, want in deze cijfers staan namelijk alleen personen van 12 jaar en ouder opgenomen. Terwijl veel overlastgevertjes soms pas rond de 9 à 10 jaar zijn.. en ja, dan is het in hun buurt.

En wat dacht je van de scholen? ROC's?
Het kent vele verschijningsvormen. Dat wil ik er maar mee zeggen.

tanger'73
14-03-10, 03:00
haha niet alleen slotervaart heeft er last van. :)

Maar ik heb het over lichte overlast, niet criminaliteit.

iedereen heeft op de een of andere manier ergens overlast van, maar als je overlast specifiek relateerd aan afkomst. Dan kom je al gauw uit op onder andere slotervaart en moge dat een overwegend Marokkanen wijk zijn en bij surinamers op zuid-oost.

9 à 10 jaar is wel erg jong hoor, heb er zelf een van 12 en die weet niet hoe snel die thuis moet wezen voor zonsondergang.

tanger'73
14-03-10, 03:07
En wat dacht je van de scholen? ROC's?
Het kent vele verschijningsvormen. Dat wil ik er maar mee zeggen.

Wat is er met die scholen, plegen ze daar voornamelijk overlast of voorbereidingen daarop?

MaRiaH
14-03-10, 03:10
iedereen heeft op de een of andere manier ergens overlast van, maar als je overlast specifiek relateerd aan afkomst. Dan kom je al gauw uit op onder andere slotervaart en moge dat een overwegend Marokkanen wijk zijn en bij surinamers op zuid-oost.

9 à 10 jaar is wel erg jong hoor, heb er zelf een van 12 en die weet niet hoe snel die thuis moet wezen voor zonsondergang.

Ja dat is erg jong, maar dat is ook overdag. Maar ik heb het niet alleen over Marokkaanse rotjochies.
Volgens mij hebben ze in provincies als Groningen en Friesland juist heel veel overlast van autochtone jongeren. Maar dat is geen lichte overlast meer.

Wat ik je al eerder vertelde.. toen mijn broer in Duivendrecht woonde.. compleet wild westen daar! En allemaal antillianen en surinamers. Dat was ook geen overlast te noemen.. :maf2:



Die van 12 van jou...dat doe je goed. Gelukkig maar. ;)

MaRiaH
14-03-10, 03:13
Wat is er met die scholen, plegen ze daar voornamelijk overlast of voorbereidingen daarop?

Daar plegen jongeren veel overlast en criminaliteit, ik noem drugs, dealen, berovingen etc.
Daarom hebben de meeste scholen hier bewaking en detectiepoortjes, pasjes systeem en zelfs dat helpt niet.

De berovingen vinden gewoon voor de school plaats door leerlingen.

Ik had dat vroeger niet op school hoor (K zat ook niet op een ROC, dat scheelt misschien). En ik begrijp best dat mensen dat een zorgwekkende ontwikkeling vinden. Tis een soort trend.
En ik heb het dus over alle afkomsten, even voor de duidelijkheid. ;)

tanger'73
14-03-10, 03:16
Ja dat is erg jong, maar dat is ook overdag. Maar ik heb het niet alleen over Marokkaanse rotjochies.
Volgens mij hebben ze in provincies als Groningen en Friesland juist heel veel overlast van autochtone jongeren. Maar dat is geen lichte overlast meer.

Wat ik je al eerder vertelde.. toen mijn broer in Duivendrecht woonde.. compleet wild westen daar! En allemaal antillianen en surinamers. Dat was ook geen overlast te noemen.. :maf2:



Die van 12 van jou...dat doe je goed. Gelukkig maar. ;)

Men moet ook niet overdrijven, want jongeren van 9 à 12 jaar zijn meestal nog basisschool gangers en voor iedereen heel makkelijk aanspreekbaar. Wie het als volwassen persoon ontbeert om een 9 à 12 jarige jochie op diens onbetamelijke gedrag aan te spreken, moet zelf opgenomen worden in de statistieken der overdreven angsthazen.

MaRiaH
14-03-10, 03:19
Men moet ook niet overdrijven, want jongeren van 9 à 12 jaar zijn meestal nog basisschool gangers en voor iedereen heel makkelijk aanspreekbaar. Wie het als volwassen persoon ontbeert om een 9 à 12 jarige jochie op diens onbetamelijke gedrag aan te spreken, moet zelf opgenomen worden in de statistieken der overdreven angsthazen.

Ik vergeet anders nooit dat interview met prem in Zuilen, geloof ik.. :hihi:

Ik denk dat je je vergist, er zitten echt ratten tussen.
Zelfs op de basisscholen. Maagoed dat is gelukkig een stuk minder..

Maar dan nog, die volwassene die daar loopt hoort geen last te hebben van het gedrag van die kinderen. De ouders moeten de kinderen aanspreken op dat gedrag.
Niet Marie die daar met de boodschappentas voorbij loopt.

tanger'73
14-03-10, 03:21
Daar plegen jongeren veel overlast en criminaliteit, ik noem drugs, dealen, berovingen etc.
Daarom hebben de meeste scholen hier bewaking en detectiepoortjes, pasjes systeem en zelfs dat helpt niet.

De berovingen vinden gewoon voor de school plaats door leerlingen.

Ik had dat vroeger niet op school hoor. En ik begrijp best dat mensen dat een zorgwekkende ontwikkeling vinden.
En ik heb het dus over alle afkomsten, even voor de duidelijkheid. ;)

Ja overlast en criminaliteit vindt overal plaats, dus mogelijk ook op scholen. Maar dan absoluut uit het zicht van het schoolpersoneel, want deze schakelt meestal de politie in of de ouders in kwestie. Er wordt zelfs drugs aan leraren gedeald, maar berovingen van wat, een ipod? Meestal is dat geen beroving, maar pesten.

tanger'73
14-03-10, 03:25
Ik vergeet anders nooit dat interview met prem in Zuilen, geloof ik.. :hihi:

Ik denk dat je je vergist, er zitten echt ratten tussen.
Zelfs op de basisscholen. Maagoed dat is gelukkig een stuk minder..

Dat interview met Prem was ook in de buurt waar deze ratten zoals je het noemt zelf vandaan komen. Maar wie doet het in zijn broek voor basisschoolkids? Gaat men de politiek inschakelen, als men zelf in de broek schijt voor basisschoolkids.

MaRiaH
14-03-10, 03:26
Ja overlast en criminaliteit vindt overal plaats, dus mogelijk ook op scholen. Maar dan absoluut uit het zicht van het schoolpersoneel, want deze schakelt meestal de politie in of de ouders in kwestie. Er wordt zelfs drugs aan leraren gedeald, maar berovingen van wat, een ipod? Meestal is dat geen beroving, maar pesten.

eh.. wat dacht je van mes op de keel voor een mobieltje.. ?
bedreiging? afpersing? stalking? loverboys? Die scholen zijn de maatschappij in het klein..:maf2:

Trouwens wat jij pesten noemt vind ik geen pesten hoor.
Ipod roven is pesten? verklaar je nader.. want dat zie ik toch anders.

Maar dat lees ik dan morgen wel weer..
Truste :zwaai:

MaRiaH
14-03-10, 03:28
Dat interview met Prem was ook in de buurt waar deze ratten zoals je het noemt zelf vandaan komen. Maar wie doet het in zijn broek voor basisschoolkids? Gaat men de politiek inschakelen, als men zelf in de broek schijt voor basisschoolkids.

Volgens mij was Prem ook niet bang..
Maar het gedrag van die kinderen was verre van normaal. En daar hebben veel mensen last van. En DAT begrijp ik wel.

tanger'73
14-03-10, 03:33
eh.. wat dacht je van mes op de keel voor een mobieltje.. ?
bedreiging? afpersing? stalking? loverboys? Die scholen zijn de maatschappij in het klein..:maf2:

Trouwens wat jij pesten noemt vind ik geen pesten hoor.
Ipod roven is pesten? verklaar je nader.. want dat zie ik toch anders.

Maar dat lees ik dan morgen wel weer..
Truste :zwaai:


Moet je zien wat je hier allemaal bij betrekt, je doet net voorkomen dat het daar op scholen casa nostra is. Je bent nu zelfs zware misdaad aan schoolkinderen te verwijten. iemand zijn ipod uit de hand grissen is geen beroving, maar pesten. Je maakt er weer een mes op de keel van en dergelijke misdrijven meer. Straks gaan ze nog hele scholen zoals in Amerika diens leerlingen en personeel afblaffen? Het zal allemaal wel, maar als het zo is zoals je hier noemt schering en inslag, dan zou geen enkele leraar en leerling meer naar school gaan.

tanger'73
14-03-10, 03:35
Volgens mij was Prem ook niet bang..
Maar het gedrag van die kinderen was verre van normaal. En daar hebben veel mensen last van. En DAT begrijp ik wel.


Heb je naar diens leeftijd gevraagd? Dat mensen last hebben van overlast is duidelijk, iedereen heeft daar overlast aan, ongeacht etnische afkomst.

MaRiaH
14-03-10, 03:37
Moet je zien wat je hier allemaal bij betrekt, je doet net voorkomen dat het daar op scholen casa nostra is. Je bent nu zelfs zware misdaad aan schoolkinderen te verwijten. iemand zijn ipod uit de hand grissen is geen beroving, maar pesten. Je maakt er weer een mes op de keel van en dergelijke misdrijven meer. Straks gaan ze nog hele scholen zoals in Amerika van diens leerlingen en personeel afblaffen? Het zal allemaal wel, maar als het zo is zoals je hier noemt schering en inslag, dan zou geen enkele leraar en leerling meer naar school gaan.

Helaas het is zo. Ik maak er niks van, het is waar.
Schering en inslag is overdreven, maar het gebeurt wel regelmatig.
Echt zorgelijk.

Pesten is trouwens ook heel gemeen, de gevolgen daarvan worden ook onderschat.. ;)

MaRiaH
14-03-10, 03:39
Heb je naar diens leeftijd gevraagd? Dat mensen last hebben van overlast is duidelijk, iedereen heeft daar overlast aan, ongeacht etnische afkomst.

Ja? Dat zeg ik toch?
Maar ik weiger dat als normaal te accepteren.

Daarom zeg ik ook steeds straffen helpt niet, harder straffen ook niet.
Maatregelen moet je al treffen op de basisschool (liefst nog eerder), want daar kunnen ze al probleemgedrag en schooluitval gaan voorspellen.

tanger'73
14-03-10, 03:40
Helaas het is zo. Ik maak er niks van, het is waar.

Pesten is trouwens ook heel gemeen, de gevolgen daarvan worden ook onderschat.. ;)

Wat is waar, dat wat je noemt schering en inslag is? 'K weet niet of je überhaupt uit een grote stad komt of ooit in het onderwijs hebt gewerkt, maar ik kan je zeggen dat schering en inslag van dergelijke halsmisdrijven op scholen niet waar is. Dat het sporadisch voorkomt zal wel.

MaRiaH
14-03-10, 03:44
Wat is waar, dat wat je noemt schering en inslag is? 'K weet niet of je überhaupt uit een grote stad komt of ooit in het onderwijs hebt gewerkt, maar ik kan je zeggen dat schering en inslag van dergelijke halsmisdrijven op scholen niet waar is. Dat het sporadisch voorkomt zal wel.

Een gespecificeerder antwoord kan ik niet geven.
Maar het gebeurt regelmatig en niet sporadisch.

tanger'73
14-03-10, 03:44
Ja? Dat zeg ik toch?
Maar ik weiger dat als normaal te accepteren.

Daarom zeg ik ook steeds straffen helpt niet, harder straffen ook niet.
Maatregelen moet je al treffen op de basisschool (liefst nog eerder), want daar kunnen ze al probleemgedrag en schooluitval gaan voorspellen.

Niemand beweerd dat overlast normaal is, maar van de overheid kan je ook niks verwachten voor wat betreft maatregelen zo vroeg mogelijk. 'K kan het weten. Men roept juist door er niet vroeg genoeg bij te zijn (notabene op aanwijzingen) dergelijke kenmerken op zich af.

tanger'73
14-03-10, 03:47
Een gespecificeerder antwoord kan ik niet geven.
Maar het gebeurt regelmatig en niet sporadisch.

Dus volgens jouw zienswijze zijn scholen levensgevaarlijk en oorlogsgebieden, waar je juist niet moet wezen? Laat staan je school af kunnen maken.

MaRiaH
14-03-10, 03:47
Niemand beweerd dat overlast normaal is, maar van de overheid kan je ook niks verwachten voor wat betreft maatregelen zo vroeg mogelijk. 'K kan het weten. Men roept juist door er niet vroeg genoeg bij te zijn (notabene op aanwijzingen) dergelijke kenmerken op zich af.

Ja dat moet dan dus veranderen, vind ik.
Liefst al op het consultatiebureau.:)

Daar ligt de sleutel voor de oplossing.
Eenmaal crimineeltjes geworden, dan ben je (bijna) te laat.
(ik houd altijd hoop);)

Nu ga k echt slapen.. :zwaai:

MaRiaH
14-03-10, 03:51
Dus volgens jouw zienswijze zijn scholen levensgevaarlijk en oorlogsgebieden, waar je juist niet moet wezen? Laat staan je school af kunnen maken.

Nee, overdrijven is ook een vak. Het gebeurt vaak voor het schoolplein.
Maar het gevaar ligt er wel op de loer.
Scholieren worden vaker het slachtoffer van criminaliteit, vaak nog gepleegd door medescholieren.
Al vroeg ik me inderdaad af waarom ze die daders op school houden en ondanks dat ze al bij reclassering zitten en steeds recidiveren, toch op school mogen blijven. Het antwoord weet ik ook: ze hopen dat er toch nog wat van terecht komt.. :(

Scholieren worden er vaak mee geconfronteerd en dat is m.i. niet wenselijk
Ik zou het niet willen voor mijn kind.
Gelukkig duurt dat nog effe.. :)

tanger'73
14-03-10, 03:52
Ja dat moet dan dus veranderen, vind ik.
Liefst al op het consultatiebureau.:)

Daar ligt de sleutel voor de oplossing.
Eenmaal crimineeltjes geworden, dan ben je (bijna) te laat.
(ik houd altijd hoop);)

Nu ga k echt slapen.. :zwaai:

Je overdrijft schromelijk, je denkt nu ook dat criminaliteit aangeboren is, door zelfs baby's aan een leugentest te onderwerpen en trachten criminaliteit voorgoed uit te bannen. Moeten ze daar op dat consultatiebureau zich ook specifiek op Marokkaanse baby's richten, omdat die wellicht criminaliteits gevoeliger zijn en het wellicht in de genen hebben?

tanger'73
14-03-10, 03:54
Nee, overdrijven is ook een vak. Maar het gevaar ligt er wel op de loer.
Scholieren worden vaker het slachtoffer van criminaliteit, vaak nog gepleegd door medescholieren.
Ze worden er mee geconfronteerd en dat is m.i. niet wenselijk.
Ik zou het niet willen voor mijn kind.
Gelukkig duurt dat nog effe.. :)

Hoe komt het dat de jeugdcriminaliteit drastisch is afgenomen? Heb je aanwijzingen dat scholieren vaker slachtoffer zijn van criminaliteit, terwijl je aan de andere kant die scholieren zelf als oorzaak van de criminaliteit aanwijst?

tanger'73
14-03-10, 03:56
Al vroeg ik me inderdaad af waarom ze die daders op school houden en ondanks dat ze al bij reclassering zitten en steeds recidiveren, toch op school mogen blijven. Het antwoord weet ik ook: ze hopen dat er toch nog wat van terecht komt.

Wat dacht je van de leerplichtwet?

MaRiaH
14-03-10, 03:57
Je overdrijft schromelijk, je denkt nu ook dat criminaliteit aangeboren is, door zelfs baby's aan een leugentest te onderwerpen en trachten criminaliteit voorgoed uit te bannen. Moeten ze daar op dat consultatiebureau zich ook specifiek op Marokkaanse baby's richten, omdat die wellicht criminaliteits gevoeliger zijn en het wellicht in de genen hebben?

Je geeft er wel rare invullingen aan.
Probleemgedrag opsporen, daar heb ik het over.

tanger'73
14-03-10, 03:59
Je geeft er wel rare invullingen aan.
Probleemgedrag opsporen, daar heb ik het over.


Je hebt het duidelijk dacht ik over consultatiebureau, je weet wel, waar ouders voornamelijk voor de gezondheid van hun baby komen? Moeten ze daar ook over mogelijke criminaliteit van het kind in de toekomst praten?

MaRiaH
14-03-10, 04:00
Hoe komt het dat de jeugdcriminaliteit drastisch is afgenomen? Heb je aanwijzingen dat scholieren vaker slachtoffer zijn van criminaliteit, terwijl je aan de andere kant die scholieren zelf als oorzaak van de criminaliteit aanwijst?

Omdat ze het hek uitfietsen en dan beroofd worden door medeleerlingen..

Hé lees nog even terug, ik ga niet de discussie opnieuw voeren.
Dat de jeugdcriminaliteit afneemt betekent niet dat er nog heel veel problemen zijn. Jij doet alsof het probleem is opgelost.
Was dat maar waar.

MaRiaH
14-03-10, 04:04
Je hebt het duidelijk dacht ik over consultatiebureau, je weet wel, waar ouders voornamelijk voor de gezondheid van hun baby komen? Moeten ze daar ook over mogelijke criminaliteit van het kind in de toekomst praten?

Vanaf baby tot 6 jaar!!! Nogmaals niet crimineel gedrag, maar gedragsproblematiek. Crimineel gedrag kan een gevolg zijn van gedragsproblemen. Maar dat hoeft helemaal niet.
Een probleem begint al vaak in opvoeding dat is vroeg te signaleren.
Op de leeftijd van 4 beginnen de eerste tekenen gedragproblemen vaak zichtbaar te worden.

Het consultatiebureau zou dan ook anders georganiseerd moeten worden.
Frequenter vanaf 2 jaar tot 12 jaar bijv. 1 keer per 6 maanden.
Zo kun je ouders ook opvoedingsondersteuning geven of schooladvies.
Of zorgen dat ze andere benodigde hulp krijgen.

tanger'73
14-03-10, 04:05
Omdat ze het hek uitfietsen en dan beroofd worden door medeleerlingen..

Hé lees nog even terug, ik ga niet de discussie opnieuw voeren.
Dat de jeugdcriminaliteit afneemt betekent niet dat er nog heel veel problemen zijn. Jij doet alsof het probleem is opgelost.
Was dat maar waar.

Ja de omvang van het probleem is bij jou van dien grote als waarover Wilders het heeft. Je moet zelf teruglezen, waar beweer ik dat er geen probleem is? Heb je aanwijzingen van scholieren die vaker het slachtoffer zijn van misdaden zoals je die benoemt? Zo niet, dan is er zowiezo geen discussie.

tanger'73
14-03-10, 04:09
Vanaf baby tot 6 jaar!!!
Het probleem begint al vaak in opvoeding dat is vroeg te signaleren.
Op de leeftijd van 4 beginnen de eerste tekenen gedragproblemen vaak zichtbaar te worden.

Het consultatiebureau zou dan ook anders georganiseerd moeten worden.
Frequenter vanaf 2 jaar tot 12 jaar bijv. 1 keer per 6 maanden.
Zo kun je ouders ook opvoedingsondersteuning geven.
Of zorgen dat ze andere benodigde hulp krijgen.


Dat allemaal is te omslachtig en niet uitvoerbaar, criminaliteit is niet te voorspellen. Mogelijke gedragsproblemen hebben niet altijd het resultaat criminaliteit. Men kan het consultatiebureau niet specifiek mede inrichten in het kader van de criminaliteitsbestrijding. Want dat is toch wat je bedoelt?

tanger'73
14-03-10, 04:14
Zo kun je ouders ook opvoedingsondersteuning geven of schooladvies.
Of zorgen dat ze andere benodigde hulp krijgen.

opvoedingsondersteuning is nu al mogelijk, maar schooladvies is specifiek het terrein van de onderwijsinstelling, artsen hebben daar geen verstand van en kennen de prestaties van het kind niet.

tanger'73
14-03-10, 04:19
Het ochtendgebed is aangebroken, hoor de vogels al fluiten. Ga Allah even eer bewijzen en dan nokken.

MaRiaH
14-03-10, 04:19
Wat dacht je van de leerplichtwet?

Staat die boven de strafwet? ;)

Weet je sommige van dit soort jongeren zijn gewoon veelplegers, die wat mij betreft van die school af moeten (omdat ze daar inderdaad een gevaar zijn), de cel in en daar de school af mogen maken. Al zal het niet helpen. Het zijn namelijk gewetenloze jochies die met geen enkele maatregel van de criminaliteit te weerhouden zijn. En als het niet helpt, dan moet je iets vinden wat wel helpt. Op school laten helpt ook niet, want niets maakt indruk en de reclassering daar hebben ze allemaal lak aan. Bovendien trekken ze anderen mee.

Ik heb hier al eerder uitgesproken dat dit soort criminaliteit lastig te bestrijden is en dat ze voor veel misdaden niet gepakt worden of kunnen worden omdat de bewijsvoering heel lastig is.

MaRiaH
14-03-10, 04:21
Ja de omvang van het probleem is bij jou van dien grote als waarover Wilders het heeft. Je moet zelf teruglezen, waar beweer ik dat er geen probleem is? Heb je aanwijzingen van scholieren die vaker het slachtoffer zijn van misdaden zoals je die benoemt? Zo niet, dan is er zowiezo geen discussie.

Vaker dan wie? Slachtoffers worden niet onderzocht..
En ja de criminaliteit rond scholen als ROC's is groot. Die maatregelen heb ik allang benoemd. dus lees terug.

tanger'73
14-03-10, 04:25
Staat die boven de strafwet? ;)

Weet je sommige van dit soort jongeren zijn gewoon veelplegers, die wat mij betreft van die school af moeten (omdat ze daar inderdaad een gevaar zijn), de cel in en daar de school af mogen maken. Al zal het niet helpen. Het zijn namelijk gewetenloze jochies die met geen enkele maatregel van de criminaliteit te weerhouden zijn. En als het niet helpt, dan moet je iets vinden wat wel helpt. Op school laten helpt ook niet, want niets maakt indruk en de reclassering daar hebben ze allemaal lak aan. Bovendien trekken ze anderen mee.

Ik heb hier al eerder uitgesproken dat dit soort criminaliteit lastig te bestrijden is en dat ze voor veel misdaden niet gepakt worden of kunnen worden omdat de bewijsvoering heel lastig is.

Zolang deze jongeren niet veroordeelt worden en terug de maatschappij in gaan, blijven ze onder de leerplicht vallen zolang ze nog niet de juiste leeftijd hebben bereikt. Bureau leerplicht is bijvoorbeeld een nieuwe samenvoeging van leerplichtambtenaren en jeugdzorg, die er op moeten toezien dat jongeren niet zonder startkwalificatie de school verlaten. Want geen startkwalificatie is meestal de aanleiding voor beroepsmatig crimineel worden nadien en schade voor de samenleving.

tanger'73
14-03-10, 04:29
die heb ik allang benoemd. dus lees terug.

Je noemt misdrijven op, die zelfs volwassenen zonder aanleiding nalaten. scholen zijn vooralsnog naar Nederlandse maatstaven veilige instellingen. Het is daar gelukkig nog geen vietnam. Zelfs op ROC's ben je betrekkelijk veilig, uitzonderingen daargelaten. Heb nog geen ROC steen en been horen klagen.

MaRiaH
14-03-10, 04:32
Zolang deze jongeren niet veroordeelt worden en terug de maatschappij in gaan, blijven ze onder de leerplicht vallen zolang ze nog niet de juiste leeftijd hebben bereikt. Bureau leerplicht is bijvoorbeeld een nieuwe samenvoeging van leerplichtambtenaren en jeugdzorg, die er op moeten toezien dat jongeren niet zonder startkwalificatie de school verlaten. Want geen startkwalificatie is meestal de aanleiding voor beroepsmatig crimineel worden nadien en schade voor de samenleving.

wel blijven lezen hoor..

Ze zijn wel veroordeeld en hebben zelfs al (diverse) detenties gehad.
Reclassering is erbij betrokken. etc.

Waarom verdedig jij die gasten?
Het is echt tuig en ik vind het echt in- en in-triest dat normale leuke kinderen naar school moeten en eerst langs beveilgers moeten, gefouilleerd worden en langs detectiepoortjes lopen. Dat is al amerikaans.
Dat wil je toch zeker niet voor je kind?

tanger'73
14-03-10, 04:35
wel blijven lezen hoor..

Ze zijn wel veroordeeld en hebben zelfs al (diverse) detenties gehad.
Reclassering is erbij betrokken. etc.

Waarom verdedig jij die gasten?
Het is echt tuig en ik vind het echt in- en in-triest dat normale leuke kinderen naar school moeten en eerst langs beveilgers moeten, gefouilleerd worden en langs detectiepoortjes lopen. Dat is al amerikaans.
Dat wil je toch zeker niet voor je kind?


Waar heb je het precies over en waar zijn ze veroordeelt, omdat je het zegt of uit statestiek blijkt? Je bedoelt toch zeker niet dat kranteknipsel van je een paar pagina's eerder? Want daar richtte het onderzoek zich op verdachten en niet veroordeelden.

MaRiaH
14-03-10, 04:38
Je noemt misdrijven op, die zelfs volwassenen zonder aanleiding nalaten. scholen zijn vooralsnog naar Nederlandse maatstaven veilige instellingen. Het is daar gelukkig nog geen vietnam. Zelfs op ROC's ben je betrekkelijk veilig, uitzonderingen daargelaten. Heb nog geen ROC steen en been horen klagen.

zelfs volwassenen?
waar heb je het nou over?

Dat is toch het hele probleem van die tuigjeugd, die hebben geen aanleiding nodig. ja, misschien wat extra geld.

Het is daar geen Vietnam dus dan is het goed?
Betrekkelijk veilig?
K weet niet waar jouw waarden en normen liggen, maar ik wil dit niet voor onze kinderen. En 15 jaar geleden was het ook nog niet nodig.

Jij vind het veilig genoeg? Ik vind het een groot probleem die ROC's
En er wordt wel degelijk geklaagd hoor.

Nou ja later meer. ben nu echt weg

MaRiaH
14-03-10, 04:40
Waar heb je het precies over en waar zijn ze veroordeelt, omdat je het zegt of uit statestiek blijkt? Je bedoelt toch zeker niet dat kranteknipsel van je een paar pagina's eerder? Want daar richtte het onderzoek zich op verdachten en niet veroordeelden.

Nee, dat bedoel ik allemaal niet.
Lees maar weer terug. Je hebt vast iets gemist.. ;)

tanger'73
14-03-10, 04:42
zelfs volwassenen?
waar heb je het nou over?

Dat is toch het hele probleem van die tuigjeugd, die hebben geen aanleiding nodig. ja, misschien wat extra geld.

Het is daar geen Vietnam dus dan is het goed?
Betrekkelijk veilig?
K weet niet waar jouw waarden en normen liggen, maar ik wil dit niet voor onze kinderen. En 15 jaar geleden was het ook nog niet nodig.

Jij vind het veilig genoeg? Ik vind het een groot probleem die ROC's
En er wordt wel degelijk geklaagd hoor.

Nou ja later meer. ben nu echt weg

Ja dat er geklaagd wordt weten we onderhand wel, maar kom met duidelijke aanwijzingen. Men kan alles zomaar roepen, niet dat ik je niet zou geloven, maar zeker niet iets om beleid op uit te voeren. 'K erger me ook aan straatvuil, maar als je daar wat mee moet, dan moet je ook duidelijke aanwijzingen hebben en niet omdat ik persoonlijk dat een zo ongelooflijk groot probleem vindt. Zo kan ik klagen tot ik een ons weeg, maar met sterke aanwijzingen is je geklaag tenminste de moeite waard.

tanger'73
14-03-10, 04:43
Nee, dat bedoel ik allemaal niet.
Lees maar weer terug. Je hebt vast iets gemist.. ;)


Het enige waar je het over hebt zijn je eigen onveiligheidsgevoelens, iets wat ikzelf niet herken. Althans op scholen in het algemeen.

MaRiaH
14-03-10, 04:45
Ja dat er geklaagd wordt weten we onderhand wel, maar kom met duidelijke aanwijzingen. Men kan alles zomaar roepen, niet dat ik je niet zou geloven, maar zeker niet iets om beleid op uit te voeren. 'K erger me ook aan straatvuil, maar als je daar wat mee moet, dan moet je ook duidelijke aanwijzingen hebben en niet omdat ik persoonlijk dat een zo ongelooflijk groot probleem vindt. Zo kan ik klagen tot ik een ons weeg, maar met sterke aanwijzingen is je geklaag tenminste de moeite waard.

Ik noemde het voorbeeld van de ROC's .
gespecificeerder kan ik niet zijn.

MaRiaH
14-03-10, 04:45
Het enige waar je het over hebt zijn je eigen onveiligheidsgevoelens, iets wat ikzelf niet herken. Althans op scholen in het algemeen.

van mij?? nee joh.
ik voel me niet onveilig.

Misschien staat voor 2010 weer in de statistieken. We zullen zien. :)

MaRiaH
14-03-10, 04:47
nu echt :zwaai:

tanger'73
14-03-10, 04:51
Ik noemde het voorbeeld van de ROC's naar waarheid weergegeven.
gespecificeerder kan ik niet zijn.


Heb je alle ROC's bezocht en heb je met diens personeel gesproken of biecht je uit individuele voorvallen? Het zijn neem ik aan incidenten. 'K heb echt geen aanwijzingen waarin ik me gesterkt voel dat het op ROC's over het algemeen te onveilig is om onderwijs te volgen. Geen enkele wethouder rept er met een kik over, dat het zo onveilig is zoals jezelf aangeeft. Maar ja, als het allemaal misdaad troef is op ROC's, waarom bestaan ze nog?

tanger'73
14-03-10, 04:55
van mij?? nee joh.
ik voel me niet onveilig.

Misschien staat voor 2010 weer in de statistieken. We zullen zien. :)

Zien zullen we altijd, maar statistieken of nog beter ervaringsdeskundigen zijn altijd handig om iets naar ware omvang te schatten.

tanger'73
14-03-10, 04:55
nu echt :zwaai:


Welterusten.

MaRiaH
14-03-10, 05:19
Zien zullen we altijd, maar statistieken of nog beter ervaringsdeskundigen zijn altijd handig om iets naar ware omvang te schatten.

tja..en hoe komen die aan de cijfers? :)
Ik heb es gegoogled en vond dit:

'Steeds meer geweld op scholen'

RIJSWIJK - Geweld op scholen neemt hand over hand toe. Het aantal meldingen van seksueel misbruik, fysiek en psychisch geweld op school is in twee jaar tijd meer dan verdrievoudigd, schrijft het AD.

Afgelopen schooljaar werden bij vertrouwenspersonen ruim 1400 klachten ingediend. Meldingen over fysiek geweld stegen met bijna 40 procent tot bijna 450 incidenten. Seksueel misbruik werd 168 keer gemeld, een toename van 13 procent.

Volgens het ministerie van Onderwijs is de school een afspiegeling van de samenleving, dus is ook hier sprake van een toenemende verruwing.

justus
14-03-10, 05:46
Misschien heeft ze zo'n gek punt nog niet..
Ik moet er even over nadenken..

ze heeft zeker een punt. jarenlang heeft de gevestigde politiek de (over)last van allochtone groepen genegeerd en de allochtone medeburger vooral getroeteld en niet aangesproken op ongewenst gedrag (let wel, ik beoog hier geen allochtone exclusiviteit voor fout gedrag te stellen, dat komt zeker ook bij autochtonen voor).
1. is het juist dat allochtonen 'alleen maar' werden getroeteld?
nee, natuurlijk niet. op die wijze krijg je nooit een volwaardige plek in de maatschappij. gewoon meedoen zou het credo moeten zijn, meedoen of vertrekken, want je past je aan aan de mores van je omgeving (let wel: aanpassen, niet assimileren).
2. mag je als politieke groep fout gedrag negeren?
nee, natuurlijk niet. we hebben een wetboek van strafrecht, een algemene politieverordening, en omgangsvormen. daar moet iedereen zich aan houden dus ook de allochtoon. een andere handelwijze is weer een vorm van discriminatie.
3. heeft die dolle blonde iets bereikt?
mwah, dat deed fortuyn eigenlijk al. het gaat erom dat de bewustwording van een integraal gelijke aanpak de basis wordt. nu zie ik de focus weer doorslaan naar de andere kant, nu zie ik lijsten met foute marokkanen verschijnen. Van Thijn riep ooit iets over de pendule democratie. dat zie ik hier ook. de balans moet opnieuw gevonden worden en dat gaat de komende jaren gebeuren. toutes politiek nederland is er al mee bezig en ik veronderstel dat de rede zal zegevieren. tuurlijk zullen er een paar marokkanen een stempel krijgen. ik hoop dat zulks niet exclusief zal blijven voor marokkanen maar alle andere groepen in de samenleving zal treffen, dus ook autochtonen en andere lieden met fout gedrag.

als die illegaal hirsi ali (want die bestaat niet, het is ali hirsi magan) dit bedoeld dan heeft ze helemaal gelijk.

MaRiaH
14-03-10, 12:54
opvoedingsondersteuning is nu al mogelijk, maar schooladvies is specifiek het terrein van de onderwijsinstelling, artsen hebben daar geen verstand van en kennen de prestaties van het kind niet.

Het hele huidige systeem moet dan op de schop natuurlijk.
En zo'n team moet uitgebreid worden met andere specialismen.
Waar ze nu langs elkaar werken kunnen ze integraal samenwerken.
Het zou goed passen bij die ontwikkeling van de brede scholen.

Tuurlijk is dat allemaal al mogelijk nu, maar het is niet laagdrempelig.
Het schiet daarom ook doel voorbij. Het is ook te vrijwillig misschien.
Jeugdzorg bijv. geeft opvoedingsondersteuning , maar geen ouder die daar vrijwillig naar toe gaat.

fisherman1969
14-03-10, 13:11
kwalijk en bijzonder laf, zelfs Pauw en Witteman wilt hij niet aandoen omdat hij ze te links vind. Wat moet je met een vent die iedereen wantrouwd, kiezers die links stemmen zijn in zijn ogen ook allemaal moslims en theedrinkers. Die vent heeft net als zijn gevolg een duidelijk middeleeuws denkkader. Heeft nimmer wat zinnigs te melden, dan anti-islamitische gebrul. Snap werkelijk niet wat mensen in hem zien?

in die grot zit tie omdat hij datzelf fijn vind en het gelegen uitkomt.

Je bent gemaks halve ff vergeten dat P Fortuyn ook ff op bezoek ging bij een praat programma!
Endan nog terzijde gelaten dat het pro P.V.D.A programma van P.W voor G.W niet bepaald het ,,programma,,is waar hij bij voorbaat al afgezeken wordt .:)
Trouwens HIJ Wilders heeft niks anders te vertellen , DAN DE STANDPUNTEN WAAR WE HET NU OVER HEBBEN .

MaRiaH
14-03-10, 13:15
Heb je alle ROC's bezocht en heb je met diens personeel gesproken of biecht je uit individuele voorvallen? Het zijn neem ik aan incidenten. 'K heb echt geen aanwijzingen waarin ik me gesterkt voel dat het op ROC's over het algemeen te onveilig is om onderwijs te volgen. Geen enkele wethouder rept er met een kik over, dat het zo onveilig is zoals jezelf aangeeft. Maar ja, als het allemaal misdaad troef is op ROC's, waarom bestaan ze nog?

Nee ik heb ze niet allemaal bezocht. Maar er is wel een landelijke trend.
Het aantal meldingen in en rond scholen is niet gedaald.
En zoals ik al zei is het binnen de school muren redelijk veilig, door poortjes pasjes en beveiligers. (al vind ik het al ernstig dat het zo moet..)

Maar het gebeurt wel om de school en buiten het terrein. De aanloop zal soms al binnen de school zijn. (ze worden door beveiliging verwijderd en dan gaat het buiten verder) Incidenten of delicten voor de school worden dus ook niet gerapporteerd in relatie met de school. Toch is die relatie er vaak wel.
En het zijn geen incidenten. Het gebeurt regelmatig, maar het zijn vaak wel dezelfde dadertjes.
Maar het zijn de ernstige incidenten die lees je in de krant, de meeste delicten dus niet. Het is altijd meer dan je denkt. En dan is er natuurlijk overlast van crimineeltjes die rond de school hangen maar geen leerling zijn.

Gezien de doelgroep van de scholen is het natuurlijk ook logisch want deze zelfde doelpgroep heeft de kenmerken die ook statistisch gezien grotendeels verantwoordelijk voor de crimininaliteit.

Maar dat je zegt dat je het allemaal wel mee vindt vallen, dat is misschien omdat er een bepaalde gewenning gaat bestaan. Eén die ik persoonlijk niet wil accepteren. :)

fisherman1969
14-03-10, 13:24
NRC vandaag

KLPD maakte lijst gemeenten met verdachte Marokkanen
Gepubliceerd: 13 maart 2010 19:54 | Gewijzigd: 13 maart 2010 20:16
Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 13 maart. Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) heeft vorig jaar een ranglijst opgesteld van gemeenten met het aantal arrestaties van Marokkaanse Nederlanders. Dat meldt de NOS vandaag.
Lees hier (http://www.nrc.nl/binnenland/article2503489.ece/KLPD_maakte_lijst_gemeenten_met_verdachte_Marokkan en)verder.



lees hier het rapport (http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00276/klpdanalyse_276257a.pdf)

DAT IS PRECIES WAT IK BEDOELDE EN OP HET JOURNAAL UITGEBREID TE ZIEN WAS !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fisherman1969
http://nos.nl/uitzending/9009-201003...-2000-uur.html

klopt zeker niet he ????
Antwoord van TANGER::
Weinig om er hysterisch van te worden.
Gewoon zo door blijven denken TANGER en gek he !!!: nu ruim 50% van de Nederlanders denken er anders over dan jij !

Stof om iets verder te denken en je mombakkes van argwaan onderkennig en ingekankerde haat af te zetten t.o.v bepaalde groepen mensen en personen o.a Ali Hisi ALi ,dat mens heeft toevallig dit keer gelijk en je kan lullen wat je wil het is wel een MOSLIMA die d,r verstand goed weet te gebruiken (ondanks haar leugens over haar VOORGESCHIEDDENIS:ik kan nog wel ergere misdrijven op noemen ).! hier begaan door haar geloofsgenoten .
En in de rest van de WERELD !
:aanwal:

MaRiaH
14-03-10, 13:26
DAT IS PRECIES WAT IK BEDOELDE EN OP HET JOURNAAL UITGEBREID TE ZIEN WAS !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fisherman1969
http://nos.nl/uitzending/9009-201003...-2000-uur.html



Dat weet ik, daarom haalde ik het aan. ;)

MaRiaH
14-03-10, 13:35
klopt zeker niet he ????
Antwoord van TANGER::
Weinig om er hysterisch van te worden.
Gewoon zo door blijven denken TANGER en gek he !!!: nu ruim 50% van de Nederlanders denken er anders over dan jij !

Stof om iets verder te denken en je mombakkes van argwaan onderkennig en ingekankerde haat af te zetten t.o.v bepaalde groepen mensen en personen o.a Ali Hisi ALi ,dat mens heeft toevallig dit keer gelijk en je kan lullen wat je wil het is wel een MOSLIMA die d,r verstand goed weet te gebruiken (ondanks haar leugens over haar VOORGESCHIEDDENIS:ik kan nog wel ergere misdrijven op noemen ).! hier begaan door haar geloofsgenoten .
En in de rest van de WERELD !
:aanwal:

Waarom zeg je nu geloofsgenoten? Wat heeft dit met geloof te maken?

Deze cijfers vergen overigens wat interpretatie. Maagoed dat is altijd met cijfers. Waarschijnlijk is het in het echt erger dan op papier, want niet alles wordt gemeld.

Ayaan, overigens zelf geen moslima meer, dacht ik, heeft helemaal geen gelijk.
Hooguit gedeeltelijk. Je maakt een fout als je zegt dat dit toe te schrijven is aan de islam, want dat is pertinent onjuist.

Antillianen en surinamers zijn veel meer vertegenwoordigd in de cijfers en dat zijn ook geen moslims. De achtergronden liggen veel complexer.
Daarom maakte ik onderscheid tussen soorten overlast.

De burger heeft gevoelsmatig meer last van kleine jochies die spugen en schelden (wat geen criminaliteit is maar wel heel hinderlijk), dan van degenen die s nachts een ramkraak zetten.

Pizzaman
14-03-10, 14:50
Misschien denkt Fisherman dat Tanger een moslim is die heir de kutjochies aan het verdedigen is.

Het lijkt er sterk op, maar volgens mij bedoelt Tanger alleen dat het gewoon in z'n geheel wel meevalt.
Dat het meevalt, daar ben ik het ook niet mee eens.

Maar 't zijn niet alleen Marokkaanse rotjochies, ook Surinamers en Antillianen kunnen er wat van.

Waar Fisherman gelijk in heeft dat is dat het zo niet opschiet.
Ontkenning drijft horden mensen in de armen van Wilders.
Hoewel hij behoorlijk islamofoob is, is hij de enige die daadwerkelijk van plan is actie te ondernemen.
ja en wat moet je als overlast ondervindende burger dan?

tanger'73
14-03-10, 16:47
tja..en hoe komen die aan de cijfers? :)
Ik heb es gegoogled en vond dit:

'Steeds meer geweld op scholen'

RIJSWIJK - Geweld op scholen neemt hand over hand toe. Het aantal meldingen van seksueel misbruik, fysiek en psychisch geweld op school is in twee jaar tijd meer dan verdrievoudigd, schrijft het AD.

Afgelopen schooljaar werden bij vertrouwenspersonen ruim 1400 klachten ingediend. Meldingen over fysiek geweld stegen met bijna 40 procent tot bijna 450 incidenten. Seksueel misbruik werd 168 keer gemeld, een toename van 13 procent.

Volgens het ministerie van Onderwijs is de school een afspiegeling van de samenleving, dus is ook hier sprake van een toenemende verruwing.

Overlast komt altijd en overal voor, maar de mate waarin verschilt van stad tot stad. Dat overlast ook op scholen voorkomt, wordt ook niet ontkend. Maar scholen zijn geen broeinesten van criminaliteit en misdaad. Denkt je werkelijk dat scholen een soorte van substitute zijn en daar criminaliteit en misdaad in plaats van onderwijs de boventoon voert? Als dat zo was, dan heeft niemand ooit zijn school afgemaakt en is onderwijs volgen op scholen onmogelijk. Dat leerlingen op scholen voor overlast kunnen zorgen is waar, maar het is geen schering en inslag en voert zeker niet de boventoon op scholen. Nogmaals, scenario's van misdaad en ernstige misdrijven op scholen zelf voeren vooralsnog niet de boventoon. Onderwijs en leerlingen startklaar maken voor de maastschappij, dat voert daar de boventoon. Dat er uitwassen zijn, die heb je overal. Mensen kunnen gerust naar school gaan.

tanger'73
14-03-10, 16:53
Het hele huidige systeem moet dan op de schop natuurlijk.
En zo'n team moet uitgebreid worden met andere specialismen.
Waar ze nu langs elkaar werken kunnen ze integraal samenwerken.
Het zou goed passen bij die ontwikkeling van de brede scholen.

Tuurlijk is dat allemaal al mogelijk nu, maar het is niet laagdrempelig.
Het schiet daarom ook doel voorbij. Het is ook te vrijwillig misschien.
Jeugdzorg bijv. geeft opvoedingsondersteuning , maar geen ouder die daar vrijwillig naar toe gaat.


Er hoeft niks op de schop, iedereen is specialist op zijn eigen werkveld. Bovendien leven we in een rechtsstaat en heeft iedere ouder het recht om die hulp te contacteren dat hij wenst. Dwang bij hulpverlening is nooit een optie geweest en is te ridicuul voor woorden. Wat nog wel mogelijk is, dat is korte lijnen en bestandskoppeling tussen relevante overheden.

MaRiaH
14-03-10, 16:54
Overlast komt altijd en overal voor, maar de mate waarin verschilt van stad tot stad. Dat overlast ook op scholen voorkomt, wordt ook niet ontkend. Maar scholen zijn geen broeinesten van criminaliteit en misdaad. Denkt je werkelijk dat scholen een soorte van substitute zijn en daar criminaliteit en misdaad in plaats van onderwijs de boventoon voert? Als dat zo was, dan heeft niemand ooit zijn school afgemaakt en is onderwijs volgen op scholen onmogelijk. Dat leerlingen op scholen voor overlast kunnen zorgen is waar, maar het is geen schering en inslag en voert zeker niet de boventoon op scholen. Nogmaals, scenario's van misdaad en ernstige misdrijven op scholen zelf voeren vooralsnog niet de boventoon. Onderwijs en leerlingen startklaar maken voor de maastschappij, dat voert daar de boventoon. Dat er uitwassen zijn, die heb je overal. Mensen kunnen gerust naar school gaan.


Ik heb ook niet gezegd dat mensen niet meer naar school kunnen. Dat maak jij ervan. Maar onderschat niet wat daar gebeurt.

Het ligt aan de populatie van de ROC's.
Lees het nog eens terug en onderschat niet het aantal meldingen van geweld en criminaliteit rondom deze scholen.

tanger'73
14-03-10, 16:56
Je bent gemaks halve ff vergeten dat P Fortuyn ook ff op bezoek ging bij een praat programma!
Endan nog terzijde gelaten dat het pro P.V.D.A programma van P.W voor G.W niet bepaald het ,,programma,,is waar hij bij voorbaat al afgezeken wordt .:)
Trouwens HIJ Wilders heeft niks anders te vertellen , DAN DE STANDPUNTEN WAAR WE HET NU OVER HEBBEN .


De standpunten waar Wilders het over heeft, is islam, islam en nog eens islam. Heb hem nooit ergens op iets zinnigs betrapt.

MaRiaH
14-03-10, 16:57
Er hoeft niks op de schop, iedereen is specialist op zijn eigen werkveld. Bovendien leven we in een rechtsstaat en heeft iedere ouder het recht om die hulp te contacteren dat hij wenst. Dwang bij hulpverlening is nooit een optie geweest en is te ridicuul voor woorden. Wat nog wel mogelijk is, dat is korte lijnen en bestandskoppeling tussen relevante overheden.

NOu en of wel. Gedwongen opname is mogelijk.

Dwang bij hulpverlening zou wel moeten als kinderen overlast aan anderen veroozaken. Dan is het allang geen issue van de ouders meer.
Zo eenvoudig is dat.

tanger'73
14-03-10, 16:59
Ik heb ook niet gezegd dat mensen niet meer naar school kunnen. Dat maak jij ervan. Maar onderschat niet wat daar gebeurt.

Het ligt aan de populatie van de ROC's.
Lees het nog eens terug en onderschat niet het aantal meldingen van geweld en criminaliteit rondom deze scholen.


Wat moet ik teruglezen? Dat artikel van je uit Rijswijk. 'K ben in bezit van raadsstukken van de wethouder van onderwijs uit onder andere Amsterdam. Deze zijn veelbelovend voor wat betreft de veiligheid in het onderwijs. 'K laat me niet op de stang jagen door krantenknipsels.

tanger'73
14-03-10, 17:01
NOu en of wel. Gedwongen opname is mogelijk.

Dwang bij hulpverlening zou wel moeten als kinderen overlast aan anderen veroozaken. Dan is het allang geen issue van de ouders meer.
Zo eenvoudig is dat.


Wat mogelijk is, komt haast niet voor in de praktijk. Dat weet iedereen dondersgoed.

tanger'73
14-03-10, 17:06
Nee ik heb ze niet allemaal bezocht. Maar er is wel een landelijke trend.
Het aantal meldingen in en rond scholen is niet gedaald.
En zoals ik al zei is het binnen de school muren redelijk veilig, door poortjes pasjes en beveiligers. (al vind ik het al ernstig dat het zo moet..)

Maar het gebeurt wel om de school en buiten het terrein. De aanloop zal soms al binnen de school zijn. (ze worden door beveiliging verwijderd en dan gaat het buiten verder) Incidenten of delicten voor de school worden dus ook niet gerapporteerd in relatie met de school. Toch is die relatie er vaak wel.
En het zijn geen incidenten. Het gebeurt regelmatig, maar het zijn vaak wel dezelfde dadertjes.
Maar het zijn de ernstige incidenten die lees je in de krant, de meeste delicten dus niet. Het is altijd meer dan je denkt. En dan is er natuurlijk overlast van crimineeltjes die rond de school hangen maar geen leerling zijn.

Gezien de doelgroep van de scholen is het natuurlijk ook logisch want deze zelfde doelpgroep heeft de kenmerken die ook statistisch gezien grotendeels verantwoordelijk voor de crimininaliteit.

Maar dat je zegt dat je het allemaal wel mee vindt vallen, dat is misschien omdat er een bepaalde gewenning gaat bestaan. Eén die ik persoonlijk niet wil accepteren. :)


Nu zeg je dat het in scholen toch nog betrekkelijk veilig is, waarom betrek je dan onveiligheid dat buiten de scholen plaatsvind op scholen. Wat is je punt, dat de veiligheid op scholen beneden alle peil is of toch maar de onveiligheid op straat en in bepaalde wijken?

tanger'73
14-03-10, 17:11
DAT IS PRECIES WAT IK BEDOELDE EN OP HET JOURNAAL UITGEBREID TE ZIEN WAS !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fisherman1969
http://nos.nl/uitzending/9009-201003...-2000-uur.html

klopt zeker niet he ????
Antwoord van TANGER::
Weinig om er hysterisch van te worden.
Gewoon zo door blijven denken TANGER en gek he !!!: nu ruim 50% van de Nederlanders denken er anders over dan jij !

Stof om iets verder te denken en je mombakkes van argwaan onderkennig en ingekankerde haat af te zetten t.o.v bepaalde groepen mensen en personen o.a Ali Hisi ALi ,dat mens heeft toevallig dit keer gelijk en je kan lullen wat je wil het is wel een MOSLIMA die d,r verstand goed weet te gebruiken (ondanks haar leugens over haar VOORGESCHIEDDENIS:ik kan nog wel ergere misdrijven op noemen ).! hier begaan door haar geloofsgenoten .
En in de rest van de WERELD !
:aanwal:

Het kan me geen reet schelen wat je denkt of die andere helft van je, ik ben vrij in mijn eigen denken. Ga je angstscenario's maar op je bange medeburgers ventileren. 'K sta mijn mannetje en schrik niet terug van zaken waarvan ik weet, dat die niet in toenemende mate voorkomen. Als je verder denk dat ze een moslima is, dan spoor je voor geen ene meter.

tanger'73
14-03-10, 17:19
Misschien denkt Fisherman dat Tanger een moslim is die heir de kutjochies aan het verdedigen is.

Het lijkt er sterk op, maar volgens mij bedoelt Tanger alleen dat het gewoon in z'n geheel wel meevalt.
Dat het meevalt, daar ben ik het ook niet mee eens.

Maar 't zijn niet alleen Marokkaanse rotjochies, ook Surinamers en Antillianen kunnen er wat van.

Waar Fisherman gelijk in heeft dat is dat het zo niet opschiet.
Ontkenning drijft horden mensen in de armen van Wilders.
Hoewel hij behoorlijk islamofoob is, is hij de enige die daadwerkelijk van plan is actie te ondernemen.
ja en wat moet je als overlast ondervindende burger dan?

op scholen valt het zeker mee en zelfs ook op straat, want het blijft vooralsnog een minderheid van het totaal aantal aan jongeren die gewoon met succes op deze scholen onderwijs volgen en in dezelfde wijken wonen en leven. Men doet graag voorkomen dat het schering en inslag is. Wellicht leven dergelijke gasten vooral op het platteland die dat denken en zelf nooit zo'n jochie hebben gezien? Maar ik als grote stadsbewoner, heb totaal geen last van dergelijke jochies en al zeker niet op scholen die onder het strenge regime van schoolpersoneel staan. Waar je bij het minste geringste meteen je biezen kan pakken in belang van de overgrote meerderheid op die scholen die gewoon hun diploma wensen te behalen en dat ook doen, zonder invloed van misdaad en criminaliteit zoals die in the subsititute.

MaRiaH
14-03-10, 17:21
Wat moet ik teruglezen? Dat artikel van je uit Rijswijk. 'K ben in bezit van raadsstukken van de wethouder van onderwijs uit onder andere Amsterdam. Deze zijn veelbelovend voor wat betreft de veiligheid in het onderwijs. 'K laat me niet op de stang jagen door krantenknipsels.

politiemeldingen, schat.

MaRiaH
14-03-10, 17:22
Wat mogelijk is, komt haast niet voor in de praktijk. Dat weet iedereen dondersgoed.

Meer gedwongen opnames daar zou ik niet voor zijn.
Maar wel voor verplicht aanpakken van overlastgevertjes.
Desnoods uithuisplaatsting als de ouders ze niet kunnen handhaven.

Pizzaman
14-03-10, 17:24
Wat moet ik teruglezen? Dat artikel van je uit Rijswijk. 'K ben in bezit van raadsstukken van de wethouder van onderwijs uit onder andere Amsterdam. Deze zijn veelbelovend voor wat betreft de veiligheid in het onderwijs. 'K laat me niet op de stang jagen door krantenknipsels.

Aan de ene kant heb je gelijk dat je je niet op stang laat jagen door kranten.
Immers die leven bij het feit dat ze de krant vol krijgen :D

Maar ik heb zo'n 12 jaar geleden het onderwijs vaarwel gezegd.
Dit met de reden dat het een dikke bende was, en dat er niks aan gedaan werd.
NB: Ik gaf toen les op een scholengemeenschap in Vlaardingen.

De school is wat dat betreft zeker een afspiegeling van de maatschappij. Problemen die je in de Randstad ziet, hebben ook hun weerslag op scholen. Aan de andere kant gebeurt er in Noord-Oost Groningen vrij weinig, en dus zijn daar de scholen ook veilig.

Het probleem van de ROC's is dat er veel 'oudere jongeren' alsnog hun opleiding komen afmaken.
Althans, dat is het idee. Sommigen komen er alleen maar als een soort 'dagbesteding'.
ROC's worden echter gesponsord per leerling: hoe meer, hoe beter.
En daar zit het begin van het probleem al...

tanger'73
14-03-10, 17:24
politiemeldingen, schat.


Er wordt heel wat afgemeld aan de politie, ook anoniem. Maar in hoeverre zijn deze meldingen legitiem?

MaRiaH
14-03-10, 17:26
Nu zeg je dat het in scholen toch nog betrekkelijk veilig is, waarom betrek je dan onveiligheid dat buiten de scholen plaatsvind op scholen. Wat is je punt, dat de veiligheid op scholen beneden alle peil is of toch maar de onveiligheid op straat en in bepaalde wijken?

IN de school ja doordat er beveiligers zijn, preventief fouilleren en detectiepoortjes. Dat zegt eigenlijk al genoeg toch.
Het geweld gebeurt buiten het gebouw.

Maar bedreiging, intimidatie, stalking, dealen, speelt zich af in en rond de school.

Ik heb dat allemaal al gezegd en ga niet in herhaling vallen.

MaRiaH
14-03-10, 17:27
Er wordt heel wat afgemeld aan de politie, ook anoniem. Maar in hoeverre zijn deze meldingen legitiem?

:maf2:
Ik had het niet verzonnen, weet je nog..

tanger'73
14-03-10, 17:27
Meer gedwongen opnames daar zou ik niet voor zijn.
Maar wel voor verplicht aanpakken van overlastgevertjes.
Desnoods uithuisplaatsting als de ouders ze niet kunnen handhaven.

Gedwongen opnames is prima, maar dan wel op last van justitie als onderdeel van een straf bij het plegen van een strafbare feit. Uithuisplaatsingen is echt omslachtig, geen plek, geen geschikt personeel en niemand wilt opgescheept zitten met dergelijke raddraaiers die het bloed onder je nagels vandaan halen.

tanger'73
14-03-10, 17:30
IN de school ja doordat er beveiligers zijn, preventief fouilleren en detectiepoortjes. Dat zegt eigenlijk al genoeg toch.
Het geweld gebeurt buiten het gebouw.

Maar bedreiging, intimidatie, stalking, dealen, speelt zich af in en rond de school.

Ik heb dat allemaal al gezegd en ga niet in herhaling vallen.

Ja buiten het gebouw, het is weer zo laat. Buiten het gebouw gebeurt alle criminaliteit. Er is altijd nog een verschil tussen in school en buiten school in de openbare gelegenheid.

Slinger
14-03-10, 17:30
Wat moet ik teruglezen? Dat artikel van je uit Rijswijk. 'K ben in bezit van raadsstukken van de wethouder van onderwijs uit onder andere Amsterdam. Deze zijn veelbelovend voor wat betreft de veiligheid in het onderwijs. 'K laat me niet op de stang jagen door krantenknipsels.

Verkijk je niet op beleidsstukken. Een ambtenaar of politicus die echt de waarheid wil weten kan beter de krant lezen.

MaRiaH
14-03-10, 17:31
Gedwongen opnames is prima, maar dan wel op last van justitie als onderdeel van een straf bij het plegen van een strafbare feit. Uithuisplaatsingen is echt omslachtig, geen plek, geen geschikt personeel en niemand wilt opgescheept zitten met dergelijke raddraaiers die het bloed onder je nagels vandaan halen.

heropvoedingskampen dan?
lijkt me ook niet wenselijk.. bovendien schijnthet dan ook te laat te zijn.

dus aanpakken bij de wortel = via consultatiebureaus en scholen.

Jij verzet je er wel tegen, maar ik vind het triest dat een hele generatie jongeren gewoon verloren is voor de maatschappij.
We zijn onze kinderen verplicht er wat aan te doen.

tanger'73
14-03-10, 17:31
:maf2:
Ik had het niet verzonnen, weet je nog..

Ja dat weet ik, maar velen zijn bij voorbaat verdacht, ook de politie moet het kaf van de koren scheiden, alvorens wat te vermelden.

MaRiaH
14-03-10, 17:32
Verkijk je niet op beleidsstukken. Een ambtenaar of politicus die echt de waarheid wil weten kan beter de krant gaan lezen.

En laat ik je vertellen dat daar niet de helft in staat van wat er werkelijk gebeurt. Echt waar.:)

tanger'73
14-03-10, 17:33
Verkijk je niet op beleidsstukken. Een ambtenaar of politicus die echt de waarheid wil weten kan beter de krant lezen.

Zit jezelf ook tussen criminaliteit en misdaadleerlingen?

MaRiaH
14-03-10, 17:34
Ja dat weet ik, maar velen zijn bij voorbaat verdacht, ook de politie moet het kaf van de koren scheiden, alvorens wat te vermelden.

Natuurlijk. En dat is maar goed ook.
Erger is - wat ik al eerder zei- de bewijsvoering.
En dan weet iedereen echt wel wie het waren, maar de getuigen durven niet.. Dat soort dingen.

Slinger
14-03-10, 17:36
Zit jezelf ook tussen criminaliteit en misdaadleerlingen?

Valt mee, ik zit niet op een ROC, maar ik hoor wel verhalen van collega's.

tanger'73
14-03-10, 17:39
heropvoedingskampen dan?
lijkt me ook niet wenselijk.. bovendien schijnthet dan ook te laat te zijn.

dus aanpakken bij de wortel = via consultatiebureaus en scholen.

Jij verzet je er wel tegen, maar ik vind het triest dat een hele generatie jongeren gewoon verloren is voor de maatschappij.
We zijn onze kinderen verplicht er wat aan te doen.

consultatiebureaus kunnen zich niet richten op criminaliteitsbestrijding, dat is domweg niet diens werkterrein. Men richt zich daar specifiek op de jeugdgezondheidszorg en het opsporen van mogelijke lichamelijke deficentiës. Het zijn daar geen politiemedewerkers. Verder heeft gedragsproblemen vele oorzaken en hoeft niet per definitie te resulteren in criminaliteit. Dat is gewoon onberekenbaar. Meer aandacht voor psycho-sociale ontwikkeling moet mogelijk wezen.

MaRiaH
14-03-10, 17:41
Zit jezelf ook tussen criminaliteit en misdaadleerlingen?

Ik heb nog wat interessante sites voor je gevonden.
Je moet je wel realiseren dat dit incidenten betreft die de pers wel hebben gehaald en gerelateerd zijn aan de school.
Er is dus meer dan hier staat; dit is slechts het topje van de ijsberg:

2009
http://www.schoolenveiligheid.nl/aps/School+en+Veiligheid/news/agressie+geweld+en+pesten/nieuwsarchief+2009/

2010 tot nu toe:
http://www.schoolenveiligheid.nl/aps/School+en+Veiligheid/news/agressie+geweld+en+pesten/nieuwsarchief+2010/

tanger'73
14-03-10, 17:41
En laat ik je vertellen dat daar niet de helft in staat van wat er werkelijk gebeurt. Echt waar.:)


Het zal wel dat er meer gebeurt, maar daar moet je het mee doen. Gemeenschapsgelden worden alleen aangewend op basis van aantoonbare feiten.

tanger'73
14-03-10, 17:42
Natuurlijk. En dat is maar goed ook.
Erger is - wat ik al eerder zei- de bewijsvoering.
En dan weet iedereen echt wel wie het waren, maar de getuigen durven niet.. Dat soort dingen.


Daarom moeten we voorzichtig zijn met generaliseren.

tanger'73
14-03-10, 17:43
Valt mee, ik zit niet op een ROC, maar ik hoor wel verhalen van collega's.


Naast dat iedereen klaagt, valt het dus mee.

tanger'73
14-03-10, 17:47
Ik heb nog wat interessante sites voor je gevonden.
Je moet je wel realiseren dat dit incidenten betreft die de pers wel hebben gehaald en gerelateerd zijn aan de school.
Er is dus meer dan hier staat; dit is slechts het topje van de ijsberg:

2009
http://www.schoolenveiligheid.nl/aps/School+en+Veiligheid/news/agressie+geweld+en+pesten/nieuwsarchief+2009/

2010 tot nu toe:
http://www.schoolenveiligheid.nl/aps/School+en+Veiligheid/news/agressie+geweld+en+pesten/nieuwsarchief+2010/


Agressie tegen overheidspersoneel komt natuurlijk voor. Maar gelukkig niet in dien mate dat al het personeel maar met de WIA moet.

MaRiaH
14-03-10, 17:47
consultatiebureaus kunnen zich niet richten op criminaliteitsbestrijding, dat is domweg niet diens werkterrein. Men richt zich daar specifiek op de jeugdgezondheidszorg en het opsporen van mogelijke lichamelijke deficentiës. Het zijn daar geen politiemedewerkers. Verder heeft gedragsproblemen vele oorzaken en hoeft niet per definitie te resulteren in criminaliteit. Dat is gewoon onberekenbaar. Meer aandacht voor psycho-sociale ontwikkeling moet mogelijk wezen.

Beste Tanger, Ik heb het niet over criminaliteitsbestrijding, maar over het vroegtijdig opsporen van problemen bij kinderen. Dat kan vanalles zijn.
Uit de praktijk weten we dat dit nu niet gebeurd en het kan in veel gevallen latere problemen, waaronder bijv. criminaliteit, maar ook leerproblemen, kindermishandeling etc. voorkomen.

Maar dan zijn we er nog niet, maar het is een begin.
Daar is iedereen mee geholpen.

MaRiaH
14-03-10, 17:49
Het zal wel dat er meer gebeurt, maar daar moet je het mee doen. Gemeenschapsgelden worden alleen aangewend op basis van aantoonbare feiten.

Ho wacht, die feiten worden wel aangetoond en de daders veroordeeld, maar het haalt de krant niet..;)

MaRiaH
14-03-10, 17:50
Daarom moeten we voorzichtig zijn met generaliseren.

ja en ook met de feiten bagatelliseren.. :)

MaRiaH
14-03-10, 17:52
Volgens mij zijn we vreselijk off topic :hihi:

ik ga in ieder geval weer even wat anders doen.. eten en zo.
Smakelijk vast.

tanger'73
14-03-10, 17:53
Beste Tanger, Ik heb het niet over criminaliteitsbestrijding, maar over het vroegtijdig opsporen van problemen bij kinderen. Dat kan vanalles zijn.
Uit de praktijk weten we dat dit nu niet gebeurd en het kan in veel gevallen latere problemen, waaronder bijv. criminaliteit, maar ook leerproblemen, kindermishandeling etc. voorkomen.

Maar dan zijn we er nog niet, maar het is een begin.
Daar is iedereen mee geholpen.


Ja dat is weer een geheel ander onderwerp, je begon hier dacht ik op de voet van rotjochies die wijken onveilig maken, dat je daarna ook doortrok naar scholen. Dat er in het algemeen vroegtijdig gedragsproblemen moeten worden opgespoort, maar dan ook daadwerkelijk iets aan doen. Heeft prioriteit, want zelf zie ik dat bijvoorbeeld zorgleerlingen met aantoonbare deficiënties in de ontwikkeling er alsnog met de pet naar wordt gegooid en niet daar terecht komen waar ze op hun plaats zijn.

tanger'73
14-03-10, 17:56
Ho wacht, die feiten worden wel aangetoond en de daders veroordeeld, maar het haalt de krant niet..;)


Kennelijk zijn die feiten niet van betrekking op Marokkanen, want die halen met een oogwenk alle kranten?

MaRiaH
14-03-10, 17:57
Ja dat is weer een geheel ander onderwerp, je begon hier dacht ik op de voet van rotjochies die wijken onveilig maken, dat je daarna ook doortrok naar scholen. Dat er in het algemeen vroegtijdig gedragsproblemen moeten worden opgespoort, maar dan ook daadwerkelijk iets aan doen. Heeft prioriteit, want zelf zie ik dat bijvoorbeeld zorgleerlingen met aantoonbare deficiënties in de ontwikkeling er alsnog met de pet naar wordt gegooid en niet daar terecht komen waar ze op hun plaats zijn.

Mee eens. Het een kan tot het ander leiden..
Er is zoveel te doen waar we gezamenlijk de schouders onder moeten zetten als Nederlanders.

Zo'n bal als GW die gooit roet in het eten door het een Islam probleem te maken. Terwijl het problemen zijn die puur Nederlandse problemen zijn en onder alle afkomsten aan de orde zijn.

Volgens mij zijn we nu weer ontopic ook? :duim:

tanger'73
14-03-10, 17:57
ja en ook met de feiten bagatelliseren.. :)

Feiten moeten inzichtelijk zijn, voordat je überhaupt wat mee kunt.

fisherman1969
14-03-10, 20:50
Waarom zeg je nu geloofsgenoten? Wat heeft dit met geloof te maken?

Deze cijfers vergen overigens wat interpretatie. Maagoed dat is altijd met cijfers. Waarschijnlijk is het in het echt erger dan op papier, want niet alles wordt gemeld.

Ayaan, overigens zelf geen moslima meer, dacht ik, heeft helemaal geen gelijk.
Hooguit gedeeltelijk. Je maakt een fout als je zegt dat dit toe te schrijven is aan de islam, want dat is pertinent onjuist.

Antillianen en surinamers zijn veel meer vertegenwoordigd in de cijfers en dat zijn ook geen moslims. De achtergronden liggen veel complexer.
Daarom maakte ik onderscheid tussen soorten overlast.

De burger heeft gevoelsmatig meer last van kleine jochies die spugen en schelden (wat geen criminaliteit is maar wel heel hinderlijk), dan van degenen die s nachts een ramkraak zetten.

Nee het heeft niets met het geloof te maken !
Ik heb dat express aangehaalt omdat A.H.A hier voor rotte vis wordt uitgemaakt :aldus TANGER
Geslacht: Man
Berichten: 10.536
Geregistreerd: 20 november 2008
Locatie: top secret
Credits: 112.788 Gisteren, 23:21
--------------------------------------------------------------------------------
Bovendien is iedereen weer vergeten dat deze heks zich op illegale wijze een verblijfsstatus in Nederland heeft gelogen. Wat uitgeprocedeerde asielzoekers en vele anderen het lot treffen dat ze worden uitgewezen, is deze somalische misbaksel daarzeker een uitzondering op en heeft ze zelfs nog gelijk ook?

Mijn vraag is waarvan die haat tegen A.H.A (vandaar geloofsgenoten)*)
En als er een is die altijd zegt :vergeet het andere tuig ook niet ben ik dat wel !
Feit is dat Wilders de Marokkaanse criminelen koppelt aan de ISLAM ,
En als ik daarop wijs dat het in het N.O.S Journaal te zien was(waarom) dan doet dat er niets toe en het is juist deze handels wijze die Wilders uitbuit .
Dat Wilders profijt maakt van deze criminelen ( en de zgn kleine criminaliteit) spreekt voor zich , anderzijds beweert hij niets tegen zich goed gedragende Moslims te hebben ,nou geef hem dan geen aanleiding zou ik zeggen en doe er wat aan , hoe moeilijk dat ook is .
En laten we eerlijk wezen het zijn niet alleen de Moslim ouders , mischien ben ik al te oud om het ,,gewoon,, te vinden zoals : spugen op straat , rotzooi en troep achter je reet laten liggen , post bussen met stront insmeren ,maar ook de pin automaten , geen verlichting op je fiets ,en als je sommigen groepjes al aankijkt is het : mot je soms wat ouwe enz enz
.let wel ik heb het nu over de algemene jeugd zo gauw ze in groepjes zijn!

P.s Sorry ik wist niet dat Ali Hirsi Ali een renegaat is !dacht dat ze nog steeds Moslima was.

grjs
fisherman

MaRiaH
14-03-10, 21:18
Nou dan ben ik ook te oud.. want dat respectloze gedrag van sommige jongeren daar erger ik me ook aan.
Ik vind het niet normaal en wil dat ook niet normaal vinden.
Maar dat ligt echt aan de opvoeding..

En dat gedrag is echt zorgelijk want dat moet dan de toekomst hebben..

Maar aan de andere kant zijn er veel meer jongeren die het heel goed doen, stabiele persoonljkheden worden, assertief zijn en behulpzaam, een hoog arbeidsethos en verantwoordleijksgevoel.. gelukkig maar.. ;)

Die andere 'verloren' groep zeg maar, die was er altijd al en zal er altijd blijven. Alleen is dat percentage enorm gegroeid (dat zie je al terug in schooluitval) en lijkt het gedrag steeds ernstiger te ontsporen.

tanger'73
14-03-10, 21:24
Dat Wilders profijt maakt van deze criminelen ( en de zgn kleine criminaliteit) spreekt voor zich , anderzijds beweert hij niets tegen zich goed gedragende Moslims te hebben ,nou geef hem dan geen aanleiding zou ik zeggen en doe er wat aan , hoe moeilijk dat ook is.


Geloof je datzelf? Wilders zou niks tegen zich goed gedragende moslims hebben, mits ze even hun Koran voor meer als de helft verscheuren en hoofddoeken afdoen en weet ik veel wat nog meer. Kortom, volgens Wilders zijn definitie is een goed gedragende moslim een die geen moslim meer is en kan zijn. Wist je trouwens dat Wilders Magam destijds hekelde om haar valse getuigenissen rondom haar verblijfsstatus en met haar absoluut niet wou samenwerken en accepteren. Voor Wilders is zij de zoveelste buitenlander, waarvan opgerot staat netjes het devies betreft.

tanger'73
14-03-10, 21:41
Veel jongeren waarvan Marokkaanse, hebben problemen met hun persoonlijke ontwikkeling omdat ze vaak niet meer als individu worden aangezien. Maar bij voorbaat als crimineel. Marokkaan zijn staat inherent aan criminele omstandigheden, waarvan men denkt dat die er bij Marokkanen altijd zijn. Het woord Marokkaan heeft in de afgelopen jaren een negatieve klank gekregen. Zelfs in onze dagelijkse taalgebruik is nog maar weinig verschil tussen het woord Marokkaan en crimineel.

Marokkanen die het boven verwachting goed doen, daarvan is men verbaast, omdat Marokkaan eerder wordt geassocieerd met slecht dan goed. De Marokkaan in kwestie heeft dan niet toegeven aan zijn criminele natuur. Hij is ineens een vernederlandste Marokkaan geworden. iemand aanduiden met de term Marokkaan betekent voor velen dat hij besmet is met een virus.

Dit hakt erg in de persoonlijkheids ontwikkeling van vele Marokkaanse jongeren, die hoe goed ze het ook doen, voor de buitenwacht altijd crimineel zijn en alleen een wonder kan helpen dat ze dat niet zijn.

fisherman1969
14-03-10, 22:02
Geloof je datzelf? Wilders zou niks tegen zich goed gedragende moslims hebben, mits ze even hun Koran voor meer als de helft verscheuren en hoofddoeken afdoen en weet ik veel wat nog meer. Kortom, volgens Wilders zijn definitie is een goed gedragende moslim een die geen moslim meer is en kan zijn. Wist je trouwens dat Wilders Magam destijds hekelde om haar valse getuigenissen rondom haar verblijfsstatus en met haar absoluut niet wou samenwerken en accepteren. Voor Wilders is zij de zoveelste buitenlander, waarvan opgerot staat netjes het devies betreft.

Nou dan pleit het des te meer voor A.H.A dat ze ondanks dat WILDERS
haar hekelde toch ,,bijval,,van haar krijgt !
Van deze ik citeeral ff de op zich al beledigende kop: oude leugenaar en oproerkraaier...

MaRiaH
14-03-10, 22:04
http://www.elsevier.nl/web/Artikel/171330/Jeugdmisdaad-Hopeloze-gevallen.htm

tanger'73
14-03-10, 22:13
Nou dan pleit het des te meer voor A.H.A dat ze ondanks dat WILDERS
haar hekelde toch ,,bijval,,van haar krijgt !
Van deze ik citeeral ff de op zich al beledigende kop: oude leugenaar en oproerkraaier...


Voor de volledigheid heeft ze nooit formeel het Nederlanderschap kunnen verkrijgen, omdat ze tijdens haar naturalisatieproces niet de waarheid gesproken had en valse getuigenissen afgelegd. Ze had gewoon ordinair een valse naam bij haar naturalisatie opgegeven en daarmee eigenlijk fraude gepleegd. iedere andere persoon in haar positie zou onmiddelijk het Nederlanderschap zijn afgewezen en zelfs diens verblijfstatus aan een nader onderzoek worden onderworpen. Opgave van valse namen is een strafbare feit en een ernstig probleem voor de autoriteiten en speelt criminaliteit in de hand. Als Kamerlid had ze beter moeten weten, maar zij is niks anders gebleken als een profiteur en economische vluchteling zoals velen deze kant opkomen. Die bijval van haar voor Wilders is mosterd na de maaltijd.

fisherman1969
14-03-10, 22:17
Veel jongeren waarvan Marokkaanse, hebben problemen met hun persoonlijke ontwikkeling omdat ze vaak niet meer als individu worden aangezien. Maar bij voorbaat als crimineel. Marokkaan zijn staat inherent aan criminele omstandigheden, waarvan men denkt dat die er bij Marokkanen altijd zijn. Het woord Marokkaan heeft in de afgelopen jaren een negatieve klank gekregen. Zelfs in onze dagelijkse taalgebruik is nog maar weinig verschil tussen het woord Marokkaan en crimineel.

Marokkanen die het boven verwachting goed doen, daarvan is men verbaast, omdat Marokkaan eerder wordt geassocieerd met slecht dan goed. De Marokkaan in kwestie heeft dan niet toegeven aan zijn criminele natuur. Hij is ineens een vernederlandste Marokkaan geworden. iemand aanduiden met de term Marokkaan betekent voor velen dat hij besmet is met een virus.

Dit hakt erg in de persoonlijkheids ontwikkeling van vele Marokkaanse jongeren, die hoe goed ze het ook doen, voor de buitenwacht altijd crimineel zijn en alleen een wonder kan helpen dat ze dat niet zijn.

Ik heb al meerdere keren hier gezegd dat ik fantastiche Marokaanse *) mensen ken waaronder mijn vrienden , ik heb het ook niet over de hardwerkende mensen die het hier gemaakt hebben ,ik heb het over de realtief kleine groep(en) jeugdige criminelen , die als dit zo doorgaat wel degelijk een bedreiging vormen nu en vooral in de toekomst!
En laten we gewoon eerlijk wezen :als je als zwart schaap een wit staartje hebt val je het eerste op in de zwarte kudde !
Dit heeft niks met huidskleur te maken hoor, gewoon als voorbeeld .
En nog wat , vraag me zelf af waarom horen we nooit zo vaak iets over Turken,Chinezen, Molukkers ,Surinamers ( de laatse zijn hun twijfelachtige reputatie )zelfs kwijt geraakt!

*) heb al eerder op gewezen kijk maar eens in ziekenhuizen.

grtjs
fisherman

ik ga:slaap:

Pizzaman
14-03-10, 22:18
Uit dat verhaal op Elsevier:


'Nogal wat van onze klanten zitten in de zomer twee maanden in Marokko,’ zegt Annemarie Post (51), supervisor van het Amsterdamse MST-team.

WTF... denk eens even na, hoe lang heeft een werkende vakantie en hoe lang heeft een uitkeringstrekkende toestemming.
En als je dan gelijk mocht zeggen 'jaloers', bedenk dan eens dat dit dus geen 'klanten' van de Albert heijn zijn maar veroordeelde (weliswaar 'jeugd') criminelen.

Hoe gek zijn we nou met z'n allen.

MaRiaH
14-03-10, 22:26
Uit dat verhaal op Elsevier:



WTF... denk eens even na, hoe lang heeft een werkende vakantie en hoe lang heeft een uitkeringstrekkende toestemming.
En als je dan gelijk mocht zeggen 'jaloers', bedenk dan eens dat dit dus geen 'klanten' van de Albert heijn zijn maar veroordeelde (weliswaar 'jeugd') criminelen.

Hoe gek zijn we nou met z'n allen.

:hihi:

Een juiste aanpak vinden is ook het probleem.
Niemand weet eigenlijk wat ze nou met die jongeren aan moeten..
Daarom pleit ik voor vroeg probelemen opsporen en begeleiden (bijv, veel criminele jongeren zijn zwakbegaafd en nooit begeleid..)

Wat wel opvallend is, is dat de (wat veel mensen vinden) softe aanpak, het meeste resultaat oplevert. En dus niet de keiharde aanpak.

tanger'73
14-03-10, 22:27
Ik heb al meerdere keren hier gezegd dat ik fantastiche Marokaanse *) mensen ken waaronder mijn vrienden , ik heb het ook niet over de hardwerkende mensen die het hier gemaakt hebben ,ik heb het over de realtief kleine groep(en) jeugdige criminelen , die als dit zo doorgaat wel degelijk een bedreiging vormen nu en vooral in de toekomst!
En laten we gewoon eerlijk wezen :als je als zwart schaap een wit staartje hebt val je het eerste op in de zwarte kudde !
Dit heeft niks met huidskleur te maken hoor, gewoon als voorbeeld .
En nog wat , vraag me zelf af waarom horen we nooit zo vaak iets over Turken,Chinezen, Molukkers ,Surinamers ( de laatse zijn hun twijfelachtige reputatie )zelfs kwijt geraakt!

*) heb al eerder op gewezen kijk maar eens in ziekenhuizen.

grtjs
fisherman

ik ga:slaap:

Waarom je weinig hoort over de rest, is omdat dat geen mediawaarde kent. Als je beziet dat de criminaliteit in bijvoorbeeld Amsterdam zuid-oost de pan uitrijst en voornamelijk die van de harde misdaad met drugs gerelateerde zaken. turken zijn ook drugshandelaren en koelbloedige killers, ja dat is gansterisme en dat moet kunnen. Maar Marokkanen zijn een makkelijke prooi, losbandig, ongeorganiseerd straattuig waar amper gevaar van afdruipt. Dat is allemaal niks tegenover andere bevolkingsgroepen, die je om het minste geringste een kogel door je harses jagen of je rippen en eens in de zoveel tijd in kroegen seriemoorden plegen en veel steden grote maatschappelijke overlast bezorgen met vrouwenhandel en prostitutie. Nee dat valt allemaal kennelijk niet op, maar Marokkanen die op een plein en straathoek staan zichzelf te vervelen en kattekwaad uithalen, hoe ergeniswekkend ook, is het summum van de misdaad. in het verkeer komt meestal het gevaar uit de andere hoek.

tanger'73
14-03-10, 22:32
Uit dat verhaal op Elsevier:



WTF... denk eens even na, hoe lang heeft een werkende vakantie en hoe lang heeft een uitkeringstrekkende toestemming.
En als je dan gelijk mocht zeggen 'jaloers', bedenk dan eens dat dit dus geen 'klanten' van de Albert heijn zijn maar veroordeelde (weliswaar 'jeugd') criminelen.

Hoe gek zijn we nou met z'n allen.


iemand met een uitkering kan maximaal 4 weken vakantie opnemen, mits dat geen belemmering opleverd voor een traject dat de klant volgt en van diens klantmanager schriftelijk toestemming krijgt.

tanger'73
14-03-10, 22:34
:hihi:

Een juiste aanpak vinden is ook het probleem.
Niemand weet eigenlijk wat ze nou met die jongeren aan moeten..
Daarom pleit ik voor vroeg probelemen opsporen en begeleiden (bijv, veel criminele jongeren zijn zwakbegaafd en nooit begeleid..)

Wat wel opvallend is, is dat de (wat veel mensen vinden) softe aanpak, het meeste resultaat oplevert. En dus niet de keiharde aanpak.


Aanpak van jongeren is echt maatwerk, want iedere jongere heeft zijn eigen specifieke achtergrond, interesses, mogelijkheden en motivatie.

MaRiaH
14-03-10, 22:34
Dit heb ik ook ergens geschreven hier, ik geloof in dit topic.
http://www.depers.nl/binnenland/335131/Marokkaan-pleegt-licht-vergrijp.html

Een groot aantal Marokkaanse criminele jongeren schijnen overigens na hun 20 e op te houden met criminaliteit.
Ik zal eens kijekn of ik daar iets over kan vinden..

tanger'73
14-03-10, 22:38
Dit heb ik ook ergens geschreven hier, ik geloof in dit topic.
http://www.depers.nl/binnenland/335131/Marokkaan-pleegt-licht-vergrijp.html

Een groot aantal Marokkaanse criminele jongeren schijnen overigens na hun 20 e op te houden met criminaliteit.
Ik zal eens kijekn of ik daar iets over kan vinden..


Als Marokkanen zich eenmaal uit die groepscultuur ontworstelen, komt het onmiddelijk goed. Want daarbuiten is hij immers zelfstandig en hoeft zich niet meer tegenover de groep te bewijzen.

MaRiaH
14-03-10, 22:39
Tis een wat ouder artikel, want inmiddels is de jeugdcriminaliteit gedaald, maar een aantal zaken in dit artikel zijn nog steeds relevant. En is bij velen niet bekend.

__________________________________________________ ____________

Jeugd gaat vaker criminele pad op
Door: Maaike Boersma
Gepubliceerd: woensdag 5 december 2007 00:06
Update: woensdag 5 december 2007 08:10

De jeugdcriminaliteit in ons land is met een kwart gestegen ten opzichte van 2002. Dat blijkt uit onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatie Centrum (WODC). Schreef de politie in 2002 nog zo’n 42.000 processen-verbaal uit aan jongeren onder de 18 jaar, in 2005 steeg dat aantal naar 52.300. In totaal worden de jongeren verdacht van het plegen van meer dan 75.000 misdrijven.

Jongeren begaan vooral vermogensdelicten, zoals diefstal en heling (41 procent), vernielingen als brandstichting en graffiti (31 procent) en geweldsdelicten (21 procent). In 2005 werd er door de jongeren een kwart meer vernield dan drie jaar daarvoor.

Allochtone minderjarigen gaan vaker in de fout dan autochtonen. Van alle 12- tot 17-jarige verdachten in 2005 was 42 procent van allochtone afkomst. Schreef de politie op honderd autochtone jongeren gemiddeld 3,2 processen-verbaal uit, bij allochtonen lag dat aantal gemiddeld op 8,1.

Met zo’n negentien processen-verbaal op elke honderd jongeren zijn de Antillianen verreweg het crimineelst, gevolgd door Marokkaanse jongeren met zestien processen-verbaal. Dat is vijf keer zoveel als bij autochtone jongeren.

Eerder onderzoek van het WODC in juli 2007 wees ook al uit dat Antillianen het crimineelst zijn en dat zij dit op latere leeftijd blijven. Marokkaanse jongeren zouden daarentegen na hun twintigste vaker op het rechte pad terechtkomen.

Jongens plegen 80 procent van de jeugdcriminaliteit. Jongeren in grote steden zijn crimineler dan hun leeftijdsgenoten uit kleine dorpen. In 2005 kregen drie op de honderd jongeren in gemeenten kleiner dan 50.000 inwoners een proces-verbaal, tegen 7,6 in de grote stad.

Onderzoekster Martine Blom benadrukt dat het onderzoek uitsluitend gebaseerd is op geregistreerde misdrijven en dat het aantal van 52.000 processen-verbaal slechts een klein deel van de werkelijkheid is. Dit komt omdat lang niet alle misdrijven bij de politie worden gemeld.

MaRiaH
14-03-10, 22:46
Als Marokkanen zich eenmaal uit die groepscultuur ontworstelen, komt het onmiddelijk goed. Want daarbuiten is hij immers zelfstandig en hoeft zich niet meer tegenover de groep te bewijzen.

Ach er is zoveel over te zeggen en er zijn zoveel onderzoeken en artikelen.
Ik kan ze niet allemaal hier neer zetten want geen hond die ze leest.

Net zoals die mensen die maar roepen dat er zoveel moslimterroristen in Nl zijn.. niets is minder waar.

Uit recente onderzoeken van de AIVD blijkt juist dat moslimjongeren weerbaar zijn tegen fundamentalisme en dat kansen op radicalisering zijn afgenomen.

Maar ja.. dan moeten die schreeuwers wel die onderzoeken lezen..:)

Pizzaman
14-03-10, 22:51
iemand met een uitkering kan maximaal 4 weken vakantie opnemen, mits dat geen belemmering opleverd voor een traject dat de klant volgt en van diens klantmanager schriftelijk toestemming krijgt.

Yup, en van de baas krijg je 24 dagen die je dan mag opsparen, en maar zelden achter elkaar kan gebruiken.
Hier stinkt iets, en het is geen knoflooksaus of Hollandse tenenkaas. Het is simpelweg fraude, ik heb het meegemaakt dat 'de neef van' wel even de soos-formulieren invulde...

Het is eigenlijk heel logisch he dat het een zooitje wordt, er blijken er namelijk nogal veel te zijn die er een zooitje van maken.

tanger'73
14-03-10, 22:55
Ach er is zoveel over te zeggen en er zijn zoveel onderzoeken en artikelen.
Ik kan ze niet allemaal hier neer zetten want geen hond die ze leest.

Net zoals die mensen die maar roepen dat er zoveel moslimterroristen in Nl zijn.. niets is minder waar.

Uit recente onderzoeken van de AIVD blijkt juist dat moslimjongeren weerbaar zijn tegen fundamentalisme en dat kansen op radicalisering zijn afgenomen.

Maar ja.. dan moeten die schreeuwers wel die onderzoeken lezen..:)

Niet alleen maar onderzoeken lezen, maar ook de moeite nemen die mensen eens op te zoeken en proberen de ontstane polarisatie wederzijds te temperen. Want de meeste van die mensen wensen niks anders dan vreedzaam hun overtuiging te belijden zonder fratsen in coexistentie met de omgeving waar men idem bewust deel van uitmaakt.

MaRiaH
14-03-10, 23:01
Niet alleen maar onderzoeken lezen, maar ook de moeite nemen die mensen eens op te zoeken en proberen de ontstane polarisatie wederzijds te temperen. Want de meeste van die mensen wensen niks anders dan vreedzaam hun overtuiging te belijden zonder fratsen in coexistentie met de omgeving waar men idem bewust deel van uitmaakt.

Da's maar ten delen waar. Want iedereen heeft aardige mensen in de omgeving en die zijn niet per sé representatief voor allemaal.
Ze bedoelen altijd "al die anderen".
Maar er zijn natuurlijk mensen die helemaal geen allochtonen in het dorp hebben bwvs. en die hebebn er het meeste "last" van.

Dergeljke onderzoeken beslaan heel Nederland en de zichtbare trends. Dat draagt wel bij aan je meningsvorming.
Voor mij bevestigen die onderzoeken slechts wat ik al wist of gemerkt had in de omgang met.. Maar dan wetenschappelijk onderbouwd. ;)

Het is fijn dat bevestigd te zien.

tanger'73
14-03-10, 23:01
Yup, en van de baas krijg je 24 dagen die je dan mag opsparen, en maar zelden achter elkaar kan gebruiken.
Hier stinkt iets, en het is geen knoflooksaus of Hollandse tenenkaas. Het is simpelweg fraude, ik heb het meegemaakt dat 'de neef van' wel even de soos-formulieren invulde...

Het is eigenlijk heel logisch he dat het een zooitje wordt, er blijken er namelijk nogal veel te zijn die er een zooitje van maken.


We moeten natuurlijk niet de bijstand als laatste strohalm en voorname voorziening voor velen aanvallen, omdat we jaloers zijn dat mensen in de bijstand 5 à 6 dagen meer vakantie kunnen genieten als iemand met een baan. Laat onverlet dat er fraude mogelijk is, maar daar moet scherp handhaving op afgestemd worden.

tanger'73
14-03-10, 23:06
Da's maar ten delen waar. Want iedereen heeft aardige mensen in de omgeving en die zijn niet per sé representatief voor allemaal.
Ze bedoelen altijd "al die anderen".
Maar er zijn natuurlijk mensen die helemaal geen allochtonen in het dorp hebben bwvs. en die hebebn er het meeste "last" van.

Dergeljke onderzoeken beslaan heel natuurlijk Nederland en de zichtbare trends. Dat draagt wel bij aan je meningsvorming.
Voor mij bevestigen die onderzoeken slechts wat ik al wist of gemerkt had in de omgang met.. Maar dan wetenschappelijk onderbouwd. ;)


Beeldvorming kan je wel stellen, tis meestal die mensen die amper in aanraking komen met allochtonen die je het hardst hoort schreeuwen. Voor wat betreft moslims, kan ik mededelen dat die totaal niet aan diens algemene landelijke beeldvorming voldoen.

MaRiaH
14-03-10, 23:25
Beeldvorming kan je wel stellen, tis meestal die mensen die amper in aanraking komen met allochtonen die je het hardst hoort schreeuwen. Voor wat betreft moslims, kan ik mededelen dat die totaal niet aan diens algemene landelijke beeldvorming voldoen.

Ik denk dat je dat rapport wel interessant zal vinden.
Google maar eens op: IVA Rapport Polarisatie en Radicalisering 2009

Het bevestigd gewoon wat je al weet, maar dealniettemin toch interessant.

John2
15-03-10, 07:15
Waarom je weinig hoort over de rest, is omdat dat geen mediawaarde kent. Als je beziet dat de criminaliteit in bijvoorbeeld Amsterdam zuid-oost de pan uitrijst en voornamelijk die van de harde misdaad met drugs gerelateerde zaken. turken zijn ook drugshandelaren en koelbloedige killers, ja dat is gansterisme en dat moet kunnen. Maar Marokkanen zijn een makkelijke prooi, losbandig, ongeorganiseerd straattuig waar amper gevaar van afdruipt. Dat is allemaal niks tegenover andere bevolkingsgroepen, die je om het minste geringste een kogel door je harses jagen of je rippen en eens in de zoveel tijd in kroegen seriemoorden plegen en veel steden grote maatschappelijke overlast bezorgen met vrouwenhandel en prostitutie. Nee dat valt allemaal kennelijk niet op, maar Marokkanen die op een plein en straathoek staan zichzelf te vervelen en kattekwaad uithalen, hoe ergeniswekkend ook, is het summum van de misdaad. in het verkeer komt meestal het gevaar uit de andere hoek.

En dat "moet" kunnen, jezus ik hoop toch echt dat ik jou hier verkeerd begrijpt.

Pizzaman
15-03-10, 07:36
En dat "moet" kunnen, jezus ik hoop toch echt dat ik jou hier verkeerd begrijpt.

Wat ie bedoelt is dat Turken die wat uitvreten, dat meestal georganiseerd doen.
Hij schrijft 't nogal cynisch op :D

BTW Tanger, je hebt het over fraudebestrijding... ik zie het dus gewoon in de krant staan... het gaat hier niet op 5 a 6 dagen extra vakantie. En dat is dus gewoon bekend bij 'de instanties'. Volgens mij melden ze dit gewoon niet omdat dan hun ' linkse subsidie-infuus' in gevaar komt ;)

tanger'73
15-03-10, 13:44
En dat "moet" kunnen, jezus ik hoop toch echt dat ik jou hier verkeerd begrijpt.


'K bedoel dat er amper naar wordt omgekeken, ondanks dat het idem de samenleving veel schade en overlast opbrengt. Denk maar eens even aan aan al die wietplantages in sociale huurwoningen in volkswijken, waarbij het afvalwater (naast gestolen stroom) gewoon bij de buren door het plafond heen sijpelt en dergelijk drugsgerelateerde overlast meer.

tanger'73
15-03-10, 13:51
BTW Tanger, je hebt het over fraudebestrijding... ik zie het dus gewoon in de krant staan... het gaat hier niet op 5 a 6 dagen extra vakantie. En dat is dus gewoon bekend bij 'de instanties'. Volgens mij melden ze dit gewoon niet omdat dan hun ' linkse subsidie-infuus' in gevaar komt ;)

Als het bij de instantie bekend is, dan volgt er gewoon een korting op de uitkering voor het overschreden termijn, naast meestal een boete voor het niet inlichten van de dienst. Maar werklozen is altijd al moeilijk te controleren, die kennen geen meldplicht en wat ze de ganse dag met hun tijd uitvreten mag Joost weten.

Pizzaman
15-03-10, 15:16
Maar werklozen is altijd al moeilijk te controleren, die kennen geen meldplicht en wat ze de ganse dag met hun tijd uitvreten mag Joost weten.

Toch niet, je moet wel degelijk je vakantie opgeven anders kom je niet op je verplichte sollicitaties. Hoe je dan 2 maanden de hort op kunt, is mij inmiddels wel duidelijk alleen de soos schijnt het nog niet te begrijpen.

tanger'73
15-03-10, 15:24
Toch niet, je moet wel degelijk je vakantie opgeven anders kom je niet op je verplichte sollicitaties. Hoe je dan 2 maanden de hort op kunt, is mij inmiddels wel duidelijk alleen de soos schijnt het nog niet te begrijpen.

vakantie opgeven staat inderdaad los van sollicitaties, maar weinig werklozen die überhaupt hoeven op te komen voor sollicitaties. Die hebben doorgaans een map vol met schriftelijk afgewezen sollicitaties, waar de honden geen brood van lusten. Dan is een vakantie best wel een welkome afwisseling?

papol
15-03-10, 17:25
Volgens mij zijn we vreselijk off topic :hihi:

ik ga in ieder geval weer even wat anders doen.. eten en zo.
Smakelijk vast.

Met het volste genoegen heb ik je dialoog met Tanger gelezen, de huidige Nederlandse perikelen in een notendop.

Wat je ook zegt, ieder woord word gewikt en gewogen en vervolgens gebagatelliseerd of volledig uit zijn verband gerukt. Het feit dat scholen veiligheidspoortjes nodig hebben is bedreigend genoeg, ook zonder slachtoffers. Indien er iedere dag iemand aan een mes geregen wordt, is het te laat.
Cijfers geven nooit uiting aan gevoelens van persoonlijke zintuigen. Veiligheid op straat word politiek gezien afgemeten aan het aantal moorden per jaar. Voor mij is dat al een verlaten straat, alle gordijnen dicht, kapotte verlichting, een gevallen vuilnisbak, enkele dwarelende folders, geroezemoes en lichtpuntjes in een donkere hoek, een blaffende hond in de verte. Kortom, een simpele scene uit een willekeurige horrorfilm, zonder dat er nog maar iets gebeurd is of uberhaupt zal gebeuren.


Wat beteft AHA, zij is wel door de PvdA binnen gehaald ... en door 'links' buitengeschopt, trieste actie. Gumuz profiteerde al 10 jaar, maar dat was zielig ...

tanger'73
15-03-10, 17:49
Wat beteft AHA, zij is wel door de PvdA binnen gehaald ... en door 'links' buitengeschopt, trieste actie. Gumuz profiteerde al 10 jaar, maar dat was zielig ...


Daar zeg je wat, 'k had liever dat aha dat lot had getroffen dan die aardige, eerlijke en hardwerkende kleermaker Gumus die overigens niemand tot last was. Zo kan het verkeren in Nederland, sommigen worden alsnog in strijd met de algemene bepalingen boven de ander in bescherming genomen.

Pizzaman
15-03-10, 18:38
Daar zeg je wat, 'k had liever dat aha dat lot had getroffen dan die aardige, eerlijke en hardwerkende kleermaker Gumus die overigens niemand tot last was. Zo kan het verkeren in Nederland, sommigen worden alsnog in strijd met de algemene bepalingen boven de ander in bescherming genomen.

Jemigdepemig, ik begin nou inderdaad marokkaans te lijken.
Ben het namelijk 100% met je eens :D

Ik heb me altijd afgevraagd wat nou het doel is van het uitzetten van illegalen,
mijns inziens is het eerste doel het beperken van de kosten voor de belastingbetaler,
welke ten onrechte wordt besteed aan uitvreters die het niet nodig hebben.
Laat nou die familie Gumus geen geld kosten maar opleveren, ik heb 't nooit begrepen.

En even later kondigt men dan wel een generaal pardon af waarmee BERGEN tuig zonder aanzien des persoons alsnog worden gelegaliseerd.
ik begrijp daar helemaal geen moer van.

MaRiaH
15-03-10, 19:01
Met het volste genoegen heb ik je dialoog met Tanger gelezen, de huidige Nederlandse perikelen in een notendop.


Ja het was een hele bevalling.. ;)

tanger'73
15-03-10, 20:11
Ja het was een hele bevalling.. ;)


Hoe gaan we ons kind noemen? :D

fisherman1969
15-03-10, 21:08
Daar zeg je wat, 'k had liever dat aha dat lot had getroffen dan die aardige, eerlijke en hardwerkende kleermaker Gumus die overigens niemand tot last was. Zo kan het verkeren in Nederland, sommigen worden alsnog in strijd met de algemene bepalingen boven de ander in bescherming genomen.

Ik vond de uitzetting van Gumus ook te idioot voor woorden!:fpotver:
Maar om A.H.A zo af te katten klopt niks van ; deze vrouw uit de armoede van Somalie onvlucht , sprak in korte tijd perfect Nederlands ! beter dan sommige die hier al jaren en jaren wonen, en dan ondanks haar achtergrond je op te werken tot 2e kamer lid te brengen ook nog ( via de bij Asielzoekers alom geprezen P.V.D.A ) die haar daarna wel kon schieten
en haar openlijkheid t.o.v van de misdadige praktijken in Somalie deed haar bij de hoofdzakelijk MOSLIMS de das om , let wel ik praat niet alles goed van haar , maar mijn:fpetaf: voor deze vrouw hoe ze zich heeft op weten te werken tot wat ze nu is en dat alles met zelfstudie heeft berijkt , alleen het feit dat ze meerdere talen spreekt waaronder perfect Engels , en ondanks haar (natuurlijke verminkingen \)gratis gekregen als Moslima meisje , er ook nog voor uit dorst te komen het geen haar nog een levensgevaarlijke FATWA opleverde !!
Over eerlijkheid gesproken...
Je moet eens kijken wat er bij elkaar gelogen wordt om dit land van MELK en Honing binnen te komen enz heb ik het nog niet over de Miljarden Euro,s die er uit dat zelfde land gaan zijn tot nu toe aan : o.a kinderbijslag enz enz
Bovendien ze gedroeg zich niet als de niets doende huftertjes *)die te besodemieterd zijn om te leren zolang ze nog hun handje op kunnen houden en hun evt te korten er wel bij weten te ,, leasen,, lees jatten .

*) alle huftertjes dus !! voor de goede orde .
Tip: van mijn mogen ze de dienstplicht weer invoeren (en evt uitzending alleen voor vrijwillige beroeps millitairen ).

grtj
fisherman

tanger'73
15-03-10, 21:14
Ik vond de uitzetting van Gumus ook te idioot voor woorden!:fpotver:
Maar om A.H.A zo af te katten klopt niks van ; deze vrouw uit de armoede van Somalie onvlucht , sprak in korte tijd perfect Nederlands ! beter dan sommige die hier al jaren en jaren wonen, en dan ondanks haar achtergrond je op te werken tot 2e kamer lid te brengen ook nog ( via de bij Asielzoekers alom geprezen P.V.D.A ) die haar daarna wel kon schieten
en haar openlijkheid t.o.v van de misdadige praktijken in Somalie deed haar bij de hoofdzakelijk MOSLIMS de das om , let wel ik praat niet alles goed van haar , maar mijn:fpetaf:

Het is kleine moeite in Nederland om je met een fanatieke anti-moslimachtergrond , notabene als ex-moslim in welke politiek dan ook omhoog te werken. 'K heb totaal geen respect voor dergelijk lieden, die zelfs hun moeder verkopen voor een greintje roem.

John2
15-03-10, 22:01
Met het volste genoegen heb ik je dialoog met Tanger gelezen, de huidige Nederlandse perikelen in een notendop.

Wat je ook zegt, ieder woord word gewikt en gewogen en vervolgens gebagatelliseerd of volledig uit zijn verband gerukt. Het feit dat scholen veiligheidspoortjes nodig hebben is bedreigend genoeg, ook zonder slachtoffers. Indien er iedere dag iemand aan een mes geregen wordt, is het te laat.
Cijfers geven nooit uiting aan gevoelens van persoonlijke zintuigen. Veiligheid op straat word politiek gezien afgemeten aan het aantal moorden per jaar. Voor mij is dat al een verlaten straat, alle gordijnen dicht, kapotte verlichting, een gevallen vuilnisbak, enkele dwarelende folders, geroezemoes en lichtpuntjes in een donkere hoek, een blaffende hond in de verte. Kortom, een simpele scene uit een willekeurige horrorfilm, zonder dat er nog maar iets gebeurd is of uberhaupt zal gebeuren.


Wat beteft AHA, zij is wel door de PvdA binnen gehaald ... en door 'links' buitengeschopt, trieste actie. Gumuz profiteerde al 10 jaar, maar dat was zielig ...

Dank je voor de prachtige tekst, het doet me een beetje denken aan Wim Sonneveld.

tanger'73
15-03-10, 22:11
Dank je voor de prachtige tekst, het doet me een beetje denken aan Wim Sonneveld.

Goed dat het je is opgevallen, het is inderdaad een steengoede tamelijk expressionistische tekst.

fisherman1969
15-03-10, 22:48
Het is kleine moeite in Nederland om je met een fanatieke anti-moslimachtergrond , notabene als ex-moslim in welke politiek dan ook omhoog te werken. 'K heb totaal geen respect voor dergelijk lieden, die zelfs hun moeder verkopen voor een greintje roem.

In elk geval beter als het rovende en plunderende tuig dat jij verdedigd!Verder gewoon ff lezen :

Curriculum vitae
Onderwijs
Moslim Girls, Secondary School, Nairobi, Kenia, 1984-1987
Valley College, Wood Avenue, Nairobi, Kenia, Secretarial Course, 1988-1989
Hogeschool De Horst (Driebergen), opleiding Maatschappelijk werk en dienstverlening (MWD, propedeuse 1995)
Rijksuniversiteit Leiden, studie politicologie (doctoraalexamen 2000)
[bewerken] Loopbaan
Diverse werkzaamheden van [B]schoonmaken (onder andere bij Riedel in Ede) t/m postsorteren Tolk/vertaler vanaf 1995 t/m 2001
Wetenschappelijk medewerkster bij de Wiardi Beckman Stichting, april 2001 t/m november 2002
Fractiemedewerker VVD, november 2002 t/m januari 2003
Lid Tweede Kamer, 30 januari 2003 t/m 16 mei 2006
Prijzen
In 2003 kreeg ze de Prijs voor de Vrijheid van de Vlaamse denktank Nova Civitas.
Op 20 november 2004 werd haar door de Deense liberale partij Venstre een vrijheidsprijs toegekend voor haar inzet [B]tegen onderdrukking van moslimvrouwen en voor vrijheid van meningsuiting in het algemeen. Hierop werd veel kritiek geleverd door Deense moslimorganisaties en -vertegenwoordigers, die niet begrepen waarom een dergelijke prijs wordt toegekend aan iemand die in hun ogen een provocateur is. Vanwege de vele bedreigingen van moslimfundamentalisten was zij niet in staat die prijs persoonlijk in ontvangst te nemen. Een jaar later, op 17 november 2005, reisde ze naar Denemarken om Anders Fogh Rasmussen, de minister-president van Denemarken, alsnog te bedanken voor deze prijs.
Op 25 februari 2005 werd haar in het gebouw van de Tweede Kamer door de hoofdredacteur van het feministische maandblad Opzij, Cisca Dresselhuys, de Harriët Freezerring uitgereikt. Ze kreeg de prijs voor haar inzet voor de emancipatie van moslimvrouwen.
Volgens het Amerikaanse Time Magazine van 18 april 2005 behoorde zij tot de 100 meest invloedrijke personen ter wereld; zij werd door Time ingedeeld in de categorie Leaders & Revolutionaries.
Op 29 augustus 2005 werd Hirsi Ali onderscheiden met de jaarlijkse Democratieprijs van de liberale partij van Zweden voor "haar moedige strijd voor democratie, mensenrechten en vrouwenrechten". Hirsi Ali werd uitverkozen door de Europese redacteurs van Reader's Digest als Europeaan van het jaar voor 2005. Op 23 januari 2006 werd tijdens een officiële plechtigheid in Den Haag deze Reader's Digestprijs uitgereikt aan haar door EU-commissaris Neelie Kroes.
Op 4 mei 2006, accepteerde Hirsi Ali de 'Moral Courage Award' van het Amerikaanse Joodse comité.
Het Noors parlementslid Christian Tybring-Gjedde heeft Ayaan Hirsi Ali voorgedragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede van 2006.
Ayaan Hirsi Ali kreeg op 1 oktober 2006 in de Duitse plaats Kassel de burgerschapsprijs Glas der Vernunft. Hiermee werd zij beloond door de organisatie voor haar inzet voor de integratie van migranten en tegen de discriminatie van vrouwen. De journalist en auteur Günther Lachmann hield de rede en de Duitse feministe Alice Schwarzer sprak de laudatio uit. Vorige winnaars van deze prijs waren onder andere Lea Rabin, de vrouw van de vermoorde Israëlische premier Yitzchak Rabin en Hans-Dietrich Genscher, voormalig minister van Buitenlandse Zaken van Duitsland. De prijs is ingesteld om politici, wetenschappers en kunstenaars te prijzen die zich inzetten voor de overwinning van om ideologische barrières, rede en tolerantie.
In 2008 kreeg Hirsi Ali de Simone de Beauvoir-prijs, een prijs die zij deelde met de schrijfster Taslima Nasreen.
[bewerken] Bibliografie

Afgezien daarvan
Kan ze zonder bescherming geen stap zetten !! geen normaal leven meer leiden , voor het geval ze ooit een kind (eren) zou hebben gekregen, waren die ook hun leven nooit zeker geweest !!
Als ze hier ooit een wandelingtje zou maken in een werelds onbekend plaatsje als b.v GOUDA komt ze er zonder bescherming niet ongeschonden vandaan en zeker s,avonds niet
Lekker he TANGER , en dan te bedenken dat de meeste ouderen zoals ik het ook niet meer hoeven te doen in dergelijke plaatsen fijn he ? dik voor mekaar !
Afgezien van haar leugens die overigens geen letsel hebben vooroorzakt aan wie dan ook achterlaten , heb ik dit soort asiel zoekers die alles aanpakken en studeren op eigen kosten liever als sommigen van haar lotgenoten die ook hier binnen komen met een zielig verhaal door demazen van het net glippenen en vervolgens hier genieten van een uitkering !
Laten we het dan nog maar niet hebben over de kinderbijslag die met bakken de grens overgaat (iets waar A.H.A nooit meer een beroep op zou kunnen doen , zelfs al was ze volkomen legaal hier geweest )

Jou vergelijk met Criminelen gaat in dit geval niet op vind ik !:aanwal:

tanger'73
15-03-10, 23:10
In elk geval beter als het rovende en plunderende tuig dat jij verdedigd!Verder gewoon ff lezen :

Curriculum vitae
Onderwijs
Moslim Girls, Secondary School, Nairobi, Kenia, 1984-1987
Valley College, Wood Avenue, Nairobi, Kenia, Secretarial Course, 1988-1989
Hogeschool De Horst (Driebergen), opleiding Maatschappelijk werk en dienstverlening (MWD, propedeuse 1995)
Rijksuniversiteit Leiden, studie politicologie (doctoraalexamen 2000)
[bewerken] Loopbaan
Diverse werkzaamheden van [B]schoonmaken (onder andere bij Riedel in Ede) t/m postsorteren Tolk/vertaler vanaf 1995 t/m 2001
Wetenschappelijk medewerkster bij de Wiardi Beckman Stichting, april 2001 t/m november 2002
Fractiemedewerker VVD, november 2002 t/m januari 2003
Lid Tweede Kamer, 30 januari 2003 t/m 16 mei 2006
Prijzen
In 2003 kreeg ze de Prijs voor de Vrijheid van de Vlaamse denktank Nova Civitas.
Op 20 november 2004 werd haar door de Deense liberale partij Venstre een vrijheidsprijs toegekend voor haar inzet [B]tegen onderdrukking van moslimvrouwen en voor vrijheid van meningsuiting in het algemeen. Hierop werd veel kritiek geleverd door Deense moslimorganisaties en -vertegenwoordigers, die niet begrepen waarom een dergelijke prijs wordt toegekend aan iemand die in hun ogen een provocateur is. Vanwege de vele bedreigingen van moslimfundamentalisten was zij niet in staat die prijs persoonlijk in ontvangst te nemen. Een jaar later, op 17 november 2005, reisde ze naar Denemarken om Anders Fogh Rasmussen, de minister-president van Denemarken, alsnog te bedanken voor deze prijs.
Op 25 februari 2005 werd haar in het gebouw van de Tweede Kamer door de hoofdredacteur van het feministische maandblad Opzij, Cisca Dresselhuys, de Harriët Freezerring uitgereikt. Ze kreeg de prijs voor haar inzet voor de emancipatie van moslimvrouwen.
Volgens het Amerikaanse Time Magazine van 18 april 2005 behoorde zij tot de 100 meest invloedrijke personen ter wereld; zij werd door Time ingedeeld in de categorie Leaders & Revolutionaries.
Op 29 augustus 2005 werd Hirsi Ali onderscheiden met de jaarlijkse Democratieprijs van de liberale partij van Zweden voor "haar moedige strijd voor democratie, mensenrechten en vrouwenrechten". Hirsi Ali werd uitverkozen door de Europese redacteurs van Reader's Digest als Europeaan van het jaar voor 2005. Op 23 januari 2006 werd tijdens een officiële plechtigheid in Den Haag deze Reader's Digestprijs uitgereikt aan haar door EU-commissaris Neelie Kroes.
Op 4 mei 2006, accepteerde Hirsi Ali de 'Moral Courage Award' van het Amerikaanse Joodse comité.
Het Noors parlementslid Christian Tybring-Gjedde heeft Ayaan Hirsi Ali voorgedragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede van 2006.
Ayaan Hirsi Ali kreeg op 1 oktober 2006 in de Duitse plaats Kassel de burgerschapsprijs Glas der Vernunft. Hiermee werd zij beloond door de organisatie voor haar inzet voor de integratie van migranten en tegen de discriminatie van vrouwen. De journalist en auteur Günther Lachmann hield de rede en de Duitse feministe Alice Schwarzer sprak de laudatio uit. Vorige winnaars van deze prijs waren onder andere Lea Rabin, de vrouw van de vermoorde Israëlische premier Yitzchak Rabin en Hans-Dietrich Genscher, voormalig minister van Buitenlandse Zaken van Duitsland. De prijs is ingesteld om politici, wetenschappers en kunstenaars te prijzen die zich inzetten voor de overwinning van om ideologische barrières, rede en tolerantie.
In 2008 kreeg Hirsi Ali de Simone de Beauvoir-prijs, een prijs die zij deelde met de schrijfster Taslima Nasreen.
[bewerken] Bibliografie

Afgezien daarvan
Kan ze zonder bescherming geen stap zetten !! geen normaal leven meer leiden , voor het geval ze ooit een kind (eren) zou hebben gekregen, waren die ook hun leven nooit zeker geweest !!
Als ze hier ooit een wandelingtje zou maken in een werelds onbekend plaatsje als b.v GOUDA komt ze er zonder bescherming niet ongeschonden vandaan en zeker s,avonds niet
Lekker he TANGER , en dan te bedenken dat de meeste ouderen zoals ik het ook niet meer hoeven te doen in dergelijke plaatsen fijn he ? dik voor mekaar !
Afgezien van haar leugens die overigens geen letsel hebben vooroorzakt aan wie dan ook achterlaten , heb ik dit soort asiel zoekers die alles aanpakken en studeren op eigen kosten liever als sommigen van haar lotgenoten die ook hier binnen komen met een zielig verhaal door demazen van het net glippenen en vervolgens hier genieten van een uitkering !
Laten we het dan nog maar niet hebben over de kinderbijslag die met bakken de grens overgaat (iets waar A.H.A nooit meer een beroep op zou kunnen doen , zelfs al was ze volkomen legaal hier geweest )

Jou vergelijk met Criminelen gaat in dit geval niet op vind ik !:aanwal:


Al quote je hier haar hele anti-islamitische oeuvre, het blijft een ordinaire leugenares, oproepkraaier en profiteur die over ieder lijk gaat, dat ze zelf haast is en haar eigen familie, om haar leugenachtige praktijken door te zetten. Deze dame is door het plegen van valsheid in geschriften zelf een crimineel geworden die niemand anders dan een advocaat hoeft te verdedigen.

Slinger
15-03-10, 23:19
Al quote je hier haar hele anti-islamitische oeuvre, het blijft een ordinaire leugenares, oproepkraaier en profiteur die over ieder lijk gaat, dat ze zelf haast is en haar eigen familie, om haar leugenachtige praktijken door te zetten. Deze dame is door het plegen van valsheid in geschriften zelf een crimineel geworden die niemand anders dan een advocaat hoeft te verdedigen.

Ayaan is een supervrouw.

tanger'73
15-03-10, 23:21
Ayaan is een supervrouw.


Dat begrijp ik wel van je, maar wat vind je van een moslim die valsheid in geschriften pleegt bij het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit?

Slinger
15-03-10, 23:25
Dat begrijp ik wel van je, maar wat vind je van een moslim die valsheid in geschriften pleegt bij het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit?

Het ene geval is het andere niet. In het geval Ayaan Hirsi Ali maakt niemand zich daar druk om. Zij heeft Nederland zo veel gegeven. Beschouw het maar als een leugentje om bestwil.

tanger'73
15-03-10, 23:30
Het ene geval is het andere niet. In het geval Ayaan Hirsi Ali maakt niemand zich daar druk om. Zij heeft Nederland zo veel gegeven. Beschouw het maar als een leugentje om bestwil.


Ach man, hou maar op. Als iemand bruikbaar is om het vuile werk voor anderen te op te knappen, is opeens het Nederlanderschap niet meer zo hoogverheven zoals de laatste tijd iedereen daar zo hysterisch over doet. Gelijke monniken gelijke kappen, of iedereen moet z'n bek maar houden over het Nederlanderschap, dat uiteindelijk toch niks voorsteld. Dubbele nationaliteit is in dat opzicht toch een zegen.

tanger'73
15-03-10, 23:48
in het geval Ayaan Hirsi Ali maakt niemand zich daar druk om.

Bovendien is dit pertinent onjuist, want over haar is destijds een hele kabinet gevallen, omdat de toenmalige minister Verdonk zich onvermurwbaar beriep op een arrest van de Hoge Raad waarin staat dat als er een valse naam wordt opgegeven de betreffende persoon wordt geacht het Nederlanderschap nooit te hebben verkregen. Deze lijn hield ze ook in de Kamer vol, dat uiteindelijk tot de val van het kabinet heeft geleid. Verder weet iedereen dat Verdonk daarop erg geliefd werd in het hele land bij velen en zelfs de voorkeur genoot boven Mark Rutte. Allemaal onder andere voor haar harde immigratie en naturalisatie beleid en dus ook haar standvastigheid rondom deze affaire. Dus velen hebben zich daar wel druk om gemaakt en dat doet o.a. de PVV nog steeds, die daarzelf ook garen bij spint. Dus dat niemand zich daar druk om maakt, omdat iemand die valsheid in geschriften heeft gepleegd en in tegenstelling tot vele andere niet datzelfde lot overkwam, is niet waar.

fisherman1969
16-03-10, 00:13
Bovendien is dit pertinent onjuist, want over haar is destijds een hele kabinet gevallen, omdat de toenmalige minister Verdonk zich onvermurwbaar beriep op een arrest van de Hoge Raad waarin staat dat als er een valse naam wordt opgegeven de betreffende persoon wordt geacht het Nederlanderschap nooit te hebben verkregen. Deze lijn hield ze ook in de Kamer vol, dat uiteindelijk tot de val van het kabinet heeft geleid. Verder weet iedereen dat Verdonk daarop erg geliefd werd in het hele land bij velen en zelfs de voorkeur genoot boven Mark Rutte. Allemaal onder andere voor haar harde immigratie en naturalisatie beleid en dus ook haar standvastigheid rondom deze affaire. Dus velen hebben zich daar wel druk om gemaakt en dat doet o.a. de PVV nog steeds, die daarzelf ook garen bij spint. Dus dat niemand zich daar druk om maakt, omdat iemand die valsheid in geschriften heeft gepleegd en in tegenstelling tot vele andere niet datzelfde lot overkwam, is niet waar.

MinisterVerdonk ???? was dat ook niet degene die hier zo vaak als een soort superbig behandeld werd ,ja ja het kan verkeren bij jullie,
als het maar past in het ,,straatje ,, over het andere tuig geen woord , dit noemen ze geloof ik hypocriet , want als morgen Wilders in een soortgelijkgeval zou reageren behoort ie dan ook opeens tot de zelf benoemde zgn ,,vrienden kring ,, en je dekt je al automaisch in door te zeggen dat ze er garen bij spinnen ,vraag me af wie er nog wel hier deugd in dit land ?? ik geloof dat het beste is wat al velen doen hier vertrekken ,ik houd het nog wel uit die paar jaar hoor :)en zou nu ook niet weten op wie ik nog stemmen moet, zowie zo niet op Wilders of .C.D.A of..... ??
Denk dat alleen de JOODSE of is het ZIONISTISCHE ??? inmiddels ex burgervader van Amsterdam is alleen al om zijn voorkeur van ,,slappe thee,,en het feit dat hij van de P.V.D.A -beid is die het onderhand moet hebben van degene die het minste werken !
tot laterz
:slapen:

tanger'73
16-03-10, 00:21
MinisterVerdonk ???? was dat ook niet degene die hier zo vaak als een soort superbig behandeld werd ,ja ja het kan verkeren bij jullie,
als het maar past in het ,,straatje ,, over het andere tuig geen woord , dit noemen ze geloof ik hypocriet , want als morgen Wilders in een soortgelijkgeval zou reageren behoort ie dan ook opeens tot de zelf benoemde zgn ,,vrienden kring ,, en je dekt je al automaisch in door te zeggen dat ze er garen bij spinnen ,vraag me af wie er nog wel hier deugd in dit land ?? ik geloof dat het beste is wat al velen doen hier vertrekken ,ik houd het nog wel uit die paar jaar hoor :)en zou nu ook niet weten op wie ik nog stemmen moet, zowie zo niet op Wilders of .C.D.A of..... ??
Denk dat alleen de JOODSE of is het ZIONISTISCHE ??? inmiddels ex burgervader van Amsterdam is alleen al om zijn voorkeur van ,,slappe thee,,en het feit dat hij van de P.V.D.A -beid is die het onderhand moet hebben van degene die het minste werken !
tot laterz
:slapen:

Waar heb je het nou over, als je over iets wenst te reutelen en notabene aan mijn adres, dan moet je maar met voorbeelden komen. Waaruit alles wat je beweerd blijkt. Dus nogmaals, waar heb je het in godsnaam over en doe eens wat aan je wantrouwen.

papol
16-03-10, 05:26
Daar zeg je wat, 'k had liever dat aha dat lot had getroffen dan die aardige, eerlijke en hardwerkende kleermaker Gumus die overigens niemand tot last was. Zo kan het verkeren in Nederland, sommigen worden alsnog in strijd met de algemene bepalingen boven de ander in bescherming genomen.

Om in Nederland te verblijven zijn wetten en regels. Hij en zij voldeden beide niet aan de gestelde criteria en moesten het land verlaten. Beide zijn in bescherming genomen, beide hebben hard gewerkt en beide hebben hun Nederlanderschap moeten inleveren.

papol
16-03-10, 05:28
Ja het was een hele bevalling.. ;)


Tsja, zwangerschap moest er een keer van komen na al die paringsdansen ..

papol
16-03-10, 05:30
Het is kleine moeite in Nederland om je met een fanatieke anti-moslimachtergrond , notabene als ex-moslim in welke politiek dan ook omhoog te werken. 'K heb totaal geen respect voor dergelijk lieden, die zelfs hun moeder verkopen voor een greintje roem.

Over wie heb je het ????

papol
16-03-10, 05:36
Het is kleine moeite in Nederland om je met een fanatieke anti-moslimachtergrond , notabene als ex-moslim in welke politiek dan ook omhoog te werken. 'K heb totaal geen respect voor dergelijk lieden, die zelfs hun moeder verkopen voor een greintje roem.

Over wie heb je het ????

Slinger
16-03-10, 07:30
Ach man, hou maar op. Als iemand bruikbaar is om het vuile werk voor anderen te op te knappen, is opeens het Nederlanderschap niet meer zo hoogverheven zoals de laatste tijd iedereen daar zo hysterisch over doet.

In dit geval is het belangrijk om te kijken naar de intentie. Hirsi Ali had als gescheiden vrouw een andere naam opgegeven om te ontkomen aan de wraak van haar ex-man. Iedereen weet zo langzamerhand hoe eerwraak er uit kan zien. Begrijpelijk dus.


Gelijke monniken gelijke kappen, of iedereen moet z'n bek maar houden over het Nederlanderschap, dat uiteindelijk toch niks voorsteld. Dubbele nationaliteit is in dat opzicht toch een zegen.

Dat het Nederlanderschap voor velen in dit land niets voorstelt, niet meer dan een soort verzekering op een gratis inkomen, dat wisten we al lang. Dat is nu juist één van de problemen in Nederland. Ayaan wist het ook, hield haar mond niet en daarom is ze het land uitgejaagd.

Soldim
16-03-10, 07:59
Dat het Nederlanderschap voor velen in dit land niets voorstelt,

Waarom zou het? Het is een zeer kunstmatige entiteit.

John2
16-03-10, 10:51
Het ene geval is het andere niet. In het geval Ayaan Hirsi Ali maakt niemand zich daar druk om. Zij heeft Nederland zo veel gegeven. Beschouw het maar als een leugentje om bestwil.
Ik denk dat er voldoende aktie is ondernomen destijds toen aan het licht kwam dat zij de indentietijd (lees naam) van haar moeder gebruikte, iets wat trouwens niet strafbaar is als je het maar meld.
Na het uitkomen is haar alle privilege ontnomen zoals de bewaking rondom haar veiligheid, verder is haar geadviseerd nederland te verlaten wat zij ook gedaan heeft.
Haar paspoort is niet ingetrokken net zoals haar nederlandse indentiteit omdat dit rechtelijk niet meer mogelijk was, wel is het kabinet gevallen in een crisis waar deze dame de beruchte druppel was die de emmer deed overlopen en is Trots Op Nederland hierdoor ontstaan.

Slinger
16-03-10, 12:40
Waarom zou het? Het is een zeer kunstmatige entiteit.

Ik snap wel dat sommigen zo denken. Wie niets weet kan ook niets begrijpen.

knuppeltje
16-03-10, 12:48
Slinger;4292222]Ik snap wel dat sommigen zo denken. Wie niets weet kan ook niets begrijpen.

Dat hadden wij allang door.

Soldim
16-03-10, 13:16
Ik snap wel dat sommigen zo denken. Wie niets weet kan ook niets begrijpen.

En gras is meestal groen.

Algemeenheden voegen weinig toe, aan deze discussie.

Slinger
16-03-10, 13:45
En gras is meestal groen.

Algemeenheden voegen weinig toe, aan deze discussie.

Ik bedoel het zeer specifiek. Maar jij, kun jij jouw opmerking uitleggen?

Soldim
16-03-10, 14:15
Ik bedoel het zeer specifiek. Maar jij, kun jij jouw opmerking uitleggen?

Ja hoor. Gras is vaak groen, maar niet altijd.

En jij, hoe bedoelde jij je opmerking?

Slinger
16-03-10, 14:23
Ja hoor. Gras is vaak groen, maar niet altijd.

En jij, hoe bedoelde jij je opmerking?

Dat het gras groener lijkt in het land ver weg.

Max Stirner
16-03-10, 14:41
Al quote je hier haar hele anti-islamitische oeuvre, het blijft een ordinaire leugenares, oproepkraaier en profiteur die over ieder lijk gaat, dat ze zelf haast is en haar eigen familie, om haar leugenachtige praktijken door te zetten. Deze dame is door het plegen van valsheid in geschriften zelf een crimineel geworden die niemand anders dan een advocaat hoeft te verdedigen.


Heb er nog eentje voor je, uit een heel mooi interview met AHA dat zaterdag in de Volkskrant stond;

Was zoiets als:

' Fundies zijn zo geobsedeerd door vrouwen en de noodzaak tot het bedekken van hun vormen dat ze uiteindelijk tot de conclusie komen dat het vrouwelijk lichaam één groot geslachtsdeel is'

tanger'73
16-03-10, 15:44
In dit geval is het belangrijk om te kijken naar de intentie. Hirsi Ali had als gescheiden vrouw een andere naam opgegeven om te ontkomen aan de wraak van haar ex-man. Iedereen weet zo langzamerhand hoe eerwraak er uit kan zien. Begrijpelijk dus.



Dat het Nederlanderschap voor velen in dit land niets voorstelt, niet meer dan een soort verzekering op een gratis inkomen, dat wisten we al lang. Dat is nu juist één van de problemen in Nederland. Ayaan wist het ook, hield haar mond niet en daarom is ze het land uitgejaagd.


identiteitsfraude en valsheid in geschriften zijn ernstige feiten. Men moet er niet aan denken dat mensen onder een valse naam een uitkering genieten, bankrekeningen openen en leningen verkrijgen of als basis voor terrorisme gebruiken. Aha is daarop geen uitzondering en heeft de Nederlandse staat openlijk in het ooitje genomen, bedrogen. Wat voor de een geldt, moet ook voor de ander gelden ongeacht wie of wat je bent. Anders stelt regelgeving geen ene malle moer voor.

tanger'73
16-03-10, 15:57
Heb er nog eentje voor je, uit een heel mooi interview met AHA dat zaterdag in de Volkskrant stond;

Was zoiets als:

' Fundies zijn zo geobsedeerd door vrouwen en de noodzaak tot het bedekken van hun vormen dat ze uiteindelijk tot de conclusie komen dat het vrouwelijk lichaam één groot geslachtsdeel is'


Fraudeurs zijn zo geobsedeerd door baatzucht en de noodzaak tot het plegen van bedrog, dat ze uiteindelijk tot de conclusie komen dat opzet wel degelijk loont.

fisherman1969
16-03-10, 16:14
Dat begrijp ik wel van je, maar wat vind je van een moslim die valsheid in geschriften pleegt bij het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit?

Dat was ze toen toch ?? MOSLIMA en ik betwijfel of ze het nu niet meer is , mocht ze het niet meer zijn dan kan ik haar even goed begrijpen *),op een uitzondering na is elk geloof gebaseerd op het hiernamaals
en de angst daarvoor !
Tot nu heeft geloof meer doden veroorzaakt door oorlogen enz enz dan welke ziekte ook .

*) ze had er reden genoeg voor dunkt me :)

Ik ook

tanger'73
16-03-10, 16:21
Dat was ze toen toch ?? MOSLIMA en ik betwijfel of ze het nu niet meer is , mocht ze het niet meer zijn dan kan ik haar even goed begrijpen *),op een uitzondering na is elk geloof gebaseerd op het hiernamaals
en de angst daarvoor !
Tot nu heeft geloof meer doden veroorzaakt door oorlogen enz enz dan welke ziekte ook .

*) ze had er reden genoeg voor dunkt me :)

Ik ook

Ja duidelijk, frauderen en oplichten moet kunnen. Hierbij roep ik iedereen op datgene vooral niet te laten en vooral je voordeel mee te doen. iedereen die zegt dat je dat vooral moet laten, moet je beschouwen als gek.

fisherman1969
16-03-10, 16:29
Het ene geval is het andere niet. In het geval Ayaan Hirsi Ali maakt niemand zich daar druk om. Zij heeft Nederland zo veel gegeven. Beschouw het maar als een leugentje om bestwil.

Nou een leugentje om bestwil kan ik het nu ook niet noemen ,maar tenslotte heeft ze niemand echt kwaad berokkend behalve dan mensen zoals TANGER die niet tegen de waarheid kunnen als er ook maar iets negatief over de ISLAM gezegd wordt.
En er zijn meerdere Moslims die in mijn ogen ergere FRAUDE PLEGEN !!
Kijk maar naar de miljoenen die ons belastingbetalers op moeten hoesten aan een niet bestaande kinderschare , die naar landen met hoofdzakelijk Moslims
worden overgemaakt .
En wat de dubbelle paspoorten betreft gewoon een schande goed om van twee walletjes te vreten hoe het je maar uit komt en DISCRIMINATIE t.o.v mensen zoals ik die geen paspoort meer heeft (te duur en ik kan toch nergens anders naar toe ) laat staan twee paspoorten :fpotver:
:)

tanger'73
16-03-10, 16:34
Nou een leugentje om bestwil kan ik het nu ook niet noemen ,maar tenslotte heeft ze niemand echt kwaad berokkend behalve dan mensen zoals TANGER die niet tegen de waarheid kunnen als er ook maar iets negatief over de ISLAM gezegd wordt.
En er meerdere Moslims die in mijn ogen ergere FRAUDE PLEGEN !!
Kijk maar naar de miljoenen die ons belastingbetalers op moeten hoesten aan een niet bestaande kinderschare , die naar landen met hoofdzakelijk Moslims
worden overgemaakt .
En wat de dubbelle paspoorten betreft gewoon een schande goed om van twee walletjes te vreten hoe het je maar uit komt en DISCRIMINATIE t.o.v mensen zoals ik die geen paspoort meer heeft (te duur en ik kan toch nergens anders naar toe ) laat staan twee paspoorten :fpotver:
:)


Waar maak je je nu ineens druk om? Frauderen en oplichten is toch prima, of geld dat alleen voor niet-moslims? Ja dikke lul drie bier!

fisherman1969
16-03-10, 16:46
Ik denk dat er voldoende aktie is ondernomen destijds toen aan het licht kwam dat zij de indentietijd (lees naam) van haar moeder gebruikte, iets wat trouwens niet strafbaar is als je het maar meld.
Na het uitkomen is haar alle privilege ontnomen zoals de bewaking rondom haar veiligheid, verder is haar geadviseerd nederland te verlaten wat zij ook gedaan heeft.
Haar paspoort is niet ingetrokken net zoals haar nederlandse indentiteit omdat dit rechtelijk niet meer mogelijk was, wel is het kabinet gevallen in een crisis waar deze dame de beruchte druppel was die de emmer deed overlopen en is Trots Op Nederland hierdoor ontstaan.

Ja en toen deugde hier ook al minister VERDONK niet , het is omdat ze zo weinig stemmen haalt ,maar anders had ze nu ook op lijstje gestaan dat nu al op maanden in deze rubriek op nummer een staat !!!
Wilders valt wat meest gehate persoon hier niet meer in te halen maar toch.

Zullen we ff :lol :) onzin genoeg !!
T.O.N = Totaal Overbodig Nederlands .
Toch Onze Nicht

Max Stirner
16-03-10, 16:54
Fraudeurs zijn zo geobsedeerd door baatzucht en de noodzaak tot het plegen van bedrog, dat ze uiteindelijk tot de conclusie komen dat opzet wel degelijk loont.


Bekend trucje:

Als je de boodschap niet inhoudelijk kan tackelen, knal je de boodschapper neer ... hetzij letterlijk, hetzij door haar persoontje zwart te maken/ haar motieven in twijfel te trekken/ allerlei irrelevante sh*t op tafel te gooien.

tanger'73
16-03-10, 17:00
Bekend trucje:

Als je de boodschap niet inhoudelijk kan tackelen, knal je de boodschapper neer ... hetzij letterlijk, hetzij door haar persoontje zwart te maken/ haar motieven in twijfel te trekken/ allerlei irrelevante sh*t op tafel te gooien.

Hoor wie dat zegt, notabene iemand die zelf met shit komt tegenover mij. Wat voor punt dacht je daarmee te maken dan?

fisherman1969
16-03-10, 17:25
Ja duidelijk, frauderen en oplichten moet kunnen. Hierbij roep ik iedereen op datgene vooral niet te laten en vooral je voordeel mee te doen. iedereen die zegt dat je dat vooral moet laten, moet je beschouwen als gek.

Typisch antwoord van jou ! het om te draaien en z.g.n ,,GOED,, te keuren !
Van het ene uiterste naar het andere ! wil jij ze dekost geven die het zelfde als A.H.A hebben geflikt maar nu van de bijstand leven?nou ik niet !
En de fraude van A. H.A . ging om voor haar een betere toekomst te verkrijgen , (EN NIET TE VERGETEN DE ANGST WAAR DIT MENS NU NOG ONDER GEBUKT GAAT ) dank zij ...ja fanatieken MOSLIMS ! *)
En laten we eerlijk blijven ik ken mensen die na 40 jaar hier wonen nog hakkelend Nederlands spreken afgezien dat zij A.H.A HEEFT ALLES ZELF MOETEN LEREN :fpetaf: zelfs tussen het schoonmaken door haalde ze nog diploma,s schreef boeken enz enzDat is altijd nog anders als Fraude lees ...oplichting van de staat om miljarden !!
Verder heeft deze vrouw de mistanden in de ISLAMITISCHE wereld aan de kaak gesteld o.a de positie van de vrouw .

P.s Ze is echt tegen de kopvodde tax hoor !!!!

*) Nu is ze ff in Nederland en moet dag en nacht bescherming hebben omdat er blijkbaar nog altijd genoeg idioten zijn , die een gevaar voor mensen zoals zij vormen .
Alweer stof genoeg tot nadenken !

Slinger
16-03-10, 18:06
identiteitsfraude en valsheid in geschriften zijn ernstige feiten. Men moet er niet aan denken dat mensen onder een valse naam een uitkering genieten, bankrekeningen openen en leningen verkrijgen of als basis voor terrorisme gebruiken. Aha is daarop geen uitzondering en heeft de Nederlandse staat openlijk in het ooitje genomen, bedrogen. Wat voor de een geldt, moet ook voor de ander gelden ongeacht wie of wat je bent. Anders stelt regelgeving geen ene malle moer voor.

Letterknechterij. Jij bent zo geobsedeerd door Ayaans zogenaamde fraude dat je haar motief niet eens in aanmerking wilt nemen. Jij zou een hele slechte rechter zijn, want uit zo'n houding komen de slechtste, meest onmenselijke beslissingen voort. Vergeet niet dat de mensen niet ten dienste staan van de regels, maar de regels wel ten dienste van de mensen. Een goede rechter houdt dat in het oog en kijkt naar de geest van de wet.

Max Stirner
16-03-10, 19:28
Hoor wie dat zegt, notabene iemand die zelf met shit komt tegenover mij. Wat voor punt dacht je daarmee te maken dan?


ehmm ... dat je dus geen inhoudelijk punt hebt.

En dat de bewering dat AHA een ordinaire over lijken gaande fraudeur en profiteur zou zijn, niet veel minder smakeloos is dan de eindeloze verwijzingen naar haar k**tloze toestand waar haar tegenstanders voorheen hun argumenten kracht mee dachten bij te moeten zetten.

tanger'73
16-03-10, 19:44
Typisch antwoord van jou ! het om te draaien en z.g.n ,,GOED,, te keuren !
Van het ene uiterste naar het andere ! wil jij ze dekost geven die het zelfde als A.H.A hebben geflikt maar nu van de bijstand leven?nou ik niet !
En de fraude van A. H.A . ging om voor haar een betere toekomst te verkrijgen , (EN NIET TE VERGETEN DE ANGST WAAR DIT MENS NU NOG ONDER GEBUKT GAAT ) dank zij ...ja fanatieken MOSLIMS ! *)
En laten we eerlijk blijven ik ken mensen die na 40 jaar hier wonen nog hakkelend Nederlands spreken afgezien dat zij A.H.A HEEFT ALLES ZELF MOETEN LEREN :fpetaf: zelfs tussen het schoonmaken door haalde ze nog diploma,s schreef boeken enz enzDat is altijd nog anders als Fraude lees ...oplichting van de staat om miljarden !!
Verder heeft deze vrouw de mistanden in de ISLAMITISCHE wereld aan de kaak gesteld o.a de positie van de vrouw .

P.s Ze is echt tegen de kopvodde tax hoor !!!!

*) Nu is ze ff in Nederland en moet dag en nacht bescherming hebben omdat er blijkbaar nog altijd genoeg idioten zijn , die een gevaar voor mensen zoals zij vormen .
Alweer stof genoeg tot nadenken !


Dikke lul 4 bier, je bent te vermoeiend en voor mij totaal niet interessant om verder op in te gaan.

tanger'73
16-03-10, 19:53
Letterknechterij. Jij bent zo geobsedeerd door Ayaans zogenaamde fraude dat je haar motief niet eens in aanmerking wilt nemen. Jij zou een hele slechte rechter zijn, want uit zo'n houding komen de slechtste, meest onmenselijke beslissingen voort. Vergeet niet dat de mensen niet ten dienste staan van de regels, maar de regels wel ten dienste van de mensen. Een goede rechter houdt dat in het oog en kijkt naar de geest van de wet.


Ben je helemaal gek in je hoofd, waarom neem je niet bijvoorbeeld de motieven van imam Fawaz van de As-soennah moskee niet in aanmerking. Ben geen Verdonk fan, maar ze stond juridisch in haar recht met een arrest van de Hoge Raad, neerlands hoogste rechtsprekende instantie. Mensen nemen gewoon hun verantwoordelijkheid, dus men heeft geen ene bal aan dat slappe gedoe van jou en dat durf nog te kakken over thee drinkende PvdAers.

tanger'73
16-03-10, 19:55
ehmm ... dat je dus geen inhoudelijk punt hebt.

En dat de bewering dat AHA een ordinaire over lijken gaande fraudeur en profiteur zou zijn, niet veel minder smakeloos is dan de eindeloze verwijzingen naar haar k**tloze toestand waar haar tegenstanders voorheen hun argumenten kracht mee dachten bij te moeten zetten.


Wablief, dat had je zeker wel met dat achterlijke citaat van haar over fundies en geslachtsorganen?

Slinger
16-03-10, 20:14
Ben je helemaal gek in je hoofd, waarom neem je niet bijvoorbeeld de motieven van imam Fawaz van de As-soennah moskee niet in aanmerking. Ben geen Verdonk fan, maar ze stond juridisch in haar recht met een arrest van de Hoge Raad, neerlands hoogste rechtsprekende instantie. Mensen nemen gewoon hun verantwoordelijkheid, dus men heeft geen ene bal aan dat slappe gedoe van jou en dat durf nog te kakken over thee drinkende PvdAers.

Dit is geen adequate reactie. Maar ik snap wel waarom je zo gebrand bent op Hirsi Ali. Het beeld dat je ziet in de spiegel die zij je voorhoudt bevalt je niet.

tanger'73
16-03-10, 20:24
Dit is geen adequate reactie. Maar ik snap wel waarom je zo gebrand bent op Hirsi Ali. Het beeld dat je ziet in de spiegel die zij je voorhoudt bevalt je niet.


Heel gepast op jou, want gasten zoals jou sluiten alles dat enigszins anti-islamitisch overkomt innig in hun armen. Bijna heel nederland heeft al in haar geplast, jammergenoeg ben je de laatste.