PDA

Bekijk Volledige Versie : AD publiceert Marokkaanse criminelen top: Gouda wint



Mark
15-03-10, 09:45
Eén op drie dieven Gouda is Marokkaan
- door Rein (RvLaak) op 15-03-2010 @ 10:43

Vandaag zijn er cijfers in het AD verschenen waaruit blijkt dat één op de drie dieven in Gouda Marokkaan, of van Marokkaanse komaf is. Hiermee heeft Gouda relatief het hoogste aantal criminelen van Marokkaanse afkomst. Deze cijfers zijn vrijgegeven door het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

Uit deze cijfers blijkt ook dat het percentage misdadigers van Marokkaanse afkomst groot is in de steden Utrecht, Veenendaal, Culemborg en Zeist. Van alle veroordeelde misdadigers, is 20 tot 25 procent van Marokkaanse origine.

Logischerwijs voeren de grote steden sowieso de lijst aan in absolute aantallen criminelen. De top drie bestaat uit Amsterdam (2.500 Marokkanen op 15.000 criminelen), Rotterdam (1.798 op 16.299) en Den Haag (1.271 op 11.544).

Mark
15-03-10, 09:47
Tomas (en andere Gouwenaren): proficiat met deze klinkende overwinning!

Mark
15-03-10, 09:49
De top drie bestaat uit Amsterdam (2.500 Marokkanen op 15.000 criminelen), Rotterdam (1.798 op 16.299) en Den Haag (1.271 op 11.544).

wow Rotterdam heeft de meeste kriemenele van het land. Maar het is verdacht dat Amsterdam zulke "mooie" ronde getallen heeft!

en als je gewoon alles tolereert en niemand arresteert dan heb je dus de minste criminelen van het land ))) een gouden strategie lijkt me!

Pizzaman
15-03-10, 09:51
Criminelen is nog geen straattuig.

NB: het gaat hier dus om gearresteerde en veroordeelde criminelen?
Dan is het in 'real life' nog veel erger.

Mark
15-03-10, 09:52
Criminelen is nog geen straattuig.

NB: het gaat hier dus om gearresteerde en veroordeelde criminelen?
Dan is het in 'real life' nog veel erger.


in absolute zin misschien maar relatief gezien niet, tenzij je stelt dat er relatief meer autochtonen worden veroordeeld.

Joesoef
15-03-10, 09:56
Binnenkort een competitie ?

Pizzaman
15-03-10, 09:57
Ik denk dat relatief gezien zelfs minder criminele allochtonen worden veroordeeld.

Waarom? Omdat ze nog 1 kutsmoesje meer hebben dan andere criminelen.
Want ze voelen zich zo ontheemd (zelfs tot de derde generatie).

Mark
15-03-10, 10:17
Binnenkort een competitie ?

Gouda wint toch wel, zeker met een politiechef die aangeeft dat er stiekem niks aan de hand is en dus maatregelen ook niet nodig zijn. Alhoewel Culemborg ook een sterke stijger is natuurlijk. Het blijft spannend en ik denk dat A'dam en R'dam dit niet zomaar kunnen laten gebeuren!

Pizzaman
15-03-10, 10:27
Het blijft spannend en ik denk dat A'dam en R'dam dit niet zomaar kunnen laten gebeuren!

Je bedoelt, men gaat de beloning voor Bin Laden verhogen maar dan anders?

nour_islam
15-03-10, 10:38
Eén op drie dieven Gouda is Marokkaan
- door Rein (RvLaak) op 15-03-2010 @ 10:43

Logischerwijs voeren de grote steden sowieso de lijst aan in absolute aantallen criminelen. De top drie bestaat uit Amsterdam (2.500 Marokkanen op 15.000 criminelen), Rotterdam (1.798 op 16.299) en Den Haag (1.271 op 11.544).


Zijn dit aandeel veroordelingen of aantal veroordeelden. m.a.w. zijn het misschien 17 veroordeelden die elk 100 keer zijn veroordeeld?

In Rotterdam wonen er 19000 marokkanen, dat zou dus betekenen dat bijna 10% van deze marokkanen crimineel is.

Mark
15-03-10, 10:42
Zijn dit aandeel veroordelingen of aantal veroordeelden. m.a.w. zijn het misschien 17 veroordeelden die elk 100 keer zijn veroordeeld?

In Rotterdam wonen er 19000 marokkanen, dat zou dus betekenen dat bijna 10% van deze marokkanen crimineel is.

Er staat absoluut aandeel criminelen, dus lijkt mij individuele criminelen zonder dubbeltelling.

En dat betekent niet dat 10% van de marokkanen crimineel is.

maar dat 10% gepakt is :p

Mark
15-03-10, 10:43
maar dit is allemaal voorbij als nederland kennis maakt met de ijzeren zionistische vuist van Lord Cohen zodra hij aan de macht komt en zijn dictatuur begint :p

nour_islam
15-03-10, 10:47
Sodeju!! Waar gaat het heen met marokkanen

mark61
15-03-10, 10:48
Sodeju!! Waar gaat het heen met marokkanen

Als je er dan nog vanuit gaat dat vrouwen niet veroordeeld worden en mannen onder de 12 en boven de 40 ook niet dan is de crimi onder MA mannen onderhand 40% :hihi: Kweenie hoor.

nour_islam
15-03-10, 10:53
Het zijn trouwens rond de 37000 marokkanen. Dus ongeveer 5% is crimineel.
maar je hebt gelijk als je dat deel van de bevolking niet tellt (ervan uitgaand dat ze niet crimi zijn) dan is het echt schokkend.
Wilders gaat hier verandering in brengen :-)

tanger'73
15-03-10, 13:28
Wilders gaat hier verandering in brengen :-)

:hihi:

justus
15-03-10, 13:34
wow Rotterdam heeft de meeste kriemenele van het land. Maar het is verdacht dat Amsterdam zulke "mooie" ronde getallen heeft!

en als je gewoon alles tolereert en niemand arresteert dan heb je dus de minste criminelen van het land ))) een gouden strategie lijkt me!

in rotterdam worden er gewoon meer gepakt.

Pizzaman
15-03-10, 15:12
in rotterdam worden er gewoon meer gepakt.

Ja jij gaat zeker ook naar die show met Uri Geller :D

super ick
02-08-11, 13:46
Als je er dan nog vanuit gaat dat vrouwen niet veroordeeld worden en mannen onder de 12 en boven de 40 ook niet dan is de crimi onder MA mannen onderhand 40% :hihi: Kweenie hoor.

Klopt precies.

Ik snap alleen die smiley erbij dan weer niet zo goed.
Wat valt er te lachen of is het zenuwachtig weglachen?

Stopnaald
02-08-11, 20:10
Ligt vast aan mij, maar ik zou me doodschamen als mijn broer(tje), vader, neef, oom etc. als crimi. En ook zou ik de betreffende persoon juist wel aangeven bij de politie (desnoods via misdaad anoniem), omdat ik weet dat hun slechte reputatie ook op mij terugslaat.

Joesoef
02-08-11, 20:20
Vraag mij af, is er in de laatste anderhalf jaar niets veranderd dat dit onderwerp nog steeds actueel is?

super ick
02-08-11, 20:38
Ligt vast aan mij, maar ik zou me doodschamen als mijn broer(tje), vader, neef, oom etc. als crimi. En ook zou ik de betreffende persoon juist wel aangeven bij de politie (desnoods via misdaad anoniem), omdat ik weet dat hun slechte reputatie ook op mij terugslaat.

Deze generatie kan de ouders nog bedotten. Iets anders vertellen dan ze werkelijk doen. Moeilijk te checken als je niet thuis bent in de maatschappij en vaak de taal nauwelijks beheerst.
Misschien zijn de ouders wel trots omdat ze denken dat het eerlijk verdient is, hun kind dus succesvol is.
Kritiek ligt zowiezo moeilijk, dat kun je hier dagelijks ondervinden. Politie wordt waarschijnlijk als tegenstander gezien dus aangeven is ook geen optie.

Cijfers liegen echt niet. Er is dus wel degelijk een groot probleem. De vooroordelen komen ook niet uit de lucht vallen. Als dit probleem terug gebracht kan worden naar 'normale proporties' dan kan Wilders waarschijnlijk de helft van zijn zetels inleveren.
Ik heb enige jaren echt ieder weekend last gehad van die gasten. Vechten om niets. Als een soort statusbevestiging. En maar uitdagen. Ik kan er een boek over schrijven.
Het enige dat wel eens hielp was om er 1 naar binnen te trekken en direct de gardarobe in. Als je dan vroeg of er iets was kwam er meestal niets meer uit en nam de overlast weer even af.
Op 1 of andere manier moeten die gasten het gevoel krijgen dat ze iets zinnigs doen. Daarvoor moet je er snel bij zijn.
Jongen die ik doordeweeks in de sportschool tegen kwam trof ik s'avonds vaak weer aan bij de deur. Ik had/heb best een soort band met een behoorlijk aantal van hen. Inmiddels is die tijd natuurlijk voorbij maar ik weet zeker dat ik destijds invloed op een deel had, respect van ze had. Ik kon daar toen verder niets mee want studeerde er nog bij.
Wat mij ook opviel was de enorme zelfoverschatting ook qua toekomstbeeld. Misschien moet er in een vroeger stadium realisme bijgebracht worden. Dat een timmerman ook een goede boterham kan verdienen.

http://www.youtube.com/watch?v=dcYhgrshZ08 :hihi:

http://www.youtube.com/watch?v=yWfetF1jCO4 :hihi: :hihi:

super ick
02-08-11, 20:54
Vraag mij af, is er in de laatste anderhalf jaar niets veranderd dat dit onderwerp nog steeds actueel is?

Je vraagt je af wat de overheid er aan gedaan heeft?

Joesoef
02-08-11, 20:59
Je vraagt je af wat de overheid er aan gedaan heeft?


Topic is anderhalf jaar oud, vroeg mij af waarom het nu weer actueel is geworden.

Stopnaald
02-08-11, 21:04
Vraag mij af, is er in de laatste anderhalf jaar niets veranderd dat dit onderwerp nog steeds actueel is?

Nee er is helemaal niets veranderd en er zal ook niets veranderen, zolang de mentaliteit onder marokkanen niet verandert. Zolang buren, familieleden en/of geloofsgenoten hun criminelen liever de hand boven het hoofd houden, dan zich als een daadwerkelijk lid van de NL-se samenleving te betonen, zal alles bij het oude blijven (behalve dat de overige NL-ers een nog grotere hekel zal krijgen aan alles wat jong en mannelijk Marokkaans is en de discriminatie van die groep - en misschien ook wel andere groepen Marokkanen - nog verder zal toenemen.

Want je kunt wel blijven bleren dat discrimminatie niet juist is, heel vaak (verbluffend vaak zelfs) is dat discrimmineren slechts een reactie op het gedrag van jonge mannelijke Marokkanen.

Joesoef
02-08-11, 21:07
Nee er is helemaal niets veranderd en er zal ook niets veranderen, zolang de mentaliteit onder marokkanen niet verandert. Zolang buren, familieleden en/of geloofsgenoten hun criminelen liever de hand boven het hoofd houden, dan zich als een daadwerkelijk lid van de NL-se samenleving te betonen, zal alles bij het oude blijven (behalve dat de overige NL-ers een nog grotere hekel zal krijgen aan alles wat jong en mannelijk Marokkaans is en de discriminatie van die groep - en misschien ook wel andere groepen Marokkanen - nog verder zal toenemen.

Want je kunt wel blijven bleren dat discrimminatie niet juist is, heel vaak (verbluffend vaak zelfs) is dat discrimmineren slechts een reactie op het gedrag van jonge mannelijke Marokkanen.



Onder de marokkanen?

Stopnaald
02-08-11, 21:27
Deze generatie kan de ouders nog bedotten. Iets anders vertellen dan ze werkelijk doen. Moeilijk te checken als je niet thuis bent in de maatschappij en vaak de taal nauwelijks beheerst.

Sorry, maar da's geen excuus. Ze kunnen wel hun dochters in de gaten houden, maar niet hun zonen? Ik geloof die kutsmoes gewoon niet. Bovendien, zij zijn en blijven verantwoordelijk voor hun kids, net zoals andere ouders hier in NL. GEEN aparte behandeling voor migranten. Het is HUN keuze geweest om hier te komen, dan moeten ze ook maar de consequenties (taal leren) nemen.



Misschien zijn de ouders wel trots omdat ze denken dat het eerlijk verdient is, hun kind dus succesvol is.

Nog meer gelul. In het beste geval een zaak van "kop in 't zand steken", maar kan ook simpelweg een kwestie van "goed gedaan jochie" zijn, waarvan de ouders maar al te graag van meeprofiteren.



Kritiek ligt zowiezo moeilijk, dat kun je hier dagelijks ondervinden. Politie wordt waarschijnlijk als tegenstander gezien dus aangeven is ook geen optie.

Zolang je de politie als tegenstander ziet, wil je dus geen deel uitmaken van deze samenleving. Die politie is er namelijk voor deze samenleving en werkt voor ons allemaal. Als je een crimi het hand boven het hoofd houdt, ben je niets meer of minder dan een medeplichtige (en dus zelf ook een crimi).



Cijfers liegen echt niet. Er is dus wel degelijk een groot probleem. De vooroordelen komen ook niet uit de lucht vallen. Als dit probleem terug gebracht kan worden naar 'normale proporties' dan kan Wilders waarschijnlijk de helft van zijn zetels inleveren.

En dat kan alleen maar gebeuren als de mentaliteit van de Marokkanen zelf (buren, familie, kennissen etc) verandert. Maar als je daar over begint, is het al gauw: ik ben niet verantwoordelijk voor wat een ander/individue doet. Ja, verantwoordelijkheid afschuiven is een favo sport.



Ik heb enige jaren echt ieder weekend last gehad van die gasten. Vechten om niets. Als een soort statusbevestiging. En maar uitdagen. Ik kan er een boek over schrijven.
Het enige dat wel eens hielp was om er 1 naar binnen te trekken en direct de gardarobe in. Als je dan vroeg of er iets was kwam er meestal niets meer uit en nam de overlast weer even af.
Op 1 of andere manier moeten die gasten het gevoel krijgen dat ze iets zinnigs doen. Daarvoor moet je er snel bij zijn.

Breek me de bek niet open. Ik (vrouwelijk, klein van stuk, deels aziatisch bloed) heb zo ontzettend vaak last van die gasten gehad. Ik HAAT ze. Vol passie en overgave. Altijd die vuile gore poten aan je lijf, altijd die misselijkmakende lafbekkerige hufterigheid. Altijd verplicht in een (steeds groter wordende) groep uitgaan, omdat je anders geen moment rust krijgt. En altijd zijn het van die losers. Van die absolute niksen. Alsof je als slimme jonge meid op zulk gajes zit te wachten.



Jongen die ik doordeweeks in de sportschool tegen kwam trof ik s'avonds vaak weer aan bij de deur. Ik had/heb best een soort band met een behoorlijk aantal van hen. Inmiddels is die tijd natuurlijk voorbij maar ik weet zeker dat ik destijds invloed op een deel had, respect van ze had. Ik kon daar toen verder niets mee want studeerde er nog bij.
Wat mij ook opviel was de enorme zelfoverschatting ook qua toekomstbeeld. Misschien moet er in een vroeger stadium realisme bijgebracht worden. Dat een timmerman ook een goede boterham kan verdienen.


Mijn ervaring was, dat het 9 van de 10 x om voortijdige schoolverlaters ging, die nooit een fatsoenlijke (en goed betaalde) baan hadden/kregen. Niet omdat ze de kans niet kregen, maar omdat ze te lui en te hufterig waren en bewust voor de criminaliteit kozen "want dan waren ze zo stoer".

En ja, ik geef het onmiddelijk toe, ik heb hierdoor een blijvend vooroordeel gekregen. Maroc jongens zijn losers en wil ik helemaal niets mee te maken hebben. Maroc meisjes zijn toffe meiden waar ik bewondering voor heb en meestal heel goed mee om kan gaan.

Je hebt meer aan 1 maroc meisje, dan aan 10 maroc jongens.

Stopnaald
02-08-11, 21:30
Onder de marokkanen?

Niet zo zeuren Joesoef, DE is in dit geval de buren/ouders/familieleden/kennissen etc.etc.etc.

Maar jij mag rustig doen alsof er niets aan de hand is en je blijven drukmaken over de evt. discrimminatie en je kop in 't zand steken over het werkelijke probleem!

Joesoef
02-08-11, 21:35
@stopnaald.
Naar aanleiding van je verhaal begrijp ik jouw boosheid.


En dat kan alleen maar gebeuren als de mentaliteit van de Marokkanen zelf (buren, familie, kennissen etc) verandert. Maar als je daar over begint, is het al gauw: ik ben niet verantwoordelijk voor wat een ander/individue doet. Ja, verantwoordelijkheid afschuiven is een favo sport.

Dit slaat werkelijk nergens op. Je maakt een hele groep verantwoordelijk voor een stelletje hufters die niet of nauwelijks zijn te corrigeren. Alsof de Marokkanen zelf er geen last van ondervinden.

Joesoef
02-08-11, 21:37
Maar jij mag rustig doen alsof er niets aan de hand is en je blijven drukmaken over de evt. discrimminatie en je kop in 't zand steken over het werkelijke probleem!


Jij bent zo boos dat alleen al jouw vooroordelen genoeg zijn om niet meer naar sommige mensen te luisteren. Dat zijn de ergste!

Stopnaald
02-08-11, 21:52
@stopnaald.
Naar aanleiding van je verhaal begrijp ik jouw boosheid.



Dit slaat werkelijk nergens op. Je maakt een hele groep verantwoordelijk voor een stelletje hufters die niet of nauwelijks zijn te corrigeren. Alsof de Marokkanen zelf er geen last van ondervinden.

En hier wordt dus de oorzaak van het probleem keurig verwoord!
Leg jij mij nou eens uit waarom Marokkanen NIET verantwoordelijk zijn voor de misdaden van hun zonen en/of neven? Waarom zijn ALLE ouders in NL WEL verantwoordelijk, maar de Marokkaanse NIET???? En dit geldt dus ook voor familieleden, imams etc.etc.etc. Dit geldt voor iedereen!

DAT IS PAS DISCRIMMINATIE!!!! Als jij hier wilt wonen en leven, dan moet jij je (net zoals alle andere burgers) aan de NL-se wet houden. Als jij weet hebt van een misdaad en je houdt je mond daarover, dan pleeg je zelf een onwettige daad. Dit geldt voor iedereen, elke getuige, altijd. Criminelen beschermen is medeplichtig worden. Als jij het belangrijker vind om je broertje/neefje of whatever te beschermen, dan om hem aan te geven bij de politie, dan ben je zelf op slag een crimmineel.

En buiten dit alles is het nog laf ook!

Stopnaald
02-08-11, 21:55
Jij bent zo boos dat alleen al jouw vooroordelen genoeg zijn om niet meer naar sommige mensen te luisteren. Dat zijn de ergste!

En waar moet ik dan naar luisteren? Wat maakt marokkanen zo speciaal, dat voor hen andere regels moeten gelden?

Gelijke monnikken - gelijke kappen!

En zo niet, dan komt inderdaad GW om de hoek kijken. Vind je dat gek?

Joesoef
02-08-11, 21:56
En hier wordt dus de oorzaak van het probleem keurig verwoord!
Leg jij mij nou eens uit waarom Marokkanen NIET verantwoordelijk zijn voor de misdaden van hun zonen en/of neven? Waarom zijn ALLE ouders in NL WEL verantwoordelijk, maar de Marokkaanse NIET???? En dit geldt dus ook voor familieleden, imams etc.etc.etc. Dit geldt voor iedereen!

DAT IS PAS DISCRIMMINATIE!!!! Als jij hier wilt wonen en leven, dan moet jij je (net zoals alle andere burgers) aan de NL-se wet houden. Als jij weet hebt van een misdaad en je houdt je mond daarover, dan pleeg je zelf een onwettige daad. Dit geldt voor iedereen, elke getuige, altijd. Criminelen beschermen is medeplichtig worden. Als jij het belangrijker vind om je broertje/neefje of whatever te beschermen, dan om hem aan te geven bij de politie, dan ben je zelf op slag een crimmineel.

En buiten dit alles is het nog laf ook!


Tip, zet die pc even een avondje uit, begin de dag m oefen met iets positiefs, kom eens in de middag terug en lees een en ander opnieuw grondig en reageer dan. Je gooit nu alles op een hoop en daar schiet niemand wat mee op.

Stopnaald
02-08-11, 22:02
Tip, zet die pc even een avondje uit, begin de dag m oefen met iets positiefs, kom eens in de middag terug en lees een en ander opnieuw grondig en reageer dan. Je gooit nu alles op een hoop en daar schiet niemand wat mee op.

1) ik ben het niet met je eens.
2) je gaat niet inhoudelijk op mijn punt(en) in.
3) ik wil graag dat je dat nog wel gaat doen.
4) leg me dan ook meteen maar eens uit waarmee ik "alles op een hoop gooi".

Ready?
02-08-11, 23:39
Ben ik even blij dat ik niet in Gouda woon...

Joesoef
03-08-11, 06:28
4) leg me dan ook meteen maar eens uit waarmee ik "alles op een hoop gooi".

Dat doe je hier.



Nee er is helemaal niets veranderd en er zal ook niets veranderen, zolang de mentaliteit onder marokkanen niet verandert. Zolang buren, familieleden en/of geloofsgenoten hun criminelen liever de hand boven het hoofd houden.


Ik ben redelijk goed op de hoogte van Nederlanders en hun gewoonten en het aanspreken van familie op het gedrag van criminele neefjes is niet normaal even als het aanspreken van buren op het criminele gedrag van hun zoons.

Joesoef
03-08-11, 06:29
Ben ik even blij dat ik niet in Gouda woon...


Gouda?

Bart.NL
03-08-11, 07:08
Ik ben redelijk goed op de hoogte van Nederlanders en hun gewoonten en het aanspreken van familie op het gedrag van criminele neefjes is niet normaal even als het aanspreken van buren op het criminele gedrag van hun zoons.

Dat kun je ook niet doen. Jij bent niet (direct) verantwoordelijk voor het gedrag van andere individuen.


Als je er dan nog vanuit gaat dat vrouwen niet veroordeeld worden en mannen onder de 12 en boven de 40 ook niet dan is de crimi onder MA mannen onderhand 40% :hihi: Kweenie hoor.

Toch heeft de Marokkaanse gemeenschap hier een probleem. Bovenstaande constatering is schokkend, ook al is het gebaseerd op een achterkant-van-de-sigarendoos-berekening. Er moet een reden zijn waardoor dit komt, en die moet worden opgelost, anders blijven Marokkanen een slechte naam hebben.

mark61
03-08-11, 07:15
Dat kun je ook niet doen. Jij bent niet (direct) verantwoordelijk voor het gedrag van andere individuen.

Toch heeft de Marokkaanse gemeenschap hier een probleem.

Lees jezelf nog es over, racist.

Hollanders zijn niet hun broeder's hoeder.

Marokkanen zijn wel hun broeder's hoeder. Ze 'hebben een probleem' als er ergens iemand van Marokkaanse afkomst iets doet.

Jij hebt een probleem, een discriminatieprobleem.

Bart.NL
03-08-11, 07:23
Lees jezelf nog es over, racist.

Hollanders zijn niet hun broeder's hoeder.

Marokkanen zijn wel hun broeder's hoeder. Ze 'hebben een probleem' als er ergens iemand van Marokkaanse afkomst iets doet.

Jij hebt een probleem, een discriminatieprobleem.

Het probleem is discriminatie en dat los je niet op door de oorzaken ervan niet aan te pakken. De oorzaak is niet in de eerste plaats racisme.

Helaas is het zo dat mensen mensen van hun eigen politieke voorkeur, culturele achtergrond of religie bevoordelen, en dat fenomeen kun je niet wijzigen.

Jij bent daar een extreem voorbeeld van. Je discrimineert iedereen die het niet met jou eens is. Je walgt zelfs van mensen met andere meningen.

En als bepaalde groepen uit de toon vallen, dan krijgen ze een slechte naam. Waar dat toe kan leiden, heeft de geschiedenis al meerdere malen laten zien.

Jij vecht tegen de bierkaai, vriend Don Quichotte.

De multiculturele samenleving kan best een succes worden, maar dat lukt niet door het natuurlijke gedrag van mensen te onderdrukken.

Dat gaat misschien een tijdje goed, maar dan komen de problemen toch terug, kijk maar naar Joegoslavië.

mark61
03-08-11, 07:31
Het probleem is discriminatie en dat los je niet op door de oorzaken ervan niet aan te pakken. De oorzaak is niet in de eerste plaats racisme.

Helaas is het zo dat mensen mensen van hun eigen politieke voorkeur, culturele achtergrond of religie bevoordelen, en dat fenomeen kun je niet wijzigen.

En als bepaalde groepen uit de toon vallen, dan krijgen ze een slechte naam. Waar dat toe kan leiden, heeft de geschiedenis al meerdere malen laten zien.

Jij vecht tegen de bierkaai, vriend Don Quichotte.

De multiculturele samenleving kan best een succes worden, maar dat lukt niet door het natuurlijke gedrag van mensen te onderdrukken.

Dat gaat misschien een tijdje goed, maar dan komen de problemen toch terug, kijk maar naar Joegoslavië.

Dat fenomeen kan je prima wijzigen, daar zijn wetten voor. Verder kan je mensen zoals jou aanspreken op hun achteloze, alledaagse racisme.

Lul niet zo ongenadig. Discrimineren is een handeling uitvoeren. Ik voer geen handeling uit. Prikkers discrimineren :haha: Met zulk gelul kan je geen zinnig gesprek voeren.

Ik weet dat je een antisemiet ben, dat hoef je niet te blijven herhalen :kotsen:

Het natuurlijke gedrag van mensen? Wat is dat voor fascistoïde praat, gestoorde die je der bent?

Waar ging Joegoslavië over? Hoe kom je daar nou weer op?

Wat een idiote, griezelige prikkers heb je toch. Wanneer ga jij 80 jongeren neermaaien met een machinegeweer?

Bart.NL
03-08-11, 07:40
Dat fenomeen kan je prima wijzigen, daar zijn wetten voor. Verder kan je mensen zoals jou aanspreken op hun achteloze, alledaagse racisme.

Lul niet zo ongenadig. Discrimineren is een handeling uitvoeren. Ik voer geen handeling uit. Prikkers discrimineren :haha: Met zulk gelul kan je geen zinnig gesprek voeren.

Ik weet dat je een antisemiet ben, dat hoef je niet te blijven herhalven :kotsen:

Het natuurlijke gedrag van mensen? Wat is dat voor fascistoïde praat, gestoorde die je der bent?

Waar ging Joegoslavië over? Hoe kom je daar nou weer op?

Wat een idiote, griezelige prikkers heb je toch. Wanneer ga jij 80 jongeren neermaaien met een machinegeweer?

Je reageert hysterisch, zoals gebruikelijk.

Dit soort zaken zijn nu eenmaal niet eenvoudig op te lossen. Het mengen van verschillende culturen kan serieuze problemen geven.

Nu moeten we er het beste van maken. Als we allemaal ons best doen, kan dit binnen een jaar of 30 grotendeels opgelost zijn.

Liever had ik ook dat die problemen er niet waren, en eigenlijk dacht ik er een paar jaar geleden grotendeels hetzelfde over als jij. Maar de haat was niet uit te roeien met mijn argumenten (en dus ook niet met die van jou).

Ik wil ook de Marokkanen niet de schuld geven. Hun voorouders zijn hier naartoe gehaald. Maar deze constatering draagt niet veel bij aan een oplossing.

knuppeltje
03-08-11, 08:08
En hier wordt dus de oorzaak van het probleem keurig verwoord!
Leg jij mij nou eens uit waarom Marokkanen NIET verantwoordelijk zijn voor de misdaden van hun zonen en/of neven? Waarom zijn ALLE ouders in NL WEL verantwoordelijk, maar de Marokkaanse NIET???? En dit geldt dus ook voor familieleden, imams etc.etc.etc. Dit geldt voor iedereen!

Gek hè, maar ik zie hier helemaal niemand alsmaar aandringen op het ter verantwoording roepen van witte Nederlanders voor wat het voetbalsupporterstuig allemaal aanricht bijvoorbeeld, terwijl dat toch duizendmaal erger is dan wat het stelletje Nederlandse straatschoffies met donkere krullen aanrichten, het schijnt de ouders en familie of pastoors geen ene moer uit te maken. Terwijl het toch een zaak is in ieders belang.

Gisteren beweerde voor de rechter iemand van het bestuur van een eredivisievoetbalclub met droge ogen dat al dat gescandeer van: joden aan het gas, ook weer niet zo ernstig opgevat diende te worden dat er een wedstrijd voor gestaakt zou moeten worden, want dat was geen sinecure, daar kwam heel wat bij kijken.
Volgende week komt de uitspraak.

knuppeltje
03-08-11, 08:09
Dit soort zaken zijn nu eenmaal niet eenvoudig op te lossen. Het mengen van verschillende culturen kan serieuze problemen geven.


Met zoveel tokkies is dat inderdaad niet zo eenvoudig.

Karin.N
03-08-11, 08:16
Gek hè, maar ik zie hier helemaal niemand alsmaar aandringen op het ter verantwoording roepen van witte Nederlanders voor wat het voetbalsupporterstuig allemaal aanricht bijvoorbeeld, terwijl dat toch duizendmaal erger is dan wat het stelletje Nederlandse straatschoffies met donkere krullen aanrichten, het schijnt de ouders en familie of pastoors geen ene moer uit te maken. Terwijl het toch een zaak is in ieders belang.



Er is in ieder geval 1 overeenkomst tussen wit nederlands tuig en nederlands-marokkaans tuig. Het zijn jongetjes die denken zo stoer te zijn :rolleyes:

Bart.NL
03-08-11, 08:36
Met zoveel tokkies is dat inderdaad niet zo eenvoudig.

Als "tokkies" het enige probleem waren, dan was het juist eenvoudig.

Dan kon je met eenvoudig wijzen op feiten, alle kritiek wegvagen.

De werkelijkheid is meestal niet te vatten in een theorietje of een standpunt.

Want Hatert heeft vaak gelijk wanneer hij de eenzijdigheid van bepaalde mensen aanvalt.

De haat komt voort uit verstoorde verhoudingen, en wordt verder aangewakkerd door figuren als Wilders.

mark61
03-08-11, 08:42
Er is in ieder geval 1 overeenkomst tussen wit nederlands tuig en nederlands-marokkaans tuig. Het zijn jongetjes die denken zo stoer te zijn :rolleyes:

Ze moesten jongetjes verbieden :jammer:

super ick
03-08-11, 08:48
Gek hè, maar ik zie hier helemaal niemand alsmaar aandringen op het ter verantwoording roepen van witte Nederlanders voor wat het voetbalsupporterstuig allemaal aanricht bijvoorbeeld, terwijl dat toch duizendmaal erger is dan wat het stelletje Nederlandse straatschoffies met donkere krullen aanrichten, het schijnt de ouders en familie of pastoors geen ene moer uit te maken.

Dat het duizend keer erger is zuig je compleet uit je duim.
Waarom?

Stopnaald
03-08-11, 09:37
Dat doe je hier.





Ik ben redelijk goed op de hoogte van Nederlanders en hun gewoonten en het aanspreken van familie op het gedrag van criminele neefjes is niet normaal even als het aanspreken van buren op het criminele gedrag van hun zoons.

1) Kennelijk beweeg jij je in heel ander soort kringen dan ik. In mijn omgeving is het niet alleen heel gebruikelijk om personen op hun gedrag aan te spreken, maar worden de jongens ook door hun vaders/broers/ooms/whatever gecorrigeerd of desnoods aan hun oren naar het politiebureau gesleept.

2) Iedereen is in staat om 0800-8844 of Meld misdaad anoniem te bellen. Er is geen enkel excuus. Heb je weet van een misdaad, dan behoor je dat te melden. Doe je dat niet, dan maak je je schuldig aan medeplichtigheid. KLAAR!

super ick
03-08-11, 09:49
1) Kennelijk beweeg jij je in heel ander soort kringen dan ik. In mijn omgeving is het niet alleen heel gebruikelijk om personen op hun gedrag aan te spreken, maar worden de jongens ook door hun vaders/broers/ooms/whatever gecorrigeerd of desnoods aan hun oren naar het politiebureau gesleept.

2) Iedereen is in staat om 0800-8844 of Meld misdaad anoniem te bellen. Er is geen enkel excuus. Heb je weet van een misdaad, dan behoor je dat te melden. Doe je dat niet, dan maak je je schuldig aan medeplichtigheid. KLAAR!

Misdaad anoniem voor je zoon of neef bellen?

Als je de cijfers moet geloven, en dat moet je wel of je het nu wenselijk vindt of niet, dan moet zo'n beetje ieder gezin, iedere familie wel 1 of meerdere crimineeltjes herbergen.
Op 1 of andere manier gaat het gwoon door.

Of de gevangenispopulatie moet 'liegen'
Of opsporing verzocht discrimineerd door alleen allochtonen te laten zien
Of de media liegt

Laten we het er op houden dat het voor sommigen overduidelijk te pijnlijk is om de cijfers onder ogen te zien.

Joesoef
03-08-11, 09:51
1) Kennelijk beweeg jij je in heel ander soort kringen dan ik

Lees er maar lekker bewust overheen.

mark61
03-08-11, 09:52
1) Kennelijk beweeg jij je in heel ander soort kringen dan ik. In mijn omgeving is het niet alleen heel gebruikelijk om personen op hun gedrag aan te spreken, maar worden de jongens ook door hun vaders/broers/ooms/whatever gecorrigeerd of desnoods aan hun oren naar het politiebureau gesleept.

2) Iedereen is in staat om 0800-8844 of Meld misdaad anoniem te bellen. Er is geen enkel excuus. Heb je weet van een misdaad, dan behoor je dat te melden. Doe je dat niet, dan maak je je schuldig aan medeplichtigheid. KLAAR!

Wat een wilde omgeving heb jij :hihi:

Behalve 1 inbraak heb ik nooit wat meegemaakt. Oh ja, mijn auto is een keer gestolen en ik heb wel es klappen gehad, sporadisch.

Laat staan dat familie, vrienden, bekenden of buren crimineel zijn.

Stopnaald
03-08-11, 09:54
Gek hè, maar ik zie hier helemaal niemand alsmaar aandringen op het ter verantwoording roepen van witte Nederlanders voor wat het voetbalsupporterstuig allemaal aanricht bijvoorbeeld, terwijl dat toch duizendmaal erger is dan wat het stelletje Nederlandse straatschoffies met donkere krullen aanrichten, het schijnt de ouders en familie of pastoors geen ene moer uit te maken. Terwijl het toch een zaak is in ieders belang.

Gisteren beweerde voor de rechter iemand van het bestuur van een eredivisievoetbalclub met droge ogen dat al dat gescandeer van: joden aan het gas, ook weer niet zo ernstig opgevat diende te worden dat er een wedstrijd voor gestaakt zou moeten worden, want dat was geen sinecure, daar kwam heel wat bij kijken.
Volgende week komt de uitspraak.

Hoe heb ik het nou? Het is dat ik nooit in een voetbalstadion kom (ik heb een hekel aan voetbal), maar als ik (voetbal)vandalen bezig zie, bel ik wel degelijk de politie. Kleine jongens spreek ik niet alleen aan, maar sleep ik ook nog eens naar hun ouders en als daar niet adequaat gereageerd wordt, stap ik ook dan naar de politie. Ben ik soms een uitstervend ras of zo? De laatste der fatsoenlijke Mohicanen?

IK maak hier geen Marokkaans of moslim probleem van. NEDERLAND heeft een probleem. HEEL nederland dus. En daar kan alleen wat aan veranderen als de mentaliteit verandert. Veel te veel ouders ontlopen hun verantwoordelijkheid. En in het geval van Marokkaanse kutjongens zijn dat dus Marokkaanse ouders. Maar heel nadrukkelijk geldt dit dus ook voor ALLE volwassenen om die kutjongens heen EN die kutjongens ZELF.

Er zijn hier in NL veel te veel mensen die hun bek volhebben over waar ze "recht" op hebben en wat anderen (overheid, politie, bazen, etc.etc.etc.) allemaal fout doen. Dat is de wereld op z'n kop en daar ben ik zo langzamerhand wel een keertje klaar mee. Mensen moeten zich eens gaan afvragen wat hun plichten zijn en wat ZIJ doen om de problemen (zowel voor zichzelf, als de samenleving) op te lossen. En als dat niet uit jezelf gaat, dan moet daar maar een flinke portie drang en dwang aan te pas komen.

Kutjongens die in de fout blijven gaan, uit huis plaatsen en in een (streng) jeugdkamp. Ouders die hun verantwoordelijkheid blijven ontduiken, moeten uit de ouderlijke macht worden gezet + dat de kids uit huis worden geplaatst. Zijn meer dan 2 kids "fout", dan worden automatish ook alle andere kinderen uit huis geplaatst.

En dit dus voor ALLE gezinnen, ongeacht afkomst of etniciteit.

Stopnaald
03-08-11, 09:57
Lees er maar lekker bewust overheen.

En jij vermijdt nog steeds een inhoudelijke reactie te geven. Da's kwalijker.

Stopnaald
03-08-11, 10:01
Wat een wilde omgeving heb jij :hihi:

Behalve 1 inbraak heb ik nooit wat meegemaakt. Oh ja, mijn auto is een keer gestolen en ik heb wel es klappen gehad, sporadisch.

Laat staan dat familie, vrienden, bekenden of buren crimineel zijn.

Helaas zitten verderop in mijn wijk een paar uiterst asociale families. Onder de mannenlijke leden daarvan is criminaliteit (en geweldadigheid) troef. Genoeg buren (mijzelf incluis) die regelmatig de politie bellen (al dan niet via misdaad anoniem).

super ick
03-08-11, 10:08
Behalve 1 inbraak heb ik nooit wat meegemaakt. Oh ja, mijn auto is een keer gestolen en ik heb wel es klappen gehad, sporadisch.

Laat staan dat familie, vrienden, bekenden of buren crimineel zijn.

En jou persoonlijke ervaringen zijn maatgevend?

Laat me raden,

JIj kreeg klappen van blank straattuig dat nog uit hun bek stonk ook maar werd ontzet door een paar keurige Marokkanen met een nette scheiding in hun haar ruikend naar heerlijke aftershave en een frisse adem.
En toen ging de wekker.

knuppeltje
03-08-11, 10:11
Er is in ieder geval 1 overeenkomst tussen wit nederlands tuig en nederlands-marokkaans tuig. Het zijn jongetjes die denken zo stoer te zijn :rolleyes:

Er is ook een heel groot verschil, of eigenlijk meerdere grote verschillen.

Een ervan is; dat het bruinekrullen-straattuig getalsmatig werkelijk totaal niets voorstelt in vergelijking met het voetbalminnend tuig.

Een ander groot verschil tussen beide groeperingen is: dat de gemiddelde leeftijd bij het bruinekrullen-straattuig ligt rond de pubertijd, en de gemiddelde leeftijd van het voetbalminnend tuig vele jaren hoger ligt. De jaren des onderscheids, zeg maar, dat zijn dus geen jongetjes meer.

Een ander groot verschil tussen beide groeperingen is: dat ouders van het bruinekrullen-straattuig dan wel hun kroost blijkbaar niet goed opvoeden, maar dat vertegenwoordigers van verenigingen van het voetbalminnend tuig het zelfs aandurven om massale uitingen van een volslagen antisemitisch karakter, gepleegd door hun eigen achterban, om dat voor de rechter met droge ogen te komen verdedigen.
En wie heeft er trouwens al dat massale voelbalminnend tuig opgevoed, denk je?

knuppeltje
03-08-11, 10:13
Dat het duizend keer erger is zuig je compleet uit je duim.
Waarom?

Getalsmatig.

knuppeltje
03-08-11, 10:15
Als "tokkies" het enige probleem waren, dan was het juist eenvoudig.

Dan kon je met eenvoudig wijzen op feiten, alle kritiek wegvagen.

De werkelijkheid is meestal niet te vatten in een theorietje of een standpunt.

Want Hatert heeft vaak gelijk wanneer hij de eenzijdigheid van bepaalde mensen aanvalt.

De haat komt voort uit verstoorde verhoudingen, en wordt verder aangewakkerd door figuren als Wilders.

Bijna alles goed.

knuppeltje
03-08-11, 10:17
En dit dus voor ALLE gezinnen, ongeacht afkomst of etniciteit.

Juist, en daarover laat u zich nooit selectief uit natuurlijk. :rolleyes: