PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezin tegen tereur



Joesoef
17-03-10, 08:09
Een gezinnetje tegen jihadisme
Van onze verslaggeefster Janny Groen op 17 maart '10, 06:00, bijgewerkt 17 maart '10, 07:31
Het nieuwe onderkomen van de AIVD in Zoetermeer (ANP)

AMSTERDAM - In de strijd tegen islamitische radicalisering wordt in Nederland te veel nadruk gelegd op het effect van een ‘ideologische tegenboodschap’. Doelbewuste verspreiding van de ‘gematigde islam’ of de inzet van liberale imams hebben nauwelijks invloed op het gedachtengoed van potentiële jihadisten. Een baan, trouwen en een kindje vormen een betere remedie.

Dit blijkt uit een onderzoek van de AIVD. De dienst heeft gegevens van een twintigtal mannen geanalyseerd die – tussen 2001 en 2009 – activiteiten ontplooiden ten behoeve van de jihad en daarmee inmiddels zijn gestopt.
Geen namen

Het betreft mannen die volgens de dienst heel erg overtuigd waren van gewelddadige opvattingen, die op internet opriepen tot de jihad, zich hadden voorbereid op een jihadgang of op een aanslag in Nederland. De dienst noemt geen namen, maar gedacht moet worden aan onder anderen leden van het Hofstadnetwerk of uit de Piranhagroep (rond Samir A.).

In het onderzoek dat dinsdag naar de Tweede Kamer is gestuurd, stelt de dienst het belang van een baan en het stichten van een gezin voorop. De meeste ‘huisje-boompje-beestje-mannen’ uit het onderzoek bleven vasthouden aan een jihadistische ideologie, maar ze staakten hun radicale gedrag. Ze propageerden of voerden niet langer actief de jihad. Daarmee nam de acute dreiging die van hen uitging af. Dat effect is wenselijk, aldus de dienst.

Danablue
17-03-10, 08:10
De bekende drie W's he? Werk, woning, "wijf".

John2
17-03-10, 08:58
De bekende drie W's he? Werk, woning, "wijf".
Ik kende er twee maar deze nog niet :hihi:

Umarvlie
17-03-10, 11:05
De bekende drie W's he? Werk, woning, "wijf".

Huisje, bommetje, beestje...


(niet van mezelf overigens)

knuppeltje
17-03-10, 11:25
Joesoef;4293015]Een gezinnetje tegen jihadisme

Al op hun veertiende mee laten beginnen, hangen ze niet meer op straat rond. :maf2:
Wat is er eigenlijk mis met een fatsoenlijke opvoeding?
Als dat niet lukt dan gewoon alle etterbakkies van wit tot zwart op een gegeven moment naar een internaat met van die ouderwetse degelijke paters, en hun ouders verplicht naar een opvoedcursus.
Een vergunningstelsel voor het fokken van kinderen moet onmiddellijk worden ingevoerd. je krijgt dan pas een vergunning voor een tweede kind, en niet meer, goed voor de leefbaarheid van onze planeet te herstellen, als je bewezen hebt om op te kunnen voeden. Wie zich er niet aan houdt, verplicht aborteren en steriliseren en eventueel flinke gevangenisstraf.
Weg met het softe gedoe, big brother is good for you.
Oef, het zal wel commentaar opleveren, maar wat is er nu eigenlijk mis met een fatsoenlijke opvoeding?

Soldim
17-03-10, 12:10
Als dat niet lukt dan gewoon alle etterbakkies van wit tot zwart op een gegeven moment naar een internaat met van die ouderwetse degelijke paters,


:zozo:



Een vergunningstelsel voor het fokken van kinderen moet onmiddellijk worden ingevoerd. je krijgt dan pas een vergunning voor een tweede kind, en niet meer,


En als je stiekum toch een derde en een vierde maakt?



als je bewezen hebt om op te kunnen voeden. Wie zich er niet aan houdt, verplicht aborteren en steriliseren en eventueel flinke gevangenisstraf.


Ouders opsluiten -- dan zal het ikind inderdad goed opgevoedt worden.


maar wat is er nu eigenlijk mis met een fatsoenlijke opvoeding?

Probleem is meer, wat is een 'fatsoenlijke opvoeding' -- ik heb liever niet dat een Rouvoet & Co daarover gaan beslissen :aanwal:

knuppeltje
17-03-10, 12:41
Soldim;4293205]:zozo:

Ik zei dan ook: degelijke. :)


En als je stiekum toch een derde en een vierde maakt?

Dat heb ik toch gezegd, aborteren en steriliseren. Goed voor het millieu en het energievraagstuk.


Ouders opsluiten -- dan zal het ikind inderdad goed opgevoedt worden.

Die laatsten zitten dan bij die paters en hun ouders op cursus.


ik heb liever niet dat een Rouvoet & Co daarover gaan beslissen :aanwal:

Ik ook niet geloof ik.
Waar het mij om ging is dat voor mij het hele gedoe staat en valt bij een consequente fatsoenlijke opvoeding, die begint al vanaf de wieg en niet vijftien jaar later. Wat er dan fout gaat zie je al bij blagen van zo'n drie vier jaar als die in de supermarkt de schappen overhoop halen en zij al blčrend de kar van hun ouders vullen terwijl die net doen alsof er niets aan de hand is.

Pizzaman
17-03-10, 21:33
Wat er dan fout gaat zie je al bij blagen van zo'n drie vier jaar als die in de supermarkt de schappen overhoop halen en zij al blčrend de kar van hun ouders vullen terwijl die net doen alsof er niets aan de hand is.

Die had ik hier laatst ook in een winkel.
Ik heb toen de ouders op ZEER LUIDE TOON gevraagd of het MAKEN VAN DIE KRENGEN ook met zoveel lawaai en onoplettende ongeinteresseerde klotezooi was gebeurd...

Kreeg ik spontaan applaus van een aantal mensen (die zich er blijkbaar ook aan ergerden).
Ouders vertrokken met een rooie kop met medeneming van hun gebroed.
Ik denk niet dat ze 't nog een keer zullen flikken.

Soldim
18-03-10, 07:13
Die had ik hier laatst ook in een winkel.
Ik heb toen de ouders op ZEER LUIDE TOON gevraagd of het MAKEN VAN DIE KRENGEN ook met zoveel lawaai en onoplettende ongeinteresseerde klotezooi was gebeurd...

Kreeg ik spontaan applaus van een aantal mensen (die zich er blijkbaar ook aan ergerden).
Ouders vertrokken met een rooie kop met medeneming van hun gebroed.
Ik denk niet dat ze 't nog een keer zullen flikken.

Onze Pizzavent als ridder op het witte paard :hihi: