PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders onwel geworden in Duitsland



MaRiaH
13-03-10, 22:36
Wilders onwel in Duitsland
Van onze verslaggevers Robin Gerrits en Ron Meerhof op 13 maart '10, 22:57, bijgewerkt 13 maart '10, 23:12
Geert Wilders (ANP)

AMSTERDAM - Geert Wilders is zaterdagavond onwel geworden in een hotel in het Duitse Monschau. Dat is door diverse bronnen bevestigd. De PVV-leider zou slechts oververmoeid zijn en het zou inmiddels weer goed met hem gaan.

Tegen achten ontstond enige consternatie in het hotel toen bewakers van Wilders in de lobby verschenen en politie en een ambulance kwamen aanrijden. Even na tien uur ’s avonds stonden die beide voertuigen nog steeds bij het hotel. Artsen hebben Wilders bezocht.

De NCTB, verantwoordelijk voor de beveiliging van Wilders, wil niet reageren op de berichten. Het hotel ontkent de aanwezigheid van Wilders. Wilders zelf reageert niet op vragen.

tanger'73
13-03-10, 22:38
De dosering van die cyaankali in dat soepje was niet hoog genoeg?

MaRiaH
13-03-10, 22:45
Oververmoeidheid kan ik me voorstellen. Ik word ook oververmoeid van al die PVV onzin.

Maar zonder gekheid, ik gun niemand ziekte of ongeluk.
Het zou nota bene zuur zijn als de PVV zo aan zijn einde kwam. De partij moet rationeel en niet emotioneel ten onder gaan.

En daar bedoel ik mee dat een mooi einde van de partij zou zijn als zijn aanhang de standpunten van de partij zou verwerpen.

tanger'73
13-03-10, 22:48
Oververmoeidheid kan ik me voorstellen. Ik word ook oververmoeid van al die PVV onzin.

Maar zonder gekheid, ik gun niemand ziekte of ongeluk.
Het zou nota bene zuur zijn als de PVV zo aan zijn einde kwam. De partij moet rationeel en niet emotioneel ten onder gaan.


'K zal er geen traan om laten, politiek de laatste jaren maakt toch al geen indruk op mij en de PVV al helemaal niet.

Joesoef
13-03-10, 23:35
Duitsland ?

Kal-El B.V
13-03-10, 23:36
Oververmoeid ? Misschien moet hij zich ook maar terugtrekken net als Wouter Bos ?

Verbaast me trouwens niks dat hij oververmoeid is, dat krijg je vanzelf als je een ondemocratische partij leidt zonder leden en waarbij "de leider" alle controle in zijn ééntje moet voeren.

fisherman1969
13-03-10, 23:42
Duitsland ?

Helemaal in Duitsland !
Ja dat is toch ook wat , hoe durft ie ???

:fpotver:

fisherman1969
13-03-10, 23:45
Oververmoeid ? Misschien moet hij zich ook maar terugtrekken net als Wouter Bos ?

Verbaast me trouwens niks dat hij oververmoeid is, dat krijg je vanzelf als je een ondemocratische partij leidt zonder leden en waarbij "de leider" alle controle in zijn ééntje moet voeren.

Man wat een kinderachtig gelul ,blijkbaar heb je echt geen besef hoeveel uren die politici maken of het nu Bos of Wilders is doet er niks toe .

tanger'73
13-03-10, 23:58
Oververmoeid ? Misschien moet hij zich ook maar terugtrekken net als Wouter Bos ?

Verbaast me trouwens niks dat hij oververmoeid is, dat krijg je vanzelf als je een ondemocratische partij leidt zonder leden en waarbij "de leider" alle controle in zijn ééntje moet voeren.


Dat kan je wel stellen als je net als hem op een soorte van missie bent en na Almere bezig bent de rest van Nederland te veroveren.

Eke
14-03-10, 00:09
Beterschap voor Wilders en zijn kijk op de democratie : vrijheid voor iedereen, dus ook voor moslima's die ...enz.... !!!

tanger'73
14-03-10, 00:11
Beterschap voor Wilders en zijn kijk op de democratie : vrijheid voor iedereen, dus ook voor moslima's die ...enz.... !!!

Zijn kijk op democratie is diens vrijheid van meningsuiting volledig tot in al haar facetten uit te buiten, zonder iets wezenlijks daarmee bij te dragen.

Eke
14-03-10, 00:21
Zijn kijk op democratie is diens vrijheid van meningsuiting volledig tot in al haar facetten uit te buiten, zonder iets wezenlijks daarmee bij te dragen.


Waarvan acte !!!

Volgens mij overschrijdt hij zelfs de vrijheid van meningsuiting......


maar nou ga ik naar boven :zwaai:

Kal-El B.V
14-03-10, 00:21
Man wat een kinderachtig gelul ,blijkbaar heb je echt geen besef hoeveel uren die politici maken of het nu Bos of Wilders is doet er niks toe .

opa visboer denkt dat die nog op de markt staat te schreeuwen.

Eke
14-03-10, 00:26
opa visboer denkt dat die nog op de markt staat te schreeuwen.


hier is iemand ook iets aan 't overschrijden..... respekt ?

nou ja, bedenk het zelf maar...Kal-El B.V. (BV= bijvoorbeeld ?)


trusten !

tanger'73
14-03-10, 00:27
Waarvan acte !!!

Volgens mij overschrijdt hij zelfs de vrijheid van meningsuiting......


maar nou ga ik naar boven :zwaai:


hij zoekt de grenzen nogal op en is vandaar ook door dezelfde democratie op het matje geroepen. Snap ook totaal niet wat mensen nog in een verdachte van strafbare feiten zien. Gaan mensen zelfs zover dat ze zelfs ontevreden zijn over hun eigen democratische rechtsstaat? Ze noemen zelfs rechters moslims en linkse kerk, omdat ze hun werk doen. Wat is dat allemaal voor onvreden dat er heerst? Absurd.

abdoeltje
14-03-10, 08:29
hij zoekt de grenzen nogal op en is vandaar ook door dezelfde democratie op het matje geroepen. Snap ook totaal niet wat mensen nog in een verdachte van strafbare feiten zien. Gaan mensen zelfs zover dat ze zelfs ontevreden zijn over hun eigen democratische rechtsstaat? Ze noemen zelfs rechters moslims en linkse kerk, omdat ze hun werk doen. Wat is dat allemaal voor onvreden dat er heerst? Absurd.

ik zou zeggen, hij overschrijdt ze.........de grenzen.

John2
14-03-10, 11:58
De dosering van die cyaankali in dat soepje was niet hoog genoeg?


'K zal er geen traan om laten, politiek de laatste jaren maakt toch al geen indruk op mij en de PVV al helemaal niet.
Hoe ziek ben je als je iemand om zijn woord de dood in wenst?:aanwal:

Pizzaman
14-03-10, 13:15
Gaan mensen zelfs zover dat ze zelfs ontevreden zijn over hun eigen democratische rechtsstaat? Ze noemen zelfs rechters moslims en linkse kerk, omdat ze hun werk doen. Wat is dat allemaal voor onvreden dat er heerst? Absurd.

Absurd? Absurd is wanneer je voor de zoveelste keer aangifte wilt gaan doen van de zoveelste ongein, en dan denkt 'laat maar', omdat er toch gheen bal aan gebeurt. Ja van dergelijke ergernissen, terwijl er wel geld blijkt om vanwege een godsdienst sepasrate loketten in te richten, gaan mensen onvrede vertonen met hun eigen 'rechts'staat. Absurd is dat bejaarden met een 24-uurs luier opgescheept worden terwijl TBS-ers 'weekendgezinnen' er op na houden. Ik vind dat helemaal niet zo moeilijk te begrijpen.

Volgens mij heb je het 'linkse kerk' principe niet helemaal begrepen.
Het betekent: 'meneer pastoor houdt ze dom, de regent houdt ze arm'.
En dat alles onder het motto 'dat het goed voor ze is en lief zijn voor elkaar'.


Hoe ziek ben je als je iemand om zijn woord de dood in wenst?:aanwal:
Ter verdediging van Tanger'73, die ik hier heb leren kennen als een rationeel en weldenkend persoon (in tegenstelling tot veel anderen):
DAT DEED IE HELEMAAL NIET. Hij zei alleen dat ie er geen traan om zou laten.

NB: dat zou ik ook niet om willekeurig welk ander persoon, jemigdepemig je zou aan het janken blijven, net zoiets als een stel 13 jarige meiden bij het uiteengaan van de Backstreetboys :D

MaRiaH
14-03-10, 13:42
Absurd? Absurd is wanneer je voor de zoveelste keer aangifte wilt gaan doen van de zoveelste ongein, en dan denkt 'laat maar', omdat er toch gheen bal aan gebeurt. Ja van dergelijke ergernissen, terwijl er wel geld blijkt om vanwege een godsdienst sepasrate loketten in te richten, gaan mensen onvrede vertonen met hun eigen 'rechts'staat. Absurd is dat bejaarden met een 24-uurs luier opgescheept worden terwijl TBS-ers 'weekendgezinnen' er op na houden. Ik vind dat helemaal niet zo moeilijk te begrijpen.
]

Maar dat is allemaal gebasseerd op populistische vooronderstellingen.
Bejaarden liggen niet 24 uur in een luier en TBS-ers hebben geen weekend gezinnen.
Het is gewoon een onjuiste weergave van de realiteit.

Dat er ook veel problemen zijn die wel realistisch zijn, ja daar moet iets aan gebeuren. Die liggen allemaal in verschillende oorzaken.
En met de Islam heeft het allemaal niets van doen, zoals Wilders de mensen wil doen geloven.

Wat betreft die onvrede van mensen? Dat is ook een gevoel, een niet realistisch gevoel. Het is niet anders... :)

Veel van dat gevoel komt voort uit de verruwing in de maatschappij.. en die komt voort uit het individualistische in onze samenleving. En ra ra wie daar verantwoordelijk voor is: precies. de Nederlandse burger. Niet de Islam.. ;)

Pizzaman
14-03-10, 15:27
Nou vooruit dan....
...ik zal het nog een keer proberen.


Maar dat is allemaal gebasseerd op populistische vooronderstellingen.
Maar daarom niet minder waar.



Bejaarden liggen niet 24 uur in een luier....
Oh nee?
http://www.incontinentie.org/ouderen/htm/ouderen5.htm#2
http://www.minvws.nl/kamerstukken/lz/2008/antwoorden-op-kamervragen-van-agema-over-het-bericht-dat-ouderen-in-een-verpleeghuis-24-uur-in-dezelfde-luier-rondlopen.asp
http://www.yunomi.nl/artikel/wat-vinden-jullie-van-de-ouderenzorg-in-nederland


...en TBS-ers hebben geen weekend gezinnen.
Ach jee...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cevdet_Y%C4%B1lmaz
http://www.blikopdewereld.nl/Ontwikkeling/rechtspraak/70-levenslange-gevangenisstraf/2099-cevdet-yilmaz-krijgt-verlof-ondanks-levenslange-gevangenisstraf.html

Hoewel zesvoudige moordenaar Cevdet Yilmaz een levenslange gevangenisstraf uitzit, mocht hij afgelopen jaren op 'therapeutische basis' geregeld naar huis. Buiten de celmuren stichtte hij zelfs een gezinnetje. De Turkse Cevdet Yilmaz geldt als een van de meest geruchtmakende meervoudige moordenaars in ons land. Hij schoot in 1983 in het Delftse café 't Koetsiertje zes mensen dood, onder wie een meisje van 12. Ook verwondde hij 24 anderen. Een motief bleef altijd onduidelijk.
http://www.gelderlander.nl/algemeen/dgbinnenland/5528792/Felle-kritiek-op-Arnhems-gerechtshof--na-verlof-crimineel.ece

B. die 2,5 jaar in voorarrest zat, mocht een weekje naar huis om zijn pasgeboren kind te bewonderen. Hij is sinds zaterdag voortvluchtig. Verwacht wordt dat hij naar zijn geboorteland is gevlucht.
OK dier Saban Baran was geen TBS-er. Maar... Hoe krijgt zo'n vent verlof voor elkaar... geldt zeker ook voor de slachtoffers?


Het is gewoon een onjuiste weergave van de realiteit.
Ja vast wel. Ben je daar nu nog zo van overtuigd?
Over wiens realiteit heb je het eigenlijk.


Dat er ook veel problemen zijn die wel realistisch zijn, ja daar moet iets aan gebeuren. Die liggen allemaal in verschillende oorzaken.
Natuurlijk liggen die in verschillende oorzaken. Echter is de belangrijkste maatregel tot nu toe de ontkenning van hetgeen gebeurt. Nee, dat zal helpen.


En met de Islam heeft het allemaal niets van doen, zoals Wilders de mensen wil doen geloven.
Het is meer dat de criminelen het aan de 'culturele verschillen' wijten, en op de islam wijzen. Dat Wilders daar garen bij spint als islamofoob zijnde, ja, wiens schuld is dat dan?


Wat betreft die onvrede van mensen? Dat is ook een gevoel, een niet realistisch gevoel. Het is niet anders... :)
Mag jij denken, we zijn en blijven het wat dat betreft oneens.


Veel van dat gevoel komt voort uit de verruwing in de maatschappij.. en die komt voort uit het individualistische in onze samenleving. En ra ra wie daar verantwoordelijk voor is: precies. de Nederlandse burger. Niet de Islam.. ;)
Jouw theorie. Volgens mij eerder de regering, of zoals Wilders zegt 'de linkse kerk'.
Verruwing in de samenleving? Het jarenlang weigeren te zeggen waar het op staat, dat heeft de verruwing behoorlijk in de hand gewerkt.

John2
14-03-10, 15:49
Ter verdediging van Tanger'73, die ik hier heb leren kennen als een rationeel en weldenkend persoon (in tegenstelling tot veel anderen):
DAT DEED IE HELEMAAL NIET. Hij zei alleen dat ie er geen traan om zou laten.

NB: dat zou ik ook niet om willekeurig welk ander persoon, jemigdepemig je zou aan het janken blijven, net zoiets als een stel 13 jarige meiden bij het uiteengaan van de Backstreetboys :D

Ik weet ook dat Tanger geen slecht persoon is, komt alleen door de soep....:hihi:

John2
14-03-10, 16:29
Normaal antwoord ik niet zo vaak op jou berichtjes omdat ik het meestal wel met je eens bent, maar op deze moet ik je toch antwoorden.......


E=MaRiaH;4289559]Maar dat is allemaal gebasseerd op populistische vooronderstellingen.
Bejaarden liggen niet 24 uur in een luier en TBS-ers hebben geen weekend gezinnen.
Het is gewoon een onjuiste weergave van de realiteit.
Door mijn werk kom ik regelmatig zowel in bejaarden tehuizen als PI aar ook TBSers zitten en tot mijn spijt moet ik bekennen dat een bajesklant het veel beter heeft als de bejaarden.
Zo hebben de bajesklanten een volledige recreatie en sport mogelijkheden.
Zelfs de medische zorg is er beter als in een bejaarden tehuis.
Ook het luier probleem is niet die van de 24 uur, maar dat ouderen een luier voor krijgen om het simpel feit dat er te weinig hulp is om de ouderen op tijd naar de toilet te begeleiden, wat een schande is en onmenselijk.


Dat er ook veel problemen zijn die wel realistisch zijn, ja daar moet iets aan gebeuren. Die liggen allemaal in verschillende oorzaken.
En met de Islam heeft het allemaal niets van doen, zoals Wilders de mensen wil doen geloven.
Als mensen geloven dat Wilders dit bedoeld zijn de mensen dom die dit geloven.
Wel geeft Wilders af over een aantal effecten die voortkomen uit de Islam, zoals de wetten, aanslagen en het probleem dat vrouwen ondergeschikt zijn in de cultuur zodat kinderen (zoons) vaak buitensporig gedrag vertonen.


Wat betreft die onvrede van mensen? Dat is ook een gevoel, een niet realistisch gevoel. Het is niet anders... :)
Onvrede komt vaak voort uit snelle veranderingen en worden vaak idd doorverwezen naar het groeiende aantal medelanders.


Veel van dat gevoel komt voort uit de verruwing in de maatschappij.. en die komt voort uit het individualistische in onze samenleving. En ra ra wie daar verantwoordelijk voor is: precies. de Nederlandse burger. Niet de Islam.. ;)
Je kunt inderdaad een geloof niet aansprakelijk stellen voor de verruwing van de maatschappij.
Al moet ik wel toegeven dat er steeds meer wordt afgezet tegen Islamieten door Nlers en anderom even zo.

mark61
14-03-10, 16:41
Man wat een kinderachtig gelul ,blijkbaar heb je echt geen besef hoeveel uren die politici maken of het nu Bos of Wilders is doet er niks toe .

Hij doet helemaal niks, dus waar kan ie moe van zijn? Oh ja lang weekend Londen.

mark61
14-03-10, 16:44
Oh ja das dat tiroler poppendorp op de grens met België

http://thm-a01.yimg.com/nimage/84549fa6b1094072

Anton Pieck eat yr heart out. Typisch joodschristelijke cultuur :cheefbek:

MaRiaH
14-03-10, 17:16
;)Ik ga proberen jou en John tegelijk te beantwoorden.


Nou vooruit dan....
...ik zal het nog een keer proberen.


Maar daarom niet minder waar.

Jawel, want Wilders wentelt de problemen die er zijn af op de Islam, de Marokkanen, integratie en soft rechtssysteem en laat dat nou de oorzaken van de problemen niet zijn.




Oh nee?
http://www.incontinentie.org/ouderen/htm/ouderen5.htm#2
http://www.minvws.nl/kamerstukken/lz/2008/antwoorden-op-kamervragen-van-agema-over-het-bericht-dat-ouderen-in-een-verpleeghuis-24-uur-in-dezelfde-luier-rondlopen.asp
http://www.yunomi.nl/artikel/wat-vinden-jullie-van-de-ouderenzorg-in-nederland

Ja dat het met de zorg in NL in een aantal gevallen niet goed gesteld is ontken ik niet. Maar overdrijven is een vak.
En zogezegd ligt dat niet aan de Islam, maar aan personeelstekorten en bezuinigingen. Maar ook aan steeds minder mensen die kiezen voor een vak in de zorg.



Ach jee...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cevdet_Y%C4%B1lmaz
http://www.blikopdewereld.nl/Ontwikkeling/rechtspraak/70-levenslange-gevangenisstraf/2099-cevdet-yilmaz-krijgt-verlof-ondanks-levenslange-gevangenisstraf.html

http://www.gelderlander.nl/algemeen/dgbinnenland/5528792/Felle-kritiek-op-Arnhems-gerechtshof--na-verlof-crimineel.ece

OK dier Saban Baran was geen TBS-er. Maar... Hoe krijgt zo'n vent verlof voor elkaar... geldt zeker ook voor de slachtoffers?

Luister, Pizzaman, er zijn incidenten maar het TBS systeen is een van de beste systemen die er is en ook de veiligste manier.
Het is niet risicoloos. En rechters nemen soms verkeerde beslissingen.
Wat mij betreft, en dat heb ik al eerder bepleit, mag de bezem door de rechterlijke macht. Maar het ligt niet aan het systeem

Overigens hebben zware criminelen liever celstraf dan TBS.
Ik word niet goed van die verhalen dat de gevangenis hier een vakantie is.
Dat is echt een misvatting.

En dat ze een kans krijgen daar alsnog een leven op te bouwen voor na de gevangenis dat is alleen maar toe te juichen. Het verkleint namelijk de kans op recidief.



Ja vast wel. Ben je daar nu nog zo van overtuigd?
Over wiens realiteit heb je het eigenlijk.

Over feiten en cijfers en de werkelijkheid binnen het systeem.
Mensen roepen van alles maar dat wil niet zeggen dat het niet klopt.

Ik noem een voorbeeld: auto-inbraak: men belt de politie. mensen staan erop dat ze gelijk komen. Zelfs als wordt gemeld dat ze bij een dodelijke ongeval zijn en later komen heeft men daar geen begrip voor. Vervolgens vertelt men dat de politie 'gewoon niet kwam'.
Dat egoisme bepaalt de werkelijkheid van mensen. Maar kloppen doet het voor geen meter.

Nog een voorbeeld: Opsporing verzocht: licht getinte daders.
De mensen hebben gelijk de mond vol over marokkanen de de Islam en laat Geert het maar oplossen.. ???
Laat het nou antillianen zijn, niet islamitisch overigens.

En zo wordt een bepaalde toon gezet, gebaseerd op onderbuik gevoelens en niet gebaseerd op de realiteit.



Natuurlijk liggen die in verschillende oorzaken. Echter is de belangrijkste maatregel tot nu toe de ontkenning van hetgeen gebeurt. Nee, dat zal helpen.

Dat is niet waar. Veel partijen stellen zaken aan de orde. Ik noem de VVD.
Daar hebben we geen Wilders voor nodig. ;)

Het zoeken van zonde-bokken levert geen oplossing voor de problemen die er zijn. En dat die er zijn zul je mij niet horen ontkennen.



Het is meer dat de criminelen het aan de 'culturele verschillen' wijten, en op de islam wijzen. Dat Wilders daar garen bij spint als islamofoob zijnde, ja, wiens schuld is dat dan?

Welke criminelen zeggen dat? Ik heb dat nog nooit een crimineel horen zeggen..
cultuur en geloof zijn niet hetzelfde hoor.

Neem eerwraak: cultureel bepaald gegeven, in de Islam is het ten strengste verboden. Toch gooien types als Wilders dit op een grote hoop.

Nee, de nuance is volledig weg. En die hebben we wel nodig om problemen op een constructieve manier aan te pakken. Ontkennen is uit den boze, dat ben ik met je eens.



Mag jij denken, we zijn en blijven het wat dat betreft oneens.

So be it.


Jouw theorie. Volgens mij eerder de regering, of zoals Wilders zegt 'de linkse kerk'.
Verruwing in de samenleving? Het jarenlang weigeren te zeggen waar het op staat, dat heeft de verruwing behoorlijk in de hand gewerkt.

Sociologen denken daar anders over. Tis in mijn ogen een welvaartsziekte.
Maar wat ik wel onderschrijf is dat dingen bij de naam noemen een goede ontwikkeling is, die overigens ook bij de linkse partijen is doorgedrongen.

Eke
14-03-10, 17:27
Oh ja das dat tiroler poppendorp op de grens met België



Anton Pieck eat yr heart out. Typisch joodschristelijke cultuur :cheefbek:

Vergeet niet dat Wilders op weg is om een staatsman te worden :hihi:


Het is een van oorsprong Frans gebied (Montjoie), maar door de hoeveelheid Duitse vluchtelingen tijdens de dertig-jarige oorlog verduitste het gebied !!!Dus Montjoie werd Monchau .
Ik snap dat Wilders door dat soort dingen geprikkeld wordt......:maf2:


voor toekomstige staatsmannen :

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/Europa%2C_1648_copy.jpg

voor toeristen (het ligt vakbij de Nederlandse grens) :

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1f/MonschauMitBurg.jpg/800px-MonschauMitBurg.jpg

tanger'73
14-03-10, 18:09
Ter verdediging van Tanger'73, die ik hier heb leren kennen als een rationeel en weldenkend persoon (in tegenstelling tot veel anderen):
DAT DEED IE HELEMAAL NIET. Hij zei alleen dat ie er geen traan om zou laten.

NB: dat zou ik ook niet om willekeurig welk ander persoon, jemigdepemig je zou aan het janken blijven, net zoiets als een stel 13 jarige meiden bij het uiteengaan van de Backstreetboys :D

thanks, dat waardeer ik van je. :)

Wizdom
14-03-10, 18:14
Ik vind eigenlijk dat Wilders aangifte had moeten doen van een mislukte aanslag danwel tenminste van een bedreiging had ie er munt uit kunnen slaan...

Die rotjochies toch weer...

rasoelleke
14-03-10, 18:43
Maar dat is allemaal gebasseerd op populistische vooronderstellingen.
Bejaarden liggen niet 24 uur in een luier en TBS-ers hebben geen weekend gezinnen.
Het is gewoon een onjuiste weergave van de realiteit.

Dat er ook veel problemen zijn die wel realistisch zijn, ja daar moet iets aan gebeuren. Die liggen allemaal in verschillende oorzaken.
En met de Islam heeft het allemaal niets van doen, zoals Wilders de mensen wil doen geloven.

Wat betreft die onvrede van mensen? Dat is ook een gevoel, een niet realistisch gevoel. Het is niet anders... :)

Veel van dat gevoel komt voort uit de verruwing in de maatschappij.. en die komt voort uit het individualistische in onze samenleving. En ra ra wie daar verantwoordelijk voor is: precies. de Nederlandse burger. Niet de Islam.. ;)

Moslimpropagandisten leveren deze dagen buitengewone krachtinspanningen om het imago van de islam te veranderen door de islam te herintroduceren in de Westerse maatschappij als een religie die vrede verkondigt en geweld verwerpt. Eén van de nieuwe theorieën die ze proberen te verkopen is dat de naam van hun religie, de islam, de betekenis van ‘vrede’ inhoudt, wat in het Arabisch salam is. De grond voor hun theorie is dat beide woorden in de Arabische taal afgeleid zijn van dezelfde stam!

Hoewel het mogelijk is diegenen te misleiden die geen Arabisch spreken of niet veel van de islam afweten, misleidt dit soort propaganda niemand die de Arabische taal en de leringen van de islam kent, een religie die gesticht werd door geweld en nog steeds gelooft in geweld als principe en levensstijl. De relaties tussen moslims onderling en tussen hen en alle andere natiën is altijd gebaseerd geweest op terreur en is dat nog steeds. Islam en salam zijn twee strijdige woorden die niet in overeenstemming zijn, niet in naam noch in inhoud.

Om de betekenis van een bepaald woord in het Arabische woordenboek te vinden is het essentieel te zoeken naar het drieletterig infinitief werkwoord dat de stam wordt genoemd. Veel woorden kunnen dezelfde stam hebben maar hoeven niet noodzakelijkerwijs ook maar enige overeenkomst in hun betekenis te hebben. Het woord islam, dat onderwerping betekent, is afgeleid van het woord Salama. Zo ook het woord salam dat ‘vrede’ betekent en zo ook het werkwoord Salima dat ‘gered worden of ontsnappen van gevaar’ betekent. Eén van de afleidingen van het infinitief Salama betekent ‘de beet van een slang’ of ‘het looien van het leer’. Dus, als het woord islam iets te maken heeft met het woord salam, dat wil zeggen ‘vrede’, betekent dit dan ook dat het betrekking moet hebben op ‘de beet van een slang’ of ‘het looien van leer’?

Mohammed stuurde brieven naar koningen en leiders van omliggende landen en stammen, hen uitnodigend om zich over te geven aan zijn autoriteit en in hem te geloven als de boodschapper van Allah. Hij beëindigde zijn brieven altijd met de volgende twee woorden: “Aslem, Taslem!”. Hoewel deze twee woorden afgeleid zijn van hetzelfde infinitief Salama dat de stam is van salam, dat wil zeggen ‘vrede’, impliceert geen van beide de betekenis van ‘vrede’. De zin betekent ‘geef u over en u zult veilig zijn’, of met andere woorden ‘geef u over of zie de dood in ogen’. Dus waar is de betekenis van ‘vrede’ in een religie die dreigt mensen te doden als ze zich niet onderwerpen?

Aan de andere kant staan de koran en andere islamitische boeken als de ahadith en de Sirat, dat wil zeggen: Het leven van Mohammed, vol met bewijs dat als het niet door geweld was geweest, de islam vandaag de dag niet bestaan zou hebben. Een goed voorbeeld om te noemen is De oorlogen van Al-Riddah, dat wil zeggen ‘de oorlogen tegen de afvalligen’, die onmiddellijk na de dood van Mohammed begonnen. Zich bevrijd voelend door de verdwijning van de sterke huiveringwekkende leider Mohammed, kwamen de stammen die gedwongen waren tot het aannemen van de islam, in opstand en begonnen de één na de ander te deserteren en te weigeren de belasting te betalen die hen opgelegd werd door de regering van de profeet. Als antwoord op de revolutie, gaf de eerste kalief, Aboe Bakr, zijn leger het bevel de afvalligen te bestrijden. Het koste hem bijna twee jaar strijd om de stammen terug te dwingen in het keurslijf van de islam. Deze oorlogen werden niet alleen bevolen door de eerste kalief, maar werden ook geïnstrueerd door Allah en zijn boodschapper Mohammed. De koran stelt duidelijk dat diegenen die de islam afvallig zijn, gestraft moeten worden met de dood: “En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden” (Al-Nisa 4:89). Mohammed zei ook, zoals overgedragen door Boecharie: “Als iemand, een moslim, zijn religie afvalt, doodt hem.”

De koran geeft niet alleen het bevel diegenen te doden die de islam afvallig zijn, maar geeft ook opdracht aan zijn volgelingen alle natiën te bevechten totdat ze óf er in geloven, óf de djizja betalen óf de dood in ogen zien:

“Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.” Soera At-Tauba 9:29.

En in dezelfde Soera, in vers 5, stelt de koran ook: “doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag…” Is nu het beeld van de islam als religie van de vrede na dit alles niet een beetje moeilijk te geloven?…

Moslimpropagandisten leveren deze dagen buitengewone krachtinspanningen om het imago van de islam te veranderen door de islam te herintroduceren in de Westerse maatschappij als een religie die vrede verkondigt en geweld verwerpt. Eén van de nieuwe theorieën die ze proberen te verkopen is dat de naam van hun religie, de islam, de betekenis van ‘vrede’ inhoudt, wat in het Arabisch salam is. De grond voor hun theorie is dat beide woorden in de Arabische taal afgeleid zijn van dezelfde stam!

Hoewel het mogelijk is diegenen te misleiden die geen Arabisch spreken of niet veel van de islam afweten, misleidt dit soort propaganda niemand die de Arabische taal en de leringen van de islam kent, een religie die gesticht werd door geweld en nog steeds gelooft in geweld als principe en levensstijl. De relaties tussen moslims onderling en tussen hen en alle andere natiën is altijd gebaseerd geweest op terreur en is dat nog steeds. Islam en salam zijn twee strijdige woorden die niet in overeenstemming zijn, niet in naam noch in inhoud.

Om de betekenis van een bepaald woord in het Arabische woordenboek te vinden is het essentieel te zoeken naar het drieletterig infinitief werkwoord dat de stam wordt genoemd. Veel woorden kunnen dezelfde stam hebben maar hoeven niet noodzakelijkerwijs ook maar enige overeenkomst in hun betekenis te hebben. Het woord islam, dat onderwerping betekent, is afgeleid van het woord Salama. Zo ook het woord salam dat ‘vrede’ betekent en zo ook het werkwoord Salima dat ‘gered worden of ontsnappen van gevaar’ betekent. Eén van de afleidingen van het infinitief Salama betekent ‘de beet van een slang’ of ‘het looien van het leer’. Dus, als het woord islam iets te maken heeft met het woord salam, dat wil zeggen ‘vrede’, betekent dit dan ook dat het betrekking moet hebben op ‘de beet van een slang’ of ‘het looien van leer’?

Mohammed stuurde brieven naar koningen en leiders van omliggende landen en stammen, hen uitnodigend om zich over te geven aan zijn autoriteit en in hem te geloven als de boodschapper van Allah. Hij beëindigde zijn brieven altijd met de volgende twee woorden: “Aslem, Taslem!”. Hoewel deze twee woorden afgeleid zijn van hetzelfde infinitief Salama dat de stam is van salam, dat wil zeggen ‘vrede’, impliceert geen van beide de betekenis van ‘vrede’. De zin betekent ‘geef u over en u zult veilig zijn’, of met andere woorden ‘geef u over of zie de dood in ogen’. Dus waar is de betekenis van ‘vrede’ in een religie die dreigt mensen te doden als ze zich niet onderwerpen?

Aan de andere kant staan de koran en andere islamitische boeken als de ahadith en de Sirat, dat wil zeggen: Het leven van Mohammed, vol met bewijs dat als het niet door geweld was geweest, de islam vandaag de dag niet bestaan zou hebben. Een goed voorbeeld om te noemen is De oorlogen van Al-Riddah, dat wil zeggen ‘de oorlogen tegen de afvalligen’, die onmiddellijk na de dood van Mohammed begonnen. Zich bevrijd voelend door de verdwijning van de sterke huiveringwekkende leider Mohammed, kwamen de stammen die gedwongen waren tot het aannemen van de islam, in opstand en begonnen de één na de ander te deserteren en te weigeren de belasting te betalen die hen opgelegd werd door de regering van de profeet. Als antwoord op de revolutie, gaf de eerste kalief, Aboe Bakr, zijn leger het bevel de afvalligen te bestrijden. Het koste hem bijna twee jaar strijd om de stammen terug te dwingen in het keurslijf van de islam. Deze oorlogen werden niet alleen bevolen door de eerste kalief, maar werden ook geïnstrueerd door Allah en zijn boodschapper Mohammed. De koran stelt duidelijk dat diegenen die de islam afvallig zijn, gestraft moeten worden met de dood: “En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden” (Al-Nisa 4:89). Mohammed zei ook, zoals overgedragen door Boecharie: “Als iemand, een moslim, zijn religie afvalt, doodt hem.”

De koran geeft niet alleen het bevel diegenen te doden die de islam afvallig zijn, maar geeft ook opdracht aan zijn volgelingen alle natiën te bevechten totdat ze óf er in geloven, óf de djizja betalen óf de dood in ogen zien:

“Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.” Soera At-Tauba 9:29.

En in dezelfde Soera, in vers 5, stelt de koran ook: “doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag…” Is nu het beeld van de islam als religie van de vrede na dit alles niet een beetje moeilijk te geloven?…

Moslimpropagandisten leveren deze dagen buitengewone krachtinspanningen om het imago van de islam te veranderen door de islam te herintroduceren in de Westerse maatschappij als een religie die vrede verkondigt en geweld verwerpt. Eén van de nieuwe theorieën die ze proberen te verkopen is dat de naam van hun religie, de islam, de betekenis van ‘vrede’ inhoudt, wat in het Arabisch salam is. De grond voor hun theorie is dat beide woorden in de Arabische taal afgeleid zijn van dezelfde stam!

Hoewel het mogelijk is diegenen te misleiden die geen Arabisch spreken of niet veel van de islam afweten, misleidt dit soort propaganda niemand die de Arabische taal en de leringen van de islam kent, een religie die gesticht werd door geweld en nog steeds gelooft in geweld als principe en levensstijl. De relaties tussen moslims onderling en tussen hen en alle andere natiën is altijd gebaseerd geweest op terreur en is dat nog steeds. Islam en salam zijn twee strijdige woorden die niet in overeenstemming zijn, niet in naam noch in inhoud.

Om de betekenis van een bepaald woord in het Arabische woordenboek te vinden is het essentieel te zoeken naar het drieletterig infinitief werkwoord dat de stam wordt genoemd. Veel woorden kunnen dezelfde stam hebben maar hoeven niet noodzakelijkerwijs ook maar enige overeenkomst in hun betekenis te hebben. Het woord islam, dat onderwerping betekent, is afgeleid van het woord Salama. Zo ook het woord salam dat ‘vrede’ betekent en zo ook het werkwoord Salima dat ‘gered worden of ontsnappen van gevaar’ betekent. Eén van de afleidingen van het infinitief Salama betekent ‘de beet van een slang’ of ‘het looien van het leer’. Dus, als het woord islam iets te maken heeft met het woord salam, dat wil zeggen ‘vrede’, betekent dit dan ook dat het betrekking moet hebben op ‘de beet van een slang’ of ‘het looien van leer’?

Mohammed stuurde brieven naar koningen en leiders van omliggende landen en stammen, hen uitnodigend om zich over te geven aan zijn autoriteit en in hem te geloven als de boodschapper van Allah. Hij beëindigde zijn brieven altijd met de volgende twee woorden: “Aslem, Taslem!”. Hoewel deze twee woorden afgeleid zijn van hetzelfde infinitief Salama dat de stam is van salam, dat wil zeggen ‘vrede’, impliceert geen van beide de betekenis van ‘vrede’. De zin betekent ‘geef u over en u zult veilig zijn’, of met andere woorden ‘geef u over of zie de dood in ogen’. Dus waar is de betekenis van ‘vrede’ in een religie die dreigt mensen te doden als ze zich niet onderwerpen?

Aan de andere kant staan de koran en andere islamitische boeken als de ahadith en de Sirat, dat wil zeggen: Het leven van Mohammed, vol met bewijs dat als het niet door geweld was geweest, de islam vandaag de dag niet bestaan zou hebben. Een goed voorbeeld om te noemen is De oorlogen van Al-Riddah, dat wil zeggen ‘de oorlogen tegen de afvalligen’, die onmiddellijk na de dood van Mohammed begonnen. Zich bevrijd voelend door de verdwijning van de sterke huiveringwekkende leider Mohammed, kwamen de stammen die gedwongen waren tot het aannemen van de islam, in opstand en begonnen de één na de ander te deserteren en te weigeren de belasting te betalen die hen opgelegd werd door de regering van de profeet. Als antwoord op de revolutie, gaf de eerste kalief, Aboe Bakr, zijn leger het bevel de afvalligen te bestrijden. Het koste hem bijna twee jaar strijd om de stammen terug te dwingen in het keurslijf van de islam. Deze oorlogen werden niet alleen bevolen door de eerste kalief, maar werden ook geïnstrueerd door Allah en zijn boodschapper Mohammed. De koran stelt duidelijk dat diegenen die de islam afvallig zijn, gestraft moeten worden met de dood: “En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden” (Al-Nisa 4:89). Mohammed zei ook, zoals overgedragen door Boecharie: “Als iemand, een moslim, zijn religie afvalt, doodt hem.”

De koran geeft niet alleen het bevel diegenen te doden die de islam afvallig zijn, maar geeft ook opdracht aan zijn volgelingen alle natiën te bevechten totdat ze óf er in geloven, óf de djizja betalen óf de dood in ogen zien:

“Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.” Soera At-Tauba 9:29.

En in dezelfde Soera, in vers 5, stelt de koran ook: “doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag…” Is nu het beeld van de islam als religie van de vrede na dit alles niet een beetje moeilijk te geloven?…

Pizzaman
14-03-10, 18:58
Wilders wentelt de problemen die er zijn af op de Islam, de Marokkanen, integratie en soft rechtssysteem en laat dat nou de oorzaken van de problemen niet zijn.
Wilders doet dit inderdaad, hetgeen ik jammer vind. Hij noemt daarbij wel een aantal punten die men onder het tapijt probeert te vegen. Die punten zijn in mijn opinie zeker WEL een stoornis in de integratie, zoals importbruidjes. Al zijn ze als factor veel minder belangrijk dan Wilders het doet voorkomen. Marokkanen in het algemeen zijn beslist niet de veroorzaker van de integratieproblemen. Echter zoals een (Turkse) buurman van mij het omschreef: 'Eenbepaalde groep die in eigen land niet wiol g deugen, zal dat ook niet doen in een ander land'. Laten we alsjebleift de criminelen etcetera daar laten waar ze zijn, we hebben er hier al genoeg. Hoog tijd voor verandering van de import-criteria.


Ja dat het met de zorg in NL in een aantal gevallen niet goed gesteld is ontken ik niet. Maar overdrijven is een vak.
Goed-kletsen en onder het tapijt schuiven is ook een vak, mag ik je er op wijzen dat de regels overal in NL gelden en er dus ook OVERAL dergelijke problemen voorkomen. Al zullen ze niet overal de krant halen.


En zogezegd ligt dat niet aan de Islam, maar aan personeelstekorten en bezuinigingen.
Daar ben ik het volkomen mee eens. Helaas is het zo dat een bejaardenpartij zich vanzelf uitroeiut, anders wilde ik dat nog wel eens zien.


Maar ook aan steeds minder mensen die kiezen voor een vak in de zorg.
Vanwege knudde betaling, slechte werkomstandigheden, en bovendien vanwege de influx van Pools personeel etcetera.


Luister, Pizzaman, er zijn incidenten maar het TBS systeen is een van de beste systemen die er is en ook de veiligste manier.
Het is niet risicoloos. En rechters nemen soms verkeerde beslissingen.
Wat mij betreft, en dat heb ik al eerder bepleit, mag de bezem door de rechterlijke macht. Maar het ligt niet aan het systeem
Ik beschouw rechters als onderdeel van het systeem, daar zal het meningsverschil wel hoofdzakelijk op berusten. Eveneens als onderdeel van het systeem beschouw ik de idioten die bepalen dat zo'n vent op weekendverlof mag. Wat jij incidenten noemt, in de post hiervoor zei je nog dat het NIET VOORKWAM. Het komt meer voor dan je denkt, en de 'risico's' zijn behoorlijk groot. het is maar waar je voor kiest. Joost Eerdmans (http://www.joost-eerdmans.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1536) geeft mijn mening wat betreft 'incidenten' helder en duidelijk weer.


Overigens hebben zware criminelen liever celstraf dan TBS.
Ook onder criminelen bestaat een rangorde. Gezeten hebben is stoer, TBS niet. Want dan ben je toch een beetje als geschift aangemerkt, wat niet leuk staat op je CV als beroepscrimineel.


Ik word niet goed van die verhalen dat de gevangenis hier een vakantie is.
Dat is echt een misvatting.
Er zijn genoeg bejaarden die het niet met je eens zijn, genoeg minima die het minder hebben, genoeg bijstandsmoeders die graag 1 uur per dag gratis naar de sportschool zouden willen. FACE IT. Gevangenen hebben het beter dan veel mensen. Vergelijk het maar eens met andere landen. Het is beter in NL in de nor te zitten dan vrij te leven in de sloppenwiojken van veeel ontwikkelingslanden.


En dat ze een kans krijgen daar alsnog een leven op te bouwen voor na de gevangenis dat is alleen maar toe te juichen. Het verkleint namelijk de kans op recidief.
Gedeeltelijk ben ik het met je eens. Een kans verdient eigenlijk iedereen. Maar wat als men die kans weer verbruit, en daarna nog eens? Geldt die kans ook voor half-gare moordlusitge types, zijn we eigenlijk wel goed wijs als we geloven dat je die kan 'genezen'?


Over feiten en cijfers en de werkelijkheid binnen het systeem.
Mensen roepen van alles maar dat wil niet zeggen dat het niet klopt.
leugens, grotere leugens, heel grote leugens en dan heb je nog statistieken. het is een 'maakbare wereld'. Kijk maar naar het milieu...


Ik noem een voorbeeld: auto-inbraak: men belt de politie. mensen staan erop dat ze gelijk komen. Zelfs als wordt gemeld dat ze bij een dodelijke ongeval zijn en later komen heeft men daar geen begrip voor. Vervolgens vertelt men dat de politie 'gewoon niet kwam'.
Prioriteiten moeten er zijn, en dat is maar goed ook. Maar leg jij het eens uit aan mensen wiens auto wordt gemold, die een afspraak moeten maken voor de aangifte, en waar de volgende dag weer een prent wegens foutparkeren wordt uitgedeeld? Kortom, wel je radio gejat dankzij slecht toezicht, maar wel geld om parkeercontrole te houden.



Dat egoisme bepaalt de werkelijkheid van mensen. Maar kloppen doet het voor geen meter.
Kan best, maar wanneer er veel zulk soort ervaringen zijn dan zal het gevolg zijn dat mensen het niet meer pikken.


Nog een voorbeeld: Opsporing verzocht: licht getinte daders.
De mensen hebben gelijk de mond vol over marokkanen de de Islam en laat Geert het maar oplossen.. ???
Laat het nou antillianen zijn, niet islamitisch overigens.
Wat bedoel je nou, het zijn de Antillianen? Had Chavez dan toch...


En zo wordt een bepaalde toon gezet, gebaseerd op onderbuik gevoelens en niet gebaseerd op de realiteit.
Wanneer de politiek de kiezer niet serieus neemt, zal de kiezer de politiek ook niet meer serieus nemen. Een doekje voor het bloeden wordt na tien keer niet meer geaccepteerd. DAT is de werkelijkheid, hoezeer je ook in bepaalde punten gelijk hebt.


Dat is niet waar. Veel partijen stellen zaken aan de orde. Ik noem de VVD.
Daar hebben we geen Wilders voor nodig. ;)
Zelfs de SP heeft het wel eens gehad over 'het buitenlanderprobleem'. Maar ik heb nog nooit een partij wat zien DOEN. De geloofwaardigheid van de VVD is gedaald tot NUL toen zij IJzeren Rita uit de partij hebben verjaagd, terwijl deze als enige het democratisch gekozen beleid verdedigde.


Het zoeken van zonde-bokken levert geen oplossing voor de problemen die er zijn. En dat die er zijn zul je mij niet horen ontkennen.
Je zult mij geen zondebok zien zoeken. Feit blijft dat de PVV een aantal punten durft aan te roeren waar de gevestigde orde niet eens aan durft te denken.
Dat men harder aan 'tegen Wilders' werkt dan aan oplossingen, zegt mij genoeg.
Langzamerhand begint men het zelf ook in de gaten te krijgen. (http://www.joost-eerdmans.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1539)
Volgens mij is een Wilders dan ook nodig om de boel scherp te houden, anders verzandt men al snel weer in het bekende gekonkel.


Welke criminelen zeggen dat? Ik heb dat nog nooit een crimineel horen zeggen..
cultuur en geloof zijn niet hetzelfde hoor.
Dat zeg ik ook niet. Kijk maar eens, hier staat het goed uitgelegd. (http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article783508.ece/Wel_effect_cultuur_op_criminaliteit)


Neem eerwraak: cultureel bepaald gegeven, in de Islam is het ten strengste verboden. Toch gooien types als Wilders dit op een grote hoop.
Eerwraak is geen typisch islamitisch, maar een regionaal verschijnsel. Omdat in deze regios de islam veel voorkomt, is er wel degelijk een samenhang (http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerwraak). Ben met je eens dat het NIET de islam is die de aanleiding is. Vaak wel hetgeen (onterecht, maar zie dat maar eens recht te breien) als excuus gebruikt wordt. Neem nu eens die Enait. Hij zou het voor Wilders niet beter kunnen doen, al zou ie hem betalen. (http://www.nrc.nl/binnenland/article1974456.ece/Kamer_valt_over_zittende_advocaat)


Nee, de nuance is volledig weg. En die hebben we wel nodig om problemen op een constructieve manier aan te pakken. Ontkennen is uit den boze, dat ben ik met je eens.
Echter, wat je steeds doet is weliswaar niet onkennen, maar wel ben je vaak bezig met bagatelliseren. 'Incidenten', 'nuances'. Veel mensen hebben helemaal geen behoefte meer aan nuances, hebben zelf inmiddels enkele 'ervaringen' achter de rug. Het komt meer voor dan je denkt.


So be it.
Ik denk dat je op een gegeven moment kan zeggen 'we agree to disagree'.
Hetgeen niet betekent dat we elkaar dan moeten Meulenbelten en VerWilderen.


Sociologen denken daar anders over.
Jij kan je vast wel voorstellen hoe hoog ik de mening van sociologen acht... Als ik me netjes uitduk, zou ik zeggen dat ze veel kunnen kleppen over dingen waar ze zelf geen ervaring mee hebben.


Tis in mijn ogen een welvaartsziekte.
NATUURLIJK is het een 'welvaartsziekte'. Maar we hebben het hier niet over kleine kinderen: 'eet je spruitjes want in de derde wereld...'. Zo wordt er vaak wel over gedaan.


Maar wat ik wel onderschrijf is dat dingen bij de naam noemen een goede ontwikkeling is, die overigens ook bij de linkse partijen is doorgedrongen.
Ik betwijfel eerlijk gezegd of die wel weten waar ze het over hebben, net als die sociologen. Ofwel ze weten het heel goed, en zijn sterk van plan om de boel te belazeren, ofwel ze begrijpen niet waar ze het over hebben.

fisherman1969
14-03-10, 19:00
Vergeet niet dat Wilders op weg is om een staatsman te worden :hihi:


Het is een van oorsprong Frans gebied (Montjoie), maar door de hoeveelheid Duitse vluchtelingen tijdens de dertig-jarige oorlog verduitste het gebied !!!Dus Montjoie werd Monchau .
Ik snap dat Wilders door dat soort dingen geprikkeld wordt......:maf2:


voor toekomstige staatsmannen :

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/Europa%2C_1648_copy.jpg

voor toeristen (het ligt vakbij de Nederlandse grens) :

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1f/MonschauMitBurg.jpg/800px-MonschauMitBurg.jpg

Prachtige omgeving , trouwens het is heel normaal dat Nederlanders die in de buurt van de grens wonen, Duitsland bezoeken en omgekeerd ook .

Pizzaman
14-03-10, 19:05
thanks, dat waardeer ik van je. :)

O ik kan me de ergernis van Fisherman wel voorstellen hoor.
Maar simpelweg, je zei het helemaal niet, en ik betwijfel of er iemand van de PVV gehuild heeft bij het verscheiden van Hans van Mierlo, bijvoorbeeld.

Er zullen hier verschillende meningen voorkomen, en die van mij, jou en Fisherman zullen ongetwijfeld botsen op veel vlakken. Dat is zowel door persoonlijke ervaringen, cultuur, opvoeding en karakter niet te vermijden.
Dat hoeft niet te betekenen dat we elkaar het licht in de ogen niet kunnen gunnen.
Althans, dat hoop ik dan maar.

Pizzaman
14-03-10, 19:13
En in dezelfde Soera, in vers 5, stelt de koran ook: “doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag…” Is nu het beeld van de islam als religie van de vrede na dit alles niet een beetje moeilijk te geloven?…

Heu... salam, salami of weet ik veel, uiteindelijk hangt het van de mensen af die het geloof 'aanhangen'.
Ik zie er mensen bij die ik graag als buren heb, ik zie er echter ook die ik liever zo ver mogelijk weg zie.
Helaas heb ik moeten concluderen dat er een heleboel van het laatste type proberen de boel te regeren, en dat die van het eerste type zwijgzaam toekijken.

Op zich niks nieuws, van Balkenende hoor je ook geen commentaar op de vrouwonvriendelijke houding van de SGP. Ik bedoel maar. D'r zit ook genoeg ellende in dat andere ouwe boek hoor, 't is maar net wat je er mee doet.

abdoeltje
14-03-10, 19:24
Oorspronkelijk geplaatst door MaRiaH
Welke criminelen zeggen dat? Ik heb dat nog nooit een crimineel horen zeggen..
cultuur en geloof zijn niet hetzelfde hoor.

Dat zeg ik ook niet. Kijk maar eens, hier staat het goed uitgelegd.




Zal het niet zo zijn dat de cultuur gestuurd wordt door de religie.

In het geval van de westerse cultuur zal daar een christelijke component in zitten, voor de landen van het midden-oosten is dat de islam

Als er dan een relatie tussen criminaliteit en cultuur gelegd kan worden, zal het dan ook geen raakvlak met de religie hebben.

Wilders legt de vinger op de zere plek omdat hij weet dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken.

Wizdom
14-03-10, 20:55
Moslimpropagandisten leveren deze dagen buitengewone krachtinspanningen om het imago van de islam te veranderen door de islam te herintroduceren in de Westerse maatschappij als een religie die vrede verkondigt en geweld verwerpt. Eén van de nieuwe theorieën die ze proberen te verkopen is dat de naam van hun religie, de islam, de betekenis van ‘vrede’ inhoudt, wat in het Arabisch salam is. De grond voor hun theorie is dat beide woorden in de Arabische taal afgeleid zijn van dezelfde stam!


Islam is derived from the Arabic root "Salema": peace, purity, submission and obedience. In the religious sense, Islam means submission to the will of God and obedience to His law.

Sallaam Allaikoem betekent "Vrede zij met Jullie". Onze aartsvader Abraham heeft de naam Moeslimien uitgekozen voor zichzelf en voor de mensen die Allah (SWT) aanbidden en gehoorzamen.



Hoewel het mogelijk is diegenen te misleiden die geen Arabisch spreken of niet veel van de islam afweten, misleidt dit soort propaganda niemand die de Arabische taal en de leringen van de islam kent, een religie die gesticht werd door geweld en nog steeds gelooft in geweld als principe en levensstijl.


Er wordt niemand misleid. Dat is pas echte propaganda! De Islam is niet gesticht door geweld! Het is geen ZIONISME! Het is geen RASSENLEER. Het is geen leer die uit gaat van de superioriteit van de een over de ander.

Islam is niet gesticht door geweld! Bewijs daarvan is de overwinning van de Profeet van Mohamed (VZMH) in Mekka. Hij gaf bevel om vrouwen en ouderen en kinderen te ontzien en iedereen te sparen die zich niet verzette. Gebouwen mochten niet worden verbrand of omgehaald en bomen niet omgehaald of verbrand. Er werden welgeteld een aantal mensen omgebracht omdat zij fanatieke en sadistische misdadigers en vervolgers waren van Moslims. Een nog groter aantal werd ontzien omdat er voor hen amnesty werd gevraagd door derden.

Dat geheel geweld orgie verhaal is een grote leugen opgehangen vaak door de meest geweldadige mensen die je maar kunt bedenken. Churchill die Dresden met de grond gelijk liet maken was er zo een:

"We should use available effort in one big attack on Berlin and attacks on Dresden, Leipzig, and Chemnitz, or any other cities where a severe blitz will not only cause confusion in the evacuation from the East, but will also hamper the movement of troops from the West".[19] However, he mentioned that aircraft diverted to such raids should not be taken away from the current primary tasks of destroying oil production facilities, jet aircraft factories, and submarine yards.[19][20]

Churchill was not satisfied with this answer and, on 26 January, pressed Sinclair for a plan of operations: "I asked [last night] whether Berlin, and no doubt other large cities in east Germany, should not now be considered especially attractive targets. ..."






De relaties tussen moslims onderling en tussen hen en alle andere natiën is altijd gebaseerd geweest op terreur en is dat nog steeds. Islam en salam zijn twee strijdige woorden die niet in overeenstemming zijn, niet in naam noch in inhoud.


Een grote flagrante leugen... Waar is je bewijs voor bovenstaande bewering...
De Islam is heel langzaam verspreid en zeker niet onder dwang... Je moet de Islam niet associeren met hoe de kruisvaarders danwel de communisten te werk gingen... De NOBELE Moslimleiders waren TROUW aan de ISLAM en dwongen niemand aan de ISLAM. Dat is overigens niet mogelijk en onwenselijk! Moslim wordt je alleen uit overtuiging en niet omdat er een militaire macht komt opdagen. Het is wel zo dat de MOSLIMLEIDERS met de SHARIA in de hand andere wereld leiders uitnodigden tot de ISLAM.

Moslim leiders zien het als een plicht om de ISLAM tot het volk te brengen... Het gewone volk mag de booschap van ALLAH (SWT) aan zijn dienaren niet worden ontzegd. Dit uitnodigen werd niet altijd in dank afgenomen en zoals het staatshoofden betaamt werd een uitnodiging gezien als een provocatie en werd het volk ontnomen waar het recht op heeft. Namelijk het vernemen van de boodschap van de Islam. Om toch de plicht van verspreiding van de boodschap te volbrengen was het nodig om leiders die de boodschap van de Islam hun bevolking ontzegden van de macht te verstoten. Dit gebeurde bijvoorbeeld in Egypte. Echter de verspreiding en de omarming van de Islam ging maar heel langzaam en werd niet opgelegd zoals door RANCUNEUZE LEUGENAARS wordt verspreid.

610-750

At the end of the Umayyad period, less than 10% of the people in Iran, Iraq, Syria, Egypt, Tunisia and Spain were Muslim. Only on the Arabian peninsula was the proportion of Muslims among the population even higher than this.[5]



Om de betekenis van een bepaald woord in het Arabische woordenboek te vinden is het essentieel te zoeken naar het drieletterig infinitief werkwoord dat de stam wordt genoemd. Veel woorden kunnen dezelfde stam hebben maar hoeven niet noodzakelijkerwijs ook maar enige overeenkomst in hun betekenis te hebben. Het woord islam, dat onderwerping betekent, is afgeleid van het woord Salama. Zo ook het woord salam dat ‘vrede’ betekent en zo ook het werkwoord Salima dat ‘gered worden of ontsnappen van gevaar’ betekent. Eén van de afleidingen van het infinitief Salama betekent ‘de beet van een slang’ of ‘het looien van het leer’. Dus, als het woord islam iets te maken heeft met het woord salam, dat wil zeggen ‘vrede’, betekent dit dan ook dat het betrekking moet hebben op ‘de beet van een slang’ of ‘het looien van leer’?


Bovenstaande is een broodje aap verhaal... Een uit de mouw getoverde konijn...



Mohammed stuurde brieven naar koningen en leiders van omliggende landen en stammen, hen uitnodigend om zich over te geven aan zijn autoriteit en in hem te geloven als de boodschapper van Allah. Hij beëindigde zijn brieven altijd met de volgende twee woorden: “Aslem, Taslem!”. Hoewel deze twee woorden afgeleid zijn van hetzelfde infinitief Salama dat de stam is van salam, dat wil zeggen ‘vrede’, impliceert geen van beide de betekenis van ‘vrede’. De zin betekent ‘geef u over en u zult veilig zijn’, of met andere woorden ‘geef u over of zie de dood in ogen’. Dus waar is de betekenis van ‘vrede’ in een religie die dreigt mensen te doden als ze zich niet onderwerpen?


Zie bovenstaande verhaal... Aslem... Taslem...

Betekent zoiets als "Geef u over aan ALLAH (SWT)... En u bent verzekert van Vrede en Veiligheid"... Dit is in lijn met het geloof van de ISLAM... Dat je in ALLAH(SWT) handen onvoorwaardelijk VEILIG bent...



Aan de andere kant staan de koran en andere islamitische boeken als de ahadith en de Sirat, dat wil zeggen: Het leven van Mohammed, vol met bewijs dat als het niet door geweld was geweest, de islam vandaag de dag niet bestaan zou hebben. Een goed voorbeeld om te noemen is De oorlogen van Al-Riddah, dat wil zeggen ‘de oorlogen tegen de afvalligen’, die onmiddellijk na de dood van Mohammed begonnen. Zich bevrijd voelend door de verdwijning van de sterke huiveringwekkende leider Mohammed, kwamen de stammen die gedwongen waren tot het aannemen van de islam, in opstand en begonnen de één na de ander te deserteren en te weigeren de belasting te betalen die hen opgelegd werd door de regering van de profeet.


De opstanden werden gedirigeerd door een kleine elite die de verscheuring van voor de tijd van de Profeet Mohamed (VZMH) weer terug wilde. Zij wilden weer profiteren van hun voormalige privileges en uitbuitingen... Als trouwe volgeling van de Profeet Mohamed (VZMH) heeft Abu Bakr Mohamed (VZMH) niet verraden en zijn plicht van het samenbrengen van de UMMA na de dood van de Profeet Mohamed (VZMH) volbracht door de verraders tot de orde te brengen danwel te berechten.



Als antwoord op de revolutie, gaf de eerste kalief, Aboe Bakr, zijn leger het bevel de afvalligen te bestrijden. Het koste hem bijna twee jaar strijd om de stammen terug te dwingen in het keurslijf van de islam.


Hoezo keurslijf van de Islam... Weet je wel wat er VOOR de ISLAM was? Het was HET RECHT VAN DE STERKSTE... EEN HEL OP AARDE voor JAN met de PET...



Deze oorlogen werden niet alleen bevolen door de eerste kalief, maar werden ook geïnstrueerd door Allah en zijn boodschapper Mohammed. De koran stelt duidelijk dat diegenen die de islam afvallig zijn, gestraft moeten worden met de dood: “En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden” (Al-Nisa 4:89). Mohammed zei ook, zoals overgedragen door Boecharie: “Als iemand, een moslim, zijn religie afvalt, doodt hem.”


HOOGVERRAAD moet met de DOOD worden bekocht dat is in OORLOGSTIJD ook hier in NEDERLAND niet anders...



De koran geeft niet alleen het bevel diegenen te doden die de islam afvallig zijn, maar geeft ook opdracht aan zijn volgelingen alle natiën te bevechten totdat ze óf er in geloven, óf de djizja betalen óf de dood in ogen zien:

“Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.” Soera At-Tauba 9:29.


Bovenstaande vers geldt voor mensen zoals Wilders! Die Moslims van hun rechten die ALLAH (SWT) hen gegeveven heeft wil ontnemen. Wilders is dus gewaarschuwd! Als hij de confrontatie aangaat krijgt hij met bovenstaande te maken! Hij zal worden gekleineerd en zal uiteindelijk onderdanig moeten zijn en belasting moeten betalen. Dat zeg geen sterveling maar ALLAH (SWT). Geen sterveling die daar iets aan kan veranderen.




En in dezelfde Soera, in vers 5, stelt de koran ook: “doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag…” Is nu het beeld van de islam als religie van de vrede na dit alles niet een beetje moeilijk te geloven?…


Dit is wat er gebeurt op oorlogsterrein... Zie AFGHANISTAN en IRAK en TJETSENIE en PALESTINA... Moslims mogen van ALLAH (SWT) de vijanden van ISLAM bestrijden in een OORLOG. Is dat vreemd?



Moslimpropagandisten leveren deze dagen buitengewone krachtinspanningen om het imago van de islam te veranderen door de islam te herintroduceren in de Westerse maatschappij als een religie die vrede verkondigt en geweld verwerpt. Eén van de nieuwe theorieën die ze proberen te verkopen is dat de naam van hun religie, de islam, de betekenis van ‘vrede’ inhoudt, wat in het Arabisch salam is. De grond voor hun theorie is dat beide woorden in de Arabische taal afgeleid zijn van dezelfde stam!


Islam is een GODSDIENST van VREDE alleen de fanatieke tegenstanders van de ISLAM willen de mensheid anders doen geloven... Islam is vreedzaam maar zijn tegenstanders zijn bloeddorstige wolven die het liefst alle MOSLIMS om zeep zouden brengen... Het bewijs is Palestina, Tjetsenie, Irak, Afghanistan, landen die in nowtime met de grond zijn gelijk gemaakt en waar het bloed van Moslims als water wordt vergoten... Mogen zij zich dan zelfs niet van jouw verdedigen... Wou je de MOSLIMS zelfs het recht op verdedigen ontnemen... Nee... Bij ALLAH (SWT).... Moslims hebben het recht om zich te verdedigen tegen militaire massavernietiging planners...



Hoewel het mogelijk is diegenen te misleiden die geen Arabisch spreken of niet veel van de islam afweten, misleidt dit soort propaganda niemand die de Arabische taal en de leringen van de islam kent, een religie die gesticht werd door geweld en nog steeds gelooft in geweld als principe en levensstijl. De relaties tussen moslims onderling en tussen hen en alle andere natiën is altijd gebaseerd geweest op terreur en is dat nog steeds. Islam en salam zijn twee strijdige woorden die niet in overeenstemming zijn, niet in naam noch in inhoud.


De enige die misleid ben jij die jezelf hebt misleid en poogt anderen te misleiden

John2
14-03-10, 21:57
=MaRiaH;4289782];)Ik ga proberen jou en John tegelijk te beantwoorden.

Zou er niet eens aan beginnen :hihi:


Jawel, want Wilders wentelt de problemen die er zijn af op de Islam, de Marokkanen, integratie en soft rechtssysteem en laat dat nou de oorzaken van de problemen niet zijn.

Toch denk ik dat het mislukken van de intergatie en het softe rechtsysteem toch wel degelijk enkele oorzaken zijn, immers bij integratie van mensen van mensen die jaren binnen een cultuur hebben geleefd kun je niet even met een cursus omscholen dit moet groeien en het softe rechtssysteem is het helemaal slecht gesteld, de laatste 10-15 jaar worden geen of weinig jongeren nog doorgezonden naar een (her)opvoedingsgesticht zelfs zo weinig dat er drie moeten sluiten.
En sorry voor de goede Marokkanen en Turkse jongeren, maar na 15 jaar in het bestuur te zitten van "veiligheid en uitgaan" hebben wij toch moeten constateren dat veel problemen worden veroorzaakt door de alochtone jongeren van Marokkaanse en Turkse afkomst, die meestal niet werden veroorzaakt door alcohol maar door problemen met de vrouwen die uitgaan en bij weigering in bepaalde zaken, waarbij het dan wordt ervaren als discriminatie door deze jongeren.
Anderzijds wordt het nieuwe deur beleid waarbij na 12uur beveiliging aan de deur moet staan werkt ook als een rode vlag op deze jongeren, waarbij het vreemde is dat de 3e generatie meer problemen veroorzaken dan jongeren die uit het land zelf komen?
En natuurlijk kunnen de NL jongeren er ook wat van en vermoedelijk zijn deze in de meerderheid maar is de overlast niet zo geweldadig.


Ja dat het met de zorg in NL in een aantal gevallen niet goed gesteld is ontken ik niet. Maar overdrijven is een vak.
En zogezegd ligt dat niet aan de Islam, maar aan personeelstekorten en bezuinigingen. Maar ook aan steeds minder mensen die kiezen voor een vak in de zorg.

Jezus.......NEE natuurlijk ligt dit niet aan de Islam (breng Wilders niet op een idee), maar puur op verkeerde bezuinigingen door Balkenende I, II en III.
Het enige waar Wilders hier op afgeeft is dat door diverse andere bezuinigingen, zoals ontwikkelingshulp veel ellende hier kan worden voorkomen.
Enigsinds heeft hij hierin gelijk zeker als hij als voorbeeld aanhaalt dat Sri-lanka waar 500 huizen zouden worden gebouwd voor 120 miljoen wat neer komt op 240.000 per woning dit bedrag 10x te hoog is en er tot op heden zelfs nog geen huis is gebouwd en deze 120 miljoen is verdwenen, hier mag wat mij betreft ook wat aan gedaan worden.


Luister, Pizzaman, er zijn incidenten maar het TBS systeen is een van de beste systemen die er is en ook de veiligste manier.
Het is niet risicoloos. En rechters nemen soms verkeerde beslissingen.
Wat mij betreft, en dat heb ik al eerder bepleit, mag de bezem door de rechterlijke macht. Maar het ligt niet aan het systeem

Het TBS systeem werkt goed, alleen is het jammer dat zij toch op bepaalde voorwaarden kunnen genieten van bewegingsvrijheid terwijl ze vaak levensgevaarlijk zijn..... hierin zit dan ook een grote fout, tevens is het verschil bij diverse psychiaters te groot en te verschillend.


Overigens hebben zware criminelen liever celstraf dan TBS.
Ik word niet goed van die verhalen dat de gevangenis hier een vakantie is.
Dat is echt een misvatting.

Natuurlijk de grote criminelen welhet zijn ook vaak de zielige gevallen die TBS krijgen omdat ze een gevaar zijn.


En dat ze een kans krijgen daar alsnog een leven op te bouwen voor na de gevangenis dat is alleen maar toe te juichen. Het verkleint namelijk de kans op recidief.
Oei en toch 70-80% vallen terug!!!


Over feiten en cijfers en de werkelijkheid binnen het systeem.
Mensen roepen van alles maar dat wil niet zeggen dat het niet klopt.
Ik noem een voorbeeld: auto-inbraak: men belt de politie. mensen staan erop dat ze gelijk komen. Zelfs als wordt gemeld dat ze bij een dodelijke ongeval zijn en later komen heeft men daar geen begrip voor. Vervolgens vertelt men dat de politie 'gewoon niet kwam'.
Dat egoisme bepaalt de werkelijkheid van mensen. Maar kloppen doet het voor geen meter.
Ben ik met je eens, maar aan de andere kant is het ook een schande dat bij een vechtpartij waarbij gewonden vallen niet direct een wagen kunnen vrij maken, terwijl er 1km verder een controlle is waarbij 15 man, 4 wagens en 2 motor eenheden worden gebruikt.
Dan kun je zeggen dat geld belangrijker is dan veiligheid van de burgers.


Nog een voorbeeld: Opsporing verzocht: licht getinte daders.
De mensen hebben gelijk de mond vol over marokkanen de de Islam en laat Geert het maar oplossen.. ???
Laat het nou antillianen zijn, niet islamitisch overigens.
Inderdaad daar stoor ik mij ook regelmatig aan, maar er is afgesproken om niet meer de af/herkomst te vermelden, terwijl de laatste maanden veel Hongaren en Roemenen overvallen plegen en inbraken.


En zo wordt een bepaalde toon gezet, gebaseerd op onderbuik gevoelens en niet gebaseerd op de realiteit.
Denk het niet, althans bij mij komt het onderbuik gevoel op een andere manier.
Ik kom regelmatig met mijn vrienden in een cafe van Turkse eigenaar waar veel turkse mensen komen en merk dat we vaker worden aangekeken en gesprekken steeds moeizamer gaan en dat is jammer.


Dat is niet waar. Veel partijen stellen zaken aan de orde. Ik noem de VVD.
Daar hebben we geen Wilders voor nodig. ;)

Moh ik denk dat Wilders meer stemmen krijgt omdat de mensen de politiek niet meer vertrouwen dan dat het gaat om de Moslims.


Het zoeken van zonde-bokken levert geen oplossing voor de problemen die er zijn. En dat die er zijn zul je mij niet horen ontkennen.

Lieverd zo zit de mens in elkaar.


Welke criminelen zeggen dat? Ik heb dat nog nooit een crimineel horen zeggen..
cultuur en geloof zijn niet hetzelfde hoor.
99% van de criminelen zeggen dit, het ligt altijd aan hun jeugd, opvoeding, armoede, etc.


Neem eerwraak: cultureel bepaald gegeven, in de Islam is het ten strengste verboden. Toch gooien types als Wilders dit op een grote hoop.
Het is inderdaad een Cultuur gegeven, maar toch komt het hoofdzakelijk voor in de culturen met een Islam wetgeving, ik denk dat hierdoor ook het idee is ontstaan dat het een Moslim iets is.


Nee, de nuance is volledig weg. En die hebben we wel nodig om problemen op een constructieve manier aan te pakken. Ontkennen is uit den boze, dat ben ik met je eens.
Inderdaad ;)




So be it.



Sociologen denken daar anders over. Tis in mijn ogen een welvaartsziekte.
Maar wat ik wel onderschrijf is dat dingen bij de naam noemen een goede ontwikkeling is, die overigens ook bij de linkse partijen is doorgedrongen.[/QUOTE]

John2
14-03-10, 22:05
Islam is een GODSDIENST van VREDE alleen de fanatieke tegenstanders van de ISLAM willen de mensheid anders doen geloven... Islam is vreedzaam maar zijn tegenstanders zijn bloeddorstige wolven die het liefst alle MOSLIMS om zeep zouden brengen...
Ik ken ook de Islam als een vredige religie, maar waarom verzetten de Moslims zich dan niet tegen het geweld, tegen de terroristen die in naam van het geloof aanslagen plegen waarbij vaak onschuldige mensen omkomen, waarom neemt de landen waar de Islam regeert niet deel aan de strijd tegen de terroristen die aanslagen plegen in naam van de Islam, met uitzondering van Pakistan en SA?
Is het onmacht of is het moedwil?

Wizdom
14-03-10, 22:16
Ik ken ook de Islam als een vredige religie, maar waarom verzetten de Moslims zich dan niet tegen het geweld, tegen de terroristen die in naam van het geloof aanslagen plegen waarbij vaak onschuldige mensen omkomen, waarom neemt de landen waar de Islam regeert niet deel aan de strijd tegen de terroristen die aanslagen plegen in naam van de Islam, met uitzondering van Pakistan en SA?
Is het onmacht of is het moedwil?

In de Islamitische kalender leven we in een tijd van chaos en onrust... Leiders zijn niet betrouwbaar en corrupt... De vijand is moeilijk van de vriend te onderscheiden... We weten niet wie de terroristen zijn en wie oprecht bezig zijn om het geloof te verdedigen... Wat wel duidelijk is, is dat er een strijd gaande is tussen goed en kwaad... Als Moslims vertrouwen we op ALLAH (SWT)... We weten dat de ISLAM zal zegevieren... Er worden FATWA's uitgevaardigd die TERREUR en WILLEKEUR bestrijden omdat het niet ISLAMITISCHE gedragsregels zijn maar de vijand probeert juist de onrust aan te stoken en de UMMA moedwillig te verdelen... Tegen wie moeten we dan in opstand komen? Kun jij de terrorist van de vrijheidsstrijder onderscheiden? Ik niet?

Maar uiteindelijk zal de NOBELE LEIDER opstaan en zal de ISLAM zegevieren. Dat is zo duidelijk als de ZON die vanuit het oosten opkomt.

MaRiaH
14-03-10, 22:20
hoi, ik kom later(lees morgen) terug op jullie bijdragen anders wordt het weer veel te laat.. ;)

Umarvlie
14-03-10, 22:45
Hoe ziek ben je als je iemand om zijn woord de dood in wenst?:aanwal:

Tja, omgekeerd kun je ook zeggen hoe ziek moet je zijn om te wachten tot iemand de daad bij zijn woord voegt? "Nie wieder" werd er ooit eens gezegd.

Pizzaman
14-03-10, 22:46
hoi, ik kom later(lees morgen) terug op jullie bijdragen anders wordt het weer veel te laat.. ;)

Bedankt voor je vorige reactie, je ziet zelfs al hebben we geheel tegengestelde meningen we hebben ook wel dingen gemeenschappelijk.

Hier heb ik er nog eentje voor morgen. (http://www.telegraaf.nl/binnenland/6276611/__Vrijaf_voor_gevreesde_tbs-gangster__.html)Kan even duren voor ik terug reageer want moet hard aan 't werk.
Even een stukje:


Van Tamelen (40) geldt als een van de meest 'politiek gevoelige' tbs'ers in ons land. Hij kreeg in 1990 tbs opgelegd na een uiterst gewelddadig delict waarbij hij zijn slachtoffer met 76 messteken om het leven bracht. De tbs'er kreeg landelijk bekendheid toen hij in 1997 op spectaculaire wijze ontsnapte uit de Van Mesdag, door via de airconditioning naar buiten te klimmen..... Een onbegeleid verlof voor Van Tamelen wordt door personeel van de kliniek met grote zorg bekeken. "Hij heeft bewezen zeer gewelddadig te zijn", aldus een betrokkene, die alarm slaat.... Pijnlijk was vooral dat het tweetal direct na hun vlucht eerst uitgebreid dineerde in een chic restaurant in Groningen. Kort erop overvielen beiden met veel geweld een ziekenfondskantoor in de Belgische plaats Hoboken.

NB: het personeel in de kliniek, dat zijn dus de mensen die hem dagelijks verzorgen, vrezen het ergste. De heren sociologen beslissen echter anders.
Zijn we helemaal gestoord geworden hier?

tanger'73
14-03-10, 22:50
Bedankt voor je vorige reactie, je ziet zelfs al hebben we geheel tegengestelde meningen we hebben ook wel dingen gemeenschappelijk.

Hier heb ik er nog eentje voor morgen. (http://www.telegraaf.nl/binnenland/6276611/__Vrijaf_voor_gevreesde_tbs-gangster__.html)Kan even duren voor ik terug reageer want moet hard aan 't werk.
Even een stukje:



NB: het personeel in de kliniek, dat zijn dus de mensen die hem dagelijks verzorgen, vrezen het ergste. De heren sociologen beslissen echter anders.
Zijn we helemaal gestoord geworden hier?

Je zou die vent maar tegen het lijf lopen of een kinderdagverblijf zien binnengaan. :eek:

MaRiaH
14-03-10, 23:06
Bedankt voor je vorige reactie, je ziet zelfs al hebben we geheel tegengestelde meningen we hebben ook wel dingen gemeenschappelijk.

haha jij ook bedankt. :)

Ik ben er ook pas weer laat morgenavond.
Truste :zwaai:

Pizzaman
15-03-10, 07:29
Je zou die vent maar tegen het lijf lopen of een kinderdagverblijf zien binnengaan. :eek:

Probleem is dat zelfs al breekt ie in, in JOUW huis, dan mag je geeneens op z'n bek slaan.
Wordt je namelijk aangeklaagd wegens excessief geweld.
'U had 06-11 moeten bellen'...

Ik denk dat ze 'm bij mij gewoon nooit meer terug zouden zien.
Verder geef ik de familie van de slachtoffers gewoon groot gelijk als ze 'hun recht gaan halen'.
Zulk soort figuren moet je gewoon NOOIT meer loslaten, tenzij ze zo oud zijn geworden dat ze geen gevaar meer vormen... en dan nog.
Dit soort dingen, dan twijfel ik aan het rechtssysteem. Twijfel? Nee. 't is gewoon SHIT.

John2
15-03-10, 08:14
=Wizdom;4290233]In de Islamitische kalender leven we in een tijd van chaos en onrust... Leiders zijn niet betrouwbaar en corrupt...
Ik denk niet alleen de Islam Wizdom, maar dat de gehele wereld in Chaos en onrust leeft, veroorzaakt door jalouzie, leugens en wantrouwen.


De vijand is moeilijk van de vriend te onderscheiden... We weten niet wie de terroristen zijn en wie oprecht bezig zijn om het geloof te verdedigen...
Ja als het zo makkelijk was om een vriend of vijand te herkennen zou er weinig strijd zijn, maar hierin zit ook het grootste probleem, wanneer zijn mensen die strijden voor hun doel terroristen of helden, ik denk dat daarin het verschil minimaal is en een groot schemer gebied kent.
Toch is een vijand en een terrorist eenvoudig te herkennen, immers iemand die een onschuldig mens te kort doet is jou vijand, iemand of groep die onschuldige mensen dood voor eigen gewin is een terrorist indien het gaat om grens overschrijdende beweging.


Wat wel duidelijk is, is dat er een strijd gaande is tussen goed en kwaad... Als Moslims vertrouwen we op ALLAH (SWT)...
Dit zou inderdaad de juiste oplossing zijn, maar leg dan niet Gods/Allah's macht in de handen van de mensen, want hoevaak dit fout gaat hebben wij kunnen zien in het verleden, door personen die in naam van Hem aktie onderneemt en hierdoor dood en verderf zaaide.


We weten dat de ISLAM zal zegevieren...
Hoe kan een religie zegevieren als het de mens is die hem uitvoerde?
Laat dan God/Allah zelf ingrijpen, want als gelovigen vertrouwen wij in hem en zijn macht.


Er worden FATWA's uitgevaardigd die TERREUR en WILLEKEUR bestrijden omdat het niet ISLAMITISCHE gedragsregels zijn maar de vijand probeert juist de onrust aan te stoken en de UMMA moedwillig te verdelen...
Was het maar waar, werd er maar eens een Fatwa uitgesproken tegen het Terrorisme door de religieuse leiders binnen de Islam.
Sterker nog de laatste jaren worden juist Fatwa's uitgesproken die terrorisme ondersteunen of aanzetten en oproepen tot een heilige strijd.


Tegen wie moeten we dan in opstand komen? Kun jij de terrorist van de vrijheidsstrijder onderscheiden? Ik niet?
Terrorisme is makkelijk te onderscheiden van vrijheidsstrijders.
1. Als ik een zelfmoord aanslag pleegt op een marktplein weet ik zeker dat ik veel onschuldige burgers zal doden en of verwonden en ben ik een terrorist.
2. Zou ik een zelfmoord aanslag plegen door een vijandig doel te kiezen en rekening houdende met eventuele burgerslachtoffers ben je een vrijheidsstrijder, ok een dode vrijheidsstrijder, maar wel eentje met lef en respect voor het leven.
Een ander voorbeeld wat dichterbij ligt en hier vaak over word gesproken, Hamas en Alqaida, sommigen zien hen als vrijheidsstrijders en sommigen als terroristen, terwijl ze volgens de internationale wetten beiden terroristische organisatie's zijn.


Maar uiteindelijk zal de NOBELE LEIDER opstaan en zal de ISLAM zegevieren. Dat is zo duidelijk als de ZON die vanuit het oosten opkomt.
Misschien met de wedergeboorte van Jezus?

abdoeltje
15-03-10, 11:28
Citaat:
Maar uiteindelijk zal de NOBELE LEIDER opstaan en zal de ISLAM zegevieren. Dat is zo duidelijk als de ZON die vanuit het oosten opkomt.

"Nobele leider" en "zegevieren", klinkt dat niet erg triomfantalistisch.
Zolang moslims dat denken (ze kunnen ook niet anders) zullen niet-moslims daar problemen door ondervinden.
Bij vijf van de zes wereldconflicten zijn moslims bij betrokken, er is geen verschil tussen vrijheidstrijders en terroristen.
Het kan wel zo worden dat de religie van de halve maan in het westen ten onder zal gaan.