PDA

Bekijk Volledige Versie : Is mijn Identiteit onthult???



John2
16-03-10, 11:40
Hoe vreemd kan het lopen en hoe jong moet je zijn om racist te worden?
Wat ik gisteren meemaakte sloeg tegen alle verwachtingen in en had nooit verwacht dat ik zou worden aangesproken door een knaapje van 12-13 jaar als kut-hollander.
Het voorspel;
Na mijn werk ging ik op mijn favorite winkelplein in Hengelo mijn boodschappen doen en na het parkeren van mijn auto stapte ik uit en zag ik drie jongens staan,
waarvan de een mij begroete met dag meneer (antwoord dag jongeman) maar vlak voor het naar binnengaan hoorde ik nummer2 zeggen "He lul groet jij een kut-hollander".
Het tussenspel;
Mijn bloed begon op dat moment te koken en mijn eerste reactie was om deze jongen een flinke stoot voor zijn kop te geven, maar tja ik sla geen kleine kindertjes, dus besloot ik hem een flinke bolwassing te geen en hem te wijzen op de gevaren van zijn uitspraak wat lijd tot een ware volksopstand met voor en tegenstanders op dit plein en waar een van de toeschouwers de vader heeft gebelt van deze zeer jonge man met zeer grote mond.
Het eindspel;
Toen de vader kwam wilde deze direct met mij op de vuist, maar werd door een politieman in burger tegen gehouden die hem in het kort even het verhaal uitlegde waarna zijn woede op mij ineens 180 graden draaide en hij bijna zijn woede koelde op zijn zoon.
Na nogmaals het hele verhaal te hebben verteld aan de vader, kreeg de jongen te horen dat hij een week huisarrest had en hij mij zijn excuses moest aanbieden, waarna voor mij het verhaal ten einde was.
Alleen gisteravond ging ik eens nadenken en vroeg mij af hoeveel jongeren met dit idee rondlopen en hoe ze op deze mening komen, is het de opvoeding, ligt het aan de media of is het een beeldvorming van de jeugd onder elkaar.
En wat zeer belangrijk is, speelt dit alleen onder da Allochtone jeugd of ook onder de Autochtone jeugd, waarvan ik denk dat dit speelt onder de beide groepen.
Maar wat dan, krijgen we als zij straks het uitgaansleven bezoeken iedere week vechtpartijen tussen deze beide groeperingen, of is het iets wat slijt met de jaren?
Wat ik hier schrijft zal ik ook zeker meenemen in het volgende overleg met onze werkgroep "Veiligheid en Uitgaan" afdeling Overijssel en ben eigenlijk wel benieuwd en zal zinnige antwoorden ook meenemen in deze vergadering.

mulan
16-03-10, 12:08
En dit is serieus en heeft niets met iemands dikke duim te maken? :argwaan:

Joesoef
16-03-10, 12:15
Ach, de ene keer ben je een kut hollander, dan weer een stomme fietser, een ouwe zak dier voordringt of de rij ophoud of een k*nker automobilist. Dr is altijd wel iets.

Slinger
16-03-10, 12:34
Hoe vreemd kan het lopen en hoe jong moet je zijn om racist te worden?
Wat ik gisteren meemaakte sloeg tegen alle verwachtingen in en had nooit verwacht dat ik zou worden aangesproken door een knaapje van 12-13 jaar als kut-hollander.
Het voorspel;
Na mijn werk ging ik op mijn favorite winkelplein in Hengelo mijn boodschappen doen en na het parkeren van mijn auto stapte ik uit en zag ik drie jongens staan,
waarvan de een mij begroete met dag meneer (antwoord dag jongeman) maar vlak voor het naar binnengaan hoorde ik nummer2 zeggen "He lul groet jij een kut-hollander".
Het tussenspel;
Mijn bloed begon op dat moment te koken en mijn eerste reactie was om deze jongen een flinke stoot voor zijn kop te geven, maar tja ik sla geen kleine kindertjes, dus besloot ik hem een flinke bolwassing te geen en hem te wijzen op de gevaren van zijn uitspraak wat lijd tot een ware volksopstand met voor en tegenstanders op dit plein en waar een van de toeschouwers de vader heeft gebelt van deze zeer jonge man met zeer grote mond.
Het eindspel;
Toen de vader kwam wilde deze direct met mij op de vuist, maar werd door een politieman in burger tegen gehouden die hem in het kort even het verhaal uitlegde waarna zijn woede op mij ineens 180 graden draaide en hij bijna zijn woede koelde op zijn zoon.
Na nogmaals het hele verhaal te hebben verteld aan de vader, kreeg de jongen te horen dat hij een week huisarrest had en hij mij zijn excuses moest aanbieden, waarna voor mij het verhaal ten einde was.
Alleen gisteravond ging ik eens nadenken en vroeg mij af hoeveel jongeren met dit idee rondlopen en hoe ze op deze mening komen, is het de opvoeding, ligt het aan de media of is het een beeldvorming van de jeugd onder elkaar.
En wat zeer belangrijk is, speelt dit alleen onder da Allochtone jeugd of ook onder de Autochtone jeugd, waarvan ik denk dat dit speelt onder de beide groepen.
Maar wat dan, krijgen we als zij straks het uitgaansleven bezoeken iedere week vechtpartijen tussen deze beide groeperingen, of is het iets wat slijt met de jaren?
Wat ik hier schrijft zal ik ook zeker meenemen in het volgende overleg met onze werkgroep "Veiligheid en Uitgaan" afdeling Overijssel en ben eigenlijk wel benieuwd en zal zinnige antwoorden ook meenemen in deze vergadering.

John, je moet altijd oppassen dat je het bijzondere niet naar het algemene verheft.

Maar wat bedoel je met de topictitel?

nour_islam
16-03-10, 13:00
Volgens mij heeft die vader wel bewezend dat het niet aan de opvoeding ligt.
het ligt meer aan het beeld dat gecreerd is over die jongens. die jongens beginnen aan dat gecreerde beeld te voldoen. zolang de maatschappij blijft schoppen zullen zij op hun manier terug schoppen (verdedigen)

Kal-El B.V
16-03-10, 13:07
Tja, daar zijn de kinderen van tegenwoordig in opgegroeid, deze omgangsvormen hebben ze overgenomen van hoe de volwassenen in dit land met elkaar omgaan. De toon is de afgelopen jaren wel gezet.

H.P.Pas
16-03-10, 13:22
Toen de vader kwam wilde deze direct met mij op de vuist, maar werd door een politieman in burger tegen gehouden die hem in het kort even het verhaal uitlegde waarna zijn woede op mij ineens 180 graden draaide en hij bijna zijn woede koelde op zijn zoon.



Volgens mij heeft die vader wel bewezend dat het niet aan de opvoeding ligt.



Vind je ?

super ick
16-03-10, 13:23
Ach, de ene keer ben je een kut hollander, dan weer een stomme fietser, een ouwe zak dier voordringt of de rij ophoud of een k*nker automobilist. Dr is altijd wel iets.

En discriminatie is voorbehouden aan autochtonen?

nour_islam
16-03-10, 13:42
Vind je ?

ok, toegegeven, eerste reactie was in een opwelling maar daarna toch duidelijk gemaakt dat het niet kan wat zijn zoon deed

super ick
16-03-10, 15:09
ok, toegegeven, eerste reactie was in een opwelling maar daarna toch duidelijk gemaakt dat het niet kan wat zijn zoon deed

Ik heb 4 keer een akkefietje gehad met allochtone jeugd. Alle vier de keer omdat ik zonder enige aanleiding uit gescholden werd. Ik probeer ook zsm in contact te komen met de ouders.
Opvallend was dat in alle gevallen ik ook 'uitgemaakt' werd voor Hollander. In 1geval wilde de vader met mij op de vuist. Dat liep gelukkig met een sisser af. Ik zit niet te wachten op die onzin.

Kennelijk heeft het woord Hollander een hele nagatieve lading. Misschien hebben ze niet meer in de gaten dat ze in Nederland wonen.

nour_islam
16-03-10, 15:40
Ik heb 4 keer een akkefietje gehad met allochtone jeugd. Alle vier de keer omdat ik zonder enige aanleiding uit gescholden werd. Ik probeer ook zsm in contact te komen met de ouders.
Opvallend was dat in alle gevallen ik ook 'uitgemaakt' werd voor Hollander. In 1geval wilde de vader met mij op de vuist. Dat liep gelukkig met een sisser af. Ik zit niet te wachten op die onzin.

Kennelijk heeft het woord Hollander een hele nagatieve lading. Misschien hebben ze niet meer in de gaten dat ze in Nederland wonen.

Net zoals allochtoon een negatieve lading heeft gekregen in de loop der jaren.

maar je hebt gelijk: die jongens moeten beseffen dat ze in Nederland wonen en in principe ook gewoon hollanders zijn

Umarvlie
16-03-10, 15:57
Volgens mij heeft die vader wel bewezend dat het niet aan de opvoeding ligt.

Denk het juist wel .. die vader's eerste reactie was erop slaan ... dit is dus niet wat we moeten hebben.

Witte78
16-03-10, 16:08
Denk het juist wel .. die vader's eerste reactie was erop slaan ... dit is dus niet wat we moeten hebben.

Blijkt vrij universeel te zijn:


mijn eerste reactie was om deze jongen een flinke stoot voor zijn kop te geven

Danablue
16-03-10, 16:10
Ik heb soortgelijke ervaringen met Nederlandse jongeren in mijn buurt.
Er werd onder meer gedreigd mijn hond de keel af te snijden.
Ik had dan ook wel op een vreselijke manier aanleiding gegeven. Dit groepje hangt vaak 's nachts in het speeltuintje grenzend aan ons huis. Het volume wordt met het uur harder (leuk als jij gewoon 's morgens om half zes op moet om te gaan werken) en het taalgebruik is gelardeerd met dodelijke ziektes.
Ik had gevraagd of het wat zachter kon. Maar ja, wie er iets van zegt, of, na weken, toch maar eens de politie belt, krijgt de ouders aan de deur. Waarom ik over hun jongen klaag bij de politie. Ouders die een groot deel van het jaar hun inmiddels redelijk verworden rijtjeshuis verruilen voor hun vast mooiere pand in Frankrijk, waarbij zoonlief het zelf mag uitzoeken.
Het is nu al een tijdje rustig maar als ik hem tegen kom kijkt hij vies en spuugt een rochel in mijn richting. Uiteraard niet als mijn vriend erbij is, die is namelijk lang, sterk en kan nog veel viezer kijken.

Ik hou het op slechte opvoeding. Soms in combinatie met ongunstige genen.
En gebrek aan sociale cohesie, en durf. Veel mensen houden de gordijnen stijf dicht en hopen dat het tuig vanzelf verdwijnt. Waarmee ik een van de weinigen ben hier die er iets van durft te zeggen, waarmee ik automatisch de pispaal wordt. En mijn tuin de pishoek. En de afvalbak. En mijn heg een springkussen.

Joesoef
16-03-10, 16:35
En discriminatie is voorbehouden aan autochtonen?


Waar zeg ik dat. Misschien dat ik het onbewust impliceer? Benieuwd.

mark61
16-03-10, 16:41
Hallucinant topic.

Spoetnik
16-03-10, 16:49
Ik snap de topic titel niet....


Oh wacht het is John2 topic.

mark61
16-03-10, 16:50
Ik snap de topic titel niet....


Oh wacht het is John2 topic.

:hihi: Zeg ik. Live vanuit Luxor.

Kal-El B.V
16-03-10, 17:14
Nederlanders als John2 zijn zowat de irritanste nederlanders die je als allochtoon kunt tegenkomen. Dat zijn van die nederlanders die vinden dat ze akkefietjes op straat met allochtonen bespreekbaar moeten maken bij allochtonen die ze kennen/tegenkomen. Als we van dit forum een plek gaan maken waar we alledaagse ruzies en onrespectvolle botsingen met anderen bespreekbaar gaan maken dan heb ik ook wel een aantal idiote anekdotes voor je(bijna allemaal met autochtonen), maar daar heb ik gewoon geen zin in en het slaat nergens op.

Ik snap jullie(John2 en sympathisanten) niet. Zo had ik ooit een klasgenoot die ruzie had gekregen met een aantal jongens in de buurt waarvan hij wist dat ik daar ook woonde, die vond het vanzelfsprekend dat hij mij die avond kon opbellen om mij te vragen waarom dat gebeurt was ? Dat was meteen de laatste keer dat ik hem gesproken had, ik had hem wel laten merken dat ik daar helemaal niet van gediend was.

Ik snap jullie niet, als ik een volslagen idioot akkefietje heb met een nederlander dan heb ik totaal niet de behoefte om welke nederlander dan ook daarop aan te spreken. Waarom jullie wel ?

De achtergrond van de ruzie met die klasgenoot an mij is trouwens ook idioot en een beetje grappig. Het was in slotervaart amsterdam, één of andere stupide ambtenaar had bedacht om het voetbalpleintje midden in een ,wat nu zou heten, vogelaarwijk om te bouwen naar een tennispleintje :fpotver:
En die klasgenoot kwam helemaal uit westerpark gefietst met een maatje met de illusie dat hij daar gewoon rustig een potje zou kunnen tennissen :knife_hea

Je hebt naïef en je hebt naïef.

TonH
16-03-10, 17:19
Ik snap jullie niet, als ik een volslagen idioot akkefietje heb met een nederlander dan heb ik totaal niet de behoefte om welke nederlander dan ook daarop aan te spreken. Waarom jullie wel ?

Misschien omdat Nederlanders dat ook bij Nederlanders doen? Zou dat het misschien zijn?

Kal-El B.V
16-03-10, 17:33
Misschien omdat Nederlanders dat ook bij Nederlanders doen? Zou dat het misschien zijn?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb vooral nederlandse vrienden en maar een paar marokkaanse( kom nog uit de tijd dat er maar weinig zwarte scholen waren). Als ik iets meemaak dan heb ik het er ook met mijn vrienden over, omdat ze mijn vrienden zijn, niet omdat ze nederlanders zijn. Als ik een ruzie heb met een schot, dan ga ik niet mijn schotse vriend opbellen die nu helemaal in het noorden van nederland woont. Als ik een ruzie heb met een engelse dan ga ik daar niet speciaal mijn engelse vrienden voor opbellen, zo ook niet met homo's, turken etc, of het nou om opbellen gaat of topics openen op forums waarvan men weet dat daar veel mensen verzamelen die hetzelfde etnische achtergrond hebben als diegene waar ze eerder ruzie mee hebben gehad. Dat is wel wat mensen als John2 doen.

Danablue
16-03-10, 17:47
Ach ik dacht dat het vooral over straatgedrag in het algemeen ging eigenlijk.
Aangezien mijn ervaring is dat Nederlandse jongeren ook niet allemaal uitblinken in net en sociaal gedrag.

Trouwens, het schijnt dat wel zes op de tien jongeren vrijwilligerswerk doet.
In ieder geval een grote groep! Mooi he?

Er is nog zoveel goeds!

TonH
16-03-10, 17:59
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb vooral nederlandse vrienden en maar een paar marokkaanse( kom nog uit de tijd dat er maar weinig zwarte scholen waren). Als ik iets meemaak dan heb ik het er ook met mijn vrienden over, omdat ze mijn vrienden zijn, niet omdat ze nederlanders zijn. Als ik een ruzie heb met een schot, dan ga ik niet mijn schotse vriend opbellen die nu helemaal in het noorden van nederland woont. Als ik een ruzie heb met een engelse dan ga ik daar niet speciaal mijn engelse vrienden voor opbellen, zo ook niet met homo's, turken etc, of het nou om opbellen gaat of topics openen op forums waarvan men weet dat daar veel mensen verzamelen die hetzelfde etnische achtergrond hebben als diegene waar ze eerder ruzie mee hebben gehad. Dat is wel wat mensen als John2 doen.

Dus je hebt het over hier, maroc.nl. Dat John2 hier zijn akkefietje verteld?

Ik dacht dat je het had over wat er op straat gebeurd(e). En op straat reageer ik ook wanneer iemand het tegen of over mij heeft. Dat lijkt me vrij menselijk.

Wanneer iemand veel Marokkaanse vrienden heeft is het inderdaad raar om hier dan met zo'n verhaal aan te komen. Wanneer je wat duidelijkheid in je eigen verwarring wilt brengen dan ga je natuurlijk naar die vrienden toe. Maar wanneer je die niet hebt, dan is Maroc.nl een goede plek. Toch? Daar is het volgens mij ooit mee begonnen.

Doet er niets aan af dat je er strontziek van kunt worden dat iemand altijd maar weer aangesproken wordt op zijn/haar Marokkaanse achtergrond. Maar daar ontkomt bijna niemand aan.

John2
16-03-10, 18:55
John, je moet altijd oppassen dat je het bijzondere niet naar het algemene verheft.
Maar wat bedoel je met de topictitel?
Was even bang dat ik de kinderen van DNA had ontmoet :hihi:


Volgens mij heeft die vader wel bewezend dat het niet aan de opvoeding ligt.
het ligt meer aan het beeld dat gecreerd is over die jongens. die jongens beginnen aan dat gecreerde beeld te voldoen. zolang de maatschappij blijft schoppen zullen zij op hun manier terug schoppen (verdedigen)
Gedeeltelijk heeft hij dit, maar aan de andere kant eerst op de vuist te willen gaan zonder te weten wat er aan de hand was, brengt het weer aan het twijvelen.
Verder moet je ik denk ook niet direct de maatschappij de schuld geven, althans als het gaat om Hengelo, omdat hier weinig of geen discriminatie voorkomt.


Tja, daar zijn de kinderen van tegenwoordig in opgegroeid, deze omgangsvormen hebben ze overgenomen van hoe de volwassenen in dit land met elkaar omgaan. De toon is de afgelopen jaren wel gezet.
Kom kom Kal-El deze kinderen waren een jaar of 12 dus moeten nog niet te maken krijgen met de problemen van volwassenen en kind kunnen zijn.
Of op de school moet heel wat voorvallen wat natuurlijk mogelijk is?


Ach, de ene keer ben je een kut hollander, dan weer een stomme fietser, een ouwe zak dier voordringt of de rij ophoud of een k*nker automobilist. Dr is altijd wel iets.
JA daar heb je ook wel weer gelijk in al begrijp ik nu wel wat een turk of marokkaan voelt als er in het openbaar kut voorstaat.


En discriminatie is voorbehouden aan autochtonen?
Denk niet dat het iets te mkaen had met discriminatie.


Ik heb 4 keer een akkefietje gehad met allochtone jeugd. Alle vier de keer omdat ik zonder enige aanleiding uit gescholden werd. Ik probeer ook zsm in contact te komen met de ouders.
Opvallend was dat in alle gevallen ik ook 'uitgemaakt' werd voor Hollander. In 1geval wilde de vader met mij op de vuist. Dat liep gelukkig met een sisser af. Ik zit niet te wachten op die onzin.

Kennelijk heeft het woord Hollander een hele nagatieve lading. Misschien hebben ze niet meer in de gaten dat ze in Nederland wonen.

Tja daarom vond ik het woord hollander ook erger dan kut als tukker zijnde. :hihi:


=Kal-El B.V;4292499]Nederlanders als John2 zijn zowat de irritanste nederlanders die je als allochtoon kunt tegenkomen. Dat zijn van die nederlanders die vinden dat ze akkefietjes op straat met allochtonen bespreekbaar moeten maken bij allochtonen die ze kennen/tegenkomen. Als we van dit forum een plek gaan maken waar we alledaagse ruzies en onrespectvolle botsingen met anderen bespreekbaar gaan maken dan heb ik ook wel een aantal idiote anekdotes voor je(bijna allemaal met autochtonen), maar daar heb ik gewoon geen zin in en het slaat nergens op.
Tja dan kunnen wij ons als Nederlanders maar eens gaan afvragen waarom wij nog steeds wensen te praten?


Ik snap jullie(John2 en sympathisanten) niet. Zo had ik ooit een klasgenoot die ruzie had gekregen met een aantal jongens in de buurt waarvan hij wist dat ik daar ook woonde, die vond het vanzelfsprekend dat hij mij die avond kon opbellen om mij te vragen waarom dat gebeurt was ? Dat was meteen de laatste keer dat ik hem gesproken had, ik had hem wel laten merken dat ik daar helemaal niet van gediend was.

Bijna dagelijks horen de mensen van de discriminatie telefoon de klachten over problemen, maar als dan een klasgenoot belt wordt er geen gehoor gegeven?
Vermoedelijk werkt problemen oplossen niet bij jullie.....................?


Ik snap jullie niet, als ik een volslagen idioot akkefietje heb met een nederlander dan heb ik totaal niet de behoefte om welke nederlander dan ook daarop aan te spreken. Waarom jullie wel ?

Omdat jou jullie graag wil weten wat er aan de hand is, omdat jou jullie geen vat krijgen op onze jullie denken en beweegredenen, omdat jou jullie en mijn jullie elkaar misschien eens gaan begrijpen.


De achtergrond van de ruzie met die klasgenoot an mij is trouwens ook idioot en een beetje grappig. Het was in slotervaart amsterdam, één of andere stupide ambtenaar had bedacht om het voetbalpleintje midden in een ,wat nu zou heten, vogelaarwijk om te bouwen naar een tennispleintje :fpotver:
En die klasgenoot kwam helemaal uit westerpark gefietst met een maatje met de illusie dat hij daar gewoon rustig een potje zou kunnen tennissen :knife_hea

Als het een tennis-veldje is zou iemand daar inderdaad normaal moeten kunnen tennissen en als je daar problemen mee hebt kun je als burger dit aankaarten bij de commissie van bezwaar gemeente Amsterdam.


Je hebt naïef en je hebt naïef.
en je hebt Kal-El B.V


Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb vooral nederlandse vrienden en maar een paar marokkaanse( kom nog uit de tijd dat er maar weinig zwarte scholen waren). Als ik iets meemaak dan heb ik het er ook met mijn vrienden over, omdat ze mijn vrienden zijn, niet omdat ze nederlanders zijn. Als ik een ruzie heb met een schot, dan ga ik niet mijn schotse vriend opbellen die nu helemaal in het noorden van nederland woont. Als ik een ruzie heb met een engelse dan ga ik daar niet speciaal mijn engelse vrienden voor opbellen, zo ook niet met homo's, turken etc, of het nou om opbellen gaat of topics openen op forums waarvan men weet dat daar veel mensen verzamelen die hetzelfde etnische achtergrond hebben als diegene waar ze eerder ruzie mee hebben gehad. Dat is wel wat mensen als John2 doen.
Dat ik het hier plante was om te zien wat er leefde in de anonimiteit van internet, zodat ik dit kan meenemen bij de volgende commissie vergadering.
Maar vermoedelijk hebben enkelen er hier moeite mee?

Kal-El B.V
16-03-10, 19:22
Doe niet zo scheinheilig, je hebt het hier geplaatst omdat het om allochtonen ging en je vindt dat je de allochtonen op dit forum hier op kan aanspreken puur en alleen omdat ze in jouw ogen mogelijk dezelfde etniciteit delen.

En je moet niet zo zielig doen over mijn hullie/zullie taalgebruik, ik ben daar duidelijk heel omschrijvend mee bezig. De "jullie" slaat op John2 en anderen die denken dat dit gedrag acceptabel is, de "jullie" slaat niet op alle nederlanders. Het verwijt is wel typisch voor mensen als John2, jij vindt het vanzelfsprekend om het woord allochtonen of marokkanen te gebruiken, ze op één hoop te gooien en je daar van alles over af te vragen wanneer je er één tegenkomt waar je lelijke woorden mee hebt gewisseld. Maar oh wee als een allochtoon "jullie nederlander" in een zin gebruikt, dan is de wereld te klein.

Deze opmerking van jouw spreekt boekdelen. En verraadt precies waarom je deze topic bent begonnen


Omdat jou jullie graag wil weten wat er aan de hand is, omdat jou jullie geen vat krijgen op onze jullie denken en beweegredenen, omdat jou jullie en mijn jullie elkaar misschien eens gaan begrijpen.


Je hebt jezelf wijsgemaakt dat je intenties nobel zijn, maar ze zijn gewoon racistisch omdat je de daden van een paar projecteert op een groep.

MaRiaH
16-03-10, 19:26
Hmmz, wil je mijn humble opinion nog weten? ;)

1- ik snap niet dat je een rel gaat maken van het feit dat hij je kut-hollander noemt. Je had ook kunnen zeggen met een knipoog: net als jij toch? en doorlopen. was't waarschijnlijk over geweest.
Of gewoon niks zeggen. (kan de situatie niet helemaal inschatten maar zoals ik het lees zijn het geen gevaarlijke gastjes en met humor red je de dag en bereik je veel meer)

2- De manier waarop jij de zaak hebt aangepakt zorgt ervoor dat een uiting van onvrede escaleert in een ned.vs. maroc probleem.
DAT was niet zo handig van je en sterker nog; het was onnodig.
Onnodige escalatie is altijd dom.

3- de vader komt eraan en ziet alle NL tegen zijn zoon gekeerd, je vergeet dat sommige mensen zich enorm voelen weg gezet in onze samenleving; dat was misschien de trigger voor vader om over de rooie te gaan. Mogelijk speelt temperament een rol. Allemaal geen excuses, maar wel begrijpelijk.

4-Dat jij toelaat dat een heel plein zich ermee gaat bemoeien, is niet te onderschatten bedreigend voor de jongens. Dit was echt dom van je en had heel anders af kunnen lopen.

5- Denk je dat ze er nu anders over denken? Je hebt niks bereikt hiermee.

6- Heb jij ff mazzel dat die agent in burger daar was.. :hihi:

7- Het is een ding van de jeugd op dit moment om grof taalgebruik te bezigen. Om daar demonstratief op in te gaan bereik je het tegenovergestelde. Ga ajb niet preken..

Ik had het hier laatst met Ned. jongens. Ze blokkeerden het achterpad.
Ik liep met een grote grijze container. Hoi, zei ik, ik moet die kant op.
Nou en? zeiden ze. En versperde express de weg.
Ok, zei ik en knal die container langs ze heen.. en weg sprongen ze.

Oh sorry, zeiden ze.. :haha:
Ik heb niets meer gezegd, geen woord eraan vuil gemaakt.
(een preek helpt niet)
en ben even later weer terug gelopen en ze gingen keurig aan de kant.
Probleem opgelost.

Het is heel simpel, gewoon vriendelijk benaderen, je moet geven waar ze om vragen (Ik laat me ook echt niet intimideren door die gastjes), maar nooit gaan preken.;)

John2
16-03-10, 19:47
=Kal-El B.V;4292666]Doe niet zo scheinheilig, je hebt het hier geplaatst omdat het om allochtonen ging en je vindt dat je de allochtonen op dit forum hier op kan aanspreken puur en alleen omdat ze in jouw ogen mogelijk dezelfde etniciteit delen.
Gedeeltelijk heb jij hierin gelijk, het ging om allochtone medelanders, maar het plaatsen hier ging om het feit dat ik hier al jaren zit en de meesten van de mensen hier ken en ook hun antwoorden naar waarde te weet te schatten.
Niet meer en niet minder en natuurlijk ben ik beroepsmatig benieuwd naar de antwoorden, maar dat had ik direct al aangegeven.


En je moet niet zo zielig doen over mijn hullie/zullie taalgebruik, ik ben daar duidelijk heel omschrijvend mee bezig. De "jullie" slaat op John2 en anderen die denken dat dit gedrag acceptabel is, de "jullie" slaat niet op alle nederlanders. Het verwijt is wel typisch voor mensen als John2, jij vindt het vanzelfsprekend om het woord allochtonen of marokkanen te gebruiken, ze op één hoop te gooien en je daar van alles over af te vragen wanneer je er één tegenkomt waar je lelijke woorden mee hebt gewisseld. Maar oh wee als een allochtoon "jullie nederlander" in een zin gebruikt, dan is de wereld te klein.
Jij begon met jullie niet ik, ik gaf in mijn stukje alleen even aan hoe storend het kan zijn als je spreekt in de zij/wij taal.


Deze opmerking van jouw spreekt boekdelen. En verraadt precies waarom je deze topic bent begonnen

Dank je en wat nu???


Je hebt jezelf wijsgemaakt dat je intenties nobel zijn, maar ze zijn gewoon racistisch omdat je de daden van een paar projecteert op een groep.
Wat projecteer ik en op wie projecteer ik iets?
Doe even normaal aub.

John2
16-03-10, 20:29
=MaRiaH;4292669]Hmmz, wil je mijn humble opinion nog weten? ;)

Natuurlijk van jou altijd :D


1- ik snap niet dat je een rel gaat maken van het feit dat hij je kut-hollander noemt. Je had ook kunnen zeggen met een knipoog: net als jij toch? en doorlopen. was't waarschijnlijk over geweest.
Of gewoon niks zeggen. (kan de situatie niet helemaal inschatten maar zoals ik het lees zijn het geen gevaarlijke gastjes en met humor red je de dag en bereik je veel meer)

In eerste instantie heb jij gelijk en misschien had ik dit ook beter kunnen doen.
Maar aan de andere kant raakte mij deze woorden en had het op mij de impact dat ik moest reageren, enerzijds de gedachten "wat een klootzakken" maar aan de andere kant ook de gedachten van wat als ze het tegen een verkeerde zeggen en hij of zij slaan deze kinderen het ziekenhuis in, wat dan?


2- De manier waarop jij de zaak hebt aangepakt zorgt ervoor dat een uiting van onvrede escaleert in een ned.vs. maroc probleem.
DAT was niet zo handig van je en sterker nog; het was onnodig.
Onnodige escalatie is altijd dom.

Uhhh, het was volgens mij geen Marokkaanse jongens.


3- de vader komt eraan en ziet alle NL tegen zijn zoon gekeerd, je vergeet dat sommige mensen zich enorm voelen weg gezet in onze samenleving; dat was misschien de trigger voor vader om over de rooie te gaan. Mogelijk speelt temperament een rol. Allemaal geen excuses, maar wel begrijpelijk.

Dan moet het gaan om temperament want er was op 1-2 na geen nederlander te bekennen, zelfs ome agent was denk ik geen Nederlander.
Mijn favorite plein bestaat uit een supermarket een Chinees fastfood, een Cafe met een Turkse eigenaar en een cafe met een Nederlandse eigenaar.


4-Dat jij toelaat dat een heel plein zich ermee gaat bemoeien, is niet te onderschatten bedreigend voor de jongens. Dit was echt dom van je en had heel anders af kunnen lopen.

Niemand bemoeide zich ermee, alleen werd het door de mensen gelet dat het niet kan/kon escaleren, de sociale controle in deze wijk is gelukkig nog steeds zeer groot en iedereen kent iedereen, dus gevaar van een en ander zal daar niet mogelijk zijn.


5- Denk je dat ze er nu anders over denken? Je hebt niks bereikt hiermee.
Misschien niet direct, maar gegarandeerd dat ze nadenken over mijn woorden en of ze anders gaan denken ligt aan hun eigen wijsheid en kracht.


6- Heb jij ff mazzel dat die agent in burger daar was.. :hihi:

:hihi: ja hier heb je 100% gelijk ....


7- Het is een ding van de jeugd op dit moment om grof taalgebruik te bezigen. Om daar demonstratief op in te gaan bereik je het tegenovergestelde. Ga ajb niet preken..

Ach grof taal gebruik is niet iets van deze jeugd, dat deden wij vroegen zelf ook wel.
En preken moet je ook niet, daar hebben we een dominee, pastoor, Imam of rabijn voor, maar een levensles van de straat moh ik zie daar geen gevaar in.


Ik had het hier laatst met Ned. jongens. Ze blokkeerden het achterpad.
Ik liep met een grote grijze container. Hoi, zei ik, ik moet die kant op.
Nou en? zeiden ze. En versperde express de weg.
Ok, zei ik en knal die container langs ze heen.. en weg sprongen ze.

Och soms heb ik ook deze neigingen, maar dan sta ik weer uitgebreid in de krant.


Oh sorry, zeiden ze.. :haha:
Ik heb niets meer gezegd, geen woord eraan vuil gemaakt.
(een preek helpt niet)
en ben even later weer terug gelopen en ze gingen keurig aan de kant.
Probleem opgelost.

Tja voor ma Flodder zou ik ook aan de kant gaan :hihi:


Het is heel simpel, gewoon vriendelijk benaderen, je moet geven waar ze om vragen (Ik laat me ook echt niet intimideren door die gastjes), maar nooit gaan preken.;)
Hopelijk bedoel je niet dat ik gewoon in de wagen moest blijven zitten en met wagen en al de winkel moest binnen rijden.........geeft zo'n rotzooi.
Maar gedeeltelijk heb jij gelijk, ik denk dat Hollanders te graag praten en tukkers helemaal ;)

Kal-El B.V
16-03-10, 22:44
Ik ben er niet vies van om mijn ongelijk toe te geven, en ik zou jou best het voordeel van de twijfel willen geven John2, maar ik moet toch deze vraag stellen. Stel, dat hele akkefietje wat jij hebt meegemaakt was met autochtonen en niet met allochtonen als onderwerp, had jij daar hier dan ook een topic over geopend in het nieuws van de dag forum ?

mark61
16-03-10, 23:13
Ik ben er niet vies van om mijn ongelijk toe te geven, en ik zou jou best het voordeel van de twijfel willen geven John2, maar ik moet toch deze vraag stellen. Stel, dat hele akkefietje wat jij hebt meegemaakt was met autochtonen en niet met allochtonen als onderwerp, had jij daar hier dan ook een topic over geopend in het nieuws van de dag forum ?

Doe geen moeite, hij is knetter.

fisherman1969
16-03-10, 23:27
Ik ben er niet vies van om mijn ongelijk toe te geven, en ik zou jou best het voordeel van de twijfel willen geven John2, maar ik moet toch deze vraag stellen. Stel, dat hele akkefietje wat jij hebt meegemaakt was met autochtonen en niet met allochtonen als onderwerp, had jij daar hier dan ook een topic over geopend in het nieuws van de dag forum ?

Ja dat vraag ik me ook af want echt nieuws is het niet en zeker niet van deze dag.
Zelf maak ik ook mee dat de lieve jeugd vrij onbeschoft kan zijn , wat mij het meeste opvalt dat ze het nooit doen als ze alleen zijn.
En de kinderen met Marokkaanse roots , zijn gewoon opgenomen bij de rest en vallen echt niet op .
Wel heb je hier bepaalde groepjes jongelui die vooral in de weekends het nogal eens te bont maken ,als ze terug komen van de stad ;en als ze vernielingen aan richten dan zeg ik er gewoon iets van zo van : lekker he ! dit moeten we zelf betalen hoor!! dat verkeersbord is niet gratis , denk daar maar eens over na , meestal zeggen ze niks en loop ik ook door .
Maar ook waar bemoei je , je mee ouwe ? dan zeg ik het is mijn A.O.W die niet zo hoog is vandaar snap je ?
Maar voor mij mag een soort dienstplicht weer ingevoerd worden , de kosten daarvan verdienen we makkelijk terug al was het alleen al door ze hun eigen troep op te laten ruimen.

:lole:

justus
17-03-10, 06:04
Volgens mij heeft die vader wel bewezend dat het niet aan de opvoeding ligt.
het ligt meer aan het beeld dat gecreerd is over die jongens. die jongens beginnen aan dat gecreerde beeld te voldoen. zolang de maatschappij blijft schoppen zullen zij op hun manier terug schoppen (verdedigen)

kleine nuancering: niet aan de opvoeding ligt ziet met name op het gegeven dat dit jochie in hengelo is opgevoed en aldaar kinderen in het algemeen, dus ook kuthollander blerrende knaapjes, beter worden opgevoed dan in de randstad alwaar de aanduiding in het algemeen vergezeld gaat van een dodelijke ziekte.
allochtonen nemen dergelijke leefregels kennelijk ook over, in hengelo voeden ze hun kinderen goed op en in den haag is het gelijk de buurjongen hangtuig.

John2
17-03-10, 08:38
Ik ben er niet vies van om mijn ongelijk toe te geven, en ik zou jou best het voordeel van de twijfel willen geven John2, maar ik moet toch deze vraag stellen. Stel, dat hele akkefietje wat jij hebt meegemaakt was met autochtonen en niet met allochtonen als onderwerp, had jij daar hier dan ook een topic over geopend in het nieuws van de dag forum ?

Een goeie vraag en als ik eerlijk antwoord moet geven, weet ik het eigenlijk niet?
Vermoedelijk wel als het zou gaan om een Hollandse jongen die één van onze medelanders uit schold vermoedelijk wel en zou misschien mijn vraagstelling anders zijn geweest?
Vermoedelijk ligt mijn impulsief plaatsen van het stukje hier, omdat ik dit nog niet eerder heb meegemaakt in het openbaar in Hengelo dat iemand van een ander ras iemand anders uit schold om het ras en ook van vrienden in mijn omgeving nooit iets in deze trend heb gehoord of vernomen, terwijl ik toch diverse vrienden en vriendinnen heb binnen de turkse en marokkaanse cultuur.
Ik zou bijvoorbeeld ook in Samsam bij Aziz dit voor kunnen leggen of bij Karadimir of Deniz enkele cafe's waar ik nog wel eens kom en het grote gros bestaat uit Allochtone jongeren, maar dan zou ik moeten wachten tot vrijdag wat mijn stap-avond is.
En verder denk ik als dit mij overkomen was in bijvoorbeeld Amsterdam of Rotterdam ik gewoon mijn schouders had opgehaald.
Maar dat dit nu gebeurde in mijn Twente waar een Marokaan, een Turk of wie dan ook net zo plat praat als ik verwachte ik dit niet, misschien dat hierin de oorzaak ligt dat "mijn" Twente een stukje onschuld heeft verloren met deze uitspraak, het gevoel van " kiek doar goan ze weer int westen" was hier ook even voelbaar en wel verdomde dichtbij.


Doe geen moeite, hij is knetter.

Wat wederom uit jou mond nog steeds een compliment is Mark.

John2
17-03-10, 08:50
Maar voor mij mag een soort dienstplicht weer ingevoerd worden , de kosten daarvan verdienen we makkelijk terug al was het alleen al door ze hun eigen troep op te laten ruimen.:lole:

Ik begrijp wat jij bedoeld George, maar toch zou ik deze on-geleide projectielen niet graag met een wapen in de hand zien en is gelukkig na het opschorten van de dienstplicht het toetreden tot defensie alleen mogelijk voor jongeren met onbesproken gedrag.
Een goed militair of ex-militair denk niet in termen van soorten en maten maar toch alleen in de term "een mens" en zal nooit een wapen richten op een mens of dier zonder zich ervan bewust te zijn over de gevolgen hiervan.

mark61
17-03-10, 08:58
Wat wederom uit jou mond nog steeds een compliment is Mark.

Is je identiteit al onthuld?

Danablue
17-03-10, 09:02
Ik begrijp wat jij bedoeld George, maar toch zou ik deze on-geleide projectielen niet graag met een wapen in de hand zien en is gelukkig na het opschorten van de dienstplicht het toetreden tot defensie alleen mogelijk voor jongeren met onbesproken gedrag.
Een goed militair of ex-militair denk niet in termen van soorten en maten maar toch alleen in de term "een mens" en zal nooit een wapen richten op een mens of dier zonder zich ervan bewust te zijn over de gevolgen hiervan.

Dienstplicht met een schep. Ik zou het mooi vinden dergelijke jongeren naar ontwikkelingslanden te sturen, om irrigatiekanalen te graven of met de hand cement te mengen voor te bouwen scholen of klinieken, of water te halen bij de put voor gezinnen zonder kraan. Zwaar lichamelijk werk voor een goed doel. Onder zeer strikte begeleiding want het is niet de bedoeling de mensen daar met slecht gedrag op te schepen. Ze mogen een dagje uit naar een mooie plek in dat land, maar met de locals gaan ook gezellig mee en de jongere moet hard werken aan de voorbereidingen om de dag tot een feest te maken. Eten als de locals (bijvoorbeeld zoals in Nicaragua, drie keer per dag rijst met bonen en af te toe een ei). Na een paar maanden terug naar Nederland en dan verplicht een jaar presentaties (1 a 2 keer per maand) geven op scholen aan leeftijdsgenoten over het leven in een ontwikkelingsland.

John2
17-03-10, 09:15
Is je identiteit al onthuld?
Hoezo wil je mij een uitnodiging sturen voor jou verjaardag dan?


Dienstplicht met een schep. Ik zou het mooi vinden dergelijke jongeren naar ontwikkelingslanden te sturen, om irrigatiekanalen te graven of met de hand cement te mengen voor te bouwen scholen of klinieken, of water te halen bij de put voor gezinnen zonder kraan. Zwaar lichamelijk werk voor een goed doel. Onder zeer strikte begeleiding want het is niet de bedoeling de mensen daar met slecht gedrag op te schepen. Ze mogen een dagje uit naar een mooie plek in dat land, maar met de locals gaan ook gezellig mee en de jongere moet hard werken aan de voorbereidingen om de dag tot een feest te maken. Eten als de locals (bijvoorbeeld zoals in Nicaragua, drie keer per dag rijst met bonen en af te toe een ei). Na een paar maanden terug naar Nederland en dan verplicht een jaar presentaties (1 a 2 keer per maand) geven op scholen aan leeftijdsgenoten over het leven in een ontwikkelingsland.
Het idee is opzicht niet verkeerd Danablue, alleen zijn de eisen voor ontwikkelingshulp van nog hoger dan het vrijwillige hulp van mensen hier in Nederland of een militaire keuring.
Verder kan iedereen die het wenst zich aanmelden om te werken voor een organisatie in het buitenland, zo hebben organisatie's zoals de VN, Rode Kruis, Artsen zonder Grenzen, Flying Docters als onafhankelijke organisatie regelmatig mensen nodig, verder heb je PKN en Mision Possible twee kerkelijke organisatie's die regel matig mensen zoeken voor werk in het buitenland.
Ze kunt zich simpel aanmelden op hun website's.

mark61
17-03-10, 09:46
Hoezo wil je mij een uitnodiging sturen voor jou verjaardag dan?

Je bent knettergek. Blijkt nog maar eens.

knuppeltje
17-03-10, 10:29
mark61;4293108]Je bent knettergek. Blijkt nog maar eens.

Ja, de knettergekken hier worden alsmaar maffer, en onze Sjonny nog het meest.

Danablue
17-03-10, 11:10
Hoezo wil je mij een uitnodiging sturen voor jou verjaardag dan?


Het idee is opzicht niet verkeerd Danablue, alleen zijn de eisen voor ontwikkelingshulp van nog hoger dan het vrijwillige hulp van mensen hier in Nederland of een militaire keuring.
Verder kan iedereen die het wenst zich aanmelden om te werken voor een organisatie in het buitenland, zo hebben organisatie's zoals de VN, Rode Kruis, Artsen zonder Grenzen, Flying Docters als onafhankelijke organisatie regelmatig mensen nodig, verder heb je PKN en Mision Possible twee kerkelijke organisatie's die regel matig mensen zoeken voor werk in het buitenland.
Ze kunt zich simpel aanmelden op hun website's.

Niks vrijwillig. Ik heb het hier over een vorm van dienstplicht.

mark61
17-03-10, 12:51
Niks vrijwillig. Ik heb het hier over een vorm van dienstplicht.

Hoe kom je erop om Afrikanen met ons gruis lastig te vallen? :hihi:

Laat ze papiertjes gaan prikken op Antarctica.

Nou ja ergens heb je wel gelijk hoor, ik zou dat zooitje in Burkina Faso droppen en dan kijken hoe lang ze dat overleven met hun volgevreten brutale bekjes :strik:

Danablue
17-03-10, 12:58
Hoe kom je erop om Afrikanen met ons gruis lastig te vallen? :hihi:

Laat ze papiertjes gaan prikken op Antarctica.

Nou ja ergens heb je wel gelijk hoor, ik zou dat zooitje in Burkina Faso droppen en dan kijken hoe lang ze dat overleven met hun volgevreten brutale bekjes :strik:

Nee, ze mogen niemand lastig vallen. Ze moeten strak begeleid worden.
En ze zijn alleen. Niet als groep naar zo'n project.

John2
17-03-10, 18:52
Niks vrijwillig. Ik heb het hier over een vorm van dienstplicht.
Kan je als overheid tegenwoordig nog mensen onder plicht sturen naar gevaarlijke gebieden?


Nee, ze mogen niemand lastig vallen. Ze moeten strak begeleid worden.
En ze zijn alleen. Niet als groep naar zo'n project.
Hoe had jij je dit voorgesteld en wie moet hen begeleiden en hoe wil je ongekwalificeerd personeel inzetten bij humanitaire acties als professioneel gekwalificeerd en opgeleid personeel de taken bijna niet aankunnen?
Medewerkers worden dagelijks bedreigd en regelmatig vallen er doden of gewonden, dus om kinderjuf te gaan spelen, nee dank je.